[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.053 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonteurX
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 14:39
Welke snelheid je ook kiest (50/100/500), kpn zal dit altijd jou proberen aan te bieden. Tuurlijk zit daar een marge in, maar in het geval van 64Mbit upload kun je gerust een monteur bellen. Vaak zijn het de zwarte NT's (glasvezel kastjes) die de problemen geven. En anders zit er te hoge demping op de lijn. Uiteraard vanuitgaande dat het modem niet kapot is maar (bedraad) geeft de V8 vaak geen problemen. (don't get me started about Wifi.. )

Wat je overigens preventief kan doen is het standaard rode kabeltje wat meegeleverd word bij de NT te vervangen door de gele in het "internet" doosje. Deze is van wat beter kwaliteit, de rode levert té vaak problemen op.

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:16
Hmz, heb er een goeie kabel tussen zitten en ik heb een witte Genexis
Wel zit er een Draytek 2130n achter maar die is snel zat lijkt me.
Wellicht toch de vieze 100Mbit poorten van de Experiabox V8 die botteneck zijn naar de Draytek toe?

Hmz is al beter:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3112595790.png

Al wil ik liver 3ms dan 6 ;-)
haal 10.60 MB/s in newleecher. Vriend van me haalt 11,20

[ Voor 26% gewijzigd door wimpie007 op 20-11-2013 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 21:38
.

[ Voor 99% gewijzigd door bumtroll op 20-11-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:51
Goedenmiddag,

plotseling heb ik geen internet meer in huis (Winterswijk, glasvezelabo: Standaard). Half uurtje geleden, viel tijdens het surfen opeens het internet weg.
Ik heb de experiabox al gereset, glasvezelkastje ook al tijdje van stroom gehad en er weer op gedaan. Geen resultaten.

TV en telefoon werken naar behoren!

Nog meer tips om het verhelpen, wanneer het probleem aan mijn kant ligt? Of zal ik KPN moeten gaan bellen, kan namelijk nog nergens een dergelijke storingsmelding vinden.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yade
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 13:47
Hier in Amsterdam werkt het ook niet. De DNS servers van KPN reageren nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
ik lees nu op twitter:

Alle Storingen ‏@AlleStoringen 1m

Er is vanaf 13:46 een flinke storing bij #kpn http://allestoringen.nl/storing/kpn Retweet als je er ook last van hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:09
@blo0odyHell: denk dat de dns servers er weer 'ns uitliggen.

het hier net opendns ingesteld (208.67.222.222) , en heb zelf weer internet :)

(dubbelcheck: dns iid stuk 195.121.1.34 en 195.121.1.66 reageren niet)

[ Voor 23% gewijzigd door fabje op 20-11-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54
Goh, 11 jaar terug (toen nog met een Planet verbinding) stelde ik al andere DNS servers in omdat die van KPN er gewoon té vaak (en ook altijd allemaal tegelijk) uit liggen.

Zo ongelofelijk lame altijd dat je internet "eruit lijkt te liggen" vanwege DNS problemen, terwijl er meestal niet voor niets meerdere DNS servers zijn :')

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb er ook last van ja, straks even de modem rebooten en kijken of het misschien verdwijnt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
volgens mij is alles weer online! bij mij althans.. te vroeg gejuicht

dan maar idd DNS ff veranderen tot het allemaal weer gefixed is!

@Fabje is er nog verschil tussen opendns 208.67.222.222 en. Googles 8.8.8.8/8.8.4.4?

[ Voor 70% gewijzigd door Kasper op 20-11-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
Vergeet niet ipconfig /flushdns te doen nadat je een andere dns hebt ingesteld op je verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:03:
Goh, 11 jaar terug (toen nog met een Planet verbinding) stelde ik al andere DNS servers in omdat die van KPN er gewoon té vaak (en ook altijd allemaal tegelijk) uit liggen.

Zo ongelofelijk lame altijd dat je internet "eruit lijkt te liggen" vanwege DNS problemen, terwijl er meestal niet voor niets meerdere DNS servers zijn :')
Verwijderd in "DNS server KPN down"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonteurX
  • Laatst online: 15-09 14:39
wimpie007 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 00:29:
Hmz, heb er een goeie kabel tussen zitten en ik heb een witte Genexis
Wel zit er een Draytek 2130n achter maar die is snel zat lijkt me.
Wellicht toch de vieze 100Mbit poorten van de Experiabox V8 die botteneck zijn naar de Draytek toe?

Hmz is al beter:

[afbeelding]

Al wil ik liver 3ms dan 6 ;-)
haal 10.60 MB/s in newleecher. Vriend van me haalt 11,20
Dit zijn normale waardes ja. En die 6ms ping is ook wel redelijk te noemen, al moet het niet veel hoger.
En anders moet je even het 0800-0404 nummer bellen voor een nieuwe V9 modem wat net uit is. Deze zit een stuk beter in elkaar dan de V8, zeker wat betreft draadloos. :)

• marijni12
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-08 13:23
Is het mogelijk om, zonder een vlan switch te gebruiken, in plaats van mijn experiabox mijn TP-link TL-WR1043ND te gebruiken? Momenteel loopt alleen nog mijn internet via de glasvezel. Had 't laatst even gauw geprobeerd, maar het leek niet te werken als ik de kabel uit de Genexis er rechtstreeks in plugte en pppoe instelde.

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

marijni12 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:05:
Is het mogelijk om, zonder een vlan switch te gebruiken, in plaats van mijn experiabox mijn TP-link TL-WR1043ND te gebruiken? Momenteel loopt alleen nog mijn internet via de glasvezel. Had 't laatst even gauw geprobeerd, maar het leek niet te werken als ik de kabel uit de Genexis er rechtstreeks in plugte en pppoe instelde.
ja is mogelijk, ik heb het gedaan met openwrt op de wdr3600 maar had het al getest/bouwt met de wr1043nd om met de instellingen vertrouwd te raken. Ergens eerder in dit topic staan mijn instellingen.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marijni12 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:05:
Volgens mij gaat dat niet zondermeer werken. Je zult in ieder geval in je router VLAN's moeten kunnen instellen. Internet komt middels een tag op vlan6 uit de NT. Je zult dus eerst het VLAN moeten ontkoppelen.

Met openWRT op je router ofzo moet dat wel mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries_w
  • Laatst online: 23-08 10:06
In mijn glas netwerk wil ik de switch tp-link sg3210 gebruiken. Om deze in te stellen via de GUI gebruik je het adres 192.168.0.1 Deze kan ik niet benaderen met mijn laptop (win7) en de huidige router Linksys WRT610N de laatste begint bij adres 192.168.1.1 Iemand een idee om de switch via de gui te benaderen?
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

laptop rechstreeks aan de switch hangen en handmatig een ip adres in de 192,168.0 range instellen

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat eerste hoeft nog nieteens perse. Als je huidige router en die switch gewoon 1 van elkaar's LAN poorten met elkaar verbonden zijn, dan kan je ook gewoon een extra IP adres in de 192.168.0.x/24 range instellen en dan werkt het ook :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries_w
@maneet en @eymey . . . klinkt goed. Alleen ben ik niet zo technisch onderlegt als jullie. Range instellen: Hoe en Waar? . . . adres 192.168.0.x/24 instellen: Hoe? de Linksys WRT610N begint immers bij 192.186.1.x Alvast bedankt voor de antwoorden. _/-\o_ Ik ben altijd bereid om te leren.

[ Voor 25% gewijzigd door dries_w op 22-11-2013 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Voor leren is het hier misschien een beetje off-topic (geen idee eigenlijk of de netwerk FAQ ook instructies bevat om IP adressen in te stellen in je besturingssysteem.

Maar het komt er in ieder geval op neer dat, ookal begint jouw WRT610N bij 192.168.1.x, dit niet een 'fysieke' beperking van een Ethernet LAN is, maar meer administratief omdat een netwerk device nou eenmaal een IP moet hebben en /24 subnetten ( in dit geval 192.168.1.x met subnet mask 255.255.255.0 ) gebruikelijk. En omdat de DHCP server in je router dus ook in dit bereik adressen uitdeelt.

Maar je kan, ook bv. in Windows, onder de netwerk en dan tcp/ip (ipv4) instellingen gewoon je PC meerdere IP-adressen geven (ook in verschillende subnetten die buiten het administratieve bereik van je router vallen).

In windows bv. in het netwerk centrum -> je netwerk adapter -> eigenschappen en dan de eigenschappen van TCP/IPv4. Wel moet je dan ook voor je normale netwerk even een statisch IP adres instellen. Bij "geavanceerd" kun je dan extra IP-adressen toevoegen. Dan kies je gewoon bv. 192.168.0.5 met subnet masker 255.255.255.0 ofzo.

Natuurlijk werkt ouderwets kabeltje ff omprikken ook, maar dit is 'geavanceerder' ;)

[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 23-11-2013 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries_w
Bedankt eymey, ik had al geprobeerd om win7 een ander adres in te stellen bij TCP/IPv4 maar de switch werd niet gezien. Ik had geen statisch IP adres voor het normale netwerk ingesteld. (ik heb de mogelijkheid daarvan ook niet zo 123 gezien) Ik ga daar morgen met een frisse kop eens naar kijken.
Zover begrijpt ik het denk ik wel . . . . . tot je begon over ouderwets kabeltje omprikken. ook al is dat 'geavanceerder' lijkt me dat makkelijker dan instellingen veranderen.
Zover bedankt ik heb morgen (vandaag dus) het een en ander te proberen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries_w
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik dacht dat ik niet kon slapen voordat ik het antwoord van eymey had geprobeert, dus nog ff pielen en JAWEL de statische IP met een toegevoegde IP gaf me toegang tot de Switch. _/-\o_ _/-\o_ Ik kan nu rustig slapen waarvoor dank :O :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Alstu :D :O :z

[ Voor 36% gewijzigd door eymey op 23-11-2013 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:47
Voor allen, die hier klagen over de kwaliteit van het tv-beeld van KPN, heeft Jarco van TotaalTV (in opdracht van KPN?) nu een (slecht geschreven) artikeltje over de bandbreedte en KPN's 'plan'.

Voor wat het waard is....................

http://www.totaaltv.nl/ni...dbreedte-hd-zenders-.html

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
 Het telecombedrijf stelt zelfs dat het opvoeren van de bandbreedte 
door gebruikte compressietechnieken een averechts effect kan hebben.

De rest van de stream/satelliet wereld is zeker gek? Misschien tijd voor een echte encoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
ik word helemaal gek van het wifi signaal van mijn experiabox vandaag! Ik heb een H220N.

Vanochtend kon ik telkens geen verbinding maken met mijn mobiel, hij gaf constant verificatiefout aan.
Na een reset van de experiabox was het probleem verholpen.

Echter valt nu heel vaak het complete signaal weg. En dan is het signaal gewoon eventjes niet te vinden.
Resetten en opnieuw instellen (kanalen etc) van het wifi signaal heeft nog niets verholpen.

Iemand nog suggesties (behalve het uitzenden via een ander accespoint) of is mijn experiabox kapot aan het gaan?

EDIT: als ik Channel width op 20 MHz zet, kan mijn laptop het hele signaal niet vinden tot dat ik de laptop naast de experiabox zet, vervolgens kan ik niet verbinden want telkens als ik het probeer valt het signaal weg (niet meer zichtbaar op mijn laptop) En kon ook met mn mobiel niet verbinden. Via bedraad het signaal maar weel op 40 MHz gezet!

[ Voor 24% gewijzigd door Kasper op 24-11-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
ik heb een KPN glasvezel 100mbit verbinding, met mijn wifi behaal ik maar 30/40mbit en bedraad 90mbit via de speedtest van kpn. mijn wifi zou dit makkelijk moeten halen.

Ik heb zelf een acer v3-771G en heb het volgende gedaan.

- per toeval vandaag nieuwe OS "windows 8 inc. update naar 8.1" geinstalleerd, voor de nieuwe installatie ook al last.
- De wifi drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd
- via het kpn assistentie programma op een andere channel gaan zitten.
- Router reset
- Alle andere wifi apparaten uitgeschakeld
- als ik in de huiskamer ga zitten op 1a2 m afstand ga zitten heb ik 50/50, ik zit veel met de laptop in de eetkamer, maar dat is hoogstens 5m, met een deur die altijd open staat.

heeft iemand hier ervaringen mee en weet hoe ik dit moet oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 16:50

Pogostokje

* twiet *

Juist. Ik wacht het "officiele" boekje van KPN wel af, dat lijkt me zinvoller. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
janbal schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:08:
Voor allen, die hier klagen over de kwaliteit van het tv-beeld van KPN, heeft Jarco van TotaalTV (in opdracht van KPN?) nu een (slecht geschreven) artikeltje over de bandbreedte en KPN's 'plan'.
Ongelofelijk dat hij dergelijke onzin gewoon klakkeloos overschijft zonder journalistieke kanttekeningen te plaatsen over de door KPN aangedragen inhoud. Met dergelijke "artikelen" laat hij duidelijk merken geen verstand te hebben van digitale TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blo0odyHell schreef op zondag 24 november 2013 @ 17:02:
ik word helemaal gek van het wifi signaal van mijn experiabox vandaag! Ik heb een H220N.
Ik heb mij ZTE op 802.11g of b only staan dat geeft een veel sterker signaal dan de mix. Ik weet niet op welke mode de ZTE standaard is ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 18:59:
[...]

Ik heb mij ZTE op 802.11g of b only staan dat geeft een veel sterker signaal dan de mix. Ik weet niet op welke mode de ZTE standaard is ingesteld?
ik heb hem inderdaad op mixed staan! (b+g+n om precies te zijn)

ik zal hem eens op g only zetten! hopelijk geeft dit een beter signaal! bedank in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 09:45

B2

wa' seggie?

ArChie schreef op zondag 24 november 2013 @ 18:02:
[...]

Ongelofelijk dat hij dergelijke onzin gewoon klakkeloos overschijft zonder journalistieke kanttekeningen te plaatsen over de door KPN aangedragen inhoud. Met dergelijke "artikelen" laat hij duidelijk merken geen verstand te hebben van digitale TV.
Ach Jarco Kriek staat er nou niet om bekend stukken van journalistiek hoog niveau af te leveren. Daarnaast is hij om de een of andere reden ook nogal pro kabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
ik heb ook nog 300M Wireless N Gigabit Router
Model No. TL-WR1043ND liggen. (ik gebruik deze alleen in de zomer icm een range extender om achterin de tuin nog internet te kunnen gebruiken) Is het misschien makkelijk en zelfs beter om deze te gebruiken ipv wifi van de experiabox.

Zo ja, ik heb er een beetje mee zitten kloten nu en heb de volgende dingen ingesteld:

ipadres in de range gezet 192.168.2.101 (experiabox is 192.168.2.254)
DHCP uitgezet op de wr1043nd
aangesloten van lan poort naar lan poort

Wireless Radio: Enable
Name (SSID): ********
Channel: 12
Mode: 11n only
Channel Width: 40MHz
Max Tx Rate: 300Mbps
MAC Address: *************
WDS Status: Disable

Heb hem naast de experiabox gezet!

snelheid is rond de 65 Mbs (experiabox ging niet verder dan 54 Mbs)
Intel PROset geeft aan dat hij maar 2 antennes gebruikt, waarom niet 3 aangezien hij er 3 heeft?

Ik ben nu nog een beetje met de channels aan het klooien tot ik nog sneller kan krijgen dan 65

[ Voor 50% gewijzigd door Kasper op 24-11-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:43:
[...verhaal totaalnonsensetv...]
Misschien tijd voor een echte encoder?
Misschien tijd voor een echte journalist?! >:)

Maar ja, niet gehinderd door enige kennis van zaken... 8)7 zwetsen die lui wat af...als het aantal woorden voor het rubriekje maar gehaald wordt... :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
ehtweak schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:55:
[...]

Maar ja, niet gehinderd door enige kennis van zaken... 8)7 zwetsen die lui wat af...als het aantal woorden voor het rubriekje maar gehaald wordt... :-(
En zelfs zo'n stukkie afleveren vol taalfouten.... totale minachting voor de lezer kennelijk. 8)7

Maar goed, wat ik er wel uit op maakt, is dat KPN met iets bezig is dus ik ben wel benieuwd of er ook nog zinnige info over komt binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Blo0odyHell schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:35:
ik heb ook nog 300M Wireless N Gigabit Router
Model No. TL-WR1043ND liggen. (ik gebruik deze alleen in de zomer icm een range extender om achterin de tuin nog internet te kunnen gebruiken) Is het misschien makkelijk en zelfs beter om deze te gebruiken ipv wifi van de experiabox.

Zo ja, ik heb er een beetje mee zitten kloten nu en heb de volgende dingen ingesteld:

ipadres in de range gezet 192.168.2.101 (experiabox is 192.168.2.254)
DHCP uitgezet op de wr1043nd
aangesloten van lan poort naar lan poort

Wireless Radio: Enable
Name (SSID): ********
Channel: 12
Mode: 11n only
Channel Width: 40MHz
Max Tx Rate: 300Mbps
MAC Address: *************
WDS Status: Disable

Heb hem naast de experiabox gezet!

snelheid is rond de 65 Mbs (experiabox ging niet verder dan 54 Mbs)
Intel PROset geeft aan dat hij maar 2 antennes gebruikt, waarom niet 3 aangezien hij er 3 heeft?

Ik ben nu nog een beetje met de channels aan het klooien tot ik nog sneller kan krijgen dan 65

naja ik word er als maar gekker van! Wanneer ik kanaal auto instel, (ging die naar kanaal 4) kan ik niet eens verbinding maken. Andere kanalen geprobeerd. maar telkens geen verbindingen kunnen verkrijgen of zo lage snelheden dat er geen internet doorkwam :S wel volle balkjes telkens in het wifi icoontje van windows.
Dus tot nu toe is kanaal 12 het enige werkende kanaal inSSider geeft aan dat het 4 netwerken overlapt en signaalsterke erg stabiel op de 50dBm
De snelheid blijft oook op de 65 Mbs staan, ongeacht hoe ver ik van de router af ben. In de zomer haal ik in de tuin toch altjd wel 100 a 150 dbm dus ik snap niet wat er nu fout gaat?

Ben overgegaan naar het topic voor de betreffende router, Blo0odyHell in "[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND", waar het meer op zijn plaats is denk ik. Bedankt in ieder geval!

[ Voor 5% gewijzigd door Kasper op 24-11-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij wifi problemen i.c.m. een Experiabox V8 wil het helpen de V8 om te draaien, dus met de kabels naar je toe. Dit komt omdat de V8 de ingebouwde antennes aan de achterzijde heeft zitten en daar zit ook nog eens de printplaat voor welke het signaal grotendeels kan blokkeren. Bij de V8 is het dus belangrijk hem zo vrij mogelijk neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 21:11

ACC

Ik word ook echt gek van die V8.
Mijn samsung smart tv kan met elk andere router verbinding maken behalve de V8.
Ligt dat aan mij/de tv of de V8, 3 keer raden.
Wifi signaal begin ik al helemaal niet over.

Beeldkwaliteit... niks kwaliteit :)

Internet en service is wel top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-08 13:23
Heb net even met 0800-0404 gebeld, werd meteen opgenomen en erg uitgebreid te woord gestaan. Meneer kon me helaas nog geen v9 geven, worden pas vanaf het begin van het volgende jaar verwacht, nu alleen nog in testgebieden.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Hmmm, ik heb totaal geen ervaring met glasvezel. Gisteren pas besteld. Nu vroeg ik me wat zaken af, omdat iedereen het hier over de experiaboxen heeft. Deze heb ik voorheen voor ADSL gebruikt (vóór mijn korte uitstapje naar UPC) als modem. Ik nam aan dat je voor glasvezel ook een modem zou krijgen. Maar ik kom er net achter dat het GENEXIS kastje het modem is (heb het nog nooit goed bekeken, de kant met de poorten zit richting de muur). Klopt het dan dat de experiabox wel wordt meegeleverd in het glasvezelpakket, maar dat deze dan als router wordt gebruikt? En is dit dan dezelfde box als de ADSL modems?

De vraag stel ik namelijk omdat ik nog een ZTE H22N (adsl modem) heb liggen waar ik erg tevreden over was. Mocht ik de v8 krijgen en deze werkt niet naar behoren (lees nogal wat klachten), kan ik dan de ZTE die hier nog ligt aansluiten? (Ik neem overigens aan dat je dan de GENEXIS via utp aansluit op de wan van de ZTE, toch?)

Verwijderd

barrymossel schreef op donderdag 28 november 2013 @ 12:39:
Hmmm, ik heb totaal geen ervaring met glasvezel. Gisteren pas besteld. Nu vroeg ik me wat zaken af, omdat iedereen het hier over de experiaboxen heeft. Deze heb ik voorheen voor ADSL gebruikt (vóór mijn korte uitstapje naar UPC) als modem. Ik nam aan dat je voor glasvezel ook een modem zou krijgen. Maar ik kom er net achter dat het GENEXIS kastje het modem is (heb het nog nooit goed bekeken, de kant met de poorten zit richting de muur). Klopt het dan dat de experiabox wel wordt meegeleverd in het glasvezelpakket, maar dat deze dan als router wordt gebruikt? En is dit dan dezelfde box als de ADSL modems?

De vraag stel ik namelijk omdat ik nog een ZTE H22N (adsl modem) heb liggen waar ik erg tevreden over was. Mocht ik de v8 krijgen en deze werkt niet naar behoren (lees nogal wat klachten), kan ik dan de ZTE die hier nog ligt aansluiten? (Ik neem overigens aan dat je dan de GENEXIS via utp aansluit op de wan van de ZTE, toch?)
Ja de ZTE kun je gewoon gebruiken. KPN gebruik bij ADSL en glas hetzelfde type experiabox. Alleen bij glas is de wan zijde ook al UTP vanaf de Genexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
hallo, ik heb nu een UPC kabel met een Airport Extreme router maar wil overstappen naar Glasvezel van KPN. Ik begrijp een paar dingen die hier genoemd worden over airplay niet helemaal. Werkt airplay bedraad icm experiabox wel via de apple TV? Is er eeen mogelijkheid om de Airplay extreme aan de experiabox te hangen waarbij de experia in bridge staat? En tot slot: is het zo dat je pas als alles doorgaat nog 7 dagen bedenktijd hebt of is dat nu al bij het afsluiten? Dit is voor Doetinchem-Noord waar de aanleg nog moet gebeuren en ze op zoek zijn naar de 30% deelname! Bedankt alvast!!

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

marcellux schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 16:35:
hallo, ik heb nu een UPC kabel met een Airport Extreme router maar wil overstappen naar Glasvezel van KPN. Ik begrijp een paar dingen die hier genoemd worden over airplay niet helemaal. Werkt airplay bedraad icm experiabox wel via de apple TV? Is er eeen mogelijkheid om de Airplay extreme aan de experiabox te hangen waarbij de experia in bridge staat? En tot slot: is het zo dat je pas als alles doorgaat nog 7 dagen bedenktijd hebt of is dat nu al bij het afsluiten? Dit is voor Doetinchem-Noord waar de aanleg nog moet gebeuren en ze op zoek zijn naar de 30% deelname! Bedankt alvast!!
Toevallig van de week had een collega dezelfde vraag. De Experiabox v8 heeft zowel wifi als bedraad een probleem met Airplay. KPN heeft aan mij bevestigd dat de komende Experiabox v9 dit niet meer heeft, maar dit duurt nog zeker januari/februari 2014 voordat ze deze gaan uitrollen.

Wat een simpele oplossing is om een eigen router te gebruiken, al dan niet in combinatie met het uitsplitsen van de vlans zodat je de hele experiabox niet meer nodig bent. Voor airplay ben je nu dus aangewezen op een andere provider of bijvoorbeeld een TP-Link WR1043ND voor iets meer als drie tientjes

[ Voor 5% gewijzigd door B2 op 30-11-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Het glasvezelnetwerk ligt er niet voor juni 2014 dus het heeft nog tijd. Waarom een andere provider? Ik zat nog wel te denken aan XS4-ALL, heeft die dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

marcellux schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 16:53:
Het glasvezelnetwerk ligt er niet voor juni 2014 dus het heeft nog tijd. Waarom een andere provider? Ik zat nog wel te denken aan XS4-ALL, heeft die dit niet?
Omdat andere providers de Experiabox niet gebruiken. XS4all gebruikt een Draytek Vigor naar ik weet.
Maar KPN heeft inderdaad een mooie aanbieding nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Maar weet je ook of je pas als het netwerk er daadwerkelijk ligt die 7 dagen krijgt? Bedankt alvast voor je antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Laatst online: 14:03
Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik zelf heb altijd van KPN begrepen (en ook bij mijn ouders meegemaakt) dat je na inschrijving een bevestiging krijgt en de melding dat na de vraagbundeling meer nieuws komt. Als dan het nieuws via Reggefiber komt dat het doorgaat, dan pas komt de brief van KPN met bevestiging dat je een abonnement hebt afgesloten en dat je 7 dagen bedenktijd ingaan.

Maar een bewoner van Apedloorn in dat topic geeft aan dat hij zeker weet dat hij na zijn inschrijving een brief kreeg dat de 7 dagen in zouden gaan.

Misschien kan je het vragen in de RF winkel of anders bij KPN zelf? Hetzij via de telefoon, hetzij in hun speciale containerwinkel die meestal ook komt te staan.

Overigens heb je nog wel even de tijd voordat het einde van die vraagbundeling nadert. Einddatum staat nu op 23 februari zie ik net.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
B2 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 16:55:
[...]

Omdat andere providers de Experiabox niet gebruiken. XS4all gebruikt een Draytek Vigor naar ik weet.
Maar KPN heeft inderdaad een mooie aanbieding nu.
XS4All gebruikt de Fritz!box en daarmee zijn weinig problemen; het hiervoor geschetste probleem ben ik ook bij mijn weten nog niet tegengekomen.
De vraagsteller zou deze vraag ook/beter in het XS4All gedeelte van dit forum kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:36

mb1

Ook wel een leuk citaat van de site van upc trouwens deze kwam ik toevallig tegen......

http://grootzakelijk.upc.nl/branches/zorginstellingen/

IPTV
Ook voor patiënten in ziekenhuizen en zorginstellingen levert UPC Business het ‘huiskamergevoel’ met ruime keuze en kwaliteit van digitale kabel. Via één supersnelle glasvezel levert UPC Business een pakket van 56 TV-kanalen en 35 radiozenders aan het ziekenhuisbed. Zonder grote extra investeringen in randapparatuur en variabele maandtarieven. Patiënten wanen zich door de hoge beeld en geluidskwaliteit in hun eigen huiskamer.

Staat wel een beetje haaks op wat ze telkens roepen als er weer eens ergens een vraagbundelingstraject gestart wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:31
Hier in Noordwijk heb ik een brief gekregen na mijn inschrijving met een bedenk tijd van 7 dagen.
Barre73 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 20:25:
Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik zelf heb altijd van KPN begrepen (en ook bij mijn ouders meegemaakt) dat je na inschrijving een bevestiging krijgt en de melding dat na de vraagbundeling meer nieuws komt. Als dan het nieuws via Reggefiber komt dat het doorgaat, dan pas komt de brief van KPN met bevestiging dat je een abonnement hebt afgesloten en dat je 7 dagen bedenktijd ingaan.

Maar een bewoner van Apedloorn in dat topic geeft aan dat hij zeker weet dat hij na zijn inschrijving een brief kreeg dat de 7 dagen in zouden gaan.

Misschien kan je het vragen in de RF winkel of anders bij KPN zelf? Hetzij via de telefoon, hetzij in hun speciale containerwinkel die meestal ook komt te staan.

Overigens heb je nog wel even de tijd voordat het einde van die vraagbundeling nadert. Einddatum staat nu op 23 februari zie ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hehe, best wel komisch ergens ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signum666
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 17:30
Geachte heer/mevrouw,

KPN heeft een melding ontvangen waaruit blijkt dat uw internetaansluiting, buiten uw weten, onrechtmatig wordt gebruikt. Dit kan voor u en andere internetgebruikers vervelende gevolgen hebben. Het is daarom belangrijk dat u direct maatregelen neemt.

Een of meerdere computers die gebruik maken van uw internetaansluiting zijn besmet met het Conficker virus.
Kreeg deze mail vanmorgen binnen. Erg apart aangezien ik sowieso geen PC's met XP heb draaien. Denk dat er ergens met de setup van de Mikrotik iets niet goed zit waardoor KPN een trigger krijgt. Kan me niet voorstellen dat het iets anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hebben andere besturingssystemen geen last van virussen dan? ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signum666
Raven schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:24:
Hebben andere besturingssystemen geen last van virussen dan? ;)
Er wordt in de mail specifiek over XP gesproken. Het gaat volgens KPN om de Conficker worm en die is door MS al ergens in 2008/2009 gepatched. Ik heb hier geen PC's draaien die achterlopen op Windows updates, dus al met al een aparte melding. Punt is alleen wel dat als ik de oorzaak van dit probleem niet oplos mijn modem in één of ander beveiligd netwerk gezet wordt waardoor ik nagenoeg niets meer kan op internet.

[ Voor 47% gewijzigd door Signum666 op 03-12-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah op die manier. Heb je niet korte tijd een niet goed beveiligde pc in het netwerk gehad? Of een virtuele pc die een tijd niet aan is geweest?

[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 03-12-2013 14:43 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Kijk wat Conficker "doet" en kijk of je toevallig dat verkeer genereert met iets anders.
Kijk of je router of computers niet gebruikt wordt als een proxy/vpn door iemand die wel zo'n virus heeft.
Misschien is het een copy/paste fout en is het niet conficker maar iets anders.
Het lijkt te gaan om een abuse melding die ze ontvangen hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Pogostokje op 03-12-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/btA7b4b.png

Ik ben nu toch wat verward! KPN geeft zelf aan hoe Airplay in te stellen is terwijl ik op diverse fora lees dat Airplay niet werkt met de Experiabox???? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:55
Signum666 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 09:50:
[...]

Kreeg deze mail vanmorgen binnen. Erg apart aangezien ik sowieso geen PC's met XP heb draaien. Denk dat er ergens met de setup van de Mikrotik iets niet goed zit waardoor KPN een trigger krijgt. Kan me niet voorstellen dat het iets anders is.
heb je toevallig dns en/of snmp open staan op de wan? Die services worden nogal actief gebruikt voor het initialiseren van ddos attacks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signum666
DJSmiley schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:41:
[...]

heb je toevallig dns en/of snmp open staan op de wan? Die services worden nogal actief gebruikt voor het initialiseren van ddos attacks
Volgens mij niet, maar ik zal het eens controleren vanavond.

EDIT: Nou ik kreeg net de details van de melding binnen van KPN. Blijkt dat mijn PC op 1 december verbinding gemaakt heeft met een IP adres wat onderdeel is van een botnet. De useragent herkende ik meteen; dat komt van het freeware VPN programma VPN Gate. Dit heb ik met de release van Battlefield 4 gebruikt om de release datum te omzeilen (spel was 5 dagen voor release in Nederland via Taiwan al te downloaden in Origin). Ik denk dat die VPN server nog steeds in het programma staat en vermoedelijk checkt het programma de status van deze server af en toe. Denk dat ik dit stukje software maar even ga verwijderen vanavond :X

[ Voor 49% gewijzigd door Signum666 op 05-12-2013 13:28 ]

Verwijderd

Hallo allemaal,

wellicht kan iemand mij helpen, ik kom er niet meer uit....

Ik heb KPN glasvezel 100/100 met een experiabox erachter.

ik heb een gig-netwerk erachter liggen dmv 2 netgears WNR3500L met dd-wrt.

Mijn zoons worden met de ps3 er constant uitgegooid of "spelen achter het spel aan"...
ze zijn te laat met reageren zeg maar...

Ik ben al een week bezig om 1 van de netgears het werk van de experiabox over te laten nemen.
Alle forums en dergelijke langs gelopen, ook de instelling van dhr van Drie ingevoerd.
PPPoE server ingesteld, mac adres gecloond, vlans ingesteld, noem maar op....

Maar wat ik ook doe, alles draait en dat wil zeggen mijn netwerk, de motorola boxen draaien,
maar ik krijg maar geen internet.
Ik krijg maar geen IPadres op de netgear......

iemand enig idee?????

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Wat ik begrijp is dat je de EB vil vervangen door de 2 netgears of de 2 netgears achter de EB wil hangen?

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:05:
Mac adres niet klonen, niet nodig en zorgt voor problemen.

Verder wil ik je graag verwijzen naar: http://www.netwerkje.com

Als je daar niet uitkomt, zul je met een schema moeten komen hoe je netwerk er precies uitziet en wat je gedaan hebt. Dan helpen we een handje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke 325ci
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:23
Ik heb ook problemen met PPPoE richting KPN glasvezel.
Ik heb vrijwel alles geprobeerd met een Netgear op DD-WRT echter geen succes.
Vandaag met een MikroTik aan de gang om te kijken of RouterOS wel gaat werken.
Het MAC adres cloning zal ik ook in de gaten houden, mocht iemand nog tips of ervaringen hebben dan verneem ik deze graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 20:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hallo allemaal,

Mijn zoons worden met de ps3 er constant uitgegooid of "spelen achter het spel aan"...

Ik ben al een week bezig om 1 van de netgears het werk van de experiabox over te laten nemen.
Alle forums en dergelijke langs gelopen, ook de instelling van dhr van Drie ingevoerd.

Maar wat ik ook doe, alles draait en dat wil zeggen mijn netwerk, de motorola boxen draaien,

iemand enig idee?????
Heb je de PS3 al eens met een draadje op het KPN glasvezel modem aangesloten? Klagen je zoons dan nog? Dan weet je in iedergeval zeker of het binnen de je eigen netwerk zit, het modem van KPN of het externe netwerk.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De V8 krijgt in januari een update om problemen met consoles te verhelpen voor zover mij bekend is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Auke 325ci schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:05:
Vandaag met een MikroTik aan de gang om te kijken of RouterOS wel gaat werken.
Het MAC adres cloning zal ik ook in de gaten houden, mocht iemand nog tips of ervaringen hebben dan verneem ik deze graag! :)
Als je kunt copy/pasten dan hoef je niks meer zelf te verzinnen. :)
RouterOS gaat als een speer in combinatie met KPN glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vandaag glasvezel geïnstalleerd (100/100, Experiabox V8).
Na hier alle problemen over Airplay te hebben gelezen, haast tegen beter weten in toch maar even geprobeerd en...... Airplay werkt prima! Heel goed zelfs.
(AppleTV 2 bedraad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Gisteravond de apparatuur voor glasvezel uitgepakt en klaargezet. Maandag komt de monteur om het glasmodem aan te sluiten (en de lijn te activeren). Maar er zit dus een V8 bij. Zelf heb ik nog een ZTE H220N liggen.

Welke raden jullie aan om te gebruiken op basis van:
- Ik wil goed bereik met wifi
- Ik heb geen gameconsoles
- Ik download veel (met veel connecties - de ZTE klapte er nogal eens uit met veel connecties)
- Portforwarden hoeft alleen voor de NAS momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
barrymossel schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:56:

Welke raden jullie aan om te gebruiken op basis van:
- Ik wil goed bereik met wifi H220N
- Ik heb geen gameconsoles Maakt geen verschil
- Ik download veel (met veel connecties - de ZTE klapte er nogal eens uit met veel connecties)V8
- Portforwarden hoeft alleen voor de NAS momenteel V8
Ik zelf zou persoonlijk kiezen voor de V8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Downloaden is wel erg belangrijk voor me. Aan de andere kant wifi bereik ook, gewoon testen dus vanaf maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de V8 kan je eventueel het Wifi uitzetten en gebruik gaan maken van een access point. Op Wifi na is het een goed modem, maar je er vaker geen bereik mee dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil idd de experiabox vervangen voor 1 van de netgears....

Situatie nu:

NTU met Experiabox zonder wifi, op de EB 2 motorola's TV, de PS3 en een WNR3500met wifi voor GB-lan.
Op de WNR3500 een PlayOn!, een PC en een UTP naar boven met daarop wederom een WNR3500 met wifi.
Op de WNR boven 2 servertjes met beiden 2 nic's, 1 daarvan is mail en webserver met gescheiden nic's, andere server is file en backup server ook met gescheiden nic's. Puur zodat niets elkaar in de weg kan zitten.

Reden voor 2x WNR3500 is dat ik voor streamen en snelheid in het netwerk een GB-lan wilde hebben plus dat de EB in de meterkast zeer slecht wifi signaal heeft. nu met de 2 WNR's als switch heb ik vol signaal in huis en tuin en stream ik op lekkere snelheid.

Eerst had ik de PS3 ook in de 1e WNR zitten maar dit werkte niet, veel foutmeldingen en de jongens werden regelmatig "gebanned" door PS netwerk omdat verbinding eruit viel.
Echter met de PS3 rechtstreekd in de EB werkt niet veel beter, ondanks dat ik de PS een vast ip heb gegeven en de poorten daarvoor heb opengezet....

Wat ik nu dus wil is een simpelere opstelling.

1 van de netgears op de NTU met daarop de 2 stb's en de PS3. In de laatste poort een 8 poorts GB-switch en daarop de rest van het LAN.....

Ik heb netwerkje.com, vandrie, en versteegh dus eigenlijk alles al geprobeerd ook alle fora hierover nagelopen maar ik krijg geen ip op de netgear...

Op de netgear draait dd-wrt, ge-update naar de laatste versie voor de wnr3500....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 17:08:
Bij de V8 kan je eventueel het Wifi uitzetten en gebruik gaan maken van een access point. Op Wifi na is het een goed modem, maar je er vaker geen bereik mee dan wel.
Ik ben misschien een beetje een zeikerd, maar ik ben van mening dat iets out-of-the-box goed moet werken als ik daar aanzienlijk wat geld voor betaal. Dus ik wil gewoon een modem/router van KPN dat doet wat ik mag verwachten dat het doet. Ik ga wel testen, maar als het niet naar wens is, hang ik gewoon in de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu kan ik je vertellen dat wifi deels niet onder de ondersteuningsvoorwaarden valt, althans dat er geen garantie gegeven wordt door KPN dat het werkt. Wifi is te afhankelijk van de omgevingsfactoren. Moet ik wel de kanttekening bijzetten dat de antennes van de V8 aan de achterzijde zitten en dat het omdraaien van de V8 wel eens wil helpen. Plaats het ding in ieder geval niet in de meterkast.

Verder weet ik niet wat jij bedoelt met een aanzienljjk bedrag betalen, maar voor het modem betaal jij niets want die heb jij in bruikleen, net als alles van KPN in bruikleen gegeven wordt. KPN lever een dienst en een apparaat waar die dienst mee werkt: een modem welke de data doorgeeft. Wifi hoort daar niet bij. Dus je kan bellen tot je een ons weegt maar meer dan een ander kanaal zoeken en kijken of je verbinding goed is doen ze bij de THD niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik begrijp niet dat sommige zoveel problemen hebben met online gamen. Playstation gewoon met ethernet kabel verbinden, vast IP geven, UPnP aanzetten en eventueel nog wat specifieke poorten open zetten (of Playstation in DMZ zetten).

[ Voor 24% gewijzigd door Dj-sannieboy op 13-12-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 21:11

ACC

Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 20:14:
Nu kan ik je vertellen dat wifi deels niet onder de ondersteuningsvoorwaarden valt, althans dat er geen garantie gegeven wordt door KPN dat het werkt. Wifi is te afhankelijk van de omgevingsfactoren. Moet ik wel de kanttekening bijzetten dat de antennes van de V8 aan de achterzijde zitten en dat het omdraaien van de V8 wel eens wil helpen. Plaats het ding in ieder geval niet in de meterkast.

Verder weet ik niet wat jij bedoelt met een aanzienljjk bedrag betalen, maar voor het modem betaal jij niets want die heb jij in bruikleen, net als alles van KPN in bruikleen gegeven wordt. KPN lever een dienst en een apparaat waar die dienst mee werkt: een modem welke de data doorgeeft. Wifi hoort daar niet bij. Dus je kan bellen tot je een ons weegt maar meer dan een ander kanaal zoeken en kijken of je verbinding goed is doen ze bij de THD niet.
Ik begreep van KPN dat de V8 de eerste router is waarbij de wifi antenne aan de strengste eisen mbt zendvermogen moest voldoen. Voorgaande routers hadden dit niet zoals bij de V8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal best, maar de antennes zitten aan de achterkant en achter een printplaat en dat neemt al veel zendvermogen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yeah, zoals bij zo veel routers tegenwoordig.

Ik snap dat in sommige gevallen de router in de huiskamer zal (moeten) komen, maar hoe lelijk is het nou echt om gewoon 3 externe antennes te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 22:16:
Ik begrijp niet dat sommige zoveel problemen hebben met online gamen. Playstation gewoon met ethernet kabel verbinden, vast IP geven, UPnP aanzetten en eventueel nog wat specifieke poorten open zetten (of Playstation in DMZ zetten).
Allemaal vanaf het begin gedaan en geprobeerd, maar als je zelfs dan nog op sommige dagen meerdere keren gekicked word en eindigt met een ban van een x aantal minuten omdat de PS3 op die verschillende dagen om onverklaarbare redenen zijn connectie net het PS-network verliest midden in een game en je dan overnieuw moet beginnen ben je het op een gegeven moment wel zat...

Terwijl de PS3 dan nog wel gewoon in het LAN zit maar ineens de connectie naar "buiten" verliest....
en jah, er zijn ook periodes dat het niet gebeurd, dagen gamen zonder problemen...

en bij Ziggo nooit gebeurd, enige verschil in het netwerk hier is de overstap naar glasvezel met EB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 20:14:

Ik snap ook wel dat het bereik niet onder de voorwaarden valt, maar ik vind wel dat er een bepaald minimum moet zijn. Wat A kan zou B ook moeten kunnen. Als het minder bereik ligt aan nieuwe richtlijnen, dan is dat jammer en mijn eigen probleem. Als dat ligt aan mindere apparatuur (wat jij eigenlijk zegt, designtechnisch minder), dan vind ik dat een gemiste kans van KPN. En daar kan ik dan toch lekker over zeiken. KPN hoeft er niks mee te doen, maar het zou fijn zijn als KPN hier wel rekening mee houdt bij het aankopen van nieuwe apparatuur (de V9?).

Met aanzienlijk bedrag bedoel ik de abonnementskosten die je betaalt voor goed werkend internet (waar tegenwoordig gewoon wifi bij hoort - ondanks wat wel en niet in de voorwaarden staat). Je betaalt dus ook voor de apparatuur. Deze apparatuur maakt gewoon onderdeel uit van het contract.

Hier staat de experiabox gewoon in de woonkamer (helaas) dus ik zal in op de benedenverdieping geen probleem hebben met bereik. Ik zit meer in over de slaapkamer (1e verdieping) en de werkkamer (zolder). Met de ZTE had ik overal goed bereik (geen heel groot huis). Met de UPC Horizon vrijwel geen bereik op de hoger gelegen verdiepingen. Met de Technicolor van UPC heb ik redelijk bereik op de slaapkamer en zolder, echter niet stabiel genoeg om te kunnen constant te kunnen streamen over wifi naar een Raspberry Pi.

Ik ga dus gewoon proberen of de V8 naar wens werkt, anders een beetje druk zetten achter die V9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 03:02:
[...]

Allemaal vanaf het begin gedaan en geprobeerd, maar als je zelfs dan nog op sommige dagen meerdere keren gekicked word en eindigt met een ban van een x aantal minuten omdat de PS3 op die verschillende dagen om onverklaarbare redenen zijn connectie net het PS-network verliest midden in een game en je dan overnieuw moet beginnen ben je het op een gegeven moment wel zat...

Terwijl de PS3 dan nog wel gewoon in het LAN zit maar ineens de connectie naar "buiten" verliest....
en jah, er zijn ook periodes dat het niet gebeurd, dagen gamen zonder problemen...

en bij Ziggo nooit gebeurd, enige verschil in het netwerk hier is de overstap naar glasvezel met EB...
Ik deel deze ervaring gelukkig niet en ik heb toch aardig wat online gespeeld op de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 07:52:
[...]

Ik snap ook wel dat het bereik niet onder de voorwaarden valt, maar ik vind wel dat er een bepaald minimum moet zijn. Wat A kan zou B ook moeten kunnen. Als het minder bereik ligt aan nieuwe richtlijnen, dan is dat jammer en mijn eigen probleem. Als dat ligt aan mindere apparatuur (wat jij eigenlijk zegt, designtechnisch minder), dan vind ik dat een gemiste kans van KPN. En daar kan ik dan toch lekker over zeiken. KPN hoeft er niks mee te doen, maar het zou fijn zijn als KPN hier wel rekening mee houdt bij het aankopen van nieuwe apparatuur (de V9?).
De V9 wordt al uitgerold en steeds meer nieuwe klanten krijgen dit modem. Uiteraard word een modem gestes, alleen onder welke omstandigheden is niet bekend.
Met aanzienlijk bedrag bedoel ik de abonnementskosten die je betaalt voor goed werkend internet (waar tegenwoordig gewoon wifi bij hoort - ondanks wat wel en niet in de voorwaarden staat). Je betaalt dus ook voor de apparatuur. Deze apparatuur maakt gewoon onderdeel uit van het contract.
Het wordt tijd dat je dan eens de algemene voorwaarden gaat lezen.
Hier staat de experiabox gewoon in de woonkamer (helaas) dus ik zal in op de benedenverdieping geen probleem hebben met bereik. Ik zit meer in over de slaapkamer (1e verdieping) en de werkkamer (zolder). Met de ZTE had ik overal goed bereik (geen heel groot huis). Met de UPC Horizon vrijwel geen bereik op de hoger gelegen verdiepingen. Met de Technicolor van UPC heb ik redelijk bereik op de slaapkamer en zolder, echter niet stabiel genoeg om te kunnen constant te kunnen streamen over wifi naar een Raspberry Pi.

Ik ga dus gewoon proberen of de V8 naar wens werkt, anders een beetje druk zetten achter die V9 ;)
Die V9 kan je uit je hoofd zetten. Als jij nu een V8 hebt krijg je gewoon weer een V8 omdat die nog voorradig zijn. Er is wel een manier omn een ZTE moden terug te krijgen alleen zijn er bar weinig mensen mensen binnen de helpdesk die weten hoe je dat doet. Ik kan hier dan ook helaas niet verder over uit wijden. Wil je goed bereik met de V8 koop een access point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 21:46
voor aantal problemen die bepaalde klanten ondervinden met het V8 modem er komt binnen redelijk korte tijd nieuwe software voor modem uit waardoor aantal problemen in het wifi gedeelte worden verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik al vermeld een paar berichten terug. Die update komt in januari voor zover bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 20:58:
De V9 wordt al uitgerold en steeds meer nieuwe klanten krijgen dit modem. Uiteraard word een modem gestes, alleen onder welke omstandigheden is niet bekend.
Het wordt tijd dat je dan eens de algemene voorwaarden gaat lezen.
Haha, ik heb het hier niet over juridisch het e.e.a. afdwingen, ik heb het over hoe het zou moeten werken. En ook hoe je klanten tevreden houdt. Je kan krampachtig voortdurend iedere keer naar voorwaarden verwijzen, maar dat heeft niks met klantvriendelijkheid te maken. Daarom dat sommige KPN medewerkers wél willen helpen door een ander modem te versturen. En als een klant tevreden is, blijft deze klant. Anders is de klant eerder geneigd een andere provider te zoeken.
Dus KPN kan beter goede apparatuur leveren, want wat de voorwaarden ook zeggen, de klant ziet de apparatuur en de werking ervan gewoon als onderdeel van overeenkomst en de dienst. Als dat niet naar behoren werkt (en het niet opgelost kan worden) dan is de klant logischerwijs ontevreden.
Die V9 kan je uit je hoofd zetten. Als jij nu een V8 hebt krijg je gewoon weer een V8 omdat die nog voorradig zijn. Er is wel een manier omn een ZTE moden terug te krijgen alleen zijn er bar weinig mensen mensen binnen de helpdesk die weten hoe je dat doet. Ik kan hier dan ook helaas niet verder over uit wijden. Wil je goed bereik met de V8 koop een access point.
Er zijn genoeg mensen die wel een V9 krijgen na genoeg zeuren (zie KPN forum), dus je verhaal gaat niet op. En als je even verder had gelezen kun je zien dat ik al een ZTE modem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Help s.v.p.?

Ik ben nu zover dat als ik de WNR3500L met DD-WRT opstart met de WANkabel in de NTU de leds aangeven dat er wel gecommuniceerd wordt.

Als ik met de notebook verbinding maak met WIFI van de WNR geeft deze aan dat er Internet is, echter ik kan geen enkele website benaderen.
Als ik inlog op de GUI van de WNR geeft deze op tabblad WAN status nog steeds aan dat er geen ipadres is.....

Wie O Wie?????
Hallo allemaal,

iemand enig idee?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op zondag 15 december 2013 @ 09:06:
[...]

Haha, ik heb het hier niet over juridisch het e.e.a. afdwingen, ik heb het over hoe het zou moeten werken. En ook hoe je klanten tevreden houdt. Je kan krampachtig voortdurend iedere keer naar voorwaarden verwijzen, maar dat heeft niks met klantvriendelijkheid te maken. Daarom dat sommige KPN medewerkers wél willen helpen door een ander modem te versturen. En als een klant tevreden is, blijft deze klant. Anders is de klant eerder geneigd een andere provider te zoeken.
Dus KPN kan beter goede apparatuur leveren, want wat de voorwaarden ook zeggen, de klant ziet de apparatuur en de werking ervan gewoon als onderdeel van overeenkomst en de dienst. Als dat niet naar behoren werkt (en het niet opgelost kan worden) dan is de klant logischerwijs ontevreden.

[...]

Er zijn genoeg mensen die wel een V9 krijgen na genoeg zeuren (zie KPN forum), dus je verhaal gaat niet op. En als je even verder had gelezen kun je zien dat ik al een ZTE modem heb.
Ik heb het ook niet over juridisch afdwingen. KPN is niet eens verplicht een modem te leveren, ze leveren je in wezen alleen de dienst en als service krijg jij er een modem van in bruikleen. De servicve wordt ook nog eens verleend door het ondersteunen en hulp bieden aan de klant als er iets mee is, mits het binnen de ondersteuningsvoorwaarden valt.

En wat denk jij wat er gebeurt als een KPN medewerker een ander modem stuurt? MOet ik je het hele proces haarfijn uit de doeken doen of neem je van mij aan dat het niet zo werkt? In uitzonderlijke gevallen krijgt eenklant een ander modem welke niet gelijk is aan welke de klant op dat ogenblik heeft. Reken er maar niet op dat je zomaar een V9 krijgt, of een ander ZTE modem. Ook niet als je heel zeikerig gaat zijn, ook niet als je dreigt op te zeggen. Vooral dat laatste zijn ze makkelijk in geworden en je wordt in de meeste gevallen doorgezet naa opzeggingen en dan eens kijken of je gaat of blijft. Ik heb dit soort mensen zat aan de telefoon gehad, en voordat ik ze doorverbond had ik een voorgesprek met opzeggingen. Driemaal raden wie er met hangende pootjes bleef en nog geen nieuw modem had.

De klant mag wel heel wat denken en willen, maar alvorens een klant begint te zeiken, en dat doen ze, doen ze er verstandig aan eerst de voorwaarden te lezen waaronder KPN, of een andere ISP, de diensten levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 13:00:
[...]

Ik heb het ook niet over juridisch afdwingen. KPN is niet eens verplicht een modem te leveren, ze leveren je in wezen alleen de dienst en als service krijg jij er een modem van in bruikleen. De servicve wordt ook nog eens verleend door het ondersteunen en hulp bieden aan de klant als er iets mee is, mits het binnen de ondersteuningsvoorwaarden valt.
Wanneer KPN een modem aanbiedt bij het afsuiten van een abonnement, ook al is dat 'gratis' of in bruikleen, zijn ze zonder meer verplicht dat ook te leveren. Inclusief de ondersteuning die de consument daar op grond van de gewoonten in het maatschappelijk verkeer van mag verwachten (zoals een goed werkende wifi).
De klant mag wel heel wat denken en willen, maar alvorens een klant begint te zeiken, en dat doen ze, doen ze er verstandig aan eerst de voorwaarden te lezen waaronder KPN, of een andere ISP, de diensten levert.
Zó ken ik KPN weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas werkt KPN zo. Mooier is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Je begrijpt het echt niet hè? Het gaat er niet om of KPN gelijk heeft en dat KPN alleen een verbinding hoeft te leveren. Dat hoef ik niet eens op te zoeken, daar geloof ik je op je woord. Het gaat erom wat de klant verwacht. En de klant verwacht dat ze met hun laptop, desktop, tv, tablet en/of telefoon op internet kunnen. En dat ze fatsoenlijk tv kunnen kijken. En, jaja, daarvoor heb je apparatuur nodig. Deze levert KPN (of welke provider dan ook). Dat hoeven ze niet, nee. Heb je weer helemaal gelijk. Maar, ohoh, dat doet KPN wel. Waarom? Omdat ze anders veel minder verbindingen zouden mogen leveren aan klanten. En doordat KPN deze apparaten levert, maakt ze dat ook (in de ogen van de klant) verantwoordelijk voor de werking ervan. En nogmaals, het gaat niet om die sneue voorwaarden, het gaat om de verwachting van de klant. En wordt die verwachting niet waar gemaakt, dan gaat de klant zeuren en uiteindelijk gaat de klant weg. En dat wil KPN ook niet.
En dan hoef je niet te vertellen wat jullie bij de helpdesk deden en hoe jullie met klanten omgingen. Je weet zelf neem ik aan goed dat het zo niet werkt in de grote mensen wereld.

Een provider geeft aan wat ze levert middels marketing. De potentiële klant ziet dat, wil dat en wordt klant. De klant krijgt niet wat in de marketingboodschappen werd voorgehouden (fatsoenlijk werkend draadloos internet bijvoorbeeld), dus de klant is ontevreden. Ontevreden klant gaat weg en zegt tegen iedereen die het wil weten dat de provider slecht is. Vindt de provider niet leuk...

Klant blijft koning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij begrijp jij het niet. Wat de klant kan verwachten staat duidelijk omschreven in de algemene voorwaarden, maar wie leest die nou? Maar wel klagen als ze niet geholpen (kunnen) worden. Aan die verwachting voldoet een provider, aan de algemene voorwaarden en daar omheen zit een stukje extra service. Dat KPN er een modem bij levert is niet omdat ze anders niet mogen leveren, daar wil ik dan wel eens een bron van zien.

En hoe een klantenhelpdesk werkt is helaas wel hoe de grote mensen wereld werkt. KPN biedt beperkte ondersteuning op Wifi en kan niet garanderen dat het werkt vanwege omgevingsvariabelen. Take it or leave it, zo is het nu eenmaal. Dan mag dat op de klant overkomen als een verkeerde verwachting, had je de voorwaarden maar moeten lezen en binnen 7 dagen annuleren en naar een ander gaan waar het precies hetzelfde is.

En wijs of laat mij eens zien dat er een marketing is geweest voor wifi wat fatsoenlijk moet werken. Is er niet omdat het niet gegarandeerd kan worden evenals de snelheden op koper.

Dat klanten weggaan bij en provider is jammer, maar ligt dat altijd aan een provider? Ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:33
Je kan ook na 7 dagen annuleren.. in gebreke stellen en contract ontbinding eisen.

Collega van mij heeft het in ieder geval zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ja, algemene voorwaarden... Zo werkt het juridisch. Klopt.

Zo werkt het niet in het hoofd van de klant. Dus ze gaan weg. En ja, dat vindt KPN wel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op zondag 15 december 2013 @ 17:59:
[...]

Ja, algemene voorwaarden... Zo werkt het juridisch. Klopt.

Zo werkt het niet in het hoofd van de klant. Dus ze gaan weg. En ja, dat vindt KPN wel erg.
Neem van mij aan dat er maar een handjevol klanten is dat weggaat omdat het geen wifi heeft. Daar komt bij dat je zomaar niet weg kan omdat je aan je contract vast zit tenzij je contractsvrij bent. Maar goed, wat weet ik ervan.
Lord_Dain schreef op zondag 15 december 2013 @ 17:43:
Je kan ook na 7 dagen annuleren.. in gebreke stellen en contract ontbinding eisen.

Collega van mij heeft het in ieder geval zo gedaan.
Na 7 dagen valt er nog helemaal niets in gebreke te stellen omdat een provider met wettelijke termijnen zit qua annuleren, aansluiten en de lijn leeg maken/aanleggen. In de eerste 7 dagen wordt er het een en ander administratief geregeld, verder niet niets. Annuleert een klant binnen de wettelijke termijn dan is het zo teruggedraaid. Je kan een provider alleen in gebreke stellen als de afgesproken aansluitdatum met ruime mate overschreden is en dat het ook verwijtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op zondag 15 december 2013 @ 18:43:
[...]

Neem van mij aan dat er maar een handjevol klanten is dat weggaat omdat het geen wifi heeft. Daar komt bij dat je zomaar niet weg kan omdat je aan je contract vast zit tenzij je contractsvrij bent. Maar goed, wat weet ik ervan.
Was iedereen maar zo klantvriendelijk als jij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las iedereen maar eens de voorwaarden dan waren er een stuk zeikerds minder. En dat is het laatste wat ik erover kwijt wil.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt wellicht 'klanten'?
;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2013 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12

AvK

Ready Set Go

Ben over het algemeen best wel vergoelijkend naar de mening van een ander.... Moet zeggen dat de 'klanthouding' van Tuintje mijn tenen doet krommen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat niet om mijn klanthouding, het gaat erom hoe er gewerkt wordt door de klantenafdeling. Dat houdt in dat ik nog nooit een nieuw modem heb verzonden voor wifi problemen alleen. Zijn er meerdere problemen welke gerelateerd zijn aan het modem dan kan je wifi daarbij ingooien en het modem omruilen, voor wifi alleen is het uitzonderlijk dat het gedaan wordt.

Het enige wat ik schets is hoe het werkt en dan heb ik een verkeerde klanthouding? De grootste zeikerds, en ja dat zijn ze, zijn mensen die denken dat alles maar mogelijk is en dat alles maar even omgeruild wordt voor ze. De grootste zeikerds zijn ook mensen die denken alles te weten maar nog nooit een regel voorwaarden gelezen hebben en toch een contract aangaan.

Er wordt, en dat heb ik eerder gezegd, beperkt ondersteund op wifi. De modems zijn getest, zijn goed bevonden, maar onder welke omstandigheden een modem getest wordt weet ik niet. Als jij belt voor wifi problemen dan lezen ze het modem uit om te kijken of het modem zijn signaal broadcast en of jouw device het ziet, of wifi aanstaat, er geen storingen zijn en er dus een signaal is. Verder kijken ze of het kanaal goed staat en passen dat eventueel aan. Als laatste krijg je advies je modem om te draaien in geval van een V8, of het op een andere plaatst te zetten buiten de meterkast bijvoorbeeld.

Dat is de ondersteuning die je krijgt en met 7 minuten zijn ze klaar met je. Wat is daar niet duidelijk aan? Wat is daar klantonvriendelijk aan? Oh natuurlijk, we kunnen een nieuw modem sturen en het probleem blijft want logistiek stuurt je exact hetzelfde modem toe.

Ik zal je sterker vertellen. Er is een klant welke geen ITV had maar wel wifi problemen met de V8. Ze hebben haar een Siemens modem geplaatst en weg waren de wifi problemen. Maar een V9 krijgen? Nope. Het is geen onwil wat de personen hebben bij de klantenservice van KPN, het is het beleid wat daar gevoerd wordt in deze door KPN.
Pagina: 1 ... 52 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.