Ik heb die van mij ook al euh 3-4 jaar heir liggen. ZE zouden een doos sturen met antwoordnummer erop. Nooit gebeurd. En voor alle ellende die ze me hebben veroorzaakt hou ik ze gewoon als wraakVerwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:16:
[...]
Klopt inderdaad en deze moeten dan ook weer terug naar KPN. Het zijn huurtuners.
Verwijderd
terugsturen
http://forum.kpn.com/t5/E...-terug-naar-kpn/td-p/6325
https://kpn-customer.cust...vbklEIjoiWWtsR3FMRWwifQ..
http://forum.kpn.com/t5/E...-terug-naar-kpn/td-p/6325
https://kpn-customer.cust...vbklEIjoiWWtsR3FMRWwifQ..
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2013 14:46 ]
Verwijderd
Je kan 0800-0402 bellen voor een ophaalafspraak, zo moeilijk moet dat toch niet zijn? En dan nog kan je ze niet verkopen omdat de serienummers geflagged zijn en niemand anders er wat aan heeft. Je verkoopt dan een product van KPN dat ook nog eens niet werkt.Adlermann schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:20:
[...]
Ik heb die van mij ook al euh 3-4 jaar heir liggen. ZE zouden een doos sturen met antwoordnummer erop. Nooit gebeurd. En voor alle ellende die ze me hebben veroorzaakt hou ik ze gewoon als wraak
Ja dat kon toen allemaal nog niet (2009 ergens?).. IK heb ze ook niet verkocht, verkoop ze ook niet. Weet niet eens meer waar ze liggen.Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 20:32:
[...]
Je kan 0800-0402 bellen voor een ophaalafspraak, zo moeilijk moet dat toch niet zijn? En dan nog kan je ze niet verkopen omdat de serienummers geflagged zijn en niemand anders er wat aan heeft. Je verkoopt dan een product van KPN dat ook nog eens niet werkt.
Waarom terugsturen? Waarom kpn op kosten jagen voor verouderde modellen die ze toch niet meer uitleveren en waarschijnlijk in de container belanden?Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 20:32:
[...]
Je kan 0800-0402 bellen voor een ophaalafspraak, zo moeilijk moet dat toch niet zijn? En dan nog kan je ze niet verkopen omdat de serienummers geflagged zijn en niemand anders er wat aan heeft. Je verkoopt dan een product van KPN dat ook nog eens niet werkt.
[ Voor 5% gewijzigd door Thombias op 08-11-2013 09:22 ]
Iemand bekend met : http://angiefiber.nl/
http://angiefiber.nl/index.php/services : 1 Gbps up & down voor rond de 99 euro pm.
In de komende weken richt Angie zich op een eerste selectie van 10.000 postcodes in Nederland, voornamelijk in de Randstad. Deze postcodes vallen binnen Angies prioriteitszone 1. Dit houdt in dat deze bedrijven, gemeentes en zelfstandigen al binnen 3 tot 6 maanden aangesloten kunnen worden op Angies glasvezel netwerk.
Kwam vanochtend dit tegen op een groot billboard in de metro (Adam). Op mijn huidge postcode beschikbaar tussen de 4-7 maanden, op mijn misschien binnenkort te kopen nieuwbouw huis in Adam noord, kan ik het al gelijk bestellen..
Momenteel 100/100 KPN triple pakket.
http://angiefiber.nl/index.php/services : 1 Gbps up & down voor rond de 99 euro pm.
In de komende weken richt Angie zich op een eerste selectie van 10.000 postcodes in Nederland, voornamelijk in de Randstad. Deze postcodes vallen binnen Angies prioriteitszone 1. Dit houdt in dat deze bedrijven, gemeentes en zelfstandigen al binnen 3 tot 6 maanden aangesloten kunnen worden op Angies glasvezel netwerk.
Kwam vanochtend dit tegen op een groot billboard in de metro (Adam). Op mijn huidge postcode beschikbaar tussen de 4-7 maanden, op mijn misschien binnenkort te kopen nieuwbouw huis in Adam noord, kan ik het al gelijk bestellen..
Momenteel 100/100 KPN triple pakket.
Klinkt interessant!
Als ze nou slim zijn, en als er zich ook Reggefiber netwerken bevinden in hun prioriteitsgebied, beginnen ze eens met het aanbieden op het ODF van Reggefiber!
Dat bespaart ze in ieder geval alweer een investering in graafwerkzaamheden. Met alleen een investering in wat switches, routers en een backbone verbinding naar de Reggefiber City-PoP's kunnen ze dan meteen klanten bedienen.
Win-win voor beide partijen. Consumenten krijgen eindelijk concreet te zien dat er ook KPN-onafhankelijke concurrentie plaats vindt op Reggefiber netwerken. Misschien loopt men bij vraagbundelingen dan ook weer wat meer warm voor glas. En dat is ook weer goed voor bestaande partijen als KPN en alle wholesale resellers van KPN.
Als ze nou slim zijn, en als er zich ook Reggefiber netwerken bevinden in hun prioriteitsgebied, beginnen ze eens met het aanbieden op het ODF van Reggefiber!
Dat bespaart ze in ieder geval alweer een investering in graafwerkzaamheden. Met alleen een investering in wat switches, routers en een backbone verbinding naar de Reggefiber City-PoP's kunnen ze dan meteen klanten bedienen.
Win-win voor beide partijen. Consumenten krijgen eindelijk concreet te zien dat er ook KPN-onafhankelijke concurrentie plaats vindt op Reggefiber netwerken. Misschien loopt men bij vraagbundelingen dan ook weer wat meer warm voor glas. En dat is ook weer goed voor bestaande partijen als KPN en alle wholesale resellers van KPN.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Achter angiefiber zitten Neal Lachman en consorten. Even googlen en je vindt de smakelijkste verhalen.
Verwijderd
Waarom terugsturen? Jij bent onder bepaalde voorwaarden een contract aangegaan en daar dien jij je aan te houden middels de algemene voorwaarden. Ook die oudere kastjes worden nog steeds uitgeleverd omdat sommige mensen niet opnemen in de cloud maar op HDD. Dus ja, ze worden nog steeds uitgeleverd.Thombias schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:13:
[...]
Waarom terugsturen? Waarom kpn op kosten jagen voor verouderde modellen die ze toch niet meer uitleveren en waarschijnlijk in de container belanden?
Ik had er best wel moeite voor willen doen, maar KPN heeft 3 jaar lang de lijn bezet gehouden zodat ik geen andere provider kon nemen, omdat ze te lui waren om een 2e keer een disconnect_line door te voeren (eerste keer niet goed uitgevoerd). Toen was ik te lui om het terug te sturen. Kreeg ook nooit bericht ofzo dat het moest. Dus vond het wel prima.Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:40:
[...]
Waarom terugsturen? Jij bent onder bepaalde voorwaarden een contract aangegaan en daar dien jij je aan te houden middels de algemene voorwaarden. Ook die oudere kastjes worden nog steeds uitgeleverd omdat sommige mensen niet opnemen in de cloud maar op HDD. Dus ja, ze worden nog steeds uitgeleverd.
Ik had zonder dat ik het wist trouwens 3 jaar lang gratis gebruik kunnen maken van KPN glasvezel
[ Voor 13% gewijzigd door Adlermann op 08-11-2013 15:30 ]
@Adlermann: en gelijk heb je...
Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature
Verwijderd
Hij heeft geen gelijk, maar je kan zijn insteek snappen. Dan nog moeten ze ooit tertug omdat je er helemaal niets aan hebt en de serienummer waarschijnlijk al geflagged zijn.
Jammer is het wel dat KPN de lijn bezet houdt, maar ik vraag me af of dat wel zo is. KPN moet namelijk bij een aanvraag van een andere provider het verzoek honoreren als deze de lijn huurt. De vraag is dan ook: wat heb jij er aan gedaan in die 3 jaar om te zorgen dat je wel naar een andere provider zou kunnen overstappen? Je hebt ook je eigen verantwoordelijkheid hierin. KPN moet de zaak op orde houden, ben ik met je eens. Maar als jij ook in die 3 jaar niets onderneemt dan gaat KPN er vanuit dat je goed bij ze zit.
Vind het wel jammer voor je, maar helaas gaat het soms zo bij KPN en het is ook maar net wie je aan de lijn hebt en of die een stapje meer wil zetten dan een collega.
Jammer is het wel dat KPN de lijn bezet houdt, maar ik vraag me af of dat wel zo is. KPN moet namelijk bij een aanvraag van een andere provider het verzoek honoreren als deze de lijn huurt. De vraag is dan ook: wat heb jij er aan gedaan in die 3 jaar om te zorgen dat je wel naar een andere provider zou kunnen overstappen? Je hebt ook je eigen verantwoordelijkheid hierin. KPN moet de zaak op orde houden, ben ik met je eens. Maar als jij ook in die 3 jaar niets onderneemt dan gaat KPN er vanuit dat je goed bij ze zit.
Vind het wel jammer voor je, maar helaas gaat het soms zo bij KPN en het is ook maar net wie je aan de lijn hebt en of die een stapje meer wil zetten dan een collega.
Het is nu wel weer in ordeVerwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:49:
Hij heeft geen gelijk, maar je kan zijn insteek snappen. Dan nog moeten ze ooit tertug omdat je er helemaal niets aan hebt en de serienummer waarschijnlijk al geflagged zijn.
Ik heb KPN brieven geschreven (klachtenbrief), helpdesk flink aantal keren gebeld. Nieuwe providers hebben gebeld, etc. Daar heeft veel tijd in gezeten. Van allende maar weer KPN genomen, en wat bleek toen (vorig jaar). Mijn vorige abonnement zat er nog op.
Het probleem zat hem toen dat KPN geen opzegprocedure had. Het opzeggen duurde ook 6 maanden en op het laatst heeft KPN gewoon mijn bankrekeningnummer vervangen door die van hunzelf zodat er iig niet meer afgeschreven werd..
KPN stuurde me toen maar door naar Reggefiber om een nieuwe lijn aan te laten leggen...
Wat achteraf bleek: administratief was het grotendeels 'uit' maar de patch in de wijkcentrale was niet verwijderd. Daardoor bleef er wat peut op staan.
[ Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 08-11-2013 16:57 ]
Angie is zakelijk glasvezel. Reggefiber is FttH netwerk met FttH SLA afspraken. Die twee bijten elkaar nog wel eens...eymey schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:07:
Klinkt interessant!
Maar iedereen is welkom!
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Iemand al ervaring met de V9 Experiabox of Arcadyan STB? Zag de Arcadyan STB staan bij de handleidingen op de site. De specs zijn beter (meer ram en snellere cpu), dus ben benieuwd of ie ook echt sneller is in gebruik.
Van wat ik gelezen heb, ondersteunt de V9 eindelijk UPnPDj-sannieboy schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 08:52:
Iemand al ervaring met de V9 Experiabox of Arcadyan STB? Zag de Arcadyan STB staan bij de handleidingen op de site. De specs zijn beter (meer ram en snellere cpu), dus ben benieuwd of ie ook echt sneller is in gebruik.
upnp zouden ze uit iedere router er direct uit moeten slopen. Het is lekker handig maar zo onveilig als de pest.
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
V9 al paar keer uitgerold bij klanten op kopernetwerk, opzich niet zo gek veel veranderingen.
software is anders maar dat heeft ook te maken met ITV platform
ophang beugel vindt ik persoonlijk minder als van de v8
software is anders maar dat heeft ook te maken met ITV platform
ophang beugel vindt ik persoonlijk minder als van de v8
Hoe werkt de V9 in combinatie met online gamen op de Xbox en Playstation?
Had gehoord dat de wifi prestaties van de V9 een stuk beter zijn dan die van de V8. Verder zien de specs van de nieuwe STBs er goed uit.
Een paar dagen geleden heb ik contact gehad met KPN, dit vanwege m'n 4e STB die stuk was (allemaal 1853's, blijkbaar uit dezelfde slechte batch). Vroeg gelijk of ik niet een ander model kon krijgen zodat ik zeker was van een fatsoenlijke STB. Kreeg als antwoord dat ze dan alleen de oudere modellen konden aanbieden (1903 etc.), heb dus uiteindelijk weer een 1853 genomen, die doet 't nu prima.Dj-sannieboy schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 08:52:
Kreeg toen ook te horen dat er een nieuwe STB aankwam, maar wanneer deze uitgeleverd zou gaan worden was niet bekend. Neem aan dat hij het dus over de Arcadyan STB had.
Hier trouwens nog steeds de H220N als modem. Werkt op zich prima, alleen wilt hij soms geen nieuwe apparaten toelaten, rebooten is de enige oplossing dan. Denk dat er weinig reden is om naar de V9 (H368N) te vragen.. Hoewel, ik probeer erachter te komen of de H368N 5Ghz WiFi heeft, want dat zou erg handig zijn.. Niemand hier die de 5Ghz band gebruikt, we zitten met z'n allen op 2.4Ghz.

De H220N ondersteunt toch ook UPnP?marijni12 schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 12:41:
[...]
Van wat ik gelezen heb, ondersteunt de V9 eindelijk UPnP
[ Voor 7% gewijzigd door S_Chief op 10-11-2013 14:04 ]
Misschien dat 't bij de ZTE's wel werkt, maar bij die Arcadyans werkt het voor geen meter
Hier doet de V8 sinds kort moeilijk. Niet meer te benaderen en geeft geem IPs meer via wifi. Herstart en het werk weer even. Fact reset hielp niet dus we krijgen een nieuwe. Heb om een V9 gevraagd maar ze gaven aan dat ze niet kunnen zeggen of het een V8 of V9 wordt. Ben benieuwd.
UPnP werkt trouwens gewoon op de V8. Heb er in ieder geval geen problemen mee.
EDIT: Gewoon een V8 gekregen.
UPnP werkt trouwens gewoon op de V8. Heb er in ieder geval geen problemen mee.
EDIT: Gewoon een V8 gekregen.
[ Voor 16% gewijzigd door Dj-sannieboy op 12-11-2013 13:53 ]
Ook de H368N heeft alleen 2.4GHz aan boordSChief schreef op zondag 10 november 2013 @ 13:52:
Hier trouwens nog steeds de H220N als modem. Werkt op zich prima, alleen wilt hij soms geen nieuwe apparaten toelaten, rebooten is de enige oplossing dan. Denk dat er weinig reden is om naar de V9 (H368N) te vragen.. Hoewel, ik probeer erachter te komen of de H368N 5Ghz WiFi heeft, want dat zou erg handig zijn.. Niemand hier die de 5Ghz band gebruikt, we zitten met z'n allen op 2.4Ghz.

Had het liever andersom
EDIT:
Bijna 8 uur later:

[ Voor 33% gewijzigd door ACC op 12-11-2013 19:40 ]
Verwijderd
Hallo,
Nieuw op dit forum, omdat ik nog bij XMS (50/50) zit maar net ben overgestapt naar KPN.
XMS vind ik op dit moment niet echt innoverend meer en heb ook vaker last van storingen bij telefonie en digi tv.
Hoe is de ervaring bij KPN ? Ik heb een 100/100 alles-in-een pakket genomen.
Bijvoorbeeld de wifi-router, is deze oke ?
Dank jullie wel.
Hans
Nieuw op dit forum, omdat ik nog bij XMS (50/50) zit maar net ben overgestapt naar KPN.
XMS vind ik op dit moment niet echt innoverend meer en heb ook vaker last van storingen bij telefonie en digi tv.
Hoe is de ervaring bij KPN ? Ik heb een 100/100 alles-in-een pakket genomen.
Dank jullie wel.
Hans
Wat mij betreft prima. Ik heb ook 100/100 en haal bij benadering deze snelheden ook doorgaans. Wifi-router is hier afdoende, maar er zijn ook veel tweakers die een eigen device gebruiken ipv de ZTE of Arcadyan die KPN uitlevert. Ik vind het pakket aangevuld met Spotify een prima combi.Hoe is de ervaring bij KPN ? Ik heb een 100/100 alles-in-een pakket genomen.
Dank jullie wel.
Hans
En daar zit ik dan met mijn koperlijntje

Na lang wachten wordt gelukkig vrijdag de glasvezelkabel naar binnen getrokken, eindelijk!

Na lang wachten wordt gelukkig vrijdag de glasvezelkabel naar binnen getrokken, eindelijk!
Bobsquad, ik ben nu wel benieuwd naar de progressie van IPTV 3.0, maar ik zie opeens dat je al je berichtjes met dit onderwerp heb weggehaald. Iemand die hier al meer over kan vertellen?
Ik ben bang dat we van Bobsquad geen updates hieromtrent meer hoeven te verwachten. Overigens bedoel ik dat in het geheel niet vervelend tegenover Bobsquad.
Maar gezien het feit dat div. media zoals TotaalTV deze berichten hebben opgepakt en tot 'nieuws' hebben omgedoopt, terwijl KPN niets wilde bevestigen, vermoed ik dat iemand hem vriendelijk doch dringend heeft verzocht om de posts te verwijderen.
Ach ja.
Maar gezien het feit dat div. media zoals TotaalTV deze berichten hebben opgepakt en tot 'nieuws' hebben omgedoopt, terwijl KPN niets wilde bevestigen, vermoed ik dat iemand hem vriendelijk doch dringend heeft verzocht om de posts te verwijderen.
Ach ja.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Het lijkt erop dat Bobsquad intern op de vingers is getikt.
Edit: Dat bedoel ik eymey.
Edit: Dat bedoel ik eymey.
[ Voor 19% gewijzigd door AvK op 14-11-2013 08:49 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Verwijderd
Dank je wel !p.m. schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:34:
[...]
Wat mij betreft prima. Ik heb ook 100/100 en haal bij benadering deze snelheden ook doorgaans. Wifi-router is hier afdoende, maar er zijn ook veel tweakers die een eigen device gebruiken ipv de ZTE of Arcadyan die KPN uitlevert. Ik vind het pakket aangevuld met Spotify een prima combi.
Ik ben benieuwd.
Hans
Net kwam Reggeviber aan de deur om glasvezel te verkopen. Ze moeten 30% verkopen voordat ze gaan beginnen in Apeldoorn. De verkoper kwam met een aanbieding van € 88 voor 500/500mbit niet gek. Alleen moet ik nu al tekenen terwijl ik er pas in september gebruik van kan maken.
Reggefiber is geen ISP, dus die kan je geen diensten verkopen
Vermoedelijk had je een verkoper van KPN ofzo aan de deur.
[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 14-11-2013 18:48 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Je tekent er voor dat je volgend jaar gebruik kan maken van glasvezel. Zolang KPN geen handtekeningen verzamelt, kunnen ze niet aantonen of er ook daadwerkelijk genoeg gegadigden zijn om de 30% te halen.Versteegrob schreef op donderdag 14 november 2013 @ 17:53:
Net kwam Reggeviber aan de deur om glasvezel te verkopen. Ze moeten 30% verkopen voordat ze gaan beginnen in Apeldoorn. De verkoper kwam met een aanbieding van € 88 voor 500/500mbit niet gek. Alleen moet ik nu al tekenen terwijl ik er pas in september gebruik van kan maken.
KloptDaMarcus schreef op donderdag 14 november 2013 @ 18:49:
[...]
Je tekent er voor dat je volgend jaar gebruik kan maken van glasvezel. Zolang KPN geen handtekeningen verzamelt, kunnen ze niet aantonen of er ook daadwerkelijk genoeg gegadigden zijn om de 30% te halen.
Nee niet waar, dit was een onafhankelijk man. Hij had verschillende papieren bij zich van providers.Raven schreef op donderdag 14 november 2013 @ 18:47:
Reggefiber is geen ISP, dus die kan je geen diensten verkopenVermoedelijk had je een verkoper van KPN ofzo aan de deur.
Klopt. De Reggefiber winkelmedewerkers komen nu ook de straat in voor advies. Wat in de winkel in de Mheen al kon, kan nu ook thuis.
Wat KPN betreft: Dit kan je gerust doen. Op een bepaald moment zal bekend worden gemaakt dat het wel of niet doorgaat, de Go/No Go. Gaat het niet door, dan vervalt je verplichting sowieso. Gaat het wel door dan stuurt KPN haar inschrijvers een brief waarbij je zichttermijn op dat moment ingaat. Dus dan heb je nog 7 dagen om er van af te zien zonder opgaaf van reden.
En na die Go zal Reggefiber ca 5 tot 6 weken later beginnen met graven en weer ca 10 weken later beginnen met de eerste aansluitingen maken en dan wordt je ook direct geactiveerd op KPN diensten. Dus dan begint het snel te gaan.
Ik mag het dan op een aantal punten niet eens zijn met de technische keuzes van KPN, dit hebben ze wel goed geregeld.
Wat KPN betreft: Dit kan je gerust doen. Op een bepaald moment zal bekend worden gemaakt dat het wel of niet doorgaat, de Go/No Go. Gaat het niet door, dan vervalt je verplichting sowieso. Gaat het wel door dan stuurt KPN haar inschrijvers een brief waarbij je zichttermijn op dat moment ingaat. Dus dan heb je nog 7 dagen om er van af te zien zonder opgaaf van reden.
En na die Go zal Reggefiber ca 5 tot 6 weken later beginnen met graven en weer ca 10 weken later beginnen met de eerste aansluitingen maken en dan wordt je ook direct geactiveerd op KPN diensten. Dus dan begint het snel te gaan.
Ik mag het dan op een aantal punten niet eens zijn met de technische keuzes van KPN, dit hebben ze wel goed geregeld.
Niet dus he. Je gaat een contract aan met de verplichting om het ook af te nemen indien Reggefiber het netwerk aanlegt.DaMarcus schreef op donderdag 14 november 2013 @ 18:49:
[...]
Je tekent er voor dat je volgend jaar gebruik kan maken van glasvezel. Zolang KPN geen handtekeningen verzamelt, kunnen ze niet aantonen of er ook daadwerkelijk genoeg gegadigden zijn om de 30% te halen.
Maar zie ook verder mijn reactie hierboven over je rechten en plichten bij KPN Glasvezel in een vraagbundeling.
Correct weergegeven
Barre73 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 23:07:
Klopt. De Reggefiber winkelmedewerkers komen nu ook de straat in voor advies. Wat in de winkel in de Mheen al kon, kan nu ook thuis.
88 euro kopt niet. Je krijgt volgens mij het eerste jaar gratis IPTV, Je betaals dus 71,50
Versteegrob schreef op donderdag 14 november 2013 @ 17:53:
Top! Ga dan het contract tekenen, lijkt me een prima aanbieding.Barre73 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 23:07:
nee hoor, ik had niet verwacht dat reggefiber zo snel zou zijn dus ik zat nog aan upc vast. Contact opgenomen met Telfort om de bestelling te annuleren en dat was geen probleem.Barre73 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 23:08:
[...]
Niet dus he. Je gaat een contract aan met de verplichting om het ook af te nemen indien Reggefiber het netwerk aanlegt.
Maar zie ook verder mijn reactie hierboven over je rechten en plichten bij KPN Glasvezel in een vraagbundeling.
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
Ik heb vorige week mijn netwerk ook klaargemaakt.
Voor wie misschien hetzelfde wil doen als ik heb gedaan, hieronder een korte uitleg.
Mijn KPN Glasvezel lijn gaat in een TP Link managed switch. Daar wordt de IPTV doorgezet naar een andere managed switch (30,- van Netgear) en Internet wordt doorgezet naar mn Asus Router.
Wat een verademing zeg.. waar ik met de experiabox net 4 mb per seconde op Wi-Fi kon krijgen, kan de asus met gemak 8 mb behalen.
Voor wie misschien hetzelfde wil doen als ik heb gedaan, hieronder een korte uitleg.
Mijn KPN Glasvezel lijn gaat in een TP Link managed switch. Daar wordt de IPTV doorgezet naar een andere managed switch (30,- van Netgear) en Internet wordt doorgezet naar mn Asus Router.
Wat een verademing zeg.. waar ik met de experiabox net 4 mb per seconde op Wi-Fi kon krijgen, kan de asus met gemak 8 mb behalen.
En dat is er weer 1 bij! Heel goed gedaan ;-) Op naar de 2100 aanmeldingenVersteegrob schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 00:44:
[...]
Top! Ga dan het contract tekenen, lijkt me een prima aanbieding.
Goed nieuws want beide buren gaan mee. Denk jij dat we de 30% gaan halen? Jij woont ook in Apeldoorn?
Vind de aanbieding echt top van KPN, even duur als UPC en 2.5 keer zo snel.
Vind de aanbieding echt top van KPN, even duur als UPC en 2.5 keer zo snel.
Ja, anders probeerde ik glasvezel niet naar Apeldoorn te halen heVersteegrob schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:28:
Jij woont ook in Apeldoorn?
Misschien heb je andere belangen maar ben je er een beetje positief over? 30% vind ik wel erg veel, volgens mij interesseert het veel mensen niet.
Wij als initiatiefgroep hebben helaas geen inzicht in de gehaalde aantallen. Ik weet wel het e.e.a maar dat is outdated en we hebben beloofd dat (vanwege niet actueel) niet te delen.
Oh ja.. heb je nog meer buren?
[ Voor 9% gewijzigd door B2 op 15-11-2013 13:41 ]
Verwijderd
Die 30% gaan ze echt wel halen - het is met name marketing hoor.
Eerst krijg je nog te horen dat er 'net niet' voldoende aanmeldingen zijn en dat de inschrijfperiode wordt verlengd. Niet schrikken dan - ze gaan het heus wel aanleggen.
Eerst krijg je nog te horen dat er 'net niet' voldoende aanmeldingen zijn en dat de inschrijfperiode wordt verlengd. Niet schrikken dan - ze gaan het heus wel aanleggen.
Oh? En jij weet dat omdat je bij Reggefiber werkt of zo? B2 heeft niet alleen contact met de marketing afdeling van Reggefiber hoor.
Iedereen blijft maar denken dat Reggefiber zelf mag beslissen wat er wordt aangelegd en wat niet. Maar helaas... dat zijn nog altijd de investeerders. En die zeggen bij een gehaald percentage van 20 % echt niet "oh... ga gerust je gang, dan wacht ik wel 2 of 3 jaar langer op mijn winst"
Wake up... de wereld is veranderd sinds een paar jaar geleden toen er nog glasvezel werd aangelegd zonder vraagbundelingen.
Iedereen blijft maar denken dat Reggefiber zelf mag beslissen wat er wordt aangelegd en wat niet. Maar helaas... dat zijn nog altijd de investeerders. En die zeggen bij een gehaald percentage van 20 % echt niet "oh... ga gerust je gang, dan wacht ik wel 2 of 3 jaar langer op mijn winst"
Wake up... de wereld is veranderd sinds een paar jaar geleden toen er nog glasvezel werd aangelegd zonder vraagbundelingen.
Idd. Er zijn tegenwoordig ook genoeg plaatsen waar het uiteindelijk niet is aangelegd omdat de deelnamedrempel niet is gehaald. Dus dat verhaal van "marketing we hebben het (nog) net niet gehaald maar stiekem wel" is gewoon nonsense.
En ergens snap ik het ook wel.
De laatste weken lijkt het dan alsof KPN zich wat begint aan te trekken van de kritiek op de beeldkwaliteit en ook lijkt het alsof men (in gebieden waar gigabit links gebruikt worden) aan het experimenteren is met hogere downloadsnelheden.
Maar door de bank genomen biedt glasvezel maar 1 echt groot voordeel: Hogere upload. Maar de kleine doelgroep die dat echt een belangrijk argument vindt is niet groot genoeg om 30% te halen.
Ik hoop (misschien ook een tip voor B2) dan ook dat men zich in de toekomst dan ook meer gaat richten op het aspect van de concurrentie:
* De kabel zit 'potdicht'. Je kan nog nieteens een andere ISP dan UPC of Ziggo kiezen, desnoods met dan nog radio en TV van UPC/Ziggo. De enige plaats waarin dit wel gebeurt is Harderwijk en misschien nog wat andere plaatsjes.
* Bij glas bestaan er meerdere niveaus van concurrentie: Kleinere ISP's kopen 1 of meerdere diensten bij KPN in en regelen wat ze niet inkopen zelf. Grotere partijen (hopelijk snel Vodafone en Tele2) kunnen helemaal onafhankelijk van KPN apparatuur in de PoP's van Reggefiber plaatsen.
* Door de komst van glasvezel in meer plaatsen zullen Ziggo en UPC ook in de toekomst hun best moeten blijven doen voor de consument. Meer gelijkwaardige keuze is goed voor de consument.
Natuurlijk moeten Tele2 en Vodafone dan ook wel een keer de stap durven zetten (zodat het geen 'toekomstmuziek' meer is). En natuurlijk moet KPN flink blijven innoveren want ook dat zal helpen om weer meer mensen overtuigd te krijgen van de voordelen van glasvezel.
De laatste weken lijkt het dan alsof KPN zich wat begint aan te trekken van de kritiek op de beeldkwaliteit en ook lijkt het alsof men (in gebieden waar gigabit links gebruikt worden) aan het experimenteren is met hogere downloadsnelheden.
Maar door de bank genomen biedt glasvezel maar 1 echt groot voordeel: Hogere upload. Maar de kleine doelgroep die dat echt een belangrijk argument vindt is niet groot genoeg om 30% te halen.
Ik hoop (misschien ook een tip voor B2) dan ook dat men zich in de toekomst dan ook meer gaat richten op het aspect van de concurrentie:
* De kabel zit 'potdicht'. Je kan nog nieteens een andere ISP dan UPC of Ziggo kiezen, desnoods met dan nog radio en TV van UPC/Ziggo. De enige plaats waarin dit wel gebeurt is Harderwijk en misschien nog wat andere plaatsjes.
* Bij glas bestaan er meerdere niveaus van concurrentie: Kleinere ISP's kopen 1 of meerdere diensten bij KPN in en regelen wat ze niet inkopen zelf. Grotere partijen (hopelijk snel Vodafone en Tele2) kunnen helemaal onafhankelijk van KPN apparatuur in de PoP's van Reggefiber plaatsen.
* Door de komst van glasvezel in meer plaatsen zullen Ziggo en UPC ook in de toekomst hun best moeten blijven doen voor de consument. Meer gelijkwaardige keuze is goed voor de consument.
Natuurlijk moeten Tele2 en Vodafone dan ook wel een keer de stap durven zetten (zodat het geen 'toekomstmuziek' meer is). En natuurlijk moet KPN flink blijven innoveren want ook dat zal helpen om weer meer mensen overtuigd te krijgen van de voordelen van glasvezel.
Het concurrentie verhaal nemen wij op onze site e.d. zeker mee, maar je moet oppassen dat je geen UPC bashing clubje wordt. Dat werkt alleen maar averechts. Hoe gek het ook klinkt maar we merken nu al dat er UPC fanboys zijn.eymey schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 23:16:
Idd. Er zijn tegenwoordig ook genoeg plaatsen waar het uiteindelijk niet is aangelegd omdat de deelnamedrempel niet is gehaald. Dus dat verhaal van "marketing we hebben het (nog) net niet gehaald maar stiekem wel" is gewoon nonsense.
Precies dat geintje halen ze in elke plaats uit. Puur marketing. Kunnen ze nog weer een advertentie in het plaatselijke suffertje zetten enzo.Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 20:42:
Da's absoluut niet waar!Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 20:42:
Hier in Lelystad is daar dit jaar nog een duidelijk voorbeeld van geweest. In een bepaalde wijk dacht men ook dat ze wel mee konden liften op het aanmeldpercentage van een aangrenzende wijk (tijdens de vraagbundelingsperiode). Nou, mooi niet dus.
In de betreffende wijk reageerden ook een aantal bewoners zo van 'gut, oh gut, ik ga me toch zeker niet vantevoren al inschrijven, we mogen toch wel meedoen'. Welnee, hoogmoed komt voor de val...en wordt overgeslagen!

En nu zitten ze daar in hun exclusieve en op-stand woningen en penthouses...en moeten het doen met de kabelboer of de ADSL... Terwijl om hun heen wel de symmetrische glasvezelpijp wordt aangelegd...
[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 17-11-2013 09:55 ]
Dat is echt geen onzin hoor. Tuurlijk kan het in de marketing campagne gebruikt worden, maar de aantallen moeten gewoon gehaald worden. Je ziet namelijk (met name in grotere steden) dat het steeds moeilijker wordt om de grens te halen. Terwijl het daar vaak makkelijker aansluiten is, dus goedkoper. (meer huizen in de straat e.d.).Thombias schreef op zondag 17 november 2013 @ 08:57:
[...]
Precies dat geintje halen ze in elke plaats uit. Puur marketing. Kunnen ze nog weer een advertentie in het plaatselijke suffertje zetten enzo.
Die ondergrens zullen ze ongetwijfeld keihard hanteren, de voorbeelden zijn hierboven veelvuldig aangehaald!
Maar het is mij iets te toevallig dat er (ook in het aansluitgebied van ondergetekende) dat er na de vraagbundelingsperiode telkens 28,xx of 29,xx% zich blijkt te hebben ingeschreven.
Dan komt het bericht nog een paar aansluitingen mensen allemaal nog even de schouders eronder.
Alle verenigingen worden voor een tientje per aangesloten woning aan het werven gezet en iedereen gaat nog eens langs de deuren.
Dan na een paar weken blijkt ineens dat 46% zich heeft aangemeld......
Zo heb ik het al een paar keer zien gebeuren.
Ik snap het wel vanuit Reggefiber, maar transparant is het niet en de initiatiefgroep wordt niet voor niets niet van actuele info voorzien
Ook ik heb de buren vrienden en familie gepusht.
Na een jaar kun je altijd nog heroverwegen en evt opzeggen, maar dan heb je wel mooi glasvezel in je straat!
Maar het is mij iets te toevallig dat er (ook in het aansluitgebied van ondergetekende) dat er na de vraagbundelingsperiode telkens 28,xx of 29,xx% zich blijkt te hebben ingeschreven.
Dan komt het bericht nog een paar aansluitingen mensen allemaal nog even de schouders eronder.
Alle verenigingen worden voor een tientje per aangesloten woning aan het werven gezet en iedereen gaat nog eens langs de deuren.
Dan na een paar weken blijkt ineens dat 46% zich heeft aangemeld......
Zo heb ik het al een paar keer zien gebeuren.
Ik snap het wel vanuit Reggefiber, maar transparant is het niet en de initiatiefgroep wordt niet voor niets niet van actuele info voorzien
P.s. ik ben uiteindelijk hartstikke blij met m'n fiber en adviseer ook iedereen om zich in te schrijven in de vraagbundelingsperiode!B2 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:37:
Wij als initiatiefgroep hebben helaas geen inzicht in de gehaalde aantallen. Ik weet wel het e.e.a maar dat is outdated en we hebben beloofd dat (vanwege niet actueel) niet te delen.
Ook ik heb de buren vrienden en familie gepusht.
Na een jaar kun je altijd nog heroverwegen en evt opzeggen, maar dan heb je wel mooi glasvezel in je straat!
Maar het keuze aspect is wel het issue, het gaat er niet om of je voor of tegen upc/ziggo bent, het gaat er om of je keuze wil hebben.B2 schreef op zondag 17 november 2013 @ 06:44:
[...]
Het concurrentie verhaal nemen wij op onze site e.d. zeker mee, maar je moet oppassen dat je geen UPC bashing clubje wordt. Dat werkt alleen maar averechts. Hoe gek het ook klinkt maar we merken nu al dat er UPC fanboys zijn.
Ik ken iemand die heel tevreden was over xs4all, geen belang had bij de hogere upload en geen zin had in gegraaf in de tuin/straat. Waarom zou zo iemand ja moeten zeggen? Volgens mij is het kunnen kiezen voor een provider het enige argument om ja te zeggen in een dergelijk geval (ik denk dat ooit wel een keer de aansluit verplichting voor KPN gaat vervallen).
Wat ik alleen niet snap is dat de marketing zo slecht is. Ik kreeg een folder van xs4all, 100mbit is evsnduur als UPC 200mbit, tja dan gaan mensen nooit overstappen. Raar dat ik niks van KPN 500mbit heb gehoord. Hopelijk gaan we de 30% halen.
Xs4all vergelijken met UPC, da's niet echt een faire vergelijking.

Bij een FttH aansluiting is de interpretsnelheid symmetrisch en kent lage ping en latency tijden. Terwijl bij een coax interpretverbinding je praat over een zwaar Asymmetrische verbinding met veel hogere ping en latency tijden!
Daarnaast zijn beide TV producten nogal verschillend. 't Is maar waar je de voorkeur voor hebt c.q. waar je waarde aan hecht...
Het telefonie product van beide genoemde aanbieders is, technisch gezien, al helemaal niet vergelijkbaar...
En dan heb ik het nog niet over IP adressen, helpdesk, administratie portal, online opzegmogelijkheden, etc.
Bij een FttH aansluiting is de interpretsnelheid symmetrisch en kent lage ping en latency tijden. Terwijl bij een coax interpretverbinding je praat over een zwaar Asymmetrische verbinding met veel hogere ping en latency tijden!
Daarnaast zijn beide TV producten nogal verschillend. 't Is maar waar je de voorkeur voor hebt c.q. waar je waarde aan hecht...
Het telefonie product van beide genoemde aanbieders is, technisch gezien, al helemaal niet vergelijkbaar...

En dan heb ik het nog niet over IP adressen, helpdesk, administratie portal, online opzegmogelijkheden, etc.
[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 17-11-2013 14:27 ]
Voor de gemiddelde gebruiker is internet gewoon internet. En kijken ze alleen naar de nummers..ehtweak schreef op zondag 17 november 2013 @ 14:26:
Xs4all vergelijken met UPC, da's niet echt een faire vergelijking.
[afbeelding]
De 'gemiddelde gebruiker' (voor zover die al bestaat), komt niet hier op tweakers vragen hoe en wat... 
'kijken naar de nummers' zeg je? Deed men dat maar! Maar dan wel naar de goede 'nummers'...
'kijken naar de nummers' zeg je? Deed men dat maar! Maar dan wel naar de goede 'nummers'...
[ Voor 33% gewijzigd door ehtweak op 17-11-2013 19:15 ]
Dit dus.. ook contact gezocht met TotaalTV aangezien ze dus hun bronnen blijkbaar niet verifieren neem ik hun dus nu helemaal niet meer serieus.eymey schreef op donderdag 14 november 2013 @ 08:47:
Ik ben bang dat we van Bobsquad geen updates hieromtrent meer hoeven te verwachten. Overigens bedoel ik dat in het geheel niet vervelend tegenover Bobsquad.
Ach ja.
Maar het punt waarom ik dus al een aantal dingen heb aangekondigt evenals het xbox verhaal is dat er qua beveiliging zoveel mis is intern. Hier werdt niet naar geluisterd dus heb "onschuldige" berichten naar buiten gebracht en eindelijk zijn ze intern nu bezig om de beveiliging op te krikken.
Betreft updates helaas moet ik mij hierover stil houden nu maar ben tevreden want heb mijn doel bereikt.
wat betreft info en het topic volgen dat blijf ik nog doen de aankomende maanden tot dat ik eindelijk verlost ben van KPN. Aangezien een aantal tickets van mij niet worden opgelost met de kwalijke reactie sorry maar u bent de enige die er last van heeft

Edit: KPN als werkgever niks als goeds dus dit laatste stuk is geen rant
Weet iemand op welke levertijd ik kan rekenen?
Aankomende week trek in een woning op IJburg. Er is op dit moment nog geen pakket actief, aangezien het nieuwbouw is. Aansluiting is aanwezig. Ik ga voor Alles-in-1-glasvezel 100/100.
Aankomende week trek in een woning op IJburg. Er is op dit moment nog geen pakket actief, aangezien het nieuwbouw is. Aansluiting is aanwezig. Ik ga voor Alles-in-1-glasvezel 100/100.
[ Voor 28% gewijzigd door flo_ op 17-11-2013 20:51 ]
Ik las dat je met de experia box de tv kabel in poort 4 moet doen. Betekent dan dat deze poort enkel tv levert, of is dit de enige poort die tv en internet combineert? Anders moet je 2 kabels hebben...
Nee waarschijnlijk heb je een witte experiabox deze bevat flex poorten dus maakt het opzich niet uit waar je deze instopt.Appel105 schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:16:
Ik las dat je met de experia box de tv kabel in poort 4 moet doen. Betekent dan dat deze poort enkel tv levert, of is dit de enige poort die tv en internet combineert? Anders moet je 2 kabels hebben...
Heb kpn glas middels eigen router (asus)
Sinds gisteravond internet eruit. Reset mag niet baten.
Nu valt me op: router krijgt ip maar als ik naar pagina browse zie ik dat ik word doorgezet naar deze url:
http://quarantaine-arcsight.kpn-cert.nl
Of eigen router mag niet, of ik heb een trojan of andere policy gebroken?
Iemand al eerder gehad?
Nu valt me op: router krijgt ip maar als ik naar pagina browse zie ik dat ik word doorgezet naar deze url:
Iemand al eerder gehad?
Jarco van TotaalTV heeft daar sowieso een handje van. Laatst ook een stukje over de combi 4G en glasvezel waarbij geen reactie wordt gegeven op de vraag wat de bron is.bobsquad schreef op zondag 17 november 2013 @ 19:40:
[...]
Dit dus.. ook contact gezocht met TotaalTV aangezien ze dus hun bronnen blijkbaar niet verifieren neem ik hun dus nu helemaal niet meer serieus.
Maar het punt waarom ik dus al een aantal dingen heb aangekondigt evenals het xbox verhaal is dat er qua beveiliging zoveel mis is intern. Hier werdt niet naar geluisterd dus heb "onschuldige" berichten naar buiten gebracht en eindelijk zijn ze intern nu bezig om de beveiliging op te krikken.
Betreft updates helaas moet ik mij hierover stil houden nu maar ben tevreden want heb mijn doel bereikt.
wat betreft info en het topic volgen dat blijf ik nog doen de aankomende maanden tot dat ik eindelijk verlost ben van KPN. Aangezien een aantal tickets van mij niet worden opgelost met de kwalijke reactie sorry maar u bent de enige die er last van heeftterwijl ik de oplossing gewoon heb aangedragen tja dan maar opzoek naar een ander.
Edit: KPN als werkgever niks als goeds dus dit laatste stuk is geen rant
Verwijderd
Volgens mij ben je in quarantaine geplaatst en ben je overgeleverd aan het abuse team. Dat betekent dat je alleen nog je webmail van KPN kan bekijken en dat er niets anders op zit dan met hun te mailen en hun instructies te volgen. Je maakt dan volgens hun uit van een botnet of je hebt andere troep op je pc staan welke het netwerk op geslingerd wordt.trekker22 schreef op maandag 18 november 2013 @ 08:09:
Heb kpn glas middels eigen router (asus)
Iemand al eerder gehad?
Ja me firewall wat strakker gezet op port 19. Was weer vrijgegeven daarna
Kom nu alleen ineens met me Cisco switch & asus router niet meer op internet?
Kies voor pppoe met kpn@direct-adsl en wachtwoord kpn.
Gebeurd niks.
Moet ik dan ff tijdje de glasvezel eruit trekken?
Of router langer laten wachten? Kpn geeft hier geen support op:(
Is er bepaalde volgorde van insteken als ik met eigen switch/router aan de gang ga?
Tv telefoon gaan wel goed met: glas > switch > experia> tv/telefoon.
Dan lijkt de vlan goed ingesteld op switch?
Geen idee maar router dwars ligt.
Gebeurd niks.
Is er bepaalde volgorde van insteken als ik met eigen switch/router aan de gang ga?
Misschien is het handig om even KPN te bellen hierover en te vragen naar de reden van de quarantaine?......
Of heb jij hier wat mee te maken?
nieuws: Ethische hacker had toegang tot interne netwerk van KPN
Of heb jij hier wat mee te maken?
nieuws: Ethische hacker had toegang tot interne netwerk van KPN
En ook ik ben inmiddels de gelukkige eigenaar van een KPN 100/100 glasvezelverbinding! Meteen maar even wat bekabelde testjes gedaan, zie hier de resultaten:

Iemand enig idee waarom mijn Jitter zo hoog is en mijn uploadsnelheid zo laag? Kan me herinneren dat ik met mijn oude DSL-lijn 0 ms Jitter had.

Iemand enig idee waarom mijn Jitter zo hoog is en mijn uploadsnelheid zo laag? Kan me herinneren dat ik met mijn oude DSL-lijn 0 ms Jitter had.
Verwijderd
Waarom heb je je firewall strakker gezet? En is het een abuse pagina van kpn want de link opent niet.trekker22 schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:08:
Ja me firewall wat strakker gezet op port 19. Was weer vrijgegeven daarna
Gebeurd niks.
Klopt het zo? Net heb ik getekend en volgens de man van Reggefiber krijg ik binnen twee weken bericht van KPN waarna ik nog 7 dagen heb om het te annuleren.doublehelix schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 00:15:
Correct weergegeven
[ Voor 58% gewijzigd door Wackmack op 18-11-2013 20:16 ]
Verwijderd
Ik durf dat wel te zeggen omdat ik in een klein dorpje woon waar Reggefiber het exact op die manier gespeeld heeft, net als in alle omliggende dorpen hier in de omgeving.Barre73 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 22:58:
Oh? En jij weet dat omdat je bij Reggefiber werkt of zo? B2 heeft niet alleen contact met de marketing afdeling van Reggefiber hoor.
Het belang voor KPN/Reggefiber is gewoon te groot om een 'stad' weg te geven aan de concurrentie.
Glasvezel is het enige medium dat kan concurreren tegen de reguliere kabelboeren. Met name in een periode dat VDSL gewoon aan het einde van zijn levensfase zit.
Bovendien heeft KPN een meerderheidsbelang in Reggefiber.
Maar als je nu al weet dat je toch glasvezel wilt is het natuurlijk altijd verstandig om nu ook alvast in te schrijven. Ik ben blij dat wij hier in het boerenstulpje toch mooi aangesloten zijn op de glasvezel.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2013 20:34 ]
Zeg dat nog maar niet al te hard, dat VDSL voor KPN dood is.
In Apeldoorn bijvoorbeeld zullen enkele wijken misschien wel nooit FttH krijgen (of pas als laatste) omdat KPN er al FttC heeft liggen, wat ook van VDSL2 gebruik maakt. B2 weet daar wrs. alles van
En in diverse andere gebieden is KPN 'buitenringen' aan het aanleggen: Netwerken van glasvezel dieper de wijken in (of wijken die te ver bij de bestaande centrales vandaan liggen) met 'mini-telefooncentrales' dichterbij de huizen. Zodat VDSL2 hogere snelheden kan behalen.
Op zich wel positief voor mensen die (nog) niet kunnen genieten van glasvezel en meer keus willen dan alleen de lokale kabelaar. Maar jammer genoeg blijft deze techniek een hele hoop toepassingen uitsluiten (zoals ook nog analoog en dvb-c, wat over FttH wel kan).
Dat KPN een meerderheidsbelang heeft in Reggefiber zegt nog steeds niet alles. Zeker aangezien het (wel mede dankzij KPN) in steeds meer plaatsen moeilijk wordt om die 30% te halen en in plaatsen zoals Almere nog steeds slechts 22% van de aansluitingen gebruikt wordt, kan het maar zo zijn dat KPN op een gegeven moment toch gewoon de stekker eruit trekt en verder inzet op die 'buitenringen'.
Als KPN nou gewoon zou investeren in 'killer toepassingen' over FttH, zoals een verbluffende beeldkwaliteit bij TV en op meer plekken (ook bestaande gebieden) gigabit links zodat hogere snelheden mogelijk worden, en als men het mogelijk zou maken voor andere partijen om eigen TV streams te multicasten ipv die van KPN, dan zouden waarschijnlijk meer mensen nu al voor glasvezel kiezen.
Maar ja.....
In Apeldoorn bijvoorbeeld zullen enkele wijken misschien wel nooit FttH krijgen (of pas als laatste) omdat KPN er al FttC heeft liggen, wat ook van VDSL2 gebruik maakt. B2 weet daar wrs. alles van
En in diverse andere gebieden is KPN 'buitenringen' aan het aanleggen: Netwerken van glasvezel dieper de wijken in (of wijken die te ver bij de bestaande centrales vandaan liggen) met 'mini-telefooncentrales' dichterbij de huizen. Zodat VDSL2 hogere snelheden kan behalen.
Op zich wel positief voor mensen die (nog) niet kunnen genieten van glasvezel en meer keus willen dan alleen de lokale kabelaar. Maar jammer genoeg blijft deze techniek een hele hoop toepassingen uitsluiten (zoals ook nog analoog en dvb-c, wat over FttH wel kan).
Dat KPN een meerderheidsbelang heeft in Reggefiber zegt nog steeds niet alles. Zeker aangezien het (wel mede dankzij KPN) in steeds meer plaatsen moeilijk wordt om die 30% te halen en in plaatsen zoals Almere nog steeds slechts 22% van de aansluitingen gebruikt wordt, kan het maar zo zijn dat KPN op een gegeven moment toch gewoon de stekker eruit trekt en verder inzet op die 'buitenringen'.
Als KPN nou gewoon zou investeren in 'killer toepassingen' over FttH, zoals een verbluffende beeldkwaliteit bij TV en op meer plekken (ook bestaande gebieden) gigabit links zodat hogere snelheden mogelijk worden, en als men het mogelijk zou maken voor andere partijen om eigen TV streams te multicasten ipv die van KPN, dan zouden waarschijnlijk meer mensen nu al voor glasvezel kiezen.
Maar ja.....
Ik krijg binnenkort glasvezel 100/100 en wil m.b.v. tweemaal TP-Link SG3210 en een Linksys WRT610N een eigen netwerk LAN en IPTV) opbouwen naar een idee die ik hier gezien heb van Pogostokje
. Ik ben alleen niet zeker of ik de VLAN en poort instellingen wel helemaal goed begrepen heb.
Hieronder wat ik in gedachten heb, graag commentaar of dit zo gaat werken.

Switch1
VLANID 4 Naam: iPTV ....Poort: 1,2,10 PVID: 6
VLANID 6 Naam: Internet Poort: 1,3 .....PVID: 6
VLANID 10 Naam:LAN ....Poort: 4,10 ...PVID 4
Poort: 2 Trunk TAG
Poort: 3 ACCESS UNTAG
Poort: 4 TRUNK TAG
Poort:10 TRUNK TAG
Switch 2
VLANID 4 Naam:LAN ... Poort: 1,2 PVID: 6
VLANID 10 Naam: iPTV Poort: 1,3 PVID: 6
Poort: 2 ACCESS UNTAG
Bij beide switches STP uitgeschakeld.

Switch1
VLANID 4 Naam: iPTV ....Poort: 1,2,10 PVID: 6
VLANID 6 Naam: Internet Poort: 1,3 .....PVID: 6
VLANID 10 Naam:LAN ....Poort: 4,10 ...PVID 4
Poort: 2 Trunk TAG
Poort: 4 TRUNK TAG
Poort:10 TRUNK TAG
Switch 2
VLANID 4 Naam:LAN ... Poort: 1,2 PVID: 6
VLANID 10 Naam: iPTV Poort: 1,3 PVID: 6
Poort: 2 ACCESS UNTAG
Bij beide switches STP uitgeschakeld.
[ Voor 31% gewijzigd door dries_w op 19-11-2013 09:45 ]
VDSL is zeker nog niet dood. Wat ik van KPN gehoord heb ik dat zelfs pairbonding binnenkort nog naar FTTC gebieden komt. Technisch was dit natuurlijk al langer mogelijk, maar FTTC zat nog in de glasvezel 'leverstraat' en daar kennen ze uiteraard geen VDSL pairbonding.eymey schreef op maandag 18 november 2013 @ 22:34:
Zeg dat nog maar niet al te hard, dat VDSL voor KPN dood is.
Maar ja.....
Op zich is het voor het zuidelijk gedeelte van Apeldoorn gunstig dat zij voor glasvezel pas over een aantal jaren aan de beurt zijn. Dan is de rek en investering wel uit FTTC.
Daarnaast de killer-app... tja.. gemengde ideeen over. We zien namelijk bij de vraagbundeling dat veel mensen juist overstappen voor de prijs en het feit dat ze keuze willen (cq van UPC af willen).
Het kan natuurlijk ook zijn dat KPN gewoon op 2 paarden wedt (kan ook verstandig zijn).
Qua prijs: tsja.... ik denk dat juist daar weer erg weinig rek in zit. De investering zal ook moeten worden terugverdiend. Ik snap wel dat consumenten daar erg naar kijken.
Het enige wat KPN dus kan doen is steeds nauwgezet UPC en Ziggo volgen. Of je daar je klanten na een jaar nog mee behoudt.... dan moet de rest van de ervaring toch wel op z'n minst minimaal gelijk zijn aan die bij UPC.
Maar goed, ik duim nog steeds voor Apeldoorn
Qua prijs: tsja.... ik denk dat juist daar weer erg weinig rek in zit. De investering zal ook moeten worden terugverdiend. Ik snap wel dat consumenten daar erg naar kijken.
Het enige wat KPN dus kan doen is steeds nauwgezet UPC en Ziggo volgen. Of je daar je klanten na een jaar nog mee behoudt.... dan moet de rest van de ervaring toch wel op z'n minst minimaal gelijk zijn aan die bij UPC.
Ik denk dat dat gebeurt. De uitrol van glasvezel gaat gestaag verder, maar het duurt gewoon lang voordat je een heel land op glas hebt. KPN koopt tijd door te investeren in VDSL.eymey schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:06:
Het kan natuurlijk ook zijn dat KPN gewoon op 2 paarden wedt (kan ook verstandig zijn).
Glas zal de kwalitatief superieur zijn, maar voor veel mensen is de drager niet zo heel belangrijk en volstaat VDSL. Mijn ouders zijn van 8mbit max naar 52mbit gegaan hierdoor, die zijn daar dik tevreden mee.
Ik zal de betreffende man van Reggefiber eens vragen. En dan meteen KPN even vragen. Het is altijd nog zo geweest als ik hierboven had geschetst namelijk.Versteegrob schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:12:
[...]
Klopt het zo? Net heb ik getekend en volgens de man van Reggefiber krijg ik binnen twee weken bericht van KPN waarna ik nog 7 dagen heb om het te annuleren.
Ziet er goed uit.dries_w schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 00:57:
Ik krijg binnenkort glasvezel 100/100 en wil m.b.v. tweemaal TP-Link SG3210 en een Linksys WRT610N een eigen netwerk LAN en IPTV) opbouwen naar een idee die ik hier gezien heb van Pogostokje. Ik ben alleen niet zeker of ik de VLAN en poort instellingen wel helemaal goed begrepen heb.
De postings op het forum zijn al weer wat ouder (hoewel nog steeds correct), inmiddels staat er meer info en zelfs configuratie voorbeelden op deze site: http://netwerkje.com/
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Zijn er mensen die een glasvezel internet en tv abo hebben bij KPN en een fritzbox 7390 gebruiken in plaats van de experiabox?
Ik heb nu VDSL van KPN, in gebruik met een eigen fritzbox 7390, maar wil eigenlijk overstappen naar glasvezel. Ik wil graag deze fritzbox blijven gebruiken in plaats van de experiabox (omdat online gamen belangrijk voor me is).
Maar gaat internet en tv dan werken?? (XS4all levert de 7390 bij haar glasvezel abo's maar is wel duurder en heb eigenlijk geen zin in overstappen naar andere provider met alle bijbehorende problemen die dit kan geven).
Ik heb nu VDSL van KPN, in gebruik met een eigen fritzbox 7390, maar wil eigenlijk overstappen naar glasvezel. Ik wil graag deze fritzbox blijven gebruiken in plaats van de experiabox (omdat online gamen belangrijk voor me is).
Maar gaat internet en tv dan werken?? (XS4all levert de 7390 bij haar glasvezel abo's maar is wel duurder en heb eigenlijk geen zin in overstappen naar andere provider met alle bijbehorende problemen die dit kan geven).
(Alweer) Hartelijk dank, maar . . . het gaat mij met name over de VLAN/Portforwarding in de eerste switch -vanaf de eigen router- en die van de tweede switch (en bij behorende PVID) Deze staat niet zo uitgebreid beschreven en daar had/heb ik mijn twijfels over. Blijkens jouw reaktie kan ik het zo wel uitvoerenPogostokje schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:15:
[...]
Ziet er goed uit.
De postings op het forum zijn al weer wat ouder (hoewel nog steeds correct), inmiddels staat er meer info en zelfs configuratie voorbeelden op deze site: http://netwerkje.com/
Ik gebruik de FritzBox 7360 voor internet + telefoon + ITV bij mijn TriNed glasvezel abonnement.maikel7 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:40:
Zijn er mensen die een glasvezel internet en tv abo hebben bij KPN en een fritzbox 7390 gebruiken in plaats van de experiabox?
Deze heb ik geleverd gekregen bij mijn abonnement.
Ja hoor. Het klopt wat er staat. PVID gebruik je alleen maar als je untagged verkeer mixt met tagged verkeer. Dat komt niet voor in jouw schema, dus wat je invult bij PVID maakt eigenlijk helemaal niks uit. No worries.dries_w schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:27:
[...]
(Alweer) Hartelijk dank, maar . . . het gaat mij met name over de VLAN/Portforwarding in de eerste switch -vanaf de eigen router- en die van de tweede switch (en bij behorende PVID) Deze staat niet zo uitgebreid beschreven en daar had/heb ik mijn twijfels over. Blijkens jouw reaktie kan ik het zo wel uitvoeren![]()
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
De Fritz!box 7390 heeft tegenwoordig in ieder geval voor internet instellingen om de PPPoE verbinding ook over een VLAN te doen. Alleen voor IPTV heb ik nooit losse instellingen aangetroffen (alleen middels het XS4ALL profiel). Ik weet niet hoe je dat nu doet bij VDSL?maikel7 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:40:
Bij VDSL maak ik nog geen gebruik van TV. Heb nu schotel, dit blijf ik beneden ook gebruiken, maar boven zou ik graag TV via glasvezel willen gebruiken.eymey schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:21:
[...]
De Fritz!box 7390 heeft tegenwoordig in ieder geval voor internet instellingen om de PPPoE verbinding ook over een VLAN te doen. Alleen voor IPTV heb ik nooit losse instellingen aangetroffen (alleen middels het XS4ALL profiel). Ik weet niet hoe je dat nu doet bij VDSL?
Het argument duurder kan ik niet weerleggen maar overstappen naar een andere provider zou in dit geval weinig problemen moeten opleveren omdat je op 2 verschillende infrastructuren zit. Desnoods betaal je een paar weken dubbel zodat je zeker weet dat je niet zonder komt te zitten. Ik weet natuurlijk niet of dat een probleem voor jou is, maar ik geef de mogelijkheid toch maar even aan.maikel7 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:40:
Wel vet 3ms ping en 95 95 dat haal ik noooit!Brain-Cr schreef op woensdag 06 november 2013 @ 17:29:
[...]
Het is afgelopen met de pret. Ik zit weer op mijn normale snelheid:
[afbeelding]
Toch wel opmerkelijk dat het vanochtend sneller ging!

[ Voor 22% gewijzigd door wimpie007 op 19-11-2013 19:25 ]
Ik heb inmiddels KPN glasvezel aangevraagd bij KPN. Het is op dit moment niet aanwezig maar hopelijk wordt de 30% gehaald. Vorige week een brief gekregen van KPN mbt mijn inschrijving. Je hebt inderdaad 7 WERKDAGEN de tijd om te annuleren.
Barre73 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:09:
[...]
Ik zal de betreffende man van Reggefiber eens vragen. En dan meteen KPN even vragen. Het is altijd nog zo geweest als ik hierboven had geschetst namelijk.
Ziggo of UPC volgen zou ik persoonlijk dom vinden. Glasvezel heeft veel meer mogelijkheden. Het lijkt mij verstandig om een product zo neer te zetten dat de kabel boeren KPN moet volgen en niet anders om. Op zo een manier ben je pro actief en niet afwachtend. Marketing technisch lijkt mij dat een verstandige keuze. Maar ja KPN is lomp en erg conservatief.
eymey schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:06:
Maar 64 Mbit upload. Geen 100 dus.
wimpie007 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 19:22:
[...]
Wel vet 3ms ping en 95 95 dat haal ik noooit!
[afbeelding]
Mja ik bedoel natuurlijk vooral qua prijs-kwaliteitverhouding (maar met kwaliteit wel in het voordeel van glas).doublehelix schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 19:38:
Ziggo of UPC volgen zou ik persoonlijk dom vinden. Glasvezel heeft veel meer mogelijkheden. Het lijkt mij verstandig om een product zo neer te zetten dat de kabel boeren KPN moet volgen en niet anders om. Op zo een manier ben je pro actief en niet afwachtend. Marketing technisch lijkt mij dat een verstandige keuze. Maar ja KPN is lomp en erg conservatief.
[...]
Jullie weten allemaal Dat een 100/100 lijn gegarandeert word he door kpn en dat je ze gewoon kan opbellen En dat zij je die lijn moeten geven
alleen de 500/500 word niet gegarandeert aangezien je andere diensten daarvanaf snoepen tv/tele
Jullie horen gewoon 100/100 te krijgen
alleen de 500/500 word niet gegarandeert aangezien je andere diensten daarvanaf snoepen tv/tele
De 100/100 krijg je alleen'volledig' in gebieden waar de FTU een gigabit verbinding heeft. En dat is lang niet overal zo...bumtroll schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:01:
Jullie weten allemaal Dat een 100/100 lijn gegarandeert word he door kpn en dat je ze gewoon kan opbellen En dat zij je die lijn moeten geven
De 500/500 zou dan ook gegarandeerd moeten zijn. De verbinding tussen PoP en huis is dan namelijk een Gigabit maximaal. Dus worden daar ook geen diensten vanaf gesnoept. En zoals hierboven al: Dat geldt ook al voor een 100/100.bumtroll schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:01:
Maar je mag hier rustig vertellen waar je die garantie vandaag haalt. Ik geloof nooit dat dat in de algemene voorwaarden staat...
Geen enkele ISP die je een garantie zal geven.
En een paar leestekens in een tekst zou prettig zijn. Leest makkelijker...
Dit topic is gesloten.