[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.059 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

Lord_Dain schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:41:
[...]

Maar waarom moet je wachten dan? Je kan in principe toch aansluiten terwijl je UPC abbo nog loopt. Of is het meer een economische keuze, zeg maar..
dat laatste, geen zin om dubbel te betalen :)

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar als het bij de vorige (of de nieuwe) misgaat zit je wel lang zonder :P

Ik heb zelf niet van een overstapservice gebruik gemaakt, dan maar 1 maandje dubbel, liever dat dan weken/maanden zonder zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 17-10-2013 12:19 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

ik heb een aantal dagen dubbel en alleen telefonie is overstap en die boeit me niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonief
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 22:20
Heb ook KPN 100 alles in 1 glas besteld. Vraag me nu wel af na alle reacties op div fora :? of ik nu wel of niet moet opzeggen bij mijn huidige provider Concepts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 16:54
Glas naar glas?

Ik weet bijna zeker "nog niet opzeggen bij je huidige provider"! Voor een migratie schijnt dat belangrijk te zijn.

Het lijkt me iig een WMP+ -> KPN migratie, of evt nog WGDO -> KPN.

Maar als een insider weet of dat inmiddels anders is, correct me :)

[ Voor 34% gewijzigd door eymey op 17-10-2013 15:48 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonief
Ja, glas naar glas WGDO.

[ Voor 11% gewijzigd door antonief op 17-10-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 14:03
Dat kan niet. KPN is geen WGDO. Het is dan WGDO naar WMP (KPN dus). Zou moeten kunnen en nee, niet zelf opzeggen! Als je dat zou doen schiet Concepts een opheforder in en loopt de hele migratie mis. De nieuw operator/provider schiet bij Reggefiber een migratie order in die dus eigenlijk bestaat uit 2 orders. Eentje om je huidige 2 patches weg te halen en eentje om 1 nieuwe patch terug te zetten. Die tweede is analoge TV en dat krijg je bij KPN niet meer dus die wordt in de PoP niet meer teruggezet op jouw huisaansluiting.
Als Concepts ook nog een aparte opheforder inschiet (omdat jij hebt opgezegd) zijn er ineens twee opheforders en dat is een garantie voor problemen...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonief
Bedankt voor de reakties, maar goed dat ik nog niet opgezegd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 15:47
Bericht op Totaal TV over kwaliteit tv kpn: http://www.totaaltv.nl/ni...glasvezel-verbeteren.html

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 21:33
Ik heb me ook aangemeld voor KPN Glas 100/100 alles in 1. Ik heb nu Alles in 1 over ADSL maar vind het internet toch wel redelijk langzaam met 20mbps.
Helaas moet 30% van de buurt ook nog even voor Glas gaan want pas dan gaan ze de boel aanleggen. Ik hoop dat het lukt. Het leek mij wel een goede deal want het kost uiteindelijk maar een 10tje meer per maand voor het vijfvoudige in snelheid.

[ Voor 18% gewijzigd door ChiLLeR op 18-10-2013 15:23 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
AvK schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:40:
[...]

De Praxis heeft een mooie aanbieding met de Zyxel WRE2205 n300 Wireless Extender voor maar 28 Euro. Gisteren ook zo'n ding gehaald om een beter bereik op zolder te krijgen. Werkt perfect.
Bedankt voor de tip. Die pak ik ook even mooi mee om mijn oude Linksys router te versterken op de eerste verdieping bij mij thuis. Daarnaast gelijk één meenemen voor mijn ouders waarbij het geleverde Ziggo router/modem een veel te zwak WIFI signaal levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VriezeNet®
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-07 07:04
Ik ben van Lijbrandt naar KPN overgegaan, alles binnen een dag geregeld, zelf bij Lijbrandt opgezegd, en de einddatum (in mijn geval 10 oktober) gebruikt bij aanmelding KPN, monteur kwam op 3 oktober de glasvezel modem wisselen, en alles dezelfde dag activeren, ik moet eerlijk zeggen, overgang is prefect verlopen.
Kortom, heb 7 dagen dubbel betaald, maar absoluut slechts enkele uren zonder gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onze 1960 /1963 ontvangers starten niet meer volledig op daardoor o.a geen epg meer

Meer gebruikers met hetzelfde probleem?

https://forum.kpn.com/t5/...pgehaald-quot/td-p/145821

Maar de storingspagina is leeg

https://www.kpn.com/web/show/id=2607551

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik had dit gisterenavond ook. Ik kon de gids niet meer gebruiken, de menu functie functioneerde niet meer en de info balk bij het door schakelen van de zenders kwam ook niet meer in beeld. Ik heb de box van het stroom gehaald en toen weer stroom erop gezet. De box gaat hierdoor alles weer opnieuw installeren.
Toen was bij mij alles weer werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelfs de software verwijderd vanmiddag maar de storing blijft bestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:32:
Ik heb zelfs de software verwijderd vanmiddag maar de storing blijft bestaan
Logisch, zie storingsmelding XS4All.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een ontvanger opgestart en het werkt weer. Dus eventueel de ontvanger opnieuw starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Momenteel heb ik een Ziggo alles in een standaard pakket. We hebben al een tijdje een glasvezel aansluiting, maar gebruiken deze nog steeds niet. Afgelopen week kregen we een brief met een aanbieding van KPN: 1 jaar lang glasvezel standaard voor 51.50 per maand. Dat lijkt me wel interessant, maar vervolgens weer 68 euro per maand betalen vind ik wel heel veel.

Nou zag ik dat Ziggo aan nieuwe klanten ook vergelijkbare kortingen geeft. In de voorwaarde staat dat je hier alleen gebruik van mag maken als je minimaal 6 maanden geen klant geweest bent.

Kan je dan niet gewoon elk jaar wisselen van provider. Dat scheelt zo'n 200 euro per jaar, en aansluitkosten zijn er toch niet meer. Het enige wat je moet doen is je tv decoder verwisselen en je modem veranderen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de wlan setting van mijn ZTE modem op 802.11g only gezet en nu zelfs op zolder goede ontvangst.
( hetzelfde ook bij 802.11b only).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

Is er hier iemand die een glas aansluiting heeft in Enschede zuid die bij de eerste test groep zat? Wij hebben toen na 1 jaar opgezegt omdat de lijn super instabiel was. Telefonie had je om de paar minuten 5 tot 10 sec stilte voordat het gesprek weer terug was, deze time out was bij internet er ook, maar had je iets minder last van.

Nu zit ik eraan te denken weer naar glas te gaan nadat het overgenomen is door reggefiber en men zegt dat alles nu verbetert moet zijn en hardware verwisseld is. Toch ben ik er niet helemaal gerust op. Vandaar hier de vraag.

Weet iemand ook waarom de glasvezel site niet alle providers weergeeft? als ik erop ga krijg ik maar een paar providers, terwijl ik weet dat er nog meer zijn, zoals Tweak. Als je zelf naar de website gaat, kan je wel bestellen. Is dit een probleem van de site, geen ondersteuning of is er iets anders aan de hand?

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat laatste komt omdat de site niet zelf de providers mag toevoegen, maar afhankelijk is van de aanmelding van providers. En die laten dat liggen op dit moment.. geen idee waarom.
Glasvezelvergelijken.nl werkt beter op dit moment zie ik.

Wat Enschede betreft: Het fysieke netwerk is idd allemaal overgenomen door Reggefiber. De actieve apparatuur is inmiddels overal vervangen door de operator waar nodig en draait net zo goed als overal in den lande. De door jou genoemde problemen hoor ik verder in het land nergens (bij KPN glasvezel dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

@Barre73, bedankt voor de informatie. Ik weet nog dat de toenmalige provider helemaal gek werd van de problemen en er gewoon geen oplossing voor kon vinden. de problemen waren voor hun ook duidelijk aangezien het meerdere keren tijdens het gesprek voorkwam.

Zijn er nog problemen met Tweak Groen? Ze hebben op dit moment wel de beste aanbieding, alhoewel Fype en Tweak Blauw prijstechnisch net zo duur is, maar geen kado erbij (gratis tablet is nooit erg).

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 08:46
Er zijn nieuwe STB's in de omloop van Arcadyan. Ze lijken qua uiterlijk erg op de Motorola's 1853 maar zijn stukken sneller dan alle vooorgaande modellen. Zijn er hier al mensen die ze hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door Bongoarnhem op 28-10-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

nope, ik heb een paar weken geleden nog de motorola's gehad en die worden vanmiddag aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:02
Binnenkort ga ik van kabel (eindelijk) over op glasvezel, dus wat glas betreft zie ik mezelf als een n00b. Hulde aan Pogostokje voor de site derhalve _/-\o_ Scheelt een boel zoekwerk.

Natuurlijk wil ik de Experiabox zoveel mogelijk 'buiten spel' zetten en mijn eigen router gebruiken. Als het even kan zou ik een van mijn huidige routers willen behouden (de DIR-655 of de WD N900). Voor zover ik zie heeft de DIR-655 geen VLAN ondersteuning en de N900 volgens mij ook niet(?), maar beiden wel PPPoE.

Als ik het goed begrijp kan ik met behulp van een managed switch (Netgear GS105E/GS108E?) deze router(s) toch blijven gebuiken als ik internet & IPTV (VLANs 4/6) via mijn router laat lopen en enkel de telefoon (VLAN 7) via de Experiabox?

Bij voorkeur analoog aan plaatje 'Voorbeeld uitbreiding thuisnetwerk', aangezien ik 1 switch per verdieping in zal moeten zetten om bedraad zowel PC's als TV's/STB's aan te sluiten. Wel is het daarbij zaak om het interne netwerk zelf goed af te kunnen sluiten voor/van buitenaf, waarbij slechts 1 server op het interne netwerk ook van buiten te benaderen is. Ik neem aan dat dit (enkel) neerkomt op het goed instellen van de switches of moet ik daarbij nog bijzondere trucks uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dxue schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:04:
@Barre73, bedankt voor de informatie. Ik weet nog dat de toenmalige provider helemaal gek werd van de problemen en er gewoon geen oplossing voor kon vinden. de problemen waren voor hun ook duidelijk aangezien het meerdere keren tijdens het gesprek voorkwam.

Zijn er nog problemen met Tweak Groen? Ze hebben op dit moment wel de beste aanbieding, alhoewel Fype en Tweak Blauw prijstechnisch net zo duur is, maar geen kado erbij (gratis tablet is nooit erg).
Niet dat ik weet. Maar eerlijk gezegd... Tweak Blauw is flexibeler dan Tweak Groen. Dat laatste is een (halve) kopie van het KPN IP product. Dus IPTV only, geen analoog/DVB-C signaal en elke TV zijn eigen decoder. Wel hoor ik inmiddels geluiden dat Tweak niet meer werkt met de Experia Box die KPN ook heeft dus dat klinkt goed.
Maar Tweak Blauw geeft toch nog steeds de beste beeldkwaliteit, zeker vergeleken met Tweak groen. Grotendeels ongecodeerde 1:1 TV streams, en een analoog/DVB-C signaal voor je tweede of derde TV zodat je geen decoder nodig hebt.

Qua internet en telefonie zijn er niet echt bijzondere punten om voor de een of de ander te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd, het lijkt alsof Tweak voor "Tweak Groen" nu van een variant op de KPN Wholesale WMP propositie gebruik maakt, ook wel WIA (of WMIA). Daarbij gaat internet in plaats van VLAN 6 over een ander VLAN en is er ook geen PPP tunnel meer nodig maar kan gewoon DHCP gebruikt worden.

Heb wel een beetje de indruk (maar dat kan ik fout hebben) dat deze variant alleen voor de nieuwere gebieden (met universele FTU) geldt.

Persoonlijk vind ik het nog steeds jammer dat Tweak niet KPN-gebieden niet ook WMP+ gaat aanbieden, zodat ik ook in KPN-gebied een Tweak abbo met CATV (analoog + dvb-c) kan krijgen.

Maar goed, daarna is m'n favoriet toch Vodafone (zodra overstappen goed gaat kunnen)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Ik krijg net bericht van huis: de Experia box is aangesloten en werkt. vanavond dus zelf alles aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 12:51

YoVla

Yoghurt met vla

Ik heb een kleine vraag.

Voor een switch zie ik (o.a. op de website netwerkje.com) de Cisco SG200-8 & TL-SG3210 steeds voorbij komen, dus één van die twee zal ik mogelijk aanschaffen.

Alleen voor de router twijfel ik nog. Ik zal hieronder kort schetsen hoe ik het netwerk wil indelen.

[ Meterkast ]
- Router
- NAS
- Experiabox
- Een Trunk naar de kamer

[ Woonkamer ]
- Switch die de Trunk weer opdeelt in IPTV en LAN
Dit o.a. voor de TV en versterker/mediaplayer

--

Kan dit bovenstaande gerealiseerd worden met enkel een goede router en één switch?
Ik vindt het namelijk zonde om 2 switches aan te schaffen, als de router ook een trunk zou kunnen maken.

Welke router adviseren jullie dan?

(in het topic zag ik al anderen die dit wiel al eens uitgevonden hadden. echter zie ik geen merken van routers etc ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Weet iemand hoe lang het duurt voor de extra betaalde zenders het doen en mijnkpn actief is? Alles is eind van de middag aangesloten en rond 7 uur heb ik mijn wachtwoord aangemaakt. Webmail doet het wel al maar ik kan met die gegevens dus nog niet op mijnkpn inloggen en noch heb ik de extra betaalde zenders.

edit: ah er is een aparte mijnkpn voor glasvezel, die doet het dus al :)

[ Voor 10% gewijzigd door magneet op 29-10-2013 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 18:12

AvK

Ready Set Go

Even komende nacht afwachten. Dan wordt alles 'in het netwerk gezet'.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

mjah, ik moest het via die aparte mijnkpn activeren. Nu alleen nog wachten tot ze het kpn compleet stukje fixen voor het plus pakket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen met het probleem dat de ontvanger niet voledig opstart? Hetzelfde als in het afgelopen weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Laatst online: 18-09 07:58
Dat niet, wel dat ie niet goed/makkelijk afsluit en dat het beeld regelmatig hapert (1853 hier..)...

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
Ik kan voortaan glasvezel nemen, dus er moeten keuzes gemaakt worden.

Maar als ik van KPN goed begrijpt komt er uit hun box dus geen tv kabel en ben je dus verplicht om aan iedere tv een digitale ontvanger te huren en te hangen?
(en worden deze met coax of met utp aangesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-08 13:23
Bender schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:55:
Ik kan voortaan glasvezel nemen, dus er moeten keuzes gemaakt worden.

Maar als ik van KPN goed begrijpt komt er uit hun box dus geen tv kabel en ben je dus verplicht om aan iedere tv een digitale ontvanger te huren en te hangen?
(en worden deze met coax of met utp aangesloten)
Dit begrijp je inderdaad goed. Deze kastjes worden aangesloten met een utp-kabel. Je krijgt geloof ik standaard 2 van die digitale ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Maar KPN is nooit te beroerd om je te adviseren om "draadloos" te gaan met Devolo's.

Doe dat dus maar niet want ik hoor er op dit forum niet heel veel goede verhalen over... dan liever een keer nieuwe kabel trekken, paar UTP wandcontactdozen maken en kant en klare kabeltjes kopen om de decoder aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Helemaal eens met Barre73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Overigens ken ik ook mensen die al jaren naar tevredenheid twee IPTV ontvangers (eerst bij KPN Glasvezel, nu bij Tweak Groen) aangesloten hebben met behulp van powerline setjes. Dus het kán goed gaan.

Maar ik zou het echt zien als last resort als er echt geen enkele optie voor UTP trekken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 19:48:
Maar KPN is nooit te beroerd om je te adviseren om "draadloos" te gaan met Devolo's.

Doe dat dus maar niet want ik hoor er op dit forum niet heel veel goede verhalen over... dan liever een keer nieuwe kabel trekken, paar UTP wandcontactdozen maken en kant en klare kabeltjes kopen om de decoder aan te sluiten.
De meeste mensen die er problemen mee hebben hebben ze in verlengdozen gestoken, niet goed gekoppeld, zitten op een oud elektra netwerk. De meest voorkomende is toch wel dat mensen niet via kpn.com/dvs de zaak updaten met de nieuwe firmware. De laatste firmware neemt een hele zwik problemen weg waardoor je er eigenlijk niet meer over te klagen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Ik heb momenteel XMS, nog twee maanden op naam van de oude bewoner.
Nu moet ik dus een nieuwe provider zoeken, ik dacht aan KPN. Maar nu vertelden ze me dat overzetten een maand kan duren en ik dus mogelijk een maand zonder internet zit :o

(Maar ik twijfel ook omdat het de helft duurder is dan UPC :o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 23:37:
[...]

De meeste mensen die er problemen mee hebben hebben ze in verlengdozen gestoken, niet goed gekoppeld, zitten op een oud elektra netwerk. De meest voorkomende is toch wel dat mensen niet via kpn.com/dvs de zaak updaten met de nieuwe firmware. De laatste firmware neemt een hele zwik problemen weg waardoor je er eigenlijk niet meer over te klagen hebt.
Geen verlengdozen, compleet nieuw aangelegd elektra netwerk. diverse merken en types getest.
Het is een kwestie van geluk hebben.
Signaal wordt ook slechter naarmate je over meerdere groepen heen moet gaan.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Bender schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 00:39:
Ik heb momenteel XMS, nog twee maanden op naam van de oude bewoner.
Nu moet ik dus een nieuwe provider zoeken, ik dacht aan KPN. Maar nu vertelden ze me dat overzetten een maand kan duren en ik dus mogelijk een maand zonder internet zit :o

(Maar ik twijfel ook omdat het de helft duurder is dan UPC :o)
Dat is niet waar. Van XMS naar KPN kan met een downtime van een paar uur. Dit zijn twee verschillende netwerken en KPN werkt mee aan de migratiemogelijkheden door de bestelling anders in te schieten.

Ik weet niet wie je hebt gesproken maar de KPN servicedesk is hiervan op de hoogte.

Belangrijk blijft wel dat je zelf geen opzeggingen doet. Dan gaan er namelijk wel dingen door elkaar lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:33
Kan je een verbinding op naam van een vorige bewoner dan uit jouw naam overzetten op een verbinding op jouw naam? Lijkt me een lastige. Of is dat in de praktijk goed geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Als de vorige bewoner al heeft opgezegd, dan kan het nog steeds een verhaal zonder einde worden.

Een collega van me heeft dat zelf mogen ondervonden (hier gaat het overigens over WMP+). Vorige bwoner Lijbrandt. Hij ook Lijbrandt. Maar van ellende is hij maar naar Telfort ADSL gegaan want ook na 3 maanden kon er nog steeds geen order gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Lord_Dain schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 11:20:
Kan je een verbinding op naam van een vorige bewoner dan uit jouw naam overzetten op een verbinding op jouw naam? Lijkt me een lastige. Of is dat in de praktijk goed geregeld?
Nee, dat kan niet omdat XMS overgenomen is door KPN en geen contractsovernames doen :o

Maar KPN heeft geen dvbc en dat vind ik denk ik toch wel een minpunt.

[ Voor 8% gewijzigd door Bender op 01-11-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Tiestor schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:41:
Dat niet, wel dat ie niet goed/makkelijk afsluit en dat het beeld regelmatig hapert (1853 hier..)...
Ok, dit blijkt dus gewoon een brakke 1853 te zijn. Even met een andere 1853 getest aan dezelfde opstelling en nergens last van. Krijg morgen een nieuwe opgestuurd. Props voor KPNwebcare op twitter voor de nette/soepele afhandeling. Nu hopen dat de nieuwe 1853 wel goed z'n werk doet.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb sinds kort dus ook kpn glasvezel, ik heb een asus rt n56u router maar hier heb ik nu niks meer aan omdat het internet via de xperia box gaat. als ik de router via een utp kabel aan de xperia box kopel kan niet gebruik maken van de ddns service want hij zegt

(The wireless router currently uses a private WAN IP address (192.168.x.x, 10,x,x,x, or 172.16.x.x).

This router may be in the multiple-NAT environment and DDNS service cannot work in this environment.)

hierdoor kan ik dus geen media server/aidisk draaien..

als ik nu van netwerkje.com eigen router methode 1 doe, kan ik dan wel gewoon een media server laten draaien?

ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven op mijn vraag, alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de vroeger ochtend van 30 Oktober is mijn ZTE 5-10 minuten offline geweest. Sindsdien werkt mijn SixXS tunnel niet meer.

Weet iemand of de firmware van de ZTE modem op dit moment wordt aangepast?

Dit zijn mijn huidige versies:

Hardware Version V1.0.03
Software Version V1.0.02T09.8
Boot Loader Version V1.0.06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Hallo,

Misschien is deze vraag al wel gesteld maar ik ben ook bezig met een Switch tussen mijn eigen Router en de NTU te plaatsen.

Echter kom ik er niet helemaal uit.

Dit is in het kort het plan:

Van NTU naar Switch (p1) (SG3210)
Van Switch (p2) met VLAN 4 en 6 naar Eigen Router (RT-AC66U)
Van Switch (p3)met VLAN 7 naar KPN Experiabox (V8)

Is dit mogelijk om VLAN 4 en 6 samen te voegen en door te sturen naar mijn eigen router. Mijn Router ondersteund namelijk wel het toekennen van een vaste Ethernetpoort voor IPTV.

Als de vraag met ja, beantwoord kan worden hoe stel ik dit in met ACCES en TRUNK?

Van NTU naar Switch (p2) Heb ik staan als 4,6 en 7 als TRUNK en Tagged op PVID 6
Van Switch (p2) met VLAN 4 en 6 heb ik staan als TRUNK en Tagged en PVID op 6
Van Switch (p3) met VLAN 7 heb ik staan op ACCES en Untagged op PVID 6

Wat doe ik hier fout? Of kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet instellen zal nog makkelijk zijn.

Alvast heel erg bedankt voor de moeite. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:19:
als ik nu van netwerkje.com eigen router methode 1 doe, kan ik dan wel gewoon een media server laten draaien?
Korte antwoord; ja, mits je e.e.a. goed configureert. Als de asus rt n56u router zelf ook VLAN's ondersteunt, dan kan het zelfs zonder managed switch. Volgens mij kan deze router dat nl, maar zou je even moeten uitzoeken. Kijk bv hier eens; http://forums.hardwarezon...ct-miotv-stb-3351872.html
Cygnitr0n schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:53:
Dit is in het kort het plan:

Is dit mogelijk om VLAN 4 en 6 samen te voegen en door te sturen naar mijn eigen router. Mijn Router ondersteund namelijk wel het toekennen van een vaste Ethernetpoort voor IPTV.

Als de vraag met ja, beantwoord kan worden hoe stel ik dit in met ACCES en TRUNK?

Van NTU naar Switch (p2) Heb ik staan als 4,6 en 7 als TRUNK en Tagged op PVID 6
Van Switch (p2) met VLAN 4 en 6 heb ik staan als TRUNK en Tagged en PVID op 6
Van Switch (p3) met VLAN 7 heb ik staan op ACCES en Untagged op PVID 6

Wat doe ik hier fout? Of kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet instellen zal nog makkelijk zijn.

Alvast heel erg bedankt voor de moeite. :)
Volgens mij dien je VLAN 4 en 6 untagged door te sturen over port 2, deze dient inderdaad als trunk tussen je SG3210 en je eigen router. VLAN 7 moet just wel tagged. Daarnaast, voor zover ik het kan zien, lijken de PVID's me niet te kloppen.

[ Voor 48% gewijzigd door Lord_Dain op 01-11-2013 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 16:50

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:41:
Weet iemand of de firmware van de ZTE modem op dit moment wordt aangepast?
Dit zijn mijn huidige versies:
Hardware Version V1.0.03
Software Version V1.0.02T09.8
Geen idee of ze bezig zijn op dit moment, maar ik kan je wel vertellen dat mijn niet-aan-het-internet-hangende ZTE momenteel aangeeft:

Hardware Version V1.0.03
Software Version V1.0.02T08.5

Dus, ja, ik zie een andere software versie.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Cygnitr0n schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:53:

1) Van NTU naar Switch (p2) Heb ik staan als 4,6 en 7 als TRUNK en Tagged op PVID 6
2) Van Switch (p2) met VLAN 4 en 6 heb ik staan als TRUNK en Tagged en PVID op 6
3) Van Switch (p3) met VLAN 7 heb ik staan op ACCES en Untagged op PVID 6

1 en 2 zijn OK. Als je meerdere VLANs doorgeeft, is het per definitie tagged. De 'tag' geeft juist het vlan aan, hoe kun je anders vlans uit elkaar halen. Dit is dus helemaal goed.
3 moet ook TRUNK zijn, en daarmee dus ook tagged. De EB verwacht altijd alles op een VLAN binnen te krijgen.

(TRUNK is per defintie TAGGED en PVID wordt alleen gebruikt bij UNTAGGED verkeer en heeft dus geen betekenis op een TRUNK poort, dus daar hoef je je allemaal niet druk om te maken. ;))

Je zegt niet wat er niet werkt, maar even in het algemeen: je hebt niet ergens een mac adres gekloond? Dat moet namelijk niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Pogostokje op 01-11-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Dank jullie wel tot zover.

Dus als ik het goed begrijp moet 3) ook op TRUNK staan en ik hoef niets te doen met PVID.

Status Switch:
Als ik kijk naar mijn systeemstatus dan geeft het overzicht aan dat Poort 2 en 3 op groen staan (goed dus). Maar Poort 1 staat op geel (NTU>Switch).

Edit: RTFM.. dit geeft dus alleen maar aan welke snelheid hij heeft 10/100/1000. 8)7

Dit zijn de VLAN's op de poorten:
1)VLAN 4 staat op 1 en 2
2)VLAN 6 staat op 1 tot 3
3)VLAN 7 staat op 1 en 3

Ik neem aan dat je VLAN6 ook nodig hebt voor de VOIP en IPTV verbinding? Of sla ik hier de plank mis.

Als ik probeer in te loggen via mijn Router (AC66U) in het netwerk via PPPoE dan kan ik niet connecten. (Lijkt me slim om eerst een reset te doen van de Router)

Dank alvast.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchWalnut op 01-11-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
VLAN 6 alleen op port 1 en 2 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje. Dec 2 stap ik over op glasvezel van KPN.
Ik heb rond gekijken en geloof dat ik z'n experia box krijgt, op het moment met Ziggo heb ik 3*PC's (via cable) een NAS (cable) en 3 TV's allemaal aangesloten. (kids who wants em)

Mijn TV's zijn via het witte doos op de muur aangesloten en PC's & NAS direct op het modem/router.
Als ik naar een experia box kijkt zit alles daar aangesloten (TV, PC en telefoon) dus neem ik aan kom ik wat porten tekort. Klopt dit?

Ik heb het experia nog niet dus kan niet kijken en dus alleen wat handleidingen gelezen.
Als ik teveel TV's en PC's hebt moet ik mijn ouwe Netgear wifi/router uit de kast halen.

Zo te zien heeft men hier veel ervaringen met glasvezel van KPN daarom mijn domme vragen
(excuses voor het ABN maar NL is niet mijn moeder taal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

De KPN Experiabox komt met 4 Ethernetpoorten, 1 Wan (NTU) poort en 2 telefoonpoorten.

Als het goed is krijg je bij je bestelling er een Switch bij. Daarmee kan je je TV's aansluiten. (Dat was bij mij het geval).
Dus heb je 3 Ethernetpoorten over voor je randapparatuur.

NB: Echter is het zo dat je de Switch ook kunt gebruiken voor je Randapparatuur op de overige Ethernetpoorten ook al gebruik je het voor IPTV. Ik ervaar hier geen enkele problemen mee.

EDIT: De witte dozen die je bedoeld.. dat is COAX. Daarmee werkt KPN niet. Dus je zal of een draadloze verbindingsset moeten gebruiken, kabels gaan trekken per TV-Ontvanger of MoCA's aanschaffen (dat is Ethernet of Coax).

[ Voor 19% gewijzigd door DutchWalnut op 01-11-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Ik heb geen switch gekregen ( maar ook niet nodig)

[ Voor 1% gewijzigd door magneet op 01-11-2013 16:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Cygnitr0n schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:26:
1)VLAN 4 staat op 1 en 2
2)VLAN 6 staat op 1 tot 3
3)VLAN 7 staat op 1 en 3
Ik neem aan dat je VLAN6 ook nodig hebt voor de VOIP en IPTV verbinding? Of sla ik hier de plank mis.
Nee. Schaamteloze plug: http://netwerkje.com/hoe-werkt-de-dienst
Als ik probeer in te loggen via mijn Router (AC66U) in het netwerk via PPPoE dan kan ik niet connecten. (Lijkt me slim om eerst een reset te doen van de Router)
Connect je wel op vlan6 met je PPPoE verbinding en niet alleen maar op de 'WAN poort'?
Welke foutmelding krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Ik merk dat World of Tanks issues heeft met de experiabox. Ik ga morgen ofzo klooien met mijn tp-link wdr3600 & openwrt om het aan de gang te krijgen met de manier van netwerkje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Cygnitr0n schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:37:
De KPN Experiabox komt met 4 Ethernetpoorten, 1 Wan (NTU) poort en 2 telefoonpoorten.

Als het goed is krijg je bij je bestelling er een Switch bij. Daarmee kan je je TV's aansluiten. (Dat was bij mij het geval).
Tegenwoordig wordt die niet standaard meer meegeleverd aangezien de Experiaboxen flexpoorten hebben vroeger had je dat je hem alleen op 3/4 kon aansluiten waardoor als je een 3e TV ontvanger had je een Switch kreeg. Gewoon een een belletje naar de helpdesk of die wordt meegeleverd of je wacht tot dat je het installatiepakket hebt binnengekregen. Is vaak ruim op tijd voor dat het signaal er is.
magneet schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 15:17:
Ik merk dat World of Tanks issues heeft met de experiabox. Ik ga morgen ofzo klooien met mijn tp-link wdr3600 & openwrt om het aan de gang te krijgen met de manier van netwerkje.com
Merk het ook. Lijkt exact hetzelfde probleem als bij GTA V. Op het moment dat ik mijn DNS op mijn PC/XBOX verander ervaar ik geen problemen. Dus even je DNS op je PC naar 8.8.8.8 & 8.8.4.4 zetten.

[ Voor 25% gewijzigd door bobsquad op 02-11-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

bobsquad schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:24:
[...]

[...]

Merk het ook. Lijkt exact hetzelfde probleem als bij GTA V. Op het moment dat ik mijn DNS op mijn PC/XBOX verander ervaar ik geen problemen. Dus even je DNS op je PC naar 8.8.8.8 & 8.8.4.4 zetten.
goed plan, heb het nu aangepast. Morgen even testen ( had ik altijd staan maar door de andere ip reeks had ik deze pc maar op dhcp gezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier thuis nu ook glasvezel beschikbaar en na veel uitzoekwerk besloten om voor KPN te gaan. Ik dacht alleen nog even de laatste 10 pagina's van dit forum gedeelte lezen voor eventuele tips e.d.
Nu lees ik hier allerlei problemen m.b.t. Airplay van Apple i.c.m. de (laatste) Experiabox. Zijn deze problemen alleen op te lossen middels aanschaf van extra apparatuur (zoals op netwerkje.com), of is dit inmiddels opgelost door een firmware update? Aangezien ik nogal veel gebruik maak van Airplay, zou dit best mijn keuze voor een andere ISP kunnen beïnvloeden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

WoT lijkt nu goed te werken, waar zou het dan uberhaupt op mis kunnen gaan als het werkt na vervanging van de dns servers? Zou die caching dns van de experiabox verrot zijn ofzo? (ik zag dat die als eerste stond & darana de twee van kpn zelf)

edit: scrap dat maar, werd er net were een paar keer uitgetieft :(

[ Voor 12% gewijzigd door magneet op 03-11-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beowulfx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 20:09
Bender schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:43:
[...]

Nee, dat kan niet omdat XMS overgenomen is door KPN en geen contractsovernames doen :o

Maar KPN heeft geen dvbc en dat vind ik denk ik toch wel een minpunt.
KPN Glasvezel kent "sinds kort" ook contractsovername met behulp van het formulier "Contractovername KPN" te vinden op de site. Dit geld ook voor KPN Glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 21:11

ACC

Zijn de HD kanalen bij jullie ook zo minder? Bij ADSL was het echt HD, en zag je gewoon vloeiende beelden met haarscherpe details (structuur gezicht etc).
Nu is dit niet meer het geval.
De ondertitels bij de normale zenders is zo slecht dat je gewoon strepen ziet, net zoals een printer die de letters niet vol afdrukt maar met lijnen, erg onscherp dus.

Helpdesk kon helaas niks betekenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Al gekeken of je ontvanger wel op 1080i output staat? 'Vroeger' stonden ze standaard op 720p. Dat geeft een dubbele conversieslag (ontvanger zet 1080i HD om naar 720p, vervolgens gaat je TV het weer upscalen indien hij een 1080p paneel heeft).

De streams zijn (helaas) exact hetzelfde als bij ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Zou het netwerkje.com verhaal ook werken als ik vlan 4&7 getagged doorgeef op de poort waar de experiabox op zit en dan de motorola's daar aan hang? Lijkt me wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

magneet schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:30:
Zou het netwerkje.com verhaal ook werken als ik vlan 4&7 getagged doorgeef op de poort waar de experiabox op zit en dan de motorola's daar aan hang? Lijkt me wel toch?
Ja hoor, staat zelfs letterlijk op de site:

"Naar keuze kun je VLAN4 voor IPTV al of niet door de experiabox laten lopen. Je kunt de Motorola IPTV decoders zonder de experiabox aansluiten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Pogostokje schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:37:
[...]

Ja hoor, staat zelfs letterlijk op de site:

"Naar keuze kun je VLAN4 voor IPTV al of niet door de experiabox laten lopen. Je kunt de Motorola IPTV decoders zonder de experiabox aansluiten."
ah overheen gelezen denk ik, tnx (scheelt toch weer een paar poortjes :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

eymey schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:50:
Al gekeken of je ontvanger wel op 1080i output staat? 'Vroeger' stonden ze standaard op 720p. Dat geeft een dubbele conversieslag (ontvanger zet 1080i HD om naar 720p, vervolgens gaat je TV het weer upscalen indien hij een 1080p paneel heeft).

De streams zijn (helaas) exact hetzelfde als bij ADSL.
Jazeker, 1080i en 1080p @50hz getest, beide zelfde resultaat.
Ik kreeg ook de melding dat de streams 1080i zijn van KPN.

Abo bij de helpdesk opnieuw aangemeld bij de kastjes, etc etc maar geen verbetering helaas.
Ik heb trouwens een VIP1853.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dan misschien toch eens een nieuwe regelen. Aan de streams ligt het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Vraag me wel af waarom het nu zo druk is op de helpdesk. Ben al meer als 1 uur aan het bellen met KPN maar het schiet maar niet op.

Zit al tijden met DNS problemen GTA:V & WoT enz... niemand op de helpdesk en 2e lijns kan antwoord geven op mijn vraag. De oplossing die ik aandraag is net alsof je tegen een muur praat. Wordt nu echt van het kastje naar de muur gestuurd.

Als dit nog langer duurt dan zie je me hier niet meer maar ga ik naar een andere aanbieder want 3x een terugbel afspraak waarvan niks terecht is gekomen. Zou wat op de mail krijgen is ook nog niet gebeurd ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

eymey schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:43:
Dan misschien toch eens een nieuwe regelen. Aan de streams ligt het zeker niet.
Vanavond het kastje van boven even wisselen met die van beneden. Boven is geen HD TV namelijk.
Vind het wel vreemd dat dit opeens zo is. Voor de rest werkt alles zoals het hoort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Tolgatg schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:36:
[...]

Jazeker, 1080i en 1080p @50hz getest, beide zelfde resultaat.
Ik kreeg ook de melding dat de streams 1080i zijn van KPN.

Abo bij de helpdesk opnieuw aangemeld bij de kastjes, etc etc maar geen verbetering helaas.
Ik heb trouwens een VIP1853.
Is toevallig de stroom van de decoder er af geweest? Ik had ook wat gedonder met slechte beelden etc. op mijn VIP1853, wat bij mij hielp was de software verwijderen en opnieuw installeren. Alles ziet er nu weer spat zuiver uit.

Doorloop de volgende stappen om dit goed te doen:

1. Haal de stekker van de decoder er uit en wacht een halve minuut
2. Doe de stekker er vervolgens weer in en start de decoder
3. Druk bij het eerste balkje op Standby knop van de decoder
4. Kies 'Software verwijderen', navigeer middels 1x op de standby knop te drukken en kies door deze 3 seconden ingedrukt te houden

Nu kun je koffie gaan drinken, of iets sterkers. De software wordt volledig opnieuw geïnstalleerd. Bij mij verhielp dit alle problemen en scheelde het mij weer een dag wachten op de koerier. Hoop dat het voor jou ook helpt.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Tiestor schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:44:
[...]

Is toevallig de stroom van de decoder er af geweest? Ik had ook wat gedonder met slechte beelden etc. op mijn VIP1853, wat bij mij hielp was de software verwijderen en opnieuw installeren. Alles ziet er nu weer spat zuiver uit.

Doorloop de volgende stappen om dit goed te doen:

1. Haal de stekker van de decoder er uit en wacht een halve minuut
2. Doe de stekker er vervolgens weer in en start de decoder
3. Druk bij het eerste balkje op Standby knop van de decoder
4. Kies 'Software verwijderen', navigeer middels 1x op de standby knop te drukken en kies door deze 3 seconden ingedrukt te houden

Nu kun je koffie gaan drinken, of iets sterkers. De software wordt volledig opnieuw geïnstalleerd. Bij mij verhielp dit alle problemen en scheelde het mij weer een dag wachten op de koerier. Hoop dat het voor jou ook helpt.
Tig keer ja, maar bedankt. Ik ga het zometeen proberen en laat het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Bij mij begon het gedonder nadat de stroom er af was geweest.. Bovenstaande hielp bij mij, hoop dat het bij jou ook helpt. Succes en ik ben benieuwd :)

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
beowulfx schreef op maandag 04 november 2013 @ 06:31:
[...]

KPN Glasvezel kent "sinds kort" ook contractsovername met behulp van het formulier "Contractovername KPN" te vinden op de site. Dit geld ook voor KPN Glasvezel.
Hmm, ja heb besloten het niet te doen want enige wat veranderd is dat de prijs de helft hoger wordt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Tiestor schreef op maandag 04 november 2013 @ 17:19:
Bij mij begon het gedonder nadat de stroom er af was geweest.. Bovenstaande hielp bij mij, hoop dat het bij jou ook helpt. Succes en ik ben benieuwd :)
Het is een stuk beter, maar nog steeds die wazige gloed.
Ik zal straks even het kastje van boven wisselen met die van beneden.

Ik betwijfel het overigens dat het aan mijn TV instellingen ligt. Als ik zelf een film start via een HDD b.v. dan is alles gewoon zeer scherp. Menu's e.d. zijn ook haarscherp.

Zoals ik al zei, ik kon eerst zelfs iemand zijn gezichtsstructuur zien, nu ziet het er zijdezacht uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bobsquad schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:59:
Vraag me wel af waarom het nu zo druk is op de helpdesk. Ben al meer als 1 uur aan het bellen met KPN maar het schiet maar niet op.

Zit al tijden met DNS problemen GTA:V & WoT enz... niemand op de helpdesk en 2e lijns kan antwoord geven op mijn vraag. De oplossing die ik aandraag is net alsof je tegen een muur praat. Wordt nu echt van het kastje naar de muur gestuurd.

Als dit nog langer duurt dan zie je me hier niet meer maar ga ik naar een andere aanbieder want 3x een terugbel afspraak waarvan niks terecht is gekomen. Zou wat op de mail krijgen is ook nog niet gebeurd ga zo maar door.
Aangaande je DNS problemen ben je verkeerd bij KPN. Die laten je alleen je DNS aanpassen naar bijvoorbeeld OpenDNS en that's it. KPN geeft ook geen ondersteuning op port forwarding, ondersteund geen games et cetera. KPN levert je een Experiabox waarmee je het internet op kan en alles wat je er verder mee wilt doen is jouw probleem. Zwart wit gezegd.

Word of advice: als je belt met de helpdesk noteer altijd een naam. Noteer de afdeling waar je mee belt. Sturen ze jou een mail? Vraag altijd welk e-mailadres ze gebruiken. Ze hebben er nogal een handje van dat ze je hoofd mailadres gebruiken, dus niet je contact mail adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Tolgatg schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:30:
[...]

Het is een stuk beter, maar nog steeds die wazige gloed.
Ik zal straks even het kastje van boven wisselen met die van beneden.

Ik betwijfel het overigens dat het aan mijn TV instellingen ligt. Als ik zelf een film start via een HDD b.v. dan is alles gewoon zeer scherp. Menu's e.d. zijn ook haarscherp.

Zoals ik al zei, ik kon eerst zelfs iemand zijn gezichtsstructuur zien, nu ziet het er zijdezacht uit.
Helaas met het andere kastje zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
HDMI kabels etc. al verwisseld? En zit alles rechtstreeks aangesloten?

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Ik heb nu de experiabox er tussenuit gegooid mbv OpenWRT mijn tp-link wdr3600, dus geen aparte switch gekocht. Ik heb het eerder ook geprobeerd uit te zoeken met dd-wrt maar dat was qua vlan's zo onoverzichtelijk als de pest, openwrt is daarin stukken duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACC

ACC

Tiestor schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:55:
HDMI kabels etc. al verwisseld? En zit alles rechtstreeks aangesloten?
Raar geval zit, heb even de hdmi kabel in een andere hdmi poort gestopt en het beeld was een stuk beter. Toen weer terug en het zag er naar mijn gevoel weer uit zoals vroeger 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
magneet schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 07:41:
Ik heb nu de experiabox er tussenuit gegooid mbv OpenWRT mijn tp-link wdr3600, dus geen aparte switch gekocht. Ik heb het eerder ook geprobeerd uit te zoeken met dd-wrt maar dat was qua vlan's zo onoverzichtelijk als de pest, openwrt is daarin stukken duidelijker.
wil dat ook graag maar weet niet of dat kan op mijn netgear wndr3700.

hoe heb je het gedaan?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

raydekok schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:52:
[...]

hoe heb je het gedaan?
moet kunnen maar wel een kans op wat wifi issues zie hier.

ik zal vanavond even screenshots maken hoe ik het gemaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
Tolgatg schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:51:
[...]

Raar geval zit, heb even de hdmi kabel in een andere hdmi poort gestopt en het beeld was een stuk beter. Toen weer terug en het zag er naar mijn gevoel weer uit zoals vroeger 8)7
Het kan af en toe zo 'makkelijk' zijn ;) Maar het blijft een vaag iets.. Mooi dat het is opgelost.

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain-Cr
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-03-2022
Sinds vanochtend heb ik een hogere download en upload snelheid met KPN Glasvezel Standaard Pakket (100mb up/down). Ik download nu met 15mb/s ipv de 11mb/s waar ik normaal mee download.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3082625270.png

Is deze snelheid verhoging aangekondigd door KPN? Wellicht dat ze aan het testen zijn in mijn regio. Ik ben er in ieder geval blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-08 13:23
Brain-Cr schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:32:
Sinds vanochtend heb ik een hogere download en upload snelheid met KPN Glasvezel Standaard Pakket (100mb up/down). Ik download nu met 15mb/s ipv de 11mb/s waar ik normaal mee download.

[afbeelding]

Is deze snelheid verhoging aangekondigd door KPN? Wellicht dat ze aan het testen zijn in mijn regio. Ik ben er in ieder geval blij mee :)
Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Misschien dat ze in nieuwere gebieden (waar al gigabit tussen NT bij jou thuis en switch in de PoP wordt gebruikt), willen proberen om de 100 mbit/s abonnementen op de 120 mb/s van UPC te krijgen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain-Cr
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-03-2022
Het is afgelopen met de pret. Ik zit weer op mijn normale snelheid:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3083135515.png

Toch wel opmerkelijk dat het vanochtend sneller ging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet

magneet

Magnetic enhanced

Hoe ik het gedaan heb in OpenWRT:
Eerst bij Switch de vlan's gedefinieerd
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-3DYZyQ8IwGs/UnqYEVGbgNI/AAAAAAAAMHs/TsZo50A5Kto/s813/2013-11-06%252020_19_41-WDR3600%2520-%2520Switch%2520-%2520LuCI.png
Het mag duidelijk zijn dat mijn experiabox aan poort 5 hangt, poort 1 is de wanpoort, poort 6 is geen fysieke poort

Daarna bij interfaces de wan interface anagepast:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-HUujgEWQSnQ/UnqYEZY-E1I/AAAAAAAAMH0/hFqQYj8qqLw/s807/2013-11-06%252020_18_20-WDR3600%2520-%2520Interfaces%2520-%2520LuCI.png
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-WPdyE_xZpA4/UnqYEQ5pCuI/AAAAAAAAMHw/0WN0QcH3CGA/s821/2013-11-06%252020_19_10-WDR3600%2520-%2520Interfaces%2520-%2520LuCI.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
raydekok schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:52:
[...]

hoe heb je het gedaan?
Bij mijn ouders draait OpenWrt op een 3700v2, icm triple play. OpenWrt kun je gewoon via de webinterface van de standaard firmware flashen. Let wel op dat je de juiste versie van de OpenWrt image download, er is namelijk een WNDR3700 en een WNDR3700v2.

OpenWrt image WNDR3700

OpenWrt image WNDR3700v2

Poort 1 = IPTV
Poort 2 = VOIP (kabel van poort 2 naar je wan poort van de Experiabox)
Pooort 3 & 4 = LAN

Via ssh naar je router verbinden:

$ cd /etc/config
$ mv network network.bak
$ nano/vi(m) network en alles wat tussen code staat plakken (plakken in een terminal doe je met shift+insert). Let wel op, met deze config krijgt je router IP 10.10.1.1. (Met vi(m) wil plakken nog wel eens lastig zijn, het beste is om vi(m) te openen, meteen :set paste te typen, ja, incl : en dan i, shift+insert, ESC). Afsluiten met :wq als je vi(m) gebruikt, ctrl+x, Y, enter als je nano gebruikt.
$ /etc/init.d/network restart

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
config interface 'loopback'
        option ifname 'lo'
        option proto 'static'
        option ipaddr '127.0.0.1'
        option netmask '255.0.0.0'

config interface 'lan'
        option type 'bridge'
        option proto 'static'
        option netmask '255.255.255.0'
        option ifname 'eth0.1'
        option ipaddr '10.10.1.1'

config interface 'wan'
        option ifname 'eth1.6'
        option proto 'pppoe'
        option password 'KPN'
        option username 'xx-xx-xx-xx-xx-xx@direct-adsl'

config interface 'iptv'
        option ifname 'eth0.4 eth1.4'
        option proto 'none'
        option type 'bridge'

config interface 'voip'
        option ifname 'eth0.7 eth1.7'
        option proto 'none'
        option type 'bridge'

config switch
        option name 'rtl8366s'
        option reset '1'
        option enable_vlan '1'
        option blinkrate '2'
        option max_length '3'
        option enable_vlan4k '1'

config switch_vlan
        option device 'rtl8366s'
        option vlan '1'
        option ports '0 1 5t'

config switch_vlan
        option device 'rtl8366s'
        option vlan '4'
        option ports '3 5t'

config switch_vlan
        option device 'rtl8366s'
        option vlan '6'
        option ports '5t'

config switch_vlan
        option device 'rtl8366s'
        option vlan '7'
        option ports '2t 5t'

config switch_port
        option device 'rtl8366s'
        option port '0'
        option pvid '1'

config switch_port
        option device 'rtl8366s'
        option port '1'
        option led '6'
        option pvid '1'

config switch_port
        option device 'rtl8366s'
        option port '2'
        option led '9'
        option pvid '10'

config switch_port
        option device 'rtl8366s'
        option port '3'
        option pvid '4'

config switch_port
        option device 'rtl8366s'
        option port '4'

config switch_port
        option device 'rtl8366s'
        option port '5'
        option led '6'

Uiteraard kan het ook met WinSCP, en notepad++. Vergeet niet je username te veranderen, van 'xx-xx-xx-xx-xx-xx@direct-adsl' naar 'je-ei-gen-mac-addr@direct-adsl'. Je eigen mac adres kun je op de achterkant van je Experiabox vinden, daar staat 'ie met : ipv -.

/edit, misschien wat kort.

Je kunt de router dus via de webinterface gewoon flashen. OpenWrt firmware wijst standaard 192.168.1.1 aan de LAN interface toe. Na het flashen is de webui dus via dat IP te bereiken. Echter niet via Wifi, want dat staat standaard uit. De standaard gebruikersnaam is 'root', zonder wachtwoord. Meteen veranderen dus.

Na het flashen en het instellen van het wachtwoord kun je via PuTTy of WinSCP verbinden om de network config te wijzigen. In de webinterface kun je Wifi instellen via het tabblad Network -> Wifi

/edit 2

Jammer genoeg krijg ik IPTV op me eigen x86 OpenWrt systeem niet aan de praat, constant F12 :(
TV doet het weer na het switchen van de kabels naar de Experiabox..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
NTU --vlan4&6--> eth0 WAN Port OpenWrt x86 vlan 6 ->   eth1 LAN Port
                                                  \
                                                   -> eth2 IPTV Port vlan 4

config interface 'loopback'
        option ifname 'lo'
        option proto 'static'
        option ipaddr '127.0.0.1'
        option netmask '255.0.0.0'

config interface 'lan'
        option ifname 'eth1'
        option type 'bridge'
        option proto 'static'
        option ipaddr '192.168.2.254'
        option netmask '255.255.255.0'

config interface 'wan'
        option ifname 'eth0.6'
        option proto 'pppoe'
        option username 'xx-xx-xx-xx-xx-xx@direct-adsl'
        option password 'kpn'

config interface 'iptv'
        option ifname 'eth0.4 eth2.4'
        option proto 'none'
        option type 'bridge'

Omdat er geen hardware switch inzit, kunnen de bridges gewoon met option ifname worden geforward. Er wordt wel gewoon direct ingelogd via pppoe. Ik heb alle poorten getest door wan op eth0, eth1 en eth2 in te stellen, dat werkt ook allemaal.

Na 5 minuten tcpdump op br-iptv had ik 3 packets te pakken ( 8)7 ), wat wel op enige verbinding duidt lijkt me?

https://www.dropbox.com/s/90dd9msi3hrtosz/br-iptv.pcap

Helaas kan ik zo geen tcpdump draaien op de router van me ouders, aangezien daar een trunk-build draait (en tcpdump niet ingebakken is..), zou iemand zo vriendelijk willen zijn om hier een kleine dump te plaatsen?

[ Voor 33% gewijzigd door ihre op 07-11-2013 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 00:38
Ik vond in mijn garage nog een doos met 2 decoders van KPN. Iemand nog belang bij?
V&A aangeboden: KPN Motorola VIP1963 (1x met + 1x zonder DVR)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
funk-e schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:14:
Ik vond in mijn garage nog een doos met 2 decoders van KPN. Iemand nog belang bij?
Waarom niet gratis ? Je hebt deze spullen gratis van kpn gekregen (bruikleen). Officieel blijft het eigendom van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
funk-e schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:14:
Die moet je bij een overstap naar een andere provider toch weer inleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:31
Het is eigenlijk tijd dat KPN de snelheden van glasvezel ging opschroeven. Begin bij 200mbit net zoals bij whisper. Op zo een manier kan je wat meer gaan onderscheiden van de kabel boer.
Brain-Cr schreef op woensdag 06 november 2013 @ 17:29:
[...]

Het is afgelopen met de pret. Ik zit weer op mijn normale snelheid:

[afbeelding]

Toch wel opmerkelijk dat het vanochtend sneller ging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Laten we hopen dat ze juist niet bij 200 millibit gaan beginnen....

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 07-11-2013 13:53 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roelos schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:13:
[...]

Die moet je bij een overstap naar een andere provider toch weer inleveren?
Klopt inderdaad en deze moeten dan ook weer terug naar KPN. Het zijn huurtuners.
Pagina: 1 ... 50 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.