Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 101 Laatste
Acties:
  • 907.068 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Wat ik wel heb meegekregen is dat "oude" abbonees overgezet worden in de zomer kan dit alleen niet met 100% zeggen.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 12:32

Pogostokje

* twiet *

bobsquad schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 22:07:
Kun je upgraden maar dan zit je wel gelijk aan een nieuw jaarcontract vast.
Nee hoor, althans dat is bij mij niet gebeurd. Ik zie nog steeds mijn oude contractsdatum.
Ik belde een maand of 2 terug KPN om iets anders en de persoon aan de lijn zag dat ik nog op het oude 50/50 zat en voor ik het wist zat ik op 100/100 wat tegenwoordig het 'midden' abonnement is met behoud van korting en einddatum contract.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-11 07:50
bobsquad schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 22:07:
Kun je upgraden maar dan zit je wel gelijk aan een nieuw jaarcontract vast.
Nee hoor, heb gebeld en binnen een paar uur had ik de verhoogde snelheid zonder extra kosten of veranderingen in de contractduur oid. Ze vertelden mij dat ze de upgrade niet ongevraagd mochten doen omdat dat een inbreuk op het contract zou zijn.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:19
Het klinkt nu alsof de nieuwe abonnementen alleen een snelheidsverhoging inhouden maar het is meer dan dat.
Zowel voor telefonie als voor televisie houdt het ook wijzigingen in (opnemen met de decoder vervalt bijv en je kunt alleen nog opnemen in de cloud) en dat wordt nog wel eens over het hoofd gezien.

• charops
  • Laatst online: 26-11 12:30
Ik heb nochtans mijn beide decoders met opname-mogelijkheid kunnen houden, en gebruik deze nog steeds. Ik kreeg wel het aanbod om online op te nemen toen ik belde voor mijn 30 naar 50 verhoging, maar heb hiervoor gewoon bedankt

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Verwijderd

ninjazx9r98 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 19:35:
Zowel voor telefonie als voor televisie houdt het ook wijzigingen in (opnemen met de decoder vervalt bijv en je kunt alleen nog opnemen in de cloud) en dat wordt nog wel eens over het hoofd gezien.
Wij nemen nog steeds (gelukkig) op via de harddisk met het instap pakket. Alleen is telefoon uit het pakket gegaan bij de overstap en dat is nu een extra optie. En ook geen jaarcontract gekregen

Trouwens geen nieuwe ontvangers / modem gekregen bij de overstap. (mijn huidige ZTE is van marktplaats en de oude Thomson nr 5 ligt in de kast)

• ninjazx9r98
charops schreef op woensdag 26 december 2012 @ 19:41:
Ik heb nochtans mijn beide decoders met opname-mogelijkheid kunnen houden, en gebruik deze nog steeds. Ik kreeg wel het aanbod om online op te nemen toen ik belde voor mijn 30 naar 50 verhoging, maar heb hiervoor gewoon bedankt
Dat je decoders kunt houden zegt op zich helemaal niets, wij hebben ook de decoders kunnen houden maar de opname functionaliteit is er niet meer.
Tenzij er iets aangepast is in de abonnementsvormen wordt de disk in de decoder alleen nog gebruikt voor pauzeren maar vinden opnames plaats in de cloud.
Wij zijn het in ieder geval kwijt geraakt een aantal maanden geleden bij de upgrade en bij navraag kregen we te horen dat in de cloud nu nog de enige manier is om opnames te maken.

@spaceone
Dat is een vreemd verhaal dat telefonie eruit is gegaan en nu een optie is, dat komt namelijk niet overeen met de bestaande pakketten.
De pakketten zijn instap, standaard en premium en dat geldt voor alle drie abonnementsvormen (alles in één, internet en TV, internet en bellen)
Bij geen van deze drie is telefonie een optie, de enige opties die er zijn voor telefonie hebben te maken met belbundels maar niet met de keuze wel of niet telefonie.

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 22:05
Hallo ik heb kpnglasvezel heb er een Experia box thompson tg789vn bij heb geprobeerd meerdere poorten te openen op me router uiteraard forums gelezen maar helpt allemaal niet echt.
mijn vraag is levert de kpn tegenwoordig al andere routers uit die wel goed instelbaar zijn qua dmz en of portforwarding.
of is er een andere manier router die er gebruikt kan worden? eigenlijk dus 2 vragen

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

ninjazx9r98 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 06:53:
bij navraag kregen we te horen dat in de cloud nu nog de enige manier is om opnames te maken.
Ik zie dat niet als iets negatiefs: het geeft je meer vrijheid en het werkt over het algemeen goed. Volgens mij is het grootste bezwaar dat opnames maar 1 jaar behouden blijven, maar daar heb ik geen probleem mee.
bartburg schreef op donderdag 27 december 2012 @ 08:53:
of is er een andere manier router die er gebruikt kan worden? eigenlijk dus 2 vragen
Lees vooral dit topic even door, dar staat heel veel informatie in.
Begin hier bijvoorbeeld --> KLIK

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hallo ik heb kpnglasvezel heb er een Experia box thompson tg789vn bij heb geprobeerd meerdere poorten te openen op me router uiteraard forums gelezen maar helpt allemaal niet echt.
mijn vraag is levert de kpn tegenwoordig al andere routers uit die wel goed instelbaar zijn qua dmz en of portforwarding.
Dat eerste zal nooit veranderen.
Het 2e: zoek op vlan in dit topic ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• ninjazx9r98
Pogostokje schreef op donderdag 27 december 2012 @ 09:04:
[...]

Ik zie dat niet als iets negatiefs: het geeft je meer vrijheid en het werkt over het algemeen goed. Volgens mij is het grootste bezwaar dat opnames maar 1 jaar behouden blijven, maar daar heb ik geen probleem mee.
Wat mij betreft geeft het juist minder vrijheid en er zitten zeer zeker negatieve kanten aan als het bijv aankomt op betrouwbaarheid.
Minder vrijheid vanwege het gebrek aan herhaald programmeren maar ook het gebrek aan tijdsopnamen.
Ook storend is dat je alleen kunt programmeren wat er al in de gids staat, programma's over een aantal dagen (ik meen meer dan twee dagen in de toekomst) kun je niet instellen.
Grootste bezwaar wat wij op dit moment hebben is dat het net even te vaak voorkomt dat het afspelen van een opname zomaar halverwege stopt met een zwart beeld maar ook dat een opname een aantal dagen helemaal niet afgespeeld kan worden.
Vooral bij opnames van de voice of Holland dit jaar was het dit jaar bijna standaard dat je de opname niet op dezelfde avond volledig probleemloos kon bekijken.
Afspelen resulteerde simpelweg in een zwart beeld meteen aan het begin of halverwege stopte de boel.
Meest vreemde was nog een voice of Holland opname van RTL4 die pas na het weekend af wilde spelen en een RTL8 logo in beeld liet zien.

Op zich een mooie dienst maar op dit moment nog redelijk wat haken en ogen, opnemen met de harddisk was in dat opzicht beter en betrouwbaarder.

Verwijderd

terug zetten naar fabrieksinstellingen /firmware opnieuw laden. Groter kans dat de poorten dan gewoon open gaan.

• bartburg
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:15:
[...]

terug zetten naar fabrieksinstellingen /firmware opnieuw laden. Groter kans dat de poorten dan gewoon open gaan.
dan moet ik de poorten weer allemaal opnieuw invoeren en dan gaat het 1 dag goed volgende dag staat alles open zo het lijkt maar zitten ze weer pot dicht :S

• itxs
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
All,

Ik heb wat advies nodig in de configuratie van een Cisco SLM2008 Switch.
Ik probeer deze te configureren naar PogoStokjes zijn voorbeeld, echter heb ik moeite om de volgende settings goed te krijgen.

Hoe krijg ik op Poort1 VLAN1 weg als Operational VLAN member als deze wel PVID1 heeft.
Als ik deze via de GUI wil aanpassen, haalt hij deze niet weg.

Heb al een apart Management VLAN gemaakt en op 1 specifieke poort gezet.

Daarnaast als ik op poort 2 VLAN6 zet, (PVID 6) als Access poort zet, zet hij deze op Admit Untagged Only. Maar dit moet zijn Addmit All, ik kan dit niet aanpassen.

Iemand een idee wat er mis gaat? of moet ik (hoe weet ik nog niet) dit beestje via CLI configureren.

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
waarom geeft kpn niet de voip instellingen vrij? ik zou zo graag mijn vaste nummer op mijn gsm gebruiken in mijn netwerk. dat is toch geniaal.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• bobsquad
  • Niet online
De ZTE en de V8 hebben de mogelijkheid om een DMZ in te stellen deze zijn de vervaning voor de TG789 FTTH. de TG789VN is het wel mogelijk een PC een vast ip te geven en op dat ip adres de applicaties te zetten. Dit kan via Home > Thuisnetwerk > Apparaten > MyComputer en dan Gebruik steeds hetzelfde IP-adres: aanvinken en daaronder kun je applicaties toewijzen

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 11:46
raydekok schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:29:
waarom geeft kpn niet de voip instellingen vrij? ik zou zo graag mijn vaste nummer op mijn gsm gebruiken in mijn netwerk. dat is toch geniaal.
Daarom geeft KPN deze gegevens niet vrij. Iets met marketing ;-)

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Zijn er toevallig anderen hier met geen service van KPN door de storing? (Regio Heerhugowaard/Alkmaar - betreft mogelijk meer regios in NH)

Zinds 07:58 vanochtend geen Zakelijk glasvezel verbinding meer, ook is 3G coverage weg gevallen.
Zie: http://www.kpn.com/web/show/id=1983198
(Is van prive internet maar de zakelijke portal werkt niet of nauwelijks - vermoedelijk door verhoogd server requests)

Nu hebben wij gelukkig een backup Tele2 lijn die gebruikt wordt voor MPLS dus kunnen interne apps gewoon door draaien echter voor internet diensten en mail (Tijdelijk cloud hosted ivm integratie door overname) hebben wij nu geen oplossing.

KPNs service operator centrum rapporteert grootschalige problemen met "het netwerk" in de regio alkmaar waardoor een scala aan diensten zoals Zakelijk Glasvezel, Corporate eVPN e.d. niet functioneren.

[ Voor 4% gewijzigd door GenjiBlade op 28-12-2012 13:10 ]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2012 @ 19:47:
[...]

Wij nemen nog steeds (gelukkig) op via de harddisk met het instap pakket. Alleen is telefoon uit het pakket gegaan bij de overstap en dat is nu een extra optie. En ook geen jaarcontract gekregen

Trouwens geen nieuwe ontvangers / modem gekregen bij de overstap. (mijn huidige ZTE is van marktplaats en de oude Thomson nr 5 ligt in de kast)
Hier ook gewoon de VIP1963/1903 behouden en we nemen dus gewoon nog op HDD op. (Met mogelijkheid om herhaald opnemen in te plannen en tijdopnames te doen.) Het onbeperkt bellen is wel veranderd, deze is 15 euro geworden en inclusief bellen naar mobiele nummers.

• ninjazx9r98
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:00:
[...]

Hier ook gewoon de VIP1963/1903 behouden en we nemen dus gewoon nog op HDD op.
Het type decoder staat los van het wel of niet op kunnen nemen op een HDD, wij hebben hier beide 1960 decoders gehouden en kunnen de HDD niet meer gebruiken om nieuwe programma's op te nemen.
Wat bepalend is is of het opname pakket ingeschakeld is, zodra dat zo is is het afgelopen met opnemen op de HDD.
Het opnemen pakket is gratis bij standaard en premium abonnementen en werd bij ons meteen geactiveerd bij omzetten.
Mogelijk dat je nu de keuze krijgt om dat te activeren maar als je die niet krijgt en het toch geactiveerd wordt is kun je een HDD hebben in je decoder maar is het afgelopen met opnemen op dat ding.
Oude opnames die al op de decoder stonden kun je overigens blijven bekijken.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ninjazx9r98 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 18:40:
[...]

Het type decoder staat los van het wel of niet op kunnen nemen op een HDD, wij hebben hier beide 1960 decoders gehouden en kunnen de HDD niet meer gebruiken om nieuwe programma's op te nemen.
Wat bepalend is is of het opname pakket ingeschakeld is, zodra dat zo is is het afgelopen met opnemen op de HDD.
Het opnemen pakket is gratis bij standaard en premium abonnementen en werd bij ons meteen geactiveerd bij omzetten.
Mogelijk dat je nu de keuze krijgt om dat te activeren maar als je die niet krijgt en het toch geactiveerd wordt is kun je een HDD hebben in je decoder maar is het afgelopen met opnemen op dat ding.
Oude opnames die al op de decoder stonden kun je overigens blijven bekijken.
Nou, als je een VIP1853 hebt kun je niet opnemen zonder het opnemen pakket ;) Wij hadden brons en zijn over gegaan op instap, dus zonder standaard opnemen pakket.

• itxs
  • Niet online
Andere korte vraag, op het moment dat ik een andere router inzet en ik de PPPoE settings om aan te melden overneem, moet ik deze in de KPN router dan nog "Aanpassen" zodat hij zich hier niet meer mee aanmeld?

Of wordt dit automatisch afgevangen door het feit dat VLAN 6 van Internet niet langer uitkomt bij de oude KPN Router (door de Managed Switch) en kan hij zich dus simpel weg niet aanmelden.

Iemand ervaringen / tips? Alvast bedankt.

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Dat laatste, je hoeft er niks aan te doen. De KPN router zal uiteraard wel klagen dat er geen verbinding is als je er op inlogt, maar dat heeft geen gevolgen verder.

• itxs
  • Niet online
Pogostokje schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 23:21:
Dat laatste, je hoeft er niks aan te doen. De KPN router zal uiteraard wel klagen dat er geen verbinding is als je er op inlogt, maar dat heeft geen gevolgen verder.
Thx, voor de verduidelijking :)

Heb je nog advies rondom mijn vlan vraag?
Krijg de settings niet exact zoals jij ze destijds in je cisco had staan.

• Speed®
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 10:49
bobsquad schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 23:05:
Speed zou je voor mij eens willen kijken welke software versie je op je kastje hebt draaien?

Via menu -> instellingen -> systeem instellingen -> systeem Informatie? eventueel een foto, zijn we bij iTV ontwikkeling heel blij mee :)

Alvast bedankt!

Edit want met een HDCP fout zou er namelijk een Error in beeld moeten komen.
Excuses voor de late reactie....feestdagen gelul en druk enzo.

Software versie = 1.0.3_8

Heb nu helemaal geen problemen meer. Alles draait als een zonnetje _/-\o_

• bobsquad
  • Niet online
Misschien even ook voor anderen even te vermelden wat de oplossing was en ik zelf ben er ook wel heel benieuwd naar. :)

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

itxs schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 08:36:
[...]
Thx, voor de verduidelijking :)
Heb je nog advies rondom mijn vlan vraag?
Oh, dat had ik helemaal gemist!
Hoe krijg ik op Poort1 VLAN1 weg als Operational VLAN member als deze wel PVID1 heeft.
Goeie, het is mij wel gelukt. Ik zal eens kijken of ik het nog kan reproduceren.
Daarnaast als ik op poort 2 VLAN6 zet, (PVID 6) als Access poort zet, zet hij deze op Admit Untagged Only. Maar dit moet zijn Addmit All, ik kan dit niet aanpassen.
Een Access poort is per definitie alleen untagged verkeer dat automatisch wordt beschouwd als behorende tot 1 specifiek VLAN, dus dat klopt dat je dat niet kunt aanpassen naar Admit All. Dat zou een tegenstrijdige instelling zijn.

"Access port —The port can accept only untagged frames. An access port can be a member of only one VLAN and it uses the VLAN ID as its port VLAN ID (PVID). Access ports are typically used to connect hosts, which become members of the VLAN by virtue of being physically connected to the port."

[ Voor 6% gewijzigd door Pogostokje op 29-12-2012 12:44 ]

• itxs
  • Niet online
Weer een stapje verder, ik krijg de KPN Experia box netjes online voor Voice en IPTV.

Alleen weigert de Asus RT-N66U de PPPoe verbinding op te zetten,

Ik vul mijn MAC-Address@direct-adsl in, maar hij kan geen goede verbinding op zetten.
Wachtwoord: kpn

Ik hoef mijn MAC-Adres toch niet te klonen? aangezien ik de oude KPN Experia ook nog gebruik.

Iemand nog tips/opmerkingen hoe je de PPPoe op een andere router moet instellen?

Volgens mij doorloop ik het goed, of heeft iemand ervaring met een Asus RT-N66U als router op KPN Glasvezel?

Als ik mijn experia box op de VLAN6 aansluiting van mijn switch zet, krijgt hij ook geen verbinding.
Probleem zit hem dus in mijn switch vooralsnog, in de VLAN config voor Internet.

Ik denk dat VLAN6 internet toch Tagged moet zijn, even testen dan maar weer.

Hmm Asus blijft issues houden met PPPOE op te zetten, heb nu Access Port geconfigureerd.
Iemand hier ervaring met een Asus RT-N66U router en PPPOE voor KPN?

Moet ik nu voor @Direct-Adsl het MAC van de experia zetten?
Moet ik het MAC op de Asus Spoofen?

Op een of andere manier op een untagged VLAN6 (Of Tagged) krijgt hij PPPOE niet voor elkaar..

Advies/hulp is zeer welkom :)

[ Voor 43% gewijzigd door itxs op 31-12-2012 17:21 ]

• Speed®
bobsquad schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 11:15:
Misschien even ook voor anderen even te vermelden wat de oplossing was en ik zelf ben er ook wel heel benieuwd naar. :)
Probleem was dat na verloop van tijd het TV beeld weg viel. Het rare was dat het alleen het TV beeld was en dat de menu`s/infobar zichtbaar bleven.

Veel contact met KPN gehad hierover. Uiteindelijk toch de decoder omgewisseld en weer hetzelfde probleem. Weer bellen en toen kreeg ik iemand aan de lijn die mij vertelde dat de kwaliteit van het signaal 78% was en dat dat toch eigenlijk wel (minstens) 85% moest zijn. Het kon bijna niet anders dan dat het aan mijn eigen netwerk lag.

KPN stuurde toen een monteur langs en die sloeg zowat stijl achterover toen hij mn netwerk zag. Alles weer uitgelegd en ik was min of meer in de veronderstelling dat hij de signaal kwaliteit kon meten. Ik vond het allemaal raar want ik heb een mediaspeler op zolder staan en kon probleemloos HDfilms via diezelfde netwerk verbinding streamen. De monteur nam ook weer contact op en toen kreeg hij te horen dat het signaal 94% was. Prima dus maar hoe het dan ooit 78% heeft kunnen zijn.....?

Toen maar mijn probleem aan de enige echte helpdesk voor gelegd....duh dit forum :D

Iemand was mij erop dat het (zeer waarschijnlijk) een oude bug betrof. HDCP beveiliging. Ik had al eerder wat kabels gewisseld maar wist dat ik ergens nog een oude Monster kabel had liggen. Decoder rechtstreeks op de (Sony) TV en geluid via glas naar mn receiver. Geen enkel probleem meer.

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-11 17:05
Speed, had toen je nog problemen had, zo'n standaard, meegeleverd, HDMI-kabeltje er tussen geprikt?

• Speed®
Ja maar die ging dan eerst mn Pioneer VSX-921 receiver in en via mn HDMI out naar mn TV. De standaard HDMI kabel is te kort. TV is namelijk ingebouwd in de muur lol. Heb dus niet kunnen testen met de kabel van KPN rechtstreeks op TV.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:20
Ik kom hier niet heel vaak im het topic maar hoop mensen te kunnen helpen met mijn ondervonden problemen. Toen ik naar kpn ging kreeg ik een v8, een hellbox als je het mij vraagt. Poorten gingen niet open zelfs toen ik ze instelde. De dmz kreeg mijn ps3 aan de praat maar ik had ook nog een vita en 3ds enzovoort. Ik heb dus een klacht gemaakt op het kpn forum waar ik vriendelijk geholpen werd door een moderator daar. Hij stelde voor dat ik me v8 zou omruilen met een zte, kosteloos. Ik heb hem nu bijna twee dagen en hoefde alleen upnp aan te zetten en me ps3 is nat2, me 3ds kan ik eindelijk weer online mario karten enzovoort. Echt router technisch ben ik niet als de meeste hier maar ik hoop dat jullie er wat aan hebben..

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

dglavimans schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:21:
Ik kom hier niet heel vaak im het topic maar hoop mensen te kunnen helpen met mijn ondervonden problemen. Toen ik naar kpn ging kreeg ik een v8, een hellbox als je het mij vraagt. Poorten gingen niet open zelfs toen ik ze instelde. De dmz kreeg mijn ps3 aan de praat maar ik had ook nog een vita en 3ds enzovoort. Ik heb dus een klacht gemaakt op het kpn forum waar ik vriendelijk geholpen werd door een moderator daar. Hij stelde voor dat ik me v8 zou omruilen met een zte, kosteloos. Ik heb hem nu bijna twee dagen en hoefde alleen upnp aan te zetten en me ps3 is nat2, me 3ds kan ik eindelijk weer online mario karten enzovoort. Echt router technisch ben ik niet als de meeste hier maar ik hoop dat jullie er wat aan hebben..
Mijn PS3 heeft gewoon NAT type 2 als ik deze in DMZ zet met de V8. Sinds de laatste firmware update van de V8 is DMZ overbodig en hoef je enkel UPnP aan te zetten voor NAT type 2. (Ik heb in COD altijd al NAT OPEN doordat ik poort 3074 heb geforward)

• dglavimans
Ah oke zou kunnen inderdaad. Sinds de nieuwe update kreeg ik alleen een foutmelding als ik hem in dmz zette..maar als alleen upnp aanzetten nu helpt is dat idd wel mooi. Mij lukte het iig niet.. Heb je hem gereset toen ook of iets dergelijks?

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:11
Pogostokje schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:53:
[...]

Nee, zeker nog niet op terug gekomen. Het is een geweldig apparaat! _/-\o_

Het is alleen niet een apparaat voor iedereen. Netwerkkennis is echt vereist en dan bedoel ik niet het kunnen aansluiten van de kabels. :)

Ik ben hier heel eerlijk in want het is toch een uitgave zo'n ding. Ik zou het vervelend vinden als iemand denkt een huis-tuin-keuken apparaat te kopen en verwacht met kennis van wat een IP adres in grote lijnen is de configuratie instellingen wel te kunnen maken.

Maar als je hem eenmaal hebt kun je hem voor alle diensten gebruiken, telefonie wel met de experiabox er nog achter ivm de SIP gegevens.
@pogostokje
Ik ben sinds een paar maanden ook overgestapt naar glasvezel en zou ook graag van de experiabox af willen.
Na dit topic en het topic van tweak gelezen te hebben (ik heb tweak als ISP) heb ik een redelijk beeld van wat ik zou willen. Ik ben redelijk bedreven in computers maar netwerken wordt mijn nieuwe uitdaging.

Als ik het goed begrijp kan ik het bij tweak voor mekaar krijgen om de EB in zijn geheel de deur te wijzen omdat tweak de sip gegevens vrijgeeft en zoek ik nu de beste mogelijkheid om eea aan te sluiten.

De apparatuur in mijn huis:
Woonkamer met tv decoder - htpc - xbox - laptop (wireless)
Slaapkamer met tv decoder en media player (mede8er)
Zolder met pc - home server (wordt vervangen door NAS)
Alle utp kabels zijn cat5e en komen uit in mijn meterkast waar ook de glasvezel binnenkomt.

Ik was bijna voor een managed switch gegaan zoals jij hebt (had) staan tot ik de Mikrotik zag.
Begrijp ik nu dat jij de mikrotik samen met de managed switches gebruikt of heb je de managed switch vervangen door de mikrotik?
En als ik voor de mikrotik ga klopt het dan dat ik elke voip geschikte tel aan kan sluiten en zo de experia de deur uit kan gooien?

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

dglavimans schreef op zondag 30 december 2012 @ 15:45:
Ah oke zou kunnen inderdaad. Sinds de nieuwe update kreeg ik alleen een foutmelding als ik hem in dmz zette..maar als alleen upnp aanzetten nu helpt is dat idd wel mooi. Mij lukte het iig niet.. Heb je hem gereset toen ook of iets dergelijks?
Nee, niet gereset. Voor DMZ moet je uiteraard je PS3 wel een vast IP geven.

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

rsvmark schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:56:
@pogostokje
De apparatuur in mijn huis:
Woonkamer met tv decoder - htpc - xbox - laptop (wireless)
Slaapkamer met tv decoder en media player (mede8er)
Zolder met pc - home server (wordt vervangen door NAS)
Alle utp kabels zijn cat5e en komen uit in mijn meterkast waar ook de glasvezel binnenkomt.
Je hebt naar elke ruimte 1 kabel? Of meer? TV Decoders en internet-apparatuur hebben een gescheiden netwerk. Hoewel de mikrotik volgens mij wel iets moet kunnen doen met dynamische toewijzing van vlan op basis van mac adres, durf ik je niet met zekerheid te zeggen of dat goed werkt. M.a.w. als je 1 kabel naar bijvoorbeeld je slaapkamer hebt lopen en je wilt daar decoder en media speler aansluiten, zul je iets moeten verzinnen zodat beide vlans op de juiste apparatuur uitkomen. Je opties zijn dan: 1. we moeten uitzoeken of de mikrotik dit kan, 2. extra kabel trekken, 3. extra switch plaatsen en een 'trunk' (configuratie waarbij meer vlans over 1 kabel gaan) naar die ruimte brengen en op die switch weer de vlans uit elkaar trekken.
Ditzelfde voor je woonkamer.
Ik was bijna voor een managed switch gegaan zoals jij hebt (had) staan tot ik de Mikrotik zag.
Begrijp ik nu dat jij de mikrotik samen met de managed switches gebruikt of heb je de managed switch vervangen door de mikrotik?
Ik heb de switch er nog voor staan eerlijk gezegd. Ten eerste kon ik de extra switch poorten goed gebruiken. Ten tweede houd ik TV en telefonie lekker gescheiden van de MikroTik. Die diensten daar kun je toch weinig aan instellen verder en dat hou ik liever als een soort solide basis altijd draaiend ongeacht wat ik met die router doe. De TPLink switch is echt super stabiel op dit vlak. En, ik had hem natuurlijk toch al staan.
En als ik voor de mikrotik ga klopt het dan dat ik elke voip geschikte tel aan kan sluiten en zo de experia de deur uit kan gooien?
Netwerk-technisch wel, maar ik heb geen ervaring met Tweak en hun telefonie/sip gebeuren...

• dglavimans
Dj-sannieboy schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:19:
[...]

Nee, niet gereset. Voor DMZ moet je uiteraard je PS3 wel een vast IP geven.
Gedaan idd maar kreeg toen ik me vaste ip invoerde gewn internet. Ach nu doe zte en me problemen zijn weg dus mag niet klagen :)

Na de vastlopende tv box en de dichtgetimmerde experia problemen lijkt het nu toch de goede kant op te gaan met ons en kpn

• rsvmark
Pogostokje schreef op zondag 30 december 2012 @ 20:27:
[...]

Je hebt naar elke ruimte 1 kabel? Of meer? TV Decoders en internet-apparatuur hebben een gescheiden netwerk. Hoewel de mikrotik volgens mij wel iets moet kunnen doen met dynamische toewijzing van vlan op basis van mac adres, durf ik je niet met zekerheid te zeggen of dat goed werkt. M.a.w. als je 1 kabel naar bijvoorbeeld je slaapkamer hebt lopen en je wilt daar decoder en media speler aansluiten, zul je iets moeten verzinnen zodat beide vlans op de juiste apparatuur uitkomen. Je opties zijn dan: 1. we moeten uitzoeken of de mikrotik dit kan, 2. extra kabel trekken, 3. extra switch plaatsen en een 'trunk' (configuratie waarbij meer vlans over 1 kabel gaan) naar die ruimte brengen en op die switch weer de vlans uit elkaar trekken.
Ditzelfde voor je woonkamer.
Nee hoor ik heb naar de woonkamer, slaapkamer en zolder elk 2 kabels getrokken dus alles kan in een keer in de router.
Enige wat ik nu heb gedaan is de xbox via een devolo en dat werkt niet echt vlekkeloos dus wellicht dat er nog een kleine switch in de woonkamer moet komen.
Met dit aantal aansluitingen moet ik toch aan de mikrotik genoeg hebben!

• rsvmark
Pogostokje schreef op zondag 30 december 2012 @ 20:27:
[...]
Netwerk-technisch wel, maar ik heb geen ervaring met Tweak en hun telefonie/sip gebeuren...
Heb net (ja zelfs op zondag...) de SIP gegevens van Tweak binnen gekregen.
Deze week krijg ik de Mikrotik binnen dus we gaan het beleven :P

Verwijderd

Heb de experia v8 gekregen, Genexis zegt gbit te zijn weet niet precies welke neem aan dat die 500 mbit snelheden aankan.
Verleden met xs4all had ik 90 mbit ipv 100 mbit hopelijk is dit nu wel goed.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 23:41:
Heb de experia v8 gekregen, Genexis zegt gbit te zijn weet niet precies welke neem aan dat die 500 mbit snelheden aankan.
Verleden met xs4all had ik 90 mbit ipv 100 mbit hopelijk is dit nu wel goed.
Waarschijnlijk zit je gewoon op 100Mbit apparatuur in de pop en haal je dus gewoon weer zo'n 90Mbit.

• bones
  • Laatst online: 28-07 19:07
Ok ik heb sinds vandaag eindelijk mijn 100-100 glasvezel pakket binnen en werkend gemaakt door de KPN monteur. Ik had hiervoor een 30mb kabel UPC abo.

Ik gelijk als test een newsleecher download geprobeer via EWEKA, maar blijf qua download snelheid maar hangen op 3,21 mbps. Met UPC haalde ik rond de 3,40 mbps. Dat hoort toch veel sneller te gaan ?

Ook op http://www.speedtest.net een test gedaan met als resultaaT :

download : 29.33 mpbs
upload : 47,41 mbps

De upload is dus sneller dan de download ?

Iemand een idee waar dit aan kan liggen ? heb overigens een rechtstreekse kabel van mijn pc naar de KPN router, dus er zit verder niks tussen.

[ Voor 8% gewijzigd door bones op 31-12-2012 11:43 ]

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:42
bones schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:41:
Ok ik heb sinds vandaag eindelijk mijn 100-100 glasvezel pakket binnen en werkend gemaakt door de KPN monteur. Ik had hiervoor een 30mb kabel UPC abo.

Ik gelijk als test een newsleecher download geprobeer via EWEKA, maar blijf qua download snelheid maar hangen op 3,21 mbps. Met UPC haalde ik rond de 3,40 mbps. Dat hoort toch veel sneller te gaan ?

Ook op http://www.speedtest.net een test gedaan met als resultaaT :

download : 29.33 mpbs
upload : 47,41 mbps

De upload is dus sneller dan de download ?

Iemand een idee waar dit aan kan liggen ? heb overigens een rechtstreekse kabel van mijn pc naar de KPN router, dus er zit verder niks tussen.
En via deze website: http://speedtest.glasoperator.nl/
Zonder ander apparatuur aan te hebben staan wat data gebruikt zoals ITV

• bones
tumtum100 schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:49:
[...]

En via deze website: http://speedtest.glasoperator.nl/
Zonder ander apparatuur aan te hebben staan wat data gebruikt zoals ITV
Hmm daar zit ik op (met ITV aan):

download : 29 mbps
upload : 90 mbps

Met ITV uit zit ik op :

upload : 94 mbps

Heb het gevoel dat de download ergens door geknepen wordt, want in tegenstelling tot de upload, is deze heel stabiel.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Misschien ff ter vergelijking (Xs4all FttH 100/100)
Bij die speedtest.glasoperator.nl haal ik:
95 down
97 up.

En via de 'reguliere' speedtest:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2404976619.png
Moet wel zeggen dat er ondertussen iemand naar IPTV zit te kijken.
Maar al met al, goede resultaten, dacht ik zo.

Mooie Plaatjes   

• bobsquad
  • Niet online
bones schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:55:
[...]

Hmm daar zit ik op (met ITV aan):

upload : 90 mbps

Met ITV uit zit ik op :

upload : 94 mbps

Heb het gevoel dat de download ergens door geknepen wordt, want in tegenstelling tot de upload, is deze heel stabiel.
Eventueel eens opstarten met een linux live cd en dan een test doen? Kijken of het in het OS zit of dat er een andere oorzaak is. Eventueel kijken of er voor je netwerkkaart ook nieuwe drivers beschikbaar zijn.

• bones
bobsquad schreef op maandag 31 december 2012 @ 12:50:
[...]

Eventueel eens opstarten met een linux live cd en dan een test doen? Kijken of het in het OS zit of dat er een andere oorzaak is. Eventueel kijken of er voor je netwerkkaart ook nieuwe drivers beschikbaar zijn.
Ik heb zojuist KPN klantenservice gebeld, en die hebben een "bon" aangemaakt voor de technische dienst. De medewerker vermoed dat ik het verkeerde profiel (30MB in plaats van 100 MB) heb gekregen voor de download.

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Die 30 is precies een snelheid die je voorheen kreeg als je abo nog niet geactiveerd was (of iets dergelijks, ik weet niet wat het exact is). Volgens mij moest je dan op de glasvezel pagina inloggen en daar op 'aktiveren' klikken. Maar als de medewerker een ticket heeft aangemaakt zal het wel niet zo simpel zijn. ;)

• bobsquad
  • Niet online
Het vreemde daaraan weer is dat je upload wel goed is en aangezien dat icm met de download 1 en hetzelfde profiel is vind ik het wel weer vreemd.

• bones
Ok ze hebben het gefixed, ik haal nu 91 mbps download, en 92 mbps upload.

Alleen downloaden van nieuwsgroepen via EWEKA blijft steken op 3,4 mbps (dit had ik ook bij mijn UPC 30 mbps lijn). Word deze snelheid geknepen door EWEKA of KPN misschien ? Heeft hier ook iemand een 100/100 KPN lijn en EWEKA ?

• bobsquad
  • Niet online
Heb hetzelfde en ik haal netjes 8,1 mbps binnen icm met Eweka en KPN.

Wat wel zo is bij eweka dat het afhankelijk van je abbo je snelheid is. Je hebt nu 50 en 100 mbit mogelijkheden en als ik mij niet vergis was er vroeger nog iets van 20/30 kijk dus ook even bij Eweka van wat voor een abbo je hebt met bijbehorende snelheid.

Sidenote: Sinds de laatste tijd staan veel dingen ook niet meer compleet op Eweka waardoor je snelheid ook vrij snel daalt.

• itxs
  • Niet online
Hmm Asus blijft issues houden met PPPOE op te zetten, heb nu Access Port geconfigureerd.
Iemand hier ervaring met een Asus RT-N66U router en PPPOE voor KPN?

Moet ik nu voor @Direct-Adsl het MAC van de experia zetten?
Moet ik het MAC op de Asus Spoofen?

Op een of andere manier op een untagged VLAN6 (Of Tagged) krijgt hij PPPOE niet voor elkaar..

Advies/hulp is zeer welkom

• ninjazx9r98
bones schreef op maandag 31 december 2012 @ 15:11:
Alleen downloaden van nieuwsgroepen via EWEKA blijft steken op 3,4 mbps (dit had ik ook bij mijn UPC 30 mbps lijn). Word deze snelheid geknepen door EWEKA of KPN misschien ? Heeft hier ook iemand een 100/100 KPN lijn en EWEKA ?
Wij hebben hier een 100/100 KPN lijn en Eweka en trekken de lijn als het moet helemaal dicht.
Zoals bobsquad al aangeeft kent Eweka meerdere snelheden, 50 en 100Mbit.
Voor 100Mbit betaal je EUR 9,60 in plaats van EUR 7,50 per maand maar als je in één keer drie maanden betaald krijg je gratis 100Mbit.

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Heb je logs uit de Asus of, beter nog, een netwerk trace waar we iets mee kunnen?

Paar dingetjes misschien om nog even naar te kijken:
- Na een succesvolle verbinding die verbroken wordt kan het zo'n 10 minuten duren voor je een nieuwe verbinding krijgt, dus geef niet te snel op met wachten.
- Zorg dat je heel duidelijk het KPN netwerk van je eigen netwerk hebt gescheiden, zodat er geen onnodig netwerkverkeer op de glasvezel gaat wat mogelijk in de weg zit (bv een dhcp server van je interne netwerk waar je Asus contact mee krijgt)

Moet ik nu voor @Direct-Adsl het MAC van de experia zetten? --> JA, zo doet de experiabox het zelf ook.

Moet ik het MAC op de Asus Spoofen? --> NEE, dat is geen voorwaarde voor een verbinding maar het kan ook geen kwaad ... mocht KPN er nu of in de toekomst toch stiekem iets mee doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Pogostokje op 01-01-2013 11:56 ]

• bones
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 02:02:
[...]

Wij hebben hier een 100/100 KPN lijn en Eweka en trekken de lijn als het moet helemaal dicht.
Zoals bobsquad al aangeeft kent Eweka meerdere snelheden, 50 en 100Mbit.
Voor 100Mbit betaal je EUR 9,60 in plaats van EUR 7,50 per maand maar als je in één keer drie maanden betaald krijg je gratis 100Mbit.
Ok bedankt ik had zo te zien het 50mb abbo. Maar gezien Eweka nu hevig aan het censureren is, ga ik op zoek naar een andere usenet provider.

Even een andere vraag, bij UPC had ik bij een aantal zenders (zoals cartoonnetwork) de mogelijkheid om de originele taal met ondertitels te selecteren in plaatst van het overgesproken nederlands. Deze optie kan ik nergens vinden in het KPN menu. Ondersteunt KPN geen dubbele talen ?

• bartburg
contact gehad met kpn in verband met mijn oude router 789vn.
krijg nu een arcadyan v8 toegestuurd heb al in dit forum gezocht maar kan er geen wijs uit worden of ik straks me pc met deze router nu wel of niet makkelijk in een dmz kan plaatsen of dat port forwarding lekker werkt op deze router. het gaat me voornamelijk voor online gaming bijvoobeeld fifa 13 staat nu altijd strict en connecten is ruk.

iemand ervaring?

• bobsquad
  • Niet online
de V8 heeft een DMZ functie of eventueel upnp aanzetten.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11 11:14
bones schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:21:
[...]

Ok bedankt ik had zo te zien het 50mb abbo. Maar gezien Eweka nu hevig aan het censureren is, ga ik op zoek naar een andere usenet provider.

Even een andere vraag, bij UPC had ik bij een aantal zenders (zoals cartoonnetwork) de mogelijkheid om de originele taal met ondertitels te selecteren in plaatst van het overgesproken nederlands. Deze optie kan ik nergens vinden in het KPN menu. Ondersteunt KPN geen dubbele talen ?
in één simpel antwoord: "neen"

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:22
Staat hier voor de supermarkt een kpn glasvezel mobiel. Ik naar binnen, mooi bord met aanbiedingen met ook de 500/500 optie. "Ja hoor meneer dat kunnen we leveren"
Weet je dat zeker ?
"Ja hoor we leveren het ook al in huizen, dus Almere kan dan ook"

Weet je het echt zeker..

"Even navragen" en loopt naar reggefiber info balie toe die verderop staat .

Kan toch niet bleek toen.
Wel bevestigden ze dat de bitrate voor hdtv op 2 kanalen nu al hoger zou moeten zijn.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:47
Klinkt niet echt geloofwaardig meer na hun eerste blunder:)
Toevallig nog gevraagd om welke 2 dit zou gaan?

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:17
Ik heb net Glasvezel van KPN besteld. 100/100Mbps. Mijn vraag is alleen hoe het zit met pinnen via zo'n verbinding.

Wij hebben nu zakelijk ADSL met een pin abbo. (10tje extra per maand). Alleen las ik dat sinds eind 2010 dat eigenlijk niet meer nodig is en dat je over normale internet verbindingen tegenwoordig gewoon kunt pinnen.

Bronnen:
http://kpn-glasklanten.cu...-de-internetverbinding%3F

nieuws: Currence maakt pinnen via normale internetverbinding mogelijk

Het zou dus eigenlijk gewoon moeten werken, maar ik vraag me af of mensen hier ervaring mee hebben met het glasvezelverbinding van KPN.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:47
jacovn schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 18:52:
Staat hier voor de supermarkt een kpn glasvezel mobiel. Ik naar binnen, mooi bord met aanbiedingen met ook de 500/500 optie. "Ja hoor meneer dat kunnen we leveren"
Weet je dat zeker ?
"Ja hoor we leveren het ook al in huizen, dus Almere kan dan ook"

Weet je het echt zeker..

"Even navragen" en loopt naar reggefiber info balie toe die verderop staat .

Kan toch niet bleek toen.
Wel bevestigden ze dat de bitrate voor hdtv op 2 kanalen nu al hoger zou moeten zijn.
In Almere is inderdaad, voor zo ver ik weet, nog steeds nergens 500/500 beschikbaar. Niet voor KPN (en Wholesale MultiPlay bij bv. Tweak en XS4ALL) en ook niet voor WMP+ (Vodafone, Lijbrandt, Solcon, etc.).

Wat betreft de talen en audio bij zowel WMP als WMP+:

Dit blijf ik echt DE grote misser en schande vinden van KPN. Je claimt dat je met technologie van de toekomst werkt en vervolgens schrap je alle dolby digital 5.1 streams en talen van alle zenders die dit wel bieden :r :(

Terwijl UPC en Ziggo deze wel lachend doorgeven.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:36
TZC-T1-FX schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 20:44:
Ik heb net Glasvezel van KPN besteld. 100/100Mbps. Mijn vraag is alleen hoe het zit met pinnen via zo'n verbinding.

Wij hebben nu zakelijk ADSL met een pin abbo. (10tje extra per maand). Alleen las ik dat sinds eind 2010 dat eigenlijk niet meer nodig is en dat je over normale internet verbindingen tegenwoordig gewoon kunt pinnen.

Bronnen:
http://kpn-glasklanten.cu...-de-internetverbinding%3F

nieuws: Currence maakt pinnen via normale internetverbinding mogelijk

Het zou dus eigenlijk gewoon moeten werken, maar ik vraag me af of mensen hier ervaring mee hebben met het glasvezelverbinding van KPN.
Neem contact op met je PIN leverancier, die moet waarschijnlijk iets opnieuw instellen. Kost bij CCV ongeveer 40 euro per automaat. Dan gaat ie via het normale internet verbinden.

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:22
sverzijl schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 19:38:
Klinkt niet echt geloofwaardig meer na hun eerste blunder:)
Toevallig nog gevraagd om welke 2 dit zou gaan?
Zo uit mijn hoofd espn, en een ander abbo kanaal

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

jacovn schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:19:
[...]
Zo uit mijn hoofd espn, en een ander abbo kanaal
Ik heb het net even gemeten, geen enkel HD kanaal in het standaard of pluspakket heeft bij mij(!) meer dan 7.2Mbit, ook espn hd niet (kanaal 762). Helaas ...

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

eymey schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:09:
[...]
Dit blijf ik echt DE grote misser en schande vinden van KPN. Je claimt dat je met technologie van de toekomst werkt en vervolgens schrap je alle dolby digital 5.1 streams en talen van alle zenders die dit wel bieden :r :(
Zonde inderdaad. Het wordt echt tijd dat KPN de legacy "adsl" verbindingen los gaat zien van glasvezel. De glasklanten zijn de dupe van de adsl aansluitingen met hun beperkte bandbreedte. Om over die stroomnetwerk dingen die ze bijleveren maar te zwijgen, een monteur verzuchtte laatst dat die dingen zelfs voor SD uitzendingen zo slecht functioneren dat het bijna altijd de moeite is om een UTP kabel te trekken al moet het dwars door de woonkamer. 8)7

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-11 23:11
Pogostokje schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 23:42:
[...]

Zonde inderdaad. Het wordt echt tijd dat KPN de legacy "adsl" verbindingen los gaat zien van glasvezel. De glasklanten zijn de dupe van de adsl aansluitingen met hun beperkte bandbreedte. Om over die stroomnetwerk dingen die ze bijleveren maar te zwijgen, een monteur verzuchtte laatst dat die dingen zelfs voor SD uitzendingen zo slecht functioneren dat het bijna altijd de moeite is om een UTP kabel te trekken al moet het dwars door de woonkamer. 8)7
Die powerline adapters verschillen denk ik behoorlijk veel. Ik hoor van veel mensen alsmaar klachten. Wij gebruiken van het begin af aan al 3 powerline adapters. (dus 1 meer dan wordt aangeraden.) En deze hebben het altijd goed gedaan. Zelfs bij hd uitzendingen. Laatst heb ik ze er wel tussenuit gehaald, omdat de router toen vervangen is voor een arcadyan. (nog steeds een rot ding) Echter heeft deze wel het voordeel dat de setupboxen niet op een aparte kabel hoeven te worden aangesloten.

• Kalkran
Pogostokje schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 23:32:
[...]

Ik heb het net even gemeten, geen enkel HD kanaal in het standaard of pluspakket heeft bij mij(!) meer dan 7.2Mbit, ook espn hd niet (kanaal 762). Helaas ...
Bij mij wel. Alleen loopt het geluid niet synchroon ;-)

Verwijderd

zynex schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 01:55:
[...]

Die powerline adapters verschillen denk ik behoorlijk veel. Ik hoor van veel mensen alsmaar klachten. Wij gebruiken van het begin af aan al 3 powerline adapters. (dus 1 meer dan wordt aangeraden.) En deze hebben het altijd goed gedaan. Zelfs bij hd uitzendingen. Laatst heb ik ze er wel tussenuit gehaald, omdat de router toen vervangen is voor een arcadyan. (nog steeds een rot ding) Echter heeft deze wel het voordeel dat de setupboxen niet op een aparte kabel hoeven te worden aangesloten.
Bij mij precies hetzelfde, heb 1 in de meterkast, 1 in woonkamer en 1 twee verdiepingen hoger in de slaapkamer. Beide tv's geven prima HD beeld, heel soms een hapering van een seconde. Powerline adapters kunnen dus wel prima werken.

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-11 21:36
[...]

Om over die stroomnetwerk dingen die ze bijleveren maar te zwijgen, een monteur verzuchtte laatst dat die dingen zelfs voor SD uitzendingen zo slecht functioneren dat het bijna altijd de moeite is om een UTP kabel te trekken al moet het dwars door de woonkamer. 8)7
Verschillende groepen/Netvervuiling (dimmers, geschakelde voedingen (adapters/TV/Hallogeen lampen))?

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:43
[...]

Om over die stroomnetwerk dingen die ze bijleveren maar te zwijgen, een monteur verzuchtte laatst dat die dingen zelfs voor SD uitzendingen zo slecht functioneren dat het bijna altijd de moeite is om een UTP kabel te trekken al moet het dwars door de woonkamer. 8)7
Helemaal mee eens.
Heb er zelf een paar in gebruik en dat gaat redelijk, alleen bij HD paar keer bevriezen per avond. Laatst bij vrienden voor nood aangelegd in nieuw huis: storen storen storen. Later vervangen door Cat5e en toen was het probleem over.
Schandalig dat KPN dit nog steeds verkoopt als betrouwbaar concept, terwijl toch duidelijk is dat het vaak NIET werkt. Gewoon mensen overhalen om maar tv abo te kopen 'want het is zo makkelijk aan te sluiten' en naderhand moeten ze het zelf maar oplossen als er problemen van komen.

Er zijn overigens zelfs mensen die zeggen dat de streams niet worden verbeterd omdat die powerlines het dan zeker niet meer aankunnen.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:26:
[...]

Bij mij precies hetzelfde, heb 1 in de meterkast, 1 in woonkamer en 1 twee verdiepingen hoger in de slaapkamer. Beide tv's geven prima HD beeld, heel soms een hapering van een seconde. Powerline adapters kunnen dus wel prima werken.
Hier ook een prima signaal middels de powerplugs, zelfs/ook HD.

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:17
jopie schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:18:
[...]

Neem contact op met je PIN leverancier, die moet waarschijnlijk iets opnieuw instellen. Kost bij CCV ongeveer 40 euro per automaat. Dan gaat ie via het normale internet verbinden.
Onze pin terminal verbind al via het normale internet. Ach, we zullen zien! Moet volgens mij sowieso nog een maandje of 2 wachten. Er moet nog glas naar onze huis getrokken worden.

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Klopt het dat het op de experiabox v8 niet mogelijk is om wps uit te zetten?
Wilde het uitzetten maar kon er nergens een optie voor vinden.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• itxs
  • Niet online
Pogostokje schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 11:55:
[...]

Heb je logs uit de Asus of, beter nog, een netwerk trace waar we iets mee kunnen?

Paar dingetjes misschien om nog even naar te kijken:
- Na een succesvolle verbinding die verbroken wordt kan het zo'n 10 minuten duren voor je een nieuwe verbinding krijgt, dus geef niet te snel op met wachten.
- Zorg dat je heel duidelijk het KPN netwerk van je eigen netwerk hebt gescheiden, zodat er geen onnodig netwerkverkeer op de glasvezel gaat wat mogelijk in de weg zit (bv een dhcp server van je interne netwerk waar je Asus contact mee krijgt)

Moet ik nu voor @Direct-Adsl het MAC van de experia zetten? --> JA, zo doet de experiabox het zelf ook.

Moet ik het MAC op de Asus Spoofen? --> NEE, dat is geen voorwaarde voor een verbinding maar het kan ook geen kwaad ... mocht KPN er nu of in de toekomst toch stiekem iets mee doen.
Heb het werkend gekregen!,

A) Zoals Pogostokje aangeeft, geduld is een factor.. _/-\o_

Maar vooral:

Router rechtstreeks op de NT1 Glas, gaf gelijk verbinding (Na circa 10 mins gewacht te hebben nadat ik de Arcaydian had uitgezet).
Echter op het moment dat ik hem weer op de Cisco SLM2008 aansloot, kreeg ik een melding dat een MAC Adres op VLAN6 al voor kwam en hij hiermee een conflict kreeg.

Als je een Asus RT-N66U wil gebruiken op glasvezel moet je VLAN6 Tagged aanbieden op de WAN poort.
Ook in de settings (ISP Setting) opnemen dat hij VLAN6 moet gebruiken. Anders probeert hij het e.a via VLAN1 (Default), Maar dan kan hij de connectie niet op zetten.

Op de switch dus (In tegenstelling to andere routers) VLAN6 op Tagged zetten (Admit Tagged Only) en hij doet het gelijk. (WAN interface vlan6). _/-\o_

Evaringen met de Asus RT-N66U op Glas zijn tot nu toe super, ook de features in deze router zijn om van te smullen!.

Dus mijn setup uiteindelijk is geworden:

Cisco SLM2008 Managed Switch
Asus RT-N66U voor Internet
Arcadyan (Experia Box) voor TV en Telefonie.

Dank voor alle hulp!

• bartburg
heb gister een nieuwe router van kpn gekregen de v8 arcadyan me pc een vast ip en in de dmz optie gezet en kan nu gewoon weer eens lekker gamen man wat een verademing.
werkt dus echt top moest ik even kwijt hier!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

bartburg schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 07:47:
heb gister een nieuwe router van kpn gekregen de v8 arcadyan me pc een vast ip en in de dmz optie gezet en kan nu gewoon weer eens lekker gamen man wat een verademing.
werkt dus echt top moest ik even kwijt hier!
Je kan beter in de router onder data -> nat -> port mapping alleen de poorten openzetten die je voor je games nodig hebt. Met dmz optie zet je ongeveer alle poorten open wat best wel een veiligheidsrisico is.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Verwijderd

KPN it is

• BLRacing
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-10 07:01
Van de week is er glasvezel brons (30Mbit) van KPN geinstalleerd bij mijn moeder thuis. Helaas werken die homeplugs niet geweldig want HD beeld schokt zo nu en dan. Ik heb eens getest met een cat6 kabeltje en dat werkt probleemloos. Als KPN in de toekomst hogere bitstreams wil gebruiken dan moet KPN er toch wel voor gaan zorgen dat dat ook nog werkt met de homeplugs, of anders een alternatief bedenken voor deze (hele grote) groep mensen.

Ik lees net in het xs4all/glasvezel topic dat herhaald opnemen gepland staat voor het 2e kwartaal. Dat is mooi. Nu nog de HD zenders op de logische kanalen plaatsen i.p.v. 701-702 enz. Dit viel mij op toen ik de iptv ging uitproberen. Hoe is het mogelijk dat KPN dit zo heeft ingesteld 8)7

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:36
KPN hoeft dit niet op te lossen, laat ze maar SD leveren voor mensen zonder goed thuisnetwerk, en HD voor mensen met goede kabels. Ik snap wel dat dat jammer/lastig is voor mensen die gewend waren om draadloos alles te kunnen doen.
Bekijk het echter anders, 30 jaar terug moest je langzaam je huis voorzien van coax, om niet alleen in de kamer maar ook in de slaapkamer/keuken/werkkamer tv te kunnen kijken. UPC komt ook geen coax leggen als jij een tv in een andere ruimte zet. Waarom KPN wel UTP? Het leveren van homeplugs is netjes van ze, maar je hebt gelijk, dit gaat op de lange termijn niet werken. Eerst moet de kwaliteit van gewone HD uitzendingen verbeteren, en over een paar jaar wil je 3D of 4K of 3D4K beeld kijken. Dat gaat lastig tot niet over zo'n homeplug.

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:43
@jopie
Natuurlijk hoeft KPN dat niet op te lossen.
Ze moeten er echter wel eerlijk over zijn. Ze smeren nu hele pakketten met TV aan met de praatjes dat aanleg voor tv simpel is door die homepluggen; met name de hele grote groep mensen die geen verstand hebben van netwerken e.a. trappen daar in omdat je van oudsher van KPN verwacht dat die iets goed regelt en betrouwbaar is.

En er is niks netjes aan dat ze die homepluggen leveren, dat is puur eigenbelang, om zoveel mogelijk te kunnen pushen.

Ik ben echt geen KPN-hater maar dit vind ik laag.

Eerlijk voorlichten dus en niet ten onrechte zeggen dat het simpel is! En zeg vooraf duidelijk dat de goede werking van de homeplug zeker niet gegarandeerd is.

(En nou niet met zijn allen gaan roepen dat het bij jou uitstekend werkt; het gaat erom dat het te vaak niet goed werkt terwijl dat wel beloofd is).

[ Voor 0% gewijzigd door janbal op 04-01-2013 21:14 . Reden: typo ]

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

• itxs
  • Niet online
@JanBal,

Ben het ten dele met je eens, probleem ligt deels aan KPN, echter bedraad werkt altijd beter dan draadloos of via het stroom net. De kwaliteit hiervan is grotendeels afhankelijk van de "infrastructuur" in iemands huis..

Zet je een Homeplug op gescheiden groepen, of heb je een apparaat dat ook nog eens lekker stoort op het lichtnet (hadden we vroeger nooit last van, want er ging geen signaal over "Stroom Kabels" heen die hier last van hebben. "IPTV, en streaming zijn erg gevoelig voor storingen"
Het probleem van KPN is de laatste "10 tot 15 Meter" waar komt KPN je huis binnen en waar staat je TV.
Bij de Kabelaar (UPC/ZIGGO) of SAT aanbieder vindt niemand het een probleem om een Coax Kabel op eigen kosten door het huis heen te trekken (nog dure ook, Hirschman, Signaal Versterkers..etc etc) .
KPN, geeft een alternatief (Inderdaad niet perfect) om geen kabels te hoeven leggen....maar de oplossing is niet ideaal. Als KPN stelt, Ja we hebben digitale TV maar wel even Ethernet of Fast Ethernet naar je TV leggen...(Kost ze markt aandeel) is dat een stap die iemand niet wil nemen.

Snap dat KPN een keuze moet maken in medium range homepluggen om het "verkoopbaar te houden"

Dus ik ben het met je eens dat men het verkoopt met het feit, dat het altijd werkt....maar er is een grote maar.. KPN verkoopt "Eenheids Worst, de grote gemene deler..., Goedkoop/Basis in kwaliteits verhouding..

(Ik ben ook pas tevreden als het perfect is, nu eigen router, en aparte router voor TV en Telefonie).
En ja...mijn hele huis is bedraad, alleen telefoons, laptops en tablets werken draadloos bij mij. Alles wat streaming of kwaliteit nodig heeft, heeft een Cat6 Kabel liggen op Gbit netwerk.

Officieel ondersteund KPN ook geen VPN / FTP "Want dat zijn geen standaard gebruiks zaken"....Heb daar ook leuke discussie over gehad....Cocnlusie: De massa gebruikt het niet, dus als er dan iets mee is ondersteunen ze het niet.

[ Voor 17% gewijzigd door itxs op 04-01-2013 22:09 ]

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 15:51

B2

wa' seggie?

itxs schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 22:00:
Officieel ondersteund KPN ook geen VPN / FTP "Want dat zijn geen standaard gebruiks zaken"....Heb daar ook leuke discussie over gehad....Cocnlusie: De massa gebruikt het niet, dus als er dan iets mee is ondersteunen ze het niet.
Sterker nog, de complete webinterface van de ExperiaBox wordt niet ondersteund en er wordt door KPN doodleuk naar dit topic verwezen. In mijn strijd met KPN webcare ben ik ook diverse malen tegen dit soort dingen aangelopen. DMZ snelheid bug, smtp etc.

Enige oplossing die je hebt met FTTH als je iets 'bijzonders' wilt is een andere provider kiezen. Zit je opgescheept met FTTC, zoals hier, dan zit er niks anders op dan UPC te nemen waar je de modem/router gewoon in bridging modus kunt zetten.

• itxs
  • Niet online
B2 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 22:27:
[...]

Sterker nog, de complete webinterface van de ExperiaBox wordt niet ondersteund en er wordt door KPN doodleuk naar dit topic verwezen. In mijn strijd met KPN webcare ben ik ook diverse malen tegen dit soort dingen aangelopen. DMZ snelheid bug, smtp etc.

Enige oplossing die je hebt met FTTH als je iets 'bijzonders' wilt is een andere provider kiezen. Zit je opgescheept met FTTC, zoals hier, dan zit er niks anders op dan UPC te nemen waar je de modem/router gewoon in bridging modus kunt zetten.
Moet zeggen sinds ik mijn eigen router heb, ik geen last meer heb van welke problemen dan ook.
Sterker nog, mijn verbinding is veel sneller dan via het KPN routertje..

Dus als je KPN glasvezel hebt, zelf investeren in een switch en goede router maark KPN ineens wel leuker..
Ben verder over KPN tevreden, en nu ik mijn eigen spullen aan Glas heb hangen vind ik het wel prima zo!

Ik heb uiteindelijk van KPN nummers gekregen van mensen van IND in groningen...(Echter ITérs van KPN) toen ik nog op ADSL zat, Ze knikkerden mij van een ADSL2+ verbinding terug naar ADSL1 met het idee dat men dat toch niet zou merken...Heeft wat moeite gekost, maar mede door een medetweaker op dit forum VDSL gekregen.

Je moet alleen zo veel moeite doen, en net wat mensen kennen om iets beter voor elkaar te krijgen.
De helpdesk van KPN tot minimaal 2e lijn (kan het weten, want heb ooit in het analoge tijdperk nog 2e lijns ISDN / Analoog / Het Net support gedaan) kom je niet veel verder als de mensen die scripts mogen voorlezen. Vanaf 2e lijns tot op IND mochten de medewerkers gaan prutsen en zoeken naar oplossingen...

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 06:23
janbal schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 21:12:

(En nou niet met zijn allen gaan roepen dat het bij jou uitstekend werkt; het gaat erom dat het te vaak niet goed werkt terwijl dat wel beloofd is).
Dat ga ik wel roepen want ik heb hele kantoren over 160m aangesloten met die dingen (de eerste generatie nog 14mbps) en dat werkte perfect dus het is gewoon onkunde. Alleen je moet ook wel goede kwaliteit dingen hebben, niet van die goedkope troep.
itxs schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 22:00:

De kwaliteit hiervan is grotendeels afhankelijk van de "infrastructuur" in iemands huis..
Vooral dit en onkunde.

Is zelfde met draadloos. Mensen die huilen dat het niet werkt omdat ze door 2 betonnen vloeren heen willen met hun Sweex routertje. Dan denk ik van, joh je moet helemaal niet aan computers beginnen.

[ Voor 17% gewijzigd door chim0 op 05-01-2013 05:46 ]

• Speed®
Mijn hemel....wat een rare discussie.

Draadloos is gewoon niet goed. Ja leuk voor je smartphone. Homeplugs zijn ook niet goed. Het gaat over het stroom netwerk. Mensen hebben thuis vaak dimmers en andere dingen die enorm storen icm met de homeplugs. Of ze sluiten de homeplugs aan op verschillende groepen.

Een bedraadnetwerk aanleggen is helemaal niet moeilijk en hoeft echt niet duur te zijn. Voor rond de 300 euro kan je prima (delen) van je huis voorzien van Cat6 UTP kabels en met 1 of 2 switches kom je een heel eind. Draadloos voor HD gaat gewoon niet werken.

Als ik het kan dan moet nagenoeg iedereen het kunnen. En kom op hey, is dit het tweakers forum? ;-)

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:18
Precies!
Ik heb bij mijn ouders na oplevering en activatie van KPN glasvezel eerst de decoders beneden en boven getest met een lange UTP kabel. Gewoon uit de meterkast over de trap omhoog zeg maar. Toen het bleek te werken heb ik de nieuwe UTP aan de oude coax geknoopt en rustig teruggetrokken door de bestaande buis. Stekkers en wandcontactdozen gemonteerd en zo. En ziedaar: UTP naar de slaapkamer in plaats van de oude coax. Mensen willen te vaak het oude niet wegdoen en dan is er geen ruimte voor het nieuwe...

Wel een kleine nuance: Er wordt hier meerdere malen aangegeven dat mensen wel zelf coax willen leggen door hun huis maar geen UTP. Dat zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat een coaxstekker zelf te monteren is zonder enige bijzondere vaardigheden of gereedschap. Een UTP stekker op een kabel zetten vereist een RJ-45 krimptang, een aansluitschema en nog zo wat dingen. En als je het helemaal netjes wil doen met WCD's dan eigenlijk ook nog een dogger. Nou kan je die dingen vaak bij de betere speciaalzaken wel lenen maar toch: het legt de drempel gewoon iets hoger.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:47
Klopt, een coaxstekker is veel makkelijker zelf te monteren. Bovendien wordt tegenwoordig bijna ieder huis standaard gebouwd met op z'n minst coax naar de huiskamer en naar de slaapkamer. UTP heeft die 'status' nog niet.

Het zou wel fijn zijn als vanaf nu ieder huis gebouwd zou worden met zowel UTP, coax als ook nog een loze buis naar iedere kamer.

Wat homeplugs betreft: Tsja, ik heb wisselende ervaringen. De Devolo pluggen die KPN levert zijn zeker geen "prullen". Devolo is nog steeds een goed merk in 'homeplug land'. De werking hangt echter voor 80% af van je thuisnetwerk.

Ik ken div. mensen in Almere Buiten (redelijk nieuwe huizen met dito stroomnetwerken) die KPN glasvezel hebben met 3 homeplugs (eentje aan Experiabox, eentje aan TV beneden en eentje aan TV boven) en die met 0,0 problemen al een paar jaar gewoon prima TV kijken.

Maar ik ken ook huizen waarin mijn eigen homeplug AV200 setje (van een of ander onbekend merk) het absoluut niet lekker doet. Ook m'n eigen huis, waarin de vorige eigenaar veel extra stopcontacten heeft aangelegd en waar er soms wel erg veel 'lassen' zijn, is het verre van ideaal.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-11 09:57
als ik via een switch itv wil kijken krijg ik geen beeld.
Sluit ik de kabel rechtstreeks aan in de motorola dan heb ik wel beeld.

Wat houdt de itv tegen in de switch?
Ik gebruik de Sitecom 300N X4

• Speed®
Barre73 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:08:

Wel een kleine nuance: Er wordt hier meerdere malen aangegeven dat mensen wel zelf coax willen leggen door hun huis maar geen UTP. Dat zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat een coaxstekker zelf te monteren is zonder enige bijzondere vaardigheden of gereedschap. Een UTP stekker op een kabel zetten vereist een RJ-45 krimptang, een aansluitschema en nog zo wat dingen. En als je het helemaal netjes wil doen met WCD's dan eigenlijk ook nog een dogger. Nou kan je die dingen vaak bij de betere speciaalzaken wel lenen maar toch: het legt de drempel gewoon iets hoger.
Gewoon alles online bestellen.Krimptang is zeker niet duur. Dogger/punchdown tool ook niet en een kabeltester ook niet. Tuurlijk ben je en paar extra tientjes kwijt maar echt niet meer dan 30-40 euro. Daarom noemde ik ook die 300 euro. Gewoon een beetje goed zoeken. Vaak heb je ook complete sets die aangeboden worden. Aansluitschema van de UTP aders zijn prima online te vinden.

Het klinkt misschien allemaal heel ingewikkeld maar geloof mij nou dat is het niet. Neem er de tijd voor. Eerst alles bestellen en even kijken hoe je de kabels gaat trekken. Dan gewoon beginnen en zeker geen haast klus van maken. Je zal verstelt staan hoever je zult komen en als je eenmaal klaar bent is het een enorme kick. Belangrijkste is en blijft, neem er de tijd voor. Maak er geen haast klus van!
ronnym schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:18:

KPN gebruikt een VLAN voor het TV signaal. Ik denk dat je switch het VLAN niet herkent/doorstuurd. Je hebt voor KPN altijd een level 2 (managed switch) nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door Speed® op 05-01-2013 12:52 ]

• itxs
  • Niet online
Barrneef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:08:
Precies!
Ik heb bij mijn ouders na oplevering en activatie van KPN glasvezel eerst de decoders beneden en boven getest met een lange UTP kabel. Gewoon uit de meterkast over de trap omhoog zeg maar. Toen het bleek te werken heb ik de nieuwe UTP aan de oude coax geknoopt en rustig teruggetrokken door de bestaande buis. Stekkers en wandcontactdozen gemonteerd en zo. En ziedaar: UTP naar de slaapkamer in plaats van de oude coax. Mensen willen te vaak het oude niet wegdoen en dan is er geen ruimte voor het nieuwe...

Klopt, knijpen van rj45 kost wat meer moeite dan coax..
Inderdaad mijn beeld bedraad werk altijd beter, en utp en een tweaker is natuurlijk kinderspel

Verwijderd

Zou een Tweaker met KPN Glasvezel eens via Mijn KPN Glasvezel kunnen testen of er mailboxen aan te maken zijn?

Het zit namelijk zo dat ik als oud Planet klant nog @planet.nl mailadressen gebruik. Nu geeft KPN de mogelijkheid deze mee te nemen naar je Glasvezel abonnement. Hiervoor moet je een (geautomatiseerd) proces doorlopen.
Om te beginnen heb ik sinds de oplevering nooit extra mailboxen kunnen aanmaken via de Mijn KPN omgeving (buiten de default mailbox je krijgt). Wanneer ik kies voor 'extra mailbox aanmaken', krijg ik altijd de error "Vul een geldig emailadres in", ook wanneer ik totale onzin invoer, dus van reeds bezette mailadressen kan geen sprak zijn. Ook het wachtwoord voldoet aan de gestelde eisen. Dus toch maar de procedure doorlopen, want ja, je oude adressen vervallen na een x aantal dagen. Dit resulteert in dat alle @planet.nl adressen die ik had, verbonden zijn aan de default (glasvezel) mailbox.
Gebeld met de klantenservice, die beweren dat er een storing is op de Mijn KPN omgeving waardoor het niet mogelijk is mailboxen aan te maken. Dit vind ik vreemd, gezien KPN nergens vermeld dat er een storing gaande is, en het niet goed functioneren van de Mijn KPN omgeving nogal belangrijk is, lijkt mij... Ze zeggen dat er aan gewerkt wordt, echter dit is al zo'n 3 a 4 dagen zo. Vreemd verhaal.

Kan iemand dit controleren?
Wanneer er (weer) mailboxen aan te maken zijn moet ik nog zien alle mailaliassen naar aparte mailboxen te krijgen...

• Kalkran
Op het moment is er een storing met het aanmaken van nieuwe e-mailadressen. Dit schijnt al enige (1-2) weken het geval te zijn, een oplostijd is mij niet bekend. Storing is sinds 2 januari bekend.

Dat klinkt als een router (300N), en geen switch.

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 15:51

B2

wa' seggie?

Barre73 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:08:
Kwaliteits coax verbindingen leggen vereist ook nog wel enige kennis en vaardigheid. Je wil niet weten hoeveel mensen een deel van de mantel ook gewoon aansluiten in een coaxstekker. Met ruis en een slecht signaal als bonus.

Het 'probleem' is dat mensen vaak coax later hebben aangelegd. De kabel gaat dus niet netjes door een buis, maar is half weggewerkt, vastgemaakt e.d. Zeker in oudere huizen waar nog coax binnen komt in de woonkamer ipv de meterkast. Even een utp (liefst zelfs cat6 ftp) achter de coax aan trekken is er dus niet bij.

Aan de andere kant kun je je afvragen waarom KPN zo nodig voor ethernet naar de set-top boxen moest kiezen. Het is ook gewoon mogelijk om DVB-C over glasvezel te sturen. Zoals andere providers dat doen. Die houden rekening met de bestaande situatie. Maar goed, dat is KPN weer, net zoals de idiote onnodige reden om PPPoE toe te voegen bovenop IP.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
B2 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 14:39:
[...]

Aan de andere kant kun je je afvragen waarom KPN zo nodig voor ethernet naar de set-top boxen moest kiezen. Het is ook gewoon mogelijk om DVB-C over glasvezel te sturen. Zoals andere providers dat doen. Die houden rekening met de bestaande situatie. Maar goed, dat is KPN weer, net zoals de idiote onnodige reden om PPPoE toe te voegen bovenop IP.
DVB-C = eenrichtingsverkeer (zoals het momenteel overal over glasvezel geimplementeerd wordt)

IPTV = on demand en veel beter beheerstbaar (lees: te monitoren) voor een provider. En laat daar net hun verdienmodel op gebaseerd zijn....

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 14:25:
Zou een Tweaker met KPN Glasvezel eens via Mijn KPN Glasvezel kunnen testen of er mailboxen aan te maken zijn?

Het zit namelijk zo dat ik als oud Planet klant nog @planet.nl mailadressen gebruik. Nu geeft KPN de mogelijkheid deze mee te nemen naar je Glasvezel abonnement. Hiervoor moet je een (geautomatiseerd) proces doorlopen.
Om te beginnen heb ik sinds de oplevering nooit extra mailboxen kunnen aanmaken via de Mijn KPN omgeving (buiten de default mailbox je krijgt). Wanneer ik kies voor 'extra mailbox aanmaken', krijg ik altijd de error "Vul een geldig emailadres in", ook wanneer ik totale onzin invoer, dus van reeds bezette mailadressen kan geen sprak zijn. Ook het wachtwoord voldoet aan de gestelde eisen. Dus toch maar de procedure doorlopen, want ja, je oude adressen vervallen na een x aantal dagen. Dit resulteert in dat alle @planet.nl adressen die ik had, verbonden zijn aan de default (glasvezel) mailbox.
Gebeld met de klantenservice, die beweren dat er een storing is op de Mijn KPN omgeving waardoor het niet mogelijk is mailboxen aan te maken. Dit vind ik vreemd, gezien KPN nergens vermeld dat er een storing gaande is, en het niet goed functioneren van de Mijn KPN omgeving nogal belangrijk is, lijkt mij... Ze zeggen dat er aan gewerkt wordt, echter dit is al zo'n 3 a 4 dagen zo. Vreemd verhaal.

Kan iemand dit controleren?
Wanneer er (weer) mailboxen aan te maken zijn moet ik nog zien alle mailaliassen naar aparte mailboxen te krijgen...
Ik heb net gekeken en ik kan extra mailboxen aanmaken of bestaande accounts importeren in mijn kpn-glasvezelaccount.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06

Ik kan wel gewoon itv kijken via een switch. Weet je wel zeker dat je een EPB hebt waarbij dit kan? Bij oudere versies lukt dit niet, met bv de ZTE wel.

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Speed® schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:38:
[...]

Het klinkt misschien allemaal heel ingewikkeld maar geloof mij nou dat is het niet. Neem er de tijd voor. Eerst alles bestellen en even kijken hoe je de kabels gaat trekken. Dan gewoon beginnen en zeker geen haast klus van maken. Je zal verstelt staan hoever je zult komen en als je eenmaal klaar bent is het een enorme kick. Belangrijkste is en blijft, neem er de tijd voor. Maak er geen haast klus van!
Helemaal mee eens. Ik zelf heb het ook gedaan. Ik zag er erg tegen op maar mijn devolo's begonnen steeds meer kuren te krijgen terwijl in het begin probleemloos werkte. Ledlampen schijnen de devolo's te storen. Dat zou wel eens kunen kloppen want afgelopen zomer werkte alles super maar tijdens de donkere dagen kreeg ik steeds meer hikjes op onze televisie.

Daarom toch maar alles aangeschaft en gewoon maar eens rustig begonnen. Eerst alles uitgezocht op het internet en de schema's uitgeprint.
En eerlijk gezegt is alles mij erg meegevallen. Het steld echt niet veel voor.
Ik raad daarom iedereen aan die problemen hebben met de devolo's om deze stappen te maken

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Louise525 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 14:59:
[...]

Ik kan wel gewoon itv kijken via een switch. Weet je wel zeker dat je een EPB hebt waarbij dit kan? Bij oudere versies lukt dit niet, met bv de ZTE wel.
Ik heb een oudere experiabox met daar achter een switch geplaatst. Werkt als een trein :)
Pagina: 1 ... 33 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.