Nou na m'n zeikpost is het ook op z'n plaats om even te melden dat het hele gebeuren nu werkt

Gisteren na een weekje offline te zijn geweest is het IP-conflict opgelost en werkt dus alles naar behoren.
Haal via
http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ bedraad een mooie 97 down en 98 up. Draadloos kom ik uit op nog 87 down en 92 up. Prima dus. Mijn eerste ervaringen op het gebied van wireless en tv (bellen gebruik ik niet)
Wireless
Heb de wireless functionaliteit van de V8 wel uitgeschakeld omdat ik in de woonkamer, nog geen 6 meter een kamer verderop net 10/10 haalde.
Ik heb doormiddel van de bijgeleverde 3com switch de patch aansluiting in de woonkamer vertakt in 2 TV's en op poort 3 een Linksys E3000 wireless router gehangen. Hierdoor haal ik dus de genoemde snelheden van 87/92 in de woonkamer. Ik heb overigens geen last van storingen of internet dat uitvalt als ik een van de TV's uitzet dus tot nu lijkt dit goed te werken.
De Linksys rechstreeks aansluiten, dus die gebruiken om TV's en Internet te vertakken bleek niet te werken aangezien toen enkel de tv info binnen kwam maar geen beelden.
TV
Wij zijn overgestapt van UPC digitale TV. Dit loopt nog een 2 weken door dus een vergelijking is visueel nu makkelijker te doen. Wat wij merken is dat de reguliere SD kanalen van een iets lagere kwaliteit zijn dan we gewend waren. De HD kanalen die bijna alle dagelijkse mainstream tv zenders bevatten (dus publieke zenders, RTL, SBS, Veronica etc) zijn beter dan de SD variant van UPC, echter doen die naar ons gevoel wel weer iets onder aan de HD variant van UPC.
Ik vind anderzijds de verschillen niet wereldschokkend en de kwaliteit is dusdanig beter dan wat KPN voorheen met Internet + bellen + IPTV aanbood.
Wat betreft GUI van de setupbox vind ik die van KPN echt stukken beter. Het navigeert lekker, fijnere gids en het zit wat logischer in elkaar. Daarbij zijn we helemaal fan van de opname functionaliteit die je erg makkelijk via de gids programmeert en daarna op elke tv in huis weer kunt terugkijken
Ik hoop dat ze de SD kanalen nog een upgrade gaan geven aangezien glasvezel nog genoeg bandbreedte hiervoor heeft maar alles op een rijtje gezet, ben ik zelf erg content met de overstap van UPC. Voor mensen die nog twijfelen, ga gewoon even langs een winkel of een bekende die het reeds heeft maar je hoeft echt niet bang te zijn dat je naar een soort YouTube/Digitenne kwalteit gaat.
Kortom onze eerste ervaringen zijn erg goed en ik ben blij dat ik na 3 maanden getouwtrek het nu eindelijk werkend in huis heb