Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Ik gebruik dat ding (dwz, van 7170 naar 7270 naar 6390) al jaren met meerdere providers (waaronder o.a. KPN ADSL met Interactieve TV, met een speedtouch ervoor voor het afhandelen van de PVC's ). En ookal ben ik nog steeds fan van de Fritz!box en kan je er in weze alles wel mee wat belangrijk is, als geavanceerde user loop je soms ook wel tegen beperkingen (en matige wifi) aan.
[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 21-08-2012 08:26 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik haal hier over wifi 40 mbit up en down en dan zit er 5 meter en een betonnen vloer tussen modem en ontvanger. Via kabel wel gewoon 96/96fiberdordrecht schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 08:06:
[...]
Bij deze nieuwe gebruiker gaat het ook lekker![]()
[video]
Firewall uit op de v8? Volgens mij kan dat niet?FiberGorilla schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 07:40:
[...]
Ik heb er regelmatig problemen mee en is voor mij voldoende om in dit forum te kijken. Ik overweg het schema van user "Pogostokje" die je hier vindt.
Even kort: je voorkomt een hoop problemen als je DMZ niet gebruikt en bij gebruik NAT je firewall uit zet. Je bent dan aangewezen op softwarematige firewalls op je apparatuur.
Zoals een andere user het mooi verwoordde: 3x ruk die V8. Wat dat betreft is die Fritzbox! van XS4ALL heel wat mooier.
Zo vaak kom ik bij mensen thuis: "Ja, ik haal maar 12 mbit". Kabel eraan, 94 mbit/s. Werkt prima hoor, veel plezier ermee.
Verder, tsja, ik heb geen problemen met die experiaboxen. Alleen de ZTE H220N is een onding, heb toentertijd de TG789vn maar laten hangen. Nu heb ik een v8 en alles werkt prima, alleen eens in de zoveel tijd werkt mn NAT loopback niet meer, kwestie van inloggen in modem - reboot, en met een halve minuut is alles weer online.
Misschien heb ik gewoon mazzel..
Laminaat "met van dat spiegel spul eronder". Dat ik daar niet eerder aan dacht
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Je slaapt wel lekker stralingsvrijeymey schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 18:53:
Hmm Goh, daar zeg je zo wat...... (zelf geen Experiabox overigens, maar een ander apparaat).
Laminaat "met van dat spiegel spul eronder". Dat ik daar niet eerder aan dacht. Wij hebben ook op de gehele 1e verdieping ondervloer met brandwerend, geluidswerend en tochtwerende eigenschappen (met alu erin). Zou dat hier ook de oorzaak zijn van drama bereik met Wifi boven?.....
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Omdat dit door de fabrikanten zo aangegeven wordt. Kijk wij weten dat er allerlei factoren zijn waardoor wireless in de praktijk leuk is om een beetje te surfen e.d. maar niet voor toepassingen welke hoge snelheden nodig hebben, maar de gemiddelde consument of KPN klant weet dat vaak niet.Kalkran schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 16:34:
Waarom begrijpt niemand dat je draadloos geen 100 Mbit/s gaat halen in de praktijk? Zelf ben ik met die experiaboxen op zo'n 64 Mbit/s uitgekomen via WiFi, maar boven ligt laminaat met dat spiegelspul eronder- en ja, daar werkt het niet zo snel als in bijv. de eetkamer.
Zo vaak kom ik bij mensen thuis: "Ja, ik haal maar 12 mbit". Kabel eraan, 94 mbit/s. Werkt prima hoor, veel plezier ermee.
Verder, tsja, ik heb geen problemen met die experiaboxen. Alleen de ZTE H220N is een onding, heb toentertijd de TG789vn maar laten hangen. Nu heb ik een v8 en alles werkt prima, alleen eens in de zoveel tijd werkt mn NAT loopback niet meer, kwestie van inloggen in modem - reboot, en met een halve minuut is alles weer online.
Misschien heb ik gewoon mazzel..
Experiaboxen zijn misschien leuk voor gebruikers die alleen wat browsen, emailen en tv kijken maar niet voor de gebruiker die wat meer wil. Bijvoorbeeld bij online gamen met een console moet je al gaan harken met poort forwarding of DMZ instellingen. Bij FTTH glasvezel heb je misschien keuze uit welke provider je kiest, hier met FTTC kan ik alleen KPN kiezen (of een gare 8Mbit VDSL lijn). Ik ben dus veroordeelt tot de ExperiaBox.
KPN moet gewoon de mogelijkheid bieden om zelf een router voor internet in te zetten. Het is technisch gewoon mogelijk (zoals nu al gedaan wordt door diverse tweakers door de vlan's uit elkaar te trekken). Bij FTTH kost dit hooguit 40 euro voor een managed switch maar bij FTTC moet je hoge kosten gaan maken voor een eigen modem. Misschien eens tijd voor een sterfexperiaboxsterf.nl ....
Dat kan je altijd doen natuurlijk gewoon WiFi in de Experiabox uitzetten en er een WLAN zelf bouwen in huis. Dan ken je ook de plaatsing van je AP bepalen en met een ethernet kabel aan je Experiabox hangen. 't Kost wat maar heb je ook wat.B2 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 19:44:
[...]
Mijn Engenius ECB350 komt er anders wel mooi doorheen... maar inderdaad andere wifi zenders hebben hier wel moeite mee.
[ Voor 33% gewijzigd door bjck op 22-08-2012 19:56 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Die snap ik niet. Als je FTTC hebt dan heb je toch ook VDSL? De VDSL centrale zit dan in je wijkkast en en vanaf daar met koper naar je huis.B2 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 19:43:
Experiaboxen zijn misschien leuk voor gebruikers die alleen wat browsen, emailen en tv kijken maar niet voor de gebruiker die wat meer wil. Bijvoorbeeld bij online gamen met een console moet je al gaan harken met poort forwarding of DMZ instellingen. Bij FTTH glasvezel heb je misschien keuze uit welke provider je kiest, hier met FTTC kan ik alleen KPN kiezen (of een gare 8Mbit VDSL lijn). Ik ben dus veroordeelt tot de ExperiaBox.
Is Telfort geen optie dan? Waar KPN kan kan Telfort in principe ook altijd. En Telfort gebruikt geen Experiaboxen..
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
De terminologie die B2 gebruikt klopt dan aardig. FTTC (wat KPN tot voor kort ook gewoon "glasvezel" noemde) staat bekend als FTTC of KPNGlasvezel, VDSL is een term die nu meestal opdruikt in de context van de reguliere telefooncentrales die even ver weg liggen als de ADSL centrales.
Verder, als ik bv. even kijk in de wijk in Apeldoorn bij m'n ouders, waar FTTC ligt, dan kan je alleen en uitsluitend KPN krijgen. De aanname "dat telfort dan meestal ook wel kan" is wel een heel riskante. Zelfs op de FttH netwerken is Telfort nog niet actief.....
Klopt. KPN noemt het overal KPNGlasvezel, zelfs voor de helpdesk is dat vrij lastig...eymey schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 20:53:
Technisch gesproken is het allebei FTTC ja. Maar het gaat niet altijd om 'de techniek' maar om hoe consumenten het kennen (omdat het bv. door providers zo genoemd wordt).
De terminologie die B2 gebruikt klopt dan aardig. FTTC (wat KPN tot voor kort ook gewoon "glasvezel" noemde) staat bekend als FTTC of KPNGlasvezel, VDSL is een term die nu meestal opdruikt in de context van de reguliere telefooncentrales die even ver weg liggen als de ADSL centrales.
Verder, als ik bv. even kijk in de wijk in Apeldoorn bij m'n ouders, waar FTTC ligt, dan kan je alleen en uitsluitend KPN krijgen. De aanname "dat telfort dan meestal ook wel kan" is wel een heel riskante. Zelfs op de FttH netwerken is Telfort nog niet actief.....
Overigens nog leuker, met een koperlijn vanaf de wijkcentrale kun je tegenwoordig dmv pairbonding al een theoretische 80/8 halen, met FTTC maximaal 50/5 (praktijk 48/4). Dit geeft KPN nergens weer op hun site en was voor mij ook een minder leuke ontdekking....
[ Voor 10% gewijzigd door B2 op 22-08-2012 21:07 ]
Verwijderd
Nu moet ik nog 2 weken wachten op de monteur en daar heb ik geen zin in. In heb de NT op de uFTU geklikt maar geen glassingnaal. Zwarte dopje heb ik verwijderd van de NT, maar nu lees ik in andere berichten dat er ook nog een wit dopje ergens op zou moeten zitten. Als ik op de uFTU kijk zie ik wel een connector met hieruit een wit staafje.... Moet ik hier toevallig nog wat vanaf halen?
Je NT zit goed, sommige uFTUs hebben nog een dopje op de glasvezelaansluiting (jouw dus niet), als je dan de NT naar beneden duwt breekt-ie af. Zorg er wel voor dat je de NT op de linker kap aansluit (de blauwe vezel).
Even wachten tot je Glas-lampje binnenkort gaat branden, dan je modem aansluiten. Modem rustig laten upgraden en na half uurtje kun je op je Mijn KPN pagina de activeer-knop indrukken.
Mocht je geen emailadres / wachtwoord hebben gehad (wachtwoord sowieso niet) kan je via kpn.com/helpwachtwoord met behulp van je rekeningnummer- laatste drie cijfers- je accounts opvragen en een nieuw wachtwoord instellen. Dit werkt alleen als je vanaf je eigen glas aansluiting bent verbonden met internet.
Maar dit stapje ligt buiten je huis, in de pop. Als er pas iemand op de dag van de monteur de laatste patch daar maakt, ben je er dus niks mee opgeschoten qua tijd.Kalkran schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:23:
Even wachten tot je Glas-lampje binnenkort gaat branden, dan je modem aansluiten.
Maar inderdaad, je kunt het andere zelf wel doen, de monteur kan het tenslotte ook zonder gereedschap, maar glasvezel is teer spul. Als het knakt is het volledig afgelopen. Daar heeft KPN natuurlijk geen zin in, want dan moet er een mannetje komen om worst-case opnieuw glasvezel te komen blazen. En de vraag is natuurlijk op wiens kosten. De vezel is bij aanleg doorgemeten, dus ze weten dat hij in ieder geval gewerkt heeft. Ze sturen dus liever iemand die dat werkje al 100x gedaan heeft en ik zou dan ook gewoon lekker daar op wachten. Over een poosje maakt die week "achteraf gezien" ook niet meer uit.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Verwijderd
Verwijderd
Nu moet ik nog 2 weken wachten op de monteur en daar heb ik geen zin in. In heb de NT op de uFTU geklikt maar geen glassingnaal. Zwarte dopje heb ik verwijderd van de NT, maar nu lees ik in andere berichten dat er ook nog een wit dopje ergens op zou moeten zitten. Als ik op de uFTU kijk zie ik wel een connector met hieruit een wit staafje.... Moet ik hier toevallig nog wat vanaf halen?[b][message=38802066,noline]Ik heb onlangs glasvezel van KPN aangevraagd 100/100 en gisteren heb ik alles ontvangen (Experia, TV, NT-box etc.)
Hoorde net van de buurman dat Reggefiber vandaag gaat patchen. Vanavond toch maar even proberen...
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2012 12:39 ]
Kan even duren voordat reggefiber hem patched en als hun toevallig jouw aansluiting vergeten of ontbreekt op de patch lijst ben je afhankelijk van een KPN monteur
Nu krijg ik dlna niet goed werkend. De mappen die ik selecteer worden niet goed overgenomen.
Via pc of tv zijn dan andere mappen te zien.
De externe hardeschijf heb ik via usb aan de router gehangen en geformateerd met fat32.
Tevens krijg ik ftp niet aan de gang, webftp werkt wel.
Tevens werkt de fileserver ook niet.
Wie heeft dit wel werkend en wat zijn de eisen aan de externe harddisk?
Wij hebben (denk ik) FttC, want in de H220N zie ik staan: Current Uplink VDSL. Het modem wordt voorzien van signaal dmv de 'DSL' ingang. De WAN poort is vrij. Klopt het, dat als ik een WR1043ND wil gaan gebruiken voor internet, deze aansluit op de WAN poort van de H220N om vervolgens aan de slag te gaan met VLAN's?
de kabel van modem naar tvkastje is het langst terwijl deze juist kort mag zijn. kan ik dit kabeltje wisselen met die tussen glas en experiabox?
de situatie is namelijk dat het glas in de gang binnenkomt en dat de tv en pc (htpc, al het andere is draadloos) in de kamer naast de gang staat.
of gaat de monteur hier naar kijken en en past hij of zij dit zo nodig aan?
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
VDSL is inderdaad FttC. De WAN poort van de H220N is een 'ingang' en deze wordt momenteel niet gebruikt bij jouw, het signaal komt binnen via de DSL aansluiting. Het heeft geen zin een routertje aan te sluiten op deze WAN poort, er staat geen bruikbaar uitgaand signaal op.stijnos1991 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:08:
Klopt het, dat als ik een WR1043ND wil gaan gebruiken voor internet, deze aansluit op de WAN poort van de H220N om vervolgens aan de slag te gaan met VLAN's?
Wat je wilt bereiken, zou inhouden dat je als het ware je H220N zou moeten kunnen splitsen na het ingebouwde VDSL modem. Ik zie niet hoe je dat zou moeten doen, behalve dan een hele eigen VDSL router aan te schaffen met VLAN ondersteuning maar dan sta je er redelijk alleen voor natuurlijk (KPN zal je daarbij niet helpen). Ik weet dat Draytek zulke dingen wel in het assortiment heeft, maar ik weet niet of iemand dat ooit al op een KPN aansluiting aan de praat heeft gekregen.
Je kunt alle kabels gebruiken voor alle aansluitingen. Alle kabels zijn gelijk, alleen de lengte verschilt.raydekok schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:52:
de kabel van modem naar tvkastje is het langst terwijl deze juist kort mag zijn. kan ik dit kabeltje wisselen met die tussen glas en experiabox?
[ Voor 15% gewijzigd door Pogostokje op 25-08-2012 22:13 ]
Ja, tuurlijk is dit mogelijk. Vragen kan altijd...dialmformark schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 20:58:
Iemand enig idee of het mogelijk is om KPN te bellen om te vragen of zij de ZTE H220N kunnen vervangen voor een model dat wel een gbit lan netwerk ondersteund?
Maar het kan ook zin hebben. Ik had zelf wat problemen een tijdje terug en heb toen kosteloos een vervanger gekregen.
Ik heb geroepen dit uit te willen testen en beschrijven, maar vooralsnog ontbreekt het me aan tijd en de aanschafkosten van zo'n draytek zijn ook niet mis. Routershop wilde helaas geen exemplaar uitlenen of sponsoren. Voor alleen internet is het nu al mogelijk, met tv en bellen erbij moet volgens mij ook kunnen als de draytek de passthrough van vlan 3,6 en 7 doet. Eventueel moet je dan nog een losse switch gebruiken, het lijkt in de interface van de draytek namelijk niet mogelijk om het vlan van tv en telefonie te combineren op 1 poort.Pogostokje schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:10:
[...]
VDSL is inderdaad FttC. De WAN poort van de H220N is een 'ingang' en deze wordt momenteel niet gebruikt bij jouw, het signaal komt binnen via de DSL aansluiting. Het heeft geen zin een routertje aan te sluiten op deze WAN poort, er staat geen bruikbaar uitgaand signaal op.
Wat je wilt bereiken, zou inhouden dat je als het ware je H220N zou moeten kunnen splitsen na het ingebouwde VDSL modem. Ik zie niet hoe je dat zou moeten doen, behalve dan een hele eigen VDSL router aan te schaffen met VLAN ondersteuning maar dan sta je er redelijk alleen voor natuurlijk (KPN zal je daarbij niet helpen). Ik weet dat Draytek zulke dingen wel in het assortiment heeft, maar ik weet niet of iemand dat ooit al op een KPN aansluiting aan de praat heeft gekregen.
[...]
Je kunt alle kabels gebruiken voor alle aansluitingen. Alle kabels zijn gelijk, alleen de lengte verschilt.
Dat is een gemiste kans van Routershop, ik denk dat met een duidelijke uitleg hoe het bij KPN aan de praat te krijgen is, ze er wel een aantal zullen verkopen incl het uitleenexemplaar. Er zijn zat VDSL klanten die lopen te klooien met hun aansluiting en er meer uit willen halen. Zeker hier op tweakers, getuige mijn DM box de laatste maanden, is die vraag er zeker.B2 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 07:52:
Ik heb geroepen dit uit te willen testen en beschrijven, maar vooralsnog ontbreekt het me aan tijd en de aanschafkosten van zo'n draytek zijn ook niet mis. Routershop wilde helaas geen exemplaar uitlenen of sponsoren.
Je bedoelt op de poort richting de experiabox? Dus gewoon 2 tagged VLANs op 1 poort ondersteunt hij niet? Als dat zo is, dan is de VLAN implementatie wel heel bijzonder. Er is vast ergens een vinkje wat dit wel mogelijk maakt, maar zonder uitleen exemplaar is dat natuurlijk niet na te gaan.Eventueel moet je dan nog een losse switch gebruiken, het lijkt in de interface van de draytek namelijk niet mogelijk om het vlan van tv en telefonie te combineren op 1 poort.
Tja helaas, ze willen de omruiltijd wel verlengen naar 30 dagen, maar dat is natuurlijk lood-om-oud-ijzer, als het werkt blijft ie toch wel. Het lijkt mij ook wel vrij zeker dat als ik het werkend krijg ze er zeker weten wel een stuk of 10-20 kunnen verkopen zonder enige moeite.Pogostokje schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:05:
[...]
Dat is een gemiste kans van Routershop, ik denk dat met een duidelijke uitleg hoe het bij KPN aan de praat te krijgen is, ze er wel een aantal zullen verkopen incl het uitleenexemplaar. Er zijn zat VDSL klanten die lopen te klooien met hun aansluiting en er meer uit willen halen. Zeker hier op tweakers, getuige mijn DM box de laatste maanden, is die vraag er zeker.![]()
[...]
Je bedoelt op de poort richting de experiabox? Dus gewoon 2 tagged VLANs op 1 poort ondersteunt hij niet? Als dat zo is, dan is de VLAN implementatie wel heel bijzonder. Er is vast ergens een vinkje wat dit wel mogelijk maakt, maar zonder uitleen exemplaar is dat natuurlijk niet na te gaan.
Het lijkt mij ook vreemd dat er geen 2 tagged VLAN's op 1 poort kunnen, maar dat haal ik wel uit de test-webinterface van Draytek zelf. Volgens mij hoeft het niet zo moeilijk te zijn. De router moet zichzelf aanmelden op VLAN 6 met de @direct-adsl inlog gegevens, Je zet PPPoE passthrough aan, en zet VLAN 4 en 7 tagged op een specifiek poortje.
Zo krijg je op dit moment 2 boxen zodat je op 2 tv's digitaal kan kijken, maar betekend dat ook dat je dan op biede boxen 10 gratis HD zenders heb en dat je ook eredivisie live op beide boxen krijgt?
Ja.Wimploo schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:01:
Ik zit erover te denken om te switchen van UPC naar glasvezel en kpn lijkt de partij die het meeste biedt voor het minste geld. Alleen zit ik wel met een aantal vragen.
Zo krijg je op dit moment 2 boxen zodat je op 2 tv's digitaal kan kijken, maar betekend dat ook dat je dan op biede boxen 10 gratis HD zenders heb en dat je ook eredivisie live op beide boxen krijgt?
Eredivisie Live is niet gratis.Wimploo schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:01:
Ik zit erover te denken om te switchen van UPC naar glasvezel en kpn lijkt de partij die het meeste biedt voor het minste geld. Alleen zit ik wel met een aantal vragen.
Ja, en het is ook zo dat als je op de ene box een opname start je deze op de andere kan bekijken. Werkt best goed moet ik zeggen.Wimploo schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 11:01:
Wel heb ik last van het feit dat ik beide moterola boxjes regelmatig een herstart moet geven omdat ze hangen.
Ik zag in het KPN forum al dat daar meer mensen last van hebben bij de laatste versie van deze box.
Wat is last hebben van, het is ronduit irritant.. Moet soms wel meerdere keren per week een of beide kastjes een reset geven.mister iks schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:44:
[...]
Wel heb ik last van het feit dat ik beide moterola boxjes regelmatig een herstart moet geven omdat ze hangen.
Ik zag in het KPN forum al dat daar meer mensen last van hebben bij de laatste versie van deze box.
En wat zegt KPN, we zijn er mee bezig... En dat al maanden.. Krijg het gevoel dat het niet belangrijk is voor ze.
Zelf me vrouw begint er over..
PS5 User ;-) ...
Dat is misschien nog wel het meest vervelende issue
Tja wat moet ik zeggen, heb je inderdaad gelijk in... Niks ergers als een vrouw die er over loopt te zeuren.mister iks schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:51:
[...]
Dat is misschien nog wel het meest vervelende issue. Heb er zelf ook "last" van.
Wat ik me trouwens wel afvraag, hebben mensen die een eigen router en switch er tussen hebben zitten, er ook last van.
Heb nu alles via die EX box lopen, tijdens mijn tijd bij Tweak had ik alleen de telefonie via de EX lopen en de rest gesplitst.
Ben daar wel nieuwsgierig naar, want als die er geen last van hebben, dan is het heel duidelijk. Dan wordt die EX box alleen nog maar voor telefonie gebruikt.
PS5 User ;-) ...
Nee, die werken perfect. In dit geval het om het 1853 model, degene die je nodig heb om online te kunnen opnemen.Pogostokje schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:11:
Ik heb alles via eigen spullen, geen experiabox er tussen, en nooit problemen met hangende decoders. Ik heb model 1963, ik weet niet of jullie met dat ding problemen hebben?
Heb hier voor die 1960/1963 ook gehad en ook nog nooit problemen er mee gehad, totdat ik die 1853 heb gekregen bij KPN.. (de andere waren van Tweak)
PS5 User ;-) ...
Ok, just checking.supernova schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:16:
[...]
Nee, die werken perfect. In dit geval het om het 1853 model, degene die je nodig heb om online te kunnen opnemen.
De 1963 neemt trouwens ook online op, maar dat terzijde.
Dat is bekend, alleen als je van ISP wisselt moet je de oude spullen inleveren en KPN levert alleen nog maar de 1853. Helaas. Maar bedankt voor je info.Pogostokje schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:20:
[...]
De 1963 neemt trouwens ook online op, maar dat terzijde.
PS5 User ;-) ...
Verwijderd
Die uFTU's zijn er speciaal voor gemaakt dat de normale gebruiker de NT zelf aan kan sluiten. Bij XS4all kan het al alleen de KPN heeft weinig vertrouwen in haar eigen klanten klaarblijkelijk. Mijn buurman heeft xs4all en zou afgelopen vrijdag gepatched moeten zijn en heeft alles zelf aangesloten. Ook hij heeft tot op heden nog geen glas. Heeft iemand toevallig dezelfde ervaringen momenteel met glas in Vleuten (Vleuterweide)?Pogostokje schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 23:31:
[...]
Maar dit stapje ligt buiten je huis, in de pop. Als er pas iemand op de dag van de monteur de laatste patch daar maakt, ben je er dus niks mee opgeschoten qua tijd.
Maar inderdaad, je kunt het andere zelf wel doen, de monteur kan het tenslotte ook zonder gereedschap, maar glasvezel is teer spul. Als het knakt is het volledig afgelopen. Daar heeft KPN natuurlijk geen zin in, want dan moet er een mannetje komen om worst-case opnieuw glasvezel te komen blazen. En de vraag is natuurlijk op wiens kosten. De vezel is bij aanleg doorgemeten, dus ze weten dat hij in ieder geval gewerkt heeft. Ze sturen dus liever iemand die dat werkje al 100x gedaan heeft en ik zou dan ook gewoon lekker daar op wachten. Over een poosje maakt die week "achteraf gezien" ook niet meer uit.
Probleem herken ik niet, speel je soms via WiFi?luuj schreef op zondag 02 september 2012 @ 14:38:
Wij hebben nu sinds een kleine week ook KPN Glasvezel met de experiabox v8, maar nu heb ik het probleem dat onder gamen ikzelf plotseling uitval. Als ik de host ben valt er soms iemand anders plotseling uit. Als dit gebeurt kan ik daarna gewoon weer joinen om daarna weer uit te vallen. Weet iemand hier een oplossing voor?
Bedraad internet werkt perfect, maar ben eigenlijk niet zo tevreden over een aantal dingen.
- Het wifi bereik van de Experiabox is om te huilen, wifi valt regelmatig weg (door het slechte bereik). Streamen via wifi kan nu helaas ook niet meer. Nu las ik in het forum dat het mogelijk is om de experiabox te omzeilen, zodat ik m'n eigen router kan gebruiken. Maar van vlans tagged etc heb ik helaas geen verstand. Ben zelfs op het punt om misschien iemand in te huren, zodat diegene het voor mij kan instellen..
- Omdat we in onze slaapkamer geen loze leiding hebben of coax kabel waar we een utp kabel doorheen kunnen trekken, zijn we genoodzaakt om de DVS te gebruiken. De HD zenders doen het niet (stottert). En tot onze ergenis is de verbinding nu ook weg.. Ik krijg Foutcode 12 te zien. De modem restarten en de DVSjes opnieuw linken heeft niet gewerkt... Ook een ander stopcontact heeft niet gewerkt en er zijn verder geen andere apparaten op hetzelfde stopcontact in gebruik. Heeft iemand hier een oplossing voor? TV kijken op de slaapkamer was eigenlijk de reden dat we zijn overgestapt van Ziggo naar KPN..
Je kan dan beter een accesspoint ergens anders in huis neerzetten en die bedraad aan te sluiten op je experiabox om een tweede wifi punt te maken.
DVS zijn idd drama, je kan evt. proberen om het stopcontact waar je signaal vandaan komt (ik hoop in je meterkast) op dezelfde groep als de TV boven te zetten.
Kijk eens op de site van Devolo zoek even je type en download de software. Daarmee kan je de DVS'en aan elkaar koppelen via een zelf gekozen code. Dat scheelt een heel stuk in de verbinding. Die blijft daardoor stabieler en die is sneller.j0ynT schreef op zondag 02 september 2012 @ 21:39:
Nu dan ook eindelijk aangesloten op KPN alles in 1 glasvezel.
Bedraad internet werkt perfect, maar ben eigenlijk niet zo tevreden over een aantal dingen.
..........
Ook een ander stopcontact heeft niet gewerkt en er zijn verder geen andere apparaten op hetzelfde stopcontact in gebruik. Heeft iemand hier een oplossing voor? TV kijken op de slaapkamer was eigenlijk de reden dat we zijn overgestapt van Ziggo naar KPN..
Daarnaast, stop de DVS'en in een direct stopcontact, dus niet in een stekkerdoos.
Probeer de DVS'en op dezelfde groep te zetten, dit scheelt ook.
Zitten de DVS'en op een groep met bv witgoed dan klapt je verbinding als een kaartenhuis in elkaar zodra je dit witgoed inschakeld, daar is helaas niks aan te doen.
Misschien een tip, zoek eens op Moca's, hiermee kan je ditzelfde signaal over je bestaande coax kabels sturen. KPN ondersteund het niet maar het werkt wel, en de kabels liggen er vaak al. Dit werkt perfect!
Ik ken het huis natuurlijk niet maar proberen om toch op de een of andere manier een kabel naar de slaapkamer toe te krijgen is de beste en meest toekomstvaste manier.
Deze tip ga ik zeker meenemen, overigens heeft de harde reset van 10 seconden geholpen. HD zenders pakt hij echter nog steeds niet.Bongoarnhem schreef op zondag 02 september 2012 @ 23:02:
[...]
Kijk eens op de site van Devolo zoek even je type en download de software. Daarmee kan je de DVS'en aan elkaar koppelen via een zelf gekozen code. Dat scheelt een heel stuk in de verbinding. Die blijft daardoor stabieler en die is sneller.
Daarnaast, stop de DVS'en in een direct stopcontact, dus niet in een stekkerdoos.
Probeer de DVS'en op dezelfde groep te zetten, dit scheelt ook.
Zitten de DVS'en op een groep met bv witgoed dan klapt je verbinding als een kaartenhuis in elkaar zodra je dit witgoed inschakeld, daar is helaas niks aan te doen.
Misschien een tip, zoek eens op Moca's, hiermee kan je ditzelfde signaal over je bestaande coax kabels sturen. KPN ondersteund het niet maar het werkt wel, en de kabels liggen er vaak al. Dit werkt perfect!
Misschien een domme vraag, maar ik heb een utp kabel van de experiabox naar m'n pc kamer lopen.(1e verdieping) Daar staat een HP switch. Als ik de DVS zender op de pckamer inplug zou hij in dezelfde groep moeten zitten als in de slaapkamer (ook 1e verdieping). Ik heb er zelf niet zoveel verstand van, maar de stopcontact in de meterkast zit denk ik niet op dezelfde groep als van de 1e verdieping. Zou dit kunnen helpen? Sorry voor m'n jip en janneke taal. Haha
Ik heb trouwens een TP-Link Acces point gekocht, even kijken of dat helpt.
[ Voor 4% gewijzigd door j0ynT op 03-09-2012 00:18 ]
Damn, te snel gelezen. Hoe werd dat daarvoor gedaan met Ziggo dan, helemaal geen tv op de slaapkamer? Is anders evt digitenne een oplossing voor je? Kost je bijna niks bij een itv abbo van KPN.Barre73 schreef op maandag 03 september 2012 @ 00:09:
Euh... hij zegt juist dat hij geen coax kabel heeft liggen, en ook geen loze leiding. Dan zullen die Moca's niet gaan helpen denk ik.
Ik ken het huis natuurlijk niet maar proberen om toch op de een of andere manier een kabel naar de slaapkamer toe te krijgen is de beste en meest toekomstvaste manier.
Probeer vanaf deze switch eens een UTP kabel naar je settopbox te trekken. Dat zou in theorie ook moeten werken. Dat klinkt mij al een stuk beter tegenover de Devolo's.j0ynT schreef op maandag 03 september 2012 @ 00:14:
[...]
Deze tip ga ik zeker meenemen, Zou dit kunnen helpen? Sorry voor m'n jip en janneke taal. Haha![]()
Ik heb trouwens een TP-Link Acces point gekocht, even kijken of dat helpt.
Dan zou je een tweede UTP kabel moeten trekken vanaf de Experia box naar de PC kamer en vanaf daar met de Devolo's moeten werken.
Of de UTP kabel die er nu ligt bestemmen voor televisie, dan de Devolo's gebruiken. Dat zou alleen betekenen dat de PC op de PCkamer niet meer bedraad kan maar alleen nog wireless.
Het zijn allemaal nog steeds geen ideale oplossingen moet ik zeggen..
Volgens mij is dit het geval. Want de DVS gebruikt een andere poort dan mijn TV beneden. En de monteur zei dat ik beneden ook een switch kan zetten, zodat ik mijn ps3 bedraad kan aansluiten (op dezelfde utp kabel als van de tv).eymey schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:32:
Tenzij je een Experiabox hebt met "flex poorten". Dan is er geen onderscheid meer tussen IPTV en LAN poorten op de Experiabox en mogen zelfs apparaten die achter een switch hangen van een verschillend 'type' zijn
Overigens doen de HD zenders het nu prima en lijkt alles het nu wel goed te werken na de harde reset.
Nu nog even uitvogelen hoe ik zo'n acces point moet instellen, zodat ik weer films kan streamen naar m'n tv.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Het mooiste was een loze leiding geweest in de slaapkamer, maar die zijn we dus doodleuk vergeten te bespreken tijdens de bouw van het huis.
Ik speel gewoon via de kabel.Dj-sannieboy schreef op zondag 02 september 2012 @ 19:58:
[...]
Probleem herken ik niet, speel je soms via WiFi?
Het rare is dat (volgensmij) niet het hele internet uitvalt maar alleen dit spel.
Of het moet wel heel erg kort uitvallen dat ik het niet eens merk
De ZTE en V8 hebben flex poorten. Je kunt dus STB's en pc's/laptops op 1 switch aansluiten.Barre73 schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:29:
Die UTP kabel met switch die vanaf zijn Experia box loopt, zal komen vanuit de Internetpoort van zijn Experia box... die zal dus geen TV signaal doorgeven. Daar verandert die switch niets aan.
Dan zou je een tweede UTP kabel moeten trekken vanaf de Experia box naar de PC kamer en vanaf daar met de Devolo's moeten werken.
Of de UTP kabel die er nu ligt bestemmen voor televisie, dan de Devolo's gebruiken. Dat zou alleen betekenen dat de PC op de PCkamer niet meer bedraad kan maar alleen nog wireless.
Het zijn allemaal nog steeds geen ideale oplossingen moet ik zeggen..
Hoe zou je radio kunnen luisteren op een bestaande sterosysteem waar maar enkele aansluitingen achterop zitten (stijlvolle B&O met weinig mogelijkheden...)
Loopt het dan via de Motora en moet je aansluiten op de stereo en dan de Motorola bedienen om je radiozenders te bedienen? Dat is zeg maar de Ziggo manier.. (even los van analoge zenders). Of zit er in de Experiabox een mogelijkheid? Dat laatste kan ik me niet voorstellen van een modem/router maar goed.. je weet nooit.
Precies hoe je het hier stelt:Barre73 schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:32:
Even voor de KPN kenners hier: Mijn ouders hebben KPN glasvezel besteld en wachten nu op de hiusaansluiting en daarna activatie. Ik weet op zich genoeg van TV, decoders etc. maar niet van radio...
Hoe zou je radio kunnen luisteren op een bestaande sterosysteem waar maar enkele aansluitingen achterop zitten (stijlvolle B&O met weinig mogelijkheden...)
Loopt het dan via de Motora en moet je aansluiten op de stereo en dan de Motorola bedienen om je radiozenders te bedienen? Dat is zeg maar de Ziggo manier.. (even los van analoge zenders). Of zit er in de Experiabox een mogelijkheid? Dat laatste kan ik me niet voorstellen van een modem/router maar goed.. je weet nooit.
"Loopt het dan via de Motora en moet je aansluiten op de stereo en dan de Motorola bedienen om je radiozenders te bedienen? "
Onze wijk is een nieuwbouwwijk en Reggefiber heeft de aansluiting tot in de meterkast al in juni gerealiseerd.
Volgens Reggefiber hebben zij alles gedaan en nu is het aan KPN om de lijnen op te leveren.
Ik word elke keer heen en weer geslingerd en niemand kan mij vertellen wanneer ik nou eindelijk mijn verbinding ga krijgen.
Dit is een beetje een probleem in meerdere plaatsen. De POP moet vaak nog worden opgeleverd. Dus de inhoud van de POP. De kabels liggen er dan al wel naartoe maar de POP zelf is nog niet gereed. Is dit volgens jou wel het geval dan kan je het eens bij een andere provider vragen.ronnym schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:55:
Kan iemand mij vertellen/uitleggen waarom KPN er zo lang over doet om mij/onze wijk aan te sluiten op PoP?
Onze wijk is een nieuwbouwwijk en Reggefiber heeft de aansluiting tot in de meterkast al in juni gerealiseerd.
Volgens Reggefiber hebben zij alles gedaan en nu is het aan KPN om de lijnen op te leveren.
Ik word elke keer heen en weer geslingerd en niemand kan mij vertellen wanneer ik nou eindelijk mijn verbinding ga krijgen.
Het gaat hier om de oplevering van KPN Wholesale. Tijden geleden stond dat nog via een linkje op de KPN Wholesale website maar die is nu niet meer te zien.
OVerigens kan Reggefiber je dat toch wel degelijk vertellen hoor. ZIj hebben genoeg contact met KPN om te weten wanneer die PoP klaar is voor dienstenlevering.
Welke nieuwbouwwijk is het eigenlijk?
[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 03-09-2012 21:47 ]
Ik was er al bang voor... En dan moet je weten dat de TV met de Motorala aan de ene kant van de begane grond staat en de radio aan de andere kant. Meter of zes onder de vloer door met een kabeltje en dan de radio bedienen bij de TV. Mijn ouders zijn niet blij...zeker niet toen ik er net achterkwam dat je dan natuurlijk niet tegelijk radio kan luisteren en TV kan kijken. Daarom staan die apparaten namelijk zo ver uit elkaar. De TV staat in een aanbouw als een soort van televisiekamer.Dj-sannieboy schreef op maandag 03 september 2012 @ 20:04:
[...]
Precies hoe je het hier stelt:
"Loopt het dan via de Motora en moet je aansluiten op de stereo en dan de Motorola bedienen om je radiozenders te bedienen? "
Ik zag trouwens wel dat de Motorola een display heeft. Betekent dat dat je de TV niet perse aan hoeft te hebben maar dat je aan de hand van de kanaalnummers de radiozenders kan kiezen op de decoder?
Het gaat om de wijk De Volgerlanden in Hendrik Ido Ambacht.
Barre73 schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:46:
Waarschijnlijk is alleen KPN (of XS4all dan) de provider. Dat is bijna alle grotere nieuwbouwwijken het geval.
Het gaat hier om de oplevering van KPN Wholesale. Tijden geleden stond dat nog via een linkje op de KPN Wholesale website maar die is nu niet meer te zien.
OVerigens kan Reggefiber je dat toch wel degelijk vertellen hoor. ZIj hebben genoeg contact met KPN om te weten wanneer die PoP klaar is voor dienstenlevering.
Welke nieuwbouwwijk is het eigenlijk?
Welk postcode gebied? 3341BS?ronnym schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:52:
Tot 2 keer toe heb ik Reggefiber gemaild en die konden me niks vertellen dan dat de POP aangesloten diende te worden door KPN. En KPN wacht weer op reacties van Reggefiber.
Het gaat om de wijk De Volgerlanden in Hendrik Ido Ambacht.
[...]
Er wordt aangegeven dat er alvast kan worden ingeschreven op een verbinding. De verwachte opleverdatum van die POP is aug 2012. Zal er morgen eens naar kijken. Ik kom hierop terug.
[ Voor 9% gewijzigd door Bongoarnhem op 03-09-2012 23:19 ]
Bongoarnhem schreef op maandag 03 september 2012 @ 23:18:
[...]
Er wordt aangegeven dat er alvast kan worden ingeschreven op een verbinding. De verwachte opleverdatum van die POP is aug 2012. Zal er morgen eens naar kijken. Ik kom hierop terug.
Maar daar hadden ze eerst ook 2 apparaten voor nodig: een radio en een TV.Barre73 schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:50:
Mijn ouders zijn niet blij...zeker niet toen ik er net achterkwam dat je dan natuurlijk niet tegelijk radio kan luisteren en TV kan kijken.
In jouw geval zul je dus 2 decoders kunnen gebruiken in die ruimte, eentje bij de TV en eentje verderop voor de radio.
Uiteraard.Ik zag trouwens wel dat de Motorola een display heeft. Betekent dat dat je de TV niet perse aan hoeft te hebben maar dat je aan de hand van de kanaalnummers de radiozenders kan kiezen op de decoder?
Ik zie dat Rf inderdaad de opleverstatus "ready" eraan heeft gegeven. Er zijn echter zo te zien nog geen providers klaar om te leveren. Zodra ik meer weet laat ik het je hier weten.
Bongoarnhem schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 21:06:
[...]
Ik zie dat Rf inderdaad de opleverstatus "ready" eraan heeft gegeven. Er zijn echter zo te zien nog geen providers klaar om te leveren. Zodra ik meer weet laat ik het je hier weten.
streaming radio via bijv een Logitech squeezebox ? bandbreedte genoegBarre73 schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:50:
[...]
Ik was er al bang voor... En dan moet je weten dat de TV met de Motorala aan de ene kant van de begane grond staat en de radio aan de andere kant. Meter of zes onder de vloer door met een kabeltje en dan de radio bedienen bij de TV. Mijn ouders zijn niet blij...zeker niet toen ik er net achterkwam dat je dan natuurlijk niet tegelijk radio kan luisteren en TV kan kijken. Daarom staan die apparaten namelijk zo ver uit elkaar. De TV staat in een aanbouw als een soort van televisiekamer.
Ik zag trouwens wel dat de Motorola een display heeft. Betekent dat dat je de TV niet perse aan hoeft te hebben maar dat je aan de hand van de kanaalnummers de radiozenders kan kiezen op de decoder?
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Dat doe ik al jarenPimmetje651 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:27:
[...]
streaming radio via bijv een Logitech squeezebox ? bandbreedte genoeg
Freecom en AEG internet radio hier
[ Voor 19% gewijzigd door MCP cloud op 05-09-2012 16:41 ]