[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.189 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister iks
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-11-2024
eymey schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 23:35:
Idd. KPN voert de verbeterde versies al voor het WMP+ aanbod. Waarom niet ook gewoon als extra kanaal aanbieden op hun eigen platform?

Overigens hoop ik wel van harte dat ze dan ook nog eens dat laatste stapje nemen en ook Dolby Digital toevoegen.
Op kanaal 700 worden de olympische spelen in HD 3D en dolby digital uitgezonden.

[ Voor 45% gewijzigd door mister iks op 05-08-2012 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
B2 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 21:46:
[...]

Klopt, maar de vraag is in hoeverre KPN zich daar wat van aantrekt. Vooralsnog krijg ik geen ondersteuning omdat mijn situatie de gemiddelde klant te boven gaat.

En het rare is, waar bemoeit die ExperiaBox zich mee? Normaal gesproken zou deze helemaal niet aangesproken moeten worden als ik een verbinding tussen host A en B in mijn interne netwerk heb (beide hosts zitten niet op een van de poorten van de EB, maar op een aparte switch). Misschien dat iets als Wireshark dit zou kunnen vertellen, maar ik wil dit dan graag los van mijn huidige setup testen.
Als je host A en B op een aparte switch hebt zitten en die hangt ook aan de Experiabox gaat alleen verkeer bestemd voor je default gateway naar de Experiabox. Verkeer tussen host A en B zal op layer2 door de switch heen gaan tenzij een van de hosts zijn destination voor verkeer richting de default gateway stuurt.

Waaraan leid je af dat het verkeer via de Experiabox loopt?

Als je natuurlijk vanaf host A naar host B gaat door naar het externe IP adres te communiceren (via een domein naam van je webserver bijvoorbeeld) gaat het verkeer natuurlijk wel via de default gateway (en terug door NAT-loopback functie).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:30

B2

wa' seggie?

bjck schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 21:55:
[...]

Als je host A en B op een aparte switch hebt zitten en die hangt ook aan de Experiabox gaat alleen verkeer bestemd voor je default gateway naar de Experiabox. Verkeer tussen host A en B zal op layer2 door de switch heen gaan tenzij een van de hosts zijn destination voor verkeer richting de default gateway stuurt.

Waaraan leid je af dat het verkeer via de Experiabox loopt?
Vooralsnog nog niet aan harde feiten, ik verwacht ook dat dit niet zo is, met dezelfde gedachtengang als dat jij aangeeft. Maar het probleem is opgelost zodra de ExperiaBox niet meer de default gateway voor die hosts is, of als de ExperiaBox niet aangesloten is op de switch.
Als je natuurlijk vanaf host A naar host B gaat door naar het externe IP adres te communiceren (via een domein naam van je webserver bijvoorbeeld) gaat het verkeer natuurlijk wel via de default gateway (en terug door NAT-loopback functie).
Dat is bij mij niet het geval. AFP shares tussen AppleTV/XBMC en server gaan op IP adres, iSCSI op de Mac Mini en SSH ook. Het enige waarvoor ze naar buiten kunnen gaan zijn DNS lookups (DNS staat ingesteld op Google DNS servers.), maar in deze situatie is er niks vanaf DNS nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door B2 op 05-08-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosluis
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Afgelopen vrijdag is KPN glasvezel geactiveerd bij mij. Alles zelf aangesloten en werkt allemaal goed, behalve mijn PS3. NAT staat op stricted en kan dus niet online gamen. Ik heb al van alles geprobeerd maar het is me nog niet gelukt. Op internet al veel verhalen gelezen dat er meer mensen zijn met dit probleem. Ik heb de V8 Experiabox overigens. De ZTE modem zou wel moeten werken. Heeft iemand een idee wat ik hier het beste aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Bosluis schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 09:02:
Afgelopen vrijdag is KPN glasvezel geactiveerd bij mij. Alles zelf aangesloten en werkt allemaal goed, behalve mijn PS3. NAT staat op stricted en kan dus niet online gamen. Ik heb al van alles geprobeerd maar het is me nog niet gelukt. Op internet al veel verhalen gelezen dat er meer mensen zijn met dit probleem. Ik heb de V8 Experiabox overigens. De ZTE modem zou wel moeten werken. Heeft iemand een idee wat ik hier het beste aan kan doen?
Zet de PS3 eens in DMZ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosluis
  • Niet online
B2 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 09:06:
[...]

Zet de PS3 eens in DMZ ;)
Heb ik ook geprobeerd. Kon toen geen verbinding maken met tegenstanders in Fifa12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Bosluis schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 09:34:
[...]

Heb ik ook geprobeerd. Kon toen geen verbinding maken met tegenstanders in Fifa12.
Dan moet je waarschijnlijk wat aanpassen op je PS3, een host in een DMZ hangt normaal gesproken zonder restricties aan de buitenwereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 15:54
Ik heb mijn PS3 ook in de DMZ gezet en werkt perfect met FIFA12. Kan nu de instellingen niet zien...

Heb je je PS3 een vast IP gegeven op basis van het MAC-adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosluis
  • Niet online
psvjw schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:36:
Ik heb mijn PS3 ook in de DMZ gezet en werkt perfect met FIFA12. Kan nu de instellingen niet zien...

Heb je je PS3 een vast IP gegeven op basis van het MAC-adres?
Ik zal vanavond nog eens aan de gang gaan met DMZ. PSVJW jij hebt ook glasvezel van KPN icm de V8 Experiabox? Ik las op internet ook over instellingen met upnp. Bij Fifa gaf hij toen wel een keer gemiddeld NAT aan maar ook toen kon ik in clubs geen match maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-10 16:58
Er is hier op het moment ook een glasvezel inschrijf ronde gaande.

Op het moment zitten ik te twijfellen tussen Concepts (is er geen concepts topic? :P) en KPN. Omdat mn vader nog veel belt via de vaste telefoon (zowel vast als naar mobiel) nijgen we naar KPN ivm vaste kosten met mobiel bellen. En je hebt standaard leuke features als via het internet TV te kijken (yay eindelijk pc op de tv). Bij concepts moet je hier weer wat voor lopen te hacken en doen om dit werkend te krijgen.

Het enige grote nadeel vind ik op dit moment de Experiabox. Op ADSL lijnen werd ik er al niet gelukkig van, en ik vrees dat het met Glasvezel hetzelfde verhaal is :P.
Als de box dood gaat heb ik dus, als ik het goed begrijp geen internet/tv/telefoon... (correct me if i'm wrong).

Weet iemand hoe snel je een nieuwe box hebt als die ooit gaat overlijden? Of vallen die Experiaboxen tegenwoordig wel mee?

Eventueel overweeg ik zelf ook een andere router met VLAN support op de WAN poort er tussen te zetten, dan heb ik er zelf meer controle over, maar liever loop ik niet moeilijk te doen.

En nog een klein ander vraagje, voor een extra tv, kun je dan een willekeurige Amino receiver er tussen hangen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Bosluis schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:10:
[...]

Ik zal vanavond nog eens aan de gang gaan met DMZ. PSVJW jij hebt ook glasvezel van KPN icm de V8 Experiabox? Ik las op internet ook over instellingen met upnp. Bij Fifa gaf hij toen wel een keer gemiddeld NAT aan maar ook toen kon ik in clubs geen match maken.
Hier ook de V8 icm glasvezel en je hoeft alleen wat poorten open te zetten om nat type 2 (open) op de ps3 te krijgen. DMZ kan uiteraard ook. Wel je ps3 een vast ip adres toekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosluis
  • Niet online
Dank voor al jullie antwoorden. Net in mijn pauze snel even op de V8 ingelogd. Ik had dat UPnP ook nog aan staan. Die heb ik weer uit gezet en DMZ aangezet en het vaste ip adres van mijn PS3 ingevuld. Verbinding testen en voila nat type 2. Even snel een Fifa wedstrijd opgestart en dat lijkt werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

KennieNL schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:30:

Op het moment zitten ik te twijfellen tussen Concepts (is er geen concepts topic? :P) en KPN. Omdat mn vader nog veel belt via de vaste telefoon (zowel vast als naar mobiel) nijgen we naar KPN ivm vaste kosten met mobiel bellen. En je hebt standaard leuke features als via het internet TV te kijken (yay eindelijk pc op de tv). Bij concepts moet je hier weer wat voor lopen te hacken en doen om dit werkend te krijgen.

Het enige grote nadeel vind ik op dit moment de Experiabox. Op ADSL lijnen werd ik er al niet gelukkig van, en ik vrees dat het met Glasvezel hetzelfde verhaal is :P.
Als de box dood gaat heb ik dus, als ik het goed begrijp geen internet/tv/telefoon... (correct me if i'm wrong).

Weet iemand hoe snel je een nieuwe box hebt als die ooit gaat overlijden? Of vallen die Experiaboxen tegenwoordig wel mee?

Eventueel overweeg ik zelf ook een andere router met VLAN support op de WAN poort er tussen te zetten, dan heb ik er zelf meer controle over, maar liever loop ik niet moeilijk te doen.

En nog een klein ander vraagje, voor een extra tv, kun je dan een willekeurige Amino receiver er tussen hangen? :)
De experiabox V8 is een prima ding en ze zullen heus niet zomaar defect raken. Mocht ie trouwens defect raken dan heb je de volgende dag een nieuwe van KPN.

KPN gebruikt de Motorola settopboxen en een Animo zal dus niet werken. Die worden gebruikt door providers die Glashart Media TV leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

KennieNL schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:30:

Concepts ICT ervaringen ;)

Hacken is niet nodig, als je tv op de pc bedoelt. Toen ik een keer naar (digi-)tv vroeg kreeg ik te horen dat ze zowel gecodeerde IPTV als niet gecodeerde DVB-C aanbieden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
@Dj-sannieboy: Ah, maar kun je wel bijv. een Motorola settopbox op bijv. marktplaats op de kop tikken en die aansluiten? :)

Voor extra boxen vragen ze namelijk 5 euro per maand... maar volgens mij kun je ze gewoon ook los kopen en aansluiten :P

@Raven: Ja maar die IPTV komt op ander VLAN, en zover ik lees moest je dan ook het e.e.a. aanpassen zodat je pc/server/whatever ook dat unicast verkeer krijgt (dhcp spoofje). Maar DVB-C is ook een optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-10 23:00
KennieNL schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:40:
@Dj-sannieboy: Ah, maar kun je wel bijv. een Motorola settopbox op bijv. marktplaats op de kop tikken en die aansluiten? :)
Ja dat kan en je kan ze ook aansluiten, alleen elk kastje is gekoppeld aan ze eigen abonnement icm serie nummer waardoor je dus niet je eigen codes erop kan zetten.
Deze zijn bij KPN gekoppeld aan elkaar en alleen kpn kan deze koppeling ontbinden.
Voor extra boxen vragen ze namelijk 5 euro per maand... maar volgens mij kun je ze gewoon ook los kopen en aansluiten :P

@Raven: Ja maar die IPTV komt op ander VLAN, en zover ik lees moest je dan ook het e.e.a. aanpassen zodat je pc/server/whatever ook dat unicast verkeer krijgt (dhcp spoofje). Maar DVB-C is ook een optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

KennieNL schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:40:
Dat is bij KPN het geval, geen idee hoe Concepts ICT het regelt met IPTV. Staat vast wel in het Concepts topic.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
SmoothTweaker schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 17:07:
[...]

Ja dat kan en je kan ze ook aansluiten, alleen elk kastje is gekoppeld aan ze eigen abonnement icm serie nummer waardoor je dus niet je eigen codes erop kan zetten.
Deze zijn bij KPN gekoppeld aan elkaar en alleen kpn kan deze koppeling ontbinden.

[...]
Hoe bedoel je dat precies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

KennieNL schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 17:48:
[...]

Hoe bedoel je dat precies? :)
Elke settopbox moet worden geactiveerd met een abonneenummer serienummer en pincode. Zodra deze geactiveerd is kan alleen KPN deze nog deactiveren. Je kan een eenmaal geactiveerde settopbox wel gewoon aansluiten, alleen krijg je de zenders te zien die de vorige eigenaars in zijn pakket had. Officieel blijven de settopboxen trouwens eigendom van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
Ah, en waarschijnlijk zullen ze het niet pikken als je hun op belt en de settopbox op je eigen account wilt activeren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:22:
[...]

Elke settopbox moet worden geactiveerd met een abonneenummer serienummer en pincode. Zodra deze geactiveerd is kan alleen KPN deze nog deactiveren. Je kan een eenmaal geactiveerde settopbox wel gewoon aansluiten, alleen krijg je de zenders te zien die de vorige eigenaars in zijn pakket had. Officieel blijven de settopboxen trouwens eigendom van KPN.
Zolang de vorige eigenaars een abonnement heeft bij KPN wel. Maar na beëindigingen wordt de code verwijderd door KPN. Dit kan nog wel enige maanden duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 14:55
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:41:
[...]

Zolang de vorige eigenaars een abonnement heeft bij KPN wel. Maar na beëindigingen wordt de code verwijderd door KPN. Dit kan nog wel enige maanden duren.
Het is trouwens niet eens moeilijk om "schone" setop boxen via marktplaats te kopen. Ik heb er inmiddels 2 gekocht (1960 en 1903)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:41:
[...]

Er zijn zover ik weet geen koop tuners (meer), alles is bruikleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Voor de FTTC KPN Glasvezelaars, ik kan binnenkort in samenwerking met RouterShop.nl een maand gebruik maken van een Draytek Vigor 2850. Dan zal ik gaan uittesten of het bij een VDSL aansluiting ook mogelijk is om een eigen router te gebruiken ipv de ExperiaBox.

Mocht ik dit voor elkaar krijgen komt er een blog hierover op mijn site gZeel.nl. Daar heb ik overigens ook een blog neergezet over de bug in de ExperiaBox v8 m.b.t. de snelheid van een host in de DMZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotowilco
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-08-2024

fotowilco

Niet geschoten is altijd mis!

klein technische vraagje mijn 2e tv ontvanger hapert soms

ik heb experiabox v8
poort 1 media speler
poort 3 tv ontvanger 1 beneden
poort 4 gaat naar meegeleverde hp switch op 2e verdieping

2e verdieping hp switch:
poort 1 kabel van en naar experiabox
poort 2 desktop
poort 3 tv ontvanger 2

dus de tv ontvanger aan de meegeleverde hp switch hapert soms heb hem al omgewisseld met beneden. dan blijft boven haperen. de desktop haalt vrolijk 100/100 uit de verbinding. dus kabel tussen hp en experiabox is goed.

heb maar 1 kabel naar boven lopen vandaar deze oplossing.

heb ik nu iets verkeerd aangesloten of moet tv ontvangers echt op poort 3 van experiabox. de monteur zei dat dat bij dit type niet nodig was.

Canon 5DIII | Canon 7D | EF 24-70 2.8L | EF 70-200mm f/2.8L USM IS Type II | 50 MM 1.8 | Canon 430 EXII |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

fotowilco schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:58:
klein technische vraagje mijn 2e tv ontvanger hapert soms

ik heb experiabox v8
poort 1 media speler
poort 3 tv ontvanger 1 beneden
poort 4 gaat naar meegeleverde hp switch op 2e verdieping

2e verdieping hp switch:
poort 1 kabel van en naar experiabox
poort 2 desktop
poort 3 tv ontvanger 2

dus de tv ontvanger aan de meegeleverde hp switch hapert soms heb hem al omgewisseld met beneden. dan blijft boven haperen. de desktop haalt vrolijk 100/100 uit de verbinding. dus kabel tussen hp en experiabox is goed.

heb ik nu iets verkeerd aangesloten of moet tv ontvangers echt op poort 3 van experiabox. de monteur zei dat dat bij dit type niet nodig was.
Klopt, bij de v8 maakt dit niet uit. Je hebt het over dat de kabel tussen de switch en de EB goed is, maar uit je verhaal maak ik niet helemaal op dat je dit getest hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
  • Laatst online: 15-02-2024

[/quote]

Meegeleverde HP switch?
weet ik niets van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotowilco

fotowilco

B2 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:08:
[...]

Klopt, bij de v8 maakt dit niet uit. Je hebt het over dat de kabel tussen de switch en de EB goed is, maar uit je verhaal maak ik niet helemaal op dat je dit getest hebt?
de EB?

ik heb laptop aan de netwerkkabel gehangen die tussen hp switch en en tv ontvanger zit getest en die haalt ook 100/100
Dikkedikkie schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:21:

[/quote]

Meegeleverde HP switch?
weet ik niets van??
ik heb een extra nw switch gekregen van KPN bij mijn 100/100 glasvezel aansluiting. deze was bedoeld voor poort 3 en dan daar de tv's aan.

Canon 5DIII | Canon 7D | EF 24-70 2.8L | EF 70-200mm f/2.8L USM IS Type II | 50 MM 1.8 | Canon 430 EXII |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Dikkedikkie schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:21:

[/quote]

Meegeleverde HP switch?
weet ik niets van??
KPN heeft sinds een tijdje een 5 poorts 100 Mbit switch van HP in het installatiepakket zitten. Deze kun je bij voorbeeld gebruiken in de door fotowilco geschetste situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

ExperiaBox
ik heb laptop aan de netwerkkabel gehangen die tussen hp switch en en tv ontvanger zit getest en die haalt ook 100/100

[...]

ik heb een extra nw switch gekregen van KPN bij mijn 100/100 glasvezel aansluiting. deze was bedoeld voor poort 3 en dan daar de tv's aan.
Even lezen, (de vage zinsconstructies helpen niet echt). Je hebt dus een laptop in plaats van de ExperiaBox via dezelfde kabel verbonden aan de switch. Dat er aangegeven wordt dat er een 100Mbit verbinding is betekend niet altijd dat de verbinding stabiel is, en de 100Mbit gehaald wordt.
Die switch is niet specifiek voor poort 3 bedoeld. Op de ExperiaBox v8 staat het VLAN voor TV's niet langer alleen op poort 3 ingesteld.

Probeer toch eens een andere kabel tussen de switch en de ExperiaBox. Of prik de kabel eens in een andere poort op de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotowilco

fotowilco

sorry voor zins opbouw ;)
maar in de hp switch boven zit dus ook mijn desktop en daar download ik +/- 90Mbit per seconde mee. en mijn foto's uploaden gaat ook met +/- 90 Mbit

dus dan is kabel van boven naar hp switch goed volgens mij.

desktop/2e ontvanger --> hp switch boven --------> EB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

fotowilco schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:10:
sorry voor zins opbouw ;)
maar in de hp switch boven zit dus ook mijn desktop en daar download ik +/- 90Mbit per seconde mee. en mijn foto's uploaden gaat ook met +/- 90 Mbit

dus dan is kabel van boven naar hp switch goed volgens mij.

desktop/2e ontvanger --> hp switch boven --------> EB
Ik denk eerder dat de kabel tussen de switch en de ExperiaBox niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
  • Laatst online: 15-02-2024
Ah dus die switch krijg je enkel bij een tv abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Dikkedikkie schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:54:
Ah dus die switch krijg je enkel bij een tv abbo?
Bij een totaalpakket ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
fotowilco schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:58:
Hapert de TV ook als de "Desktop" uitstaat of is losgekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
B2 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:46:
Voor de FTTC KPN Glasvezelaars, ik kan binnenkort in samenwerking met RouterShop.nl een maand gebruik maken van een Draytek Vigor 2850. Dan zal ik gaan uittesten of het bij een VDSL aansluiting ook mogelijk is om een eigen router te gebruiken ipv de ExperiaBox.

Mocht ik dit voor elkaar krijgen komt er een blog hierover op mijn site gZeel.nl. Daar heb ik overigens ook een blog neergezet over de bug in de ExperiaBox v8 m.b.t. de snelheid van een host in de DMZ.
Meld je hier ook als je je blog hebt aangepast?

Heb zelf een PS3 in de DMZ staan en speel daarmee FIFA12. Daar heb ik toch wel vaak een disconnect. 1 op de 10-15 potjes. Dan blijft hij een paar seconde hangen en dan de melding dat de verbinding verbroken is.

Edit: wat zou eigenlijk het voordeel zijn van die Draytek t.o.v. de optie van Pogostokje: (Pogostokje in "[KPN] Glasvezel")

[ Voor 8% gewijzigd door psvjw op 08-08-2012 11:43 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

psvjw schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:39:
[...]

Meld je hier ook als je je blog hebt aangepast?
Uiteraard.
Edit: wat zou eigenlijk het voordeel zijn van die Draytek t.o.v. de optie van Pogostokje: (Pogostokje in "[KPN] Glasvezel")
Mijn blog zal voornamelijk van toepassing voor KPN Glasvezel abonnees met VDSL over FTTC en niet-glasvezel abonnees met VDSL. Dus niet de FTTH klanten. Deze hebben niet een Draytek oid nodig welke de mediaconversie van VDSL naar Ethernet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

mister iks schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 21:50:
Op kanaal 700 worden de olympische spelen in HD 3D en dolby digital uitgezonden.
Ik snap echt totaal niet waarom dit niet breed door KPN wordt gecommuniceerd. Ik sta ook gewoon op de nieuwbrieven maar wist hier echt niks van. Nu zijn de Olympische Spelen bijna afgelopen en heb ik "gewoon HD" zitten kijken terwijl ik het erg graag allemaal had willen ervaren in 3D en met veel beter geluid. Hoe kondigt KPN dit soort dingen aan zodat ik het de volgende keer wel gewoon weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:34
Iemand al iets gehoord over een update van de Experia Box?

Problemen met Mountain Lion icm EB zorgen ervoor dat ik alleen kan internetten over het wifi-g netwerk. Daarvoor heb ik niet een 100Mbit glasvezelverbinding natuurlijk.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:39
@funk-e:

Bericht vanuit KPN is
Onlangs is het nieuwe Service Pack OS X.8 (Mountain Lion) van Apple vrijgegeven.
Helaas heeft deze versie een probleem in combinatie met de H220N via WIFI.
Symptoom:
Voor de upgrade werkte WIFI normaal.
Na de upgrade WIFI maakt verbinding, de MAC krijgt normaal een IP-adres, Gateway en DNS.
Maar er loopt geen data - dus geen internet.
Er wordt nu hard gewerkt door ZTE aan een oplossing.

Zodra er een nieuwe (tussentijdse) software versie is, hopelijk begin volgende week, zal deze beschikbaar worden gesteld.
Dus hopelijk begin volgende week ;-)

[ Voor 48% gewijzigd door Kalkran op 09-08-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:03
funk-e schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:56:
Iemand al iets gehoord over een update van de Experia Box?

Problemen met Mountain Lion icm EB zorgen ervoor dat ik alleen kan internetten over het wifi-g netwerk. Daarvoor heb ik niet een 100Mbit glasvezelverbinding natuurlijk.
Dit probleem hier niet hoor! iMac en Macbook's icm EB V8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:34
EdjeK schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:40:
[...]

Dit probleem hier niet hoor! iMac en Macbook's icm EB V8!
Dat is wel heel vreemd want volgens mij zou iedereen dat probleem moeten hebben.
Heb je een router er tussen zitten?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
funk-e schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:02:
[...]

Dat is wel heel vreemd want volgens mij zou iedereen dat probleem moeten hebben.
Heb je een router er tussen zitten?
alleen de zte heeft dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Vandaag de nieuwe Motorola met SSD gekregen voor het pauzeren van tv (VIP1853). Deze gaat de VIP1903 hier vervangen. Apparaat is een stuk kleiner en mooier, alle menu's zien er ook HD-waardig uit, en niet alsof het een GUI is voor 480p (en 4:3). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-10 10:58
Ik zit hier in een gebied waar men nu glasvezel aan het aanleggen is. Mijn zus is al aangesloten en was ingegaan op een aanbod van kpn in de inschrijf periode. Tot mijn verbazing zie ik nu dat er gewoon een 30/30 snelheid op het internet zit.

Worden de snelheden niet aangepast naar de nieuwe snelheden? Zit een jaar tussen de inschrijving en het nu daadwerkelijk aanleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:03
xxxMaverick schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:01:
Ik zit hier in een gebied waar men nu glasvezel aan het aanleggen is. Mijn zus is al aangesloten en was ingegaan op een aanbod van kpn in de inschrijf periode. Tot mijn verbazing zie ik nu dat er gewoon een 30/30 snelheid op het internet zit.

Worden de snelheden niet aangepast naar de nieuwe snelheden? Zit een jaar tussen de inschrijving en het nu daadwerkelijk aanleggen
Klopt, heb het zelf ook gehad. Als er vorig jaar ingeschreven is dan krijg je wat toen besteld is. (Brons 30/30) KPN past dit zelf niet aan.
Even een belletje of berichtje aan KPN dat je het graag omgezet zag naar het instappakket 50/50, zelfde prijs, en binnen een uur is het aangepast en maak je gebruik van de nieuwe snelheden 50/50 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Vandaag nog weer even aan het testen geweest voor wat betreft mijn 'connection-reset' probleem met de Experia Box v8.

De volgende situaties getest :

1. 4 Clients op de Experiabox. DHCP op de ExperiaBox actief. Alles in zelfde 192.168.2.* range - Geeft problemen
2. 1 Switch aangesloten op de ExperiaBox, Clients daarop. DHCP server ExperiaBox actief Alles in zelfde 192.168.2.* range - Geeft problemen
3. 1 Switch aangesloten op de ExperiaBox, Clients daarop. EB DHCP inactief, eigen DHCP server actief Alles in zelfde 192.168.2.* range - Geeft problemen
4. ExperiaBox aangesloten op Linux server, actief als Bridge, daarin 2 nics die samen een bridge vormen), 2de nic gaat naar de genoemde switch, EB DHCP inactief, eigen DHCP actief alles in zelfde 192.168.2.* range - Geeft problemen

5. ExperiaBox aangesloten op een Linux server, actief als NAT Router. 2de nic gaat naar de genoemde switch, Eigen DHCP actief, maar intern op 192.168.3.* (de interface die naar de ExperiaBox gaat zit in de 192.168.2.* range) - Geen problemen

Voorlopige conclusie, op het moment dat de ExperiaBox in de zelfde netwerk range zit als de overige apparatuur, gaat er om de zoveel tijd een soort van 'connection-reset' door het netwerk. Alle services die daar gevoelig voor zijn (o.a. iscsi, afp) klappen er dan uit. SSH blijft ook even hangen. Met wireshark lijk ik nog niet iets aparts te hebben ontdekt.

De vraag is nu waarom er geen problemen zijn als er een NAT router tussen de ExperiaBox en de clients zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zou iemand met een MijnKPN Glasvezel account even willen kijken naar welk emailadres ik een email heen kan sturen om van de vele KPN Glasvezel reclame af te komen? Ik loop telkens tegen een login aan.... |:(

edit: Het gaat overigens om geadresseerde reclame via PostNL.

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 12-08-2012 14:29 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

SChief schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:00:
Vandaag de nieuwe Motorola met SSD gekregen voor het pauzeren van tv (VIP1853). Deze gaat de VIP1903 hier vervangen. Apparaat is een stuk kleiner en mooier, alle menu's zien er ook HD-waardig uit, en niet alsof het een GUI is voor 480p (en 4:3). :+
Ik heb twee VIP1903's. Kan ik gewoon de klantenservice bellen om dan twee VIP1853's te bemachtigen en dan die twee VIP1903's terugsturen na ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister iks
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-11-2024
Raven schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 11:57:
Zou iemand met een MijnKPN Glasvezel account even willen kijken naar welk emailadres ik een email heen kan sturen om van de vele KPN Glasvezel reclame af te komen? Ik loop telkens tegen een login aan.... |:(

edit: Het gaat overigens om geadresseerde reclame via PostNL.
Ik heb net een wijzigings verzoek ingeschoten op de mijn glasvezel pagina van KPN en kreeg een bevestiging per mail van glascrm3@kpn.com.

Je zou deze kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

B2 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 20:26:
Vandaag nog weer even aan het testen geweest voor wat betreft mijn 'connection-reset' probleem met de Experia Box v8.

De volgende situaties getest :

1. 4 Clients op de Experiabox. DHCP op de ExperiaBox actief. Alles in zelfde 192.168.2.* range - Geeft problemen
2. 1 Switch aangesloten op de ExperiaBox, Clients daarop. DHCP server ExperiaBox actief Alles in zelfde 192.168.2.* range - Geeft problemen
3. 1 Switch aangesloten op de ExperiaBox, Clients daarop. EB DHCP inactief, eigen DHCP server actief Alles in zelfde 192.168.2.* range - Geeft problemen
4. ExperiaBox aangesloten op Linux server, actief als Bridge, daarin 2 nics die samen een bridge vormen), 2de nic gaat naar de genoemde switch, EB DHCP inactief, eigen DHCP actief alles in zelfde 192.168.2.* range - Geeft problemen

5. ExperiaBox aangesloten op een Linux server, actief als NAT Router. 2de nic gaat naar de genoemde switch, Eigen DHCP actief, maar intern op 192.168.3.* (de interface die naar de ExperiaBox gaat zit in de 192.168.2.* range) - Geen problemen

Voorlopige conclusie, op het moment dat de ExperiaBox in de zelfde netwerk range zit als de overige apparatuur, gaat er om de zoveel tijd een soort van 'connection-reset' door het netwerk. Alle services die daar gevoelig voor zijn (o.a. iscsi, afp) klappen er dan uit. SSH blijft ook even hangen. Met wireshark lijk ik nog niet iets aparts te hebben ontdekt.

De vraag is nu waarom er geen problemen zijn als er een NAT router tussen de ExperiaBox en de clients zit.
Ik begin trouwens ergens het vermoeden te krijgen dat het e.e.a. te maken heeft met de multicast stream voor IPTV. De multicast komt natuurlijk wel door de bridge heen, en niet door de router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
B2 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:48:
[...]

Ik begin trouwens ergens het vermoeden te krijgen dat het e.e.a. te maken heeft met de multicast stream voor IPTV. De multicast komt natuurlijk wel door de bridge heen, en niet door de router...
Zitten de "clients" en de "Motorola's" op dezelfde switch? Standaard maakt een (simple) switch van multicast -> broadcast. Kan je goed zien aan het knippergedrag van de ledjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Hans_18T schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 08:38:
[...]

Zitten de "clients" en de "Motorola's" op dezelfde switch? Standaard maakt een (simple) switch van multicast -> broadcast. Kan je goed zien aan het knippergedrag van de ledjes.
Jups, dat was wel het geval. Ik had 1 kabel van de ExperiaBox op mn switch aangesloten. Gisteravond heb ik dit gewijzigd, de motorola stb's rechtstreeks op de ExperiaBox. Alleen heb ik maar 1 kabel naar de slaapkamer lopen, daar zit ook nog een AppleTV bij op, maar dat mag imho geen probleem zijn. (het probleem bleef trouwens bestaan.)

Met wireshark zie ik nog steeds enorm veel SSDP verkeer in m'n netwerk. Ik zit er aan te denken om er ergens een managed switchje tussen te hangen die IGMP snooping zou kunnen doen. Zou dat kunnen helpen?

Ik had overigens verwacht dat de ExperiaBox dit zelf wel zou hebben...

[ Voor 6% gewijzigd door B2 op 15-08-2012 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
B2 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 08:45:
[...]
Jups, dat was wel het geval. Ik had 1 kabel van de ExperiaBox op mn switch aangesloten. Gisteravond heb ik dit gewijzigd, de motorola stb's rechtstreeks op de ExperiaBox. Alleen heb ik maar 1 kabel naar de slaapkamer lopen, daar zit ook nog een AppleTV bij op, maar dat mag imho geen probleem zijn. (het probleem bleef trouwens bestaan.)

Met wireshark zie ik nog steeds enorm veel SSDP verkeer in m'n netwerk. Ik zit er aan te denken om er ergens een managed switchje tussen te hangen die IGMP snooping zou kunnen doen. Zou dat kunnen helpen?
Als je een switch gebruikt die met IGMP om kan gaan dan blijft Multicast Multicast en zou dan geen probleem meer moeten zijn. (Let wel zou moeten!)
Je zou die "eene" kabel ook kunnen opsplitsen (Ethernet kabels hebben standaard 4 paren waarbij in geval van 100Mb slechts twee worden gebruikt)
B2 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 08:45:
[...]
Ik had overigens verwacht dat de ExperiaBox dit zelf wel zou hebben...
Ik zou dit eveneens verwachten, eigenlijk meer dan alleen verwachten ..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Hans_18T schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 09:17:
[...]
Je zou die "eene" kabel ook kunnen opsplitsen (Ethernet kabels hebben standaard 4 paren waarbij in geval van 100Mb slechts twee worden gebruikt)
Die kabel opsplitsen ben ik geen voorstander van. Volgens mij gaat dat namelijk ook geen voordeel opleveren.
Om het e.e.a. weer te geven heb ik snel een plaatje gemaakt :

Netwerksetup2

Wat ik nu wil proberen is tussen de ExperiaBox en de 16 poorts switch een kleine 5 poorts Netgear GS105e switch te plaatsen en hier IGMP snooping op aan te zetten. Deze zou dan moeten zien dat er helemaal geen multicast verkeer naar die netwerkpoort hoeft te gaan. Correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
B2 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 09:32:
[...]

Die kabel opsplitsen ben ik geen voorstander van. Volgens mij gaat dat namelijk ook geen voordeel opleveren.
Om het e.e.a. weer te geven heb ik snel een plaatje gemaakt :

[afbeelding]

Wat ik nu wil proberen is tussen de ExperiaBox en de 16 poorts switch een kleine 5 poorts Netgear GS105e switch te plaatsen en hier IGMP snooping op aan te zetten. Deze zou dan moeten zien dat er helemaal geen multicast verkeer naar die netwerkpoort hoeft te gaan. Correct?
Dat verwacht ik (gebruik wel de laatste FW .25) zet dan ook "block unknown Multicast" op "enabled". Je apple TV op de slaapkamer blijft dan wel nog steeds "broadkast" verkeer voor zijn kiezen te krijgen.

Onder VLAN -> 802.1Q -> Basic (Enable)
Onder system -> Multicast:
IGMP Snooping Status = Enable
VLAN ID Enabled for IGMP Snooping = 1
Validate IGMPv3 IP Header = Disable
Block Unknown Multicast Address = Enable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Hans_18T schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:05:
[...]

Dat verwacht ik (gebruik wel de laatste FW .25) zet dan ook "block unknown Multicast" op "enabled". Je apple TV op de slaapkamer blijft dan wel nog steeds "broadkast" verkeer voor zijn kiezen te krijgen.

Thanks, ga ik dat proberen, er liggen al twee GS105e's voor me klaar, eventueel kan ik de switch waar de AppleTV en de STB aanhangen ook nog wel vervangen voor een GS105e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 10:08
Even een vraagje tussendoor omdat ik het op de site van kpn niet kon vinden, maar misschien kijk ik er wel overheen. ;)

Ik heb nu alles in 1 van Ziggo, heb hiervoor gekozen omdat de bitrate van de tv zenders hoger lag dan bij KPN. Weet niet of dit inmiddels veranderd is. Maar velen zeggen dat de kwaliteit van de tv zenders beter zijn bij Ziggo.

Ik zou daarom alleen internet via KPN glasvezel willen hebben.
Iemand enig idee of dat dit mogelijk is?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

henkyyyyyyy schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:35:
Even een vraagje tussendoor omdat ik het op de site van kpn niet kon vinden, maar misschien kijk ik er wel overheen. ;)

Ik heb nu alles in 1 van Ziggo, heb hiervoor gekozen omdat de bitrate van de tv zenders hoger lag dan bij KPN. Weet niet of dit inmiddels veranderd is. Maar velen zeggen dat de kwaliteit van de tv zenders beter zijn bij Ziggo.

Ik zou daarom alleen internet via KPN glasvezel willen hebben.
Iemand enig idee of dat dit mogelijk is?
Jahoor, zie http://www.kpn.com/glasvezel/glasvezel-internet.htm
Ah, alleen internet is niet mogelijk, dan wordt het internetten+bellen.
Maar waarom zou je dan KPN nemen? Volgens mij zijn andere providers dan goedkoper...

[ Voor 14% gewijzigd door B2 op 15-08-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvjw
EdjeK schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:09:
[...]

Klopt, heb het zelf ook gehad. Als er vorig jaar ingeschreven is dan krijg je wat toen besteld is. (Brons 30/30) KPN past dit zelf niet aan.
Even een belletje of berichtje aan KPN dat je het graag omgezet zag naar het instappakket 50/50, zelfde prijs, en binnen een uur is het aangepast en maak je gebruik van de nieuwe snelheden 50/50 mb.
Het is een euro duurder :+

Maar ik heb daar maar mee ingestemd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 10:08
B2 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:39:
[...]

Jahoor, zie http://www.kpn.com/glasvezel/glasvezel-internet.htm
Ah, alleen internet is niet mogelijk, dan wordt het internetten+bellen.
Maar waarom zou je dan KPN nemen? Volgens mij zijn andere providers dan goedkoper...
Oke thanks!
Tja bellen doe ik echt nooit, maar de optie om de telefonie erbij te nemen was goedkoper bij Ziggo.
Telefoon is nog geeneens aangesloten. :D

Dus in principe zou ik dus alleen de TV van Ziggo willen houden en Internet via glasvezel omdat ik dan ook een fatsoenlijke upload heb.
Welke provider raad je mij dan aan?
Of moet ik gewoon ff op internetten.nl kijken?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

henkyyyyyyy schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:00:
[...]

Oke thanks!
Tja bellen doe ik echt nooit, maar de optie om de telefonie erbij te nemen was goedkoper bij Ziggo.
Telefoon is nog geeneens aangesloten. :D

Dus in principe zou ik dus alleen de TV van Ziggo willen houden en Internet via glasvezel omdat ik dan ook een fatsoenlijke upload heb.
Welke provider raad je mij dan aan?
Of moet ik gewoon ff op internetten.nl kijken?
Beetje afhankelijk van je locatie, maar dan zou je bijvoorbeeld kunnen denken aan Concepts, Solcon, Lijbrandt of XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mister iks schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 21:19:
[...]

Ik heb net een wijzigings verzoek ingeschoten op de mijn glasvezel pagina van KPN en kreeg een bevestiging per mail van glascrm3@kpn.com.

Je zou deze kunnen proberen.
Thanks, zal die straks proberen :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniPer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-10 21:35
Inmiddels na veel getest en gespeel heb ik nu de Experiabox werkend in combinatie met een Siemens Gigaset C590IP. Dit zonder gebruik te maken van een switch en/of aparte VLAN's.

Gewoon op de juiste manier het VOIP kastje configureren.
Voor een ieder die benieuwd is naar de config, laat maar weten.

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

UniPer schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:38:
Inmiddels na veel getest en gespeel heb ik nu de Experiabox werkend in combinatie met een Siemens Gigaset C590IP. Dit zonder gebruik te maken van een switch en/of aparte VLAN's.

Gewoon op de juiste manier het VOIP kastje configureren.
Voor een ieder die benieuwd is naar de config, laat maar weten.
Dit soort zaken zijn altijd interessant genoeg om te delen, ook al gebruik je het niet meteen...

Maar nu ook even mijn vraag, hebben er hier veel mensen last van de 1853 die regelmatig niet meer uit standby willen komen. Enige mogelijkheid is het uit zetten via de powerswitch en opnieuw aanzetten.

Wij hebben hier meerdere keren dit probleem met 2 1853 kastjes... Het wordt erg vervelend..

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniPer
Hierbij de settings zoals ik ze in de Gigaset heb staan.
Op de Experiabox heb ik alleen port 5060 geforward staan naar mijn Gigaset.

Als Login-naam gebruik ik mijn eigen, volledige telefoonnummer.
Password wat ingevuld staat bij de instellingen is: "kpn"

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/29att1l.png

[ Voor 38% gewijzigd door UniPer op 15-08-2012 20:27 ]

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

UniPer schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:08:

[afbeelding]
Helaas geen plaatje...

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Hans_18T schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:05:
[...]

Hm helaas, het lijkt niet te helpen. Nog steeds bakken met SSDP verkeer vanaf het adres van de ExperiaBox.
Die IGMP Snooping static router port, moet daar nog iets ingesteld worden?

[ Voor 4% gewijzigd door B2 op 15-08-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniPer
Plaatje is fixed...stond op mijn (nog) protected domain...foutje... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Barca schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 12:52:
Ik heb twee VIP1903's. Kan ik gewoon de klantenservice bellen om dan twee VIP1853's te bemachtigen en dan die twee VIP1903's terugsturen na ontvangst?
Weet iemand dit misschien?

En ik heb nog een extra vraag; bij de VIP1903 is het zo dat het "aan" signaal hetzelfde is als het "uit" signaal. Met andere woorden de decoder kent niet een apart "aan" signaal en een apart "uit" signaal. Dit levert mij soms problemen op i.v.m. mijn Logitech Harmony 900. Heeft de VIP1853 wellicht wel een apart aan/uit signaal?

Voorbeeldje:
- Ik kijk TV kanaaltje 1
- Ik wil radio luisteren op de TV via knop op mijn Harmony 900... deze stuurt dan signalen naar de diverse apparaten b.v. "TV aan" + "decoder aan" + "decoder naar radio kanaal 801"

Omdat het "aan" signaal van de decoder hetzelfde is als het "uit" signaal, zet hij in dit voorbeeld juist de decoder uit. Dat ik opnieuw een signaal "aan" naar mijn TV stuur boeit niet die blijft gewoon aan.
(even simpel kort door de bocht omschreven)

[ Voor 27% gewijzigd door Barca op 15-08-2012 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Barca schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:55:
[...]

Weet iemand dit misschien?
Is al eerder gevraagd: SChief in "[KPN] Glasvezel". Antwoord staat er twee posts onder.

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:42
Ik heb in de woon- en slaapkamer enkel COAX verbindingen liggen, die monteur van KPN zal denk ik niet deze vervangen tijdens de installatie of wel? Ik geef namelijk niet echt de voorkeur aan zo'n draadloze verbindingsset.

[ Voor 93% gewijzigd door Katseviool op 16-08-2012 10:00 ]

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:28
Wat wil je met coax doen als je straks bij kpn zit?

[ Voor 21% gewijzigd door White_Collar op 16-08-2012 10:48 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10 15:48
@White_Collar: Hij vraagt ook niet of hij de coax wel of niet moet vervangen (dat is wel duidelijk). Hij vraagt zich alleen af of de monteur dat zou doen.

Ik zou er iig niet op rekenen dat een monteur die coax er voor je uit gaat trekken en vervangen door UTP. Monteurs zullen als dat technisch werkt volgens mij eerder toch die powerline adapter oplossing gebruiken. Als er dan toch UTP nodig is, dan doen ze het meestal op de meest makkelijke manier. en dat is niet per se de manier die jij het mooist vindt :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Hans_18T
B2 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:18:
[...]

Hm helaas, het lijkt niet te helpen. Nog steeds bakken met SSDP verkeer vanaf het adres van de ExperiaBox.
Die IGMP Snooping static router port, moet daar nog iets ingesteld worden?
Ik gebruik zelf een iets andere opstelling (2x GS108E):

VLAN -> 802.1Q -> Basic (Basic configureerd wat eenvoudige dan Advanced)

Zolder (GS108Ev2 (v1.00.07))

Port 01: VLAN ID 1 (LAN Vigor2920)
Port 02: All (connected to ground floor)
Port 03: VLAN ID 1 (PC's)
Port 04: VLAN ID 1 (PC's)
Port 05: VLAN ID 1 (PC's)
Port 06: VLAN ID 1 (PC's)
Port 07: VLAN ID 1 (NAS)
Port 08: VLAN ID 2 (IPTV)

Begane grond (GS108Ev2 (v1.00.07))

Port 01: All (connected to top floor)
Port 02: VLAN ID 1 (PC's)
Port 03: VLAN ID 1 (Access point WIFI)
Port 04: VLAN ID 1 (Mediaspeler)
Port 05: VLAN ID 2 (IPTV Kinderkamer 2)
Port 06: VLAN ID 2 (IPTV Kinderkamer 1)
Port 07: VLAN ID 2 (IPTV Woonkamer)
Port 08: VLAN ID 2 (IPTV connected to TG789vn poort 3)

VLAN ID Enabled for IGMP Snooping = 2

Gezien het aantal beschikbare poorten op de GS105e kan je het volgende doen.

Port 1 - VLAN1 - EB
Port 2 - VLAN1 - Switch/Internet
Port 3 - VLAN2 - EB
Port 4 - VLAN2 - IPTV
Port 5 - All - Slaapkamer FS105 port 5

Slaapkamer:
Port 1 - VLAN1 - Internet
Port 2 - VLAN1 - Internet
Port 3 - VLAN1 - Internet
Port 4 - VLAN2 - IPTV
Port 5 - All - Meterkast

Static router port optie is niet aanwezig op de GS108e (je kan het volgens mij ook op all zetten)

• Katseviool
eymey schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:36:
@White_Collar: Hij vraagt ook niet of hij de coax wel of niet moet vervangen (dat is wel duidelijk). Hij vraagt zich alleen af of de monteur dat zou doen.

Ik zou er iig niet op rekenen dat een monteur die coax er voor je uit gaat trekken en vervangen door UTP. Monteurs zullen als dat technisch werkt volgens mij eerder toch die powerline adapter oplossing gebruiken. Als er dan toch UTP nodig is, dan doen ze het meestal op de meest makkelijke manier. en dat is niet per se de manier die jij het mooist vindt :).
Klopt :) Ik bedoel inderdaad de huidige coax aansluitingen die in-house getrokken zijn naar de verschillende slaapkamers.

Wat betreft die draadloze adapters, volgens mij heb ik die helemaal niet ontvangen. Zal straks eens kijken anders trek ik zelf wel even UTP door de muur.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Ik heb het zelf gedaan, 1x COAX eruit en gelijk 2x UTP erin. Netjes RJ45 doosjes in de muur gezet en zorgen dat je niet een miskoop doet op slechte kabel :)

Kost even wat werk, maar huis is nu helemaal klaar voor de IP wereld :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• B2

B2

wa' seggie?

Hans_18T schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:29:
[...]

Ik gebruik zelf een iets andere opstelling (2x GS108E):

Port 08: VLAN ID 2 (IPTV connected to TG789vn poort 3)
Ah maar daar zit het verschil volgens mij. Jij hebt de TG789vn waar nog per poort is aangegeven wat er op moet. De Arcadyan VGV7519 heeft wat KPN noemt "flex-poorten", m.a.w. het maakt niet uit waar je IPTV op aansluit, overal gaat de multicast overheen.

Nou ja, ik ben dr wel klaar mee. Ik laat mn nas weer lekker als router spelen. En als het jaarcontract om is gaan we wel eens kijken naar een provider die niet zo'n idiote modem/router meelevert.

• Hans_18T
B2 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:05:
[...]

Ah maar daar zit het verschil volgens mij. Jij hebt de TG789vn waar nog per poort is aangegeven wat er op moet. De Arcadyan VGV7519 heeft wat KPN noemt "flex-poorten", m.a.w. het maakt niet uit waar je IPTV op aansluit, overal gaat de multicast overheen.

Nou ja, ik ben dr wel klaar mee. Ik laat mn nas weer lekker als router spelen. En als het jaarcontract om is gaan we wel eens kijken naar een provider die niet zo'n idiote modem/router meelevert.
Klopt dat ik de TG789vn heb, maar toch blijft het vreemd dat op de VGV7519 multicast verkeer wordt verstuurd naar alle poorten waarop geen IPTV doos zit. Ik zou verwachten dat gedrag hetzelfde zou zijn als bij de TG789vn edoch met dat verschil dat je niet aan poort 3 vastzit. Dat je op je flexpoort geen switch moet aansluiten met een mix van Internet en IPTV verkeer kan ik nog inkomen.
Daarnaast verlies je bandbreedte op je airport express. Kan eigenlijk niet de bedoeling zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-10 23:00
is er recent nog een meeting gedaan om te kijken of de TV streams nu al wel de " beloofde" verbeteringen hebben gehad ? (is voor mij nu het wankelpunt om over te stappen van Ziggo naar KPN glas)

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-10 21:07
Ik bekeek hier een topic van gebruiker "Pogostokje" . Hij geeft daar eeen prachtig schema weer om de modem/router te omzeilen. Hij maakt daar gebruik van een Cisco switch SG200-08P.

Nu zie ik dat deze switches redelijk prijzig zijn hier in Nederland maar hier is hij een stuk goedkoper.

/Arthur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla
Thanks!
UniPer schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:08:

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Nou m'n glasvezel is opgeleverd/geïnstalleerd :) Op de opleveringsverklaring staan de volgende verklaringen:

Dempingswaarde OTDR meting:
iPvz: 11.8
CATVvz: 8.7

Iemand die wat meer context aan deze waarden kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Katseviool schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:20:
Nou m'n glasvezel is opgeleverd/geïnstalleerd :) Op de opleveringsverklaring staan de volgende verklaringen:

Dempingswaarde OTDR meting:
iPvz: 11.8
CATVvz: 8.7

Iemand die wat meer context aan deze waarden kan geven?
Normaal gesproken worden vezels doorgemeten door er aan de ene kant licht in te stoppen en aan de andere kant te kijken hoeveel licht er uitkomt. Glas heeft edoch voor verschillende golflengtes verschillende dempingswaardes. zie Hans_18T in "[KPN] Glasvezel"
OTDR metingen worden normaal gesproken uitgevoerd indien er ergens een breuk is, De de OTDR meting geeft dan weer hoeveel meter vanaf het injectiepunt een hoge reflectie is (lees breuk). Omdat de kabels naar de abbonnees nogal kort is (<5km) en de bitrates nogal laag zijn voert men vermoedelijk geen OTDR meting uit.
Ik verwacht dat de getallen die je ziet, gaan over absolute waarden e.g. -11.8 dBm en -8.7 dBm. Dit zijn "normale getallen" voor een korte afstand.
Bij mij heeft men destijds op beide golflengtes gemeten op beide vezels, dus ik had 4 getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:27
Pimmetje651 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:12:
is er recent nog een meeting gedaan om te kijken of de TV streams nu al wel de " beloofde" verbeteringen hebben gehad ? (is voor mij nu het wankelpunt om over te stappen van Ziggo naar KPN glas)
Ja, paar weken terug heeft iemand dat hier nog gedaan. Er was nog geen enkel verschil te zien.

zie hier : Verwijderd in "[KPN] Glasvezel"

[ Voor 8% gewijzigd door sverzijl op 17-08-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Hans_18T schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:05:
[...]

Normaal gesproken worden vezels doorgemeten door er aan de ene kant licht in te stoppen en aan de andere kant te kijken hoeveel licht er uitkomt. Glas heeft edoch voor verschillende golflengtes verschillende dempingswaardes. zie Hans_18T in "[KPN] Glasvezel"
OTDR metingen worden normaal gesproken uitgevoerd indien er ergens een breuk is, De de OTDR meting geeft dan weer hoeveel meter vanaf het injectiepunt een hoge reflectie is (lees breuk). Omdat de kabels naar de abbonnees nogal kort is (<5km) en de bitrates nogal laag zijn voert men vermoedelijk geen OTDR meting uit.
Ik verwacht dat de getallen die je ziet, gaan over absolute waarden e.g. -11.8 dBm en -8.7 dBm. Dit zijn "normale getallen" voor een korte afstand.
Bij mij heeft men destijds op beide golflengtes gemeten op beide vezels, dus ik had 4 getallen.
Ok thx voor de uitleg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
eymey schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:36:

Ik zou er maar wel op rekenen. Ik ben zelf installatie / service monteur geweest op glas en koper. Wat glas betreft zijn de monteurs verplicht een UTP kabel te trekken ( zover mogelijk is, en de leidingen het toelaten). Desktop PC hetzelfde verhaal. Uiteraard zijn er genoeg monteurs die power adapters aansmeren maar ik persoonlijk raad ze af ondanks dat ze meestal wel ok werken. Problemen verschijnen meestal pas na een maand of later.

Veel klanten denken dat deze adapters standaard in het pakket zitten maar dit is dus niet het geval. Voor 2 tv's zit je op ongeveer 90 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK, duidelijk :). Maar ben je ook verplicht om die UTP kabel op de meest nette manier te leggen (ookal kost dit veel tijd/boren/gesjor aan een trekveer als buizen te nauw zijn, etc.)?

Of heb je de opdracht om het 'werkend' op te leveren en alleen wat weggewerkt als dit niet al te veel tijd/geld kost? :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 23:35
Dat laatste dus. Ze leggen het waar mogelijk aan met een kabel (UTP), vaak halen we hiervoor de COAX uit een bestaande buis en trekken er UTP doorheen. Afwerking van het geheel is voor de klant, de klant moet zelf de kabel wegwerken/vastspijkeren/plakplinten toepassen. In principe sluit de monteur één PC/laptop aan en twee tv-ontvangers en de telefoon natuurlijk. Alles wat erbij komt is meerwerk (€15,- per kwartier, komt materiaal/kabel nog bovenop).

Als het niet mogelijk is om een kabel te trekken dan gebruiken we de DVS of in heel uitzonderlijke gevallen MoCA. Als DVS niet in het pakket zit kost dat €50,- voor twee Devolo's en €30,- voor één.

Dit geldt voor een volledige installatie. Bij een basis-installatie sluit de monteur alleen het NT + RG aan en indien nodig een WCD en activeert de diensten, verder niet. PS. Vergeet niet je bestaande KPN-mail mee te nemen naar de glasvezel, dit kan via de CSC. Als je dit niet doet is hij na 3 maanden weg. ;)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

SChief schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 23:08:
Is al eerder gevraagd: SChief in "[KPN] Glasvezel". Antwoord staat er twee posts onder.
Helaas pindakaas. Heb KPN gebeld maar ze beginnen er niet meer aan... ze sturen geen VIP1853's ter vervanging van de VIP1903's alleen maar omdat je dan "gratis" live kunt pauzeren... je moet nu echt het "opnemen" pakket nemen a EUR 5,- per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
glasvezel ligt in huis nu hoeft alleen kpn er nog maar iets mee te doen.

nu vroeg ik mij af. het modem van kpn dat ik krijg werkt dat een beetje? ik heb een laptop die draadloos gaat 2 smartphones en een tablet en een 1 vaste pc die bedraad gaat.

is het draadloze een beetje geschikt of is het gelijk beter om er een router of iets tussen te zetten?
maar welke en wat is dan handig om te doen?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

raydekok schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:37:

nu vroeg ik mij af. het modem van kpn dat ik krijg werkt dat een beetje? ik heb een laptop die draadloos gaat 2 smartphones en een tablet en een 1 vaste pc die bedraad gaat.

is het draadloze een beetje geschikt of is het gelijk beter om er een router of iets tussen te zetten?
Dat hangt er heel erg van af wat je er mee wil doen. Tweaktechnisch gezien is de ExperiaBox 3x ruk, maar voor de gemiddelde KPN klant werkt ie wel redelijk. Wireless op de ExperiaBox kun je een gangbaar bereik op verwachten, niet goed, niet heel slecht.

Of je zelf een accesspoint moet gebruiken (router heeft in jouw geval geen zin) moet je zelf ondervinden. Ik zou gewoon eerst de ExperiaBox uitproberen, mocht het bereik te slecht zijn, kijk dan naar een Accesspoint. Mocht je echt aan de gang willen met een eigen router en het uitsplitsen van de verschillende VLAN's moet je het topic even doorlezen en met name de posts van Pogostokje en Radiodurans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
B2 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:01:
[...]

Dat hangt er heel erg van af wat je er mee wil doen. Tweaktechnisch gezien is de ExperiaBox 3x ruk, maar voor de gemiddelde KPN klant werkt ie wel redelijk. Wireless op de ExperiaBox kun je een gangbaar bereik op verwachten, niet goed, niet heel slecht.

Of je zelf een accesspoint moet gebruiken (router heeft in jouw geval geen zin) moet je zelf ondervinden. Ik zou gewoon eerst de ExperiaBox uitproberen, mocht het bereik te slecht zijn, kijk dan naar een Accesspoint. Mocht je echt aan de gang willen met een eigen router en het uitsplitsen van de verschillende VLAN's moet je het topic even doorlezen en met name de posts van Pogostokje en Radiodurans.
ok thanx,

wat ik erg belangrijk vind is dat het draadloos een beetje bereik heeft. nu ziggo en dat modem kan in huis (1920) niet eens boven halen. er zit alleen hout in het huis en er zijn geen magnetrons ofzo te vinden.

verder wil ik gewoon mijn yabnews kunnen gebruiken op volle snelheid.

ik zal eerst de experiabox uitproberen natuurlijk.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-10 15:11
De mensen met 500MB of die het krijgen wat voor router hebben jullie om
die snelheden te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-10 23:52
babbi schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 12:59:
De mensen met 500MB of die het krijgen wat voor router hebben jullie om
die snelheden te halen?
topic is doorlezen scheelt hoop vragen :)
kpn leverd nu alleen nog maar standaard het V8 box uit, deze heeft zowel wan als lan Gbit verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

jopoh schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:10:
[...]

topic is doorlezen scheelt hoop vragen :)
kpn leverd nu alleen nog maar standaard het V8 box uit, deze heeft zowel wan als lan Gbit verbinding.
KPN levert wat zij noemen de ExperiaBox v8. Dit is de Arcadyan VGV7519. Dit is een model met een Gbit WAN poort en 4 Gbit LAN poorten. De LAN Poorten zijn wat KPN "flexpoorten" noemt, dat wil zeggen het maakt niet meer uit in welke poort je je TV ontvangers of PC's stopt. (Alhoewel dat bij mij nogal wat problemen veroorzaakt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-10 15:11
Misschien kijk ik eroverheen maar zie weinig welke routers geschikt zijn voor die snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
UHM, het wordt net nog genoemd 8)7

Bij KPN krijg je altijd de Experiabox erbij. Lijkt mij dan dat de nieuwste versie ook de 500 mbit abbo's aan kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-10 23:52
babbi schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 00:07:
Misschien kijk ik eroverheen maar zie weinig welke routers geschikt zijn voor die snelheid.
graag lezen,
en kijk even hier de handleiding van het V8 kpn box die nu geleverd worden: http://www.kpnadsl.nl/han...-arcadyan-handleiding.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberGorilla

Ik heb er regelmatig problemen mee en is voor mij voldoende om in dit forum te kijken. Ik overweg het schema van user "Pogostokje" die je hier vindt.

Even kort: je voorkomt een hoop problemen als je DMZ niet gebruikt en bij gebruik NAT je firewall uit zet. Je bent dan aangewezen op softwarematige firewalls op je apparatuur.

Zoals een andere user het mooi verwoordde: 3x ruk die V8. Wat dat betreft is die Fritzbox! van XS4ALL heel wat mooier.
Pagina: 1 ... 27 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.