[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.001 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyVi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:08
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 19:45:
[...]

Modulatietechniek maakt niet uit. Of dezelfde mpeg stream over IP of over DVB-C wordt verzonden maakt niks uit. Ziggo geeft de Technicolor feeds door en Technicolor gebruikt mpeg2 voor SD en h264/mpeg4 voor HD. Hun bitrate voor HD zit rond de 12-13mbit terwijl kpn rond de 7-8mbit zit.

Hier heb je een side-by-side vergelijking waarbij een Technicolor SD stream een KPN HD stream wegblaast:

Verwijderd in "Vodafone Thuis via Glasvezel"
Wegblaast valt wel mee vind ik, maar waar komen beide bronnen vandaan dan?

Misschien dat de ziggo de stream van technicolor met een betere kwaliteit het netwerk opgestuurd wordt maar dat wil nog niet zeggen dat het er met een betere kwaliteit er bij de klant uit komt.
Er zijn zoveel verschillende factoren waar dat van af hangt en ik blijf er bij dat het er bij mij beter uitziet dan bij mijn schoonvader. Misschien dat het aan zijn decoder ligt en als hij een nieuwe heeft dat het er wel beter uitziet.

Ik heb zelf wel eens een Digitenne stream gezien voordat hij door de zenderheen gaat de lucht in en dat ziet er ook veel scherper uit met veel meer details dan bij mij thuis op de TV in SD.

ik werk zelf in de broadcast wereld en daarom kom ik misschien erg sceptisch over. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyVi schreef op zondag 20 november 2011 @ 20:54:
[...]
Misschien dat de ziggo de stream van technicolor met een betere kwaliteit het netwerk opgestuurd wordt maar dat wil nog niet zeggen dat het er met een betere kwaliteit er bij de klant uit komt.
Ziggo zet de videostreams van de HD-zenders 1-op-1 door. Ze passen daar geen bitrate shaping op toe, in tegenstelling tot bij de videostreams van de SD zenders.
Er zijn zoveel verschillende factoren waar dat van af hangt en ik blijf er bij dat het er bij mij beter uitziet dan bij mijn schoonvader. Misschien dat het aan zijn decoder ligt en als hij een nieuwe heeft dat het er wel beter uitziet.
Dat ben ik met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rhodez schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:41:
@kayintveen: Ik lees met interesse je posten, omdat ik ook in Pijnacker woon en glasvezel aan kan vragan (we zullen bijna buren zijn denk ik). Lees ik nu goed dat jij de HD-kwaliteit van KPN beter vindt dan de HD-kwaliteit van UPC? Zelf heb ik nu HD van Stichting Kabelexploitatie Pijnacker en ben over het beeld daar erg tevreden. Helaas kunnen wij nu alleen nog maar kiezen van KPN, dus ben erg huiverig om over te stappen. Overigens heb ik van een helpdeskmedewerker van Lijbrandt begrepen dat zij bezig zijn om op korte termijn ook in Pijnacker te gaan leveren...
Ja ik ben hier net komen wonen (Vogelmuurerf) en kon eigelijk alleen voor KPN kiezen zonder schotel op het dak of bijna geen aanbod of traag internet. Internet is precies wat ze beloven (op een kleine 4mbit upload verschil na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:05
@Alexander01: 7-8 mbit had je gewild. Dan was het beeld echt nog wel beter geweest dan nu.

KPN komt echt niet verder dan 5-6 mbit voor een HD stream. Wellicht wordt er VBR gebruikt en kan het bij complexe beeldinformatie nog wat omhoog maar de keren dat ik met een Wireshark capture sessies heb gedaan en daarna met VLC geanalyseerd kwam ik tot dit resultaat.....

Ik ben wel heel benieuwd wat er de komende twee weken gaat gebeuren.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien hebben ze de variable bitrate in de tussentijd nog wel iets lager gezet vanwege de beperkte multicast capaciteit op de KPN netwerken:
denan in "XMS Glasvezel ervaring - XIII"

Vorig jaar leek 7mbit iig de ondergrens. Ook in dit overzicht:
Lijbrandt levert KPN IPTV streams?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyVi
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 21:05:
[...]

Ziggo zet de videostreams van de HD-zenders 1-op-1 door. Ze passen daar geen bitrate shaping op toe, in tegenstelling tot bij de videostreams van de SD zenders.

[...]

Dat ben ik met je eens.
Maar waar kwamen de 2 streams vandaan in je voorbeeld? Dus bij technicolor en kpn zelf of ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Technicolor SD van OnsNet Eindhoven en de KPN HD van Iphion.

Bij beiden worden de videostreams origineel doorgegeven (geen bitrate shaping).

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een oud KPN klant : ik heb zelf voor circa 1 jaar KPN (glasvezel) als provider gehad naast Ziggo en Canal digitaal. Wanneer ik tussen deze providers aan het zappen was kon ik duidelijk zien dat KPN toch wel het slechste van de 3 was ; het beeld had duidelijk weinig detail in mijn opzicht. Overigens heb ik bij GHM over WGDO waar ik nu zit het idee dat deze toch nog een stukje beter HD beeld dan Ziggo levert en ten opzichte van Canal digitaal helemaal. (enige nadeel blijft voor mij ; Geen Film1 maar heb hiervoor (nog) Film1 only via Canaldigitaal aangezien ik het niet snel zie gebeuren dat er bij GHM Film1 komt)

@RoyVi ; Ik vind het knap dat in jou opzicht KPN 'beter' is dan Ziggo. Ik zou toch nog maar is heel goed kijken want het verschil ten nadele van KPN is tot op heden toch helaas (nog) wel erg groot :(.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 01:23 . Reden: Add :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, typisch. Bij DTVmonitor zitten de HD zenders van Ziggo namelijk continu op de volle bitrate. Kijk maar naar Nederland 1 HD, Nederland 2 HD en Nederland 3 HD. De totale bitrate van de h264/mpeg4 stream daarvan zit continu tegen de 12.3 mbit. Dat is ook de volle videobitrate van de originele Technicolor multicast feeds die op WGDO glas door Glashart Media worden doorgegeven.

ArChie heeft dit ook al eens een keer gemeten:
ArChie schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:02:
Voor de volledigheid nog even de bitrates van de Elementary Streams erbij.

Nederland 1 HD via Glashart Media:
Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/3682/bitratesnederland1hdgla.png

Nederland 1 HD via Ziggo:
Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/43/bitratesnederland1hdzig.png
Kijk je echter naar de SD zenders bij Ziggo, dan zie dat ze daarbij wel degelijk bitrate shapen. Bij Ziggo zie ik videobitrates van in de 7mbit, terwijl de volle videobitrate bij de originele Technicolor multicast feeds van Glashart Media continu tegen de 8.2mbit zitten.

RTL 4 SD via Glashart Media:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/vxfcpttkwr/10301/ghm.png

RTL 4 SD via Ziggo:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/images/3etnjlbpv3/10300/ziggo.png

Het uiteindelijke verschil in beeldkwaliteit:
Glashart Media:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/0zndj5ea3v/4129/ghm.png
Ziggo:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/z3lg1iu18v/4130/ziggo.png

Bij Ziggo zijn er iets meer artefacts zichtbaar.
Maar het verschil is relatief klein met die KPN-Technicolor vergelijking van een paar posts terug.
Zeker als je bedenkt dat er daar een KPN HD stream vergeleken wordt met een Technicolor SD stream. Normaal gesproken zou de geupscalede SD content op die HD zender het makkelijk moeten winnen van de SD zender. Maarja, dat lukt KPN dus niet met die lage bitrates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag monteur op bezoek gehad voo de basis installatie van het bronze glasvezelpakket. Haal slechts 3 mb...ik dacht dat dit dicht tegen de 30mb aan moest zitten? Iemand een idee waar dit mis kan zitten? Heb een vrij nieuwe laptop dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:43:
Vandaag monteur op bezoek gehad voo de basis installatie van het bronze glasvezelpakket. Haal slechts 3 mb...ik dacht dat dit dicht tegen de 30mb aan moest zitten? Iemand een idee waar dit mis kan zitten? Heb een vrij nieuwe laptop dus daar zou het niet aan moeten liggen.
Weet nog van de installatie bij ons in sept 2009 dat 3 Mb voorkomt als de het profiel nog niet geladen. je kunt eens modem resetten en als dat niet helpt de helpdesk bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:43:
Haal je 3MB/s of 3Mb/s? Daar zit namelijk een groot verschil tussen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door S_Chief op 22-11-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:19

spanx

_Sp[A]nX_

3,4 megabyte per seconde haal ik ongeveer met bronze.... dat IS 30 mega bit (excl overhead)

Theoretisch maximum : 3,75 maar daar gaat nog overhead (standaard communicatie pakketjes)

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

iemand nog iets gehoord wat betreft verhogingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik haal stabiel 3,54MB met KPN brons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 3,04 MB per seconde. Moet zeggen dat ik verwacht had dat het meer zou zijn, zeker omdat je via adsl zelfs 10 MB per seconde kunt halen en ik altijd dacht dat glasvezel sneller was. Maar goed zeker niet ontevreden ben benieuwd naar de aankomende snelheidsverhogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:15
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 21:42:
Heb 3,04 MB per seconde. Moet zeggen dat ik verwacht had dat het meer zou zijn, zeker omdat je via adsl zelfs 10 MB per seconde kunt halen en ik altijd dacht dat glasvezel sneller was. Maar goed zeker niet ontevreden ben benieuwd naar de aankomende snelheidsverhogingen.
euh de 80mbit adsl vetbinding moet ik nog tegenkomen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op woensdag 23 november 2011 @ 21:47:
[...]

euh de 80mbit adsl vetbinding moet ik nog tegenkomen hoor
Met VDSL pair bonding moet dit wel mogelijk zijn, en blijkbaar is KPN hier al mee aan het testen.

Goed om te zien, dat er buiten fiber nog genoeg ontwikkelingen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En toch denk ik dat Adlermann meer doelde op het mogelijk door elkaar halen van MB of mb door Tomilio2.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Adlermann
eymey schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:43:
En toch denk ik dat Adlermann meer doelde op het mogelijk door elkaar halen van MB of mb door Tomilio2.
Dit dus ja :)

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:42:
[...]

Met VDSL pair bonding moet dit wel mogelijk zijn, en blijkbaar is KPN hier al mee aan het testen.

Goed om te zien, dat er buiten fiber nog genoeg ontwikkelingen zijn.
Voorlopig houdt het bij 42Mbit via VDSL wel op. 24Mbit op ADSL2+ is gewoon de max. Die snelheden zul je in de praktijk niet vaak of helemaal niet halen.

• Adlermann
Toen ik in een grijs verleden KPN glasvezel had maakte ik gebruik van een virj brakke experia box (met cone nat). Portforwarding werkte nauwelijks. Hoe is dat nu?

Verwijderd

Maar Ziggo 120 Mb zou dan toch meer dan 10MB per sec moeten halen?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Adlermann schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:06:
Toen ik in een grijs verleden KPN glasvezel had maakte ik gebruik van een virj brakke experia box (met cone nat). Portforwarding werkte nauwelijks. Hoe is dat nu?
Dat ding wordt nog steeds gebruikt bij KPN, gelukkig (als je de pech hebt bij KPN te zitten) kan je wel een eigen router plaatsen als je met VLAN's aan de gang gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 24-11-2011 12:24 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:17:
Maar Ziggo 120 Mb zou dan toch meer dan 10MB per sec moeten halen?
Daarmee adverteren ze wel ja, maar of je het haalt is een tweede. Bij KPN glasvezel Goud krijg je 100Mb/s waarmee je echt 12MB/s haalt (up en down)

• eymey
Raven schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:24:
[...]

Dat ding wordt nog steeds gebruikt bij KPN, gelukkig (als je de pech hebt bij KPN te zitten) kan je wel een eigen router plaatsen als je met VLAN's aan de gang gaat.
Tegenwoordig gebruikt KPN Experiaboxen van ZTE. die zijn al een stuk vriendelijker (hebben bv. ook een DMZ optie) en gebruiken wel een goede NAT.

• Adlermann
eymey schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:44:
[...]

Tegenwoordig gebruikt KPN Experiaboxen van ZTE. die zijn al een stuk vriendelijker (hebben bv. ook een DMZ optie) en gebruiken wel een goede NAT.
Dat zou al een hele vooruitgang zijn!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Alleen de webinterface van de ZTE is om te janken, vreselijk gewoon. :P

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 21:37
Heeft iemand van jullie al enig idee wanneer de tv-kwaliteit van KPN wordt verbeterd?

Verwijderd

verwijderd ik had een foutje gemaakt

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 20:34 ]

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoe kan je van de ZTE het wachtwoord resetten als je dat kwijt bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

SChief schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:45:
Alleen de webinterface van de ZTE is om te janken, vreselijk gewoon. :P
Ach ik vind het reuze meevallen, weet inmiddels alles wel goed te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyVi
Rhodez schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:12:
Heeft iemand van jullie al enig idee wanneer de tv-kwaliteit van KPN wordt verbeterd?
Ik heb de afgelopen week contact gehad met iemand van KPN die over de streams gaat, halverwege dit jaar is er al een upgrade geweest aan de compressie aparatuur waardoor de kwaliteit met de huidige bitrates van SD en HD zowel gelijk zijn als aan die van de kabel.

Vandaar in mijn eerdere posts dat ik het beeld bij mij mooier vind dan bij mijn schoonvader met HD en dus de voorbeelden van Alexander01 al niet meer kloppen.

En er wordt nu nog gesproken om de HD streams meer bandbreedte te geven waardoor het beeld nog beter gaat worden, KPN probeerd altijd de kwaliteit beter te krijgen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 20:20
Wow, je bent wel erg pro-KPN. :-)
Maar goed ik heb ook die 2 oranjes kastjes hier een 2-tal weken hangen, maar heb nog geen haast om over te stappen.
Zal eerst in m'n meterkast eens een wandcontactdoos plaatsen want dat is er niet, en dan moet ik ook nog utp kabels trekken naar de woonkamer. Ik had nog gevraagd of het mogelijk was om de aansluiting in de woonkamer te krijgen maar nee nu moet ik zelf gaan klooien. Mij lukt het wel maar de gemiddelde huishouden zie ik dat niet doen.
En al zouden ze een devolo (of hoe dat ook heet) leveren dan nog kan ik het niet gebruiken want er zitten nu geen wcd's. Of zorgen ze daar dan ook voor?
Liefst gewoon cat5e/6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RoyVi

Geloof alsjeblieft niet alles wat je van die KPN medewerkers hoort. Die zijn er niet vies van om onwetende klanten voor te liegen.

De bitrate is volgens de laatste metingen nog steeds hetzelfde als degene die je in de oudere posts terug ziet.

KPN heeft geen toverstaf waardoor ze met dezelfde encoders op dezelfde bitrates de beeldkwaliteit ineens aanzienlijk kunnen opwaarderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
RoyVi schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 16:38:
[...]

Ik heb de afgelopen week contact gehad met iemand van KPN die over de streams gaat, halverwege dit jaar is er al een upgrade geweest aan de compressie aparatuur waardoor de kwaliteit met de huidige bitrates van SD en HD zowel gelijk zijn als aan die van de kabel.

Vandaar in mijn eerdere posts dat ik het beeld bij mij mooier vind dan bij mijn schoonvader met HD en dus de voorbeelden van Alexander01 al niet meer kloppen.

En er wordt nu nog gesproken om de HD streams meer bandbreedte te geven waardoor het beeld nog beter gaat worden, KPN probeerd altijd de kwaliteit beter te krijgen. :*)
Ik denk eerder dat jij en je schoonvader gewoon scheel zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 21:37
[...]

Hoi RoyVi,

volgens mij klopt dit niet helemaal. Ik heb namelijk kort na onze aansluiting hier (volgens mij september) de kwaliteit van de televisie gezien in de winkel van Glashart in Bleiswijk. Daar deed het mij heel erg denken aan de kwaliteit die je hebt als je via Digitenne tv kijkt. Dat is in ieder geval niet wat ík mooi vind.

Overigens heb ik vanmiddag contact gehad met een medewerkster van de helpdesk van KPN Glasvezel en die gaf mij aan dat KPN bezig is om de tv-kastjes te veranderen en dat zou tot een grote verbetering moeten leiden. Het was echter nog niet bekend wanneer deze nieuwe tv-kastjes zouden worden geleverd, dus dan kan nog wel een jaar duren.

Helaas heeft Lijbrandt nu ook aan mij aangegeven voorlopig niet hier te gaan leveren op glasvezel, dus moet nog maar even geduld hebben ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 6436.3 KByte/sec
(=51490 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 1163.6 KByte/sec
(=9309 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 2901.0 Conn/min

Niets te klagen over de Kpn. Helaas wel een aantal weken geleden een glasvezelbreuk geweest (Houten) waardoor TV, Internet en telefonie meer als 48uur niet beschikbaar was (kan gebeuren).

Drukt je wel weer eens goed op de feiten hoeveel we dit alles gewend zijn. Vond het zelf wel weer eens rustig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 21:45
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 17:26:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 6436.3 KByte/sec
(=51490 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 1163.6 KByte/sec
(=9309 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 2901.0 Conn/min

Niets te klagen over de Kpn. Helaas wel een aantal weken geleden een glasvezelbreuk geweest (Houten) waardoor TV, Internet en telefonie meer als 48uur niet beschikbaar was (kan gebeuren).

Drukt je wel weer eens goed op de feiten hoeveel we dit alles gewend zijn. Vond het zelf wel weer eens rustig :)
Zo te zien is er toch echt iets mis met je KPN Glasaansluiting.
Je upload is veel te laag.
Toch reden om te klagen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:50

The_Worst

Unox

Een speedtest van speedtest.nl is niet betrouwbaar meer. Je kan beter die van speedtest.net pakken, hoewel die het ook lang niet altijd goed doet.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upload is prima. Staat nu echter even deze pc online en 2 laptops (1 hiervan is even films aan het downloaden).

Tevens staat de TV aan en hangt mijn vrouw aan de telefoon.

Zal nog eens posten als ik een vrije lijn heb.

ZILVER abbo trouwens.

EN: ik ben niet zo van het klagen (allereerste kabelmodem van Casema Utrecht gehad :) )

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 17:39:
Upload is prima. Staat nu echter even deze pc online en 2 laptops (1 hiervan is even films aan het downloaden).

Tevens staat de TV aan en hangt mijn vrouw aan de telefoon.

Zal nog eens posten als ik een vrije lijn heb.

ZILVER abbo trouwens.

EN: ik ben niet zo van het klagen (allereerste kabelmodem van Casema Utrecht gehad :) )
Tsja, maar dan nog ....
Ook al ben je aan het downloaden/bellen/TV kijken zal je upload nog in de buurt van de waarde moeten komen die in je abo staat.
Downloaden van films e.d. laat je gemiddelde downloadsnelheid wel zakken wat de meting onbetrouwbaar maakt, echter de upload zou daar weinig last van mogen hebben.
Misschien toch maar even een speedtest.net testje uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
[...]

De voordelen van Alexander01 kloppen nog steeds 100%

Het is nog steeds een stuk minder dan HD via UPC of Ziggo. En als je dat verschil niet ziet, tsja.... zelfs ik zie het verschil (en mijn ogen zijn niet al te best).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11-2023
Vooral op basis van diverse posts op dit forum waren mijn verwachtingen van de KPN HD streams niet al te hoog gespannen. Nu ik inmiddels digitale TV heb vind ik de beeldkwaliteit meer dan goed te noemen, de ontvanger is ingesteld op 1080p en de TV is full HD. Het zal vast zo zijn dat uit metingen blijkt dat de bitrates minder zijn dan bij andere providers, het gaat me echter veel te ver om anderen te adviseren om die reden van KPN IPTV af te zien. Het gaat er om hoe je het als gebruiker ervaart en voor de puristen zal het waarschijnlijk niet genoeg zijn. Overigens zijn de SD streams wel duidelijk van zichtbaar mindere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt er natuurlijk ook aan wat je gewend bent. Als je hiervoor naar de Technicolor HD simulcasts bij Ziggo hebt gekeken en nu naar de KPN HD simulcasts moet gaan kijken, dan denk ik dat je er binnen 1 dag weer vanaf wilt. Bij mij was dit al het geval toen ik Technicolor SD gewend was en KPN HD te zien kreeg.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11-2023
Daar heb je zeker een punt, voorheen keek ik UPC analoog op een 4:3 CRT. Ik kan me haast niet voorstellen dat het beeld nog veel beter kan dan nu al het geval is, ben benieuwd als de bitrates omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 17:11:
@RoyVi

Geloof alsjeblieft niet alles wat je van die KPN medewerkers hoort. Die zijn er niet vies van om onwetende klanten voor te liegen.

De bitrate is volgens de laatste metingen nog steeds hetzelfde als degene die je in de oudere posts terug ziet.

KPN heeft geen toverstaf waardoor ze met dezelfde encoders op dezelfde bitrates de beeldkwaliteit ineens aanzienlijk kunnen opwaarderen.
Met die metingen weten we dat de bitrate niet is veranderd, maar weten we niets van de gebruikte (configuratie van) de encoders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is onmogelijk dat er door een veranderde configuratie aan de encoders de beeldkwaliteit (en met name het detail) ineens aanzienlijk beter wordt. Daar zijn die bitrates gewoon veel te laag voor.

Dat heeft eymey jou ook al eerder duidelijk gemaakt toen die zogenaamde kwaliteitsverbetering door KPN werd doorgevoerd:
eymey schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:51:
@Dj-sannieboy: Sorry, maar er is echt 0,0 verschil te zien. Vooral op zenders als DiscoveryHD blijft het ontzettend artefacten. Het klopt inderdaad dat Tweak niet heeft gezegd dat de bitrate verhoogd zou zijn maar geloof mij, er is echt niets verbeterd, nieteens zichtbaar.

Hoe je het ook wendt of keert, andere encoder settings of niet: Het lukt maar niet om met krap 6 mbit een fatsoenlijk beeld te krijgen voor 1080i

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2011 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyVi
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 17:11:
@RoyVi

Ze hebben nieuwe encoders geplaatst, en ik ben geen onwetende klant. Ik werk zelf namelijk in de broadcast wereld (staat ook in mijn profiel) en ik heb vaak goed contact met engineers van kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe encoders of niet (hoevaak heeft men nu trouwens al wel niet geld weggegooid aan nieuwe encoders ipv gewoon kant en klare Technicolor streams door te gaan zetten?), het bewijs staat in mijn vorige post. Er zijn geen duidelijke zichtbare verbeteringen door gekomen.

En zelfs van de meeste efficiënte encoders kun je niet verwachten dat ze een state of the art plaatje neerzetten met dit soort bitrates.

Als je zelf in de broadcast wereld werkt dan zou je toch beter moeten weten.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2011 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@RoyVi: "Ze hebben nieuwe encoders geplaatst" zegt even weinig als wanneer je zegt "Ik heb andere benzine en nu lijkt het alsof ik harder rijd ookal rijd ik nog steeds 120".

Dan mag je nog in de broadcastwereld zitten of contact hebben met "de engineers van KPN". Heel fijn, maar dat bewijst nog niets. De praktijk is wat telt en die praktijk is dat Discovery HD zwermt van de artefacten (en nee dat komt NIET door een slechte hdmi kabel want dat had wel andere storingen opgeleverd). Nog een praktijk die telt, is dat iedere andere zichzelf respecterende aanbieder van HD televisie netjes de DolbyDigital 5.1 tracks door geeft als de omroep die aanlevert (Ziggo, UPC, Reggefiber Wholesale, etc.). Maar wie als enige niet? Juist, KPN.

Hebben jouw engineers van KPN daar ook een antwoord op? Of vormen de nieuwe encoders ook een antwoord op het alleen maar bieden van de stereo track?
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:25:
[...]

Met die metingen weten we dat de bitrate niet is veranderd, maar weten we niets van de gebruikte (configuratie van) de encoders.
Voor jou hetzelfde.

Nou kan ik er nog wel in mee komen dat @alexander01 soms wat doorzaagt op een bijna religieuze manier met eisen omtrent bitrates, geen verimatrix en dat soort dingen. Maar hij heeft in zoverre gelijk dat in vergelijking met Ziggo en UPC, het HD en SD beeld er daadwerkelijk gewoon niet uit ziet.

Alleen als je van Digitenne of analoog af komt kan je met droge ogen zeggen dat het beeld van KPN echt goed is. Bij Interactieve TV via ADSL is het best wel veel 'bang voor the buck' maar met een product als glasvezel, dat door KPN ook als haarscherp en " state of the art" in de markt wordt gezet mag je toch echt beter verwachten dan wat nu geboden wordt.

Want voor jouw informatie nogmaals: Los van gelijke bitrates en anders ingestelde encoders: Aan het beeld is 0,0 verbeterd!

Een collega van me die sinds eergisteren aangesloten is op glasvezel bij Vodafone (die Glashart Media levert met KPN streams) en Ziggo digitaal kent van bij z'n ouders vond al in 1 oog opslag "dat het HD beeld er niet uit ziet". Ja het ziet er op het oog scherper uit dan SD als het beeld vrij statisch is maar oh wee als er beweging in komt. Dan vallen die zogenaamd ge-tweakte encoders van KPN genadeloos door de mand. Ook hij vond het 8-12 mbit mpeg2 SD beeld van Nederland 1, 2 en 3 van Technicolor er stukken natuurlijker en artefactvrijer uit zien dan het 8 mbit HD beeld van IPTV.....

En dat heeft niets met subjectief te maken maar gewoon met hoe veel er objectief te zien valt. Als een 8 mbit mpeg2 SD streampje netjes zonder abnormaliteiten de pluisjes/vezels van een dikke trui laat zien terwijl dat op 8 mbit mpeg4 HD 1 groot onrustig blokjesveld is.... dan weet je genoeg.

[ Voor 37% gewijzigd door eymey op 26-11-2011 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Jullie hebben gelijk.
Het maakt niet uit wat je doet als je er als aanbieder maar voor zorgt dat het signaal vanuit Hilversum één-op-één overgezet wordt naar de eindgebruiker.
Dat er (veel of weinig) techniek tussen zit zal wel maar daar heeft een eindgebruiker, de tv kijker, geen boodschap aan die wil gewoon de beste beeldkwaliteit via glas en dat kan technisch gezien ook.
Het gaat hier dus niet om een onredelijke eis maar gewoon de vertaling van de termen die aanbieders zelf gebruiken zoals "haarscherp beeld", "onbeperkte capaciteit".

Een goede vergelijking bij iemand die wel een één-op-één stream binnenkrijgt of een ander die KPN streams krijgt is nog niet zo simpel te maken.
De TV die de beelden weergeeft is ook een belangrijke factor.
De ene TV is de andere niet en de verschillen kunnen heel groot zijn!
Dan heb ik het nog niet eens over een LCD of plasma want dat is een heel andere discussie.
Feit is dat ik niet voor niets een plasma heb en daar dus ook een fatsoenlijke TV kwaliteit wil hebben anders kan ik niet zo goed blijven kijken naar hetgeen ik nu doe (via de satelliet).

Ik maak me nog wel zorgen om de laatste opmerking hierboven over je collega die net Vodafone heeft en Glashart Media aangeboden krijgt via KPN streams.
Dat zou betekenen dat al mijn emails en uitspraken van Vodafone onjuist zijn of dat Vodafone afhankelijk van de locatie een andere techniek kiest. Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk.
Ik ga straks naar de vandaag geopende glasvezelwinkel hier in het dorp en hoop meer info te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:17
HoppyF schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 11:23:

...
Ik maak me nog wel zorgen om de laatste opmerking hierboven over je collega die net Vodafone heeft en Glashart Media aangeboden krijgt via KPN streams.
Dat zou betekenen dat al mijn emails en uitspraken van Vodafone onjuist zijn of dat Vodafone afhankelijk van de locatie een andere techniek kiest. Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk.
...
Dat zou niet anders zijn als wat Lijbrandt doet en waar je afhankelijk van de locatie de "KPN" streams of de "Glashart Media" streams krijgt.

Ik kan me overigens bijna niet voorstellen dat de issues bij KPN in de Motorola kastjes zitten, als je naar de specs kijkt dan denk ik dat die met een hoger bitrate echt wel goed beeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 19:33:
[...]

Tsja, maar dan nog ....
Ook al ben je aan het downloaden/bellen/TV kijken zal je upload nog in de buurt van de waarde moeten komen die in je abo staat.
Downloaden van films e.d. laat je gemiddelde downloadsnelheid wel zakken wat de meting onbetrouwbaar maakt, echter de upload zou daar weinig last van mogen hebben.
Misschien toch maar even een speedtest.net testje uitvoeren.
Speedtest.net:

Download: 48.43Mbps
Upload: 45.07Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
joop99 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 11:33:
[...]

Dat zou niet anders zijn als wat Lijbrandt doet en waar je afhankelijk van de locatie de "KPN" streams of de "Glashart Media" streams krijgt.

Ik kan me overigens bijna niet voorstellen dat de issues bij KPN in de Motorola kastjes zitten, als je naar de specs kijkt dan denk ik dat die met een hoger bitrate echt wel goed beeld geven.
Ben net in de vandaag nieuw geopende glasvezelwinkel (Ermelo) geweest.
Iemand van Vodafone gesproken, er waren daar overigens nog meer aanbieders aanwezig.

Helaas is de kennis van de medewerkers nogal beperkt. Technische info is er eigenlijk niet.
Ik heb alleen het antwoord gekregen dat Vodafone Glashart Media streams levert en niet de KPN streams.
Over de interactieve TV box heb ik ook geen nadere details los kunnen krijgen dus of dit afwijkt van hetgeen KPN levert weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Joop99 heeft inderdaad gelijk: Als Lijbrandt in een bepaald gebied actief is waar Reggefiber Wholesale de operator is, dan zal Vodafone daar automatisch ook de hoogwaardige Technicolor streams via Glashart Media doorgeven.

In Ermelo zal het hoogstwaarschijnlijk gewoon KPN worden en heb je dus nog steeds de hoogwaardige SD technicolor streams via DVB-C en de iets mindere KPN streams via IPTV als je voor een provider met Glashart Media kiest (Lijbrandt of Vodafone).
En fair is fair: We moeten nog afwachten of/wanneer KPN nou echt de HD streams gaat verbeteren. Tegenwoordig worden de meest belangrijke zenders standaard in HD doorgegeven dus als die streams verbeterd worden, dan is dat al een begin. En als je van UPC analoog of Digitenne af komt ga je er natuurlijk sowieso al op vooruit.

Overigens wel grappig: Ik wist nog nieteens dat ze in Ermelo inmiddels met een vraagbundeling bezig zijn. Hoewel het m'n vriendin nu net ook te binnen schiet dat ze haar ouders (die in Ermelo wonen) erover gehoord heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 26-11-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:20
eymey schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 00:18:
[...]

En dat heeft niets met subjectief te maken maar gewoon met hoe veel er objectief te zien valt. Als een 8 mbit mpeg2 SD streampje netjes zonder abnormaliteiten de pluisjes/vezels van een dikke trui laat zien terwijl dat op 8 mbit mpeg4 HD 1 groot onrustig blokjesveld is.... dan weet je genoeg.
ALS dat zo was wel ja.
Feit is echter dat ik hier met KPN glasvezel gewoon pluisjes/vezels zie en GEEN groot onrustig blokjesveld.
Zelfde met de screenshots die met enige regelmaat terugkeren, het beeld wat wij hier zien is niet zo beroerd als die screenshots suggereren.
Uiteraard kan het altijd beter maar maar dat wil nog niet zeggen dat het op dit moment waardeloze kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:40:
[...]

ALS dat zo was wel ja.
Feit is echter dat ik hier met KPN glasvezel gewoon pluisjes/vezels zie en GEEN groot onrustig blokjesveld.
Zelfde met de screenshots die met enige regelmaat terugkeren, het beeld wat wij hier zien is niet zo beroerd als die screenshots suggereren.
Uiteraard kan het altijd beter maar maar dat wil nog niet zeggen dat het op dit moment waardeloze kwaliteit is.
Ik heb een side-by-side vergelijking kunnen doen (overstap van kpn glasvezel nar ziggo).. KPN is echt waardeloos. Veel te weinig detail vergeleken met ziggo. Maar ik ben sowieso erg kritisch op beeld. Dus dat is misschien niet helemaal eerlijk. Ik vind detailweergave erg belangrijk. Het helpt daarbij ook niet dat k een visus van 1.6 heb :) Als je gewoon detail kunt waarnemen wil het ook zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ninjazx9r98 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:40:
[...]

ALS dat zo was wel ja.
Je kunt pas weten wat je mist als je het Technicolor spul op dezelfde tv hebt gezien. Roepen dat je iets kan zien, zonder te weten wat er nou precies mist, hebben we niks aan.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:46:
[...]

Je kunt pas weten wat je mist als je het Technicolor spul op dezelfde tv hebt gezien. Roepen dat je iets kan zien, zonder te weten wat er nou precies mist, hebben we niks aan.
Beetje vreemde suggestie dat je eerst Technicolor spul moet zien om het verschil te herkennen tussen een onrustig blokjesveld en pluisjes/vezels maar dat snap je hopelijk zelf ook wel.
Overigens ken ik de Technicolor streams weldegelijk aangezien mijn ouders Ziggo hebben dus ook de suggestie dat ik niet zou weten wat ik precies mis raakt kant noch wal.
Ik ken het verschil maar zie het niet als zo'n groot drama wat mensen zoals jij kennelijk wel doen, kennelijk behoor ik tot de (grote) groep mensen die op zich tevreden is met het geboden beeld en zoals vaker gezegd, betere kwaliteit is altijd welkom.
Verder nog iets zinnigs te zeggen?

[ Voor 14% gewijzigd door ninjazx9r98 op 26-11-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ninjazx9r98 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 16:09:
[...]

Beetje vreemde suggestie dat je eerst Technicolor spul moet zien om het verschil te herkennen tussen een onrustig blokjesveld en pluisjes/vezels maar dat snap je hopelijk zelf ook wel.
Overigens ken ik de Technicolor streams weldegelijk aangezien mijn ouders Ziggo hebben dus ook de suggestie dat ik niet zou weten wat ik precies mis raakt kant noch wal.
Ik ken het verschil maar zie het niet als zo'n groot drama wat mensen zoals jij kennelijk wel doen, kennelijk behoor ik tot de (grote) groep mensen die op zich tevreden is met het geboden beeld en zoals vaker gezegd, betere kwaliteit is altijd welkom.
Verder nog iets zinnigs te zeggen?
Je snapt het niet he... Op mijn screen vergelijking kan ik bij de KPN screens ook nog enigsinds wat rimpels en gezichtsdetail zien. Alleen op die Technicolor screens komt dat veel beter naar voren, waardoor het veel duidelijker is en er ook veel meer te zien is. Bovendien kan het nog eens zo zijn dat jou tv enigsinds probeert om blokjes/artefacts te verhullen waardoor jij het niet als een onrustig blokveld waarneemt. Samsung TV's doen dat bijvoorbeeld. Die schalen het beeld iets softer waardoor jaggies ed. veel minder opvallen in het beeld.

Dat jij bij je ouders met Ziggo de Technicolor streams gezien hebt is precies hetzelfde verhaal als wat RoyVi hier ook steeds ophangt (Ziggo beeld bij schoonvader is minder...)

Nogmaals, je kunt pas spreken van een eerlijke vergelijking als je dezelfde signalen op dezelfde TV bekeken hebt. Niet alle tv's hebben dezelfde beeldverwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Hoeveel variabelen/excuses ga je er met de haren bij slepen om je 'gelijk' te halen?
Eerst een hoop poeha dat het beeld dramatisch is bla bla bla en nu ineens zijn er TV's die slecht beeld verhullen, kun je het alleen zien als je exact dezelfde TV gebruikt hebt enz enz.
Als je geen Samsung kunt gebruiken omdat die eea verhult, alleen verschil kunt zien als je vergelijkingen doet met exact dezelfde TV, hoeveel blijft er dan nog over van je verhaal dat het beeld zo ontzettend slecht is en dat dat zo duidelijk zichtbaar zou zijn?
Met andere woorden, als je aan alle voorwaarden van Alexander01 voldoet dan zou het eventueel kunnen dat je ziet dat KPN een slechte(re) beeldkwaliteit levert.
Waarom is het nu zo moeilijk om te accepteren dat er ook mensen bestaan die ondanks dat ze weten dat de kwaliteit beter kan (en gaat worden) toch op zich tevreden zijn met de huidige kwaliteit?

PS
Zowel hier als bij mijn ouders hangt geen Samsung aan de muur
PS2
Wat nu als ik je vertel dat er bij mijn ouders exact hetzelfde type toestel aan de muur hangt als hier :9
PS3
Voor de KPN abonnees, koop een Samsung dan heb je ineens stukken minder last van die beroerde kwaliteit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:22:
Hoeveel variabelen/excuses ga je er met de haren bij slepen om je 'gelijk' te halen?
Eerst een hoop poeha dat het beeld dramatisch is bla bla bla en nu ineens zijn er TV's die slecht beeld verhullen, kun je het alleen zien als je exact dezelfde TV gebruikt hebt enz enz.
Als je geen Samsung kunt gebruiken omdat die eea verhult, alleen verschil kunt zien als je vergelijkingen doet met exact dezelfde TV, hoeveel blijft er dan nog over van je verhaal dat het beeld zo ontzettend slecht is en dat dat zo duidelijk zichtbaar zou zijn?
Met andere woorden, als je aan alle voorwaarden van Alexander01 voldoet dan zou het eventueel kunnen dat je ziet dat KPN een slechte(re) beeldkwaliteit levert.
Waarom is het nu zo moeilijk om te accepteren dat er ook mensen bestaan die ondanks dat ze weten dat de kwaliteit beter kan (en gaat worden) toch op zich tevreden zijn met de huidige kwaliteit?

PS
Zowel hier als bij mijn ouders hangt geen Samsung aan de muur
PS2
Wat nu als ik je vertel dat er bij mijn ouders exact hetzelfde type toestel aan de muur hangt als hier :9
PS3
Voor de KPN abonnees, koop een Samsung dan heb je ineens stukken minder last van die beroerde kwaliteit :P
Hij heeft ook gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:20

AvK

Ready Set Go

Goh, steeds meer forummers 'doorzien' onze Alex. Nu de moderators nog ........

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ninjazx9r98 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:22:
Veel want jij vergelijkt appels met peren door op 2 verschillende tv's te vergelijken, alleen je bent blijkbaar te dom om dat te snappen. Als je gewoon vergelijkt op dezelfde Samsung TV kun je het verschil gegarandeerd zien. Als het beeld minder rotzooi bevat zal Samsung dat ook gewoon laten zien.
Nogmaals, NIET elke TV heeft dezelfde beeldprocessing. Zelfs Samsung gebruikt verschillende videoprocessors:
(T-VAL * DEUC_ ****.*. exe) processor Valencia
(T-CHL * DEUC_ ****.*. exe) processor Chelsi
(T-ARS * DEUC_ ****.*. exe) processor Arsenal
(T-TDT * DEUC_ ****.*. exe) processor Trident
(T-MSX * DEUC_ ****.*. exe) processor MStar

En grotere tv's waarbij het beeld meer uitgerekt wordt hebben altijd een minder scherp beeld dan kleinere tv's. En zo zijn er nog tig andere factoren. Kwaliteit van de deinterlacing, etc. Je kunt geen appels met peren vergelijken.

Als je niet weet waar je over praat, reageer hier dan gewoon niet.
PS3
Ja, daar kom je nu mee. Vind je het heel erg als ik dat niet geloof :w
Minder rotzooi in het beeld ja, maar ook mindere beeldkwaliteit. Ben je nou serieus zo dom?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Hou toch es op man. Je maakt je zelf onbeschrijfelijk belachelijk zo langzamere hand.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:57:
Hou toch es op man. Je maakt je zelf onbeschrijfelijk belachelijk zo langzamere hand.
Jij moet helemaal je mond houden met je Pro KPN gezwets zonder argumentatie.
AvK schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:53:
Goh, steeds meer forummers 'doorzien' onze Alex. Nu de moderators nog ........
Moeilijk he, begrijpend lezen...
Adlermann gaf als reactie op het bericht van ninjazx9r98 dat ik gewoon gelijk heb. Maar jij hebt er duidelijk moeite mee om dat juist te interpreteren.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2011 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
KPN probeerd altijd de kwaliteit beter te krijgen. :*)
Om hier nog even op te reageren:

KPN probeert alleen om de kwaliteit beter te krijgen als dit onder marktdruk moet. KPN is een op geldbelust beursgenoteerd bedrijf (erger dan andere bedrijven) en zal nooit op eigen initiatief meer kwaliteit willen leveren dan hoogst noodzakelijk is.

Om een paar voorbeelden te noemen:

- Ziggo was de eerste landelijke provider die de HD simulcasts van alle Nederlandse basiszenders in zijn basispakket opnam. KPN volgde 'onder marktdruk' daarna. KPN zou dit nooit op eigen initatief hebben gedaan zoals Ziggo wel heeft gedaan.

- KPN levert nu heel achterbaks dezelfde ADSL streams ook over glasvezel, voor een hogere prijs. Nu deze informatie massaal op internet circuleert gaat men hier pas wat aan doen. Ook vanwege marktdruk.

- Glashart Media levert bijvoorbeeld nog gewoon analoog en onversleutelde DVB-C. Dat hadden ze niet hoeven te doen, maar om de klanttevredenheid te vergroten doen ze dat toch. KPN doet dat niet. Meerdere platforms onderhouden kost het KPN management en de aandeelhouders veel te veel geld.

- Providers als XMS communiceren gewoon eerlijk en open tegen de klanten wat er speelt en onderbouwen dat technisch en inhoudelijk ook goed.
Voorbeelden:
Verwijderd in "XMS Glasvezel ervaring - XIV"
Verwijderd in "XMS Glasvezel ervaring - XIV"
Van KPN medewerkers krijg je alleen maar misleidende, verwarrende en technisch incorrecte antwoorden:
Verwijderd in "[KPN] Glasvezel"

- Reggefiber en de kabelaars dringen mensen niet een standaard router op, maar laten die keuze aan de klant. KPN dicteert echter nog steeds met dichtgetimmerde Experiaboxen. Dit scheelt zogenaamde support calls en dat levert het KPN management en de aandeelhouders weer meer geld op.
Om bij KPN een router naar keuze te gebruiken is voor de normale consument niet te doen, gegeven het gehannes met alternatieve firmware en vlan configuraties.

- Glashart Media gebruikt voor IPTV een klantvriendelijker conditional access systeem: een VLAN wat afgeschermd is met mac/vendorclass. Hierdoor blijft er voor de meer ervaren gebruikers toch nog een mogelijkheid over om alternatieve apparatuur naar keuze te gebruiken om iptv mee kijken. KPN timmert elke zender, maar dan ook echt elke zender, dicht met Verimatrix, terwijl ook zij gebruik maken van aparte VLAN's. En ook bij Ziggo kun je middels een Alphacrypt module alternatieve apparatuur gebruiken die niet door Ziggo supported is. KPN Verimatrix't z'n streams zodat klanten altijd verplicht zijn om een KPN ontvanger te gebruiken. Daardoor kan KPN de consument ook weer fijn extra diensten aansmeren als betaald opnemen 'in the cloud'. Dat levert het KPN management en de aandeelhouders weer extra geld op.

- Hetzelfde voor ITV online. Ook weer zo'n fijn dichtgetimmerd platform met Microsoft Silverlight DRM. Ook weer alleen te bekijken via een website op een Windows PC waarop je altijd die Microsoft Silverlight DRM geïnstalleerd moet hebben. Dit terwijl Ziggo het gewoon een stuk klantvriendelijker aanpakt en gewoon kale streams gebruikt voor z'n online tv. Zie reacties in:
meuk: Ziggo Live Televisie Player 1.0.7
meuk: Ziggo Live TV player 1.0.9
En ook op de Universiteit Twente kan men gewoon kant en klare Technicolor streams op de PC bekijken:
http://iptv.utwente.nl/?page=info

Dit bedoel ik nou. Met deze voorbeelden krijg je een goed beeld wat nou het verschil is tussen een klantvriendelijke aanpak, gericht op de wensen van de klant, en een klantonvriendelijke aanpak, gericht op de wensen van de aandeelhouders en het KPN management.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Nuff said.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Alexander heeft zeker gelijk.
Natuurlijk maakt het uit met welk merk/model TV je naar de signalen kijkt.
Dan nog even terug naar "vroeger" (en dat is niet eens zo lang geleden ...)

Een paar jaar geleden was iedere prima tevreden met een VHS videorecorder en een CRT beeldbuis TV.
Daar je alleen nu echt niet meer mee aan komen.
Waarom niet?
Omdat de techniek vooruit gaat en je niet voor niets full HD TV's hebt waarmee je juist de mogelijkheid hebt om haarscherpe en blokjes/artefact vrije beelden te bekijken.

Je kunt best met Digitenne of VHS kwaliteit naar je full HD TV kijken maar dat ziet er echt niet uit.
Iedereen heeft niet hetzelfde referentiekader en daar zit het probleem.
Er zijn mensen die met minder genoegen nemen omdat hun budget het niet toelaat of omdat ze het wel best vinden.
Van een tweaker mag je wel verwachten dat hij/zij hoge eisen stelt aan kwaliteit en techniek.
Daarvoor ben je immers een tweaker en anders zat je hier ook niet op dit forum.

Ik zou ook graag zien dat aanbieder zoals KPN en anderen contractueel vastleggen wat de kwaliteit van een TV signaal minimaal moet zijn.
Dus een term "haarscherpe beelden" zegt niet zoveel.
Met downloaden/uploaden leg je ook vast wat de snelheid moet zijn, voor TV zou dit niet anders moeten zijn.
Het gaat niet alleen maar om het aantal kanalen wat je kunt bekijken waarbij ook nog eens geldt dat meer niet beter is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn he, dat ik mijn dingen tenminste onderbouw in plaats van een provider op te heerlijken of af te kraken zonder ook maar iets te onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Onderbouwen?
Door zoveel mogelijk details te geven onderbouw je helemaal niks. Het gaat om de beleving van de gebruiker. Feit is dat de gemiddelde gebruiker zeer tevreden is over IPTV van KPN.
En ja, zelf vind ik ook dat het SD signaal ondermaats is voor de glasklanten. Dat gaat binnenkort beter worden, is al meerdere keren gezegd en aangekondigd.
Als dat daadwerkelijk gebeurt, ga je dan stil in een hoekje zitten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 18:01:
[...]

Fijn he, dat ik mijn dingen tenminste onderbouw in plaats van een provider op te heerlijken of af te kraken zonder ook maar iets te onderbouwen.
Logge en trage grote bedrijven zoals vroeger de PTT nu KPN maar ook UPC en Ziggo hebben allemaal de neiging zelf te bepalen wat de consument moet zien of moet afnemen.
Dit model werkt zo langzamerhand niet meer.

We willen best wel wat betalen maar je moet hiervoor wel een product krijgen wat transparant is en gebruik maakt van een open infrastructuur.
Gesloten netwerken en alleen maar gebruik mogen maken van een door de leverancier vastgesteld product werkt nu eenmaal niet.
Er zijn misschien uitzonderingen maar over het algemeen geldt deze regel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 18:09:
Onderbouwen?
Door zoveel mogelijk details te geven onderbouw je helemaal niks.
Naast die details zeg ik er ook bij waarom iets slecht is, beter kan of juist goed is. Dus ik onderbouw mijn reacties wel degelijk.
Het gaat om de beleving van de gebruiker. Feit is dat de gemiddelde gebruiker zeer tevreden is over IPTV van KPN.
Heb jij een representatief klanttevredenheidsonderzoek wat onder meerdere providers gehouden is en waaruit je kunt opmaken dat het tevredenheidspercentage bij KPN klanten hoger ligt dan bij Ziggo klanten of bij XMS klanten? Nee dat heb je niet... Dus loop hier niet allerlei aannames te verkondigen.
En ja, zelf vind ik ook dat het SD signaal ondermaats is voor de glasklanten. Dat gaat binnenkort beter worden, is al meerdere keren gezegd en aangekondigd.
SD? Er zijn helemaal geen aankondigingen of geruchten geweest over SD. Alleen nog maar over HD.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2011 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Beste A01,

Je truukje is al lang en breed bekend. Je haalt steeds uit de reactie van een ander een quote.
Deze quote trek je daardoor uit het verband en je gaat er mee aan de haal. Je gaat consequent niet in op goede argumentatie van anderen. Je pakt gewoon het deel wat jouw goed uitkomt (positief of negatief) en doet daar JOUW ding mee. Het is zo ontzettend doorzichtig. Zo kinderachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 18:29:
Beste A01,

Je truukje is al lang en breed bekend. Je haalt steeds uit de reactie van een ander een quote.
Deze quote trek je daardoor uit het verband en je gaat er mee aan de haal. Je gaat consequent niet in op goede argumentatie van anderen. Je pakt gewoon het deel wat jouw goed uitkomt (positief of negatief) en doet daar JOUW ding mee. Het is zo ontzettend doorzichtig. Zo kinderachtig.
Onzin, ik trek niks uit z'n verband. Alles is technisch onderbouwd en gaat in op de misvattingen die andere hier posten.

Kom jij maar eens met tegenargumentatie... Je loopt tot nu toe alleen maar te zeiken over andere (zowel hier als in het Lijbrandt topic), maar onderbouwen waarom doe je niet...

Je zegt alleen maar:

KPN is beter... KPN is een goed bedrijf... KPN heeft het niet slecht voor met hun klanten...

Verder kom je niet.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
KPN is beter... KPN is een goed bedrijf... KPN heeft het niet slecht voor met hun klanten...
Ik heb glasvezel van KPN, lees veel in dit deel van tweakers... maar dit stukje heb ik gemist, lijkt nu meer op een welles nietes forum als een onderwerp wat behandeld word...

Iedereen ziet / ondervind dingen anders, en hier lopen wat mensen met een dwingerig ondertoontje te vertellen wat iemand "moet" ondervinden en verhelijken,,,

Heb jaren UPC gehad, toen IPB via ADSL, nu via Glas .. en als je hier UPC komt kijken, is PN hier (voor mij) de beste .. echter heb ik de andere aanbieders niet gezien / geprobeerd .. Glas bevalt goed en da's het belangrijkste .. 4 STB's. brons, genoeg snelheid voor de pc's en opnemen,(pakket) de Xbox werkt met Live, ping gemiddeld 11ms (was bij UPC 16) betaal brons + 2 stb huur ben dus erg tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

har0 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 19:15:
[...]

Ik heb glasvezel van KPN, lees veel in dit deel van tweakers... maar dit stukje heb ik gemist
Dit liep ie rond te spuien in het Lijbrandt topic tijdens het overnamenieuws van Reggefiber door KPN.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:58
AvK schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 18:29:
Beste A01,

Kom alsjeblieft pas weer terug als je dingen kan onderbouwen.
Wat je nu doet is A01 structureel de tent uit te lokken, over kinderachtig gesproken... :+

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Alexander01 heeft een juist beschreven onderbouwing, alleen als je exact dezelfde tv's zou gebruiken (met exact dezelfde instellingen!) kan je een juiste inschatting/ test doen.

Ik heb zelf een sammy B650 en heb zoveel mogelijke digitale verbeteropties uitgezet ivm het betere signaal van mijn HD streams van de schotel.

Neem maar van mij aan dat de streams van de schotel stukken beter zijn dan die van de kabel....

Enkele jaren geleden werd er in de USA ook veel heisa gemaakt van kabel providers die de kwaliteit van HD streams beperkten om zo kosten te drukken ten koste van de klanten....

[ Voor 57% gewijzigd door spanx op 26-11-2011 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spanx schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 21:17:
Neem maar van mij aan dat de streams van de schotel stukken beter zijn dan die van de kabel....
Klopt niet helemaal. Misschien als je het over buitenlandse zenders hebt, maar alle vbr streams van de Nederlandse zenders die door Canaal Digitaal doorgegeven worden zijn minder dan de Technicolor streams op de kabel. Canaal Digitaal gebruikt (zeker bij SD) zeer lage minimum bitrates bij vbr, met als gevolg dat de beeldkwaliteit (stilstaand of bewegend) niet zo helder en gedetailleerd is als op de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Klopt er zijn zeer veel verschillende streams, er zitten iig vele goede tussen. Gelukkig heb ik niet alleen canal digital.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ach die Alexander lijkt wel een gefrustreerde ex KPN medewerker of klant. KPN is wel degene die flink geld investeerd in glasvezel. Zonder KPN hadden heel veel mensen geen beschikking over glasvezel. Waarom open je geen nieuw topic? Ik zie je alleen maar anti KPN reageren in KPN topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen KPN nog geen belang had in Reggefiber zaten er ook al veel mensen op glasvezel. En dan heb je nog andere partijen als CIF die ook consumenten glas aanleggen. Men kan het prima zonder KPN af. Het graven kan Reggefiber uitstekend alleen af, het geld hoeft niet per se van KPN te komen en de operator rol kan ook prima door andere bedrijven vervuld worden. Er is er is inmiddels ook al een 3e operator actief op een aantal Reggefiber netwerken (GlasOperator).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Dj-sannieboy: Je vergeet alleen 1 ding:

Als deze discussie uitsluitend over KPN zou gaan, dan hadden we nog geen issue gehad (gewoon niet voor KPN kiezen als het je niet bevalt).

Het feit wil echter dat je in de huidige markt gewoon niet meer om KPN heen kan. Zelfs providers (zoals Lijbrandt en Vodafone) die televisie van Glashart Media willen aanbieden zitten op netwerken waar alleen KPN actief is als operator nog steeds met de streams die bij KPN vandaan komen. Omdat KPN niet de streams die Glashart Media eigenlijk wenst kan/wil routeren.

En DAAR gaat het om. Zeker nu alle diensten van Reggefiber Wholesale, Lijbrandt, Ispfabriek en Glashart Media nu ook over gekocht zijn door KPN.

Persoonlijk ben ik zelf trouwens absoluut niet anti-KPN maar het gaat in dit geval gewoon om het principe en de arrogantie waarmee KPN alles denkt te kunnen maken!

En aan anderen: Kom dan niet aan met "alleen op dezelfde TV met precies dezelfde instellingen kan je goed vergelijken". Toevallig doe ik dat dus.....

Ik heb twee bronnen:
* DVB-C van Glashart Media via ingebouwde tuner TV. Streams komen via 2e vezel uit Hilversum.
* IPTV van Glashart Media via een met HDMI aangesloten Amino settopbox, output streams "as is" (dus TV net als bij z'n ingebouwde tuner de upscaling en de-interlacer laten gebruiken), Streams komen in dit geval van KPN.

Verder alle beeldinstellingen hetzelfde. En dan is het verschil gewoon duidelijk.

DVB-C SD (want via dit medium wordt geen HD aangeboden) wint het duidelijk van dezelfde zender, maar dan in HD versie met een upscaled SD uitzending, op IPTV. Om nog maar te zwijgen van de SD versie op IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:55:
[...]

Veel want jij vergelijkt appels met peren door op 2 verschillende tv's te vergelijken, alleen je bent blijkbaar te dom om dat te snappen. Als je gewoon vergelijkt op dezelfde Samsung TV kun je het verschil gegarandeerd zien. Als het beeld minder rotzooi bevat zal Samsung dat ook gewoon laten zien.
Over dom gesproken, aan de antwoorden te zien snap je de inhoud van de berichten waar je op reageert niet eens en dat maakt het best wel vermakelijk.
Wat jij namelijk maar niet wilt/kan begrijpen is dat er mensen zijn die op zich tevreden zijn met KPN maar dat komt op de een of andere manier niet door die dikke plaat die voor je kop zit.
Dan kun je met allerlei technische verhalen aankomen maar slecht beeld is iets wat mensen ervaren en niet iets wat je met theorie als 'bewijs' kunt aantonen.

Nergens zie je mij zeggen dat de beeldkwaliteit super is, dat het beter is dan anderen enz enz.
Het enige wat ik zeg is dat IK op zich tevreden ben met de kwaliteit zoals die nu is, dat een betere kwaliteit altijd welkom is en dat ik GEEN onrustig blokjesveld zie.
Vreemde is alleen dat ik niet tevreden mag zijn omdat een of andere Alexander01 kan 'bewijzen' dat ik naar vreselijk slecht beeld zit te kijken en dat is nu precies waar ik me aan irriteer met dat drammerige gedoe van je.
Dan kun je nu weer om de hete brij heen gaan draaien en met nog meer technisch gel*l komen maar als je bovenstaande daadwerkelijk niet snapt (en veel simpeler dan hierboven kan ik het niet omschrijven) dan houdt het gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Gelukkig heeft iedereen een eigen mening, sommige mensen zijn gewoon kritisch en willen niet opgezadeld zitten met een "mindere" beeldkwaliteit terwijl andere mensen zeer content zijn met wat ze ontvangen...

De rest van de mensen boeit het ook niet echt, toevallig ben ik een kritische kijker en als ik bij mensen op bezoek ga is het werkelijk verschrikkelijk wat ik tegen kom maar ieder zijn ding en laat mensen in hun waarde.

Ik zit in een UPC gebied waar digitale tv net begint door te breken.... Alleen is het zo dat iedereen nogal een oudere tv heeft waardoor ze alsnog bijna geen verschil zien in beeldkwaliteit...

So be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:53
Leest hier toevallig ook iemand mee die overgestapt is van UPD Digitale HD TV, en wat vindt die van de KPN Glasvezel HD televisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 00:58:
Toen KPN nog geen belang had in Reggefiber zaten er ook al veel mensen op glasvezel. En dan heb je nog andere partijen als CIF die ook consumenten glas aanleggen. Men kan het prima zonder KPN af. Het graven kan Reggefiber uitstekend alleen af, het geld hoeft niet per se van KPN te komen en de operator rol kan ook prima door andere bedrijven vervuld worden. Er is er is inmiddels ook al een 3e operator actief op een aantal Reggefiber netwerken (GlasOperator).
Klopt, feit is wel dat Reggefiber zonder grote investeerder erachter geen kabel de grond in krijgt.
De aanleg van een glasvezelnetwerk tot aan de voordeur is duur en moet ergens van betaald worden.
Van de consument kunnen ze geen aansluitkosten vragen want dan stapt er niemand over.
De enige oplossing is dan "gratis" mensen aan te sluiten en de kosten in het abonnement door te berekenen door de diverse aanbieders.
De rol van glasoperator kan door meerdere bedrijven worden ingevuld en dat is maar goed ook.

Verder vind ik het wel jammer dat veel mensen niet in (willen) zien dat de beeldkwaliteit veel beter kan en ook moet. Alleen al omdat je glas moet positioneren boven de kabel en een beter product moet afleveren omdat het gewoon technisch gezien kan.
Pas dan onderscheid je je als aanbieder van glas tov van kabelaars, ADSL e.d.

Misschien is beeld moeilijk onderling te vergelijken en zit daar ook het probleem.
Neem als voorbeeld dan eens geluid.
Wil je naar een originele CD luisteren of naar een geripte MP3 met een kwaliteit van 64 Kbits?
Ja, ook hier maakt het uit hoe je naar de CD of MP3 luistert maar als je kwalitatief goede apparatuur gebruikt (en dat kan ook een kleine draagbare audiospeler of GSM zijn), dan hoor je het verschil echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:54

BCC

HoppyF schreef op zondag 27 november 2011 @ 11:11:
Verder vind ik het wel jammer dat veel mensen niet in (willen) zien dat de beeldkwaliteit veel beter kan en ook moet.
Helemaal mee eens, maar de realiteit is echter dat 99% van de mensen het niet interesseert. tv=tv. Zelfde geldt voor geluid, iedereen luistert tegenwoordig muziek via Youtube..

[ Voor 10% gewijzigd door BCC op 27-11-2011 13:14 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
BCC schreef op zondag 27 november 2011 @ 13:13:
[...]
Helemaal mee eens, maar de realiteit is echter dat 99% van de mensen het niet interesseert. tv=tv. Zelfde geldt voor geluid, iedereen luistert tegenwoordig muziek via Youtube.
Als 99% van de mensen niet geïnteresseerd zijn in de mogelijkheden van glasvezel met de daarbij horende kwaliteitsverbetering dan ziet het er slecht uit voor de uitrol van glasvezel.
Waarom zou je anders overstappen op glas als je tevreden bent met wat je hebt?
Stil blijven staan is achteruitgang zoals je weet.

Als er geen innovatie was zat je nu nog steeds met een 300 baud modem met inbelverbinding een tekstberichtje te sturen. Gelukkig zijn die tijden voorbij en is er wel vooruitgang geweest en zijn de meeste mensen gewoon meegegaan in die verandering.

En ja, Youtube is leuk om even een kort filmpje te bekijken maar daar houdt het wel mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 00:58:
Nou ik weet wel zeker dat als KPN niet degene was die geinvesteerd had, dat er slechts een heel klein deel van Nederland verglaasd was. Want waar haalt Regge het geld dan vandaag om glasvezel aan te leggen? Wie zou er dan operator zijn?
eymey schreef op zondag 27 november 2011 @ 01:19:
@Dj-sannieboy: Je vergeet alleen 1 ding:

Als deze discussie uitsluitend over KPN zou gaan, dan hadden we nog geen issue gehad (gewoon niet voor KPN kiezen als het je niet bevalt).

Het feit wil echter dat je in de huidige markt gewoon niet meer om KPN heen kan. Zelfs providers (zoals Lijbrandt en Vodafone) die televisie van Glashart Media willen aanbieden zitten op netwerken waar alleen KPN actief is als operator nog steeds met de streams die bij KPN vandaan komen. Omdat KPN niet de streams die Glashart Media eigenlijk wenst kan/wil routeren.

En DAAR gaat het om. Zeker nu alle diensten van Reggefiber Wholesale, Lijbrandt, Ispfabriek en Glashart Media nu ook over gekocht zijn door KPN.

Persoonlijk ben ik zelf trouwens absoluut niet anti-KPN maar het gaat in dit geval gewoon om het principe en de arrogantie waarmee KPN alles denkt te kunnen maken!
Dit is anders toch echt het [KPN] glasvezel topic. Dat veel providers niet om KPN heen kunnen is omdat KPN degene is die operator is. KPN is degene die zijn apparatuur in de pop locaties heeft staan, omdat ze zoveel geld geinvesteerd hebben. Als ze dat niet gedaan zouden hebben, hadden we dus geen WGA gebied en waarschijnlijk niet eens een WGDO gebied. Regge is goed in het aanleggen van glas, maar willen ze wel operator zijn? Ik denk het niet, dat willen ze aan KPN overlaten.
HoppyF schreef op zondag 27 november 2011 @ 13:31:
[...]

Als 99% van de mensen niet geïnteresseerd zijn in de mogelijkheden van glasvezel met de daarbij horende kwaliteitsverbetering dan ziet het er slecht uit voor de uitrol van glasvezel.
Waarom zou je anders overstappen op glas als je tevreden bent met wat je hebt?
Stil blijven staan is achteruitgang zoals je weet.

Als er geen innovatie was zat je nu nog steeds met een 300 baud modem met inbelverbinding een tekstberichtje te sturen. Gelukkig zijn die tijden voorbij en is er wel vooruitgang geweest en zijn de meeste mensen gewoon meegegaan in die verandering.

En ja, Youtube is leuk om even een kort filmpje te bekijken maar daar houdt het wel mee op.
Veel mensen zien het voordeel van glas in de internet snelheid. De rek is er nog lang niet uit en je hebt zowel een hoge download als upload snelheid. Daarnaast krijg je ook digitale TV met mogelijheden zoals uitzending gemist, opnemen, pauzeren en een videotheek. De kwaliteit is stukken beter dan analoge kabel of digitenne. Daarmee zijn de meeste mensen dus erg tevreden. Persoonlijk ben ik voorstander van hoge kwaliteit TV, maar dat betekent niet dat ik niet tevreden ben met het huidige aanbod van KPN. Momenteel is het beeld goed, zeker als je kijkt naar de HD zenders. Dat het geen 'echt' HD is, dat snap ik en zou ik graag anders zien. Maar er is aangegeven dat het binnenkort verbeterd zal gaan worden. Dat kan ik alleen maar toejuichen. Net als het gerucht van hogere internet snelheden.

[ Voor 44% gewijzigd door Dj-sannieboy op 27-11-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Modbreak:@ ninjazx9r98, AvK en Alexander01

Interessante discussie in dit topic, maar jullie gaan elkaar niet overtuigen. Poog dit dan ook niet te doen, iedereen heeft zijn/haar eigen mening of die nu technisch wel of niet correct is! Beoordeling van TV beelden is technisch te benaderen en visueel, die twee proberen tot één waarheid/mening te brengen is nog weinig mensen gelukt.

Ik doe het nu publiek en vriendelijk dit verzoek.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op zondag 27 november 2011 @ 13:42:
[...]

Nou ik weet wel zeker dat als KPN niet degene was die geinvesteerd had, dat er slechts een heel klein deel van Nederland verglaasd was. Want waar haalt Regge het geld dan vandaag om glasvezel aan te leggen? Wie zou er dan operator zijn?
KPN heeft het geld ook gewoon geleend van de EIB: http://reggefiber.nl/in-d...uro-van-eib-0c6c95a6.html

Dat had Reggefiber zelf ook kunnen doen.

Daarnaast heb je nog private investeerders. Zeker in deze tijden waarin men op zoek is naar veilige beleggingen kan het investeren in glasvezel heel aantrekkelijk zijn.

Operators: Vodafone, Tele2 en andere grote internationale partijen die het geld ervoor hebben (GlasOperator is trouwens gewoon een Nederlandse partij).
Een 2e optie had kunnen zijn dat Reggefiber eisen had gesteld aan KPN voor de inrichting van een transparante actieve netwerkinfra in de pop's (vergelijkbaar met WGDO). Maar ook dat hebben ze nagelaten.
Dit is anders toch echt het [KPN] glasvezel topic. Dat veel providers niet om KPN heen kunnen is omdat KPN degene is die operator is. KPN is degene die zijn apparatuur in de pop locaties heeft staan, omdat ze zoveel geld geinvesteerd hebben. Als ze dat niet gedaan zouden hebben, hadden we dus geen WGA gebied en waarschijnlijk niet eens een WGDO gebied. Regge is goed in het aanleggen van glas, maar willen ze wel operator zijn? Ik denk het niet, dat willen ze aan KPN overlaten.
Dankzij het feit dat men het operator gedeelte aan KPN heeft overgedragen heeft KPN nu een monopolie op de iptv streams. Dit omdat ze, ondanks alle kritiek, steeds weer dezelfde routers blijven gebruiken die maar met 1 multicast bron kunnen werken. Dus ik weet niet of we nou wel zo blij moeten zijn met die WBA gebieden met KPN als investeerder van de actieve netwerkinfra. Het blijkt toch weer dat ze keer op keer alles weer naar hun eigen hand zetten. Veel mensen blijven nu terecht bij Ziggo, of kiezen enkel voor DVB-C omdat dat in de WBA gebieden de enige TV dienst is die de openheid en hoge kwaliteit heeft wat je van een open glasvezelnetwerk mag verwachten. Ik heb zoiets van: als je het doet, doe het dan goed of doe het niet.

De WGDO gebieden waar XMS, OnsBrabantNet en OnsNet actief zijn overigens 100% Reggefiber (zij het met enige overheidssubsidie). Daar zit geen cent van KPN in.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Mijn suggestie is speculatief maar als het werkelijk zo is dat in nieuwe (WBA)+ gebieden KPN de enige operator wordt zal dit vast en zeker een probleem gaan opleveren en tot rechtszaken gaan leiden.
Op die manier dwingen ze namelijk aanbieders op het "open" netwerk gebruik te maken van de KPN infrastructuur en hierover hun diensten te leveren.
Dat is geen open markt natuurlijk.

Zoals Alexander01 al zegt zijn er genoeg partijen die geld en middelen hebben om naast KPN operator te zijn op een glasnetwerk in een bepaald gebied. Er zijn ook voorbeelden dat dit gebeurt.
Nu is de samenwerking Reggefiber en KPN nogal close, mede dankzij alle overnames en aandelenverdeling binnen de diverse holdings en BV's. De laatste weken is dit regelmatig in het nieuws geweest.

Op papier zullen de BV wel keurig gescheiden zijn maar in de praktijk werken ze wel allemaal samen.
Dit hoeft geen probleem te zijn als de concurrent maar niet gehinderd wordt door tegenwerking. Een grote speler als KPN hoeft geen probleem te zijn als ze anderen maar niet uitsluiten of dwarszitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Oke we hebben nu naast KPN, Glasoperator en Reggefiber als operators. Reggefiber is dat enkel in de WGDO gebieden en leggen volgens mij liever glasvezel aan dan dat ze operator spelen. Glasoperator ken ik verder niet.

Feit blijft, geleend geld of niet, dat KPN heel veel geld investeerd in glasvezel (Samen met Reggefiber). Ik zie niet zo snel een andere provider dit doen.

Overigens moeten we niet vergeten dat UPC en Ziggo een monopolie hebben op de kabel.

[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 28-11-2011 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kleine update, gesproken met kpn medewerker, die mij wist te bevestigen dat ze vandaag zijn overgegaan naar een nieuw intern systeem die de speed upgrades o.a. administratief mogelijk maken.

er blijken 3 nieuwe gold pakketten te komen.
het goud pakket (ik neem dus aan 1 van de nieuwe) zou 500mbit moeten gaan hebben stond in een interne memo. Hij mocht er echter verder niets over melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 23:15:
kleine update, gesproken met kpn medewerker, die mij wist te bevestigen dat ze vandaag zijn overgegaan naar een nieuw intern systeem die de speed upgrades o.a. administratief mogelijk maken.

het goud pakket (ik neem dus aan 1 van de nieuwe) zou 500mbit moeten gaan hebben stond in een interne memo. Hij mocht er echter verder niets over melden
Zou mooi zijn als de 500mbit binnenkort ook echt beschikbaar komt, ben wel benieuwd naar de nieuwe prijzen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 23:15:

Hopelijk zijn het niet alleen de gold pakketten die worden geupgrade ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Ik hoop dat ook de andere abbos bijgewerkt worden, als alleen goud uitgebreid word met 3 verschillende snelheden lijkt het me niet erg duidelijk worden.

Pagina: 1 ... 13 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.