[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.003 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 11:05
Ik vroeg me af of er al meer bekend is omtrent de verhoging van het Goud pakket naar 500Mbit? :)

• abort_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-08 09:25
Sinds gister KPN goud (alles in 1 + HD). Beeld kwaliteit valt me tegen maar gelukkig was ik hierop wat voorbereid dankzij het forum. Hoop dat ze de bandbreedte voor hun TV streams een keen wat hoger gaan zetten, het lijkt soms of ik youtube kwaliteit kijk.

Weet iemand trouwens iets van een 3rd party router/modem te gebruiken? Heb nu al een hekel aan die ZTE H220N. Ik las dat het mogelijk moet zijn, mits je de vlan in kan stellen. Maar ik las ook dat het bij telefonie niet zou kunnen maar wel bij TV/Internet. Kan iemand dit bevestigen of heeft iemand hier ervaring mee? Ben graag van dit modem af.

Over de snelheidsupgrade had ik gelezen dat het eind van het jaar zou zijn. Schijnt ook te zijn dat de IPTV stream dan meer bandbreedte krijgt, hoewel KPN dat volgens mij zelf nergens heeft bevestigd.

[ Voor 0% gewijzigd door abort_ op 10-11-2011 13:42 . Reden: vlan per ongeluk verwisseld met vhost :) ]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

abort_ schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:37:
Sinds gister KPN goud (alles in 1 + HD). Beeld kwaliteit valt me tegen maar gelukkig was ik hierop wat voorbereid dankzij het forum. Hoop dat ze de bandbreedte voor hun TV streams een keen wat hoger gaan zetten, het lijkt soms of ik youtube kwaliteit kijk.

Weet iemand trouwens iets van een 3rd party router/modem te gebruiken? Heb nu al een hekel aan die ZTE H220N. Ik las dat het mogelijk moet zijn, mits je de vhosts in kan stellen. Maar ik las ook dat het bij telefonie niet zou kunnen maar wel bij TV/Internet. Kan iemand dit bevestigen of heeft iemand hier ervaring mee? Ben graag van dit modem af.

Over de snelheidsupgrade had ik gelezen dat het eind van het jaar zou zijn. Schijnt ook te zijn dat de IPTV stream dan meer bandbreedte krijgt, hoewel KPN dat volgens mij zelf nergens heeft bevestigd.
Youtube filmpjes kunnen ook HD zijn, maar dan nog is het zwaar overdreven wat je zegt. De (HD) zijn niet perfect, maar zien er verder prima uit. Als het bij jou echt zo slecht is dan zou ik eens kijken of je de settopbox wel op 1080i heb staan en of je beeldscherm instellingen van je TV wel in orde zijn.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

abort_ schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:37:
Weet iemand trouwens iets van een 3rd party router/modem te gebruiken? Heb nu al een hekel aan die ZTE H220N. Ik las dat het mogelijk moet zijn, mits je de vhosts in kan stellen. Maar ik las ook dat het bij telefonie niet zou kunnen maar wel bij TV/Internet. Kan iemand dit bevestigen of heeft iemand hier ervaring mee? Ben graag van dit modem af.
Geen vhosts maar VLAN's ;) , genoeg te vinden op dit forum. (Als je zoekt op "experia box vervangen" of "experia box alternatieven" kom je al een heel eind.)

Korte versie: Switch nodig waar je VLAN's kan instellen, VLAN voor tv/telefoon naar die ZTE, VLAN voor internet naar router naar keuze.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 10-11-2011 12:54 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:17
Of heel erg simpel de TP-Link met DD-WRT

Verwijderd

Helaas nog geen reactie ontvangen op:

"2. Is het nou eigelijk zelf aan te sluiten zonder monteur? er zit al z'n kastje met rode kabel erin of is dit onbegonnen werk."

Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Laatst online: 26-08 09:03
kan ik een eigen router voor de kpn router zetten.
zodat ik de kpn router kan blijven gebruiken voor telefonie en vlan(tv)
en ik eindelijk normaal portforwarding kan toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartburg schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 08:11:
kan ik een eigen router voor de kpn router zetten.
zodat ik de kpn router kan blijven gebruiken voor telefonie en vlan(tv)
en ik eindelijk normaal portforwarding kan toepassen.
link 2 en 3
https://www.google.com/we...r.r_gc.r_pw.,cf.osb&cad=b

SLM2008 (is volgens mijn niet meer verkrijgbaar ik weet niet zijn opvolger)
TV direct uit SLM2008
Telefoon oude KPN EB
Internet een willekeurig router alleen moet deze wel het mac-adres van de EB kunnen klonen. Of je moet op de router DD-WRT gaan installeren

Ik gebruik zelf een SLM2008 en een oude Asus WL-500g Premium met DD-WRT.

De router voldoet prima met brons. o.a. geen IP conflicten en DNS problemen meer welke bij de Thomson wel voorkwamen. Aangezien KPN het modem niet wil vervangen en mijn andere storing niet meer wil oplossen (storingsmeldingen worden zonder bericht gesloten door de 2 de lijn bij KPN) maar gekozen voor deze oplossing. Alleen moet ik nu iedere keer na 10 dagen Genexis even van de spanning halen anders valt de verbinding weg

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:53:

"2. Is het nou eigelijk zelf aan te sluiten zonder monteur? er zit al z'n kastje met rode kabel erin of is dit onbegonnen werk."

Iemand ervaring?
http://www.kpn.com/glasve...pakketten/installatie.htm

Staat hier beschreven...
Een monteur is in beginsel altijd benodigd, vaak is het "doosje"nog een lege omhulsel waar de glasvezel binnen komt ( een zgn dummy).
Dat wordt ten alle tijde door een monteur werkend gemaakt.

Hierna kan je eventueel alles zelf doen:
"KPN Glasvezel aansluiten is niet ingewikkeld. Je ontvangt van tevoren je bestelde TV-ontvanger(s), kabels en duidelijke handleiding. Je sluit vervolgens zelf je computer(s), TV('s) en telefoon(s) aan op de KPN Experia Box en wijzigt de benodigde instellingen. En als je er niet uitkomt, bel je ons en leiden we je door de te volgen stappen. Mochten er echt technische problemen zijn waar een KPN monteur voor nodig is, dan kunnen we dit alsnog regelen. "

Zelf kabels trekken is ook niet zo moeilijk, hoe een utp kabel aan te leggen kun je ook opzoeken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:05
En in nieuwe gebieden wordt sinds deze zomer een universele "Fiber Termination Unit" (FTU) geplaatst, waar je dus wel zelf de NT (en in het geval van KPN daarna de Experia) kan installeren. Op die aansluitingen moet het, zodra de vezel eenmaal in de meterkast afgemonteerd is, dus veel makkelijker gaan worden om diensten aan te vragen.

Zie
http://kpn-glasklanten.cu...t%29-afbeelding,-uitleg#2

en
apexrider in "XS4all Glasvezel"

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Laatst online: 26-08 09:03
Top ga er even naar kijken dit zou een hoop oplossen!
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 08:54:
[...]

link 2 en 3
https://www.google.com/we...r.r_gc.r_pw.,cf.osb&cad=b

SLM2008 (is volgens mijn niet meer verkrijgbaar ik weet niet zijn opvolger)
TV direct uit SLM2008
Telefoon oude KPN EB
Internet een willekeurig router alleen moet deze wel het mac-adres van de EB kunnen klonen. Of je moet op de router DD-WRT gaan installeren

Ik gebruik zelf een SLM2008 en een oude Asus WL-500g Premium met DD-WRT.

De router voldoet prima met brons. o.a. geen IP conflicten en DNS problemen meer welke bij de Thomson wel voorkwamen. Aangezien KPN het modem niet wil vervangen en mijn andere storing niet meer wil oplossen (storingsmeldingen worden zonder bericht gesloten door de 2 de lijn bij KPN) maar gekozen voor deze oplossing. Alleen moet ik nu iedere keer na 10 dagen Genexis even van de spanning halen anders valt de verbinding weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:19

spanx

_Sp[A]nX_

Ik hoop dat er leuke snelheidsverhogingen zijn :)

30/30 naar 60/60
50/50 naar 100/100
100/100 naar 200/200

DAT zou leuk zijn!

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !nZaneBabo0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-01-2021
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:53:

Iemand ervaring?
Is te doen hoor... ik kon ook niet wachten tot dinsdag as voor de monteur terwijl het kastje gewoon thuis lag. Heb gewoon de boven gedeelte van het kastje waar de glasvezelaanstluiting zit opengemaakt en deze vervangen met de geleverde kastje van kpn. Het is een kwestie van erin klikken zoals je deze bij je toslink(stereo) ook doet. Verwijder wel de bescherm dopje(zwart) zowel op het kastje van kpn als op het in te klikken gedeelte (wit dopje). Bij mij waren er twee vezel, maar kastje is zo gemaakt dat er alleen eentje en de juiste past, maar het blijft wel op eigen risico he want kastje schijnt vrij prijzig te zijn. ;)

Ben alleen achter gekomen dat de snelheid op dit moment bagger is... heb zilver en haal amper 25Mb d en amper 20Mb up. Enig idee of de monteur nog wat moet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Meestal (dat is tenminste bij Reggefiber Wholesale en KPN WBA+ activaties zo) wordt er pas een activatie gedaan als de monteur ook de NT heeft geinstalleerd. Pas dan worden dus al je diensten daadwerkelijk geconfigureerd op wat jij hebt afgesloten.

Daarom is het nu dus ook nog totaal niet de bedoeling dat je de NT zelf installeerd. Als je zo'n aansluiting van na augustus 2011 (met universele FTU) hebt kan het in principe en in de toekomst is het bij die aansluitingen ook zeker de bedoeling dat je zelf de NT kan vervangen, maar als je nog zo'n 'oude' smalle dummy van Genexis hebt hangen, dan zou ik er niet aan beginnen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !nZaneBabo0n
eymey schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 16:56:
Meestal (dat is tenminste bij Reggefiber Wholesale en KPN WBA+ activaties zo) wordt er pas een activatie gedaan als de monteur ook de NT heeft geinstalleerd. Pas dan worden dus al je diensten daadwerkelijk geconfigureerd op wat jij hebt afgesloten.

Daarom is het nu dus ook nog totaal niet de bedoeling dat je de NT zelf installeerd. Als je zo'n aansluiting van na augustus 2011 (met universele FTU) hebt kan het in principe en in de toekomst is het bij die aansluitingen ook zeker de bedoeling dat je zelf de NT kan vervangen, maar als je nog zo'n 'oude' smalle dummy van Genexis hebt hangen, dan zou ik er niet aan beginnen.
Bij mij (KPN) was de lijn gewoon geactiveerd, afspraak met de monteur is as dinsdag. Ik heb een kastje van Genexis Afbeeldingslocatie: http://www.genexis.nl/images/products/ftu.png

Deze heb ik voorzichtig opengemaakt en gewoon vervangen met wat KPN leverde, grijze deel. Was binnen 5 min klaar en ben dus benieuwd wat de monteur een uur lang volgens de afspraak moet doen as dinsdag. Snelheid is nu ook geregeld, was kwestie van experiabox resetten en loopt nu 50 op 50.

Als je handig bent is het dus gewoon zelf te doen, althans de genexis kastjes dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
!nZaneBabo0n schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:12:
Was binnen 5 min klaar en ben dus benieuwd wat de monteur een uur lang volgens de afspraak moet doen as dinsdag. Snelheid is nu ook geregeld, was kwestie van experiabox resetten en loopt nu 50 op 50.

Als je handig bent is het dus gewoon zelf te doen, althans de genexis kastjes dan.
Misschien de monteur dan annuleren om iedereen kosten te besparen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad ;). Het blijft overigens apart dat KPN je het actieve gedeelte (de NT) alvast heeft toegestuurd. Over het algemeen werden die tot nu toe altijd door de monteur mee gebracht en kreeg je alleen de Motorola settopbox en evt. Experiabox opgestuurd.

Maar goed, misschien doen ze dit nu wel standaard om het proces in overeenstemming te hebben met dat voor de universele FTU's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !nZaneBabo0n
xxxMaverick schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 11:56:
[...]

Misschien de monteur dan annuleren om iedereen kosten te besparen :?
Heb KPN aan de lijn gehad en afspraak is veranderd van installatie naar meting... Denk dat monteur het een en ander toch nog moet na meten... Annuleren was wel een optie maar heb voor de activatie al betaald en ik denk dat de kosten voor de monteur daar inbegrepen is, helpdesk zei ook dat ik al immers ervoor hebt betaald.
eymey schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 12:13:
Inderdaad ;). Het blijft overigens apart dat KPN je het actieve gedeelte (de NT) alvast heeft toegestuurd. Over het algemeen werden die tot nu toe altijd door de monteur mee gebracht en kreeg je alleen de Motorola settopbox en evt. Experiabox opgestuurd.

Maar goed, misschien doen ze dit nu wel standaard om het proces in overeenstemming te hebben met dat voor de universele FTU's...
Ja vond het ook vreemd dat kastje erbij zat, maar dit kwam goed uit voor mij want kon hem zelf installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Mijn kastje is verzegeld, ik durf er eigenlijk niets aan te veranderen... straks werkt het niet .....

as donderdag komen ze langs voor brons 30/30

ben benieuwd.

Lijn waarde 0.57 en 0.58 dus das een redelijk "schone" lijn, ze sluiten aan tot 3.0 vertelde reggefiber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Ik heb ook in één keer het hele pakket ontvangen. De monteur die de voorbereiding voor glasvezel in m'n meterkastje kwam maken (dus niet KPN) zei ook tegen mij dat ik de Genexis prima zelf kon installeren. :P Maar nadat ik hoorde dat KPN dit zelf wou komen doen heb ik het maar gelaten voor wat het is, bespaart mij ook werk. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
Het is idd zo dat het FTU verzegeld is.
Mocht het NT er fout opgezet worden door klant of een vezel gebroken zijn dan kunnen deze reparatie kosten op de klant verhaald worden. Doet de monteur dit dan is ten alle tijden kpn verantwoordelijk.
het is dus een risico.

en over de snelheid na het aankoppelen van het modem werkt nog niets daardoor moet je na 20 minuten even inloggen op kpnglasvezel.nl en de boel activeren met je nieuwe email en wachtwoord. Dan pas krijg je je daadwerkelijk snelheid/telefoon/itv codes.

Waarom het in de doos zit heeft inderdaad te maken met uFTU en het versoepelen van het installatie proces, maar tot nu toe sturen ze altijd een monteur langs om te kijken of de boel wel naar behoren is aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de Genexis gesproken, ik vraag mij af of deze niet nu al vervangen moeten gaan worden. Aangezien 500/500 in het vooruitzicht is.
De FTU die bij mij in Augustus geplaatst is, kan max 100 Mbit aan volgens de specs.

genexis-fxp-product-line.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik denk dat ze deze in het geval van de 'oude' FTU/NTU combi's pas gaan vervangen op het moment dat je ook echt een abbo neemt waarbij je recht hebt op die meer dan 100 mbit NT ;)

Als ze verstandig zijn laten ze de monteur op het moment van zo'n wissel ook meteen de nieuwe universele FTU installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
eymey schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 14:53:
Ik denk dat ze deze in het geval van de 'oude' FTU/NTU combi's pas gaan vervangen op het moment dat je ook echt een abbo neemt waarbij je recht hebt op die meer dan 100 mbit NT ;)

Als ze verstandig zijn laten ze de monteur op het moment van zo'n wissel ook meteen de nieuwe universele FTU installeren ;)
Waarschijnlijk komt er idd een vervanger voor het model wat er nu hangt, een uFTU plaatsen zal niet gedaan worden in bestaande gebieden ivm ruimte waar hij nu zit (vaak past een genexis maar net) en het omlassen is gewoon een heel duur grapje en veel werk.
Maar we zullen het zien eerst word er een test gebied geopend om te kijken hoe het 500Mbit loopt dus wel zullen allemaal komende maanden het wel zien en horen van de eerste tweakers onder ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd. Ik kan trouwens die 500 mbit eigenlijk maar moeilijk plaatsen... zeker als je kijkt naar de context "KPN en hoe ze andere dingen regelen".

Het lijkt er op dat ze met het duurste abonnement qua internetsnelheid een kilometer voorsprong willen opbouwen op de concurrentie, waarschijnlijk zodat ze daar lekker mee kunnen adverteren en klanten trekken.

Maar als je kijkt naar waar mensen op dit moment het meest over klagen en zich zorgen over maken, dan is dat de beeldkwaliteit die gewoon stukken minder is dan bij UPC digital en Ziggo digital (alleen om 1 set aan streams volledige compatible te houden met alle bandbreedtes die ze aanbieden op bv. ADSL).

Als ik om me heen naar de 'gewone consumenten' kijk (m'n ouders, vrienden die niet computers en internet als hobby hebben, etc.) dan vinden ze een hogere snelheid altijd leuk, zeker als het voor dezelfde prijs is. Maar een daaraan gekoppelde voorwaarde is altijd "alles moet niet anders of moeilijker gaan werken dan het nu doet en de andere dingen moeten niet slechter worden".

Terwijl je bij KPN, als je van UPC digital of Ziggo digital kwam, dus wel degelijk achteruit gaat in beeldkwaliteit, je bovendien geen analoog 'voor boven' meer hebt, etc. Ook niet als je voor dat supersonische 500 mbit abbo gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:20
Het is slechts een kwestie van tijd voor het analoog argument volledig van tafel kan gezien de ontwikkelingen.
Ziggo heeft nog steeds de mogelijkheid van analoge televisie gezien de ophef daarover is het ook niet allemaal koek en ei.
http://kassa.vara.nl/tv/a...appen-tv-zenders/speel/1/
Zenders worden geschrapt, prijzen blijven gelijk, advies van programmaraden wordt genegeerd.
Men biedt dus inderdaad analoog maar de gebruikers voelen zich min of meer gedwongen om toch digitaal af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Heb vernomen dat ze tegenwoordig de FTU/NT standaard opsturen van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Ik heb de FNT opgestuurd gekregen... de OCG-120 (100mbit) niet futureproof dus.... maargoed 100 is snel zat :)

Op een gegeven moment is het maar de vraag wat de gemiddelde klant er aan heeft behalve zich blauw te betalen voor een verbinding terwijl zijn/haar computer het meestal nieteens aan kan laat staan hun router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

spanx schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 22:40:
Ik heb de FNT opgestuurd gekregen... de OCG-120 (100mbit) niet futureproof dus.... maargoed 100 is snel zat :)

Op een gegeven moment is het maar de vraag wat de gemiddelde klant er aan heeft behalve zich blauw te betalen voor een verbinding terwijl zijn/haar computer het meestal nieteens aan kan laat staan hun router
Beetje moderne pc kan makkelijk 500Mbit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 17:22:
Het is slechts een kwestie van tijd voor het analoog argument volledig van tafel kan gezien de ontwikkelingen.
Ziggo heeft nog steeds de mogelijkheid van analoge televisie gezien de ophef daarover is het ook niet allemaal koek en ei.
http://kassa.vara.nl/tv/a...appen-tv-zenders/speel/1/
Zenders worden geschrapt, prijzen blijven gelijk, advies van programmaraden wordt genegeerd.
Men biedt dus inderdaad analoog maar de gebruikers voelen zich min of meer gedwongen om toch digitaal af te nemen.
Tsja, alleen het voordeel dat Ziggo nog heeft is dat digitaal bij hun al in het standaardpakket zit. Als ze slim waren geweest lieten ze hun argument dat ze willen kunnen 'tellen' hoe veel mensen digitaal gebruiken (daarom gebruiken ze encryptie en smartcards) over boord vallen en gaven ze het basispakket gewoon unencrypted door. Dat zou de drempel om naar digitaal te switchen al enorm verlagen.

En UPC, tsja.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 23:58:
[...]

Ja en hoeveel mensen hebben zo'n moderne pc.
In mijn familie heeft mijn pa en mijn broertje alleen een pc met een gbit netwerkkaart erop.

Maar die 500Mbit is meer verkooptactiek denk ik. aangezien je nu krijgt ja kpn bied 100mbit maar provider X en Y doen 120Mbit dat is sneller. De klant heeft geen boodschap of het synchroom is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dj-sannieboy schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 23:58:
[...]

Wat versta jij onder modern? Nu weet ik niet of de Atom (nog) als modern gezien wordt, maar mijn single-core Atom router-pc (Atom 230, 2* onboard Intel GbE NIC's) heeft een max doorvoersnelheid van 380Mbit, gemeten met jPerf. De CPU is hier de bottleneck, die was tijdens de test 90<% belast. Of een dualcore Atom het beter doet, geen idee.

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 13-11-2011 11:26 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

SmoothTweaker schreef op zondag 13 november 2011 @ 10:26:
[...]

Ja en hoeveel mensen hebben zo'n moderne pc.
In mijn familie heeft mijn pa en mijn broertje alleen een pc met een gbit netwerkkaart erop.

Maar die 500Mbit is meer verkooptactiek denk ik. aangezien je nu krijgt ja kpn bied 100mbit maar provider X en Y doen 120Mbit dat is sneller. De klant heeft geen boodschap of het synchroom is
Hoeveel mensen hebben glas goud? Dat kies je volgens mij ook alleen als je heel veel download of veel geld hebt.
Raven schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:17:
[...]

Wat versta jij onder modern? Nu weet ik niet of de Atom (nog) als modern gezien wordt, maar mijn single-core Atom router-pc (Atom 230, 2* onboard Intel GbE NIC's) heeft een max doorvoersnelheid van 380Mbit, gemeten met jPerf. De CPU is hier de bottleneck, die was tijdens de test 90<% belast. Of een dualcore Atom het beter doet, geen idee.
Beetje recente HD kan 500Mbit wel aan. Een dual core Intel of AMD moet dat ook wel kunnen. (Core2Duo of Phenom)

We hebben hier overigens een ZTE expriabox, maar die doet max 100Mbit. Hierachter staat een Gigabit switch, dus het interne netwerk is verder wel Gigabit.

[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 13-11-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

specs zeggen niet alles, als windows vol staat met bloatware wat de gemiddelde gebruiker standaard op de achtergrond heeft draaien, zal je nooit die 500 mbit halen.

De meeste mensen hebben misschien nog windows xp en een gedeelte Windows 7 maar een pc die daar net aan voldoet/lekker draait.

Zodra je enkele pakketten installeert en enkele maanden niets doet zal windows vanzelf baggertraag worden.

Mensen klikken op "Maak uw pc NU sneller met deze tool!" *klik* weer extra nutteloze software

maargoed ik dwaal af... 500 mbit is overkill voor de gewone gebruiker(latency zal hetzelfde blijven), na de 50 mbit merk je barweinig van de snelheid tenzij je veel gaat downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met een eigen exchange server achter een experia doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De vraag is wat je erover wil weten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Kan dit zonder problemen? Ik zit nu nog op UPC en heb kpn brons in de pre-order staan.
Vraag is natuurlijk of ik mijn mailserver gewoon kan blijven praten.
Is de experia box trouwens als bridge in te stellen? Of kan ik mijn huidige router in de dmz zetten dat de experia box daar alles naar toe gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:41:
De vraag is wat je erover wil weten.....
dit

http://kpn-klantzm.custhe...r-configureren-(internet)

Standaad zit poort 25 helemaal dicht met uitzondering binnen het KPN netwerk (mailrelay.planet.nl
)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Ow, perfect, zo gebruik ik de mailserver van upc op dit moment ook :)
Dus zodra ik de glas van kpn heb, 2 dingetjs veranderen, de smarthost en me dns mx record bij de hosting :)

Zit ik alleen nog met de vraag of ik de experia box als bridge kan gebruiken of moet ik mijn huidige router als switch gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf nog oude experia box van Thomson daar kan het niet bij. Normaal verwijderd KPN zulke instellingen uit hun firmware. Maar een poort open zetten gaat zonder problemen.

Of je moet een eigen router gebruiken

Verwijderd in "[KPN] Glasvezel"

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Ik kan me best indenken dat een groot gezin behoefte kan hebben aan 100-500Mbit. Met al die downloadende en gamende kids tegenwoordig hebben die al snel last van elkaar. Maatje van me gamed regelmatig maar als zijn broertje/vader/moeder wat zit te downloaden wordt hij gek op hun ADSL lijntje. Ping schiet omhoog en is niet meer te verstaan op teamspeak.

Over een Atom moet je niet praten. 9 van de 10 keer zijn dat netbookjes of lichte computers met weinig HDD ruimte. Dus ook niet echt geschikt om het grote downloadwerk te verrichten.

[ Voor 21% gewijzigd door NeHoX op 15-11-2011 11:12 ]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Bij online gaming en teamspeak gaat het niet zozeer om bandbreedte (hoewel 1 mbit up dan wel wat aan de krappe kant kan zijn) maar meer om latency.

Latency kan bij ADSL ook best in orde zijn, maar de router moet goed in staat zijn om de traffic te shapen en te prioriteren. Veel routers, ook als je glasvezel gebruikt, gaan daar nogal mee de mist in. 500 mbit is, zelf al zit je met 10 kinderen tegelijk te gamen, echt nog steeds zwaar overkill. Op een 30/30 lijn met hoogstens 5 ms. latency valt prima met veel mensen te gamen, teamspeaken downloaden en streamen als je een fatsoenlijke router hebt.

Op mijn werk hadden we op een gegeven moment een 10 mbit symmetrische glasvezellijn van Unet met een (door mij ingerichte) Linux doos als router/firewall. Trafficshaping gebeurde met het "wondershaper"script van LARTC.org. Div. OpenVPN tunnels met datacenters en bij-kantoortjes en thuiswerkers plus nog het nodige gewone surf-verkeer vanaf kantoor hebben nooit een probleem opgeleverd met verbindingen die hoge interactiviteit nodig hadden, zoals SSH verbindingen.

Nu we zijn overgenomen door een groot internationaal bedrijf ligt er een 10/10 WAN verbinding via DSL met de rest van het bedrijf en allerlei Cisco apparatuur met QOS en wordt er ook flink met VOIP gewerkt. Ook hier eigenlijk nooit problemen, zelfs al trekken we up en down tegelijk de hele WAN verbinding strak, zaken als VOIP blijven gewoon goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

eymey schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:47:
Bij online gaming en teamspeak gaat het niet zozeer om bandbreedte (hoewel 1 mbit up dan wel wat aan de krappe kant kan zijn) maar meer om latency.

Latency kan bij ADSL ook best in orde zijn, maar de router moet goed in staat zijn om de traffic te shapen en te prioriteren. Veel routers, ook als je glasvezel gebruikt, gaan daar nogal mee de mist in. 500 mbit is, zelf al zit je met 10 kinderen tegelijk te gamen, echt nog steeds zwaar overkill. Op een 30/30 lijn met hoogstens 5 ms. latency valt prima met veel mensen te gamen, teamspeaken downloaden en streamen als je een fatsoenlijke router hebt.
Daar ga je al, als je een fatsoenlijke router hebt. zij hebben een modem/router in één en geen verstand van IT gerelateerde zaken zoals het instellen ervan.

Wat denk je dat downloaden met de latency doet? Zowel Vader/Moeder/Broertje downloaden tegelijk via usenet. Er blijft geen bandbreedte over dus de latency schiet omhoog. Boven de 100Mbit glas heb je daar vele malen minder last van. tevens moet ik de eerste Kabel/ADSL provider nog tegenkomen die onder de 5ms duikt.

Ook zit je met een zakelijke lijn met minder overboeking e.d. je vergelijking gaat dus niet helemaal op. Begrijp daarintegen wel je punt.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De overboeking speelt hier geen rol... ik heb het over alle vertragende factoren die vanuit het LAN een rol spelen, dus er van uit gaande dat de 'buitenkant' het op dat moment aan kan. Een goede trafficshaper/QoS engine weet ook downloadverkeer en -bandbreedte eerlijk te shapen.

Inderdaad, ook in ben nog geen KabelADSL providers onder de 5 ms. tegen gekomen. Maar 15 ms, wat zeker haalbaar is, is ook nog steeds prima voor gaming en VOIP doeleinden (anders waren die twee dingen pas sinds de introductie van FttH en ook alleen daar goed van de grond gekomen).

Verder kan de provider dus, als die z'n best zou doen, ook aan consumenten prima een fatsoenlijke shaping in de mee geleverde modem/router bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abort_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-08 09:25
Fonta schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:59:
Kan dit zonder problemen? Ik zit nu nog op UPC en heb kpn brons in de pre-order staan.
Vraag is natuurlijk of ik mijn mailserver gewoon kan blijven praten.
Is de experia box trouwens als bridge in te stellen? Of kan ik mijn huidige router in de dmz zetten dat de experia box daar alles naar toe gooit?
Heb zelf de laatste experiabox (ZTE); Helaas niet als bridge in te stellen, maar je huidige router als DMZ kan wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

ik heb een WNDR3700 (v1) van Netgear als router staan en heb dit met nog mijn oude ADSL lijntje gekoppeld. Morgen komt KNP glasvezel module aansluiten.

Voorheen
ADSL Thomson (firewall regels) + Netgear met Firewall regels (dubbelop eigenlijk)

straks:
Experia (DMZ naar netgear, geen firewall regels) + netgear met firewall regels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

eymey schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:47:

Op mijn werk hadden we op een gegeven moment een 10 mbit symmetrische glasvezellijn van Unet met een (door mij ingerichte) Linux doos als router/firewall. Trafficshaping gebeurde met het "wondershaper"script van LARTC.org. Div. OpenVPN tunnels met datacenters en bij-kantoortjes en thuiswerkers plus nog het nodige gewone surf-verkeer vanaf kantoor hebben nooit een probleem opgeleverd met verbindingen die hoge interactiviteit nodig hadden, zoals SSH verbindingen.

Nu we zijn overgenomen door een groot internationaal bedrijf ligt er een 10/10 WAN verbinding via DSL met de rest van het bedrijf en allerlei Cisco apparatuur met QOS en wordt er ook flink met VOIP gewerkt. Ook hier eigenlijk nooit problemen, zelfs al trekken we up en down tegelijk de hele WAN verbinding strak, zaken als VOIP blijven gewoon goed werken.
Ik kan prima online gamen met glasvezel brons. Lekker veel bandbreedte (ook upload om te hosten) en lage latency. Echter als iemand begint te downloaden van usenet en de verbinding dicht trekt met 3,45MB per secnde dan schiet de latency omhoog en kan ik beter even stoppen met online gamen. Als de download snelheid gelimiteerd wordt tot zo'n 3MB per seconde is er niks aan de hand. Met een 100Mbit of snellere lijn loop je echter minder snel tegen dit probleem aan. Helaas kun je in de ZTE verder niets instellen qua trafic shaping.

Verwijderd

Ik heb ruzie met de Motorola 1963. Hij lijkt alles consequent te laat op te nemen. De klok loopt goed, de tv gids geeft de juiste tijd aan en toch beginnen alle opnames te laat. Ook als je instelt dat hij een x aantal minuten eerder moet beginnen. Heel irritant.

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Yahooo..... KPN glas is nu actief 30/30

Monteur vraag gesteld wat betreft er waar was van de geruchten van een snelheidsverhoging......

Die kloppen! Verhogingen komen er aan...... wanneer? Kon hij niet zeggen.

http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ 30/30 11ms lactency

Verwijderd

spanx schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:52:
Yahooo..... KPN glas is nu actief 30/30

Monteur vraag gesteld wat betreft er waar was van de geruchten van een snelheidsverhoging......

Die kloppen! Verhogingen komen er aan...... wanneer? Kon hij niet zeggen.

http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ 30/30 11ms lactency
Voor alle glasvezel pakketten neem ik dan aan?

Bitrate van de HD-zenders gaat de komende weken ook omhoog (per POP).

bron Lijbrandt:topic

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:06:
Ik heb ruzie met de Motorola 1963. Hij lijkt alles consequent te laat op te nemen. De klok loopt goed, de tv gids geeft de juiste tijd aan en toch beginnen alle opnames te laat. Ook als je instelt dat hij een x aantal minuten eerder moet beginnen. Heel irritant.
firmware en software opnieuw handmatig laden wil wel eens helpen. Bij de koude start menu knop drukken en daarna pincode.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:03:
[...]

firmware en software opnieuw handmatig laden wil wel eens helpen. Bij de koude start menu knop drukken en daarna pincode.
Ben je dan je opnames ook kwijt? Anders ga ik het proberen.

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

klopt, voor alle snelheden

ben benieuwd!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ben erg benieuwd naar een eventuele verhoging. Brons naar 50/50 zou wat mij betreft al een flinke verbetering zijn! Hoewel het verschil tussen goud dan wel heel groot word, aangezien die naar 500/500 gaat. Daarnaast goed om te horen dat de bitrate dus binnenkort omhoog gaat.

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 18:14
Eggy; neem je op in de cloud via het opnemen pakket of direct op de hdd?
DJ-sannieboy; ik betwijfel dat de snelheden van brons & zilver in de buurt van dit 500/500 pakket gaat komen. De huidige FTUs zijn vaak geschikt voor maximaal 100Mbit. Ik betwijfel ook dat alle goudklanten meteen 500/500 gaan krijgen. Denk eerder dat ze het in een regio aanbieden waar meteen met vluggere FTUs gewerkt wordt.

• eymey
In nieuwe regio's wordt in ieder geval al een 'universele' FTU opgehangen en hoeft de provider of KPN daarna alleen nog maar een losse NT (die bij het abbo past) op te sturen :).

In andere gebieden zal men, voor klanten die dergelijke pakketten hebben, een vervangingsoperatie moeten gaan opzetten.

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 23:05

P-ter

...

eymey schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:48:
In nieuwe regio's wordt in ieder geval al een 'universele' FTU opgehangen en hoeft de provider of KPN daarna alleen nog maar een losse NT (die bij het abbo past) op te sturen :).
Hmm, wat vreemd, bij mij (aansluitgebied Leeuwarden) is vorige week vrijdag nog een 'oude' Genexis FTU nieuw aangesloten en opgehangen.

• nimmer
  • Laatst online: 15-09 16:39

nimmer

hai :O

abort_ schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 23:06:
[...]

Heb zelf de laatste experiabox (ZTE); Helaas niet als bridge in te stellen, maar je huidige router als DMZ kan wel :).
Managed switch voor je experiabox en internet vlan naar je ouder router sturen. Dan heb je niks meer te maken met de experiabox (voor internet)

• eymey
P-ter schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:54:
[...]

Hmm, wat vreemd, bij mij (aansluitgebied Leeuwarden) is vorige week vrijdag nog een 'oude' Genexis FTU nieuw aangesloten en opgehangen.
Maar aansluitgebied Leeuwarden 'ligt' al een tijdje en daar zijn ook overal de basisconnectoren voor de 'oude' al afgemonteerd ;)

• P-ter

P-ter

...

eymey schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:05:
[...]

Maar aansluitgebied Leeuwarden 'ligt' al een tijdje en daar zijn ook overal de basisconnectoren voor de 'oude' al afgemonteerd ;)
Wat bedoel je precies met basisconnectoren? Aansluiting aan de POP-kant? Bij mij is vorige week de aansluiting pas gereed gemaakt (en een paar bekenden van mij hebben nog steeds geen aansluiting in de meterkast). Of bedoel je dat de keuze gemaakt wordt bij het begin van de uitrol in een bepaald gebied?

• xxxMaverick
Wel slap trouwens. Ik ben een paar weken geleden uitgenodigd door kpn om deel te nemen aan een online discussieforum. Met kpn medewerkers dus. Je kon vragen stellen, ervaringen achterlaten enz.

Ik neem jullie even mee in de discussie:

------------------------------------------------------------------------------------------------

"xxxMaverick: Glasvezel rolt men steeds verder uit. De belofte: kwaliteits en snelheids sprong. Ik denk dat het zeer onverstandig is van KPN om voor glasvezel dezelfde steams (kwaliteit van tv) te gebruiken als voor ADSL. Nu heb je dus de rare situatie dat de kwaliteit van de oude coax kabel met bv HD veeeeeeeel beter is dan bij het nieuw glasvezel. Dat is toch raar?

Mijn advies: Zet de hd beelden ongecodeerd door en maak echt gebruik van de mogelijkheden van glas. "

gorjacobs van KPN: Beste Maverick,

Bedankt voor je deelname op het forum. ben het helemaal met je eens! De kwaliteit die we op dit moment doorgeven over glasvezel is al beter dan we doen via ADSL. Echter is dit niet HD kwaliteit. Als je een glasvezel pakket hebt bij KPN krijg je wel 10 zenders gratis in HD kwaliteit. Ik begrijp uit je reactie dat je al glasvezel van KPN hebt. De zenders zijn te vinden op 701 en hoger. Heb jij deze zenders al eens bekeken?

groeten,
Igor

[xxxMaverick]

xxxMaverick: Ik heb glasvezel aangevraagd en ergens volgend jaar is dit gereed in mijn woonplaats. Vanuit interesse volg ik al een tijd de berichtgeving over glasvezel en de testen die er zijn over bv beeldkwaliteit. Ook heb ik zelf bij kennissen de kwaliteit van het tv signaal gezien.

De HD zenders die standaard meegeleverd worden zijn zeker scherper dan het normale signaal. Het gaat mij echter specifiek over de vergelijking met de kabelaars en hier komt kpn op dit moment nog te kort.

Lees oa ook de topics op :

www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=5212

gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1222853

en vele anderen.

Gaat mij dus name om de potentie die glasvezel heeft en het gebrek aan ambitie om hier helemaal vol voor te gaan. Dit is bv ook terug te zien in de internetsnelheden. Gaat buiten dit onderwerp maar waarom maximaal 100mb/s terwijl upc al op 120 zit? Vreemd gezien het feit dat glasvezel in potentie veel meer in zich heeft. Dan moet je als promotie voor het product toch tot de top behoren? Voor internet gaat kpn dit eind van het jaar doen begrijp ik maar ben erg benieuwd naar de tv plannen
5 november 2011 17:02

[igorjacobs]

igorjacobs van KPN: Beste Maverick,

bedankt voor je reactie. We zijn continu bezig met het verbeteren van onze diensten. We innoveren de laatste tijd veel op tv gebied, met o.a. Interactieve TV Online waarmee je TV kunt kijken op je laptop en iPad. Daarnaast proberen we natuurlijk ook de beste beeldkwaliteit bij onze klanten te krijgen. Op internet lees je veel verschillende testen en het blijft lastig om deze te vergelijken. Zo heeft de consumentenbond afgelopen maand ook weer een test gedaan met alle providers en hier scoren wij wel weer het hoogste met beeldkwaliteit.

www.consumentenbond.nl/te...tale-televisie-providers/

Misschien niet helemaal een antwoord op je vraag, maar we blijven bezig met ons tv product en hier ontwikkelen we nu het meeste aan.

groeten,
igor

[xxxMaverick]

xxxMaverick: Bedankt voor je antwoord.

De ontwikkelingen bij kpn vind ik erg sterk. Vooral het beschikbaar maken van de ipad en laptop streams en het feit dat men spotify gaat meeleveren voor duurdere abo's.

Je reactie vind ik wel enigsinds verwarrend. Beweer je nu dat de kwaliteit van streams hetzelfde aantal mbits heeft als bv upc en dat volgens jou er geen kwaliteitsverschil meer is? Ik ben wat verbaasd en wel hierom: ook kpn zelf heeft aangegeven sterk te kijken naar verbeteringen op dit vlak en zelfs eind 2011 begin 2012. Uit je huidige reactie lijkt het alsnog kpn de 'problemen' (lees: verschil kwaliteit) nu niet meer erkent.

Ook bv providers als lijbrand communiceren hierover met hun klanten en geven toe dat er een kwaliteitsverschil is.

Ben dus wat in verwarring over je antwoord
8 november 2011 21:38
--------------------------------------------------------------------------

Ligt het aan mij of is dit wat vreemd? KPN vraagt op een open discussie maar als ik doorvraag geen reactie meer 8)7 Hebben nog veel te leren daaro

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

mijn monteur wist me te vertellen dat GOUD naar 200 ging en niet 500 zoals hier word gezegd.

dusssss....

• eymey
P-ter schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:18:
[...]

Wat bedoel je precies met basisconnectoren? Aansluiting aan de POP-kant? Bij mij is vorige week de aansluiting pas gereed gemaakt (en een paar bekenden van mij hebben nog steeds geen aansluiting in de meterkast). Of bedoel je dat de keuze gemaakt wordt bij het begin van de uitrol in een bepaald gebied?
Wat ik bedoel is het volgende:

Toen het glas is aangelegd heb je op een gegeven moment bezoek gehad van een aantal mannetjes die de vezel naar de meterkast (of waar dan ook) hebben getrokken en deze vervolgens in een 'ding' hebben vast gelast. Daar heb je een dummy overheen gekregen.

Om je aan te sluiten wordt dan de dummy vervangen door de daadwerkelijke NT ( of NTU ), het actieve gedeelte.

Voorheen (in bijna alle gebieden die voor voorjaar/zomer 2011 zijn aangelegd) gebeurde dit met een relatief smal langwerpig ding van Genexis. Dit was een niet-universele "FTU" en in principe moest dus voor iedere aanbieder die een andere NT nodig heeft een monteur komen om deze te vervangen (want in principe kan de klant dit niet zelf... het kan wel maar is riskant).

Sinds deze zomer monteert Reggefiber in nieuw aan te leggen gebieden een 'universele FTU'. Dit is een redelijk breed gevaarte dat uit 2 helften bestelt. Iedere helft kan een aparte NT(U) huisvesten, voor iedere vezel eentje.

@Maverick: Die KPN-medewerker ontwijkt gewoon de kern van je vraag. Hij denkt dat je de HD-zenders niet kan vinden en wijst je daar naar. Hij begrijpt echter niet de kern van je bedoeling... en dat is dat OOK de bitrate van de HD zenders zwaar en zichtbaar achter blijft tov. bijvoorbeeld UPC of de streams die op Reggefiber Wholesale netwerken beschikbaar zijn.

Dingen zoals spotify premium en webtv en zo zijn natuurlijk leuk, maar maak eerst je basisproduct eens goed.

Gelukkig (zo is de vrij zekere verwachting vanuit Lijbrandt/KPN intimi) dat de netwerkwijzigingen in KPN pops inmiddels compleet zijn en dat binnen nu en 2 weken overal zwaardere streams worden doorgegeven voor HD.

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 17-11-2011 16:10 ]

• P-ter

P-ter

...

eymey schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:04:
[...]

Wat ik bedoel is het volgende:

Toen het glas is aangelegd heb je op een gegeven moment bezoek gehad van een aantal mannetjes die de vezel naar de meterkast (of waar dan ook) hebben getrokken en deze vervolgens in een 'ding' hebben vast gelast. Daar heb je een dummy overheen gekregen.

Om je aan te sluiten wordt dan de dummy vervangen door de daadwerkelijke NT ( of NTU ), het actieve gedeelte.

Voorheen (in bijna alle gebieden die voor voorjaar/zomer 2011 zijn aangelegd) gebeurde dit met een relatief smal langwerpig ding van Genexis. Dit was een niet-universele "FTU" en in principe moest dus voor iedere aanbieder die een andere NT nodig heeft een monteur komen om deze te vervangen (want in principe kan de klant dit niet zelf... het kan wel maar is riskant).
Duidelijk verhaal.

Deze mannetjes zijn vorige week vrijdag geweest (en hebben het door jou omschreven langwerpige kastje aangesloten en de fiber gelast). Morgenavond komt er iemand om de lijn door te meten richting de POP.

Verwijderd

spanx schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:58:
mijn monteur wist me te vertellen dat GOUD naar 200 ging en niet 500 zoals hier word gezegd.

dusssss....
even een gok

brons 60/60
zilver 100/100
goud 200/200

Alleen dan is bij goud klanten (vermoedelijk dan ook nog op verzoek) een aanpassing nodig.

• xxxMaverick
eymey schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:04:
[...]

@Maverick: Die KPN-medewerker ontwijkt gewoon de kern van je vraag. Hij denkt dat je de HD-zenders niet kan vinden en wijst je daar naar. Hij begrijpt echter niet de kern van je bedoeling... en dat is dat OOK de bitrate van de HD zenders zwaar en zichtbaar achter blijft tov. bijvoorbeeld UPC of de streams die op Reggefiber Wholesale netwerken beschikbaar zijn.

Dingen zoals spotify premium en webtv en zo zijn natuurlijk leuk, maar maak eerst je basisproduct eens goed.

Gelukkig (zo is de vrij zekere verwachting vanuit Lijbrandt/KPN intimi) dat de netwerkwijzigingen in KPN pops inmiddels compleet zijn en dat binnen nu en 2 weken overal zwaardere streams worden doorgegeven voor HD.
Hij begrijpt het niet of wil het niet begrijpen......Maar toch grappig dat men op een forum waar de discussie met klanten aangegaan moet worden op een gegeven moment de boel gewoon negeert als men het antwoord niet weet of niet wil geven, ze hebben nog een lange weg te gaan daaro

Trouwens, jij verwacht dat er alleen zwaardere streams komen voor hd?

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 08:23
Zijn er al routers uberhaud die de 500/500 aankunnen? Als dat zo is welke zijn dat dan?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Of er routers zijn die 500 in beide richtingen tegelijk aankunnen weet ik niet, maar 500Mb throughput in 1 richting iig wel: http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/view

Oscar Wilde

Verwijderd

xxxMaverick schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:55:
Wel slap trouwens. Ik ben een paar weken geleden uitgenodigd door kpn om deel te nemen aan een online discussieforum. Met kpn medewerkers dus. Je kon vragen stellen, ervaringen achterlaten enz.

Ik neem jullie even mee in de discussie:

------------------------------------------------------------------------------------------------

"xxxMaverick: Glasvezel rolt men steeds verder uit. De belofte: kwaliteits en snelheids sprong. Ik denk dat het zeer onverstandig is van KPN om voor glasvezel dezelfde steams (kwaliteit van tv) te gebruiken als voor ADSL. Nu heb je dus de rare situatie dat de kwaliteit van de oude coax kabel met bv HD veeeeeeeel beter is dan bij het nieuw glasvezel. Dat is toch raar?

Mijn advies: Zet de hd beelden ongecodeerd door en maak echt gebruik van de mogelijkheden van glas. "

gorjacobs van KPN: Beste Maverick,

Bedankt voor je deelname op het forum. ben het helemaal met je eens! De kwaliteit die we op dit moment doorgeven over glasvezel is al beter dan we doen via ADSL. Echter is dit niet HD kwaliteit. Als je een glasvezel pakket hebt bij KPN krijg je wel 10 zenders gratis in HD kwaliteit. Ik begrijp uit je reactie dat je al glasvezel van KPN hebt. De zenders zijn te vinden op 701 en hoger. Heb jij deze zenders al eens bekeken?

groeten,
Igor

[xxxMaverick]

xxxMaverick: Ik heb glasvezel aangevraagd en ergens volgend jaar is dit gereed in mijn woonplaats. Vanuit interesse volg ik al een tijd de berichtgeving over glasvezel en de testen die er zijn over bv beeldkwaliteit. Ook heb ik zelf bij kennissen de kwaliteit van het tv signaal gezien.

De HD zenders die standaard meegeleverd worden zijn zeker scherper dan het normale signaal. Het gaat mij echter specifiek over de vergelijking met de kabelaars en hier komt kpn op dit moment nog te kort.

Lees oa ook de topics op :

www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=5212

gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1222853

en vele anderen.

Gaat mij dus name om de potentie die glasvezel heeft en het gebrek aan ambitie om hier helemaal vol voor te gaan. Dit is bv ook terug te zien in de internetsnelheden. Gaat buiten dit onderwerp maar waarom maximaal 100mb/s terwijl upc al op 120 zit? Vreemd gezien het feit dat glasvezel in potentie veel meer in zich heeft. Dan moet je als promotie voor het product toch tot de top behoren? Voor internet gaat kpn dit eind van het jaar doen begrijp ik maar ben erg benieuwd naar de tv plannen
5 november 2011 17:02

[igorjacobs]

igorjacobs van KPN: Beste Maverick,

bedankt voor je reactie. We zijn continu bezig met het verbeteren van onze diensten. We innoveren de laatste tijd veel op tv gebied, met o.a. Interactieve TV Online waarmee je TV kunt kijken op je laptop en iPad. Daarnaast proberen we natuurlijk ook de beste beeldkwaliteit bij onze klanten te krijgen. Op internet lees je veel verschillende testen en het blijft lastig om deze te vergelijken. Zo heeft de consumentenbond afgelopen maand ook weer een test gedaan met alle providers en hier scoren wij wel weer het hoogste met beeldkwaliteit.

www.consumentenbond.nl/te...tale-televisie-providers/

Misschien niet helemaal een antwoord op je vraag, maar we blijven bezig met ons tv product en hier ontwikkelen we nu het meeste aan.

groeten,
igor

[xxxMaverick]

xxxMaverick: Bedankt voor je antwoord.

De ontwikkelingen bij kpn vind ik erg sterk. Vooral het beschikbaar maken van de ipad en laptop streams en het feit dat men spotify gaat meeleveren voor duurdere abo's.

Je reactie vind ik wel enigsinds verwarrend. Beweer je nu dat de kwaliteit van streams hetzelfde aantal mbits heeft als bv upc en dat volgens jou er geen kwaliteitsverschil meer is? Ik ben wat verbaasd en wel hierom: ook kpn zelf heeft aangegeven sterk te kijken naar verbeteringen op dit vlak en zelfs eind 2011 begin 2012. Uit je huidige reactie lijkt het alsnog kpn de 'problemen' (lees: verschil kwaliteit) nu niet meer erkent.

Ook bv providers als lijbrand communiceren hierover met hun klanten en geven toe dat er een kwaliteitsverschil is.

Ben dus wat in verwarring over je antwoord
8 november 2011 21:38
--------------------------------------------------------------------------

Ligt het aan mij of is dit wat vreemd? KPN vraagt op een open discussie maar als ik doorvraag geen reactie meer 8)7 Hebben nog veel te leren daaro
Dit is nou weer typisch zo'n voorbeeld waarom ik zo'n gruwelijke hekel aan KPN heb.

Men liegt en scheept de consument af met halfbakken verwarrende antwoorden: 'De kwaliteit die we op dit moment doorgeven over glasvezel is al beter dan we doen via ADSL. Echter is dit niet HD kwaliteit. Als je een glasvezel pakket hebt bij KPN krijg je wel 10 zenders gratis in HD kwaliteit'

Men vindt dat er goed geïnnoveerd wordt met een dichtgetimmerd Silverlight Platform met digitenne-achtige streams voor online tv: 'We zijn continu bezig met het verbeteren van onze diensten. We innoveren de laatste tijd veel op tv gebied, met o.a. Interactieve TV Online waarmee je TV kunt kijken op je laptop en iPad.'

Men maakt misbruik van testen die kant nog wal raken en totaal niet kloppen met de praktijk: 'Zo heeft de consumentenbond afgelopen maand ook weer een test gedaan met alle providers en hier scoren wij wel weer het hoogste met beeldkwaliteit.'

De conclusie is eigenlijk simpel:
KPN maakt altijd misbruik van mensen die technisch niet goed onderlegd zijn.
Dat is dan ook hun grootste klantengroep.
Deze kunnen helaas dus ook niet weten wat voor inferieure rotzooi ze in huis halen.

• eymey
xxxMaverick schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:59:
[...]

Hij begrijpt het niet of wil het niet begrijpen......Maar toch grappig dat men op een forum waar de discussie met klanten aangegaan moet worden op een gegeven moment de boel gewoon negeert als men het antwoord niet weet of niet wil geven, ze hebben nog een lange weg te gaan daaro

Trouwens, jij verwacht dat er alleen zwaardere streams komen voor hd?
Dat is zo in het Lijbrandt topic (dus KPN mensen richting Lijbrandt) iig altijd aangekondigd :)

Verwijderd

Gister pakketjes binnen gehad van de KPN.
Moest nog 1.5 week wachten op monteur, ik zou het zogenaamd niet zelf kunnen.
Sorry maar kon mezelf niet tegenhouden en heb alles gemonteerd.

Had direct signaal en internet. Alleen nu een kort vraagje.
heb 50/50 silver abonnement maar haalde echt max 29mbit kortom afgerond 30.

Ik zat van het fiber kastje naar modem met meegeleverde utp (korte kabel) in experia box.
Daarna met meegeleverde hub utp kabeltje kort direct in mijn macbook vanuit de meterkast dus.

5 verschillende testen gedaan van verschillende aanbieders. Iemand ervaring of de megeleverde kabels goed zijn of ligt het ergens anders aan? of levert kpn nog steeds niet wat ze beloven?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Waarschijnlijk juiste snelheidsprofiel nog niet geladen, had ik in het begin met Concepts ICT ook, gecapped op 10/10 terwijl ik 35/35 afneem. Was zo opgelost.

Oscar Wilde

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 18:56:

Ik zat van het fiber kastje naar modem met meegeleverde utp (korte kabel) in experia box.
Daarna met meegeleverde hub utp kabeltje kort direct in mijn macbook vanuit de meterkast dus.

5 verschillende testen gedaan van verschillende aanbieders. Iemand ervaring of de megeleverde kabels goed zijn of ligt het ergens anders aan? of levert kpn nog steeds niet wat ze beloven?
Even KPN Glasvezel bellen idd. Verkeerde profiel 1e lijns kan het vaak niet fixen en zij kunnen dan een ticket voor de 2e lijns aanmaken. Heb een zelfde soort ervaring gehad toen ik nog KPN Glasvezel klant was.

(Natuurlijk zijn er 1e lijns medewerkers die het wel kunnen maar die zijn schaars te vinden bij de helpdesk :P, ik was capped op een 8/1 ADSL basis profiel OP glasvezel 8)7 klinkt ongeloofelijk maar is dus toch echt mogelijk (FttH) terwijl ik een 100/100 profiel had moeten hebben, na 10 x bellen de juiste medewerker getroffen die het voor me heeft gefixed, had gewoon doorgebeld tot ik een medewerker met wat verstand aan de lijn had >:) )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 19:48 ]

Verwijderd

Mmore schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:43:
Eggy; neem je op in de cloud via het opnemen pakket of direct op de hdd?
Op de Hdd.

• SmoothTweaker
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 18:56:

even op mijn.kpnglasvezel.nl inloggen met je email en wachtwoord welke je hebt gehad en even op activeer mijn diensten drukken.
Mocht onder tabblad jouw pakket niets staan en alles leeg zijn dat is je abbo nog niet administratief verwerkt dan word het even wachten

[ Voor 6% gewijzigd door SmoothTweaker op 17-11-2011 20:34 ]

Verwijderd

Thanks all. had gebeld en mijn pakket laten activeren, whoei scheelt weer een week wachten op de monteur.. heb nu 48/39 wireless dus niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Uit de lokale krant: Glasvezelkabel voor 120.000 huishoudens en bedrijven in Twente
ALMELO - Cogas Kabel gaat negen gemeenten in Twente ‘verglazen’. Daardoor krijgen 120.000 huishoudens en bedrijven toegang tot het ‘supersnelle’ glasvezel voor televisie, internet en telefonie. De klus vergt een investering van tientallen miljoenen euro.

De glasvezelkabel ligt al in de meeste wijken, dorpen en buurtschappen van de gemeenten uit het verzorgingsgebied van Cogas. De komende jaren wordt het glasvezel doorgetrokken tot in woningen en gebouwen, maakte het Almelose bedrijf donderdagmiddag bekend. Daarmee is onlangs een start gemaakt in Markelo en Stokkum, nu volgen Wierden, Hof van Twente, Almelo, Borne, Dinkelland, Oldenzaal, Hardenberg, Tubbergen en Twenterand. „Het is kosteloos en zonder verplichte abonnementen. Mensen hoeven zich niet vast te leggen, we vragen ze alleen toestemming de kabel te leggen. Dat aanbod geldt ook voor afgelegen boerderijen in de buitengebieden”, aldus Menno van Dijk van Cogas Kabel. Volgens hem gaat Cogas in dat opzicht een stap verder dan de Rijssense concurrent Reggefiber, die vooral in andere delen van Twente actief is. „Reggefiber hanteert vraagbundeling, dertig procent van een dorp of stad moet eerst intekenen.”
De buitengebieden hebben dus mazzel :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcthans
  • Laatst online: 15-09 04:07
Ik woon zelf in deze "buitengebieden", 2/3 km van de dorpskern van Markelo verwijderd. Al 5 jaar ligt onze vraag voor een aansluiting op uberhaupt het kabelnetwerk er. Ik weet niet wat ze onder buitengebieden verstaan, maar wij weten nog nergens van. Geen glasvezel, geen kabel en nog steeds 1/2 mbit via de crappy ADSL lijn van de KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik zou zeggen, mail ze, geef ze je postcode+huisnummer en citeer de betreffende zin uit bovenstaand artikel :)

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 18-11-2011 17:14 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:43
in almere buiten heb ik een folder ontvangen van kpn. glasvezel brons met gratis gebruik van 2 digitale ontvangers, gratis gebruik van kpn hotspots en dat voor 47,50 per maand de eerste jaar. Ik heb nu Lijbrandt waar ik 45 euro voor betaal(25mb up/down).werkt perfect, maar de aanbieding klinkt beter.
Hoe is knp met fair use policy?Ik download redelijk, sommige dagen veel, sommige dagen bijna niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cgok schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:09:
in almere buiten heb ik een folder ontvangen van kpn. glasvezel brons met gratis gebruik van 2 digitale ontvangers, gratis gebruik van kpn hotspots en dat voor 47,50 per maand de eerste jaar. Ik heb nu Lijbrandt waar ik 45 euro voor betaal(25mb up/down).werkt perfect, maar de aanbieding klinkt beter.
Hoe is knp met fair use policy?Ik download redelijk, sommige dagen veel, sommige dagen bijna niks.
Je tart wel het lot als alles perfect werkt en je wil over stappen :P Je moet je afvragen of je de hogere snelhied nodig hebt, en of je diensten zoals analoge tv van Lijbrandt niet zal missen. Na een jaar betaal je €10 meer dan bij Lijbrandt, dat moet je er ook voor over hebben. Ik heb Kpn zilver en dat werkt nu perfect, maar heeft wat voeten in de aarde gehad. De digitale ontvangers zijn prima en ik heb geen problemen met de experiabox, ook niet in combi met de Ps3.

Je zal denk voor je zelf maar een plussen en minnen lijstje moeten maken en dan een beslissing nemen.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cgok schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:09:
Tevens geen overstapprocces dus je zal beide providers achter de broek moeten aanzitten om te kijken of je alles kan plannen voor korte downtime.. Omdat de 1 ISP pas kan leveren als de andere van de glasvezel kabel is. En aangezien KPN de ontvangende partij is.. Zou dat nog wel is behoorlijk downtime kunnen geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 12:16:
[...]

Tevens geen overstapprocces dus je zal beide providers achter de broek moeten aanzitten om te kijken of je alles kan plannen voor korte downtime.. Omdat de 1 ISP pas kan leveren als de andere van de glasvezel kabel is. En aangezien KPN de ontvangende partij is.. Zou dat nog wel is behoorlijk downtime kunnen geven...
Of juist niet, wellicht kan KPN met hun 'macht' juist een kortere downtime afdwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 12:43:
[...]

Of juist niet, wellicht kan KPN met hun 'macht' juist een kortere downtime afdwingen.
Ik verwacht het niet, maar hoor graag als het anders is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist voor het eerst ITV aangesloten in ons nieuwe huis.
Via de Devolo aangesloten en moet zeggen, beeld is echt beter dan ik had bij UPC Fiber Power abbo.

Daarnaast heb ik vrijdag een week geleden de bestelling gedaan en had ik afgelopen donderdag al verbinding (wel stiekem zelf aangesloten, want monteur zou pas aankomende woensdag komen)

Wel vraag ik me af, ik kan het volume niet regelen via de KPN afstandbediening, is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Kayintveen: In welke plaats woon je? En wat vergelijk je met wat?

Had je bij UPC ook digitaal? En HD? Hoe is HD bij KPN tov. HD bij UPC?

Ik vraag dit specifiek omdat KPN op dit moment (Tussen nu en 2 weken) bezig zou moeten zijn met het verhogen van de bitrates van HD zenders. Tot nu toe hoor je altijd de kritiek dat HD bij KPN iTV slechter is dan bij UPC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon nu nog in Rotterdam (oude huis) en Pijnacker (nieuwe huis)
Ik vergelijk zowel dezelfde zelfde zender SD met SD en HD met HD utieraard.
Heb nu een Fiber Power 60 Abonnement bij UPC uiteraard met HD met een KPN Glas Zilver Abbo.
Bottomline, alles ging in 1x goed (behalve het bestellen moest ik 2x opnieuw doen) en had met op het ergste voorbereid.

Wat wel een verschil kan maken is dat ik een 720p/1080i TV heb en UPC op 1080i uitstuurt en kpn op 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nee hoor, KPN stuurt niet op 720p uit. Daar staat de settopbox standaard op ingesteld in het geval er een TV aangesloten wordt die slechts 720p vreet.

Maar ook bij KPN zijn de meeste HD streams gewoon 1080i, iig van de NL zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 21:51:

Wel vraag ik me af, ik kan het volume niet regelen via de KPN afstandbediening, is dit op te lossen?
Jazeker, je moet je afstandsbediening alleen even inleren zodat hij weet welke tv je hebt. Even hier kijken, en dan de onderste van de twee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eymey wanneer gaan ze full-hd dan ook eens echt als fullhd uitsturen?
Anyhow ben best tevreden met de kwaliteit, vond vooral ESPN America HD erg mooi, stuk beter dan de Nederlandse zenders.

@schief Thanks dalijk gelijk even regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:10
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 09:42:
@eymey wanneer gaan ze full-hd dan ook eens echt als fullhd uitsturen?
Anyhow ben best tevreden met de kwaliteit, vond vooral ESPN America HD erg mooi, stuk beter dan de Nederlandse zenders.

@schief Thanks dalijk gelijk even regelen
Niet, ik denk dat 1080p voor TV nog wel ver in de toekomt ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad. Voor echt mooi 1080p heb je toch best wel wat bandbreedte nodig. Hoewel in het 'grijze' circuit de re-encodings die veel groepen doen om het op een DVD-9 te laten passen op zich nog best wel te pruimen zijn (1080p, h.264 bij ~10-11 mbit?).

Any way, soms vraag ik me sowieso af waarom omroepen niet gewoon begonnen zijn met 720p. Progressive is bij bewegende beelden veel beter dan interlaced, dus ik snap niet waarom, als de stap naar 1080p sowieso nog te groot was, ze niet gewoon 720p hebben gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 21:37
@kayintveen: Ik lees met interesse je posten, omdat ik ook in Pijnacker woon en glasvezel aan kan vragan (we zullen bijna buren zijn denk ik). Lees ik nu goed dat jij de HD-kwaliteit van KPN beter vindt dan de HD-kwaliteit van UPC? Zelf heb ik nu HD van Stichting Kabelexploitatie Pijnacker en ben over het beeld daar erg tevreden. Helaas kunnen wij nu alleen nog maar kiezen van KPN, dus ben erg huiverig om over te stappen. Overigens heb ik van een helpdeskmedewerker van Lijbrandt begrepen dat zij bezig zijn om op korte termijn ook in Pijnacker te gaan leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

eymey schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:43:
Inderdaad. Voor echt mooi 1080p heb je toch best wel wat bandbreedte nodig. Hoewel in het 'grijze' circuit de re-encodings die veel groepen doen om het op een DVD-9 te laten passen op zich nog best wel te pruimen zijn (1080p, h.264 bij ~10-11 mbit?).

Any way, soms vraag ik me sowieso af waarom omroepen niet gewoon begonnen zijn met 720p. Progressive is bij bewegende beelden veel beter dan interlaced, dus ik snap niet waarom, als de stap naar 1080p sowieso nog te groot was, ze niet gewoon 720p hebben gekozen.
Bandbreedte zal het probleem niet zijn bij mensen met een 100/100 abbo maar het zal wel te veel werk zijn en/of geld kosten om aparte streams uit te zenden 720p/1080i/1080p ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyVi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Ik heb zelf ook kpn glasvezel, en ik vind de SD en HD er mooier uitzien dan bij de Ziggo die mijn schoonvader heeft. Alles draaid op 1080i met HDMI 1.3 kabel en een fullhd 42inch LG tv.

Ik heb begrepen dat sommige vooral oudere hdmi kabels wel eens problemen geven met beeld kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:10
RoyVi schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:54:
Ik heb zelf ook kpn glasvezel, en ik vind de SD en HD er mooier uitzien dan bij de Ziggo die mijn schoonvader heeft. Alles draaid op 1080i met HDMI 1.3 kabel en een fullhd 42inch LG tv.

Ik heb begrepen dat sommige vooral oudere hdmi kabels wel eens problemen geven met beeld kwaliteit.
Ga het maar eens side-by-side vergelijken. Ziggo heeft veel meer detail in het beeld, dat bij KPN gewoon wegvalt. Ja ze hebben scherp beeld, maar geen detail. Ook behoudt ziggo meer detail tijdens bewegende beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyVi
  • Nu online
Adlermann schreef op zondag 20 november 2011 @ 15:17:
[...]

Ga het maar eens side-by-side vergelijken. Ziggo heeft veel meer detail in het beeld, dat bij KPN gewoon wegvalt. Ja ze hebben scherp beeld, maar geen detail. Ook behoudt ziggo meer detail tijdens bewegende beelden.
Ik ben er net nog geweest en het beeld blijft er bij mij nog beter uitzien, me schoonvader vind het zelf ook. En de bewegende beelden blijven bij mij ook stabiel. Me schoonvader vind het zelf er bij mij ook beter uitzien. Hij heeft een nieuwere LG tv dan ik heb dus daar zal het niet zo snel aan liggen.

Hij heeft zelf ook erg veel last van storingen bij de ziggo en ik heb eerlijk gezegd nooit last van storingen.
Ik weet niet of je zelf glasvezel van kpn hebt of bij een ander het gezien hebt maar misschien is er toch iets verkeerd in de aparatuur.

Ik heb een Thomson 789 modem, en een 1963 tv decoder via een CAT6 kabel verbonden.

in iedergeval ik ben zeer tevreden met KPN en andere mensen bij mij in de buurt zijn ook positief. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:17
RoyVi schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:54:

Leg mij nou eens uit hoe dat dan kan, met een bitrate van amper 4 mbit voor sd signaal en 8 mbit voor hd tegenover 16 mbit HD en 8 mbit SD.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyVi
  • Nu online
Rekenblok schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:49:
[...]

Leg mij nou eens uit hoe dat dan kan, met een bitrate van amper 4 mbit voor sd signaal en 8 mbit voor hd tegenover 16 mbit HD en 8 mbit SD.
Ik heb me nooit zo verdiept welke technieken ziggo gebruikt, ik neem aan dat je bedoelt dat zei 16mbit voor hd hebben? Hoe weet je dat dan precies? Want ze maken gebruik van DVB-C techiek waarbij gebruik wordt gemaakt van het frequentie spectrum dus dan heb je een Network analyzer en/of TV analyzer nodig om er achter te komen hoeveel data ze gebruiken per stream.

KPN maakt gebruik van IP techniek en daar heb je genoeg tooltjes voor op internet om er achter te komen dat ze 4mb en rond de 8mb gebruiken voor hun streams.

En ik denk dat de modulatie techniek ook wel invloed kan hebben op de kwaliteit niet alleen of het MPEG4 is of niet. En dan is ook nog eens de vraag of Ziggo mpeg2 of 4 gebruikt?
Meestal gebruiken ze voor DVB-C MPEG2 en dan klopt het wel dat je 16mbit nodig hebt voor een HD stream.

Mensen die gaan roepen dat ze bij kpn volledige studio kwaliteit moeten versturen sporen niet helemaal want dat is rond de 270mb per stream.

[ Voor 7% gewijzigd door RoyVi op 20-11-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyVi schreef op zondag 20 november 2011 @ 19:04:
[...]
En ik denk dat de modulatie techniek ook wel invloed kan hebben op de kwaliteit niet alleen of het MPEG4 is of niet. En dan is ook nog eens de vraag of Ziggo mpeg2 of 4 gebruikt?
Meestal gebruiken ze voor DVB-C MPEG2 en dan klopt het wel dat je 16mbit nodig hebt voor een HD stream.
Modulatietechniek maakt niet uit. Of dezelfde mpeg stream over IP of over DVB-C wordt verzonden maakt niks uit. Ziggo geeft de Technicolor feeds door en Technicolor gebruikt mpeg2 voor SD en h264/mpeg4 voor HD. Hun bitrate voor HD zit rond de 12-13mbit terwijl kpn rond de 7-8mbit zit.

Hier heb je een side-by-side vergelijking waarbij een Technicolor SD stream een KPN HD stream wegblaast:

Verwijderd in "Vodafone Thuis via Glasvezel"
Pagina: 1 ... 12 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.