[KPN] Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 101 Laatste
Acties:
  • 906.007 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 21:37
Nou, het moet geen ander nummer zijn, maar gewoon een kopie van het andere. Zo gebruik ik Phone1 van het modem voor het reguliere telefoonverkeer en Phone2 als de ingang voor het alarmsysteem. Als het alarmsysteem belt, ben ik dus verder in gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
maniak schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 09:29:
Wat ik heb gedaan is een eigen router neergezet waaraan alles hangt. Deze router is aangesloten op de experiabox. Vervolgens heb ik mijn eigen router in de DMZ gezet. Alles werkt als een zonnetje, al maanden :)
Een router waaraan alles hangt. Dus je hebt de router aangesloten op het glasvezelmodem(ftu) en daaraan de experiabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:17
Rhodez schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:46:
Nou, het moet geen ander nummer zijn, maar gewoon een kopie van het andere. Zo gebruik ik Phone1 van het modem voor het reguliere telefoonverkeer en Phone2 als de ingang voor het alarmsysteem. Als het alarmsysteem belt, ben ik dus verder in gesprek.
Ow dus poort 2 is gewoon een kopie van poort 1, dat is wel in te stellen in de experiabox.
En anders kan je altijd nog dmv een verbinddoos de lijnen aan elkaar koppelen en beide op poort 1 van de EB verbinden.
Maar dmv webinterface kan je gewoon het hoofdtelefoonnummer aan 2 poorten toewijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 14:59
Als ik het verhaal van Rhodez goed begrijp is het juist niet mogelijk wat hij wilt. Je kan niet EN telefoneren met telefoonnummer X op poort 1 EN nummer X beschikbaar hebben als alarmlijn op poort 2 van de Experiabox. Je kan per poort 1 nummer toewijzen en dat moeten verschillende nummers zijn.

Het ouderwets splitten van de lijn achter poort 1 zou eventueel kunnen doen wat jij wilt, maar dan zit je wel met de vraag wat je alarmlijn gaat doen als je toevallig aan het bellen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Thombias schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:22:
[...]

Een router waaraan alles hangt. Dus je hebt de router aangesloten op het glasvezelmodem(ftu) en daaraan de experiabox?
Nee, hij heeft de experiabox op de glasvezelmodem aangesloten, en de eigen router op de experiabox die door de dmz volledig toegang heeft tot het internet, er is dus zelfs geen portforwarding nodig in de experiabox. Alleen in de router zelf.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:01

BCC

Johny_B schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 01:22:
Het ouderwets splitten van de lijn achter poort 1 zou eventueel kunnen doen wat jij wilt, maar dan zit je wel met de vraag wat je alarmlijn gaat doen als je toevallig aan het bellen bent.
Dan ben jij blijkbaar thuis, dus dan hoor je hem ook wel afgaan. Normaliter zet je in het bedrijf een alarm als je er niet bent, dus dan is de lijn ook altijd gegarandeerd vrij.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:41
Afgelopen weekend ben ik nog even bezig geweest met de ZTE H220n. Gelukkig was er in IE9 meer van het menu te zien :9.

Ik wilde even alle MAC adressen invullen, zodat ik MAC filtering kon aanzetten. Echter kon geen MAC adressen van WLAN vinden... bedraad ging alles goed, maar zodra ik wireless wou gaan, ging het niet. Kortom ik heb de MAC filtering nog op disable staan en ondanks dat geen draadloos internet. En ja, WLAN staat aan! :?

Nou dacht ik dat het misschien zou kunnen liggen doordat ik dezelfde SSID heb gebruikt bij deze router net als de vorige Experiabox. De SSID in de ZTE H220n heet gewoon "ehhh" **, terwijl als je kijkt in het netwerkcentrum van je pc staat er "ehhh"en "ehhh (2)" (bij mn zus stond zelfs nog "ehhh (3)"), wat waarschijnlijk komt door eerder dezelfde gebruikte SSID's bij de vorige experiaboxen (?). In alle namen van het netwerk (die je bij eigenschappen kan vinden in het netwerkcentrum) staat overal gewoon "ehhh", zoals ingevuld in de ZTE H220n.

Ik weet niet of dit iets uitmaakt, maar ik vind het zeer vreemd dat hij geen verbinding kan maken mede aangezien WLAN wel aanstaat. Kan het er aan liggen dat ik die SSID moet aanpassen of heeft iemand nog andere ideeën/tips hierover?

-------------------
** SSID (ehhh): is maar gewoon aangenomen als voorbeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Aardwolf op 15-08-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien dat er nog gebruik gemaakt wordt van het instellingen-profiel van de vorige router's WLAN? Denk dat het handig is deze even van je pc/laptop te verwijderen en een nieuwe met het huidige netwerk aan te maken.

[ Voor 41% gewijzigd door Raven op 15-08-2011 14:17 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:41
Ja ok, ook geprobeerd overigens... maar in de lijst van beschikbare netwerken bleef zeg maar "ehhh (1)" staan, naast "ehhh (2)"... waarbij weer werd gegeven dat ze allebei zeer goed bereik hebben :S. Erg vreemd vond ik dat.

Maar denk je dat het daar aan ligt dan, of toch niet, maar juist aan ....?

Ik zal volgend weekend weer eens kijken, ben de hele week niet thuis dus... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:12

rally

Deyterra Consultancy

sonyfreakje schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 18:01:
als jij kan vinden hoe ik dat instel , zou je me heel blij maken met een linkje want ik heb zeker gezocht .

"misschien niet goed genoeg maar dan hoor ik dat graag "
Het is niet ZO eenvoudig te vinden hoor. Ik heb voor een klant van mij behoorlijk lang moeten zoeken.
Onderstaand de link naar de oplossing die ik uiteindelijk heb gevonden.

http://www.ipbforum.nl/ex...a11fe2d3e4bd8afe88dc00dd1

Overigens heb ik er een HP 1810V-8G switch voor gebruikt, maar vrijwel iedere managed switch zou moeten werken.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
Dank jullie wel voor de antwoorden! Dit heeft me ertoe laten besluiten nog even te wachten tot Vodafone haar pakketten bekend maakt. Als ik dat persbericht lees, dan gaan zij overal waar Reggefiber ligt leveren, dus ook de 'KPN'-gebieden. Ben erg benieuwd of hun modem wel open is. Zowieso nemen ze de tv af van Glashart Media en is die dus (voor zover ik hier lees) een stuk beter dan die van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't zijn nog steeds de KPN streams die Vodafone via Glashart Media gaat doorgeven. In de persberichten staat namelijk dat ze gebruik maken van KPN als operator. Lekker links laten liggen dus. Wellicht dat Vodafone ook DVB-C gaat doorgeven via GHM. In dat geval wordt het wel interessant, gezien GHM bij DVB-C wel altijd de originele onversleutelde Technicolor en SAT streams doorgeeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Laatst online: 26-08 09:03
allen,

ik heb een thompson 789vn heb poorten opengezet voor modern warfare 2 (pc)
ik speel dit via steam, nu als ik de poorten check zegt het check programma dat ze open staan.
zodra ik steam start en mw2 geeft hij aan nat strict waardoor het vinden van een game erg lang duurt.

iemand hier ervaring mee en eventueel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Rhodez schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:30:

Was dat maar waar hier. Schijnt bij elke nieuwbouwwijk te zijn. Want dan had ik wel voor Lijbrandt ofzo gekozen.
Zeker te weten niet. Hier in Volendam is het ook nieuwbouw, nieuwer kan niet... maar we hebben maar 1 glasvezelproviderkeuze en dat is KPN.

Voor wat betreft de vragen over het alarmsysteem... ik heb glasvezel en ik heb daar een speciale voice dialer aan gekoppeld zitten. Die voicedialer is weer verbonden met mijn alarmsysteem. De voicedialer belt mij als het alarm af gaat (brand of inbraak) en ik kan ook "inluisteren" thuis. De voicedialer zorgt ook dat eventuele gesprekken worden afgebroken en je kan meerdere nummers programmeren. Kortom; er zijn mogelijkheden.

[ Voor 36% gewijzigd door Barca op 19-08-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
Barca schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:24:
[...]

Zeker te weten niet. Hier in Volendam is het ook nieuwbouw, nieuwer kan niet... maar we hebben maar 1 glasvezelproviderkeuze en dat is KPN.

Voor wat betreft de vragen over het alarmsysteem... ik heb glasvezel en ik heb daar een speciale voice dialer aan gekoppeld zitten. Die voicedialer is weer verbonden met mijn alarmsysteem. De voicedialer belt mij als het alarm af gaat (brand of inbraak) en ik kan ook "inluisteren" thuis. De voicedialer zorgt ook dat eventuele gesprekken worden afgebroken en je kan meerdere nummers programmeren. Kortom; er zijn mogelijkheden.
Ja, dat is toch precies wat ik zeg? In nieuwbouw alleen KPN... Hopelijk houdt Vodafone zich aan zijn persbericht en gaat die hier ook komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Reggefiber komt hier binnenkort glasvezel aanleggen, mits voldoende belangstelling (>30%).
Nou overweeg ik om KPN glasvezel te nemen. Groot voordeel zijn de twee interactieve HD ontvangers/recorders die erbij geleverd worden.

Mijn vragen:
1) Heeft KPN een nieuwsserver? Zo ja, wat is de retentie en met welke snelheid kan ik daar downloaden?
2) Biedt KPN glasvezel ook een DVB-C of analoog signaal? Er staan namelijk 3 tv's in huis...

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Holgersson schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 21:44:
Reggefiber komt hier binnenkort glasvezel aanleggen, mits voldoende belangstelling (>30%).
Nou overweeg ik om KPN glasvezel te nemen. Groot voordeel zijn de twee interactieve HD ontvangers/recorders die erbij geleverd worden.

Mijn vragen:
1) Heeft KPN een nieuwsserver? Zo ja, wat is de retentie en met welke snelheid kan ik daar downloaden?
2) Biedt KPN glasvezel ook een DVB-C of analoog signaal? Er staan namelijk 3 tv's in huis...
KPN heeft een nieuwsserver. Weet niet wat de retentie is. Gewoon een payserver nemen.

KPN levert geen DVB-C of analoog, enkel digitale interactieve TV.

• dôh
  • Laatst online: 17-09 11:05
Rhodez schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:46:
Even kort over je Alarm... Zit je aangesloten op een PAC? Als dat het geval is, neem contact op met je installateur. Officiëel mogen alarmlijnen alleen over óf een analoge óf ISDN lijn lopen en niet over SIP o.i.d. Wellicht dat je installateur de mogelijkheid biedt om door te melden over IP. Dit is, afgezien van de eenmalige aanschaf, goedkoper dan elke keer bij inschakelen een telefoongesprek (en de 24-uurs test). :)

• Holgersson
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 10:39:
[...]
KPN levert geen DVB-C of analoog, enkel digitale interactieve TV.
Geen DVB-C of analoog signaal is absoluut een minpunt! Want dat betekent dat ik voor mijn derde tv verplicht ben een extra ontvanger in bruikleen te nemen à €4,- per maand.

TV-beeld gaat dan niet meer over coax maar UTP. Kan ik 3 tv's op de KPN Experia Box aansluiten of moet daar een extra switch tussen? Indien switch, wordt deze meegeleverd?

Hoe zijn de ervaringen met de KPN Draadloze Verbindingsset? Want dat is waarschijnlijk de handigste oplossing.

Verwijderd

Ik denk als je HD van de kabel gewend bent, dat HD van KPN je enorm zal tegenvallen. Het beeld ziet er namelijk niet uit.

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:19

spanx

_Sp[A]nX_

Morgen word er glasvezel aangelegd bij me thuis (op afspraak)...voorbereidingen zijn getroffen in de straat

Ik kan maar uit 1 aanbieder kiezen.... KPN....

Wat wil ik :
minimaal 30/30
telefonie
geen data limiet :)

Kan iemand mij vertellen hoe het gesteld is met de FUP (als ze dat hebben)

Heb nu online adsl2+ op 3,1 km afstand (9 mbit over)

Moet ik alsnog voor KPN gaan of wachten tot er andere aanbieders zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door spanx op 25-08-2011 14:30 ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Heren, ik heb deze verbinding bij KPN sinds kort, maar is het zo dat een eigen SMTP geblokkeerd is ? Krijg dit niet aan de praat, ik heb een eigen domeinnaam + mail, en deze werkt wel op de UPC kabel via poort 25, maar zodra ik over ga naar KPN dan werkt hij niet. Volgens KPN moet ik hun SMTP server gebruiken, maar dat werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Poort 25 uitgaand wordt meestal geblokkeerd inderdaad, waarbij je wel gebruik kan maken van de SMTP server van de ISP. Waarom werkt die niet? Krijg je een foutmelding?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Raven schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:13:
Poort 25 uitgaand wordt meestal geblokkeerd inderdaad, waarbij je wel gebruik kan maken van de SMTP server van de ISP. Waarom werkt die niet? Krijg je een foutmelding?
JA die werkt niet voor mijn mail omdat ik daar ook een username en password voor nodig heb. Maar ik heb net poort 26 getest en die werkt wel gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holgersson schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:11:
[...]

Hoe zijn de ervaringen met de KPN Draadloze Verbindingsset? Want dat is waarschijnlijk de handigste oplossing.
De verbindingsset werkt prima bij mij. Heb er twee tv's op aangesloten waarvan eentje twee verdiepingen hoger staat en heb op allebeide goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

bones schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:25:
Heren, ik heb deze verbinding bij KPN sinds kort, maar is het zo dat een eigen SMTP geblokkeerd is ? Krijg dit niet aan de praat, ik heb een eigen domeinnaam + mail, en deze werkt wel op de UPC kabel via poort 25, maar zodra ik over ga naar KPN dan werkt hij niet. Volgens KPN moet ik hun SMTP server gebruiken, maar dat werkt ook niet.
Bedoel je dat je op je KPN verbinding een (inkomende) mailserver wilt draaien? Ik heb dat zelf ook en daarvoor moet je gebruik maken van KPN's mailrelay, zie deze pagina. Werkt prima hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
spanx schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 14:30:
Morgen word er glasvezel aangelegd bij me thuis (op afspraak)...voorbereidingen zijn getroffen in de straat

Ik kan maar uit 1 aanbieder kiezen.... KPN....

Wat wil ik :
minimaal 30/30
telefonie
geen data limiet :)

Kan iemand mij vertellen hoe het gesteld is met de FUP (als ze dat hebben)

Heb nu online adsl2+ op 3,1 km afstand (9 mbit over)

Moet ik alsnog voor KPN gaan of wachten tot er andere aanbieders zijn?
FUP? Er stroom maandelijks meer dan 2TB door mijn lijntje heen en vergeet vaak ook torrents te verwijderen dus me upload is ook aanzienlijk.
Geen problemen mee dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
Kan ik 3 tv's op de KPN Experia Box aansluiten (UTP) of moet daar een extra switch tussen? Indien switch, wordt deze meegeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 18:30
Holgersson schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:41:
Kan ik 3 tv's op de KPN Experia Box aansluiten (UTP) of moet daar een extra switch tussen? Indien switch, wordt deze meegeleverd?
Op de EB kan maar 1 TV worden aangesloten (port 3), 2 TV's of meer betekent dus een switch ertussen. Je krijgt er een (100Mbps 3COM) switchje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:32:
[...]
De verbindingsset werkt prima bij mij. Heb er twee tv's op aangesloten waarvan eentje twee verdiepingen hoger staat en heb op allebeide goed beeld.
Het wordt toch kabels trekken, want de verbindingsset schijnt niet over verschillende fasen heen te werken. Het stroomnet in ons huis heeft drie fasen, dus dat is dan geen optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Holgersson schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:28:
[...]

Het wordt toch kabels trekken, want de verbindingsset schijnt niet over verschillende fasen heen te werken. Het stroomnet in ons huis heeft drie fasen, dus dat is dan geen optie...
Ik zou sowieso kiezen voor kabels trekken, werkt gewoon veel beter dan devolo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Holgersson schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:28:
Ahhh nu snap ik eindelijk waarom bij mij de draadloze set echt voor geen centimeter werkt! Werd er knettergek van. Moest ook elke keer resetten omdat hij dan ineens mijn draadloze printer weer niet vond omdat die dan weer een ander signaal pakte, heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt toch heel moeilijk te zijn om de boel goed aan te sluiten. Na 7 keer monteursbezoek gehad te hebben werkt internet en tv wel goed, maar de telefoonactivatie wil maar niet lukken. Was juist bij Kpn gegaan voor de soepele overgang, maar als het één keer mis in het systeem is zijn ze er helemaal af. Ik heb nl ook nog een rekening voor mijn ADSL gekregen terwijl mijn abo voor glasvezel ook al in is gegaan (ook al werkt de telefoon nog niet!). Verder staan er op de rekening van de glasvezel ook nog eens twee extra tv tuners die ik nooit aangevraagd heb.
Is de administratie in de war dan heb je alleen maar problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tot nu toe werkt het bij mij prima.
Alleen jammer dat de usb-poort niet geactiveerd is op de experiabox.

Ik geef ze een jaar en dan evalueer ik mijn ervaring.
Er zijn meer aanbieders zoals concepts, lijbrand, solcon, etc.

Ik ga binnenkort eens kijken naar abo's in de buurt met die andere isp's
Om het beeld van HD eens te vergelijken. Ik heb het idee dat het kpn-hd een andere kwaliteitsnorm heeft dan andere providers.

Ik heb al eens glasvezel van concepts gehad.
Nooit wat mee gehad en de helpdesk is goed bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Vanmiddag vielen ineens alle diensten hier weg. Oorzaak was de TG789VN die spontaan begon te rebooten. Eenmaal opgestart begon hij weer uit zichzelf te rebooten. Dus maar even uit gezet en na een aantal minuten weer aangezet. Aangezien ik dit wel eens vaker heb gehad (hoewel het al weer een tijdje geleden was), toch maar de helpdesk gebeld. Antwoord: Nee, dat hoort niet. Morgen wordt het modem omgeruild. :) Ben benieuwd of ik een ZTE krijg en of die stabieler is.

EDIT:

EB is vanmorgen omgeruild. Helaas geen ZTE gekregen maar een TG789VN. Klein verschil is alleen dat de nieuwe geen wireless N heeft. Maandag maar even bellen.

EDIT2:

Krijg nu toch de ZTE opgestuurd. :)
Die werkt tot nog toe perfect.

[ Voor 20% gewijzigd door Dj-sannieboy op 16-09-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Kreeg deze week een brief in de bus dat we nu ook KPN hier op het glasvezel netwerk kunnen kiezen. Heb nu Onsbrabantnet en ben eigenlijk heel tevreden. Enige wat KPN als voordeel heeft zover als ik zie is de hotspot toegang en 3G dongle. Daarintegen zadelen ze je op met een Experia box en een decoder. Onsbrabantnet zet gewoon netjes DVB-C op de coax door het hele huis. Plus ik heb zeer slechte ervaringen met KPN's klantenservice, al was dat wel de mobiele afdeling en was dit al weer drie jaar geleden heb ik ze min of meer afgezworen. Denk dat ik lekker blijf zitten bij Onsbrabantnet.

Is er iemand die van Onsbrabantnet naar KPN overgestapt is?

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Bartjeee schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 23:50:
Kreeg deze week een brief in de bus dat we nu ook KPN hier op het glasvezel netwerk kunnen kiezen. Heb nu Onsbrabantnet en ben eigenlijk heel tevreden. Enige wat KPN als voordeel heeft zover als ik zie is de hotspot toegang en 3G dongle. Daarintegen zadelen ze je op met een Experia box en een decoder. Onsbrabantnet zet gewoon netjes DVB-C op de coax door het hele huis. Plus ik heb zeer slechte ervaringen met KPN's klantenservice, al was dat wel de mobiele afdeling en was dit al weer drie jaar geleden heb ik ze min of meer afgezworen. Denk dat ik lekker blijf zitten bij Onsbrabantnet.

Houd wel rekening met enige downtime bij overstap van glas naar glas.

Verwijderd

Bartjeee schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 23:50:

KPN is niet te vergelijken met OnsBrabantNet wat betreft prijs/kwaliteit/product-openheid. KPN is duur, bied lage kwaliteit en timmert al zijn producten dicht. OBN (Reggefiber/Glashart Media) is precies het tegenover gestelde. Je gaat absoluut spijt krijgen van KPN.

• sverzijl
Maakt hier iemand gebruik van het KPN 'opnemen pakket' op glas (waarmee je dus niet meer lokaal opneemt, maar 'online') ?

Ik loop tegen een heel irritante bug op, ben benieuwd of anderen dit kunnen reproduceren :
1) neem programma op
2) bekijk een stukje van de opname (bijv 10 min)
3) stop het afspelen, kijk even een stukje live
4) start het afspelen van dezelfde opname ('begin opnieuw', niet 'hervatten')
5) probeer nu met pijltje rechts vooruit te spoelen naar 10min
Ik zit nu in een soort loop (0:30 - 1:00 -1:30 - 0:30 - 1:00 - 1:30 - 0:30min etc) en kan vrijwel niet verder spoelen. Na lang geklooi kom ik uiteindelijk bij 10:00min en vanaf dit punt kan er weer normaal vooruit gespoeld worden.

(ook fast forward door bij 10:00 >> in te voeren werkt niet. en 'hervatten' ipv 'begin opnieuw' in stap 4 werkt niet altijd. Dan springt ie bijv naar 5:00min en heb je vanaf dat punt hetzelfde probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Gisteren nieuw modem (glasvezel) gehad, ivm spontane rebootes van de oude.. haal nou op brons een whooping
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1485518488.png

Gelukkig komt er vandaag al weer een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

har0 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 08:48:
Gisteren nieuw modem (glasvezel) gehad, ivm spontane rebootes van de oude.. haal nou op brons een whooping
[afbeelding]

Gelukkig komt er vandaag al weer een nieuwe :)
Ik heb nu juist een hogere download snelheid dan voorheen. Van 3,45MB naar 3,57MB. :)
Heb een ZTE gekregen, omdat de TG789VN soms spontaan ging rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
ok, nieuwe nieuwe modem doet zijn werk wel (789VN)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1486142457.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:22
Bij ons in de gemeente komt er ook glasvezel mits 30% van de huishoudens zich aanmeldt.
De keuze die we hebben is: Solcon, Kick XL, KPN en Lijbrandt.
Waarschijnlijk gaan we voor Internetten + bellen via glasvezel en blijven we voor televisie bij UPC.
We hebben namelijk 4 televisies waarvan 2 op digitaal en 2 op analoog.
Ook willen we sport 1 dit wordt alleen aangeboden door KPN, maar als ik het zo lees kan KPN niet de kwaliteit van UPC halen met televisie. KPN is dan de voordeligste optie als ik de kosten van Internet + bellen bij elkaar optel.

Is de kwaliteit van KPN Internet + bellen wel goed in tegenstelling tot de kwaliteit van hun televisie?

Ik neem aan dat Reggefiber glasvezel in de meterkast brengt, hier komt nu ook de telefoonlijn van KPN binnen. Deze gaat door een kabel naar een wandcontactdoos waar de stekker van de telefoon weer in zit. Kan ik dan gewoon de 2 draderige kabel in de meter in de glasvezelmodem doen en gewoon de telefoon aansluiten op de wandcontactdoos?

Op dit moment hebben we ADSL van Solcon, kan ik straks gewoon van de glasvezelmodem met een UTP kabel mijn eigen router(Linksys WAG200G) in en van daaruit weer door naar een switch?

Als ik het zo lees werken een PS3, Xbox 360 en usenet (pay abo) prima met KPN glasvezel?

In dien bovenstaande vraagjes geen problemen geven gaan we voor KPN of zeggen jullie nou ik zou toch voor een ander gaan. Zelf kan ik daar geen reden voor verzinnen mits bovenstaande geen problemen geeft.

Edit: die router gaat volgens mij sowieso niet werken aangezien het een ADSL router is. Is die standaard experia box niet veilig genoeg of kunnen daar poorten niet van open?

[ Voor 5% gewijzigd door Gait op 17-09-2011 11:16 ]

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Is er ook een goede site waar ik gelijk kan zien welke providers allemaal glasvezel aanbieden op mijn postcode? Nu ga ik steeds de sites van de providers een voor een af maar dat schiet niet erg op.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://www.eindelijkglasvezel.nl/
Links postcode+huisnr invullen en dan "check aanbod" aanklikken.

Oscar Wilde

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 19:54
Echt geweldig is die site niet hoor :P Qua usability niet (ik moet uit een marketingverhaal van een paar pagina's halen dat het antwoord 'Beschikbaar ja/nee?' ja zou zijn, en alles komt in een soort van pop-ups :( ) maar ze geven ook nog eens onjuiste info.

Ik moet niet alleen mijn postcode opgeven, maar ook mijn huisnummer _en_ toevoegingen. Veel specifieker kun je het niet krijgen lijkt me. En wat zeggen ze dan: Ja, er is glasvezel leverbaar! (en dan ettelijke alinea's verderop in het marketinggelul staat dat ze bedoelen: in je gemeente, 10km verderop in een wijk die nog gebouwd moet worden).

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

gisteren glas aangesloten van kpn. de devolo's werken helaas niet. te veel gewapend beton, moet helemaal naar tweede verdieping, dus geen tv voor de kids.
a.s. dinsdag komt monteur terug, dan moet er draden getrokken worden, dit zal niet makkelijk worden.

vraag: iemand ervaring met het instellen van Thunderbird voor je email account. ik heb alle aanwijzingen gevolgd van kpn maar het werkt niet: inkomend: pop.kpnmail.nl uitgaand smtp: mail.kpnmail.nl

vast bedankt

• har0
raar, in thunderbird in: pop.kpnmail.nl poort 110 password, en uit: mail.kpnmail.nl poort 25 No authentication en werkt al 2,5 jaar

Verwijderd

inderdaad raar, bij het testen krijg ik een groen bolletje voor uitgaand, maar inkomend wil niet lukken.
ik hoef mijn oude email account toch niet eerst te verwijderen?

Verwijderd

sverzijl schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 21:05:
Maakt hier iemand gebruik van het KPN 'opnemen pakket' op glas (waarmee je dus niet meer lokaal opneemt, maar 'online') ?

Ik loop tegen een heel irritante bug op, ben benieuwd of anderen dit kunnen reproduceren :
1) neem programma op
2) bekijk een stukje van de opname (bijv 10 min)
3) stop het afspelen, kijk even een stukje live
4) start het afspelen van dezelfde opname ('begin opnieuw', niet 'hervatten')
5) probeer nu met pijltje rechts vooruit te spoelen naar 10min
Ik zit nu in een soort loop (0:30 - 1:00 -1:30 - 0:30 - 1:00 - 1:30 - 0:30min etc) en kan vrijwel niet verder spoelen. Na lang geklooi kom ik uiteindelijk bij 10:00min en vanaf dit punt kan er weer normaal vooruit gespoeld worden.

(ook fast forward door bij 10:00 >> in te voeren werkt niet. en 'hervatten' ipv 'begin opnieuw' in stap 4 werkt niet altijd. Dan springt ie bijv naar 5:00min en heb je vanaf dat punt hetzelfde probleem).
Dit is een bekend probleem bij KPN en ze zijn eraan aan het werken. Enige tijdelijke workaround is een reboot van de motorola tv tuner. Hopelijk wordt het binnenkort opgelost met een nieuwe firmware. Het gaat heir om de motorola1963

• SmoothTweaker
Hier hetzelfde probleem, had het even uitgetest. Probleem is bekend

• har0
@semarang

Nope, ik heb 4 mail accounts bij thunerbird (linux) waaronder KPN misschien tich authenticatie nakijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 17 september heeft u een e-mail gestuurd met hierin een vraag over Thunderbird.

Naar aanleiding van uw e-mail moet ik u vertellen dat wij op de instellingen van Thunderbird geen ondersteuning geven. Om u toch zo goed mogelijk van dienst te zijn hebben wij enkele service antwoorden op onze website staan.

Als u gaat naar onze website www.kpnglasvezel.nl en in het zoekvenster rechtsbovenin de code: 15018 invult komt u op een pagina terecht met enkele serviceantwoorden over het instellen van Thunderbird.

Ik vertrouw er op u voldoende geinformeerd te hebben.

kpn kan mij niet verder helpen. wat in code 15018 staat heb ik opgevolgd, geen resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
Probeer deze eens door te lopen nadat je alles weg gegooid hebt in je account settings van KPN ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@har0, ik krijg nu de volgende melding, als ik de link volg van je

Verzenden van bericht mislukt.
Het bericht kon niet worden verzonden omdat de verbinding met de SMTP-server smtp.upcmail.nl werd verbroken in het midden van de transactie. Probeer het opnieuw, of neem contact op met uw netwerkbeheerder.

help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:07

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:20:
@har0, ik krijg nu de volgende melding, als ik de link volg van je

Verzenden van bericht mislukt.
Het bericht kon niet worden verzonden omdat de verbinding met de SMTP-server smtp.upcmail.nl werd verbroken in het midden van de transactie. Probeer het opnieuw, of neem contact op met uw netwerkbeheerder.

help
Wat ik zo kan zien probeer je mail te versturen via de uitgaande mailserver van UPC..... Dat gaat niet lukken omdat je bij KPN zit en je dus moet versturen via de uitgaande mail server van KPN (domein).

Dat moet je even opzoeken hoe die uitgaande mailserver van KPN heet, die je nu moet gebruiken. Zal allicht richting "smtp.kpnmail.nl" zijn oid. Als je dat in de uitgaande mailserver instelling van Thunderbird opgeeft, gaat het helemaal goedkomen.

Mailservers van een bepaald domein staan niet toe dat je via hen mail verstuurd naar een andere uitgaande mailserver, die het dan naar de geadresseerde zou moeten sturen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik gedaan uncle, mail.kpnmail.nl
ik heb het ook als standaard ingesteld

het rare is dat ik nu wel een mail kan versturen met TB, komt ook aan,
maar ontvangen gaat nog niet.
ik ontvang het wel in mijn kpnwebmail.

nou ik ga nog verder puzzelen. als iemand nog een suggestie heeft...thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 18:21:
gisteren glas aangesloten van kpn. de devolo's werken helaas niet. te veel gewapend beton, moet helemaal naar tweede verdieping, dus geen tv voor de kids.
a.s. dinsdag komt monteur terug, dan moet er draden getrokken worden, dit zal niet makkelijk worden.

vraag: iemand ervaring met het instellen van Thunderbird voor je email account. ik heb alle aanwijzingen gevolgd van kpn maar het werkt niet: inkomend: pop.kpnmail.nl uitgaand smtp: mail.kpnmail.nl

vast bedankt
Wat heeftgewapend beton met het niet werken van de devolo's te maken? Ze werken namelijk niet via wifi, maar via het stroomnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monteur kpn kon geen groep vinden in de meterkast welke gelijk is aan de groep van de tweede verdieping.
de lampjes op de devolo' s konden maar niet groen branden. ze konden niet met elkaar communiceren.
monteur heeft met laptop ingelogd, en de ontvangst sterkte was maar 1 streepje op de 2e verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:07

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:55:
heb ik gedaan uncle, mail.kpnmail.nl
ik heb het ook als standaard ingesteld

het rare is dat ik nu wel een mail kan versturen met TB, komt ook aan,
maar ontvangen gaat nog niet.
ik ontvang het wel in mijn kpnwebmail.

nou ik ga nog verder puzzelen. als iemand nog een suggestie heeft...thanks
Dan nog even de inkomende mail gegevens controleren (server, login & password. Ook kijken of de juiste poort wordt gebruikt. Dan gaat het werken!!

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 16:46
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:24:
monteur kpn kon geen groep vinden in de meterkast welke gelijk is aan de groep van de tweede verdieping.
de lampjes op de devolo' s konden maar niet groen branden. ze konden niet met elkaar communiceren.
monteur heeft met laptop ingelogd, en de ontvangst sterkte was maar 1 streepje op de 2e verdieping.
Wat je kan proberen is het stopcontact in de meterkast op de hoofdschakelaar te zetten. Zo heb je meestal door het hele huis prima ontvangst met de draadloze verbindingsset. Ook al mag het natuurlijk niet.
Je kan op de website van de fabrikant (www.devolo.nl) de dLan cockpit downloaden en hiermee kan je bijvoorbeeld de snelheid zien die de devolo's onderling halen, encryptie instellen (wil nog wel eens helpen) en evt. koppelen van andere adapters op security code.
OgWok schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:49:
[...]

Dan nog even de inkomende mail gegevens controleren (server, login & password. Ook kijken of de juiste poort wordt gebruikt. Dan gaat het werken!!
POP Server: pop.kpnmail.nl
Inlognaam: emailadresinclusief@kpnmail.nl (Let op dat je niet probeert in te loggen onder een alias)
Wachtwoord: je wachtwoord (staat op de bevestigingsbrief)

Succes beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kalkran, wat is volgens jou dan de hoofdschakelaar:
sommige kastjes zijn geborgd. ik heb een foto van gemaakt, maar ik weet niet hoe je dit als bijlage moet toevoegen. het vraagt om een url, dat heb ik niet.

dat van die cockpit, ga ik downloaden als ik weer wat tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
Even een algemene vraag, ik weet niet of er iemand van KPN meeleest, maar ik ben benieuwd of het al bekend is wanneer de goud abonnees worden omgezet naar 500Mbit? Ben ook benieuwd of de mensen met een oudere Genexis (met 100Mbit poort) een nieuwe krijgen, voordat ze een upgrade krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:59:
@Kalkran, wat is volgens jou dan de hoofdschakelaar:
sommige kastjes zijn geborgd. ik heb een foto van gemaakt, maar ik weet niet hoe je dit als bijlage moet toevoegen. het vraagt om een url, dat heb ik niet.

dat van die cockpit, ga ik downloaden als ik weer wat tijd heb.
Plaats de foto eerst online en dan kun je erna toe linken.
dôh schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:13:
Even een algemene vraag, ik weet niet of er iemand van KPN meeleest, maar ik ben benieuwd of het al bekend is wanneer de goud abonnees worden omgezet naar 500Mbit? Ben ook benieuwd of de mensen met een oudere Genexis (met 100Mbit poort) een nieuwe krijgen, voordat ze een upgrade krijgen?
Ben ik ook benieuwd naar. Een nieuwere Genexis is lijkt me zeker nodig, omdat de 'oude' niet gigabit zijn. Zelf hebben we hier nog een V1 volgens mij, maar we hebben dan ook slechtd brons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kalkran, als ik het goed zie, dan is de hoofdschakelaar een zwart schakelaar welke ja naar links om moet draaien. de andere schakelaars schakelen naar boven(stroom) of beneden(geen stroom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://picasaweb.google....039291216/19September2011
hoofdschakelaar, meest linkse zwarte schakelaar, klopt dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
Dj-sannieboy schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:18:
[...]

Plaats de foto eerst online en dan kun je erna toe linken.
[...]

Ben ik ook benieuwd naar. Een nieuwere Genexis is lijkt me zeker nodig, omdat de 'oude' niet gigabit zijn. Zelf hebben we hier nog een V1 volgens mij, maar we hebben dan ook slechtd brons.
Ben zelf overgegaan van InterNLnet naar KPN, had een oude Genexis met Coax aansluiting e.d. Deze is vervangen door het nieuwe model bij de overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

dôh schreef op maandag 19 september 2011 @ 16:22:
[...]

Ben zelf overgegaan van InterNLnet naar KPN, had een oude Genexis met Coax aansluiting e.d. Deze is vervangen door het nieuwe model bij de overstap.
Logisch aangezien KPN ook geen analoge TV levert. Wij hebben hier nog een Genexis V1 (denk ik), terwijl mijn schoonouders een V3 (denk ik) hebben. (Later aangevraagd) Beide zien er ook anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
Je linkje doet het niet, maar het kan inderdaad zo'n draaischakelaar zijn en hij zit meestal onderaan de groepenkast ergens. Hieronder een plaatje van een redelijk oude meterkast met zo'n draaischakelaar.
Wees wel op de hoogte dat het eigenlijk niet mag en wees altijd voorzichtig als je gaat klooien met elektra. Zorg ervoor dat je de schakelaars uitzet en evt. meet met een spanningsmeter of de installatie inderdaad stroomloos is.
http://www.zweering.nl/oo/images/DSC01499.JPG
Dj-sannieboy schreef op maandag 19 september 2011 @ 17:46:
[...]

Logisch aangezien KPN ook geen analoge TV levert. Wij hebben hier nog een Genexis V1 (denk ik), terwijl mijn schoonouders een V3 (denk ik) hebben. (Later aangevraagd) Beide zien er ook anders uit.
De Genexis NTs die KPN levert zijn allemaal nog 100mbit ethernet aansluitingen. Het nieuwe model voor de 500mbit aansluitingen word 'intern' een MediaConverter genoemd. Ik kan even niet bij de exacte naam van dit apparaat maar voor zover ik mij kan herinneren is het ook van een ander merk. Ik zal dit wel even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Kalkran schreef op maandag 19 september 2011 @ 17:56:

[...]

De Genexis NTs die KPN levert zijn allemaal nog 100mbit ethernet aansluitingen. Het nieuwe model voor de 500mbit aansluitingen word 'intern' een MediaConverter genoemd. Ik kan even niet bij de exacte naam van dit apparaat maar voor zover ik mij kan herinneren is het ook van een ander merk. Ik zal dit wel even in de gaten houden.
Ik las ergens dat de nieuwe Genexis gewoon 1Gbit ethernet aansluiting heeft. Kan ook zijn dat dit die MediaConverter is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
Dj-sannieboy schreef op maandag 19 september 2011 @ 18:55:
[...]

Ik las ergens dat de nieuwe Genexis gewoon 1Gbit ethernet aansluiting heeft. Kan ook zijn dat dit die MediaConverter is natuurlijk.
Ericsson PacketFront uFTU Media converter € 37,82 € 45,00
Zoals ik zei, dus een ander merk. Maar ik weet dan weer niet of deze op de Genexis FTUs passen. Die uFTUs zijn namelijk die grote lompe dingen die dubbel zoveel ruimte innemen..

en de Genexis die nu gebruikt word:
Active fiber NT with CATV connector OCG-120M2 € 96,64 € 115,00
Is een 10/100 ethernet aansluiting en 'tot 100mbit' over de vezel. Ook al schijnt dit gepatched te zijn naar 130mbit over de vezel zodat kpn iTV en toch 100mbit internet tegelijk kan aanbieden.

Dat zijn de enige NTs die hier in de lijst staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Kalkran schreef op maandag 19 september 2011 @ 19:20:
[...]

Ericsson PacketFront uFTU Media converter € 37,82 € 45,00
Zoals ik zei, dus een ander merk. Maar ik weet dan weer niet of deze op de Genexis FTUs passen. Die uFTUs zijn namelijk die grote lompe dingen die dubbel zoveel ruimte innemen..

en de Genexis die nu gebruikt word:
Active fiber NT with CATV connector OCG-120M2 € 96,64 € 115,00
Is een 10/100 ethernet aansluiting en 'tot 100mbit' over de vezel. Ook al schijnt dit gepatched te zijn naar 130mbit over de vezel zodat kpn iTV en toch 100mbit internet tegelijk kan aanbieden.

Dat zijn de enige NTs die hier in de lijst staan.
Duidelijk. Ik dacht dat de Genexis V1 tot 90Mb gaat en de V3 tot 130Mb,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kpn monteur is net weg. toch maar een draad getrokken naar de 2e verdieping. tv, internet en telefoon werkt.

MAAR een van de laptops met vista erop kan niet op internet.
andere laptops geen probleem, maakt verbinding met Ep.box van kpn, waarom die met vista niet, iemand enig idee. heb al de firewall etc. uitgezet.

Ik krijg de volgende melding: "er kan geen verbinding met externe host primaire DNS Server 213.46.228.1 gemaakt worden. Of moet deze vraag in een andere topic?
ter verduidelijking:

LAPTOP(VISTA)--------->NETGEAR(van mijzelf)--------> Intenet: goede verbinding

LAPTOP(VISTA)---------> kpn Exp.box----------------------> Internet : geen verbinding

andere laptops(XP)------> kpn Exp.box --------> Internet : goede verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat issue heeft niets met glasvezel te maken, ander topic dus ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
Even de drivers van je netwerkkaart updaten op je laptop wss een Atheros netwerkkaart

Verwijderd

Is de beeldkwaliteit van KPN inmiddels al gelijk aan de kabel ?

• bartburg
  • Laatst online: 26-08 09:03
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:42:
als analoog ... wat denk je zelf
als kabel digitaal .... wat denk je zelf

http://lmgtfy.com/?q=kpn+digitale+tv+mpeg+compressie

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:42:
Nee, nog steeds dezelfde ge-Verimatrix'te gereëncode ADSL meuk:

eymey in "Lijbrandt: vragen en klachten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
"Alles-in-één-klanten KPN krijgen Spotify Premium"
nieuws: Alles-in-één-klanten KPN krijgen Spotify Premium

Nice! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace
  • Laatst online: 01-03-2023

Darkace

Super Kommandant

Beste mensen,

Wie kan en wil mij helpen met het instellen van Draytek Vigor 2130vn icm KPN Glasvezel? We hebben nu ook zo'n irritant geval wat "Experia Box" heet. Ik geloof de laatste versie, een Chinees merk, iets van Zytel ofzo... ben de naam even kwijt. Maar inderdaad, dichtgespijkerd tot op het bot en kan nog niet eens het interne IP van 192.168.2.254 wijzigen naar 192.168.1.1.

Ik houd mijn UPC internet dan ook nog even icm met mijn Draytek omdat ik hier gewoon alles lekker kan instellen, maar dit moet natuurlijk niet zo blijven..

Ik heb e.e.a. over Vlans gehoord maar heb er nog geen ervaring mee. Wij hebben thuis zowel IPTv, Internet en Bellen en heb tevens ergens gehoord dat er een aantal zijn die de Draytek Vigor 2130vn goed hebben lopen met KPN.

Ik zou niet weten hoe en wat ik precies moet doen nu, is ook allemaal nieuw voor me en ik ben nog aan het leren. Hebben er een aantal goede ervaringen met deze router? Ik vind ze zelf erg goed en nooit last of problemen gehad icm UPC en deze router.

Ben benieuwd of het werkend te krijgen is.

PS: Ik zit ook net nog eens te bedenken, is het niet mogelijk om via een splitter uit het glasvezelkastje van poort1 die nu naar de WAN gaat van de experia box ook een naar mijn draytek router te sturen en dan via deze router puur en alleen het internet gebruiken? En dan via de Experia box voorlopig TV en Telefoon blijven gebruiken of zal dit niet werken?

[ Voor 14% gewijzigd door Darkace op 25-10-2011 19:29 ]

I wear Glasses with extreme modern "SHADES", to prevent any more harm to my precious eyes, because I already had them pretty damn badly damaged, it wasn't my fault back then, it was Yunalesca's ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

VLAN is het toverwoord iig. Er zijn genoeg topics te vinden ;) http://gathering.tweakers...earchtimeout]=30#hitstart

In 't kort: Neem een switch die daarmee overweg kan, stuur de VLAN pakketjes voor tv/tel naar de experia box en de VLAN pakketjes voor internet naar je (eigen) router.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkace
  • Laatst online: 01-03-2023

Darkace

Super Kommandant

Raven schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:09:
VLAN is het toverwoord iig. Er zijn genoeg topics te vinden ;) http://gathering.tweakers...earchtimeout]=30#hitstart

In 't kort: Neem een switch die daarmee overweg kan, stuur de VLAN pakketjes voor tv/tel naar de experia box en de VLAN pakketjes voor internet naar je (eigen) router.
Bedankt Raven, ik had al e.e.a. proberen te zoeken, maar nog niet echt iets concreets gevonden specifiek voor mijn configuratie. Nu heb ik dit even gevraagd in een nieuw topic in "Netwerken". Gaat dan vast helemaal goedkomen, ben allang blij dat je zegt dat het op zich wel kan. Als ik mijn internet maar apart kan instellen met poorten en je lan IP adres, dan ben ik tevreden. Nu is dit waardeloos met die experia box. Helaas puur omdat KPN er zijn eigen firmware in heeft geploft.

I wear Glasses with extreme modern "SHADES", to prevent any more harm to my precious eyes, because I already had them pretty damn badly damaged, it wasn't my fault back then, it was Yunalesca's ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CStias
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-12-2022
Thuis heb ik een glasvezel pakket van KPN (al langer dan 1 jaar).
Alleen sinds de laatste 2 dagen is mijn ping opeens heel hoog en zijn de snelheden veel te laag voor mijn connectie.

kpn alles in een, brons
30 Mb/s dl en ul

Normaal haalde ik een ping van ongeveer 9-12 in NL, en snelheden van 20 Mb/s.
Mijn internet verbinding was vandaag zelfs 1 keer uitgevallen.

Zijn er nog meer mensen die hier de afgelopen dagen last van hebben (in twente)?

Heb ook getest bij verschillende servers.
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/CStias/test1.png
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/CStias/test2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
Hier hetzelfde verhaal, woon in Almere.
Heb hier een Goud abonnement en haalde hiervan normaal een snelheid van rond de 94 Mbit/s beide kanten op. Echter sinds een paar dagen terug komt-ie niet boven inbelsnelheden ;-) uit.

http://www.speedtest.net/result/1563902418.png

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
C:\Users\Ted>tracert google.nl

Tracing route to google.nl [74.125.39.147]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.2.254
  2     *        *        *     Request timed out.
  3    93 ms    91 ms    91 ms  213.75.64.149
  4    92 ms    94 ms    95 ms  213.75.64.149
  5    97 ms    97 ms    98 ms  72.14.198.161
  6    91 ms    90 ms    92 ms  209.85.254.92
  7    90 ms    88 ms    89 ms  209.85.255.74
  8    97 ms    98 ms   101 ms  209.85.241.227
  9   102 ms     *       97 ms  209.85.254.114
 10     *        *        *     Request timed out.
 11   106 ms   104 ms   101 ms  fx-in-f147.1e100.net [74.125.39.147]

Trace complete.

[ Voor 55% gewijzigd door Kalkran op 30-10-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Haaksbergen ook hetzelfde zins vrijdag. Alleen is de snelheid in de ochtend wel goed.

7.00 uur

C:\Users\admin>ping google.nl

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 14ms, Maximum = 15ms, Gemiddelde = 14ms

C:\Users\admin>ping kpn.nl

11.30 uur

C:\Users\admin>ping kpn.nl

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 88ms, Maximum = 100ms, Gemiddelde = 94ms

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hier bij een kennis van me is de snelheid ook dramatisch, 1Mbit. Zilver abo. Op de storingspagina van KPN staat niks.

Merkte thuis met brons dat de download snelheid deze week niet geweldig was, schommelde rond de 2MB. Daarnaast vond ik dat sites merkbaar traag waren.

[ Voor 61% gewijzigd door Dj-sannieboy op 30-10-2011 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CStias
Wow, denk dat het dan een netwerkprobleem van kpn is, hopen dat het maar voor een paar dagen duurt.
Ik zal morgen ochtend ook is mijn ping testen, kijken of de ping dan lager is als s'middags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkran
Net gesproken met de technische dienst en we schijnen op dezelfde WNG router te zitten. Ze zijn druk bezig met voorbeelden verzamelen.
Waag dus even een belletje richting servicenummer van glasvezel. Hoe meer voorbeelden ze hebben hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
Hier ook zo in Almere regenboog buurt geen glassnelheid 50/50 maar 2,0/30 Glas is ADSL snelheid geworden.
Iedereen adviseren om melding te maken bij de service desk.

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Thuis even getest en m'n snelheden en ping zijn uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk-Gemeente
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 21:11
Ping wat hoog, rest lijkt goed (Zilver) http://www.speedtest.net/result/1564997101.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
Heb nu ook weer een normale snelheid 50/50
In almere
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CStias
Nice!
Mijn verbinding werkt ook weer normaal.
Brons pakket
snelheid: 29/24
http://speedtest.net/result/1565508367.png
De snelheid van 29 Mb/s is volgens mij zelfs hoger dan vroeger
ping: 11

Bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nieuws: KPN lijft XMS, Concepts ICT, Lijbrandt en Edutel in
"KPN maakt vaart met de uitrol van zijn glasvezeldiensten door de overname van diverse aanbieders van dergelijke diensten, waaronder XMS en Concepts ICT. "

Mocht dat doorgaan, moet iedereen dan dat onding genaamd Experiabox gaan gebruiken? Dat is namelijk dé reden dat ik bij Concepts ICT zit, zelf apparatuur kunnen aansluiten zonder gedoe en de mogelijkheid om alleen een internet-abo af te kunnen nemen ook.

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 09-11-2011 10:38 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Raven schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:34:
[
Mocht dat doorgaan, moet iedereen dan dat onding genaamd Experiabox gaan gebruiken? Dat is namelijk dé reden dat ik bij Concepts ICT zit, zelf apparatuur kunnen aansluiten zonder gedoe en de mogelijkheid om alleen een internet-abo af te kunnen nemen ook.
Bij Telfort krijg je toch ook nog steeds een Zyxel modem en bij XS4ALL een Fritzbox ? Beide bedrijven zijn al lange tijd geleden overgenomen door KPN.
Ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:05
Raven schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:34:
nieuws: KPN lijft XMS, Concepts ICT, Lijbrandt en Edutel in
"KPN maakt vaart met de uitrol van zijn glasvezeldiensten door de overname van diverse aanbieders van dergelijke diensten, waaronder XMS en Concepts ICT. "

Ik zit al heel lang op een KPN Glasvezel netwerk met een abonnement bij een provider die geen Experiabox levert. KPN heeft namelijk al een jaar de http://www.kpnwholesale.c...televisie/w/wba-plus.aspx dienst waarbij providers ook op KPN-netwerken de Cconepts en XMS-achtige diensten kunnen leveren (waarbij je gewoon je eigen router direct aan de NT hangt)

Deze overname is alleen maar een bevestiging van wat Reggefiber al heel lang wil (alleen nog maar de vezels en de POPs beheren) en verandert voorlopig gewoon niets.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Heel raar, één van mijn motorola tv kastjes is met ingang van de wintertijd 2 uur in de tijd teruggegaan ipv 1 uur. De klok loopt een uur achter, maar ook de de tv gids. Hij geeft aan dat het 8 uur journaal om 7 uur begint. Nou maakt dit voor het opnemen dus niks uit, maar ik vind het raar dat ik zelf de tijd nergens kan veranderen. Mijn andere motorola is wel gewoon naar de wintertijd gegaan.

Verwijderd

Maandag heb ik Glasvezel besteld van KPN. (pijnacker-nootdorp)
Begon al lekker, want gister gebeld en de bestelling was nergens in het systeem te bekennen. Hierbij aantal vragen.

1. Hoe is de ervaring rond de levertijd van moden e.d. en hoe snel komen de monteurs tegenwoordig vaak

2. Is het nou eigelijk zelf aan te sluiten zonder monteur? er zit al z'n kastje met rode kabel erin of is dit onbegonnen werk.

3. Zie veel klachten over de verbinding sets, het gaat om een nieuwbouw woning, is dit aan te raden, zijn er mogelijkheden het via een Wireless N accesspoint te doen (tv praat ik dan over) of gewoon utp all the way
Ik gebruik nu aiport extreme van apple en die gaat toch echt 100mbit+ ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:02:
Maandag heb ik Glasvezel besteld van KPN. (pijnacker-nootdorp)
Begon al lekker, want gister gebeld en de bestelling was nergens in het systeem te bekennen. Hierbij aantal vragen.

1. Hoe is de ervaring rond de levertijd van moden e.d. en hoe snel komen de monteurs tegenwoordig vaak

2. Is het nou eigelijk zelf aan te sluiten zonder monteur? er zit al z'n kastje met rode kabel erin of is dit onbegonnen werk.

3. Zie veel klachten over de verbinding sets, het gaat om een nieuwbouw woning, is dit aan te raden, zijn er mogelijkheden het via een Wireless N accesspoint te doen (tv praat ik dan over) of gewoon utp all the way
Ik gebruik nu aiport extreme van apple en die gaat toch echt 100mbit+ ;)
1. Mijn modem is snel geleverd en de monteur ook, alleen de hele verbinding heeft al met al 6 maanden geduurd. Misverstand op misverstand gestapeld waardoor het maar niet lukte om de lijn open te zetten. Als dit je bespaard blijft dan kan het vlot gaan.

3. De draadloze verbinding werkt perfect bij mij, hier geen klachten over.

Verwijderd

Van KPN wordt je ook gek. Woon hier in Zaltbommel, maar daar heeft KPN nog geen glasvezel en zelfs nog niet het premium pakket van 40Mb/s...
Pagina: 1 ... 11 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.