"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Verwijderd
- Op de eerste plaats de NL HD zenders op plaats 1 tm 10. Omdat de zenders in het basispakket zitten zou dat toch mogelijk moeten zijn.Damocles.NL schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:40:
Waar is volgens jou de meeste vraag naar?
- een stabiel modem (firmware)
- DVB-C en analoge radio is ook wel handig.
Ben benieuwd wat de HD kwaliteit volgende week is omdat de HD encoders op dit moment worden vervangen.
Een hogere bitrate komt in November na netwerk aanpassingen
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2011 13:40 ]
Weet je ook of dit geldt als je al een abo hebt afgesloten, maar het nog enkele maanden duurt voordat KPN gaat uitleveren/aansluiten ? (of geldt dit alleen voor abo's die vanaf nu worden afgesloten)Damocles.NL schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:08:
[...]
Dus als je vanaf maandag een order bij KPN Glasvezel plaatst krijg je geen Harddisk recorder meer bij geen enkel pakket.
Weet iemand trouwens hoe snel en soepel overstappen van kpn koper naar glas inmiddels gaat?
[ Voor 7% gewijzigd door Petestorms op 03-07-2011 14:46 ]
Verwijderd
Bij mij kwam de monteur, logt in op laptop, zegt ohoh en ik wacht nu al 5 weken op aansluiting.har0 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:28:
Errmm .. persoonlijk: gaat de overstap heel snel en soepel, monteursluit aan, logt in op laptop, typte daar iets, en ineens deed glas het, telefoon over in de 30 seconden daarna, en dat wat t

Nu alleen nog een keer achter de upload snelheid, alhoewel het ook kan zijn dat speedtest de upload snelheid niet goed test of de server het niet goed aan kan want hij schommelde een paar keer gigantisch. Nouja, maar eens een gigantisch bestand uploaden en kijken wat daar uit komt!
Faster than 99% of NL
[ Voor 6% gewijzigd door Ventieldopje op 05-07-2011 10:06 ]
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Echt compleet van de zotte dat KPN dit nog niet heeft aangepast naar 1 t/m 10. Wat zou daar nou de reden van zijn? De enige reden die ik me kan bedenken is laksheid of domme mensen in dienst. Dit zou gelijk met de wijziging in moeten zijn gegaan.Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:29:
HD zenders zijn beschikbaar op 701 tot 710
Moet je daar nou echt zo'n probleem van maken?
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Verwijderd
Dat zou inderdaad een reden kunnen zijn als je met een oude TV via scart geen HD zenders kunt bekijken?Ventieldopje schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:58:
Omdat er ook nog mensen zijn (vooral ouderen) die nog geen HD televisies hebben, voor hun is het een stuk moeilijker om te onthouden op 701 tot 710 te gaan zappen voor niet-hd zenders dan
Moet je daar nou echt zo'n probleem van maken?
Wij hebben zelf nog 1 oude 16:9 beeldbuis tv maar daar kun je zonder problemen naar de HD zenders kijken.
Je krijgt er zelfs nog een beter beeld mee
Voor ouderen mensen met een HD tv is 701-710 wel extra moeilijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2011 13:19 ]
Bij Ziggo is het volgens mij zo dat de decoder automatisch op HD overgaat als de ontvanger dit snapt.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:17:
[...]
Dat zou inderdaad een reden kunnen zijn als je met een oude TV via scart geen HD zenders kunt bekijken?
Wij hebben zelf nog 1 oude 16:9 beeldbuis tv maar daar kun je zonder problemen naar de HD zenders kijken.
Je krijgt er zelfs nog een beter beeld mee
Voor ouderen mensen met een HD tv is 701-710 wel extra moeilijk.
Daar zitten namelijk de HD zenders ook officieel op 700+ locaties.
Zo een oplossing zou ideaal zijn, of gewoon standaard de zenders op 1 t/m 10 in HD binnen laten komen, de oude TVs met Scart maakt het niks uit.
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Omdat de 30% wat nodig is om überhaupt te beginnen met de aanleg nog niet gehaald was hebben ze het verlengd tot 10 juli.
Na veel wikken en wegen toch besloten het hier internet+bellen Brons aan te vragen, hoewel het voor niet veel voordeliger is dan wat we nu doen.
Die €40,- moet kunnen, mede met het oog op de toekomst als we Ziggo helemaal zat worden (wat niet ondenkbaar is) en de glasvezelkabel er dan al ligt.
Huidige situatie:
• Internet: XS4All Start €30,- Gebruik: beetje internetten, zeer beperkt downloadgedrag, maar zeer tevreden met XS4All
• Telefonie: KPN BelBudget €10,95 Gebruik: meer gebeld worden dan zelf bellen
• Televisie/Radio: Ziggo Standaard €16,95 Gebruik: 4 analoge televisies, 1 analoge radio die we niet willen missen, alleen 's ochtends en 's avonds even het nieuws kijken en veel teletekst overdag (sneller dan internet vinden wat je wil)
Televisie valt dus in eerste instantie af, dat voordeeltje van €1,95 €15,- meerprijs wegstrepen tegen €16,95 valt volgens mij weg in de stroomkosten van de ontvanger die aan moet staan om radio te kunnen luisteren, en leg de handelingen maar eens uit aan iemand die hij/zij moet doen om überhaupt radio te kunnen luisteren (ontvanger aan, radio aan, niet willen snappen dat je geen geluid hebt als de ontvanger niet aanstaat)
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Verwijderd
Kun je in Bunschoten uit alleen KPN kiezen? Meestal is er nog een tweede provider met een analoge/dvb-c signaal.
Kan ook wel eens goedkoper zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2011 18:05 ]
Qua analoge TV hebben we hier alleen Ziggo. En verder (als we glasvezel zouden krijgen hier) kunnen we ook kiezen uit XMS, en die is weer een stukje duurder dan KPN.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:03:
@Resistor
Kun je in Bunschoten uit alleen KPN kiezen? Meestal is er nog een tweede provider met een analoge/dvb-c signaal.
Kan ook wel eens goedkoper zijn.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Verwijderd
Vergelijkbaar KPN pakket (Zilver) = € 65 p/m
Voor die € 54,95 p/m bij XMSNet heb je de mogelijkheid om een eigen router te gebruiken, je krijgt geen experiabox of een decoder door je strot geduwd. Je verliest geen internetsnelheid door PPPoE. Je krijgt een onversleuteld DVB-C signaal volgens de standaard geleverd wat je met een door JOU gewenste DVB-C ontvanger kunt ontvangen. De SD zenders bij dit DVB-C signaal hebben originele Technicolor en SAT aanvoer en zijn daardoor van betere kwaliteit dan de KPN HD-zenders.
Je zit dan dus op € 54,95,- en je krijgt dan echt veel meer kwaliteit en openheid dan bij KPN. Als je ook nog IPTV wilt komt er nog € 4,95 bij. Kom je in totaal op € 59,90.
Al met al nog steeds goedkoper dan KPN dus. Maar bovendien veel meer kwaliteit en openheid!
Verwijderd
Je betaaldResistor schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:00:
Ik ben benieuwd wat het hier in Bunschoten gaat worden.
Die €40,- moet kunnen, mede met het oog op de toekomst als we Ziggo helemaal zat worden (wat niet ondenkbaar is) en de glasvezelkabel er dan al ligt.
Huidige situatie:
• Internet: XS4All Start €30,- Gebruik: beetje internetten, zeer beperkt downloadgedrag, maar zeer tevreden met XS4All
• Telefonie: KPN BelBudget €10,95 Gebruik: meer gebeld worden dan zelf bellen
• Televisie/Radio: Ziggo Standaard €16,95 Gebruik: 4 analoge televisies, 1 analoge radio die we niet willen missen, alleen 's ochtends en 's avonds even het nieuws kijken en veel teletekst overdag (sneller dan internet vinden wat je wil)
Televisie valt dus in eerste instantie af, dat voordeeltje van €1,95 €15,- meerprijs wegstrepen tegen €16,95 valt volgens mij weg in de stroomkosten van de ontvanger die aan moet staan om radio te kunnen luisteren, en leg de handelingen maar eens uit aan iemand die hij/zij moet doen om überhaupt radio te kunnen luisteren (ontvanger aan, radio aan, niet willen snappen dat je geen geluid hebt als de ontvanger niet aanstaat)
- nu 57,90
- 40 (kpn) + 16,95 (ziggo) = 56,95
Bij XMS - Internet, telefoon en radio/tv 44,95
http://www.xmsnet.nl/beschikbaarheid/bunschotenspakenburg
25 Mbit/s internet
40 radio en 39 zenders analoge (bij Ziggo zijn het ongeveer 25 analoge tv zenders)
Digitale ontvanger heb je niet nodig als je analoge kijkt.
Volgens mij is XMS toch echt goedkoper. Bij KPN krijg je modem/router en bij XMS moet je deze kopem als je deze nog niet hebt.
Telefoon kosten per minuut zijn bij KPN t.o.v andere providers aan de hoge kant maar dat moet je dan zelf even uitzoeken
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2011 19:26 ]
Verwijderd
Als kijkers met een ouderwets toestel met een scartaansluiting kijken, krijgen ze geen HD beeld op de HD kanalen, want dat kan niet door de scart, maar de HD kanalen worden dan gewoon weergegeven als SD kanalen.
Op 24 april heb ik tegen beter weten in een KPN glasvezel verbinding aangevraagd. Ziggo levert niet wat ze zouden moeten leveren, verbinding wordt beroerder en beroerder, en KPN is de enige die hier verder een fatsoenlijke lijn levert, of zou moeten leveren.
Mijn twijfels, omdat ik in het verleden al genoeg gezeur met KPN heb gehad met aansluitingen realiseren en alle nasleep.
Ik hoorde een hele tijd niets, wat ik gewend ben van KPN, maar na een maand heb ik gebeld, en werd er gezegd dat er technisch problemen waren in mijn wijk, waardoor niemand aangesloten kon worden. Vreemd, gezien mijn buren al wel aangesloten waren.
Uiteindelijk op 6 juni gebeld voor een afspraak voor een monteur, terwijl ik nog niet eens de bevestiging had ontvangen.
Die kwam, dus na de afspraak, op 8 juni. Op 22 juni zouden ze mijn verbinding komen aansluiten. Wonder boven wonder wordt ik een paar dagen tevoren gebeld dat er provisioning problemen zijn, en de verbinding pas op 8 juli gerealiseerd kan worden. Vandaag dus.
Monteur komt binnen, netjes om half 9, vraagt mij waar de NTU hangt. NTU? Die kwam jij toch plaatsen? Nee hoor, ik kom alleen de FTU en de modem aansluiten en activeren.
(....)
Goed, ik heb een oude NTU van Concepts ICT, wordt die hergebruikt?
- Kan het me niet voorstellen, maar laten we het eens proberen.
Nou niet dus. Die zit hoogstwaarschijnlijk op een stok oude kabel waar niet eens meer signaal opstaat.
Nu moet Reggefiber dus eerst de kabel mijn huis in gaan brengen en een NTU plaatsen. Dit gaat weer 10 werkdagen duren, waarna ik weer moet wachten tot KPN een monteur langs stuurt. Ja, ik mag het eventueel zelf aansluiten (FTU, modem, activatie) maar dan moet de monteur het alsnog afmelden als gereed.
Direct KPN gebeld toen de monteur weer weg was, wordt mij verteld 'Nee wij hebben geen invloed op Reggefiber, u moet gewoon rustig afwachten' en werd zeer onbeschoft afgepoeierd, ik mocht mijn verhaal niet uit de doeken doen, want daar kon hij toch niets aan veranderen.
Als het een beetje tegen zit, is het geheel pas na 1 Augustus klaar, waardoor ik nog een maand langer aan Ziggo vast zit.
Als compensatie krijg ik 1 maand gratis van KPN (jeuj... het gaat niet om compensatie) die dus niets brengt gezien ik een maand extra Ziggo moet betalen.
KPN is blijkbaar nogsteeds niet instaat zijn klanten normaal te behandelen en zijn afspraken na te komen.
-update: Blijkbaar heeft KPN toch wel ergens geluisterd, rond 12 uur werd ik gebeld door Volker Wessels telecom dat er een nieuwe NTU geplaatst kon worden, 20 minuten later stond hij voor de deur.
Zelf de FTU er maar opgezet anders moet ik op een monteur wachten en dan zijn we nog weer verder.
Nog 2 punten te gaan nu.
1: Ze moeten de order op afgerond zetten, en dat gaat niet zomaar blijkbaar, dat duurt een paar uur. Moet nog lukken vandaag, en dan moet de boel te activeren zijn via de mijnkpn omgeving. maar dan....
2: De modem is hartstikke dood. Er is sowieso nog geen signaal. Wel licht, maar omdat bovenstaande nog moet gebeuren is het signaal er nog niet. Zodra dat er wel is, is het afwachten of het werkt, omdat ik de web-interface niet kan benaderen, die blijft maar laden. Ping werkt wel maar ook telnet naar poort 80 geeft geen sjoege. Morgen komt er als het goed is een nieuw modem, dus even afwachten of dat gaat werken.
[ Voor 15% gewijzigd door benji83 op 08-07-2011 15:19 ]
Verwijderd
Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik wacht al meer dan 6 weken op het opzetten van de poorten. Alles hangt keurig, werkt ook nog, alleen de verbinding naar internet moet nog worden open gezet. Maar dat schijnt heel lastig te zijn. (heb al drie keer bezoek van de monteur gehad maar die kunnen dan ook niks)
Ik heb vandaag al bijna anderhalf uur contact met de KPN helldesk erop zitten maar ze kunnen werkelijk niets goed doen.
Vanmiddag bleek er een afspraak met een monteur voor de 22e te zijn gemaakt, waardoor activeren niet lukt.
Die zou eruit gehaald worden en dan zou ik met ongeveer anderhalf uur de optie tot activeren krijgen.
Bijna 4 uur later nu is er nog niets veranderd.
Wederom de helpdesk gebeld, er is blijkbaar een nieuwe afspraak in gezet, voor vandaag tussen 3 en 5. Niemand gekomen natuurlijk, maar schijnbaar moest dat zodat ze die konden afmelden.
Dat is ook gedaan, maar ik kan nog altijd de activatie niet doen en de verbinding met internet is er ook nog niet, wel met het glasvezel netwerk.
Volgens de heren helpdesk medewerkers staat verder alles goed, ze kunnen verder niets doen behalve afwachten. De anderhalf uur die mij vanmiddag werd voorgehouden gaat blijkbaar niet meer op, hij kan me ook niet vertellen wanneer het dan wel gaat werken.
@Eggy: Ik wacht intussen al bijna 3 maanden op mijn verbinding, en werkelijk alles wat mis kan gaan, gaat ook mis.
Murphy's law in volle actie.
Dit is echt Murphy niet hoor, dit is de standaard incompetentie van KPN.benji83 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 19:03:
@Eggy: Ik wacht intussen al bijna 3 maanden op mijn verbinding, en werkelijk alles wat mis kan gaan, gaat ook mis.
Murphy's law in volle actie.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Verwijderd
Dan heb je nog geen aansluiting.baasandre schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 23:03:
Misschien gewoon eenzijdig gaan opzeggen vanwege wanprestatie ?
De internet verbinding dat is.
Echter:
1: Ik werk op de basis snelheid, in plaats van 50/50 krijg ik 30/30
2: Ik kan mijn diensten niet activeren.
KPN dus weer gebeld, en 'low and behold!' Ze belden met 'de technische dienst' en die hebben de 'mijn kpnglasvezel' omgeving kunnen activeren voor mij. Dus waar ik gister constant mee bezig geweest ben werkte nu in een paar minuten.
Activatie gaat echter nog niet, omdat er iets mis is met het telefonie gedeelte, en er is vandaag niemand aanwezig met de authorisatie om die activatie erdoor te drukken, wat supersimpel moet zijn.
Het is niet bekend of die er morgen wel zijn, maandag op zijn laatst...
Dus, wachten we maar weer even.
Moet wel zeggen dat de prestaties van de internet verbinding super zijn, ik trek met speedtest.net 28 down en 28 up, dus iets onder de gezette snelheid.
Zowel over kabel als over wireless.
Niet slecht zou ik zeggen, nu hopen dat mijn bestelde snelheid ook snel geactiveerd kan worden, samen met de TV en telefonie, dan kan ik eindelijk Ziggo de deur uitschoppen!
Ze wilden eerst nog niet meewerken, ik moest maar tot morgen wachten, ja daar ga ik niet aan beginnen.
Morgen moet ik werken en ik kan niet de hele dag met KPN gaan zitten bellen, daar ben ik wel even klaar mee.
Dus, de boodschap was, OF jullie regelen dat het vandaag geregeld is, OF jullie mogen de hele boel weer op komen halen en dan mag alles ontbonden worden.
Ja meneer, dat kan allebei niet. Nou, dat denk ik dus wel. Met veel pijn en moeite dus toch iemand van de technische dienst erbij kunnen krijgen, en wat bleek? Het was 1 vinkje zetten voor de telefonie. Half uur later was alles geactiveerd en kon ik aan de gang.
Wat ik overigens wel heel vreemd vind, in de handleiding van de tv ontvanger staat alleen de procedure om de kpn custom remote in te stellen voor TV(dat kleine ding dus), niet dat andere ding.
Nu kan ik van mn werk wel een fatsoenlijke remote meenemen (wat een vieze wollige toetsen hebben die dingen zeg!), gezien ik bij de grote concurrent van Ruwido werk is dat geen probleem, maar vind het wel een erg vreemde zaak dat ze ze niet allebei hetzelfde maken of dat ze beide remotes uitlichten.
Beste begrijp je probleem niet hoor !!Barca schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:12:
[...]
Echt compleet van de zotte dat KPN dit nog niet heeft aangepast naar 1 t/m 10. Wat zou daar nou de reden van zijn? De enige reden die ik me kan bedenken is laksheid of domme mensen in dienst. Dit zou gelijk met de wijziging in moeten zijn gegaan.
Waarschijnlijk ik niet alleen want dit is al anderhalf jaar zo
Dus echt een probleem is dit waarschijnlijk niet.
Al moet ik wel zeggen dat misschien 001 t/m 010 praktischer geweest zou zijn.
Vriendelijke groeten

[ Voor 6% gewijzigd door Thijs1 op 13-07-2011 18:33 ]
Verwijderd
Ook dat op het allerlaatste moment afbellen, net of ik niks heb hoeven regelen om nu thuis te kunnen zijn. Dit wisten ze gisteren waarschijnlijk ook wel.
Prutsers!!!
(zo dat lucht iig wat op)
Alleen valt de upload snelheid me wat tegen... Niet bepaald 100mbit.

[ Voor 3% gewijzigd door Hiemstra op 15-07-2011 17:42 ]
The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams
Zo simpel is het niet een verbinding testen op maximale doorvoer een web tooltje, zeker niet bij zulke hoge snelheden. Indicatief leuk, conclusies aan verbinden niet mogelijk.
[ Voor 33% gewijzigd door bjck op 15-07-2011 17:57 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Hiemstra schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:42:
Ik heb geen problemen met KPN gehad, geen 1. Monteur was nog eerder dan afgesproken ook nog. Aangesloten in 15 min en alles werkt.
Alleen valt de upload snelheid me wat tegen... Niet bepaald 100mbit.
[afbeelding]

Servers komen schijnbaar niet hoger dan rond de 60 mbit, probeer een keer een bestand te uploaden naar een usenet server
Upload en download is niet symetrisch zo te zien en dat zou wel moeten.Gangster93 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 18:03:
[...]
[afbeelding]
Servers komen schijnbaar niet hoger dan rond de 60 mbit, probeer een keer een bestand te uploaden naar een usenet server
Dus 100/100 Mb zou moeten zijn met wat verlies en overhead 94/94 ongeveer.
Tenzij je iets aan het doen was tijdens deze meting?
En ik weet niet wat voor randapparatuur tussen het glas en de pc of laptop zit?
Dit kan van invloed zijn op je meting!
Ik raad je aan KPN hier over te bellen.
Al is het natuurlijk wat je nu heb een megasnelheid
Vriendelijke groeten
[ Voor 8% gewijzigd door Thijs1 op 17-07-2011 18:11 ]
Toch haal ik via usenet dezelfde snelheid als met de speedtest hoorbjck schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:56:
Vertrouw niet teveel op zo'n online speedtest en ga er niet vanuit dat je PC zonder optimalisatie de 100Mb vol kan maken met een enkele applicatie zoals je browser voor zo'n test.
Zo simpel is het niet een verbinding testen op maximale doorvoer een web tooltje, zeker niet bij zulke hoge snelheden. Indicatief leuk, conclusies aan verbinden niet mogelijk.

www.maartendeboer.net
De FTU is al in de meterkast geplaatst.
Is het modem via de browser benaderbaar? of is dit puur voor reggefibre/kpn?
[ Voor 12% gewijzigd door Thombias op 21-07-2011 15:16 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Vervelend dat je gefrustreerd bent maar ik kan niet uit je verhaal halen wat nu echt je probleem is?
[ Voor 62% gewijzigd door IEF op 27-10-2011 13:50 ]
Verwijderd
Als je in 1 jaar 5 slechte ervaringen hebt dan raad ik je aan lekker je abonnement op te zeggen en naar een andere provider te gaan. Je kan er gerust van uitgaan dat je niet voorgelogen wordt. Dat ze vragen niet meer te bellen kan er natuurlijk mee te maken hebben dat een bepaalde klacht gewoon 5 doorloop dagen heeft. Dan heeft na 2 dagen bellen natuurlijk geen nut. Het is niet dat na 5 dagen een oplossing gevonden hoeft te worden, zo werken die processen waarschijnlijk nou eenmaal.Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:13:
Tja ik heb in 1 jaar 5 periodes (varierend van enkele dagen tot enkele weken) zonder tv inet en foon doorgebracht. Op verschillende manieren werd ik voorgelogen en soms zelfs verzocht niet meer te bellen omdat bv. pas na 5 dgn een oplossing geboden hoeft te worden of verhalen over een grondploeg of een probleem in groter gebied als uiteindelijk een monteur in een paar minuten het probleem lokaal verhelpt. Onwillig en ongemanierd was het. De produkten zijn (als ze werken) erg mediocre en duur als je het mij vraagt.
We gaan het mee maken. Bevalt me het niet dan ben ik per 1 augustus 2012 naar een andere provider.
Tot nu toe wordt ik prima geinformeerd.
Modem : ZTE H220n UPNP Werkt niet waardoor home server foutmelding blijft geven .
Modem : ZTE H220N Wifi is zeer slecht ( met eigen router geen problemen ) 20hz kanaal 1-11 geprobeerd.
TV : Motorola + HDD : Zappen gaat heeeeel langzaam tv laat ooit geluid een fractie wegvallen.
TV : Wat een slechte kwaliteit , verschil tussen UPC HD en KPN HD is Enorm.
TV : Zender staan door elkaar is ook niet aan te passen.
Internet : Snelheid van een 100mbit abbonement komt neer op 76mbit Download en 54mbit Upload.
Volgens kpn ligt dit niet aan hun, Toch raar als je via onsbrabantnet wel 100/100 haalt en vaak zelfs nog meer.
Administratie KPN : Eerste factuur wordt even 75 euro in rekening gebracht. Dit zijn graafwerkzaamheden .
Dit gebeurd bij alle nieuwe aanvragen . Dit terwijl ik overtap van een andere aanbieder. Ja zeggen ze schiet het maar even voor en dan wordt het na 3 maanden verekend. Hoe zie ik er uit als een geldboompje voor kpn of zo ?
Klantenservice KPN : komen afspraken niet na, Bellen niet terug , Kennis op helpdesk is ver onder de maat : UPNP Hebben ze nog nooit van gehoord, WHS 2011 bestaat niet , Tv traag zappen ? niet bekend bij hun is alles heel snel . Firewall in modem niet aan te passen ? zit er een firewall in de router/modem dan ?
Ik heb vanmorgen maar is een paar mails naar kpn gestuurd aangezien ik dit soort problemen toch echt zie vallen onder de noemer " Niet nakomen van contractuele verplichtingen" ik heb ze nog 24 uur de tijd gegeven om de problemen op te lossen en anders over te stappen naar een andere aanbieder. ( ben al 4 weken aan het bellen dus ze hebben tijd genoeg gehad )
Ik ben benieuwd.
Na de reacties van kpn en andere kpn gebruikers zeg ik maar een ding.
BLIJF WEG BIJ KPN.
[ Voor 22% gewijzigd door sonyfreakje op 28-07-2011 12:20 . Reden: type fout. ]
Wifi:sonyfreakje schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:01:
......
Modem : ZTE H220N Wifi is zeer slecht ( met eigen router geen problemen ) 20hz kanaal 1-11 geprobeerd.
TV : Motorola + HDD : Zappen gaat heeeeel langzaam tv laat ooit geluid een fractie wegvallen.
.......
Toevallig zaterdag gesproken met het zelfde probleem, die heeft uiteindelijk de beveiliging vast gezet op wpa2-psk en TKIP ipv wpa-psk/wpa2-psk en TKIP/AES. Dat loste bij hem het wifi probleem op.
Motorola:
Welke heb jij, de 1960 of de 1963, de laatst genoemde schijnt het een stuk beter te doen, in elk geval qua zap tijden.
Heb gister contact gehad met de 'bestelservice" , die konden mij vertellen dat ze nu nieuwe motorola kastjes leveren de VIP1910-9DB en dat er tegen het einde van dit jaar een verdubbeling van de snelheid aan zit te komen.
Nou is dit natuurlijk maar van 1 iemand en eerst maar eens zien dan geloven.
Dat kastjes waar hij het over had is dat echt een nieuwer model ?
Dat klinkt heel interessant, vast gerelateerd aan dit nieuwsbericht: KPN verhoogt snelheid glasvezel tot 500mbps. Meer snelheid tegen dezelfde prijs is uiteraard meer dan welkom, ik ben benieuwd of en wanneer ze het doorvoeren!Rossiejwt schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:44:
[...]
en dat er tegen het einde van dit jaar een verdubbeling van de snelheid aan zit te komen.
[...]
1903 heeft een CPU op 450Mhz/800+ DMIPS, de 1910 slechts 266Mhz/450DMIPS.Rossiejwt schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:44:
Dat kastjes waar hij het over had is dat echt een nieuwer model ?
De 1910 lijkt me dan ook de oudere/langzamere.
[ Voor 42% gewijzigd door sverzijl op 27-07-2011 10:17 ]
Gebeurt dat alleen bij KPN? Heb nog niks over de andere ISP's gelezen.jeroen__online schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:15:
[...]
Dat klinkt heel interessant, vast gerelateerd aan dit nieuwsbericht: KPN verhoogt snelheid glasvezel tot 500mbps. Meer snelheid tegen dezelfde prijs is uiteraard meer dan welkom, ik ben benieuwd of en wanneer ze het doorvoeren!
[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 27-07-2011 11:39 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
M'n ouders hebben ook een ZTE H220N icm een Brons (30/30) abo, behalve dat de webinterface van het modem vrij traag is en niet in andere browsers dan Internet Explorer werkt heb ik geen problemen ondervonden. UPnP kan ik weinig over zeggen, maar de Wifi ontvangst is goed (standaard kanaal). Internetsnelheid is ook prima, 30mbit wordt zowel up als down volledig gehaald (ik hoor je denken: dat mag ook welsonyfreakje schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:01:
even een vraag of sommige mensen hier de volgende problemen ook ondervinden .
Modem : ZTE H220n UPNP Werkt niet waardoor home server foutmelding blijft geven .
TV : Wat een slechte kwaliteit , verschil tussen UPC HD en KPN HD is Enorm.
TV : Zender staan door elkaar is ook niet aan te passen.
Internet : Snelheid van een 100mbit abbonement komt neer op 76mbit Download en 54mbit Upload.
Volgens kpn ligt dit niet aan hun, Toch raar als je via onsbrabantnet wel 100/100 haalt en vaak zelfs nog meer.
[...]
Volgens mij kreeg ik een Motorola 1903 (zal dat nog even nakijken), maar die bevalt prima qua zap-snelheid en beeldkwaliteit.
Ik heb het ook alleen vernomen van KPN, zie een ander nieuwsbericht van de FP (laatste alinea).Raven schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:39:
[...]
Gebeurt dat alleen bij KPN? Heb nog niks over de andere ISP's gelezen.
Als je een goud abo hebt, ja.
Maar wat gaat er met zilver gebeuren? Hopelijk gaat daar ook wat veranderen. Dan wordt film kijken helemaal leuk. Gewoon een filmpje rechtstreeks van de cloud zou baie nice wezen.
Van wat ik begreep gingen de abonnementen verdubbeld worden.Thombias schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 08:12:
[...]
Als je een goud abo hebt, ja.
Maar wat gaat er met zilver gebeuren? Hopelijk gaat daar ook wat veranderen. Dan wordt film kijken helemaal leuk. Gewoon een filmpje rechtstreeks van de cloud zou baie nice wezen.
Nu wilde ik vwb telefonie 'voicemail naar e-mail' aanzetten, maar ik kan het nergens vinden. Is dit helemaal niet (meer) mogelijk, of ben ik blind ?
[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 06-08-2011 09:45 ]
Oscar Wilde
Dit kan via:https://mijn.kpnglasvezel.nl/glas/sverzijl schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:05:
Vandaag aangesloten (KPN Zilver). Werkt prima (op wat hapering na bij het tegelijkertijd opnemen van een HD zender en het bekijken ervan).
Nu wilde ik vwb telefonie 'voicemail naar e-mail' aanzetten, maar ik kan het nergens vinden. Is dit helemaal niet (meer) mogelijk, of ben ik blind ?
inloggen-naar pakketten -telefonie-instellingen (sleutel rechts) klikken.
En dan natuurlijk bellen met 0842-333.
vriendelijke groeten
[ Voor 6% gewijzigd door Thijs1 op 07-08-2011 17:11 ]
Ik zie daar alleen de voicemail opties 'voicemail aan', 'doorschakelen naar nummer' en 'voicemail uit', maar geen mogelijkheid om de voicemail naar email te laten doorsturen.Thijs1 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 17:06:
[...]
Dit kan via:https://mijn.kpnglasvezel.nl/glas/
inloggen-naar pakketten -telefonie-instellingen (sleutel rechts) klikken.
En dan natuurlijk bellen met 0842-333.
Is het wat .. zit er namelijk ook over na te denken .. alles in 1 ??sverzijl schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:05:
Vandaag aangesloten (KPN Zilver). Werkt prima (op wat hapering na bij het tegelijkertijd opnemen van een HD zender en het bekijken ervan).
hangt er vanaf wat je verwachting is en hoe zeer je naar kwaliteit kijkt.Rossiejwt schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 20:58:
[...]
Is het wat .. zit er namelijk ook over na te denken .. alles in 1 ??
telefoon - werkt prima maar is duur mbt het bellen naar lokale nummers = 9 cent ipv 3-4 gemiddeld bij andere.
internet - werkt prima alleen als je een probleem hebt dan kan je eerst 5 dagen wachten omdat de 1ste lijns praktisch geen mogelijkheden heeft om iets te kunnen/mogen doen. er zit een sla (ola) van 5 dagen op en 3 keer is mijn probleem pas op de 5de dag opgepakt
tv - werkt prima mits je let op kwaliteit want dan zie je dat in de vorm van waziger beeld. als je sd kijkt op het moment dan schieten de tranen in je ogen van ongeluk. streams zijn 1 op 1 streams van kpn's adsl netwerk. tv's van 42 inch en hoger laten de lage bitrate en trieste compressie in full effect zien.
volgend jaar ga ik weer naar een andere provider toe, want ik word niet graag genept.
Tja, wat zal ik er eens van zeggen.Rossiejwt schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 20:58:
[...]
Op internet gebied ben ik eigenlijk wel tevreden. Van 14Mbps/1Mbps naar 50Mbps/50Mbps (alhoewel ik dit niet helemaal haal, eerder 44-46Mbps, zo'n 5.5MB/s) dus qua up-/download een behoorlijke stap vooruit.
En alhoewel ik verhalen las over het dichtgetimmerd/'onbruikbaar' zijn van de Experiabox(ZTE 220N) is me dat meegevallen. Ik kan m'n gewenste poortjes naar m'n thuisserver componenten gewoon open zetten en ook XBOX live werkt, en dat is wat mij betreft genoeg.
Wat TV betreft klopt het dat de HD kwaliteit ongeveer gelijk is aan de SD kwaliteit van Ziggo. De SD kwaliteit is wat mij betreft nog steeds wel acceptabel vanaf 4m, maar ik kijk dan ook slechts op een 38" plasma TVtje (binnenkort hopelijk 46"). De bitrate zou dit jaar echter nog omhoog gaan, dus er is verbetering op komst.
Wel valt het me op dat met enige regelmaat (+/- 1x per uur) er een kleine hapering optreed in beeld/geluid. Beeld/geluid blijft dan even voor 0,5s hangen ofzo. Niet heel irritant, maar wel ongewenst natuurlijk.
Wat ik wel heel irritant vind is dat ik geen eigen zendervolgorde kan instellen op de VIP1963/1903's. Je bent dus overgeleverd aan de zendervolgorde die KPN goed voor je vind (met als excuus in de FAQ dat dit zo is omdat anders EPG niet meer zou werken..right
Ook gaan (herhaalde) opnames niet op EPG informatie, maar ouderwets op tijd (pech dus als de uitzendtijd van je favoriete uitzending ineens verplaatst wordt). Beide zaken waren bij Ziggo veel beter geregeld.
Wat telefonie betreft. Tja, ik mis dus de voicemail to email functionaliteit die ik bij cheapass KPN dochter Telfort wel had. Anders dan dat, het werkt
Al met al gematigd tevreden.
Bedenk ook dat het "alles in 1" wel mee valt, ik zit dan wel bij Tweak (KPN variant) maar daar heb ik een keer gemerkt dat TV rustig blijft werken bij bepaalde internet storingen. Hou er ook rekening mee dat er geen analoge/DVB-c bij KPN(of Tweak groen) zit en dat bij veel tv's de rekening aardig oploopt (terwijl er andere aanbieders ook in de KPN gebieden zijn die wel analoge TV bieden)..Rossiejwt schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 20:58:
[...]
Telefonie gebruik ik nauwelijks, maar daar in tegen de TV en internet bijna non stop.
Ik heb nu $iggo, dus op zich zit ik wel goed.
Kpn is zich er van bewust dat er veel storingen zijn met defecte modem/routers.
Tevens zijn er bekende problemen met poort forwarding en UPNP functies.
Tevens zijn er nogal veel problemen met snelheden op het glasvezel. Daarom mag kosteloos het abbonement ontbonden worden .
Jihaa daar zijn we van verlost.
Ligt dit aan mij of is deze optie eruit gesloopt ?
Kijk eens bij tijdopnames in het menu, daar staat bij mij de herhaald opnemen optie
En nu op zoek naar een ISP die de Experiabox niet verplicht stelt?sonyfreakje schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:34:
yes het abbonement van kpn is zojuist ontbonden .
Kpn is zich er van bewust dat er veel storingen zijn met defecte modem/routers.
Tevens zijn er bekende problemen met poort forwarding en UPNP functies.
Tevens zijn er nogal veel problemen met snelheden op het glasvezel. Daarom mag kosteloos het abbonement ontbonden worden .
Jihaa daar zijn we van verlost.
Oscar Wilde
Hence mijn vraag.har0 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:04:
Of het ligt aan de handleiding ?
Daar wel ja, maar had gehoopt dat het via de EPG zou kunnen (zoals in de handleiding staat... lees ik sinds jaren een keer een handleiding, klopt ie niet)Kijk eens bij tijdopnames in het menu, daar staat bij mij de herhaald opnemen optie
Verwijderd
Blijkt dat herhaald opnemen niet meer mogelijk is met het '(online) opnemen pakket' die ik gisteren heb laten enablen. Leuk die halve oplossingen die KPN implementeert.sverzijl schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:32:
Daar wel ja, maar had gehoopt dat het via de EPG zou kunnen (zoals in de handleiding staat... lees ik sinds jaren een keer een handleiding, klopt ie niet)
(on a positive note: wat antwoord de helpdesk snel via email!)
[ Voor 6% gewijzigd door sverzijl op 09-08-2011 12:38 ]
Zijn er btw überhaupt geen mogelijkheden om die lutserige Experiabox te vervangen door een eigen model.. bijvoorbeeld een AVM Fritz!box oid? Waarmee je dan ook telefonie en 1Gb LAN hebt?Raven schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:06:
[...]
En nu op zoek naar een ISP die de Experiabox niet verplicht stelt?
Huidig hier nog geen glasvezel, maar ik wordt huiverig als ik dit topic lees, aangezien voor eind oktober wij waarschijnlijk ook glasvezel via KPN hebben. Toevallig gisteren een compleet pakket ingesteld en van een oudere Experiabox naar een nieuwe (voor alles incl. interactieve TV). Maar ik vind het meer een achteruitgang dan voorwaarts. Jammer... het spulletje lijkt intern steeds meer op goedkope meuk
Verwijderd
KPN zou het laatste moeten zijn op je lijstje (of beter helemaal van je lijstje schrappen).
Hun producten/diensten bieden veel te weinig kwaliteit en openheid en worden voor veel te hoge prijzen in de markt gezet. Ze zijn zo ontworpen dat de top en aandeelhouders er flink aan kunnen verdienen en niet gericht op de wensen van de consument.
Voor internet wel geloof ik, aldus wat topics op GoT, telefonie kon geloof ik niet.marcel87 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:50:
[...]
Zijn er btw überhaupt geen mogelijkheden om die lutserige Experiabox te vervangen door een eigen model.. bijvoorbeeld een AVM Fritz!box oid? Waarmee je dan ook telefonie en 1Gb LAN hebt?![]()
Huidig hier nog geen glasvezel, maar ik wordt huiverig als ik dit topic lees, aangezien voor eind oktober wij waarschijnlijk ook glasvezel via KPN hebben. Toevallig gisteren een compleet pakket ingesteld en van een oudere Experiabox naar een nieuwe (voor alles incl. interactieve TV). Maar ik vind het meer een achteruitgang dan voorwaarts. Jammer... het spulletje lijkt intern steeds meer op goedkope meuk...
Oscar Wilde
Haha, nee maar we konden op dat moment alleen kiezen uit KPN en Lijbrandt. Op dat moment had Lijbrandt alleen pakketten met analoge tv, dus het werd al vrij snel KPN. En in een minimale contracttijd van zeg 2 jaar, was KPN ook nog eens in het totaal iets van 300 euro goedkoper. Dus ja, wat dat betreft was de keuze snel gemaakt, van Lijbrandt hoor ik ook niet altijd even goede verhalen.Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 18:30:
Als je glasvezel wil hoef je niet per se bij KPN te zijn he
KPN zou het laatste moeten zijn op je lijstje (of beter helemaal van je lijstje schrappen).
Hun producten/diensten bieden veel te weinig kwaliteit en openheid en worden voor veel te hoge prijzen in de markt gezet. Ze zijn zo ontworpen dat de top en aandeelhouders er flink aan kunnen verdienen en niet gericht op de wensen van de consument.
Overigens heb ik op mn eigen woonadres nu ook gekozen voor KPN, maar dat is nog een voorinschrijving. Ook hierin speelden de kosten tov Lijbrandt mee, terwijl nu Lijbrandt bij mij wel digitale tv kon aanbieden. Verder had ik ook nog keuze uit Concepts-ICT, maar zij ondersteunden beperkt of geen usenet, dus die viel ook al snel af.
Hm, dat is wel erg jammer. Maar hoe komt dit dan? Doordat KPN dan hun software (of hoe zeg je dat) vanuit hun updateservers niet meer actueel kunnen houden oid?Raven schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 18:33:
[...]
Voor internet wel geloof ik, aldus wat topics op GoT, telefonie kon geloof ik niet.
Ik meende dat je wel een Ziggo met een AVM kon verwisselen, maar ja, hoe het precies zit weet ik ook niet.
Wat ik me verder nog wel afvroeg is hoe het zit wat betreft tv via internet. Ik zag dat bij ADSL je de utp kabel perse in poort 3 moest stoppen. Is dat altijd zo, dat het een vaste poort betreft, of kan je straks ook prima met 1 kabel vanaf de router naar een 24 poort switch en ergens via een kabel (aangesloten op 1 van de 24 poorten) ook prima tv kijken? Weet iemand mij hier iets over te vertellen?
Bij Ziggo kun je gewoon je eigen apparatuur gebruiken zonder problemen. De modem moet je dan wel van Ziggo krijgen maar alles wat daar op aangesloten wordt mag je zelf kiezen.
Oscar Wilde
Ik heb een internet abbonement bij KPN , Combinatie pakket glasvezel / Internet + bellen + tv.
Glasvezel modem hangen en daar achter een ZTE H220n .
Zoals jullie weten is de ZTE H220n dr grootste rommel die er maar is . Veel crashes, poort forwarding werkt niet , upnp werkt niet, firewall niet aan te passen , ip range niet aan te passen etc.
Ik heb daarom een brief naar kpn gestuurd en mijn abbonement mag per direct beeindigd worden . ( JIHAA !! )
Nu heb ik alleen gisteren met een KPN Medewerker geproken en deze vertelde mij dat ik evt mocht proberen om het internet met een eigen router aan de praat te krijgen .
Het tv en bellen abbonement is al gestopt , ik krijg alleen nog 3 dagen de tijd om te proberen om met een eigen router het internet werkend te krijgen .
Ik heb nu een WRT610N Router liggen ( gigabit ) incl dd-wrt firmware hier op .
Is er iemand die mij kan helpen om via deze router de internet verbinding werkend te krijgen ?
Enkele dingen ben ik al op internet tegen gekomen maar geen van de opties werken , Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik dit werkend krijg?
Er is wel grote haast bij aangezien ik tot maandag de tijd heb, anders moet ik een nieuwe aanbieder zoeken voor internet en heb ik enkele weken geen internet.
Wie o Wie kan mij op weg helpen , evt schaf ik wel een andere router aan dat is geen enkel probleem .
Dank je voor deze statement. Ik heb gisteren ook een ZTE ding aangesloten, echt regelrechte meuk, vandaar dus net ook mijn vragen voor eventuele vervangingen, want het is om te huilen.sonyfreakje schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:04:
Goedemorgen , Ik heb dringend jullie hulp nodig.
Ik heb een internet abbonement bij KPN , Combinatie pakket glasvezel / Internet + bellen + tv.
Zoals jullie weten is de ZTE H220n dr grootste rommel die er maar is . Veel crashes, poort forwarding werkt niet , upnp werkt niet, firewall niet aan te passen , ip range niet aan te passen etc.
Ik zou het niet weten, maar misschien is het wel handig om te weten wat precies je zelf al had geprobeerd, anders gaat iedereen tips geven die je zelf al had gevonden maar niet werkten.*KNIP
Is er iemand die mij kan helpen om via deze router de internet verbinding werkend te krijgen ?
Enkele dingen ben ik al op internet tegen gekomen maar geen van de opties werken , Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik dit werkend krijg?
Er is wel grote haast bij aangezien ik tot maandag de tijd heb, anders moet ik een nieuwe aanbieder zoeken voor internet en heb ik enkele weken geen internet.
Wie o Wie kan mij op weg helpen , evt schaf ik wel een andere router aan dat is geen enkel probleem .
1.Connect your PC to port 4 (internal network) on the Linksys as port 1 will be configured for IPTV, and port 2 for the Thomson router
2.Open an Internet browser and go to default ip address of Linksys router (http://192.168.1.1)
3.Set WAN Connection Type to "PPPoE"
4.Set Username to "<mac address>@direct-adsl" where <mac address> is the MAC Address of your Thomson router, it is listed on the device itself.
5.Set Password to "KPN" , yes it is UPPERCASE!
6.Click Save button at the bottom to save the settings made
7.Go to page "MAC Address Clone", enable it and fill in the Mac address listed on the Thomson router
Important: If you do not do steps 2 and 5 right, you might risk that the KPN network will automatically disconnect your Internet connection after 3 months. However, IPTV and your Thomson router (phone) will still work as they have their own login credentials. Reconnecting your Thomson as the main router will not work. This is because the loginname used for setting up the internet connection is registered with the MAC address of the Thomson router when it was originally installed by the service engineer. When it is not used for 3 months straight, the network will cleanup the obsolete loginnames. I know so by experience, and trust me... the service desk or engineers don't understand you as they don't know their own products. It took me days before someone of 2nd or 3rd line support re-registered the mac address properly again on the ISP network.
8.Go to "VLANs" tab, and only set the checkboxes to enabled for following ports with VLANs (first start with checkboxes for "Tagged" ):
VLAN Ports
0 3 4
4 W 1
6 W
7 W 2
Tagged W 2
Click "Apply Settings" to save and apply the settings.
9.Go to "Networking" tab, and set in "Port Assignment" field the option "Wan Port Assignment" to 'vlan6' and click "Apply Settings".
That's it, now physically connect your Linksys as follows and all should work automatically:
Genaxis "Fiber to Ethernet" ---> Linksys WRT54G(S) WAN port
STB ---> Linksys WRT54G(S) port 1
Thomson router ---> Linksys WRT54G(S) port 2
Computers or switches/hubs ---> Linksys WRT54G(S) port 3 / 4
You can check the "Status" menu and "WAN" tab to see whether your internet connection is up and running.
Bovenstaande geprobeerd maar bij de vlans tab gaat het bij mij mis, komt niet overeen met de hierboven gegeven instructie.
KPN Glasvezel router vervangen voor eigen met Gb + OpenWrt
Heb ik ook nog zitten lezen , hebben meerdere mensen de vraag van kan ik het werkend te krijgen . Maar helaas geen passend antwoord.
Valt best mee!sonyfreakje schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:04:
Goedemorgen , Ik heb dringend jullie hulp nodig.
Ik heb daarom een brief naar kpn gestuurd en mijn abbonement mag per direct beeindigd worden . ( JIHAA !! )
Nu heb ik alleen gisteren met een KPN Medewerker geproken en deze vertelde mij dat ik evt mocht proberen om het internet met een eigen router aan de praat te krijgen .
Het tv en bellen abbonement is al gestopt , ik krijg alleen nog 3 dagen de tijd om te proberen om met een eigen router het internet werkend te krijgen .
Die ZTE H220N is niet zó slecht! Als hij vaak crasht dan gebruik je hem waarschijnlijk voor iets waar hij niet voor gebruikt hoort te worden, of staat-ie tegen je verwarming aan.
UPnP + Port forwarding werkt prima, echter dit lijkt niet te werken omdat het modem NAT Loopback niet ondersteunt.. Dus vanaf je thuisnetwerk kan je niet met je externe IP-adres verbinden. Andere mensen (van buitenaf) kunnen wel verbinden. IP Range is ook sinds een paar maanden aan te passen, dit kan je vinden onder Network -> LAN -> DHCP Server.
VOIP werkt hier trouwens prima met een ander modempje
Voor het instellen van je eigen router raad ik je aan even te zoeken op Tweakers, er staat redelijk duidelijk uitgelegd hoe dat werkt..
"misschien niet goed genoeg maar dan hoor ik dat graag "
Verwijderd
Woont hier iemand op Amsterdam Ijburg die dat kan conformeren?!
Nog een andere vraag:
Kan je nu met dat opnemen pakket op een tuner 3 programma's tegelijk opnemen?
Dus in totaal 6 programma's tegelijk verdeeld over 2 tv's/tuners?
Alvast bedankt voor het mogelijk hulp
HTCer HD2'er met WP7 Mango
Verwijderd
Prettig bijkomstigheid is dat mijn Ps3 gelijk al op Nat 2 stond, er hoefde geen poorten opengezet te worden.
Internet is lekker snel, kom van Adsl af dus altijd een vooruitgang. Nu nog afwachten of het zich op de lange termijn goed blijft houden, maar tot nu toe ben ik tevreden.
Oké! Hmm... tja... eh... opeens vroeg ik me af, kan het ook liggen doordat ik in Firefox de menu's niet zie? Na een check met google lijkt het daar aan te liggen.... oké, ik ga me even diep schamenmarcel87 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:32:
[...]
Dank je voor deze statement. Ik heb gisteren ook een ZTE ding aangesloten, echt regelrechte meuk, vandaar dus net ook mijn vragen voor eventuele vervangingen, want het is om te huilen.
Ik ga morgen eens kijken in IE9 wat er mogelijk is....
ja, in FF zie je vrijwel niets van de configuratiemogelijkheden. Je mist namelijk de gehele menustructuur aan de linkerkant. Chrome werkt dan weer wel.marcel87 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:08:
[...]
Oké! Hmm... tja... eh... opeens vroeg ik me af, kan het ook liggen doordat ik in Firefox de menu's niet zie? Na een check met google lijkt het daar aan te liggen.... oké, ik ga me even diep schamen. Misschien valt er dan toch meer in te stellen dat deze huidige plug-and-play... haha
.
Ik ga morgen eens kijken in IE9 wat er mogelijk is....
(Wel knap overigens dat ze zo'n simpele interface zover kunnen krijgen dat ie niet werkt in FF)
Alvast heel hartelijk bedankt!
(edit: zo te zien voor PS3 ook niet meer nodig dan dat : http://www.kpnadsl.nl/instructie/troubleshoot/ps3-zte.pdf)
[ Voor 22% gewijzigd door sverzijl op 13-08-2011 16:54 ]
In de ZTE UPNP IGD even aanvinken en het werkt allemaal.Rhodez schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:22:
Vraagje: Op dit moment heb ik adsl van Telfort, maar denk ik eraan om over te stappen naar het Internet en Bellen pakket van KPN Glasvezel. Ik heb echter ook een PS3, maar ik lees veel berichten dat KPN en de PS3 niet echt samen gaan en dat online gamen erg lastig wordt. Heeft iemand van jullie deze combinatie en werkt dit onderhand wel goed?
In ZTE kan je Phone2 ook instellen als 2e nummer, maar ik denk dat ivm je alarmsysteem even een belletje daarheen moet doen. Het komt namelijk wel eens voor dat dit niet over glasvezel werkt.Rhodez schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:50:
Dank jullie! Dit klinkt goed in ieder geval. Nog een vraagje, waar ik net aan zat te denken. Op dit moment gebruik ik de Phone2 poort voor mijn alarmsysteem, die mijn mobiele telefoon belt als hij afgaat. Kan ik dit bij KPN ook voor elkaar boxen, of heeft KPN Phone2 afgesloten?
Ohh je hebt al VIOP via ADSL, nee dan is het geen probleemRhodez schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:28:
Is VOIP via ADSL anders dan VOIP via Glasvezel?
Maar bellen naar je mobiel loopt toch via alarmcentrale? die stuurt signaal naar poort 2 en die belt alarmcentrale welke hem doorschakelt naar jou?
[ Voor 24% gewijzigd door SmoothTweaker op 13-08-2011 18:37 ]
Het ligt aan het verplicht moeten gebruiken van een apparaat genaamd de Experiabox dat door KPN nogal dichtgetimmerd is. Met dat ding is het (van wat ik heb gelezen) telkens een verrassing of online gamen e.d. werkt. Als je een andere ISP kan kiezen, een waarbij je eigen apparatuur achter de glasvezelmodem kan/mag hangen en dus niks met de Experiabox te maken krijgt... doenRhodez schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:22:
Vraagje: Op dit moment heb ik adsl van Telfort, maar denk ik eraan om over te stappen naar het Internet en Bellen pakket van KPN Glasvezel. Ik heb echter ook een PS3, maar ik lees veel berichten dat KPN en de PS3 niet echt samen gaan en dat online gamen erg lastig wordt. Heeft iemand van jullie deze combinatie en werkt dit onderhand wel goed?
[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 13-08-2011 18:39 ]
Oscar Wilde
@Raven: In ons huis is een paar weken geleden een aansluiting van Reggefiber geplaatst, maar het schijnt dat KPN het alleenrecht heeft het eerste jaar. Daarom kan ik alleen tussen KPN en Tweak kiezen.
Voordeel bij Tweak is dat ze je de gegevens van je voip (sip) account willen geven en dat velen je voor zijn gegaan in het gebruiken van eigen apparatuur i.p.v. de experia box van KPN (die Tweak overigens wel standaard levert)Rhodez schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:15:
@Smoothmaker: Nee, dit alarmsysteem gaat niet via een alarmcentrale en kost daarom per maand geen geld
@Raven: In ons huis is een paar weken geleden een aansluiting van Reggefiber geplaatst, maar het schijnt dat KPN het alleenrecht heeft het eerste jaar. Daarom kan ik alleen tussen KPN en Tweak kiezen.
Zodra hier glasvezel werd aangelegd (toen ging de aanleg overigens nog onder de naam Glashart) kon ik gelijk meerdere providers kiezen. Niks geen alleenrecht voor KPN.Rhodez schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:15:
[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 14-08-2011 10:25 ]
Oscar Wilde
Doet KPN dit niet dan? Want dan kan ik natuurlijk niet Phone2 aanzetten voor het alarmsysteem...joop99 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 09:22:
[...]
Voordeel bij Tweak is dat ze je de gegevens van je voip (sip) account willen geven en dat velen je voor zijn gegaan in het gebruiken van eigen apparatuur i.p.v. de experia box van KPN (die Tweak overigens wel standaard levert)
Was dat maar waar hier. Schijnt bij elke nieuwbouwwijk te zijn. Want dan had ik wel voor Lijbrandt ofzo gekozen.Raven schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 09:28:
[...]
Zodra hier glasvezel werd aangelegd (toen ging de aanleg overigens nog onder de naam Glashart) kon ik gelijk meerdere providers kiezen. Niks geen alleenrecht voor KPN.
Ik weet dat je in sommige gevallen bij KPN aan kunt geven welk nummer op welke telefonie poort actief moet zijn (wat voor een alarm systeem waarschijnlijk voldoende is als ik de andere geluiden hier beluister). Als je echter echt volledig controle wil dan zou ik naar een andere aanbieder kijken (maar dan moet je dus meer zelf sleutelen).Rhodez schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:29:
[...]
Doet KPN dit niet dan? Want dan kan ik natuurlijk niet Phone2 aanzetten voor het alarmsysteem...
Dit topic is gesloten.