Zo, vandaag net de monteurs langsgeweest hier in Enschede...
glasmodule in dat kastje gepropt en zo'n experia ding (speedtouch 780WL) neergegooid.
Wij hebben alleen gekozen voor internet via dat apparaat.
De poortindeling op dat glasding is als volgt:
1 - statisch
2 - statisch
3 - PPPoE
4 - statisch
de speedtouch is een adsl modem/router met een aangepaste firmware die op poort 4 van de router PPPoE praat met poort 3 van die glasmodule.
Volgens KPN heb je verplicht zo'n Experia box nodig om te kunnen internetten via glas.
Aangezien ik al een netgear router had, en daar zeer tevreden over ben had ik dus geen zin in die experia box.
Bij het direct aansluiten van van de router op het glasmodem, zegt de router idd dat je PPPoE hebt.
Om glas zonder experiabox aan de praat te krijgen doe je het volgende:
- log in in de speedtouch: User: kpn, Pass: admin
- kopieer de login naam in de internet properties (mac adres)@direct-adsl in deze vorm: aa-bb-cc-dd-ee-ff@direct-adsl en vul deze in in je eigen router bij PPPoE
- password is (na enig testen
) KPNPLANET (ja in hoofdletters)
- save settings
- glas internet zonder experia box is nu actief.
de mensen die ook tv en telefonie hebben via glas hebben hier uiteraard niks aan, maar misschien handig voor de internet-only-peeps
glasmodule in dat kastje gepropt en zo'n experia ding (speedtouch 780WL) neergegooid.
Wij hebben alleen gekozen voor internet via dat apparaat.
De poortindeling op dat glasding is als volgt:
1 - statisch
2 - statisch
3 - PPPoE
4 - statisch
de speedtouch is een adsl modem/router met een aangepaste firmware die op poort 4 van de router PPPoE praat met poort 3 van die glasmodule.
Volgens KPN heb je verplicht zo'n Experia box nodig om te kunnen internetten via glas.
Aangezien ik al een netgear router had, en daar zeer tevreden over ben had ik dus geen zin in die experia box.
Bij het direct aansluiten van van de router op het glasmodem, zegt de router idd dat je PPPoE hebt.
Om glas zonder experiabox aan de praat te krijgen doe je het volgende:
- log in in de speedtouch: User: kpn, Pass: admin
- kopieer de login naam in de internet properties (mac adres)@direct-adsl in deze vorm: aa-bb-cc-dd-ee-ff@direct-adsl en vul deze in in je eigen router bij PPPoE
- password is (na enig testen
- save settings
- glas internet zonder experia box is nu actief.
de mensen die ook tv en telefonie hebben via glas hebben hier uiteraard niks aan, maar misschien handig voor de internet-only-peeps