Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies bij aanschaf MP4 speler

Pagina: 1
Acties:
  • 1.006 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil binnenkort graag een goede mp4 speler aanschaffen om onderweg muziek te luisteren en filmpjes (daarmee bedoel ik vooral simpsons afleveringen enzo) mee te kijken.

Ik vond de Meizu miniplayer: http://www.mp3shop.nl/pro...iniplayer-1-gb-black.html
en die lijkt me nu wel geschikt,

maar vanmiddag vond ik ook dit:
http://www.geheugenstunte...ID=50826&articleID=540430
Deze is natuurlijk wel een stuk goedkoper en heeft ook nog eens 2 gig.

Aangezien ik niet al te veel wil uitgeven, is mijn vraag: Is de 2e speler te vergelijken met de Meizu miniplayer, en dan vooral om videootjes mee te kijken? Of zal ik toch maar voor een wat meer betrouwbare MP4 speler gaan? :?

Hopelijk kan iemand mij er wat meer over vertellen, alvast bedankt!

Groet Thom. :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tsja, een onbekend merk. Icm de prijs zal het wel geen hoogstaande kwaliteit zijn. Aangezien ik niet weet hoeveel waarde jij aan kwaliteit stelt durf ik er verder weinig over te zeggen. Persoonlijk zou ik nooit voor zo'n ding gaan. Specs zijn altijd leuk, maar als het op kwaliteit aankomt...

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

De 2e mp4 speler komt me bekend voor van een ander site:

http://www.uxcell.com/uxc...07010400ux0003&stream=mp3

Hier onder de naam: "Fantasia"

Op deze site is hij zelfs nog goedkoper!
Ook kan je leuk kijken naar de andere alternatieven die ze daar aanbieden
Er loopt btw. een draadje hier waarbij mensen ook gekocht hebben bij deze winkel geloof ik.
*Spitie zoekt even.

Ik denk dat het verschil tussen beide mp4 spelers vooral service en ondersteuning zal zijn.
Maar wellicht zal de kwaliteit er ook onder lijden ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Spitie op 29-05-2007 19:48 ]

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Hee, bedankt voor de tip! Ben nu eens op die site aan het rondkijken, staan leuke mp4 spelers bij. Als dat een goeie site is, dan ga ik mischien daar wel wat bestellen.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:38

Theo

moederbord

De tweede speler heeft volgens mij een 2.5 millimeter plug aansluiting, de Meizu heeft een standaard 3.5 mm aansluiting voor een koptelefoon. Als je echt goed geluid wilt valt de tweede goedkope speler dus af, puur omdat je daar niet ( gemakkelijk) een andere koptelefon op kan aansluiten.

De tweede speler lijkt qya specs en prijs erg veel op de "blokker mp4" troep waarmee je wordt doodgegooid, alleen zit deze speler in een iets luxere behuizing. Het zal mij ook niet verbazen als het binnenwerk van dezelfde kwaliteit is als de blokker mp4 speler..

Ik zou daarom eens kijken naar de Meizu. Als je deze te duur vind kun je ook goedkopere spelers overwegen van bijvoorbeeld een merk als Creative.

7400 Wp op het dak

Verwijderd

theodouma schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:03:
De tweede speler heeft volgens mij een 2.5 millimeter plug aansluiting, de Meizu heeft een standaard 3.5 mm aansluiting voor een koptelefoon. Als je echt goed geluid wilt valt de tweede goedkope speler dus af, puur omdat je daar niet ( gemakkelijk) een andere koptelefon op kan aansluiten.

De tweede speler lijkt qya specs en prijs erg veel op de "blokker mp4" troep waarmee je wordt doodgegooid, alleen zit deze speler in een iets luxere behuizing. Het zal mij ook niet verbazen als het binnenwerk van dezelfde kwaliteit is als de blokker mp4 speler..

Ik zou daarom eens kijken naar de Meizu. Als je deze te duur vind kun je ook goedkopere spelers overwegen van bijvoorbeeld een merk als Creative.
de twwede speler is goedkoper maar waarschijnlijk ook kwalitatief laag en klint wellicht alof je in een cola blikje zit..
meizu is een merk dat vergelijkbaar is met merken als iaudio en iriver... het segment boven de ipod zeg maar
als je een geodekope zoekt... ga voor de tweede...als je een erg goede speler wil tegen een erg goede prijs ga voor de M6

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties d:)b , ik heb nu toch maar besloten voor een wat betere kwaliteit te gaan. Maar de Meizu M6 van 89 euro heeft 1 Gig. Dit lijkt me mischien toch net ietsje te weinig als ik videos en muziek erop wil zetten. Daarom heb ik nog ff verder gezocht, en ik zag op Bol.com voor een tientje minder de Creative Zen V Plus 2 GB. Maar het schermpje is natuurlijk wel wat kleiner, en dan M6 heeft ook een heel ander formaat scherm. Weet iemand of de videokwaliteit van de Creative Zen V de moeite waard is? Hoe groot worden filmpjes van een minuut of 20 eigenlijk op een MP4 speler?

De M6 lijkt mij beter om video op te kijken, maar kan ik beter daarvoor kiezen of voor 1 gigabite meer?

GreetZz Thom :w

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 16:43
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:56:
Bedankt voor alle reacties d:)b , ik heb nu toch maar besloten voor een wat betere kwaliteit te gaan. Maar de Meizu M6 van 89 euro heeft 1 Gig. Dit lijkt me mischien toch net ietsje te weinig als ik videos en muziek erop wil zetten. Daarom heb ik nog ff verder gezocht, en ik zag op Bol.com voor een tientje minder de Creative Zen V Plus 2 GB. Maar het schermpje is natuurlijk wel wat kleiner, en dan M6 heeft ook een heel ander formaat scherm. Weet iemand of de videokwaliteit van de Creative Zen V de moeite waard is? Hoe groot worden filmpjes van een minuut of 20 eigenlijk op een MP4 speler?

De M6 lijkt mij beter om video op te kijken, maar kan ik beter daarvoor kiezen of voor 1 gigabite meer?

Op Ebay en marktplaats staat de 4 Gbyte voor 120 euro geloof ik.

• RoD
  • Niet online

RoD

Bedankt voor alle reacties d:)b , ik heb nu toch maar besloten voor een wat betere kwaliteit te gaan. Maar de Meizu M6 van 89 euro heeft 1 Gig. Dit lijkt me mischien toch net ietsje te weinig als ik videos en muziek erop wil zetten. Daarom heb ik nog ff verder gezocht, en ik zag op Bol.com voor een tientje minder de Creative Zen V Plus 2 GB. Maar het schermpje is natuurlijk wel wat kleiner, en dan M6 heeft ook een heel ander formaat scherm. Weet iemand of de videokwaliteit van de Creative Zen V de moeite waard is?
[Flash] Creative Zen V (Plus)
Imo is het niks waard, het schermpje is echt te klein.
Hoe groot worden filmpjes van een minuut of 20 eigenlijk op een MP4 speler?
Hangt van je instellingen af. Voor hulp bij het coderen kun je in Video coderen voor je PMD: Tips en trucs terecht.
Dat moet jij weten. Wat wil JIJ? Dat is het belangrijkste. De keus is puur persoonlijk.
Groeten is niet nodig. Tweakers doen elkaar permanent de groeten :)

Verwijderd

1 gig is inderdaad wat aan de kleine kant...voor zo;n speler wil je toch minstens 4 gig hebben denk ik?
de creative zen plus geeft prima geluid maar voor video is hij niete cht geschikt, erg klein schermpje van vrij lage kwaliteit
de grote van een filmpje van 20 minuten (een tv serie als family guy ofzo) is afhankelijk van de kwaliteit die je wil... aardige kwaliteit is its van 45 mb en geode kwaliteit 80 - 100 mb
natuurlijk is da ook weer afhankelijk van de kwalitiet van het bestand dat je omzet :P

• Theo

Theo

moederbord

.....
Hoe groot worden filmpjes van een minuut of 20 eigenlijk op een MP4 speler?

Ik heb zelf de Meizu M6 4 GB en kijk elke dag in de bus een aflevering van Family Guy (je moet toch wat). Eén aflevering is 20 minuten en 60-80 MB.
Voor mij is 4 GB ruim voldoende, ik heb er wat muziek op staan (350 nummers) en 18 aflevereingen van Family guy (en nog steeds 700 MB vrij). Op één GB kun je dus genoeg audio en video kwijt. Als je echter (net zoals ik) iedere dag een video kijk is het wel handig om een speler te nemen van minimaal 2 GB, zo kun je in één keer een vooraadje film kwijt en hoef je niet op de paar dagen nieuwe films te laden

7400 Wp op het dak

Verwijderd

Topicstarter
Okey, ik ga denk ik morgen de 2GB bestellen bij MP3Shop.nl. Is dit een goede site? Hij kost hier 109 euro incl verzendkosten enzo. Wants als iemand namelijk nog iets beters weet hoor ik het graag :P

• RoD
  • Niet online

RoD

Of het een goede site is kun je vinden in de ShS op de FP. Voor prijzen kun je terecht in de Pricewatch, eveneens op de FP.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:15:
Of het een goede site is kun je vinden in de ShS op de FP. Voor prijzen kun je terecht in de Pricewatch, eveneens op de FP.
Bedankt! Positieve reacties op mp3shop, en de prijs is ook de laagste. Heb hem een paar minuten geleden besteld. Hopelijk komt ie morgen al, maar zal wel na het weekend worden.. :P Nogmaals bedankt voor alle reacties en tips! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb de speler vanochtend gekregen, ben er erg over te spreken! Super geluid, en de video is ook super. Alleen nu vraag ik me af waar ik het beste afleveringen van tekenfilms kan downloaden (of mag ik dat hier niet vragen?) Ik keek family guy en simpsons namelijk altijd in flash. Moet ik een torrent programma downloaden hiervoor?

Edit: Ik heb er nu een paar, via stage6.divx.com gedownload, is dit een goeie manier of te omslachtig?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2007 13:05 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat mag niet gevraagd worden op GoT, krijg je boze modjes mee, dus zou ik niet doen :) Verder moet je natuurlijk je ervaringen even delen in [Flash] Het Meizu Mp3spelers topic - Deel 2 Een mini-review is altijd leuk.

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 13:04:
Heb de speler vanochtend gekregen, ben er erg over te spreken! Super geluid, en de video is ook super. Alleen nu vraag ik me af waar ik het beste afleveringen van tekenfilms kan downloaden (of mag ik dat hier niet vragen?) Ik keek family guy en simpsons namelijk altijd in flash. Moet ik een torrent programma downloaden hiervoor?

Edit: Ik heb er nu een paar, via een site gedownload, is dit een goeie manier of te omslachtig?
kuch torrents hoest nieuwgroepen proest O-)

7400 Wp op het dak

Verwijderd

Gezondheid!
Pagina: 1