'k heb ze ook een e-mail gestuurd, maar tot vandaag nog geen reactie.Martink schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:59:
Ja idd, ik merk met tv niet zo veel verschil of ik nu digitaal of annoloog zit. ik kan als ik die tv kaart krijg teminste gewoon nederland 1 2 3 kijken als ik niet op kabel zit volgens mij
maar ik wil dual tuner tv kaart dus die hvr lijkt me prima. ik wacht nog op reactie van ze
Ik kreeg vanmorgen onderstaande reactie van ze :Martink schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:59:
Ja idd, ik merk met tv niet zo veel verschil of ik nu digitaal of annoloog zit. ik kan als ik die tv kaart krijg teminste gewoon nederland 1 2 3 kijken als ik niet op kabel zit volgens mij
maar ik wil dual tuner tv kaart dus die hvr lijkt me prima. ik wacht nog op reactie van ze
Klinkt wel aantrekkelijk :-) 'k denk dat ik maar voor de 2200 ga...volgende mogelijkheid is er:
PVR-150 inruilen tegen HVR-1700: meerprijs 40€
PVR-150 inruilen tegen HVR-1300: meerprijs 40€
PVR-500 inruilen tegen 2 x HVR-1300: meerprijs 80€
PVR-500 inruilen tegen HVR-2200: meerprijs 60€
[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 31-12-2008 11:28 ]
Oeh
Goed nieuws dus, ik zit met twee PVR-150's hier
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik heb die mail ook binnen gehad.
Ik zit te twijfelen, voor 40 euro meer heb je natuurlijk die hvr2200 ook uit de winkel, en kan je die oude kaart ergens anders gebruiken.
Ik zit te twijfelen, voor 40 euro meer heb je natuurlijk die hvr2200 ook uit de winkel, en kan je die oude kaart ergens anders gebruiken.
Ik heb die mail niet gehad, kan iemand ze mij forwarden?
Mailadres in m'n profiel.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Mooi 
Het is in ieder geval goed dat ook de Europese tak van Hauppauge toegeeft dat er geen software fix gaat komen, en dat er dus een inruilmogelijkheid is.
Ik heb nu een HVR-1900, dat is de NTSC/QAM versie van de HVR-1700 volgens mij.
Het is in ieder geval goed dat ook de Europese tak van Hauppauge toegeeft dat er geen software fix gaat komen, en dat er dus een inruilmogelijkheid is.
Ik heb nu een HVR-1900, dat is de NTSC/QAM versie van de HVR-1700 volgens mij.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Denk dat ik voor de HVR-2200 Maar zit te twijfelen of ik hem gewoon in winkel ga bestellen, of omruilen,
Maar snapt windows mediacenter ook de digitale tv ondersteuning van die kaart? Is natuurlijk leuk als hij Nederland 1/2/3 digitaal doet dan
(Die zijn free on air
)
Maar snapt windows mediacenter ook de digitale tv ondersteuning van die kaart? Is natuurlijk leuk als hij Nederland 1/2/3 digitaal doet dan
Ik moest voor digitale QAM (In de VS wordt QAM gebruikt voor de digitale kanalen die niet achter een decoder zitten, zoals de HD-versies van ABC, CBS, NBC, etc) het Windows Vista Media Center TV Pack 2008 installeren om QAM ook in Media Center te kunnen gebruiken. Ook de OTA onvangst van ATSC digitale kanalen werkt onder Media Center, alleen heb ik geen antenne aangesloten, en alle zenders die ik uit de lucht kan plukken zitten al op de kabel.Martink schreef op woensdag 31 december 2008 @ 19:09:
Denk dat ik voor de HVR-2200 Maar zit te twijfelen of ik hem gewoon in winkel ga bestellen, of omruilen,
Maar snapt windows mediacenter ook de digitale tv ondersteuning van die kaart? Is natuurlijk leuk als hij Nederland 1/2/3 digitaal doet dan(Die zijn free on air
)
Of de Europese DVB standaarden ondersteund worden weet ik niet. Ik zie het niet expliciet vermeld staan.....
Helaas is dit TV Pack niet legaal beschikbaar voor mensen die al een legale versie van Windows Vista Home Premium of Ultimate hebben. Ik snap niet waarom de update niet beschikbaar is voor het publiek, want hij is alleen beschikbaar gesteld voor de System Builders die Media Center PC's bouwen.
Desalniettemin geef ik toe dat ik em gewoon illegaal gedownload heb via de wegen waar je hier niet naar mag vragen.
Hopelijk heeft Windows 7 het allemaal ingebouwd tegen de tijd dat die uitkomt.
Proud to be an American.
Hier woon ik
Dat is inderdaad een goeie.....maar ja. 'k wil gewoon een werkende oplossing en 100 euro voor een nieuwe tv kaart vind ik net iets te veel. Ach....die PVR-500 zou je dan zelf nog kunnen gebruiken of kunnen verkopen...zelf gebruiken hoeft niet want ik heb dan de 2200 enneh..verkopen, tja..je krijgt er mischien nog eens 40 euro voor....dan kan ik net zo goed die kaart gewoon richting Hauppauge sturen.Martink schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:37:
Ik heb die mail ook binnen gehad.
Ik heb aangegeven dat ik de 2200 wel wilde, 'k krijg volgende week een RMA nummer toegestuurd waarmee ik hem retour kan sturen....
Ter info
Voor de mensen die een Hauppauge kaart willen halen en met Vista64 en meer als 4gb geheugen hebben
Bekijk deze link, daar kan je lezen welke werken en niet
http://www.hauppauge.co.uk/board/showthread.php?t=14947
Voor de mensen die een Hauppauge kaart willen halen en met Vista64 en meer als 4gb geheugen hebben
Hello there
Ik heb m'n PVR500 verkocht en een HVR2200 gekocht. Heb alleen nog niet de overstap naar x64 (opnieuw) gemaakt, aangezien ik toch een beetje bang ben voor de compatibiliteit tijdens ander HTPC gebruik (zie ook mijn topic: [Vista X64] Codecs en Media Center ).
Wel kan ik melden dat de beeldkwaliteit met de HVR2200 een stuk beter is dan met de PVR (beeld is op alle fronten eigenlijk beter).
Wel kan ik melden dat de beeldkwaliteit met de HVR2200 een stuk beter is dan met de PVR (beeld is op alle fronten eigenlijk beter).
Ja jammer dat je hem RMA moet sturen. ik heb dat ook aangevraagt, maar zit te twijfelenSinester schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:09:
Ter info
en hoelang blijft eigenlijk het anologe signaal nog op de kabel, las ik tweakers.net dat de eerste het er al af heeft gehaalt, voor je het weet kan je met die kaart alleen nog naar nederland 1/2/3 kijken
Ik vind het idd jammer dat Hauppauge geen DVB-C kaarten heeft met smartcard mogelijkheid, dat zou voor mij echt doorslaggevend zijn om zo'n kaart aan te schaffen. Ik gebruik nu met m'n PVR-150 dus de workaround door via msconfig het geheugen op 4095 MB te zetten. Maar volgens mij wordt er dan nog maar 3,2 GB gebruikt in diverse programma's.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Tja ik hoop dat ziggo binnenkort digitale tv basispakket gaat doorgeven zonder smartcardCAP-Team schreef op zondag 04 januari 2009 @ 17:40:
Ik vind het idd jammer dat Hauppauge geen DVB-C kaarten heeft met smartcard mogelijkheid, dat zou voor mij echt doorslaggevend zijn om zo'n kaart aan te schaffen. Ik gebruik nu met m'n PVR-150 dus de workaround door via msconfig het geheugen op 4095 MB te zetten. Maar volgens mij wordt er dan nog maar 3,2 GB gebruikt in diverse programma's.
Niet door "diverse programma's" maar door het hele systeem. Gebruik "winver" om te zien hoeveel geheugen je kunt gebruiken. Bij mij was het slechts 2,7 Gb (Asus P5B)CAP-Team schreef op zondag 04 januari 2009 @ 17:40:
Hou er rekening mee dat het scherm met de computereigenschappen meestal aangeeft hoeveel geheugen de hardware rapporteert, niet wat Windows kan gebruiken. Winver geeft de juiste informatie.
Proud to be an American.
Hier woon ik
Jack, zou u mij een PM kunnen sturen met de gegevens van Hauppauge. Ik zou ook graag mijn kaart omruilen. Ik heb Vista X64 en 4GB.TheVMaster schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:03:
[...]
Dat is inderdaad een goeie.....maar ja. 'k wil gewoon een werkende oplossing en 100 euro voor een nieuwe tv kaart vind ik net iets te veel. Ach....die PVR-500 zou je dan zelf nog kunnen gebruiken of kunnen verkopen...zelf gebruiken hoeft niet want ik heb dan de 2200 enneh..verkopen, tja..je krijgt er mischien nog eens 40 euro voor....dan kan ik net zo goed die kaart gewoon richting Hauppauge sturen.
Ik heb aangegeven dat ik de 2200 wel wilde, 'k krijg volgende week een RMA nummer toegestuurd waarmee ik hem retour kan sturen....
Alvast bedankt!
[ Voor 0% gewijzigd door TheVMaster op 07-04-2018 12:30 ]
Voor iedereen die mij nu een mail/PM gaat sturen met de vraag of ik de mailtjes van Hauppauge Benelux wil doorsturen. Helaas pindakaas daar begin ik niet aan :-)
Wat ik gewoon gedaan heb is het volgende :
Ik heb een e-mail gestuurd (gewoon in het Nederlands :-) ) via het contactformulier (http://www.hauppauge.de/b.../support/support_form.php) over het probleem met mijn tv kaart.
Nadat ik in dit topic over de tegmoegkomingsactie in de US las heb ik gemaild naar info@hauppauge.de met daarin de vraag of er in Europa ook een tegemoetkoming is voor mensen met Windows Vista 64-bits met meer dan 4 GB geheugen.
Hier kreeg ik na een week of drie antwoord op met het voorstel zoals ik al eerder heb gepost in dit draadje. Je kunt dus ook gewoon een e-mail sturen met daarin de vraag hoe je gebruik kunt maken van de actie, want blijkbaar is er dus in Europa ooke en tegemoetkoming voor mensen met een niet werkende Hauppauge TV Kaart.
Wat ik gewoon gedaan heb is het volgende :
Ik heb een e-mail gestuurd (gewoon in het Nederlands :-) ) via het contactformulier (http://www.hauppauge.de/b.../support/support_form.php) over het probleem met mijn tv kaart.
Nadat ik in dit topic over de tegmoegkomingsactie in de US las heb ik gemaild naar info@hauppauge.de met daarin de vraag of er in Europa ook een tegemoetkoming is voor mensen met Windows Vista 64-bits met meer dan 4 GB geheugen.
Hier kreeg ik na een week of drie antwoord op met het voorstel zoals ik al eerder heb gepost in dit draadje. Je kunt dus ook gewoon een e-mail sturen met daarin de vraag hoe je gebruik kunt maken van de actie, want blijkbaar is er dus in Europa ooke en tegemoetkoming voor mensen met een niet werkende Hauppauge TV Kaart.
[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 04-01-2009 21:55 . Reden: Aanvulling over contactformulier ]
WTF ik installeer zojuist Windows 7 64-bit Beta en heb ineens beeld met m'n hauppauge PVR-500. Het is wel schokkerig, maar dit heb ik met Windows Vista 64-bit nog nooit gehad...
Haha in windows 7 hebben ze dus het probleem waar die kaart tegenaanloopt eruit gehaalt? 
Zit daar ook mediacenter in? ik ook maar eens downloaden dan en naar kijken, jammer dat ze de beta offline hebben gehaalt
Zit daar ook mediacenter in? ik ook maar eens downloaden dan en naar kijken, jammer dat ze de beta offline hebben gehaalt
[ Voor 42% gewijzigd door Martink op 11-01-2009 02:44 ]
De beta offline gehaald?! Volgens mij is hij gewoon beschikbaar hoor via www.microsoft.com/windows7Martink schreef op zondag 11 januari 2009 @ 02:44:
Haha in windows 7 hebben ze dus het probleem waar die kaart tegenaanloopt eruit gehaalt?
En btw...dat m'n tv kaart het deedt was van korte duur. na een reboot werkte het ineens niet meer, ach mijn PVR-500 wordt door Hauppauge toch vervangen door een 2200 ;+
Onder Vista x64 was het na een schone install ook mogelijk beeld te krijgen op de PVR-150/500, alleen duurt dat ook maar een uurtje ofzo.... nadat een of ander buffer volloopt doet ie het vervolgens alleen nog maar na reboot.TheVMaster schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:05:
En btw...dat m'n tv kaart het deedt was van korte duur. na een reboot werkte het ineens niet meer, ach mijn PVR-500 wordt door Hauppauge toch vervangen door een 2200 ;+
Ik verwachtte ook niet dat Windows 7 het "magisch" zou oplossen.
Proud to be an American.
Hier woon ik
Ik ook niet....'k ben al bezig met Hauppauge Europe ivm een RMA en een HVR-2200. Wat moest jij nu bijbetalen btw ?maartena schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:50:
[...]
Onder Vista x64 was het na een schone install ook mogelijk beeld te krijgen op de PVR-150/500, alleen duurt dat ook maar een uurtje ofzo.... nadat een of ander buffer volloopt doet ie het vervolgens alleen nog maar na reboot.
Ik verwachtte ook niet dat Windows 7 het "magisch" zou oplossen.
Anoniem: 108055
Zojuist toch een oplossing voor mijn PVR 150 en Live TV. Geen schokken en goed beeld op Vista Home premium 64 bits. ATI Radeon 1650 vga kaart. Op de benelux pagina's blijkt een cd versie 40 te bestaan (Nova-HVR-cd40 genaamd). De Benelux pagina's hebben dus betere drivers dan de haupppauge.com website.
http://www.hauppauge.de/benelux/pages/support/support_xpvista.html
na een hardware clear (zie readme.txt) heb ik alleen de driver geinstalleerd tijdens de setup. Daarna werkte live-tv perfect. Niet meer gedurfd om de WINTV software te installeren.
na een hardware clear (zie readme.txt) heb ik alleen de driver geinstalleerd tijdens de setup. Daarna werkte live-tv perfect. Niet meer gedurfd om de WINTV software te installeren.
Die 4.0 CD waar je naar linkt is erg oud, als je zoekt via de PVR150 kom je bij de meest recente 4.6b CD. De driverversie voor de PVR150/500 op de 4.0 CD is 2.0.48.24227 terwijl de meeste recente 2.0.48.25037 is. Hoeveel geheugen heb je in je pc?
Ik heb een PVR-150 en heb nu de keuze tussen een HVR-1300 of een HVR-1700.
Wat zouden jullie doen?
Wat zouden jullie doen?
$50 + $8 verzendkosten. (New York naar California, waar ik woon).TheVMaster schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:51:
Ik ook niet....'k ben al bezig met Hauppauge Europe ivm een RMA en een HVR-2200. Wat moest jij nu bijbetalen btw ?
Het komt vaker voor dat het werkt, maar meestal slechts voor korte tijd. Waarom dit precies is, weet ik niet, maar na een reboot, of na een uurtje TV kijken is het meestal weer mis.Anoniem: 108055 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 00:09:
Zojuist toch een oplossing voor mijn PVR 150 en Live TV. Geen schokken en goed beeld op Vista Home premium 64 bits. ATI Radeon 1650 vga kaart. Op de benelux pagina's blijkt een cd versie 40 te bestaan (Nova-HVR-cd40 genaamd). De Benelux pagina's hebben dus betere drivers dan de haupppauge.com website.
Daar zul je tegen de tijd dat je deze reactie leest ook wel weer achter gekomen zijn....
[ Voor 64% gewijzigd door maartena op 20-01-2009 05:38 ]
Proud to be an American.
Hier woon ik
In Benelux is volgens mij nog geen mogelijkheid om de 500 voor een 2200 omgeruild te krijgen toch? Of is het wel al iemand gelukt?
De 2200 heeft ook problemen met 64 en 4gb+ geheugen. Echter is dat in de prerelease driver opgelost.
(als je in usa zit moet je toch de 2250 hebben en niet de 2200 - pal vs ntsc)
De 2200 draait hier nu lekker op 8gb en vista 64. Enige probleem nog met de huidige (hvr22x0_27007) prerelease is dat in WMC het zo gaat:
zap kanaal. 0.5s beeld pauseert. 0.5s oud kanaal. 0.5s bagger dan nieuw kanaal.
Je 'ziet' zeg maar dat de tuner 'tuned' en daardoor een halve seconde bagger ofzo. In het begin is het irritant, omdat je dat niet gewend bent, maar het wend wel.
Overigens draait het systeem nu al 2 week feilloos. Setup overleeft ook reboots etc.
De PVR500 heb ik nu over, dus als iemand er belang bij heeft.
De 2200 heeft ook problemen met 64 en 4gb+ geheugen. Echter is dat in de prerelease driver opgelost.
De 2200 draait hier nu lekker op 8gb en vista 64. Enige probleem nog met de huidige (hvr22x0_27007) prerelease is dat in WMC het zo gaat:
Je 'ziet' zeg maar dat de tuner 'tuned' en daardoor een halve seconde bagger ofzo. In het begin is het irritant, omdat je dat niet gewend bent, maar het wend wel.
Overigens draait het systeem nu al 2 week feilloos. Setup overleeft ook reboots etc.
Can`t live without the mods
Eh...voor zover ik weet heeft de Benelux deze oplossing ook hoorsiepeltjuh schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 00:26:
In Benelux is volgens mij nog geen mogelijkheid om de 500 voor een 2200 omgeruild te krijgen toch? Of is het wel al iemand gelukt?
Wauw...zouden ze dit topic lezen ofzo. 'k ontvang net een RMA nummer
[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 23-01-2009 11:18 ]
Ik had een PVR-150, dus een HVR-1800 was voldoendesiepeltjuh schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 00:26:
In de woonkamer heb ik een DVR van de kabelmaatschappij staan, met twee HDTV tuners, en de beschikking over ong. 50 HDTV kanalen, 200 "gewone" kanalen, en een 40" HDTV. De kaart in de PC is dus voornamelijk als "extra" in de kamer waar mijn computer staat, voor als de vrouw perse wat wil zien op TV wat ik niet wil zien....
[ Voor 8% gewijzigd door maartena op 23-01-2009 16:45 ]
Proud to be an American.
Hier woon ik
OMG, als ik dit topic ook maar iets eerder was tegengekomen!
Ik had een HVR150, die het van de ene op de andere dag niet meer deed, nadat ik mn computer had geupgrade van 2 naar 4GB ram. Ik dacht dat ik iets had geraakt waardoor die kaart het niet meer deed. In de veronderstelling dat reparatie erg duur zou worden heb ik toen een tijd geen tv meer gekeken op mn computer.
Na een half jaar heb ik toen maar besloten een nieuwe kaart te kopen, een HVR1110, die kwam gister binnen. Bij de installatie kwam ik er echter niet helemaal uit en ging zoeken naar een oplossing. Tijdens die zoektoch kwam ik dit topic tegen! Nu doet mn oude HVR 150 het weer!!
Even kijken of ik de 1110 kan retouneren...
Ik had een HVR150, die het van de ene op de andere dag niet meer deed, nadat ik mn computer had geupgrade van 2 naar 4GB ram. Ik dacht dat ik iets had geraakt waardoor die kaart het niet meer deed. In de veronderstelling dat reparatie erg duur zou worden heb ik toen een tijd geen tv meer gekeken op mn computer.
Na een half jaar heb ik toen maar besloten een nieuwe kaart te kopen, een HVR1110, die kwam gister binnen. Bij de installatie kwam ik er echter niet helemaal uit en ging zoeken naar een oplossing. Tijdens die zoektoch kwam ik dit topic tegen! Nu doet mn oude HVR 150 het weer!!

Mixed Reality dev
Jawel...ook in de Benelux is die mogelijkheid er. Ik heb mijn kaart een 1 1/2 week geleden opgestuurd en wacht nu op een nieuwe (de 60 euri heb ik ook al over gemaakt naar Hauppaugesiepeltjuh schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 00:26:
Ik ben er vrij zeker van dat je PVR 150 het maar tijdelijk gaat doen, tenzij je dus genoegen wil nemen met pak em beet 3.2 Gb.Menesis schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:56:
OMG, als ik dit topic ook maar iets eerder was tegengekomen!
Na een half jaar heb ik toen maar besloten een nieuwe kaart te kopen, een HVR1110, die kwam gister binnen. Bij de installatie kwam ik er echter niet helemaal uit en ging zoeken naar een oplossing. Tijdens die zoektoch kwam ik dit topic tegen! Nu doet mn oude HVR 150 het weer!!![]()
Als je hebt zitten klooien met instellingen, zoals de 4096 -> 4095 truuk, doe dan eens even een "winver" en kijk naar de hoeveelheid beschikbare geheugen.
Ik zou als ik jou was toch echt de HVR 1110 houden, en daarmee verder gaan.

Proud to be an American.
Hier woon ik
YEss...vandaag lag er toen ik thuis kwam een papiertje van DHL dat ze een pakketje voor me van Hauppauge uit Ierland hebben. Morgen komen ze terug
Kan ik eindelijk genieten van een werkende TV kaart in m'n Windows 7 pc met 8 GB...
Nooit geweten dat die RMA procedure hier mogelijk was, ik heb mijn kaarten via V&A verkocht. en zelf een nieuwe hvr2200 gekocht.
Uiteindelijk heeft het me maar 50 euro incl verzend kosten gekost. En het was binnen een week geregeld
/offtopic
Jullie draaien windows 7, werkt een V2 extender daar ook mee, kan er niets over vinden namelijk.
Uiteindelijk heeft het me maar 50 euro incl verzend kosten gekost. En het was binnen een week geregeld
/offtopic
Jullie draaien windows 7, werkt een V2 extender daar ook mee, kan er niets over vinden namelijk.
Can`t live without the mods
Ik draai Windows 7 enneh....de XBOX werkt daar natuurlijk gewoon goed mee als extendersiepeltjuh schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:19:
Nooit geweten dat die RMA procedure hier mogelijk was, ik heb mijn kaarten via V&A verkocht. en zelf een nieuwe hvr2200 gekocht.
/offtopic
maartena schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 00:48:
[...]
Ik ben er vrij zeker van dat je PVR 150 het maar tijdelijk gaat doen, tenzij je dus genoegen wil nemen met pak em beet 3.2 Gb.
Als je hebt zitten klooien met instellingen, zoals de 4096 -> 4095 truuk, doe dan eens even een "winver" en kijk naar de hoeveelheid beschikbare geheugen.
Ik zou als ik jou was toch echt de HVR 1110 houden, en daarmee verder gaan.

Mixed Reality dev
Of gewoon een nieuw kaartje halen, dan heb je het probleem helemaal niet meer.Menesis schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:17:
[...]
je had gelijk. Nou ja, dan maar 3,2 Gb beschikbaar. Mn 4Gb was toch bijna nooit vol...
Proud to be an American.
Hier woon ik
Hoezo je 4GB was toch bijna nooit vol?!??! Alsnof ik met 8GB continue alles gebruik..die tv kaart hoort gewoon goed te werken! Het is natuurlijk van de zotte dat je aanpassingen aan je geheugen settings moet doen omdat anders je tv kaart niet goed werkt.Menesis schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:17:
[...]
je had gelijk. Nou ja, dan maar 3,2 Gb beschikbaar. Mn 4Gb was toch bijna nooit vol...
Ik moet zeggen dat de 2200 het supergoed doet onder de 7048 build van Windows 7 (met 8GB memory)...
tuurlijk is het idioot dat het zo moet. Maar ik heb ook geen zin om er meer tijd/geld aan te besteden. Wil gewoon tv kijkenTheVMaster schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:56:
[...]
Hoezo je 4GB was toch bijna nooit vol?!??! Alsnof ik met 8GB continue alles gebruik..die tv kaart hoort gewoon goed te werken! Het is natuurlijk van de zotte dat je aanpassingen aan je geheugen settings moet doen omdat anders je tv kaart niet goed werkt.
Ik moet zeggen dat de 2200 het supergoed doet onder de 7048 build van Windows 7 (met 8GB memory)...
Mixed Reality dev
Ja dat snap ik, maar goed als je 8GB in je pc hebt gooi je dus wel meer dan 4 GB wegMenesis schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 11:33:
[...]
tuurlijk is het idioot dat het zo moet. Maar ik heb ook geen zin om er meer tijd/geld aan te besteden. Wil gewoon tv kijken
Ik heb ook een Hauppauge PVR150MCE i.c.m. de volgende setup:
AMD Phenom X4 9550
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 8GB (4x 2GB) DDR2
Ik hanteer de 'truuk' met meteen na het opstarten van Windows Vista Ultimate X64, Windows Media Center op te starten en even op Live TV te zetten, dan blijft de Hauppauge PVR150MCE het wel doen, todat ik reboot (dan herhaal ik de 'truuk' weer), ook als je later weer Live TV wilt kijken blijft het werken. Echt handig is anders, maar het werkt voor nu.
AMD Phenom X4 9550
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H
Ik hanteer de 'truuk' met meteen na het opstarten van Windows Vista Ultimate X64, Windows Media Center op te starten en even op Live TV te zetten, dan blijft de Hauppauge PVR150MCE het wel doen, todat ik reboot (dan herhaal ik de 'truuk' weer), ook als je later weer Live TV wilt kijken blijft het werken. Echt handig is anders, maar het werkt voor nu.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Tja Jumpman.... ik denk dat je toch beter af bent de hardware te vervangen. Gelukkig zijn TV kaarten vrij goedkoop tegenwoordig.
Proud to be an American.
Hier woon ik
Klopt, maar voor mijn (nu nog) kabel signaal en digitenne (werkt ook via de kabel met Vista Media Center), ga ik geen nieuw PCI kaartje meer kopen. Straks als ik HDTV abonnement neem koop ik wel iets als Floppy TV, zodat ik direct me smartcard van de televisieprovider in mijn HTPC kan doen. Voor nu red ik het er nog mee, een goede oplossing is natuurlijk altijd beter.maartena schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:37:
Tja Jumpman.... ik denk dat je toch beter af bent de hardware te vervangen. Gelukkig zijn TV kaarten vrij goedkoop tegenwoordig.
Wat is "Floppy TV" precies?
Google geeft niet echt bijster veel informatie.... althans niet in de context van dit topic.
Google geeft niet echt bijster veel informatie.... althans niet in de context van dit topic.
Proud to be an American.
Hier woon ik
FloppyDTV. Op dit moment één van de beste/makkelijkste manieren om in Windows Mediacenter digitale (kabel)tv te kijken, mede door de goede drivers. Helaas wel vrij prijzig, omdat je naast de floppydtv van rond de € 150,- vaak ook nog een losse cam-module nodig hebt (vooor Ziggo bv Alphacrypt van rond de € 100,-).maartena schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 00:21:
Wat is "Floppy TV" precies?
Een HD DVB-C ontvanger met opname mogelijkheid is ook niet echt een voordelige aankoop te noemen en dan valt de aanschafprijs van een FloppyDTV met Alphacrypt eigenlijk nog wel mee.Nielson schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 07:10:
[...]
FloppyDTV. Op dit moment één van de beste/makkelijkste manieren om in Windows Mediacenter digitale (kabel)tv te kijken, mede door de goede drivers. Helaas wel vrij prijzig, omdat je naast de floppydtv van rond de € 150,- vaak ook nog een losse cam-module nodig hebt (vooor Ziggo bv Alphacrypt van rond de € 100,-).
Testing, one, two ...
Let wel op, als je in UPC gebied woont dan werkt een alphacrypt + CAM helaas niet.
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
hallo,
ik zit na het lezen van dit topic ook te denken om een 2200 te halen want ik wil 2 tuners en heb geen plaats voor 2 pci kaarten,
Mijn moederbord: asus m2n-sli deluxe
nu heb ik wel 2 pcie sloten maar volgens mij is het als ik ze alle 2 activeer is dat ze dan op 8x lopen en dat wil ik niet. nu heb ik een pci-ex 1_1 poortje er op zitten welke mij evengroot lijkt als deze van op de afbeeldingen van de 2200 is dit ook zo of zit ik verkeerd te denken?
ik zit na het lezen van dit topic ook te denken om een 2200 te halen want ik wil 2 tuners en heb geen plaats voor 2 pci kaarten,
Mijn moederbord: asus m2n-sli deluxe
nu heb ik wel 2 pcie sloten maar volgens mij is het als ik ze alle 2 activeer is dat ze dan op 8x lopen en dat wil ik niet. nu heb ik een pci-ex 1_1 poortje er op zitten welke mij evengroot lijkt als deze van op de afbeeldingen van de 2200 is dit ook zo of zit ik verkeerd te denken?
Dat klopt, zoals je in de specs kan zien heeft deze een PCIe 1X slot nodig.
ooh dat is mooi dan kan ik deze daar gewoon indoen enzodoende boven mijn videokaart plaatsen alhoewel ik dan wel een hele rare opstelling en airflow krijg.
ik heb gister maar eens een mailtje gestuur en misschien geld deze actie nog wel en anders moet ik maar gewoon een dual boot winvista 32 & 64 bit doen want om zo'n nieuwe kaart kopen lijkt mij nog net iets te duur.
is het verandere van die register gegevends eigenlijk schadelijk voor de computer of maakt dat niks uit? want dan moet het ook mogelijk zijn in vista 64 met minder geheugen de kaart alsnog te laten werken
edit: ik heb zojuist het mailtje ontvangen dat het nog mogelijk is maar nu zit ik te twijvelen, het is een pcie kaart en ik heb een asus m2n sli deluxe en heeft dus 2 x pci 16 welke wanneer alle 2 gebruikt op 8x lopen en nog x2 pcie 1x maar om die te gebruiken zit mijn videokaart in de weg, nu kan ik wel de kaart in het 2de pcie 16 slot doen maar weten jullie als hij dan ook al overgaat in 8x of is dit alleen maar met sli? en als 2e optie heb ik om de videokaart in het 2de pcie 16 slot te doen enzodoende de andere 2 1x sloten vrij te maken maar dan verpest ik wel mijn airflow in mijn kast met 2 van zulke grote kaarten
ik heb gister maar eens een mailtje gestuur en misschien geld deze actie nog wel en anders moet ik maar gewoon een dual boot winvista 32 & 64 bit doen want om zo'n nieuwe kaart kopen lijkt mij nog net iets te duur.
is het verandere van die register gegevends eigenlijk schadelijk voor de computer of maakt dat niks uit? want dan moet het ook mogelijk zijn in vista 64 met minder geheugen de kaart alsnog te laten werken
edit: ik heb zojuist het mailtje ontvangen dat het nog mogelijk is maar nu zit ik te twijvelen, het is een pcie kaart en ik heb een asus m2n sli deluxe en heeft dus 2 x pci 16 welke wanneer alle 2 gebruikt op 8x lopen en nog x2 pcie 1x maar om die te gebruiken zit mijn videokaart in de weg, nu kan ik wel de kaart in het 2de pcie 16 slot doen maar weten jullie als hij dan ook al overgaat in 8x of is dit alleen maar met sli? en als 2e optie heb ik om de videokaart in het 2de pcie 16 slot te doen enzodoende de andere 2 1x sloten vrij te maken maar dan verpest ik wel mijn airflow in mijn kast met 2 van zulke grote kaarten
[ Voor 43% gewijzigd door nighthunter op 08-07-2009 13:35 ]
Anoniem: 309961
Vandaag ook maar een RMA aangevraagd bij hauppauge.de om mijn pvr-500 om te ruilen voor een hvr-2200 plus bijbetaling van 60 euro.
Om steeds eerst wmc op te starten alvorens een ander programma te gebruiken is ook niet echt alles.
Om steeds eerst wmc op te starten alvorens een ander programma te gebruiken is ook niet echt alles.
Neej da's inderdaad waardeloos. 'k moet zeggen dat die HVR-2200 het erg goed doetAnoniem: 309961 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 16:32:
Vandaag ook maar een RMA aangevraagd bij hauppauge.de om mijn pvr-500 om te ruilen voor een hvr-2200 plus bijbetaling van 60 euro.
Ik heb het vandaag ook opgegeven, na alle effort om ook weer in Windows 7 de Hauppauge PVR 150 MCE aan de praat te krijgen (zie dit topic). Hoe hebben jullie RMA aangevraagd?
Gewoon even via het contact form contact opgenomen met Hauppauge (staat dat niet in het topic..?)Jumpman schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:49:
Ik heb het vandaag ook opgegeven, na alle effort om ook weer in Windows 7 de Hauppauge PVR 150 MCE aan de praat te krijgen (zie dit topic). Hoe hebben jullie RMA aangevraagd?
Ter info ende vermaak van mensen met hetzelfde probleem : Onderstaande e-mail heb ik richting Hauppauge gestuurd :
De e-mail heb ik gestuurd naar info@hauppauge.de (gewoon in het Nederlands dus). Na een paar weken ontving ik onderstaande reactie :Geachte meneer/mevrouw,
Een tijdje geleden heb ik contact gehad met jullie supportdesk ivm het bij jullie bekende probleem over de Hauppauge 150 en 500 i.c.m. Windows Vista 64-bit met meer dan 4 GB geheugen. Nu begreep ik van jullie dat jullie nog steeds bezig zijn met het zoeken naar een oplossing. Na het lezen van een paar internetforums heb ik begrepen dat men vanuit Hauppauge USA heeft besloten (?) om niet verder te gaan met het ontwikkelen van een driver. Nu begreep ik dat de 'gedupeerden' daar een soort van tegemoegkoming krijgen (een werkende Hauppauge TV Kaart voor een redelijke prijs) zodat ze toch tv kunnen kijken op hun Windows Vista 64bits systeem.
Op zich zou het natuurlijk redelijk zijn als Hauppauge Benelux/Europa een soortgelijke actie zou aanbieden zodat ook wij, de Europese klanten met een niet werkende hauppauge kaart, voor een redelijke prijs kunnen beschikken over een werkende tv kaart.
Mijn vraag is dan ook : Krijgen we in Europa ook zo'n aktie? Zo ja, op wat voor termijn?
Alvast bedankt voor uw reactie.
Met vriendelijke groet,
JackSparrow
Je moet overigens wel Engelen geduld hebben, want mijn e-mail stuurde ik op 01-12-2008 en ik kreeg antwoord (ja..schrik niet) op 31-12-2008. Vervolgens ontving ik op 14 januari 2009 een RMA nummer.Geachte JackSparrow,
volgende mogelijkheid is er:
PVR-150 inruilen tegen HVR-1700: meerprijs 40€
PVR-150 inruilen tegen HVR-1300: meerprijs 40€
PVR-500 inruilen tegen 2 x HVR-1300: meerprijs 80€
PVR-500 inruilen tegen HVR-2200: meerprijs 60€
Senden Sie bitte immer den kompletten Email-Verkehr!
mit freundlichem Gruß, met vriendelijke groet, bien cordialement, kind regards,
Hauppauge Support
[ Voor 73% gewijzigd door TheVMaster op 07-04-2018 12:31 ]
Dat ging hier in de VS toch een heel stuk rapper..... Ik woon in California, ik moest het sturen naar New York. Ik had na 1 dag bericht met RMA nummer, meteen alles op de post gedaan, 4 dagen later lag het in New York (delivery confirmation), het werd 1 dag later behandeld, en weer 1 dag later zat het op de post terug naar California waar het een dag of 3 later aan kwam....TheVMaster schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:53:
Je moet overigens wel Engelen geduld hebben, want mijn e-mail stuurde ik op 01-12-2008 en ik kreeg antwoord (ja..schrik niet) op 31-12-2008. Vervolgens ontving ik op 14 januari 2009 een RMA nummer.
Ik ben niet meer dan 10 dagen bezig geweest.
Proud to be an American.
Hier woon ik
'k vind het ook van de zotte, maar ja..als het uiteindelijk oplevert wat je verwacht dan vind ik het nog wel oke..maartena schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 01:05:
[...]
Dat ging hier in de VS toch een heel stuk rapper..... Ik woon in California, ik moest het sturen naar New York. Ik had na 1 dag bericht met RMA nummer, meteen alles op de post gedaan, 4 dagen later lag het in New York (delivery confirmation), het werd 1 dag later behandeld, en weer 1 dag later zat het op de post terug naar California waar het een dag of 3 later aan kwam....
Ik ben niet meer dan 10 dagen bezig geweest.
Zojuist een E-mail van Hauppaugge ontvangen met een ticketnummer en dezelfde aanbieding als jullie. Nu is het nog de vraag of ik voor de HVR-1300 of de HVR-1700 ga (ik heb nu dePVR150MCE).
Volgens mij is het enige verschil:
HVR-1300
PCI (Normaal Formaat)
Standaard Remote
HVR-1700
PCi-E X1 (Low Profile)
Microsoft MCE Remote
Iemand nog een goed advies om voor de ene of de andere te kiezen? Hij gaat voorlopig in:
AMD Phenom X4 9550
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H
Ik gebruik nu de ATi HD3200 Graphics (Onboard), dus heb nog wel mijn PCi-E 2.0 X16 slot vrij.
HVR-1300
PCI (Normaal Formaat)
Standaard Remote
HVR-1700
PCi-E X1 (Low Profile)
Microsoft MCE Remote
Iemand nog een goed advies om voor de ene of de andere te kiezen? Hij gaat voorlopig in:
AMD Phenom X4 9550
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H
Ik gebruik nu de ATi HD3200 Graphics (Onboard), dus heb nog wel mijn PCi-E 2.0 X16 slot vrij.
[ Voor 56% gewijzigd door Jumpman op 29-08-2009 10:41 ]
Het het oog op de toekomst zou ik gewoon voor een PCi-E gaan aangezien PCI er op den duur helemaal uit gaat (nu weet ik natuurlijk niet wanneer, maar 'k zou gewoon voor de nieuwste techniek gaan).Jumpman schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:08:
Zojuist een E-mail van Hauppaugge ontvangen met een ticketnummer en dezelfde aanbieding als jullie. Nu is het nog de vraag of ik voor de HVR 1300 of de HVR 1700 ga (ik heb nu dePVR150MCE).
HVR 1300
PCI (Normaal Formaat)
Standaard Remote
HVR 1700
PCi-E X1 (Low Profile)
Microsoft MCE Remote
AMD Phenom X4 9550
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H
Ik ben benieuwd, moet nog even wachten maar wanneer ik het heb draaien zal ik het hier vermelden. Overigens de prijs is verlaagd ik moest 50euro bijbetalen voor een HVR-2200 exclusief verzend kosten.TheVMaster schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:23:
[...]
Neej da's inderdaad waardeloos. 'k moet zeggen dat die HVR-2200 het erg goed doetook onder Windows 7
interessant topic. ik heb ook een pcr 150. Zijn de upgrade prijzen misschien ook bij deze kaart gedaald? en welke raden jullie aan? (misschien al wat meer ervaringen)?Anoniem: 309961 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:44:
[...]
Ik ben benieuwd, moet nog even wachten maar wanneer ik het heb draaien zal ik het hier vermelden. Overigens de prijs is verlaagd ik moest 50euro bijbetalen voor een HVR-2200 exclusief verzend kosten.
Edit: Zojuist mail gestuurd. Ben benieuwd welke actie ik krijg
[ Voor 6% gewijzigd door Tennisbal op 20-08-2009 19:35 ]
Ik heb geen ervaringen met andere kaarten als de hauppauge pvr-500. Echter ik lees in diverse forums dat de HVR-2200 het erg goed doet. Kan je tevens tegelijk tv opnemen en tv kijken.
De eerste mail die ik kreeg stond bij mij dat ik 60euro moest betalen voor een HVR-2200 echter na contact met de RMA afdeling kreeg ik de definitieve mail binnen met RMA nummer en hier stond in dat ik maar 50 euro moest betalen....
De upgrade mogelijkheden zijn alleen mogelijk in combinatie met vista 64bit en 4gb aan geheugen.
De eerste mail die ik kreeg stond bij mij dat ik 60euro moest betalen voor een HVR-2200 echter na contact met de RMA afdeling kreeg ik de definitieve mail binnen met RMA nummer en hier stond in dat ik maar 50 euro moest betalen....
De upgrade mogelijkheden zijn alleen mogelijk in combinatie met vista 64bit en 4gb aan geheugen.
ja en je moet een screenshot meesturen van je specsAnoniem: 309961 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:16:
Ik heb geen ervaringen met andere kaarten als de hauppauge pvr-500. Echter ik lees in diverse forums dat de HVR-2200 het erg goed doet. Kan je tevens tegelijk tv opnemen en tv kijken.
De eerste mail die ik kreeg stond bij mij dat ik 60euro moest betalen voor een HVR-2200 echter na contact met de RMA afdeling kreeg ik de definitieve mail binnen met RMA nummer en hier stond in dat ik maar 50 euro moest betalen....![]()
ik heb een mail gekregen vandaag dat ik RMA moet aanvragen (een dag later), idd zelfde verhaal met screenshot. Ik moet alleen wel de verzendkosten zelf betalen. Hoeveel is dit naar Duitsland? Want ik vind het eigenlijk nog best duur worden. Om 40€ bij te betalen + de kosten van de huidige kaart. Ik zou dan 50 € korting krijgen, - verzendkosten - gedoe met RMA opsturen, wachten etc.
das nou niet echt een waterdicht bewijs, misschien werkt het rechtssysteem in Duitsland anders....TheVMaster schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:26:
[...]
ja en je moet een screenshot meesturen van je specshehehehe dus ze trappen er niet zomaar in maar eh.....die screenshot is natuurlijk zo gemaakt.
Verzendkosten = 8 euro ofzo....valt mee.tennisbal schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:08:
ik heb een mail gekregen vandaag dat ik RMA moet aanvragen (een dag later), idd zelfde verhaal met screenshot. Ik moet alleen wel de verzendkosten zelf betalen. Hoeveel is dit naar Duitsland? Want ik vind het eigenlijk nog best duur worden. Om 40€ bij te betalen + de kosten van de huidige kaart. Ik zou dan 50 € korting krijgen, - verzendkosten - gedoe met RMA opsturen, wachten etc.
Wel ik heb de tv-kaart in een bubbeltjes envelop gedaan, is weer wat goedkoper... 
En ben het met je eens heb mijn tv-kaart voor 35 euro via tweakers gekocht + 50 euro bijbetalen voor de nieuwe kaart + 3 euro nog wat voor verzendkosten totaal 88 euro voor een HVR-2200 na ja altijd nog goedkoper als een nieuwe HVR-2200.
En ben het met je eens heb mijn tv-kaart voor 35 euro via tweakers gekocht + 50 euro bijbetalen voor de nieuwe kaart + 3 euro nog wat voor verzendkosten totaal 88 euro voor een HVR-2200 na ja altijd nog goedkoper als een nieuwe HVR-2200.
[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 309961 op 22-08-2009 00:45 ]
Je zou inderdaad denken dat voor HVR-1700 gaan verstandiger is, dan voor de HVR-1300 te gaan. Echter kan ik geen positieve berichten vinden van de HVR-1700. Volgens mij is de het enige verschil tussen de HVR-1700 en de HVR-2200 dat de laatst genoemde een dubbele tuner heeft.TheVMaster schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:42:
[...]
Het het oog op de toekomst zou ik gewoon voor een PCi-E gaan aangezien PCI er op den duur helemaal uit gaat (nu weet ik natuurlijk niet wanneer, maar 'k zou gewoon voor de nieuwste techniek gaan).
Hmmm, nog steeds niet verder met de twijffel tussen de HVR-1300 en HVR-1700.
Iemand hier ervaring met de HVR-1700? geeft deze echt zoveel ruis (twerijl je aansluiting goed is)?
[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 20-10-2009 22:24 ]
RMA verzonden. Na lang twijfelen toch maar voor de Hauppauge HVR-1700MCE gegaan, omdat deze PCi-E X1 (en Low Profile) heeft, de kaart nieuwer is (dus langer support) en er een zwarte orginele Microsoft MCE Remote bij zat, past mooit bij me Antec Fusion Remote zwarte kast. En ik schat in de toekomst iets meer aan PCi-E X1 te hebben.
Over de HVR-1700 verder ook weinig reviews. De HVR-2200 komt overal goed uit de test, en volgens mij is de HVR-1700 het 'single tuner' broertje. HVR-1300 had ook goede reviews maar is alweer wat ouder.
Over de HVR-1700 verder ook weinig reviews. De HVR-2200 komt overal goed uit de test, en volgens mij is de HVR-1700 het 'single tuner' broertje. HVR-1300 had ook goede reviews maar is alweer wat ouder.
:-) Ik ben benieuwd hoe de 1700 gaat bevallen, de 2200 bevalt mij uitstekend!Jumpman schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:30:
RMA verzonden. Na lang twijfelen toch maar voor de Hauppauge HVR-1700MCE gegaan, omdat deze PCi-E X1 (en Low Profile) heeft, de kaart nieuwer is (dus langer support) en er een zwarte orginele Microsoft MCE Remote bij zat, past mooit bij me Antec Fusion Remote zwarte kast. En ik schat in de toekomst iets meer aan PCi-E X1 te hebben.
Anoniem: 303244
via een forum hier terecht gekomen. ik heb hetzelfde probleem: Windows 7 64bit met 8gb, maar de PVR 150 werkt niet meer. Goede tips en ondersteuning van het topic door TheVMaster, ik ga ook een mail sturen met dezelfde vraag voor een inruil. Zoals je zult begrijpen, ben ik ook nieuwsgierig hoe de HVR-1700 bevalt. Mocht iemand iets van reviews of ervaringen hebben, dan hoor ik het graag!
Ik heb nog een HVR-2200 in m'n comp zitten die ik nu niet meer gebruik (ivm NMT en Humax PVR). Op zich wil ik die voor een goed bod wel wegdoen, PM me daarvoor...
Ik zou het je graag willen vertellen, maar Hauppauge reageert al twee weken niet op me RMA aanvraag (vorige week nog een reminder verstuurd). In de E-mail staat dat er binnen 48 t/m 72 uur contact met je wordt opgenomen.
11-11-09 kreeg ik eindelijk een RMA nummer van Hauppauge. Heb vandaag me PVR-150MCE opgestuurd naar Ierland en de betaling overgemaakt naar Duitsland. Ik heb nog wel een briefje erbij gedaan dat ik graag weer een MCE versie terug wilde omdat ik ook een MCE versie had. Betaling voor de HVR-1700 € 40,00 en verzenden PVR-150MCE € 3,92, dus voor die € 43,92 kan ik me er geen buil aan vallen.
Hebben jullie je kaart los ontvangen (OEM)? Of was het een retail verpakking?
Hebben jullie je kaart los ontvangen (OEM)? Of was het een retail verpakking?
even dit topicje boven halen.
Heb een HTPC met PVR500 tunerkaart en geeft ook groene blokjes, balken en schokkerig beeld. Kan wel soms goed TV kijken, maar opnemen en tegelijk tv kijken is no go
Werkt voor geen meter dan.
Heb de laatste nieuwe drivers geinstalleerd. Die werken voor 1 dag precies want morgen terug hetzelfde probleem. Dus aan de drivers ligt het niet?
Pc draait op Windows 7 ultimate 64-bit.
Heb een HTPC met PVR500 tunerkaart en geeft ook groene blokjes, balken en schokkerig beeld. Kan wel soms goed TV kijken, maar opnemen en tegelijk tv kijken is no go

Heb de laatste nieuwe drivers geinstalleerd. Die werken voor 1 dag precies want morgen terug hetzelfde probleem. Dus aan de drivers ligt het niet?
De PVR-150 en PVR-500 series werken inderdaad niet met PC's met 4 GB of meer geheugen. Dit ligt aan een ontwerpfout op de kaart, en is niet met software op te lossen.M3 SMGII schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:09:
even dit topicje boven halen.
Heb een HTPC met PVR500 tunerkaart en geeft ook groene blokjes, balken en schokkerig beeld. Kan wel soms goed TV kijken, maar opnemen en tegelijk tv kijken is no goWerkt voor geen meter dan.
Oplossingen:
- Geheugen eruit halen, en op 3 Gb gaan draaien.
- PVR-500 eruit, en een HVR-2200 erin. (dat is dus ook een kaart met 2 tuners).
De gratis oplossing is dus met minder geheugen werken, en de niet gratis oplossing is de kaart vervangen. Omdat Hauppauge zich wel een beetje schuldig voelde nog tot ver in 2007 de kaart gewoon te verkopen, terwijl Vista x64 ook alweer bijna 2 jaar uit was..... boden ze de mogelijkheid de kaart in te ruilen met korting op de nieuwe kaart.
Hoe dan ook, het is helaas niet met software op te lossen. Het is intussen ook al een oud kaartje natuurlijk, waaraan al jaren niet meer is ontwikkeld.....
Proud to be an American.
Hier woon ik
Het omruil programma gaat niet zo snel. Na een maand had ik eidnelijk antwoord en groen licht voor RMA. 14 november 2009 de kaart opgestuurd en het bedrag overgemaakt. Ik wacht nu nog op levering van de nieuwe kaart.
Wachten is inderdaad een schone zaakJumpman schreef op woensdag 23 december 2009 @ 07:36:
Het omruil programma gaat niet zo snel. Na een maand had ik eidnelijk antwoord en groen licht voor RMA. 14 november 2009 de kaart opgestuurd en het bedrag overgemaakt. Ik wacht nu nog op levering van de nieuwe kaart.
Geld die omruiling nog steeds?
Heb gisteren mail gestuurd en ze hebben mij aangeraden om ram eruit te halen zodat die onder de 4gb ligt. Maar ik heb gezegd dat ik dat niet wou. Ze raden mij aan om de HVR2200 te kopen, maar niks verteld over omruilen met opleg? Mss is het er niet meer?
Heb gisteren mail gestuurd en ze hebben mij aangeraden om ram eruit te halen zodat die onder de 4gb ligt. Maar ik heb gezegd dat ik dat niet wou. Ze raden mij aan om de HVR2200 te kopen, maar niks verteld over omruilen met opleg? Mss is het er niet meer?
Tja..dat kost ze klauwen met geld natuurlijk...maar ik heb dit zelf aangehaald in mijn mailtje aangezien het eerst niet gold in de Benelux, maar alleen in de VS....(zie ook eerdere berichten in dit topic).M3 SMGII schreef op woensdag 23 december 2009 @ 12:29:
Geld die omruiling nog steeds?
ahzo.Maar ondertussen heb ik hun ook gemaild om te vragen of het ging om te RMA'en en een HVR2200 te krijgen. Geen probleem zeiden ze, dus geldt nog steedsTheVMaster schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:05:
[...]
Tja..dat kost ze klauwen met geld natuurlijk...maar ik heb dit zelf aangehaald in mijn mailtje aangezien het eerst niet gold in de Benelux, maar alleen in de VS....(zie ook eerdere berichten in dit topic).
Kga dat doen na Nieuwjaar want nu is het toch te druk.
Cool!M3 SMGII schreef op woensdag 23 december 2009 @ 17:06:
[...]
ahzo.Maar ondertussen heb ik hun ook gemaild om te vragen of het ging om te RMA'en en een HVR2200 te krijgen. Geen probleem zeiden ze, dus geldt nog steeds![]()
Kga dat doen na Nieuwjaar want nu is het toch te druk.
Ik vraag me af waarom dat zo lang moet duren in Europa..... Ik woon zelf in California, en verstuurde mijn oude kaart naar New York, ofwel 4500km verderop, via email de creditcard gegevens doorgegeven voor de inruil, binnen 3 dagen hadden ze mijn kaart, en 7 dagen later.... dus een goede dikke week in totaal had ik mijn nieuwe kaart binnen.Jumpman schreef op woensdag 23 december 2009 @ 07:36:
Is dat iets "Europees", en hebben ze in de VS gewoon betere service (iets wat ik toch al van mening ben eigenlijk) of zit daar een bepaalde reden achter? In principe zou zoiets op dag nadat de kaart ontvangen is bij hauppauge weer op de post terug moeten zitten.
Of mis ik iets?
Proud to be an American.
Hier woon ik
Ontvingen degene die het traject al doorlopen hebben een retail kaart of een OEM (dus alleen de kaart kaal in een doos)?
Jumpman schreef op donderdag 24 december 2009 @ 08:37:
Ontvingen degene die het traject al doorlopen hebben een retail kaart of een OEM (dus alleen de kaart kaal in een doos)?
ah retail nice!
Ik heb ondertussen een oplossing gevonden. Mss ook interessant voor de mensen hier?
Bij mij werkt het precies wel.
Je moet in cmd msconfig openen en dan bij geavanceerd bootopties je ram zetten op 4095mb. Standaard staat die op 4096mb. Dus door 1mb te verlagen werkt die kaart dan wel omdat je dan niet op 4gb draait.
Weet niet of het bij anderen helpt?
Ik heb ondertussen een oplossing gevonden. Mss ook interessant voor de mensen hier?
Je moet in cmd msconfig openen en dan bij geavanceerd bootopties je ram zetten op 4095mb. Standaard staat die op 4096mb. Dus door 1mb te verlagen werkt die kaart dan wel omdat je dan niet op 4gb draait.
Bij mij werkte dat dus niet...en tja..ik heb 8GB dus was het voor mij zowieso geen oplossing.M3 SMGII schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 15:33:
ah retail nice!

Anoniem: 252241
Ik heb afgelopen weekend mijn Pc's overgezet naar Windows 7. Ging redelijk makkelijk tot ik dit probleem tegen kwam. Gelukkig ben ik door een vriendelijke mede-tweaker op het spoor van deze topic gezet
@M3 SMGII
Je bent nu 5 dagen verder. Werk dit nog steeds?
Ik zit er niet zo op te wachten om nu al weer nieuwe tunerkaarten te moeten kopen, zeker niet als ik daarvoor twee maanden in een omruil-molen moet zitten. Welke overigens wel erg coulant is van Hauppauge.
Als jouw actie definitief werkt is dat de goedkoopste en simpelste oplossing.
@M3 SMGII
Ik zit er niet zo op te wachten om nu al weer nieuwe tunerkaarten te moeten kopen, zeker niet als ik daarvoor twee maanden in een omruil-molen moet zitten. Welke overigens wel erg coulant is van Hauppauge.
Volgens mij is die -1MB oplossing ook een tijdelijke, die werkt een tijdje na een reboot.... maar uiteindelijk zelfde verhaal, iedere keer rebooten voor je TV wil kijken, en dan werkt het een paar uur of zo.
De enige oplossing is helaas de hardware vervangen. Waarom denk je dat Hauppauge ook een inruilprogramma heeft voor kaarten die verder gewoon perfect goed werken?
De enige oplossing is helaas de hardware vervangen. Waarom denk je dat Hauppauge ook een inruilprogramma heeft voor kaarten die verder gewoon perfect goed werken?
Proud to be an American.
Hier woon ik
Dus, even voor een duidelijke conclusie.
De beste dual tunerkaart als alternatief voor een 500 MCE is de 2200 MCE. Deze kaart kost zo'n 20 euro minder dan de kaart die ik 2 jaar geleden kocht.
Ik ben benieuwd wat ik dan bij zou moeten betalen.
Thanx voor jullie hulp en een goed 2010!
De beste dual tunerkaart als alternatief voor een 500 MCE is de 2200 MCE. Deze kaart kost zo'n 20 euro minder dan de kaart die ik 2 jaar geleden kocht.
Waarschijnlijk net zoveel als de rest van de 'omruilers'. Ik moest begin dit jaar 60 euri bijbetalen (en de oude kaart opsturen).Anoniem: 252241 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:27:
Dus, even voor een duidelijke conclusie.
ja werkt nog steeds!Anoniem: 252241 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:57:
Ik heb afgelopen weekend mijn Pc's overgezet naar Windows 7. Ging redelijk makkelijk tot ik dit probleem tegen kwam. Gelukkig ben ik door een vriendelijke mede-tweaker op het spoor van deze topic gezet
@M3 SMGII
Na een week werkt het nog steeds bij mij. Geheugen is nu 3,25gb ipv 4gb.
mmm, als ze de 500 dus nog terug nemen 'update' ik mijn tunerkaart voor de helft van het geld (ik krijg er een digitale tuner bij die in de 500 niet zat)
Die 'work around' met het aflagen van het geheugen lijkt me toch minder aantrekkelijk. Ik heb 6 gb, dus dan moet ik wel veel aflagen voor ik het werkend krijg.
Heb inmiddels een mailtje naar Hauppauge gestuurd, ben benieuwd. Gelukkig heb ik nog een gewone tv ;-)
Die 'work around' met het aflagen van het geheugen lijkt me toch minder aantrekkelijk. Ik heb 6 gb, dus dan moet ik wel veel aflagen voor ik het werkend krijg.
Heb inmiddels een mailtje naar Hauppauge gestuurd, ben benieuwd. Gelukkig heb ik nog een gewone tv ;-)
Je hebt dan inderdaad ook een DVB-T tuner. 'k moet zeggen dat ik die niet gebruik, maar hij zit er wel in. Ook heb je dan ipv (een 'ouderwetse') PCI kaart een (moderne) PCI-Express uitvoeringAnoniem: 252241 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 18:14:
mmm, als ze de 500 dus nog terug nemen 'update' ik mijn tunerkaart voor de helft van het geld (ik krijg er een digitale tuner bij die in de 500 niet zat)
Dit weekend 2GB Ram bijgestoken in mijn W7 64-bit PC, wat het totaal op 4GB bracht
. Vandaag wilde ik Windows Media Center opstarten maar het beeld stotterde. Gezien mijn frustraties met Hauppauge in het verleden wist ik direct dat het geen software maar een hardware/driver probleem was. Ik heb deze oplossing gevonden, waarvoor dank, maar ook al zet je het geheugengebruik op 4095MB, nu ziet Windows maar 3GB!
Op zich ben ik blij dat het terug werkt maar Hauppauge heeft me toch weer bij mijn ******! Ik ga een supportvraag indienen en proberen de kaart aan een kleine meerprijs om te ruilen voor een nieuwere. Ik laat weten of dat nog kan.
Op zich ben ik blij dat het terug werkt maar Hauppauge heeft me toch weer bij mijn ******! Ik ga een supportvraag indienen en proberen de kaart aan een kleine meerprijs om te ruilen voor een nieuwere. Ik laat weten of dat nog kan.
Voor de mensen die nog van het Hauppauge ‘Change Program’ gebruik willen maken, hier mijn ervaring:
Detail in de antistatische bescherming zat de Hauppauge HVR1700 en een losse pin van 1,5 cm (!?). De bescherming was gesealed. Ik heb de kaart bekeken, maar ik kon niets wat miste ontdekken. Van het weekend maar proberen.
- 13-08-2009 Contact gelegd omtrent de problemen met mijn Hauppauge PVR150MCE.
- 18-08-2009 Omruilaanbieding gekregen voor de Hauppauge PVR150MCE voor een Hauppauge HVR 1700 met € 40,00 bijbetalen, gezien mijn probleem met Windows Vista/7 X64, 8GB en de Hauppauge PVR150MCE.
- 11-11-2009 Betalings instructies (bankrekening in Duitsland) en verzendings instructies (verzendadres in England) voor de Hauppauge PVR150MCE ontvangen.
- 14-11-2009 Betaald en de Hauppauge PVR150MCE opgestuurd.
- 26-11-2009 Reminder gestuurd voor mijn ‘RMA’ en gevraagd wanneer ik de Hauppauge HVR1700 kon verwachten.
- 15-12-2009 Reminder gestuurd voor mijn ‘RMA’ en gevraagd wanneer ik de Hauppauge HVR1700 kon verwachten.
- 07-02-2010 Brief opgesteld met alle gebeurtenissen en dat ik nog steeds wacht op de Hauppauge HVR1700.
- 16-02-2010 Pakketje van Hauppauge uit Dublin ontvangen met Hauppauge HVR1700 + Hauppauge Driver en WIN-TV DVD.
Detail in de antistatische bescherming zat de Hauppauge HVR1700 en een losse pin van 1,5 cm (!?). De bescherming was gesealed. Ik heb de kaart bekeken, maar ik kon niets wat miste ontdekken. Van het weekend maar proberen.
[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 18-02-2010 19:21 ]
18-02-2010 de Hauppauge HVR1700 geinstalleerd en wat een verademing vergeleken met de Haupauge PVR150MCE. De Hauppauge HVR1700 is kwalitatief beter als de Hauppauge PVR150MC. Het werkt goed, het geluid wordt goed doorgegeven.
Ik heb de Hauppauge HVR1700 in gebruik met 8GB DDR2 800MHz en Windows 7 Ultimate X64.
Driver: 1.43.27219.0 (07-08-2009)
De driver is afkomstig van de Hauppauge UK website, en is de laatste driver die ik kon vinden.
Ik heb de Hauppauge HVR1700 in gebruik met 8GB DDR2 800MHz en Windows 7 Ultimate X64.
Driver: 1.43.27219.0 (07-08-2009)
De driver is afkomstig van de Hauppauge UK website, en is de laatste driver die ik kon vinden.
Mijn beurt:
- 2 februari 2010: e-mail met melding dat mijn Wintv-pvr-150 & Windows 7 met 4GB niet willen werken. Daarna overschakeling in het Engels en aantonen met een screenshot dat het weldegelijk niet werkt.
- 17 februari 2010: antwoord van Hauppauge met instructies voor terugzenden van de kaart
- 22 februari 2010: pakketje gemaakt, kaart teruggestuurd en 40€ overgeschreven
- 27 maart 2010: kaart nog altijd niet toegekomen. Nog eens herinnering gestuurd aan Hauppauge.
- 1 april 2010: verontschuldigingen (op 1 april?!) en melding dat het 'pakket de stock zal verlaten'!
- 20 april 2010: kaart nog altijd niet toegekomen. Tweede herinnering gestuurd. Zelfde dag antwoord dat ze het pakket proberen afleveren hebben maar zonder resultaat. Ik was op verlof en tijdens de kantooruren ben ik toch niet thuis
. Voorstel gedaan om het pakket op mijn werk af te leveren.
- 4 mei 2010: kaart afgeleverd bij de buren (niet op mijn werk). Intussen geïnstalleerd en werkend.
Mja, dat laatste stuk kun je Hauppage dan eigenlijk ook niet meer verwijten, dat zit meer bij de expediteur - laat me raden, TNT?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Hermes, nooit van gehoord eerlijk gezegd...
Kunnen ze in Nederland nog steeds niet gewoon 's avonds afleveren?

Proud to be an American.
Hier woon ik