Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38
Hoi,

Ik heb hier een vista 64 bit pc staan. Deze gebruik ik onderandere voor tv kijken.

Ik heb een Haupauge WinTV pvr-500. Deze werkte uitstekent totdat ik mijn geheugen uitbreide dat hij boven de magische 3gb ram uitkwam.

Sindsdien werkt mijn tv kaart niet meer. Als ik er geheugen uithaal zodat hij weer onder de 3gb zit werkt m'n tv kaart weer.

Ik krijg melding dat het signaal verloren gaat.

Ik heb al wat op internet gezocht en kwam het commando "bcdedit /set {default} truncatememory 0xFFF00000" tegen om het op te lossen. (en "bcdedit /deletevalue {default} truncatememory" om het weer op standaard te zetten)

Erg leuk werkt inderdaad. maar je pc zit dan weer gewoon op 3gb te werken. Ik vind dit raar. ik gebruik de drivers die bij vista geleverd zijn. ook heb ik nieuwere drivers geprobeerd van de website, werken beide niet.

Hebben andere mensen nog tips? ik zou graag mijn geheugen uitbreiding willen behouden en tv kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
De reactie van Microsoft was te verwachten.
Hauppauge ziet denk ik totaal geen noodzaak om die driver te verbeteren. De driver van de mce500 of amity2 of whatever is altijd al problematisch geweest. overexposed white. ruis op pal. heeel erg veel audio problemen.
En nu dit weer.

In ieder geval heb ik Hauppauge gemailt en eens kijken of die beta waar over werd gesproken ook daadwerkelijk bestaat/uitkomt.

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:09
Martink schreef op woensdag 12 november 2008 @ 00:19:
Hoi,

Ik heb hier een vista 64 bit pc staan. Deze gebruik ik onderandere voor tv kijken.

Ik heb een Haupauge WinTV pvr-500. Deze werkte uitstekent totdat ik mijn geheugen uitbreide dat hij boven de magische 3gb ram uitkwam.
[....]
Hebben andere mensen nog tips? ik zou graag mijn geheugen uitbreiding willen behouden en tv kijken. :)
Zoals je in dit topic hebt kunnen lezen zijn er meer mensen met hetzelfde probleem :) Vreemd genoeg heb ik dit probleem al 1 1/2 jaar...en Hauppauge komt niet met een oplossing.

Vandaar mijn oproep om gezamelijk een klacht bij Hauppauge neer te leggen....
siepeltjuh schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:57:
De reactie van Microsoft was te verwachten.
Hauppauge ziet denk ik totaal geen noodzaak om die driver te verbeteren. De driver van de mce500 of amity2 of whatever is altijd al problematisch geweest. overexposed white. ruis op pal. heeel erg veel audio problemen.
En nu dit weer.

In ieder geval heb ik Hauppauge gemailt en eens kijken of die beta waar over werd gesproken ook daadwerkelijk bestaat/uitkomt.
'k ben benieuwd naar je antwoord, maar ik verwacht gewoon een standaard antwoord.... :) Misschien even gezamelijk een klacht neerleggen?

[ Voor 31% gewijzigd door TheVMaster op 12-11-2008 16:48 ]

• Martink
Ow hier is mijn topic, hij is gemerged.

Ik heb zelf contact gehad met hauppauge. Ze komen met 4 workarounds, alleen de eerste werkt bij mij. dan had ik net zo goed niet mijn geheugen kunnen uitbreiden.
die actuele drivers v/d PVR-150 en PVR-500 haben een probleem met meer als 3,2 GB RAM, daardoor werkt de kaart meestal niet, of het beeld is groen...

er zijn een paar workarounds die evt. kunnen helpen:
a.:
1. Start -> Alle programma's>Bureau-accesoires>uitvoeren, geef in Command Prompt (CMD).
2. geef in bcdedit /set {current} removememory xxxx (U dient als administrator aangemeld te zijn, xxxx is een veelvoud van 1024 om onder 3,2 GB RAM te komen)
3. PC opnieuw opstarten

b.:
http://www.hauppauge.de/pages/support_faq_db.php?id=297

c.: (als U Media Center gebruikt)
workaround: op "Start>Alle Programma's>Bureau-accesoires>uitvoeren klikken en cmd ingeven.
Takeown /f C:\Windows\ehome\ehshell.exe (enter klikken)
Cacls C:\Windows\ehome\ehshell.exe /G Username:F (enter klikken/
Username is de gebruikersnaam die men onder Windows gebruikt)
dan kan het venster gesloten worden en het programma CFF Explorer
gestart en de ehshell.exe verandert worden.
Gewoon het vinkje bij "App can handle >2gb adresses" verwijderen en de PC opnieuw opstarten.

d: de inhoud van C:\ProgramData\Microsoft\Windows\DRM verwijderen

Senden Sie bitte immer den kompletten Email-Verkehr!

mit freundlichem Gruß, met vriendelijke groet, bien cordialement, kind regards,

G.Mallé
gezamelijk klacht neergooien lijkt me goed idee, misschien heeft dit effect. Ik heb ze nu gemailt dat de workarounds niet werken. en of er nog andere oplossingen zijn dan kaart vervangen en of er al in planning staat wanneer er een nieuwe driver komt die het wel ondersteunt.

[ Voor 8% gewijzigd door Martink op 13-11-2008 13:05 ]

• TheVMaster
Martink schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:53:
Ow hier is mijn topic, hij is gemerged.

Ik heb zelf contact gehad met hauppauge. Ze komen met 4 workarounds, alleen de eerste werkt bij mij. dan had ik net zo goed niet mijn geheugen kunnen uitbreiden.

[...]

gezamelijk klacht neergooien lijkt me goed idee, misschien heeft dit effect. Ik heb ze nu gemailt dat de workarounds niet werken. en of er nog andere oplossingen zijn dan kaart vervangen en of er al in planning staat wanneer er een nieuwe driver komt die het wel ondersteunt.
A en C heb ik beide geprobeert, maar ja....A is geen oplossing aangezien je dan gewoon terug gaat naar minder dan 4GB (en waarom zou ik nu MEER dan 4GB in m'n pc stoppen..? Niet om het vervolgens niet te gebruiken :+). C werkte bij mij ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
TheVMaster schreef op donderdag 13 november 2008 @ 22:53:
[...]

A en C heb ik beide geprobeert, maar ja....A is geen oplossing aangezien je dan gewoon terug gaat naar minder dan 4GB (en waarom zou ik nu MEER dan 4GB in m'n pc stoppen..? Niet om het vervolgens niet te gebruiken :+). C werkte bij mij ook niet :(
ja inderdaad je hebt niet echt iets aan de oplossingen die ze geven. hier nog 1tje:
helaas zijn er geen beta drivers beschikbaar, en wanneer nieuwe drivers voor de PVR-150 komen, is nog niet bekend, u kan misschien wat volgt uitvoeren, namelijk de PC opstarten met minder dan 3,2 GB Ram als u TV wenst te kijken, en met meer als dit niet het geval is.
Dit gaat als volgt:
Voorgang: Batchbestanden met volgende inhoud aanmaken:
1.: c:\windows\system32\bcdedit.exe /set {current} removememory 5120 c:\windows\system32\shutdown.exe -r -t 03
2.: c:\windows\system32\bcdedit.exe /deletevalue removememory
c:\windows\system32\shutdown.exe -r -t 03
Voor deze bestanden met de taskplanner telkens een opgave aanmaken (Belangrijk: "met hoogste previlegies uitvoeren" aanklikken, geen trigger)
Nogmaals Batchbestanden aanmaken:
1.: C:\Windows\System32\schtasks.exe /RUN /TN "TVaan"
2.: C:\Windows\System32\schtasks.exe /RUN /TN "TVuit"
TVaan en TVuit zijn de namen van de voordien aangemaakte opgaven. Deze 2 bestanden op het bureaublad afleggen en per dubbelklik wordt de PC met de gewenste configuratie opnieuw gestart.
leuk bedacht maar ik wil gewoon m'n tv kaart normaal kunnen gebruiken. waar doen ze niks? wij zijn niet de enige met dit probleem. en er komen er steeds meer. Het is een veel gebruikte kaart, werk perfect. en volgens mij wordt hij ook nog steeds verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Even een toevoeging:

Ik heb contact gehad met een Hauppauge techneut in New York mbt tot de problemen met de PVR-150, heb em ook aan de telefoon gehad met betrekking tot dit probleem. Daar kwam in principe uit dat Hauppauge wel welwillend is, maar het niet kan doordat de hardware van de kaart niet goed werkt met de manier waarop Microsoft omgaat met de DMA architectuur in een 64 bits omgeving.

Intussen is er aan Hauppauge min of meer bekend gemaakt dat de DMA issues die deze kaart heeft, niet door Microsoft opgelost gaan worden, omdat er behoorlijk wat andere hardware eerste getest zouden moeten worden of iets in die trend.... en dat dat de kosten niet waard is, aangezien het aantal hardwarekaarten dat echt een probleem heeft vrij beperkt is.

Om klanten tegemoet te komen, biedt Hauppauge nu voor $49 (plus in mijn geval $8 shipping naar de westkust) een upgrade aan tot een HVR-1600 of HVR-1800, waarbij de eerste PCI is en 1 tuner heeft, en de tweede PCI-e is en twee tuners heeft. Ik weet niet of Hauppauge in europa eenzelfde upgrade biedt.

Hoe het ook zij: eigenaren van de PVR-150 of PVR-500 zullen geen fix krijgen voor Vista x64, en zullen als ze met een machine willen werken met 4 Gb of meer moeten investeren in een nieuwe kaart.

Ik zoek de email die ik gehad heb van de bewuste techneut opzoeken, die staat op een andere PC :)

Edit: de email:

Hello,

This issue is a result of severe limitations in the Microsoft DMA architecture for 32 bit bus subsystems in a 64 bit OS environment. This limitation results in buffer starvation at the driver level and thus the frame rate drops to very low levels. Unfortunately there is no simple workaround that we can do for this driver. This problem will very likely not get resolved until Microsoft addresses the DMA issue.

Since there is no fix at the moment, we are offering an upgrade path to a HVR-1600 or HVR-1800 for $49.

regards,

Jerry Henriquez

Technical Support

Hauppauge Computer Works

New York

Hauppauge is trouwens de naam van de plaats in de staat New York, waar het hoofdkwartier zit, en waar tevens de driver-programmeurs zitten.

Ik heb in het verleden ook contact gehad met iemand uit Engeland bij Hauppauge, en die vertelde mij ook dat zij zelf geen drivers of software maken, en dat dat allemaal gedaan wordt in Hauppauge, NY, en dat men in Europa alleen aan vertalingen doet.

Iemand van de Nederlandse of Duitse vestiging van Hauppauge kan de vertaling al af hebben voordat de Engelse driver officieel gereleased wordt, maar de code komt allemaal uit New York.

[ Voor 42% gewijzigd door maartena op 14-11-2008 04:47 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Martink schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 00:31:
leuk bedacht maar ik wil gewoon m'n tv kaart normaal kunnen gebruiken. waar doen ze niks? wij zijn niet de enige met dit probleem. en er komen er steeds meer. Het is een veel gebruikte kaart, werk perfect. en volgens mij wordt hij ook nog steeds verkocht?
De kaart wordt inderdaad nog steeds verkocht, alhoewel er intussen al een vervanger voor op de markt is. De productie zal denk ik binnenkort wel stoppen.

Dit specifieke probleem was trouwens al bekend in het eerste kwartaal van 2007, toen Vista op de markt kwam. Ik had toen de kaart al.

Ik ben zelf echt enorm eigenwijs anderhalf jaar lang tegen Hauppauge in gegaan, zelfs naar New York gebeld etc.... maar er kwam dus eigenlijk uiteindelijk uit dat Hauppauge er NIETS aan gaat doen, en blijkbaar ook niet KAN doen. (zie hierboven)

Gelukkig zijn TV kaarten niet al te duur, en eigenlijk had ik een jaar geleden al de kaart moeten wegsmijten, maar mijn eigenwijsheid betaalde in ieder geval dat ik nu voor $49 + $8 shipping een HVR-1800 PCI-e dual tuner kaart krijg opgestuurd.

Ik heb dat aanbod trouwens een half jaar geleden ook al eens gehad van een andere techneut..... het lijkt er dus sterk op dat ze er met een "goedmakertje" onderuit willen komen, en dat er dus sowieso GEEN driver komt voor de PVR-150 en 500.

Dat wordt dus investeren in nieuwe kaarten ben ik bang.

[ Voor 11% gewijzigd door maartena op 14-11-2008 04:48 ]

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
maartena schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 04:40:
[...]

De kaart wordt inderdaad nog steeds verkocht, alhoewel er intussen al een vervanger voor op de markt is. De productie zal denk ik binnenkort wel stoppen.

Dit specifieke probleem was trouwens al bekend in het eerste kwartaal van 2007, toen Vista op de markt kwam. Ik had toen de kaart al.

Ik ben zelf echt enorm eigenwijs anderhalf jaar lang tegen Hauppauge in gegaan, zelfs naar New York gebeld etc.... maar er kwam dus eigenlijk uiteindelijk uit dat Hauppauge er NIETS aan gaat doen, en blijkbaar ook niet KAN doen. (zie hierboven)

Gelukkig zijn TV kaarten niet al te duur, en eigenlijk had ik een jaar geleden al de kaart moeten wegsmijten, maar mijn eigenwijsheid betaalde in ieder geval dat ik nu voor $49 + $8 shipping een HVR-1800 PCI-e dual tuner kaart krijg opgestuurd.

Ik heb dat aanbod trouwens een half jaar geleden ook al eens gehad van een andere techneut..... het lijkt er dus sterk op dat ze er met een "goedmakertje" onderuit willen komen, en dat er dus sowieso GEEN driver komt voor de PVR-150 en 500.

Dat wordt dus investeren in nieuwe kaarten ben ik bang.
Ok dat is wel erg jammer. Ok, maar als ik die korting wil regelen voor een hvr-1800 moet ik dus contact opnemen met newyork? ik heb via de site namelijk nu contact met duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Martink schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 17:12:
Ok dat is wel erg jammer. Ok, maar als ik die korting wil regelen voor een hvr-1800 moet ik dus contact opnemen met newyork? ik heb via de site namelijk nu contact met duitsland.
Ik weet niet of men dit in Europa ook kan regelen. Let wel dat ik een PVR-150 kaart heb voor NTSC (ik woon in de VS), en dat ik een kaart terug krijg met NTSC, ATSC (over-the-air digital in de VS) en QAM (kabel-digitaal in de VS), en dat de standaard in europa toch echt PAL is en de kabel-digitaal standaard ook anders is.

Of het dus veel zin heeft om het via het hoofdkantoor in New York te regelen weet ik niet.... Ik denk dat je beter met Hauppauge in Engeland of Duitsland contact op kunt nemen, en daar aan te geven dat Hauppauge USA een kortingsupgrade heeft nu voor gedupeerde PVR-150 klanten, en of men dit in Europa ook kan doen voor PAL kaarten.

Mijn UPS tracking number gaf aan dat mijn PVR-150 kaart gisteravond is afgeleverd in Hauppauge als RMA, dus als het goed is zal ik volgende week ofzo wel een retour zien voor een HVR-1800.... ik stuur zo wel even emailtje met status update.

Ikzelf vind het nog steeds erg jammer dat het zo moet, maar het is niet anders. Het moge duidelijk zijn dat de PVR-150 op zo'n manier ontworpen is dat een fix nu niet echt makkelijk te maken is. De schuld ligt wat mij betreft in het ontwerp van de kaart, en dus bij Hauppauge, en nu blijkt dus dat ze dus geen driver kunnen schrijven totdat Microsoft iets aanpast aan hun DMA afhandeling in 64 bit Windows, en Microsoft doet er op hun beurt ook niets aan om meerdere reden.

Hoe dan ook, na anderhalf jaar zeiken ben ik het MEER dan zat. Heb mijn machine tijden op 3 Gb laten draaien, en ik wil mijn laatste Gb ook kunnen gebruiken. Ik was eigenlijk van plan om een ATI kaart te kopen, maar door dit upgrade aanbod uit New York ga ik toch voor de HVR-1800 upgrade. Ik had de knop dus eigenlijk al omgedraaid.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Ah ok, vandaar dat ik de hvr-1800 niet vind in de nederlandse webstore's ze zijn niet voor nederland geschikt.

Vind stom dat hauppauge afdeling in europa niet meteen met zo'n oplossing komt. ze vinden dat ik mijn pc moet rebooten als ik tv wil kijken.

Ik heb even naar new york gemailt en aangegeven dat ik uit nederland kom en dat ik al contact heb gehad met duitsland maar dat hun niet met een goede oplossing kwamen waar ik tevreden mee was.

dus ben benieuwd. ik wil ook wel vervangende kaart voor $49 is als dat een oplossing is. maar dan meot hij wel in nederland ook werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
In Europa heb je de HVR-1100, 1200, 1300 en enkele anderen.... (Deze doen PAL en de Europese DVB standaarden). En ik denk dat als Hauppauge Europa ook zo'n upgrade deal wil hebben, dat ze op z'n minst moeten komen met een 1300 als vervanger, en beide kaarten werken goed onder Vista x64 met 4 of 8 Gb, zo meldt het forum van de Britse Hauppauge. (En een hoger nummer is niet perse beter, de 1600 en 1800 zijn identiek aan elkaar, alleen is de ene PCI en de ander PCIe... qua functionaliteit is het te vergelijken met de 1300 voor Europa)

Hoe dan ook, ik ben bang dat als je 4 Gb wil gebruiken, dat je sowieso voor de keuze staat de PVR-150 te dumpen, en te vervangen voor een andere kaart, want een software oplossing zit er helaas niet aan te komen.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
maartena schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 22:41:
In Europa heb je de HVR-1100, 1200, 1300 en enkele anderen.... (Deze doen PAL en de Europese DVB standaarden). En ik denk dat als Hauppauge Europa ook zo'n upgrade deal wil hebben, dat ze op z'n minst moeten komen met een 1300 als vervanger, en beide kaarten werken goed onder Vista x64 met 4 of 8 Gb, zo meldt het forum van de Britse Hauppauge. (En een hoger nummer is niet perse beter, de 1600 en 1800 zijn identiek aan elkaar, alleen is de ene PCI en de ander PCIe... qua functionaliteit is het te vergelijken met de 1300 voor Europa)

Hoe dan ook, ik ben bang dat als je 4 Gb wil gebruiken, dat je sowieso voor de keuze staat de PVR-150 te dumpen, en te vervangen voor een andere kaart, want een software oplossing zit er helaas niet aan te komen.
aha maar de 1300 heeft die dan een dual tuner? zie dat namelijk niet staan. ik heb de pvr-500 toen gekozen omdat ik dual wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 21:07
Volgens mij kom je dan op de HVR2200 als je dual analoge tuner wil. Overigens wel PCIe ipv PCI, maar grote kans dat de mensen met 4GB(+) aan geheugen ook wel een vrij recent mainboardje hebben. Is wel een OEM model en volgens de PW maar bij ééen shop leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Dan kom je momenteel inderdaad bij de HVR2200 uit. Maar goed, ik weet dus helemaal niet of de Europese Hauppauge dergelijke klantenservice biedt of kan bieden, ik weet alleen dat het hoofdkantoor in Hauppauge, NY de driverontwikkeling van de PVR-150/500 heeft gestaakt, en dat enige echte fix dus andere hardware is. (Of minder geheugen blijven gebruiken, wat niemand wil).

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
maartena schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 18:12:
Dan kom je momenteel inderdaad bij de HVR2200 uit. Maar goed, ik weet dus helemaal niet of de Europese Hauppauge dergelijke klantenservice biedt of kan bieden, ik weet alleen dat het hoofdkantoor in Hauppauge, NY de driverontwikkeling van de PVR-150/500 heeft gestaakt, en dat enige echte fix dus andere hardware is. (Of minder geheugen blijven gebruiken, wat niemand wil).
Hm...toch nog maar eens een belletje naar Duitsland doen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
En als ze in Europa geen upgrade-service bieden voor de PVR-150/500, dan nog ben ik bang dat de enige oplossing nieuwe hardware is.

Ik geef nog steeds Hauppauge de schuld van het niet goed ontwerpen van de hardware, waardoor het blijkbaar onmogelijk is een driver te schrijven totdat Microsoft dingen aanpast mbt hoe DMA afgehandeld wordt in een 64bit OS.... en aangezien 99% van de andere hardware die in Vista x64 werkt, OOK prima werkt boven de 4Gb, gaat Microsoft dat echt niet doen.

Kortom: klanten met een PVR-150/500 die toch meer dan 3 Gb willen gebruiken kunnen maar 1 ding doen: Nieuwe hardware aanschaffen, en dan hopen dat Hauppauge Europa ook een upgrade deal heeft..... Hoe dan ook, het wordt portemonnee trekken ben ik bang.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• Martink
Europa reageerd niet eens meer. heb ik iets fout gedaan ofzo.

De hvr-2200 vind ik ook nergens, andere dual tuner kaarten hebben ze niet meer???

• maartena
Martink schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:14:
Europa reageerd niet eens meer. heb ik iets fout gedaan ofzo.

De hvr-2200 vind ik ook nergens, andere dual tuner kaarten hebben ze niet meer???
http://www.hauppauge.de/nl/site/products/data_hvr2200mc.html

Het zou kunnen dat Europa een dergelijke deal niet kan/wil bieden..... Wel weet ik dus van Hauppauge techneuten uit New York dat het wat hen betreft een "done deal" is, en dat de PVR-150/500 geen driver gaat krijgen waardoor deze werkt in x64 computers met 4 Gb of meer.

Ik heb geluk met deze upgrade deal (als het goed is maandag de nieuwe kaart binnen), maar anders had ik zelf wel een nieuwe kaart gekocht, want na anderhalf jaar is toch wel overduidelijk dat de problemen niet gefixed kunnen worden. Of dat door onwilligheid van MS of Hauppauge is laat ik in het midden, maar je hebt in principe deze keuzes waar je het mee zal moeten doen:

1) minder dan 4 Gb gebruiken.
2) andere hardware installeren.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Nog mooier, voordat de 2200 uberhaupt op de markt is is hij alweer end of life volgens review in de PW.
Hij is ook nergens meer tekoop, heb mail richting salland gestuurd misschien kunnen ze nog wat doen.

Er is op dit moment dus geen hauppauge kaart met een dual tuner.

De saber 2020 is me erg slecht bevallen. de nvidia dual tunert wordt ook niet meer gemaakt. DVB-C is te duur en DVB-T is ook duur (aanschaf) en niets beter dan mijn anologe aansluiting.

Nog andere opties voor een dual tuner. (heb geen ruimte voor 2 kaarten. of 1 PCI of 1 PCIe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Raar dat die 2200 nu al EOL is, als je op http://www.hauppauge.co.uk kijkt wordt ie nog aangeprezen als 'new'. Maar misschien dat de AVerTV Duo Hynrid PCI-E een optie is? Staat op voorraad bij oa Komplett. Aan de systeemeisen te zien zit er geen hardware encoder op, maar dat hoeft met de huidige cpu's niet echt een probleem te zijn. Als je googled op deze kaart icm 4GB onder Vista x64 vind je wel wat problemen maar geen idee of dit hetzelfde is als bij Hauppauge. Op de AVerMedia site staat bij de tuner applicatie wel vermeld '1. Support 4G memory under Vista.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Heb deze week trouwens mijn HVR-1800 binnengekregen, maar door drukte zit ie nog in de doos. Wel leuk is dat ik de complete versie heb gekregen bij de upgrade, dus inclusief media center remote etc... terwijl ik mijn PVR-150 als OEM had gekocht zonder AB. Zal em vanavond eens installeren.

Informatique lijkt die HVR-2200 kaart nog te hebben: http://www.informatique.n...in/iqshop.cgi?M=ART&G=167 - maar of je er wat aan hebt en of de Europese Hauppauge sowieso wil helpen bij een upgrade weet ik dus niet. Overigens staat daar een hele lijst met TV kaarten, maar ik kon zo even snel kijkend maar twee kaarten met dual tuner terugvinden.

De PVR-150 wordt ook nog steeds verkocht. Het is ook op zich een GOEDE kaart, alleen kan hij dus gewoon niet werkend worden gekregen met Vista x64 en 4 Gb. Jammer, maar na anderhalf jaar zeiken bij Hauppauge ga ik echt niet meer langer wachten, en de laatste paar emails die ik van ze gehad heb zijn vrij bevestigend: Er komt geen fix, deal with it.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• siepeltjuh
  • Niet online
Goede berichten.

Salland heeft de HVR2200 weer opgenomen in hun assortiment nadat ik met ze gemailt heb, als het goed is krijg ik hem zaterdag binnen.

Van Happauge kreeg ik n.a.v. wat mailtjes het volgende:
een oplossing is er helaas niet, maar een workaround:
Voorgang: Batchbestanden met volgende inhoud aanmaken:
  1. c:\windows\system32\bcdedit.exe /set {current} removememory 5120
    c:\windows\system32\shutdown.exe -r -t 03
  2. c:\windows\system32\bcdedit.exe /deletevalue removememory c:\windows\system32\shutdown.exe -r -t 03
Voor deze bestanden met de taskplanner telkens een opgave aanmaken (Belangrijk: "met hoogste previlegies uitvoeren" aanklikken, geen trigger)
Nogmaals Batchbestanden aanmaken:
  1. C:\Windows\System32\schtasks.exe /RUN /TN "TVaan"
  2. C:\Windows\System32\schtasks.exe /RUN /TN "TVuit"
TVaan en TVuit zijn de namen van de voordien aangemaakte opgaven. Deze 2 bestanden op het bureaublad afleggen en per dubbelklik wordt de PC met de gewenste configuratie opnieuw gestart.
Mailtje kwam zonder excuus voor gebrekkig nederlands, maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Jah, die workaround zet je geheugen op 3 Gb en een beetje, en reboot de computer zodat je TV kunt kijken..... en dan met de tweede batchfile zet ie het geheugen weer terug op 4 Gb en reboot je computer weer.

Dat noem ik inderdaad een "workaround", want een oplossing is het niet. ;)

Niet echt handig als je "even" TV wil kijken maar niet wil rebooten.....

Overigens heb ik mijn HVR-1800 geinstalleerd.... en die herkende alle 72 analoge kanalen, plus 19 QAM (digitaal, zoals de HDTV kanalen voor de "big four" broadcast networks. De overige 200+ digitale kanalen en 40+ HDTV kanalen krijg ik er niet mee binnen want die zijn gecodeerd.... maar daar hebben we een 1080p 40" TV voor MET dual tuner DVR voor in de woonkamer waar dat wel allemaal werkt. ;)

Ik wilde de TV kaart ook alleen voor de belangrijkste kanalen, de belangrijkste broadcasters, en zaken als CNN etc... dus voor mij is die HVR-1800 sowieso een oplossing. Mooie bijkomstigheid is nu wel dat ik ook op mijn PC de broadcasters zoals ABC, NBC, CBS, FOX, CW, en MyTV in HD 1080i formaat krijg :)

[ Voor 49% gewijzigd door maartena op 28-11-2008 08:19 ]

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Ik kreeg vandaag een mailtje van hauppauge europa :D

Daarin staat dat ze gaan onderzoeken of een omruil procedure mogelijk is in europa, dus dat krijg ik nog te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Martink schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 16:08:
Ik kreeg vandaag een mailtje van hauppauge europa :D

Daarin staat dat ze gaan onderzoeken of een omruil procedure mogelijk is in europa, dus dat krijg ik nog te horen.
Dat zou idd ERG netjes zijn....Wat had je voor mailtje gestuurd? Dan stuur ik namelijk ook ff een mailtje...hoemeer mailtjes ze krijgen hoe beter lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
TheVMaster schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 23:19:
[...]

Dat zou idd ERG netjes zijn....Wat had je voor mailtje gestuurd? Dan stuur ik namelijk ook ff een mailtje...hoemeer mailtjes ze krijgen hoe beter lijkt me...
ja en nee, teveel mensen = te hoge kosten = niet goed, maar als het een enkeling is gaan ze er geen actie voor verzinnen.

Anyway, ik heb de HVR2200 erin, mn beeld is nog een stukkie beter geworden dan het was. Ben dik tevreden over de kwaliteit. Geen ruis, strepen of wazige meuk. Goed het is geen hdtv, maar gezien de prijs is het echt erg netjes.

Wat ik erg jammer vind is dat voor de DVB varianten het zo`n gedoe is met coderingen, smartcards en alles wat eromheen zit. De kosten natuurlijk en de over het algemeen dure abbonementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
siepeltjuh schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:26:
[...]

ja en nee, teveel mensen = te hoge kosten = niet goed, maar als het een enkeling is gaan ze er geen actie voor verzinnen.

Anyway, ik heb de HVR2200 erin, mn beeld is nog een stukkie beter geworden dan het was. Ben dik tevreden over de kwaliteit. Geen ruis, strepen of wazige meuk. Goed het is geen hdtv, maar gezien de prijs is het echt erg netjes.

Wat ik erg jammer vind is dat voor de DVB varianten het zo`n gedoe is met coderingen, smartcards en alles wat eromheen zit. De kosten natuurlijk en de over het algemeen dure abbonementen.
Met de HVR2200 is het toch niet mogelijk om een smartcard te gebruiken? of is daar een uitbreiding voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Het zou inderdaad wel mooi zijn als Hauppauge in Europa een omruil aanbieding krijgt....

Wat betreft DVB, is daar geen HDTV over mogelijk zoals ATSC in de VS?

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
maartena schreef op maandag 01 december 2008 @ 01:14:
Het zou inderdaad wel mooi zijn als Hauppauge in Europa een omruil aanbieding krijgt....

Wat betreft DVB, is daar geen HDTV over mogelijk zoals ATSC in de VS?
Ziggo heeft volgens mij wel hdtv kanalen ja. maar wel met smartcard :)

en die hvr2200 doet toch alleen dvb-t? weet niet of digitenne het ook aanbied. maar er is toch geen smartcard mogelijkheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
de HVR 2200 heeft 2 hybride tuners. Een anoloog gedeelte en een DVB-T gedeelte. Let op dit DVB-T gedeelte is free-to-air. Digitenne werkt er dus niet op.

DVB-T wou ik zowieso niet gebruiken, omdat de kwaliteit van het beeld geen pixel beter is dan het anologe signaal dat ik nu ontvang. Daarnaast zit je met smartcards, bereik, gedoe met antenne en belangrijkste is langere zaptijden. (geloof dat het kan oplopen tot 4 seconden per zender swap.
Het anologe gedeelte zapt in VMC (ook iets overhead) nu rond de 3 seconden. Dat is vrij netjes in VMC.

De prijs is gewoon goed en ook het product zelf is netjes, wordt ook lang niet zo heet als de pvr500 wat ook een voordeel is. Tot op heden ben ik nog geen eigenaardigheden tegengekomen van deze tuner. Geen crashes, geen overexposed white (had de pvr 150/500 veel last van) draait met 8Gb nu als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Tja, in Nederland is dat wellicht allemaal niet zo belangrijk, en kun je net zo goed met analoog af inderdaad..... hier in de VS heeft de FCC wijselijk besloten dat de HDTV versies van de "broadcast" networks (dat zijn in principe alle netwerken die middels de ether te ontvangen zijn) ook ongecodeerd op de kabel aangeboden moeten worden. Dat betekend niet gratis, maar als je al voor kabelTV betaald dan krijg je de HDTV versies er voor niets bij.

Kortom: met mijn HVR-1800 vervanging voor de PVR-150 kan ik ongecodeerd sowieso de HDTV versies van ABC, CBS, NBC, FOX, CW, MyTV, en PBS krijgen, in volledig 1080i formaat, en dan wordt het wel weer intressant natuurlijk om de digitale tuner te gebruiken. Hier is dat in QAM formaat als je het over de kabel haalt, en ATSC als je het digitaal uit de ether wil halen.

Ik heb het ook op Media Center aan de praat, dus kan alle nieuwste TV series gemakkelijk opnemen in HDTV formaat.

Voor mij was het de upgradekosten van $49 + $8 shipping echt meer dan dubbel en dwars waard.... kan nu eindelijk met 4 Gb TV kijken, en op de koop toe ook meteen HD formaat erbij. Voor alle overige 200+ digitale zenders, en 40+ HD kanalen moet ik in de woonkamer zijn, maar daar hang al een dual-tuner DVR aan, dus voor de computer was enkel-tuner meer dan voldoende. :)

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Ja idd, ik merk met tv niet zo veel verschil of ik nu digitaal of annoloog zit. ik kan als ik die tv kaart krijg teminste gewoon nederland 1 2 3 kijken als ik niet op kabel zit volgens mij :P

maar ik wil dual tuner tv kaart dus die hvr lijkt me prima. ik wacht nog op reactie van ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Martink schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:59:
Ja idd, ik merk met tv niet zo veel verschil of ik nu digitaal of annoloog zit. ik kan als ik die tv kaart krijg teminste gewoon nederland 1 2 3 kijken als ik niet op kabel zit volgens mij :P

maar ik wil dual tuner tv kaart dus die hvr lijkt me prima. ik wacht nog op reactie van ze :)
'k heb ze ook een e-mail gestuurd, maar tot vandaag nog geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Martink schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:59:

Ik kreeg vanmorgen onderstaande reactie van ze :
volgende mogelijkheid is er:
PVR-150 inruilen tegen HVR-1700: meerprijs 40€
PVR-150 inruilen tegen HVR-1300: meerprijs 40€
PVR-500 inruilen tegen 2 x HVR-1300: meerprijs 80€
PVR-500 inruilen tegen HVR-2200: meerprijs 60€
Klinkt wel aantrekkelijk :-) 'k denk dat ik maar voor de 2200 ga...

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 31-12-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Oeh :) Goed nieuws dus, ik zit met twee PVR-150's hier :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Ik heb die mail ook binnen gehad.

Ik zit te twijfelen, voor 40 euro meer heb je natuurlijk die hvr2200 ook uit de winkel, en kan je die oude kaart ergens anders gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik heb die mail niet gehad, kan iemand ze mij forwarden? ;) Mailadres in m'n profiel.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Mooi :)

Het is in ieder geval goed dat ook de Europese tak van Hauppauge toegeeft dat er geen software fix gaat komen, en dat er dus een inruilmogelijkheid is.

Ik heb nu een HVR-1900, dat is de NTSC/QAM versie van de HVR-1700 volgens mij.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Denk dat ik voor de HVR-2200 Maar zit te twijfelen of ik hem gewoon in winkel ga bestellen, of omruilen,

Maar snapt windows mediacenter ook de digitale tv ondersteuning van die kaart? Is natuurlijk leuk als hij Nederland 1/2/3 digitaal doet dan :P (Die zijn free on air :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Martink schreef op woensdag 31 december 2008 @ 19:09:
Denk dat ik voor de HVR-2200 Maar zit te twijfelen of ik hem gewoon in winkel ga bestellen, of omruilen,

Maar snapt windows mediacenter ook de digitale tv ondersteuning van die kaart? Is natuurlijk leuk als hij Nederland 1/2/3 digitaal doet dan :P (Die zijn free on air :) )
Ik moest voor digitale QAM (In de VS wordt QAM gebruikt voor de digitale kanalen die niet achter een decoder zitten, zoals de HD-versies van ABC, CBS, NBC, etc) het Windows Vista Media Center TV Pack 2008 installeren om QAM ook in Media Center te kunnen gebruiken. Ook de OTA onvangst van ATSC digitale kanalen werkt onder Media Center, alleen heb ik geen antenne aangesloten, en alle zenders die ik uit de lucht kan plukken zitten al op de kabel.

Of de Europese DVB standaarden ondersteund worden weet ik niet. Ik zie het niet expliciet vermeld staan.....

Helaas is dit TV Pack niet legaal beschikbaar voor mensen die al een legale versie van Windows Vista Home Premium of Ultimate hebben. Ik snap niet waarom de update niet beschikbaar is voor het publiek, want hij is alleen beschikbaar gesteld voor de System Builders die Media Center PC's bouwen.

Desalniettemin geef ik toe dat ik em gewoon illegaal gedownload heb via de wegen waar je hier niet naar mag vragen. ;) Ik heb een legale Vista Ultimate, dus voel me echt niet schuldig als ik daar een Media Center update pack bij zet wat naar mijn mening gewoon op z'n MINST als "Ultimate Extra" had moeten worden uitgeleverd.

Hopelijk heeft Windows 7 het allemaal ingebouwd tegen de tijd dat die uitkomt.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Martink schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:37:
Ik heb die mail ook binnen gehad.

Ik zit te twijfelen, voor 40 euro meer heb je natuurlijk die hvr2200 ook uit de winkel, en kan je die oude kaart ergens anders gebruiken.
Dat is inderdaad een goeie.....maar ja. 'k wil gewoon een werkende oplossing en 100 euro voor een nieuwe tv kaart vind ik net iets te veel. Ach....die PVR-500 zou je dan zelf nog kunnen gebruiken of kunnen verkopen...zelf gebruiken hoeft niet want ik heb dan de 2200 enneh..verkopen, tja..je krijgt er mischien nog eens 40 euro voor....dan kan ik net zo goed die kaart gewoon richting Hauppauge sturen.

Ik heb aangegeven dat ik de 2200 wel wilde, 'k krijg volgende week een RMA nummer toegestuurd waarmee ik hem retour kan sturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Ter info
Voor de mensen die een Hauppauge kaart willen halen en met Vista64 en meer als 4gb geheugen hebben

Bekijk deze link, daar kan je lezen welke werken en niet
http://www.hauppauge.co.uk/board/showthread.php?t=14947

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 18:06
Ik heb m'n PVR500 verkocht en een HVR2200 gekocht. Heb alleen nog niet de overstap naar x64 (opnieuw) gemaakt, aangezien ik toch een beetje bang ben voor de compatibiliteit tijdens ander HTPC gebruik (zie ook mijn topic: [Vista X64] Codecs en Media Center ).

Wel kan ik melden dat de beeldkwaliteit met de HVR2200 een stuk beter is dan met de PVR (beeld is op alle fronten eigenlijk beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Sinester schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:09:
Ter info
Voor de mensen die een Hauppauge kaart willen halen en met Vista64 en meer als 4gb geheugen hebben

Bekijk deze link, daar kan je lezen welke werken en niet
http://www.hauppauge.co.uk/board/showthread.php?t=14947
Ja jammer dat je hem RMA moet sturen. ik heb dat ook aangevraagt, maar zit te twijfelen :P

en hoelang blijft eigenlijk het anologe signaal nog op de kabel, las ik tweakers.net dat de eerste het er al af heeft gehaalt, voor je het weet kan je met die kaart alleen nog naar nederland 1/2/3 kijken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 20:36

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik vind het idd jammer dat Hauppauge geen DVB-C kaarten heeft met smartcard mogelijkheid, dat zou voor mij echt doorslaggevend zijn om zo'n kaart aan te schaffen. Ik gebruik nu met m'n PVR-150 dus de workaround door via msconfig het geheugen op 4095 MB te zetten. Maar volgens mij wordt er dan nog maar 3,2 GB gebruikt in diverse programma's.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
CAP-Team schreef op zondag 04 januari 2009 @ 17:40:
Ik vind het idd jammer dat Hauppauge geen DVB-C kaarten heeft met smartcard mogelijkheid, dat zou voor mij echt doorslaggevend zijn om zo'n kaart aan te schaffen. Ik gebruik nu met m'n PVR-150 dus de workaround door via msconfig het geheugen op 4095 MB te zetten. Maar volgens mij wordt er dan nog maar 3,2 GB gebruikt in diverse programma's.
Tja ik hoop dat ziggo binnenkort digitale tv basispakket gaat doorgeven zonder smartcard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
CAP-Team schreef op zondag 04 januari 2009 @ 17:40:
Niet door "diverse programma's" maar door het hele systeem. Gebruik "winver" om te zien hoeveel geheugen je kunt gebruiken. Bij mij was het slechts 2,7 Gb (Asus P5B)

Hou er rekening mee dat het scherm met de computereigenschappen meestal aangeeft hoeveel geheugen de hardware rapporteert, niet wat Windows kan gebruiken. Winver geeft de juiste informatie.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snobbel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 18:45
TheVMaster schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:03:
[...]

Dat is inderdaad een goeie.....maar ja. 'k wil gewoon een werkende oplossing en 100 euro voor een nieuwe tv kaart vind ik net iets te veel. Ach....die PVR-500 zou je dan zelf nog kunnen gebruiken of kunnen verkopen...zelf gebruiken hoeft niet want ik heb dan de 2200 enneh..verkopen, tja..je krijgt er mischien nog eens 40 euro voor....dan kan ik net zo goed die kaart gewoon richting Hauppauge sturen.

Ik heb aangegeven dat ik de 2200 wel wilde, 'k krijg volgende week een RMA nummer toegestuurd waarmee ik hem retour kan sturen....
Jack, zou u mij een PM kunnen sturen met de gegevens van Hauppauge. Ik zou ook graag mijn kaart omruilen. Ik heb Vista X64 en 4GB.

Alvast bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door TheVMaster op 07-04-2018 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Voor iedereen die mij nu een mail/PM gaat sturen met de vraag of ik de mailtjes van Hauppauge Benelux wil doorsturen. Helaas pindakaas daar begin ik niet aan :-)

Wat ik gewoon gedaan heb is het volgende :

Ik heb een e-mail gestuurd (gewoon in het Nederlands :-) ) via het contactformulier (http://www.hauppauge.de/b.../support/support_form.php) over het probleem met mijn tv kaart.

Nadat ik in dit topic over de tegmoegkomingsactie in de US las heb ik gemaild naar info@hauppauge.de met daarin de vraag of er in Europa ook een tegemoetkoming is voor mensen met Windows Vista 64-bits met meer dan 4 GB geheugen.

Hier kreeg ik na een week of drie antwoord op met het voorstel zoals ik al eerder heb gepost in dit draadje. Je kunt dus ook gewoon een e-mail sturen met daarin de vraag hoe je gebruik kunt maken van de actie, want blijkbaar is er dus in Europa ooke en tegemoetkoming voor mensen met een niet werkende Hauppauge TV Kaart.

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 04-01-2009 21:55 . Reden: Aanvulling over contactformulier ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
WTF ik installeer zojuist Windows 7 64-bit Beta en heb ineens beeld met m'n hauppauge PVR-500. Het is wel schokkerig, maar dit heb ik met Windows Vista 64-bit nog nooit gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
Haha in windows 7 hebben ze dus het probleem waar die kaart tegenaanloopt eruit gehaalt? :P
Zit daar ook mediacenter in? ik ook maar eens downloaden dan en naar kijken, jammer dat ze de beta offline hebben gehaalt :(

[ Voor 42% gewijzigd door Martink op 11-01-2009 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Martink schreef op zondag 11 januari 2009 @ 02:44:
Haha in windows 7 hebben ze dus het probleem waar die kaart tegenaanloopt eruit gehaalt? :P
Zit daar ook mediacenter in? ik ook maar eens downloaden dan en naar kijken, jammer dat ze de beta offline hebben gehaalt :(
De beta offline gehaald?! Volgens mij is hij gewoon beschikbaar hoor via www.microsoft.com/windows7

En btw...dat m'n tv kaart het deedt was van korte duur. na een reboot werkte het ineens niet meer, ach mijn PVR-500 wordt door Hauppauge toch vervangen door een 2200 ;+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
TheVMaster schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:05:
En btw...dat m'n tv kaart het deedt was van korte duur. na een reboot werkte het ineens niet meer, ach mijn PVR-500 wordt door Hauppauge toch vervangen door een 2200 ;+
Onder Vista x64 was het na een schone install ook mogelijk beeld te krijgen op de PVR-150/500, alleen duurt dat ook maar een uurtje ofzo.... nadat een of ander buffer volloopt doet ie het vervolgens alleen nog maar na reboot.

Ik verwachtte ook niet dat Windows 7 het "magisch" zou oplossen.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
maartena schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:50:
[...]

Onder Vista x64 was het na een schone install ook mogelijk beeld te krijgen op de PVR-150/500, alleen duurt dat ook maar een uurtje ofzo.... nadat een of ander buffer volloopt doet ie het vervolgens alleen nog maar na reboot.

Ik verwachtte ook niet dat Windows 7 het "magisch" zou oplossen.
Ik ook niet....'k ben al bezig met Hauppauge Europe ivm een RMA en een HVR-2200. Wat moest jij nu bijbetalen btw ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108055

Zojuist toch een oplossing voor mijn PVR 150 en Live TV. Geen schokken en goed beeld op Vista Home premium 64 bits. ATI Radeon 1650 vga kaart. Op de benelux pagina's blijkt een cd versie 40 te bestaan (Nova-HVR-cd40 genaamd). De Benelux pagina's hebben dus betere drivers dan de haupppauge.com website.
http://www.hauppauge.de/benelux/pages/support/support_xpvista.html
na een hardware clear (zie readme.txt) heb ik alleen de driver geinstalleerd tijdens de setup. Daarna werkte live-tv perfect. Niet meer gedurfd om de WINTV software te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Die 4.0 CD waar je naar linkt is erg oud, als je zoekt via de PVR150 kom je bij de meest recente 4.6b CD. De driverversie voor de PVR150/500 op de 4.0 CD is 2.0.48.24227 terwijl de meeste recente 2.0.48.25037 is. Hoeveel geheugen heb je in je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Ik heb een PVR-150 en heb nu de keuze tussen een HVR-1300 of een HVR-1700.

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
TheVMaster schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:51:
Ik ook niet....'k ben al bezig met Hauppauge Europe ivm een RMA en een HVR-2200. Wat moest jij nu bijbetalen btw ?
$50 + $8 verzendkosten. (New York naar California, waar ik woon).
Anoniem: 108055 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 00:09:
Zojuist toch een oplossing voor mijn PVR 150 en Live TV. Geen schokken en goed beeld op Vista Home premium 64 bits. ATI Radeon 1650 vga kaart. Op de benelux pagina's blijkt een cd versie 40 te bestaan (Nova-HVR-cd40 genaamd). De Benelux pagina's hebben dus betere drivers dan de haupppauge.com website.
http://www.hauppauge.de/benelux/pages/support/support_xpvista.html
na een hardware clear (zie readme.txt) heb ik alleen de driver geinstalleerd tijdens de setup. Daarna werkte live-tv perfect. Niet meer gedurfd om de WINTV software te installeren.
Het komt vaker voor dat het werkt, maar meestal slechts voor korte tijd. Waarom dit precies is, weet ik niet, maar na een reboot, of na een uurtje TV kijken is het meestal weer mis.

Daar zul je tegen de tijd dat je deze reactie leest ook wel weer achter gekomen zijn.... :P Uiteindelijk is de enige echte oplossing vervanging van de hardware.

[ Voor 64% gewijzigd door maartena op 20-01-2009 05:38 ]

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
In Benelux is volgens mij nog geen mogelijkheid om de 500 voor een 2200 omgeruild te krijgen toch? Of is het wel al iemand gelukt?

De 2200 heeft ook problemen met 64 en 4gb+ geheugen. Echter is dat in de prerelease driver opgelost.

(als je in usa zit moet je toch de 2250 hebben en niet de 2200 - pal vs ntsc)

De 2200 draait hier nu lekker op 8gb en vista 64. Enige probleem nog met de huidige (hvr22x0_27007) prerelease is dat in WMC het zo gaat:

zap kanaal. 0.5s beeld pauseert. 0.5s oud kanaal. 0.5s bagger dan nieuw kanaal.

Je 'ziet' zeg maar dat de tuner 'tuned' en daardoor een halve seconde bagger ofzo. In het begin is het irritant, omdat je dat niet gewend bent, maar het wend wel.

Overigens draait het systeem nu al 2 week feilloos. Setup overleeft ook reboots etc.

De PVR500 heb ik nu over, dus als iemand er belang bij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
siepeltjuh schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 00:26:
In Benelux is volgens mij nog geen mogelijkheid om de 500 voor een 2200 omgeruild te krijgen toch? Of is het wel al iemand gelukt?

De 2200 heeft ook problemen met 64 en 4gb+ geheugen. Echter is dat in de prerelease driver opgelost.

De 2200 draait hier nu lekker op 8gb en vista 64. Enige probleem nog met de huidige (hvr22x0_27007) prerelease is dat in WMC het zo gaat:

Je 'ziet' zeg maar dat de tuner 'tuned' en daardoor een halve seconde bagger ofzo. In het begin is het irritant, omdat je dat niet gewend bent, maar het wend wel.

Overigens draait het systeem nu al 2 week feilloos. Setup overleeft ook reboots etc.

Eh...voor zover ik weet heeft de Benelux deze oplossing ook hoor ;) Ik wacht overigens alweer een week op een RMA nummer...zal ze weer ff mailen vandaag...

Wauw...zouden ze dit topic lezen ofzo. 'k ontvang net een RMA nummer :+

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 23-01-2009 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Ik had een PVR-150, dus een HVR-1800 was voldoende :)

In de woonkamer heb ik een DVR van de kabelmaatschappij staan, met twee HDTV tuners, en de beschikking over ong. 50 HDTV kanalen, 200 "gewone" kanalen, en een 40" HDTV. De kaart in de PC is dus voornamelijk als "extra" in de kamer waar mijn computer staat, voor als de vrouw perse wat wil zien op TV wat ik niet wil zien.... :P

[ Voor 8% gewijzigd door maartena op 23-01-2009 16:45 ]

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-07 22:59
OMG, als ik dit topic ook maar iets eerder was tegengekomen!
Ik had een HVR150, die het van de ene op de andere dag niet meer deed, nadat ik mn computer had geupgrade van 2 naar 4GB ram. Ik dacht dat ik iets had geraakt waardoor die kaart het niet meer deed. In de veronderstelling dat reparatie erg duur zou worden heb ik toen een tijd geen tv meer gekeken op mn computer.

Na een half jaar heb ik toen maar besloten een nieuwe kaart te kopen, een HVR1110, die kwam gister binnen. Bij de installatie kwam ik er echter niet helemaal uit en ging zoeken naar een oplossing. Tijdens die zoektoch kwam ik dit topic tegen! Nu doet mn oude HVR 150 het weer!! 8)7

Even kijken of ik de 1110 kan retouneren... :'(

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

Jawel...ook in de Benelux is die mogelijkheid er. Ik heb mijn kaart een 1 1/2 week geleden opgestuurd en wacht nu op een nieuwe (de 60 euri heb ik ook al over gemaakt naar Hauppauge :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Menesis schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 13:56:
OMG, als ik dit topic ook maar iets eerder was tegengekomen!
Ik had een HVR150, die het van de ene op de andere dag niet meer deed, nadat ik mn computer had geupgrade van 2 naar 4GB ram. Ik dacht dat ik iets had geraakt waardoor die kaart het niet meer deed. In de veronderstelling dat reparatie erg duur zou worden heb ik toen een tijd geen tv meer gekeken op mn computer.

Na een half jaar heb ik toen maar besloten een nieuwe kaart te kopen, een HVR1110, die kwam gister binnen. Bij de installatie kwam ik er echter niet helemaal uit en ging zoeken naar een oplossing. Tijdens die zoektoch kwam ik dit topic tegen! Nu doet mn oude HVR 150 het weer!! 8)7

Even kijken of ik de 1110 kan retouneren... :'(
Ik ben er vrij zeker van dat je PVR 150 het maar tijdelijk gaat doen, tenzij je dus genoegen wil nemen met pak em beet 3.2 Gb.

Als je hebt zitten klooien met instellingen, zoals de 4096 -> 4095 truuk, doe dan eens even een "winver" en kijk naar de hoeveelheid beschikbare geheugen.

Ik zou als ik jou was toch echt de HVR 1110 houden, en daarmee verder gaan. :Y

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
YEss...vandaag lag er toen ik thuis kwam een papiertje van DHL dat ze een pakketje voor me van Hauppauge uit Ierland hebben. Morgen komen ze terug :+ Kan ik eindelijk genieten van een werkende TV kaart in m'n Windows 7 pc met 8 GB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Nooit geweten dat die RMA procedure hier mogelijk was, ik heb mijn kaarten via V&A verkocht. en zelf een nieuwe hvr2200 gekocht.

Uiteindelijk heeft het me maar 50 euro incl verzend kosten gekost. En het was binnen een week geregeld :)

/offtopic
Jullie draaien windows 7, werkt een V2 extender daar ook mee, kan er niets over vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
siepeltjuh schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:19:
Nooit geweten dat die RMA procedure hier mogelijk was, ik heb mijn kaarten via V&A verkocht. en zelf een nieuwe hvr2200 gekocht.

Uiteindelijk heeft het me maar 50 euro incl verzend kosten gekost. En het was binnen een week geregeld :)

/offtopic
Jullie draaien windows 7, werkt een V2 extender daar ook mee, kan er niets over vinden namelijk.
Ik draai Windows 7 enneh....de XBOX werkt daar natuurlijk gewoon goed mee als extender ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
maartena schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 00:48:
[...]

Ik ben er vrij zeker van dat je PVR 150 het maar tijdelijk gaat doen, tenzij je dus genoegen wil nemen met pak em beet 3.2 Gb.

Als je hebt zitten klooien met instellingen, zoals de 4096 -> 4095 truuk, doe dan eens even een "winver" en kijk naar de hoeveelheid beschikbare geheugen.

Ik zou als ik jou was toch echt de HVR 1110 houden, en daarmee verder gaan. :Y
:X je had gelijk. Nou ja, dan maar 3,2 Gb beschikbaar. Mn 4Gb was toch bijna nooit vol...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Menesis schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:17:
[...]

:X je had gelijk. Nou ja, dan maar 3,2 Gb beschikbaar. Mn 4Gb was toch bijna nooit vol...
Of gewoon een nieuw kaartje halen, dan heb je het probleem helemaal niet meer. :)

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Menesis schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:17:
[...]

Hoezo je 4GB was toch bijna nooit vol?!??! Alsnof ik met 8GB continue alles gebruik..die tv kaart hoort gewoon goed te werken! Het is natuurlijk van de zotte dat je aanpassingen aan je geheugen settings moet doen omdat anders je tv kaart niet goed werkt.

Ik moet zeggen dat de 2200 het supergoed doet onder de 7048 build van Windows 7 (met 8GB memory)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
TheVMaster schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:56:
[...]

Hoezo je 4GB was toch bijna nooit vol?!??! Alsnof ik met 8GB continue alles gebruik..die tv kaart hoort gewoon goed te werken! Het is natuurlijk van de zotte dat je aanpassingen aan je geheugen settings moet doen omdat anders je tv kaart niet goed werkt.

Ik moet zeggen dat de 2200 het supergoed doet onder de 7048 build van Windows 7 (met 8GB memory)...
tuurlijk is het idioot dat het zo moet. Maar ik heb ook geen zin om er meer tijd/geld aan te besteden. Wil gewoon tv kijken :P

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Menesis schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 11:33:
[...]

tuurlijk is het idioot dat het zo moet. Maar ik heb ook geen zin om er meer tijd/geld aan te besteden. Wil gewoon tv kijken :P
Ja dat snap ik, maar goed als je 8GB in je pc hebt gooi je dus wel meer dan 4 GB weg :( da's wel zonde! En ach....'k vind het wel service van Hauppauge hoor...'k heb nu tenminste een PCI-Express kaart ipv een (ouderwetse) PCI....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik heb ook een Hauppauge PVR150MCE i.c.m. de volgende setup:

AMD Phenom X4 9550
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 8GB (4x 2GB) DDR2

Ik hanteer de 'truuk' met meteen na het opstarten van Windows Vista Ultimate X64, Windows Media Center op te starten en even op Live TV te zetten, dan blijft de Hauppauge PVR150MCE het wel doen, todat ik reboot (dan herhaal ik de 'truuk' weer), ook als je later weer Live TV wilt kijken blijft het werken. Echt handig is anders, maar het werkt voor nu.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Tja Jumpman.... ik denk dat je toch beter af bent de hardware te vervangen. Gelukkig zijn TV kaarten vrij goedkoop tegenwoordig.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
maartena schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 19:37:
Tja Jumpman.... ik denk dat je toch beter af bent de hardware te vervangen. Gelukkig zijn TV kaarten vrij goedkoop tegenwoordig.
Klopt, maar voor mijn (nu nog) kabel signaal en digitenne (werkt ook via de kabel met Vista Media Center), ga ik geen nieuw PCI kaartje meer kopen. Straks als ik HDTV abonnement neem koop ik wel iets als Floppy TV, zodat ik direct me smartcard van de televisieprovider in mijn HTPC kan doen. Voor nu red ik het er nog mee, een goede oplossing is natuurlijk altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Wat is "Floppy TV" precies?

Google geeft niet echt bijster veel informatie.... althans niet in de context van dit topic.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
maartena schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 00:21:
Wat is "Floppy TV" precies?

Google geeft niet echt bijster veel informatie.... althans niet in de context van dit topic.
FloppyDTV. Op dit moment één van de beste/makkelijkste manieren om in Windows Mediacenter digitale (kabel)tv te kijken, mede door de goede drivers. Helaas wel vrij prijzig, omdat je naast de floppydtv van rond de € 150,- vaak ook nog een losse cam-module nodig hebt (vooor Ziggo bv Alphacrypt van rond de € 100,-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Nielson schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 07:10:
[...]
FloppyDTV. Op dit moment één van de beste/makkelijkste manieren om in Windows Mediacenter digitale (kabel)tv te kijken, mede door de goede drivers. Helaas wel vrij prijzig, omdat je naast de floppydtv van rond de € 150,- vaak ook nog een losse cam-module nodig hebt (vooor Ziggo bv Alphacrypt van rond de € 100,-).
Een HD DVB-C ontvanger met opname mogelijkheid is ook niet echt een voordelige aankoop te noemen en dan valt de aanschafprijs van een FloppyDTV met Alphacrypt eigenlijk nog wel mee.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 07-07 17:36
Let wel op, als je in UPC gebied woont dan werkt een alphacrypt + CAM helaas niet.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nighthunter
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-07 21:58
hallo,

ik zit na het lezen van dit topic ook te denken om een 2200 te halen want ik wil 2 tuners en heb geen plaats voor 2 pci kaarten,

Mijn moederbord: asus m2n-sli deluxe

nu heb ik wel 2 pcie sloten maar volgens mij is het als ik ze alle 2 activeer is dat ze dan op 8x lopen en dat wil ik niet. nu heb ik een pci-ex 1_1 poortje er op zitten welke mij evengroot lijkt als deze van op de afbeeldingen van de 2200 is dit ook zo of zit ik verkeerd te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Dat klopt, zoals je in de specs kan zien heeft deze een PCIe 1X slot nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nighthunter
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-07 21:58
ooh dat is mooi dan kan ik deze daar gewoon indoen enzodoende boven mijn videokaart plaatsen alhoewel ik dan wel een hele rare opstelling en airflow krijg.

ik heb gister maar eens een mailtje gestuur en misschien geld deze actie nog wel en anders moet ik maar gewoon een dual boot winvista 32 & 64 bit doen want om zo'n nieuwe kaart kopen lijkt mij nog net iets te duur.

is het verandere van die register gegevends eigenlijk schadelijk voor de computer of maakt dat niks uit? want dan moet het ook mogelijk zijn in vista 64 met minder geheugen de kaart alsnog te laten werken

edit: ik heb zojuist het mailtje ontvangen dat het nog mogelijk is maar nu zit ik te twijvelen, het is een pcie kaart en ik heb een asus m2n sli deluxe en heeft dus 2 x pci 16 welke wanneer alle 2 gebruikt op 8x lopen en nog x2 pcie 1x maar om die te gebruiken zit mijn videokaart in de weg, nu kan ik wel de kaart in het 2de pcie 16 slot doen maar weten jullie als hij dan ook al overgaat in 8x of is dit alleen maar met sli? en als 2e optie heb ik om de videokaart in het 2de pcie 16 slot te doen enzodoende de andere 2 1x sloten vrij te maken maar dan verpest ik wel mijn airflow in mijn kast met 2 van zulke grote kaarten

[ Voor 43% gewijzigd door nighthunter op 08-07-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309961

Vandaag ook maar een RMA aangevraagd bij hauppauge.de om mijn pvr-500 om te ruilen voor een hvr-2200 plus bijbetaling van 60 euro.

Om steeds eerst wmc op te starten alvorens een ander programma te gebruiken is ook niet echt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Anoniem: 309961 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 16:32:
Vandaag ook maar een RMA aangevraagd bij hauppauge.de om mijn pvr-500 om te ruilen voor een hvr-2200 plus bijbetaling van 60 euro.

Om steeds eerst wmc op te starten alvorens een ander programma te gebruiken is ook niet echt alles.
Neej da's inderdaad waardeloos. 'k moet zeggen dat die HVR-2200 het erg goed doet ;) ook onder Windows 7 :P

• Jumpman
  • Nu online
Ik heb het vandaag ook opgegeven, na alle effort om ook weer in Windows 7 de Hauppauge PVR 150 MCE aan de praat te krijgen (zie dit topic). Hoe hebben jullie RMA aangevraagd?

• TheVMaster
Jumpman schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:49:
Ik heb het vandaag ook opgegeven, na alle effort om ook weer in Windows 7 de Hauppauge PVR 150 MCE aan de praat te krijgen (zie dit topic). Hoe hebben jullie RMA aangevraagd?
Gewoon even via het contact form contact opgenomen met Hauppauge (staat dat niet in het topic..?)

Ter info ende vermaak van mensen met hetzelfde probleem : Onderstaande e-mail heb ik richting Hauppauge gestuurd :
Geachte meneer/mevrouw,

Een tijdje geleden heb ik contact gehad met jullie supportdesk ivm het bij jullie bekende probleem over de Hauppauge 150 en 500 i.c.m. Windows Vista 64-bit met meer dan 4 GB geheugen. Nu begreep ik van jullie dat jullie nog steeds bezig zijn met het zoeken naar een oplossing. Na het lezen van een paar internetforums heb ik begrepen dat men vanuit Hauppauge USA heeft besloten (?) om niet verder te gaan met het ontwikkelen van een driver. Nu begreep ik dat de 'gedupeerden' daar een soort van tegemoegkoming krijgen (een werkende Hauppauge TV Kaart voor een redelijke prijs) zodat ze toch tv kunnen kijken op hun Windows Vista 64bits systeem.

Op zich zou het natuurlijk redelijk zijn als Hauppauge Benelux/Europa een soortgelijke actie zou aanbieden zodat ook wij, de Europese klanten met een niet werkende hauppauge kaart, voor een redelijke prijs kunnen beschikken over een werkende tv kaart.
Mijn vraag is dan ook : Krijgen we in Europa ook zo'n aktie? Zo ja, op wat voor termijn?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,
JackSparrow
De e-mail heb ik gestuurd naar info@hauppauge.de (gewoon in het Nederlands dus). Na een paar weken ontving ik onderstaande reactie :
Geachte JackSparrow,

volgende mogelijkheid is er:
PVR-150 inruilen tegen HVR-1700: meerprijs 40€
PVR-150 inruilen tegen HVR-1300: meerprijs 40€
PVR-500 inruilen tegen 2 x HVR-1300: meerprijs 80€
PVR-500 inruilen tegen HVR-2200: meerprijs 60€

Senden Sie bitte immer den kompletten Email-Verkehr!

mit freundlichem Gruß, met vriendelijke groet, bien cordialement, kind regards,

Hauppauge Support
Je moet overigens wel Engelen geduld hebben, want mijn e-mail stuurde ik op 01-12-2008 en ik kreeg antwoord (ja..schrik niet) op 31-12-2008. Vervolgens ontving ik op 14 januari 2009 een RMA nummer.

[ Voor 73% gewijzigd door TheVMaster op 07-04-2018 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
TheVMaster schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:53:
Je moet overigens wel Engelen geduld hebben, want mijn e-mail stuurde ik op 01-12-2008 en ik kreeg antwoord (ja..schrik niet) op 31-12-2008. Vervolgens ontving ik op 14 januari 2009 een RMA nummer.
Dat ging hier in de VS toch een heel stuk rapper..... Ik woon in California, ik moest het sturen naar New York. Ik had na 1 dag bericht met RMA nummer, meteen alles op de post gedaan, 4 dagen later lag het in New York (delivery confirmation), het werd 1 dag later behandeld, en weer 1 dag later zat het op de post terug naar California waar het een dag of 3 later aan kwam....

Ik ben niet meer dan 10 dagen bezig geweest.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
maartena schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 01:05:
[...]

Dat ging hier in de VS toch een heel stuk rapper..... Ik woon in California, ik moest het sturen naar New York. Ik had na 1 dag bericht met RMA nummer, meteen alles op de post gedaan, 4 dagen later lag het in New York (delivery confirmation), het werd 1 dag later behandeld, en weer 1 dag later zat het op de post terug naar California waar het een dag of 3 later aan kwam....

Ik ben niet meer dan 10 dagen bezig geweest.
'k vind het ook van de zotte, maar ja..als het uiteindelijk oplevert wat je verwacht dan vind ik het nog wel oke..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
Zojuist een E-mail van Hauppaugge ontvangen met een ticketnummer en dezelfde aanbieding als jullie. Nu is het nog de vraag of ik voor de HVR-1300 of de HVR-1700 ga (ik heb nu dePVR150MCE).

Volgens mij is het enige verschil:

HVR-1300
PCI (Normaal Formaat)
Standaard Remote

HVR-1700
PCi-E X1 (Low Profile)
Microsoft MCE Remote

Iemand nog een goed advies om voor de ene of de andere te kiezen? Hij gaat voorlopig in:

AMD Phenom X4 9550
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H

Ik gebruik nu de ATi HD3200 Graphics (Onboard), dus heb nog wel mijn PCi-E 2.0 X16 slot vrij.

[ Voor 56% gewijzigd door Jumpman op 29-08-2009 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Jumpman schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:08:
Zojuist een E-mail van Hauppaugge ontvangen met een ticketnummer en dezelfde aanbieding als jullie. Nu is het nog de vraag of ik voor de HVR 1300 of de HVR 1700 ga (ik heb nu dePVR150MCE).

Volgens mij is het enige verschil:

HVR 1300
PCI (Normaal Formaat)
Standaard Remote

HVR 1700
PCi-E X1 (Low Profile)
Microsoft MCE Remote

Iemand nog een goed advies om voor de ene of de andere te kiezen? Hij gaat voorlopig in:

AMD Phenom X4 9550
Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H

Ik gebruik nu de ATi HD3200 Graphics (Onboard), dus heb nog wel mijn PCi-E 2.0 X16 slot vrij.
Het het oog op de toekomst zou ik gewoon voor een PCi-E gaan aangezien PCI er op den duur helemaal uit gaat (nu weet ik natuurlijk niet wanneer, maar 'k zou gewoon voor de nieuwste techniek gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheVMaster schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:23:
[...]

Neej da's inderdaad waardeloos. 'k moet zeggen dat die HVR-2200 het erg goed doet ;) ook onder Windows 7 :P
Ik ben benieuwd, moet nog even wachten maar wanneer ik het heb draaien zal ik het hier vermelden. Overigens de prijs is verlaagd ik moest 50euro bijbetalen voor een HVR-2200 exclusief verzend kosten.

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Anoniem: 309961 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:44:
[...]

Ik ben benieuwd, moet nog even wachten maar wanneer ik het heb draaien zal ik het hier vermelden. Overigens de prijs is verlaagd ik moest 50euro bijbetalen voor een HVR-2200 exclusief verzend kosten.
interessant topic. ik heb ook een pcr 150. Zijn de upgrade prijzen misschien ook bij deze kaart gedaald? en welke raden jullie aan? (misschien al wat meer ervaringen)?

Edit: Zojuist mail gestuurd. Ben benieuwd welke actie ik krijg :)

[ Voor 6% gewijzigd door Tennisbal op 20-08-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen ervaringen met andere kaarten als de hauppauge pvr-500. Echter ik lees in diverse forums dat de HVR-2200 het erg goed doet. Kan je tevens tegelijk tv opnemen en tv kijken.

De eerste mail die ik kreeg stond bij mij dat ik 60euro moest betalen voor een HVR-2200 echter na contact met de RMA afdeling kreeg ik de definitieve mail binnen met RMA nummer en hier stond in dat ik maar 50 euro moest betalen.... :)

De upgrade mogelijkheden zijn alleen mogelijk in combinatie met vista 64bit en 4gb aan geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Anoniem: 309961 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:16:
Ik heb geen ervaringen met andere kaarten als de hauppauge pvr-500. Echter ik lees in diverse forums dat de HVR-2200 het erg goed doet. Kan je tevens tegelijk tv opnemen en tv kijken.

De eerste mail die ik kreeg stond bij mij dat ik 60euro moest betalen voor een HVR-2200 echter na contact met de RMA afdeling kreeg ik de definitieve mail binnen met RMA nummer en hier stond in dat ik maar 50 euro moest betalen.... :)

De upgrade mogelijkheden zijn alleen mogelijk in combinatie met vista 64bit en 4gb aan geheugen.
ja en je moet een screenshot meesturen van je specs ;) hehehehe dus ze trappen er niet zomaar in maar eh.....die screenshot is natuurlijk zo gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
ik heb een mail gekregen vandaag dat ik RMA moet aanvragen (een dag later), idd zelfde verhaal met screenshot. Ik moet alleen wel de verzendkosten zelf betalen. Hoeveel is dit naar Duitsland? Want ik vind het eigenlijk nog best duur worden. Om 40€ bij te betalen + de kosten van de huidige kaart. Ik zou dan 50 € korting krijgen, - verzendkosten - gedoe met RMA opsturen, wachten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
TheVMaster schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:26:
[...]

ja en je moet een screenshot meesturen van je specs ;) hehehehe dus ze trappen er niet zomaar in maar eh.....die screenshot is natuurlijk zo gemaakt.
das nou niet echt een waterdicht bewijs, misschien werkt het rechtssysteem in Duitsland anders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
tennisbal schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:08:
ik heb een mail gekregen vandaag dat ik RMA moet aanvragen (een dag later), idd zelfde verhaal met screenshot. Ik moet alleen wel de verzendkosten zelf betalen. Hoeveel is dit naar Duitsland? Want ik vind het eigenlijk nog best duur worden. Om 40€ bij te betalen + de kosten van de huidige kaart. Ik zou dan 50 € korting krijgen, - verzendkosten - gedoe met RMA opsturen, wachten etc.
Verzendkosten = 8 euro ofzo....valt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel ik heb de tv-kaart in een bubbeltjes envelop gedaan, is weer wat goedkoper... :)

En ben het met je eens heb mijn tv-kaart voor 35 euro via tweakers gekocht + 50 euro bijbetalen voor de nieuwe kaart + 3 euro nog wat voor verzendkosten totaal 88 euro voor een HVR-2200 na ja altijd nog goedkoper als een nieuwe HVR-2200.

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 309961 op 22-08-2009 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Nu online
TheVMaster schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:42:
[...]

Het het oog op de toekomst zou ik gewoon voor een PCi-E gaan aangezien PCI er op den duur helemaal uit gaat (nu weet ik natuurlijk niet wanneer, maar 'k zou gewoon voor de nieuwste techniek gaan).
Je zou inderdaad denken dat voor HVR-1700 gaan verstandiger is, dan voor de HVR-1300 te gaan. Echter kan ik geen positieve berichten vinden van de HVR-1700. Volgens mij is de het enige verschil tussen de HVR-1700 en de HVR-2200 dat de laatst genoemde een dubbele tuner heeft.

Hmmm, nog steeds niet verder met de twijffel tussen de HVR-1300 en HVR-1700.

Iemand hier ervaring met de HVR-1700? geeft deze echt zoveel ruis (twerijl je aansluiting goed is)?

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 20-10-2009 22:24 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste