[Vista X64] Codecs en Media Center

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 18:06
Ik ben van plan mijn Vista x86 Ultimate te vervangen door de x64 versie, dit voor de tweede keer.

De eerste keer heb ik weer de 32bits versie geinstalleerd omdat ik problemen had met de hauppauge pvr500 tv-kaart (inmiddels vervangen door een hvr2200, die wel goed compatibel zou moeten zijn).
Ook had ik problemen met het afspelen van diverse videobestanden (x264 / (HD-)Avi's / MKV bestanden).

Op x86 speelt alles perfect af met alleen FFDshow geinstalleerd.

Mijn vraag is of anderen die hun vista x64 systeem ook als HTPC / Media center gebruiken, inmiddels probleemloos alles kunnen afspelen via media center. Het viel mij destijds op dat diverse bestanden niet in VMC afspeelden, maar wel in de media player zelf (dit omdat je ook de 32bits versie van wmp kan gebruiken met de bijbehorende codecs. VMC gebruikt echter standaard de 64bits versie, waarvoor dus ook de goede codecs beschikbaar moeten zijn, en dat was ruim een half jaar geleden nog niet het geval.

Hoe zijn jullie ervaringen? Nog even wachten hiermee, of kan ik met een gerust hart een poging wagen om opnieuw X64 erop te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
blijkbaar geen mensen die vista x64 (gedeeltelijk) als htpc gebruiken..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den 150
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb momenteel de pvr500 draaien in Vista x64 Ultimate. Helaas gebruikt Media Center alleen maar 64bit codecs. Bijna alle codecs zal je alleen maar vinden in 32-bit versie, en hoewel Xvid 64-bit compatible is, zal je maar moeilijk een 64-bit build vinden (ik heb nog wel ergens een oude versie liggen denk ik). Xvid speelt >95% van mijn files af.

Voor MKV heb ik nog niets gevonden, hoewel ik nog niet zo hard heb gezocht. Mijn ouwe CRT tv heeft toch niets aan HD, en al mijn content is low-res xvids of dvd iso's.

Als je veel MKV's hebt, ga dan maar voor de 32 bit versie. Tenzij je >2GB geheugen wil aanspreken ben je met 64-bit windows niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101990

Het is mij wel gelukt om x64 VMC te gebruiken door een combinatie van ffdshow tryouts x64 en gabest media splitter 64-bit. Het is dus wel mogelijk, maar ik heb niet elke mogelijke codec getest natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

http://shark007.net/

Deze gebruik ik sinds ik Vista draai, en hij speelt alles af, ook -als je de 64-bit-component installeert- in 64-bit players. Overigens zit er in de 64-bit-versie van Vista ook een 32-bit Media Center, dus die kan je ook gebruiken.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101990

Krisp schreef op woensdag 24 december 2008 @ 11:05:
http://shark007.net/

Deze gebruik ik sinds ik Vista draai, en hij speelt alles af, ook -als je de 64-bit-component installeert- in 64-bit players. Overigens zit er in de 64-bit-versie van Vista ook een 32-bit Media Center, dus die kan je ook gebruiken.
Volgens mij zit er een 32 en 64 bit media player, maar GEEN 32-bit media center in vista x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Bedankt voor de nuttige reacties.
Ben wel benieuwd waar je de x86 media center vindt....

Het komt er blijkbaar op neer dat het toch allemaal nog niet helemaal 'volwassen' is, maar ben uiteraard nog benieuwd naar meer ervaringen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Even een kickje, wat zijn de ervaringen hiermee, een half jaar later?
Is er eindelijk een fatsoenlijk werkende lichte combinatie van codecs waarmee je alles af kan spelen? Voor mij werkt op x86 de combinatie FFDshow, AC3Filter en Haali splitter prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:52
StanTheMan schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:46:
Even een kickje, wat zijn de ervaringen hiermee, een half jaar later?
Is er eindelijk een fatsoenlijk werkende lichte combinatie van codecs waarmee je alles af kan spelen? Voor mij werkt op x86 de combinatie FFDshow, AC3Filter en Haali splitter prima.
En een trapje van mij. Heb je die Shark007 codecs al geprobeerd? Ik wil die namelijk ook gaan proberen (in mijn geval voor Windows 7 64 bits).

omniscale.nl

Anoniem: 86536

@Krisp: Die shark007 x64 components zijn idd echt aan te raden! Bedankt voor de tip!
Ik heb veel geprobeerd, maar dit was het enige programma waarmee ik het makkelijk aan de praat kreeg. De performance laat wel af en toe te wensen over, maar dit kan aan de instellingen liggen.
Iig kijk ik nu een MKV film in de 64 bit versie van Media Center met ondertiteling!

lees ook de tekst op shark007, die is wel verhelderend. Je moet zowel de 32 bit versie (win7 versie) installeren EN daarna de 64 bit versie. Beide zijn dus vereist!

(je moet handmatig trouwens de ondertiteling inschakelen in de 'settings application x64')

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 10-09-2009 23:30 ]

Pagina: 1