Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:30
RMA verzonden. Na lang twijfelen toch maar voor de Hauppauge HVR-1700MCE gegaan, omdat deze PCi-E X1 (en Low Profile) heeft, de kaart nieuwer is (dus langer support) en er een zwarte orginele Microsoft MCE Remote bij zat, past mooit bij me Antec Fusion Remote zwarte kast. En ik schat in de toekomst iets meer aan PCi-E X1 te hebben.

Over de HVR-1700 verder ook weinig reviews. De HVR-2200 komt overal goed uit de test, en volgens mij is de HVR-1700 het 'single tuner' broertje. HVR-1300 had ook goede reviews maar is alweer wat ouder.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:32
Jumpman schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:30:
RMA verzonden. Na lang twijfelen toch maar voor de Hauppauge HVR-1700MCE gegaan, omdat deze PCi-E X1 (en Low Profile) heeft, de kaart nieuwer is (dus langer support) en er een zwarte orginele Microsoft MCE Remote bij zat, past mooit bij me Antec Fusion Remote zwarte kast. En ik schat in de toekomst iets meer aan PCi-E X1 te hebben.

Over de HVR-1700 verder ook weinig reviews. De HVR-2200 komt overal goed uit de test, en volgens mij is de HVR-1700 het 'single tuner' broertje. HVR-1300 had ook goede reviews maar is alweer wat ouder.
:-) Ik ben benieuwd hoe de 1700 gaat bevallen, de 2200 bevalt mij uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303244

via een forum hier terecht gekomen. ik heb hetzelfde probleem: Windows 7 64bit met 8gb, maar de PVR 150 werkt niet meer. Goede tips en ondersteuning van het topic door TheVMaster, ik ga ook een mail sturen met dezelfde vraag voor een inruil. Zoals je zult begrijpen, ben ik ook nieuwsgierig hoe de HVR-1700 bevalt. Mocht iemand iets van reviews of ervaringen hebben, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 18:06
Ik heb nog een HVR-2200 in m'n comp zitten die ik nu niet meer gebruik (ivm NMT en Humax PVR). Op zich wil ik die voor een goed bod wel wegdoen, PM me daarvoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik zou het je graag willen vertellen, maar Hauppauge reageert al twee weken niet op me RMA aanvraag (vorige week nog een reminder verstuurd). In de E-mail staat dat er binnen 48 t/m 72 uur contact met je wordt opgenomen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
11-11-09 kreeg ik eindelijk een RMA nummer van Hauppauge. Heb vandaag me PVR-150MCE opgestuurd naar Ierland en de betaling overgemaakt naar Duitsland. Ik heb nog wel een briefje erbij gedaan dat ik graag weer een MCE versie terug wilde omdat ik ook een MCE versie had. Betaling voor de HVR-1700 € 40,00 en verzenden PVR-150MCE € 3,92, dus voor die € 43,92 kan ik me er geen buil aan vallen.

Hebben jullie je kaart los ontvangen (OEM)? Of was het een retail verpakking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
even dit topicje boven halen.

Heb een HTPC met PVR500 tunerkaart en geeft ook groene blokjes, balken en schokkerig beeld. Kan wel soms goed TV kijken, maar opnemen en tegelijk tv kijken is no go |:( Werkt voor geen meter dan.
Heb de laatste nieuwe drivers geinstalleerd. Die werken voor 1 dag precies want morgen terug hetzelfde probleem. Dus aan de drivers ligt het niet?

Pc draait op Windows 7 ultimate 64-bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
M3 SMGII schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:09:
even dit topicje boven halen.

Heb een HTPC met PVR500 tunerkaart en geeft ook groene blokjes, balken en schokkerig beeld. Kan wel soms goed TV kijken, maar opnemen en tegelijk tv kijken is no go |:( Werkt voor geen meter dan.
Heb de laatste nieuwe drivers geinstalleerd. Die werken voor 1 dag precies want morgen terug hetzelfde probleem. Dus aan de drivers ligt het niet?

Pc draait op Windows 7 ultimate 64-bit.
De PVR-150 en PVR-500 series werken inderdaad niet met PC's met 4 GB of meer geheugen. Dit ligt aan een ontwerpfout op de kaart, en is niet met software op te lossen.

Oplossingen:

- Geheugen eruit halen, en op 3 Gb gaan draaien.
- PVR-500 eruit, en een HVR-2200 erin. (dat is dus ook een kaart met 2 tuners).

De gratis oplossing is dus met minder geheugen werken, en de niet gratis oplossing is de kaart vervangen. Omdat Hauppauge zich wel een beetje schuldig voelde nog tot ver in 2007 de kaart gewoon te verkopen, terwijl Vista x64 ook alweer bijna 2 jaar uit was..... boden ze de mogelijkheid de kaart in te ruilen met korting op de nieuwe kaart.

Hoe dan ook, het is helaas niet met software op te lossen. Het is intussen ook al een oud kaartje natuurlijk, waaraan al jaren niet meer is ontwikkeld.....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Het omruil programma gaat niet zo snel. Na een maand had ik eidnelijk antwoord en groen licht voor RMA. 14 november 2009 de kaart opgestuurd en het bedrag overgemaakt. Ik wacht nu nog op levering van de nieuwe kaart. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Jumpman schreef op woensdag 23 december 2009 @ 07:36:
Het omruil programma gaat niet zo snel. Na een maand had ik eidnelijk antwoord en groen licht voor RMA. 14 november 2009 de kaart opgestuurd en het bedrag overgemaakt. Ik wacht nu nog op levering van de nieuwe kaart. :(
Wachten is inderdaad een schone zaak ;) Ik heb dit traject vorig jaar december ingezet...en in februari ofzo had ik mijn kaart in huis :) Maar goed...'t is een betere oplossing dan je kaart ehh...verkopen (wat zou je er voor krijgen..) en dan een nieuwe kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
Geld die omruiling nog steeds?
Heb gisteren mail gestuurd en ze hebben mij aangeraden om ram eruit te halen zodat die onder de 4gb ligt. Maar ik heb gezegd dat ik dat niet wou. Ze raden mij aan om de HVR2200 te kopen, maar niks verteld over omruilen met opleg? Mss is het er niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
M3 SMGII schreef op woensdag 23 december 2009 @ 12:29:
Geld die omruiling nog steeds?
Heb gisteren mail gestuurd en ze hebben mij aangeraden om ram eruit te halen zodat die onder de 4gb ligt. Maar ik heb gezegd dat ik dat niet wou. Ze raden mij aan om de HVR2200 te kopen, maar niks verteld over omruilen met opleg? Mss is het er niet meer?
Tja..dat kost ze klauwen met geld natuurlijk...maar ik heb dit zelf aangehaald in mijn mailtje aangezien het eerst niet gold in de Benelux, maar alleen in de VS....(zie ook eerdere berichten in dit topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
TheVMaster schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:05:
[...]

Tja..dat kost ze klauwen met geld natuurlijk...maar ik heb dit zelf aangehaald in mijn mailtje aangezien het eerst niet gold in de Benelux, maar alleen in de VS....(zie ook eerdere berichten in dit topic).
ahzo.Maar ondertussen heb ik hun ook gemaild om te vragen of het ging om te RMA'en en een HVR2200 te krijgen. Geen probleem zeiden ze, dus geldt nog steeds :)
Kga dat doen na Nieuwjaar want nu is het toch te druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
M3 SMGII schreef op woensdag 23 december 2009 @ 17:06:
[...]

ahzo.Maar ondertussen heb ik hun ook gemaild om te vragen of het ging om te RMA'en en een HVR2200 te krijgen. Geen probleem zeiden ze, dus geldt nog steeds :)
Kga dat doen na Nieuwjaar want nu is het toch te druk.
Cool! ;) Wel gaaf dat die aktie dus al meer dan een jaar loopt nu...

• maartena
Jumpman schreef op woensdag 23 december 2009 @ 07:36:
Ik vraag me af waarom dat zo lang moet duren in Europa..... Ik woon zelf in California, en verstuurde mijn oude kaart naar New York, ofwel 4500km verderop, via email de creditcard gegevens doorgegeven voor de inruil, binnen 3 dagen hadden ze mijn kaart, en 7 dagen later.... dus een goede dikke week in totaal had ik mijn nieuwe kaart binnen.

Is dat iets "Europees", en hebben ze in de VS gewoon betere service (iets wat ik toch al van mening ben eigenlijk) of zit daar een bepaalde reden achter? In principe zou zoiets op dag nadat de kaart ontvangen is bij hauppauge weer op de post terug moeten zitten.

Of mis ik iets?

Proud to be an American.
Hier woon ik

• Jumpman
Ontvingen degene die het traject al doorlopen hebben een retail kaart of een OEM (dus alleen de kaart kaal in een doos)?

• TheVMaster
Jumpman schreef op donderdag 24 december 2009 @ 08:37:
Ontvingen degene die het traject al doorlopen hebben een retail kaart of een OEM (dus alleen de kaart kaal in een doos)?
:) Je krijgt een retail kaart.....en ja ik heb hem al (zowat een jaar) binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
ah retail nice!
Ik heb ondertussen een oplossing gevonden. Mss ook interessant voor de mensen hier?
Bij mij werkt het precies wel.

Je moet in cmd msconfig openen en dan bij geavanceerd bootopties je ram zetten op 4095mb. Standaard staat die op 4096mb. Dus door 1mb te verlagen werkt die kaart dan wel omdat je dan niet op 4gb draait.

Weet niet of het bij anderen helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
M3 SMGII schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 15:33:
ah retail nice!
Ik heb ondertussen een oplossing gevonden. Mss ook interessant voor de mensen hier?
Bij mij werkt het precies wel.

Je moet in cmd msconfig openen en dan bij geavanceerd bootopties je ram zetten op 4095mb. Standaard staat die op 4096mb. Dus door 1mb te verlagen werkt die kaart dan wel omdat je dan niet op 4gb draait.

Weet niet of het bij anderen helpt?
Bij mij werkte dat dus niet...en tja..ik heb 8GB dus was het voor mij zowieso geen oplossing. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252241

Ik heb afgelopen weekend mijn Pc's overgezet naar Windows 7. Ging redelijk makkelijk tot ik dit probleem tegen kwam. Gelukkig ben ik door een vriendelijke mede-tweaker op het spoor van deze topic gezet

@M3 SMGII
Je bent nu 5 dagen verder. Werk dit nog steeds?
Ik zit er niet zo op te wachten om nu al weer nieuwe tunerkaarten te moeten kopen, zeker niet als ik daarvoor twee maanden in een omruil-molen moet zitten. Welke overigens wel erg coulant is van Hauppauge.
Als jouw actie definitief werkt is dat de goedkoopste en simpelste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Volgens mij is die -1MB oplossing ook een tijdelijke, die werkt een tijdje na een reboot.... maar uiteindelijk zelfde verhaal, iedere keer rebooten voor je TV wil kijken, en dan werkt het een paar uur of zo.

De enige oplossing is helaas de hardware vervangen. Waarom denk je dat Hauppauge ook een inruilprogramma heeft voor kaarten die verder gewoon perfect goed werken? :P

Proud to be an American.
Hier woon ik

Dus, even voor een duidelijke conclusie.

De beste dual tunerkaart als alternatief voor een 500 MCE is de 2200 MCE. Deze kaart kost zo'n 20 euro minder dan de kaart die ik 2 jaar geleden kocht.
Ik ben benieuwd wat ik dan bij zou moeten betalen.

Thanx voor jullie hulp en een goed 2010!

• TheVMaster
Anoniem: 252241 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:27:
Dus, even voor een duidelijke conclusie.

De beste dual tunerkaart als alternatief voor een 500 MCE is de 2200 MCE. Deze kaart kost zo'n 20 euro minder dan de kaart die ik 2 jaar geleden kocht.
Ik ben benieuwd wat ik dan bij zou moeten betalen.

Thanx voor jullie hulp en een goed 2010!
Waarschijnlijk net zoveel als de rest van de 'omruilers'. Ik moest begin dit jaar 60 euri bijbetalen (en de oude kaart opsturen).

• M3 SMGII
Anoniem: 252241 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:57:
Ik heb afgelopen weekend mijn Pc's overgezet naar Windows 7. Ging redelijk makkelijk tot ik dit probleem tegen kwam. Gelukkig ben ik door een vriendelijke mede-tweaker op het spoor van deze topic gezet

@M3 SMGII
Je bent nu 5 dagen verder. Werk dit nog steeds?
Ik zit er niet zo op te wachten om nu al weer nieuwe tunerkaarten te moeten kopen, zeker niet als ik daarvoor twee maanden in een omruil-molen moet zitten. Welke overigens wel erg coulant is van Hauppauge.
Als jouw actie definitief werkt is dat de goedkoopste en simpelste oplossing.
ja werkt nog steeds!
Na een week werkt het nog steeds bij mij. Geheugen is nu 3,25gb ipv 4gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mmm, als ze de 500 dus nog terug nemen 'update' ik mijn tunerkaart voor de helft van het geld (ik krijg er een digitale tuner bij die in de 500 niet zat)

Die 'work around' met het aflagen van het geheugen lijkt me toch minder aantrekkelijk. Ik heb 6 gb, dus dan moet ik wel veel aflagen voor ik het werkend krijg.

Heb inmiddels een mailtje naar Hauppauge gestuurd, ben benieuwd. Gelukkig heb ik nog een gewone tv ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Anoniem: 252241 schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 18:14:
mmm, als ze de 500 dus nog terug nemen 'update' ik mijn tunerkaart voor de helft van het geld (ik krijg er een digitale tuner bij die in de 500 niet zat)

Die 'work around' met het aflagen van het geheugen lijkt me toch minder aantrekkelijk. Ik heb 6 gb, dus dan moet ik wel veel aflagen voor ik het werkend krijg.

Heb inmiddels een mailtje naar Hauppauge gestuurd, ben benieuwd. Gelukkig heb ik nog een gewone tv ;-)
Je hebt dan inderdaad ook een DVB-T tuner. 'k moet zeggen dat ik die niet gebruik, maar hij zit er wel in. Ook heb je dan ipv (een 'ouderwetse') PCI kaart een (moderne) PCI-Express uitvoering :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-03 18:53
Dit weekend 2GB Ram bijgestoken in mijn W7 64-bit PC, wat het totaal op 4GB bracht :P. Vandaag wilde ik Windows Media Center opstarten maar het beeld stotterde. Gezien mijn frustraties met Hauppauge in het verleden wist ik direct dat het geen software maar een hardware/driver probleem was. Ik heb deze oplossing gevonden, waarvoor dank, maar ook al zet je het geheugengebruik op 4095MB, nu ziet Windows maar 3GB!

Op zich ben ik blij dat het terug werkt maar Hauppauge heeft me toch weer bij mijn ******! Ik ga een supportvraag indienen en proberen de kaart aan een kleine meerprijs om te ruilen voor een nieuwere. Ik laat weten of dat nog kan.

• Jumpman
Voor de mensen die nog van het Hauppauge ‘Change Program’ gebruik willen maken, hier mijn ervaring:
  • 13-08-2009 Contact gelegd omtrent de problemen met mijn Hauppauge PVR150MCE.
  • 18-08-2009 Omruilaanbieding gekregen voor de Hauppauge PVR150MCE voor een Hauppauge HVR 1700 met € 40,00 bijbetalen, gezien mijn probleem met Windows Vista/7 X64, 8GB en de Hauppauge PVR150MCE.
  • 11-11-2009 Betalings instructies (bankrekening in Duitsland) en verzendings instructies (verzendadres in England) voor de Hauppauge PVR150MCE ontvangen.
  • 14-11-2009 Betaald en de Hauppauge PVR150MCE opgestuurd.
  • 26-11-2009 Reminder gestuurd voor mijn ‘RMA’ en gevraagd wanneer ik de Hauppauge HVR1700 kon verwachten.
  • 15-12-2009 Reminder gestuurd voor mijn ‘RMA’ en gevraagd wanneer ik de Hauppauge HVR1700 kon verwachten.
  • 07-02-2010 Brief opgesteld met alle gebeurtenissen en dat ik nog steeds wacht op de Hauppauge HVR1700.
  • 16-02-2010 Pakketje van Hauppauge uit Dublin ontvangen met Hauppauge HVR1700 + Hauppauge Driver en WIN-TV DVD.
Beoordeel zelf, of je dit er voor over hebt om voor een kleine bijbetaling een nieuwe kaart te ontvangen. Het kan ook dat ik pech had, want ik zag in de nieuwe betalings instructies dat je nu moet betalen aan Hauppauge Luxemburg en niet meer aan Hauppauge Duitsland. Misschien dat het daarom zo lang duurde.

Detail in de antistatische bescherming zat de Hauppauge HVR1700 en een losse pin van 1,5 cm (!?). De bescherming was gesealed. Ik heb de kaart bekeken, maar ik kon niets wat miste ontdekken. Van het weekend maar proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 18-02-2010 19:21 ]

• Jumpman
18-02-2010 de Hauppauge HVR1700 geinstalleerd en wat een verademing vergeleken met de Haupauge PVR150MCE. De Hauppauge HVR1700 is kwalitatief beter als de Hauppauge PVR150MC. Het werkt goed, het geluid wordt goed doorgegeven.

Ik heb de Hauppauge HVR1700 in gebruik met 8GB DDR2 800MHz en Windows 7 Ultimate X64.

Driver: 1.43.27219.0 (07-08-2009)

De driver is afkomstig van de Hauppauge UK website, en is de laatste driver die ik kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
Mijn beurt:
  • 2 februari 2010: e-mail met melding dat mijn Wintv-pvr-150 & Windows 7 met 4GB niet willen werken. Daarna overschakeling in het Engels en aantonen met een screenshot dat het weldegelijk niet werkt.
  • 17 februari 2010: antwoord van Hauppauge met instructies voor terugzenden van de kaart
  • 22 februari 2010: pakketje gemaakt, kaart teruggestuurd en 40€ overgeschreven
  • 27 maart 2010: kaart nog altijd niet toegekomen. Nog eens herinnering gestuurd aan Hauppauge.
  • 1 april 2010: verontschuldigingen (op 1 april?!) en melding dat het 'pakket de stock zal verlaten'!
  • 20 april 2010: kaart nog altijd niet toegekomen. Tweede herinnering gestuurd. Zelfde dag antwoord dat ze het pakket proberen afleveren hebben maar zonder resultaat. Ik was op verlof en tijdens de kantooruren ben ik toch niet thuis 8)7. Voorstel gedaan om het pakket op mijn werk af te leveren.
  • 4 mei 2010: kaart afgeleverd bij de buren (niet op mijn werk). Intussen geïnstalleerd en werkend.
Dus in totaal bijna drie maanden wachten op een stomme tv-kaart. Hoewel ik de achterkant van de kaart iets moest plooien om goed te kunnen monteren in mijn kast, en in het begin de drivers moeilijk deden, heb ik de kaart nu goed werkend in mijn systeem zitten. De kwaliteit is iets beter dan de wintv-pvr-150 maar ja, kwaliteit van analoge kabel is toch brak in vergelijking met de digitale tv van tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mja, dat laatste stuk kun je Hauppage dan eigenlijk ook niet meer verwijten, dat zit meer bij de expediteur - laat me raden, TNT? :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
Hermes, nooit van gehoord eerlijk gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Kunnen ze in Nederland nog steeds niet gewoon 's avonds afleveren? :N

Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1 2 3 Laatste