Ik zal vanavond de mensen uit mijn poul benaderen via DM om een datum te regelen. Spartathijs was me al voor, dus ik denk dat we direct maar de uit en thuis wedstrijden onderling regelen.
Ik neem aan dat er ook geen bezwaren zijn vanuit de organisatie om uit en thuis wedstrijden op dezelfde dag te houden (mits beide partijen dit prima vinden)? Matches duren toch maar 10 minuten max, dus persoonlijk vind ik het dan wel fijn om direct de rematch te doen (zit je er toch wat beter in).
Wat doen we overigens in geval van disconnects? Uiteraard zou je dan een rematch moeten doen, want naar mijn weten kun je niet achterhalen waar de fout lag. Het gaat mij echter meer om de al reeds gespeelde wedstrijden uit de match. Gaan we er van uit dat behaalde resultaten blijven staan en dat je dus alleen een rematch doet voor de resterende wedstrijd(en)?
P.S. Als ik me niet vergis is de puntentelling van MSC als volgt:
- Win: 10 punten
- Loss: 1 punt
- +1 punt voor ieder doelpunt, tot een max van +10 (in beide gevallen)
Daarbij wordt dan geen onderscheid gemaakt in een loss met of zonder SD. Dit is tenminste de online telling, hoe dat in de offline cups verloopt weet ik eigenlijk niet, nooit zo op gelet.
Ik voel echter wel meer voor een eerlijkere telling waarbij je niet zo ver van elkaar komt te staan door wins en losses. Waarschijnlijk zul je dan ook doelsaldo moeten negeren, om te voorkomen dat iemand die met 10-11 verliest ineens hoger komt te staan dan iemand die net heeft gewonnen met 5-0.
Kortom: persoonlijk voel ik dan meer voor de voorgestelde situatie: 0 punten bij verlies, 3 bij winst en 1 bij verlies door SD.