congratz! Dat is wel heel even iets anders dan je kitlens
Thnx.GerardHenninger schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:38:
[...]
congratz! Dat is wel heel even iets anders dan je kitlens
Maarja, nu begint het pas. Want de eerste extra lens is gekocht.. En ik wil nog meer; flitser, 50mm f/1.8, evt. een vervanger voor de kitlens, maar dat moet allemaal maar een jaartje wachten denk ik. Belangrijkere uitgaven komen over minder dan een jaartje namelijk. Rijbewijs.

Geen D70
Kerel kwam achteraf nog even melden dat ik idd erg dikke vlek op m'n sensor had. Waarschijnlijk keer lens vervangen met mount naarboven toen er vogel in heeft zitten poepen ofzo.
[ Voor 18% gewijzigd door ThunderNet op 07-06-2007 14:43 ]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Maar goed, heb die van mij net pas. Afgelopen weekend een 400D
met een Sigma 17-70 DC gekocht.
Rib uit mijn lijf maar het is het waard. Kwam van een compact cameraatje af en als je zo'n goddelijk ding ding in je handen hebt
Schandalig.ThunderNet schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:42:
[afbeelding]
Geen D70wel schone sensor van m'n D200.. Blijkbaar vragen ze daar tegenwoordig geld voor bij konijn. Ook als je bij de kassa nog 1000+ euro aan andere dingen afrekent.
ThunderNet schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:42:
(...) Crumpler The That (...)

Zo, dat is ook anders een fijne combinatie.Fonzie27 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:44:
[...]
![]()
![]()
Maar goed, heb die van mij net pas. Afgelopen weekend een 400D
[afbeelding]
met een Sigma 17-70 DC gekocht.
[afbeelding]
Rib uit mijn lijf maar het is het waard. Kwam van een compact cameraatje af en als je zo'n goddelijk ding ding in je handen hebt, heerlijk zo vlak voor mijn vakantie.
Verwijderd
Dat heeft volgens mij iedereen die een beetje serieus met fotografie bezig is. Op mijn verlanglijstje staat ook een flitser en een leuke lichtsterke lens.RBH schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:42:
[...]
Thnx.Dat is zeker wat anders dan de kitlens.
![]()
Maarja, nu begint het pas. Want de eerste extra lens is gekocht.. En ik wil nog meer; flitser, 50mm f/1.8, evt. een vervanger voor de kitlens, maar dat moet allemaal maar een jaartje wachten denk ik. Belangrijkere uitgaven komen over minder dan een jaartje namelijk. Rijbewijs.
Is ook zo hoor, maar ik denk dat ik me nog maar even moet inhouden.Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:46:
[...]
Dat heeft volgens mij iedereen die een beetje serieus met fotografie bezig is. Op mijn verlanglijstje staat ook een flitser en een leuke lichtsterke lens.
Ben er nu een week mee aan het stoeien en vindt het een prima vervanger voor de kitlens. Lens is erg snel met de focus en is kwalitief goed te noemen voor een lens die door mij allround wordt gebruikt. Door zijn grote hoek is de lichtinval goed waardoor je niet altijd een flits nodig hebt. Ik kan hem je zeker aanraden maar wat misschien handiger is dat je gewoon je camera meeneemt en in de winkel gaat uitproberen. Ik heb mijn vrije zaterdag daar ook voor opgeoofferd en ging pas na 3 uur weg! Hulde aan die verkoper, heeft alles uitgelegd wat er maar uit te leggen viel.RBH schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:46:
[...]
Zo, dat is ook anders een fijne combinatie.Laat over een tijdje maar weten wat je van die Sigma vind, misschien tegen die tijd een leuke vervanger voor mijn kitlens..
Wil alleen nog een flitser erbij en de voorkeur gaat uit naar de speedlite 430, iemand daar ervaring mee?
[ Voor 6% gewijzigd door Fonzie27 op 07-06-2007 15:05 ]
Verwijderd
Onderweg: Pentax Asahi Takumar SMC 50mm 1.4! Joepie!
Nadat ik (weer) ben gaan studeren heb ik geen geld meer voor nieuwe objectieven. Na de kick die ik uit mijn CZJ Flektogon 35 2.4 heb gekregen die mijn (overigens van brandpunt niet vergelijkbare) 1000 euro lenzen voor de kont trapt, ben ik weer helemaal over op cheap ass ouwe meuk primelenzen.
*binnenkort wellicht TKA de canon 50mm 1.8 II ;)*
Nadat ik (weer) ben gaan studeren heb ik geen geld meer voor nieuwe objectieven. Na de kick die ik uit mijn CZJ Flektogon 35 2.4 heb gekregen die mijn (overigens van brandpunt niet vergelijkbare) 1000 euro lenzen voor de kont trapt, ben ik weer helemaal over op cheap ass ouwe meuk primelenzen.
*binnenkort wellicht TKA de canon 50mm 1.8 II ;)*
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 14:56 . Reden: kromme vergelijking even aangepast ]
Nope, DC staat voor cropped sensor only, dus niet te gebruiken op film of full frame (d)SLRsLens is erg snel met de focus (staat die DC ook voor)
Je hebt helemaal gelijk, nachtdienst gehad en nog niet helemaal wakkerRemy schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:01:
[...]
Nope, DC staat voor cropped sensor only, dus niet te gebruiken op film of full frame (d)SLRsSnelle/stille AF bij Sigma heeft de naam HSM
Veel plezier ermee trouwens, ik heb die 17-70 ook nog steeds op het oog als vervanger van mijn 18-125.
Verwijderd
Mag ik ook blij zijn als ik wat heb verkocht voor een goeie prijs??? 
Mijn fuji s5500 incl. 2x256 mb kaartjes, polafilter, 4 AA batterijen en garantie voor 200 euro, whoei!
Dan koste mn 400D mij ineens nog maar 345 euro
(of ik ga van die 200 euro mooie tas kopen, garantie betalen, nog meer zut halen
)
Mijn fuji s5500 incl. 2x256 mb kaartjes, polafilter, 4 AA batterijen en garantie voor 200 euro, whoei!
(of ik ga van die 200 euro mooie tas kopen, garantie betalen, nog meer zut halen
Zonder mijn 1D2 in de buurt, heb ik dat niet kunnen proberenGerardHenninger schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:12:
hahahahaha Floris.
Maar Floris, werkt die nieuwe sluiting ook op niet mk3 camera's een beetje goed?

Hij schiet voor het AD, sport. Met name voetbal, doet ook wat portretten van BN-ers (Fatima trlalala de Moreira etc.). Heeft nog 1.4Extenders liggen en stuurde me er net een mailtje over waar iets instond als "ik ben die gast die altijd zijn spullen sloopt".RedXraD schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:13:
[...]
Hier heb ik geen woorden voor... Dat als je een pro bent, er wel eens iets valt, en daardoor kaputt gaat, kan ik inkomen. Maar een FILTER verkeerd op een lens frummelen, en dus ook met dusdanig veel geweld dat de lens ook daadwerkelijk naar de filistijnen is, daar kom ik even niet in.
Is die kerel in zijn vrije tijd soms hoefsmid ofzo?

Gelukkig vind hij het zelf ook zonde, maar geeft aan dat je soms een shot moet maken en dat je dan minder op je spulletjes kunt letten in het heetst van de strijd. Blijft de truuk met het filter nog staan though
Bericht hierboven
Een mooie en vooral goede tas kan ik je echt aanraden. Heb wel eens eerder met alleen een klein tasje rondgelopen maar je komt altijd spullen te kort. En blij zijn? Tuurlijk, zou ook met een bigsmile ronlopen als ik nog maar een beetje hoefde bij te leggen, was in mijn geval helaas niet zoVerwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:11:
Mag ik ook blij zijn als ik wat heb verkocht voor een goeie prijs???
(of ik ga van die 200 euro mooie tas kopen, garantie betalen, nog meer zut halen)
Fatima Moreira de Melo is wel een reparatie waard
. Die gasten met die witte toeters staan elkaar bij voetbal vaak te verdringen, om het beste shot. Heel anders dan bij tennis.
[ Voor 25% gewijzigd door Toff op 07-06-2007 15:28 ]
Nieuwe sluiter voor de 1D2 is gemonteerd, sensor is schoongemaakt en ik heb 57.238 foto's gemaakt met de camera.
Bericht hierboven
Toch wel beetje blij nu, ondanks al die L-lenzen die hier langs flitsen
Heb net een SB-400 gekocht, hoef ik niet meer iedereen in het gezicht te flitsen, zodat ze verschrikt en bleek zijn. SB-600 komt op de lange termijn wel.

Baal wel dat de 50mm f/1.8 nog niet binnen is
Maar de aardige man was nog aan het wachten tot zijn camera binnen is. Ik wacht dus nog wel even met hem mee
Heb net een SB-400 gekocht, hoef ik niet meer iedereen in het gezicht te flitsen, zodat ze verschrikt en bleek zijn. SB-600 komt op de lange termijn wel.

Baal wel dat de 50mm f/1.8 nog niet binnen is
[ Voor 3% gewijzigd door allstarted1 op 07-06-2007 16:01 ]
Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |
Gefeli met die SB-400allstarted1 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:49:
Toch wel beetje blij nu, ondanks al die L-lenzen die hier langs flitsen![]()
[afbeelding]
Baal wel dat de 50mm f/1.8 nog niet binnen isMaar de aardige man was nog aan het wachten tot zijn camera binnen is. Even wachten nog dus
Lijkt me erg vervelend in het donker (gezien je de laatste paar dagen vaak in het partyfototopic te vinden bent...)
Ik weet hetRedXraD schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:55:
[...]
Gefeli met die SB-400Maar ermzz... je weet dat die 50/1.8 op je D40 alleen manual focus doet enzo he?
Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |
Inderdaad Konijnenberg.. Slecht teken ditVerwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:38:
[...]
Konijnenberg? Ik wacht ook al 1 a 2 weken op die van mij.
Ha! Verse spulletjes:
1x Apple Airport Extreme, waar ik McPhoto-B (backup van McPhoto6, de huidige foto-disk) aan kan hangen:

1x Epson PictureMate Inkt (maar dan het dubbelpak)

2x Conceptronic 2,5" USB&FW400 HDD behuizing, want dan kan ik mijn foto's ook als ik aan het werk ben veilig meenemen (op twee disks, want een RAID-1 behuizing voor 2,5" schijven kon ik niet vinden)

1x SanDisk Ultra II 2GB SD

2x SanDisk Extreme IV 2GB CF (want vriendin van me heeft mijn 3x 2GB UltraII meegenomen naar de G8 in Duitsland)
1x Apple Airport Extreme, waar ik McPhoto-B (backup van McPhoto6, de huidige foto-disk) aan kan hangen:

2x Conceptronic 2,5" USB&FW400 HDD behuizing, want dan kan ik mijn foto's ook als ik aan het werk ben veilig meenemen (op twee disks, want een RAID-1 behuizing voor 2,5" schijven kon ik niet vinden)

2x SanDisk Extreme IV 2GB CF (want vriendin van me heeft mijn 3x 2GB UltraII meegenomen naar de G8 in Duitsland)

Bericht hierboven
Ik zal morgen avond even wat duidelijkere foto's maken met inhoud dan;)Remy schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:56:
Ik geloof dat de tasnamen van de ontwerpers komen, aangezien zij ook gelijk de marketingafdeling zijn. En het zijn ook nog eens Australiërs.. dus tja, dat zegt genoeg
Maar ik vind het wel een koele backpack, en hij is ook in felrood te krijgenIk ga es uitzoeken wat er allemaal in kan
als je voorkeur hebt van welk aanzicht ed hoor ik eht wel.
En als je er één aanschaft zou ik eens in een winkel gaan kijken. de witte is namelijk niet zo wit als op foto's maar een beetje grijzer (erg jammer vond ik) rood is ook niet echt donker voor zover ik weet, erg vaagjes....australiërs hé
PotverNikonMe, wat een leuke spulletjes allemaal. Hou je er wel rekening mee dat er nog een tas van ruim 400 euro bij moet komenFloris schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:13:
Ha! Verse spulletjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Ik heb gisteren aangeschaft:
Canon 1D mark II n

Canon EF 24-70mm f/2.8L USM

Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM

Canon Speedlite 580EX

2x Canon UV Filter 77 mm

2x Canon NP-E3 accu

Lowepro Backpack Road Runner AW

5x SanDisk Extreme IV CompactFlash 8GB

Wel jammer dat je bij verschillende zaken moet kopen i.v.m. prijsverschillen.
Ik heb de helft bij cameranu.nl gekocht, de andere helft komt van konijn.
Is mijn setje weer compleet.
(en voor de mensen die denken dat ik gek ben om zoveel in 1x aan te schaffen: ik heb mijn Nikon
spullen verkocht dus uiteindelijk valt het best mee)
Canon 1D mark II n

Canon Speedlite 580EX

2x Canon UV Filter 77 mm

2x Canon NP-E3 accu

(en voor de mensen die denken dat ik gek ben om zoveel in 1x aan te schaffen: ik heb mijn Nikon
Niks dark side aan, jullie waren de light side met je rare beige lenzen
Maar wel een set om van te kwijlen idd
Ha koel: ben wel benieuwd naar de grootte / diepte van het topvak, en hoe de indeling / ruimte is van het fotovak dansapphire schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:12:
[...]
Ik zal morgen avond even wat duidelijkere foto's maken met inhoud dan;)
als je voorkeur hebt van welk aanzicht ed hoor ik eht wel.
Hmm en dat felrode leek me juist zo koel. Zal wel in de shop gaan kijken danEn als je er één aanschaft zou ik eens in een winkel gaan kijken. de witte is namelijk niet zo wit als op foto's maar een beetje grijzer (erg jammer vond ik) rood is ook niet echt donker voor zover ik weet, erg vaagjes....australiërs hé
heel appart, op IRC zijn we het meest verbaasd over de gigantische berg CF kaartjes, en vragen we ons toch af wat je met zoveel geheugen wilt gaan doen.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:53:
een hoop leuks..
erg lekker setje verder hoor.
[ Voor 38% gewijzigd door Korras op 08-06-2007 12:09 ]
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Leuk spul allemaal.... MAAR.... koop ook nog even een aantal SD kaartjes. Ik zie dat je nu dus 8 GB CF kaartjes heb gekocht (pas je trouwens op met 8 GB, want als er iets gebeurd dan ben je in 1 klap heel veel foto's kwijt), maar SD kan ook nog in je camera.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:53:
Canon 1D mark II n
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Canon Speedlite 580EX
[afbeelding]
2x Canon UV Filter 77 mm
[afbeelding]
2x Canon NP-E3 accu
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Als ik jou was zou ik een 4GB SD en 4GB CF kaartje in je camera doen om zo het risico te verspreiden.
Gefeliciteerd met je aankoop iig!
p.s.
Waarom niet een mk3 eigenlijk?
Verwijderd
Had je niet liever Hoya of B+W UV filters willen hebben ipv Canon filters?
Pfff wat een set zeg!
Veel plezier ermee..
Wat een overstap
Pfff wat een set zeg!
Wat een overstap
Fraai zeg...veel plezier ermee.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:53:
Canon 1D mark II n
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Canon Speedlite 580EX
[afbeelding]
2x Canon UV Filter 77 mm
[afbeelding]
2x Canon NP-E3 accu
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
waar kwam je vandaan qua Nikon spul?
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
NiceOrion84 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:51:
[afbeelding]
Heerlijk, die Ring-SWM en VR. 300mm gaat prima op 1/30
Een van de eerste plaatjes:
[afbeelding]
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:53:
Canon 1D mark II n
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Canon Speedlite 580EX
[afbeelding]
2x Canon UV Filter 77 mm
[afbeelding]
2x Canon NP-E3 accu
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat een grandioze overstap! Dat ziet er echt goed uit.
Verwijderd
Foto's schietenKorras schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:08:
[...]
heel appart, op IRC zijn we het meest verbaasd over de gigantische berg CF kaartjes, en vragen we ons toch af wat je met zoveel geheugen wilt gaan doen.
Nee, is ook voor mijn andere camera, en ik heb een hekel aan images banks.
Ik fotografeer voor Persfoto.com en nog wat andere bladen, en als ik mij shoot heb gedaan lever ik mijn CF kaart in en krijg ik later weer terug.
Zo kan ik wat rouleren.
Verwijderd
Ik had nog een 1gb sd liggen, en gebruik ik alleen om mijn instellingen van mijn camera op te slaan.GerardHenninger schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:09:
[...]
Leuk spul allemaal.... MAAR.... koop ook nog even een aantal SD kaartjes. Ik zie dat je nu dus 8 GB CF kaartjes heb gekocht (pas je trouwens op met 8 GB, want als er iets gebeurd dan ben je in 1 klap heel veel foto's kwijt), maar SD kan ook nog in je camera.
Als ik jou was zou ik een 4GB SD en 4GB CF kaartje in je camera doen om zo het risico te verspreiden.
Gefeliciteerd met je aankoop iig!
p.s.
Waarom niet een mk3 eigenlijk?
MKIII = MKIIn + € 1000,- en een wachttijd (Canon krijgt sporadisch maar wat binnen dit jaar)
Verwijderd
Nikon D100 (backup camera)YellowCube schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:42:
[...]
Fraai zeg...veel plezier ermee.
waar kwam je vandaan qua Nikon spul?
Nikon D2H
70-200 vr 2.8
28-70 2.8
17-55 2.8
SB-80 flitser
Omdat ik fotografeer voor Persfoto.com ben ik overgestapt,
we hebben een aantal grotere lenzen van "de zaak" en scheelt me weer in aanschaf.

Helaas met een groot diafragma geschoten, dus niet zo heel scherp en ruisvrij. Leuke toevoeging aan de collectie, zo'n Canon EOS 30D + BG-E2! Doet alleen wel heel erg zeer aan mijn hand nu, ookal heb ik 'm maar een kwartiertje vastgehouden. Wat een verschil met een 350D! Vooral het geluid is vaag, net alsof de 350D een extra geluidschip en speaker heeft om een vaag geluid te produceren
Op foto 2 is de camera te zien op een statief van Fancier, de FT6307 met snelkoppeling. Daarnaast ook mijn nieuwe notebook die ik voor mijn verjaardag gekocht heb. Samen een geweldig duo (wat te denken van remote shooting!?).
* Nik very very happy, en net optijd, prijs was 888 euro (body, vóór cashback), en ligt nu weer op 925 euro...
[ Voor 15% gewijzigd door Nik op 08-06-2007 14:26 ]
Verwijderd
Nou ik had anders een 70-200 vr 2.8 in lichtgrijze uitvoering.RedXraD schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:04:
[...]
Niks dark side aan, jullie waren de light side met je rare beige lenzen
Maar wel een set om van te kwijlen idd
Hoevaak ik geen reackties heb gehad wat voor converter ik gebruik voor een Nikon camera
en Canon lenzen??
Was gewoon mijn 1,4 converter
Hou je d'r wel rekening mee dat SD kaartjes sneller zijn in je camera ? Mocht je veel op 8.5 fps schieten, dan is je buffer sneller leeg op een SD kaartje dan op een CF kaartje.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:08:
[...]
Ik had nog een 1gb sd liggen, en gebruik ik alleen om mijn instellingen van mijn camera op te slaan.
MKIII = MKIIn + € 1000,- en een wachttijd (Canon krijgt sporadisch maar wat binnen dit jaar)
Verwijderd

Een 430 EX flitser en de 70-200mm F4 L
Wat een lekkere lens zeg zo snel met de focus en haarscherp!
Moet er alleen nog wat spullen bij hebben binnenkort grip en een omnibounce
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 16:12 ]
Gisteren zag ik op een terrasje een klein Japans meisje zitten met 400d + zelfde setup. Meer camera dan vrouwtje , wel apart. Vond het wel knap dat ze nog in balans kon blijvenVerwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:39:
[afbeelding]
Een 430 EX flitser en de 70-200mm F4 L
Wat een lekkere lens zeg zo snel met de focus en haarscherp!
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Dus ook gekocht bij Kamera-Express? € 5 verzendkosten was ook lekker laag, zojuist de cashback aanvraagformulieren op de bus gedaan. De € 295 cashback van de vorige aanschaffen was ook een paar weken geleden binnen. Dus nu al een totaal van € 395 aan kortingen van Canon.proller schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:12:
* ajhaverkamp very very happy, en net optijd, prijs was 888 euro (body, vóór cashback), en ligt nu weer op 925 euro...
Geluid van de 30D sluiter is inderdaad lekker zacht. Scheelt ook bakken met mijn 20D. Ook al die aanpassingen tov de 20D zijn een mooie vooruitgang. Zal straks wel een beetje behelpen worden, als ik de 20D weer heel terug heb.
@Reboq: lekkere set!
This footer is intentionally left blank
Yep, ookal had KE blijkbaar leveringsproblemen. Ik heb een 30D body besteld, maar krijg een doosje met 30D kit (17-85 IS USM). Helaas niet die lens in de doosajhaverkamp schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:58:
[...]
Dus ook gekocht bij Kamera-Express? € 5 verzendkosten was ook lekker laag, zojuist de cashback aanvraagformulieren op de bus gedaan. De € 295 cashback van de vorige aanschaffen was ook een paar weken geleden binnen. Dus nu al een totaal van € 395 aan kortingen van Canon.
Geluid van de 30D sluiter is inderdaad lekker zacht. Scheelt ook bakken met mijn 20D. Ook al die aanpassingen tov de 20D zijn een mooie vooruitgang. Zal straks wel een beetje behelpen worden, als ik de 20D weer heel terug heb.
@Reboq: lekkere set!
Misschien hebben ze zo die actie kunnen financieren. Er komt natuurlijk 150 euro binnen via de cashback voor hun, waarop zij die 17-85 weer doorverkopen.
Zit nu alleen wel met de streepjescode van een kit, maar een bon van een body. Nu heb ik die 17-85 wél (ooit eens los gekocht), maar zouden ze dat accepteren? Iig KE maar eens bellen. Vreemde zaak met een luchtje iig.
Heeeeeeeey, zo'n doos heb ik ook gehad van KE. Heb nog niet de energie gehad er achteraan te bellen maar cashbacken was geen probleem (heb vooraf naar de lage prijs geinformeerd) volgens een medewerker. En ach, op zowel de kit als de alleen de body zit dezelfde cashback dus ik gok dat Canon daar niet echt moeilijk over doet.
Nee, op de 30D zit 100 euro, op de 17-85 IS USM zit 150 euro, totaal dus 250 euro cashback. Ik twijffel heel erg of ik beiden zal claimen, of alleen de body. Immers, ben ik ook in het bezit van de 17-85 (ookal heb ik die al een paar maandjes terug gekocht).Servor schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 15:41:
Heeeeeeeey, zo'n doos heb ik ook gehad van KE. Heb nog niet de energie gehad er achteraan te bellen maar cashbacken was geen probleem (heb vooraf naar de lage prijs geinformeerd) volgens een medewerker. En ach, op zowel de kit als de alleen de body zit dezelfde cashback dus ik gok dat Canon daar niet echt moeilijk over doet.
Een foto van mijn Canon 17-35mm/2.8 getrokken, maar zal de volgende keer met scherptediepte rekening moeten houden. De diafragma van mijn 50mm meer afknijpen richting f/11 of meer.

Heh, zo eentje heb ik er ook. Hopelijk niet al te lang meer though
Bericht hierboven
Ik bedoelde meer dat zowel op de kit als op de body 100 euro cashback zit.proller schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 16:01:
[...]
Nee, op de 30D zit 100 euro, op de 17-85 IS USM zit 150 euro, totaal dus 250 euro cashback. Ik twijffel heel erg of ik beiden zal claimen, of alleen de body. Immers, ben ik ook in het bezit van de 17-85 (ookal heb ik die al een paar maandjes terug gekocht).
Bij gebrek aan een betere plek om mijn opgekropte chagrijnigheid te luchten, doe ik het hier 
Vandaag zou ik een 70-200 sigma kopen. Nu ben ik al 2 maand opzoek naar dat ding (2e hands) en elke keer als ik 1 vind blijkt er iets mis. Vijf kandidaten gingen voor deze van vandaag, waarvan ik 2 pas in het echt heb afgewezen en dus voor die 2 flink heb zitten reizen. Vandaag van Groningen naar Aalsmeer geweest met de auto, om erachter te komen dat de lens 15mm frontfocus heeft en de meeste objecten vanaf F5.6 of F.8 scherp in beeld heeft.
Had van te voren gevraagd of hij een focustest wou doen en dat heeft hij ook, maar zijn resultaat was niet wat ik kreeg (ben 45 minuten bezig geweest test-charts te schieten om te kijken of ik het beter kreeg).
Kortom, wederom geen 70-200 2.8...ik heb besloten hem of niet te kopen, of nieuw.
(en ja, ook in reallife foto's zag je overduidelijk dat je onderwerp consequent buiten de dof lag, ook op F5.6 veelal)
Vandaag zou ik een 70-200 sigma kopen. Nu ben ik al 2 maand opzoek naar dat ding (2e hands) en elke keer als ik 1 vind blijkt er iets mis. Vijf kandidaten gingen voor deze van vandaag, waarvan ik 2 pas in het echt heb afgewezen en dus voor die 2 flink heb zitten reizen. Vandaag van Groningen naar Aalsmeer geweest met de auto, om erachter te komen dat de lens 15mm frontfocus heeft en de meeste objecten vanaf F5.6 of F.8 scherp in beeld heeft.
Had van te voren gevraagd of hij een focustest wou doen en dat heeft hij ook, maar zijn resultaat was niet wat ik kreeg (ben 45 minuten bezig geweest test-charts te schieten om te kijken of ik het beter kreeg).
Kortom, wederom geen 70-200 2.8...ik heb besloten hem of niet te kopen, of nieuw.
(en ja, ook in reallife foto's zag je overduidelijk dat je onderwerp consequent buiten de dof lag, ook op F5.6 veelal)
[ Voor 6% gewijzigd door Nomad op 08-06-2007 20:23 ]
Zo, na 3.5 weken eindelijk mijn aankoop binnen 
De Tamron 28-75 2.8

Hij voelt iig een stuk beter aan dan de standaard D50 Kitlens
De Tamron 28-75 2.8

Hij voelt iig een stuk beter aan dan de standaard D50 Kitlens
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Verwijderd
GerardHenninger schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:27:
[...]
Hou je d'r wel rekening mee dat SD kaartjes sneller zijn in je camera ? Mocht je veel op 8.5 fps schieten, dan is je buffer sneller leeg op een SD kaartje dan op een CF kaartje.
De CF extreme 4 = 40mb lezen en schrijven
De SD extreme 3 = 20mb lezen en schrijven.
Echt de extreme 4 kan de camera goed bijhouden hoor...
Mijn 30D zat met zijn doos in een macro kit doos, helaas zonder de 100 F/2.8, maar die had ik toch al. Die kitdoos zat in de verpakkingsdoos. Dus doos in doos in doos, goed verpakt.proller schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 15:31:
[...]
Yep, ookal had KE blijkbaar leveringsproblemen. Ik heb een 30D body besteld, maar krijg een doosje met 30D kit (17-85 IS USM). Helaas niet die lens in de doos
Misschien hebben ze zo die actie kunnen financieren. Er komt natuurlijk 150 euro binnen via de cashback voor hun, waarop zij die 17-85 weer doorverkopen.
Zit nu alleen wel met de streepjescode van een kit, maar een bon van een body. Nu heb ik die 17-85 wél (ooit eens los gekocht), maar zouden ze dat accepteren? Iig KE maar eens bellen. Vreemde zaak met een luchtje iig.
Op die kitdoos zit ook een barcode, net als op de doos van de 30D body. Op de factuur staat enkel de 30D vermeld. Dus valt er niks meer te claimen dan een 30D (€ 100).
Ik had al gezocht naar een barcode op mijn macro kitdoos, kon hem niet vinden. Zojuist de doos nog 2x onderzocht en hem uiteindelijk wel op de onderkant gevonden.
[ Voor 7% gewijzigd door ajhaverkamp op 08-06-2007 22:20 ]
This footer is intentionally left blank
Zo, nu even een IRL pic van mij. 
350D + BG-E3 + 70-200 f/4L (= vandaag binnen gekomen
)
Gemonteerd op een oud Velbon statief van mijn vader btw.

Nog 3 foto's:
Toch best imposant, zo gezien.
Overzichtfotootje nr.1
Overzichtfotootje nr.2
350D + BG-E3 + 70-200 f/4L (= vandaag binnen gekomen

Nog 3 foto's:
Toch best imposant, zo gezien.
Overzichtfotootje nr.1
Overzichtfotootje nr.2
Moet je niet sparen voor een echte Nikon 70-200 afs vr dan? Van Sigma wordt jij toch niet vrolijkNomad schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 20:22:
Bij gebrek aan een betere plek om mijn opgekropte chagrijnigheid te luchten, doe ik het hier
Vandaag zou ik een 70-200 sigma kopen. Nu ben ik al 2 maand opzoek naar dat ding (2e hands)
Helaas.....Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 22:09:
[...]
![]()
De CF extreme 4 = 40mb lezen en schrijven
De SD extreme 3 = 20mb lezen en schrijven.
Echt de extreme 4 kan de camera goed bijhouden hoor...
SanDisk Extreme IV 4GB - 7.402MB/sec
SanDisk Ultra II 2GB - 8.265MB/sec
Kan even geen 4GB voorbeeld vinden, maar SD is echt sneller of je nou Extreme IV hebt of niet.
Maar goed, lekker mierenneuken. Maar ik schiet iig op SD.
Oh.. ik wil ook effe meedoen met al die aankopen; vandaag kwam m'n accu binnen!

Ben nu 130 euro armer.
Nu niets meer uitgeven en sparen voor ECHT leuke dingen, heh Floris!
Verwijderd
hehe dat is toevallig heb zelf ook nog dat oude velbon statief in gebruik!! misschien een beetje zwaar mel wel stevig!RBH schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 22:51:
Zo, nu even een IRL pic van mij.
350D + BG-E3 + 70-200 f/4L (= vandaag binnen gekomen)
2[/url]
Een Apacer AE161 interne card reader dat in een diskettestationvakje (3,5") past, enkele testen met hdtune en enkele CF-kaartjes:
[edit]
Hama 30-1 card reader (00055348) als vergelijkmateriaal bijposten:
- Ridata 256MB : 4,7 MB/s
- Sandisk Ultra II 2GB : 11,0 MB/s
- Sandisk Ultra II 4GB : 9,9 MB/s
[edit]
Hama 30-1 card reader (00055348) als vergelijkmateriaal bijposten:
- Ridata 256MB : 4,5 MB/s
- Sandisk Ultra II 2GB : 6,1 MB/s
- Sandisk Ultra II 4GB : 6,1 MB/s
[ Voor 17% gewijzigd door rapture op 09-06-2007 19:39 ]
Ja, misschien wel. Ik ga nu met 5 minuten naar konijnenberg, daar ga ik een berg van die 70-200's testen en als er 1 bevalt dan is het prima, anders....godzamme 1900 euro voor een 70-200VR is me echt teveel. Dan koop ik wel een scooter ofzobouwfraude schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 23:30:
[...]
Moet je niet sparen voor een echte Nikon 70-200 afs vr dan? Van Sigma wordt jij toch niet vrolijk
Als er ook geen goede bij konijn ligt dan stop ik er algeheel mee qua telelens
Hij is idd onhandig zwaar ja.. Maar wel super stevig idd!Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 01:20:
[...]
hehe dat is toevallig heb zelf ook nog dat oude velbon statief in gebruik!! misschien een beetje zwaar mel wel stevig!
tis gelukt, ze hadden er 5 op voorraad, allemaal getest, 1 daarvan bleek in orde met slechts 2 of 3mm frontfocus wat soms ook helemaal niet aanwezig leek. De andere 4 hadden tussen 7 en 13mm frontfocus, (preciese waardes: 7mm, 10mm, 11mm, 13mm)...kortom, sigma wat een klote QC hebben jullie, maar goed. Heb er nu een goede uitgepluktNomad schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 11:09:
[...]
Ja, misschien wel. Ik ga nu met 5 minuten naar konijnenberg, daar ga ik een berg van die 70-200's testen en als er 1 bevalt dan is het prima, anders....godzamme 1900 euro voor een 70-200VR is me echt teveel. Dan koop ik wel een scooter ofzo, stop ik met mijn studie en ga ik op straat hangen.
Als er ook geen goede bij konijn ligt dan stop ik er algeheel mee qua telelens
Is happy

[ Voor 4% gewijzigd door Nomad op 09-06-2007 19:33 ]
Ik heb zelf een 4GB Kingston Elite Pro kaartje (45x), toentertijd 235 euro voor betaald
.
Nu heb ik vandaag op de landmachtdagen een burst geschoten tot de buffer vol was (5D heeft nog best een behoorlijk buffer). Nu vroeg ik mij echter af, omdat ik toch een kaartje erbij moet hebben, wat voor soort ik het beste kan nemen. Ik kan kiezen voor het volgende:
8GB Ultra II = €109
4GB Extreme III = € 62.50
8GB Extreme III = €134.50
Nu twijfel ik tussen 8GB Ultra II of 4GB Extreme III.
Ik weet namelijk niet wat het verschil is in snelheid tussen de 4GB Kingston die ik nu heb en de Ultra II en Extreme III variant in combinatie met mijn camera.
Ik vond namelijk dat mijn camera nog best even bezig was om mijn volledige buffer weg te schrijven. De foto's zijn ook vaak 15 a 17 MB per stuk.

Nu heb ik vandaag op de landmachtdagen een burst geschoten tot de buffer vol was (5D heeft nog best een behoorlijk buffer). Nu vroeg ik mij echter af, omdat ik toch een kaartje erbij moet hebben, wat voor soort ik het beste kan nemen. Ik kan kiezen voor het volgende:
8GB Ultra II = €109
4GB Extreme III = € 62.50
8GB Extreme III = €134.50
Nu twijfel ik tussen 8GB Ultra II of 4GB Extreme III.
Ik weet namelijk niet wat het verschil is in snelheid tussen de 4GB Kingston die ik nu heb en de Ultra II en Extreme III variant in combinatie met mijn camera.
Ik vond namelijk dat mijn camera nog best even bezig was om mijn volledige buffer weg te schrijven. De foto's zijn ook vaak 15 a 17 MB per stuk.
Sandisk Ultra II wordt door de camera niet eens volledig benut, ik zou voor meer opslag wegens grote foto's kiezen.
thanks neo en rbh. Morgen meteen even proberen, heb voor mijn studie een fotodagje georganiseerd wat dus morgen is (we hopen het beste met het weer
). Wat portretjes schieten e.d. moet er wel in zitten
Ben toch benieuwd wat ze met die vier gebruikte objectieven gaan doen daar...Nomad schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 19:21:
[...]
De andere 4 hadden tussen 7 en 13mm frontfocus, (preciese waardes: 7mm, 10mm, 11mm, 13mm)...kortom, sigma wat een klote QC hebben jullie,
Een Crumpler Pretty Boy XXXL 
Voor als ik niet alles mee wil meenemen en/of m'n rugzak te lomp is.
Zal nog aantal pics maken voor in het tassentopic.
Voor als ik niet alles mee wil meenemen en/of m'n rugzak te lomp is.
Zal nog aantal pics maken voor in het tassentopic.

I served in a company of heroes.
Prima ding, heb hem zelf ook met exact dezelfde reden. Op locatie is die Karachi outpost vaak té lomp en dan is dit ideaal. Of wanneer je gewoon een dagje gaat stappen, za-lig
gebruikte? Ik heb ze even in de winkel getest, meer niet, dus van gebruikt zou ik niet willen spreken. Bij de reparatie afdeling moest ik steeds een nieuwe lens halen, hij vroeg wel steeds hoeveel mm's enzo, maar of ze ook wat met mijn bevindingen doen betwijfel ik. Ze zetten ze gewoon terug in de kast en verkopen ze volgens mij.Toff schreef op zondag 10 juni 2007 @ 00:31:
[...]
Ben toch benieuwd wat ze met die vier gebruikte objectieven gaan doen daar...
Alle 4 die over waren hebben naar mijn mening gewoon teveel front-focus om te mogen verkopen, je ziet het zo duidelijk in je foto's......
[ Voor 3% gewijzigd door Nomad op 10-06-2007 09:03 ]

Voor mij is het een Crumpler Pretty Boy BagPack XL geworden (goede naam btw
@messi: hoe bevalt die tamron lens? Zat naar die lens te kijken als vervanging voor kitlens namelijk.
[ Voor 13% gewijzigd door JochemvL op 10-06-2007 15:15 ]
Beetje late reactie. Maar ben gisteren voor het eerst echt serieus buiten met de SU-800 bezig geweest. En buiten moet hij toch echt wel een line-of sight hebben met de sensor op mn SB800.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:59:
[...]
Ben heel erg benieuwd naar je bevindingen. ik werk veel met draadloos flitsen (3x SB-800) en doe dat nu nog met het interne flitsertje of door een SB-800 op de camera te zetten, maar zit er ook al een tijdje aan te denken om deze commander te kopen. Scheelt het echt veel qua bereik?
Binnen doet hij het uitstekend, perfect om hoekjes heen enzo.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Misschien een stomme vraag, maar hoe test je of je een lens front of backfocus heeft?
Ik denk dat een EOS 5D een ultra II kaartje wel aankan, of het ik het mis?rapture schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 19:40:
Sandisk Ultra II wordt door de camera niet eens volledig benut, ik zou voor meer opslag wegens grote foto's kiezen.
Maar ik heb nog een andere optie op het oog: http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=36686
Lijkt me niet verkeerd op vakantie, 80GB voor 119 euro is ook niet duur.
Ze moeten wel een hevige processor insteken om van ongeveer 5 à 6 MB/s naar 10 MB/s van Ultra II te geraken.Fairy schreef op zondag 10 juni 2007 @ 16:29:
Ik denk dat een EOS 5D een ultra II kaartje wel aankan, of het ik het mis?
Dikke kaartjes en filesystemoverhead kan de processor van de camera overbelasten zodat de performance achteruit gaat. Een duel tussen 2 kaartjes van 4 GB mag wel?There does appear to be a slight decrease in performance when using the 4 GB SanDisk Ultra II card, this is likely to be due to difference performance characteristics and the fact that this card requires the FAT32 file system. Other than this there's really not a huge amount of difference between the two fast SanDisk and Lexar cards. You should never really expect any single image write process to take more than three seconds, which is very good.
[...]
Card performance: RAW continuous burst write
Card Canon EOS 5D write speed (12.8 MP RAW files)
1 GB SanDisk Extreme III 8,300 KB/sec
2 GB Lexar Pro 80x 7,011 KB/sec
4 GB SanDisk Ultra II 5,131 KB/sec http://www.dpreview.com/reviews/canoneos5d/page11.asp
Ideaal voor mijn massale foto's dat ik op festivals wil trekken. Eventjes laten overpompen, hou wel rekening dat een 4GB kaartje leegtrekken een kwartier kost en de accu gaat 2 uur mee. In totaal kan je dus maximaal 8x een 4 GB kaartje leegtrekken. Als ik per festivaldag 4 zulke kaartjes vol maak, dan zal ik 2 festivaldagen met de image tank kunnen werken. Daarna de laatste geheugenkaartjes volmaken.Maar ik heb nog een andere optie op het oog: http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=36686
[ Voor 20% gewijzigd door rapture op 10-06-2007 19:48 ]
Die lijkt wel verdácht veel op die Seitec imagetank die ik vorige week heb gekocht. Zie het imagetank-topic.Fairy schreef op zondag 10 juni 2007 @ 16:29:
[...]
Maar ik heb nog een andere optie op het oog: http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=36686
Fijne tas, heb 'm zelf ook sinds kort in huis. 't Is misschien wel een weinig origineel merk, maar m'n D50 met 70-300VR past vrijwel rechtop in het compartiment. Zou alleen niet weten waar je een laptop tussen zou moeten schuivenJochemvL schreef op zondag 10 juni 2007 @ 15:14:Voor mij is het een Crumpler Pretty Boy BagPack XL geworden
Vanaf een statief, je staat zelf namelijk lang niet stil genoeg voor het milimeterwerk.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Ja die tas wil ik ook nog eens gaan bekijken, lijkt me wel een fijn formaat.JochemvL schreef op zondag 10 juni 2007 @ 15:14:
Voor mij is het een Crumpler Pretty Boy BagPack XL geworden (goede naam btw). Ben er erg blij mee
Rugzak is voor mij net aangeschafte Canon EOS400D + kitlens (komt een Sigma 70-300mm aan) en voor mijn laptopje. Erg multifunctionele tas zo!
Ik heb nu een Crumpler Shrinkle, maar die is nooit helemaal vol bij mij
In deze tas moeten wel minimaal 350D + 18-50 + 70-200 (f4) + 85 en twee flitsers kunnen,
en een 15,4" laptop, denk je dat dat gaat passen? Ik zal eens langsgaan bij zo'n Crumpler winkel
Hij bevalt prima, ietwat aan de zware kant, maar een hele verbetering tov de 18-55. Manueel focussen gaat ook een stuk beter nu er een echte focus ring op zit in plaats van dat ielige ding op de kitlens. Kwaliteit is, voor zover ik dat kan zien, prima!JochemvL schreef op zondag 10 juni 2007 @ 15:14:
@messi: hoe bevalt die tamron lens? Zat naar die lens te kijken als vervanging voor kitlens namelijk.
Maar ik heb er nog niet heel veel mee kunnen doen. Eerste indruk is iig goed
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
In het hoofd vak zit bij mij iig een vak welke achter het camera gedeelte langs gaat. Hier pas mijn laptop goed in. (13" macbook). Als het goed is pas een 15" ook gewoon.Poplitius schreef op maandag 11 juni 2007 @ 09:03:
[...]
Fijne tas, heb 'm zelf ook sinds kort in huis. 't Is misschien wel een weinig origineel merk, maar m'n D50 met 70-300VR past vrijwel rechtop in het compartiment. Zou alleen niet weten waar je een laptop tussen zou moeten schuiven
Ik zou als ik jou was gewoon eens langs gaan met al je gearCyclonist schreef op maandag 11 juni 2007 @ 09:32:
[...]
Ja die tas wil ik ook nog eens gaan bekijken, lijkt me wel een fijn formaat.
Ik heb nu een Crumpler Shrinkle, maar die is nooit helemaal vol bij mij![]()
In deze tas moeten wel minimaal 350D + 18-50 + 70-200 (f4) + 85 en twee flitsers kunnen,
en een 15,4" laptop, denk je dat dat gaat passen? Ik zal eens langsgaan bij zo'n Crumpler winkel
Ik denk dat ik maar eens langs de photoshop ga lopen en de lens gewoon op mijn camera ga zettenmessi schreef op maandag 11 juni 2007 @ 09:53:
[...]
Hij bevalt prima, ietwat aan de zware kant, maar een hele verbetering tov de 18-55. Manueel focussen gaat ook een stuk beter nu er een echte focus ring op zit in plaats van dat ielige ding op de kitlens. Kwaliteit is, voor zover ik dat kan zien, prima!
Maar ik heb er nog niet heel veel mee kunnen doen. Eerste indruk is iig goed
[ Voor 19% gewijzigd door JochemvL op 11-06-2007 23:46 ]
Oeh oeh oeh, met een beetje geluk zijn mijn speeltjes ook binnen vanmiddag...
Nikon D80 Body
Nikon AF-S 18-200mm F/3.5-5.6 G DX VR IF ED + HB-35
Sandisk SD 2.0GB, Extreme III Secure Digital Card
En nog wat losse zut...
Ben heel benieuwd... Ter uitbreiding van mijn arsenaal en ter vervanging van mijn D70 die nu nog doet, maar die ik graag als reserve wil houden voor ragdingen, bierfeestachtige toestanden, andere nare omstandigheden.
Nikon D80 Body
Nikon AF-S 18-200mm F/3.5-5.6 G DX VR IF ED + HB-35
Sandisk SD 2.0GB, Extreme III Secure Digital Card
En nog wat losse zut...
Ben heel benieuwd... Ter uitbreiding van mijn arsenaal en ter vervanging van mijn D70 die nu nog doet, maar die ik graag als reserve wil houden voor ragdingen, bierfeestachtige toestanden, andere nare omstandigheden.

Canon 50mm f 1.8 II
Heb hem sinds vorige week ergens. Ben dr blij mee, nog niet veel foto's mee gemaakt maar de bokeh is super en hij is ook lekker lichtsterk
De autofocus maakt wel een pleurisherrie en vol open is er bij bepaalde omstandigheden behoorlijk veel CA maar het blijft een super dingetje voor die prijs
(91 euro incl verzendkosten)
Okee handig om te weten.. ik wil ook zo'n Sigma halen binnenkort, maar ik kijk dan eerst even verder voordat ik voor niets naar Konijn rij en ze alleen nog maar de 4 gare lenzen hebben.Nomad schreef op zondag 10 juni 2007 @ 09:02:
[...]
gebruikte? Ik heb ze even in de winkel getest, meer niet, dus van gebruikt zou ik niet willen spreken. Bij de reparatie afdeling moest ik steeds een nieuwe lens halen, hij vroeg wel steeds hoeveel mm's enzo, maar of ze ook wat met mijn bevindingen doen betwijfel ik. Ze zetten ze gewoon terug in de kast en verkopen ze volgens mij.
Alle 4 die over waren hebben naar mijn mening gewoon teveel front-focus om te mogen verkopen, je ziet het zo duidelijk in je foto's......
Hoe heb je dat trouwens getest, met een laptopje mee of gewoon via de viewfinder van je D50?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
laptop uiteraard. Op je lcd scherm kun je zoiets ook niet zien. Je moet echt een normaal groot scherm hebben om het te testen.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik bijna ga twijfelen of jouw camera niet gewoon een front-focus beest is, en je nu een backfocuslens hebt gekochtNomad schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:10:
laptop uiteraard. Op je lcd scherm kun je zoiets ook niet zien. Je moet echt een normaal groot scherm hebben om het te testen.
Maar daar gaan we maar even niet vanuit, nog gefeliciteerd met het ding
Verwijderd

Nikkor AF-S DX VR 55-200 mm f/4-5,6 G IF-ED
Vorige week binnen gekregen voor me D40, bevalt erg goed. Niog niet heel veel foto's mee gemaakt, maar de VR is fantastisch!
Fijn zo'n topic!
Ik moet het namelijk kwijt
Net een nikon D80 besteld met de 18-135 lens.
Een 2 GB Sandisk ultra III kaartje erbij
En ook maar meteen een goede fototas gekocht:
Crumpler Pretty Boy XL Backpack White Grey/Orange.
eindelijk serieus foto's maken!
Ik moet het namelijk kwijt
Net een nikon D80 besteld met de 18-135 lens.
Een 2 GB Sandisk ultra III kaartje erbij
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Vanmiddag exact dezelfde tas (dus ook kleurcombo) besteld bij crumpler online4of9 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:11:
Die zoomring is echt hugeVerwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:18:
Nikkor AF-S DX VR 55-200 mm f/4-5,6 G IF-ED
lol, bekend fenomeen, wilde dat ook graag doen met mijn nieuwe flitser maar die moest ik helaas nog even laten liggen
Bij crumpler online was hij veel duurder dan andere online winkels (ik heb er maar 79 voor betaald)Bartjuh schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:19:
[...]
Vanmiddag exact dezelfde tas (dus ook kleurcombo) besteld bij crumpler online
Maar toch: mooi zakkie he?
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Kan ik je wel weer geruststellen, mijn 18-70, 50mm en 105mm focussen allemaal spot onHenk schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 16:12:
[...]
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik bijna ga twijfelen of jouw camera niet gewoon een front-focus beest is, en je nu een backfocuslens hebt gekocht
Maar daar gaan we maar even niet vanuit, nog gefeliciteerd met het ding
Verwijderd

Speedlite 420 EX
Nu alleen nog tijd zien te vinden om foto's te gaan maken

Grappig, hij is ook remote te triggeren met mijn afstandsbediening
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 11:33 ]
Dit topic is gesloten.