[Fotoapparatuur] Raad eens wat ik nieuw (gekocht) heb. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.379 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:23:
Grappig, hij is ook remote te triggeren met mijn afstandsbediening :D
Afstandbediening? Wat voor eentje? Bedoel je de Canon STE2?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajhaverkamp schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:13:
[...]

Afstandbediening? Wat voor eentje? Bedoel je de Canon STE2?
Nope, de afstandbediening die bij onze tv, Philips 37PF9830, geleverd werd.

Ik stel de flitser in op Slave A, B of C en Ch. 1, druk op de standby-knop van de afstandsbediening en hij flitst \o/

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 22:28
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:22:
[...]

Nope, de afstandbediening die bij onze tv, Philips 37PF9830, geleverd werd.

Ik stel de flitser in op Slave A, B of C en Ch. 1, druk op de standby-knop van de afstandsbediening en hij flitst \o/
hehe das appart, als je camera dan ook meteen een foto zou maken, was het ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Woohoo, zojuist mijn groothoekje in ontvangst mogen nemen :)

Sigma AF 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM Canon
toen ik de bestelling deed kwam er ook bij de kassa nog een Hama Star 63 statiefje voorbij voor 20 euro ipv 40 dus dacht, laat ik ook maar eens een statief kopen. Geen superkwaliteit, maar ik heb er nu tenminste 1, eens kijken of ik hem echt ga gebruiken.

Nog maar even een vraagje dan. Die sigma heeft een diameter van 77mm. Nu wil ik daar eigenlijk ook een uv + pola filter voor aanschaffen maar heb al eens wat gelezen over dat je voor de slim versie moet gaan omdat hij anders te zien is op je foto's. Maar aangezien die dingen behoorlijk in de prijzen gaan lopen wilde ik graag weten of een van jullie weet of ik echt de slim nodig heb.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
www.hvstar.com

Hoya Pro1 77mm spul halen. Kost je de kop niet en je hebt een frontthread. Want ja, je hebt slimlinespul nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
DeoDupke schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:10:
Woohoo, zojuist mijn groothoekje in ontvangst mogen nemen :)

Sigma AF 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM Canon
toen ik de bestelling deed kwam er ook bij de kassa nog een Hama Star 63 statiefje voorbij voor 20 euro ipv 40 dus dacht, laat ik ook maar eens een statief kopen. Geen superkwaliteit, maar ik heb er nu tenminste 1, eens kijken of ik hem echt ga gebruiken.

Nog maar even een vraagje dan. Die sigma heeft een diameter van 77mm. Nu wil ik daar eigenlijk ook een uv + pola filter voor aanschaffen maar heb al eens wat gelezen over dat je voor de slim versie moet gaan omdat hij anders te zien is op je foto's. Maar aangezien die dingen behoorlijk in de prijzen gaan lopen wilde ik graag weten of een van jullie weet of ik echt de slim nodig heb.
kan je dat niet testen door (van papier bijv.) even een 'randje' om je lens te maken ter grote van een normale filter rand?

Ik denk dat hij wel zichtbaar zal zijn in somige gevallen, maar dat je voor jezelf moet uitmaken of het acceptabel is

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

4of9 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 19:37:
[...]
Bij crumpler online was hij veel duurder dan andere online winkels (ik heb er maar 79 voor betaald)

Maar toch: mooi zakkie he? ;)
Oeps, beetje over backpack heen gelezen, jij hebt de rugzak versie, ik de gewone versie met de flap :)

Heb er dus 60 euro voor betaald bij crumpler. Maar bij welke site heb je jouw rugzak gekocht dan?

De crumpler fototassen zijn de enige waarvan je aan de buitenkant niet direct kan zien dat het een fototas is, en dat vind ik toch wel een groot voordeel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Joh, voor nog geen 35 euro heb je een slimline Pro1 UV op je mat liggen. Dan ga je toch niet lopen rotzooien of wel dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
neographikal schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:21:
Joh, voor nog geen 35 euro heb je een slimline Pro1 UV op je mat liggen. Dan ga je toch niet lopen rotzooien of wel dan? :P
nee, die uv ga ik sowieso pakken maar de pola's zijn wel iets prijziger

@neographikal, thx jij hebt al ervaring met deze shop?

[ Voor 28% gewijzigd door DeoDupke op 13-06-2007 14:51 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ja, en ik ook. Levering duurt wel een aantal weken (reken op 3), echter altijd zonder problemen geweest. Ze zetten de aanduiding "Gift" erop, en een veel te lage waarde. Dus al 4 keer zonder problemen een zending van hen gehad, glipt zo door de douane. Tevens hebben ze daar mooie vogel postzegels in Hong-Kong. Zoals deze, daar kon ik mijn vader mee blij maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
mooi, dan kan ik hier over 3 weken ook mijn 77mm filters neerzetten ;) thanks voor de adviezen guys!

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

fwiw... Ik heb ook daar een hoya 77mm pro1 pola+uv filter gekocht; ging allemaal prima, en het was erg goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Hetgeen ik afgelopen weekend heb aangeschaft;
  • Sony DSLR A100
    Waarom niet, goed prijs voor een goede camera mijn inziens. Tevens past de flister en eventueel andere lenzen van mijn vader op, minolta dus.
  • Sigma 10-20mm F4-5,6 EX
    Erg lekkere groothoeklens. Ik verbaasde mij wat er allemaal op een foto past. Tevens leuke trucjes mee uit te halen. Hij is wel wat donker, wie heeft dit ook? Veel foto's hebben toch net even wat meer belichting nodig, kan ook aan combinatie en omgeving zijn geweest. Heb nog maar één dag geschoten. Tevens is de lens redelijk scherp, echt scherp bij F9, maar F4 geeft al goede resulaten. Ik heb ook het idee dat de incamera beeldverwerking wat softer is dan normaal.
  • Sigma 17-70mm F2,8
    Makkelijke en zeer scherpe lens met een lekkere diafragma. Deze lens is al meerdere keren langs gekomen. Ondanks dat het geen EX lens is is de bouwkwaliteit erg goed en voelt deze stevig aan.
  • Sigma 70-300 F4-F5,6 APO macro
    Voor het bedrag dat deze lens moet kosten krijg je echt een juweeltje volgens mij. Het kan inderdaad iets scherper in de rand, maar met goede belichting maak je super mooie foto's. De macro stand is al helemaal geweldig. Ook deze lens heeft een redelijke afwerking, minder dan de bovenste twee, maar toch goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn Sigma 70-300mm binnen gekeregen :)

Afbeeldingslocatie: http://erwin.bruulsema.com/natuur/70-300mmDG_02.jpg

Niet de APO versie maar ben er tog erg blij mee.
Heb er meteen een UV filtertje bij gedaan. Alles de volgende dag al binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
30D eruit voor €800,-

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1228/544047602_0c8dc29685.jpg
1D MK2 erin voor €1500,- :D _/-\o_

25000 clicks, wat lakschade her en der, maar 100% in orde en nog een half jaar garantie!
* Zegato 's dag kan niet meer stuk! :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Goede deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-09 18:42

Sharky

Skamn Dippy!

absoluut een goede deal indeed, helemaal dat je nog zoveel voor je 30D hebt mogen vangen

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Bartjuh schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:20:
[...]

Oeps, beetje over backpack heen gelezen, jij hebt de rugzak versie, ik de gewone versie met de flap :)

Heb er dus 60 euro voor betaald bij crumpler. Maar bij welke site heb je jouw rugzak gekocht dan?

De crumpler fototassen zijn de enige waarvan je aan de buitenkant niet direct kan zien dat het een fototas is, en dat vind ik toch wel een groot voordeel :)
Bij cameranu.nl. De backpack XL is bij crumpler.nl 110,- en bij cameranu 79. Scheelt wel behoorlijk.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://europe.wacom.de/int/products/graphire4/_img/head_12_nl.jpg

Grijze variant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke gek betaald er nou nog €800,- voor een tweedehandse 30D..? Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop iig! waar ben je die Mark II zo goedkoop tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:17:
Welke gek betaald er nou nog €800,- voor een tweedehandse 30D..? Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop iig! waar ben je die Mark II zo goedkoop tegengekomen?
idd, laast nieuw gekocht voor 788 (met cashback er al af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

4of9 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:05:
[...]
Bij cameranu.nl. De backpack XL is bij crumpler.nl 110,- en bij cameranu 79. Scheelt wel behoorlijk.
Scheelt wel ja. De tas die ik heb gekocht ( de crumpler PB XL ) kost bij crumpler 60, en bij cameranu 50. Uiteindelijk scheelt het voor mij toch niet zoveel, want ik heb geen verzendkosten bij crumpler boven de 50. Dus 56,50 bij cameranu en 60 bij crumpler.

Maar goed, was achteraf misschien toch verstandiger om wat meer rond te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:33:
[...]

Scheelt wel ja. De tas die ik heb gekocht ( de crumpler PB XL ) kost bij crumpler 60, en bij cameranu 50. Uiteindelijk scheelt het voor mij toch niet zoveel, want ik heb geen verzendkosten bij crumpler boven de 50. Dus 56,50 bij cameranu en 60 bij crumpler.

Maar goed, was achteraf misschien toch verstandiger om wat meer rond te kijken ;)
Wel enorm snelle levering bij Crumpler.nl. Gisteren een Pretty Boy XXL besteld en vandaag binnen (betaald met creditcard). Ik kom er nu alleen achter dat deze wellicht wel iets te klein is. Morgen dus even bellen en de XXXL bestellen...

Ook nog een 4GB Compact Flash binnen om mijn vakantie in Italie door te komen (Had nu nog maar 2GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:17:
Het was niet alleen de body, er zat ook nog een grip, twee originele accu's en een 50mm f/1.8 MK2 bij. Die laatste had ik toch dubbel (alleen dan MK1), dus het maakte niet zo gek veel uit.

De Mark2 was ik bij de lokale fotoboer (Foto Rembrandt te Maastricht) tegengekomen. Hij is "professioneel" gebruikt en heeft dus nogal wat krasjes. Maar hij fotografeert als een tierelier. Zelfs als het ding me niet zou bevallen (wat me sterk lijkt) dan is 'ie nog goed verkoopbaar voor €1900-2200,-. Én heb garantie voor 6 maanden. :)

Mijn 28-70 wordt nu ineens een stuk bruikbaarder, ipv 45-112mm nu 36-91mm effectief. Zoals jullie weten zijn die paar milimeter op het korte eind een zegen! :9~

Vandaag meteen 'm meegenomen, ik coach een damesdispuut met roeien, en uitgeprobeerd. Had al eerder een 1D MK2 in mijn bezit gehad en het is echt zó'n verademing. 45 AF-points, 8,5FPS (gebruik ik alleen met mountainbike- en snowboardtricks) en de hele feel, fantastisch!

Moet overigens ook mijn complimenten uit laten gaan naar de 30D, de ruisprestaties zijn echt super te noemen, het komt dicht in de buurt van de MKII en dát met een kleinere sensor!

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

OMG! Wat een deal voor die 1D2 :o
Ik zoek nog een 1D2n of een 1Ds2 voor een fijne deal; dus euh :P

Gefeliciteerd in ieder geval. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Floris schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 01:09:

Danku danku :)
Ik zal voor je uitkijken! Maar ik neem aan dat je ook een fervent bezoeker bent van DPZ, FotoApparatuur etc ;)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Floris schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 01:09:

[wannabe modmode]Ga lekker naar V@A ;) [/wannabe modmode]
Prima deal Zegato!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Zegato schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 01:04:
Vandaag meteen 'm meegenomen, ik coach een damesdispuut met roeien, en uitgeprobeerd. Had al eerder een 1D MK2 in mijn bezit gehad en het is echt zó'n verademing. 45 AF-points, 8,5FPS (gebruik ik alleen met mountainbike- en snowboardtricks) en de hele feel, fantastisch!

Moet overigens ook mijn complimenten uit laten gaan naar de 30D, de ruisprestaties zijn echt super te noemen, het komt dicht in de buurt van de MKII en dát met een kleinere sensor!
Je pakt er hier precies uit wat ik nog mis: een betere AF-unit op de 30D, want dat is echt een verademing voor iemand die in slechte omstandigheden werkt óf, zoals jij, sport fotografeert. Dat ding op de 1D2N is gewoon een monster.

De ruis van de 30D en de 1D2 maken elkaar inderdaad weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Zegato schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 01:20:
[...]

Danku danku :)
Ik zal voor je uitkijken! Maar ik neem aan dat je ook een fervent bezoeker bent van DPZ, FotoApparatuur etc ;)
Euhm nee, DPZ kom ik niet bepaald, toevallig deze week 2 keer even vluchtig door wat fototopics gekeken (concerten en mensen). Maar verder niet; zo ook voor Fotoapp... Ben mezelf er vooral van aan het overtuigen dat ik nog moet wachten op het moment :X

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorige week een K100D! Vooralsnog een leenlens Sigma 18-125, maar de Sigma 17-70 komt er snel aan :). Ben erg tevreden, de vergelijking met analoog doorstaat ie qua gemak glansrijk! De komende tijd ga ik stevig aan de slag en natuurlijk meedoen met de Week-wedstrijden ;)

SD-kaartjes en Micro Trekker 200 + wat filters komen eraan! Ik voel mezelf bijzonder decadent :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:58:
De komende tijd ga ik stevig aan de slag en natuurlijk meedoen met de Week-wedstrijden ;)
hohoho!
het zijn geen wedstrijden he ;)

Gefeliciteerd met je aankoop btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Zegato schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 01:04:
[...]

Gefeliciteerd! :) Maar pas op met zo'n 1D MkII.... voor je het weer eindig je net als ik en koop je er nog 1tje erbij... ;)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKD
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 10:14

GKD

Ben blij!

De postbode is hier vanochtend langsgekomen met:

Nikon D40 + 18-55 mm kitlens
SB-600 speedlight & Sto-fen omnibounce
Extra accu voor de cam
4 gb geheugenkaartje + reader

Voor later komt daar nog bij : 55-200 VR, nu eerst weer even sparen

Nu even wachten tot ik klaar ben op m'n stage, en dan schieten :9

* GKD is verliefd O+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Even in Den Ham geweest...

Afbeeldingslocatie: http://www.sdcard.be/Nederlands/store/catalog/EFS60-Canon.gif
Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM

Afbeeldingslocatie: http://img.ferra.ru/pubimages/71299.jpg
Canon BG-E2

Afbeeldingslocatie: http://www.missnumerique.com/images/produits/large/canon_handstrap_a.jpg
Canon E1

[ Voor 13% gewijzigd door Oxi op 17-06-2007 10:06 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Laatst online: 01-09 14:45
toch weer aan de grip, Oxi? :)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 12:47
Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM
Afbeeldingslocatie: http://www.microglobe.co.uk/catalog/images/canef10028mac.jpg
Soligor Tussen ringen set
http://www.fotokonijnenbe...tails.php?id_product=9090

en nou ben ik opzoek naar een goede flitser of dit nu een ring word of een normale(denk normale) weet ik nog niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat is wel een relaxte grip oxi. Beter dan een 400D grip, bij die van jou kan je tenminste meteen en per stuk een accu vervangen. Voor welke camera is dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

@Oxi: Kan die Canon E1 nu wel of niet tegelijkertijd met de nekstrap gebruikt worden? En hoe bevalt het (ik weet dat Neo erbij zweert)? Ikzelf wissel continue van landschap naar portret stand met de camera, en de hand strap werk toch enkel lekker bij de landschap stand van de camera?
Dus steeds je hand eruit halen als je wisselt van camera positie?

[ Voor 10% gewijzigd door ajhaverkamp op 15-06-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 12-09 16:20
E1 kan tegelijkertijd met neckstrap gebruikt worden, zit extra gaatje voor.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Je moet idd telkens je hand er uit halen en opnieuw beetpakken, wat een beetje vervelend is ja. Ik schiet zelf vaak gewoon portet via de handstrap daarom (tenminste, als ik vaak moet wisselen).

Maar ik zou de E1 niet willen missen hoor, ik gebruik hem ook icm de nekband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Aikon schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:01:
Dat is wel een relaxte grip oxi. Beter dan een 400D grip, bij die van jou kan je tenminste meteen en per stuk een accu vervangen. Voor welke camera is dat? :)
Afaik is dat de grip voor 'n 30D :9~

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Aikon schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 12:50:
Je moet idd telkens je hand er uit halen en opnieuw beetpakken, wat een beetje vervelend is ja. Ik schiet zelf vaak gewoon portet via de handstrap daarom (tenminste, als ik vaak moet wisselen).

Maar ik zou de E1 niet willen missen hoor, ik gebruik hem ook icm de nekband.
Ik heb nekband eraf gehaald, zat iedere keer in de weg, handstrap is de uitvinding imo... zeer vies duur (25 euro voor stukkie sjorband en nepleer vind ik aardig aan de prijs) maar iedere cent waard...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Francis schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:41:
[...]

Ik heb nekband eraf gehaald, zat iedere keer in de weg, handstrap is de uitvinding imo... zeer vies duur (25 euro voor stukkie sjorband en nepleer vind ik aardig aan de prijs) maar iedere cent waard...
Op ebay krijg je ze voor de helft inc verzendkosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik pak die strap zonder morren over van portret naar landscape en weer terug. Misschien dat 'ie ietsje te los zit, maar het werkt prettig. Lenzen van 1,5KG zonder grip en strap zijn gewoon een bitch, mét heb je nergens last van. Ik heb trouwens de nekstrap er nog om zitten ivm wisselen van lenzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

ajhaverkamp schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 10:27:
@Oxi: Kan die Canon E1 nu wel of niet tegelijkertijd met de nekstrap gebruikt worden? En hoe bevalt het (ik weet dat Neo erbij zweert)? Ikzelf wissel continue van landschap naar portret stand met de camera, en de hand strap werk toch enkel lekker bij de landschap stand van de camera?
Dus steeds je hand eruit halen als je wisselt van camera positie?
Ik heb 'm gekocht omdat ik heel vaak met de camera in de hand loop en de nekstrap los hangt. Dus dan heb ik de camera/lens combinatie met maar drie vingers vast. De reden waarom ik er nu pas één koop (na een half jaar) is het gewicht. Ik vind 'm eigenlijk te zwaar, maar je kan niet alles hebben. ;)

Overigens houd ik mijn hand gewoon in de strap bij de portret stand, dan kan ik ook nog eens bij mijn focuspunten selector. :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Francis schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:41:
[...]

Nekstrap zou ik idd ook een onding vinden als je al een te duur zweetbandje erop zou hebben zitten. Ja, zweetbandje ja, want ik vind het stukje nepleer veels te weinig ventileren.... En dat had ik in 1-2 shoots al gemerkt...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Jouw lensmount is kleiner schat, jij kunt met één hand twee lenzen vasthouden. Dat lukt je met een Canon kitlens nog wel; probeer het maar eens met 70-200's, 17-40's en alles wat een flinke hoeveelheid glas gebruikt. Dus als je vlot wil wisselen, dan ben je wel verplicht een nekstrap te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Uhmz, heb ik 2 weken geleden niet wat laten zien? Ik heb gewoon grotere handen dan jullie, of ik kan er gewoon net wat meer mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Om dan nu de topic weer een beetje on-topic te trekken (het is me nu duidelijk hoe jullie de hand strap gebruiken :) ).

Ik heb een nieuwe shutter assembly in de 20D gekocht. Kon er helaas geen plaatje van vinden. Reparatieopdracht is ondertekend ingeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Wat kost zoiets nou (waar heb je het laten doen?) en na hoeveel kliks? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

neographikal schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 22:06:
Wat kost zoiets nou (waar heb je het laten doen?) en na hoeveel kliks? :)
58.376 foto's, 15 maanden oud, € 200 incl BTW, ETBass (via de MediaMarkt). Lijkt op 0,0 coulance, misschien ga ik nog een brief naar Canon sturen hierover. Na 1,5 weken wachten was eindelijk de reparatie opdracht in de bus, ik moest kiezen voor:
  1. € 200 aftikken voor de reparatie (reeds € 45 aanbetaald voor onderzoek)
  2. camera terug en € 45 onderzoekskosten kwijt
  3. camera kwijt en € 45 onderzoekskosten kwijt
Optie 1 aangekruist en brief teruggebracht, dus reparatie zal ook nog wel minimaal 1,5 weken duren.

De levensduur van de 20D sluiter is zo'n 50K. De 30D gaat langer mee, 100K volgens de specs. In ieder geval is hij anders, want hij klinkt al heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Laatst online: 21:27

Apoca

Array Technology Industry

Eindelijk een fatsoenlijk statiefje voor wat aan te rotzooien :)

Manfrotto 055DB
Afbeeldingslocatie: http://www.manfrotto.com/webdav/site/manfrotto/shared/_images/Manfrotto/product_images/055DBa.jpg

Manfrotto 804RC2
Afbeeldingslocatie: http://www.manfrotto.com/webdav/site/manfrotto/shared/_images/Manfrotto/product_images/zoom/normal/804RC2.jpg

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Tip: volgende keer buiten de garantie? Rofa bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[zeur]Mis nog altijd de zelfgemaakte foto's bij velen[/zeur]

Hoe dan ook, hopelijk kan ik binnenkort wat foto's hier neer zetten van me toekomste 30D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelle
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 10:41
* Xelle is er sinds vandaag achter dat m'n vader een analoge spiegelreflex heeft liggen :D

Daar ga ik dus even mee aan de gang, lijkt me wel leuk om ook eens met analoge camera's bezig te gaan :) Het is een Pentax SF7, verder geen idee of dit goed/slecht of wat dan ook is.
Wel nog even een foto'tje van genomen:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1014/557566716_f388e30a53.jpg
klik voor groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apoca schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:32:
Eindelijk een fatsoenlijk statiefje voor wat aan te rotzooien :)

Manfrotto 055DB
[afbeelding]

Manfrotto 804RC2
[afbeelding]
Heb dezelfde! Uitstekend statief. Wellicht wat zwaar, maar sleep 'm toch alleen maar mee in de auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn oude trouwe SB-80DX de deur uitgedaan en de SB-600 gekocht als metgezel voor mijn D200 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.omnifoto.nl/catalog/images/sb600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 07:15
Zaterdag de Sigma 70-200 2.8 EX HSM aan de glas collectie toegevoegd. nu alleen nog wat beter weer bestellen :P

PSN: Hedster / http://eu.battle.net/d3/en/profile/PinaPower-2757/hero/7013966

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:59
ajhaverkamp schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 10:04:
[...]

58.376 foto's, 15 maanden oud, € 200 incl BTW, ETBass (via de MediaMarkt). Lijkt op 0,0 coulance, misschien ga ik nog een brief naar Canon sturen hierover. Na 1,5 weken wachten was eindelijk de reparatie opdracht in de bus, ik moest kiezen voor:
Zit er tegenwoordig geen 2 garantie jaar op consumente electronica?

Of ging het om de 8376 klikjes te veel?

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
martijn_tje schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:00:
[...]

Nope...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Nomad schreef op zondag 10 juni 2007 @ 09:02:
[...]

gebruikte? Ik heb ze even in de winkel getest, meer niet, dus van gebruikt zou ik niet willen spreken. Bij de reparatie afdeling moest ik steeds een nieuwe lens halen, hij vroeg wel steeds hoeveel mm's enzo, maar of ze ook wat met mijn bevindingen doen betwijfel ik. Ze zetten ze gewoon terug in de kast en verkopen ze volgens mij.
Alle 4 die over waren hebben naar mijn mening gewoon teveel front-focus om te mogen verkopen, je ziet het zo duidelijk in je foto's......
front/backfocus komt meestal door de combinatie van lens/camera.... het kan dus best zijn dat ze het op een ander toestel perfect doen. sterker nog, het kan ook zijn dat jouw camera wat afwijking heeft op die brandpuntafstanden.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Laatst online: 14-09 17:21

qless

...vraag maar...

Sinds vorige week
30D + grip

Afbeeldingslocatie: http://www.netfotograf.com/canon/30d/foto10.jpg

Wat een monster vergelijken met mijn oude 350D. Gewoon al de hele "feel" is totaal anders. (steviger)
En het lijkt wel of iso3200 beter is dan iso1600 op de 350...

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
martijn_tje schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:00:
[...]

In België wel!

Volgens FK is de cashbackactie van Canon VERLENGD tot 31 augustus 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:28
Omdat mijn oude statief overleden is maar een nieuwe besteld.

De Velbon Sherpa 600 R/F

Afbeeldingslocatie: http://www.velbon.cn/gb/catalog/sherpa/600rf/lmg_m_600r.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe oud was ie? En hoe is het gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-08 19:29
Wat nou afvraag, waar kan je dit terug vinden in je camera? Zocht ik laatst maar kon weinig vinden(heb trouwens een D80)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:04
Vassie18 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:30:
[...]

Wat nou afvraag, waar kan je dit terug vinden in je camera? Zocht ik laatst maar kon weinig vinden(heb trouwens een D80)
Naar je filenames kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 16:22

ThunderNet

Flits!

DRAFTER86 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:32:
[...]

Naar je filenames kijken?
Nee, ;) die resetten na 10k.. Maar het staat gewoon in je exif :) Dus zorg voor een goeie exif-viewer :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Uiteindelijk besloten om toch maar een keer de wondere wereld van de digitale fotografie te betreden.
Dit met behulp van een nieuwe D80, 18-70 kitlens, 50/1.8, SB-600 en wat assorted dingetjes.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Laatst online: 20-08 19:29
ThunderNet schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:34:
[...]

Nee, ;) die resetten na 10k.. Maar het staat gewoon in je exif :) Dus zorg voor een goeie exif-viewer :)
Oke iemand enig idee welk programma..weet dat niet hier hoort.Zal dan dus alvast plaatsen wat deze week zowieso wil aanschaffen en dat is de SB-800 en in loop van de maand nog de nikkor 70-300mm VR

[ Voor 3% gewijzigd door Vassie18 op 18-06-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:27:
hoe oud was ie? En hoe is het gebeurd?
Het overleden statief was een Giotto's VT-808 (prutsding) van ongeveer 4 jaar oud. Statiefkop is afgebroken. Gelukkig had ik mijn camera er niet op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

ThunderNet schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:34:
[...]

Voor zover ik weet staat het niet in de EXIF, ik heb dus even gekeken in mijn foto's hoe vaak de teller over de kop is gegaan. (Ging makkelijk omdat de foto's op mijn webserver de volgende naamconventie hebben: datum.tijd.orginelenaam.jpg, zoek *.jpg, sorteer op naam, en dan steeds kijken wanneer foto 9999 voorbij kwam).
De Canon 1Dx serie logt het wel in de camera en daar is het dus ook uitleesbaar via de Canon software.

Afgelopen weekend een Garmin eTrex gekocht, kijken of ik daar wat leuks mee kan doen voor wat betreft de locatie van de genomen foto's. In september/oktober wil ik Route66 gaan rijden en dan hoef ik niet te onthouden waar ik de foto's genomen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Opanda exif viewer kon het voor een hoop camera's (met name Nikon e.d.) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de Exif van de D50 kon ik ook gewoon terugzien hoeveel foto's ik er mee gemaakt had. Bij de D80 kan ik met dezelfde exif viewer deze informatie (hoeveel kliks je gedaan hebt) niet meer terug vinden. Toch wel jammer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk mijn D40 binnen!
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1275/565419976_41a48387c2.jpg?v=0
Meteen de set maar even compleet gemaakt:
- Nikon D40 + 18-55 kitlens
- Nikon 55-200 VR Objectief
- B&W UV Filter
- Nikon SB-400 Flitser
- Crumpler Pretty Boy XL
- 2x 2.0GB SanDisk Ultra II

Totaal 960 euries na cashback

Net gelukt dus om onder de 1000 euro te blijven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Laatst online: 14-09 20:34
afgelopen zaterdag de SB800 flitser voor de D80 ontvangen.
En gelijk op een bruiloft ingewijd/ontgroend whahahha

Al met al een prettige flitser met voldoende kracht en mogelijkheden!!

Helaas ben ik nu nog de beperking..... ;)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

hmz, zijn die dingen nog ergens te koop? Is dat niet die big ass rugzak voor je gear waar ook nog eens je flaptop in past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jules schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 01:08:
[...]

hmz, zijn die dingen nog ergens te koop? Is dat niet die big ass rugzak voor je gear waar ook nog eens je flaptop in past?
Haha, klopt inderdaad. Zeker big ass, alles past erin, zelfs je laptop!
Ik heb hem in Utrecht in 4 winkels gezien:
- de Crumpler winkel (hebben een vestiging in Utrecht, R'dam, Den Haag en A'dam)
- Kathmandu (buitensport winkel)
- Een kleine profi fotoshop (daar uiteindelijk gekocht)
- De Apple Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-GO3YQSZS.jpg

Sigma 70-200 f2.8 HSM APO (Een wat oudere non-macro variant) met Sigma 1.4 APO TC.

Zaterdag een flinke stapel foto's gemaakt, vooral om het eens te proberen en daarna zondag met schoonpa naar de dierentuin. Weer ruim bijna 350 foto's gemaakt, waarvan er 100 naar de prullenbak konden. (tralies, slecht weer en zo verder) Maar minimaal een stuk of vijf om af te drukken, dus ik klaag verder niet.

Nu was ik een Sigma 70-300 f4.5-5.6 APO gewend, dus wat een gewicht.... Maar wel lekker fotograferen. Ik ben er nu ook achter hoe ik CA kan genereren. Maar onder normale omstandigheden zie je die verder niet terug. (Tenminste in de dierentuin heb ik niets aan CA gezien, terwijl ik wel vrolijk een zebra in de volle zon heb.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:34

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

dickah. goede aankoop, ook mooi prijsje kunnen vinden?
had je hem getest van te voren?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor, ik vond de prijs best redelijk, zeker gezien de prijs die ik zo nu en dan langs zie komen voor deze lens zonder TC op marktplaats.

Ja, ik heb haar getest. Ik zag wel dat de DOF wat vreemd is, maar ze is scherp, waar ze scherp moet zijn (op nul van mijn focus testchart) en de CA viel wel mee, maar was wat moeilijk te testen toen ik haar kocht.

Zaterdag, een wit lint tegen een wit-zwart paard, leverde schitterende CA op, maar de grens tussen wit en zwart op het paard was "schoon", dus.... Ik was toen nog wel enigszins bezorgd, maar ik heb op mijn foto's van zondag helemaal geen CA gezien, dus ach... Tot ik een 80-200 AF-s of 70-200 VR koop zal ik vast nog heel veel van deze lens gaan genieten.

Nu staan er eerst nog wat andere zaken op mijn verlanglijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
de 5d moet nog maar even wachten.... dus heb als overbrugging van m'n groothoek-tekort een 12-24 van tokina gekocht. Volgende week op vakantie maar eens uittesten.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
jules schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 01:08:
[...]

Nee, dit is een Crumpler Pretty Boy:

Afbeeldingslocatie: http://www.missnumerique.com/images/produits/large/crumpler_pretty_olive_a.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Hahn op 19-06-2007 09:58 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Er is ook een Pretty Boy rugtas ;)

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Mijn nieuwe statief is binnen. Wat een verschil met de oude. Heb ik straks 2 statieven, aangezien de importeur de kop van mijn oude statief gratis gaat vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

relonky schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:23:
Mijn nieuwe statief is binnen. Wat een verschil met de oude. Heb ik straks 2 statieven, aangezien de importeur de kop van mijn oude statief gratis gaat vervangen.
mooi, misschien iets meer details? welk statief, welke kop?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ik heb onderstaand en Hoya uv filter binnen. Laatst trouwens ook een B+W uv gekocht, aangezien ik mysterieus m'n uv filter heb gebroken. Heb 's nachts een foto gemaakt, camera in de tent gelegd, gaan slapen en 's ochtends opeens m'n uv filter gebroken. Heel vreemd.

Afbeeldingslocatie: http://hvstar.net/ProductImages/hoya/67pro1cpl.jpg

Trouwens een 67 geleverd, terwijl ik een 62 nodig had. Iemand interesse in 67mm?

Leuk effect hoor, kan m'n TFT op zwart draaien, en idd spiegelingen wegdraaien v/d vijver en het granieten blad v/d keuken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
DeFeCt schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:26:
[...]

mooi, misschien iets meer details? welk statief, welke kop?
Had ik al eerder verteld, maar had hem nog niet binnen. Het is de Velbon Sherpa 600 geworden.. Persoonlijk vind ik het ideaal dat je de kop met 1 handeling volledig bij kunt stellen, maar kan mij ook voorstellen dat het niet voor iedereen even geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft wat bedenk werk gekost.
Nog even een keertje alle modellen van Canon en Nikon vastgehouden. Toen toch voor een Nikon D200 gegaan. Ding ligt toch het lekkerst in de hand. Wel een boel gewicht, de enige downside die ik kan vinden. Heb er een Nikon 18-200VR lens bij gekocht.

Nu nog een flitser en grip. Maar eerst ga ik een ultra wide lens halen.
De Nikkon 12-24 of een Tokina 12-24. nu denk ik dat ik gezien de prijs toch maar voor de Tokina ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 07:36:
[...]

Haha, klopt inderdaad. Zeker big ass, alles past erin, zelfs je laptop!
Ik heb hem in Utrecht in 4 winkels gezien:
- de Crumpler winkel (hebben een vestiging in Utrecht, R'dam, Den Haag en A'dam)
Hmz, morgen maar ff opzoeken dan. Ben momenteel erg gecharmeerd van de LowePro Computrekker Plus AW. Aangezien ik zelf de LowePro minitrekker pro heb, tikkeltje kleiner dan jouw rugzak volgens mij, exclusief laptop compartiment ben ik toch eerder geneigd om voor die computrekker plus te gaan. Dat ding is echt mega. En aangezien ik nu net uit m'n minitrekker pro begin te groeien en de prijzen van beiden ongeveer hetzelfde zijn, vind ik het wel heel erg aantrekkelijk worden om dus toch voor de lowepro te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aikon schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:34:
Ik heb onderstaand en Hoya uv filter binnen. Laatst trouwens ook een B+W uv gekocht, aangezien ik mysterieus m'n uv filter heb gebroken. Heb 's nachts een foto gemaakt, camera in de tent gelegd, gaan slapen en 's ochtends opeens m'n uv filter gebroken. Heel vreemd.

[afbeelding]

Trouwens een 67 geleverd, terwijl ik een 62 nodig had. Iemand interesse in 67mm?

Leuk effect hoor, kan m'n TFT op zwart draaien, en idd spiegelingen wegdraaien v/d vijver en het granieten blad v/d keuken. :)
Gaat het dan om een 67 mm polarisatiefilter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 05:32
Afbeeldingslocatie: http://digitalcamera.impress.co.jp/news/images/EFS10-22U.jpg

hebbes, vandaag binnen, via touchdown-photo.nl, is prima gegaan! Met cashback nog net betaalbaar.

En wat een plezier ervan, die 10mm is echt superdesuper! Wat een breedte! Mmm, nog vaker tot middernacht rauwtjes converteren...

Huwelijk, foto's, huwelijk, foto's... moeilijk kiezen.....

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:34

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

abrakadaver schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:33:
[...]

front/backfocus komt meestal door de combinatie van lens/camera.... het kan dus best zijn dat ze het op een ander toestel perfect doen. sterker nog, het kan ook zijn dat jouw camera wat afwijking heeft op die brandpuntafstanden.
Daar heb ik ook zeker aan gedacht, dat mijn body frontfocus vertoont. Mijn 70-300, mijn 50mm 1.8 en mijn 18-70 daarentegen zijn allen gekocht en niet getest bij aankoop. Alle 3 hebben spot on focus met mijn camera. Het zijn echt de 2 sigma EX lenzen van mij die problemen hebben gehad, dus mijn 105mm en 70-200. Gelukkig is het nu goed. Misschien ga ik het nog wel eens op een andere body testen, maar vooralsnog denk ik dat het wel goed zit.

sorry voor de late reactie trouwens, had je post niet gezien.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapa
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 10:34
jippie! ik heb na lang de EOS 400D en zn voorgangers (300D & 350D) gevolgd te hebben dan EINDELIJK de knoop doorgehakt en mn eerste DSLR camera (de 400D+kitlens _/-\o_ ) aangeschaft!

hij was in de actie bij de Mediamarkt in rotterdam voor 679euro (excl cashback) dus ik kon em echt niet meer laten liggen :+ . Afgelopen maandag dus naar de MM gerend met het idee dat de weekactie tot en met 18 juni zou lopen. Daar eenmaal aangekomen vielen mijn plannen bijna in duigen aangezien de actie volgens de medewerker al afgelopen was en dat de camera alweer 719,- zou kosten. |:(
ik dus verhaal halen bij z'n manager van dat de actie tot en MET 18 juni zou moeten zijn. Hij z'n foldertje (van de vorige week) erbij gepakt en zei toen: "verrek, dat is scherp opgemerkt...stilte :| ...voor jou maken we deze keer een uitzondering, je mag em meenemen voor 679,-"...ik: "JOEPIE!" :D

kheb meteen ook maar even een 4gb CF kaartje erbij gehaald zodat ik meteen aan de slag kon. Aangezien ik nog vrij noob-ig ben met DSLR camera's hoop ik in dit topic de fijne kneepjes te leren van mijn nieuwe aanwinst. ;)

sorry voor mijn lange (en vrij onzinnige) verhaal, maar ik wilde even mijn ei kwijt O-) . Ik ga nu lekker rustig dit topic doorspitten om jullie ervaringen met deze camera te ontdekken. :9

klikkerdeklik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Laatst online: 20-08 21:57

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Bij de fotowinkel in Urk, een Nikkor 70-300mm VR & een Nikkor 50mm 1.8 gehaald! :) Eigenlijk waren we op weg voor de Sigma 70-300mm MACRO, maar mijn vriendin zag onderweg het licht en toen zijn we toch voor de 2 bovengenoemde gegaan! Heb ze nog niet echt kunnen testen, maar ik heb goede verwachtingen... ;)

Kan ik (eindelijk) mijn Sigma 28-300mm de deur uit doen... Iemand interesse? Compleet met filter en zonnekap...

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 08:18

Chiron

Moderator Discord
Gisteren mn Nikon AH-4 handstrap binnen uit Hong Kong :) Enige nadeel is nu wel dat ik ook meteen een grip wil, omdat de 'greep' op mn camera nu een beetje te wensen over laat (of dat is een kwestie van wennen).

Het zit nu in ieder geval al mijlenver beter dan zo'n neckstrap om mn pols gewikkeld :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 14-09 20:00

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
Aikon schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:34:
produktiefoutje wellicht.
Filterglas iets te krap in de ring, temperatuurverschillen en *krak*.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:44

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

kapa schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 00:56:
jippie! ik heb na lang de EOS 400D en zn voorgangers (300D & 350D) gevolgd te hebben dan EINDELIJK de knoop doorgehakt en mn eerste DSLR camera (de 400D+kitlens _/-\o_ ) aangeschaft!

hij was in de actie bij de Mediamarkt in rotterdam voor 679euro (excl cashback) dus ik kon em echt niet meer laten liggen :+ . Afgelopen maandag dus naar de MM gerend met het idee dat de weekactie tot en met 18 juni zou lopen. Daar eenmaal aangekomen vielen mijn plannen bijna in duigen aangezien de actie volgens de medewerker al afgelopen was en dat de camera alweer 719,- zou kosten. |:(
ik dus verhaal halen bij z'n manager van dat de actie tot en MET 18 juni zou moeten zijn. Hij z'n foldertje (van de vorige week) erbij gepakt en zei toen: "verrek, dat is scherp opgemerkt...stilte :| ...voor jou maken we deze keer een uitzondering, je mag em meenemen voor 679,-"...ik: "JOEPIE!" :D

kheb meteen ook maar even een 4gb CF kaartje erbij gehaald zodat ik meteen aan de slag kon. Aangezien ik nog vrij noob-ig ben met DSLR camera's hoop ik in dit topic de fijne kneepjes te leren van mijn nieuwe aanwinst. ;)

sorry voor mijn lange (en vrij onzinnige) verhaal, maar ik wilde even mijn ei kwijt O-) . Ik ga nu lekker rustig dit topic doorspitten om jullie ervaringen met deze camera te ontdekken. :9
Nou heel veel plezier er mee... Ben er zelf ook erg tevreden over. _/-\o_

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Mwah, het was een filter was op een 3e hands lens zat, dus is al een tijdje oud. Temperatuurverschillen valt mee, ding lag de hele tijd in de buitenlucht, dus geleidelijk mee afgekoeld. Ik zou zeggen dat ik in m'n slaap ertegenaan heb geslagen ofzo, maar dan moet er toch meer te zien zijn geweest. Lenskapje was ook in orde nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Aikon schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 11:47:
Mwah, het was een filter was op een 3e hands lens zat, dus is al een tijdje oud. Temperatuurverschillen valt mee, ding lag de hele tijd in de buitenlucht, dus geleidelijk mee afgekoeld. Ik zou zeggen dat ik in m'n slaap ertegenaan heb geslagen ofzo, maar dan moet er toch meer te zien zijn geweest. Lenskapje was ook in orde nog.
Mjah, een ongeluk zit in een klein hoekje, maar je weet iig wel weer even wáárom je die UV-filters ook alweer hebt :) Soms vinden mensen de lenzen (zoals een 18-55 kitlens) het UV-filter niet waard, maar als tijdens een vakantie een filter de klap opvangt, ben ik toch erg blij dát ik het er op had. Want hoe goedkoop een lens ook is, vindt op vakantie voor een schijtprijs maar eens een 18-55 vervanger... :)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.