Programming Contest Nieuwe Stijl: Contest 3 *uitslagen!* Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.418 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riano
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-12-2023
pcntl en IPC? waarom in hemelsnaam? :P

Tot zover heb ik echt het idee dat mensen gigantisch over de kop gaan met wat nodig is om dit uit te voeren.. mjah, dat ben ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 13:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
soulrider schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:39:
hiervandaan:
(-10 of 10 strafpunten is hetzelfde eh)

[...]

(van jou dus - effe consequent blijven eh ;) )
Ik had het daar over het totaal niét indelen van mensen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Leuke opdracht!
Mijn gevoel zegt me dat invalidenhuisjes de 'vuilnisbakken' gaan worden, als een invalide een valide partner heeft met voorkeur. Je kan dat huisje dan volstorten met niet te plaatsen mensen (zolang het geen niet-roomies zijn) omdat de bonus van mensen met gelijke voorkeur daar niet meer kan opgaan.
Partners met verschillende voorkeur, bijvoorbeeld rookvrij - rustig, hop bij de invaliden, veel te lastig allemaal zo.
Maar goed, eerst maar eens wat beter de puntentelling laten doordringen om een tactiek te bepalen
Crunch, crunch, Een hok allesetende zuipers met 1 zuipende vegetariër is minder waard, dan er 1 zuiper zonder matties uithalen en een vegetariër zonder voorkeur bijknikkeren, ehm, ja dus misschien kan daar ook nog iets mee. tralalala. Ach wat the hell, eerst maar eens wat brute force aan de praat zien te krijgen

500 "The server made a boo boo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
-NMe- schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:50:
[...]

Ik had het daar over het totaal niét indelen van mensen. :)
ah oke - mis-interpretatie dan
maar met een vraag als
- Als van een persoon de partner niet geplaatst is, krijgt die persoon ook -10 punten o.i.d. ?
waarop jij dan zegt:
Gewoon -10 punten inderdaad, én je loopt de 5 bonuspunten voor het plaatsen van de partner mis.
wer door mij gelezen als:
Als je een persoon niet samen zet met zijn partner krijg je -10 punten hiervoor
wat dus totaal fout is gezien...

nix van aantrekken dus ;)

damn nu lijk ik de n00b wel :X ( ach ja - denker en geen coder eh )
ik ga verder zwijgen en wat kijken
mss dat ik uiteindelijk ook code ga inrammen - en een poging doe voor mezelve :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storme
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-06 16:41
Megamind schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:48:
Ik zie de toegevoegde waarde van jou editor niet helemaal? Het is toch de bedoeling dat je software een resultaat boekt, de mods leveren de ini's wel aan en om nou 200 man met de hand erin te zetten lijkt me een beetje teveel van het goede...
gewoon voor de fun, net zoals we het probleem hier proberen op te lossen.

En ondertussen zijn m'n data klasses al geschreven en getest.

En kon ik nog eens in m'n favoriete taal c# coderen ipv in vb.net

Je moet mijn editor dus niet gebruiken hé :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:48
Hmm, leuke opdracht. Eens kijken hoeveel tijd ik ervoor kan vrijmaken.

Vraagje: Kan ik er vanuit gaan dat het op een multi-processor (/ multi core) systeem uitgevoerd wordt? Dan wordt threaded programmeren ineens erg interessant. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:46
SysRq schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:32:
Hmm, leuke opdracht. Eens kijken hoeveel tijd ik ervoor kan vrijmaken.

Vraagje: Kan ik er vanuit gaan dat het op een multi-processor (/ multi core) systeem uitgevoerd wordt? Dan wordt threaded programmeren ineens erg interessant. :)
Dit probleem is anders een stuk lastiger te paralleliseren, vergeleken met de 2e contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:09

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

SysRq schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:32:
Nope. De kans is vrij groot (zeker als je HT als multi-processor/core ziet) maar niet 100% zeker. Bekijk voor de gein eens de entries van contest 2, daarin zijn er een aantal die @runtime het aantal core's bepalen en aan de hand daarvan bepalen hoeveel thread's ze gebruiken.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Ga ik inderdaad eens doen.

Voor zover ik zie is er nog geen Delphi programmeur, dus voorlopig ben ik (qua programmeertaal) uniek! :P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
SysRq schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:45:

Voor zover ik zie is er nog geen Delphi programmeur, dus voorlopig ben ik (qua programmeertaal) uniek! :P
Ieder mensch is uniek Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/pet.gif

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
\o/ O+

Eerst maar eens beginnen met de puntentelling in het programma zetten...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Helaas niet zo heel veel tijd, maar vandaag dus even wel :)
Vroeg me af: ik zie nogal wat .Netters voorbij komen, ik heb nu het inlezen van de bestanden (en opslaan in objecten) nu af (inclusief de nodige checks op juistheid van de aangeboden informatie). Maar dat heb ik dus zelf uitgeprogrammeerd...

Is er een 'juiste' manier om ini-files te lezen?

wat ik nu gedaan heb is het bestand regel voor regel uitlezen en met regex-match kijken of ik een nieuw object tegen kom.
Het is gewoon snel en foutloos, maar vroeg me gewoon af of er niet iets gemakkelijkers is zoals aangegeven werd in de startpost door -NMe-

edit:
volgens mij heb ik al een besparing van 75% op de bedden :9~ , of wacht, dat was de vorige contest }:O

[ Voor 9% gewijzigd door 6K op 24-05-2007 16:19 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

[DllImport("KERNEL32.DLL", EntryPoint = "GetPrivateProfileStringW", SetLastError = true, CharSet = CharSet.Unicode, ExactSpelling = true, CallingConvention = CallingConvention.StdCall)]

Zoiets? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

errrrr.....

*hmpf* mijne is nu wel leesbaarder *zucht*

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
6K schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:18:
edit:
volgens mij heb ik al een besparing van 75% op de bedden :9~ , of wacht, dat was de vorige contest }:O
Lol, partners gewoon bovenop elkaar gooien. :D

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06 20:35
Jep, net als ieder ander.

Bezoek eens een willekeurige pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grum
  • Niet online
6K schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:18:
Is er een 'juiste' manier om ini-files te lezen?
Perl:
1
2
3
4
5
6
use strict;
use warnings;
use Config::Auto;
use Data::Dumper;

print Dumper Config::Auto::parse( qw/config_file.ini/ );

Simpel genoeg? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

wheh. Ik mag aannemen dat een ini uitlezen toch wel moet lukken? Genoeg kant en klare zaken voor te vinden :Y)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
SysRq schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:45:

Hmm jammer, ik wilde ook Delphi gaan gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

Creepy schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:30:
wheh. Ik mag aannemen dat een ini uitlezen toch wel moet lukken? Genoeg kant en klare zaken voor te vinden :Y)
hehehe uitlezen lukt ook wel, vroeg me alleen (terrecht blijkbaar) af of het niet handiger kon.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Ik denk dat ik ook een poging ga wagen, maar heb een vraagje over het volgende:
Onder geen beding mogen er mensen met een andere voorkeur in hetzelfde huis met een organisator ingedeeld worden. Wèl mogen er meerdere "organisatiehuisjes" zijn, als niet alle organisatoren in één huisje passen.
en
Het volgende veld, "partner", maakt het vorige veld feitelijk overbodig. Wanneer er een partner in het spel is, verblijft deze sowieso op dezelfde kamer als zijn of haar wederhelft.
Als de partner van iemand die een voorkeur organisatiehuisje heeft een andere voorkeur heeft, geldt dan het eerste (oftwel, partner komt toch ergens in een ander huisje) of gaat de partner regel voor, en wordt deze toch in een organisatie huisje geplaatst?

(of hebben partners waarvan er 1 in de organisatie zit per definitie beide de voorkeur organisatiehuisje?)

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Creepy schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:30:
Had er vanmorgen ook al even naar gezocht, maar nog niet gekeken of het goed werkt: Maar deze is voor DotNet 1 & 2 & mono beschikbaar: http://nini.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Voor de mensen die PHP gebruiken: www.php.net/parse_ini_file :Y)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxiounking
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
in php is er gewoon parse_ini_file, maar ik ga er zelf een schrijven, die op *veel* *meer* dingen is voorbereid :*)

edit: er was al iemand eerder -O-

[ Voor 15% gewijzigd door Oxiounking op 24-05-2007 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 22:30
Als ik iemand van de organisatie plaats in een huis met niet organisatie mensen, is mijn output dan ongeldig of betekend dat 10 strafpunten voor dat betreffende persooon? Is dat betreffende persoon niet geplaatst? Levert hij me dan eventueel nog wel bonuspunten op? Bijv. voor vegetariër?

[ Voor 25% gewijzigd door HawVer op 24-05-2007 17:07 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Emmeau schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:40:
Ik denk dat ik ook een poging ga wagen, maar heb een vraagje over het volgende:

[...]
en
[...]

Als de partner van iemand die een voorkeur organisatiehuisje heeft een andere voorkeur heeft, geldt dan het eerste (oftwel, partner komt toch ergens in een ander huisje) of gaat de partner regel voor, en wordt deze toch in een organisatie huisje geplaatst?

(of hebben partners waarvan er 1 in de organisatie zit per definitie beide de voorkeur organisatiehuisje?)
Partners van organisators zijn altijd zelf ook lid van de organisatie en geven dat ook als voorkeur op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is het mogelijk dat een persoon meerdere roomies of nietroomies kan hebben?

Het staat er inderdaad behoorlijk duidelijk. :X

[ Voor 19% gewijzigd door SysRq op 24-05-2007 17:23 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Ja, max 3. Staat op diverse plekken in de topicstart hoor. Op de logische plek waar het veld uitgelgd wordt, alsmede in de score uitleg. ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxiounking
  • Niet online
ik ga eerst aan een validator werken en ik zal hem voor iedereen online zetten (+ broncode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grum
  • Niet online
Pssst .. dit staat in de laatste nonofficiele test-set.

[Rosalie]
voorkeur=organisatie
roomies=Rosalie
partner=geen
nietroomies=Frank
eten=alles

Of mag iemand wel roomie met zichzelf willen zijn? :) if so .. arme Frank dat ie der niet bij mag zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:13
Wel, waarschijnlijk ga ik niet deelnemen aan deze contest, want daarvoor is mijn kennis van programmeertalen van na het QBasic-tijdperk te gering. Mijn idee om dit aan te pakken zou zijn om alle persoontjes te sorteren op prioriteit. De invaliden en organisatoren bijvoorbeeld als eerste indelen, daarna mensen die een partner hebben ingevuld, daarna bijvoorbeeld om en om een zuipschuit en een zuipende roomie van die zuipschuit, tot uiteindelijk mensen die overal inpassen overblijven (niet-vegetariërs zonder voorkeur e.d.). Op die fiets kun je zoveel mogelijk punten pakken voordat er problematische combinaties volgen.

edit: Ach, wat caret het ook. Als ik tijd en zin heb ga ik gewoon jullie multi-threading onzin beaten met mijn oldschool Basic-skillz!
>:)

[ Voor 11% gewijzigd door Marcks op 24-05-2007 17:34 ]

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:49

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Slonzo schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:21:
[DllImport("KERNEL32.DLL", EntryPoint = "GetPrivateProfileStringW", SetLastError = true, CharSet = CharSet.Unicode, ExactSpelling = true, CallingConvention = CallingConvention.StdCall)]

En WritePrivateProfileStringW natuurlijk. :P
Marcks schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:33:
edit: Ach, wat caret het ook. Als ik tijd en zin heb ga ik gewoon jullie multi-threading onzin beaten met mijn oldschool Basic-skillz!
>:)
Als je het in QBasic gaat schrijven ben je echt een held. :P

[ Voor 31% gewijzigd door mOrPhie op 24-05-2007 17:41 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxiounking
  • Niet online
kan iemand een _sane_ output.ini naar chaosr[AT]idlesoft[DOT]net mailen, alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Grum schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:30:

[Rosalie]
voorkeur=organisatie
roomies=Rosalie
partner=geen
nietroomies=Frank
eten=alles

Of mag iemand wel roomie met zichzelf willen zijn? :) if so .. arme Frank dat ie der niet bij mag zijn :+
Dat zijn de Schizofrenen. Deze is nog makkelijk, maar kost strafpunten als die persoon zichzelf als niet-roomie invult. Of zichzelf 3x bij de niet-roomies. Hoppa 15 strafpunten
Of de Kweetniets: Die zetten dan dezelfde naam bij roomies en niet-roomies. }:O

Ik ga bij de initialisatie dit soort dingen dan ook controleren. Key mag niet als value voorkomen, dubbele keys (inzendingen) negeren, dat soort dingen. Zal misschien overbodig zijn, maar zoveel werk is het toch niet.

500 "The server made a boo boo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Vaan Banaan schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:48:
[...]

Dat zijn de Schizofrenen. Deze is nog makkelijk, maar kost strafpunten als die persoon zichzelf als niet-roomie invult. Of zichzelf 3x bij de niet-roomies. Hoppa 15 strafpunten
Of de Kweetniets: Die zetten dan dezelfde naam bij roomies en niet-roomies. }:O

Ik ga bij de initialisatie dit soort dingen dan ook controleren. Key mag niet als value voorkomen, dubbele keys (inzendingen) negeren, dat soort dingen. Zal misschien overbodig zijn, maar zoveel werk is het toch niet.
Het zal in elk geval goed zijn voor je score in de categorie "meest defensieve code". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
  • Laatst online: 16-04 11:03
mOrPhie schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:38:
[...]

En WritePrivateProfileStringW natuurlijk. :P

[...]

Als je het in QBasic gaat schrijven ben je echt een held. :P
Ik heb van wat online voorbeelden van IniClasses voor .Net een klasse gemaakt zoals de classe in Borland TInifiles waarmee ik bekend was.

Voor de geïnteresseerden, (hier stond een linkje) te downloaden, LET OP is nog in ontwikkeling en commentaar/tips heb ik graag.

Hmm na even verder gezocht te hebben bestaan er al genoeg andere completere oplossingen 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door JokerLash op 24-05-2007 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Vaan Banaan schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:48:
Zal misschien overbodig zijn, maar zoveel werk is het toch niet.
Dat zou ik niet te hard roepen ;)
Behalve de winnaar in de categorie "hoogste score" en "snelste code" zullen er nog winnaars zijn in diverse andere categoriën, waaronder o.a. de categorie 'beste defensive code' (code die goed tegen een stootje kan zoals bijvoorbeeld een 'beschadigd' deelnemers.ini bestand of een deelnemers.ini bestand dat niet voldoet aan de specificaties).
In contest 2 hebben we daar mensen op 'afgerekend' ;)

:Y)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storme
Hoe moeten we dit dan opvangen ?

Bericht dat zegt dat het verkeerde formaat is ?

of toch nog proberen te rekenen met de data die je er kan uit halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat wil ik ook wel weten ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storme
Oh, en nog dit
Wanneer je een huis voor 6 personen vult met 4 zuipers en 2 mensen zonder voorkeur, dan krijg je dus 4 punten. Wanneer je echt alleen mensen met dezelfde voorkeur in een huisje stopt (dus 6 zuipers in dit geval), krijg je nog eens 2 extra punten.
dus voor het laatste geval is het dus 6 zuipers, dus 6 extra punten plus nog eens 2 extra ?

edit: stom van mij, ja dus

[ Voor 3% gewijzigd door Storme op 24-05-2007 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Storme schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:14:
Hoe moeten we dit dan opvangen ?
Dat laten we aan jullie over; in Contest 2 waren er entries die enkel een waarschuwing gaven en de 'incorrecte data' negeerden en vrolijk doorhobbelden; anderen weigerden verder te gaan maar maakten netjes een melding. En weer anderen probeerden de incorrecte data te verwerken zonder melding of whatsoever. Stel je nu eens voor dat je in een fabriek werkt en je voert een jampotjes machine die 10.000 potjes per uur dopt ( :P ) een ongeldig bestand. Wat moet er dan gebeuren volgens jou?
Als je het 'netjes' afhandelt (dus niet crashen en niet vrolijk met incorrecte data werken) is het al gauw goed ;)
Bericht dat zegt dat het verkeerde formaat is ?
Dat kan dus een prima oplossing zijn.
of toch nog proberen te rekenen met de data die je er kan uit halen ?
Dat is dus in principe ook een prima oplossing (nog wel beter denk ik want je probeert er toch nog iets van te bakken) mits je melding maakt van het feit dat je crap hebt gevonden in het aangeleverde bestand.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat wordt dus een logboek o.i.d. bijhouden... ok, doen we!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storme
Om heel zeker te zijn, dit is dus de complete puntentabel ?

Gebeurtenispuntenbonuspunten
Enkel menzen met zelfde voorkeur in huis+1 per persoon+2
Enkel mensen met zelfde voorkeur en mensen zonder in huis+1 per voorkeurmens-
roomie 1e keus in kamer+5-
roomie 2e keus in kamer+3-
roomie 3e keus in kamer+2-
roomie niet in kamer, maar in huis*-+1
Partner in zelfde kamer+5-
meerdere vegetagiers+1 per vegetagier(vanaf 2)-
deelnemer niet plaatsen-10-
niet roomie in huis-2 per roomie-
niet roomie in kamer-5-

* = Is dit per roomie, of gewoon eenmalig +1 ?

En stel, jos heeft bert als 1e keus, en bert jos ook als 1e keus roomie. dat is dan +10 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Storme schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:44:
Om heel zeker te zijn, dit is dus de complete puntentabel ?

roomie niet in kamer, maar in huis*-+1
niet roomie in kamer-5-
Klopt zo te zien heel aardig. :)
* = Is dit per roomie, of gewoon eenmalig +1 ?
Eenmalig per persoon. Als iemand 3 roomies heeft opgegeven en hij zit bij alledrie in hetzelfde huis maar niet in dezelfde kamer, dan krijg je dus ook maar één bonuspunt. :)
En stel, jos heeft bert als 1e keus, en bert jos ook als 1e keus roomie. dat is dan +10 ?
Klopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-06 21:13
Had gisteren de tweede contest gezien, dat zag er erg leuk uit. Denk wel dat ik met deze mee ga doen. Maar moet eerst m'n stage afronden.
Is er nog een speciaal channel op IRC voor de contest?

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Laatst online: 24-06 21:39
@Storme
Mooi je tabel, alleen deze mis ik nog

Wanneer je een vegetariër in zijn eentje tussen alleseters indeelt, levert dat je 2 strafpunten op.

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storme
Teunis schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:04:
@Storme
Mooi je tabel, alleen deze mis ik nog

Wanneer je een vegetariër in zijn eentje tussen alleseters indeelt, levert dat je 2 strafpunten op.
Da's waar.

Hier dus nu de volledige tabel:

roomie niet in kamer, maar in huis-+1
enige vegetagiër in huis-2-
niet roomie in kamer-5-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

#pwcontest is al een poosje actief, maar enorm rustig.

Ik heb net #prgcontest ook geregged, dus als er mensen behoeft hebben om het daar over de contest te hebben, be my guest. Aangezien P&W niet meer bestaat lijkt #prgcontest me het betere kanaal :)

[ Voor 17% gewijzigd door Creepy op 24-05-2007 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanEL
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-05 23:12
Grum schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:30:

[Rosalie]
voorkeur=organisatie
roomies=Rosalie
partner=geen
nietroomies=Frank
eten=alles

Thanks voor het melden Grum :). Heb de generator weer verbeterd. Hieronder staan de verbeterde bestanden:

http://dev2.vanleerdamweb...ff/voorbeeldbestanden.zip

En om de moderator van dit forum blij te maken: Dit zijn geen officiele t.net bestanden!

Programmeren is voor nerds! Kopieren voor luie mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Misschien is het ook een idee om een vermelding te maken van de "beste/leukste extra's"? Ik hou namelijk wel van extra statistiekjes, visualisaties, effectjes, ... :9

edit:

@Creepy: welk netwerk? Quakenet, EFnet, Linknet, ... ?

[ Voor 18% gewijzigd door Slonzo op 24-05-2007 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33810

Slonzo schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:21:

En daarom zijn talen als Brainfuck, L33t en al die andere zut nou verboden :P.

Leesbare code haalt de grappenmakers er gelijk uit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Slonzo schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:00:
welk netwerk? Quakenet, EFnet, Linknet, ... ?
irc://irc.tweakers.net ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwings
  • Laatst online: 25-06 11:33
Ik heb me hiervoor geregd :')

Hoop dit weekend tijd te hebben om 'n begin te maken, zal zonder twijfel C++ worden. Zit nog een beetje te twijfelen over Windows/Linux, maar maakt in principe niet zoveel uit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
ik ga toch maar weer voor vb.net deze keer, en wat meer testen op foute invoer enzo :)
Hopenlijk deze keer niet achteraan de results door een stomme fout.

Ik heb al een aantal ideen die ik wil gaan proberen, iedergeval wat nieuwe dingen uitzoeken en implementeren. Doe dit toch voornamenlijk om er van te leren (en stiekum vind ik het leuk ook nog :D).

[ Voor 6% gewijzigd door Serpie op 24-05-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Anoniem: 33810 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:11:
[...]

Nah, alleen brainfuck is verboden. Als je dit in whitespace voor elkaar krijg ben je wat mij betreft een echte held :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
vanEL schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:58:
[...]
Thanks voor het melden Grum :). Heb de generator weer verbeterd. Hieronder staan de verbeterde bestanden:

http://dev2.vanleerdamweb...ff/voorbeeldbestanden.zip
Nou een eerste output van dit bestand en van deze contest geloof ik :D, maar de score zal alles behalve geweldig zijn.

Wat ik vanavond bereikt heb is dus inlezen in objecten model, en plaatsen aan de hand van de voorkeur van de deelnemers. Houd nog geen rekening met partners etc, maar eerst maar eens iets maken om de score te tellen om ook daadwerkelijk de verbeteringen te kunnen waarnemen.

en het genereren van een output is dus ook gelukt :)
[huisje1]
kamer1 = Aletta,Aliza
kamer2 = Anna,Christiaan
kamer3 = Daan,Duco
[huisje2]
kamer1 = Andrew,Denise
kamer2 = Dennis,Eelco
kamer3 = Elise,Floris
[huisje3]
kamer1 = Anetha,Annabelle
kamer2 = Carlos,Chantal
kamer3 = Harmke,Jos
[huisje4]
kamer1 = Aniek,Ben
kamer2 = David,Eev
kamer3 = Esmeralda,Ilse
[huisje5]
kamer1 = Bas,Ferry
kamer2 = Heleen,Irene
kamer3 = Mart,Youri
[huisje6]
kamer1 = Chris,Dirk
kamer2 = Merel,Nanning
kamer3 = Pieter,Stephanie
[huisje7]
kamer1 = Helen,Madelijn
kamer2 = Marja,Paul
kamer3 = Palph,Rosalie
[huisje8]
kamer1 = Jacqueline,Janneke
kamer2 = Jolijn,Jonneke
kamer3 = Joren,Josine
[huisje9]
kamer1 = Jesse,Kees
kamer2 = Lisette,Margot
kamer3 = Marjolein,Michelle
[huisje10]
kamer1 = Karin,Louise
kamer2 = Maarten,Marijke
kamer3 = Marissa,Martijn
[huisje11]
kamer1 = Maaike,Mandy
kamer2 = Markues,Miranda
kamer3 = Rob,Robin
[huisje12]
kamer1 = Monica,Nadjib
kamer2 = Nick,Niels
kamer3 = Pauline,Prenobe
[huisje13]
kamer1 = Rick,Sabine
kamer2 = Sjoerd,Tessa
kamer3 = Tim
[huisje14]
kamer1 = Sandra,Sebas
kamer2 = Sebastiaan,Simone
kamer3 = Sophie,Victor
[huisje15]
kamer1 = Saskia,Thirza
[huisje16]
kamer1 = Sissie,Sven
kamer2 = Wynand,Willemijn

[ Voor 0% gewijzigd door Serpie op 24-05-2007 22:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Bij een INI-file moeten er geen spaties tussen key en value ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Alex) schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:29:
Says who? O-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Ini_file
http://www.cloanto.com/specs/ini.html

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 24-05-2007 22:35 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
Alex) schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:29:
tja, zag al dat dat anders was dan de voorbeelden, nini (van sourceforge) maakt dit er automatisch van. Als het niet mag zal ik wel kijken of ik het kan aanpassen. Maar eigenlijk hoop ik dat dit gewoon toegestaan is zo :)

Hmm ja dus O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Serpie op 24-05-2007 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Anoniem: 33810 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:11:
[...]

Daar is niets grappigs aan. Interoppen met Kernel32 voor het parsen van de ini files is doornormaal. Juist erg slim. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hmm, wist ik niet. Ik dacht dat het per sé aan elkaar moest, niet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JokerLash
  • Laatst online: 16-04 11:03
Mogen er wel dubbele roomies gedefineerd worden per deelnemer?

Want ik krijg met de laatste testset de volgende error:
DUBBEL ROOMIE David->Anetha
DUBBEL ROOMIE Rudolf->Ivanildo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:09

johnwoo

3S-GTE

mOrPhie schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:45:
[...]

Daar is niets grappigs aan. Interoppen met Kernel32 voor het parsen van de ini files is doornormaal. Juist erg slim. :)
Slim als je een bepaalde setting wilt laden, maar om complete data input in te lezen lijkt het me niet bijster "correct". Voor iedere call opent GetPrivateProfileString het bestand, doorzoekt het naar de sectie- en key naam, laadt die, en sluit het bestand weer. Niet erg geschikt om sequentieel mee in te lezen dus...

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-06 15:32
Ben ook van plan om mee te doen, maar iets is me nog niet geheel duidelijk.

Stel dat je, om wat voor reden dan ook, toch iemand met een andere voorkeur dan organisatie, in een organisatie-huisje plaatst, wat is hier het gevolg van? Strafpunten?

En wat als je een zuiphuis bij een rustig zet? Dan gebeurt er niets, right?

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

johnwoo schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 00:00:
[...]

Slim als je een bepaalde setting wilt laden, maar om complete data input in te lezen lijkt het me niet bijster "correct".
Ach, wat is "correct". Ik had de klasse nog liggen en het werkt. Als het langzaam blijkt te zijn kun je het altijd nog optimaliseren. Je weet wat ze zeggen over premature optimization. Het kickstart me nu om over het echte probleem na te denken, in plaats van hoe ik zo optimaal mogelijk ini files lees. Dat komt later wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

Ik ga ook maar eens meedoen :) Lijkt me leuk, maar weet nu al dat het meer werk is dan ik in het begin had verwacht (even begonnen aan een stukje code om de meeting data te parsen, voor 4 regels te parsen en te valideren kom ik al snel op 150 regels code (VB.NET momenteel) om ervoor te zorgen dat rare notaties netjes opgemerkt worden maar niet voor fouten zorgen...

Hoe ver gaat de rest hiermee?

NKCSS - Projects - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
De 'officiële' testset is ter controle nog even in overleg maar zal soon (lees: <24 uur) verschijnen.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33810

mOrPhie schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:45:
[...]

Oh, dat wist ik niet :). Kan je de Kernel dll dan zomaar gebruiken in elk programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
CMG schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 01:20:
Ik ga ook maar eens meedoen :) Lijkt me leuk, maar weet nu al dat het meer werk is dan ik in het begin had verwacht (even begonnen aan een stukje code om de meeting data te parsen, voor 4 regels te parsen en te valideren kom ik al snel op 150 regels code (VB.NET momenteel) om ervoor te zorgen dat rare notaties netjes opgemerkt worden maar niet voor fouten zorgen...

Hmm ik gebruik het componentje van sourceforge om mijn inifiles in te lezen (zie eerdere post dit topic). Eerst maar inlezen en zoveel mogelijk het plaatsen optimaliseren, als ik later nog tijd over heb kijk ik eventueel wel naar rare notaties en foute invoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storme
Anoniem: 33810 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 05:51:
[...]

Oh, dat wist ik niet :). Kan je de Kernel dll dan zomaar gebruiken in elk programma?
je kunt om het even welke dll zomaar gebruiken in een programma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220429

CMG schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 01:20:

Het inlezen van de inifiles en het uitschrijven van het resultaat is al klaar. De invoer wordt al redelijk robuust ingelezen, de uitvoer zou in theorie en volgens mijn testen altijd geldige uitvoer genereren, bij gelijk welke oplossing dat mijn algoritme bepaalt.

Nu ben ik bezig met het coderen van de scorecomponent omdat ik hier berekeningen met moet uitvoeren.

Daarna moet ik de verschillende optimalisatiefasen uitschrijven en kan ik oplossingen beginnen genereren.

Wie schrijft er een independant online ini validator/calculator? ;)

Veel succes aan de andere deelnemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:13
Anoniem: 220429 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 08:54:

Nu ben ik bezig met het coderen van de scorecomponent omdat ik hier berekeningen met moet uitvoeren.
Tenzij je dit probleem helemaal met brute-force wilt aanpakken, lijkt met dit een onmogelijke taak. Uitrekenen dat Kareltje meer punten oplevert in Huisje1 dan in Huisje2, is nog wel te doen, maar misschien kom je later tot de conclusie dat Peter nóg meer punten zou pakken, maar dat Huisje1 nu vol zit.

Enfin, je bent in ieder geval verder dan ik. Ik heb besloten de uitdaging aan te gaan in QBasic en met veel moeite is het mij gelukt om de .ini-file enigszins fatsoenlijk in te lezen zonder dat Jaaps partner 'partner=petra' heet. :)

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Anoniem: 33810 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 05:51:
[...]

Zolang de taal ermee om kan gaan, ja. Het voorbeeld van hierboven is zoals het in C# zou gebeuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Met Javascript zal het je niet zomaar lukken om DLL-files aan te roepen nee :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 13:52
Marcks schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:58:
[...]

Tenzij je dit probleem helemaal met brute-force wilt aanpakken, lijkt met dit een onmogelijke taak. Uitrekenen dat Kareltje meer punten oplevert in Huisje1 dan in Huisje2, is nog wel te doen, maar misschien kom je later tot de conclusie dat Peter nóg meer punten zou pakken, maar dat Huisje1 nu vol zit.

Enfin, je bent in ieder geval verder dan ik. Ik heb besloten de uitdaging aan te gaan in QBasic en met veel moeite is het mij gelukt om de .ini-file enigszins fatsoenlijk in te lezen zonder dat Jaaps partner 'partner=petra' heet. :)
Qbasic? O.o dat is toch de dos-voorloper van visual basic? *buigt diep voor Marcks _/-\o_ *
Leuk dat je het daar in doet.

Ben zelf aan de gang met C#, kan nu alles netjes en makkelijk inlezen, de enige vraag is nu of het wel Evil-GoT-Mods proof is. maar bij gewone invoer heb ik alle variabeltjes netjes bij elkaar. Kernel32.dll werkt trouwens lekker om ini-files te lezen (scheelt een hoop werk, streamreaden was veels te veel rompslomp, maar aan de andere kant wel beter bestand tegen de mods denk ik.)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 10:22
QBasic, ooit mee begonnen... na een halve dag mee opgehouden ;).
Ik ben erg benieuwd moet ik zeggen!

Aangezien ik nog geen heel erg goede ideeen heb over hoe op een efficiente manier het probleem aan te pakken, begin ik maar met het inlezen. Ik heb zojuist een kleine 30 checks bedacht die ik wil gaan uitvoeren op de invoerbestanden >:) .

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

therat10430 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:25:
[...]
Qbasic? O.o dat is toch de dos-voorloper van visual basic? *buigt diep voor Marcks _/-\o_ *
Leuk dat je het daar in doet.
Inderdaad. Als marcks een werkende versie laat meedingen, dan verdient hij per definitie een ere-plekje hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220429

Bruteforcen is inderdaad niet geschikt om dit probleem op te lossen. Maar in de wiskunde bestaan tig soorten optimalisatie theorieën en praktijken. Kwestie van de nuttigste eruit te kiezen en goed te implementeren.

Het algoritme wordt dat zo flexibel dat aanpassingen aan de regels qua scoretelling louter en alleen aanpassingen van enkele parameters vereist. En niet een aangepaste of andere denkpiste van plaatsingsstrategie gaan bedenken.

Ik heb het zelfs zo in elkaar gezet dat het oplossingen kan bepalen voor gelijk welke layout van de huisjes en kamers. Als het aantal personen van kamer tot kamer zou varieren, dan heeft die er geen enkel probleem mee. En dit zelfs tot alle exotisch mogelijke uitlijningen van de kamers en huizen.

Nu alleen zien of de performantie ook mee wil werken, anders geraken we ook niet verder natuurlijk. :*)
Marcks schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:58:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-05 07:45
Moet het hele programma op de commandline draaien, of mag er ook gebruik gemaakt worden van grafische hulpmiddelen? (ik veronderstel dat de vb .net gebruikers dit toch wel doen?)

Ik kijk al uit naar het officiële testbestand :*)

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hobbles schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:47:
Moet het hele programma op de commandline draaien, of mag er ook gebruik gemaakt worden van grafische hulpmiddelen? (ik veronderstel dat de vb .net gebruikers dit toch wel doen?)
In VB.net kun je ook prima console apps ontwikkelen hoor ;)
En wat mij betreft is een GUI ook geen probleem, als we maar niets hoeven te doen dan het programma te starten. (Dus geen vereiste interactie)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
* Alex) gaat eerst irritante reclame inbouwen... })

Edit: met video en geluid!

[ Voor 20% gewijzigd door Alex) op 25-05-2007 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Alex) schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:50:
* Alex) gaat eerst irritante reclame inbouwen... })

Edit: met video en geluid!
:P Straks is de helft van de deelnemers gebanned en niemand weet waarom O-)

Goed idee dus d:)b

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Dus voordat we entries gaan draaien eerst de volgende acties ondernemen
- Flash uitschakelen
- Geluid op 0
- Internet kabel eruit trekken
- Alle entries van Alex) bij voorbaat overslaan en diskwalificeren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Creepy schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:06:
Dus voordat we entries gaan draaien eerst de volgende acties ondernemen
- Flash uitschakelen
- Geluid op 0
- Internet kabel eruit trekken
- Alle entries van Alex) bij voorbaat overslaan en diskwalificeren >:)
Euh... wie zegt er hier iets over Flash? .avi (uncompressed, ofcourse) FTW!

* Alex) ziet inzending tot over 1 GB groeien...

[ Voor 5% gewijzigd door Alex) op 25-05-2007 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Even een paar vragen met betrekking tot de inifiles:

volgens http://www.cloanto.com/specs/ini.html:
Multiple values for a key are separated by a comma followed by at least one spacing character.
Maar in jullie voorbeeld zie ik dat jullie geen spatie na de komma gebruiken. Hoe strikt moet het ingezonden programma zijn met betrekking tot inifiles? Kunnen er eventueel ook commentaren voorkomen in de files? Kan een naam (dus een sectienaam) een spatie bevatten (zoals: Piet Jan)?

werderom volgens http://www.cloanto.com/specs/ini.html:
Section and key names cannot contain spacing characters.
Dus eigenlijk is mijn vraag: mogen we er vanuit gaan dat alles tussen '[' en ']' gewoon een sectienaam is, whatever er ook staat? En of er nou wel of niet spaties na de komma's staan: een komma is gewoon een value seperator? Dus: zal er bij het kijken naar defensive code ook gekeken worden hoe goed het programma met een inifile om kan gaan?

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
RobIII schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:49:
[...]

In VB.net kun je ook prima console apps ontwikkelen hoor ;)
En wat mij betreft is een GUI ook geen probleem, als we maar niets hoeven te doen dan het programma te starten. (Dus geen vereiste interactie)
Eigenlijk dacht ik eraan om het grafische gedeelte te gebruiken voor ini file fouten te laten corrigeren, maar zonder interactie is een GUI nutteloos dus veronderstel ik dat dit geen goed idee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

De link die je geeft is zoiezo een "unofficial" spec. Wel of geen spaties na een komma moet je niet te zwaar aan tillen. Een komma is inderdaad gewoon een seperator.

Commentaar gaat niet voorkomen in de ini-files en alle tekens tussen de [ en ] is in principe de sectienaam.
Eigenlijk dacht ik eraan om het grafische gedeelte te gebruiken voor ini file fouten te laten corrigeren, maar zonder interactie is een GUI nutteloos dus veronderstel ik dat dit geen goed idee is.
Er moeten redelijk wat entries gedraait gaan worden, en elke entry wordt zelfs meerdere keren gedraait. Om de boel makkelijk te houden voor ons dus geen interactie toevoegen (tenzij er echt iets hard crasht ofzo). Programma moet gewoon vanaf de commandline of door dubbelklikken z'n werk gaan doen. Eventueel een programma window sluiten als het meld dat het klaar is, is niet zo'n probleem maar liever dat het programma zichzelf sluit zodra het klaar is.

[ Voor 55% gewijzigd door Creepy op 25-05-2007 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Kan ik ook een meeting.ini met

personenperhuis=7

verwachten? Staat niet in de regels dat het niet kan. Het aantal kamers zou dan logischerwijs op 4 uitkomen, omdat er wel een regel is die stelt dat er altijd een even aantal tweepersoonskamers in een huisje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
@Creepy: Duidelijk, zal me hieraan aanpassen dan. Binnenkort een eerste test draaien hopelijk :).

[ Voor 4% gewijzigd door Hobbles op 25-05-2007 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Genoil schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:09:
Kan ik ook een meeting.ini met

personenperhuis=7

verwachten?
De allereerste regel in het constraints stukje: 'Huisjes hebben altijd een even aantal bedden'. ;) Een even aantal kamers staat nergens, integendeel, er wordt juist een voorbeeld gegeven met pph=6 en dus 3 kamers. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Voutloos op 25-05-2007 12:16 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Voutloos schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:11:
[...]
De allereerste regel in het constraints stukje: 'Huisjes hebben altijd een even aantal bedden'. ;)
Ja, dus? Er staat niet: 'Het aantal personen per huisje is altijd even'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Er staat 'altijd een even aantal bedden'. Op een bed komt 0 of 1 persoon. Er is geen regel/optie dat je een oneven aantal bedden leeg moet laten (bedden mogen wel leeg, moeten niet), dus je bent een beetje te geforceerd aan het zoeken imo. ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik denk dat je "personenperhuis" gewoom moet lezen als "Maximaal aantal personen per huis" of "Aantal bedden per huis". Het is wat inconsistent met de "constraint", maar ik verwacht dat je het zo moet lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
Ok helder. Dan nog iets. Is het aantalinvalidenhuisjes een deel van aantalhuisjes, of een los aantal?. M.a.w. zijn er in het voorbeeld 10 + 2 = 12 huisjes of 12 + 2 = 14 huisjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105463

Invalide huisjes zijn een onderdeel van het totaal aantal huisjes. Dus totaal 12 huisjes en 2 invalide huisjes betekend nog 10 normale huisjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Anoniem: 105463 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:56:
Invalide huisjes zijn een onderdeel van het totaal aantal huisjes. Dus totaal 12 huisjes en 2 invalide huisjes betekend nog 10 normale huisjes.
Zoals Creepy op pagina 1 van dit topic ook al zei. ;)

Overigens: het maximaal aantal personen per huis slaat inderdaad ook op het aantal bedden, en dat is altijd even. Oneven aantallen gaan niet voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wm_
  • Laatst online: 29-04 21:51
ben ook maar even lid geworden van Tweakers om mee te kunnen doen ;-)

Lees tweakers altijd al, maar was nog geen lid, en vond deze comp wel erg interessant...

De vraag die volgens mij twee keer gesteld werd en nog niet beantwoord is, is:
"als je 6 mensen met voorkeur:geen in een huis stopt, krijg je dan ook de extra punten?"
en geldt dit ook bij de voorkeur 'organisatie'?

@Marcks: diep respect! :-)
QBasic ben ik ook in begonnen! M'n eerste spelletje er zelfs in gemaakt! Mét wachtwoordbeveiliging erop (niet dat het nuttig was, maar wel erg stoer toen ;-))

edit: ik ga in PHP aan de slag!
Kan ik ook meteen een validator online zetten... Is misschien voor sommigen wel leuk...

[ Voor 9% gewijzigd door _wm_ op 25-05-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
_wm_ schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:16:
De vraag die volgens mij twee keer gesteld werd en nog niet beantwoord is, is:
"als je 6 mensen met voorkeur:geen in een huis stopt, krijg je dan ook de extra punten?"
Nee. "geen voorkeur" is puur bedoeld als opvulling om de contest überhaupt leefbaar te maken. Je krijgt er echter geen bonuspunten voor, dus gebruik de mensen zonder eigen mening goed. :P
en geldt dit ook bij de voorkeur 'organisatie'?
Voor organisatie krijg je bonuspunten zoals vermeld in de TS. Alleen de mensen zonder voorkeur leveren geen extra punten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
_wm_ schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:16:
ben ook maar even lid geworden van Tweakers om mee te kunnen doen ;-)
* RobIII turft "een nieuw zieltje gewonnen voor Devschuur®" erbij >:) En daarmee is ons eigenlijke doel stiekem bekend geworden })
Zonder flauwekul: :w welkom en veel plezier op GoT (en veel succes natuurlijk! (voor alle deelnemers trouwens!))

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Zo, ik heb een prachtige (al zeg ik het zelf ;)) .ini reader gebakken, geheel volgens eigen design (toch maar zonder flex ;)). Mochten jullie alsnog de neiging krijgen om commentaar in de .ini files te stoppen, ga je gang, mijn .ini reader negeert het >:) (het verwijderen bleek bij dit design nog een kleine moeite, dus waarom ook niet...).

Nu aan de gang met het daadwerkelijk parsen van de input bestanden... en nog overwegen of ik bij keywaarden in de .ini file ook C strings ga implementeren ;).

The Flying Dutchman

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.