Het enige voordeeltje is dat xbox wat jonger is dan de PS2. Maar als je eventjes doorkijkt, oogsnoep is ook niet alles wat telt, anders zouden retro-games nu op dit moment nog zelfs het niet meer doen, of wel?
Let wel, door deze vraag, schreeuw je gewoon om fanboyism. Alle platformen hebben kutspellen, het is logisch dat wat langer bestaat, ook meer raakvlak heeft. Beetje non-argumentatie hier en daar.
Voor games als Tony Hawk (ben zelf in de stellige overtuiging dat THPS2 de beste game is, nog steeds) is de PSx-controller wat betreft handigheid de betere en ik heb ze op ALLE PLATFORMEN gespeeld waarop TH-games beschikbaar waren, dus ik weet waar ik over praat.
Tegenwoordig zijn er genoeg controllerports beschikbaar dat je de PSx-controller ook op de XBX of omgekeerd kan gebruiken, eventjes tussendoor.
Ik vindt het ook een beetje een steek in de rug dat XBOX mooiere graphics heeft. Als ik nou Halo vergelijk met God of War.... Zo kan ik het ook.
Ga voor jezelf na wat jij belangrijk vindt, schrijf eisen voor jezelf op. Zet je 2 systemen naast elkaar en kijk welk systeem jou je het beste tegemoet komt.
Dat gelul over dat een xbox je veel leuke mee kan kloten/ een ps2 je veel leuker mee kan kloten is maar hoe je het bekijkt en hoeveel moeite jij wil gaan doen. Ga jij goed (en dan ook echt goed) zoeken, dan zal jij merken dat er voor XBOX zowel als PS2 net zoveel te doen is. Het enige manco in die vergelijking is, is dat het aanbod appels met peren vergelijken is, allebei lekker, allebei totaal verschillend.
Ga je voor de PS2? Koop hoger dan SCPH-50004 (die heeft vooral last van laserproblemen), SlimLine PS2 is leuk, HD-opties, minder leuk. De nieuwste chips hebben laserfixes, trust me. Ook een gemodde XBOX moet je met zorg behandelen, anders verniel je de laser van dat ding ook. Minder snel, toegegeven.
Ik zal je eerlijk vertellen dat het voor mij ook heel moeilijk is om objectief te zijn, PS2 is mijn RPG-machine, XBOX laat mij op een handjevol na totaal in de steek.
Zo was vroeger de SNES de RPG-machine en de SEGA had de echt vette actiegames. Neem bijv. Lufia 2 op de SNES en rood bloed ipv. groen bloed in Mortal Kombat op de Sega machines.
Zoals ik al zei, turf af voor jezelf. Bedenk wat JIJ belangrijk vindt. Het verbaast me dat hier nog geen complete fanboyoorlog is uitgebroken.
[
Voor 3% gewijzigd door
SkyStreaker op 20-05-2007 01:35
]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding