Het Grote Xbox 360 Topic - Deel 35 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.984 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:28
MetroidPrime schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:04:
[...]

Dan ben je wel extreem lame bezig. :|

Bij de eerste Xbox ging Microsoft na een tijdje over naar het bannen van user-accounts naast consoles. Als Microsoft het deze keer weer hetzelfde doet als bij de Xbox 1, dan kun je straks ook niet met je niet-omgebouwde console online. Geniet er dus maar van, zolang het kan.
Als je vreemd gaat is het ook lame :9

Microsoft heeft zelf gezegd dat ze alleen de consoles bannen en niet de user accounts.

Ik citeer
As a result, some consumers that try to login to LIVE who we detect have illegally modified their console will get an error code (Status Code: Z: 8015 - 190D) when trying to connect to the service. These users will not have their account automatically banned from LIVE, but they will no longer be able to access the service from the console they modified.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:39:

Het zou mij niet verbazen als dit moment zal worden gezien als het moment dat de PS3 de overhand zal pakken in de consolewars.
LOL. Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Leuk, Marktplaats :

"Xbox met 22 games, kan alleen niet meer op Xbox Live maar dat is niet erg als je van offline gamen houdt". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Want? Zulke reacties voegen natuurlijk niets toe aan de discussie. Over enkele jaren zal het antwoord pas komen, maar ik teken voor mijn stelling. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik doelde meer op de homebrew scene. Waarom zouden die veel tijd steken in een console waarvan elke modificatie door Microsoft afgestraft kan worden? Zolang Sony niet dezelfde maatregelen (kan?) nemen, is het PS3 platform veel geschikter om homebrew te draaien. En of je dat nu leuk vindt of niet, veel mensen vinden dat belangrijk in een console. Zo zie ik op dit moment eerder een PSMC verschijnen dan een XBMC360.

Het zou mij niet verbazen als dit moment zal worden gezien als het moment dat de PS3 de overhand zal pakken in de consolewars.
Bullshit-verhaal. Hetzelfde gebeurde met de Xbox 1 en daar draait ook aardig XBMC op of niet?

Daarbij is Sony ook niet zo homebrew-friendly, zie de PSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Roamor schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:45:
[...]

Want? Zulke reacties voegen natuurlijk niets toe aan de discussie. Over enkele jaren zal het antwoord pas komen, maar ik teken voor mijn stelling. ;)
Omdat Sony precies hetzelfde gaat doen :)

Sony, is op dit moment zelf nog meer dan MS, afhankelijk van de verkoop van games. Zodra er massaal misbruik gemaakt gaat worden van illegale games, grijpt ook Sony in.

En dat snappen die modders ook nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
[...]

Ja, want al die mensen die te beroerd waren om voor Xbox 360-games te betalen, gaan spontaan een 200 euro duurdere console kopen waarop je ook geen kopieën kunt draaien. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:23

S2S

[...]

Idd want op PS3 kan je wel PS3 backups spelen! :+

NOT.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Is prima dan ga ik er wel inhoudelijk op in.

Homebrew en filmpjes kijken e.d is niet iets waar de casual gebruiker op zit te wachten. Zeker niet als hij hiermee zijn toegang tot het online netwerk verprutst. Ik denk niet dat Sony gemodde consoles zo lekker loslaat.

De Wii wordt op dit moment het beste verkocht van alle consoles, in alle gebieden van de wereld ( globaal genomen dan ). Toch zitten hier bijna totaal geen mediafuncties op. Als mensen een mediacenter willen hebben dan kopen ze echt wle iets beters dan een Xbox 360 of Ps3 waar ze vervolgens gaan wachten op multimedia functies.

En als je op de Ps3 toevallig meer media functies kan draaien dan op een 360, dan gaat dit echt niet de console oorlog beslissen. Zoals het er nu naar uit ziet is die al gewonnen, door de Wii dan wel :).

Dat ding verkoopt constant elke maand zoveel meer dan de Ps3/360 zowel in Amerika als in Japan. Europa heeft geen constante cijfers dus dat gebied laat ik even buiten het argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35

TheVMaster

Moderator WOS
Nitai schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:41:
Vraagje, ik heb m'n xbox live gold verlengd met een creditcard alleen wilde ik alleen maandje erbij. Ik kan nu nergens online de maandelijkse afschrijving annuleren of zie ik dit over het hoofd?
ff inloggen op xbox.com (met je gamertage en pass) en daar kun je ergens de betalingsgegevens zien en daar staat ook wat je moet doen om het te cancellen (ff bellen geloof ik...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:45:
Bullshit-verhaal. Hetzelfde gebeurde met de Xbox 1 en daar draait ook aardig XBMC op of niet?

Daarbij is Sony ook niet zo homebrew-friendly, zie de PSP.
Bij de originele Xbox was Live! een veel minder belangrijk aspect dan bij de 360. En Sony laat Linux toe op de PS3, dus hoezo zijn ze niet homebrew vriendelijk? Uiteraard willen ze niet dat homebrew mogelijk maakt om illegale praktijken te ondernemen, maar homebrew in het algemeen is volgens mij niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
The Otherside schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:40:
Ik heb net maar even mijn originele firmware terug geflashed. En ik kan voorlopig nog steeds op Xbox Live. Ik denk dat we het maar moeten af wachten hoe en wat.

Ik ben offline geweest toen bekend werd dat de consoles werden gebanned. Dus dat kan een klein voordeeltje zijn. Mocht het zo zijn dat ze de komende weken iedereen in de gaten hebben gehouden zal ik uit eindelijk ook nog de klos zijn. Maar goed we zien het wel. Eigen schuld dikke bult
JE bent getagged sinds je de spring update heb geïnstalleerd. Ze bannen verschillende tijden om zo een abstract beeld te creëren van de manier van detecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

ymmv schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:50:
[...]

Ja, want al die mensen die te beroerd waren om voor Xbox 360-games te betalen, gaan spontaan een 200 euro duurdere console kopen waarop je ook geen kopieën kunt draaien. |:(
Ik snap het geemmer idd ook niet 8)7

Voor die 600 voor die PS3 hadden ze ook al een stuk of 10~12 fullprice games voor hun 360 kunnen kopen, en dan hadden ze nu geen gezeik gehad.

Ik lach me intussen dood om alle whiners. Allemaal denken ze het grote boze Microsoft een loer te draaien door te roepen dat ze naar PS3 overstappen, en Microsoft denkt alleen maar "hardware al verkocht, en verder hadden we toch niets aan ze verdiend". Bovendien zal in de praktijk de helft van de modders gewoon offline verder gaan met warez gamen, en de andere helft een nieuwe kopen waarvoor ze wel de games betalen. Ik zie Microsoft echt niet klagen over de gevolgen, klanten die alleen maar van je stelen ben je toch liever kwijt dan rijk, en al overtuig je maar een paar procent van die klanten om te betalen door extra controles is alles winst bovenop zuivere diefstal.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 08:11
Het regent 360's op marktplaats.nl die niet meer op Live kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:29:
[...]

dit ben ik dus helemaal met je eens. Wou het net gaan posten. Wat een moraalridders allemaal op dit forum zeg ppffff.
Hoezo gerechtigheid als je een modded xbox hebt. Als die spellen minder kosten had ik ze eerder gekocht. De meeste spellen ben je toch na 2 weken zat.. Alleen de games die ik echt goed vind die koop ik.
Vraag 1: steel jij ook iedere dag brood in de supermarkt omdat die volgens jou goedkoper had kunnen zijn?

Vraag 2: heb je wel eens games in de Free Record Shop, Bart Smit of ePlaza gejat?

Vraag 3: waarom steel je ze dan elders wel, als (zoals nu blijkt) je er net zo goed op afgestraft kunt worden?

En kom nu niet aan met lame onzin als 'downloaden mag!' Hiaten in de wet die nog niet is aangepast op de moderne wereld zijn nog steeds geen moreel excuus voor botte, lompe diefstal. Modders wisten dat ze fout bezig waren, het was al tijden bekend dat MS eenvoudig kon detecteren, het was gewoon een kwestie van tijd voor ze dit soort meppen gingen uitdelen. Good riddance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
PacinoAllstars schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:53:
[...]

JE bent getagged sinds je de spring update heb geïnstalleerd. Ze bannen verschillende tijden om zo een abstract beeld te creëren van de manier van detecteren.
Heb je daar een bron van? Op dit moment doen de wildste verhalen over de detectie mogelijkheden van MS. Dus ik neem alles een beetje met een korreltje zout.

Natuurlijk bestaat de kans (die waarschijnlijk erg groot is) dat MS iedereen al een tijd in de gaten houd om zo een groot deel van de modders te pakken.

Och ik kom er vanzelf wel achter wat er gaat gebeuren.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Heeft iemand al geprobeerd de MS helpdesk te bellen ? Ik ben wel benieuwd wat ze erover zeggen.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

The Otherside schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:10:
[...]

Heb je daar een bron van? Op dit moment doen de wildste verhalen over de detectie mogelijkheden van MS. Dus ik neem alles een beetje met een korreltje zout.
Zoals ik al een jaar vertel kan Microsoft detecteren wanneer ze willen, omdat de firmware een simpele man-in-the-middle attack is: een van de efficientste manieren om te hacken, maar tegelijk verbazend simpel te detecteren zodra de buitenste partijen vermoeden/weten dat er een man-in-the-middle is. Microsoft kan al sinds maart 2006 data aan het verzamelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
curry684 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:06:
[...]

Vraag 1: steel jij ook iedere dag brood in de supermarkt omdat die volgens jou goedkoper had kunnen zijn?

Vraag 2: heb je wel eens games in de Free Record Shop, Bart Smit of ePlaza gejat?

Vraag 3: waarom steel je ze dan elders wel, als (zoals nu blijkt) je er net zo goed op afgestraft kunt worden?
Ik vindt dit soort gedachtes altijd zo lachwekkend :+
de grootste leechers hebben status bankovervaller zeker.

gelukkig speel ik toch nooit op xbox live, alhoewel ik wel wat leuke xbla games mis ga lopen nu zal het me verder niet veel schelen.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:24
curry684 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:06:
[...]
Hiaten in de wet die nog niet is aangepast op de moderne wereld zijn nog steeds geen moreel excuus voor botte, lompe diefstal.
Er is wat dat betreft helemaal geen hiaat in de wet, software kopieren mag niet!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:52:
[...]

Bij de originele Xbox was Live! een veel minder belangrijk aspect dan bij de 360. En Sony laat Linux toe op de PS3, dus hoezo zijn ze niet homebrew vriendelijk? Uiteraard willen ze niet dat homebrew mogelijk maakt om illegale praktijken te ondernemen, maar homebrew in het algemeen is volgens mij niet zo'n probleem.
Typ ik zo'n hele reactie en dan reageer je er niet op? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

curry684 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:17:
[...]

Zoals ik al een jaar vertel kan Microsoft detecteren wanneer ze willen, omdat de firmware een simpele man-in-the-middle attack is: een van de efficientste manieren om te hacken, maar tegelijk verbazend simpel te detecteren zodra de buitenste partijen vermoeden/weten dat er een man-in-the-middle is. Microsoft kan al sinds maart 2006 data aan het verzamelen zijn.
Lijkt me sterk, ik game pas vanaf December op mijn Xbox360 en ik heb altijd de 2.3 rev2 stealth firmware gebruikt, ik ben jammer genoeg gebanned :(

Zijn er hier ook mensen met een Toshiba-Samsung gebanned ?? Het lijkt erop dat vooral de Hitachi mensen zijn gebanned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:18:
[...]

de grootste leechers hebben status bankovervaller zeker.

gelukkig speel ik toch nooit op xbox live, alhoewel ik wel wat leuke xbla games mis ga lopen nu zal het me verder niet veel schelen.
Het is toch een feit dat je steelt? Wat loop je nou te doen alsof je niks verkeerds doet :'). Heeft toch geen ruk met bankovervallen te maken? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
DaWaN schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:20:
[...]

Lijkt me sterk, ik game pas vanaf December op mijn Xbox360 en ik heb altijd de 2.3 rev2 stealth firmware gebruikt, ik ben jammer genoeg gebanned :(

Zijn er hier ook mensen met een Toshiba-Samsung gebanned ?? Het lijkt erop dat vooral de Hitachi mensen zijn gebanned
Van alles is gebanned. Ook mensen met springupdate die niet eens een spel hebben gespeeld, dus kunnen ze aan firmware zien.

Heeft niks met halo of crackdown te maken, zoals eerder werd gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

evilpin0 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:18:
[...]

Maar wel als een boer met kiespijn nu je de deksel op de neus hebt gekregen he? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:21:
[...]

Het is toch een feit dat je steelt? Wat loop je nou te doen alsof je niks verkeerds doet :'). Heeft toch geen ruk met bankovervallen te maken? :')
ik zeg je dit:
Ik zal nooit spellen kopen voor de xbox, wel zou ik ze spelen als ik ze gratis kon krijgen.

Hij vergelijkt games dl met stelen uit de winkel, enough said anyway :z

@curry684
zoals ik zei ik speelde NOOIT via xbox live, vondt alleen xbla wel lachen om eens in de week te checken :)

[ Voor 12% gewijzigd door evilpin0 op 18-05-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

PacinoAllstars schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:24:
[...]

Van alles is gebanned. Ook mensen met springupdate die niet eens een spel hebben gespeeld, dus kunnen ze aan firmware zien.

Heeft niks met halo of crackdown te maken, zoals eerder werd gedacht.
Je hebt gelijk, ik zie zelfs dat mensen zonder spring update zelfs gebanned zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:26:
[...]

ik zeg je dit:
Ik zal nooit spellen kopen voor de xbox, wel zou ik ze spelen als ik ze gratis kon krijgen.

Hij vergelijkt games dl met stelen uit de winkel, enough said anyway :z
Vergelijken? Het is hetzelfde, alleen je steelt ze niet uit de winkel maar uit de portomonnee van de developers. Die mensen maken die games niet voor gratis, ze moeten toch ook hun kinderen eten geven of niet dan..

pauper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:19:
[...]

Typ ik zo'n hele reactie en dan reageer je er niet op? :+
Over het hoofd gezien, mijn reactie is getyped op het moment dat jij reageerde. :>
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:51:
Homebrew en filmpjes kijken e.d is niet iets waar de casual gebruiker op zit te wachten. Zeker niet als hij hiermee zijn toegang tot het online netwerk verprutst. Ik denk niet dat Sony gemodde consoles zo lekker loslaat.
De casual consument niet, maar deze grote groep maakt vaak wel gebruik van de kennis en ontwikkeling van de modscene.
De Wii wordt op dit moment het beste verkocht van alle consoles, in alle gebieden van de wereld ( globaal genomen dan ). Toch zitten hier bijna totaal geen mediafuncties op. Als mensen een mediacenter willen hebben dan kopen ze echt wle iets beters dan een Xbox 360 of Ps3 waar ze vervolgens gaan wachten op multimedia functies.
Ik zie de Wii niet echt als een deelnemer aan de consolewars, hoe goed hij ook mag verkopen, omdat de Wii veel minder afhankelijk is van de relatie 'kosten console' vs 'spelverkoop'.
En als je op de Ps3 toevallig meer media functies kan draaien dan op een 360, dan gaat dit echt niet de console oorlog beslissen.
Daarover verschillen we dan van mening. Over een jaar of vijf zullen we dit topic nog eens opgraven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een fout om de Wii niet te zien als een deelnemer aan de consolewars. Hij pikt stukjes marktsegment weg van de andere 2 consoles en is daarmee deelnemer van de consolewars....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 04:09:
[...]

Volstrekt niet boeiend, omdat ze je alleen van Xbox Live bannen. Dat mogen ze, dat zijn hun servers namelijk, en daar mag je als eigenaar mee doen wat je wil om eender welke reden je maar wil uitgezonderd artikel 1 van de Nederlandse grondwet. Geen haar verschil met een IP-ban krijgen op Tweakers.net, dat kan ook gewoon, zelfs als je abonnee bent, zonder recht op teruggave abonnementsgeld.
Tuurlijk mogen ze dat niet zomaar... Als jij een dienst koopt van Microsoft, moeten ze waar bieden voor het geld. Zal een mooie boel zijn als iedere diensten leverancier zo gaat denken en precies doet waar hij zelf zin in heeft, zonder de in andere landen bepaalde wetten in acht te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:41:
[...]

Tuurlijk mogen ze dat niet zomaar... Als jij een dienst koopt van Microsoft, moeten ze waar bieden voor het geld. Zal een mooie boel zijn als iedere diensten leverancier zo gaat denken en precies doet waar hij zelf zin in heeft, zonder de in andere landen bepaalde wetten in acht te nemen...
Ga er maar vanuit dat 't ergens in de EULA staat die jij hebt geaccepteerd toen je je aanmeldde bij Xbox Live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Zijn er hier ook mensen gebanned met een originele console ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fighting Power
  • Laatst online: 27-08 15:56
Mijn console gaat ook terug naar ms loopt vast op friendslist en is heel traag met games
productie datum 22-08-2006

kan nu geen halo 3 beta meer spelen baal ik van.

PSN: FightingPower, Gamertag: Fighting Power7, System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

[...]

Reken maar dat dit 110% volgens de regels is wat ze doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat mogen ze. Jij neemt bij hen een dienst af, waarbij je je aan hun voorwaarden moet houden. Zij beloven jouw de dienst te bieden, mits jij je houdt aan de voorwaarden. Overtreedt jij de voorwaarden, dan mogen zijn hier actie op ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
je account word niet gebanned, de gemodde xbox word van life afgegooid, als je met je account op een legale xbox gaat kan je gewoon online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ook wel opmerkelijk, waarom zijn de consoles gebanned, en niet de users icm die ID's? Nu is het wachten op onwetende mensen die via Marktplaats zo'n gebande console kopen en dan alsnog niet op Live! kunnen komen. Wat gaat Microsoft met de klachten van die mensen doen?

Ik hoop dat Microsoft dit overziet, en op zijn minst een publieke database met gebande consoles samen zal stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:02
Iemand met een gemodde console die gekicked is van live die zijn gratis Halo 3 key wil doneren degene dus zonder crackdown?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 14:07:
[...]

Dat mogen ze. Jij neemt bij hen een dienst af, waarbij je je aan hun voorwaarden moet houden. Zij beloven jouw de dienst te bieden, mits jij je houdt aan de voorwaarden. Overtreedt jij de voorwaarden, dan mogen zijn hier actie op ondernemen.
Ze zullen best voorwaarden in de EULA zetten, maar daarmee kunnen ze nog niet de wetten en regels van een land zomaar aan de kant zetten.. Ik maak me sterk dat dit een in Nederland onwettige actie is...

In Nederland zijn er bijvoorbeeld ook een heleboel webwinkels die de wet "koop op afstand" helemaal volgens eigen inzicht interpreteren, dat betekend nog niet dat deze manier van handelen volgens de wet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Roamor schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 14:29:
Ook wel opmerkelijk, waarom zijn de consoles gebanned, en niet de users icm die ID's? Nu is het wachten op onwetende mensen die via Marktplaats zo'n gebande console kopen en dan alsnog niet op Live! kunnen komen. Wat gaat Microsoft met de klachten van die mensen doen?

Ik hoop dat Microsoft dit overziet, en op zijn minst een publieke database met gebande consoles samen zal stellen.
Hmm, daar heb je een punt opzich,, Maar Microsoft kan zich in deze dan nog altijd beroepen op het feit dat het niet de verantwoordelijkheid van Microsoft is om dit op te lossen.
Punt is dat je een console koopt en je bent akkoord gegaan met de werking en staat van deze console.
Microsoft zal je dan waarschijnlijk terug verwijzen naar de verkoper en daar moet je maar mee zien te regelen dat je je geld terugkrijgt of what so ever....

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:29
F*ck, mooi dat ze de warez monkeys pakken nu :*) maar hadden ze niet een maandje kunnen wachten ofzo :P
Mijne moet weer terug voor garantie en nu zal het daar mischien wel erg druk gaan worden, mensen die gaan proberen onder valse voorwendselen een andere box proberen te krijgen.
Of zul je er niks van merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

"Contacteer uw verkoper. En vergeet je spijkerbat niet mee te brengen."

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls

Zo opmerkelijk is het eigenlik niet, omdat de firmware van de console zelf gemodt is, en niet het account. Dus ookal zouden ze het acount bannen, en niet de console, dan zal iemand die de gemodde xbox weer gebruikt ook zn account kwijt raken.

het beste zal zijn dat ze een melding geven, en dat je dan nog kans hebt om het weer terug te draaien, en als je dan een 2e keer online probeerd te gaan met de foute firm dat je dan wel gebanned wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 14:32:
[...]

Ze zullen best voorwaarden in de EULA zetten, maar daarmee kunnen ze nog niet de wetten en regels van een land zomaar aan de kant zetten.. Ik maak me sterk dat dit een in Nederland onwettige actie is...
Als jij zo zeker van je zaak bent, huur een advocaat in en stap naar de rechter.

De verontwaardiging van mensen over het bannen van consoles is wel erg triest geworden. Het was al bekend dat Microsoft het kon doen en dat Microsoft het in het verleden gedaan heeft(Xbox 1) voordat de Xbox 360 überhaupt te modden was, maar toch wordt er verontwaardigt gereageerd als Microsoft het daadwerkelijk doet. Je wist dat Microsoft het kon doen en je hebt toch besloten het risico te nemen om de console te modden, dan moet je ook de gevolgen maar accepteren.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

RoccoS schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 08:23:
Ik verwacht een hele lading omgebouwde 360's op marktplaats.nl de komende weken... Terecht dat modders geband worden, kopen die games dan worden ze ook goedkoper, zo werkt dat in een vrije markteconomie. Heb nooit begrepen dat mensen gaan kloten met hun apparaat van 400 euro met het risico niet meer online te kunnen.
En dus zal heel deze actie backfiren, die mensen gaan weer klagen bij MS, krijgen te horen dat de box banned is en treft deze actie dus weer onschuldige mensen, die vervolgens MS de schuld geven (imo terrecht, zij hebben er niets mee te maken dat de vorige eigenaar de drive geflashed heeft).
Ik blijf erbij, deze actie is het domste wat MS kon doen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Is het mogelijk dat je een NIEUWE Xbox360 bij een winkel koopt die nog in 2005 gemaakt is?

[ Voor 12% gewijzigd door Format-C op 18-05-2007 15:21 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kethij
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
RappieRappie schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:21:
Is het mogelijk dat je een NIEUWE Xbox360 bij een winkel koopt die nog in 2005 gemaakt is?
Waarom zou je dat willen?
De kans lijkt me vrij klein iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Nee, dat wil ik niet. Ik vroeg het me af.

Ik heb net mijn 360 uit Januari 2007 (aanschaf) laten afhalen door UPS omdat hij de welbekende rode ring gaf, en volgens mij was mijn 360 gemaakt in december '05...

Kan dit wel?

Straks ben ik verneukt bij de Free reccord shop waar ik hem gekocht heb, en heb ik een 2e hands ding gekregen.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:46

Xander84

GamerTag: D3 R4X

Goed dat de software pirates nu worden aangepakt. Alleen vraag ik me af wat de gevolgen gaan zijn van deze actie.

In de eerste plaats zullen op ebay nu heel veel gebande consoles verkocht gaan worden, een heleboel mensen die dus een kat in de zak gaan aanschaffen.

Ten tweede kan iemand met een gebande console een nieuwe aanschaffen, deze thuis omwisselen met de gebande, en zo vrolijk deze gebande console terug brengen naar de winkel (ik weet zeker dat heel veel winkels niet het verschil zullen zien tussen een orginele en gemodde box), dit heeft dan als gevolg dat andere mensen dus in die winkel de kans lopen een gebande console aan te schaffen!

Vervolgens zijn er de mensen die nu aangeven een legale console (denken) te hebben maar toch geband zijn. Kans is groot dat die tweede hands of zo buiten hun weten om een gemodde console gekocht hebben? Of wellicht is de console na het opsturen voor repartie bij MS omgewisseld voor een gemodde console, wie garandeerd dat MS niet per ongeluk gemodde consoles heeft gerepareerd en weer in omloop heeft gebracht?

Al met al is deze aanpak niet erg tactisch. Het zal inieder geval voor heel veel negatieve publiciteit gaan zorgen.

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

PWM schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:48:
[...]

Omdat Sony precies hetzelfde gaat doen :)

Sony, is op dit moment zelf nog meer dan MS, afhankelijk van de verkoop van games. Zodra er massaal misbruik gemaakt gaat worden van illegale games, grijpt ook Sony in.

En dat snappen die modders ook nog wel :)
Hoe? Je kan niet online met een illegaal spel op de PS3, de DNAS houdt dat tegen.
Ik denk dat MS met deze actie juist een tegenactie kan verwachten, je kan op andere gratis manieren online, mensen kopen straks een 360 die niet online kan en MS de schuld gaan geven. Mensen met een banned 360 zullen echt geen spel meer kopen omdat het geen voordeel meer heeft.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Ik vraag me af of er ook mensen gebanned zijn puur om het gebruiken van de XFPS (accesoire die mogelijk maakt te gamen met keyboard + mouse ala pc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 14:32:
[...]

In Nederland zijn er bijvoorbeeld ook een heleboel webwinkels die de wet "koop op afstand" helemaal volgens eigen inzicht interpreteren, dat betekend nog niet dat deze manier van handelen volgens de wet is.
Dat EULA's in Nederland niet gelden is een fabeltje. Bepaalde vormen van EULA's zijn niet geldig in Nederland, echter worden die vormen nauwelijks meer toegepast. De MS EULA voldoet aan de EU en NL wetgeving.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ze kunnen beter zorgen dat gebande/ gemodde XBOXEN bricked raken. >:)

[ Voor 19% gewijzigd door Format-C op 18-05-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:37:
Mensen met een banned 360 zullen echt geen spel meer kopen omdat het geen voordeel meer heeft.
Tja, zwak argument natuurlijk, de mensen met een banned 360 kochten sowieso al geen spellen. Dus dan niet opeens de heilige Saint uit gaan hangen met je gebande console. IK vind het een hele goeie actie van Microsoft.
Zo'n actie schrikt mensen ook (terecht) af.
En tja, als het Live gebeuren je geen zak interesseert, dan boeit zo'n ban je ook niet. Maar ja, dat zijn natuurlijk ook weer die gastjes die lopen te kicken op 10.000+ gamerpoints (met hun illegale games). Ik vind dat ze nog goed wegkomen dat niet ook de Live ID's worden geband/gewist.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Xander84 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:35:
Goed dat de software pirates nu worden aangepakt. Alleen vraag ik me af wat de gevolgen gaan zijn van deze actie.

In de eerste plaats zullen op ebay nu heel veel gebande consoles verkocht gaan worden, een heleboel mensen die dus een kat in de zak gaan aanschaffen.

Ten tweede kan iemand met een gebande console een nieuwe aanschaffen, deze thuis omwisselen met de gebande, en zo vrolijk deze gebande console terug brengen naar de winkel (ik weet zeker dat heel veel winkels niet het verschil zullen zien tussen een orginele en gemodde box), dit heeft dan als gevolg dat andere mensen dus in die winkel de kans lopen een gebande console aan te schaffen!

Vervolgens zijn er de mensen die nu aangeven een legale console (denken) te hebben maar toch geband zijn. Kans is groot dat die tweede hands of zo buiten hun weten om een gemodde console gekocht hebben? Of wellicht is de console na het opsturen voor repartie bij MS omgewisseld voor een gemodde console, wie garandeerd dat MS niet per ongeluk gemodde consoles heeft gerepareerd en weer in omloop heeft gebracht?

Al met al is deze aanpak niet erg tactisch. Het zal inieder geval voor heel veel negatieve publiciteit gaan zorgen.
er is niet voor niets een "lift here" vakje waar je het serie nummer van de console kan lezen. als je een xbox verkoopt moet het serie nummer geregistreerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds niet banned hier. Pff laten ze nu maar gelijk iedereen bannen met een modded, weet ik ook waar ik aan toe ben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Ik denk dat ik mijn xbox360 ook maar ga verkopen als ik niet meer op Live! kan....

Mensen die nog wel op Live! kunnen is het trouwens ook zwaar minder voor, ik las ergens dat er vandaag maar zo'n 1000 mensen Halo 3 beta aan het spelen waren, in tegenstelling tot gisteren, toen speelden er 75000 mensen....

Helemaal als ik b.v. naar TDU kijk, daar was het al lastig een match te vinden, zal nu helemaal geen reet aan zijn als daar nog eens de helft van de spelers weg zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
DaWaN schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:59:
Ik denk dat ik mijn xbox360 ook maar ga verkopen als ik niet meer op Live! kan....

Mensen die nog wel op Live! kunnen is het trouwens ook zwaar minder voor, ik las ergens dat er vandaag maar zo'n 1000 mensen Halo 3 beta aan het spelen waren, in tegenstelling tot gisteren, toen speelden er 75000 mensen....

Helemaal als ik b.v. naar TDU kijk, daar was het al lastig een match te vinden, zal nu helemaal geen reet aan zijn als daar nog eens de helft van de spelers weg zijn
En wat dan doen? PC???? Komt al tijden niks fatsoenlijks voor uit.

PS3 zijn allemaal ruk spellen voor... die al op 360 zijn en de zogenaamde toppers komen ook pas als me volgende 3 xboxen ook gebanned zijn :D

360 is enige leuke tot nu toe dan :+

[ Voor 6% gewijzigd door PacinoAllstars op 18-05-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
de echte mmorpgs zijn meren deel op de PC, en verder de 30+ spelers games online is ook beter dan hoogstens 16.

@DaWaN

Als de hleft van de TDU mensen een gecopieerde versie hebben dan gun ik ze life niet eens, dan maar niet veel mensen ingame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:46

Xander84

GamerTag: D3 R4X

Bulls-NL schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:56:
[...]

er is niet voor niets een "lift here" vakje waar je het serie nummer van de console kan lezen. als je een xbox verkoopt moet het serie nummer geregistreerd worden.
Hmm dit lijkt mij heel sterk. Trouwens als het waar is denk jij echt dat een winkel die een xbox terug gebracht gaat krijgen elke keer dat serie nummer weer gaan controleren? Ik betwijfel het.

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

wanneer een 360 wordt teruggebracht volgt de winkel de procedures die opgelegd zijn door microsoft.
Mijn antwoord is dus: ja: zij gaan dat "iedere keer weer" controleren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Tellers zijn bugged, tis een beta en zo. Er waren al 2 fileservers overleden onder de druk van 400k simultane gamers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Boeboe schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:10:
wanneer een 360 wordt teruggebracht volgt de winkel de procedures die opgelegd zijn door microsoft.
Mijn antwoord is dus: ja: zij gaan dat "iedere keer weer" controleren.
idd want anders kan je netzogoed even een deffecte box van internet halen en die erin doen, of een omhulsel met wat bakstenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Onzin, zitten er 50.000-80.000 in, elke minuut van de dag :)

Er is een bugje, waardoor het getal op 1000 blijft staan af en toe. Je verhaal gaat niet echt op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
W: 0000 - 000B
X: 0000 - F001
Y: 00A8 - 6820
Z: 8015 - 190D
Aldus de foutmelding die ik voorgeschoteld krijg, mijn Xbox 360 is dus ook in de banlijst gezet. Niet meer dan terecht hoor, maar ik vind het niet eens erg. De keren dat ik iets gedownload heb van Xbox Live waren films die ook via websites worden verspreid en voor de demo's hoef je het niet te doen (behalve Forza Motorsport 2 dan). Ik heb nooit extra willen betalen om online tegen anderen te spelen, laat staan dat ik ooit eens een game online win of een berichtje stuur naar die twee vrienden die ook een Xbox hebben. Microsoft staan in zijn volste recht om consoles te weren van Xbox Live, we mogen dan blij zijn dat Microsoft niet al zijn kaarten gespeeld heeft. We kunnen immers nog wel gebruikmaken van de console. Ik heb dat ding dan ook gekocht voor te gamen, niet om content en demo's te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Bulls-NL schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:06:
@DaWaN

Als de hleft van de TDU mensen een gecopieerde versie hebben dan gun ik ze life niet eens, dan maar niet veel mensen ingame
Ik denk dat je mensen zwaar ontmoedigd om spellen op Live te spelen als zoveel mensen minder online spelen...

Ik verwacht dan ook dat het aantal Live! abbonnementen enorm daalt. Mensen met gemodde consoles gaan dan alleenmaar offline gamen. Vergeet niet dat Live! ook wat inkomsten genereerd samen met alle marketplace spullen.

Vergeet niet dat microsoft nu Live ! de nek omdraait. Ik denk niet dat de mensen met gemodde consoles spellen gaan kopen, ik swieso niet. Kortom de mensen met gemodde drives lopen weg van Live waardoor het aantal spelers zakt waardoor het ook voor de betalende mensen minder interressant wordt waardoor er een grote kans is dat die mensen ook weglopen.

Wat ook dom is van Microsoft is dat ze de backups zelf niet blokkeren, ze blokkeren alleen de spelers met een gemodde drive en Live ! Wat is er dan het slachtoffer ? Juist de online backup speler maar vooral Live !

Dat mensen met een originele Xbox gebanned werden van live is begrijpbaar, die mensen cheatte waardoor het voor de betalende man verpest werd, op de 360 is cheaten onmogelijk waardoor juist deze ban's het voor de betalende leden ook enigsinds verpest.

En last but not least de problemen die microsoft nu gaat krijgen met mensen die de helpdesk bellen en die perikelen met 2e hands consoles en omruil praktijken e.d.

Kortom ik vind dit een enorm domme zet van microsoft en ik denk niet dat ik de enige ben die dat vind....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
MM in rotterdam heeft cores voor 250 :*)

Tip voor de verweerde mensen.

Speel de dikke games origineel en de ruk in 5 uur uitgespeelde games ala spiderman 3 op je gemodde xbox. Zo krijgen de ontwikkelaars die echte kwaliteit maken hun geld en is iedereen blij. (achievements kan je mee nemen naar je originele xbox d.m.v. harde schijf). (MS banned niet je account is officieel gezegd alleen de xbox is gebanned).

Tevens sponsor je MS weer voor 250 + wat originele spellen :D

[ Voor 18% gewijzigd door PacinoAllstars op 18-05-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voor de mensen met een gemodde box, verschijnt de melding ook bij het benaderen van het dashboard / marketplace, of alleen na het via Live spelen van een game?
Hier een MS25 met Xtreme 5.3 (geupdate vóórdat spring update uit was i.v.m. disc-jitter check).

Edit:

Ben nog niet online geweest vandaag, dus weet nog niet wat me te wachten staat. :)

[ Voor 15% gewijzigd door MaZo op 18-05-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:07

Ace

Happy Happy Joy Joy

[...]

Zie hier de verkoopcijfers voor de US van afgelopen maand waarin de PS3 verliest van de Gameboy Advance. Sony zal heel wat meer hulp nodig gaan hebben dan alleen gebande Xbox360 mensen.

April 2007

Nintendo DS 471k
Wii 360k
PlayStation 2 194k
PlayStation Portable 183k
Xbox 360 174k
Game Boy Advance 84k
PlayStation 3 82k
GameCube 13k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

MaZo schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:25:
Voor de mensen met een gemodde box, verschijnt de melding ook bij het benaderen van het dashboard / marketplace, of alleen na het via Live spelen van een game?
Hier een MS25 met Xtreme 5.3 (geupdate vóórdat spring update uit was i.v.m. disc-jitter check).

Edit:

Ben nog niet online geweest vandaag, dus weet nog niet wat me te wachten staat. :)
Die disc-jitter fix maakt waarschijnlijk weinig uit. Ik denk dat M$ vooral firmwares aan het checken is / was. Vandaag zijn vooral de Hitachi 47J's gebanned.

Als je kijkt naar de Hitachi 78's dan zie je dat er (ik heb er nog geen één gezien) niemand gebanned is, die drives hebben geen media stealth functies dus M$ had voor die drives ook makkelijk kunnen checken op backups.

Over het algemeen kun je denk zeggen dat je met een MS28 met 5.3 en Hitachi 78 redelijk veilig bent.

Edit: Owjah, het maakt geen drol uit of je online bent geweest of niet, mijn console heeft 3 dagen uitgestaan en is ook gebanned...

[ Voor 6% gewijzigd door DaWaN op 18-05-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

DaWaN schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:22:
[...]

Ik denk dat je mensen zwaar ontmoedigd om spellen op Live te spelen als zoveel mensen minder online spelen...

Ik verwacht dan ook dat het aantal Live! abbonnementen enorm daalt. Mensen met gemodde consoles gaan dan alleenmaar offline gamen. Vergeet niet dat Live! ook wat inkomsten genereerd samen met alle marketplace spullen.

Vergeet niet dat microsoft nu Live ! de nek omdraait. Ik denk niet dat de mensen met gemodde consoles spellen gaan kopen, ik swieso niet. Kortom de mensen met gemodde drives lopen weg van Live waardoor het aantal spelers zakt waardoor het ook voor de betalende mensen minder interressant wordt waardoor er een grote kans is dat die mensen ook weglopen.

Wat ook dom is van Microsoft is dat ze de backups zelf niet blokkeren, ze blokkeren alleen de spelers met een gemodde drive en Live ! Wat is er dan het slachtoffer ? Juist de online backup speler maar vooral Live !

Dat mensen met een originele Xbox gebanned werden van live is begrijpbaar, die mensen cheatte waardoor het voor de betalende man verpest werd, op de 360 is cheaten onmogelijk waardoor juist deze ban's het voor de betalende leden ook enigsinds verpest.

En last but not least de problemen die microsoft nu gaat krijgen met mensen die de helpdesk bellen en die perikelen met 2e hands consoles en omruil praktijken e.d.

Kortom ik vind dit een enorm domme zet van microsoft en ik denk niet dat ik de enige ben die dat vind....
Waar heb je het in godesnaam over :?

Het is niet zo dat 90% van live gemod speelde? Hooguit 10%, en ik ben blij dat ik die niet meer tegen hoef te komen, en de meeste Live mensen met mij.

Ik heb bij geen van mijn games last om in een game te komen trouwens. Heb je geen last van slechte feedbach? Als iedereen op Avoid heeft gedrukt, kom je er niet snel meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lees dat er ook veel mensen zijn die een NIET gemodde 360 hebben en gebanned zijn. Way to go, Microsoft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:35:
lees dat er ook veel mensen zijn die een NIET gemodde 360 hebben en gebanned zijn. Way to go, Microsoft :)
Valt wel mee :)

Alleen mensen die nu snel hun drive hebben terug geflashed en zeggen dat er niets aan de hand was. Jaja.

Ik heb hier ook niemand gelezen bij wie het zou zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 16:59
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:35:
Ja, in de gevangenis is ook altijd iedereen onschuldig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

PWM schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:34:
[...]

Waar heb je het in godesnaam over :?

Het is niet zo dat 90% van live gemod speelde? Hooguit 10%, en ik ben blij dat ik die niet meer tegen hoef te komen, en de meeste Live mensen met mij.

Ik heb bij geen van mijn games last om in een game te komen trouwens. Heb je geen last van slechte feedbach? Als iedereen op Avoid heeft gedrukt, kom je er niet snel meer in.
Ik zou best wel eens willen weten of het daadwerkelijk maar 10% is, ik heb trouwens de volle 5 sterren op Live! dus het lijkt mij sterk dat iedereen mij avoid ;) Ik denk dat ik vooral andere games doe dan jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterMCSE
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03 18:56
Weet jullie nu wat ik niet begrijp is het volgende.

Men heeft wel geld genoeg voor een Xbox360 resp. 300 voor een core 400 voor een premium.

Men heeft geld voor Xbox Live! Gold abbo €60,- PJ

Maar niet het geld om een game te kopen.

Dat is echt belachelijk.

En nu hier en elders gaan klagen dat jullie met een gemodde box niet meer op live! Kunnen.

Eigen schuld Dikke bult!

Ik betaal ook voor mijn spelletjes in korte periode 10 te hebben en nummer 11 en 12 onderweg zijn resp. 65 a 70 P stuk.

Altijd blijven lachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 13:50

Blaasvis

Cidora \o/

ach de games zijn niet eens zo duur tenzij je ze op de dag van launch wilt hebben. ik heb sinds januari 7 2 8 games gekocht en allemaal voor gemiddeld 30 euro. De meeste toppers zijn inmiddels goed betaalbaar geworden.
En ik heb er zelf ook geen moeite mee om ff te wachten op de meeste games :)

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
DaWaN schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:22:
[...]

Dom? MS is een software bedrijf dat sinds het begin onderhand geplaagt wordt door piraterij, het is ook gewoon een public statement.

Wel erg veel discussie over de gemodde xboxen, iedereen die hem gemod heeft wist gewoon dat dit een keer ging gebeuren. Nu vindt ik online console games sowieso brak en ben ik kwa online games een echte pc man en die spellen moet je offc ook gewoon orgineel kopen.

Ik was al heel erg verbaasd dat ik er sowieso mee online kon, denk wel dat dit extra druk gaat zetten op een xbox homebrew >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heel veel onzinnig/onwetend geblaat en discussies over wat wel en niet mag in NL omtrent regelgeving van kopieren van games, backuppen van software en meer rotzooi... Is het nou gewoon niet mogelijk om een topic als dit "normaal" te houden; het zal niet het eerste topic over 360-babbels zijn wat tussentijds (voor altijd) op slot gezet!

Voorstanders van de ban-policy: sit back & enjoy maar stop met moraalridder zijn. Of heeft niemand ergens anders in zijn huis waar dan ook een kopie of download ergens van liggen?

Tegenstanders van de ban-policy: succes met modden verder; GoT is daar volgens mij niet de plek voor, dus ga alle hints naar "er zal wel een omweg voor komen" even op een ander forum bespreken ofzo.

Normale vragen van mensen tussendoor worden niet eens beantwoord; slechte zaak, ook omdat "mensen met een andere kleur naam dan zwart" hier posten maar het niet nodig vinden om de discussie in toom te houden. }:O

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Wie is het slachtoffer van deze ban actie ?
-Online backup speler

Wat is er niet meer mogelijk na deze ban actie ?
-Online backups spelen

Wat voor gevolgen gaat dat hebben ?
-Mensen met gemodde drives komen niet meer op Live!

Deze ban actie maakt het spelen van backups dus niet onmogelijk ?
-Nee het is totaal geen probleem om backups offline nog te spelen

Gaan de mensen die backups online willen spelen nu originele games kopen ?
-Zeer waarschijnlijk van niet, anders hadden ze hun drive niet gemod

Wat zijn dus de gevolgen:
-Vermindering van spelers op Live! en dus minder inkomsten van Live! en marketplace

Heeft Microsoft er dus baat bij?
-Nee want ze lopen enorm veel inkomsten van Live! mis, de gamers die nu overstappen naar originele spellen gaan denk ik niet opwegen tegen de inkomsten die Microsoft via Live! had van mensen die gebruik maakten van backups online. Bovendien was het swieso onmogelijk om te cheaten via gemodde drives dus daar heeft microsoft ook geen baat bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

DaWaN schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:10:
-Online backup speler

-Online backups spelen

-Vermindering van spelers op Live! en dus minder inkomsten van Live! en marketplace

-Nee want ze lopen enorm veel inkomsten van Live! mis, de gamers die nu overstappen naar originele spellen gaan denk ik niet opwegen tegen de inkomsten die Microsoft via Live! had van mensen die gebruik maakten van backups online. Bovendien was het swieso onmogelijk om te cheaten via gemodde drives dus daar heeft microsoft ook geen baat bij
Het gaat er om dat ze wat MOESTEN doen. Als je niks doet, wordt het door het *knip* volk blijkbaar als geaccepteerd ervaren om te modden.

Op deze manier weerhoudt je mensen ervan om te gaan modden, en derhalve inkomsten derving in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
-Online backup speler

-Online backups spelen

Je kunt jouw hele redenatie ook omdraaien. nl dat online backup-spelers verplicht worden om een nieuwe Xbox 360 te kopen zodat weer elke avond Gears of War en straks Halo 3 kunnen spelen. Verder zal MS niet erg rouwig zijn om de eventuele gemiste inkomsten omdat de backuppers in kwestie toch al geen games kochten en het waarschuwingseffect van de ban aanzienlijk zal zijn voor diegenen die er ook over zaten te denken om met die mod gratis aan hun games te kunnen komen. Xbox Live is zo'n belangrijk bestanddeel van de Xbox 360 dat de meesten dat niet willen opgeven.

Ik geef MS in ieder groot gelijk dat ze mensen zoals jou van Xbox Live hebben gekickd. Jammer alleen dat ze het niet konden maken om de console meteen te bricken.

Ik ben trouwens benieuwd wat de volgende stap zal zijn. Ik kan me nl voorstellen dat MS's detectiemethode ook heel geschikt zal zijn om in nieuwe games te stoppen zodat je bij het laden van je Halo 3-kopie een waarschuwing krijgt dat je console gemod is (geweest) en dat het spel er nu mee stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
@DaWan
Hoezo zouden de misgelopen inkomsten van xbox live enorm zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

-Ja, want:
A ) er zullen mensen zijn die een nieuwe Xbox gaan kopen (wellicht NAAST hun gemodde)
B ) mensen die twijfelden om te gaan flashen (ik ben er 1 van) bedenken zich wel tien keer en kopen toch maar (zij het wellicht met tegenzin gezien de prijzen, maar goed) af en toe een spel
C ) mensen die al een tijd online speelden met een kopie maar lichtelijk verslaafd zijn, zullen wellicht toch ook af en toe een spel gaan kopen om online te kunnen... vast niet iedereen, want het merendeel is pauper, maar sommige hardcore gamers denken dan "pech, dan koop ik 'm wel"

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

snik snik, ik kan er ook niet meer op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
-Online backup speler

-Online backups spelen

Mijn drive was ook gemod en later gebanned, maar als je naar de niet financiële baten kijk i.c.m. partners etc is dit het beste wat ze hadden kunnen doen.

Maar wie ben ik. Ik heb al een 2de non modded gehaald _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Alabama_man schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:24:
@DaWan
Hoezo zouden de misgelopen inkomsten van xbox live enorm zijn?
Je wilt niet weten hoeveel mensen er op Live! spelen met een gemodde drive, vergeet ook niet dat Live 50 euro per jaar kost en dat downloadable content ook best leuk is. Ik heb dit jaar ook 50 euro aan een Live abbonnement uitgegeven en 30 euro aan downloadable content, volgend jaar kunnen ze die inkomsten van mij op hun buik schrijven.

Offline checks zijn btw niet interressant, die zijn, blijven en worden makkelijk te omzeilen.

Xbox360's bricken zal zo'n enorme puinhoop geven, bovendien is het slopen van een stukje hardware á la 250e not done, zelfs niet als het een apparaat van een piraat betreft.

Ik weet niet hoeveel mensen er met een gemodde drive genoeg geld hebben voor de spellen, bij mij is het nu iig over met Xbox360 en online, spellen kopen ga ik zeker niet doen, daar heb ik het geld niet voor, die 80e per jaar voor Live! had ik er wel voor over, maar 60 euro per game absoluut niet.

En ik wil de bans trouwens niet goed praten hoor, maar ik vraag me af in hoe verre het nu werkelijk slim is van microsoft, de toekomst zal het leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
Blaasvis schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:57:
ach de games zijn niet eens zo duur tenzij je ze op de dag van launch wilt hebben. ik heb sinds januari 7 2 8 games gekocht en allemaal voor gemiddeld 30 euro. De meeste toppers zijn inmiddels goed betaalbaar geworden.
En ik heb er zelf ook geen moeite mee om ff te wachten op de meeste games :)
Daarnaast kan je ze vaak goed verkopen, heb nu net Gears of War via marktplaats verkocht voor 40 euro. Dan kan je een game nog wel een keer kopen voor 60 euro. :)

Zeker als je ze niet al te lang houd verkopen de games goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58
Wat ik me op dit moment afvraag is, als je je firmware weer terug zet, wordt je dan alsnog gebanned? Daarover heb ik nog niemand gehoord, en dat lijkt mij juist een interessant gegeven.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
RoccoS schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 13:04:
Het regent 360's op marktplaats.nl die niet meer op Live kunnen.
Oh my god... inderdaad, het stortregent 360's...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Als je games niet kan, wil betalen:

Waarom koop je dan geen Xbox 1, PS2 of Gamecube?

Dan heb je voor 100,- een console, en koop je voor 10,- a 15,- stapels goede spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
-Online backup speler

-Online backups spelen

op de PC heb je voor online spelen ook een cd-key nodig dus waarom zouden xbox games dan wel gratis op live mogen?

dan kun je wel zeggen dat je al per maand/jaar betaald voor live, maar dat is maar de prijs van 1 game en niet van de velen die je daarvoor online kan spelen.

ze moeten gewoon de games voor de 360 ook een cd-key mee moeten geven waarna je pas toegang krijgt tot online gamen (moet de key natuurlijk niet achter op het hoesje staan anders kunnen kopieerderts alsnog een key uit de winkel jatten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02

Bullshit, dat is niet het werkelijke aantal, er zitten enorm veel mensen op de beta. De mensen met een gemodde box zijn echt wel in de minderheid. Dikke bullshit dat dit MS negatieve publiciteit opleverd. Dat is ongeveer hetzelfde al zeggen dat als de console niet gratis weggeven ze dat negatieve publiciteit zal opleveren. Er zal heus wel een aantal mensen zijn die nu afzien van de aanschaf, maar de grote meerderheid heeft echt wel de common sense om te bedenken dat illegale praktijken niet worden geduld. Als Blizzard mensen banned wegens gold farming of cheats hoor je toch ook niemand klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

spaceboy schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:54:
[...]

Tja, zwak argument natuurlijk, de mensen met een banned 360 kochten sowieso al geen spellen. Dus dan niet opeens de heilige Saint uit gaan hangen met je gebande console. IK vind het een hele goeie actie van Microsoft.
Zo'n actie schrikt mensen ook (terecht) af.
En tja, als het Live gebeuren je geen zak interesseert, dan boeit zo'n ban je ook niet. Maar ja, dat zijn natuurlijk ook weer die gastjes die lopen te kicken op 10.000+ gamerpoints (met hun illegale games). Ik vind dat ze nog goed wegkomen dat niet ook de Live ID's worden geband/gewist.
Tuurlijk kopen die spelers ook spellen, waarschijnlijk hadden ze er al 1 bij de gekochte box en misschien ook wat budget spellen, het is gewoon een zeer korte termijn politiek actie. Als er bijvoorbeeld bij TDU al weinig spelers waren, komen er nog minder, zullen mensen minder geneigd zijn TDU2 te kopen enz.
Mensen die de 360 met een modchip hebben uitgevoerd pakken ze volgens mij nog steeds niet, fw is hetzelfde en online komen ze dan toch niet met een backup.

@ Onderbuurman, dat is het nu juist, die mensen kochten wel wat, iig een gold abbo en waarschijnlijk kochten ze af en toe toch nog wel een legaal spel, de modders die ik ken hebben ongeveer 50% legaal en die spellen zullen ze nu ook niet meer kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door MeNTaL_TO op 18-05-2007 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:50:
[...]

Tuurlijk kopen die spelers ook spellen, waarschijnlijk hadden ze er al 1 bij de gekochte box en misschien ook wat budget spellen, het is gewoon een zeer korte termijn politiek actie. Als er bijvoorbeeld bij TDU al weinig spelers waren, komen er nog minder, zullen mensen minder geneigd zijn TDU2 te kopen enz.
Mensen die de 360 met een modchip hebben uitgevoerd pakken ze volgens mij nog steeds niet, fw is hetzelfde en online komen ze dan toch niet met een backup.
Het zal MS aan hun reet roesten dat er online minder gamers te vinden zijn. Iedereen die van Xbox Live is getrapt kocht toch al niks. De service is voor eerlijke mensen, niet voor cheapskates die alles gratis willen hebben en beledigd zijn dat ze op heterdaad betrapt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Ondanks dat ik mijn 360 ook heb geflashed vind ik dit een goede actie van MS, mensen die met een gemodde 360 online speelden wisten van het risico en die hebben imho niks te zeuren.

Ik heb inmiddels 15 originele games, en speelde alleen backup's voor ik het spel origineel kocht, vond ik het spel niks kocht ik het ook niet, maar speelde de backup ook niet.

Nu toch maar eens naar de videotheek gaan ipv internet :)

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:23

S2S

LOL @ alle piraten die in dit topic aan het bitchen/zeiken zijn!

Jullie wisten dat jullie iets illegaals aan het doen waren, en het was een kwestie van tijd dat jullie gebanned zouden worden. Take it as a man, en stfu.

Het is al mooi genoeg dat jullie 1 jaar hebben kunnen gamen voor bijna niets.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

djmantri schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:40:
Wat ik me op dit moment afvraag is, als je je firmware weer terug zet, wordt je dan alsnog gebanned? Daarover heb ik nog niemand gehoord, en dat lijkt mij juist een interessant gegeven.
Volgens alle berichten (en ook hier genoemd) zijn ze al weken zo niet maanden aan het harvesten, en nu in 1 klap alle consoles met voldoende bewijs aan het kicken. Snel even terugzetten gaat dus niet helpen, het kwaad is al lang geschied.
Royal schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:13:
Ondanks dat ik mijn 360 ook heb geflashed vind ik dit een goede actie van MS, mensen die met een gemodde 360 online speelden wisten van het risico en die hebben imho niks te zeuren.

Ik heb inmiddels 15 originele games, en speelde alleen backup's voor ik het spel origineel kocht, vond ik het spel niks kocht ik het ook niet, maar speelde de backup ook niet.

Nu toch maar eens naar de videotheek gaan ipv internet :)
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

S2S schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:17:
LOL @ alle piraten die in dit topic aan het bitchen/zeiken zijn!

Jullie wisten dat jullie iets illegaals aan het doen waren, en het was een kwestie van tijd dat jullie gebanned zouden worden. Take it as a man, en stfu.

Het is al mooi genoeg dat jullie 1 jaar hebben kunnen gamen voor bijna niets.
Ik heb mijn xbox360 niet geflashed heb de games origineel en vind het nog geen goede actie. Dus doe aub niet zo ongelofelijk puberaal.

Huren kan ik helaas niet, de Videoland heeft geen games meer (is dat bij allemaal zo of alleen degene hier in de buurt?)

[ Voor 10% gewijzigd door MeNTaL_TO op 18-05-2007 18:23 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.