Het Grote Xbox 360 Topic - Deel 35 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.985 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:52

Paniohitus

Paniohitus

De discussie of MS nu geld verliest of niet boeit niet, het gaat er toch om dat degene die illigaal games speelde nu niet meer online kunnen. Big deal toch? Mijn xbox kan ook niet meer op Live, maar dat is het risico vind ik om hem te modden. Je begaat vanaf het begin al een risico, want als die stuk gaat heb je ook geen garantie meer, dan ga je toch ook niet roepen: "Hey Microsoft, ik heb hem alleen maar gemod, omdat de spelletjes zo duur waren en nu heb ik geen garantie meer.. eikels!'

Ik zal er geen last van hebben, want zat toch al nooit op live, maar degene die wel veel speelden moeten dan maar legaal dat spelletje kopen en nieuwe xbox halen of via andere wegen online gamen met de x-doos.

Vond het al leuk dat het kon een tijdje, want je wist gewoon ver van tevoren dat dit eraan zat te komen. Dus modders..., niet zeuren

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat raar dat er op Markplaats ineens consoles met 20+ games worden aangeboden. De meesten zetten er verder niet bij dat ze gebanned zijn, lekker voor de nieuwe koper. Hopelijk kopen niet al te veel mensen een kat in de zak voor bijv. hun zoontje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De vraag is wel: als je je drive weer terugflasht naar de originele firmware, dan MOET je weer worden toegelaten tot de service waarvoor je betaald hebt, je overtreedt dan immers geen enkele regel meer.

(ik heb overigens geen xbox360, vroeg het me alleen af)

[ Voor 12% gewijzigd door EfBe op 18-05-2007 18:23 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 17:23

S2S

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:21:
[...]

Ik heb mijn xbox360 niet geflashed heb de games origineel en vind het nog geen goede actie. Dus doe aub niet zo ongelofelijk puberaal.
Waar maak je je dan druk om? Er staat toch echt piraten in mijn post :+ Het is een strakke actie, de mensen die deze games piraten kosten de developers/publishers en MS miljoenen, net als in de muziek/film industrie.

Plus dat ze met hacks de drive langzamer kunnen laten lopen (langere laadtijden), wat dus extra wachttijden betekent voor andere mensen die ook in het online potje zitten.

Weg met dat zooitje.

[ Voor 34% gewijzigd door S2S op 18-05-2007 18:28 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

S2S schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:24:
[...]

Waar maak je je dan druk om? Er staat toch echt pirates in mijn post :+
Omdat je imo iedereen die bitched als piraat bestempeld, ik ben dat niet en vind het gewoon een zeer stomme actie van MS.
Maar goed, straks maar eens kijken op dat gratis live netwerk, scheelt toch weer 50 euro per jaar (vind dat het gamen zelf gewoon gratis moet zijn).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

[...]

Ik heb mijn xbox360 niet geflashed heb de games origineel en vind het nog geen goede actie. Dus doe aub niet zo ongelofelijk puberaal.
Hoezo puberaal? Ik snap niet waarom jij een simpele, logische en al eeuwen verwachte actie fout vind. Mensen waren volstrekt bewust en met volle consent illegaal bezig en worden nu feitelijk nog op de lichtst mogelijke manier bestraft, omdat die iig 110% zeker juridisch waterdicht is en bricken niet.

Don't do the crime if you don't want to do the time. Zo simpel is het.
spaceboy schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 15:54:
[...]

Maar ja, dat zijn natuurlijk ook weer die gastjes die lopen te kicken op 10.000+ gamerpoints (met hun illegale games).
Ik heb 12700 gamerpoints oid en enkel originele games hoor 8)7 En ik ken bij onze site ook iemand met 20k+ gamerpoints en enkel originele games. Het kan wel hoor, sommige mensen snappen wel dat je voor 60 euro games kunt verkopen en die voor 40 euro door kunt verkopen na 3 weken, en dat 20 euro voor 3 weken stapels lol hebben minder is dan het gemiddelde avondje stappen aan bier kost. Maja, als je bier steelt wordt je uit de kroeg getimmerd en naar het politiebureau afgevoerd, dus stelen ze liever de games om alsnog de begroting rond te krijgen. Kut voor ze :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-08 20:54

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Volgende keer staat de 360 (hardware) bovenaan de verkooplijsten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reageer een beetje normaal aub ;)

[ Voor 91% gewijzigd door Crash op 18-05-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

EfBe schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:22:
De vraag is wel: als je je drive weer terugflasht naar de originele firmware, dan MOET je weer worden toegelaten tot de service waarvoor je betaald hebt, je overtreedt dan immers geen enkele regel meer.

Nee, want als je de EULA en TOC leest van Microsoft, is iets wat gebeurd is (zoals een ban vanwege een firmware) niet terug te draaien aangezien Microsoft je dan geen ondersteuning meer geeft. Je hardware-ID van je 360 wordt geband; het hele apparaat kan nooit meer op Live.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:32:
[...]

Nee, want als je de EULA en TOC leest van Microsoft, is iets wat gebeurd is (zoals een ban vanwege een firmware) niet terug te draaien aangezien Microsoft je dan geen ondersteuning meer geeft. Je hardware-ID van je 360 wordt geband; het hele apparaat kan nooit meer op Live.
begrijp ik het dan goed dat je dan dus vanaf nu ook geen achievements meer krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
MAX3400 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:32:
[...]

Wat MS vindt en wat MS in een eula stopt is echt niet relevant. Of het voor de wet ook geldt, daar gaat het om. Het is niet een openbare dienst, je hebt nl betaald voor de service.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaats dan een TR ipv te reageren ;)

[ Voor 93% gewijzigd door Crash op 18-05-2007 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:34:
[...]

begrijp ik het dan goed dat je dan dus vanaf nu ook geen achievements meer krijgt?
Alleen nog offline achievements. Tenzij je een paar smerige truukjes uithaalt die ik hier niet ga uitleggen.

Disclaimer: ik heb een originele 360 + orignele games en zal niemand helpen met "illegale" praktijken.
EfBe schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:37:
[...]

Wat MS vindt en wat MS in een eula stopt is echt niet relevant. Of het voor de wet ook geldt, daar gaat het om. Het is niet een openbare dienst, je hebt nl betaald voor de service.
Onzin. Het probleem is namelijk dat Microsoft eisen stelt aan de apparatuur waarmee jij gebruikt maakt van hun (opgericht onder de Microsoft Corporation) Live-netwerk. Er staat nergens dat dit Live-netwerk uberhaupt er moet zijn noch jou altijd toegang moet verschaffen. Verder ligt het intellectuele eigendom van de console en aanverwanten mooi in Amerika; succes met je EULA aan te vechten in een civiele zaak!

Als jij iets betaalt aan een halfgare Rus die handelt vanuit Irak omdat je graag 16 DVD-spelers wil hebben en je krijgt daar geen BTW-bonnetje van, ga je dan ook lopen miepen over "de wet"?

*edit*
Ik kan ook een dienst in NL aanbieden, onder de Nederlandse Wet, met een Nederlands KvK-nummer en jou een EULA aanbieden die eisen stelt aan jouw PC/console/whatever. En als ik kan controleren dat jij andere hardware gebruikt dan die in de EULA gedefinieerd, dan kan je betaald hebben wat je wil maar dan is de totale overeenkomst ongeldig gemaakt door jouw toedoen!

[ Voor 63% gewijzigd door MAX3400 op 18-05-2007 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:34:
[...]

Nee, dat begrijp je niet goed. ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft niks met moraalridder te maken.
ik vind alleen dat je niet moet gaan lopen janken op een forum als je weet dat je fout bezig bent.
iedereen download wel eens iets, ik ook, maar ik ga niet lopen huilen als ik gepakt wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door Crash op 18-05-2007 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:38:
[...]

Alleen nog offline achievements. Tenzij je een paar smerige truukjes uithaalt die ik hier niet ga uitleggen.

Disclaimer: ik heb een originele 360 + orignele games en zal niemand helpen met "illegale" praktijken.
dat zouden ze dan ook direct moeten bannen, nu heeft het echt veel te weinig effect op de meeste mensen denk ik.

voor veel mensen is het behalen van een achievement net dat extra zetje om iets toch te gaan doen.
wat mij betreft ontneem je een modder dat pleziertje ook nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Het is sowieso belachelijk dat 10 paginas lang alleen over gebannen machines gaat. Waar is de moderator gebleven? Begrijp best dat het hot nieuws is, maar ik dacht dat warez talk en over ombouwen op GoT niet thuishoorde.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:38:
[...]

heeft niks met moraalridder te maken.
ik vind alleen dat je niet moet gaan lopen janken op een forum als je weet dat je fout bezig bent.
iedereen download wel eens iets, ik ook, maar ik ga niet lopen huilen als ik gepakt wordt.
nee wat jij doet is ok, wat nou je xbox laten bricken?? hoe zou jij het vinden als je videokaart in rook op ging omdat je een kopie van gta op je pc aan het spelen zou zijn

*knip

[ Voor 2% gewijzigd door Crash op 18-05-2007 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SYQ schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:41:
[...]

nee wat jij doet is ok, wat nou je xbox laten bricken?? hoe zou jij het vinden als je videokaart in rook op ging omdat je een kopie van gta op je pc aan het spelen zou zijn

*knip
als je gewoon betaalt voor dingen heb je niets te vrezen.
dus ga de wereld nu niet omdraaien.
voor dingen die niet mogen is het normaal om daar een straf tegenover te zetten, en die is mij gewoon echt te laag.

ik betaal namelijk wel netjes 60 a 70 euro voor een game, maar dat houdt wel in dat ik minder vaak games kan kopen, en een goede keuze moet maken.

[ Voor 1% gewijzigd door Crash op 18-05-2007 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

EfBe schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:37:
[...]

Onzin. Als jij een jaarkaart bij een voetbalclub koopt en bij de 2e wedstrijd van het seizoen het stadion afbreekt wordt jouw jaarkaart gezellig ongeldig gemaakt zonder recht op restitutie voor de rest van het jaar. Wat dacht je nou zelf, als je met dingen akkoord gaat bij de aankoop ergens van en vervolgens schend jij die afspraken wordt je gewoon, en terecht, teruggenaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Terryb47 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:41:
Het is sowieso belachelijk dat 10 paginas lang alleen over gebannen machines gaat. Waar is de moderator gebleven? Begrijp best dat het hot nieuws is, maar ik dacht dat warez talk en over ombouwen op GoT niet thuishoorde.
^^ Met hem...

Volgens mij is het meer een scenario Microsoft bashen want niemand denkt erbij na dat als ze hun wasmachine modden of hun TV in bad zetten of whatever (in ieder geval niet gebruiken op de manier waarvoor bedoeld) dat ze dan ook bepaalde functionaliteit zullen missen en/of geen garantie meer krijgen van de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Terryb47 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:41:
Dan moet je dat niet posten maar een TR indienen, ik zie nergens links naar omzeilen of het aanbieden van warez. Maar goed, in jouw ogen mogen topics over het vinden van bugs in de beveiling van Vista ook niet.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Laatst online: 06-08 11:01
Zal het gedaan zijn omdat Microsoft het niet correct vind of omdat derde partijen en developers erom vroegen?

Microsoft verdient gewoon aan illegale downloaders, immers betaal je gewoon voor XBOX live en arcadegames en points. Ik VIND zelf dat Microsoft zich alleen zelf in de vingers snijdt.

En de mededeling dat het tegen Cheaters is is gewoon zwaar kansloos, want ookal heb je firmware, dat geeft je nog geen godmode, extra wapens of iets dergelijks...

Maar goed, is een kwestie van tijd voordat de "scene" eriets op verzonnen heeft.

Nogmaals, dit zijn meningen, val me niet aan wil je...

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[...]

Huren kan ik helaas niet, de Videoland heeft geen games meer (is dat bij allemaal zo of alleen degene hier in de buurt?)
Bij mij Videoland hebben ze wel een spel of 30 liggen voor verhuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:43:
[...]

als je gewoon betaalt voor dingen heb je niets te vrezen.
dus ga de wereld nu niet omdraaien.
voor dingen die niet mogen is het normaal om daar een straf tegenover te zetten, en die is mij gewoon echt te laag.

ik betaal namelijk wel netjes 60 a 70 euro voor een game, maar dat houdt wel in dat ik minder vaak games kan kopen, en een goede keuze moet maken.
dat ik ooit gebanned zou worden van live was een feit, mede doordat de eerste xbox ook gemodde gebruikers weerde. dat er enkelen klagen a la, maar dat jij dan zonodig de moraalridder moet uithangen door onze xdoosjes de dood in te wensen gaat mij wat te ver. helemaal wanneer je zelf doodleuk nog toegeeft dat je zelf ook kopietjes op je pc heb staan

naja, zwaar offtopic. ik ga lekker spelen, welke van de 25 zal ik spelen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

m00n schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:50:
*knip*
Microsoft verdient gewoon aan illegale downloaders, immers betaal je gewoon voor XBOX live en arcadegames en points. Ik VIND zelf dat Microsoft zich alleen zelf in de vingers snijdt.
Ik val je niet aan op je mening, puur op je constatering... Microsoft behaalt alleen maar winst door games en accesoires te verkopen. Dus downloaden van games = winstvermindering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Laatst online: 06-08 11:01
MAX3400 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:52:
[...]

Ik val je niet aan op je mening, puur op je constatering... Microsoft behaalt alleen maar winst door games en accesoires te verkopen. Dus downloaden van games = winstvermindering!
Dat klopt, maar accesoires zijn niet te hacken :) die koop je gewoon. Ik vraag me af wat de percentage is van die winstvermindering van games die ze nu hebben, en minstvermindering van live/gamepoints en arcadegames die ze nu gaan krijgen?

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:18

SaN

PWM schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:50:
[...]

Bij mij Videoland hebben ze wel een spel of 30 liggen voor verhuur.
Bij mij in de buurt hadden ze ze niet, ik zal binnenkort weer is gaan kijken. Bij de Hollywood videotheek hadden ze ze ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

m00n schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:55:
[...]

Dat klopt, maar accesoires zijn niet te hacken :) die koop je gewoon. Ik vraag me af wat de percentage is van die winstvermindering van games die ze nu hebben, en minstvermindering van live/gamepoints en arcadegames die ze nu gaan krijgen?
Volgens de "berichten" moet je ongeveer 2.4 nieuwe games kopen om Microsoft voldoende geld te geven om het verlies op de 360 te compenseren. Aangezien 2.4 niet kan bij de Dixons, koop je er dus 3. Bij 3 games heeft Microsoft ongeveer 11 dollar "winst"* als jij een Premium hebt gekocht (zonder extra games in de doos of extra accesoires).

* 11 dollar bruto-winst. Hier moet dus nog belasting vanaf voor Microsoft.

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 18-05-2007 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:49
Heb een vraagje, had een account aangemaakt via internet. Nou krijg ik die gratis maand live gold niet. Is er een manier om al gehaalde achievements over te zetten op die nieuwe of moet ik die achievement allemaal opnieuw doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Pirate-Bozz schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:58:
Heb een vraagje, had een account aangemaakt via internet. Nou krijg ik die gratis maand live gold niet. Is er een manier om al gehaalde achievements over te zetten op die nieuwe of moet ik die achievement allemaal opnieuw doen?
Alles opnieuw doen; been there, done that, got the T-shirt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Preddie schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:21:
De discussie of MS nu geld verliest of niet boeit niet, het gaat er toch om dat degene die illigaal games speelde nu niet meer online kunnen. Big deal toch? Mijn xbox kan ook niet meer op Live, maar dat is het risico vind ik om hem te modden. Je begaat vanaf het begin al een risico, want als die stuk gaat heb je ook geen garantie meer, dan ga je toch ook niet roepen: "Hey Microsoft, ik heb hem alleen maar gemod, omdat de spelletjes zo duur waren en nu heb ik geen garantie meer.. eikels!'

Ik zal er geen last van hebben, want zat toch al nooit op live, maar degene die wel veel speelden moeten dan maar legaal dat spelletje kopen en nieuwe xbox halen of via andere wegen online gamen met de x-doos.

Vond het al leuk dat het kon een tijdje, want je wist gewoon ver van tevoren dat dit eraan zat te komen. Dus modders..., niet zeuren
Ik vraag mij af hoe jij gebanned kan zijn terwijl je toch nooit op live zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SYQ schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:51:
[...]

dat ik ooit gebanned zou worden van live was een feit, mede doordat de eerste xbox ook gemodde gebruikers weerde. dat er enkelen klagen a la, maar dat jij dan zonodig de moraalridder moet uithangen door onze xdoosjes de dood in te wensen gaat mij wat te ver. helemaal wanneer je zelf doodleuk nog toegeeft dat je zelf ook kopietjes op je pc heb staan

naja, zwaar offtopic. ik ga lekker spelen, welke van de 25 zal ik spelen? :P
have fun met je games. ik ga zo nog ff lekker online. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

mijne is ook gemod maar ik kan nogsteeds op live.. ik heb er danwel geen copied games op gedraaid.. misschien dat daar dan toch wat inzit?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

PacinoAllstars schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 17:31:

Maar wie ben ik. Ik heb al een 2de non modded gehaald _/-\o_
ZIEHIER: de bans van Microsoft werken... ;)
Blaasvis schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:57:
ach de games zijn niet eens zo duur tenzij je ze op de dag van launch wilt hebben. ik heb sinds januari 7 2 8 games gekocht en allemaal voor gemiddeld 30 euro. De meeste toppers zijn inmiddels goed betaalbaar geworden.
En ik heb er zelf ook geen moeite mee om ff te wachten op de meeste games :)
Zo doe ik het ook... ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Format-C op 18-05-2007 19:11 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

MAX3400 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:58:
[...]

Volgens de "berichten" moet je ongeveer 2.4 nieuwe games kopen om Microsoft voldoende geld te geven om het verlies op de 360 te compenseren. Aangezien 2.4 niet kan bij de Dixons, koop je er dus 3. Bij 3 games heeft Microsoft ongeveer 11 dollar "winst"* als jij een Premium hebt gekocht (zonder extra games in de doos of extra accesoires).

Haha, heerlijk die berekeningen :)

Je gaat er dan vanuit dat MS 60,- krijgt voor een spel.

Helaas.

Na (de ook door jou genoemde belastingen), vervoer en productie kosten, en de marge voor de verkoper, blijft er zo'n 40 a 45,- over. Hiervan gaat minimaal de helft al naar de ontwikkelaar.

Per 360 spel krijgt MS 15,- tot 20,-, geen 60,-. Je kan dus ook gerust van die 2.4 er 10 maken.

EDIT

Oh, en voor die gekke beweringen over Live en Halo 3:

In de afgelopen 24 uur:

620.000 Online games gespeeld (gem. 8 players per game)
380.000 unieke gebruikers

Op dit moment:

35.000 spelers online.

Het is gewoon een werkdag (alleen half NL is vrij), en het weekend moet dus nog beginnen. Impressive cijfers derhalve.

[ Voor 37% gewijzigd door PWM op 18-05-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:08:
[...]

have fun met je games. ik ga zo nog ff lekker online. :w
Dat ga ik ook maar even doen, beter dan al die onzin verhaaltjes van de modders te lezen.
Even lekker fraggen in Halo3. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

PWM schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:14:
[...]

Haha, heerlijk die berekeningen :)
*knip*
Heerlijk die ongenuanceerde antwoorden. Je vergeet dat elke ontwikkelaar al bedrag X heeft moeten neertellen voor iets abstracts als "licentie" en een flink bedrag voor SDK's en aanverwante rotzooi. Verder tikt Microsoft ook nog royalties af op allerlei vlakken; ook op de games. De marge voor de verkoper is echt geen tientje (na erg ruim genomen mijn "verzonnen" 5 Euro verzendkosten per losse game). En je vergeet dat er meer is dan alleen een Premium console die wordt gekocht.

Maar mijn berekening van console vs. game is puur die witte doos tegenover de games. En ja, Microsoft is na een game of 3 daar wel uit de rode cijfers. Doet niets af dat overige onderdelen van Microsoft misschien dan nog verlies maken omtrent de 360 maar de console is uit de cijfers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

MAX3400 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:23:
[...]

Heerlijk die ongenuanceerde antwoorden. Je vergeet dat elke ontwikkelaar al bedrag X heeft moeten neertellen voor iets abstracts als "licentie" en een flink bedrag voor SDK's en aanverwante rotzooi. Verder tikt Microsoft ook nog royalties af op allerlei vlakken; ook op de games. De marge voor de verkoper is echt geen tientje (na erg ruim genomen mijn "verzonnen" 5 Euro verzendkosten per losse game). En je vergeet dat er meer is dan alleen een Premium console die wordt gekocht.

Maar mijn berekening van console vs. game is puur die witte doos tegenover de games. En ja, Microsoft is na een game of 3 daar wel uit de rode cijfers. Doet niets af dat overige onderdelen van Microsoft misschien dan nog verlies maken omtrent de 360 maar de console is uit de cijfers!
40,- of 45,- + 19% BTW is 50,- of 55,-. Dan heb ik dus 5,- tot maximaal 10,- voor productie, verzending en marge voor de verkoper. Lijkt me redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

PWM schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:25:
[...]

40,- of 45,- + 19% BTW is 50,- of 55,-. Dan heb ik dus 5,- tot maximaal 10,- voor productie, verzending en marge voor de verkoper. Lijkt me redelijk.
Adviesprijzen liggen aanzienlijk hoger; lijkt er dus op dat een verkoper liever snijdt in de verkoopprijs en daardoor in volume meer weg te zetten heeft en dus uiteindelijk zijn eigen omzet hoger ziet.

Maar aangezien het allemaal speculatie is, moet je uitgaan van adviesprijzen; dat is namelijk ook de prijs waarop bedrijven in 99% van de gevallen hun forecasts bazeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Om het weer over games te hebben :)

Het ziet er naar uit, dat wij voor de 360 MGS4 ook uit het schap kunnen gaan trekken.

http://www.gamer.nl/doc/39286

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 18-05-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

PWM schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:37:
Om het weer over games te hebben :)

Het ziet er naar uit, dat wij voor de 360 MGS4 ook uit het schap kunnen gaan trekken.

http://www.gamer.nl/doc/39286
Mmm... MGS... Vraag me inderdaad af of/hoe dat gaat worden; vooral gezien de laatste 2 zinnen van dat artikeltje. Komt tijd, komt raad; eerst Forza 2. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

MAX3400 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:40:
[...]

Mmm... MGS... Vraag me inderdaad af of/hoe dat gaat worden; vooral gezien de laatste 2 zinnen van dat artikeltje. Komt tijd, komt raad; eerst Forza 2. :9
In het ergste geval beslaat het spel 3 of 4 DVD's in plaats van 1 Blu-Ray schijfje, dus dat zou niet zo'n heel grote ramp hoeven te zijn. Dan krijg je waarschijnlijk ook nog eens extra's die niet in de originele PS3 versie zitten.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

MetroidPrime schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:52:
[...]

In het ergste geval beslaat het spel 3 of 4 DVD's in plaats van 1 Blu-Ray schijfje, dus dat zou niet zo'n heel grote ramp hoeven te zijn. Dan krijg je waarschijnlijk ook nog eens extra's die niet in de originele PS3 versie zitten.
Dat vraag ik me dus af inderdaad want volgens mij is er ooit gezegd/geschreven dat dat niet de bedoeling was en dat een HDD nooit vereist zou zijn om games te kunnen spelen. Kan me het niet meer zo heel goed herinneren maar de insteek was dat "minder financiele gamers" gewoon met een Core + memorystick zouden kunnen spelen zonder iets te missen van de Premium/Elite-machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 10:01
Ik ben ook van plan een xbox360 aan te schaffen :)
Nu heb ik hier de volgende situatie.
Orange 20mbit adsl met livebox. (met kabel via switch verdeeld over 2 pc's)
Ik draai windows vista. Alles draait prima.
Ik overweeg om over te stappen naar draadloos internet (ook t.b.v. de xbox) Orange wifi werkt alleen nog niet echt lekker met vista (zachtjes uitgedrukt)
Is het volgende ook mogelijk?
-gewoon normale situatie houden.. maar dan als extra een wifi-kaart in mn pc en dan wifi op xbox en zodoende alle media etc sharen
Is dat mogelijk? zoja.. heeft iemand ook deze oplossing en werkt alles naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

mindcre8r schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:09:
mijne is ook gemod maar ik kan nogsteeds op live.. ik heb er danwel geen copied games op gedraaid.. misschien dat daar dan toch wat inzit?
Ik heb als technicus heel sterk het vermoeden dat de detectiemechanismes werken op het triggeren van foute responses uit de firmware doordat er encryptieprotocollen zowel op de discs als de kernel uitgebreid zijn. Indien dat het geval is wordt je dus niet gedetecteerd zolang je geen feitelijke copies op hebt gedraaid inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57
curry684 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:02:
[...]

Ik heb als technicus heel sterk het vermoeden dat de detectiemechanismes werken op het triggeren van foute responses uit de firmware doordat er encryptieprotocollen zowel op de discs als de kernel uitgebreid zijn. Indien dat het geval is wordt je dus niet gedetecteerd zolang je geen feitelijke copies op hebt gedraaid inderdaad.
Dit vermoeden kreeg ik ook wat. Het lijkt erop dat er gewoon vlaggetjes gezet worden naar aanleiding van dvd speler/firmware antwoorden. Zodra er een vlaggetje op een 'gemodde' staat dan kan je xbox gebanned worden.
Ben er alleen nog niet over uit of het bannen alleen gebeurt als je daadwerkelijk online speelt.
Oftewel => Wordt je ook gebanned als je alleen Live! Silver hebt?

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Huntor schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:26:
[...]

Oftewel => Wordt je ook gebanned als je alleen Live! Silver hebt?
Ja... Naar wat ik heb mogen lezen op enkele *****-forums, kan je 360 al in de "ban-database" komen zodra je 'm aanzet en nog niet eens aktief jezelf aanmeld op XBLive. Signaal van de 360 over je netwerk nar buiten toe is voldoende om "je in de krochten van de onderwereld te laten belanden". :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

MAX3400 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 19:31:
[...]

Adviesprijzen liggen aanzienlijk hoger; lijkt er dus op dat een verkoper liever snijdt in de verkoopprijs en daardoor in volume meer weg te zetten heeft en dus uiteindelijk zijn eigen omzet hoger ziet.

Maar aangezien het allemaal speculatie is, moet je uitgaan van adviesprijzen; dat is namelijk ook de prijs waarop bedrijven in 99% van de gevallen hun forecasts bazeren!
Inkoopprijzen liggen zo om en nabij de 43 euro ex btw voor 69,95 adviesprijzen.
Distributeurs pakken ongeveer 10-15%....
Reken uit je winst.

En die 2.3 calculatie was de prijs bij launch, onderhand is de machine goedkoper geworden om te produceren en maken ze nu op e console zelf al winst :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 08:11
legolas82 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:00:
Ik ben ook van plan een xbox360 aan te schaffen :)
Nu heb ik hier de volgende situatie.
Orange 20mbit adsl met livebox. (met kabel via switch verdeeld over 2 pc's)
Ik draai windows vista. Alles draait prima.
Ik overweeg om over te stappen naar draadloos internet (ook t.b.v. de xbox) Orange wifi werkt alleen nog niet echt lekker met vista (zachtjes uitgedrukt)
Is het volgende ook mogelijk?
-gewoon normale situatie houden.. maar dan als extra een wifi-kaart in mn pc en dan wifi op xbox en zodoende alle media etc sharen
Is dat mogelijk? zoja.. heeft iemand ook deze oplossing en werkt alles naar behoren?
Ik heb laatst een 360 voor iemand geïnstalleerd, met wifi-adapter verbonden aan de wireless router (802.11G). Tevens heeft hij een nieuwe pc met Vista Home Premium die ook via wifi aan de router hangt. MediaCenter functionaliteit op de 360 werkt wel, echter voor het streamen van video is de dubbele wifi-verbinding te traag, gaat schokkerig. Dit wordt bij het instellen van de 360 op het scherm ook aangegeven, ze raden aan de pc (of 360) met een kabel aan de router/switch te verbinden. Indien mogelijk zou ik je aanraden om kabels te gebruiken, zowel voor de 360 als de pc, echt het beste qua snelheid en betrouwbaarheid van je verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 08:11
Op xbox.nl staat nu een actie: €100 inruil op je oude xbox of ps2 bij aankoop van een 360!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
microsoft mag dus zo maar een actie starten dat als jij de concurrent zijn oude console inlevert hun jou in feite 100 euro geven ... rofl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Pensmaster-B schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 22:09:
microsoft mag dus zo maar een actie starten dat als jij de concurrent zijn oude console inlevert hun jou in feite 100 euro geven ... rofl :P
Op zich erg slim, aangezien de PS2 base erg rijkelijk gevuld is. Mochten zij nog niet zijn overgestapt naar een nieuw platform, en meer neigen naar een PS3 door bijv. backwards comp., trekt dit ze wellicht meer over de streep om toch een 360 te nemen. Ik vind het erg slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
DaWaN schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:31:
[...]
Over het algemeen kun je denk zeggen dat je met een MS28 met 5.3 en Hitachi 78 redelijk veilig bent.
Hmm, blijkbaar zegt dat niks, want ik kan vooralsnog gewoon op Live met een MS25 en Xtreme 5.3A. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45
Als het goed is morgen, bij intertoys Amersfoort, zover ik even snel heb gezien, Een Xbox 360 (premium) incl. Race stuurtje voor €449.
Ik weet het niet zeker, of er nog meer bij zit.. Maar zag het vanavond even snel met werken.
Ik weet dus ook niet of dit klopt.. Maar toch het kijken waard denk..

[ Voor 14% gewijzigd door Onno_Devine op 18-05-2007 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Onno_Devine schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 22:14:
Als het goed is morgen, bij intertoys Amersfoort, zover ik even snel heb gezien, Een Xbox 360 (premium) incl. Race stuurtje voor €449.
Ik weet het niet zeker, of er nog meer bij zit.. Maar zag het vanavond even snel met werken.
Stuurtje voor de 360 is niet zo duur, dus als er geen spel bij zit is het nu niet echt een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
Ja idd, sorry ik weet het niet zeker, maarja ik dacht ik post het maar als iemand toevallig morgen er nog komt, ik zal morgen kijken of ik de aanbieding zie, maar nu is het niets meer dan het niet zeker weten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Onno_Devine schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 22:28:
Ja idd, sorry ik weet het niet zeker, maarja ik dacht ik post het maar als iemand toevallig morgen er nog komt, ik zal morgen kijken of ik de aanbieding zie, maar nu is het niets meer dan het niet zeker weten.. :)
Het is niet erg, altijd prettig als mensen koopjes ergens weten te bespeuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
Exorcist schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 22:32:
[...]

Het is niet erg, altijd prettig als mensen koopjes ergens weten te bespeuren. :)
Zo is dat, 1,5 jaar geleden heeft iemand mij precies zo geholpen met de aanschaf van een 360 :)
Dats dan ook het mooie van zo`n forum/speciaal topic! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Onno_Devine op 18-05-2007 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Onno_Devine schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 22:33:
[...]

Zo is dat, 1,5 jaar geleden heeft iemand mij precies zo geholpen met de aanschaf van een 360 :)
Dats dan ook het mooie van zo`n forum/speciaal topic! :)
Daarom :), dus keep up the good work ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

70.000 man online in Halo 3, en ik kan niet joinen :(

Mijn vriendin speelt online Catan :+

Nu blijf ik op 100 games steken online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

RoccoS schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:59:
Op xbox.nl staat nu een actie: €100 inruil op je oude xbox of ps2 bij aankoop van een 360!
Mag je ook je gemodde en niet meer op live werkende 360 inleveren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:29:
[...]

Mag je ook je gemodde en niet meer op live werkende 360 inleveren? :+
Ik denk dat MS het prima vind om goed werkende 360's terug te krijgen voor 100,- :+

Nieuwe Firmware er op, van de banlist, en hop, nieuwe console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
tis weekend, ik kan mooi met mijn gemodde xbox nog even tot maandag spelen tot ik gebanned word :p
microsoft zal vast wel niet op zaterdag werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

nnndoh schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 00:14:
tis weekend, ik kan mooi met mijn gemodde xbox nog even tot maandag spelen tot ik gebanned word :p
microsoft zal vast wel niet op zaterdag werken.
Ik denk dat het een geautomatiseerd proces is, maar niet doorvertellen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:28
Ban dit ban dat hou er over op allemaal. Oud nieuws alweer. Cant do the time dont commit the crime. Ben zelf ook uitgebannen en het boeit me niet eens (alleen jammer dat ik nu winkel vaker moet lopen dan normaal voor die originele frisbees ;( .) 8)

Je wordt gewoon uitgebannen als je spring update hebt geïnstalleerd terwijl je gemodde firmware had... KLAAR!!! JA je kan nu nog online zijn, maar ms banned in zogenaamde episodes om verwarring te zaaien ala lost en prison break. :D

Nu even een andere discussie. Ben altijd wel pro 360 geweest, omdat ze betere games etc hebben en live beters is maar nu duiken er steeds meer berichten op dat toekomstige multiplatform games beter tot hun recht komen op de ps3 d.m.v. blue ray opslagcapaciteit en cell etc. Dan krijg je weliswaar het comprimeren vs het niet comprimeren verhaal maar toch denk ik ergens dat die ps3 uiteindelijk (helaas) aan t langste eind gaat trekken, want laten we eerlijk zijn hij is krachtiger hoe je het wendt of keert. En die ps2 tovert ook nu nog steeds best fraaie beelden uit zijn mouw i.t.t. jaren geleden.

Anyway verder niet zo relevant maar wanneer er echt goede games zijn zal ik wel een ps3 erbij halen, maar hou het liever bij 1 console, omdat ik een hekel heb aan extra apparaten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
PeterMCSE schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 16:48:
Weet jullie nu wat ik niet begrijp is het volgende.

Men heeft wel geld genoeg voor een Xbox360 resp. 300 voor een core 400 voor een premium.

Men heeft geld voor Xbox Live! Gold abbo €60,- PJ

Maar niet het geld om een game te kopen.

Dat is echt belachelijk.

En nu hier en elders gaan klagen dat jullie met een gemodde box niet meer op live! Kunnen.

Eigen schuld Dikke bult!

Ik betaal ook voor mijn spelletjes in korte periode 10 te hebben en nummer 11 en 12 onderweg zijn resp. 65 a 70 P stuk.
Niet iedereen heeft het geld om iedere keer een spel te kopen. Ik heb het geld niet daarom heb ik mijn xbox gemod. En als ik geen xbox had zou ik gewoon spellen downloaden op mijn pc (eerst wel een goede videokaart kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onno_Devine schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 22:14:
Alleen als het een originele wireless van microsoft is dan kan het interessant zijn. Heb hier nu sinds een paar maanden de originele. Super ding vooral nu met de demo van Forza Motorsport 2.

Nog even over dat bannen van Xbox Live. Ik heb twee 360'ers waarvan een gemod, hier spelen de kinderen op. Ben tot modden overgegaan nadat mijn originele dvd van Saints Row tot onderzetter werd gedegradeerd door de Xbox. Heb van mijn originele spellen nu een kopie. En ja heb ook wel eens een ander spel geprobeerd. Echter als een spel goed is koop ik het toch origineel.

Verder hoef je naar mijn mening geen tientallen spellen te hebben. Van de genres die je leuk vind gewoon het beste spel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er net eigenlijk achter, dat ik al die tijd mijn Xbox nooit heb laten registreren :X Zal er niet mee te maken hebben toch? Omdat ik net 3 uur online ben geweest druk met Duke en King faggots van de baan te meppen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ergens wel redelijk dat alle gemodde 360's gebanned worden van het netwerk. Waarom zou het bij de consoles anders moeten gaan dan bij de PC wereld? Microsoft gaat er wel heel erg fel tegenin de laatste tijd zeg! :)

Eigenlijk is het niet meer dan redelijk dat het gebeurd. Ik bedoel, er bestaan niet voor niks videotheken waar je games kunt huren, toch? En er bestaat ook zoiets als demo's. Downloaden is nergens voor nodig eigenlijk. Maar aan de andere kant zou je dan wel weer een backup van je game moeten kunnen afspelen. En daar gaat de hele boel mee in de knoei. Altijd zo lekker, die tegenstrijdigheid van de maatschappij :Y)

En eigenlijk is het ook geen stelen zoals velen beweren, maar gewoon kopiëren. Een dief is iets anders dan iemand die ergens een kopie van maakt voor eigen gebruik. Vroegah kopieerde ook iedereen casettebandjes van elkaar... En toen hoorde je nooit iemand ergens over. Buma Stemra was toendertijd volgens eigen inzicht een uitgeverij van casettebandjes B)

Trouwens, mijn eigen 360 word op het moment ergens in Duitsland ge-opereerd. Nu maar hopen dat z niet te veel aan het ding veranderen, anders kom ik dalijk niet meer op Xbox Live :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

PacinoAllstars schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 01:26:

Nu even een andere discussie. Ben altijd wel pro 360 geweest, omdat ze betere games etc hebben en live beters is maar nu duiken er steeds meer berichten op dat toekomstige multiplatform games beter tot hun recht komen op de ps3 d.m.v. blue ray opslagcapaciteit en cell etc. Dan krijg je weliswaar het comprimeren vs het niet comprimeren verhaal maar toch denk ik ergens dat die ps3 uiteindelijk (helaas) aan t langste eind gaat trekken, want laten we eerlijk zijn hij is krachtiger hoe je het wendt of keert.
Krachtiger my ass, het enigste waar de 360 niet aan kan tippen bij de PS3 is de naam playstation. Die is ontzettend sterk, nu moet hij zich bewijzen met originele games/content. Persoonlijk vind ik dat MS de bal behoorlijk heeft laten vallen de eerste 6-9 maanden van de 360, maar dat is nu helemaal anders (gelukkig).

Als je een goede vergelijking tussen hardware wilt zien moet je het volgende maar eens lezen
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2453

Dan zie je dat sony een aantal fouten in het design heeft gemaakt wat ervoor zorgt dat al die power er niet echt uit komt. Nog een extra weetje de Blueray drive is langzamer als een dvd drive. Vandaar de lange laadtijden/ hd installs op de PS3.
En die ps2 tovert ook nu nog steeds best fraaie beelden uit zijn mouw i.t.t. jaren geleden.
Dit vind ik toch het meest enge, normaal bij elke nieuwe hardware ronde, stappen mensen vrij snel over. Maar nu dus niet, Natuurlijk is het prijsverschil erg groot, maar blijkbaar bied de ps2 genoeg speelplezier en/of mensen(massa) zien niet goed het verschil tussen ps2 en next-gen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al meer bekend wanneer de Elite versie in nederland wordt uitgebracht? Ik kan alleen nieuws vinden dat deze is aangekondigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 15:57

Nitai

Live the life you love.

Misschien wat voor in de TS, meeste kennen hem vast wel, maar voor degene die het niet kennen:
http://www.budgetgaming.nl

Net Rainbow Six Vegas besteld bij Dimensionplus voor € 50.94 incl. verzendkosten :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 09:51:
Is er al meer bekend wanneer de Elite versie in nederland wordt uitgebracht? Ik kan alleen nieuws vinden dat deze is aangekondigt.
Ik ben eigenlijk meer benieuwd wanneer de Core en Premium ook de HDMI poort krijgen (en misschien zelfs de geupdate processor). Dan haal ik me weer een core, HD omzetten en klaar! Gaat mij puur alleen om de HDMI namelijk. Maar ik meen dat de Elite voor europa voor Q4 stond.

EDIT:
Einde zomer schijnbaar. nieuws: Xbox 360 Elite officieel aangekondigd

edit:
aub geen opmerkingen waarom HDMI, VGA is idd prima, zit in mijn hoofd ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Dukey op 19-05-2007 10:49 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Ik lees net dat ze al een manier hebben gevonden om gebannde Xboxen weer werkend te maken. Je kan de EEPROM van een werkende xbox kopieren met behulp van de PC en dan over de gebannde EEPROM kopieren.

Uiteraard heb je wel een werkende XBOX 360 dus nodig. Wat overigens niet ondenkbaar is, is dat iemand dan een generator uitvindt die machine ID's verzint. Op die manier worden uiteindelijk dus ook niet gemodde Xboxen gebanned en moet microsoft alle bans weer terugdraaien.

Ik zou graag een bron nerzetten van het EEPROM verhaal, maar ik denk niet dat tweakers dat op prijs stelt. (effe googlen op "xbox banned" en je vind hem wel)

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:56
HellBeast schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 10:57:
Ik lees net dat ze al een manier hebben gevonden om gebannde Xboxen weer werkend te maken. Je kan de EEPROM van een werkende xbox kopieren met behulp van de PC en dan over de gebannde EEPROM kopieren.

Uiteraard heb je wel een werkende XBOX 360 dus nodig. Wat overigens niet ondenkbaar is, is dat iemand dan een generator uitvindt die machine ID's verzint. Op die manier worden uiteindelijk dus ook niet gemodde Xboxen gebanned en moet microsoft alle bans weer terugdraaien.

Ik zou graag een bron nerzetten van het EEPROM verhaal, maar ik denk niet dat tweakers dat op prijs stelt. (effe googlen op "xbox banned" en je vind hem wel)
Denk je echt zelf dat ze al die bans weer gaan terugdraaien? Droom verder. Als je box gebanned word doordat een of andere lul je code heeft gebruikt krijg je waarschijnlijk een nieuwe code. En een generator die werkende codes genereert lijkt me wel heel sterk.

Gemodde xboxen vind ik nog niet zo erg, maar als je andermans id's gaat jatten en het verzieken voor een ander moet je echt een schop voor je hol hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Daar ben ik het ook mee eens. Maar ondenkbaar is het niet dat ze gewoon random machine ID's gaan spoofen. Het is niet dat het versleutelde data is ofzo. Er zijn wereldwijd zoveel scriptkiddies er mee bezig, dat het best een aannemelijk gegeven is.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

HellBeast schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 11:12:
Daar ben ik het ook mee eens. Maar ondenkbaar is het niet dat ze gewoon random machine ID's gaan spoofen. Het is niet dat het versleutelde data is ofzo. Er zijn wereldwijd zoveel scriptkiddies er mee bezig, dat het best een aannemelijk gegeven is.
Dan zouden wij aan MS moeten uitleggen dat we toch écht niets met onze Xbox hebben gedaan.
Maar ja, het is altijd zo dat de goeden moeten lijden onder de kwaden, what's new. Ben benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars

Allemaal theorie dit kon alleen bij xbox 1. Ze weten geen joker verder van de 360, gaat een koude douche voor je worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:56
Gaat waarschijnlijk sowieso niet werken, zal dan natuurlijk aangeven dat je ID al in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
daarnaast kan Microsoft zeggen dat die met een wel toegestane ID, ook strafbaar is, zodat je straks mensen krijgt die alleen hun id hebben geshared, en toch geblokt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
EfBe schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:22:

In principe ben ik het met je eens, maar ik geloof dat in de Eula staat dat elke modificatie aan de xbox al reden is tot een ban, dus zelfs het terugflashen opzich lijkt me al reden tot een ban, temeer omdat je nog altijd je box open moet maken.

Maargoed, ik kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:07

Ace

Happy Happy Joy Joy

Las je dat toevallig hier?
Banned Xbox Live Fix - New EEPROM
Published by oz_wilbur on 2004-08-29
Category: Xbox Live | Page Views: 21156

' Banned Xbox Live Fix - New EEPROM '
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:24
Eh dat verhaal over de EEPROM geld toch alleen voor de oude XBOX.
Ze weten voor de 360 niet eens waar dat ding is, en het staat zeker niet op de harddrive (aangezien de core die niet heeft). Het staat waarschijnlijk ergens goed verborgen en beveiligd door de hypervisor.

Edit:
Iets te snel gelezen, wordt hier boven ook al een beetje gezegd.

Nog iets interessants:
* He also desoldered the eeprom from his Core Xbox 360 and, a bit unexpectedly, the console worked fine without the eeprom chip! Dashboard version and Kernel versions (backup version too) were the same then when there was the eeprom. Everything worked fine, games boot without problems, Xbox LIVE worked too...

[ Voor 45% gewijzigd door martijn1992 op 19-05-2007 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Zijn zelfs mensen al gebanned voor die spring update er überhaupt geinstalleerd was.

Bewijs en filmpje:

http://s46.photobucket.co...n=view&current=XBLVid.flv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn heb gister echt heerlijke matches gespeeld in Halo 3 _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
MAX3400 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 18:58:
[...]

MS maakt inmiddels winst op hun xbox360, het zal nog wel even (tot einde van het jaar) duren voordat ze helemaal uit de rode cijfers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
PacinoAllstars schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 01:26:
Ban dit ban dat hou er over op allemaal. Oud nieuws alweer. Cant do the time dont commit the crime. Ben zelf ook uitgebannen en het boeit me niet eens (alleen jammer dat ik nu winkel vaker moet lopen dan normaal voor die originele frisbees ;( .) 8)

Je wordt gewoon uitgebannen als je spring update hebt geïnstalleerd terwijl je gemodde firmware had... KLAAR!!! JA je kan nu nog online zijn, maar ms banned in zogenaamde episodes om verwarring te zaaien ala lost en prison break. :D

Nu even een andere discussie. Ben altijd wel pro 360 geweest, omdat ze betere games etc hebben en live beters is maar nu duiken er steeds meer berichten op dat toekomstige multiplatform games beter tot hun recht komen op de ps3 d.m.v. blue ray opslagcapaciteit en cell etc. Dan krijg je weliswaar het comprimeren vs het niet comprimeren verhaal maar toch denk ik ergens dat die ps3 uiteindelijk (helaas) aan t langste eind gaat trekken, want laten we eerlijk zijn hij is krachtiger hoe je het wendt of keert. En die ps2 tovert ook nu nog steeds best fraaie beelden uit zijn mouw i.t.t. jaren geleden.

Anyway verder niet zo relevant maar wanneer er echt goede games zijn zal ik wel een ps3 erbij halen, maar hou het liever bij 1 console, omdat ik een hekel heb aan extra apparaten :*)
Pff, eerst zien dan geloven, die discussie is al in het oneindige gevoerd, ja de cell is krachtiger dan de xenon maar beide toveren niet de uiteindelijke pixels op je scherm. De gpu bij de xbox is net wat beter en ik kan me dan ook niet voorstellen dat er qua graphics grote verschillen ontstaan. Dat is tot nu toe ook nog nergens te zien. True, oblivion is wat beter, maar kwam ook een jaar later (=optimalisatie), andere multiplatform games (CoD3) zien er weer beter op de xbox uit. De verschillen zijn minimaal en ik durf er mn hand voor in het vuur te steken dat dat voorlopig zo blijft. Daarnaast moet ik de eerste game die gears of war beelden geeft op de ps3 nog zien.
En schijt, als de xbox het niet haalt (wat ik dus nooit geloof) dan haal ik wel een ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

Ik heb ook een gemodde firmware, en ik ben (nog) niet geband.

Ik zie wel, als ik geband wordt, pech, ik speelde toch nooit meer online, en die downloads, tja, jammer dan.

Ik ben wel benieuwd hoe ze er achterkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkShadow schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:26:
[...]

Pff, eerst zien dan geloven, die discussie is al in het oneindige gevoerd, ja de cell is krachtiger dan de xenon maar beide toveren niet de uiteindelijke pixels op je scherm. De gpu bij de xbox is net wat beter en ik kan me dan ook niet voorstellen dat er qua graphics grote verschillen ontstaan. Dat is tot nu toe ook nog nergens te zien. True, oblivion is wat beter, maar kwam ook een jaar later (=optimalisatie), andere multiplatform games (CoD3) zien er weer beter op de xbox uit. De verschillen zijn minimaal en ik durf er mn hand voor in het vuur te steken dat dat voorlopig zo blijft. Daarnaast moet ik de eerste game die gears of war beelden geeft op de ps3 nog zien.
En schijt, als de xbox het niet haalt (wat ik dus nooit geloof) dan haal ik wel een ps3.
Sony Gamers Day 2007 footage van Uncharted zeker niet gezien? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Laatst online: 22:51
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:38:
[...]

Sony Gamers Day 2007 footage van Uncharted zeker niet gezien? 8)
Dan heb jij Gears of War nog nooit gespeeld, vind Uncharted ten eerste een heel andere game en ten tweede niet zo mooi als GoW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Gears zeker gespeeld, Uncharted is zeker mooier :). Nieuwe footage al gezien dan of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
http://www.xboxhacker.net...82f2a5eea8f8&topic=7581.0

Hier staat dat men ook gebanned word als je een account hebt in het buitenland die niet bestaat (Zoals ik dus) waarmee je dingen van marketplace trekt die niet voor jou regio zijn.

Dit vind ik serieus te lame voor woorden mocht dit waar zijn. Men de toegang ontzeggen tot de buitenlandse marketplace vind ik OK, maar men hiervoor bannen.

Ik heb laatst Aegis Wing gedownload die hier weer niet eens uit was, en sinds dien kom ik ook niet meer op Live.

Mijn console was btw niet gemod.

Ik denk dat ik eens de service desk ga bellen en dan mogen die eens komen vertellen waarom ik niet meer op Live kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had hem ook gedownload maar geen ban. Overigens niet gemod natuurlijk

Over uncharted nog even. Ik kan niet zeggen dat ik dat er echt mooi uit vind zien en zeker niet mooier dan gears of war

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

It seems that when you first power on your machine and play a game or logg onto Live that a "Finger Print" of your Machine is taken.

So when your drive is flashed the print has changed a little and your banned.

However I know a few peeps who are NOT banned who have played a copy of crackdown and the Halo 3 Beta, However they had thier boxes flashed before playing a game or logging into LIVE, Hence the finger print hasnt changed at all, NOT BANNED.

To add further fuel to my theory:

I know someone with an Elite, the dvd drive broke so as he couldnt send it to M$ he went to a shop and got it replaced with a NON flashed ben Q drive, Finger print changed now BANNED, He has never played a backup.

So guys hope that all makes sence, Please post what happend to you guys

Mijn Xbox was ook al geflashed voordat ik er een game op speelde of op Live kwam. Ik heb nog stiekem een heel klein beetje hoop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

LOTG schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 13:20:
http://www.xboxhacker.net...82f2a5eea8f8&topic=7581.0

Hier staat dat men ook gebanned word als je een account hebt in het buitenland die niet bestaat (Zoals ik dus) waarmee je dingen van marketplace trekt die niet voor jou regio zijn.

Dit vind ik serieus te lame voor woorden mocht dit waar zijn. Men de toegang ontzeggen tot de buitenlandse marketplace vind ik OK, maar men hiervoor bannen.
Wee maar niet bang, je wordt niet gebanned:
And another important point: If you do have an Xbox Live account registered in a country other to that in which you live, that account will not be closed down. It will continue to exist and work and you will need to keep paying any pending subscription fees. The only difference is that you will no longer be able to download licensed content from that country’s Xbox Live Marketplace.
Bron

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Ik kan dus kon er donderdag nog op, maar ik kijk het een weekje aan en dan zie ik wel wat MS te zeggen heeft over de ban strike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 13:26:
It seems that when you first power on your machine and play a game or logg onto Live that a "Finger Print" of your Machine is taken.

So when your drive is flashed the print has changed a little and your banned.

However I know a few peeps who are NOT banned who have played a copy of crackdown and the Halo 3 Beta, However they had thier boxes flashed before playing a game or logging into LIVE, Hence the finger print hasnt changed at all, NOT BANNED.

To add further fuel to my theory:

I know someone with an Elite, the dvd drive broke so as he couldnt send it to M$ he went to a shop and got it replaced with a NON flashed ben Q drive, Finger print changed now BANNED, He has never played a backup.

So guys hope that all makes sence, Please post what happend to you guys

Mijn Xbox was ook al geflashed voordat ik er een game op speelde of op Live kwam. Ik heb nog stiekem een heel klein beetje hoop :+
Ja maar als je de firmware verandert verandert de fingerprint van je console niet in principe, de console kan de firmware niet uitlezen, dus er is geen mogelijkheid om er achter te komen of er een andere firmware in zit. (In principe dan)

Het enige wat kan is dus dat de drivekey uniek is per DVD drive (kom ik op terug). En die drivekey kopieer je in de gehackte firmware.

De gehackte firmware geeft dezelfde antwoorden op alle commando's van de xbox, dus in principe zou je er niks van moeten kunnen zien.

Blijkbaar hebben ze er toch wat op gevonden en ik ben zeer benieuwd wat ze nou gedaan hebben.

Trouwens: Wat die grapjas van de originele post niet weet is dat het vervangen van een DVD drive zonder de drivekey te kopieren gewoon superstom is. Elk stukje hardware in de xbox heeft een digitaal ondertekend uniek nummer, de zgn key. Bij de DVD drive is dat de drivekey. Deze sleutels zijn sinds de herfstupdate gekoppeld aan elkaar (toen waren er ook zoveel mensen met E66 enz.)

Als je dus een dvd drive flasht voor de xbox kopieer je die unieke key uit de firmware en zet je die key dus ook weer in de gehackte firmware voordat je de firmware flasht. Die kerel met een kapotte elite heeft dus een DVD drive die niet te flashen is erin laten zetten, zonder de drivekey te vervangen, nogal wiedes dat je geband wordt want dan ziet microsoft direct dat je de DVD hebt vervangen..... 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door mace op 19-05-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 13:18:
Ik heb Gears zeker gespeeld, Uncharted is zeker mooier :). Nieuwe footage al gezien dan of niet?
Ik heb net een paar filmpjes gezien van Uncharted, maar zo bijzonder ziet het er niet uit? De watereffecten bijvoorbeeld zien er in RE4 op de Gamecube tien keer zo mooi uit en Tomb Raider Legend en King Kong zetten al een vergelijkbare jungle omgeving neer op de Xbox 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow...nee :D.

Ik ben btw in no way een Ps3 fanboy, heb geen interesse om er één te kopen en ben het ook niet van plan, wii60 all the way ^^.

Maar Uncharted ziet er imo wel beter uit dan Gears, ook qua animaties e.d.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2007 13:54 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.