[PC MMORPG] ROSE Online - Deel 32 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.834 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Local Host schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:25:
[...]

Verder Fly bedankt voor je positieve bijdrage aan mij :>
Tja nou ja is toch gewoon zo, iedereen altijd maar over wie er het meest online is, wat heeft veel online te maken met hoe goed je een clan kan ordenen en zo..
Hoe vaak komt het niet voor dat je spot gejat word, je vraagt wie hun clan leader is, en is die het zelf... Nou lekkere clan leaders heb je dan he.. Doe dus tegenwoordig de moeite ook niet meer dat zort dingen uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:53

Haan

dotnetter

Local Host schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:25:
[...]

niet zo actief ? Ik ben vanaf f2p van 100 naar 124 gestoomt :D *O*
Pff dat is niks :P ben deze morgen van 109,01 naar 112,4 gestoomd (thanks Ax3 :D )

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:55

Local Host

Het forum is om te leren.

Topicstarter
Haan schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:29:
[...]

Pff dat is niks :P ben deze morgen van 109,01 naar 112,4 gestoomd (thanks Ax3 :D )
Mja ik doe het zonder Spoekiebuffs en ik had het over mezelf :+ Owja Fly hebben we nog plek voor een lekker Haantje in de clan :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haan schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:29:
[...]

van 109 naar 112 doe je in een uurtje man ^^ das DoD :P
Local Host schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:34:
[...]

Mja ik doe het zonder Spoekiebuffs en ik had het over mezelf :+ Owja Fly hebben we nog plek voor een lekker Haantje in de clan :P :D
We zullen plekje moeten maken, maar dat zal wel goed komen, denk dat er nog wel iemand uit kan, zal er vanavond naar kijken :D
Weet niet of haan me in zijn community heeft, maar hij moet me maar adden op eu-vliegje of eu-fliegje, En trouwen ik haal me arti uit de clan en gooi me mage er in zins ik daar altijd op speel, anders hoor ik straks weer dat ik er nooit ben terweil ik op andere char zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 13:39:
[...]
van 109 naar 112 doe je in een uurtje man ^^ das DoD :P
[...]
We zullen plekje moeten maken, maar dat zal wel goed komen, denk dat er nog wel iemand uit kan, zal er vanavond naar kijken :D
Weet niet of haan me in zijn community heeft, maar hij moet me maar adden op eu-vliegje of eu-fliegje, En trouwen ik haal me arti uit de clan en gooi me mage er in zins ik daar altijd op speel, anders hoor ik straks weer dat ik er nooit ben terweil ik op andere char zit.
Ben al in een tweakerclan sinds irose pre reset Vliegje ;)
Maar geeft niet aangezien ik het wel lekker vind zo en geen behoefte heb om master of deputy te worden. Tevens is het wel handig om een buffende deputy te hebben, staat wat vriendelijker dan al die mages. :+ Vooral met een lieve archmage coat en angel wings.

Haan was gisteren in ieder geval nog naar je op zoek vliegje, hij vroeg nog of je online was op 1 van je chars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amafi schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:06:
[...]

Ben al in een tweakerclan sinds irose pre reset Vliegje ;)
Maar geeft niet aangezien ik het wel lekker vind zo en geen behoefte heb om master of deputy te worden. Tevens is het wel handig om een buffende deputy te hebben, staat wat vriendelijker dan al die mages. :+ Vooral met een lieve archmage coat en angel wings.

Haan was gisteren in ieder geval nog naar je op zoek vliegje, hij vroeg nog of je online was op 1 van je chars.
OMG sry, dacht echt dat je er pas in erose bij gekomen was.
Tja al zo veel namen en members langs geweest dat ik ook wel eens de weg kwijtraak he ^^ :P
Maar ja wist dat haan me zocht, hij had me al op MSN toegevoegt, maar ja rose install was fuckt,
en de pc waar ik me backup rose folder op HAD staan had ik omgegooit naar linux dus die was verloren gegaan, kon ik weer uren lang updaten....
Vanavond beter dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Topicstarter
@ flieg had mij ff gecontact, dan had ik mijn zip naar je geupload. ik heb 2,5 Mbit up :P Laatst ook met Ax3 gedaan 45 min en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Local Host schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:55:
@ flieg had mij ff gecontact, dan had ik mijn zip naar je geupload. ik heb 2,5 Mbit up :P Laatst ook met Ax3 gedaan 45 min en klaar :)
En daar kom je nu mee !!! ;(
Zou prima oplossing zijn geweest, maar nu niet meer nodig zins ik nu wel weer nieuwe eigen backup maak, triest dat dit zort oplossingen zozio bij rose nosig zijn, ze moeten die cleint echt een beetje goed maken }:|
Waar haal jij trouwens die geile upload vandaan ? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:27:
[...]

En daar kom je nu mee !!! ;(
Zou prima oplossing zijn geweest, maar nu niet meer nodig zins ik nu wel weer nieuwe eigen backup maak, triest dat dit zort oplossingen zozio bij rose nosig zijn, ze moeten die cleint echt een beetje goed maken }:|
Waar haal jij trouwens die geile upload vandaan ? _/-\o_
Zwaarste pakket KPN Bussiness ( zit er met een bedrijf ook op die veel upstream O-) nodig heeft )

2,5 Mbit downstream -O-
2,5 Mbit upstream *O*

Mja vind het ook niet het meest stabiele oplossing. Overigens mensen die tijdens de patcher nog wel eens een foutmelding krijgen. Gewoon ff "check all " doen.

Merken jullie trouwens ook dat de lag iets minder is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Local Host schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:38:
[...]

Zwaarste pakket KPN Bussiness ( zit er met een bedrijf ook op die veel upstream O-) nodig heeft )

2,5 Mbit downstream -O-
2,5 Mbit upstream *O*

Mja vind het ook niet het meest stabiele oplossing. Overigens mensen die tijdens de patcher nog wel eens een foutmelding krijgen. Gewoon ff "check all " doen.

Ja Bussiness pakket, das niet eerlijk, kan ik ook wel me upload van me werk misbruiken :P
Denk alleen niet dat gemeente amsterdam daar echt blij van word :P ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Laatst online: 30-08 08:36

William/Ax3

We are Starstuff

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:43:
[...]

Ja Bussiness pakket, das niet eerlijk, kan ik ook wel me upload van me werk misbruiken :P
Denk alleen niet dat gemeente amsterdam daar echt blij van word :P ^^
Hoezo wat wil je uppen dan? Zeker allemaal van die vieze xxx pron dingen?

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
William/Ax3 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:45:
[...]
Snif, en ik wil terug naar mijn studententijd in Delft.
Daar had ik een relaxte verbinding (in het kader van educatie ;)) 100mbit full-duplex.
En met een man of 50 een darkfiber 4 gigabit verbinding direct op de backbone van surfnet.
Maarja, nu een standaard tele2 adsl lijntje. Kan je vertellen, das behoorlijk afkicken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nou ja zelfde als ik thuis op me FTP doe, MP3jes delen met me vrienden en zo, beetje ruimte voor iedereen om foto's op te zetten en zo. En film delen, je weet wel, dat zoort dingentjes
En krijg wel eens hele seasons van series, vaak 20GB++ dan is beetje down en upload op je ftp best leuk he :D
Denk alleen dat ik dat op me werk maar niet ga doen, heb net een hypotheek en wil me inkomen (werk) niet kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10
Wat heb je aan 2,5mbit upload als usenet genoeg te bieden heeft? :P Zit hij nog met zn 2,5mbit te downloaden, blaas ik rustig door met 12mbit :D (ook al heb ik 20mbit, kan niet hoger :/)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Topicstarter
Afstand vanaf de centrale wha die bepaald je Downstream ;)
@ vlieg dat is de lijn die ik thuis heb liggen

maargoed mensen nog last van lag ? Zoals ik al aangaf afentoe nog ff een kleine spike, maar geen dc's meer.

[ Voor 12% gewijzigd door Local Host op 22-05-2007 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

SinergyX schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:50:
[...]

Wat heb je aan 2,5mbit upload als usenet genoeg te bieden heeft? :P Zit hij nog met zn 2,5mbit te downloaden, blaas ik rustig door met 12mbit :D (ook al heb ik 20mbit, kan niet hoger :/)
Me is jaloers hebben geen ADSL2 in dit dorp ><. Fun is wel zit dichtbij genoeg bij de centrale om dat te kunnen halen als het er is.

En ja hoe wil je met usenet een pservertje draaien ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
William/Ax3 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:00:
God voor ons allen en ik fijn voor mezelf :P

Ach 1mbit upload is ook niet erg :)

@local hier op het werk zitten we 62 meter van centrale, zelfs daar haal je de 20mbit niet, moet nog steeds de eerste full 20mbit persoon tegenkomen.

[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 22-05-2007 16:31 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

William/Ax3 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:00:
[...]

Me is jaloers hebben geen ADSL2 in dit dorp ><. Fun is wel zit dichtbij genoeg bij de centrale om dat te kunnen halen als het er is.

Heb nu nog thuis Kabel, maar zi dicht bij de centrale, en niemand in de omgeving heeft kabel, allemaal adsl, dus lijn is helemaal vrij voor mij alleen :P
Haal op me officieel 4MB lijntje, makkelijk 800KB++ Best lekker dus.
Nog niet gekeken hoe het in me nieuwe huisje is alleen. Maar dat komt wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ay :p ik speel ook pRose sinds het F2P is gegaan , ik stel me ff voor :)

IK ben Erkkie en kheb al redelijk wat versies van rose gespeeld , iRose,naRose,twRose en wat private servers ( ja de bekende , rr) en sinds een tijd geleden ook pRose

Ik heb pRose gespeeld (Erkage , lvl 4x muse/mage) maar kspeel niet meer sinds er irritante lag is(paar weken al nie dus) en ik denk ook niet echt te gaan spelen komende weken(examens)
Dus.. khad vraagje (a) is de lag al wat minder geworden :p ? en wats beste voor mage =D ice of fire , op korte termijn ;x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Even een oproep tussendoor :P

Ik ben op zoek naar de gem cutting skill, dus als iemand die heeft, of ergens ziet, laat even weten please ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haan schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:51:
Even een oproep tussendoor :P

Ik ben op zoek naar de gem cutting skill, dus als iemand die heeft, of ergens ziet, laat even weten please ^^
Heb ik vat nog wel ergens zal voor je kijken...
MAAR
Elke keer als ik inlog, krijg ik me chars te zien, en als ik er 1 selecteer klapt me rose er uit...
IEMAND EEN IDEE ???? Pls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik heb idee!!!
Ik ga even peukie doen, biertje drinken, ga jij op zoek naar de oplossing :+
Goed idee toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:36:
[...]

Ik heb idee!!!
Zit er ook toevallig met peukie en biertje aan te werken hoor :P

dis de error trouwens volgens het log....
log: start. (2007/05/22, 19:13:51) from(f:/rose online evolution philippine) version(3.4.3.940). lang(0)
interface: dispqual(0)
interface: dispqual(1)
r_d3d: iNiT...
r_d3d: cUrMoDe (1280x1024)-(22)-(85Hz)
r_d3d: adapter(0): desc(NVIDIA GeForce 6800 GT), version(6.14.10.9371)
r_d3d: best adapter ordinal = adapter(0)-mode(85)-(1280x1024x32-full)-(85)Hz.
interface: vsync on.
r_d3d: fullscreen-mode(1280x1024) enabled.
r_d3d: cdHW
r_d3d: maxtexmem = 637534208
r_d3d: check_glowable() ok.
r_d3d: iNiTdOnE
octree: cull_planes() no root
log: end. (2007/05/22, 19:14:35).

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Topicstarter
d3d = videokaartdrivers / directX *O*

accept je msn download eens ;)

oftewel doe triggerdetect eens ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Local Host op 22-05-2007 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Local Host schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:41:
d3d = videokaartdrivers / directX *O*

accept je msn download eens ;)

oftewel doe triggerdetect eens ;)
zal wel effe msn op windows aan gooien, het downloaden opme linux bakky heeft zo weinig zin :P
Triggerdetect doet ook niks, op 800x 600 doet hij het zelfde :/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:36:
[...]

Ik heb idee!!!
Heb ik ook nog goed idee :P
Zins je toch op je reet zit met je biertje :P
Je had Dutchdelta nog belooft hem te helpen met zijn rose opstart probleempje he !!!!
Wel aan je word houden he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Erm.. nee, ik had mogelijke oplossingen gegeven :P
Buiten die zip die ik toe had geplaats kan ik ook niet veel meer bedenken om het aan de praat krijgen. Die client is gewoon nog brakker dan ik in de ochtend na 3 flessen martini :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Topicstarter
ai ai Rick, gister niet meer gezien ingame althans we zagen je in en uitloggen :P d3d is toch echt iets met grafisch, misschien ff de check all functie van de updater gebruiken. Gaat idd erg lekker de laatste tijd met de stabiliteit van R.O.S.E. :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Local Host schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 07:26:
ai ai Rick, gister niet meer gezien ingame althans we zagen je in en uitloggen :P d3d is toch echt iets met grafisch, misschien ff de check all functie van de updater gebruiken. Gaat idd erg lekker de laatste tijd met de stabiliteit van R.O.S.E. :-/
Tja probleem bleef maar, steets als ik char selecteer knalt me rose er uit.
Zal vandaag eens andere nvidia drivers er op gooien, meschien dat het daar nog aan licht.
Wand directx 9.0c is gewoon goed...
Maar het is wel echt een klote client. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog active mensen op dit board rond de level 20~30.
Ben gisteren begonnen met wat vrienden, en meer party members is altijd handig. ;)
We zijn online vanaf 7 uur :], dus neem maar contact op als je ook wilt komen.

Ign: LuxAeterna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 09:00:
Zijn er nog active mensen op dit board rond de level 20~30.
Ben gisteren begonnen met wat vrienden, en meer party members is altijd handig. ;)
We zijn online vanaf 7 uur :], dus neem maar contact op als je ook wilt komen.

Ign: LuxAeterna
Meeste hier zijn 100/140++ he, meesten spelen ook al eeuwen he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 08:39:
[...]
Maar het is wel echt een klote client. |:(
Das nog een understatement O-). Zoveel gekloot als met de rose client heb ik nog nooit gehad met een spel :>. Stel amateurs ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
Local Host schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:38:
[...]
Jep, en ook veel minder DC's vannacht maar een shopje opgezet.
En wonderbaarlijk, vanmorgen stond die er nog... En nog wonderbaarlijker ik had wat verkocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amafi schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 09:43:
[...]

Jep, en ook veel minder DC's vannacht maar een shopje opgezet.
En wonderbaarlijk, vanmorgen stond die er nog... En nog wonderbaarlijker ik had wat verkocht ;)
Zullen ze dan eindelijk over gestapt zijn naar een vatsoenlijke adsl verbinding inplaats van die versleten inbel verbinding van ze.. Als ik nou ook nog eens in dat spel zou komen zou het helemaal leuk zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 09:59:
[...]

Zullen ze dan eindelijk over gestapt zijn naar een vatsoenlijke adsl verbinding inplaats van die versleten inbel verbinding van ze.. Als ik nou ook nog eens in dat spel zou komen zou het helemaal leuk zijn :P
idd dan kunnen we vanaaf eindelijk aan de lang verwachte party beginnen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik heb Rose normaal draaiend gekregen :D Alles op minimum (man wat lelijk) en het spel lijkt normaal te blijven draaien zo rond de 40-50fps. Vanmiddag mogelijk keuze maken om toch een 8800GTS320 te gaan kopen, hele RMA schiet echt niet meer op :/

Maar heb nog wel eventjes, of zit je al op de 127?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Local Host schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:36:
[...]

idd dan kunnen we vanaaf eindelijk aan de lang verwachte party beginnen 8)
Kweet niet of ik vanavond nog tijd heb om te gamen,
Begin van de avond komt de electra pino langs om nog wat dingen door te spreken, en maat van me heeft eindelijk zijn longboardje binnen gekregen, en had hem beloofd als hij eindelijk zijn plank had, dat we tochtje zouden maken... Dus zullen we wel vanavond doen he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze houden iig woord, de koreaanse open beta gaat eind deze maand van start, dacht dus even dat het de japanse zou zijn maar dus toch de koreaanse.
Weet niet of er al aankondigingen zijn die ga ik nu zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Topicstarter
hmm zouden wij ook kunnen deelnemen aan die open beta ? Dan ga ik iig ff een kijkje nemen :) Wie weet blijf ik dan ook wel hangen net als de Open Beta van R.O.S.E. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:27:
Ze houden iig woord, de koreaanse open beta gaat eind deze maand van start, dacht dus even dat het de japanse zou zijn maar dus toch de koreaanse.
Ga er even van uit dat je het over RO2 hebt, zo ja, REGEL ME ZOON BETA ACCOUNT :D !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:56:
[...]

Ga er even van uit dat je het over RO2 hebt, zo ja, REGEL ME ZOON BETA ACCOUNT :D !!!
Idd, ik spreek zelf geen koreaans maar ben er mee bezig via iemand uit azië die wel vaker voor mij open beta's geregeld heeft in de meest vreemde talen :P
Komt dus goed moet alleen nog even details weten, geloof niet da tergens al iets staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:27:
Deze info wat je hier geeft staat ook op de wiki:
http://en.wikipedia.org/w..._2:_The_Gate_of_the_World
Open Beta is expected to start on May 28, 2007. If the Open Beta successfully launches in the end of May, Gravity will take about a month or two to finalize Ragnarok Online 2.
Grootste probleem is het ermm niet mogen gebruiken van zo'n id ^^. Zijn idd al aantal guides te googlen hoe je kan aanmelden voor de beta. Heb ik ook zo is keer gedaan voor Seals maar die ^&%$ taal beviel me niet echt denk ook dat ik lekker wacht voor een internationale beta. Level up gaat het geloof ik ook uitbrengen voor de philipijnen. een quote van een blog van een van de medewerkers:
Hopefully RO2 will live up to the hype and become the biggest game in the Philippines.
Nou maar hopen dat ze gewoon een iRo2 maken voor de eu en us en de andere landen zodat we niet weer hetzelfde gezeik gaan krijgen ^^.

[ Voor 33% gewijzigd door William/Ax3 op 23-05-2007 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dan is het min of meer public, dus zal het echt wel zo zijn :D

Ach niet mogen gebruiken is niet zo'n probleem, al kan ik erm aar ff in via een proxy heb ik mijn zin gehad :P

Ohja en het is lang niet zeker dat de philipijnen voorlopig aan de beurt komen, iig hun staan niet vooraan op de lijst, hoe zal dat nu toch komen :+

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sinergy ben je momenteel thuis zoja zal je ff op msn willen komen^^

Sac zoekt nog steeds iemand om te partyen en keer in prison ofzo :P laats ook me evo geweest ^^

Ik wou alleen 500 load kopen van je als dat mogelijk is :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Nope, 40-urige job hier :P

Dringend kan je ook DM sturen :)

Edit: 8800GTS besteld :D

[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 23-05-2007 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Topicstarter
die GTS is een leuke kaart :)

binnen een paar dagen eindelijk het clubje weer een beetje compleet . Amafi wanneer vertrek je ? Dan kan ik je mijn KoSlist nog ff meegeven :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
Local Host schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:43:
die GTS is een leuke kaart :)

binnen een paar dagen eindelijk het clubje weer een beetje compleet . Amafi wanneer vertrek je ? Dan kan ik je mijn KoSlist nog ff meegeven :D :+
Hehe, bijna compleet zonder AmafiA
Maar miss ben ik nog wel even online vanuit de filipijnen ergens op zaterdag of zondag. Echt helemaal lag-free spelen vanuit een internetcafe. Ik vertrek hier vrijdagmorgen dus alle KoS lijstjes kunnen worden ingeleverd :+ Schijnen een hoop filipijnen in Manila te wonen dus die kan ik hebben 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Topicstarter
Misschien neem je wel een Philipijnse schone mee terug naar huis joh :P Promoot LoT daar maar een beetje . Zie je misschien voor die tijd nog wel ff ingame ( vanaaf ofzo :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen!

Graag zou ik van jullie wat advies willen hebben :) Ik ben net met pROSE begonnen (heb hiervoor lang geleden heel even een andere versie gespeeld totdat het p2p werd) en ben nu inmiddels Muse.
Ik heb op het web naar builds gezocht en kwam toen op Iruja Muse Guide. Echter deze guide is inmiddels al aardig gedateerd (3 oktober 2005) en zal vast nog van een andere versie zijn...
Ik vroeg me af; in hoeverre is de info in die guide nog up-to-date en bruikbaar?
Ik zag een aantal builds en daar zijn er eigenlijk 2 van die me wel interesseren: Summon Cleric (100% INT) en Battle Cleric aka iruja's build (STR + INT (+ SEN/DEX))
Ik wil namelijk graag kunnen healen en buffen, maar wil ook zelf wel m´n mannetje (uhhh...vrouwtje) kunnen staan en kunnen solo´en (zou het jammer vinden als ik alleen afhankelijk van party´s ben...

De Battle Cleric lijkt me echt ideaal, maar is misschien nog een beetje te moeilijk, dus misschien moet ik me maar gaan vestigen op de Summon Cleric...
Ik vraag me alleen af (en misschien vinden jullie het als experts wel domme vragen...) : als je 100% INT doet. Is je HP dan niet dermate laag dat je - als je perongeluk toch geraakt wordt - in één klap dood bent? En gooi je dan ook echt al je stats op INT? De rest alles 0 ?? Ik krijg het idee dat je dan behoorlijk wat mist, maar het zal wel goed zijn dan...denk ik.

Verder vroeg ik me af: Pets summonen, ik weet uit een eerdere versie dat die soms door een mob gedropt werden. Is dat nog steeds zo? En kun je ze ook op een andere manier krijgen? (ergens bij een NPC te koop ofzo...of bij andere players)
Ik heb ooit (vroegah..) inderdaad als Muse zijnde met pets gewerkt en die dan telkens gebuffed en gehealed, en als je het vechten dan zat was, dan liet je ze gewoon achter je aan huppelen en verdwenen ze vanzelf... Beetje zonde. Daar is nog steeds niks aan te doen? (zou mooi zijn als je daar á la pokémon een balletje overheen kon gooien :P

Owja verder nog: tot lvl 15 kan ik m´n stats resetten toch? Bij wie kan ik dat doen?

Pfff...ROSE is echt lang geleden voor mij. Ik moet echt weer helemaal inkomen 8)7
Ik was maar aan Flyff begonnen en ving toen bij Budgetgaming op dat er nog wel een mogelijkheid bestaat om ROSE gratis te spelen. *pinkt een traantje weg* en ik had het al zo gemist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Als het niet veranderd is en Evo
Bij Cornell Village chief naast Warren (in Zand)

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Heel simpel te zijn, Evo maakt het bijna geen ... meer uit wat je neemt en welk stats. Focus je standaard op je main stats (int dus) zit je nagenoeg altijd goed. Enige keuze die ik bij cleric nu heb gezien is het nemen van revive (rez) en welke heal (je hebt party + 2de party en single target - 2de party heal health behoorlijk veel). Daarna kan je nog steeds bijna alles nemen, echter de 2de def up skill is bagger (300 sec, 20min recharge uit mn hoofd), die kan je skippen.
Qua skills, je hebt er maar 2.. voor een hele hele hele lange tijd. Mana en voltage ofzo. Mana gaat over in een 2de na 2nd job, voltage gaat pas dacht ik op 145 over in een 2de. Echter zijn ze ten alle tijden gelijke recharge, met wel snelle recharge dus je kan best spammen. Sommige gaan str, voor shield en dergelijk, ik heb daar zelf het nut nooit van gezien. Een (5) full set heeft al bijna 200 meer def dan een base set met shield, daarbij heeft vivor (dacht 172 str) zelfs op (5) maar iets van 90 def. Int daarentegen maakt je buffs sterker, per saldo dus ook meer acc, meer dmg en meer skill power. Enige optie zou zijn sen, die zou '2de' stat zijn die ranged damage (melee of skill, weet ik niet) verhogen, crit rate ook. Meeste support clerics gaan full int, Mika ging mixed con/str erbij (con = lvl, str dacht ik maar 50), iets hogere acc maar dat kan ook zo verholpen worden door extra int (meer acc buff) of hoge acc weapon (of item).
Als laatste, summon is klote geworden. Je werkt met een gauge, welke ook dus bonfire (regen) en de latere mana en hp flame gebruiken. 2 Bonfire (op 3, redelijke regen) kan je al geen pet meer summonen, mischien op hogere lvl dat dit beter gaat maar dan zit je vaker met mana/hp flames.

Per saldo, Evo skill system is erg bagger geworden, weinig keuze meer voor je complete powerset, alleen job keuze (champ bv sword, spear of axe - dealer deels gun of launcher, maar zit je ook aardig aan vast).

Oja, stat reset kan tot lvl40 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

De algemeene keuze is tegenwoordig met cleric full int met beetje con tot int maxed is (ben je tot +-140 mee bezig zo uit me hoofd). Daarna is het kiezen ga je voor str of ga je voor sen. Str is meer def is shieldje dragen meer een party build. Sen is meer ap is meer een solo build. Zoveel invloed heeft builds niet echt verder zolang je meer meer dan voldoende int pompt kan je idd niet echt de fout in gaan. Rose is easy play xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*blaat nog even verder*
Doen?
2de party; Wat wordt daar precies mee bedoeld? Dat je er nog een party bij kunt healen? Ik neem aan dat je maar in één party tegelijk kunt zitten toch?
SinergyX schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:46:
[...]
echter de 2de def up skill is bagger (300 sec, 20min recharge uit mn hoofd), die kan je skippen.
Welke skill bedoel je daarmee?
[...]
Qua skills, je hebt er maar 2.. voor een hele hele hele lange tijd. Mana en voltage ofzo. Mana gaat over in een 2de na 2nd job, voltage gaat pas dacht ik op 145 over in een 2de. Echter zijn ze ten alle tijden gelijke recharge, met wel snelle recharge dus je kan best spammen.
Ok dus tegenwoordig kun je niet zelf meer een skill ´lvlen´ maar gaat dat alleen een stapje hoger als je een 2nd job neemt (want eerder had je idd ´Ice bolt´ en als je die maar genoeg lvlde dan kon je daar ´Ice rain´ o.i.d.van maken.
Kan ik uit dat laatste stukje opmaken dat die twee skills snel genoeg rechargen om er toch mee te kunnen solo´en?
[...] Een (5) full set heeft al bijna 200 meer def dan een base set met shield, daarbij heeft vivor (dacht 172 str) zelfs op (5) maar iets van 90 def.
Uhm.... :$ Wat bedoel je daar precies mee? (full set / base set / vivor ) Heb je het daar over je armor/kleding? En wat bedoel je precies met die ´(5)´ ??? :$ Sorry ik ben nog niet zo ver met dat ROSE taaltje als jullie... :$
[...] Als laatste, summon is klote geworden. Je werkt met een gauge, welke ook dus bonfire (regen) en de latere mana en hp flame gebruiken. 2 Bonfire (op 3, redelijke regen) kan je al geen pet meer summonen, mischien op hogere lvl dat dit beter gaat maar dan zit je vaker met mana/hp flames.
´gauge´??? :$ (voor iedereen die hard moet lachen; Iedereen heeft het moeten leren allemaal! :P )
Maargoed.. als ik het goed begrijp, kan ik Summon Cleric wel vergeten (want: niet erg handig)
Zowiezo komt het op mij een beetje over alsof de mogelijkheden aardig beperkt zijn geworden en je echt serieus voor de keuze Mage of Cleric (maar dan wel full support, tenzij je je wil gaan redden met die twee skills; Mana en voltage...) komt te staan. Het lijkt of er weinig keuze wordt gelaten voor een middenweg. Ik ga nu serieus twijfelen of ik wel de goede keuze heb gemaakt door Muse te worden. De hele tijd gebruik maken van dezelfde aavalskills lijkt me ook niet erg boeiend :N
William/Ax3 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:58:
[...]
De algemeene keuze is tegenwoordig met cleric full int met beetje con tot int maxed is (ben je tot +-140 mee bezig zo uit me hoofd). Daarna is het kiezen ga je voor str of ga je voor sen. Str is meer def is shieldje dragen meer een party build. Sen is meer ap is meer een solo build. Zoveel invloed heeft builds niet echt verder zolang je meer meer dan voldoende int pompt kan je idd niet echt de fout in gaan. Rose is easy play xD.
Ah dus pas bij lvl 140 zou je een keuze kunnen maken of je voor party of solo gaat. In dat geval heb ik nog een lange weg te gaan..............

Bedankt voor jullie hulp!! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:21:
2de party; Wat wordt daar precies mee bedoeld? Dat je er nog een party bij kunt healen? Ik neem aan dat je maar in één party tegelijk kunt zitten toch?
[...]
Hij bedoeld een meer geavanceerde vorm van party heal. Skill level 2 zeg maar.
[...]
Uhm.... :$ Wat bedoel je daar precies mee? (full set / base set / vivor ) Heb je het daar over je armor/kleding? En wat bedoel je precies met die ´(5)´ ??? :$ Sorry ik ben nog niet zo ver met dat ROSE taaltje als jullie... :$
[...]
Weet dat Vivor een schild is. Je kan je kleding (armor) refinen doormiddel van bindrunes (binds) de (5) betekend dat dat stuk kleding 5 keer succesvol is gerefined. En dus meer def heeft dan ongerefinede equipment
´gauge´??? :$ (voor iedereen die hard moet lachen; Iedereen heeft het moeten leren allemaal! :P )
een gauge is een metertje hoeveel benzine je nog hebt of hoeveel summon dingen je actief kan houden.
Maargoed.. als ik het goed begrijp, kan ik Summon Cleric wel vergeten (want: niet erg handig)
Zowiezo komt het op mij een beetje over alsof de mogelijkheden aardig beperkt zijn geworden en je echt serieus voor de keuze Mage of Cleric (maar dan wel full support, tenzij je je wil gaan redden met die twee skills; Mana en voltage...) komt te staan. Het lijkt of er weinig keuze wordt gelaten voor een middenweg. Ik ga nu serieus twijfelen of ik wel de goede keuze heb gemaakt door Muse te worden. De hele tijd gebruik maken van dezelfde aavalskills lijkt me ook niet erg boeiend :N
[...]
Summoncleric kan wel, maar een summon en bonfire samen lukt volgens mij niet. Cleric is sowieso support nu geworden. Solo lukt vanaf lvl 100 redelijk goed, maar je hebt maar 1 a 2 skills dus moet je veel critten om snel te kunnen killen.

Mage weet ik wat meer van. Deze hebben inderdaad meer attackskills en je kan niets fout doen aan een mage (zo ongeveer dan).

Middenweg :D :o :D Die bestaat niet meer. Eigen build kan ook niet meer
Ah dus pas bij lvl 140 zou je een keuze kunnen maken of je voor party of solo gaat. In dat geval heb ik nog een lange weg te gaan..............
Pas op lvl 140 ga je het verschil merken in build. Daarvoor is de beste optie gewoon int pompen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Genummerd 1 t/m 6:
1. Het is handig voor nieuwe mensen, leuk, maar op high lvl is kans dat je dood gaat zo rond 0.01%. Volledig eigen keuze dus, Mika heeft Revive wel.

2. Aantal skills gaan op hogere lvl over in nieuwe skills. Na eerste party heal die je krijgt komt later een 2de van beschikbaar die veel meer healed. Die heeft als requirement dat je eerste party heal skill maxed moet zijn. (eerste party healed dacht ik voor 800 ofzo, 2de daarentegen tegen de 4k).

3. De precies naam weet ik niet, in je skill tree staat hij (dacht ik) onder Valkyri charm. Dit is pas na lvl100, maak je niet druk. tegen die tijd weet je wel welke skill het is ;)

4. (#) staat voor refined. Via bindrunes (kleding) en talisman (weapon) kan je je zut 'betere stats' geven. Kleding krijgt dus meer def, weapons meer acc/dmg. Huidig Prose Evo kan je tot (3) 100% veilig doen, (4) en (5) met fail kans, maar bij fail dropt je refine terug naar (random (0,4), vanaf 6 tot 9 is fail kans hoog en verlies je ook je item. Fullset = gloves, boots, armor, hat. Baseset is dus een fullset unrefined, Vivor is het hoogste shield dat er is, requirement ervan is Str, heeft extra def. Cleric heeft normal een scepter-achtig iets, deze geven normaal stats zoals extra con of mp regen.

5. Startend heb je 4 jobs, dealer, soldier, hawker, muse. Bij aantal jobs moet je direct kiezen welke kant je op wil, bij bv soldier (en dacht dealer) hoeft dit pas bij zo'n lvl55. Keuze die je dan maakt bepaald dan ook je 2nd job. Dit bepaald eigelijk met welk wapen je moet gaan spelen, maar dit leer je makkelijk gaande weg, zeker bij Muse is dit erg makkelijk (wand = cleric / staff = mage). Bijna alle skills hebben nu namelijk ook weapon-requirement, je kan dus geen buffs (def/acc/dmg) casten met een staff in je handen.
Gauge is een extra 'bar' voor clerics, welke begint uit mijn hoofd op 50. Wil je een bonfire casten, kost dit bv 45 'gauge' punten, hou je dus maar 5 over. Gaat die bonfire weg, krijg je je 45 weer terug. Aantal passieve skills vergroten deze gauge gaandeweg, maar de tijd van 3 swords, 1 elemental en een bonfire is 100% over. Daarbij moet je niet vergeten dat pets (summons) een deel exp leechen van jou.

Overal kan een cleric bijzonder goed solo, zeker op high lvl hebben ze de bonfire/flames, heals om in leven te blijven (nee, veel kan je niet echt tanken, lage def). Aanvallend zijn ze best ok, door hoge spamrate van je skills gaat het best goed af. Je attack is gewoon wat lager, maar solo is zeker te doen. Je bent ook de enige de mana kan regenen, en samen met Mage (staff) de enige die kan healen (of zelf healen).

De keuze voor party/solo maakt imho weinig uit, zolang je zorgt dat je bv een Ouroborus wand (hoogste lvl100 wand) kan dragen zo snel mogelijk na lvl100, zit je wel aardig goed. Maar overall, ga gewoon beginnen, pak je wand, neem je buffs en je mana attack. Blijf gewoon int pompen, komt het wel goed :) Zoals Axe zegt, Rose is easy play.

dus van 1 -> 100:
Buffs hebben prio met skill-punten. Bewaar ze soms dus, niet alles in je attacks zetten.
Revive is optioneel, targetheal is optioneel (blessed mind uit mn hoofd). Party heal is handig.
Hou int aan als main stats, con optioneel voor hp/mp regen en acc, str voor def, sen voor crit. Blijf van Charm af.
Revive, bonfire, summon sword, hustle charm zijn 'rare' skills, deze kan je niet bij NPC kopen, maar droppen van ghosts of koop je in Junon bij de shops.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 24-05-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Topicstarter
idd zoals ik al eerder aangaf Cleric word erg sterk na de 100 :)

je eigen buffs gaan dan iets voorstellen , en wapens enzo ook :)

( maar dat geld voor iedere class denk ik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Local Host schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:54:
( maar dat geld voor iedere class denk ik )
Uitzondering: Knight :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Topicstarter
OOK knight weet je hoe handig zo'n geweldige tank is in Temple / Eldeon / Prison ? Nee we gaan JOU nog hard nodig hebben de komende tijd ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Nee echt serieus :P Het verschil van 99 en 101 is minimaal, 2 passive def skills erbij (totaal dacht 80 def) en 1 passive AP skill erbij. De grote def komt grotendeels van 1st job passives en hoge refine shield/armor. Ze worden wel iets sterker, maar vergeleken bij andere jobs geen 'groot' verschil.

maarja, nog even wachten op de postbode, dan kan ik ook weer aan de bak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Topicstarter
Kijk je hebt er veel def bij gekregen. Knight is netzoals Cleric eigenlijk geen solo-class maar meer voor de party's.

Knights moeten tanken, en clerics moeten bufsletten :P

Welk lvl was je nou dan gaan we er samen met vlieg weer op uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:48:
Je bent ook de enige de mana kan regenen, en samen met Mage (staff) de enige die kan healen (of zelf healen).
Ik dacht dat een Mage geen healingskills had???? In dat geval zou ik anders ook Mage kunnen worden. Dan kan ik in iedergeval nog een beetje anderen helpen (en in iedergeval 100% zeker van me af kunnen meppen :P )
*zucht* Nou weet ik het helemaal niet meer.... Wel leuk dat alles een stuk beter wordt vanaf lvl 100, maar zover ben ik nog lang niet en ik moet toch die andere lvls door zien te komen.
Ik dacht trouwens dat het allemaal wel duidelijker zou worden, maar inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer hahaha 8)7
Ligt overigens niet aan jullie hoor! Jullie helpen echt goed! Maar ik wil gewoon zeker ervan zijn dat ik de juiste keuzes maak, niet m´n char vern**k en dan weer helemaal overnieuw moet gaan beginnen.
Ik vrees dat ik in die zin nogal een perfectionist ben en al bijna meer tijd aan research heb besteed, dan dat ik daadwerkelijk gespeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:40:
[...]

Ik dacht dat een Mage geen healingskills had???? In dat geval zou ik anders ook Mage kunnen worden. Dan kan ik in iedergeval nog een beetje anderen helpen (en in iedergeval 100% zeker van me af kunnen meppen :P )
*zucht* Nou weet ik het helemaal niet meer.... Wel leuk dat alles een stuk beter wordt vanaf lvl 100, maar zover ben ik nog lang niet en ik moet toch die andere lvls door zien te komen.
Ik dacht trouwens dat het allemaal wel duidelijker zou worden, maar inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer hahaha 8)7
Ligt overigens niet aan jullie hoor! Jullie helpen echt goed! Maar ik wil gewoon zeker ervan zijn dat ik de juiste keuzes maak, niet m´n char vern**k en dan weer helemaal overnieuw moet gaan beginnen.
Ik vrees dat ik in die zin nogal een perfectionist ben en al bijna meer tijd aan research heb besteed, dan dat ik daadwerkelijk gespeeld heb.
je moest eens weten hoe vaak heir iedereen opnieuw is begonnen. En toch maak je elke keer je char weer anders.

Ik ben zelf nog nooit een spel in 1x perfect begonnen. Mijn eerste char in rose was echt lol ; ik dacht dat ik ALLE stats moest verdelen.

Gewoon door ervaring leer je genoeg. Het is toch veel leuker om over zelf achter te komen dan het voor gekauwt te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Local Host schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:38:
Kijk je hebt er veel def bij gekregen. Knight is netzoals Cleric eigenlijk geen solo-class maar meer voor de party's.
70 def op 1500 def buffed.. niet zoveel hoor ;) Maar idd, alle beetjes helpen :)
Ben nog steeds 137, kan af en toe even ingame komen om shops te kijken (ook weinig te vinden). Als ik mn nieuwe kaart heb kan ik er weer tegenaan.
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:40:
Een single target heal die zeker op hoger lvl echt niet sterk is. Zover ik weet nemen de meeste die skill niet eens. Vroegah was skill-reset bijna wekelijkse kost bij mij, weer andere skills, betere skill verdelen etc. Nu kan je haast niet meer de fout ingaan als je gewoon de basics volgt.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 24-05-2007 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
Heb inderdaad als mage geen heal.

Voor de rest wijst het tegenwoordig eigenlijk allemaal voor zich.
Muse -> cleric alleen int:con max:@lvl
Muse -> mage int:str:con 3:1:@lvl

Skills kan je niets fout doen, meestal zit je met skillpoints waar je toch niets mee kan omdat het skill level pas verhoogd kan worden na het halen van een hoger lvl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 21:29
Amafi schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:59:
Heb inderdaad als mage geen heal.

Skills kan je niets fout doen, meestal zit je met skillpoints waar je toch niets mee kan omdat het skill level pas verhoogd kan worden na het halen van een hoger lvl.
euhm con @lvl? wat??? lol das echt waste of points man.. volgens mij is con altijd 1/3 van t lvl maar goed:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
con@lvl tot lvl100 kan wel hoor, niemand lijkt schijnbaar het effect te zien van de hp/mp regen van con :P Daarbij is 100 con ook weer 50 acc ;) Maar dat is voor cleric, weet niet of de skills van Mage autohit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amafi schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:59:

Kijk zo´n tabelletje als dat, is nog eens handig! Dat helpt me nog eens extra op weg :) THNX!

Fijn te horen trouwens dat jullie het gelukkig allemaal zo met elkaar eens zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MannyMo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-04 00:26
Hey hey trouwe rosefans.

ik zie dat er wat probleempjes af en toe opspoken met rose en dat daarvoor eea gedownload moet worden. Ik wil wel mijn ftpserver ter beschikking stellen voor het uploaden van files. post maar of het nodig is of niet. Ik beschik trouwens niet over de files van pRose, dus dat betekent wel dat iemand het even moet uploaden naar mij :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:22:
[...]
Kijk zo´n tabelletje als dat, is nog eens handig! Dat helpt me nog eens extra op weg :) THNX!

Fijn te horen trouwens dat jullie het gelukkig allemaal zo met elkaar eens zijn :P
Tja con @lvl is inderdaad misschien wel wat erg hoog.
Zit nu op lvl135 geloof ik op 60con, en raak voor mijn gevoel genoeg

@AX3 en PH4 de verdeling int:str was toch 3:1 dus eerst echt 300int dan pas 100str? of is meer str aan te bevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mh dacht doe maar eens weer een screenie van me char ^^ :) met fluffy erbij haha

Afbeeldingslocatie: http://img125.imageshack.us/img125/4256/screen083lf0.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
Amafi schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:14:
[...]

Tja con @lvl is inderdaad misschien wel wat erg hoog.
Zit nu op lvl135 geloof ik op 60con, en raak voor mijn gevoel genoeg

@AX3 en PH4 de verdeling int:str was toch 3:1 dus eerst echt 300int dan pas 100str? of is meer str aan te bevelen?
pff wat heb ik gedaan :P hmmm mschien maar ff inloggen :P post ik zo een screen van me stats\
ok ik zit dus op 297 int, 185 str en 103 con :P dus tja :P 3 op 1.6

[ Voor 7% gewijzigd door ph4nt0m op 24-05-2007 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ruwweg dus gewoon 3:2:1 :P

Mika (cleric) zit op 280ish:50:100 (int/str/con) op lvl140

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
SinergyX schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:17:
Ruwweg dus gewoon 3:2:1 :P

Mika (cleric) zit op 280ish:50:100 (int/str/con) op lvl140
Cleric moet naar mijn mening

vol int daarna sen en con :) aangezien vanaf bepaalde sen aantal krijg je dikke AP erbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Topicstarter
Sac toevallig op het verkeerde knopje gedrukt ?

En we hebben weer een oud active member ingame -> Vlieg :P

Haan er is plek voor je gemaakt in de clan. Ik of vlieg zal je zsm toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Local Host schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 06:01:
Sac toevallig op het verkeerde knopje gedrukt ?

En we hebben weer een oud active member ingame -> Vlieg :P

Haan er is plek voor je gemaakt in de clan. Ik of vlieg zal je zsm toevoegen.
Eindelijk kan ik weer ingame, door de Almachtige Zip van Local :D :D
Dus effe rond gekeken, economie is weer boel verandert zeg,
Maar we moeten zeker weer effe partyen binnenkort, nu ik eindelijk
weer kan spelen,
Local is nu dep, en er is een plaatsje gemaakt voor haan zijn char in LoT
en me arti is ingeruilt met me mage in de clan zins ik daar het meeste op speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Topicstarter
Part zal voor mij denk ik maandag worden misschien zondag-avond,

vanavond een bruiloft en morgen naar Emporium :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Gratz vlieg dat je er weer in komt :P

Ik ben er waarschijnlijk maandag of zondag weer ingame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Local Host schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:01:
Part zal voor mij denk ik maandag worden misschien zondag-avond,

vanavond een bruiloft en morgen naar Emporium :)
Haan schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:04:
Gratz vlieg dat je er weer in komt :P

Ik ben er waarschijnlijk maandag of zondag weer ingame
Mooi ik waarschijnlijk ook, vanvond lekker van het weer nog effe genieten, morgen wat voorberijdend werk doen voor als volgende weer de electra man aan de gang gaat,
Dus word voor mij ook zondag/maandag echt partyen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Topicstarter
en het word me een slecht weer met pinksteren :P mooi Computerweer dus :)

@ hieronder goed bezig , dan is dit weekend onze TANK ook weer aanwezig _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door Local Host op 25-05-2007 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
TNT track&trace zegt dat hij vandaag afgeleverd gaat worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

SinergyX schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:36:
TNT track&trace zegt dat hij vandaag afgeleverd gaat worden :D
Hehe ik heb net een HIS x1950pro 512mb agp besteld. Nu een nieuw systeem kopen voor PCiE is beetje dom met al die veranderingen die komende maanden gaan komen. kan ik mooi de eerste lichting dx10 games afwachten en alle nieuwe hardware. Me 6800le trok het allemaal gewoon niet meer dus ff een mooie tussenstap gedaan ;).
SinergyX schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:08:
Dit is ook mijn laatste stap voor mijn huidige systeem, zit nog met S939 en zit bijzonder weinig speling meer in (zeker gezien de prijs).
Hehe ik heb idd ook een s939 nog. En heb zoiets van ach als ik wat nieuws neem verpats ik het wel weer door aan me pa voor 3/4 van de prijs (die gamed ook dus heeft het er wel voor over) als ik al zie dat ik nu nog steeds +-80 euro kan vangen voor me 6800le dan valt mij het mee ;).

[ Voor 35% gewijzigd door William/Ax3 op 25-05-2007 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Dit is ook mijn laatste stap voor mijn huidige systeem, zit nog met S939 en zit bijzonder weinig speling meer in (zeker gezien de prijs). Maar nu dat mijn 8500GT zo bagger draait met rose, mischien is rose niet helemaal DX10 compatible of derglijk? :S

@local laat ik hopen dat er iemand thuis is vandaag, anders komen ze dacht ik morgen weer. Of die ramp TNT levert niet op zaterdagen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even een overzichtje van de skills gemaakt (zal vast ook al eens door iemand anders gedaan zijn, maar wilde even alles voor mezelf op een rijtje hebben 8)7 )
Ik stond namelijk helemaal leuk bij die NPC in Zant om skills te kopen en kwam toen achter wat onduidelijkheden...

B.v. als Cleric zou je ook best je mannetje kunnen staan is gezegd; met die twee aanvallen die je hebt (mana bolt en ice bolt). Nu zie ik staan dat je daar Staff Mastery voor moet hebben. En zo geldt dat ook voor de buffs en Wand Mastery. Betekent dat ook dat als je wilt buffen/killen, je constant bezig bent met wisselen van wand/staff???? :S

Verder had ik nog een vraagje over de skills: Welke zijn handig om te hebben (als Mage of Cleric) en welke kun je beter links laten liggen?

Sorry voor alle vragen, :$ maar ik vind het wat fijner om een klein beetje op weg geholpen te worden :$

Skill overzichtje:

Meditation
• Cure (req Meditation lvl1)

Staff Mastery
• Mana Bolt (req Staff Mastery lvl1)
  • -> Mana Spear @lvl55 (req Staff Mastery lvl10, Mana Bolt lvl9)
  • [list]
  • --> Voltage Jolt @lvl55 (req Mana Spear lvl1)
  • [/list]
  • [list]
  • --> Fire Ring @lvl55 (reg Mana Spear lvl1)
  • [/list]
• Ice Bolt (req Staff Mastery lvl1)
  • -> Frostbiter @lvl55 (req Staff Mastery lvl10, Ice Bolt lvl9)
• Spell Mastery (req Staff Mastery lvl1)
  • -> Spirit Boost (req Spell Mastery lvl1)
Wand Mastery
• Mana Drop (req Wand Mastery lvl1)
  • -> Voltage Crash @lvl55 (req Wand Mastery lvl 10, Mana Drop lvl9)
• Party heal (req Wand Mastery lvl1)
  • -> Blessed Mind (req Party Heal lvl1)
  • [list] [list]
  • --> Integrity @lvl60 (req Blessed Mind lvl3)
  • [/list] [/list]
• Recovery @lvl55 (req Wand Mastery lvl 10, Soul Revive lvl1, Cure lvl3)
• Wallop Charm (req Wand Mastery lvl1)
  • -> Resilience Charm (req Wallop Charm lvl1)
  • [list]
  • --> Precision Charn (req Resilience Charm lvl1)
  • [/list]
  • [list]
  • --> Purify @lvl40 (req Resilience Charm lvl3)
  • [/list]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:10:

Sorry voor alle vragen, :$ maar ik vind het wat fijner om een klein beetje op weg geholpen te worden :$
Ag dat maakt toch niks uit, beter dan dat je er op lvl 100 achter komt dat je hele char verneukt is kwa skills en je maar weer beter opnieuw kan beginnen.
Jammer genoeg weet ik niks van cleric :P
Maar daar hebben we genoeg andere hier voor. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Meditation is beschikbaar voor Cleric en Mage.
Staff mastery = als je Mage wil zijn
Wand mastery = als je Cleric wil zijn.

Wand/staff wisselen werkt niet, buffs zoals dmg/acc etc verdwijnen als je weapon wisselt en je hebt gewoon niet genoeg SP om beide te hebben. (de vroegere knight/spear hybrid kan niet meer bv). Als cleric heb je dus alleen Mana Drop en Voltage Crash, dat zijn en blijven je enige 2 attacks (wel latere upgrade, maar dat is puur dmg). De rest is buffs (charms). Purify heb je op low lvl absoluut niet nodig, zelfs op high lvl duren zulke debuffs maar heel kort (silenced, poisoned, def, mdef down etc).

Party heal is je eerste heal, die volgt in Integrity, de grote party heal. Blessed mind is lekker, maxed geeft hij dacht ik 40/40% HP/MP buff (stackt btw niet met andere % boosts). Cure is dus je single target heal, heb je in principe niet nodig, maar vanuit meditation heb je wel hustle charm nodig. En Cure is nodig voor recovery.

Kies dus duidelijk wat je wil zijn.. Cleric (wand) of Mage (staff), support of damagedealer. Keuze gemaakt, let op verdeling van je stats en volg gewoon de skills als ze beschikbaar komen. Pas op lvl55 moet je weer wat keuzes maken (met name omdat je op dat lvl niet genoeg SP hebt om alle skills te upgraden) maar je blijft vast zitten aan je keuze Cleric/Mage. Focus met cleric op de charms (ook hustle dus) en voor jezelf de party heal. Mana drop bijwerken zodat je requirements goed blijven.

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 25-05-2007 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:21:Als cleric heb je dus alleen Mana Drop en Voltage Crash, dat zijn en blijven je enige 2 attacks (wel latere upgrade, maar dat is puur dmg). De rest is buffs (charms).
In dat geval zou ik dus niet 2, maar maar één attack skill hebben (aangezien Voltage Crash pas op lvl 55 gebruikt kan worden)
Jemig dat is echt wel heel summier hoor :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:33:
[...]

In dat geval zou ik dus niet 2, maar maar één attack skill hebben (aangezien Voltage Crash pas op lvl 55 gebruikt kan worden)
Jemig dat is echt wel heel summier hoor :N
>< Cleric=Party buffer (pa buff po!!!one111)+ Healer in de basis. Als je zo nodig SOLO wil vechten doe dan in godsnaam een Mage!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

William/Ax3 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:56:
[...]
>< Cleric=Party buffer (pa buff po!!!one111)+ Healer in de basis. Als je zo nodig SOLO wil vechten doe dan in godsnaam een Mage!!!
Ok het is dus nergens voor nodig om zo boos te reageren. Tel even tot 10 ofzo...
Weet je wat het is: ik krijg in allerlei antwoorden van jullie te horen dat Cleric ook prima solo kan, en dan krijg ik daarna ineens te horen dat je maar 1 attack skill hebt. Vind je het gek dat ik dan mijn twijfels ga krijgen en duidelijkheid vraag?

Als het idd zo is dat je als Cleric alleen afhankelijk bent van party´s en het niet goed red in je eentje, zal ik me maar op Mage gaan concentreren. Het ging mij om de vraag of je het ook solo redt. Meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Topicstarter
Zal ik ff lekker stoken ? Cleric gaat prima solo ; als je maar 1 vijand tegelijk pakt. Cleric is nou eenmaal geen tank. Het voordeel van een cleric is dat je jezelf kunt healen .

Als ik als cleric zijnde lvl dan ga ik in het midden van een groepje mobs staan pleur 2 bonfires neer en ik hoef me geen zorgen meer te maken.

Maar toch moet je altijd oppassen , omdat je nou eenmaal niet veel def hebt. Als je hoger bent en je hebt genoeg geld te besteden kun je jezelf gaan pimpen.

Voldouwen met Tx voor zoveel mogelijk int om te buffen
Voldouwen met Dx voor zoveel mogelijk Attack power
Voldouwen met SEx voorzoveel mogelijk Critts
Voldouwen met Px voor zoveel mogelijk Attack Speed
Voldouwen met Rx voor zoveel mogelijk Def

Maargoed ik zei al ALS je geld hebt :P

@ hieronder, waarom denk je dat ik volzit met Diamonds :P

[ Voor 3% gewijzigd door Local Host op 25-05-2007 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Local Host schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:49:
Zal ik ff lekker stoken ? Cleric gaat prima solo ; als je maar 1 vijand tegelijk pakt. Cleric is nou eenmaal geen tank. Het voordeel van een cleric is dat je jezelf kunt healen .

Als ik als cleric zijnde lvl dan ga ik in het midden van een groepje mobs staan pleur 2 bonfires neer en ik hoef me geen zorgen meer te maken.
Vergeet dan ook niet te zeggen dat je als cleric beduidend minder attack power hebt, dus het duurt ook langer voor je een beest dood hebt ;)
Voldouwen met SxEx voorzoveel mogelijk Critts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:41:
[...]
Als het idd zo is dat je als Cleric alleen afhankelijk bent van party´s en het niet goed red in je eentje, zal ik me maar op Mage gaan concentreren. Het ging mij om de vraag of je het ook solo redt. Meer niet.
Nee cleric kan solo. Maar is in de basis bedoeld als party mate. Ben je dus van plan om 80% van de tijd solo te spelen dan lvl je gewoon sneller als mage/raider (dit zijn immers attack classes en cleric niet). Vooral in de begin lvl's tot +-100 is cleric gewoon erg afhankelijk van party's als je snel wilt lvl'en. Stel je lv'l'ed 100%. Een mage en een cleric solo naar de 100 zonder twink items dan ben je denk ik +-40-50% meer tijd kwijt om dat te worden als cleric vergeleken met een mage. Dat is gewoon wat ik je duidelijk wou maken.

Daarnaast moet je rekening houden dat als men steeds meer en meer bij je gaan slijmen (soms tot het irritante aan toe) voor buffs vandaar dat pa buff po ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haan schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:59:
[...]

Vergeet dan ook niet te zeggen dat je als cleric beduidend minder attack power hebt, dus het duurt ook langer voor je een beest dood hebt ;)

[...]
..... en het ook langer duurt voor je exp krijgt, wat zou betekenen dat je dus veel meer tijd nodig hebt om te lvlen. Toch?

EDIT: ik zie net dat er voor mij al geregeageerd is, waaruit mijn redenering klopt.
Wat bedoel je trouwens met ´pa buff po´?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:41:
[...]

Ok het is dus nergens voor nodig om zo boos te reageren. Tel even tot 10 ofzo...
Weet je wat het is: ik krijg in allerlei antwoorden van jullie te horen dat Cleric ook prima solo kan, en dan krijg ik daarna ineens te horen dat je maar 1 attack skill hebt. Vind je het gek dat ik dan mijn twijfels ga krijgen en duidelijkheid vraag?
Ax3 is niet in lekker suptiel nee :P Maar boos is hij vats niet hoor :P
Ik kan bedenken dat je af en toe een beetje gefockte andwoorden krijgt hoor, alles wat je hier vraagt kan je zelf gewoon vinden.
Er zijn vele guids, kijk een op het forum van Prose, daar zijn per job forums met veel uitleg over je skills en je build.
Verder kan je dat zoort dingen ook vinden op Proseguru.com dus meschien moet je je eerst een beetje verdiepen in die sites, voor je alles gaat vragen wat al eens op geschreven is. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:08:
[...]

Ax3 is niet in lekker suptiel nee :P Maar boos is hij vats niet hoor :P
Ik kan bedenken dat je af en toe een beetje gefockte andwoorden krijgt hoor, alles wat je hier vraagt kan je zelf gewoon vinden.
Er zijn vele guids, kijk een op het forum van Prose, daar zijn per job forums met veel uitleg over je skills en je build.
Verder kan je dat zoort dingen ook vinden op Proseguru.com dus meschien moet je je eerst een beetje verdiepen in die sites, voor je alles gaat vragen wat al eens op geschreven is. *O*
:$ Tja de reden dat ik op deze site kwam was omdat ik info aan het zoeken was. Ik had keurig bij google ´Muse´ en ´build´ ingetypt en kwam doen bij Tweakers terecht. Echter op een oud forum (2005), waarvan ik niet wist of de info nog up-to-date was. Vandaar dat ik vragen ging stellen. Soms kon ik - als ik weer een website gevonden had- ook gewoon niet ontdekken van welke versie van ROSE de info was.
Ik weet dat hier toevallig dat hier mensen zijn die echt serieus er verstand van hebben, en mij dus betrouwbare info kunnen geven.
De sites die jij noemt, kende ik nog niet en ik zal er eens een kijkje gaan nemen.
Ik wil echt niemand lastigvallen met vragen ofzo. Ik ging er gewoon vanuit dat dit forum is om mensen te helpen en vragen te beantwoorden. Ik weet dat de meeste van jullie inmiddels lvl ´weetikveelhoehoog´ zijn, dat alles gesneden koek is en de posts ook vaak gaan over wat meer vrijere dingen (als wat je in de vrije tijd gedaan hebt en waarom je niet online was etc.).
Ik kan me ook voorstellen dat het een hechte club is en dat je dan niet echt zit te wachten op een N00b met vragen die op jullie wellicht dom overkomen.

Bedankt voor de websites, en ik zal in het vervolg wat voorzichtiger zijn met m´n vragen. No hard feelings :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Je geeft in iedergeval goed onderbouwde posts, je hebt wat gezocht en denk goed na. Dat is een stuk beter dan 'GASTEN GEEF FF BUILD PLZZ KKTXY!' posts uit het verleden ;)

Vroegah was Rose erg actief onder de tweakers, niet alleen de game maar ook skilltree waren best gebalanceerd en discussies over builds was vrij normaal, toen kon je nog creatief zijn met builds. Sinds Evo is het somber geworden, weinig tot geen variatie, standaard builds, stats en items. Ook attacks werden beperkt bij sommige jobs tot maar 2 main attacks, wat best saai werd (en met zelfde recharge). Mede dus de reden dat meeste mensen stoppen of rustiger spelen maar dus ook dat guides niet meer nodig zijn of gewoon niet meer de moeite waren om te schrijven.

Hoe langer je zoekt naar info zonder het ook zelf te ervaren, hoe meer twijfel je krijgt, dat kan wel eens wat iritatie opwekken :) Elke job in rose kan redelijk solo, sommige jobs gewoon wat makkelijker dan een ander. Cleric kan best goed solo, wegens je lage attack zal het wat langzamer zijn maar je hebt wel een arsenaal aan buffs/summons die het je makkelijker maken. Maar de kracht van cleric zit in de friendly buffs, geen job kan dit.

Ik zou zeggen, ga heen en lvl uzelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Topicstarter
@ Xccess vragen is absoluut geen probleem, maar regel nummer 1 op GoT is SEARCH bijna alles wat vaag gevraagt word is terug te vinden :)

@ hieronder ach tis rustig op het werk :P

[ Voor 14% gewijzigd door Local Host op 25-05-2007 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou die websites had je prima in topic start kunnen vinden,
heb je die uberaub wel gelezen, zo nee, doe eens, is best handig.
Verder is het regel (Zie FAQ en zo) Dat er verwacht woord dat je zelf moeite doet voor je iets vraagt.
Natuurlijk willen we je met alle liefde helpen en zien dat je rose communety groter word, :)

Maar alles hoeven voorkouwen is ook niet alles he. :D
En veel van dit zort dingen kan je ook gewoon ingame meschien vragen aan 1 van de LoT clerics, scheeld weer veel al gevoerde discusies hier :)

@local nou niet staan posten als ik al loop te typen he :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:51:

@local nou niet staan posten als ik al loop te typen he :P
Mischien zit hij wel gewoon achter een PC?

snap je em.. zitten, staan :P

Nog geen videokaart geleverd... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:54:
[...]

Mischien zit hij wel gewoon achter een PC?
OMG flau, *O* dus ik vind hem prachtig *O*
Dus correctie,
@local nou niet zitten te posten als ik al loop te typen he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
/megaflauw
Dus jij typt al lopend? :X

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.