[discussie] nVidia GeForce 8xxx - deel 8

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 8.342 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

filmpje 1 is geweldige
Nu heeft papa de pc weer voor zicht zelf

Filmpje2
Als dat mijn kind was dan gaat het even over de mijn knieen heen en een ouwe wetse billen koek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 12:23:
filmpje 1 is geweldige
Nu heeft papa de pc weer voor zicht zelf

Filmpje2
Als dat mijn kind was dan gaat het even over de mijn knieen heen en een ouwe wetse billen koek.
offtopic:
Beide filmpjes kende ik al maar ik erger me elke keer weer aan dat kind van filmpje 2. Vooral omdat het zo super nep gedaan is. Ooit wel eens een record gehoord van TS van een gozer die helemaal uit het lint ging. Het blije was dat wij wel eens tegen die gast hadden gespeeld dus we wisten hoe hij was. :P (zelfs op me ipod staan :D)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 09:16
bokkow schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:35:
[...]

JUP! :*)
Een 40% overclock voor de core zonder voltmods of wat dan ook.
Het geheugen heeft het iets lastiger dat haalt op goede dagen 1050 (2100 dus) 31% overclock maar dit is net iets te veel vermoed ik, want bij nVidia temperature monitor staat er een geel blokje bij waarbij de rest allemaal groen is (als je begrijpt waar ik het over hebt).
En nogmaals alles stock dus. Geen vmods geen andere koeler.
Hoe hard gaan deze kaarten eigenlijk? Ik heb 't gevoel dat ik ook een erg goeie sample heb :) Draait nu stabiel op 650/1050 en kan waarschijnlijk nog wel wat hoger. Bij 700/1100 liep m'n pc vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:19
Bramm schreef op zondag 27 mei 2007 @ 12:50:
[...]

Hoe hard gaan deze kaarten eigenlijk? Ik heb 't gevoel dat ik ook een erg goeie sample heb :) Draait nu stabiel op 650/1050 en kan waarschijnlijk nog wel wat hoger. Bij 700/1100 liep m'n pc vast.
Kan warmte zijn dat ie dan vastloopt.. Miss dat je het probeert met een betere koeling dat je het dan wel stabiel haalt :p

Ik ben achter iets zeer frustrerends gekomen.
Dat heeft te maken met de nVidia-drivers sinds ik de optie gebruik profielen te laden zodra windows opstart zodat ie nu standaard op 650/950 opstart (kan wel meer maar waarom he :p CSS:150-200 fps).
Neem hij ook controle over de snelheid waarop mn proc loopt :o
Als ik hem dus in het bios op 260 x 10 instel bij 1,425 Volt en vrolijk opstart om in CPUz te kijken waar hij op draait geeft ie 2,4 GHz aan op 1,425 Volt (de snelheid die ik standaard aanhoud en dus mee is opgeslagen met die regels in de drivers blijkbaar).
Na LANG zoeken bedacht ik me dus dat het aan die drivers moest liggen omdat er ook een optie is om van daaruit je CPU over te clocken. Dit gaat echter maar tot 2,5GHz en ik ben daarnaast ook niet zo'n fan van in-windows overclocken van de CPU en het voltage is niet te regelen; de reden dat dat wel op de instelling van het bios staat.
Nu is mn vraag kan ik ergens in het register (zoals vroeger je Coolbits "aan" kon zetten) de optie om ook de CPU over te clocken met de nVidia drivers uitzetten? Maar wel dat ik die regels kan blijven gebruiken zodat de GPU nog wel op mijn vastgestelde profiel blijft opstarten?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
bokkow schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:35:
[...]

JUP! :*)
Een 40% overclock voor de core zonder voltmods of wat dan ook.
Het geheugen heeft het iets lastiger dat haalt op goede dagen 1050 (2100 dus) 31% overclock maar dit is net iets te veel vermoed ik, want bij nVidia temperature monitor staat er een geel blokje bij waarbij de rest allemaal groen is (als je begrijpt waar ik het over hebt).
En nogmaals alles stock dus. Geen vmods geen andere koeler.
Is het dan gewoon mazzel hebben dat je een goede kaart krijgt, of zit het hem in het merk ofzo? Als dat zo is dan ga ik ook lekker voor de Sparkle (dan wel de 320MB versie).

Ik vraag me nog steeds af of het verschil van 40 euro tussen pakweg een Sparkle "stock" GTS320 en een BFG OC2 versie. Het blijft 40 euro voor alleen een overclock... terwijl je dit zelf ook kan doen (maar waarschijnlijk haal je niet zo'n hoge clock als je met een OC2 kan halen, als je die nog weer verder oc'ed). Maar ja, als je nou naar jouw Sparkle kijkt, dan begin ik daar toch aan te twijfelen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
EleanorNL schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:27:
[...]

Is het dan gewoon mazzel hebben dat je een goede kaart krijgt, of zit het hem in het merk ofzo? Als dat zo is dan ga ik ook lekker voor de Sparkle (dan wel de 320MB versie).

Ik vraag me nog steeds af of het verschil van 40 euro tussen pakweg een Sparkle "stock" GTS320 en een BFG OC2 versie. Het blijft 40 euro voor alleen een overclock... terwijl je dit zelf ook kan doen (maar waarschijnlijk haal je niet zo'n hoge clock als je met een OC2 kan halen, als je die nog weer verder oc'ed). Maar ja, als je nou naar jouw Sparkle kijkt, dan begin ik daar toch aan te twijfelen ;) .
Je moet gewoon echt geluk hebben, verschilt per kaart namelijk.
Ik denk wel dat het beste is als je een zo nieuw mogelijke kaart probeert te krijgen want over het algemeen geldt dat hoe nieuwer de versie hoe beter hij is geoptimaliseerd (kan het zijn dat ik versie A3 heb trouwens? kwam dit ergens tegen).
Het maakt niets uit van welk merk je het neemt het enigste verschil is het stickertje op de koeler.
Ik zou persoonlijk nooit voor een standaard overgeclockte kaart gaan; dit kost meer en de overclock is vrijwel altijd zelf te behalen. Enigste wat je dan hebt is dat de overclock garantie heeft...
En de meeste standaard OC kaarten zijn echt niet cherry-picked dwz niet gecontroleerd of ze hogere snelheden halen dan andere.

Trouwens ik heb maar van één andere 8800GTS gehoord die ook de 700MHz haalde (zonder vmods ed) en dat was van iemand die in mijn buurt woonde die probeerde nog een voltmod maar zoals ik al verwachte kwam dat niet verder dan 710MHz (er zit daar een soort van wall waar geen enkele 8800-kaart overheen gaat). Die persoon heeft trouwens zijn kaart verkocht via vraag&aanbod, eeuwig zonde :p Miss dat als je even rondkijkt op tweedehands hardware dat er nog zo'n gek tussen zit die zo'n goede kaart verkoopt.
bokkow schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:19:
[...]
Ik ben achter iets zeer frustrerends gekomen.
Dat heeft te maken met de nVidia-drivers sinds ik de optie gebruik profielen te laden zodra windows opstart zodat ie nu standaard op 650/950 opstart (kan wel meer maar waarom he :p CSS:150-200 fps).
Neem hij ook controle over de snelheid waarop mn proc loopt :o
Als ik hem dus in het bios op 260 x 10 instel bij 1,425 Volt en vrolijk opstart om in CPUz te kijken waar hij op draait geeft ie 2,4 GHz aan op 1,425 Volt (de snelheid die ik standaard aanhoud en dus mee is opgeslagen met die regels in de drivers blijkbaar).
Na LANG zoeken bedacht ik me dus dat het aan die drivers moest liggen omdat er ook een optie is om van daaruit je CPU over te clocken. Dit gaat echter maar tot 2,5GHz en ik ben daarnaast ook niet zo'n fan van in-windows overclocken van de CPU en het voltage is niet te regelen; de reden dat dat wel op de instelling van het bios staat.
Nu is mn vraag kan ik ergens in het register (zoals vroeger je Coolbits "aan" kon zetten) de optie om ook de CPU over te clocken met de nVidia drivers uitzetten? Maar wel dat ik die regels kan blijven gebruiken zodat de GPU nog wel op mijn vastgestelde profiel blijft opstarten?
Ik heb het nu even gecontroleerd en wat ik vermoede klopt hij slaat ook de FSB op in zo'n profiel:
Huidige game-profiel:
[BoardConfiguration]
Version=200
CPU=20f32
MCP=816
GPU=NVIDIA GeForce 8800 GTS

[ClockSettings]
FSBMHZ=240
AGPMHZ=2550 (<--foutje bedankt :p dit moet dus gewoon PCI-e zijn.. en 101MHz)
PCIe2MHZ=0
TRAS=2
TRCD=1
TRP=1
GPUCOREMHZ=653
GPUMEMMHZ=955
HTMULTIPLIER=3

[VoltageSettings]
CPUVOLTAGE=-1
NFORCEVOLTAGE=-1
MEMVOLTAGE=-1
AGPVOLTAGE=-1
AUXVOLTAGE=-1
HTCPUSPPVOL=-1
HTSPPMCPVOL=-1
CPUFAN=0
AUXFAN1=0
NFORCEFAN=-1
AUX1FAN=-1
AUX2FAN=-1
GPUFANPERIOD=0
GPUFAN3D=0
GPUFAN2D=0

Zucht het is te hopen dat dit ergens uit te zetten is want ik wil mijn CPU toch echt afzonderlijk van mijn GPU kunnen overclocken :(

[ Voor 48% gewijzigd door bokkow op 27-05-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 8800GTS'en klokken zeer goed vind ik, wel spijtig dat de 320m niet zo hoog op het geheugen gaat. De mijne draait nu stable 645/920 320m versie, ik kon op 1000 memory CSS vlot spelen (2,5 uur) maar Atitool gaf kleine artifactjes dusjah :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:54:
de 8800GTS'en klokken zeer goed vind ik, wel spijtig dat de 320m niet zo hoog op het geheugen gaat. De mijne draait nu stable 645/920 320m versie, ik kon op 1000 memory CSS vlot spelen (2,5 uur) maar Atitool gaf kleine artifactjes dusjah :P
Is niet specifiek 320MB gebonden voor zover ik weet hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de mijne clockt niet super ... bij 625/930 krijg ik artifacts. 600/900 doet het goed maar niet echt meer. Keb een XFX 8800 GTS 320 mb, naar mijn idee moet je dus wel echt geluk hebben, want de mijne klokt niet bepaald super goed. Maarja ik ben blij met 600/900 want dat is echt snel genoeg =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Yup, 600/900 is sowieso al sneller dan de oc versies van alle kaarten. Dat houdt meestal bij 575/850 wel op. Wel hebben ze dan de shader clock ook nog vaak oc'ed (van 1200 naar iets van 1400?).

Maar bokkow, jouw kaartje, wanneer heb je die gekocht dan? Misschien wat minder belangrijk, maar wat voor kleur heeft dat plankje, zwart of groen? Ik hoorde namelijk dat de nieuwste vaak groen zijn (van andere merken althans). Is dat bij Sparkle ook nog steeds zo?

Ik ga dan denk ik als ik er een ga kopen vragen om een zo nieuw mogelijk plankje, vragen kan nooit kwaad he ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Ik heb ns gekeken en ik heb Revisie A2 (volgens mij is versie A1 gewoon de pre-winkel versie dus niet te koop geweest). Ik heb een groene PCB en het schijnt zo heb ik hier op tewakers gehoord dat deze net ietsje beter clocken dan de zwarte. Ik heb mijn kaart 2,5 week geleden gekocht en bij dollarshops als je het wil weten (zal wel tegen de regels van het forum ingaan maar ik zeg het toch even :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Ah ok. Ik had daar eerst de Calibre op het oog, maar ik denk toch dat ik een gewone ga nemen. Scheelt toch 50 euro... Nog maar eventjes zien dan. Als ik al voor de stock ga dan wordt het denk ik een Sparkle of Club3D. Eigenlijk vind ik de Sparkle dan nog het mooist maar de Club3D kan ik bij de winkel weghalen waar ik ook de rest van de pc weg haal, en dat heeft ook wel weer een voordeel (stel je voeding gaat stuk, dan is het toch fijn dat je alles bij dezelfde winkel weg hebt)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zouden die merken trouwens veel uitmaken? ik heb veel websites gelezen over de Evga te nemen, XFX, of BGtech ofzo als je goed wilt klokken. Ik heb een ASUS en ben er zeer blij van ... voor mij blijft het hetzelfde. Maar schijnt dat Club3D niet echt goed is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 19:49:
zouden die merken trouwens veel uitmaken? ik heb veel websites gelezen over de Evga te nemen, XFX, of BGtech ofzo als je goed wilt klokken. Ik heb een ASUS en ben er zeer blij van ... voor mij blijft het hetzelfde. Maar schijnt dat Club3D niet echt goed is..?
De verschillende merken (AIB's als ik me niet vergis) hebben qua kaarten hetzelfde en het is geluk hebben wat betreft overclockbaarheid etc.
Wel is het zo dat bijv. de service van Evga zeer goed is (en XFX wat minder) en van de ene fabrikant zijn de standaard overgeclockte kaarten hoger geclocked dan van andere enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een configuratie van de Makro zit een Sparkle Nvidia Geforce 8500 GT met 256 MB DDR2

Gehele systeem:
Intel Core 2 Duo E6420
2048 MB DDR2 intern PC533
500 GB harde schijf
Lite-on Dual layer DVD
Lan 100mbit
geluid 6 kanalen
ASUS P5VD2-VM
7 in 1 cardreader
behuizing mini ATX 300 WATT fortron passive PFC
Vista home premium

In de oorspronkelijke advertentie is sprake van een Geforce 7600 GS met 256 MB DDR2.
De prijs van het systeem is 670 euro.

Is dit een leuke deal met deze videokaart?
Vraag me af of ik meer heb aan de 7600 als aan de 8500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:03:
In een configuratie van de Makro zit een Sparkle Nvidia Geforce 8500 GT met 256 MB DDR2

Gehele systeem:
Intel Core 2 Duo E6420
2048 MB DDR2 intern PC533
500 GB harde schijf
Lite-on Dual layer DVD
Lan 100mbit
geluid 6 kanalen
ASUS P5VD2-VM
7 in 1 cardreader
behuizing mini ATX 300 WATT fortron passive PFC
Vista home premium

In de oorspronkelijke advertentie is sprake van een Geforce 7600 GS met 256 MB DDR2.
De prijs van het systeem is 670 euro.

Is dit een leuke deal met deze videokaart?
Vraag me af of ik meer heb aan de 7600 als aan de 8500.
Off-topic wellicht, maar een 300W voeding is tegenwoordig niet al teveel soeps meer en een passieve PFC is ouderwets. Een voeding vandaag de dag zou toch echt een actieve PFC moeten hebben, beter qua efficiency.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:16:
[...]

Off-topic wellicht, maar een 300W voeding is tegenwoordig niet al teveel soeps meer en een passieve PFC is ouderwets. Een voeding vandaag de dag zou toch echt een actieve PFC moeten hebben, beter qua efficiency.
Wat vind je van de videokaart die er nu bij geleverd wordt?
Is dat een betere kaart als 7600 GS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Om het even, het zal niet veel schelen (zelf benches zoeken is ook zoveel werk...) alleen heb je met 8500 wel dx10 ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 19:49:
Mijn Club3D loopt stabiel op 650/1050 (bijna 11000 punten in 3Dmark 06 _/-\o_ ), volgens mij zitten er tussen de gewone (non-OC) 8800 kaarten van alle fabrikanten geen significante verschillen. Een goed clockende kaart krijgen is gewoon een kwestie van geluk.

[ Voor 3% gewijzigd door Bramm op 28-05-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof ook idd niet echt dat het merk tegenwoordig niet heel veel meer uitmaakt qua specs...
Mijne is bv een Asus...

FF ermee gespreeld:

11108punten @ 3DMark06
http://service.futuremark...ype=14&XLID=0&UID=9445266

Instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://i133.photobucket.com/albums/q76/Yozzman/Naamloos.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 13:39:
Geloof ook idd niet echt dat het merk tegenwoordig niet heel veel meer uitmaakt qua specs...
Mijne is bv een Asus...

FF ermee gespreeld:

11108punten @ 3DMark06
http://service.futuremark...ype=14&XLID=0&UID=9445266

Instellingen:
[afbeelding]
Ok en wanneer ga je hem ook alweer precies verkopen zodat ik m in SLI kan zetten met mn eigen 700/1000 kaartje? O+ :9~

Edit:
Jammer is een 320MB kaartje :/ :p

[ Voor 3% gewijzigd door bokkow op 28-05-2007 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha als je me het aankoopbedrag terugbetaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto652
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-05 13:28
Is de probleem al verholpen met splinter cell double agent?
Want ik kan hem nog steeds niet normaal spelen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Nu ook een trotse en blije bezitter van een calibre 8800gtx. Wat ik zo jammer vond is dat er maar 1 speed voor core/shaders/mem is ingesteld in de vgabios. Dit houd in dat de geforce constant een hoop watss opvreet en idle vrij warm wordt. +- 52 graden. Wat heb ik gedaan? Nibitor erbij gepakt en een bios gemaakt met 2d en 3d speeds. Nu is mn kaart 41graden idle en verbruikt ie 20 wat minder in idle stand.

Edit:

2d speeds nu 400/900/800
3d speeds nu 630/1620/1000

[ Voor 7% gewijzigd door Sayko op 28-05-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bokkow schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:21:
[...]

Ok en wanneer ga je hem ook alweer precies verkopen zodat ik m in SLI kan zetten met mn eigen 700/1000 kaartje? O+ :9~

Edit:
Jammer is een 320MB kaartje :/ :p
Dan is mijn score helemaal niet zo gek voor een 320MB versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Mja 3DMark06 is niet heel geheugen intensief wacht maar op de eerste DirectX10 spellen zoals Crysis :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

bokkow schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:32:
Mja 3DMark06 is niet heel geheugen intensief wacht maar op de eerste DirectX10 spellen zoals Crysis :p
Hoe weet je dat?

Bron?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
bokkow schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:32:
Tegen dan zijn er weer betere kaarten.
Ik lag me nog rot met die kerel op het 3DRealms forum, die kerel had een Geforce 3 TI 200 gekocht voor DNF en zei van wacht maar als dit spel ..... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
peke schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:45:
[...]

Tegen dan zijn er weer betere kaarten.
Ik lag me nog rot met die kerel op het 3DRealms forum, die kerel had een Geforce 3 TI 200 gekocht voor DNF en zei van wacht maar als dit spel ..... :Y)
Nu we het over nieuwe generatie kaarten hebben weet iemand al of er een revisie komt van de G80? dus zoals bij de G70 de G71 volgde?

Edit:
In totaal werkt nVidia aan nog negen verschillende varianten van de chip. Jen Hsen Huang - de ceo van het bedrijf - deed tegenover analisten de uitspraak dat alle nummers (G81 t/m G89) gebruikt zullen worden om varianten mee aan te duiden.

[ Voor 23% gewijzigd door bokkow op 28-05-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Hoi mensen,

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe de prestaties van de 8600GTS zich verhouden tegenover de prestaties van de 7800GT?

Kan ik geen enkele review over vinden en VGA Charts van Tom's Hardware Guide is nog niet zover geüpdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij presteert ie ongeveer net zoals een 7900GT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Klopt, hij draait een oude 7800GTX er uit.

Netzo als een 7600GT een 6800Ultra pwned :9

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Mijn oude 7800GTX (max OC):
8460 3Dmarks 05
Een vriend zijn nieuwe 8600GT (stock):
86xx 3Dmarks 05

En dan heb ik dual core en hij single core 2,2GHz. Trek je conclusies maar. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bokkow schreef op maandag 28 mei 2007 @ 23:39:
8460 3Dmarks 05
86xx 3Dmarks 05

Mja de 8600 kaartjes scoren idd mooi hoog in 3dmark, maar in-game trekt je 7800GTX een 8600GT(S) eruit, zeker als je wat AA gaat opschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:44

Fab1Man

Live life to the fullest

bokkow schreef op maandag 28 mei 2007 @ 21:07:
[...]

Nu we het over nieuwe generatie kaarten hebben weet iemand al of er een revisie komt van de G80? dus zoals bij de G70 de G71 volgde?

Edit:

[...]
Ik zit momenteel te dubben om met de zomervakantie een 8800GTX te gaan halen, maar is het wel slim om dit te doen? NVidia kennende zullen ze in september of iets dergelijks met bijv. een 8900GTX komen voor dezelfde prijs. Is er iets bekend of er eind dit jaar iets dergelijks komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:39:
[...]

Ik ben blij dat jij het ook hebt. Niet zo zeer dat ik het je niet gun, maar ik heb dus hetzelfde, Het enige wat voor mij goed moet lopen is CS:S en niets anders. Ik draai op een resolutie van 2560x1600 met 2x een 8800GTX en ik haal soms niet eens de 25FPS. Ik werd er zo stapelmesjokke van dat ik een herinstall gedaan hebt omdat ik zo aan het kloten was met drivers dat ik het beter vond een herinstall te doen.

Op vista draaid het trouwens ECHT goed. Ik heb nu rond de 100FPS met alles vol open. Ik ga vandaag een Vista licentie halen gezien ik vanaf nu voor het eerst "tevreden" ben met games op Vista.
Als je wil kan ik je mijn config wel sturen voor CSS, dit heeft voor mij geen graphische veranderingen opgeleverd (Alles ziet er nog steeds super netjes uit > Alles High < ) en het geeft wel een flinke fps boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-07 12:56

Jesse99

Everything's Tweakable!

Fab1Man schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:59:
[...]

Ik zit momenteel te dubben om met de zomervakantie een 8800GTX te gaan halen, maar is het wel slim om dit te doen? NVidia kennende zullen ze in september of iets dergelijks met bijv. een 8900GTX komen voor dezelfde prijs. Is er iets bekend of er eind dit jaar iets dergelijks komt?
'k Weet alleen dat nu de Ultra versies net uit zijn. Langs de andere kant gaat dit zo hard vooruit dat je dat probleem altijd zult hebben, tegen dat de 8900GTX er is zijn ze alweer aan een volgend model bezig 8)7

New pc under construction...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Er zou geen 8900 serie komen.

Ze zijn nu al bezig met de 9 serie :)

9800GTX })

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:44
Zijn er meer mensen waarbij de Human Head demo op 1280x1024 met multisampling op 1.5 wat moeilijk loopt op een 8800GTX? Is dat normaal?

[ Voor 5% gewijzigd door Jorn1986 op 29-05-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
bokkow schreef op maandag 28 mei 2007 @ 23:39:
8460 3Dmarks 05
86xx 3Dmarks 05

Bedankt! I know exactly the amount of what I need to know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Jorn1986 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:35:
Zijn er meer mensen waarbij de Human Head demo op 1280x1024 met multisampling op 1.5 wat moeilijk loopt op een 8800GTX? Is dat normaal?
Moeilijk is een ruim begrip ik draai op 1,5 met 1280x1024 met alle toeters en bellen aan 20fps. Dat is niet heel vloeiend nee maar dat is met iedere 8800 kaart tot nog toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:42

HugoBoss1985

Xenotech

bokkow schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:50:
[...]

Moeilijk is een ruim begrip ik draai op 1,5 met 1280x1024 met alle toeters en bellen aan 20fps. Dat is niet heel vloeiend nee maar dat is met iedere 8800 kaart tot nog toe...
Hou je er rekening mee dat die tech demo eigenlijk voor een 8800 ultra bedoeld is pas daarop (redelijk) vlot zal draaien met supersampling op 1,5 of hoger? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 20:53:
[...]

Hou je er rekening mee dat die tech demo eigenlijk voor een 8800 ultra bedoeld is pas daarop (redelijk) vlot zal draaien met supersampling op 1,5 of hoger? ;)
Dan ben ik eig wel heel benieuwd wat een ultra draait aangezien de meeste GTX'en hier op het forum niet boven de 23fps uitkomen?

offtopic:
en ik wil ook Crysis spelen kan echt niet wachten heb al die filmpjes al gedownload op crysis-online :9~ :9~ :9~

[ Voor 14% gewijzigd door bokkow op 29-05-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

ik ben in het bezit van een 8800 ultra van xfx.
Cpu is intel 6600
OCZ 9200 flex 1150 mhz,
EVGA 680i sli moederbord,
Ernemax 1000 wat galaxy voeding,

afgelopen zaterdag met standaart instellingen 10600 3d mark 06 gehaald...... En met de porcessor op 2,7 ghz kwam ik op 11500 3d mark...
Zal zo de Human Head demo ff draaien

Edit:

Ik heb totaal geen haperingen, draai op 1680x1050, 1.5 multie plier, en use display ratio. Hoe krijg ik de fps te zien?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2007 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:38:
Hey,

ik ben in het bezit van een 8800 ultra van xfx.
Cpu is intel 6600
OCZ 9200 flex 1150 mhz,
EVGA 680i sli moederbord,
Ernemax 1000 wat galaxy voeding,

afgelopen zaterdag met standaart instellingen 10600 3d mark 06 gehaald...... En met de porcessor op 2,7 ghz kwam ik op 11500 3d mark...
Zal zo de Human Head demo ff draaien

Edit:

Ik heb totaal geen haperingen, draai op 1680x1050, 1.5 multie plier, en use display ratio. Hoe krijg ik de fps te zien?
Fraps downloaden ;)

Ik vind je 3Dmark score frapant welke resolutie gebruik je? Gewoon 1280x1024? Aangezien sommige GTS kaartjes er overheen gaan met dergelijke CPU en 8800GTX kaartjes er al helemaal geen probleem mee hebben...
fraps downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto652
Is er al een oplossing voor splinter cell double aagent?
Ik heb tot nu toe alleen met een misvormde Sam Fisher gespeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
roberto652 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:49:
meuktracker: nVidia ForceWare 158.18 beta Lijkt me wel dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
roberto652 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:49:
Zeg wat vind je van het idee de nieuwste driver te downloaden en dan nog eens te kijken? :o
Is maar een voorstel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Nou al mijn onderdelen zijn eindelijk onderweg. Hoop het dit weekend in elkaar te zetten en dan knallen maar ! :)
Modbreak:Deze post is totaal nutteloos. Moge dit een voorbeeld zijn van hoe het niet moet.
Dus: Post nuttig of post niet

[ Voor 37% gewijzigd door Ultraman op 31-05-2007 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto652
Ik heb op nvidia.com nieuwste drivers voor XP gedownload en het is nog niet verholpen zo te zien.

Driver 158.22 heb ik geprobeert. (dat is de nieuwe neem ik aan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
158.22 is idd de meest recente, officiele WHQL approved driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto652
Die zou eigenlijk toch zonder problemen en zonder artifects Splinter Cell D.A moeten draaien?
Of moeten we daar nog even gedult voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bokkow schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:10:
[...]

Dan ben ik eig wel heel benieuwd wat een ultra draait aangezien de meeste GTX'en hier op het forum niet boven de 23fps uitkomen?

offtopic:
en ik wil ook Crysis spelen kan echt niet wachten heb al die filmpjes al gedownload op crysis-online :9~ :9~ :9~
Ik zit op de 30fps, en soms zakt tie even, hier

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 00:41:
[...]

Ik zit op de 30fps, en soms zakt tie even, hier
En welke kaart had jij dan ook alweer?
Oeps zie het al een Ultra, en wat doet ie op Multisampling op 2.0?

[ Voor 12% gewijzigd door bokkow op 31-05-2007 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bokkow schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 10:22:
[...]

En welke kaart had jij dan ook alweer?
Oeps zie het al een Ultra, en wat doet ie op Multisampling op 2.0?
Hoe bedoel je dat? (Multisampling op 2.0) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:08
roberto652 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 22:41:
Die zou eigenlijk toch zonder problemen en zonder artifects Splinter Cell B.A moeten draaien?
Of moeten we daar nog even gedult voor hebben?
Tja, ik denk het wel. Ik heb deze driver ook maar SC DA loopt bij mij ook niet.
Als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag.

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-08 22:16
Hmmmm...........

sinds de nieuwe drivers crasht Company of Heroes steeds bij mij.

hebben meer mensen hier last van?

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
Ondersteund m'n 8800GTS nou het afspelen van HD films? Bij het afspelen van een 1080p film vreet dat bijna 60 procent van de power van m'n E6700. Of moet ik daar speciale software voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Ik heb net de Sparkle 8800GTS 640MB binnen gekregen, maar de sticker zit een beetje scheef. Is het verstandig deze opnieuw te plaatsen, ditmaal recht? Voor koeling enzo (de sticker zit nu net half boven die kleine luchtsparinkjes in de koeler, op de kant van de aansluitingen), zou het wat uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Bramm schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:02:
Ondersteund m'n 8800GTS nou het afspelen van HD films? Bij het afspelen van een 1080p film vreet dat bijna 60 procent van de power van m'n E6700. Of moet ik daar speciale software voor hebben?
Nee ze hebben geen hardwarematige versnelling dus veel kan je er niet aan doen (of je moet je cpu flink ophengsten ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
EleanorNL schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 19:15:
Ik heb net de Sparkle 8800GTS 640MB binnen gekregen, maar de sticker zit een beetje scheef. Is het verstandig deze opnieuw te plaatsen, ditmaal recht? Voor koeling enzo (de sticker zit nu net half boven die kleine luchtsparinkjes in de koeler, op de kant van de aansluitingen), zou het wat uitmaken?
Qua temp van je GPU niet denk ik. Maar voor garantie kunnen ze wel eens vervelend gaan doen (EVGA heeft zelfs opgenomen in zijn garantie voorwaarden dat de stickers op de kaart moeten blijven zitten anders vervalt de garantie). Dus tenzij die sticker te warm wordt, gewoon laten zitten.
Removal and or Defacing of Serial/Part number sticker(s) on ANY EVGA products WILL void ALL warranties.
van http://evga.com/support/lifetime/

[ Voor 14% gewijzigd door TweakerNummer op 31-05-2007 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:38
Ben van plan om een 8800GTX te kopen, vraag me alleen af of bij mij de CPU problemen kan veroorzaken. Lees dit vaak in reviews maar dan ism. SLI.
Spec's: X2 4400+@2500Mhz, 2Gb pc3200ram, asus a8n sli deluxe, 450Wcoolermaster voeding.
Ik heb nu 2 7800GT's in SLI en kan op reso van 1920*1200 (dell 24"f latpanel) geen nieuw spel meer fatsoenlijk spelen (bijv. spiderman 3, CMR DiRTdemo, flightsimX)
Zou 1 8800gtx ism. de rest van m'n hardware daar oplossing voor bieden, BVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:41

Bever!

3

@tweakernummer
Het gaat in die voorwaarden over de serial en partnumber stickers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:44
dr_dreey schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:39:
Ben van plan om een 8800GTX te kopen, vraag me alleen af of bij mij de CPU problemen kan veroorzaken. Lees dit vaak in reviews maar dan ism. SLI.
Spec's: X2 4400+@2500Mhz, 2Gb pc3200ram, asus a8n sli deluxe, 450Wcoolermaster voeding.
Ik heb nu 2 7800GT's in SLI en kan op reso van 1920*1200 (dell 24"f latpanel) geen nieuw spel meer fatsoenlijk spelen (bijv. spiderman 3, CMR DiRTdemo, flightsimX)
Zou 1 8800gtx ism. de rest van m'n hardware daar oplossing voor bieden, BVD.
Het zou heel misschien kunnen, maar 1920x1200 is wel weer een héle zware resolutie... Colin McRae Dirt kreeg ik bijvoorbeeld niet 100% vloeiend op 1600x1200 ''Ultra'' settings, terwijl op 1280x1024 ''Ultra settings het wel weer soepel liep. (is btw op een 8800GTX met een X2 4800+ @ stock met 3 gb. RAM). Flight Simulator X is en blijft ook gewoon heel zwaar, no way dat je dat dan vloeiend krijgt op 1920x1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Bever! schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:47:
@tweakernummer
Ja ik wou net zeggen, EVGA doet ook niet moeilijk over de garantie als je de stock cooler vervangt voor een andere (mits je de cooler natuurlijk nog hebt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Bever! schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:47:
@tweakernummer
Ja, ik snap dat het EVGA om de serial/partnr sticker gaat. Ik blijf het een vreemde regeling vinden van EVGA.

EleanorNL heeft een sparkle, dus misschien is het wel helemaal niet van toepassing.

Ik snapte niet over welke sticker EleanorNL het heeft, maar kennelijk heeft ze het dus niet over een serial/part-nr sticker maar over de sticker op de koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:11
TweakerNummer schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:31:
[...]

Ja, ik snap dat het EVGA om de serial/partnr sticker gaat. Ik blijf het een vreemde regeling vinden van EVGA.

EleanorNL heeft een sparkle, dus misschien is het wel helemaal niet van toepassing.

Ik snapte niet over welke sticker EleanorNL het heeft, maar kennelijk heeft ze het dus niet over een serial/part-nr sticker maar over de sticker op de koeler.
Bij mij lag de sticker al na een week los op de kaart door de warmte :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:42
http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_158.45.html

ForceWare Release 158
Version: 158.45
Release Date: May 31, 2007
Beta Driver

Release Highlights:
Improved performance for DirectX 10 version of Company of Heroes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
Jorn1986 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:12:
[...]

Het zou heel misschien kunnen, maar 1920x1200 is wel weer een héle zware resolutie... Colin McRae Dirt kreeg ik bijvoorbeeld niet 100% vloeiend op 1600x1200 ''Ultra'' settings, terwijl op 1280x1024 ''Ultra settings het wel weer soepel liep. (is btw op een 8800GTX met een X2 4800+ @ stock met 3 gb. RAM). Flight Simulator X is en blijft ook gewoon heel zwaar, no way dat je dat dan vloeiend krijgt op 1920x1200.
Dat is inderdaad ook mijn probleem aan het worden denk ik.
Ik heb een Athlon 64 3700+ @ 2,5 GHz met 2 GB DDR en een 256MB 6800GT AGP.
Niet veel soeps dus. Half-life 2 gaat goed op 1920x1200 maar ik moet ook weer niet mn AA opschroeven of mn AF naar boven knikkeren, want dan stort de boel in.

Ben vanplan een 8800GTS 640MB aan te schaffen om het allemaal wat feestbaarder te maken, maar ben bang dat bij games als Oblivion mijn CPU flink de bottleneck uit gaat lopen hangen :X

Wat zijn jullie gedachten hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
dat het goed meevalt. En anders wil je cpu met een kleine moeite wel wat hoger.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Gehaktbal schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 23:19:
[...]

Dat is inderdaad ook mijn probleem aan het worden denk ik.
Ik heb een Athlon 64 3700+ @ 2,5 GHz met 2 GB DDR en een 256MB 6800GT AGP.
Niet veel soeps dus. Half-life 2 gaat goed op 1920x1200 maar ik moet ook weer niet mn AA opschroeven of mn AF naar boven knikkeren, want dan stort de boel in.

Ben vanplan een 8800GTS 640MB aan te schaffen om het allemaal wat feestbaarder te maken, maar ben bang dat bij games als Oblivion mijn CPU flink de bottleneck uit gaat lopen hangen :X

Wat zijn jullie gedachten hierover?
Wat Oblivion doet zou ik niet weten, wat FEAR, X3, COH, Prey en 3D Mark 2006 doen kan je @ http://www.legionhardware.com/document.php?id=618&p=1 zien.

Hier kan je zien wat Oblivion doet : http://www.firingsquad.co...n=Home&fs_article_id=2135

Het zal dus wel meevallen denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door TweakerNummer op 31-05-2007 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
TweakerNummer schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:31:
[...]

Uhm, ik ben een hij, maar de nickname heb ik al een tijdje (ik geloof van de auto uit Gone in 60 Seconds). To the point: ik bedoel de sticker die bovenop de koeler zit, die grote zeg maar, die per merk verschilt. Deze zit wat scheef, zeg maar 2 millimeter. Hierdoor valt hij half over die kleine luchtgaten boven het koelblok (dat is aan de kant van de kaart waar het slot zit waarmee je de kaart in je kast schroeft).

Mijn vraag is dus: kan het kwaad dat deze half over deze gaten zit. Ik kan me voorstellen dat deze gaten er met een reden zitten, en dat zoiets de koelprestaties niet bevordert. Ik ben echter bang dat als ik de sticker eraf haal, ik hem misschien minder makkelijk kan herplaatsen (dat hij niet meer zo goed plakt zeg maar).

Oh en excuses voor het "vage" mailtje dat ik eind pagina 10 schreef, het was in een opwelling 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
The Source schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 23:15:
http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_158.45.html

ForceWare Release 158
Version: 158.45
Release Date: May 31, 2007
Beta Driver

Release Highlights:
Improved performance for DirectX 10 version of Company of Heroes
Dan zou ik zeggen: aan de slag met DX10!
http://www.companyofheroesgame.com/updates/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

nVidia is weer als vanouds op dreef met drivers... Het heeft even geduurd, maar ik ben blij dat ze de zaakjes goed voor elkaar hebben. :)

Dit in tegenstelling tot ATi op dit moment. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Hehe mooi om te lezen, mijn Sparkle 8800 640MB wacht al met smart om zondag met de rest van zijn familie verenigd te worden in de Sonata II ;). Nu maar hopen dat ook de 64-bits Vista goed wordt ondersteund, maar dat zal vast wel. Ik heb goede moed :). Ik kom er trouwens ook net achter dat ik er geen "Power DVD" en "Call of Duty 2" bij heb gekregen. Op de website staat dat deze optioneel zijn. Had ik het dan moeten vragen ofzoiets? Beetje vreemd, zoiets zit toch gewoon bij de bundel in zou je zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EleanorNL schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:27:
Hehe mooi om te lezen, mijn Sparkle 8800 640MB wacht al met smart om zondag met de rest van zijn familie verenigd te worden in de Sonata II ;). Nu maar hopen dat ook de 64-bits Vista goed wordt ondersteund, maar dat zal vast wel. Ik heb goede moed :). Ik kom er trouwens ook net achter dat ik er geen "Power DVD" en "Call of Duty 2" bij heb gekregen. Op de website staat dat deze optioneel zijn. Had ik het dan moeten vragen ofzoiets? Beetje vreemd, zoiets zit toch gewoon bij de bundel in zou je zeggen...
ik zou toch klacht indienen en het voor het gerecht sleuren. ik bedoel: geen cod2 :o :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
EleanorNL schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:27:
Ik stond er ook van te kijken dat er op de afbeelding wel die software stond en dat mijn uiteindelijke pakket geen software bundel had. Toch vind ik het niet erg zal wel de prijs zijn die je betaalt om de goedkoopste versie te hebben van de 8800GTS 640 :p . En laten we eerlijk zijn hoe vaak kijk je nou naar die gratis software die je krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

bokkow schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:35:
[...]

Ik stond er ook van te kijken dat er op de afbeelding wel die software stond en dat mijn uiteindelijke pakket geen software bundel had. Toch vind ik het niet erg zal wel de prijs zijn die je betaalt om de goedkoopste versie te hebben van de 8800GTS 640 :p . En laten we eerlijk zijn hoe vaak kijk je nou naar die gratis software die je krijgt?
Mwah, bij mijn Ultra zat Stalker. Da's toch wel de moeite waard (ware het niet dat ik de retail al had). :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Schaamteloze crosspost uit zowel het Company of Heroes topic, én het Ati-topic :P

Ik heb Company of Heroes gebencht, in DX9 en DX10.
En ik zal de volgende (automatic) settings gebruiken:
1280x1024
Model: High
Textures: Medium
Shadows: Off
Reflections: Low
Post-Processing: Off
Building Detail: Low
Physics: Low
Tree Detail: Medium
Terrain Detail: Medium
Effects Fidelity: Medium
Effects Density: High
Object Scarring: Off
Model Detail: Slider in het midden.

Min/Avg/Max
DX9, NoAA: 31.4 / 59.0 / 61.6
DX10, NoAA: 31.0 / 51.7 / 63.1

DX9, 4xAA: 33.7 / 55.5 / 62.4
DX10, 4xAA: 24.7 / 41.4 / 64.3

Dit is op een E6300@1,86Ghz, 2Gb en een 8800GTS320.
Mind you, ik heb een Asrock en mijn PCI-bus is x4, niet x16 dus eigenlijk moeten de scores wat hoger zijn :)

Nu kijken hoe bijv. de Ati het doet en de 8800Ultra ben ik ook wel benieuwd naar :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
bokkow schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:35:
[...]

T'is geen ramp ofzo, wel een beetje vreemd. Maar inderdaad, de kaart was de allergoedkoopste in zijn soort dus het is ook wel te verwachten. Ik heb liever een kaart voor 10 euro minder dan een spel als CoD2 erbij ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Wildfire schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:38:
[...]

Mwah, bij mijn Ultra zat Stalker. Da's toch wel de moeite waard (ware het niet dat ik de retail al had). :)
Ja vooruit voor 750 euro mag je wel wat extra's verwachten haha ;)
Maar je hebt STALKER dus dubbel en je doet die gratis versie voor een zacht prijsje van de hand hoor ik? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Zeg bokkow, hoe heb jij je kaart ge oc'ed? Ik ken alleen rivatune (of zoiets, dan kan je spelen met schuifbalkjes). Als ik echter naar het overclocken van de C2D processoren kijk, komt daar meer bij kijken. Temperatuur programma's, stress-programma's, monitorprogramma's... Het lijkt me dat je dit soort dingen ook nodig hebt voor het overclocken van een videokaart, of niet? Ik moet wel toegeven dat ik nog niet echt op zoek ben gegaan naar info over het overclocken van graka's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 14:34
Zojuist mijn Club3D 8800GTS 320MB binnengekregen. Past het power connector verloopstukje niet op de kaart :( Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Pumanike schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:55:
Zojuist mijn Club3D 8800GTS 320MB binnengekregen. Past het power connector verloopstukje niet op de kaart :( Iemand een oplossing?
Hoe bedoel je? Past het niet in de behuizing? En heb je alleen die kaart binnen gehad of een hele pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 14:34
Alleen de kaart. Er zit zo'n molex naar pci-e power verloopstukje bij en dan het pci-e power connector gedeelte past niet op de kaart want het zijn 6 pinnetjes en daaromheen zit plastic alleen eentje is vierkant terwijl die U-vormig moet zijn. Maar ik denk dat ik er gewoon een bestel ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:40:
Dit is op een E6300@1,86Ghz, 2Gb en een 8800GTS320.
Mind you, ik heb een Asrock en mijn PCI-bus is x4, niet x16 dus eigenlijk moeten de scores wat hoger zijn :)

Nu kijken hoe bijv. de Ati het doet en de 8800Ultra ben ik ook wel benieuwd naar :)
Clock die cpu eens over... Dat is hetgene wat je scores ook erg zal drukken...
Je cpu limit zo heel erg je 8800...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
weet er iemand btw of een 8800 GTX in een Antec Solo behuizing past?
ben iig van plan er waarschijnlijk een 8800 GTS in te duwen...maar wil wel een wat ruime kast hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:15:
[...]

Clock die cpu eens over... Dat is hetgene wat je scores ook erg zal drukken...
Je cpu limit zo heel erg je 8800...
Niet alleen dat, die PCIx4 bus zal ook niet helpen :+
Helaas is het bijna onmogelijk om op deze computer over te klokken, maar desalniettemin bedankt voor het advies! :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:56:
[...]
Niet alleen dat, die PCIx4 bus zal ook niet helpen :+
Helaas is het bijna onmogelijk om op deze computer over te klokken, maar desalniettemin bedankt voor het advies! :)
Mmm neej idd dat denk ook niet :P
Een FSB van 333 zou toch wel moeten lukken? Scheelt allicht een beetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:02
Mijn resultaten met CoH DX10:

Settings atm:

reso: 1920x1200

Shader: DX10
Model: High
AA: none
Texture: High
Shadows: Medium
Reflections: Low
Post Processing: Off
Building Detail: High
Physics: High
Tree Quality Medium
Terrain Detail: High
Effects Fidelity: Medium
Effects Density: Medium
Objects Scarring: on
Model Detail: Op 2/3 ongeveer.

Ik krijg met deze settins High: 97.8 Low: 5 Avarage: 38

Dit alles is op een E6600 @ 3ghz, 8800GTS640 @ stock, 2gb Team ddr800 geheugen, P5B deluxe, Vista Ultimate.

Alles maxed out (op AA en texture na) blijft hij nog net boven de 30fps. Maar tijdens de perf test zijn er dan duidelijk zichtbare slowdowns. Voor mijn gevoel loopt het helemaal niet soepel dan.

[ Voor 15% gewijzigd door Pred87 op 01-06-2007 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 16:45
Thrills33ka schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:42:
weet er iemand btw of een 8800 GTX in een Antec Solo behuizing past?
ben iig van plan er waarschijnlijk een 8800 GTS in te duwen...maar wil wel een wat ruime kast hebben
Ik denk het wel als je de onderste harde schijfbak maar niet vol hebt zitten .

Maar het past ook maar net in mijn Chieftech kast :)

Maar als het er zo uitziet als deze :
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/va/21414.jpg

Dan moet het onderste bakje leeg mijn GTX is 27 cm

En als dit jou kast is :
Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/solo_inside.jpg

Dan vrees ik het ergste :(

[ Voor 10% gewijzigd door mmxmmx op 01-06-2007 18:46 ]

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Afbeeldingslocatie: http://m1.freeshare.us/148fs764493.jpg

;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCS
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 07:53

JCS

Ok, weet niet of dit topic er nou helemaal voor bedoelt is maar ik zou niet weten waar ik het anders neer zou moeten zetten.

Ik ben de eigenaar van een Silent Asus 8600 GTS. En dat kost geld dus nou wil ik natuurlijk wel alles eruit halen wat erin zit.

Nu ben ik dus met RivaTuner aan de gang gegaan, maar ik heb nu toch even wat vraagjes.

Mijn kaart is standaard geklokt op 675/1008 en hij loopt momenteel 774/1107.

Ik had ergens gelezen dat 3dmark wel een goed programma is om de stabiliteit mee te testen. Nu heb ik dat een paar keer gedraaid maar hoe weet ik of het stabiel is? Met mijn vorige videokaart schroefde ik de frequentie wat op, zette ik een filmpje aan en zat mijn beeldscherm in no time vol met groene en paarse pixels. Maar de enige groene en paarse stipjes die ik tot nu to gezien heb waren in het Firefly Forrest :+. Ook vroeg ik me af of ik die 3dmark test moet draaien met zoveel mogelijk programmas uit of gewoon met de dingen die ik tijdens het gamen ook aan zou hebben.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:23
allereest een regel voor overclocken, zorg voor goede koeling :)

eeen silent versie heeft waarschijnlijk een passief koelblok en word dus in principe gekoeld door de airflow in je kast :P

Een ventilator erop zetten zal al een hoop schelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCS
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 07:53

JCS

Ow ja dat was ik vergeten. De temperatuur inderdaad, ik had voor mezelf bedacht dat hij zo'n 80 graden mocht worden maar hij is de 71 nog niet voorbij geweest, dit kan in mijn ogen dus geen probleem zijn?

En wat die ventilator betreft, daarvoor heb ik natuurlijk geen passieve kaart gekocht 8)7.

[ Voor 18% gewijzigd door JCS op 01-06-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Jorn1986 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:12:
[...]

Nah. Doe je toch iets verkeerd. Zelfs mijn oude 7800GTX trekt 1920x1200 nog heel redelijk (ok, niet allemaal in ultra). Met mijn nieuwe 8800GTX gaat het allemaal met gemak op 1920x1200, ook in de allerhoogste graphics mode. Zou er ook een beetje uitzien als een 8800GTX dat niet aan zou kunnen.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik krijg het bij een aantal spellen niet voor elkaar om FSAA aan te zetten. Zoals bijvoorbeeld Ghost Recon Advanced Warfighter of s.t.a.l.k.e.r.
Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=28144884,noline]
En wat die ventilator betreft, daarvoor heb ik natuurlijk geen passieve kaart gekocht 8)7.
Als dit zo is, kun je dus niet echt ver overclocken.... :/

Probeer anders is atitool om hem te stressen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2007 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Timlog schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 01:42:
Ik krijg het bij een aantal spellen niet voor elkaar om FSAA aan te zetten. Zoals bijvoorbeeld Ghost Recon Advanced Warfighter of s.t.a.l.k.e.r.
Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
Ghost Recon ondersteunt geen AA.

STALKER weet ik zo niet. Misschien hetzelfde verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
RappieRappie schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 06:45:
[...]
Ghost Recon ondersteunt geen AA.

STALKER weet ik zo niet. Misschien hetzelfde verhaal?
Wanneer "ondersteund" iets geen FSAA dan? Ik kan bij een hoop oude spellen die ook niet FSAA tussen video opties hebben staan wel gewoon keihard bij m'n drivers FSAA op aan zetten.

Hallo met Tim

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ongewenst zijn o.a. :
- 3DMark scores posts, dit soort replies 'vervuilen' enkel het topic. Benchmarks kunnen jouw prima vertellen hoe de kaart zal presteren.
- 'Ik heb besteld (en de boel is onderweg... etc)' Dat draagt helemaal niets bij