EleanorNL schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:27:
[...]
Is het dan gewoon mazzel hebben dat je een goede kaart krijgt, of zit het hem in het merk ofzo? Als dat zo is dan ga ik ook lekker voor de Sparkle (dan wel de 320MB versie).
Ik vraag me nog steeds af of het verschil van 40 euro tussen pakweg een Sparkle "stock" GTS320 en een BFG OC2 versie. Het blijft 40 euro voor alleen een overclock... terwijl je dit zelf ook kan doen (maar waarschijnlijk haal je niet zo'n hoge clock als je met een OC2 kan halen, als je die nog weer verder oc'ed). Maar ja, als je nou naar jouw Sparkle kijkt, dan begin ik daar toch aan te twijfelen

.
Je moet gewoon echt geluk hebben, verschilt per kaart namelijk.
Ik denk wel dat het beste is als je een zo nieuw mogelijke kaart probeert te krijgen want over het algemeen geldt dat hoe nieuwer de versie hoe beter hij is geoptimaliseerd (kan het zijn dat ik versie A3 heb trouwens? kwam dit ergens tegen).
Het maakt niets uit van welk merk je het neemt het enigste verschil is het stickertje op de koeler.
Ik zou persoonlijk nooit voor een standaard overgeclockte kaart gaan; dit kost meer en de overclock is vrijwel altijd zelf te behalen. Enigste wat je dan hebt is dat de overclock garantie heeft...
En de meeste standaard OC kaarten zijn echt niet cherry-picked dwz niet gecontroleerd of ze hogere snelheden halen dan andere.
Trouwens ik heb maar van één andere 8800GTS gehoord die ook de 700MHz haalde (zonder vmods ed) en dat was van iemand die in mijn buurt woonde die probeerde nog een voltmod maar zoals ik al verwachte kwam dat niet verder dan 710MHz (er zit daar een soort van wall waar geen enkele 8800-kaart overheen gaat). Die persoon heeft trouwens zijn kaart verkocht via vraag&aanbod, eeuwig zonde

Miss dat als je even rondkijkt op tweedehands hardware dat er nog zo'n gek tussen zit die zo'n goede kaart verkoopt.
bokkow schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:19:
[...]
Ik ben achter iets zeer frustrerends gekomen.
Dat heeft te maken met de nVidia-drivers sinds ik de optie gebruik profielen te laden zodra windows opstart zodat ie nu standaard op 650/950 opstart (kan wel meer maar waarom he

CSS:150-200 fps).
Neem hij ook controle over de snelheid waarop mn proc loopt

Als ik hem dus in het bios op 260 x 10 instel bij 1,425 Volt en vrolijk opstart om in CPUz te kijken waar hij op draait geeft ie 2,4 GHz aan op 1,425 Volt (de snelheid die ik standaard aanhoud en dus mee is opgeslagen met die regels in de drivers blijkbaar).
Na LANG zoeken bedacht ik me dus dat het aan die drivers moest liggen omdat er ook een optie is om van daaruit je CPU over te clocken. Dit gaat echter maar tot 2,5GHz en ik ben daarnaast ook niet zo'n fan van in-windows overclocken van de CPU en het voltage is niet te regelen; de reden dat dat wel op de instelling van het bios staat.
Nu is mn vraag kan ik ergens in het register (zoals vroeger je Coolbits "aan" kon zetten) de optie om ook de CPU over te clocken met de nVidia drivers uitzetten? Maar wel dat ik die regels kan blijven gebruiken zodat de GPU nog wel op mijn vastgestelde profiel blijft opstarten?
Ik heb het nu even gecontroleerd en wat ik vermoede klopt hij slaat ook de FSB op in zo'n profiel:
Huidige game-profiel:
[BoardConfiguration]
Version=200
CPU=20f32
MCP=816
GPU=NVIDIA GeForce 8800 GTS
[ClockSettings]
FSBMHZ=240
AGPMHZ=2550 (<--foutje bedankt

dit moet dus gewoon PCI-e zijn.. en 101MHz)
PCIe2MHZ=0
TRAS=2
TRCD=1
TRP=1
GPUCOREMHZ=653
GPUMEMMHZ=955
HTMULTIPLIER=3
[VoltageSettings]
CPUVOLTAGE=-1
NFORCEVOLTAGE=-1
MEMVOLTAGE=-1
AGPVOLTAGE=-1
AUXVOLTAGE=-1
HTCPUSPPVOL=-1
HTSPPMCPVOL=-1
CPUFAN=0
AUXFAN1=0
NFORCEFAN=-1
AUX1FAN=-1
AUX2FAN=-1
GPUFANPERIOD=0
GPUFAN3D=0
GPUFAN2D=0
Zucht het is te hopen dat dit ergens uit te zetten is want ik wil mijn CPU toch echt afzonderlijk van mijn GPU kunnen overclocken
[
Voor 48% gewijzigd door
bokkow op 27-05-2007 13:47
]