[discussie] nVidia GeForce 8xxx - deel 8

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 8.340 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
biobak schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:13:
Nvidia Human Head demo voor 8800 Ultra: http://www.nzone.com/object/nzone_humanhead_home.html. Werkt overigens ook gewoon op de 8800 GTX :) Ziet er wel even wat mooier uit dan bijvoorbeeld de Adriennne demo.

[...]
Ziet er zeker top uit! Hij werkt trouwens ook gewoon op een 8800 GTS.

Nog even over dat Lost Planet.. Bijna overal zie je dat er meer FPS behaald worden in snow dan in cave.. bij mij is het precies het omgekeerde
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

Ziezo, die 8800 Ultra zit erin. En ik moet zeggen: qua geluid was de stockcooler een verrassing! Ik begin nu te twijfelen of ik 'm überhaupt zal gaan vervangen of niet... :)

Nu nog ff rondkijken met allerlei settings en RivaTuner.

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 22-05-2007 22:00 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:19
Wildfire schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:59:
Ziezo, die 8800 Ultra zit erin. En ik moet zeggen: qua geluid was de stockcooler een verrassing! Ik begin nu te twijfelen of ik 'm überhaupt zal gaan vervangen of niet... :)

Nu nog ff rondkijken met allerlei settings en RivaTuner.
Haha volgens mij ben jij die enige die zich laat oplichten met zo'n kaart, ja ho iedereen moet doen met zijn geld wat hij wil maar ik zie de meerwaarde niet in van een Ultra boven een GTX (behalve het prijskaartje dat 300 euro hoger ligt).
Heb je al geprobeerd m over te clocken als ie nou nog een enorm potentieel zou hebben (700+) dan is het nog gedeeltelijk te verantwoorden..
Nvidia Human Head demo voor 8800 Ultra: http://www.nzone.com/object/nzone_humanhead_home.html. Werkt overigens ook gewoon op de 8800 GTX :) Ziet er wel even wat mooier uit dan bijvoorbeeld de Adriennne demo.
ben benieuwd O-)

[ Voor 18% gewijzigd door bokkow op 22-05-2007 22:15 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

bokkow schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:13:

[...]

Haha volgens mij ben jij die enige die zich laat oplichten met zo'n kaart, ja ho iedereen moet doen met zijn geld wat hij wil maar ik zie de meerwaarde niet in van een Ultra boven een GTX (behalve het prijskaartje dat 300 euro hoger ligt).
Heb je al geprobeerd m over te clocken als ie nou nog een enorm potentieel zou hebben (700+) dan is het nog gedeeltelijk te verantwoorden..
Ik ben niet opgelicht, ik wist precies wat ik voor het geld zou krijgen. Heel precies. Daar kunnen we wel allemaal over discussiëren, maar da's een discussie zonder einde dus laten we dat maar overslaan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Ok,
Maar heb je al geprobeerd over te clocken? Ben wel erg benieuwd wat daar uitkomt..
Miss dat de 8800Ultra allemaal cherry picked zijn dat zou wel beter zijn namelijk ;)
Nou heb het gezien en dat hoofd is idd erg vet gedaan (alhoewel dat kun je zelf instellen hoe vettig het moet zijn haha) is er ergens de mogelijkheid dat ongelofelijk irritante achtergronddeuntje uit te zetten? Zodat ik mn eigen muziek nog kan horen?

[ Voor 52% gewijzigd door bokkow op 22-05-2007 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Heb ik zojuist de nieuwste driver van nvidia geinstalleerd (sinds januari niet meer geupdate) heb ik in bf2 en stalker dikke frame drops. In bf2 waren mijn fps altijd boven de 100, maar nu haal ik soms de 15 a 20. Mis ik iets, of hebben jullie er ook last van?

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seesar schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 23:39:
Heb ik zojuist de nieuwste driver van nvidia geinstalleerd (sinds januari niet meer geupdate) heb ik in bf2 en stalker dikke frame drops. In bf2 waren mijn fps altijd boven de 100, maar nu haal ik soms de 15 a 20. Mis ik iets, of hebben jullie er ook last van?
Ik heb ongeveer het zelfde met CSS, Met oude drivers (die op de CD van mijn videokaart zat) constant wel 200+ fps EN stabiel, nu schommelt ie van 100 naar 250 :/ Ik ga straks de oude er weer opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@Seesar & DemO1337:
Draaien jullie Vista of XP?
Er zijn geruchten dat Nvidia XP een beetje aan het laten is voor wat het is qua driverperformance, maar misschien zijn dat alleen maar geruchten :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:23
Vrij basic vraagje, maar...

De 8600 GT en de 8600 GTS

De chips zijn identiek en het geheugen voor zover ik kan zien ook. Zit er dan echt geen verschil in? behalve de clocks?

Ik zet er dan een keurige V900 op van zalman en beetje overklokken :)

Mijn dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 09:03:
@Seesar & DemO1337:
Er zijn geruchten dat Nvidia XP een beetje aan het laten is voor wat het is qua driverperformance, maar misschien zijn dat alleen maar geruchten :)
Ik draai onder XP dus ik denk dat de geruchten wel eens waar zouden kunnen zijn.. ik merkte het meteen na dat ik de drivers had geïnstalleerd. Ook heb ik niks geks gedaan met men pc in die tijd dus daar kan/mag het ook niet aan liggen. Zometeen als ik vrij bij maar eens even mijn oude drivers installeren en zien wat ie doet.

Was van plan dit gister al te doen alleen moest er oppeens vandoor toen ik met de setup begon Oo. Kreeg toen een melding, iets in de richting van: "This software might not be eligable for your type of hardware and the XP version you're currently running. Contact your hardware provider for more information." Kan het zijn dat ik deze melding krijg omdat ik er al de nieuwere drivers er op heb of..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

bokkow schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:27:
Ok,
Maar heb je al geprobeerd over te clocken? Ben wel erg benieuwd wat daar uitkomt..
Miss dat de 8800Ultra allemaal cherry picked zijn dat zou wel beter zijn namelijk ;)
Overclocken? Waarom zou ik (iig momenteel) willen overclocken? Het ding is al bloedjesnel en kan momenteel alles wat ik heb uitstekend draaien. Tegen de tijd dat Crysis komt is het misschien leuk om te overclocken, maar in de tussentijd... :)

Ik zal vandaag iig even die nieuwe beta-drivers installeren, schijnen wat dingen voor Rainbow Six: Vegas in opgelost te zijn. Wel zo handig... autoruiten zagen er namelijk opeens anders uit dan met m'n X1950XTX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48
iemand al geprobeerd een ultra bios in zijn GTX te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:04
aval0ne schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:00:
iemand al geprobeerd een ultra bios in zijn GTX te flashen?
8800GTX Overclock resultaten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maakt het nu nog allemaal uit welk merk je uiteindelijk neemt? Prijzen varieren bizar weinig, gezien de plaatjes lijkt het puur de koeling die anders is (Club3D heeft heatpipes, Asus weer 1 massive koelblok), wel gewoon op de stocksnelheden. Ik wil nu toch de overstap gaan wagen naar de 8800GTS (640), is een combo met je moederbord (ik heb asus) dan de beste keuze?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

anandus schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 09:03:
@Seesar & DemO1337:
Jah xp inderdaad. Hmm lekker dan dat ze Xp maar laten voor wat het is. Tot nu toe nog het beste gameplatform van dit moment (PC natuurlijk Xboxers en ps-ers daarbuiten gelaten). Denk dat ik ook weer terugstap want dit is niets.

Begint op EA taferelen te lijken dan :(. De nieuwere drivers zijn slechter dan de oude. Maja heb gelukkig de oude nog, dus dan wordt het die weer :D

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Seesar schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:55:
[...]

Jah xp inderdaad. Hmm lekker dan dat ze Xp maar laten voor wat het is. Tot nu toe nog het beste gameplatform van dit moment (PC natuurlijk Xboxers en ps-ers daarbuiten gelaten). Denk dat ik ook weer terugstap want dit is niets.

Begint op EA taferelen te lijken dan :(. De nieuwere drivers zijn slechter dan de oude. Maja heb gelukkig de oude nog, dus dan wordt het die weer :D
Ze zijn gewoon uitgetweakt op XP, en het lijkt mij niet meer dan logisch dat ze nu op Vista richten.
So far so good, bij mij draait het nu op Vista sneller/beter dan op XP (heb alleen Oblivion en Company Of Heroes geprobeerd), en ikzelf (als Vista-gebruiker) vind het dan ook niet erg als ze er nog meer performance uit persen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)

[...]
Het grappige is dat eigenlijk dezelfde technieken zijn gebruikt als bij Adrienne. De reden dat het er bij Adrienne wat nepperig uit ziet is omdat ze 1) de ogen hebben gerenderd, 2) ze nogal plastiekerig beweegt.

In de Human Head demo hebben ze daarom expres geen ogen gerenderd, want die zijn vaak het moeilijkst en waarschijnlijk had het veel afbreuk gedaan aan de rest. De skin ziet er echter zeer mooi uit, maar had het graag ook in beweging gezien dmv bv mond/kaakbewegingen.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Is het normaal dat je daar maar 1of2 FPS haalt dan ? :9

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51
Heb mijn Gigabyte 8500GT binnen, voor in mijn HTPC (antec fusion).
Hij past in ieder geval, maar dat ding wordt echt heel heet. Kan de heatsink niet te lang aanraken want anders doet het gewoon pijn. En AtiTool geeft na een tijdje testen 95 graden aan. (de core kan wel op 695 lopen ipv 500).

Maar iemand nog ervaringen met de temperatuur van die 8x00 serie? Ik weet namelijk dat de critical temp van mijn 7800GT 120graden was (dan gaf hij standaard waarschuwing, nooit hoger gekomen dan 65).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
MexxT schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:32:
Is het normaal dat je daar maar 1of2 FPS haalt dan ? :9
Ik haal gemiddeld 20 fps (fraps ;)) .. Weet niet hoe dat met anderen zit maar dan heb je iig vergelijkingsmateriaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sillymidget schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:43:
Heb mijn Gigabyte 8500GT binnen, voor in mijn HTPC (antec fusion).
Hij past in ieder geval, maar dat ding wordt echt heel heet. Kan de heatsink niet te lang aanraken want anders doet het gewoon pijn. En AtiTool geeft na een tijdje testen 95 graden aan. (de core kan wel op 695 lopen ipv 500).

Maar iemand nog ervaringen met de temperatuur van die 8x00 serie? Ik weet namelijk dat de critical temp van mijn 7800GT 120graden was (dan gaf hij standaard waarschuwing, nooit hoger gekomen dan 65).
8600 GT, passief. Idle-Temp: 39 graden. Load-Temp (10 mins 3D Mark 2006 op 4xAA, 16xAF): 45 graden. Airflowwwww powwwaaaa timmeeeey!

Voor een 8500GT lijkt me dat echt ziek.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb nu een 8500GT, zelfs met huge ass tafelfan op open PC blijft hij idle 42 graden, stressed gaat hij al over de 65 graden. Stocksettings, dat wel. Ik heb de Asus versie, zit ook zo'n statuspanel bij, zonder fan heb ik in games (CoH) uitschieters naar 87 graden.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Q4 wordt er al weer een beast verwacht van NV:

NVIDIA confirms Next-Gen close to 1TFlop in 4Q07
http://www.beyond3d.com/content/news/230

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Mijn 8800GTX draait nu ook in volle teugen !

Had wat problemen om het goed aan de praat te krijgen, eerst een tijd lopen kloten met nv drivers, maar nu lekker nvidia, beryl draait weer perfect.

Op windows doet ie het ook goed btw, moet nog wel een 3Dmark laten runnen, maar dat zal wel een stuk hoger worden dan mijn oude vga ;)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bokkow schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:50:
[...]

Ik haal gemiddeld 20 fps (fraps ;)) .. Weet niet hoe dat met anderen zit maar dan heb je iig vergelijkingsmateriaal
24 fps @ 1920x1200 en 13 fps @ 2560x1600 (8800GTX - 4AA, 4AF en alles op beste kwaliteit). Zonder AA en AF en alles op beste prestatie heb ik 16 fps @ 2560x1600 dus driver settings maken amper uit.

Het zal nog even duren eer we zulke karakters zien rondlopen in games, en nog langer eer ze menselijk bewegen, en nog langer eer ze menselijk denken. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakerNummer schreef op maandag 21 mei 2007 @ 00:51:
[...]

Alles op max (in DX10) -> Soft Shadows staan aan -> 50% FPS drop

Soft Shadows zijn gewoon erg traag. De vraag is : waarom is het ook met de 8800 zo een performance killer?
Hmm, heb van de week een Fatality kaart van Creative erin gedaan en mijn FPS zijn bij de Lost Planet DX10 demo gedaald naar 15 FPS (hiervoor tussen de 25-35FPS)..

Met zo'n kaart moet het toch alleen maar sneller gaan ?? Weet iemand waar dit aan kan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:14:
[...]

Hmm, heb van de week een Fatality kaart van Creative erin gedaan en mijn FPS zijn bij de Lost Planet DX10 demo gedaald naar 15 FPS (hiervoor tussen de 25-35FPS)..

Met zo'n kaart moet het toch alleen maar sneller gaan ?? Weet iemand waar dit aan kan liggen ?
Vista drivers van Creative.
Die schijnen 'niet zo goed' te zijn.

Het beste is je kaart niet gebruiken voor games, tot er betere drivers zijn.
Je bent beter uit als je je onboard geluidskaart gebruikt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:20:
[...]
Vista drivers van Creative.
Die schijnen 'niet zo goed' te zijn.

Het beste is je kaart niet gebruiken voor games, tot er betere drivers zijn.
Je bent beter uit als je je onboard geluidskaart gebruikt :X
hmmm, net €200,- betaald hiervoor.., dacht juist dat de spellen hierdoor sneller zouden gaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:25:
[...]

hmmm, net €200,- betaald hiervoor.., dacht juist dat de spellen hierdoor sneller zouden gaan 8)7
Is dit misschien iets?
http://www.neowin.net/for...g&blogid=25&showentry=848
Onderaan zegt iemand dat ze ook voor Xfi werken?

Maar het is een beetje slordig van Creative :N

Sorry voor de offtopic :)

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 23-05-2007 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:12:
[...]
24 fps @ 1920x1200 en 13 fps @ 2560x1600 (8800GTX - 4AA, 4AF en alles op beste kwaliteit). Zonder AA en AF en alles op beste prestatie heb ik 16 fps @ 2560x1600 dus driver settings maken amper uit.

Het zal nog even duren eer we zulke karakters zien rondlopen in games, en nog langer eer ze menselijk bewegen, en nog langer eer ze menselijk denken. :)
Vergat te vermelden:
20fps @ 1280x1024 4AA 16AF (al vraag ik me af of je ergens echt verschil ziet :p maar meer kon ik niet instellen dus ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:14:
[...]

net hetzelfde als jou, ik heb een Xfi xtreme gamer, en ze zeiden mij ook dat het over vista & creative ging... ik krijg hierdoor ook lagere fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
bokkow schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:50:
[...]

hmm oke :)

Welke settings dan?

als ik 1.5 shader neem ofzo (hoe heet dat precies?) dan heb ik 2 frames, en met 1.0 12-15

(met de helft van het mem en een stuk lagere clocks :P

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MexxT schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:56:
[...]

hmm oke :)

Welke settings dan?

als ik 1.5 shader neem ofzo (hoe heet dat precies?) dan heb ik 2 frames, en met 1.0 12-15

(met de helft van het mem en een stuk lagere clocks :P
Ik gebruik gewoon 1.0. 12-15 fps is normaal voor een GTS op 1.0 Met een GTX is het ook een slideshow op 1.5 (ook bij Adrianne) en ik zie een half zwart scherm op 2.0

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:12:
[...]
Ik gebruik gewoon 1.0. 12-15 fps is normaal voor een GTS op 1.0 Met een GTX is het ook een slideshow op 1.5 (ook bij Adrianne) en ik zie een half zwart scherm op 2.0
Ohja oke :)

Bij adrianne gaat het wel beter, rond de 20FPS op 1.5.
Op 2.0 heb ik ook een zwart scherm ja (bij humanhead, bij adrianne niet) :P

[ Voor 4% gewijzigd door MexxT op 23-05-2007 22:23 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow, met de laatste drivers gaat Adrianne blijkbaar ook 'vlot' op 1.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:42
Ik denk dat ik deze al eerder had gepost paar weken geleden maar nu demo uit is zal niet iedereen deze kunnen installeren;

http://www.youtube.com/watch?v=LIGWAYS5uRw
NVIDIA's Human Head Demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
1.5, 4AA 16AF--> 20 fps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De resolutie lijkt me veel belangrijker om te vermelden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
die heb ik een blz geleden al gegeven... 1280×1024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
anandus schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:30:
[...]
Is dit misschien iets?
http://www.neowin.net/for...g&blogid=25&showentry=848
Onderaan zegt iemand dat ze ook voor Xfi werken?

Maar het is een beetje slordig van Creative :N

Sorry voor de offtopic :)
Misschien dat ze werken voor de x-fi xtreme audio wan dat is eigenlijk een audigy kaart. Maar dit is de statement van de makers van kX:
To reduce the rate of "Will kX work on X-Fi" threads that plague the kX forums, I will leave this thread "Stuck" for a while

kX only works on 10k1 and 10k2 based Soundblaster Live! and Audigy x series cards.

The X-Fi is NOT based on the 10kX architecture, and in the present state of kX, and CL's refusal to provide any form of information, kX will NOT support the X-Fi
sorry voor de offtopic

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:44
kan het zijn dat de laaste drivers voor de 8800 GTS 320mb niet correct werken in games zodat ik terug moet naar oudere drivers die wel correct werken ?
want aantal games hebben moeite om op een lcd tv ( 13...x....) resolutie om volledige graphics tetoonen ..
opzich is het wel grappig omdat het soms een legaale wallhack op levert ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Als ik met mijn X-Fi kaart die demo draai onder vista heb ik 7 frames meer.

Dus dat het aan de drivers van creative ligt is volgens mij niet waar.
Misschien ligt het wel aan de X-Fi Xtreme gamer kaart, deze geeft ook vaak probs in BF2(142)
Kun je ook niet je audio op max zetten of je fps dropt of je krijgt vreemde geluiden.

Btw. mijn kaart: X-Fi Fatal1ty FPS met youppax software suite. (creative_sbxfi_youppax2007.zip)

Download die eens (wel eerst je huidige driver er af gooien, voor installatie)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
TweakerNummer schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:54:
[...]

8600 GT, passief. Idle-Temp: 39 graden. Load-Temp (10 mins 3D Mark 2006 op 4xAA, 16xAF): 45 graden. Airflowwwww powwwaaaa timmeeeey!

Mijn passief gekoelde 8600GT (van MSI) wordt idle 52°C en vol belast 79°C met een enkele uitschieter naar 80°C. Vanachter in de kast heb ik een 120mm standaard Cooler Master fan @ 1200rpm en vanvoor een 80mm Cooler Master fan @ 1100rpm.

De kaart mag overigens 115°C worden volgens het video BIOS.

[ Voor 5% gewijzigd door Admiral Freebee op 24-05-2007 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:23:
Als ik met mijn X-Fi kaart die demo draai onder vista heb ik 7 frames meer.

Dus dat het aan de drivers van creative ligt is volgens mij niet waar.
Misschien ligt het wel aan de X-Fi Xtreme gamer kaart, deze geeft ook vaak probs in BF2(142)
Kun je ook niet je audio op max zetten of je fps dropt of je krijgt vreemde geluiden.

Btw. mijn kaart: X-Fi Fatal1ty FPS met youppax software suite. (creative_sbxfi_youppax2007.zip)

Download die eens (wel eerst je huidige driver er af gooien, voor installatie)
Dat heb ik dus gedaan..., maar ik krijg juist minder frames ipv meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
In wel pci slot heb je je X-FI zitten?

Probeer hem eens in het onderste PCI slot te plaatsen, en probeer het dan nog eens.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 22:19
TweakerNummer schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:54:
[...]

van welk merk is jouw 8600 GT passief ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:36:
[...]

Mijn passief gekoelde 8600GT (van MSI) wordt idle 52°C en vol belast 79°C met een enkele uitschieter naar 80°C. Vanachter in de kast heb ik een 120mm standaard Cooler Master fan @ 1200rpm en vanvoor een 80mm Cooler Master fan @ 1100rpm.

De kaart mag overigens 115°C worden volgens het video BIOS.
dcell schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:48:
[...]

van welk merk is jouw 8600 GT passief ?
Mijn MSI (was dus een MSI) heb ik terug moeten sturen omdat hij een beetje brak deed (was wel een driver probleem volgens mij, maar dat kan je lezen @ TweakerNummer in "[Ervaringen] Het Asrock 775Dual-VSTA top..." onder Vista deed 3D Mark 2006 het iigv perfect).

Mijn MSI was de rechte versie (http://global.msi.com.tw/...ed4d8d44251283f4f5ef6.jpg) en niet de schuine (http://www.xsreviews.co.u...00/MSI-8600-Heatpipes.jpg).

Dat de kaart 115°C mag worden volgens het video BIOS kan ik bevestigen.

Ik heb iets meer fans: 92 mm fan intake op de HD's. 120 mm fan intake aan de achterkant van de kast (zuigt dus lucht de kast in). 92 mm fan outtake aan de zijkant van de kast (tegenover de PCI-slots van het mobo, voert hitte van de PCI cards af). Standaard Intel koeler. De PSU zit bovenin, boven de CPU koeler, en heeft een 120 mm intake (dus zuigt lucht de PSU binnen en dan naar buiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gezien de koeler op die 8600, is het niet eens zo raar dat die 8500GT zo warm wordt.
Dit zit er op een 8500GT:
Afbeeldingslocatie: http://www.ewiz.com/newg/A/S/-/AS-85GT512/AS-85GT512_LG.GIF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
TweakerNummer schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:31:
[...]

[...]

Mijn MSI (was dus een MSI) heb ik terug moeten sturen omdat hij een beetje brak deed (was wel een driver probleem volgens mij, maar dat kan je lezen @ TweakerNummer in "[Ervaringen] Het Asrock 775Dual-VSTA top..." onder Vista deed 3D Mark 2006 het iigv perfect).

Mijn MSI was de rechte versie (http://global.msi.com.tw/...ed4d8d44251283f4f5ef6.jpg) en niet de schuine (http://www.xsreviews.co.u...00/MSI-8600-Heatpipes.jpg).

Ik heb iets meer fans: 92 mm fan intake op de HD's. 120 mm fan intake aan de achterkant van de kast (zuigt dus lucht de kast in). 92 mm fan outtake aan de zijkant van de kast (tegenover de PCI-slots van het mobo, voert hitte van de PCI cards af). Standaard Intel koeler. De PSU zit bovenin, boven de CPU koeler, en heeft een 120 mm intake (dus zuigt lucht de PSU binnen en dan naar buiten).
Ik heb ook de rechte versie. Gezien de hoeveelheid fans die jij hebt snap ik wel waarom jouw kaart koeler blijft :) Goed, het is in ieder geval niet problematisch.

Ik vind het wel jammer dat de kaart niet terugklokt in 2D modus. Volgens sommigen is dit gedaan omdat Vista 3D effecten heeft maar Aero draait nog perfect als ik de core op 250MHz zet. Jammer genoeg scheelt dit vrijwel niets qua warmte aangezien de spanning op de core niet verlaagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:45:
In wel pci slot heb je je X-FI zitten?

Probeer hem eens in het onderste PCI slot te plaatsen, en probeer het dan nog eens.
De 2e witte van links heb ik de X-Fi , de onderste zit nu mijn TV-Tuner van Haupauge...
Zijn volgens mij dezelfde sloten toch ( wat is anders het verschil)? Ga het uiteraard wel proberen....
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.ru/images/news/2006/12/10/giga_01.jpg

Hoop niet dat mijn kaart conflicten geeft met mijn 8800GTX :'(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
TweakerNummer schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:31:
[...]

[...]

Das mooi, hij wordt bij mij nu niet warmer dan 70 graden.
Komt ook wel door de airflow in mijn kast, dit is namelijk bijna 0, omdat mijn enige ventilator een 12cm Scythe fan is welke naar buiten blaast.

Mijn cpu fan staat altijd uit omdat Q-fan blijkbaar vind dat mijn cpu geen koeling nodig heeft (standaard rond de 40graden). En de voedings fan in de Antec Fusion staat ook uit, 430 watt terwijl hij maar 80 uit het stopcontact trekt heeft blijkbaar ook geen koeling nodig.

Dit alles komt natuurlijk allemaal mooi uit aangezien mijn HTPC wel heerlijk stil is en ik niet gigantisch veel geld heb betaald voor allemaal dure passieve koeling methoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
Zit er op hardware gebied geen verschil tussen de 8600 GT en GTS ?

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Beide G86 en ik geloof evenveel unified shaders dus ja praktisch gelijk alleen geheugen is lager geclockt en miss van lager type..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:01:
[...]

De 2e witte van links heb ik de X-Fi , de onderste zit nu mijn TV-Tuner van Haupauge...
Zijn volgens mij dezelfde sloten toch ( wat is anders het verschil)? Ga het uiteraard wel proberen....
[afbeelding]

Hoop niet dat mijn kaart conflicten geeft met mijn 8800GTX :'(
Heb al een paar keer meegemaakt dat een X-FI niet goed werkte op een PCI slot onder een PCI-E slot.

Haal die Haupauge kaart er eens even uit en zet de X-FI in dat PCI slot.
Proberen kan nooit geen kwaad, kan er alleen maar beter van worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
bokkow schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 21:23:
Beide G86 en ik geloof evenveel unified shaders dus ja praktisch gelijk alleen geheugen is lager geclockt en miss van lager type..
G84 als ik me niet vergis..
Hoe dichter bij de G80 hoe sneller.

Maargoed, je mist de PCI-E power stekker, en het geheugen is langzamer dan op de GTS

1,2NS tegen 1,1NS oid.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Nee G84=8500 en G86=8600 nvidia probeert het zo verwarrend mogelijk te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 20:55
Hallo iedereen.
Heb een vraagje gekregen van iemand en die zou ik graag hier willen stellen.
Het spel Flight Simulator (laatste nieuwe, directX10), kan deze soepel gespeeld worden met een 8600GTS?
Andere specificaties van de PC: Core2Duo E6300, 2x1gb 667mhz(geen overklok), Asus mobo G965 chipset, 160gb HD, DVD-rw, 450watt power supply.
Voor de rest speelt de persoon geen spelletje, hij wil enkel de laatste nieuwe FS spelen.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Ligt eraan wat de eisen zijn.
Wilt de persoon alles max met een hoge reso dan zal je toch verder moeten kijken want daar krijgt een GTX het al benauwd. Let wel: dat is op Dx9 dus hoe die Dx10 trekt weet ik niet.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 23:33:
[...]

Heb al een paar keer meegemaakt dat een X-FI niet goed werkte op een PCI slot onder een PCI-E slot.

Haal die Haupauge kaart er eens even uit en zet de X-FI in dat PCI slot.
Proberen kan nooit geen kwaad, kan er alleen maar beter van worden :)
Bedankt voor de gouden tip _/-\o_

Dit was inderdaad het probleem..... het blijft wel raar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 20:55
psychoclown schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:19:
Ligt eraan wat de eisen zijn.
Wilt de persoon alles max met een hoge reso dan zal je toch verder moeten kijken want daar krijgt een GTX het al benauwd. Let wel: dat is op Dx9 dus hoe die Dx10 trekt weet ik niet.
De eisen zijn dat hij het spel wil spelen op een 19"tft in hoogste resolutie met windows vista home premium. Dus in dit geval Dx10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar blijven de nieuwe VISTA whql drivers ????

ForceWare 158.27 XP WHQL (32-bit)
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1644

ForceWare 158.27 XP WHQL (64-bit)
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
MexxT schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 23:38:
[...]

G84 als ik me niet vergis..
Hoe dichter bij de G80 hoe sneller.

Maargoed, je mist de PCI-E power stekker, en het geheugen is langzamer dan op de GTS

1,2NS tegen 1,1NS oid.
Hier wachtte ik op! :) bedankt! nu weet ik 110% zeker dat ik voor de 8600 GT ga, ivm overklok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:17

PauseBreak

derp!

papichulo schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:25:
[...]

De eisen zijn dat hij het spel wil spelen op een 19"tft in hoogste resolutie met windows vista home premium. Dus in dit geval Dx10.
Ook op Vista zal het spel in DX9 draaien, tenminste totdat de DX10 patch er is. Op zich zal de hoogste reso nog wel moeten lukken (1280x1024 neem ik aan?) maar zeker niet met alle visuele opties vol open. Zelfs een 8800GTX heeft het moeilijk met dit spel wanneer alles op max detail "moet".

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
jens17 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 09:41:
[...]

Hier wachtte ik op! :) bedankt! nu weet ik 110% zeker dat ik voor de 8600 GT ga, ivm overklok :)
offtopic:
Ow ja ik heb ook graag en snel op je vraag gereageerd wat wel meteen het juiste antwoord was, graag gedaan.. tss

Heeft er iemand al die nieuwe drivers geinstalleerd en performance winst ondervonden ten opzichte van de vorige? Zo niet dan denk ik dat ik nu ga voor het "if it ain't broke dont fix it" idee..

[ Voor 24% gewijzigd door bokkow op 25-05-2007 11:53 . Reden: ge-ergerd modus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
Mensen ik heb jullie hulp nodig. Ik ben al tijden van plan een nieuw systeem te kopen. To the point: 8800GTS 320MB, dat is mijn keus, om specifiek te zijn de MSI 8800 GTS 320MB OC, pak em beet 290295 euro. Probleem: dit ding is erg slecht te verkrijgen. Maar, wat vind ik nu? De Caribre 8800GTS 320MB (juist, die met die rare koeler met 2 blauwe fans). En wat is nou bijzonder? Deze kost nu maar 309 euro. Hij is nogal wat hoger geclocked dan de MSI OC, en ik verwacht dan ook dat hij inderdaad sneller zal zijn.

Mijn vraag is nu: zitten er nadelen aan deze kaart? Ik ben van plan het op een P5B Deluxe met Scythe Infinity en E6600 te plaatsen, met 1 PCI kaat er nog bij. Ik zal een 450W voeding hebben (Antec Sonata II).

Ik lees nu dus dit, heeft iemand op GoT gepost: "De enige wat goed koelt is de Calibre van Sparkle, met de peltier koeling, maar zo inefficient als de pest.". OK, moet ik hier nou blij van worden? Inefficient in de zin van? Heb ik voor deze kaart een hogere voeding nodig, of zal mijn 450W het nog wel trekken?

Ik hoop dat jullie mij een simpel en duidelijk antwoord kunnen geven, en alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Googolplex op 25-05-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:54
Ik heb mij de afgelopen week beziggehouden met reviews lezen, benchmarks doorpluizen, etc. van de 8600gts serie. Ik, en vele reviewers met mij, vinden het een nét-niet kaart. Hij is redelijk snel, maar ook weer niet zoveel sneller dan een 7900gs dat het de duurdere prijs rechtvaardigt. Daarom heb ik uiteindelijk gekozen voor een 7900gs TOP (€ 149,-) van Asus als upgrade voor mijn PC ipv. een 8600gts (€ 199,-). Tis geen DirectX10 kaart, maar daar staat tegenover dat er nog geen DirectX10 spellen zijn en ik tevreden ben met Windows XP Pro SP2...

De 8800GTS 320Mb. is wel echt te gek qua prijs/prestaties maar € 269,- is me teveel (en zou ook overkill zijn voor mijn CPU...)
EleanorNL schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:10:

Ik lees nu dus dit, heeft iemand op GoT gepost: "De enige wat goed koelt is de Calibre van Sparkle, met de peltier koeling, maar zo inefficient als de pest.". OK, moet ik hier nou blij van worden? Inefficient in de zin van? Heb ik voor deze kaart een hogere voeding nodig, of zal mijn 450W het nog wel trekken?

Ik hoop dat jullie mij een simpel en duidelijk antwoord kunnen geven, en alvast bedankt!
Ze bedoelen dat peltier wel stil is en zijn werk goed doet, maar dat het energietechnisch gezien geen efficiënte manier van koelen is. Wil niet zeggen dat je PSU het niet zou trekken...

Als ik jou was zou ik gaan voor de goedkoopste 8800GTS 320Mb. die je kan vinden. De stock koeler is hardstikke stil en op default clocks is 'ie snel zat voor jouw CPU.

[ Voor 42% gewijzigd door estorino op 25-05-2007 13:45 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Mensen ik heb jullie hulp nodig. Ik ben al tijden van plan een nieuw systeem te kopen. To the point: 8800GTS 320MB, dat is mijn keus, om specifiek te zijn de MSI 8800 GTS 320MB OC, pak em beet 290295 euro. Probleem: dit ding is erg slecht te verkrijgen. Maar, wat vind ik nu? De Caribre 8800GTS 320MB (juist, die met die rare koeler met 2 blauwe fans). En wat is nou bijzonder? Deze kost nu maar 309 euro. Hij is nogal wat hoger geclocked dan de MSI OC, en ik verwacht dan ook dat hij inderdaad sneller zal zijn.

Mijn vraag is nu: zitten er nadelen aan deze kaart? Ik ben van plan het op een P5B Deluxe met Scythe Infinity en E6600 te plaatsen, met 1 PCI kaat er nog bij. Ik zal een 450W voeding hebben (Antec Sonata II).

Weet je zeker dat zoveel voor je gpu over hebt? :+

Volgens mij is het zo dat die peltier koeling inefficient is in de zin van hij heeft meer stroom nodig dan een normal koeling die niet afzonderlijk gevoed hoeft te worden.
Maar zeker weten doe ik niet is een tijd geleden dat ik dat gehoord had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow

Lees dit maar eens door dan bedenk je je wel ;) :
Klikkerdeklik

Daarnaast is het zo dat op de een of andere manier de Calibre kaarten toch niet zo hoog willen clocken als andere "normale" kaarten zoals je bij veel reviews ziet.
Miss omdat er weinig van worden verkocht en daardoor oudere versies op de schappen blijven liggen van de G80 core waarvan het proces nu natuurlijk steeds geoptimaliseerder wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door bokkow op 25-05-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind zowiezo dat het ocen van de kaart niet echt super veel zin heeft...
Ik ga van bv in 3dmark05 15.200 naar 16.600...
(Asus 8800GTS 320MB + E6600)

Was een ruwe overclock, ff core naar 600 en geheugen naar 900...
Kan veel verder omdat er ook nog een een mooi blok van EK op zit ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 08:34
Beste mensen,
Omdat ik zeer tevreden ben over mijn gamesysteem met 7600gs heb ik besloten mijn oudere pc te upgraden met een 8600gt, echter valt het resultaat tegen heeft iemand een idee hoe dit komt.

PC:
intel 820 processor @3ghz
1gb ddr 667mhz kingston (1 reepje)
Asrock 775-twins-hdtv (versie 1) nieuwste bios
oude videokaart asus x700 silent 2527 3dmark05
nieuwe kaart asus 8600gt silent 3871 3dmark05 2726 3dmark06
250gb hd.

Het spel waar de pc voor wordt gebruikt is World of Warcraft en Counterstrike Source.

Mijn andere (spelletjes pc) met een 7600gs(sli) haalt 5845mark05 en 2982 mark06 op een 4000+ singlecore asus mb sli oudste versie.

In WoW haal ik met de nieuwe videokaart tussen de 2 en 30 frames met precies dezelfde settings als mijn andere (4000+) systeem waar het altijd rond de 50-60 zit.
Counterstrike hakkelt netzo als voorheen met de x700 lijkt wel.

Nu denk ik zelf dat of de processor of het moederbord hier een bottleneck vormt.
heeft iemand met een gelijke setup dezelfde ervaring. en wat zou het anders kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Bas1978 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:40:
Beste mensen,
Omdat ik zeer tevreden ben over mijn gamesysteem met 7600gs heb ik besloten mijn oudere pc te upgraden met een 8600gt, echter valt het resultaat tegen heeft iemand een idee hoe dit komt.

PC:
intel 820 processor @3ghz
1gb ddr 667mhz kingston (1 reepje)
Asrock 775-twins-hdtv (versie 1) nieuwste bios
oude videokaart asus x700 silent 2527 3dmark05
nieuwe kaart asus 8600gt silent 3871 3dmark05 2726 3dmark06
250gb hd.

[...]
Nu denk ik zelf dat of de processor of het moederbord hier een bottleneck vormt.
heeft iemand met een gelijke setup dezelfde ervaring. en wat zou het anders kunnen zijn?
ik vermoed dat je oude ATI drivers in de weg zitten, heb je die _volledig_ verwijderd? Probeer desnoods driver cleaner, want je CPU of moederbord vormen echt geen bottleneck in dit systeem, denk ik :)
Je kunt (nadat je ATI drivers helemaal weg zijn) ook nog andere (nieuwere?) drivers proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:47:
[...]

Weet je zeker dat zoveel voor je gpu over hebt? :+

Volgens mij is het zo dat die peltier koeling inefficient is in de zin van hij heeft meer stroom nodig dan een normal koeling die niet afzonderlijk gevoed hoeft te worden.
Maar zeker weten doe ik niet is een tijd geleden dat ik dat gehoord had :)
Weet je zeker dat je wilt gaan bitchen over een tik fout? ;) :+

Wel even on-topic;

Voorafgaande had ik dus al last van fps drops door het installeren van de nieuwe drivers. Heb gister even mijn oude drivers geïnstalleerd en had mijn vertrouwde stabiele 200 fps terug. Nu heb ik voor de gein zelf een configje geschreven. Game ziet er graphisch nog erg goed uit en ik heb een gemiddelde fps van 557.1 in de video stress test. Ik denk dat dit toch wel een beetje het maximum is wat je uit een 8800 GTS 320 mb + 2,4 GHz processor kan behalen in source (Source heeft nog geen multi core ondersteuning) Ik wacht wel met smart op die ondersteuning want dat wordt echt een GIGANTISCHE fps boost. (Source is qua fps best wel cpu gevoelig :) )

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
bokkow schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 00:46:
Nee G84=8500 en G86=8600 nvidia probeert het zo verwarrend mogelijk te houden ;)
Zelfs in de TS staat dit: De nVidia GeForce 8600 is het kleine broertje van de nVidia GeForce 8800. Omdat de G84 gebaseerd is op de G80 is het aan te raden om eerst de uitleg bij nVidia GeForce 8800 te lezen alvorens de materie hieronder door te nemen.

Ik weet wel waar ik het over heb hoor :>

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:26

Thandor

SilverStreak

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 15:27:
[...]

Alstu, als ie nou in de startpost komt kan iedereen em vinden ;)
Het is mijn streven om alles wat enigzins interessant is in de topic-start te plaatsen. Bij deze staat de overclock-guide er ook bij ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Haha, ja dat was zeker een tikker-de-tik-fout ;). Anyway, de meningen verschillen inderdaad, echter ben ik er nog steeds niet uit of het nou beter, vergelijkbaar of echt slechter is dan een "normale" oc'ed kaart.

Ik twijfel nu tussen de 8800GTS 320MB: Calibre (309 euro), BFG OC2 (300 euro) en een "gewone" non-oc (merk maakt hier niet veel meer uit, rond de 260 euro). Het is toch een best prijsverschil... wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
MexxT schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:10:
[...]

Zelfs in de TS staat dit: De nVidia GeForce 8600 is het kleine broertje van de nVidia GeForce 8800. Omdat de G84 gebaseerd is op de G80 is het aan te raden om eerst de uitleg bij nVidia GeForce 8800 te lezen alvorens de materie hieronder door te nemen.

Ik weet wel waar ik het over heb hoor :>
En ik ook ;), ik heb zo mijn bronnen:
tweakers.net nieuws over G86
Een exemplaar van nVidia's GeForce 8600 GTS, die op 17 april in de winkel moet liggen, is voortijdig op de burelen van VR-Zone beland. Daar werd geconstateerd dat deze GTS over flink wat overklokpotentieel beschikt: de chip is met luchtkoeling over de 1GHz-grens te duwen.

De 8600 GTS zou volgens geruchten een coreklok van 675MHz meekrijgen, terwijl het geheugen standaard op 2GHz zou draaien. De G86-gpu waar VR-Zone de hand op wist te leggen lijkt af fabriek al een stukje harder te gaan: de screenshots lijken uit te wijzen dat de kloksnelheden 745MHz voor de core en 2290MHz voor het geheugen bedragen.
Dus of de TS moet worden gewijzigd of het is uit verband gehaald in jou quote :p

[ Voor 3% gewijzigd door bokkow op 25-05-2007 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
bokkow schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 17:55:
[...]

En ik ook ;), ik heb zo mijn bronnen:
tweakers.net nieuws over G86

[...]

Dus of de TS moet worden gewijzigd of het is uit verband gehaald in jou quote :p
Beat this bitch: HEXUS.net 8600GTS review O+

Nee zonder gein, als ik zoiets zeg ben ik in 95% van de gevallen zeker van mijn zaak :)
Foutje in het nieuwsbericht dus.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
MexxT schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:31:
[...]

Beat this bitch: HEXUS.net 8600GTS review O+

Nee zonder gein, als ik zoiets zeg ben ik in 95% van de gevallen zeker van mijn zaak :)
Foutje in het nieuwsbericht dus.
U vraagt wij draaien:
klikkerdeklik
Techzine toch niet de minste dacht ik zo:
de 8500 kaarten gebaseerd zijn op een G84 core en de 8600 modellen op een G86 core.

[ Voor 18% gewijzigd door bokkow op 25-05-2007 18:49 . Reden: quote uit het artikel geplaatst in de post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
Tomshardware weet ook niet waar die het over heeft.

En www.gpureview.com heeft het zeker ook fout....

Jahoor, maak dat de kat wijs ;)
Geef het nou maar toe, je zat gewoon verkeerd :P

Tz heeft het fout, en ik zal wel even tegen onze nieuwsposters zeggen dat het aangepast moet worden :)

offtopic:
wel een beetje sneu trouwens om: ''Nee zonder gein, als ik zoiets zeg ben ik in 95% van de gevallen zeker van mijn zaak'' gewoon over te nemen... :/

Nv heeft de nummering van de cores gewoon omgedraait.. waarom is mij ook een grote vraag maar ze zullen er wel een goede reden voor hebben..

en inderdaad, de 7600GT bevatte wel de G76 core. Waarschijnlijk ben je in de war ofzo..

[ Voor 31% gewijzigd door MexxT op 25-05-2007 19:51 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 15:42:
[...]

Weet je zeker dat je wilt gaan bitchen over een tik fout? ;) :+

.. knip ..
Daar heb je me tuk O+
EleanorNL schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 17:35:
Haha, ja dat was zeker een tikker-de-tik-fout ;). Anyway, de meningen verschillen inderdaad, echter ben ik er nog steeds niet uit of het nou beter, vergelijkbaar of echt slechter is dan een "normale" oc'ed kaart.

Ik twijfel nu tussen de 8800GTS 320MB: Calibre (309 euro), BFG OC2 (300 euro) en een "gewone" non-oc (merk maakt hier niet veel meer uit, rond de 260 euro). Het is toch een best prijsverschil... wat zouden jullie doen?
Zelf ben ik nu voor een non-oc gegaan, motivatie: zelf kan ik hem ook wel oc'en.
Je moet voor jezelf een afweging maken of je het waard vind om er ~30-40 euro meer voor uit te geven :) Kies waar je hart naar uit gaat en het komt helemaal goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 10:21

Proximus

100% OC

MexxT schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 19:44:
Tomshardware weet ook niet waar die het over heeft.

En www.gpureview.com heeft het zeker ook fout....

Jahoor, maak dat de kat wijs ;)
Geef het nou maar toe, je zat gewoon verkeerd :P

Tz heeft het fout, en ik zal wel even tegen onze nieuwsposters zeggen dat het aangepast moet worden :)

offtopic:
wel een beetje sneu trouwens om: ''Nee zonder gein, als ik zoiets zeg ben ik in 95% van de gevallen zeker van mijn zaak'' gewoon over te nemen... :/

Nv heeft de nummering van de cores gewoon omgedraait.. waarom is mij ook een grote vraag maar ze zullen er wel een goede reden voor hebben..

en inderdaad, de 7600GT bevatte wel de G76 core. Waarschijnlijk ben je in de war ofzo..
Ben het hier met MexxT eens, ik heb ook van diverse bronnen het zelfde gehoord en gelezen. Als een site als Tomshardware zulke fouten maakt zou ik ze heel kwalijk nemen.

Xeon X5650 - Asus P6T Deluxe - 9GB DDR3 - R9 280X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:20

Shabbaman

Got love?

Nou zit ik een 8600 GTS uit te zoeken, en nu vroeg ik me af: waarom zit er op de actief gekoelde kaart zo'n grote lelijke koeler (om te koelen ja, duh), maar op de passief gekoelde kaart zo'n lullig klein metalen blokje? Blijft dat wel koel dan? Als je zo'n passief gekoelde kaart gaat overklokken (als dat al kan), hoe hou je 'm dan koel? Met zo'n lullig blokje? 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Shabbaman op 25-05-2007 21:47 . Reden: tags fixen ]

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Niet online
Shabbaman schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:47:
Nou zit ik een 8600 GTS uit te zoeken, en nu vroeg ik me af: waarom zit er op de actief gekoelde kaart zo'n grote lelijke koeler (om te koelen ja, duh), maar op de passief gekoelde kaart zo'n lullig klein metalen blokje? Blijft dat wel koel dan? Als je zo'n passief gekoelde kaart gaat overklokken (als dat al kan), hoe hou je 'm dan koel? Met zo'n lullig blokje? 8)7
De koeling bij de MSI pasieve kaarten zit aan de andere kant. Je ziet de koeling niet eens. Kijk maar eens naar de 8600 GT review : http://www.xsreviews.co.u...phics-cards/msi-8600gt/3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:20

Shabbaman

Got love?

Afbeeldingslocatie: http://www.xsreviews.co.uk/modules/FCKeditor/Upload/Image/MSI8600/MSI-8600-Heatpipes.jpg

Zo, dat is nog eens een blok metaal. Zeker waar voor mijn geld... Excuus voor mijn onwetendheid.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Niks sneu jij viel me er op aan ;)
Ik haat toegeven maar als sommige niet nader te noemen sites (schaam je tweakers.net!) verkeerde info voorschotelen moet ik wel :(
Je hebt gelijk. Maar probeer niet te beweren dat ik in de war was met vorige generaties, ik ben prima op de hoogte van alle nieuwe hardware! En heb dan ook met geen woord gesproken over de G76 zoals je nu probeert te indiceren...

[ Voor 12% gewijzigd door bokkow op 25-05-2007 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Mensen, hou het rustig he ;). Er zijn serieuzere zaken in de wereld, zoals, voor welke GTS 320MB moet ik nou gaan... ;)

Maar wat zie ik nou? Heb jij een Sparkle 8800GTS 640MB van de stock 500/1200/1600 geclocked tot 700/1620/2100? Dat is wel heeel erg overclocked. Hoe heb je dit gedaan? Heb je een stock Sparkle?

[ Voor 45% gewijzigd door Googolplex op 25-05-2007 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel humor idd :P
Dik overgeclocked, maar de score is niet eens echt heel hoog :|
Mijn 8800GTS @ Stock haalt al 8750punten @ 3DMark06 :P

Aahhh kzie het al, de cpu is beperkend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 08:53:
[...]

Ik heb ongeveer het zelfde met CSS, Met oude drivers (die op de CD van mijn videokaart zat) constant wel 200+ fps EN stabiel, nu schommelt ie van 100 naar 250 :/ Ik ga straks de oude er weer opzetten.
Ik ben blij dat jij het ook hebt. Niet zo zeer dat ik het je niet gun, maar ik heb dus hetzelfde, Het enige wat voor mij goed moet lopen is CS:S en niets anders. Ik draai op een resolutie van 2560x1600 met 2x een 8800GTX en ik haal soms niet eens de 25FPS. Ik werd er zo stapelmesjokke van dat ik een herinstall gedaan hebt omdat ik zo aan het kloten was met drivers dat ik het beter vond een herinstall te doen.

Op vista draaid het trouwens ECHT goed. Ik heb nu rond de 100FPS met alles vol open. Ik ga vandaag een Vista licentie halen gezien ik vanaf nu voor het eerst "tevreden" ben met games op Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)

[...]
Nog even hierop terug komend. De Human Head demo werkt ook op de GF7 serie. Dus het is geen exclusieve DX10 content:

http://techreport.com/onearticle.x/12533

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Holy crap zeg! DAT is pas realistisch! _/-\o_

Moet je je voorstellen dat we over een paar jaar games zoals DOOM3 en Manhunt met zulke IQ hebben... :|

Kinderen die jankend achter de PC wegrennen en zo... :/

[ Voor 64% gewijzigd door Format-C op 26-05-2007 12:58 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:39:
[...]

Ik ben blij dat jij het ook hebt. Niet zo zeer dat ik het je niet gun, maar ik heb dus hetzelfde, Het enige wat voor mij goed moet lopen is CS:S en niets anders. Ik draai op een resolutie van 2560x1600 met 2x een 8800GTX en ik haal soms niet eens de 25FPS. Ik werd er zo stapelmesjokke van dat ik een herinstall gedaan hebt omdat ik zo aan het kloten was met drivers dat ik het beter vond een herinstall te doen.

Op vista draaid het trouwens ECHT goed. Ik heb nu rond de 100FPS met alles vol open. Ik ga vandaag een Vista licentie halen gezien ik vanaf nu voor het eerst "tevreden" ben met games op Vista.
2x een 8800 GTX voor CS source...
nja sorry hoor, maar CS Source is dus echt wel oud gewoon
zelfs BF2 is grafisch mooier
ik kan CS source al 100 fps halen met een 6800 GS, ok niet AF vol op 16, maar wel de rest alles High + AA
denk dat je toch met 2 van zo'n kaarten ook wel van plan bent wat anders te gaan spelen anders is het doodzonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
wie kan mij btw het verschil uitleggen tussen:
deze: http://www.alternate.nl/h...=JBXUGA&showTechData=true

en deze:
http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=29205&ref=2

ze zien er totaal verschillend uit, qua koeling enzo, terwijl het gewoon allebei de 8800 GTS 640 mb van Club3D is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn ook dezelfde kaarten...

Kijk naar de specs en niet het plaatje... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:55
Ik krijg zelfs met de laatste 158.22 (XP) m'n Nvidia controlpanel niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:42
http://www.insidegamer.nl/pc/crysis/videos/2597
http://www.insidegamer.nl/pc/crysis/videos/2598
Paar filmpjes die het verschil tussen DX10 en DX9 in Crysis laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
het geluid is ook meteen anders. en er ontploft veel minder in de dx9 versie..beetje onzinnig omdat dit een animatie is, en niet echt te maken heeft met shaders of iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel als het gerenderd is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
bokkow schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 23:36:
Niks sneu jij viel me er op aan ;)
Ik haat toegeven maar als sommige niet nader te noemen sites (schaam je tweakers.net!) verkeerde info voorschotelen moet ik wel :(
Ik viel je totaal niet aan, ik verbeterde je met een tikje sarcasme :p
Je hebt gelijk. Maar probeer niet te beweren dat ik in de war was met vorige generaties, ik ben prima op de hoogte van alle nieuwe hardware! En heb dan ook met geen woord gesproken over de G76 zoals je nu probeert te indiceren...
Het leek er anders wel op, want met de GF7 serie was het wel: G71 (7900) G76 (7600) en G73 (7300)

Maargoed, je gelooft me nu en het misverstand is de wereld uit :P
weer vriendjes? O+

offtopic:
En nogmaals, ik wou je absoluut niet aanvallen, alleen als ik het tegengestelde zeker weet zeur ik dat nog wel eens door ja :p

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het lijkt me dat dit gewoon ingame is.
De hamvraag is wel of dit soort effecten niet ook gewoon mogelijk zijn in DX9 en hoeveel de performance hit zou zijn tov DX10. :)

Het is iig duidelijk dat ik de DX10 versie ga spelen. Hopelijk is de Phenom of Pennryn en de opvolger van de G80 en R600 dan op de markt want volgensmij is dat wel nodig is als je met 4AA, 16AF en alles ingame op high aan wilt spelen .... :o

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
EleanorNL schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 23:46:
Mensen, hou het rustig he ;). Er zijn serieuzere zaken in de wereld, zoals, voor welke GTS 320MB moet ik nou gaan... ;)

Maar wat zie ik nou? Heb jij een Sparkle 8800GTS 640MB van de stock 500/1200/1600 geclocked tot 700/1620/2100? Dat is wel heeel erg overclocked. Hoe heb je dit gedaan? Heb je een stock Sparkle?
JUP! :*)
Een 40% overclock voor de core zonder voltmods of wat dan ook.
Het geheugen heeft het iets lastiger dat haalt op goede dagen 1050 (2100 dus) 31% overclock maar dit is net iets te veel vermoed ik, want bij nVidia temperature monitor staat er een geel blokje bij waarbij de rest allemaal groen is (als je begrijpt waar ik het over hebt).
En nogmaals alles stock dus. Geen vmods geen andere koeler.
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 10:10:
Wel humor idd :P
Dik overgeclocked, maar de score is niet eens echt heel hoog :|
Mijn 8800GTS @ Stock haalt al 8750punten @ 3DMark06 :P

Aahhh kzie het al, de cpu is beperkend ;)
Idd ;)
Ik ben benieuwd wat mn kaart zou presteren in een C2D of zelfs C2Q systeem (na de zomer pas helaas, of eerder als Crysis niet fatsoenlijk draait :p) 11000? 12000? :p
MexxT schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:04:
...
Maargoed, je gelooft me nu en het misverstand is de wereld uit :P
weer vriendjes? O+
...
offtopic:
En nogmaals, ik wou je absoluut niet aanvallen, alleen als ik het tegengestelde zeker weet zeur ik dat nog wel eens door ja :p
Nou ik weet het niet hoor ik ben een erg gevoelig type en zeer prikkelbaar met een kort lontje dus.
Er moet wel het een en ander gebeuren om onze relatie te redden :p
RappieRappie schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 12:56:
Holy crap zeg! DAT is pas realistisch! _/-\o_

Moet je je voorstellen dat we over een paar jaar games zoals DOOM3 en Manhunt met zulke IQ hebben... :|

Kinderen die jankend achter de PC wegrennen en zo... :/
Ow je bedoelt dit:
filmpje
en de omgekeerde wereld:
filmpje

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ongewenst zijn o.a. :
- 3DMark scores posts, dit soort replies 'vervuilen' enkel het topic. Benchmarks kunnen jouw prima vertellen hoe de kaart zal presteren.
- 'Ik heb besteld (en de boel is onderweg... etc)' Dat draagt helemaal niets bij