Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
In principe hangt dit af van het soort tournooi.MueR schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:36:
Misschien dat iemand me dit uit kan leggen.. waarom is er maar zo'n beperkte set kaarten die je mag gebruiken bij tournooien? 6th edition enzo mogen allemaal niet?
VIntage bijvoorbeeld is alleen maar met hele oude sets. Standard is alleen maar met recente sets. Ik geloof dat Standard momenteel bestaat uit:
- Mirrodin besieged
- New Phyrexia
- M2012
- Innistrad
- Dark Ascension
Als Avacyn Restored uit komt dan zal Mirrodin besieged uit standard schuiven.
Wil je zo weinig mogelijk restricties in je kaartkeuze dan kun je het beste voor EDH kiezen. EDH heeft geen blokken die niet mogen, alleen een blacklist van wat kaarten om het spel eerlijk te houden.
[ Voor 3% gewijzigd door Auredium op 24-04-2012 15:00 . Reden: Modern moet Standard zijn ]
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ik geloof dat ze wel redelijk strikt op die tournooien zijn. Maar die vraag durf ik niet direct te beantwoorden als die-hard EDH-er. Ik zou zeggen nee, omdat je hem technisch gesproken niet hebt van de nieuwe set. Vaak is ook de errata aangepast in sommige gevallen vaak voor verduidelijking.NMe schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:54:
Hmm, mag je in zo'n geval wel een kaart spelen uit een niet-toegestane set als dezelfde kaart ook in een nieuwe set bestaat? Of zijn ze zelfs daar strikt op in toernooien?
De limiet bij Modern is vooral gedaan voor mensen die alleen met de nieuwste sets willen spelen (en levert Wizard of the Coast natuurlijk meer geld op). Vintage spelers veranderen hun deck daarentegen zeer zelden omdat er toch geen nieuwe kaarten voor komen.
Meer info over tournooien staat hier:
Wikipedia: Magic: The Gathering
Check ook de banned lijst als je gaat spelen. Sommige kaarten zoals Jace the Mindsculptor zijn bij bepaalde formaten banned.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
ben een keer begonnen met een lijst te maken omm de boel te verkopen maar halverwege gestopt vanwege een verhuising. zal mijn lijst een keer afmaken en hier op tweakers te koop zetten
YO! fucknuts! It's Probing time!
Ik gebruik trouwens Magic Assistant om mijn kaarten en decks bij te houden. Heeft ook een knopje dat checkt of je deck legaal is binnen een bepaalde spelvorm en je aangeeft welke kaarten binnen die spelvorm niet mogen. Erg handig.
Zie reacties dubbel en weer verdwijnen.
[ Voor 124% gewijzigd door Auredium op 24-04-2012 15:38 ]
Als je die installeert moet je wel even een 32-bits-versie van Java 1.6 in die folder zetten. Dus eerst Magic Assistent installeren, dan zorgen dat er een mapje met de JRE in zit.Auredium schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:28:
[...]
Die Magic Assistant ziet er wel super uit. ik denk dat ik hem ga gebruiken. Momenteel heb ik mijn kaart database in mijn hoofd zitten, maar de ruimte begint vol te worden.
Hier dus de eerste keer totaal overheen gelezenAuredium schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:25:
/Sittard is overigens een steenworp afstand voor mij.
Ben je er komende zaterdag ook bij? Altijd leuk om van een Tweaker te verliezen
(Disclaimer: Hoewel het nog niet zeker is dat ik er bij ben
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Normaliter zijn pre-release decks 40 kaarten (waarvan 17-19 land). Dit om meer kans te hebben goede kaarten te rapen. 40 is dan ook het minimum voor dit soort limited events. Tevens geld ook het 4 kaarten limiet niet op limited events.Auredium schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:01:
[...]
Misschien handig, dit weekend komen de pre-release tournooien voor Avacyn released. Bij een prerealese betaal je 27,50 en krijg je zes boosters. Uit die zes boosters zoek je kaarten die je wilt gebruiken (normaliter 45 kaarten plus 15 landen)
Vervolgens ga je door een stuk of zes ronden gedurende de dag tegen andere spelers van ongeveer je niveau.
Het is een casual tournooi zonder stress en druk. Iedereen speelt in principe met 'drafts' die per definitie niet je-van-het zijn. Je houdt er een leuke ervaring aan over, 90 kaarten plus de prerelease kaart wat je gratis krijgt.
Het minimum van 60 kaarten is voor constructed (waar spelers van tevoren een deck samenstellen).
Ja dat mag, je mag in standard bijvoorbeeld een Evolving Wilds uit Rise of the Eldrazi, Commander of Duel Decks: Ajani vs. Nicol Bolas gebruiken, omdat hij ook in Dark Acension zit.NMe schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:54:
Hmm, mag je in zo'n geval wel een kaart spelen uit een niet-toegestane set als dezelfde kaart ook in een nieuwe set bestaat? Of zijn ze zelfs daar strikt op in toernooien?
Anyhow ik ben zondag ook aan het pre-releasen! Zit te twijfelen om een boosterbox te kopen, want er zitten toch wel leuke kaarten in. Misschien nog proberen een miracle deck in elkaar te zetten.:)
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Ik denk het niet. Ik heb het deze week insane druk en de vrienden van mij waar ik normaal kaart hebben het ook al laten afweten voor de pre-release.BSTNjitRam schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:09:
[...]
Hier dus de eerste keer totaal overheen gelezen
Ben je er komende zaterdag ook bij? Altijd leuk om van een Tweaker te verliezen![]()
(Disclaimer: Hoewel het nog niet zeker is dat ik er bij ben)
als je met zn 2en speelt zijn de duel decks erg leukWillybubba schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:34:
Ik ben dankzij dit topic ook weer licht aan de Magic geraakt, en dan niet aan het massaal kaarten kopen en verzamelen, maar gewoon spelen. Met mijn zwager, en dan spelen we met Event Decks. Zitten soms best goeie tussen, en het laat je goed kennis maken met de concepten en ze zijn ook nog wel redelijk competitief.
vannacht naar de prerelease van Avacyn Restored gegaan in Sittard. Een prerelease event van de shop Atomik. Ben uiteindelijk 4-1 gegaan! Temporal Mastery is sick
This is the Way.
Dan heb je mij mss nog zien binnenkomenNoTimeRemains schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 13:48:
[...]
als je met zn 2en speelt zijn de duel decks erg leuk
vannacht naar de prerelease van Avacyn Restored gegaan in Sittard. Een prerelease event van de shop Atomik. Ben uiteindelijk 4-1 gegaan! Temporal Mastery is sick
Ik kwam rond 1u nog ff kijken hoe het er aan toeging en ben wel blij dat ik niet op tijd aanwezig kon zijn om mee te doen. Wat ik zo zag ging het voor een beginner als mij nog aardig wat te snel
Heb vandaag wel nog 2 duel-packs opgepikt bij Atomik (Mijn eerste Magic-kaarten ooit! ) :
Venser vs Koth en Knights vs Dragons, nou nog ff wat vrienden/familie enthousiast maken en wie weet zie je me binnenkort wel eens bij een FNM in Sittard
Je kunt ook een keertje een lokale (onofficiele) boosterdraft meepakken. Dat heb ik ook gedaan met zendikar (ik had al niet meer gespeelde sinds odessy o.i.d.). Dat zorgt ervoor dat je weer wat kaarten hebt, nieuwe regels doorkrijgt en om te kijken of je het nog kan.WhiteWolf118 schreef op zondag 29 april 2012 @ 03:12:
Ik ben zelf al een tijdje aan het denken om weer te beginnen. Zelf begonnen met 4th edition en Ice Age en geindigd bij Visions. Na wat lezen op forums ben ik er achter gekomen dat het qua kosten (vaak) voordeliger is losse kaarten te kopen in plaats van het kopen van boosters. De voordeligste webwinkel is Magicers, echter mis je dan natuurlijk wel de spanning en verwachtingen van het openen van een booster. Voor het opdoen van inspiratie zijn de Building on a Budget artikelen van Jacob van Lunen ook interessant om te lezen.
Voor die 10/15 euro die een draft meestal kost vind ik het een ideale gelegenheid om te kijken of je er nog iets aan vind,
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Jammer genoeg een Avacyn, Angel of Hope, maar ik kan niet alles hebben.
Ik weet dat je dan wat kreeg buiten de pre-release kaart.
In de helvault zaten oversized kaarten en dat soort crap.Auredium schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:04:
Overigens een vraagje. Weet iemand nu wat die 'opening of the hellvault' als event was?
Ik weet dat je dan wat kreeg buiten de pre-release kaart.
Bij de vorige DotP ging het over winkels waar je ook FNM kon spelen.NMe schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:31:
Je kan die booster ophalen bij deelnemende winkels, maar ik kan nergens vinden welke winkels hieraan deelnemen... Iemand enig idee?
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Morgen op FNM Sittard maar eens vragen of ze die boosters ook hebben, DotP2013 zal sowieso wel aangeschaft worden.
Speel nu trouwens al een paar weekjes op de FNM mee en ben er wel al achter dat je het belachelijk duur kan maken als je wil
Dit om de kosten toch wat te spreiden en te voorkomen dat ik elke week weer een nieuwe bestelling aan het plaatsen ben
Al heb ik ook Ebay afgestruind voor setjes standard-legale kaarten aangezien ze daar toch aardig wat goedkoper zijn dan hier in de winkel.
Trouwens om mijn eigen vraag in dit topic te beantwoorden (Vraaag was: Wat aan te kopen als je nu wilt beginnen en standard-toernooien wil gaan spelen) :
- Event-decks zijn een goede start, ik heb de beide Avacyn Restored event decks aangeschaft en ben hierom nu een deck aan het bouwen
- Boosterbox is handig om een aardige bulk kaarten aan te schaffen zodat je je eigen decks kunt uitbreiden. De kaarten die je niet nodig hebt kan je mooi gebruiken als ruilmateriaal. Goedkopere versie hiervan is een fat-pack met als bonus dat je ook nog wat supplies krijgt (deckboxen).
- Geen Duel-decks, deze bevatten namelijk nauwelijks standard-legale kaarten
Kortom: ik ben in no-time enorm hooked aan Magic (bestelling voor M13 is al de deur uit
Zal me binnenkort hier wel weer melden om iemand te zoeken om een potje DotP2013 tegen te spelen
Ik heb het gisteren even gedownload maar ben er nog niet aan toegekomen om het te spelen.
Hier wat meer info:
7,99 via in app purchase, demo is gratis.
Extra inhoud is beschikbaar tegen betaling. In een premiumpakket krijg je:
• 7 extra kaartspellen om te ontgrendelen
• meer dan 250 extra kaarten die je kunt ontgrendelen door te spelen
• 18 extra campagnelevels voor Ravnica, Alara en Innistrad, plus 11 wraakacties en 3 Planechase battles.
• 10 raadselachtige uitdagingen
• Online één tegen één spelen
• Tweekoppige reus en aangepaste spelmodi
In de campagne voor één speler ga je de strijd aan met de ultieme slechterik van het multiversum, de draak en Planeswalker Nicol Bolas
• Sleutels voor kaartspellen en folieconversie beschikbaar voor aanschaf in de app
• Extra downloadbare inhoud zodra die beschikbaar wordt
[ Voor 75% gewijzigd door Wii4all op 21-06-2012 16:02 ]
Burp
Eppo in Eindhoven heeft ze in elk geval wel, dus morgen maar even langsgaan.BSTNjitRam schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:55:
Ah het is zelfs een 6 card booster die je krijgt, ik dacht enkel de promo-kaart.
Morgen op FNM Sittard maar eens vragen of ze die boosters ook hebben, DotP2013 zal sowieso wel aangeschaft worden.
[ Voor 41% gewijzigd door NMe op 21-06-2012 16:07 ]
das wel minder..... toch leuk om zelf een beetje te sleutelen.NMe schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:06:
Het is dezelfde game die je ook op Steam en voor de PS3/Xbox kan kopen voor zover ik weet. Of hij lekker werkt weet ik niet, maar de game zelf is wel vermakelijk. Je kan trouwens niet je eigen decks samenstellen in DotP, dus koop hem alleen als dat je niet stoort.
[...]
Burp
Je hebt je antwoord al gevonden, maar je kan ook hier kijken.NMe schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:31:
Je kan die booster ophalen bij deelnemende winkels, maar ik kan nergens vinden welke winkels hieraan deelnemen... Iemand enig idee?
Maar i.t.t. de eerste dotp kan je nu in ieder geval wel kaarten uit je deck halen.NMe schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:06:
Je kan trouwens niet je eigen decks samenstellen in DotP, dus koop hem alleen als dat je niet stoort.
[ Voor 31% gewijzigd door Shabbaman op 21-06-2012 19:47 ]

[ Voor 79% gewijzigd door NMe op 21-06-2012 22:40 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Dat viel me ook al op bij de encounters (maar niet gemerkt bij gewone duels tenzij ze de kaarten terug in hand kunnen nemen met andere kaarten). Wel een beetje flauw op zich.lanerios schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:43:
Dotp2013 is wel erg vaag zeg.mik heb vroegah geleerd, niet meer dan 4x dezelfde kaart in een deck. En hier spelen de npc tegenstanders 6 a 7 keer dezelfde spells. Wtf
@NMe: Ik heb nog geen issues gehad zelf (Met een iets minder legale versie though). Wel mooi balen voor je
[ Voor 11% gewijzigd door kutagh op 22-06-2012 10:02 ]
Ik denk dat dat voornamelijk iets van de Tutorial campaign is ofzolanerios schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:43:
Dotp2013 is wel erg vaag zeg.mik heb vroegah geleerd, niet meer dan 4x dezelfde kaart in een deck. En hier spelen de npc tegenstanders 6 a 7 keer dezelfde spells. Wtf
Da's alleen in 'challenges'. Het idee daarbij is dat je tegen deck speelt dat altijd hetzelfde doet. (Dezelfde 1-2 kaarten spelen dus.)lanerios schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:43:
Doordat je tegenstander voorspelbaar is kan je dat tegen hem gebruiken in een hoop gevallen.
Bij de gewone matches/plancechase/etc (alles wat geen 'challenge' is) heb je nog steeds de limit van max 4x per kaart in een deck.
My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Hmm apart, ik vind DotP 2013 eigenlijk ontzettend soepel spelen. Vooral 2011 had echt last van rotte bugs, 2012 deed het al een stuk beter en gisteren 4 uur zonder problemen versie 2013 gedaan.NMe schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:04:
edit:Voor de mensen die overwegen DotP 2013 nu te kopen voor de PC: niet doen! Damn, het zit nog erger vol met bugs dan de 2012-variant. Ik heb al twee bluescreens (met bijbehorende systeemcrash) gezien en 3 keer verdween alle artwork op mijn kaarten. Blanke kaarten spelen letterlijk alsof je blind bent.En even voor de duidelijkheid: ik speel meer games en dit is mijn eerste (en tweede
) bluescreen in jaaaaaaren tijd.
Wel rot want patches komen er niet gok ik zo maar (die zijn er nog nooit geweest om bugs te pletten).
Spel bevalt me verder prima, alleen een kaart als Serra Ascendant is wel echt zwaar overpowered in 2HG (iets dat ik zelf veel speel). Helaas doet de game dat verder goed gezien de officiele rulings maar echt gelukkig werd ik daar niet van.
Heerlijk spel wmb. Ik wil zelf geen decks maken, dat kost me teveel tijd. Maar heb nu voor in totaal € 40,- (als ik snel tel) iets van 700 uur plezier gehad. Zijn weinig games die daar tegenop kunnen.

Anoniem: 331849
Sinds gisteren 2013 gekocht op steam. 2011 was inderdaad de meest brakke versie, 2012 werkte bij mij het menu en de kaarten niet helemaal lekker met de muis en 2013 zit nog maar 35 minuten in en daar ben ik tot op heden niks tegengekomen.NMe schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 12:15:
Ik heb 2012 grijs gespeeld. Behalve die vervelende bug waar het spel af en toe minutenlang blijft wachten nergens last van op dezelfde pc... Nu kán ik nog géén 5 minuten spelen zonder crash of zonder dat mijn kaarten onzichtbaar worden.Oh, en als ik de resolutie instel op 1920x1080 dan gaan alle teksten heel erg flikkeren.
Ik heb met alle 3 de versies het probleem dat ik ze niet op 1920x1080 kan draaien en ik heb geen idee waarom niet. Soms start ik op en draait ie fullscreen maar via options krijg ik op alle opties standaard 2 balken aan de zijkant. En ik heb al een aantal keer gehad dat mijn bureaublad geresized is na het spelen van een potje magic. Onzichtbare kaarten ben ik tot op heden niet tegengekomen en crashes had ik bij 2011 en 2012 wel last van op z'n tijd.
Vanavond eens een kijkje nemen tijdens een Friday Night Magic toernooi, en misschien de volgende keer zelf aanschuiven
...intussen wel een rib uit mijn lief voor de booster box die ik ook heb gekocht.
[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 22-06-2012 21:01 ]
Ik hoop het toch niet voor je eventuele wederhelft ;-)NMe schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 21:00:
...intussen wel een rib uit mijn lief voor de booster box die ik ook heb gekocht.Nu duimen voor Avacyn, Angel of Hope.
Net terug van mijn 4e FNM en heb weer mijn trackrecord niet kunnen verbeteren: 1 winst - 3 verlies
Tegenstanders hebben decks van meer dan een paar honderd euro en hoewel ik al aardig wat geld aan Magic kwijt ben, is het deck waar ik mee speel nog niet zo duur (duurste is 4x Champion of the Parish à €7 per stuk)
Avacyn zat er trouwens inderdaad tussen.
[ Voor 26% gewijzigd door NMe op 23-06-2012 01:26 ]
Ik vind AR leuker dan de andere twee sets in dit block. Die omdraaikaarten zijn leuk bedacht maar ik vind ze eigenlijk vooral gruwelijk vervelend omdat ik ze steeds uit hun deck protectors moet halen om ze om te draaien, dus ik ben blij dat AR die kaarten niet heeft.
Verder lijken de kaarten goed gebalanceerd, maar ik durf daar niet heel veel uitspraken over te doen omdat ik ze gewoon combineer met kaarten uit vooral de core set (maar ook oudere sets) voor mijn decks. Het is niet alsof mijn vrienden en ik de officiële regels belangrijk vinden, dus banned cards kennen we niet. Als iets gedrukt is, dan gebruiken we het.
Zat er nog wat fatsoenlijks in? Mijn boosterbox viel namelijk een beetje tegen.NMe schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 21:00:
...intussen wel een rib uit mijn lief voor de booster box die ik ook heb gekocht.Nu duimen voor Avacyn, Angel of Hope.
Ik ben nog aan het twijfelen om een box M13 te pre-orderen. Er zitten wel wat leuke rares tussen, maar de commons en uncommons zijn over het algemeen crap.
Ik heb van het weekend trouwens Cowboy EDH en Secret Alliance gespeeld als variatie op normale potjes en ik moet zeggen dat ik me er best wel mee heb vermaakt (zie http://forums.mtgsalvation.com/showthread.php?t=152779 voor meer uitleg).
Je koopt een box ook niet echt voor value, dan kan je beter krasloten halenDragor schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:03:
[...]Zat er nog wat fatsoenlijks in? Mijn boosterbox viel namelijk een beetje tegen.
Ik ben nog aan het twijfelen om een box M13 te pre-orderen. Er zitten wel wat leuke rares tussen, maar de commons en uncommons zijn over het algemeen crap.
De commons/uncommons krijg je zat over de periode van dat de set gedraft word als je tenminste naar de LGS gaat voor FNM's, of als je wil kan je ze meestal heel goedkoop kopen online in sets van 4 (dus een set van alle commons/uncommons x 4).
Ik zit zelf te twijfelen of ik 1 of 2 boxen haal van M13, omdat het toch wel een core set is, en er tot volgende jaar oktober nog standard mee gespeeld kan worden.
De mijne was redelijk average. Er zaten redelijk wat kaarten in die voor een paar euro te verkopen zouden zijn, waardoor ik ongeveer kiet speel als ik alle rares verkoop (doe ik niet, duhDragor schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:03:
[...]
Zat er nog wat fatsoenlijks in? Mijn boosterbox viel namelijk een beetje tegen.
Met de fat pack die ik kocht toen de set net gereleased werd had ik meer geluk. Ik had toen op die 9 boosters die daarin zaten en de drie losse boosters die ik erbij had gekocht 4 of 5 mythic rares.
Ik heb weinig interesse in de nieuwe core set. De kans dat ik kaarten krijg die ik al heb uit andere sets is mij lichtelijk te hoog. En aangezien ik toch geen standard speel boeit deze set me dus niet zo veel.Ik ben nog aan het twijfelen om een box M13 te pre-orderen. Er zitten wel wat leuke rares tussen, maar de commons en uncommons zijn over het algemeen crap.
(ben pessimistisch over online shops)
Was binnen 2 dagen bezorgd dus dat zit echt wel goed (tenzij je M13 spul gaat bestellen uiteraard
BoM ken ik, heb er al een keer wat besteld. Geen slechte ervaringen mee, had wat besteld in de presale, bestelling werd op de dag van de release bezorgd.lanerios schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:32:
laatste vraag. Iemand ervaring met Bazaar of Magic? Wil wat dingen daar bestellen, maar ben bang dat het of weken duurt voordat het geleverd is, of dat het een beetje heel erg fout gaat.
(ben pessimistisch over online shops)
wild mutant space hamsters
Ik heb ff gekeken naar boosters / boosterboxen en enkele losse kaarten die ik zelf toevallig heb (Temporal Mastery / Bonfire of the Damned / Cavern of Souls) en deze zijn allemaal goedkoper te krijgen bij Bazaar.NMe schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:43:
Bazaar of Magic is een prima winkel, maar Card Exchange (.nl) is dat ook, én goedkoper.
Krijg dan ook niet echt de indruk dat die site goedkoper is (daarnaast heeft het me vies lang geduurd voordat ik het aanbod kon vinden... waarom staat dat niet in het linkermenu maar moet je op dat (uitgegrijsde) logo klikken...)
Ik heb mijn intro-pack set besteld bij Zwarte Lotus, scheelt je weer een eurolanerios schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:48:
maar niet de set die ik zoekerg jammer, want ze zien er wel betaalbaar uit. En inderdaad, Cardexchange is qua usability echt een drama.
Voor mij scheelde het zelfs nog wat meer aangezien de boosterbox daar ook goedkoper is en je vanaf €125 geen verzendkosten betaalt
Zijn er hier nog mensen die gebruik maken van Cockatrice?
Dit is een gratis programma waarmee je online Magic kunt spelen.
Het grote voordeel is dat je hier verder geen kaarten bij hoeft te kopen, alle kaarten zitten er bij.
Het nadeel is dat er vrijwel niets geautomatiseerd is waardoor je bijna alles handmatig moet doet en dat een tegenstander er dus voor kan kiezen iets niet te doen (bv leven verliezen, creature naar de graveyard verplaatsen etc).
Ik heb het tot nu toe alleen gespeeld tegen leden van de Bazaar of Magic site dus de tegenstanders die zich niet aan de regels houden ben ik nog niet tegengekomen.
Het lijkt in het begin wel wat ingewikkeld, maar eerlijk gezegd heb je na één potje alles wel door.
De volgende tutorials hebben mij aardig geholpen:
http://www.youtube.com/watch?v=4wwIQqgAcw4
http://www.youtube.com/watch?v=t7i_xAc4m4M
http://www.youtube.com/watch?v=6BXJ9s7-MtM
Vooral deel 3 is handig, daarin zie je een spel daadwerkelijk gespeeld worden.
Mochten er nog Tweakers zijn die een potje willen spelen, mijn ID daar is NjitRam dus als je me online ziet dan spreek me maar aan en dan kunnen we beginnen met het gooien van spells
[ Voor 3% gewijzigd door BSTNjitRam op 16-08-2012 11:41 . Reden: Video links willen niet werken :p ]
Niet boeiend. Ik speel vooral tegen oude multicolor/elf decks (dus tot 5th dawn als laatste). En daartegen zijn ze compleet overpowered. Het speelt gewoon niet leuk als de nieuwe regels zo veel sterker zijn dan de oudere kaarten.
Waarschijnlijk heb je gewoon een deck dat het goed doet tegen die Elvendecks, er zijn nou eenmaal matchups waarbij een deck een behoorlijk voordeel heeft tegen een ander deck.
Moet je wel brawn in je GY krijgen maar dat is echt doodsimpel als elf speler
Als ik iemand hier blij kan maken met losse kaarten of iets degelijks vind ik dat ook prima, heb liever dat ik de kaarten verkoop aan iemand die er wat mee doet als een marktplaats handelaar oid.
Ik heb in mn zoektocht deze website gevonden en enkele kaarten er doorheen gehaald, nu lijkt het mij dat het slimmer is om losse kaarten te verkopen als het allemaal in 1 keer, Klopt dit?
[ Voor 21% gewijzigd door TeGek op 16-08-2012 13:12 ]
PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Heb nu het nieuwe Ravnica Duel Deck. Geweldige decks die 2, en zwart/groen undead elves? instawin
Ik ben sinds kort bezig met het (computer)spel magic the gathering: duels of the planeswalkers 2013. Erg vet spel, en het leek me leuk om eens een 'echt' potje te spelen (met echte kaarten dus). Het gaat me puur om een leuk potje 'aan de keukentafel', dus met mijn vriendin, broertje, zus, vader, moeder etc. Net als andere gezelschapsspellen dus.
Nu twijfel ik wat ik daar het beste voor kan kopen. Ik zat zelf te denken aan een duel deck set te kopen (2 decks van 60 kaarten die op elkaar zijn aangepast). Mij leek deze leuk, iemand er ervaring mee?
Een andere mogelijkheid is om een 'echte' starterset te halen, deze dus. Nadeel hiervan is dat ik de kaarten 'lelijk' vind (het oog wil ook wat
Een derde mogelijkheid is twee tournament of event decks te kopen (beiden vrij prijzige opties) of twee intro packs.
Grootste nadeel van die 'losse packs' dat er de mogelijkheid is dat ik straks twee decks heb waarvan er eentje veel sterker is dan de andere, waardoor je nooit een leuk potje kunt spelen. Duel decks hebben dat niet/minder volgens mij?
Dan mijn laatste vraag: waar kun je deze sets kopen? Ik link nu steeds naar een webwinkel, maar door verzendkosten wordt alles opeens een stuk duurder, dus ik ga liever naar een gewone winkel. Ik weet dat ik vroeger als kind weleens kaartjes bij de intertoys/bart-smit heb gehaald, maar kun je daar meer halen dan booster-packs en startersdecks (bijv. duel decks)? De sites vermelden helaas niets over magic.
Je hebt van die pakketen waar je 2 complete decks in hebt zitten.Orian schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:06:
Even een bump.
Ik ben sinds kort bezig met het (computer)spel magic the gathering: duels of the planeswalkers 2013. Erg vet spel, en het leek me leuk om eens een 'echt' potje te spelen (met echte kaarten dus). Het gaat me puur om een leuk potje 'aan de keukentafel', dus met mijn vriendin, broertje, zus, vader, moeder etc. Net als andere gezelschapsspellen dus.
Nu twijfel ik wat ik daar het beste voor kan kopen. Ik zat zelf te denken aan een duel deck set te kopen (2 decks van 60 kaarten die op elkaar zijn aangepast). Mij leek deze leuk, iemand er ervaring mee?
Een andere mogelijkheid is om een 'echte' starterset te halen, deze dus. Nadeel hiervan is dat ik de kaarten 'lelijk' vind (het oog wil ook wat) en het misschien wel erg beperkt is? De regels heb ik al gedownload van de officiele site, dus daar hoeft het niet perse voor.
Een derde mogelijkheid is twee tournament of event decks te kopen (beiden vrij prijzige opties) of twee intro packs.
Grootste nadeel van die 'losse packs' dat er de mogelijkheid is dat ik straks twee decks heb waarvan er eentje veel sterker is dan de andere, waardoor je nooit een leuk potje kunt spelen. Duel decks hebben dat niet/minder volgens mij?
Dan mijn laatste vraag: waar kun je deze sets kopen? Ik link nu steeds naar een webwinkel, maar door verzendkosten wordt alles opeens een stuk duurder, dus ik ga liever naar een gewone winkel. Ik weet dat ik vroeger als kind weleens kaartjes bij de intertoys/bart-smit heb gehaald, maar kun je daar meer halen dan booster-packs en startersdecks (bijv. duel decks)? De sites vermelden helaas niets over magic.
Kun je mooi mee starten.
Waar je ze kunt kopen ik zie de laatste tijd dat Intertoys er weer heeft.
Of soms de lokale boekhandel.
PSN: McMillan0984
Voor verkoop punten, nu weet ik niet waar je woont maar:
Zoetermeer: RC Pitstop
Leiden: Vliegershop
Middelburg: De Burcht
Den haag: American Book Centre
Wel grappig is Elemental Auger. Ik werk normaal met Sensei Devining Top (1: Kijk naar de bovenste drie kaarten van je library en leg ze terug in eigen volgorde. of tap: flip je top om de bovenste kaart te rapen)
Augur is op het eerste gezicht wat onvoordeliger (3: kijk naar de bovenste drie kaarten van een library en leg ze in eigen volgorde)
Dus duurder en onvoordeliger maar in een mill en discard deck wel grappig.
Eens kijken hoe die draait van de week.
Hoe vaak en waar spelen de andere Tweakers? Ik speel soms op donderdag in de Spellenwinkel een klein toernooitje met 10-15 man. Iedere vrijdag hebben we bij één van de spelers uit onze groep een kaartavondje met ook zo'n 10 (schommelt een beetje). Zelf organiseren we ook vaak kleine toernooitjes bij nieuwe sets.
Tips voor beginnende spelers, casual spelers of spelers met een kleine beurs/budget. Zo nu en dan wordt er een budget legacy toernooi georganiseerd. Hier mogen bijna alle kaarten gespeeld worden, mits ze een prijs hebben van maximaal (ongeveer) 50 cent. Het leuke is dat iedereen dan voor een 20-25 euro een deck kan bouwen en dus niet een speler met een deck van 500 euro een ander kan verslaan omdat hij niet de 30 euro kaarten heeft.
Zelf koop/verkoop ik veel kaarten via MagicCardMarket. Dit is een soort marktplaats voor MtG kaarten, je betaalt hier minder dan bijvoorbeeld bij Nedermagic (ongeveer Ebay prijsniveau). Ook kun je hier bijvoorbeeld Duel Decks kopen van anderen, deze zijn in de winkel vaak niet meer leverbaar.
Wellicht is het leuk om een keer een inventarisatie te maken van de MtG spelers op T.net en dan eens een keer een klein toernooi of MtG-middag/avond te organiseren?
/edit: Mocht je je aanmelden op Magiccardmarket, doe dat dan via deze link, dan krijg ik een bonusje
/edit2: Mag bovenstaande edit?
[ Voor 7% gewijzigd door Ypho op 11-04-2013 12:41 ]
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile
Ik ben nu wel geinteresseerd maar hier in noord-limburg wordt het vrijwel niet gespeeld.
Ik speel nu vooral duels of the planewalker online.
Misschien kun je daar eens naar kijken?
BTW @Ypho hoe kom jij in godsnaam aan een boosterbox voor € 77.50?
This is the Way.
Ik kom zelf uit Den Helder, daar wordt ook niet gespeeld (Hoorn is het dichtste bij). Wij hebben daar wel de afgelopen jaren een spelersgroep bij elkaar gekregen waarmee we zelf af en toe iets organiseren.Awaken1 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:58:
Ik ben nu wel geinteresseerd maar hier in noord-limburg wordt het vrijwel niet gespeeld.
Ik heb het spel op de iPad, maar vind het erg tegenvallen, je kunt bv geen eigen decks bouwen. Het is leuk om zo nu en dan te spelen. Zelf heb ik wel MTGO (officiele spel, maar dan online). De kaarten hier zijn bijna net zo duur als de echte, maar ik speel daar af en toe draft en vooral casual. Je kunt setjes kaarten kopen voor een euro of 5 dacht ik (gold bordered). Dit zijn goede en zeldzame kaarten, maar je kunt daarmee bv geen toernooien spelen, alleen casual play. Je kunt ook software als Cockatrice gebruiken, dit is geen officiele software, maar je kunt daar bijvoorbeeld alle kaarten in importeren en zelf deckjes bouwen om mee te spelen. Het nadeel daarvan is dat er geen monitoring is op de spelregels (wat bij MTGO wel zo is).Awaken1 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:58:
Ik speel nu vooral duels of the planewalker online. Misschien kun je daar eens naar kijken?
Groot inkopen (soms rond de 50 dozen voor onze spelersgroep) bij buitenlandse verkopers en een lage winstmarge bij wat ik overheb. Ik verdien dan vooral op de verzending die berekend wordt. (MtG is voor mij meer een hobby, dus wat ik over heb verkoop ik puur om mezelf te financieren.)NoTimeRemains schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:12:
[ Voor 3% gewijzigd door Ypho op 29-04-2013 07:51 ]
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile
hier kan je ook goedkopere boosterboxen en singles vinden -> https://www.magiccardmarket.eu/NoTimeRemains schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:12:
In midden Limburg is op donderdag een FNM (draft, modern en standard constructed) en in zuid Limburg zitten we vrijdag te spelen (magusgames.nl) ook FNM (draft, modern en standard constructed). Volgens mij zit er ook in Venlo een MtG shop met speelruimte maar ik kan me daar in vergissen. Evt. is Eindhoven nog een optie daar zit ook een grote MtG community bij de Gameforce.
Mijn modern deckje begint nu wel op te schieten (UWR Burn/control) en mijn pauper EDH is helemaal klaar. Eerste test (tegen 3 non-pauper EDH) decks ging goed, gewonnen.
Anderen ook nog met Dragon's Maze aan de slag geweest?
Op mijn Gruul/Stonebrow deck voor EDH heeft het geen echte invloed. De double strike Hydra is wel goed en de Legend van Gruul ook wel maar niet goed genoeg voor de huidige setting.
Vandaag gedownload op mijn Asus Transformer (Android). Werkt lekker... Voor zolang het werkt. Ik kom voorbij de tutorial en de eerste "echte" battle, dan houdt het op: hij crashed bij het eerste scherm van de Campaign (Innistrad).
Beetje jammer...
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
This is the Way.
Zijn de regels nog grotendeels hetzelfde of is alles veranderd?
WTF wist niet dat sommige van m'n kaarten zoveel waard zijn:
http://magic.tcgplayer.co...20of%20Traitors&sn=Exodus
Van deze kan ik nog herinneren dat ik ernaar opzoek was: http://magic.tcgplayer.co...rcerer&sn=Urza's%20Legacy
Spoilers van Theros zijn veelbelovend. Erg benieuwd naar de nieuwe meta.
Bedankt voor de tip over www.magiccardmarket.eu - ik zoek al een tijdje een goede manier om kaarten te (ver)kopen. Ik denk ook dat mijn vrienden wel baat hebben bij goedkopere boosterbox prijzen.
Mijn vriendengroep gebruikt vooral www.deckbox.org, om elkaars collectie en wishlist bij te kunnen houden.
Hangt er totaal vanaf wat je hebt. De meeste kaarten zijn niet veel waard (praat ik over dubbeltjes). Maar er zitten kaarten in IV en V die wel een paar euro waard zijn. Denk aan Land Tax, Wrath of God, Lord of Atlantis, Sylvan Library of Hurkyl's Recall.MrN schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:53:
Zijn deze kaarten nog wat waard ik heb erg veel 4th and 5th edition.
Zie hier wat linkjes op de website waar ik meestal mijn kaarten vandaan haal:
- 4th edition
- 5th edition
[ Voor 28% gewijzigd door Ypho op 22-05-2014 16:00 ]
Zijn er nog mensen naar de GP Utrecht geweest afgelopen week? Ik heb wat side events gespeeld. De finale van MDN event gehaald en net verloren helaas. Ook 2HG gespeeld, daar 2-2, dus kon beter.
Tijdens het opruimen van de berging ben ik mijn oude magic kaarten tegengekomen, die er inmiddels al 10 jaar liggen.
Een deel ervan heb ik nu te koop gezet, maar hoe bepaal je nu eigenlijk hoeveel kaart ongeveer waard zijn? Het grootste deel bestaat uit Revised en 4th edition en de rest uit verschillende expansions van Fallen Empires tot een aantal kaarten van Scourge.
Ik heb er niets aan, en het zijn alleen commons en uncommons die niet veel waard zijn, maar voor een casual speler wellicht wel leuk zijn om te spelen.
Mocht je interesse hebben, stuur maar even een PBtje.
Helaas, ik kom uit Den Helder. Ik speel zelf meer Modern en af en toe Standard (ook competitief). Legacy wordt te weinig gespeeld bij mij in de omgeving, dus voor mij niet interessant. Komend weekend (do-zo) de Grand Prix in Utrecht, daar ga ik wel veel spelen. Beetje meten met andere spelersTripwire999 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 17:53:
Grappig dit topic nooit gezien. Ik speel redelijk veel Magic the Gathering en dan voornamelijk het Legacy format (competitief). Is een top kaartspel alleen jammer dat het zo onwijs duur is als je competitief wil gaan spelen. Meer mensen in de buurt van Hillegom die spelen?
Ik speelde tot twee jaar geleden bijna wekelijks bij de Spellenhoorn, toen werkte ik nog in de buurt. Nu helaas niet meer, dus kom ik er alleen nog met prerelease/gameday etc. Misschien hebben we ooit al eens tegen elkaar gespeeldLukin schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:24:
Kom zelf uit Hoorn en speel daar in de Spellenhoorn. Voorkeur is op dit moment voornamelijk Limited en af en toe standaard maar ben langzaam aan het uitbreiden naar modern. Eerst maar eens zien wat ik open, al dan niet weet te winnen op GP Utrecht
In principe blijven ze bruikbaar in de juiste formats. Zie deze link voor welke sets in welk format mogen gebruikt worden in officiele tournamenten. Voor "keuken tafel" magic is alles natuurlijk gewoon te gebruiken.Trishul schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:46:
Een vraagje, mijn oude decks bevatten kaarten uit de series die tussen 1998~2004 gangbaar waren (veel Urza's Saga/Legacy, Prophecy, Invasion, enz.), kunnen deze nu nog steeds mee met de huidige regels of is het puur een nostalgische verzameling geworden? (Binnenkort even alles weer uit de oude dozen halen, weet dat ik ook nog zo'n map heb met allemaal rare's en van die glimmende kaarten)
De regels zijn sindsdien wel veranderd waardoor de kaarten anders werken maar de kaarten zelf zijn, mits legaal in een format, gewoon te gebruiken.
Zou goed kunnenYpho schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:11:
[...]
Ik speelde tot twee jaar geleden bijna wekelijks bij de Spellenhoorn, toen werkte ik nog in de buurt. Nu helaas niet meer, dus kom ik er alleen nog met prerelease/gameday etc. Misschien hebben we ooit al eens tegen elkaar gespeeld
[ Voor 19% gewijzigd door Lukin op 27-05-2015 10:16 ]
Qua regels is het geen probleem, alleen zijn er een aantal regels gewijzigd (bv legendary rule) en termen hebben soms andere namen ("vroeger" was de kaart Soul Warden bv een "Summon Cleric", en nu een "Creature - Human Cleric". De oude kaarten kun je nog wel gebruiken, maar met de "nieuwe" termen/regels.Trishul schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:46:
Een vraagje, mijn oude decks bevatten kaarten uit de series die tussen 1998~2004 gangbaar waren (veel Urza's Saga/Legacy, Prophecy, Invasion, enz.), kunnen deze nu nog steeds mee met de huidige regels of is het puur een nostalgische verzameling geworden? (Binnenkort even alles weer uit de oude dozen halen, weet dat ik ook nog zo'n map heb met allemaal rare's en van die glimmende kaarten)
De oude kaarten kun je sowieso gebruiken om te spelen in het juiste formaat (Legacy bv), maar niet in Standard.
@ Ypho: volgens mij heb ik van de week toevallig kaarten van je gekocht
Op de zondag zijn er wel side events zo te zien.
http://tournamentcenter.eu/news