🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

En aanvullend op het lijstje: ik maak er liever een actieve speler blij mee dan dat ik het voor een schijntje aan een winkel verkoop. Ik snap hun visie daarin ook wel, ze hebben van de meeste van mijn kaarten voldoende voorraad liggen. Maar voor drie tientjes ga ik niet naar een winkel toe.
Slecht idee... Hoe laat?
uiteraard speel ik het wel op de xbox, blij dat er een goede digitale versie van is
Ik zit ook nog altijd met een verzameling van 1500+ kaartjes uit dezelfde periode (4th, 5th, mirage, ice age etc). Actieve spelers zeiden dat ik sowieso alle commons moet uitfilteren en vergeten. Vervolgens alle dure rares en uncommons optellen (alles duurder dan 2 euro volgens site X, vergeten welke). Dat totaal delen door 3 a 4 en je weet wat je ongeveer kunt krijgen.GSX-MAN schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 08:12:
Ja, ik heb inmiddels al wat rondgekeken op sites, ik ben bang dat ik zal moeten inventariseren. Volgens mij zit er wat Ice Age, Unglued, Portal en de toen reguliere serie tussen.
Spul is vrijwel waardeloos nu blijkt dan.
Ja, uiteindelijk heb ik het ook niet al die jaren bewaard om te cashen, ik was gewoon te lam om er iets mee te doen.Prosac schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:29:
[...]
Ik zit ook nog altijd met een verzameling van 1500+ kaartjes uit dezelfde periode (4th, 5th, mirage, ice age etc). Actieve spelers zeiden dat ik sowieso alle commons moet uitfilteren en vergeten. Vervolgens alle dure rares en uncommons optellen (alles duurder dan 2 euro volgens site X, vergeten welke). Dat totaal delen door 3 a 4 en je weet wat je ongeveer kunt krijgen.
Spul is vrijwel waardeloos nu blijkt dan.
Slecht idee... Hoe laat?
Dat snap ik, maar meer om aan te geven wat je ongeveer aan verkoopwaarde zou kunnen verwachten.GSX-MAN schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:26:
[...]
Ja, uiteindelijk heb ik het ook niet al die jaren bewaard om te cashen, ik was gewoon te lam om er iets mee te doen.
Ik heb ze overigens wel heel lang bewaard in de hoop dat er Alpha en Beta achtige bedragen voor neergelegd zouden worden.
Met de huidige waarde hou ik ze liever uit nostalgische overwegingen.
Anoniem: 992889
Ik heb een defender deck gebouwd. Echter heb ik een kaart (doe ouder is) en daar staat geen defender op (maar alleen dat hij niet kan aanvallen).
Ze hebben daarna pas in nieuwere uitvoeringen ‘defend’ toegevoegd om het duidelijker te maken. Heeft deze oude kaart de defend ability?
Ik vind de kaart waar het wel op staat namelijk nergens en kan alleen de uitvoering zonder het woord vinden. Tuurlijk kun je het gewoon spelen als defend, maar ik weet dat mijn speelpartners hier moeilijk over gaan doen:p.
Het is belangrijk voor de combo met de kaart VENT SENTINEL dat hij een defender is namelijk.
bijna 2 jaar dood, maar dat geeft nietAnoniem: 992889 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:13:
Kenners op het forum?
Ik heb een defender deck gebouwd. Echter heb ik een kaart (doe ouder is) en daar staat geen defender op (maar alleen dat hij niet kan aanvallen).
Ze hebben daarna pas in nieuwere uitvoeringen ‘defend’ toegevoegd om het duidelijker te maken. Heeft deze oude kaart de defend ability?
Ik vind de kaart waar het wel op staat namelijk nergens en kan alleen de uitvoering zonder het woord vinden. Tuurlijk kun je het gewoon spelen als defend, maar ik weet dat mijn speelpartners hier moeilijk over gaan doen:p.
Het is belangrijk voor de combo met de kaart VENT SENTINEL dat hij een defender is namelijk.
vent sentinel
om je te helpen, zou het zou makkelijker zijn als je de kaart naam zou geven.
maar iig,
als je de link volgt kan je daar ook je kaart in vullen. dat is de officiële MTG card db. als ze de tekst hebben aangepast staat het daar
Steel Wall is de naam.roboreaper schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:19:
[...]
bijna 2 jaar dood, maar dat geeft niet
vent sentinel
om je te helpen, zou het zou makkelijker zijn als je de kaart naam zou geven.
maar iig,
als je de link volgt kan je daar ook je kaart in vullen. dat is de officiële MTG card db. als ze de tekst hebben aangepast staat het daar
een van de weinige 1 mana defenders
Alle walls hebben defender gekregen, dus alle oude kaarten met type "(Artifact) Creature - Wall", of, bij het echt oude spul, "Summon Wall" hebben per definitie Defender
Your lack of planning is not my emergency
ok, cool. thanxhellknight schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:41:
Deze heeft idd defender - zie Steel Wall
Alle walls hebben defender gekregen, dus alle oude kaarten met type "(Artifact) Creature - Wall", of, bij het echt oude spul, "Summon Wall" hebben per definitie Defender
Het is een soort gebruiksvriendelijke versie van Magic Online, of een verbeterde versie van DotP. Anyway, het is volgens mij gratis, dus leef je uit.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
[PC] Magic the Gathering: Arena (Closed Beta)Shabbaman schreef op donderdag 27 september 2018 @ 19:41:
Deze topickick is wel mooi op tijd om erop te wijzen dat je vanaf morgen op de PC de open beta (= feitelijke release die om niet geheel duidelijke redenen geen release heet) van MTG Arena kan spelen: https://magic.wizards.com/en/mtgarena
Het is een soort gebruiksvriendelijke versie van Magic Online, of een verbeterde versie van DotP. Anyway, het is volgens mij gratis, dus leef je uit.
Ik zoek echter nog wel iemand die mede-auteur wil worden, eventueel. Die startposts, ben ik gewoon niet goed in
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Tot vandaag snap ik die zet nog steeds niet. De vormgeving was lekker strak en simpel.
Wat ik altijd wel leuk vond.Dhrax schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:22:
Mooie tijden, wij zijn gestopt na de card layout aanpassing (early 2000 ?)
Tot vandaag snap ik die zet nog steeds niet. De vormgeving was lekker strak en simpel.
Overal was magic om mij heen, op de middelbare school, op mijn bijbaan.
Veel begonnen met spelen nadat ze het een keertje zagen.
Daarna maakten we afspraken om is bij die langs te gaan of bij die.
9 van de 10 keer zaten we dan met een man of 6/7 de hele tijd alleen maar kaarten te kijken en te ruilen. De ene haalde weer die kaart naar boven en de andere weer een andere bijzondere. Internet was er amper dus het feitelijk echt zien van de kaart wist je van het bestaan af.
Spelen deden we amper met zo'n groep, dat deden we juist meer als je met z'n 2en was om decks uit te proberen.
Burp
Mijn klasgenoot en goede vriend had toendertijd een abbo op de "Inquest". Een CCG magazine die ook actuele prijzen van kaarten bij hield. Dan hebben we het echt over early 2000.Wii4all schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:42:
[...]
Internet was er amper dus het feitelijk echt zien van de kaart wist je van het bestaan af.
Nu speel ik nog wel eens preconstructed EDH decks als een andere vriend weer eens langskomt. Leuk spelletje blijft het hoor.
@Anoniem: 992889 : Dit verschijnsel heet de oracle text. In oudere edities zijn bepaalde abilities nog helemaal uitgeschreven. Fear en Lifelink zijn daar 2 voorbeelden van. De vuistregel is als volgt: Als 2 kaarten dezelfde (vertaalde) naam hebben doen ze precies hetzelfde, ongeacht welke editie je in je handen heb. Als je wilt weten van een oude kaart wat de moderne equivalent is (dus de moderne regesl) dan zoek je de oracle text op.
Zo staat er op de oude serra angel bijvoorbeeld:
"Flying, Does not need to tap when attacking" (of iets dergelijks) en in de oracle text staat dan "Flying, Vigilance".
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Anoniem: 181786
Cool thanx. Dat is een duidelijk antwoord.Khaine schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 15:32:
[...]
Mijn klasgenoot en goede vriend had toendertijd een abbo op de "Inquest". Een CCG magazine die ook actuele prijzen van kaarten bij hield. Dan hebben we het echt over early 2000.
Nu speel ik nog wel eens preconstructed EDH decks als een andere vriend weer eens langskomt. Leuk spelletje blijft het hoor.
@Anoniem: 992889 : Dit verschijnsel heet de oracle text. In oudere edities zijn bepaalde abilities nog helemaal uitgeschreven. Fear en Lifelink zijn daar 2 voorbeelden van. De vuistregel is als volgt: Als 2 kaarten dezelfde (vertaalde) naam hebben doen ze precies hetzelfde, ongeacht welke editie je in je handen heb. Als je wilt weten van een oude kaart wat de moderne equivalent is (dus de moderne regesl) dan zoek je de oracle text op.
Zo staat er op de oude serra angel bijvoorbeeld:
"Flying, Does not need to tap when attacking" (of iets dergelijks) en in de oracle text staat dan "Flying, Vigilance".
Die kaart heb ik trouwens ook in mijn angel deck haha.
Ik gebruik voor mijn decks de app DelverLens en een ontzettend grote Excel sheet voor de 5000 andere kaarten.Anoniem: 181786 schreef op zondag 30 september 2018 @ 17:38:
Na het spelen van MTG Arena weer de kaarten van zolder getrokken. Aangezien mijn opbergsysteem een schoenendoos was heb ik een tijdje gespendeerd aan het uitzoeken. Hoe houden jullie alles een beetje netjes gesorteerd?Zijn er hier handige opbergsystemen voor?
Zero.
Tip: Vraag een van z'n magic-vrienden of die wil helpen. Als hij een beetje collectie heeft en jij er geen verstand van hebt kun je uren voor niets aan het puzzelen zijn. Er zijn nogal wat kaarten uitgekomenPelox schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 15:53:
Nou vanavond ga ik toch maar eens beginnen met het uitzoeken van de MTG collectie uit de erfenis van mijn broer. Ik heb er 0 verstand van dus zal mij even moeten gaan inlezen de komende tijd. Wie weet zit er nog een pareltje tussen.
Edit: En also ... gecondoleerd.
[ Voor 3% gewijzigd door Khaine op 29-10-2018 23:18 ]
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Gaat best aardig, heb inmiddels zijn Tempest deel verwerkt (zo'n 20% van zijn collectie denk ik). nu de rest nog..Khaine schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 23:17:
[...]
Tip: Vraag een van z'n magic-vrienden of die wil helpen. Als hij een beetje collectie heeft en jij er geen verstand van hebt kun je uren voor niets aan het puzzelen zijn. Er zijn nogal wat kaarten uitgekomen
Gelukkig was hij net zoals ik nogal gestructureerd, dat helpt enorm!
Edit: Thanks, is inmiddels 3 jaar geleden, maar begin nu pas met het uitzoeken van alles.. heeft gewoon tijd nodig.
update 2: vandaag weer een hele boel kaarten ingevoerd, denk dat ik nu op zo'n 75% ben, morgen de laatste loodjes.
[ Voor 25% gewijzigd door Pelox op 30-10-2018 22:59 ]
Zero.
Je kan er zelfs een api key aanvragen en tegen een RESTFUL api aanpraten om je excel sheet in te vullen.
"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live
What is the extent of the changes?Dhrax schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:22:
Mooie tijden, wij zijn gestopt na de card layout aanpassing (early 2000 ?)
We’re giving Magic cards a fresh look and feel. The art and frame will look better. The art and text boxes are being enlarged a little, making it easier to read the power and toughness and card names from across the table. We’ve also enhanced and expanded the color palette. For example, we’ve given the artifact cards a color of their own – a metallic silver. And foil cards have a much richer texture. We’ve paid extreme attention to detail in developing the new card face design.
Volledige artikel
[ Voor 4% gewijzigd door Dwarlorf op 07-12-2018 10:01 ]
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Hangt er van af welk formaat je wilt spelen maar als je competatief wilt gaan spelen ga je veel geld kwijt zijn. Houd er rekening mee dat de prijzen van kaarten ook nogal kunnen fluctueren.Seroczynski schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:06:
Hoi, even kort tussendoor; Hebben jullie tips voor als ik zou willen beginnen met het spelen van Magic offline? Volgens mij zijn er in Arnhem genoeg locaties om te beginnen, maar ik vraag mij nog een beetje af wat het startersbudget moet zijn om een leuk deck te hebben, en wat de langere termijn in petto heeft. Ik heb al tal van dure hobbies en moet daar ook maar eens bij stil gaan staan voordat ik ergens aan begin
Heel algemeen gezegd: Het Standard formaat kan je relatief goedkoop instappen maar het nadeel is dat je jaarlijks van deck moet wisselen omdat kaarten uitroteren, dus jaarlijks geld kwijt aan nieuwe kaarten.
Je kunt wel goedkope decks spelen maar die zijn vaak niet competatief genoeg. Als je op de juiste momenten kaarten die uitroteren kan verkopen (lees voor een hoge prijs) dan kan je de aankoop van nieuwe kaarten daarmee compenseren zeker als je de nieuw uitgebrachte kaarten die in waarde gaan stijgen goedkoop kan inkopen.
Instappen in Modern kost veel meer en als je het juiste deck uitzoekt kan je dat wel lang blijven spelen. Soms ontkom je er niet aan om een aantal nieuwe kaarten te kopen omdat dat je deck beter maakt.
Legacy en Vintage is zo duur daar zou ik niet eens aan beginnen.
Maar eerlijk gezegd zou ik niet aan competatief magic beginnen als je al veel hele dure andere hobbies hebt.
Wat je wel zou kunnen doen is een Commander (ook wel edh deck) in elkaar gaan zetten. Dit is een casual multiplayer formaat. Je speelt dan vooral voor de gezelligheid. Dit kan met goedkope kaarten en dan kan je al naar gelang je uitkomt je deck beter maken .
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Bedankt voor je duidelijke uitleg, heb ik zeker wat aan. Ik denk dat Commander voor mij dan wel het beste is, kan ik vanuit daar altijd nog kijken wat ik wil. Ik zal me eens wat meer gaan inlezen.Dwarlorf schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:25:
[...]
Hangt er van af welk formaat je wilt spelen maar als je competatief wilt gaan spelen ga je veel geld kwijt zijn. Houd er rekening mee dat de prijzen van kaarten ook nogal kunnen fluctueren.
Heel algemeen gezegd: Het Standard formaat kan je relatief goedkoop instappen maar het nadeel is dat je jaarlijks van deck moet wisselen omdat kaarten uitroteren, dus jaarlijks geld kwijt aan nieuwe kaarten.
Je kunt wel goedkope decks spelen maar die zijn vaak niet competatief genoeg. Als je op de juiste momenten kaarten die uitroteren kan verkopen (lees voor een hoge prijs) dan kan je de aankoop van nieuwe kaarten daarmee compenseren zeker als je de nieuw uitgebrachte kaarten die in waarde gaan stijgen goedkoop kan inkopen.
Instappen in Modern kost veel meer en als je het juiste deck uitzoekt kan je dat wel lang blijven spelen. Soms ontkom je er niet aan om een aantal nieuwe kaarten te kopen omdat dat je deck beter maakt.
Legacy en Vintage is zo duur daar zou ik niet eens aan beginnen.
Maar eerlijk gezegd zou ik niet aan competatief magic beginnen als je al veel hele dure andere hobbies hebt.
Wat je wel zou kunnen doen is een Commander (ook wel edh deck) in elkaar gaan zetten. Dit is een casual multiplayer formaat. Je speelt dan vooral voor de gezelligheid. Dit kan met goedkope kaarten en dan kan je al naar gelang je uitkomt je deck beter maken .
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Ter illustratie: Op deze website staan diverse decks en ook hun waarde. Bij benadering want het zijn dollarprijzen en de losse kaartprijzen in de US en Europa verschillen (US vaak duurder).Seroczynski schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:28:
[...]
Bedankt voor je duidelijke uitleg, heb ik zeker wat aan. Ik denk dat Commander voor mij dan wel het beste is, kan ik vanuit daar altijd nog kijken wat ik wil. Ik zal me eens wat meer gaan inlezen.
Als je op die website een formaat en dan in dat formaat een deck hebt geselecteerd staan rechtsboven een aantal deckprijzen voor fysieke kaarten. (De TIX prijzen zijn online prijzen voor digitale kaarten op magic online en die liggen lager.)
Kijk maar eens naar de deckprijzen van decks in diverse formaten, dan krijg je een idee van het relatieve en absolute verschil in deckprijzen.
Als je losse kaartprijzen wil bekijken is in Nederland Magiccardmarket de site voor gangbare prijzen.
Zoek maar eens op de kaart Cavern of Souls en op de kaart Reflector Mage. Beiden worden in een van de meest populaire modern decks van dit moment gespeeld. Dan krijg je een aardig beeld van verschillen in kaartwaardes.
Ben voornamelijk op zoek naar een Tropical Island.