Magic... gathering, anyone?

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 43.312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het understatement was geheel bewust ;)

edit: gratis toegang... dan kom ik misschien wel even kijken. Heb geen tijd om me aan geschedulede events te binden.

[ Voor 60% gewijzigd door Edmin op 28-05-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:14
Ypho schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:17:
[...]

Qua regels is het geen probleem, alleen zijn er een aantal regels gewijzigd (bv legendary rule) en termen hebben soms andere namen ("vroeger" was de kaart Soul Warden bv een "Summon Cleric", en nu een "Creature - Human Cleric". De oude kaarten kun je nog wel gebruiken, maar met de "nieuwe" termen/regels.

De oude kaarten kun je sowieso gebruiken om te spelen in het juiste formaat (Legacy bv), maar niet in Standard.
Ik denk dat ik binnenkort even voor de lol een boosterpack koop van amazon.de. Even de verzameling up-to-date brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:24

Ypho

Allround Nerd

Edmin schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:12:
Lijkt me op zich wel eens leuk om weer eens een keer een toernooitje te bezoeken. Is dat ook op zondag? link?
ErikT738 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:32:
Toernooitje is misschien niet helemaal het goede woord. er zijn al meer dan 3500 mensen ingeschreven.

Op de zondag zijn er wel side events zo te zien.
http://tournamentcenter.eu/news
Er is het hele weekend toernooien (vandaag begonnen, gaat door tot en met zondag). Het hoofdtoernooi (3700+ man) begint zaterdag en loopt door tot zondagavond. Verder zijn er het hele weekend door side events vanaf 10 euro (5 euro tijdens happy-hour).
Ik heb vandaag 4 kleinere toernooitjes gespeeld, en nog wat gewonnen ook :P Main event skip ik, ik ga zondag weer voor de side events en het (grotere) 2HG toernooi.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Trishul schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:04:
[...]

Ik denk dat ik binnenkort even voor de lol een boosterpack koop van amazon.de. Even de verzameling up-to-date brengen.
Ik weet niet of je wel eens hebt gehoord van MagicCardMarket? Ik heb een code gekregen dat je daar 5 euro krijgt als je je aanmeldt. Als je je nou via mij wilt aanmelden, geef ik je die kortingscode wel, voor 5 euro kun je daar wel een gratis booster voor uitzoeken.
ErikT738 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:08:
@ Ypho: volgens mij heb ik van de week toevallig kaarten van je gekocht :p
Lisse? Zou heel goed kunnen, ik verkoop nogal veel :)

[ Voor 19% gewijzigd door Ypho op 29-05-2015 08:40 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:51
Boosters zou ik inderdaad ook eerder via MagicCardmarket bestellen. De recente sets liggen daar meestal rond twee euro per pakje.

Ik kom morgen eigenlijk vooral voor het main event. Als het slecht gaat (of als ik een Tarmogoyf open bij het registreren van de pool) drop ik en ga ik voor de side events.

@ Ypho: Jep, that's me. Bedankt nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 18:46
Ypho schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:32:
Ik heb dozen vol met kaarten over, dit zijn puur commons en uncommons uit de laatste paar sets (KTK, FRF en DTK). Als er spelers zijn die interesse hebben, je mag gratis zo'n doos van me hebben, je betaalt alleen de verzendkosten (of niets als je komt afhalen). Per doos zal het gaan om zo'n 500 commons en 75-100 uncommons.

Ik heb er niets aan, en het zijn alleen commons en uncommons die niet veel waard zijn, maar voor een casual speler wellicht wel leuk zijn om te spelen.

Mocht je interesse hebben, stuur maar even een PBtje.
Je hebt een pb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri_MB
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:18
Ik had al een paar keer gezocht, het verbaasde me al dat ik niets kon vinden over MtG hier. Gelukkig dan toch. We zijn zelf net (weer) begonnen. Typische keukentafelspelers, maar wel met een groep van bijna 10 man. Zijn er nog mensen geweest bij de GP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Yuri_MB schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:27:
Ik had al een paar keer gezocht, het verbaasde me al dat ik niets kon vinden over MtG hier. Gelukkig dan toch. We zijn zelf net (weer) begonnen. Typische keukentafelspelers, maar wel met een groep van bijna 10 man. Zijn er nog mensen geweest bij de GP?
Ik ben 2 dagen op de GP geweest, maar alleen voor de (modern) side events en voor het ruilen. Toch wat leuke deals kunnen maken, kwam overigens met een leuke stapel MM boosters thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri_MB
Hoe werkt zo'n GP precies? Koop je gewoon een kaartje? En wat voor side events zijn er? Ben wel benieuwd. Oh en is het trouwens jaarlijks in utrecht, of was dit een uitzondering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Yuri_MB schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:32:
Hoe werkt zo'n GP precies? Koop je gewoon een kaartje? En wat voor side events zijn er? Ben wel benieuwd. Oh en is het trouwens jaarlijks in utrecht, of was dit een uitzondering?
Het is niet standaard ieder jaar, maar de afgelopen 2 jaar wel. Er is ongeveer iedere week ergens ter wereld een GP. De GP zelf is gewoon gratis inloop, je betaalt voor de events.

Side events verschillen. Er waren bv 8 man on demand events, dus iedere keer als er 8 man is, start een event. Dit gaat het hele weekend door, dus zodra je klaar bent met event X, kun je meteen voor event Y inschrijven.

Ook waren er grotere side events, deze heetten "Star events" uit mijn hoofd. Dit zijn grotere toernooien.

Vrijwel alle events waren in een aantal formaten, Standard, Modern, Legacy, Sealed, Draft en 2HG.

Hier de info van afgelopen GP: http://magic.tournamentcenter.eu/events/790/side-events (de site was overigens al slecht en onoverzichtelijk, maar de nieuwe is niet veel beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Yuri_MB schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:27:
Ja ik was erbij. Ik heb eigenlijk alleen het hoofdtoernooi gespeeld en ben rond half vijf gedropt. We waren toen pas op ronde 4 van de 9... Maar ach, wel mooi met een Cryptic Command naar huis.

Zodra er weer een Grand Prix in Nederland is ga ik me denk wel vol op de side events storten. Met dat punten systeem kon je volgens mij best toffe prijzen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri_MB
Cool, ik denk dat ik volgende keer dat er zoiets is zeker even ga kijken. De website die hierboven staat is helaas niet zo heel erg informatief.. Maar dat gaf Ypho ook al aan.

Misschien binnenkort maar eens meedoen met een FNM in de buurt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Yuri_MB schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:22:
Cool, ik denk dat ik volgende keer dat er zoiets is zeker even ga kijken. De website die hierboven staat is helaas niet zo heel erg informatief.. Maar dat gaf Ypho ook al aan.

Misschien binnenkort maar eens meedoen met een FNM in de buurt :-)
Je kan natuurlijk ook volgende maand aan de prerelease van de nieuwste Magic set meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri_MB
ErikT738 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:56:
[...]

Je kan natuurlijk ook volgende maand aan de prerelease van de nieuwste Magic set meedoen.
Dan ben ik op vakantie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Voor de liefhebbers. Duels of the Planeswalkers 2015 is vandaag 3,39 in de Steam Sale. Erg vermakelijk spel moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:02
Iemand Magic Duals: Origin al gespeeld op de ipad?
Ik kan hem niet draaien op mijn ipad3, aangezien ze alleen 64bit apparaten ondersteunen met deze versie.
Dit zou de opvolger moeten zijn van de jaarlijkse "Dual of the planeswalkers" serie. Het is de bedoeling dat deze versie uitgebreid wordt met extra content en kaarten. Je behoudt de kaarten die je vrij speelt / koopt en bent vrij om daarmee decks te bouwen. Ik zag ergens dat ze 80% van de kaarten uit de nieuwe origins serie erin hebben gestopt en verder aangevuld met kaarten uit oudere series.

Men verwacht dat de steam en Xbox versie 15 juli uitkomt. Je kunt echter niet cross platform spelen en je kaarten / progressie wordt niet gesynchroniseerd tussen verschillende platformen (behalve waarbij je dezelfde game centre account hebt, zoals op je iphone en ipad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Ik heb jaaaaren geleden veel magic gespeeld (van de Revised tot Ice Age en net wat daarna).
Nu zijn vriendinlief en ik de laatste tijd redelijk into boardgames en ik dacht er aan om een setje Duel Decks te kopen. Omdat ik niet heel erg goed kan kiezen dacht ik dat misschien de Duel Decks Anthology te kopen. Wel weer wat duurder, maar je krijgt er meteen 8 decks voor, wat op lange termijn wat variatie geeft.

Iemand hier iets over te zeggen? Overkill, goeie koop, meh, koop gewoon een paar losse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

SndBastard schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 21:41:
Ik heb jaaaaren geleden veel magic gespeeld (van de Revised tot Ice Age en net wat daarna).
Nu zijn vriendinlief en ik de laatste tijd redelijk into boardgames en ik dacht er aan om een setje Duel Decks te kopen. Omdat ik niet heel erg goed kan kiezen dacht ik dat misschien de Duel Decks Anthology te kopen. Wel weer wat duurder, maar je krijgt er meteen 8 decks voor, wat op lange termijn wat variatie geeft.

Iemand hier iets over te zeggen? Overkill, goeie koop, meh, koop gewoon een paar losse?
De Duel Decks zijn op zich leuk, qua prijs (80-90 euro) redelijk te doen. Het leuke daarvan is dat je per deck een thema hebt (Elves, Goblins, of een Planeswalker).

Als alternatief zou je bijvoorbeeld ook kunnen kijken naar Clash Packs of Intro Packs. Clash Packs is net als een Duel Deck een set van twee complete decks, maar dan met nieuwere kaarten en kaarten met alternate art. (De laatste versie van het Clash Pack kost ongeveer 20 euro SRP, en qua kaartwaarde kom je daar dik overheen).

De Intro Packs zijn ook complete decks, alleen zijn de kaarten iets minder goed, maar daar zitten twee boosters per deck erbij om het deck aan te passen. Iedere uitbreiding worden er een aantal intro packs gemaakt die draaien om een kaart uit die serie, dus hierin zie je ook relevante kaarten van dat moment.

Ik weet niet of je een spellenwinkel in de buurt hebt die MTG verkoopt? Vaak kun je daar langs gaan om een gratis "minideck" te halen. Die worden vanuit Wizards gesponsord om nieuwe spelers te krijgen. Dit is niet iets heel bijzonders verder, maar altijd leuk om te krijgen :)

Qua prijs zul je per deck ongeveer even veel kwijt zijn (10 euro per deck).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Misschien ook leuk voor alle tweakers hier die wel van een kaartspel houden; Op de Ipad is de nieuwe Duels of the Planeswalkers game, genaamd Origins uit. Als het goed is volgt een release op PC en andere platforms later deze maand. Ik heb 'm zelf nog niet gespeeld maar ik hoop dat ze dit keer wel een tof product afleveren. Duels 2015 was niet om over naar huis te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:56

Shabbaman

Got love?

ErikT738 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:05:
Misschien ook leuk voor alle tweakers hier die wel van een kaartspel houden
Die vind je echt niet in een Magic-topic hoor.
Ypho schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 09:00:
Als alternatief zou je bijvoorbeeld ook kunnen kijken naar Clash Packs of Intro Packs..
Van deze opties lijken de Clash packs me eigenlijk de beste waarde bieden. Tenzij je die anthology set graag wil hebben als verzamelaar ofzo.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
Magic Duels Origins app is vanaf nu beschikbaar op de nieuwste i-devices en pc (steam) Xbox-versie zou 31-7 moeten uitkomen.

Meer info: http://magic.wizards.com/en/content/magic-duels-download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Shabbaman schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:43:
[...]
Van deze opties lijken de Clash packs me eigenlijk de beste waarde bieden. Tenzij je die anthology set graag wil hebben als verzamelaar ofzo.
Klopt ja. De MSRP is zo'n 20 euro dacht ik, en daar kom je al boven met alleen Windswept Heath, Collected Company en Siege Rhino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JulesvH schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:52:
Magic Duels Origins app is vanaf nu beschikbaar op de nieuwste i-devices en pc (steam) Xbox-versie zou 31-7 moeten uitkomen.

Meer info: http://magic.wizards.com/en/content/magic-duels-download
Ik heb hem gisteren gedownload. Hiervoor ook altijd Dotp gespeeld vanaf 2012 ofzo t/m 2015.
Samen met een vriend de eerste Story gespeeld (lees, tutorial) en ik had aan het einde 315 gold, hij 265.
Nog wat buggy dus. Kon ook (nog) niet verder in de Story mode.
Hoop snel op een update, want het ziet er veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
Ja, er zijn nog wel wat bugs. Verschil in gold kan komen doordat hij niet alle Skill Quests doorlopen heeft. Ergens in het menu (volgens mij bij help) kun je die nog opnieuw doen, mocht je de gold-reward er nog niet voor gekregen hebben)
Om verder te kunnen met Story Mode na de eerste planeswalkers moet je in de store je gratis starter box unlocken. Battle mode ingaan, met de linkse deck builder een deck bouwen en dan een potje tegen de ai spelen. Vervolgens kun je verder met Story Mode.
Die deck builder heb je ook nodig als je Daily Quests wilt halen. Dit gaat nog niet met de expert deck builder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Voor de mensen die nog een papieren verzameling hebben (zoals ik). Ik heb een tool gemaakt waarbij je precies kan bijhouden welke kaarten je hebt (en vooral waar). Je kunt je decks invoeren en die van anderen bekijken, en per deck zien welke kaarten je nog mist.

Het tooltje is gratis, en ben nog druk bezig met development, maar de eerste versie draait en is stabiel, te vinden op www.planeswalkersguide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bateau
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-09 12:34
Ypho schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:49:
Voor de mensen die nog een papieren verzameling hebben (zoals ik). Ik heb een tool gemaakt waarbij je precies kan bijhouden welke kaarten je hebt (en vooral waar). Je kunt je decks invoeren en die van anderen bekijken, en per deck zien welke kaarten je nog mist.

Het tooltje is gratis, en ben nog druk bezig met development, maar de eerste versie draait en is stabiel, te vinden op www.planeswalkersguide.com
Ziet er goed uit. Vooral het overzicht van coverage videos is fijn :)

Ik heb mijn verzameling al in een andere tool staan (DeckedBuilder). Kan ik ook (bv via CSV) een bulk upload doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Bateau schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:56:
[...]

Ziet er goed uit. Vooral het overzicht van coverage videos is fijn :)

Ik heb mijn verzameling al in een andere tool staan (DeckedBuilder). Kan ik ook (bv via CSV) een bulk upload doen?
Ik ben bezig met de ontwikkeling van import vanaf andere websites, maar die verschillen van formaat. Kun jij een voorbeeld geven hoe het formaat van DeckedBuilder eruit ziet? Dat kan ik vrij eenvoudig inbouwen denk ik. Ik ben nu aan het testen via Deckbox.org, dat werkt al vrij goed.

/edit3: Ik heb de tweede optie (CSV) geimplementeerd in de website

/edit2 in de applicatie dit gevonden (CSV)
Total Qty,Reg Qty,Foil Qty,Card,Set,Mana Cost,Card Type,Color,Rarity,Mvid,Single Price,Single Foil Price,Total Price,Price Source,Notes
8,8,0,Academy Researchers,Tenth Edition,1UU,Creature - Human Wizard,Blue,Uncommon,132072,0.12,0.00,0.96,tcglo,
3,3,0,Academy Ruins,Modern Masters,,Legendary Land,Land,Rare,370424,11.00,0.00,33.00,tcglo,
2,2,0,Academy Raider,Magic 2014 Core Set,2R,Creature - Human Warrior,Red,Common,370735,0.03,0.00,0.06,tcglo,

/edit ik heb dit gevonden, is dit wat je bedoelt?
4 Fresh Meat [New Phyrexia]
2 Lost Leonin [New Phyrexia]
4 Bludgeon Brawl [New Phyrexia]
...etc

[ Voor 47% gewijzigd door Ypho op 10-08-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bateau
Ypho schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:59:
[...]

...
/edit3: Ik heb de tweede optie (CSV) geimplementeerd in de website
...
Top dit werkt _/-\o_ .

Ik krijg een aantal foutmeldingen:
  • Voor alle kaarten met AE(ther) (We can't find the card AEther Spellbomb)
  • Voor alle dubbele kaarten (We can't find the card Alive // Well)
  • En voor Timeshifted en Conspiracy kaarten (
    We can't find the expansion Time Spiral ""Timeshifted"" for the card ...
    We can't find the expansion Magic: The Gathering-Conspiracy for the card ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Bedankt voor de reply. Ik ga er zsm mee aan de slag.
Bateau schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:01:
[...]
Voor alle kaarten met AE(ther) (We can't find the card AEther Spellbomb)
Ik zet dit op het lijstje, ik moet even kijken of het om AE gaat of het Æ-karakter, hier zal de verwarring inzitten.
Voor alle dubbele kaarten (We can't find the card Alive // Well)
Dit is bekend, dit moet ik nog even aanpassen, hij ziet nu de kaarten los (kaart Alive en kaart Well)
En voor Timeshifted en Conspiracy kaarten (
We can't find the expansion Time Spiral ""Timeshifted"" for the card ...
We can't find the expansion Magic: The Gathering-Conspiracy for the card ...)
Zal ik ook eens naar kijken, voor Timeshifted kaarten is de set nog steeds Time Spiral, dit moet ik even filteren, en voor Conspiracy gebruikt Decked Builder denk ik een andere naam dan de naam van Wizards, zal ik ook even filteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bateau
Ypho schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:13:

[...]

Ik zet dit op het lijstje, ik moet even kijken of het om AE gaat of het Æ-karakter, hier zal de verwarring inzitten.
Is iets van Decked Builder inderdaad. De app haalt ook nooit de prijzen op van kaarten met Æ-karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:29

Khaine

Python liefhebber

Ik ga een boosterstop invoeren. 6 boosters gekocht, volgens nedermagic is de duurste kaart 0,60 euro waard :P

Had eigenlijk al een boosterstop ingevoerd toen invasion uitkwam, maar dacht dat ik wel wat geluk zou hebben.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri_MB
Voor mensen die Magic willen leren spelen is dit misschien wel een leuk Youtube-kanaal:

Day [9] Spellslingers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Zo, op castlefest weer paar potjes gespeeld. Maar wat een power creep zeg.. Blijf het jammer vinden dat oude kaarten gewoon nutteloos zijn gemaakt (commercieel gezien, compleet te begrijpen). Nu wel gelukkig een duel deck gekocht met planewalkers, en duel deck zonder Planewalkers, dus het plezier gaat er niet minder om worden.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
corset schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:31:
Zo, op castlefest weer paar potjes gespeeld. Maar wat een power creep zeg.. Blijf het jammer vinden dat oude kaarten gewoon nutteloos zijn gemaakt (commercieel gezien, compleet te begrijpen). Nu wel gelukkig een duel deck gekocht met planewalkers, en duel deck zonder Planewalkers, dus het plezier gaat er niet minder om worden.
In de Draft op vrijdag of zaterdag toevallig? Dan zouden we best tegen elkaar gespeeld kunnen hebben.

En de power creep valt over het algemeen wel mee. Het is meer zo dat creatures sterker zijn geworden terwijl de kracht van spells is bijgesteld. Zo is bijvoorbeeld Counterspell sterker dan alle counters die de afgelopen jaren zijn geprint en hoef je ook geen Swords to Plowshares in recente sets te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
hold the lines, is gewoon bizar sterk bijvoorbeeld tov Ice Age etc :)

(Hold the Lines is een +7/+7 for all blocking creatures voor CWW) (1x colorless, 2x white)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Hold the Line is gebaseerd op Righteousness (+7/+7 voor één blocker voor W) uit Alpha. Verder is de kaart alleen in heel specifieke situaties echt sterk (meerdere aanvallers zonder evasion, meerdere blockers).

Overigens is de set waar Hold the Line voor het eerst in voorkwam intussen ook al meer dan tien jaar oud :^)

Spelen er hier nog mensen de nieuwe Duels Origins game? Ik begin nu eindelijk hier en daar wat leuke kaartjes open te maken. Nog weinig goede rares en mythics maar wel mooi een playset Grasp of the Hieromancer. Ik heb wel het idee dat het hele Quest systeem nog vol bugs zit. Ik krijg i.i.g. niet dagelijks een nieuwe quest en het blijft ook een beetje vreemd dat zelfgemaakte decks niet meetellen voor het volbrengen van quests. Verder is het ook een beetje lame dat die "Community Quests" gewoon door blijven lopen terwijl ze al lang volbracht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikT738 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:05:
Hold the Line is gebaseerd op Righteousness (+7/+7 voor één blocker voor W) uit Alpha. Verder is de kaart alleen in heel specifieke situaties echt sterk (meerdere aanvallers zonder evasion, meerdere blockers).

Overigens is de set waar Hold the Line voor het eerst in voorkwam intussen ook al meer dan tien jaar oud :^)

Spelen er hier nog mensen de nieuwe Duels Origins game? Ik begin nu eindelijk hier en daar wat leuke kaartjes open te maken. Nog weinig goede rares en mythics maar wel mooi een playset Grasp of the Hieromancer. Ik heb wel het idee dat het hele Quest systeem nog vol bugs zit. Ik krijg i.i.g. niet dagelijks een nieuwe quest en het blijft ook een beetje vreemd dat zelfgemaakte decks niet meetellen voor het volbrengen van quests. Verder is het ook een beetje lame dat die "Community Quests" gewoon door blijven lopen terwijl ze al lang volbracht zijn.
Ik speel de nieuwe Duels game nu 2 weken. Inmiddels 10 boosters open kunnen maken en 2 Planeswalkers gescoord (rood en blauw). Verder echt nog te weinig kaarten om een echt solide deck te maken.
Helaas zijn de Quests inderdaad nog buggy. Hopelijk komt er morgen een patch waarin dit gefixt wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Zoals Erik al zegt,
ErikT738 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:40:
[...]
Het is meer zo dat creatures sterker zijn geworden terwijl de kracht van spells is bijgesteld.
Ik heb nog een playset Erhnam Djinns die echt al jaren geen drol meer waard zijn, maar die in mijn Vise Age deck toch de meeste waarde vertegenwoordigden (nu zijn dat de Taiga's, dus ik ben wel aardig gecompenseerd). Een aantal jaar (10?) geleden is Wizards tot de conclusie gekomen dat de CMC van creatures niet in verhouding staan tot die van andere spells. Waar je vroeger blij was als P/T gelijk was aan CMC, krijg je nu een P/T meer en daarnaast nog een extra ability. Of twee. Speelbare creatures uit oudere sets zijn er niet veel meer, helaas. Er worden wel eens kaarten herdrukt, en vaak is dat een teleurstelling (zoals eerdergenoemde djinn).

Ga je echter kijken naar andere soorten kaarten, dan is er veel minder sprake van power creep. Sommige effecten worden sterker, maar belangrijke effecten zoals removal, card draw, counters, snelle mana en reanimatie zijn tegenwoordig een stuk slechter en/of duurder.

Nu is het wel zo dat als je bijvoorbeeld alleen kijkt naar alle witte instants uit Ice Age dat inderdaad alleen Swords to Plowshares beter is dan die kaart die jij noemt. Oude sets zitten echt vol met onspeelbare bagger.

[ Voor 3% gewijzigd door Shabbaman op 24-08-2015 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:25
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:30:
[...]

Ik speel de nieuwe Duels game nu 2 weken. Inmiddels 10 boosters open kunnen maken en 2 Planeswalkers gescoord (rood en blauw). Verder echt nog te weinig kaarten om een echt solide deck te maken.
Helaas zijn de Quests inderdaad nog buggy. Hopelijk komt er morgen een patch waarin dit gefixt wordt..
Ik speel het nu ook een tijdje . Heb nu bijna alle kaarten. Kwam er laatst aachter dat je bij de skills quests ook nog munten kon verdienen.

Ik speel momenteel met een W bijna creature only deck, het werkt verbazingwekkend goed. Meestal win ik rond turn 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

General_Snuss schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:27:
[...]

Ik speel het nu ook een tijdje . Heb nu bijna alle kaarten. Kwam er laatst aachter dat je bij de skills quests ook nog munten kon verdienen.

Ik speel momenteel met een W bijna creature only deck, het werkt verbazingwekkend goed. Meestal win ik rond turn 5.
Al bijna alle kaarten.. hoe doe je dat :9~ Elke dag de daily's en verder farmen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:54:
[...]

Al bijna alle kaarten.. hoe doe je dat :9~ Elke dag de daily's en verder farmen ?
Yep, ik heb een red/white farm deck waarmee ik de computer vrij snel versla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

General_Snuss schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:06:
[...]

Yep, ik heb een red/white farm deck waarmee ik de computer vrij snel versla.
Aha, en dan pak je iedere win 15 gold natuurlijk.Slim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:57:
[...]

Aha, en dan pak je iedere win 15 gold natuurlijk.Slim!
Klopt, de versus battles duren te lang. Ik kan nu nog maar 11 boosters kopen.

Ik heb in dat RW deck zitten.

twin bolt
fiery impulse
flaring flamekin
avaricious dragon
infectious bloodlust
call of the full moon
reprisal
act of treason
chandra
inferno fist
nimbus wings
ember hauler
abbot of keral keep
topan freeblade
goblin arsonist
goblin glory chaser
kytheon
20 land

Er zijn nog wel een paar kaarten die erg goed werken in dat deck, verhoudingen moet je zelf naar kijken met wat je hebt en werkt. Belangrijk is maar 20 land, soms gaat dat fout al heb ik meerdere keren gewonnen met maar 1 of 2 landjes in play. Flaring flame-kin is erg goed om het af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Leuk! Ik ga het eens proberen zodra ik terug ben van vakantie. Wordt tijd dat ik weer wat overzicht op de collectie houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Edmin schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:23:
[...]

Leuk! Ik ga het eens proberen zodra ik terug ben van vakantie. Wordt tijd dat ik weer wat overzicht op de collectie houd.
Was ook precies mijn idee toen ik het ontwikkelde :) Ik hoor graag je ervaringen (en/of verbeterpunten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

General_Snuss schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:47:
[...]

Klopt, de versus battles duren te lang. Ik kan nu nog maar 11 boosters kopen.

Ik heb in dat RW deck zitten.

*knip*

Er zijn nog wel een paar kaarten die erg goed werken in dat deck, verhoudingen moet je zelf naar kijken met wat je hebt en werkt. Belangrijk is maar 20 land, soms gaat dat fout al heb ik meerdere keren gewonnen met maar 1 of 2 landjes in play. Flaring flame-kin is erg goed om het af te maken.
De versus battles kunnen inderdaad lang duren. Al merk ik vaak vrij snel of ik ga winnen of niet. Helaas zijn ze noodzakelijk voor de daily's. Heb overigens al een paar dagen geen nieuwe quests gekregen :(

Zal komend weekend er eens induiken, bedankt voor je input in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi je bent op de goeie weg, momenteel wel nog te beperkt voor mij.
Voordeel is dat het online werkt, dus van overal benaderbaar.

Zelf heb ik jaren Magic Suitcase gebruikt, maar aangezien dit al jaren niet meer geupdate wordt,
ben ik recentelijk ovegergeschakeld op Magic Album
Deze app is portable, gemakkelijk om kaarten toe te voegen en met prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:51:
[...]

Mooi je bent op de goeie weg, momenteel wel nog te beperkt voor mij.
Voordeel is dat het online werkt, dus van overal benaderbaar.

Zelf heb ik jaren Magic Suitcase gebruikt, maar aangezien dit al jaren niet meer geupdate wordt,
ben ik recentelijk ovegergeschakeld op Magic Album
Deze app is portable, gemakkelijk om kaarten toe te voegen en met prijzen.
Kun je eens aangeven wat je nu mist in mijn applicatie? Dan kan ik eens kijken of dit makkelijk toe te voegen is in een volgende versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000

Geckoo

Good news, everyone!

Prijzen toevoegen (Van magic cardmarket)
foils weg halen bij series waar dit sowieso niet is.
bij resultaat meer dan 10 enteries (25/50/100)

maar ik had dit topic nog helemaal niet gezien... meende dat er wel een ander topic was maar die is een beetje uitgestorven. ..

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 21:48

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik moet zeggen dat ik Magic Duels pittig vind. Ik heb de vorige 5 delen met (heel) veel plezier gespeeld maar moet zeggen dat deze versie het erg lastig maakt om een goed deck in elkaar te zetten zonder geld uit te geven.
De vorige versies hadden een vrij duidelijke prijsstelling van ca. 10 euro, nu wordt je gedwongen om of eindeloos te grinden, of om 25 dollar uit te geven om iig een redelijke set kaarten te unlocken.

Neemt niet weg, verder prima spelletje, ik vermaak me er wel mee. Speel verder geen Magic offline maar dit kan me wel bekoren.

Verwijderd

IceStorm schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:56:
Ik moet zeggen dat ik Magic Duels pittig vind. Ik heb de vorige 5 delen met (heel) veel plezier gespeeld maar moet zeggen dat deze versie het erg lastig maakt om een goed deck in elkaar te zetten zonder geld uit te geven.
De vorige versies hadden een vrij duidelijke prijsstelling van ca. 10 euro, nu wordt je gedwongen om of eindeloos te grinden, of om 25 dollar uit te geven om iig een redelijke set kaarten te unlocken.

Neemt niet weg, verder prima spelletje, ik vermaak me er wel mee. Speel verder geen Magic offline maar dit kan me wel bekoren.
Klopt, je zult wel eerst wat moeten grinden om packs te kopen. Dat was in de vorige versie(s) eigenlijk niet anders; toen moest je de campaign grinden om boosters vrij te spelen.
Ik ben nu 3 weken bezig en zo'n 20 packs open gemaakt met een uurtje spelen per dag gemiddeld.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 21:48

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:15:
Klopt, je zult wel eerst wat moeten grinden om packs te kopen. Dat was in de vorige versie(s) eigenlijk niet anders; toen moest je de campaign grinden om boosters vrij te spelen.
Half mee eens, in de vorige versie had je VEEL sneller toegang tot alle kaarten en begon je iig nog met een compleet deck dat redelijk te gebruiken was. Nu is het online kansloos om een deck te spelen waarbij je pas op een kwart bent met unlocken.
Geeft verder niks, game is gratis, leuk en ik heb niks tegen wat potjes vs. AI.

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:06
Ik speel nu inmiddels dit deck op Legacy niveau:

Main deck
  • Artifacts:
  • 1x Batterskull
  • 2x Sensei's Divining Top
  • 1x Sword of Fire and Ice
  • 1x Umezawa's Jitte
  • Creatures
  • 3x Dark Confidant
  • 3x Deathrite Shaman
  • 3x Stoneforge Mystic
  • 3x Tarmogoyf
  • Enchantment
  • 2x Bitterblossom
  • Instant
  • 4x Abrupt Decay
  • 4x Swords to Plowshares
  • Lands
  • 2x Bayou
  • 2x Forest
  • 3x Marsh Flats
  • 2x Plains
  • 1x Savannah
  • 2x Scrubland
  • 4x Swamp
  • 3x Verdant Catacombs
  • 3x Wasteland
  • Planeswalkers
  • 2x Liliana of the Veil
  • Sorcery
  • 3x Hymn to Tourach
  • 3x Lingering Souls
  • 3x Thoughtseize
Sideboard
  • Artifact
  • 2x Relic of Progenitus
  • Creature
  • 2x Ethersworn Cannonist
  • 2x Spirit of the Labyrinth
  • Enchantment
  • 2x Pernicious Deed
  • 1x Runed Halo
  • Instant
  • 2x Golgari Charm
  • 2x Surgical Extraction
  • Sorcery
  • 1x Maelstrom Pulse
  • 1x Slaughter games
Ben alleen nog niet helemaal tevreden over mijn sideboard. Misschien dat de slaughter games weg kan, en daarvoor iets anders in de plaats? Ben sowieso nu ook aan het kijken of ik de switch kan maken naar Maverick maar die Gaea's Cradle is zo verrekte duur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Heb je een hekel aan complete playsets ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

1 op 15 of 1 op 20 is niet zo'n groot verschil.. Maar als je daarmee wel een extra kaart er in kan doen, kan het handig zijn.

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
Shabbaman schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 06:54:
Heb je een hekel aan complete playsets ofzo?
Haha nu je het zegt valt het me op dat bijna alle kaarten er 3 of minder inzitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Voor de liefhebbers. Gisteren is het WK Magic begonnen. Ik heb de video's van ronde 1 t/m 7 (draft/modern) op www.planeswalkersguide.com toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:46
Hey tweakers,

Een aantal maanden geleden is mijn broer overleden en 1 van de dingen die hij heeft achtergelaten zijn zijn card games waaronder een heleboel magic kaarten. Ik ben totaal niet bekend met magic.. ik ken het wel maar weet er dus verder niks van af. Nu ben ik benieuwd naar de waarde van zijn decks.. wat is de meest handige manier om hier achter te komen?

Alvast bedankt!

Hij heeft ook nog kaarten van star trek, babylon 5 etc dus als iemand daar iets van weet hoor ik het ook graag :)

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
Pelox schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:52:
Hey tweakers,

Een aantal maanden geleden is mijn broer overleden en 1 van de dingen die hij heeft achtergelaten zijn zijn card games waaronder een heleboel magic kaarten. Ik ben totaal niet bekend met magic.. ik ken het wel maar weet er dus verder niks van af. Nu ben ik benieuwd naar de waarde van zijn decks.. wat is de meest handige manier om hier achter te komen?

Alvast bedankt!

Hij heeft ook nog kaarten van star trek, babylon 5 etc dus als iemand daar iets van weet hoor ik het ook graag :)
Handigste is denk ik een lijstje maken of foto's van de kaarten :) ik kan je eventueel wel helpen met de waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Pelox schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 21:52:
Hey tweakers,

Alvast bedankt!

Allereerst gecondoleerd. Naast familie verliezen is altijd naar.

Dat gezegd hebbende, als je niets van Magic af weet en het is een grote collectie is het lastig om de dure kaarten er uit te plukken. Je zou inderdaad foto's kunnen maken maar dat is onbegonnen werk als je een forse hoeveelheid hebt. Misschien is het handig om een bekende of goede vriend van je broer uit te nodigen die het ook speelde. Hij/zij kan je met een beetje geluk al op weg helpen. Er zijn tal van websites waar je de kaart in kunt tikken en de verkoopwaarde kunt achterhalen. Heel soms wil een lokale winkel je wel eens op weg helpen met dit soort dingen.

Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Bedankt voor de snelle reacties! Ik denk dat ik maar eerst ga beginnen met een lijst van alle kaarten en daarna kaart voor kaart uitzoeken denk ik..?

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Iemand ervaring met een magic app/deck bulder? Is dat iets om het te archiveren?

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Let op de kaarten welke het waardevolst zijn dat het logootje goud gekleurd is.
Om hoeveel kaarten gaat het?

Via magiccardmarket.eu kan je de kaarten taxeren.

Nedermagic.nl kan je ook gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Oude sets hebben nog geen gekleurde logo's, en aangezien hij ook Star Trek en B5 (niks waard trouwens, vziw) speelde was hij al een tijd bezig met z'n hobby. Het lijkt me ook niet gek dat je vrij oude kaarten tegenkomt.

Gecondoleerd trouwens.

[ Voor 14% gewijzigd door Shabbaman op 07-10-2015 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Gaat om heel veel kaarten.. 1 grote map met meerdere sets en meerdere kaarten per hoesje, een kleiner mapje met meerdere sets en daarnaast nog een zak vol kaarten.

Naast star trek en babylon 5 heb ik ook nog vrij veel DC overpower kaarten.

Alles zit trouwens netjes in mapjes dus niet los door elkaar of zo.

[ Voor 12% gewijzigd door Pelox op 07-10-2015 09:17 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
Pelox schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:14:
Gaat om heel veel kaarten.. 1 grote map met meerdere sets en meerdere kaarten per hoesje, een kleiner mapje met meerdere sets en daarnaast nog een zak vol kaarten.

Meestal als je wat foto's maakt van de map met kaarten kan je redelijk gauw zien of er echt iets tussenzit of niet. Meeste kaarten die echt duur zijn, zijn bekend onder spelers.
Meestal worden de goedkopere kaarten in BULK verkocht dus krijg je er veel minder voor.

Gecondoleerd trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Pelox schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:14:

Alternatief is om bij 1 van ons een keer langs te gaan. Neem aan dat de meeste van ons niet te beroerd zijn om dit een avondje met je door te nemen, gezien de omstandigheden?

Als je in de buurt van dordt woont en toevallig geen haast hebt zou je bij mij ook langs kunnen hoppen een keer.

Overigens heb ik alleen kaas gegeten van magic, de rest is mij niet bekend en kan ik je ook niet bij helpen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Khaine schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:16:
[...]

Alternatief is om bij 1 van ons een keer langs te gaan. Neem aan dat de meeste van ons niet te beroerd zijn om dit een avondje met je door te nemen, gezien de omstandigheden?

Als je in de buurt van dordt woont en toevallig geen haast hebt zou je bij mij ook langs kunnen hoppen een keer.

Overigens heb ik alleen kaas gegeten van magic, de rest is mij niet bekend en kan ik je ook niet bij helpen helaas.
Dank voor het aanbod. Een vriend van mijn broer komt binnenkort helpen dus het is niet nodig. Volgens mij valt het wat betreft waarde ook wel mee en misschien verdeel ik de kaarten onder zijn mtg-vrienden.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Pelox schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:15:
[...]

Dank voor het aanbod. Een vriend van mijn broer komt binnenkort helpen dus het is niet nodig. Volgens mij valt het wat betreft waarde ook wel mee en misschien verdeel ik de kaarten onder zijn mtg-vrienden.
Groot gelijk en succes daarmee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Kan ik nog mensen blij maken met een paar dozen commons/uncommons? Voornamelijk uit BFZ, maar ook nog wat uit de voorgaande blocks? Ik heb nog ongeveer 20 dozen over (met 600-700 c/uc). Hierin zitten niet waardevolle kaarten, maar wel leuk voor casual play of om series compleet te maken.

Ik hoef er niets voor te hebben, je hoeft mij alleen de verzendkosten te betalen (of afhalen, dan kost het je niets ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Even een iets minder fijn bericht en een long shot om hier te posten, maar niet geschoten is altijd mis.

Een goede vriend van mij is afgelopen weekend op de Magic GP Brussel geweest, daar zijn twee van zijn decks gestolen (met een totale waarde rond de 2000 euro). Deze decks zitten vol met unieke gealterde kaarten, full art geschilderd etc.

Het is dus vrij lastig om deze kaarten te verkopen, aangezien ze uniek zijn en veel winkels die op de GP aanwezig waren op de hoogte zijn. We proberen zelf ook websites als MP in de gaten te houden of we iets tegenkomen. Mocht toevallig iemand iets tegenkomen, zouden we het op prijs stellen als je het wilt laten weten. Zie hieronder een indicatie van de kaarten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IycLlJC.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JJzHsBN.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Ypho op 16-11-2015 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Dat is zuur idd! Ik houd mijn ogen open in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ypho schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:34:
[...]

Was ook precies mijn idee toen ik het ontwikkelde :) Ik hoor graag je ervaringen (en/of verbeterpunten)
Zo... net pas een account aangemaakt. Ziet er gelikt uit allemaal. Excel-export, storage locations. Schaalt ook mobiel prima. Vanavond maar eens wat kaarten in de db zetten!

edit: done!
Werkt makkelijk en snel. Paar kleine bugjes gezien. PM me maar als je wil dat ik ze doorgeef :)

[ Voor 12% gewijzigd door Edmin op 21-11-2015 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:04
Misschien een long shot maar goed.

Zijn er hier ook mensen uit de omgeving Roermond die nog magic spelen??
Ik (en nog wat vrienden) zijn altijd opzoek om de spelergroep verder uit te breiden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de PC versie een beetje interresant om wat bekender met het spel te worden alvorens je in real life enkele potjes gaat spelen bij de lokale gamewinkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Welke pc versie bedoel je dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 20:44:
Welke pc versie bedoel je dan precies?
De nieuwste op steam die gratis te spelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Volgens mij is dat aardige gateway drugs om je aan The Real Thing te laten wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shabbaman schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:51:
Volgens mij is dat aardige gateway drugs om je aan The Real Thing te laten wennen.
Heb idd het spelletje gespeeld en het laat je langzaam wennen aan alle spelregels.
Afgelopen week voor het eerst een potje Magic gespeeld (wel in het echt) en dat beviel me wel. Deed me erg terugdenken aan Star Wars CCG waar ik op zolder nog een doos van heb.

Iig leuk genoeg om langs een spellenwinkel te lopen aangezien ik vandaag toch in de stad was. Had ooit eens 2 core sets gratis gekregen (tenth edition) en nu dus een Oath of the Gatewatch intro pack bijgekocht. De nieuwe kaarten zien er een stuk indrukwekkender uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Flix83 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:50:

Ik (en nog wat vrienden) zijn altijd opzoek om de spelergroep verder uit te breiden.....
Ik speel soms wel.
Kom wel uit de buurt

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:37:
[...]

Heb idd het spelletje gespeeld en het laat je langzaam wennen aan alle spelregels.
Afgelopen week voor het eerst een potje Magic gespeeld (wel in het echt) en dat beviel me wel. Deed me erg terugdenken aan Star Wars CCG waar ik op zolder nog een doos van heb.

Iig leuk genoeg om langs een spellenwinkel te lopen aangezien ik vandaag toch in de stad was. Had ooit eens 2 core sets gratis gekregen (tenth edition) en nu dus een Oath of the Gatewatch intro pack bijgekocht. De nieuwe kaarten zien er een stuk indrukwekkender uit. :)
Er heeft een enorme power-creep plaats gevonden tussen de "oudere" en "nieuwere" sets. Dat had mij ook te pakken ineens. Ook een sloot aan nieuwe mechanics en termen voor abilities die "vroeger" op de kaart uitgeschreven stonden (fear / vigilance / etc.).

Fyi: Ik speel sinds ice age en ben gestopt rond Invasion. Opgepakt rond Zendikar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flix83 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:50:

Hier een speler uit omg. venlo met een auto.
Zoek zelf ook een nieuw groepje mensen om regelmatig wat potjes mee te spelen
Clavat schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:43:
[...]

Ik speel soms wel.
Kom wel uit de buurt
misschien af en toe eens zin om een potje te spelen dan ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 20:09:
[...]

[...]

Natuurlijk alleen al een tijd niet meer gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clavat schreef op zondag 24 januari 2016 @ 23:01:
[...]

Natuurlijk alleen al een tijd niet meer gedaan
dat mag de pret toch niet drukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Helaas allemaal uit de buurt. Ik kom letterlijk vanuit de andere (uit)hoek van NL ten opzichte van Limburg, Den Helder :) (al spelen we wel regelmatig, iedere vrijdag casual en soms op dinsdag/donderdag competitive toernooitjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix83
Clavat schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:43:
[...]

Ik speel soms wel.
Kom wel uit de buurt
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 20:09:
[...]

[...]

Misschien moeten we dat dan maar eens doen.....
We spelen sowieso elke maandag in Roermond..... Formaat wisselt elke week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
Flix83 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:08:
[...]

[...]

Misschien moeten we dat dan maar eens doen.....
We spelen sowieso elke maandag in Roermond..... Formaat wisselt elke week
Spelen jullie daar bij iemand thuis of in een store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix83
Clavat schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:11:

Spelen jullie daar bij iemand thuis of in een store?
Bij iemand thuis. Ik heb wel mijn eigen winkel maar heb geen speelruimte.
je kan je ook aanmelden op facebook bij magic Roermond. :) (https://www.facebook.com/groups/MagicRoermond/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:17

Auredium

Informaticus Chaoticus

Hier iemand uit omgeving Roermond. Wij spelen iedere Vrijdag EDH op wisselende locaties (zeg maar iedere keer bij iemand anders van de groep) Maar met 6 tot 8 man zit onze groep al aardig vol. We kunnen inmiddels al mini-tournooitjes houden. :+

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb sinds '99 volgens mij niet meer gespeeld, maar kwam bij het opruimen van de zolder een berg kaartjes tegen, allemaal als nieuw en veel in insteekhoesjes. De kans dat ik ooit nog ga spelen is nihil, heeft iemand tips voor eventuele verkoop?

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Dat hangt er vanaf hoeveel tijd je er zelf in wil steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

GSX-MAN schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 19:02:
Ik heb sinds '99 volgens mij niet meer gespeeld, maar kwam bij het opruimen van de zolder een berg kaartjes tegen, allemaal als nieuw en veel in insteekhoesjes. De kans dat ik ooit nog ga spelen is nihil, heeft iemand tips voor eventuele verkoop?
Dikke kans dat de kaartjes die je toen in de insteekhoesjes stak nu net 10 cent waard zijn en vice versa. Handigste is wellicht te kijken tot welke serie je hebt en op die serieprijzen te zoeken. Als de kaartjes tot '99 reiken zijn dat niet erg veel series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Marktplaats is ook voor deze kaarten een echte dumpplek. Er zijn nog steeds sites waar je je kaarten per stuk kunt verkopen, maar dat kost een heleboel inzet en tijd. Er zijn best mensen die hele verzamelingen opkopen, maar het is allemaal erg afhankelijk van wat er in je set zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ja, ik heb inmiddels al wat rondgekeken op sites, ik ben bang dat ik zal moeten inventariseren. Volgens mij zit er wat Ice Age, Unglued, Portal en de toen reguliere serie tussen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

GSX-MAN schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 08:12:
Ja, ik heb inmiddels al wat rondgekeken op sites, ik ben bang dat ik zal moeten inventariseren. Volgens mij zit er wat Ice Age, Unglued, Portal en de toen reguliere serie tussen.
Dat zegt nog betrekkelijk weinig. Ik gebruik ter referntie altijd nedermagic.nl . Niet omdat het nou de beste site is, maar omdat je dan eenvoudig kunt zoeken en een idee krijgt van de waarde van je kaarten. Selecteer de series, sorteer op prijs en je krijgt een aardig overzicht.

Overigens zijn de full-art landjes uit unglued/unhinged nog vrij populair. Ice Age is totaal ingestort op den duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Khaine schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:31:
[...]

Dat zegt nog betrekkelijk weinig. Ik gebruik ter referntie altijd nedermagic.nl . Niet omdat het nou de beste site is, maar omdat je dan eenvoudig kunt zoeken en een idee krijgt van de waarde van je kaarten. Selecteer de series, sorteer op prijs en je krijgt een aardig overzicht.

Overigens zijn de full-art landjes uit unglued/unhinged nog vrij populair. Ice Age is totaal ingestort op den duur.
Tof, thanks. Ik ga maar eens een excel-file maken. Tot nu toe wel een paar kaartje die een paar euro waard zijn gevonden, al met al is de verzameling misschien nog wel een paar tientjes waard.

Edit: Ik heb van de full-art land kaartjes 2 x forest, 2 x mountain en 1 x swamp, allemaal Unglued. En man, wat is zo'n file maken saai. |:(

[ Voor 9% gewijzigd door GSX-MAN op 22-08-2016 23:30 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik host zelf zo nu en dan een avondje thuis. Meestal naar mijn lokale spelletjesmiddag bar in Deventer.
Dit weekend host ik voor een paar vrienden een dagje Conspiracy 2. :)

Zelf nooit eerder gedraft, maar ik wou altijd een keer een booster box kopen en een keer meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:58:
Ik host zelf zo nu en dan een avondje thuis. Meestal naar mijn lokale spelletjesmiddag bar in Deventer.
Dit weekend host ik voor een paar vrienden een dagje Conspiracy 2. :)

Zelf nooit eerder gedraft, maar ik wou altijd een keer een booster box kopen en een keer meemaken.
Het is dat ik er echt nooit tijd voor ga vinden, anders was het heel verleidelijk om de draad weer op te pakken.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

GSX-MAN schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:10:
[...]

Tof, thanks. Ik ga maar eens een excel-file maken. Tot nu toe wel een paar kaartje die een paar euro waard zijn gevonden, al met al is de verzameling misschien nog wel een paar tientjes waard.

Edit: Ik heb van de full-art land kaartjes 2 x forest, 2 x mountain en 1 x swamp, allemaal Unglued. En man, wat is zo'n file maken saai. |:(
Mocht je nog niet alles hebben verkocht, ik heb mogelijk wel (deels) interesse, zij het niet voor Nedermagic prijzen (zijn veel te hoog vergeleken met prijzen elders).
GSX-MAN schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:57:
[...]
Het is dat ik er echt nooit tijd voor ga vinden, anders was het heel verleidelijk om de draad weer op te pakken.
Je kan het altijd nog online gaan spelen. Ziet er niet heel fancy uit, maar je kan daar ongeveer alles spelen dat je op papier ook kunt spelen (echter moet je er wel geld voor overhebben, zit een hele economie om)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ypho schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:52:
[...]

Mocht je nog niet alles hebben verkocht, ik heb mogelijk wel (deels) interesse, zij het niet voor Nedermagic prijzen (zijn veel te hoog vergeleken met prijzen elders).
Nee, ze staan er allemaal nog. Ik kreeg een bod van 30 euro of zo en had eigenlijk geen zin om ervoor naar een winkel te rijden.

Slecht idee... Hoe laat?

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste