"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live
Edit: Herrinner me net de naam: Gamekeeper
[ Voor 12% gewijzigd door Nijn op 12-05-2007 01:49 ]
mijn 1e deck was een Fourth edition deck, dat weet ik wel nog. met een Birds of Paradise erin die ik vervolgens geruild heb tegen een of andere stomme kaart omdat ik toen nog niks van het spel wist haha
wel veel geld aan uitgegeven, en mijn beste deck ligt nog altijd ergens hier...zo'n blauw-artifact counterdeck met de "Target Player draws X cards" combo....zit nog wel voor een paar 100 euro in misschien, maar wegdoen denk dat ik dat niet doe
Achteraf jammer dat ik niet die gigantische bak vol kaartjes bewaard heb, maar zo kan je alles wel bewaren.
Gamekeeper... sounds familiar. Ik ga eens kijken of daar nog steeds mensen spelen.
Aangezien er ingewijden hier actief zijn, check deze verkoop eens. Arabian Nights kaarten... Black Lotus... oooh wee!
Ik wil het best wel weer oppakken alleen is er niemand in mijn huidige vriendenkring die MTG uberhaupt kennen dan wel gespeeld hebben .. laat staan zelf nog wat decks hebben en zin hebben om nog es wat te spelen. Toernooien hoeven voor mij niet meer, maar gewoon voor de gezelligheid een avondje spelen lijkt mij wel weer geweldig.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Arathorn8 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 01:37:
Zijn er leuke gatherings ergens? Vroeger was er een magic dinsdag in een cafe op 't Leidseplein (Kempinsky, als ik 't me goed herinner). Dit is een mooi toernooi, maar daar ben ik helaas net te laat voor.
Verder kan je idd voor Magic-spullen in Amsterdam terecht bij Gamekeeper, in de Hartenstraat & ABC op het Spui. Beiden op loop-afstand van elkaar trouwens.
Overigens komt half juli dit jaar de nieuwe core set uit, Xth Edition. Ik zou dus nu niet in 9E investeren, behalve als je het enkel casual gebruikt. Verder is Time Spiral uit het gelijknamige block een leuke set voor "oude" spelers, omdat er veel teruggegrepen wordt naar oude kaarten en er ook echt reprints in zitten van kaarten uit alle core sets & expansion blocks van voor Mirrodin (timeshifted kaarten). Ik vind zelf de oude layout wel leuker dan de nieuwe, best een goed lapmiddel dus
Even uit interesse, welke preconstructed decks heb je gekocht?
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Ik heb "Time Spiral - Reality Fracture" en "Planar Chaos - Endless March" gekocht. Eerste voor een zacht prijsje gekocht en laatste vind ik verreweg de leukste. Het spel is sinds de 4th Edition/Ice Age periode een stuk dynamischer geworden. Endless March is gebaseerd op creatures met Vanishing, Flash en "when ~ comes into play, return X creatures you control to their owners hand". Maakt het spel wel interessant.Okyah schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 18:07:
[...]
Even uit interesse, welke preconstructed decks heb je gekocht?
Vandaag in de Gamekeeper tegen iemand gespeeld die al een decennium bezig is.... mijn pre-made deck kon niet op tegen zijn eigen deck. En terecht, het bouwen van een eigen deck moet de uitdaging blijven.
Wii FC: 2129-2099-1796-3776
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Heb mijn volledige sloot aan kaarten nog wel liggen hier... kaarten vanaf Beta tot en met, ik meen revised....heb nog wel enkele kaarten van series daar naast...maar die zijn minimaal van 4 jaar geleden....
Erg lachen dat spel, ook heel erg veel gedaan...ik kwam vroeger zelfs (elke dag) bij een zaak waar al dat soort fantasy spul werd verkocht...jammer genoeg ging deze failliet en daarna ben ik zelf opgehouden met spelen..nog wel aan enkele toernooien mee gedaan, nooit echt rete ver gekomen....
moet die spullen er maar weer eens bij pakken...kaarten zijn flink wat geld waard....
Wabbawabbawabbawabba
moet je voor de grap eens Squee opzoeken, daar heb ik er een stuk of 8 van liggen...tazzman schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 22:50:
Zat op Nedermagic te kijken naar de Rares.. en was toch erg verbaasd over de vele rares die daar erg populair zijn.. en bij mij gewoon in mijn decks zitten. Ik bedoel.. 9 euro voor een 4th Edition Hypnotic Specter? Bakken vol van die dingen.. 4 stuks in mijn zwarte creature deck samen natuurlijk met dark rituals .. Hmm toch es iemand vinden om mee te spelen
Wabbawabbawabbawabba
Zijn er nog mensen die regelmatig magic spelen?
Ik bedoel, laten we eerlijk wezen..de meesten zien er zo nerderig uit dat ik 't me niet kan voorstellen dat er zo weinig tweakers dit spel spelen...(of spelen ze allen nog maar digitale spellen?)
Ben zelf vorig jaar weer 'begonnen'...mijn crappy decks uit mijn begin tijd van mirage, tempest en urza blok hebbik vervangen voor échte decks die ook nog op competatief niveau meedraaien...d'r gaat idd een bak geld in....maar dat haal je er ook weer uit als je je collectie verkoopt...zeker oude kaarten leveren wat op
Hang zelf altijd rond in 't Spelkwartier in Arnhem(tegenwoordig in desteenstraat) of soms bij Moenen&Mariken in Nijmegen(straatnaam weet ik zo niet). Zou wel geinig zijn als ik andere tweakerts eens zou ontmoeten
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Het blijft toch leuk, en ik moet zeggen met Lorwyn zijn ze qua art en "feel" ook weer een beetje terug naar vroeger. Kithkins, Merfolk etc. dat is toch voornamelijk wat de "oudere" spelers zich nog kunnen herinneren.
LOL, ik woon in Maastricht. Maar om nou knetterstoned te gaan Magiccen? Ik heb dat spel sowieso jaren niet gespeeld. Heb wel nog een bijna intact deck waar de Tolarian Academy (Get X mana for the amount of artifacts you controlJesh schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:52:
Voor de Limbo's onder ons... kom eens meespelen bij coffeeshop Maxcy's in Maastricht of de Atomik in Sittard (vrijdagmiddag).
Helaas blijft er zo weinig puf over om op vrijdagavond die halve kilometer naar de magicclub te kruipen. Ik heb ook nog een Magic online-account, maar daar ben ik ook niet zo actief mee. Voor wie zich verveelt, Den Haag heeft iedere vrijdagavond wel iets te doen. Zie kvdeckmasters.nl. Iets jonger publiek is op donderdag en zaterdag te vinden in een of andere magicshop waar ik iedere dag langsfiets op weg naar mijn werk. Verder weet ik dat in Amsterdam op vrijdag gedraft wordt in een cafe in de Jordaan dat volgens mij "de twee klaveren" heet, dat in Groningen op donderdagavond in De Walrus gespeeld wordt, en dat je in Leeuwarden een magicclub is waar ik in 1997 voor het laatst geweest ben
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Tja je kunt niet ff lekker spelen op jezelf zoals dat met PC games wel kan...Shabbaman schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:06:
Kaarten kopen wel, spelen minder. Ik speel sinds kort na de release van Ice Age/4th, ('94 ofzo), maar ben toen ik ging studeren maar afgehaakt (de kaart die het bij mij verbruidde was Lion's eye diamond... nu een echte combokaart, toen pure bagger). Opnieuw begonnen met Nemesis.
Helaas blijft er zo weinig puf over om op vrijdagavond die halve kilometer naar de magicclub te kruipen. Ik heb ook nog een Magic online-account, maar daar ben ik ook niet zo actief mee. Voor wie zich verveelt, Den Haag heeft iedere vrijdagavond wel iets te doen. Zie kvdeckmasters.nl. Iets jonger publiek is op donderdag en zaterdag te vinden in een of andere magicshop waar ik iedere dag langsfiets op weg naar mijn werk. Verder weet ik dat in Amsterdam op vrijdag gedraft wordt in een cafe in de Jordaan dat volgens mij "de twee klaveren" heet, dat in Groningen op donderdagavond in De Walrus gespeeld wordt, en dat je in Leeuwarden een magicclub is waar ik in 1997 voor het laatst geweest ben
Maar ik moet wel zeggen dat het een geweldig spel is, en de kaarten zijn altijd zo mooi geschilderd. Betoverend gewoon. Het is ook wel leuk om te verzamelen, maar ik weet niet of die nieuwe series er nog wel zo leuk uitzien tegenwoordig. De oudste series zijn echt de bom gewoon
Arnhem! toevallig, helaas speel ik zo goed als geen magic meer. Iheb nog wel mijn enorme berg kaarten/decksRey Nemaattori schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:00:
*subtiel kickje*
Zijn er nog mensen die regelmatig magic spelen?
Ik bedoel, laten we eerlijk wezen..de meesten zien er zo nerderig uit dat ik 't me niet kan voorstellen dat er zo weinig tweakers dit spel spelen...(of spelen ze allen nog maar digitale spellen?)
Ben zelf vorig jaar weer 'begonnen'...mijn crappy decks uit mijn begin tijd van mirage, tempest en urza blok hebbik vervangen voor échte decks die ook nog op competatief niveau meedraaien...d'r gaat idd een bak geld in....maar dat haal je er ook weer uit als je je collectie verkoopt...zeker oude kaarten leveren wat op
Hang zelf altijd rond in 't Spelkwartier in Arnhem(tegenwoordig in desteenstraat) of soms bij Moenen&Mariken in Nijmegen(straatnaam weet ik zo niet). Zou wel geinig zijn als ik andere tweakerts eens zou ontmoeten
Precies!Misanthrope schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:09:
[...]
Tja je kunt niet ff lekker spelen op jezelf zoals dat met PC games wel kan...
Maar ik moet wel zeggen dat het een geweldig spel is, en de kaarten zijn altijd zo mooi geschilderd. Betoverend gewoon. Het is ook wel leuk om te verzamelen, maar ik weet niet of die nieuwe series er nog wel zo leuk uitzien tegenwoordig. De oudste series zijn echt de bom gewoon
[ Voor 15% gewijzigd door psychoclown op 28-11-2007 20:03 ]
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ben zelf een enorm groot urza fan...voor mij een van de meest mooiste blokken, zeker ism tempestMisanthrope schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:54:
LOL, ik woon in Maastricht. Maar om nou knetterstoned te gaan Magiccen? Ik heb dat spel sowieso jaren niet gespeeld. Heb wel nog een bijna intact deck waar de Tolarian Academy (Get X mana for the amount of artifacts you control) ontbreekt Dus zou ik met een proxy moeten spelen, dat zuigt wel
Heb nog een krakend verse academy liggen
Je kunt goldfishen , dwz tegen een imaginaire opponent spelen die je binnen x beurten dood ilt hebben....of je pakt ytwee decks en je laat ze tegen elkaar spelen...Misanthrope schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:09:
Tis alleen niet half zo fun als tegen een maat spelen
Je bedoeld waarschijnlijk Mox Pearl: Tap to add one white mana to you mana pool.psychoclown schreef op woensdag 28 november 2007 @ 20:02:
Arnhem! toevallig, helaas speel ik zo goed als geen magic meer. Iheb nog wel mijn enorme berg kaarten/decksZelf ben ik begonnen in de tijd van 4th edition / tempest en wel met een White Pearl, voor 5 gulden gegrabbeld en was 250 gulden waard
. Moet zeggen dat ik veel nieuwe sets niet echt heel leuk vind, de 'oude' hebben juist iets simpels en dat spreekt me meer aan dat die 'super' stijl.
Die is tegenwoordig een dikke 250 EURO waard
Ik vind de layout van nieuwe sets wel een tikkie teleurstellend ja(hoewel de 7th edition vonnink ook oerlelijk), ook al bennik pas met time spiral weer opnieuw begonnen met magic. Maar 't went wel
Vooral frustrerend is het verschil tussen witte kaarten en artifacts, da's heel klein met de nieuwe layout...
Ben erover aant denken om langzaam maar weer eens wat kaartjes te gaan kopen, gewoon voor de lol. Maarja ik heb dat al vaker gezegd. Had een tijd terug nog een keer een deck gekocht van ff denken Saviors of Kawagami of iets dergelijks heette die serie. Kaarten zagen er opzich nog wel leuk uit, niet zo stijlvol als de oude antiqities of revised maar wel beter dan die Seventh edition.Rey Nemaattori schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:50:
[...]
Ben zelf een enorm groot urza fan...voor mij een van de meest mooiste blokken, zeker ism tempest
Heb nog een krakend verse academy liggen(houdt er wel rekening mee dat een boel dingen uit urza block restricted of banned zijn tegenwoordig....waaronder academy
[...]
Je kunt goldfishen , dwz tegen een imaginaire opponent spelen die je binnen x beurten dood ilt hebben....of je pakt ytwee decks en je laat ze tegen elkaar spelen...
Tis alleen niet half zo fun als tegen een maat spelen
[...]
Je bedoeld waarschijnlijk Mox Pearl: Tap to add one white mana to you mana pool.
Die is tegenwoordig een dikke 250 EURO waard(Pearl Medallion uit tempest is maar 5 eurii oid)
Ik vind de layout van nieuwe sets wel een tikkie teleurstellend ja(hoewel de 7th edition vonnink ook oerlelijk), ook al bennik pas met time spiral weer opnieuw begonnen met magic. Maar 't went wel
Vooral frustrerend is het verschil tussen witte kaarten en artifacts, da's heel klein met de nieuwe layout...
En ja dat van Tolarian Academy ik wist dat die kaart restricted was toendertijd, ik had er ook maar 1 in m'n deck en daar speelde ik altijd mee. Maar vind het een beetje lame dat ze allerlei kaarten gaan bannen, op officieele tournamenten kan ik me er wel iets bij voorstellen ja. Ik ga iig mijn goede deck niet meer wegdoen denk ik, ik wil dat gewoon bewaren voor altijd. En misschien ooit nog helemaal compleet maken.
Hm, met Magic online kan je prima even een paar minuten snel een potje spelen hoor. Nog tegen een tegenstander die nadenkt ook. Alleen is spelletjes spelen voor mij meer iets om samen met vrienden te doen. Competitief ben ik alleen in de sport.Misanthrope schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:09:
[...]
Er is ook wel wat veranderd. Koop een starter pack (2 deckjes en een manual) en ga met iemand spelen. Als je het leuk vindt kan je booster drafts spelen, dat vind ik leuk altijd iedereen met 0 [kaarten] begint.it0 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 23:49:
Ik heb dit ongeveer 17 jaar geleden gespeeld ( ja ik ben oud) ik zou het nog graag eens doen, al zou ik bijgod niet meer weten hoe je het speelt... Maar om nu ergens naar binnen te gaan en tegen iemand van 15 te gaan spelen en dan nog eens te gaan vechten over de juiste interpretatie van regels... dat zie ik niet meer zo zitten.
Anoniem: 76345
Ik speelde altijd in de Joker in Utrecht, maar ik zou nu niet zo snel meer naar een spellenwinkel of zo gaan om te spelen - nerdgehalte is iets te hoog, daar kan ik niet meer zo goed tegen. Maar spelen zou wel erg lachen zijn, gewoon thuis of zo met vrienden... Maar ja, heb geen vrienden die het spelen.
#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
Hehe, ik ben ook wel oud, maar 17 jaar geleden bestond Magic nog nietit0 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 23:49:
Ik heb dit ongeveer 17 jaar geleden gespeeld ( ja ik ben oud) ik zou het nog graag eens doen, al zou ik bijgod niet meer weten hoe je het speelt... Maar om nu ergens naar binnen te gaan en tegen iemand van 15 te gaan spelen en dan nog eens te gaan vechten over de juiste interpretatie van regels... dat zie ik niet meer zo zitten.
Misanthrope noemt hier boven ergens Kamigawa, dat was helaas wel een van de slechtste sets om bij terug te komen imo
Had overigens met Koninginnedag dit jaar een geweldige deal te pakken. Iemand verkocht de inhoud van een (ongesorteerde/ongeselecteerde) Urza's Saga box + inhoud van 4 boosters 4th + wat 2nd portal dingen + 1 booster 9th ofzo voooooooor 25 eypo. Alleen een box Urza's Saga kost al zo'n 450 eypo
Heb laatst een Elves vs. Goblins set aangeschaft, een duel deck set met 1 rood en 1 groen deck, bedoeld om mee tegen elkaar te spelen. Ik wil vooral proberen wat mensen in het spel te introduceren, kijken of dit werkt
Rey Nemaattori, je zegt toch niet dat je je oude kaarten verkocht hebt, he?
Alone at last
Just nostalgia and I
Als ze toch zo populair zijn, en het wordt steeds moeilijker om eraan te komen...Gewoon opnieuw uitbrengen eigelijk!
En alle mensen die daarvoor veel geld hebben neergelegd voor oude, goede, dure kaarten? Nee, Wizards heeft duidelijk aangegeven dat ze nooit complete oude series zullen reprinten. Ze hebben ook een lijst van kaarten waarvan ze expliciet aangeven dat ze die niet meer reprinten. Mensen kunnen dus veilig "beleggen" in die kaarten, omdat ze nooit opnieuw zullen worden uitgebracht.Misanthrope schreef op donderdag 29 november 2007 @ 08:05:
Vraag me eigelijk af, waarom gaan ze niet gewoon weer de oude series verkopen? En dan bedoel ik niet dezelfde kaarten met een ander plaatje + serie maar gewoon precies dezelfde serie?!
Als ze toch zo populair zijn, en het wordt steeds moeilijker om eraan te komen...Gewoon opnieuw uitbrengen eigelijk!
My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""
-Moxen
-Black Lotus
-Time Walk
-Timetwister
-Ancestral Recall
-Library of Alexandria
Dat zijn de eersten die me zo te binnen schieten. Maar die lijsten kun je opzoeken bij DCI of Wizards of the Coast.
[ Voor 11% gewijzigd door Jesh op 29-11-2007 11:21 ]
Kom gewoon eens een keer langs man, is een gezellige groep daar. Ik en 2 maten van me zijn daar ongeveer een jaar geleden bij aangeschoven en het is echt een blijvertje. Er is daar een grote tafel in die shop, en daar wordt altijd aan gespeeld.Misanthrope schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:54:
[...]
LOL, ik woon in Maastricht. Maar om nou knetterstoned te gaan Magiccen? Ik heb dat spel sowieso jaren niet gespeeld. Heb wel nog een bijna intact deck waar de Tolarian Academy (Get X mana for the amount of artifacts you control) ontbreekt Dus zou ik met een proxy moeten spelen, dat zuigt wel
Proxy's maakt niet uit, het is geen toernooi ofzo he.
Die decks heeft een maat van me laatst ook gehaald, gewoon voor de fun. Zaten ook nog goeie kaarten in ook... en mijn verbazing was groot toen hij tijdens een paar Gateway potjes er ook nog mee won tegen gasten met redelijk getunede decks.Okyah schreef op donderdag 29 november 2007 @ 07:09:
[...]
Heb laatst een Elves vs. Goblins set aangeschaft, een duel deck set met 1 rood en 1 groen deck, bedoeld om mee tegen elkaar te spelen...

Dus het is best mogelijk om er gateway potjes mee te winnen
Ik ben ook een paar weken geleden weer terug begonnen met magic...
Het blijft gewoon leuk, doordat er veel nieuwe sets uitkomen.
If I ever meet u, I'll Ctrl + Alt + Del u ! :: A train stops at a trainstation, a bus stops at a busstation. I own a workstation...
Mooiste zou zijn om met die hele handel naar een winkel te stappen die ze dan uitzoekt oid (voor een redelijke prijs).
.
http://www.cardexchange.c...the-gathering/?purchase=1
Ja dat klopt, maar pre-cons VS constructed loopt meestal fout af voor de pre-cons. En in dit geval was dat dus niet zo, wat ik zeer opmerkelijk vond.McDutch schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:37:
Die Goblin VS. Elves decks zijn precies op elkaar afgestemd om t zo spannend mogelijk te houden..
Dus het is best mogelijk om er gateway potjes mee te winnen
Bannen gebeurt per formaat. In Vintage(Type 1) zijn bijna geen kaarten gebanned9stuk of 5 6 geloof ik, niet omdat ze te krachtig zijn, maaromdat ze effecten hebben die al meer dan 12 jaar niet meer worden gebruiktMisanthrope schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:01:
En ja dat van Tolarian Academy ik wist dat die kaart restricted was toendertijd, ik had er ook maar 1 in m'n deck en daar speelde ik altijd mee. Maar vind het een beetje lame dat ze allerlei kaarten gaan bannen, op officieele tournamenten kan ik me er wel iets bij voorstellen ja. Ik ga iig mijn goede deck niet meer wegdoen denk ik, ik wil dat gewoon bewaren voor altijd. En misschien ooit nog helemaal compleet maken.
In Legacy(Type 1.5) zijn géén kaarten restricted, maar wel vrij veel banned, alles mag je dus 4x spelen. Gevolg is dat er meer creature decks gespeeld worden ipv speciale combo's. Ook wordt er veel control gespeeld, staxx, counterspells, met graveyard return effecten etc etc.
Zelf speel ik vooral dit formaat, omdat Vintage vooralsnog veels te duur is...300 euro voor een kaart is me toch echt iets te gortig...en dan moe je er iets van 8-9 hebben
In extended(Type 1.x) zitten alleen de laatste 5 blokken oid. Ik ben hier niet zo bekend mee, dus kijk me er niet op aan als ik ;'t fout heb. Voordeel is dat je een goedkopere cardpool hebt(duurste kaarten rond de 20 euro, terwijl voor Legacy dat al verdubbelt(deck prijzen tot 600 euro ofzo) en voor Vintage de prijs van een enkel deck doorgaans tegen de 3000 euro loopt....ook extended is net als legacy een mix van combo, aggro(beesten decks), control(counterspells discard)
In type 2 zitten allen de laatste 2 blokken en een core set(zoals 10th edition). Dit formaat is verreweg 't goedkoopste, maar iik verreweg het snelst 'out of date', elke jaar komen er nieuwe sets en blokken uit, dus na 1 jaar is je deck outdated. Met extended gebeurd dit eens in de 3-4 jaar oid, en met legacy&vintage NOOIT, vandaar de naam 'eternal formats'. Momenteel zitten dus Time Spiral, Planar Chaos, Future Sight, 10 edition en Lorwyn in Type 2.
In urza's blok zijn voor het eerst kaarten in een type 2 toernooi gerestricted&gebanned geweest, niet alleen academy, maar ook voltaic key die samen met grim monolith idioot veel mana maakten, memory jar etc etc. Later in mirrodin(ook een artifact blok
Ik ook. Affgelopen zonder was 't NK Legacy, ik vond 't onvoorstelbaar dat je 140 random nerds in een zaaltje kan stoppen met maar 1 tweaker ertussenArathorn8 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:11:
Magic Online is misschien wel leuk, maar als je met aardige mensen speelt is het sociale wel een groot pluspunt van MtG. Toch raar... had verwacht dat veel meer tweakertjes ervoor te porren waren.

De regels zijn ook enorm veranderd in tussentijd, tegen woordig werkt alles via een een LIFO stack, omdat 't onduidelijk werd met instant & interrupt kaarten, abilities etc etc.it0 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 23:49:
Overigens bestaat magic pas sinds 1993, dus 17 jaar lijtk me wat veel
17 november haddik daar een toernooiPietert schreef op donderdag 29 november 2007 @ 00:14:
Niet dat ik ooit Magic heb gespeeld maar The Joker aan de Oudegracht in Utrecht kan je er vast mee terecht, zitten regelmatig gasten te spelen daar...
Je zou contact kunne op nemen met michiel smit van nedermagic.nl , op zijn site worden vaker grote verzamelingen verkocht(paar maanden terug verkocht iemand die praktisch ALLE kaarten had...voor het luttele bedrag van..jawel 24.000 euroEijkb schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:41:
Iemand enig idee waar je een grote hoeveelheid kaarten nog kan verkopen? Marktplaats e.d. heb ik niet veel vertrouwen in zonder de kaarten uit te zoeken aan de hand van de vele lijsten met commons / uncommons / rare's. Denk dat ik nog ongeveer 2500 kaarten heb uit de tijd 4th gen en anderhalf jaar daarna. Toendertijd "veel" geinvesteerd in boosterpacks tot hele dozen aan toe. Alle kaarten netjes in mappen op kleur en soort (en de decks in van die cardprotectors).
Mooiste zou zijn om met die hele handel naar een winkel te stappen die ze dan uitzoekt oid (voor een redelijke prijs).

Verkopen gaat daar gewoon per opbod en is niet bindend...(ie. je kan altijd besluiten de zaak niet te verkopen). Ook op benelegacy.nl kun je je zaak verkopen, maar iedereen die daar loop loopt ook op nedermagic.
Ja zoals de belachelijke Hulk-Flash (Protean Hulk, Flash, Disciple of the Vault etc.) combo die bij het laatste Legacy toernooi de kop opstak en waar mensen OF met dit deck speelden, OF met iets om dit tegen te houden. Dat was echt niet gezellig meer.Rey Nemaattori schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:25:
[...]
In Legacy(Type 1.5) zijn géén kaarten restricted, maar wel vrij veel banned, alles mag je dus 4x spelen. Gevolg is dat er meer creature decks gespeeld worden ipv speciale combo's. Ook wordt er veel control gespeeld, staxx, counterspells, met graveyard return effecten etc etc.
Voor diegenen die die combo nog niet kennen, zoek hem maar eens op op www.essentialmagic.com ofzo...
Turn 1 kill.
[ Voor 3% gewijzigd door Jesh op 29-11-2007 13:49 ]
Niet om het een of ander, maar bij de verkoop van een box gaat het wel om gesealde boosters, niet om een doos vol kaarten. Toch zal je je geld er wel uit hebben. Er zit zelfs een uncommon in die serie die een tientje waard is.Okyah schreef op donderdag 29 november 2007 @ 07:09:
[...]
Had overigens met Koninginnedag dit jaar een geweldige deel te pakken. Iemand verkocht de inhoud van een (ongesorteerde/ongeselecteerde) Urza's Saga box + inhoud van 4 boosters 4th + wat 2nd portal dingen + 1 booster 9th ofzo voooooooor 25 eypo. Alleen een box Urza's Saga kost al zo'n 450 eypoIk wist dit niet op het moment van kopen trouwens, heb dus niet iemand willens en wetens geprobeerd geld af te troggelen, maar het was toch wel een prettige verrassing tbh. Nu is het volledig wat de gek er voor geeft natuurlijk, maar Urza's block is nog steeds best populair. Zitten ook echt goede kaarten in.
Afgelopen jaren kregen we helaas allemaal steeds minder tijd en zin, afgestudeerd enzo, en tegenwoordig speel ik eigenlijk nog maar zelden.
Mijn favoriete deck? Een rood Goblin weenie deck, met veel snel knallende kaarten zoals de Goblin Grenade, Blood Frenzy, Lightning Bolt, Ball Lightning, Furnace of Rath... och, ik heet niet voor niets al bijna 10 jaar 'Squee' op internet
Please do not contact me telepathically.
Misschien wel leuk ja, alleen als ik stoned ben is dat niet zo'n goed idee...Jesh schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:20:
[...]
Kom gewoon eens een keer langs man, is een gezellige groep daar. Ik en 2 maten van me zijn daar ongeveer een jaar geleden bij aangeschoven en het is echt een blijvertje. Er is daar een grote tafel in die shop, en daar wordt altijd aan gespeeld.
Proxy's maakt niet uit, het is geen toernooi ofzo he.
Dan bak ik meestal nergens meer iets van.
Kwam vroeger wel eens in de Vliegeruit of hoe die zaak ook heette, op de Brusselseweg. Daar had je achter ook wel relaxte tafels en bankjes om te spelen. En daar kon het best druk zijn toen. Ik weet niet of daar nu nog wat gebeurt
[ Voor 17% gewijzigd door SuX DeLuXe op 29-11-2007 19:10 ]
Ik weet niet of daar nog gespeeld wordt, ik kom nl. niet uit Maastricht maar ik ben er zeer regelmatig... daarom. Vlakbij in een zaal ernaast was laatst wel een Legacy toernooi waar die maatjes van me aan mee hebben gedaan.
Maar de volgende pre-release is volgens mij rond januari/februari... Morningtide, de 2e en laatste set in het Lorwyn block. Meestal gaan we naar de prerelease (normaal in het gemeenschapshuis in Sittard +/- 80 deelnemers) en de week erna naar de in-store prerelease in Sittard (Atomik +/- 20 deelnemers).
Dusssss... keus genoeg als je mee wil spelen zou ik zeggen. En die ene maat van me die gaat ook nog elke maandag in een of ander poolcentrum spelen met die groep jongens uit Sittard.
Ik weet ook wel dat de prijs van een geopende booster(box) op de vrije markt niet gelijk is aan een ongeopende, maar de inhoud was nu identiek, aangezien hij enkel uitgepakt was. Sowieso, van US alle commons 2-4 keer, 104 van de 110 uncommons 1 of 2 keer en 36 verschillende rares, dat is niet heel slecht voor 25 eypo. Voor mij ieg een ontzettend goede deal, mede door de toevoeging van wat vrolijke 4th Edition kaarten. Urza's Saga is dan wel van na mijn tijd, maar de feel is behoorlijk koelShabbaman schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:23:
Niet om het een of ander, maar bij de verkoop van een box gaat het wel om gesealde boosters, niet om een doos vol kaarten. Toch zal je je geld er wel uit hebben. Er zit zelfs een uncommon in die serie die een tientje waard is.
Heb helaas nu weinig tijd, ga hopelijk met de Kerstvakantie weer een beetje spelen
Alone at last
Just nostalgia and I
Heb echt een zwik kaarten uit het revised tijdperk, maar al jaren niet meer gespeeld. Ben ooit wel in de Joker te Utrecht geweest, maar heb het meest in Den Haag gespeeld. Tegenwoordig, in Breda, heb ik geen flauw idee waar ik terecht kan voor een potje.
Tip: Je kunt op google gemakkelijk een overzicht van alle magic speelplaatsen vinden.Edmin schreef op donderdag 29 november 2007 @ 23:22:
... Tegenwoordig, in Breda, heb ik geen flauw idee waar ik terecht kan voor een potje.
Lekker op een vrijdagmiddag naar een vaag winkeltje bladeren door grote mappen met überdure kaarten
Ik weet dat er een strip speciaal zaak zit waar in een "donker" kamertje magic wordt gespeeld, ik zou alleen bang zijn dat ik het leeftijdsgemiddelde nogal zwaar omhoogtrek...Edmin schreef op donderdag 29 november 2007 @ 23:22:
* Edmin meldt...
Heb echt een zwik kaarten uit het revised tijdperk, maar al jaren niet meer gespeeld. Ben ooit wel in de Joker te Utrecht geweest, maar heb het meest in Den Haag gespeeld. Tegenwoordig, in Breda, heb ik geen flauw idee waar ik terecht kan voor een potje.
Het is bij labyrinth
O het zal inderdaad niet 17 jaar geleden zijn dat ik er meer begon, maar eerder 12 jaar. Ik hoop hiermee de tijdlijn weer te hebben hersteld...
En aangezien verder niemand in mijn omgeving het speelt ben ik aan het twijfelen of ik de kaarten misschien zal verkopen.. Ik twijfel, want het is nog steeds een erg gaaf spel!
Dat is wat ik merkte... Ik vond het ook nog wel leuk, maar mijn omgeving niet meer... Tja, met je eigen kaarten kom je dan niet zo ver meer.Sypheron schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 09:47:
Ik heb ook nog een flinke lading kaarten liggen, maar heb ook al een jaar of 8 niet meer gespeeld denk ik. Als ik eerlijk moet zijn ben ik het grootste deel van de spelregels al weer vergeten...
En aangezien verder niemand in mijn omgeving het speelt ben ik aan het twijfelen of ik de kaarten misschien zal verkopen.. Ik twijfel, want het is nog steeds een erg gaaf spel!
Anoniem: 130184
Euh, ja, dat deck hebbik nog ergens liggen geloof ikJesh schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:48:
Ja zoals de belachelijke Hulk-Flash (Protean Hulk, Flash, Disciple of the Vault etc.) combo die bij het laatste Legacy toernooi de kop opstak en waar mensen OF met dit deck speelden, OF met iets om dit tegen te houden. Dat was echt niet gezellig meer.
Voor diegenen die die combo nog niet kennen, zoek hem maar eens op op www.essentialmagic.com ofzo...
Turn 1 kill.

Daarom bennik maar eternal gaan spelen...met standard heb je elk jaar een nieuw deck nodig....met legacy doet 't 1x pijn in de portomonee, maar heb je wel een deck voor 't levenAnoniem: 130184 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 09:58:
Ik merk wel dat hier veel mensen zitten die rond dezelfde tijd gestopt zijn dat ik gestop ben. Pakweg 10 jaar geleden ofzo. Ik ben zelf gestopt omdat ik vond dat je erg begon te merken dat de commercie de overhand nam. Je moest blijven kopen anders kwam je niet meer mee, etc etc. Volgens mij heb ik nog ergens wel een paar decks liggen met kaarten van 4th, ice age enzo.
Helaas krijg je daarna de neiging meerdere decks te gaan maken
Ben nu duals uit unlimited aan 't verzamelen, da's nog best prijzig

veel gespeeld dit spel. heb nog een mooi oud extended reanimator deck compleet liggen.
This is the Way.
http://yor.minitroopers.com
Toch Grappig (of eigenlijk) jammer te zien dat een hoop spelers, net als ik, noodgedwongen gestopt zijn omdat ze niemand in de omgeving hebben/hadden om mee te spelen.
Untappd: politrix
"The eye of judgement", is al een topic voor hier in Spielerij.Yor_13 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:29:
Ik heb mijn PU niet bij de hand, maar las daarin dat er een game komt voor de ps3 met eyetoy dat je magic deck tot leven brengt op de ps3. Misschien iets leuks voor jullie?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1254578
[ Voor 15% gewijzigd door batsma op 30-11-2007 10:37 ]
Meestal op zaterdagen even wat potjes doen. Blijft een leuk spel hoor!
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
[ Voor 44% gewijzigd door KappeNou op 30-11-2007 13:44 ]
* Khaine meld zich. Ik speel het nog vrij veel, dus ik ben zeer zeker geinteresseerd!KappeNou schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:42:
Voor mij ook weer lang geleden, jaartje of 10 geleden gestopt. Was wel leuk met vrienden en op schoolIk heb me deks btw nog wel. Dus als iemand geintresseerd is voor een kleine tegemoetkoming. Kan ik misschien nog iemand blij maken
Kun je mij een mailtje sturen met wat je ongeveer hebt en ervoor zou willen hebben? Hoe ouder de kaarten, des te beter
ik zie geen mail staanPirate-Bozz schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:05:
Ik heb ook wel interesse. Ben na een pauze van een jaar of 5 weer begonnen. Stuur mij ook maar een mail met wat je hebt en je vraagprijs thnx =)
volgens mij heb ik nog een la vol met van die dingen
vrij goed platform, alleen moet je wel mensen kennen om tegen te spelen, alhoewel er genoeg mensen zijn op het forum.
Er is een 2e versie in de maak op deze site, en die ziet er meer dan veelbelovend uit...
If I ever meet u, I'll Ctrl + Alt + Del u ! :: A train stops at a trainstation, a bus stops at a busstation. I own a workstation...
Speel het ook al een jaar of 15 niet meer denk ik.
Verder eigenlijk geen kant en klare programma's..
of je moet met Magic Workstation aan de gang gaan.
Ik heb een tijdje Apprentice gedaan... is wel leuk, alleen je ziet de kaarten niet echt... maar een soort generieke afbeelding. Dus dat zuigt.Shabbaman schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 15:50:
In Magic online kan je ook je "fysieke" kaarten bijhouden. Speelt er hier iemand magic online trouwens?
Je kan nu geloof ik wel een gratis demo downloaden van MTG Online, en dan kan je met een aantal pre-cons spelen van 10th edition.
Is wel grappig.
)
Eye of JudgementYor_13 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:29:
Ik heb mijn PU niet bij de hand, maar las daarin dat er een game komt voor de ps3 met eyetoy dat je magic deck tot leven brengt op de ps3. Misschien iets leuks voor jullie?
Maar dat is wel oneindig veel simpeler dan een potje magic
idd, toen de reguliere speelgroep op de HAVO uiteenviel(zo'n beetje begin 3e jaar, sommigen bleven zitten, anderen gingen naar de mavo, andere klassen(dus minder gedeelde tussen uren) en bennik ook gestopt.politrix schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:33:
Ik heb zelf veel gespeeld inde periode van 4th en Ice Age en ook gestopt omdat alleen spelen erg lastig is.
Toch Grappig (of eigenlijk) jammer te zien dat een hoop spelers, net als ik, noodgedwongen gestopt zijn omdat ze niemand in de omgeving hebben/hadden om mee te spelen.
Toevallig kwam een maat in 't laatste studiejaar van de HTS met een partij kaarten aanzetten die hij van een vriend had gekocht en raakte ik weer verslingerd...echter haddik dus crappy decks en had hij nog best goede kaarten opgediept uit die collectie. Toen bennik echt competatief gaan spelen en geld uit gaan geven aan magic...vorige week zelfs meegedaan aan het NK Legacy/T1.5(Zie eerdere post) toch nog 61e geworden(van de 125 man oid).
Ik gebruik zelf apprentice(erg basisch) of Magic Workstation(redelijk). Voor Magic Online(van wizards zelf) moet je betalen voor je kaarten...en de prijs is daar al gauw 1/10e tot de helft van die van echte kaartenEvil_Kroki schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 17:14:
heb alleen de titel en het eerste bericht gelezen dus ik weet niet of het al gepost is, maar er is een goede tool om magic online te spelen;
vrij goed platform, alleen moet je wel mensen kennen om tegen te spelen, alhoewel er genoeg mensen zijn op het forum.
Er is een 2e versie in de maak op deze site, en die ziet er meer dan veelbelovend uit...

Online play gaat meestal wel aardig, maar men is al snel al over de zeik(men heeft een hekel aan tarmogoyf decks
Excel?Edmin schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 01:40:
Hmm...misschien een slechte uitleg van mijn kant. Ik bedoel eigenlijk een progje om je eigen collectie in bij te houden.
Ik gebruik zelf Nedermagic, daar heb je een profiel pagina waar je je kaarten op kan zetten. Zoals bijvoorbeeld hier zo: http://www.nedermagic.nl/pp_item.asp?userid=31008
Echter een makkelijk overzichtsprog hebbik niet nee...misschien dat ik er ooit eens aan ga werken
Ik heb op ebay geboden op een Tabernacle uit de VS. En een zooi unlimited duals. De prijzen zijn daar belachelijk laag, 25 dollar voor een unlimited Tropical Island terwijl die in europa voor 35 euro of meer weggaan....Jesh schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:34:
Heeft er toevallig nog iemand een Chains of Mephistopheles of een Tabernacle at Pendrell Vale liggen die ze wegdoen ???
Maar als ik um win, houdt ik die tabernacle toch echt zelf
[ Voor 42% gewijzigd door Rey Nemaattori op 03-12-2007 15:19 ]
Ja draften doen we ook nog wel eens... erg leuk idd. En goed voor je deckbuilding skills.Smurf schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:33:
In mn schooltijd heb ik heel veel gespeeld, de Joker lag mooi op de weg naar huis dus bleef daar regelmatig hangen. Daarna een flink aantal jaar gestopt, van Onslaught tot Coldsnap ongeveer. Nu speel ik weer een beetje omdat een paar vrienden ermee begonnen zijn. Zij hadden nog helemaal geen kaarten, dus nu draften we bijna elke week, krijg ik ook gelijk weer wat van de nieuwe kaarten erbij
@ Rey
Ja gelijk heb je... heb je toevallig die Chains niet ergens liggen ???

NB: Die maat van me had laatst een keer een Tropical Island gekocht op een Legacy toernooi voor 8 Euro. Zat een klein scheurtje in... BOEIE !!!
Anoniem: 218462
Ik heb ook wel eens zo'n Elf vs Goblin concept gemaakt, 2 decks die duidelijk tegen elkaar op slagveld liggen. Orcish Squatter (Land destruct, is echt een bruut deck Ice Age aangevuld met latere kaarten in hetzelfde thema) Rood + een beetje groen en Hero Banding (Human, pets Banding en eigen land vernietigen Save Haven e.d.) Wit + een beetje groen. In beide decks heb ik wel veel spells gedaan, ondanks het creature thema
- Cruicible Of Worlds
- Armageddon (uiteraard, gna gna)
- Strip Mine
- Wasteland
- Seismic Assault
- Azusa, Lost but Seeking
- Lifegift
Erg gezellig in multiplayer... als je jezelf graag een doelwit maakt wel te verstaan...
Anoniem: 218462
Oh ja Strip Mine die kan ik best in een Orcish Squatter deckje stoppen, restricted 1 right?
)
Yep...Anoniem: 218462 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 14:23:
[...]
Oh ja Strip Mine die kan ik best in een Orcish Squatter deckje stoppen, restricted 1 right?
Of juist als je NIET over 5 minuten naar huis moet en de rest niet met counterspells speelt...Smurf schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 14:28:
Armageddon in multiplayer speel je alleen als je toch over 5 minuten naar huis moet

Ik heb het dus niet over M:TG Online hé. Ik heb het over OCTGN, een gratis stuk software. Een grafische server/client om allerlei kaartspelen te spelen.Rey Nemaattori schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:08:
[...]
Ik gebruik zelf apprentice(erg basisch) of Magic Workstation(redelijk). Voor Magic Online(van wizards zelf) moet je betalen voor je kaarten...en de prijs is daar al gauw 1/10e tot de helft van die van echte kaartenMEt Apprentice&MWS hoef je allen een update te downloaden en je hebt alle kaarten tot je beschikking, zelfs kaarten die nooit speelbaar waren!(zoals '1999 World Champion'). Voor MWS heb je nog wel een imagepack nodig, dan zie je ook gewoon kaart imags, wat best relaxed is.
Online play gaat meestal wel aardig, maar men is al snel al over de zeik(men heeft een hekel aan tarmogoyf decks)
Dus je ziet effectief de kaarten met de art enzo.
De software zelf heeft geen notie van de rules, je moet dus alles "zelf" doen (shuffelen, (un)tappen,...)
Ook zeer handig om Sealed deck te spelen bvb.
Jesh schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:57:
Cool, heb je misschien een link ofzo ???
Evil_Kroki schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 17:14:
heb alleen de titel en het eerste bericht gelezen dus ik weet niet of het al gepost is, maar er is een goede tool om magic online te spelen;
lolJesh schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:38:
@ Rey
Ja gelijk heb je... heb je toevallig die Chains niet ergens liggen ???
Neej, ik heb maar 9 kaarten uit legends...4 rains, 4 chain lightings en een of andere crappy kaart...(volgens mij een kithkin)
Geen idee, mijn woonkamer en koelkast staan altijd ter beschikking voor een potje magicit0 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:10:
Hoe lang gaat het duren dat we samen komen en een middagje de kaarten van onder het stof gaan halen?

Arnhem is nog redelijk centraal ook geloof ik
Kun je ook pikula gaan bouwen....4 vindicate(destroy target permanent, dus alles wat de oppo durft te droppen) 4 sinkhole (Jesh schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:14:
Ow ja, land destruction kan ook echt geweldig zijn... rood, wit groen en dan onder andere:
- Cruicible Of Worlds
- Armageddon (uiteraard, gna gna)
- Strip Mine
- Wasteland
- Seismic Assault
- Azusa, Lost but Seeking
- Lifegift
Erg gezellig in multiplayer... als je jezelf graag een doelwit maakt wel te verstaan...

Tis Black/White, maar een extra kleur(groen voor goyf/krosan grip/exploraton bevobbelt) is zo gesplashed...zeker met een bak discard als duress, hymn en evt. thoughseize is het helemaal niet erg dat je geen countermagic hebt.
In casual is niets restrictedAnoniem: 218462 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 14:23:

Heb een keer aan een toernooi meegedaan dat was opgezet voor de fun...zonder formaat specificatie....met 3 lotus petal, 2 demonic tutors, en 3 stripmines(2 wasteland ingeruild voor strips
En heb ook een keer een deck gezien met 4 mana crypts, 2 sol rings en 3 tolarian academies(en nog meer restricted spul)....ik heb vriendelijk bedankt voor de uitdaging

Da's 't zelfde als MagicWorkstation...alleen dies beperkt tot magic...Evil_Kroki schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:45:
Ik heb het dus niet over M:TG Online hé. Ik heb het over OCTGN, een gratis stuk software. Een grafische server/client om allerlei kaartspelen te spelen.
Dus je ziet effectief de kaarten met de art enzo.
De software zelf heeft geen notie van de rules, je moet dus alles "zelf" doen (shuffelen, (un)tappen,...)
Ook zeer handig om Sealed deck te spelen bvb.
[ Voor 3% gewijzigd door Rey Nemaattori op 05-12-2007 10:50 ]
Neej vertel mij wat... ik speel vaker een monowhite Scepter/Chant deck casual, met 4 Enlightened Tutors...
- Isochron Scepter (Wie kent hem niet...)
- Voltaic Key (No-Brainer met de scepter)
- Orim's Chant (Waarschijnlijk DE BESTE kaart om te scepteren)
- Hide/Seek (Bescherming en basic threat removal, ook voor scepter)
- Lightning Helix (Life gain en direct damage, uiteraard voor scepter)
- Karmic Justice (Om al mijn non creature kaarten te beschermen)
- Extraplanar Lens (Mana generator)
- Celestial Dawn (Zodat ik toch alle kleuren kan spelen)
En dan aangevuld met bijv. alle Bringers of verschillende Dragons voor het betere stampwerk... is maar een funbuild hoor, IK WEET DAT HET SNELLER/BETER KAN.
Maar zodra ik dit deck weer in een multiplayer tevoorschijn tover dan weet ik eigenlijk al dat ik snel klaar ben... want of ik win, of iedereen stampt me massaal de vernieling in. En dat laatste gebeurt het meest...
[ Voor 4% gewijzigd door Jesh op 05-12-2007 13:27 ]
Jammer, mocht je hem tegenkomen dan weet je waar je me kan vinden.Rey Nemaattori schreef op woensdag 05 december 2007 @ 10:49:
lol
Neej, ik heb maar 9 kaarten uit legends...4 rains, 4 chain lightings en een of andere crappy kaart...(volgens mij een kithkin)
* Edmin is voor!it0 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:10:
Hoe lang gaat het duren dat we samen komen en een middagje de kaarten van onder het stof gaan halen?
* Khaine is voor (mits op geschikte locatie
Untappd: politrix
Thrashing Wumpus ( B = 1 schade op alles )
Rite of passage ( als er schade op iets is geweest, 1/1 counter er op )
Spike Feeder ( komt in het spel met 2 1/1 counters en je mag ze er af halen voor 2 life )
Vampiric link ( als het beestje schade doet, krijg je zoveel life )
Pestilence ( B = 1 schade op alles )
Plague Spitter ( upkeep 1 schade op alles )
... Ik neem aan dat het idee wel duidelijk is, het is alleen nog een beetje traag begin game. Multiplayer is trouwens geweldig... niemand let op je omdat je zo traag gaat, en in eens heb je zo veel life dat niemand je meer dood kan maken:p
ik zou trouwens nog steeds ondanks ik niet vaak meer speel een enchantress deck willen. lijkt me zo koel alleen door Birds of Paradise (toen) iig onbetaalbaar...
[ Voor 46% gewijzigd door NoTimeRemains op 05-12-2007 19:19 ]
This is the Way.
Ik heb OV dus ik kan redelijk goedkoop reizen...
Scepter chant is best een goed deck idd, zelf zou ik um met thran turbine draaien(elke upkeep 2 colorless mana...tis een matige unc uit urza) zodat je 'gratis' kan scepteren, je oppo kan 't stiflen, maar met je key untap&scpter je weer opnieuw. En blauw natuurlijk, kaarten als brainstorm om je hand een beetje te filteren.Jesh schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:20:
Neej vertel mij wat... ik speel vaker een monowhite Scepter/Chant deck casual, met 4 Enlightened Tutors...
- Isochron Scepter (Wie kent hem niet...)
- Voltaic Key (No-Brainer met de scepter)
- Orim's Chant (Waarschijnlijk DE BESTE kaart om te scepteren)
- Hide/Seek (Bescherming en basic threat removal, ook voor scepter)
- Lightning Helix (Life gain en direct damage, uiteraard voor scepter)
- Karmic Justice (Om al mijn non creature kaarten te beschermen)
- Extraplanar Lens (Mana generator)
- Celestial Dawn (Zodat ik toch alle kleuren kan spelen)
En dan aangevuld met bijv. alle Bringers of verschillende Dragons voor het betere stampwerk... is maar een funbuild hoor, IK WEET DAT HET SNELLER/BETER KAN.
Maar zodra ik dit deck weer in een multiplayer tevoorschijn tover dan weet ik eigenlijk al dat ik snel klaar ben... want of ik win, of iedereen stampt me massaal de vernieling in. En dat laatste gebeurt het meest...
De bringers zijn idd traag, maar dat maakt eigk geen kont uit: Je oppo ligt toch in een scepter lock, dus je hebt alle tijd
birds zijn er niet goedkper op geworden trouwensNoTimeRemains schreef op woensdag 05 december 2007 @ 19:12:
ik heb nog een heel mooi hatred deck liggen alleen een beetje overpowered met dark ritual...
ik zou trouwens nog steeds ondanks ik niet vaak meer speel een enchantress deck willen. lijkt me zo koel alleen door Birds of Paradise (toen) iig onbetaalbaar...

Ja ik wilde hem altijd al een keer maken, en het is eigenlijk best saai. Maar de blik van tegenstanders als de lock eenmaal ligt is onbetaalbaar...Rey Nemaattori schreef op donderdag 06 december 2007 @ 09:53:
Scepter chant is best een goed deck idd, zelf zou ik um met thran turbine draaien(elke upkeep 2 colorless mana...tis een matige unc uit urza) zodat je 'gratis' kan scepteren, je oppo kan 't stiflen, maar met je key untap&scpter je weer opnieuw. En blauw natuurlijk, kaarten als brainstorm om je hand een beetje te filteren.
De bringers zijn idd traag, maar dat maakt eigk geen kont uit: Je oppo ligt toch in een scepter lock, dus je hebt alle tijd
Maar normaal vind ik combo-based decks toch leuker... Survival of the Fittest/Recurring Nightmare bijvoorbeeld. Daar kan je zo lekker mee spelen... echt geweldig.
Of een Retract deck...
- Vedalken Archmage (kaart drawen als je een artifact speelt)
- Retract (alle artifacts terug naar je hand)
- 0 Mana artifacts (Spellbook, Welding Jar etc.)
- Brainfreeze
- Tendrils Of Agony
Archmage spelen, 0 mana arties opleggen, kaarten drawen, Retract, opnieuw 0 mana arties leggen en dan OF Tendrils OF Brainfreeze en dan is het