Magic... gathering, anyone?

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 43.307 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-02-2022
Zjosh schreef op woensdag 05 december 2007 @ 18:57:
Er zijn blijkbaar meer tweakers die aan magic doen :) Ik heb niet zulke hele Pro Decks, ik speel mono zwart zombies... zeg maar rammen tot je er bij neer valt ( beetje gempalm poluters cyclen en een call to the grave om mensen te irriteren:P )...
Ow ja, zo kennen we er nog wel een paar...

- Nantuko Husk
- Gempalm Polluter
- Zombie Trailblazer
- Urborg, Tomb of Yawgmoth (maakt van alle landjes swamps, naast hun normale type)
- Cabal Coffers (zeker in combinatie met Urborg !!!)
- Korlash, Heir to Blackblade

Aanvullen met een hoop cheape zombies, vooral met flink wat evasion (Fear/Swampwalk) en daar ga je...

Echt LEKKER ouderwets STAMPUH !!!

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
^^ Slivers zijn ook leuk nowadays.... meathooks, wild pair of sliver-flash(de laatste is combo nietzo zeer rammen)
Jesh schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:47:
Ja ik wilde hem altijd al een keer maken, en het is eigenlijk best saai. Maar de blik van tegenstanders als de lock eenmaal ligt is onbetaalbaar... :+

Maar normaal vind ik combo-based decks toch leuker... Survival of the Fittest/Recurring Nightmare bijvoorbeeld. Daar kan je zo lekker mee spelen... echt geweldig.

Of een Retract deck...

- Vedalken Archmage (kaart drawen als je een artifact speelt)
- Retract (alle artifacts terug naar je hand)
- 0 Mana artifacts (Spellbook, Welding Jar etc.)
- Brainfreeze
- Tendrils Of Agony

Archmage spelen, 0 mana arties opleggen, kaarten drawen, Retract, opnieuw 0 mana arties leggen en dan OF Tendrils OF Brainfreeze en dan is het :w life of :w library...

_O-
Tendrils is de meest gebruikte kill in Vintage....zeker omdat je dat ook nog 0 mana kostende moxen & lotii hebt....en een Yawgmoth's Win. Bijna alle decks winnen als deze kaart wordt gespeeld :| Je speelt de hele troep uit gevolgd door een yawgmoth's will...waardoor je de hele troep weer kan uitspelen en dan een tendrills er achter aan voor 9 :D

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Rey Nemaattori schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:24:
^^ Slivers zijn ook leuk nowadays.... meathooks, wild pair of sliver-flash(de laatste is combo nietzo zeer rammen)
Een Sliverdeck was mijn eerste echte deck. Blijft leuk en ik speel er nog altijd graag mee, maar uiteindelijk heeft het teveel zwakheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geweldig om te lezen dit :)

heb het ook een tijd geleden gespeeld (4th edition t/m mirage), maar door omstandigheden werd het weinig gespeeld meer :( heb toen behoorlijk wat goede kaarten verkocht, waar ik achteraf toch wel spijt van heb gekregen (speelde voornamelijk met zwart). Heb een tijdje geleden nog wel een paar pakjes gekocht (waren echt overal in de aanbieding) maar van echt opnieuw starten is het helaas niet gekomen. Moet toch maar eens kijken of er nog meer mensen zijn uit mn omgeving die het opnieuw willen spelen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:13
Inderdaad leuk, voor mij is het ook zeker 10 jaar terug, ben ook rond 4th edition gaan spelen, heb een hele vracht kaarten, kon er nooit afscheid van doen.
Heb zelfs nog een Juzam >:)

Ik heb wel eens zitten twijfelen om weer eens te spelen, maar er is zoveel veranderd, series vliegen om je oren, dus moet weer voor een godsvermogen kopen om het een beetje bij te houden. En daar speel ik weer te weinig voor.

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha leuk, een draadje over magic. Ik speel al sinds Mirage magic, heb alleen even een break gehad zo rond Oddysey. Ik speelde vroeger voornamelijk casual maar dat is rond Mirrodin veranderd en toen heb ik een tijdje op semi-pro niveau gespeeld. Ben heel Europa rond geweest voor Grand Prix en Pro Tours. Hele leuke tijd gehad, veel vrienden door leren kennen en het heeft me achteraf gezien niet zo heel veel geld gekost. Paar keer wat geld gewonnen. Nu speel ik nog af en toe een wat groter toernooi, maar niet zo veel meer. Als je op hoog niveau speelt kost het gewoon teveel tijd om alle decks binnenstebuiten te kennen.

De leukste formaten vind ik zelf Vintage en Legacy, maar voor het echte geld moet je toch echt Type 2, Block en Draft spelen. Daar heb ik de tijd niet meer voor dus ik vind het wel prima zo. Wel speel ik nog elke zondag avond multiplayer met een stel vrienden.

Kortom: Magic is erg leuk, alleen wel duur en heeeel erg tijd consuming. Wel een toffe hobby :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Jesh schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:49:
Een Sliverdeck was mijn eerste echte deck. Blijft leuk en ik speel er nog altijd graag mee, maar uiteindelijk heeft het teveel zwakheden...
Valt best mee eigenlijk...als je kijkt naar mijn twee toernooi sliverdecks: Vleeschhaak I, Vleeschhaak II
dan hebben we het over een beurt 4-7 kill met counter(fow&daze), discard(duress) en removal(ploegen) backup...meestal duurt 't iets langer omdat de oppo iets neerlegt om mee te blokken :P of modat je alleen maar cantrips trekt...

Het heeft zijn zwaktes tegen loam-control, wasteland en staxx, maar over het algemeen win je van alle aggrodecks zoals gobins, elfjes etc etc. Evt. kun je talon sliver toevoegen, zodat je makkelijker piledrivers of deathtouch (destroy all creatures dealt damage by this creature) beesten kan omleggen zonder slivers kwijt te raken.
Chef_v_leeuwen schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 17:19:
Ik heb wel eens zitten twijfelen om weer eens te spelen, maar er is zoveel veranderd, series vliegen om je oren, dus moet weer voor een godsvermogen kopen om het een beetje bij te houden. En daar speel ik weer te weinig voor.
Daarom bennik eternal gaan spelen...de instap drempel is wat hoger(bezie de prijs van de twee decks die ik eerder noemde :+ dat is overigens de winkel prijs, de 2e handsmarkt is +/- 20 tot 40% goedkoper) maar je deck verloopt nooit...

Een compromis is extended...daarin zitten de laatste 5-6 blocks oid. Alle kaarten vanaf 7th edition zijn legal in extended..dit blijft zo tot volgend jaar ergens..en dan is alles vanaf 9th of 10th legal geloof ik. Dat wisselt dus maar 1x per 3-4 jaar oid...je decks blijven dan wel iets langer speelbaar :)
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 17:38:
De leukste formaten vind ik zelf Vintage en Legacy, maar voor het echte geld moet je toch echt Type 2, Block en Draft spelen. Daar heb ik de tijd niet meer voor dus ik vind het wel prima zo. Wel speel ik nog elke zondag avond multiplayer met een stel vrienden.

Kortom: Magic is erg leuk, alleen wel duur en heeeel erg tijd consuming. Wel een toffe hobby :)
idd, T1/T1.5 is een ondergeschoven kindje, jammer eigenlijk want het zijn imo de leukste formaten...onbeperkte keuze uit bijna 15.000 kaarten(op B&R listed cards na, maar dat zijn er 100 ofzo)...go figure!

Ik doe 't ook niet voor 't geld, maar voor de fun..en ja af en toe win je eens een leuke prijs, maar voordat ik al megeld eruit heb maggik wel een paar duizend euro winnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

T1/1.5 is idd het leukst, vooral omdat je er niet een up-to-date deck uit de huidige serie voor hoeft te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Rey Nemaattori schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:40:
Valt best mee eigenlijk...als je kijkt naar mijn twee toernooi sliverdecks: Vleeschhaak I, Vleeschhaak II
dan hebben we het over een beurt 4-7 kill met counter(fow&daze), discard(duress) en removal(ploegen) backup...meestal duurt 't iets langer omdat de oppo iets neerlegt om mee te blokken :P of modat je alleen maar cantrips trekt...

Het heeft zijn zwaktes tegen loam-control, wasteland en staxx, maar over het algemeen win je van alle aggrodecks zoals gobins, elfjes etc etc. Evt. kun je talon sliver toevoegen, zodat je makkelijker piledrivers of deathtouch (destroy all creatures dealt damage by this creature) beesten kan omleggen zonder slivers kwijt te raken.
Ja, en dat is dus het probleem. De meeste mensen met wie ik speel spelen bijna geen creature based decks. Of monoblack/monoblue control, of Slide varianten of zoiets dergelijks. Dan zijn Slivers wel leuk, alleen meestal trek je het niet lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Jesh schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 10:09:
Ja, en dat is dus het probleem. De meeste mensen met wie ik speel spelen bijna geen creature based decks. Of monoblack/monoblue control, of Slide varianten of zoiets dergelijks. Dan zijn Slivers wel leuk, alleen meestal trek je het niet lang.
Suicide Black is best tegen op te boksen..hoe wel beurt 1 swamp -> ritual => duress+hymn doorgaans een slechte start is....voor MUC(Mono blUe Control) is AetherVial een must :P (en meer basic land, ik weet niet of ze met back to basics & counterbalance + sensei's divining top spelen? Zo ja ben je redelijk de sjaak en zul je een goede starthand moeten mullen...)

Owja...een pithing needle op morphling werk heelgoed tegen mono-U control...een 3/3 morphling block je nl zo dood >-)

De echte probleem zijn zijn trage control/lock decsk zoals staxx, loam-comtrol(terrageddon, 43-land)...vandaar dat ik nukes speel a-la serenity aangezien dat hun precious crucible of worlds/exploration/smokestack&trinisphere/mana artifacts opblaast ^_^ Ook durven decks als landstill een buert lang geen pernicous deed te droppen(en dat beteken een beurt extra hakken met slivers á 2 tot 5 dmg per stuk >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Rey Nemaattori schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:58:Suicide Black is best tegen op te boksen..hoe wel beurt 1 swamp -> ritual => duress+hymn doorgaans een slechte start is....voor MUC(Mono blUe Control) is AetherVial een must :P (en meer basic land, ik weet niet of ze met back to basics & counterbalance + sensei's divining top spelen? Zo ja ben je redelijk de sjaak en zul je een goede starthand moeten mullen...)
Ja dat zijn diverse decks... varierend van monoblack met idd Dark Ritual, Extirpate, Cranial Extraction, Damnation (dus basically veel control en removal aangevuld met wat stampcreatures) etc. of monoblue met alleen maar counterspells en bijvoorbeeld Stalking Stones ofzo. Of een U/B variant ervan, met een beetje van beiden. Je kent het wel, oude builds met nieuwere kaarten. We hebben het dan over casual games he... geen toernooidecks.
De echte probleem zijn zijn trage control/lock decsk zoals staxx, loam-comtrol(terrageddon, 43-land)...vandaar dat ik nukes speel a-la serenity aangezien dat hun precious crucible of worlds/exploration/smokestack&trinisphere/mana artifacts opblaast ^_^ Ook durven decks als landstill een buert lang geen pernicous deed te droppen(en dat beteken een beurt extra hakken met slivers á 2 tot 5 dmg per stuk >:) )
Dat bedoel ik dus... combo-based decks heb je het met Slivers meestal moeilijk tegen. Je kan idd e.e.a. sideboarden maar vaak trek je het toch niet. Ik heb laatst een Enchantress deck gezien wat echt meesterlijk was. Die gast kwam echt in beurt 3 ofzo voor 30 damage (trample) aanzeilen.

Zo eentje ga ik binnenkort nog eens maken. Ik ben alleen nog aan het twijfelen welke kant ik ermee op wil... die gast had bijvoorbeeld geen Sterling Grove erin, en meer gericht op 1 tegen 1. Terwijl ik meestal multiplayer speel, en dan is Sterling Grove toch wel relaxt aangezien de kans op veel enchantment-removal groot is in multiplayer.

Ideetjes iemand ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
^Tegen enchantment/artifact removal draait men tegenwoordig Krosan Grip..die heeft split second, wat betekent dat de grip eerst moet resolven voordat je activated abilities of spells kan spelen....

Dan kan je dus ook niet sterling groven....maar los van dat...je speelt ook counterspells/duress, dan kun je voorkomen dattie met idioot veel damage komt, dat kan um genoeg vertragen zodat jij un dood kan schoppen. Tuurlijk zul je niet altijd prijs hebben, maar dat geld voor ieder deck :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Ja was maar een voorbeeld... :)

Wat ook altijd leuk blijft is Tooth and Nail... de usual build met Urzatron en dan als lelijke verrassing de Bringer of the White Dawn/Mindslaver combo.

Hoezo jij bent aan de beurt ???

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb lang paper MTG gespeeld, totdat het clubje een beetje uit elkaar viel rond de release van Onslaught. Ik heb nog steeds mijn oude kaarten in de kast staan...
Ik ben indertijd overgestapt op online MTG (wel de officiële, dus niet Workstation/Apprentice, maar MTGO). Daar doe ik nog steeds elke week een aantal potjes in de multiplayer rooms. Overigens wel een stuk meer casual dan vroeger. Het gaat me nu niet meer echt om het winnen, maar om fun te hebben (al is winnen natuurlijk ook leuk, maar ik gebruik minder counterspells en discard, omdat de meeste mensen dat niet leuk vinden).

Mijn MTGO nickname is ook 'Soulflame', dus als er nog meer mensen zijn die het spelen, laat het maar weten, dan kunnen we misschien een paar potjes spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Nope, alleen de gratis demoversie heel af en toe. Maar doe mij toch maar fysieke kaarten.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

tja, ik vind MTGO toch een beetje zonde van het geld eerlijk gezegd.... ga liever een weekendje op een stoffige zolder zitten, lekker banned spelen (type 1)....

maarja, nog maar weinig mensen die tegenwoordig officieel spelen al dan niet met de oude series. Na onslaught vond ik er ook nog maar weinig aan. Teveel multi-colored decks, anti-targetting e.d.

Sommige nieuwe decks, daar valt gewoon niet meer tegen te spelen met een oud type deck. Ik speelde zelf voornamelijk met combi red-blue, bounce decks met trashers en flink wat flames. Redelijk snel, soms een 3e beurt kill of 4e beurt. Bij een relatief sterke tegenstander toch wel een beurt of 20 (icm bounce kan het erg lang duren).

Later het deck omgegooid naar een bounce/counter deck, maar mensen vonden het niet meer leuk om tegen te spelen. Beetje nadelig, aangezien dat deck mensen wel aan het denken zette... Niet zomaar meer kaarten spelen zonder na te denken (zielloos je combo's spelen werkte niet meer tegen dat deck, tenzij je een mogelijkheid had om mijn hand volledig leeg te spelen in de 2e beurt....)

Maarja, misschien anders eens halverwege nederland een weekendje MTG opzetten ofzo :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
MTGO lijkt me niks....los van het feit dat je niets tastbaars in je hand hebt, ben je ook nog eens afhankelijk van de preutserigheid van de amerikanen...een verkeerd woord in de chatrooms kan je een ban opleveren...incl je collectie die nog best in waarde kan oplopen....zoiets overkomt je met paper magic nooit.

Uiteraard, je huis kan affikken, maar dan heb ik heel andere zorgen :+
Jesh schreef op woensdag 12 december 2007 @ 10:15:
Ja was maar een voorbeeld... :)

Wat ook altijd leuk blijft is Tooth and Nail... de usual build met Urzatron en dan als lelijke verrassing de Bringer of the White Dawn/Mindslaver combo.

Hoezo jij bent aan de beurt ???

als je Tooh&Nail doorkomt zou ik liever 2 darksteel colossii of Akroma+SotN zoeken en in 2 beurten hakken for the win?(beetje oath of druids idee)

Die witte bringer is duurder om te hardcasten dan akroma en beat een stuk minder hard(akroma kills in 4, bringer in 5-6) , en 't scheelt je 4 card slots die mindslaver inneemt(die ja dan kan vullen met countermagie/discard om je SotN te beschermen of met pithing needle/engineered explosives of perniscious deed om board control te houden..je urzatron gewaste zien wordne is ook zoiet :/ ).

Mindslaver is wel een smerige kaart though...heb d'r nog steeds nachtmerries van :X

• Jesh
Rey Nemaattori schreef op woensdag 12 december 2007 @ 23:43:als je Tooh&Nail doorkomt zou ik liever 2 darksteel colossii of Akroma+SotN zoeken en in 2 beurten hakken for the win?(beetje oath of druids idee)

Die witte bringer is duurder om te hardcasten dan akroma en beat een stuk minder hard(akroma kills in 4, bringer in 5-6) , en 't scheelt je 4 card slots die mindslaver inneemt(die ja dan kan vullen met countermagie/discard om je SotN te beschermen of met pithing needle/engineered explosives of perniscious deed om board control te houden..je urzatron gewaste zien wordne is ook zoiet :/ ).

Mindslaver is wel een smerige kaart though...heb d'r nog steeds nachtmerries van :X
Ik ben het met je eens, maar ik denk dat je toch een iets andere build hanteert.

In deze build zit zeer zeker een Colossus (wat denk je zelf ???), maar die wordt dan gecombineerd met een Kiki-Jiki, Mirror Breaker voor meteen 11 to the dome (tap, Colossus token en hoppa). Die Mindslaver/Bringer combo zit er eigenlijk gewoon als fun/annoying dingetje in (3 Mindslavers en 1 Bringer of the White Dawn). Natuurlijk hardcast je die Bringer niet, het is een monogroen deck qua mana met 4 x Urzatron als booster en de gebruikelijke landtutoring.

Als creatures zitten er onder andere nog in:

Triskelion en Mephidross Vampire (ja ja), Platinum Angel, Phantom Nishoba, Sundering Titan etc. en voor die irritante horde-decks 3 x een Oblivion Stone, helpt altijd. Sowieso omdat dit deck ongeveer rond turn 5 pas echt gevaarlijk wordt.

In multiplayer blijft het echt een killer... tested & tried.

;)

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 21:31
KatirZan schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:31:
tja, ik vind MTGO toch een beetje zonde van het geld eerlijk gezegd.... ga liever een weekendje op een stoffige zolder zitten, lekker banned spelen (type 1)....

maarja, nog maar weinig mensen die tegenwoordig officieel spelen al dan niet met de oude series. Na onslaught vond ik er ook nog maar weinig aan. Teveel multi-colored decks, anti-targetting e.d.

Sommige nieuwe decks, daar valt gewoon niet meer tegen te spelen met een oud type deck. Ik speelde zelf voornamelijk met combi red-blue, bounce decks met trashers en flink wat flames. Redelijk snel, soms een 3e beurt kill of 4e beurt. Bij een relatief sterke tegenstander toch wel een beurt of 20 (icm bounce kan het erg lang duren).
Same here... MO haalt het totaal niet bij MtG met fysieke kaarten. Vooral doordat boosters ong evenveel kosten. Je kan trouwens de client installen en de trail spelen: Xth edition precon decks. Vrij basic, maar gratis en chill om een idee van MO te krijgen.

Het spel is geevoluteerd. Het is totaal niet meer wat 't vroeger was. Het is veel dynamischer en ingewikkelder dan 't vroeger was (revised/4th edition periode). Er is wel een manier om terug te gaan naar die periode, maar die is weer online: MO Masters Edition

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja voor mij was en is online wel een oplossing, aangezien ik niet graag elk weekend een heel stuk wil rijden om Magic te spelen. Een ander voordeel is dat je vrijwel altijd kan spelen, en veel verschillende mensen met vershillende decks tegenkomt.
De prijzen liggen voor de casual kaarten ook een heel stuk lager. Meeste rares zijn 2 voor 1 ticket (dollar) of minder (komt door het grote aanbod omdat er veel gedraft wordt), dus op zich is het voor een casual speler goedkoper om MTGO te spelen.

Overigens vind ik persoonlijk het idee van virtuele kaarten niet erg. Ik vergelijk het maar met een computergame, die misschien over een paar jaar niet meer draait op een nieuwe windows versie oid. Bovendien kan je de kaarten in alle decks gebruiken (als je 4 van een kaart hebt, heb je dus genoeg), kunnen je kaarten niet vuil worden of kwijtraken etc.

Nu is MTGO niet zonder problemen, zo heb je tijden dat het enorm traag is, of de server gewoon down is. En inderdaad; je hebt wel te maken met 'de internetmentaliteit'
Maar ik wilde gewoon even kwijt dat het ook best een hoop voordelen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 21:55:
Tsja voor mij was en is online wel een oplossing, aangezien ik niet graag elk weekend een heel stuk wil rijden om Magic te spelen. Een ander voordeel is dat je vrijwel altijd kan spelen, en veel verschillende mensen met vershillende decks tegenkomt.
True... er zijn pluspunten.

Er komt ook een nieuwe client... kan een beta downloaden... maar eens kijken hoe die is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:13

Shabbaman

Got love?

Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 21:55:
De prijzen liggen voor de casual kaarten ook een heel stuk lager. Meeste rares zijn 2 voor 1 ticket (dollar) of minder (komt door het grote aanbod omdat er veel gedraft wordt), dus op zich is het voor een casual speler goedkoper om MTGO te spelen.
Dat klopt wel, dat is ook de reden dat ik aan MTGO ben begonnen. Ik mis wel echt het sociale aspect. Het is vaak net alsof je tegen de computer speelt (maar dan een magic Deep Blue, zeg maar), iets wat ook voor apprentice geldt. Apprentice is handig als je wilt testen, MTGO is handig als je wilt draften. Als je een beetje aardig kan draften kost het geen drol ook.

Maar ja, ik vind draften niet echt leuk ofzo.

Overigens is het voor mensen met een uitgebreide collectie bepaald niet goedkoop om te beginnen met MTGO: alle goede kaarten die je al hebt zou je eigenlijk dubbel willen, maar die zijn vaak onbetaalbaar (deeds) of niet te krijgen (duals). Voor af en toe een potje tussendoor is het prima. Je betaalt $10 voor de registratie, daar haal je event tix voor, die ruil je voor een playset commons et voila.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Artifact deck met Leonin Elder beschermt door Wispersilk cloak is een goede.
Als je artifactkaarten kunnen niet het target zijn van andermans spells en je Leonin elder (plain kaart) kan niet de target zijn van spells and abilities van tegenstanders en jezelf en aangezien wispersilk cloak ook artifact is kan deze ook niet worden getarget.

Laterna in het spel speel ik broodstart met wispersilk cloak. Deze blauwe kaart met flying is net zo sterk als het aantal artifact kaarten in het spel.
Daarna offer ik mijn Myr incubator op en haal ik 30 kaarten uit mijn libary die allemaal 1/1 token creatures worden waardoor mijn broodstar een pakweg 40/40 monster word. Met wat geluk heb ik een talon of pain die word gecharged voor damage de beurt erop. Als ik die niet heb doe ik gewoon echoing strength op mijn artifaact tokens zodat ze alle 30 3/3 worden voor 1 beurt.

/edit; Toen ik dit uitvoerde in een free for all met drie andere man ze alle drie afgemaakt in 1 beurt. 1tje had geen verdediging (had aangevallen) en ging dus dood via een broodstar van 40/40 met flying en wispersilk cloak bescherming.
Tweede afgemaakt met talon of pain counters in 1 keer door alle 20+ counters te gebruiken om hem te killen.
Derde gebruikte ik Echoing strength en viel ik aan met 20-30 3/3/ monsters die natuurlijk lang niet allemaal konden worden geblokked.:P

[ Voor 21% gewijzigd door Auredium op 18-12-2007 11:52 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Auredium schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:51:
Artifact deck met Leonin Elder beschermt door Wispersilk cloak is een goede.
Als je artifactkaarten kunnen niet het target zijn van andermans spells en je Leonin elder (plain kaart) kan niet de target zijn van spells and abilities van tegenstanders en jezelf en aangezien wispersilk cloak ook artifact is kan deze ook niet worden getarget.
Ehhh... Wrath of God/Damnation ??? Shatterstorm ??? Genoeg opties om dit voordat het gevaarlijk wordt tegen te houden.
Laterna in het spel speel ik broodstart met wispersilk cloak. Deze blauwe kaart met flying is net zo sterk als het aantal artifact kaarten in het spel.
Daarna offer ik mijn Myr incubator op en haal ik 30 kaarten uit mijn libary die allemaal 1/1 token creatures worden waardoor mijn broodstar een pakweg 40/40 monster word. Met wat geluk heb ik een talon of pain die word gecharged voor damage de beurt erop. Als ik die niet heb doe ik gewoon echoing strength op mijn artifaact tokens zodat ze alle 30 3/3 worden voor 1 beurt.
Da's op zich nice... maar tegen mass removal helpt het dus niet.

Maar ik geloof je dat het deck werkt, zeker in een multiplayer neem je altijd wel iemand mee.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Jesh schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:08:
[...]

Ehhh... Wrath of God/Damnation ??? Shatterstorm ??? Genoeg opties om dit voordat het gevaarlijk wordt tegen te houden.

[...]

Da's op zich nice... maar tegen mass removal helpt het dus niet.

Maar ik geloof je dat het deck werkt, zeker in een multiplayer neem je altijd wel iemand mee.

Mja ik heb een paar kaarten die artifacts terug uit de graveyard laten komen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Voor de liefhebbers... er staan al een paar kaarten van Morningtide online (het 2e en laatste deel van Lorwyn block).

http://mtgsalvation.com/morningtide-spoiler.html

Enjoy !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Auredium schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 14:14:
Mja ik heb een paar kaarten die artifacts terug uit de graveyard laten komen.
Maar ook allemaal tegelijk ??? Ik bedoel, anders werkt je Broodstar/Leonin Elder combo ook niet meer echt.

En als ik het goed begrijp draait deze build daar toch om...

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Jesh schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:21:
[...]

Maar ook allemaal tegelijk ??? Ik bedoel, anders werkt je Broodstar/Leonin Elder combo ook niet meer echt.

En als ik het goed begrijp draait deze build daar toch om...

;)
Nee dat niet. Broodstar en leonin elder zijn sowieso geen artifacts.
Naast die combo heb ik nog een paar kleinere combo's erin zitten 'voor het geval dat'. Mana is geen probleem omdat bijna alle kaarten in het dek (90%) artifact zijn waardoor ik bijna alle manakleuren gewoon kan toepassen en het automatisch mogelijk is om de overige 10% van alle andere kleuren erin te gooien.
Ik kan mijn broodstar bijvoorbeeld vervangen door de rode Dragon Tyrant (Flying 6/6 Double strike).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Auredium schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 15:27:
Nee dat niet. Broodstar en leonin elder zijn sowieso geen artifacts.
Dat snap ik... :)
Ik kan mijn broodstar bijvoorbeeld vervangen door de rode Dragon Tyrant (Flying 6/6 Double strike).
Maar de Tyrant heeft weer een upkeep cost van 4 R, heb je daar niet iets anders voor of kan je dat makkelijk betalen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Niet te moeilijk doen, en arcbound ravager en fling spelen. Of Bosh. En goblin welder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Shabbaman schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:09:
Niet te moeilijk doen, en arcbound ravager en fling spelen. Of Bosh. En goblin welder.
Archbound ravanger is ook een leuke kaart (heb zelf bijna alle archbound kaarten) maar lijkt me toch niet helemaal handig. Bovendien istie in bepaalde officiele tournooien verboden (alhoewel de helft van mijn kaarten dat waarschijnlijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Arcbound Ravager is alleen gebanned in Mirrodin Block, samen met nog een paar belachelijke kaarten uit dat block.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Jesh schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:05:
[...]

Dat snap ik... :)

[...]

Maar de Tyrant heeft weer een upkeep cost van 4 R, heb je daar niet iets anders voor of kan je dat makkelijk betalen ???
Mja zat, ik heb meestal een combinatie van myr achtige creatures en mountains erin zitten, maar ik kan mijn dek altijd ervoor aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

het bovenstaande is dus precies wat ik bedoelde met : Er is sinds de nieuwe series, niet echt veel meer aan omdat alle oude kaarten useless zijn geworden om mee te spelen, al dan niet zelfs gebanned van tournies e.d.

Heel "toevallig" dat ik deze week met mijn oude kaarten bezig was...en volgens de lokale inquest magazine zijn deze kaarten toch een klein fortuintje waard... Dus indien iemand nog oldskool magic wil spelen, gimme a call ;)

En idd, die Masters Edition van MTGO is dan weer wel leuk, jammerlijk dan mensen bij MTGO af en toe zo verschrikkelijk kansloos zijn... Alsof je in het echt iemand ook zo uit zou staan schelden tijdens een potje....

Moet wel zeggen dat het redelijk druk is online (heb eventjes gespeeld via het account van een kennis), dus opzich zou het een keer het proberen waard zijn....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
KatirZan schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:22:
het bovenstaande is dus precies wat ik bedoelde met : Er is sinds de nieuwe series, niet echt veel meer aan omdat alle oude kaarten useless zijn geworden om mee te spelen, al dan niet zelfs gebanned van tournies e.d.
Het valt wel mee hoor... de kaarten die wel gebanned worden zijn meestal zwaar overpowered, om maar even in Mirrodin Block te blijven een voorbeeld:

Skullclamp

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Heel "toevallig" dat ik deze week met mijn oude kaarten bezig was...en volgens de lokale inquest magazine zijn deze kaarten toch een klein fortuintje waard... Dus indien iemand nog oldskool magic wil spelen, gimme a call ;)

En idd, die Masters Edition van MTGO is dan weer wel leuk, jammerlijk dan mensen bij MTGO af en toe zo verschrikkelijk kansloos zijn... Alsof je in het echt iemand ook zo uit zou staan schelden tijdens een potje....

Moet wel zeggen dat het redelijk druk is online (heb eventjes gespeeld via het account van een kennis), dus opzich zou het een keer het proberen waard zijn....
Dat ken ik ja. Ik heb hier ook tussen mijn kleine collectie wat kaarten zitten die het daglicht niet meer kunnen verdragen door nieuwe regelgevingen. Ik verzamel die dingen nu al een jaar of 12 dus er zitten wat kaarten bij die van 4th edition, Ice Age en wat Alpha's die nou niet echt meer mogen worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Gebanned? Ik weet niet hoeveel moxen jij hebt, maar het enige blok waar structureel veel kaarten van gebanned zijn is Urza block. En dat zijn nou ook niet echt de kaarten waardoor het spel echt leuk wordt. Als jij veel oude kaarten hebt, kan je moeiteloos wat van je duals wegruilen voor een paar nieuwe kaarten. Een deck als treshold bestaat voor het grootste deel uit kaarten van voor 2000.

Als 2000 nog te nieuw voor je is, suicide black. Klassieker dan sinkhole kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Auredium schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:31:
Dat ken ik ja. Ik heb hier ook tussen mijn kleine collectie wat kaarten zitten die het daglicht niet meer kunnen verdragen door nieuwe regelgevingen. Ik verzamel die dingen nu al een jaar of 12 dus er zitten wat kaarten bij die van 4th edition, Ice Age en wat Alpha's die nou niet echt meer mogen worden gebruikt.
En daarbij komt nog eens (we vallen weer in herhaling):

IN CASUAL IS NIKS RESTRICTED/BANNED.

En aangezien de meerderheid van de spelers geen Grand Prix etc. speelt is dat dus niet echt aan de orde. In die groep waar wij regelmatig mee spelen daar passeren echt zo'n beetje ALLE kaarten van ALLE series de revue.

Gewoon lekker meedoen en geniet terwijl jij met je Ice Age/4th/Alpha of whatever iemand's face smasht.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Jesh schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:30:
[...]

Het valt wel mee hoor... de kaarten die wel gebanned worden zijn meestal zwaar overpowered, om maar even in Mirrodin Block te blijven een voorbeeld:

Skullclamp

8)7
Mja, het probleem zit vaak in het 'avalange-effect'. Soms komen kaarten uit zoals Archbound Ravanger die initieel niet zo superkrachtig zijn, maar als ze worden gecombineerd met bepaalde kaarten treed er een bijna onstopbare combi op die niet echt valt te breken als ie is gestart.
Killercombi's zijn natuurlijk leuk, maar ze moeten wel te bevachten zijn op de een-of-andere manier.

Iemand met een starterdekje moet nog best kunnen winnen van iemand met een eigen samengesteld dek (al is die kans hypothetisch erg klein).
Tussen de 4000 kaarten die ik heb kan ik meer leuke combi's opstellen, maar als ik weet dat het flauw is doe ik het ook niet.
Ik speelde eens tegen een vriend van me die alleen counterspells gebruikte wat natuurlijk ubersaai verliezen was, dus maakte ik een identiek dek.

"Ik counter jou monsterkaart"
- "ik counter jouw counterkaart"
Ïk counter jouw counterkaart"
"Die kaart van jouw counter ik!"

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Auredium schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:47:
Mja, het probleem zit vaak in het 'avalange-effect'. Soms komen kaarten uit zoals Archbound Ravanger die initieel niet zo superkrachtig zijn, maar als ze worden gecombineerd met bepaalde kaarten treed er een bijna onstopbare combi op die niet echt valt te breken als ie is gestart.
Killercombi's zijn natuurlijk leuk, maar ze moeten wel te bevachten zijn op de een-of-andere manier.
De meeste combo's zijn te verstoren als je maar op tijd bent. (Op Hulk-Flash na, getuige de laatste Legacy toernooien)
Iemand met een starterdekje moet nog best kunnen winnen van iemand met een eigen samengesteld dek (al is die kans hypothetisch erg klein).
Tussen de 4000 kaarten die ik heb kan ik meer leuke combi's opstellen, maar als ik weet dat het flauw is doe ik het ook niet.
Ergens heb je gelijk... maar aan de andere kant, dat is nou eenmaal het spel. Er zijn ook combo-based decks die WEL legal zijn en praktisch niet te stoppen. En dan kan het wel eens gebeuren dat je zo eentje tegenkomt... jammer dan, je kan helaas niet altijd winnen.

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Jesh schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:02:
[...]

De meeste combo's zijn te verstoren als je maar op tijd bent. (Op Hulk-Flash na, getuige de laatste Legacy toernooien)
Dat was in mei hoor, na 1 juni zijn er nog aardig wat flash-loze legacy toernooien geweest :+

Ik vind trouwens niet dat iemand met een starterdeck van mijn getunede deck zou moeten kunnen winnen. OK, manascrew aside, maar die decks zijn vaak wel erg slecht. Als je twee precons bij elkaar gooit en de bagger eruit haalt, ja, dan heb je al een aardig deck. Ik zie je punt wel, maar enige nuance is toch wel op z'n plaats. Geen enkele precon maakt een schijn van kans tegen een vintage storm combo deck (of TEPS, for that matter). Het kost je 2000 euro, maar dan weet je ook zeker dat je van iedere precon wint.

Wat wel mogelijk moet zijn is dat je met een precon een leuk potje kan spelen tegen een ander standard (type 2) deck, of beter nog een block deck. Op mtg.com en SCG zie je veel van die precon artikelen, daar komen uiteindelijk best competitieve decks uit. Veel geld hoeft dit spel je ook niet te kosten, tenzij je echt toernooien wilt gaan spelen.

Maar ook dan hoef je niet per se te winnen van een of ander PT-winnend netdeck. Netdecks zijn gebouwd door mensen die hun geld verdienen met dit spel. Als ik naar mijn eigen werk kijk verwacht ik ook niet dat een willekeurige voorbijganger die voor het eerst met dit vakgebied te maken heeft een beter rapport schrijf dan ikzelf. Het is gewoon een ander referentiekader. Ik heb een doos vol decks van verschillende wereldkampioenschappen, en de decks van verschillende jaren kan je vaak gewoon niet tegen elkaar spelen. Kan wel, is niet leuk.

Toch is het zo dat je met weinig geld voor alle formaten een competitief deck kan bouwen. Goblins of Affinity is gewoon altijd goed (ok, niet in standard...). Ook in vintage valt daarmee te winnen, als er weinig combo in de meta is. Mocht je zo'n deck ooit gemaakt hebben dan zit je goed, en hoef je het alleen af en toe te updaten. Wil je niet veel geld uitgeven dan moet je gewoon geen standard willen spelen.

Als je zit met een deck wat niets meer waard is, dan heb je het gewoon niet zo handig aangepakt. Mocht je zitten met een doos vol oude kaarten die niets meer waard zijn, dan waren ze toen ook niet veel geld waard. Ik weet nog dat Jester's cap 25 gulden waard was, daar had je ook twee of drie duals voor kunnen krijgen. Iedere serie heeft altijd kaarten gehad die zwaar gehypet werden, zoals de cap. Kijk je naar wat je deck nu echt nodig heeft, dan zal je zien dat het toch vaak echt oude kaarten zijn. Duals, force of will (een uncommon, misschien heb je er wel zes liggen...), heb je die kaarten nog liggen dan heb je al snel een competitief deck. Op de vorige bladzijde zag ik iemand om Chains smeken, een kaart die vroeger pure bagger was. Een Bazaar of Baghdad kostte vroeger ook echt maar 5 gulden. Afgezien van de echt gehypte kaarten zijn er maar weinig kaarten die nu niets meer waard zijn. Ik kan ze zo niet opnoemen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Jesh schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:30:

Skullclamp

8)7
Da's ook de enige die buiten mirrodin block gebanned is?
Jesh schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:42:
En daarbij komt nog eens (we vallen weer in herhaling):

IN CASUAL IS NIKS RESTRICTED/BANNED.

En aangezien de meerderheid van de spelers geen Grand Prix etc. speelt is dat dus niet echt aan de orde. In die groep waar wij regelmatig mee spelen daar passeren echt zo'n beetje ALLE kaarten van ALLE series de revue.
Moet ook aan toegevogd worden dat er grenzen zijn...d'r zijn mensen met meerdere recall's..en dat word dan wel erg sick :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Shabbaman schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:34:
[...]

Gebanned? Ik weet niet hoeveel moxen jij hebt, maar het enige blok waar structureel veel kaarten van gebanned zijn is Urza block. En dat zijn nou ook niet echt de kaarten waardoor het spel echt leuk wordt. Als jij veel oude kaarten hebt, kan je moeiteloos wat van je duals wegruilen voor een paar nieuwe kaarten. Een deck als treshold bestaat voor het grootste deel uit kaarten van voor 2000.

Als 2000 nog te nieuw voor je is, suicide black. Klassieker dan sinkhole kan niet.
Ik heb aardig wat moxen ja ;) maar dat doet er gewoon niet toe :)

Als je een beetje toernooi hebt tegenwoordig, dan moet je gewoon wel met "de nieuwe series" komen, aangezien iedereen daar mee speelt.

Nou heb ik vroegâh wel met Urza block gespeelt, vond het echter niet leuk genoeg ;) en ben overgestapt op classic decks, dus gewoon decks met meerdere combo's die varierend waren van zwaar traag tot zeer snel (2e beurt kill, dat soort dingen)..

Maar ik blijf er bij om gewoon een keer een banned toernie er doorheen te knallen (namens tweakers bijv....) zodat iedere oude rot met zijn of haar banned decks te komen spelen :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Shabbaman schreef op woensdag 19 december 2007 @ 10:25:
Dat was in mei hoor, na 1 juni zijn er nog aardig wat flash-loze legacy toernooien geweest :+
Oeh, is dat alweer ZO lang geleden ??? :+
Ik vind trouwens niet dat iemand met een starterdeck van mijn getunede deck zou moeten kunnen winnen. OK, manascrew aside, maar die decks zijn vaak wel erg slecht. Als je twee precons bij elkaar gooit en de bagger eruit haalt, ja, dan heb je al een aardig deck. Ik zie je punt wel, maar enige nuance is toch wel op z'n plaats. Geen enkele precon maakt een schijn van kans tegen een vintage storm combo deck (of TEPS, for that matter). Het kost je 2000 euro, maar dan weet je ook zeker dat je van iedere precon wint.
Dat klopt... maar ik zie het meer als een uitdaging om van zogenaamde "crap" kaarten toch een leuk en goedlopend deck te maken. Voor de rest ben ik het helemaal met je eens.
Wat wel mogelijk moet zijn is dat je met een precon een leuk potje kan spelen tegen een ander standard (type 2) deck, of beter nog een block deck. Op mtg.com en SCG zie je veel van die precon artikelen, daar komen uiteindelijk best competitieve decks uit. Veel geld hoeft dit spel je ook niet te kosten, tenzij je echt toernooien wilt gaan spelen.
Dat is wat ik bedoel... zoals die nieuwe Dual decks waar een paar posts geleden over gesproken werd. Die zijn leuk, zitten redelijk goed in elkaar en bevatten ook nog eens een paar goede kaarten. Met een aantal toevoegingen kan je daar een heel eind mee komen.
Maar ook dan hoef je niet per se te winnen van een of ander PT-winnend netdeck. Netdecks zijn gebouwd door mensen die hun geld verdienen met dit spel. Als ik naar mijn eigen werk kijk verwacht ik ook niet dat een willekeurige voorbijganger die voor het eerst met dit vakgebied te maken heeft een beter rapport schrijf dan ikzelf. Het is gewoon een ander referentiekader. Ik heb een doos vol decks van verschillende wereldkampioenschappen, en de decks van verschillende jaren kan je vaak gewoon niet tegen elkaar spelen. Kan wel, is niet leuk.
Ook dat klopt. Maar zoals eerder aangegeven, de meeste spelers spelen niet de Pro-Tour... dus we hebben het hier over de mensen die casual spelen. Die WC decks zijn vaak wel erg vet en leuk voor de verzamelaar en de mensen die inzicht willen krijgen in GOED deckbuilden.
Toch is het zo dat je met weinig geld voor alle formaten een competitief deck kan bouwen. Goblins of Affinity is gewoon altijd goed (ok, niet in standard...). Ook in vintage valt daarmee te winnen, als er weinig combo in de meta is. Mocht je zo'n deck ooit gemaakt hebben dan zit je goed, en hoef je het alleen af en toe te updaten. Wil je niet veel geld uitgeven dan moet je gewoon geen standard willen spelen.
Er zijn inderdaad genoeg budgetdecks voorhanden die WEL goed mee kunnen komen en zeker net zo leuk zijn om mee te spelen.
Als je zit met een deck wat niets meer waard is, dan heb je het gewoon niet zo handig aangepakt. Mocht je zitten met een doos vol oude kaarten die niets meer waard zijn, dan waren ze toen ook niet veel geld waard. Ik weet nog dat Jester's cap 25 gulden waard was, daar had je ook twee of drie duals voor kunnen krijgen. Iedere serie heeft altijd kaarten gehad die zwaar gehypet werden, zoals de cap. Kijk je naar wat je deck nu echt nodig heeft, dan zal je zien dat het toch vaak echt oude kaarten zijn. Duals, force of will (een uncommon, misschien heb je er wel zes liggen...), heb je die kaarten nog liggen dan heb je al snel een competitief deck. Op de vorige bladzijde zag ik iemand om Chains smeken, een kaart die vroeger pure bagger was. Een Bazaar of Baghdad kostte vroeger ook echt maar 5 gulden. Afgezien van de echt gehypte kaarten zijn er maar weinig kaarten die nu niets meer waard zijn. Ik kan ze zo niet opnoemen anders.
Degene die om de Chains vroeg was ik... :+

Ik wil hem gewoon regelen voor de verzameling, maar dat even terzijde.

Je hebt gelijk over de gehypte kaarten, met alle nieuwe sets heb je daar ook altijd weer een paar van. Gewoon lekker wachten tot de prijs dropt of tot dat je ze ergens op de kop kan tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Rey Nemaattori schreef op woensdag 19 december 2007 @ 10:36:
Da's ook de enige die buiten mirrodin block gebanned is?
Volgens mij wel ja, ik heb ff geen B&R list bij de hand. Maar dat vind ik ook niet meer als normaal, toen die net uit was werd je daar echt KNETTERGEK van.
Moet ook aan toegevogd worden dat er grenzen zijn...d'r zijn mensen met meerdere recall's..en dat word dan wel erg sick :X
Dat bedoel ik. Het moet idd wel leuk blijven, meestal spreken wij van tevoren af (in casual) wat wel en niet mag anders krijg je idd bizarre situaties.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
KatirZan schreef op woensdag 19 december 2007 @ 10:38:
Maar ik blijf er bij om gewoon een keer een banned toernie er doorheen te knallen (namens tweakers bijv....) zodat iedere oude rot met zijn of haar banned decks te komen spelen :)
Liever andersom, want die dikke turn 1 kill decks die kennen de meesten nu wel...

Iedereen bouwt een deck met de grootste crap die hij/zij kan vinden, en DAN een battle houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik zat net nog even de waarde van mijn kaarten te controleren en er zitten toch wel een paar leuke tussen die 10+ dollar waard zijn gemiddeld (practisch al mijn kaarten zijn in nieuwstaat). Misschien moet ik de boel maar eens in de verkoop gooien ofzo.

Weet iemand een goede plaats waar ze nog kaarten van verzamelaars inkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Probeer het eens op nedermagic.nl of cardexchange.com, of via Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Shabbaman schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:06:
Probeer het eens op nedermagic.nl of cardexchange.com, of via Ebay.
Ow Nedermagic, dat ik daar zelf niet aan dacht. Vanavond meteen eens heen surfen als ik tijd heb.
Tuurlijk, ik heb geen kaarten die 100+ euro waard zijn, maar in geheel schat ik dat de collectie zeker tussen 200 a 300 euro ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Auredium schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:14:
[...]

Ow Nedermagic, dat ik daar zelf niet aan dacht. Vanavond meteen eens heen surfen als ik tijd heb.
Tuurlijk, ik heb geen kaarten die 100+ euro waard zijn, maar in geheel schat ik dat de collectie zeker tussen 200 a 300 euro ligt.
Vergis je niet..het gaat daar net zo als bij de V&A-afdeling hier op Tweakers...

http://www.nedermagic.nl/discussion_overzicht.asp?groupid=9

Hier kun je je verzameling te koop aanbieden. Maar als je geen P9 (moxen en dergelijken) of andere toernooi-waardige kaarten hebt, wordt er vaak niet meer dan 100 euro voor geboden. (En dat is dan al vaak zeldzaam).

Overigens kun je de écht dure kaarten beter los verkopen (dat kan niet op Nedermagic), bijvoorbeeld via E-bay oid. De meeste webshops kopen ook kaarten in, maar dan tegen bodemprijzen (in jouw nadeel dus).

Ik zou zeggen, neus eerst even de tread op NM door, en zie of je een vergelijkbare verzameling voorbij ziet komen als dat jij wilt verkopen. Zo ja, neem je genoegen met het uiteindelijke bedrag dat ervoor wordt betaald? Anders zou ik zeggen, bespaar je de moeite van het uitzoeken van alle kaarten en hun waarde (laat staan het typen van de TS).

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

pkopf schreef op woensdag 19 december 2007 @ 15:21:
[...]

Vergis je niet..het gaat daar net zo als bij de V&A-afdeling hier op Tweakers...

http://www.nedermagic.nl/discussion_overzicht.asp?groupid=9

Hier kun je je verzameling te koop aanbieden. Maar als je geen P9 (moxen en dergelijken) of andere toernooi-waardige kaarten hebt, wordt er vaak niet meer dan 100 euro voor geboden. (En dat is dan al vaak zeldzaam).

Overigens kun je de écht dure kaarten beter los verkopen (dat kan niet op Nedermagic), bijvoorbeeld via E-bay oid. De meeste webshops kopen ook kaarten in, maar dan tegen bodemprijzen (in jouw nadeel dus).

Ik zou zeggen, neus eerst even de tread op NM door, en zie of je een vergelijkbare verzameling voorbij ziet komen als dat jij wilt verkopen. Zo ja, neem je genoegen met het uiteindelijke bedrag dat ervoor wordt betaald? Anders zou ik zeggen, bespaar je de moeite van het uitzoeken van alle kaarten en hun waarde (laat staan het typen van de TS).
Owkee.
Het risico van je waardevolle kaarten verkopen is natuurlijk dat je de rest aan de straatstenen niet kwijt raakt. :P
Ik kan mijn Steam Vent of Arcbound Ravanger ofzo wel los verkopen, maar dat doe ik alleen als ik er een aardig zakcentje voor kan krijgen los. E-Bayen moet ik uberhaupt nog leren en ik wil niet mijn kaart kwijt zijn zonder geld te hebben gevangen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herken ook wel de discussie over 'oude kaarten worden vervangen door nieuwe, betere kaarten'.
Dat is zeker waar, maar dat komt grotendeels omdat R&D voor magic vroeger niet echt veel soeps was. Mirage Block is wel geinig, maar nu niet echt heel spannend. Er zijn maar een paar kaarten die me ook nog steeds bijstaan. Vanaf Invasion is R&D het gewoon veel beter gaan doen en zijn de sets meer solide.

Wat erg leuk is, is om wat aparte formaten te spelen. Prismatic, Singleton (ookwel Highlander genoemd), Prismatic Singleton (erg fun), Pauper etc etc. Omdat die formaten meestal voor de fun worden gespeeld, kan je ook makkelijker wat oude (minder) goede kaarten in je deck stoppen, puur vor nostalgie en fun.

Ikzelf vind 'Choose your own standard' een erg leuk formaat. Daar had ik het eerst over gelezen bij de Invitational dit jaar. Je mag in dat formaat 2 blokken kiezen vanaf Ice Age en een Core set 5th of later., en de Legacy banned list en de block banned lists zijn van toepassing.
Dus je kan kiezen voor Urza's Saga, Planeshift en 6th, en je deck uit die cardpool maken... of Nemesis + Guildpact + 8th.
Het is erg leuk om een nieuw en een oud block te mengen... een beetje als 'wat als Ravnica na Oddessey zat, en niet na Kamigawa?'
Hier nog een video over dit format.
http://www.youtube.com/watch?v=D9iu_0GWGH8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Choas Orb dan :p
Als iedereen de regels daarvan zou opvolgen dan was dat sowieso een zeldzame kaart.
Tegenwoordig heb je Fiery Gambit wat net zo'n rare kaart is maar minder zelfvernietigend.

Vergis je niet, de kaarten van tegenwoordig hebben veel speelwaarde omdat ze slimmer in elkaar zijn gezet. De oude kaarten kunnen echter nogsteeds heel sterk zijn omdat ze minder doordacht zijn waardoor er soms heel goed misbruik van kan worden gemaakt. Denk bijvoorbeeld aan 'Frozen Shade' '1 Swampmana: Frozen Shade get's +1/+1 until end of turn'
Daar zit geen limiet op terwijl Frozen Shade verder nauwelijks wat kost en geen verdere drawbacks heeft. Dus verder in het potje kan die met gemak worden geboost tot +7/+7 of hoger (er zijn veel meer kaarten met die optie, maar deze viel me toevallig even op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:12:
Ik herken ook wel de discussie over 'oude kaarten worden vervangen door nieuwe, betere kaarten'.
Dat is zeker waar, maar dat komt grotendeels omdat R&D voor magic vroeger niet echt veel soeps was. Mirage Block is wel geinig, maar nu niet echt heel spannend. Er zijn maar een paar kaarten die me ook nog steeds bijstaan. Vanaf Invasion is R&D het gewoon veel beter gaan doen en zijn de sets meer solide.
Interblock compatibility heet dat met een mooie term...

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Auredium schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:25:
Choas Orb dan :p
Als iedereen de regels daarvan zou opvolgen dan was dat sowieso een zeldzame kaart.
Tegenwoordig heb je Fiery Gambit wat net zo'n rare kaart is maar minder zelfvernietigend.

Vergis je niet, de kaarten van tegenwoordig hebben veel speelwaarde omdat ze slimmer in elkaar zijn gezet. De oude kaarten kunnen echter nogsteeds heel sterk zijn omdat ze minder doordacht zijn waardoor er soms heel goed misbruik van kan worden gemaakt. Denk bijvoorbeeld aan 'Frozen Shade' '1 Swampmana: Frozen Shade get's +1/+1 until end of turn'
Daar zit geen limiet op terwijl Frozen Shade verder nauwelijks wat kost en geen verdere drawbacks heeft. Dus verder in het potje kan die met gemak worden geboost tot +7/+7 of hoger (er zijn veel meer kaarten met die optie, maar deze viel me toevallig even op).
De text op de kaarten was vroeger gewoon minder goed doordacht. Kijk bijvoorbeeld naar Impulse uit Visions:

"Look at the top four cards of your library. Put one of them in your hand, and the rest on the bottom of your library. Shuffle your library afterwards."

Typisch zo'n gevalletje wat achteraf door errata verbeterd wordt. Is natuurlijk zinloos om achteraf nog te shuffelen.

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Auredium schreef op woensdag 19 december 2007 @ 16:25:
De oude kaarten kunnen echter nogsteeds heel sterk zijn omdat ze minder doordacht zijn waardoor er soms heel goed misbruik van kan worden gemaakt. Denk bijvoorbeeld aan 'Frozen Shade' '1 Swampmana: Frozen Shade get's +1/+1 until end of turn'
Dat is geen misbruik, zo is de kaart bedoeld. En frozen shade is nou niet echt een goed voorbeeld, die kaart is gewoon slecht en dat was hij vroeger ook. Wat wel grappig is is dat deze kaart als nantuko shade herdrukt is, maar dan veel en veel beter (BB, 2/1 t.o.v. 2B, 0/1).

Goed, ik snap je punt wel. Je doelt op hoe geweldig Time vault wel niet is samen met Giant fan (ahem). Of hoe leuk Bazaar of Baghdad is met madness. Verder sluit ik me aan bij Soulflame, het spel wordt nu gewoon beter gemaakt. Voor een deel is er sprake van "power creep", maar als je ziet hoeveel oude kaarten nog in legacy/vintage decks zitten is het niet zo dat je per se nieuwe kaarten moet kopen. Ja, wel voor standard, maar standard is stom ;) Nee, standard is voor mensen die veel meer tijd hebben om te spelen dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Shabbaman schreef op woensdag 19 december 2007 @ 17:33:
[...]

Dat is geen misbruik, zo is de kaart bedoeld. En frozen shade is nou niet echt een goed voorbeeld, die kaart is gewoon slecht en dat was hij vroeger ook. Wat wel grappig is is dat deze kaart als nantuko shade herdrukt is, maar dan veel en veel beter (BB, 2/1 t.o.v. 2B, 0/1).

Goed, ik snap je punt wel. Je doelt op hoe geweldig Time vault wel niet is samen met Giant fan (ahem). Of hoe leuk Bazaar of Baghdad is met madness. Verder sluit ik me aan bij Soulflame, het spel wordt nu gewoon beter gemaakt. Voor een deel is er sprake van "power creep", maar als je ziet hoeveel oude kaarten nog in legacy/vintage decks zitten is het niet zo dat je per se nieuwe kaarten moet kopen. Ja, wel voor standard, maar standard is stom ;) Nee, standard is voor mensen die veel meer tijd hebben om te spelen dan ik.
Ja, de nieuwe kaarten zijn idd veel beter (maar dit heb ik al eens gezegt volgens mij)

Ooit wel eens een monter only deck tegen een monster only deck gebruikt en dan alleen maar 'normale' monster (dus hooguit de regels 'flying, 'first strike', 'haste', etc. etc. als abilities) gebruikt?

Ik wel en dan duurt je potje dus uberlang. (meer dan een uur is dan gebruikelijk, al helemaal bij meer dan 2 personen)
Niemand durft aan te vallen dus krijg je een deadlock waarin iedereen hele grote legers bouwt tot de balans verstoord wordt doordat numero uno de zwakste aanvalt en daarna door de rest zelf aan flarden word gescheurd. :P :+

• Jesh
Auredium schreef op donderdag 20 december 2007 @ 08:23:
Ooit wel eens een monter only deck tegen een monster only deck gebruikt en dan alleen maar 'normale' monster (dus hooguit de regels 'flying, 'first strike', 'haste', etc. etc. als abilities) gebruikt?
Beter bekend als evasion abilities... :+
Ik wel en dan duurt je potje dus uberlang. (meer dan een uur is dan gebruikelijk, al helemaal bij meer dan 2 personen)
Niemand durft aan te vallen dus krijg je een deadlock waarin iedereen hele grote legers bouwt tot de balans verstoord wordt doordat numero uno de zwakste aanvalt en daarna door de rest zelf aan flarden word gescheurd. :P :+
Gewoon meteen beginnen te stampen, dan gebeurt zoiets niet. Zeker als er bijna geen removal enzo in de decks zit. Het wordt gewoon een free-for-all op die manier...

;)

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Creature only?

4 Gilded drake
4 Avatar of woe

En dan nog iets met shadow.

etc. etc.

Of gewoon goblins. Hoe dan ook, niet echt spannend. Tribal vind ik wel leuk. Ik hou wel van een formaat waar je wel met de kaarten kan spelen die je wilt, maar waarbij je toch beperkingen worden opgelegd. Mijn probleem is meestal dat ik teveel goede kaarten bij elkaar wil stoppen, en dat ik niet kan kiezen. Resultaat: geen nieuw deck.

• Jesh
Shabbaman schreef op donderdag 20 december 2007 @ 09:11:
Mijn probleem is meestal dat ik teveel goede kaarten bij elkaar wil stoppen, en dat ik niet kan kiezen. Resultaat: geen nieuw deck.
Hmmmm... waar komt me dat bekend van voor ???

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Op zich is het dan nog niet zo'n drama dat ik geen nieuw deck heb, maar wel dat ik dan wel een groot deel van de kaarten gekocht heb...

• Jesh
Shabbaman schreef op donderdag 20 december 2007 @ 10:00:
Op zich is het dan nog niet zo'n drama dat ik geen nieuw deck heb, maar wel dat ik dan wel een groot deel van de kaarten gekocht heb...
Owww, maar dat is op zich niet zo erg. Een ander probleem wat zich dan vaak voordoet is dat je, op het moment dat je die nieuwe vers bestelde/gekochte kaarten hebt, opeens een HEEL ANDER idee krijgt met een aantal van die nieuwe dingen. En dan ontbreken er weer een aantal andere kaarten...

Ach ja, zo blijf je bezig he.

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

ik heb ook jaren geleden magic the gathering gespeeld, ben in 1994 begonnen net na legends en gestopt zo rond stronghold/exodus, probleem was mensen gingen naar universiteit en toen was het eigenlijk over

heb al mijn kaarten nog, heb zelfs nog een black lotus, wel een van de collecters edition maar toch :P
http://www.abugames.com/s...temid=141357&invid=250103

ben een groen/zwart speler altijd al geweest

[ Voor 13% gewijzigd door thalantis op 20-12-2007 10:20 ]

Jsunnyreports

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-08 11:53
Heb het ook heel lang gespeeld. Helaas mee gestopt omdat ik de meeste mensen met wie ik speelde niet meer zie.

Had indertijd aardige decks liggen, en die staan nog steeds klaar om gebruikt te worden. Speelde toen voornamelijk Elf-decks en Skeleton-decks.

Yes... Those were the days... :D

• Auredium
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

thalantis schreef op donderdag 20 december 2007 @ 10:18:
ik heb ook jaren geleden magic the gathering gespeeld, ben in 1994 begonnen net na legends en gestopt zo rond stronghold/exodus, probleem was mensen gingen naar universiteit en toen was het eigenlijk over

heb al mijn kaarten nog, heb zelfs nog een black lotus, wel een van de collecters edition maar toch :P
http://www.abugames.com/s...temid=141357&invid=250103

ben een groen/zwart speler altijd al geweest
Ik was groen/zwart maar ben nu artifact.
Tuurlijk zijn er veel destroy (all) artifact kaarten, maar daar valt wel tegen te wapenen. Voor het Mirrodinblok was artifact als bijna enigste in een deck moeilijk, maar ik heb nu bijna net zo veel artifactkaarten als ik aan iedere ander kleurblok heb.

Groen/zwart is wel leuk omdat je dan sterke monsters hebt die je te pas en te onpas kan offeren en weer oproepen voor auwelijks kosten te maken.

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

had ook een leuk deck met "bring back from the graveyard" van zwart
met nethershadows http://www.abugames.com/i.../revised/nethershadow.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door thalantis op 20-12-2007 10:35 ]

Jsunnyreports

• Jesh
thalantis schreef op donderdag 20 december 2007 @ 10:33:
had ook een leuk deck met "bring back from the graveyard" van zwart
met nethershadows http://www.abugames.com/i.../revised/nethershadow.jpg
Ow ja, Reanimator ook altijd leuk...

- Exhume
- Buried Alive
- Reanimate
- Zombify
- Victimize
- Entomb
- Zombie Infestation
- Akroma, Angel Of Wrath
- Razia, Boros Archangel

Plus nog een of andere Imp (ik kom even niet meer op zijn naam, maar als je een kaart discard dan krijgt hij flying) en wat removal spells (Damnation, Sudden Death etc.).

Ook een gegarandeerde face-smasher.

_/-\o_

-EDIT- Het schoot me weer te binnen, dat creature heet Dusk Imp volgens mij (casting cost B, Discard a card Dusk Imp gains flying until end of turn).

[ Voor 9% gewijzigd door Jesh op 20-12-2007 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Oeh, is het draadje weer gestorven ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Misschien een korte break met de feestdagen. Ik zal hier binnenkort eens een paar van mijn favo decks posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Ja doe dat, is altijd leuk om te zien.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Magic... :)

Erg gaaf spel, helaas speel ik het al jaren niet meer, alleen in mijn MTS tijd gespeeld, en dat was maar 2 jaar...

Had een heel erg gaaf engelen deck, aangevoerd door reya dawnbringer :P
Moest het daarmee opnemen tegen een deck van een vriend, die had het voor elkaar om een compleet sliver deck in elkaar te zetten, alleen zodra hij een queen had liggen, werd het toch errug moeilijk om nog door te breken en veel schade te doen :)

Ook heb ik nog redelijk wat kaarten van unglued, zorgt ook voor wat humor in het spel :P
Heb ook B.F.M.:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Card Title:  B.F.M. (Big Furry Monster)
Rarity:      R
Card Type:   Summon The Biggest, Baddest, Nastiest,
Cost:
Pow/Tgh:     n/a
Card Text:   You must play both B.F.M. cards to put
             leaves play, sacrifice the other.
             B.F.M. can be blocked only by three or
Flavor Text: "It was big. Really, really big. No, bigger
             No, more. Look, we're talking krakens and
Artist:      Douglas Shuler

Card Type:   Scariest Creature You'll Ever See
Cost:        BBBBBBBBBBBBBBB
Pow/Tgh:     99/99
Card Text:   B.F.M. into play. If either B.F.M. card

more creatures.
Flavor Text: than that. Even bigger. Keep going. More.
             dreadnoughts for jewelry. It was  big!"
             -Arna Kennerud, skyknight

Erg leuk om het gezicht te zien van de tegenstander zodra ik de benodigde mana tap :P

Verder is het enige wat ik nog aan magic zie, een kaart van volrath the fallen, die gebruik ik als bladwijzer als ik een boek lees ;)

[ Voor 46% gewijzigd door GeleFles op 04-01-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Ow ja... Unglued en Unhinged. Die maat van me heeft ze beide compleet. Leuk voor de verzameling EN leuk om mee te spelen.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Jesh schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:46:
Ow ja... Unglued en Unhinged. Die maat van me heeft ze beide compleet. Leuk voor de verzameling EN leuk om mee te spelen.

;)
Confetti, geweldig, heb nog een flink aantal van verscheurd :+

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
RonnieB82 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:05:
Magic... :)

Erg gaaf spel, helaas speel ik het al jaren niet meer, alleen in mijn MTS tijd gespeeld, en dat was maar 2 jaar...

Had een heel erg gaaf engelen deck, aangevoerd door reya dawnbringer :P
Moest het daarmee opnemen tegen een deck van een vriend, die had het voor elkaar om een compleet sliver deck in elkaar te zetten, alleen zodra hij een queen had liggen, werd het toch errug moeilijk om nog door te breken en veel schade te doen :)

Ook heb ik nog redelijk wat kaarten van unglued, zorgt ook voor wat humor in het spel :P
Heb ook B.F.M.:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Card Type:   Summon The Biggest, Baddest, Nastiest,
Cost:
Pow/Tgh:     n/a
Card Text:   You must play both B.F.M. cards to put
             leaves play, sacrifice the other.
             B.F.M. can be blocked only by three or
Flavor Text: "It was big. Really, really big. No, bigger
             No, more. Look, we're talking krakens and
Artist:      Douglas Shuler

Card Type:   Scariest Creature You'll Ever See
Cost:        BBBBBBBBBBBBBBB
Pow/Tgh:     99/99
Card Text:   B.F.M. into play. If either B.F.M. card

more creatures.
Flavor Text: than that. Even bigger. Keep going. More.
             dreadnoughts for jewelry. It was  big!"
             -Arna Kennerud, skyknight

Erg leuk om het gezicht te zien van de tegenstander zodra ik de benodigde mana tap :P

Verder is het enige wat ik nog aan magic zie, een kaart van volrath the fallen, die gebruik ik als bladwijzer als ik een boek lees ;)
Heb helaas alleen maar de linker helft van de kaart. Zou graag de gehele set van 2 compleet hebben. Maar geloof niet dat deze makkelijk te krijgen is... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
Acid__Burn schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:52:
[...]

Heb helaas alleen maar de linker helft van de kaart. Zou graag de gehele set van 2 compleet hebben. Maar geloof niet dat deze makkelijk te krijgen is... :(
Manamaze en Nedermagic hebben ze beide voor je op voorraad, als je bereid bent er geld voor te betalen.

Volgens mij is een Unglued & Unhinged booster draft te vergelijken met het kijken naar een slapstick film. In combinatie met wat geest verruimende middelen goed voor veel buikpijn. Een kaart staat iets op als:
"Deal damage equal to a number on a card.
4241, there you go. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
Arathorn8 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:08:
[...]

Manamaze en Nedermagic hebben ze beide voor je op voorraad, als je bereid bent er geld voor te betalen.

Volgens mij is een Unglued & Unhinged booster draft te vergelijken met het kijken naar een slapstick film. In combinatie met wat geest verruimende middelen goed voor veel buikpijn. Een kaart staat iets op als:
"Deal damage equal to a number on a card.
4241, there you go. "
Op zich is dat geen probleem. Het is jammer dat ze "Out of stock" zijn bij Manamaze... :(

Andere site heb ik nog niet op gekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05:09

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Ik heb nog een deck liggen helemaal gefocused op Mirror Mirror. Artifact retrieval uit je library, genoeg mana, een klein beetje verdediging en counter spells.

Als het je lukt om hem te spelen, is het daarna een makkie. :D

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
Acid__Burn schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:27:
[...]

Op zich is dat geen probleem. Het is jammer dat ze "Out of stock" zijn bij Manamaze... :(

Andere site heb ik nog niet op gekeken...
Nope, van de linker kant is er een SP (slightly played) exemplaar en van de rechter kant een NM/M exemplaar beschikbaar. Op nedermagic zijn er van beide 2 beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
Arathorn8 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:11:
[...]

Nope, van de linker kant is er een SP (slightly played) exemplaar en van de rechter kant een NM/M exemplaar beschikbaar. Op nedermagic zijn er van beide 2 beschikbaar.
Thanx! Ik zal vanavond even kijken of ik ze kan bestellen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 14:03

Smurf

Detri

Ik heb ook nog een deck met BFM liggen. Cast hem alleen niet zelf, maar breng hem in met Defence of the Heart.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
Smurf schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:25:
Ik heb ook nog een deck met BFM liggen. Cast hem alleen niet zelf, maar breng hem in met Defence of the Heart.
Mocht iemand nog een halve hebben liggen, PM maar O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:21
Ik heb zelf magic ook jaren gespeeld, en nog een behoorlijke verzameling liggen nu. Alleen doe ik er helemaal niets meer mee. Mijn favoriete deck, is nog steeds mijn Illusion of Grandeur - Donate deck. Deze combo gecombineerd met een lading counterspells (waarvan nog 3 force of wills) speelt altijd wel errug lekker weg.

Verder heb ik nog een rood zwart blow your head off deckje, en een grote beesten deck.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Donate met een Bronze Bombshell is anders ook altijd lachen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
Dat is inderdaad wel grappig, maar geen killer. Ilussion Doneren en vervolgens met boomerang terug halen is een stuk effectiever...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Of natuurlijk in een U/B deck en dan Phage The Untouchable + Donate...

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
Jesh schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:28:
Of natuurlijk in een U/B deck en dan Phage The Untouchable + Donate...

;)
ben bang dat dat niet gaat werken... want als je hem donate ligt ie al in het spel. Dus vervolgens doet hij jou damage en verlies je de game. Dat lijkt me compleet suicide. Op de manier hoe jij hem waarschijnlijk interpreteert werkt Illusion of Grandeur ook niet meer. Als die in het spel komt krijg je 20 levens, en als ie het verlaat verliest de speler bij wie die ligt 20 levens. Wanneer ik hem dus aan een andere speler doneer, dan heb ik 20 levens gekregen, en hij krijgt nix. Als hij vervolgens de upkeep niet maar kan betalen, of ik boomerang hem terug naar mijn hand, dan verliest die speler dus 20 levens.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Phage met Summoner's egg en Confusion in the ranks, dat werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Ik zag het ja... ik deed het even uit mijn hoofd, dus ik had de exacte wording niet erbij.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Gaat er trouwens iemand naar de Morningtide prerelease ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
Ik in ieder geval niet, speel momenteel amper meer en ben nog pal voor de nieuwe art (dus voor 8th) gestopt met het kopen van kaarten. Losse kaarten daar gelaten.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
Jesh schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:03:
Gaat er trouwens iemand naar de Morningtide prerelease ???
Tuurlijk! :*)
Lorwyn vind ik geslaagd, dus ik ben benieuwd naar wat de andere set uit dit block ons zal brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Check de spoiler HIER !!!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Gaat er nog iemand de prerelease spelen, en zo ja: waar? Ik ga zelf heel misschien volgende week vrijdag bij KV Deckmasters hier in Den Haag spelen, maar ik heb het nogal druk (en ik vind dit block ook maar ruk [/sinterklaasmodus]).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
Ik heb inmiddels zo weinig gespeeld dat ik mijn kaarten maar verkoop, doet wel even zeer maja.

Het gaat om meer dan 900 rare's en uncommons en een bult andere spulen

Degene die interesse hebben moeten maar even kijken:
http://link.marktplaats.nl/233196287

Foto's van alle rare's en uncommons zijn hier te zien:
Blauw
Rood
Groen
Wit
Zwart
Multicolor, Special Lands, Artifacts

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Chef_v_leeuwen schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 19:59:
Ik heb inmiddels zo weinig gespeeld dat ik mijn kaarten maar verkoop, doet wel even zeer maja.

Het gaat om meer dan 900 rare's en uncommons en een bult andere spulen

Degene die interesse hebben moeten maar even kijken:
http://link.marktplaats.nl/233196287

Foto's van alle rare's en uncommons zijn hier te zien:
Blauw
Rood
Groen
Wit
Zwart
Multicolor, Special Lands, Artifacts
Wat hoop je er voor te vangen? ik heb op zolder een soortgelijke collectie liggen, waar ik al jaren (en jaren) niets meer mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
Ik heb echt geen flauw idee, de meeste kaarten zijn los wel aardig wat waard, dus voor minder als 200€ doe ik het echt niet weg.

Had wel even moeite toen ik alles weer voorbij zag komen, sommige dingen heb ik zo lang naar gezocht en voor gespaard :) maja.

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb de afgelopen weken nog in totaal zo'n €400 opgehaald voor de verzameling. Eigenlijk had ik het al veel eerder moeten verkopen, want de prijzen zijn de laatste tijd behoorlijk gedaald en ik deed er al jaren niets meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
Okee, en wat had jij zoal? bij mij is het voornamelijk van de 4th edition t/m urza saga. En hier en daar nog wat oudere nieuwere kaarten.

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Revised tot 7th.... In totaal zo'n 3000 kaarten waaronder 14 dual lands in wisselende conditie.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste