Magic... gathering, anyone?

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 43.313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:16
duals, nice :) ik ben pas begonnen met de 4th, maar evengoed wel een hoos goeie rares, de prijzes zijn inderdaad wel dramatisch gezakt, had al een flinke tijd niet gechekt, maar schrok hier aardig van.

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:48
hier is het vooral van de mirrodin blok. en ook nog een beetje van kamigawa

voor de rest heb ik nog wel wat leuks uit fourth enzo (4x royal assassin^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:56

Shabbaman

Got love?

Chef_v_leeuwen schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 19:56:
duals, nice :) ik ben pas begonnen met de 4th, maar evengoed wel een hoos goeie rares, de prijzes zijn inderdaad wel dramatisch gezakt, had al een flinke tijd niet gechekt, maar schrok hier aardig van.
De prijzen gezakt? De prijzen van kaarten die niet meer in extended of standard gespeeld worden zakken meestal wel, maar kaarten die in legacy of vintage gespeeld worden zijn echt belachelijk hoog.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

mwah.. €4 voor een Royal Assassin is best schrikken als je in het verleden nog zo'n fl.30 ervoor moest neerleggen. Zelfde geldt voor classics als Shivan Dragon, Serra Angel, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Edmin schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:06:
mwah.. €4 voor een Royal Assassin is best schrikken als je in het verleden nog zo'n fl.30 ervoor moest neerleggen. Zelfde geldt voor classics als Shivan Dragon, Serra Angel, etc.
Prijs van dit soort spul is volgens mij erg conjunctuur gevoelig.. In economisch slechte tijden hebben mensen niet veel geld over voor hun hobbies.
In betere tijden, als er net een nieuw deck uit is, en er weer veel gespeeld wordt.. dan gaan de Serra Angels weer de lucht in.. (ik heb er nog stuk of 6 liggen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:48
hmm ik heb er ooit nog 10 euro voor betaald. spijtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owhhhh, MtG....daar ben ik zo verslaafd aan geweest. Vooral Magic Online...man, wat heb ik daar veel tijd in gestopt. 's Avonds om 8 uur beginnen met een toernooi en dan 7 uur 's ochtends klaar zijn. Maar wat een kick geeft het als je zo'n toernooi wint. Ook leuk dat je daar bekende magicspelers tegenkomt. Maar goed...inmiddels alles verkocht (op een ravager/affinity-deck na) en ik ben ook niet meer van plan om het nog competatief te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ja, dan heb je het over kaarten die ook niet meer gespeeld worden. Als je toen je geld in dubbellandjes gestopt had dan was je investering een stuk meer waard geweest. Ik ben begonnen toen Ice Age uitkwam, en toen kon je een Black Lotus kopen voor 200 gulden. Zoiets doet nu 600 euro. Pijnlandjes uit Ice Age waren 5 gulden, nu 5 euro. De kaarten waar jij het over hebt zijn nog in veel series opnieuw gedrukt. Daarnaast zijn er kaarten gedrukt die gewoon beter zijn, waardoor niemand meer op die kaarten zit te wachten.

Magic is misschien conjunctuurgevoelig, maar een competitief deck is tegenwoordig een stuk duurder dan vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:15:
Owhhhh, MtG....daar ben ik zo verslaafd aan geweest. Vooral Magic Online...man, wat heb ik daar veel tijd in gestopt. 's Avonds om 8 uur beginnen met een toernooi en dan 7 uur 's ochtends klaar zijn. Maar wat een kick geeft het als je zo'n toernooi wint. Ook leuk dat je daar bekende magicspelers tegenkomt. Maar goed...inmiddels alles verkocht (op een ravager/affinity-deck na) en ik ben ook niet meer van plan om het nog competatief te gaan spelen.
Kun je de kaarten in mtgo ook weer verkopen? Dus het is niet alleen maar geld in een virtuele put gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Je kan ze wel verkopen, maar dat kost je vast wat meer moeite dan met echte kaarten. Je vindt op Ebay bijvoorbeeld ook wel veilingen van MTGO-kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:00:
[...]

Kun je de kaarten in mtgo ook weer verkopen? Dus het is niet alleen maar geld in een virtuele put gooien?
Ik heb al mijn kaarten destijds verkocht voor zo'n 1200 euro. Ik had al die nieuwe duallands 4x en dan gaat het wel hard hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
ik heb ook altijd wel magic gespeeld met deck's van vrienden van mij.
maar nu wil ik zelf gaan beginnen met kaarten haalen.
ik denk er aan om gewoon een paar van de starter decks te kopen en daar mee te gaan beginnen.
of hebben julie betere tips.
het is voor gezellig speelen ben niet van plan op aan tournooien mee te gaan doen.

julie kunnen me vast wel wat tips geven over hoe je dan het beste kunt beginnen met de verzameling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 16:32

-ko-

Leidend Voorwerp

sk1nny666 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 09:36:
ik heb ook altijd wel magic gespeeld met deck's van vrienden van mij.
maar nu wil ik zelf gaan beginnen met kaarten haalen.
ik denk er aan om gewoon een paar van de starter decks te kopen en daar mee te gaan beginnen.
of hebben julie betere tips.
het is voor gezellig speelen ben niet van plan op aan tournooien mee te gaan doen.

julie kunnen me vast wel wat tips geven over hoe je dan het beste kunt beginnen met de verzameling.
Beetje n kick, maar ik ben ook wel benieuwd. Ik heb zelf een kleine 110 kaarten van vroegah (8 jaar geleden) maar wil het weer met een clean sheet oppikken. Wat kan ik (en mn vriendin, die helemaal blanko begint) het beste kopen om gezellig tegen elkaar te spelen en erna langzaam uit te breiden? (met boosters oid)

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik denk dat twee preconstructed decks die iedere serie heeft het beste aansluiten. Deze decks zijn meestal redelijk goed op elkaar af gestemt waardoor beide partijen een eerlijke kans op winnen heeft. Met boosters kopen is het toch afwachten wat voor kaarten je krijgt, en voordat je dan een normaal 1 a 2 kleuren deck hebt ben je behoorlijk wat boosters verder.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

-ko- schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 03:18:
[...]

Beetje n kick, maar ik ben ook wel benieuwd. Ik heb zelf een kleine 110 kaarten van vroegah (8 jaar geleden) maar wil het weer met een clean sheet oppikken. Wat kan ik (en mn vriendin, die helemaal blanko begint) het beste kopen om gezellig tegen elkaar te spelen en erna langzaam uit te breiden? (met boosters oid)
Hmm het is alweer een hele tijd voor geleden voor mij maar het nog als de dag van gisteren ;)
Zelf zou ik het beter aanpakken dan toen ik het deed, koop een stapel landjes + ieders 2-3 boosters + ieders een tournament deck. Je kan ook kiezen voor wat 5-7 boosters ipv een tournament deck maar dit is een beetje wat je zelf wilt. Met boosters alleen heb je een kans dat je te weinig kaarten van een kleur hebt maar jullie zijn in ieder geval met zijn tweeën dus dan valt dat erg mee :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-

-ko-

Leidend Voorwerp

Thanks voor de reacties. Ik was sowieso van plan preconstructed te beginnen zodat we gelijk een beetje gebalanceerd kunnen beginnen. Daarna de decks uitbreiden met spullen uit boosters zodat de game dynamisch blijft en we niet weten wat we van elkaar kunnen verwachten. (Dat is het hele idee achter Magic, toch? ;))

Enige wat ik wazig vind (Zal wel aan mij liggen...) is dat er zoveel verschillende sets zijn dat ik het overzicht voor beginners mis. Welke serie moet ik nu kopen? Ik denk dat 2010 de nieuwste is van de coresets toch? Is er ergens een overzicht van welke sets er zijn / waren en waarvoor je ze gebruikt? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Op de website zie ik bdw dat vanaf 15 augustus 2010 gelanceerd wordt. Echter wordt hij op veel websites al verkocht.. (oa een website die ik via T.Net's google add ondekte. :+)

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

-ko- schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 11:27:
Thanks voor de reacties. Ik was sowieso van plan preconstructed te beginnen zodat we gelijk een beetje gebalanceerd kunnen beginnen. Daarna de decks uitbreiden met spullen uit boosters zodat de game dynamisch blijft en we niet weten wat we van elkaar kunnen verwachten. (Dat is het hele idee achter Magic, toch? ;))

Enige wat ik wazig vind (Zal wel aan mij liggen...) is dat er zoveel verschillende sets zijn dat ik het overzicht voor beginners mis. Welke serie moet ik nu kopen? Ik denk dat 2010 de nieuwste is van de coresets toch? Is er ergens een overzicht van welke sets er zijn / waren en waarvoor je ze gebruikt? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Op de website zie ik bdw dat vanaf 15 augustus 2010 gelanceerd wordt. Echter wordt hij op veel websites al verkocht.. (oa een website die ik via T.Net's google add ondekte. :+)
Hmm zoals ik zei is het voor mij lang geleden en ik weet ook nauwelijks de sets meer sinds myrodin (2005/2006?). Uhm maakt vrij weinig uit van welke set je pakt maar de nieuwste is het makkelijkst want daar kun je (nog) makkelijk kaarten van krijgen. Zelf vind ik de oude sets leuker maar dat is misschien ook wel een deel nostalgie wat meespeelt ;)

Misschien wel handig te vermelden, je hebt blocks wat bestaat uit 3 sets en die sets zijn dus van dezelfde 'serie'. Zelf zie het altijd als een main set + 2 expansions vond ik altijd het makkelijkst om zo uit te leggen.

[ Voor 7% gewijzigd door psychoclown op 02-08-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Laatst online: 14-09 16:29

Khaine

Python liefhebber

De site nedermagic, die ook kaarten verkoopt, heeft een redelijk handige catalogusfunctie, waar je alle series op alfabet kunt vinden. Uiteraard met een zoekfunctie voor specifieke kaarten.

Ik speel zelf alleen nog maar casual. Beetje fun zo 1x per maand en dat was het wel. Nieuwe series boeien me niet, dus daar kan ik weinig zinnigs over vertellen.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-

-ko-

Leidend Voorwerp

Thanks voor alle tips. Ik ga even op onderzoek. Ga ook uitzoeken waar ik kan checken of mn huidige kaarten nog compactible zijn.

Denk dat ik voor een voor een Magic 2010 core set ga voor mn vriendin en mij. Die zullen wel redelijk geoptimaliseerd zijnd

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic gaat over het echte kaartspel zie ik, maar toch even een tip voor tussendoor:

De online variant op de Xbox 360 (op Live Arcade) is erg goed en leuk om te spelen. Ik heb zelf vroeger ook Magic gespeeld maar het is al weer 12 jaar geleden dat ik gestopt ben. Daarna alles weggegeven en weggegooid. Zag toen MtG:The Planeswalkers op Arcade verschijnen voor 800 puntjes en speel sindsdien erg vaak. Het zijn wel pre-constructed decks met per soort deck 15 tot 17 unlockable cards die je in de de singleplayer campaign kunt unlocken. Om alle kaarten van alle decks te unlocken ben je wel even bezig (ben er zelf bijna) en er zitten genoeg kaarten in om het lang afwisselend te houden. Ook online is het erg goed uitgewerkt, en het bijkomende voordeel is dat alle spelregels al in het spel zitten (natuurlijk) en je vanzelf ziet wat kan en mag. Ook zit er goede help en ondersteunende teksten bij alle kaarten in, waarmee een nieuweling of een oud gediende als ik snel up-to-speed gebracht wordt.

Co-op campaign kan ook in singleplayer en online kun je 1v1, 2v2, met z'n 3-en en met z'n vieren tegen elkaar.
De verschillende decks die je kunt spelen: Rood, wit, groen, zwart, blauw, groen-zwart, groen-rood-wit en groen-rood-zwart.

Omdat je maar zeer beperkte deck-customization hebt was ik eerst erg huiverig voor de levensduur van dit spel, maar er zitten genoeg kaarten in om het afwisselend te houden. Wellicht komen er binnenkort meerdere kaarten of decks beschikbaar en misschien ook wel full deck-customization.
Kijk er eens naar als je een 360 hebt, het is echt heel tof uitgewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:17

Auredium

Informaticus Chaoticus

De online varian heb ik nog nooit echt gespeeld. De oude 'dual of the plainwalkers' heb ik welg espeeld, was kostenlijk. De Nieuwe 3D variant voor de pc ook maar die was bagger (en niet echt magic the gathering waardig).

Zelf heb ik voorbij de 4000 kaarten van Magic the Gathering. Ik verzamel de kaarten reeds 15 jaar en ik heb kaarten tot en met de Ravnica en Kamigawa serie. Vooral van de serie waar ook Darksteel uit stamt heb ik veel kaarten. Ook van de Fourth Edition heb ik er veel.
Verder heb ik eigenlijk van alle series wel kaarten (ook van die waar nog geen jaartal op staan.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-

-ko-

Leidend Voorwerp

Ik ga straks even punten halen voor die live arcade game. Vind de trail heel vermakelijk.

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 10:04
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:01:
Dit topic gaat over het echte kaartspel zie ik, maar toch even een tip voor tussendoor:

De online variant op de Xbox 360 (op Live Arcade) is erg goed en leuk om te spelen. Ik heb zelf vroeger ook Magic gespeeld maar het is al weer 12 jaar geleden dat ik gestopt ben. Daarna alles weggegeven en weggegooid. Zag toen MtG:The Planeswalkers op Arcade verschijnen voor 800 puntjes en speel sindsdien erg vaak. Het zijn wel pre-constructed decks met per soort deck 15 tot 17 unlockable cards die je in de de singleplayer campaign kunt unlocken. Om alle kaarten van alle decks te unlocken ben je wel even bezig (ben er zelf bijna) en er zitten genoeg kaarten in om het lang afwisselend te houden. Ook online is het erg goed uitgewerkt, en het bijkomende voordeel is dat alle spelregels al in het spel zitten (natuurlijk) en je vanzelf ziet wat kan en mag. Ook zit er goede help en ondersteunende teksten bij alle kaarten in, waarmee een nieuweling of een oud gediende als ik snel up-to-speed gebracht wordt.

Co-op campaign kan ook in singleplayer en online kun je 1v1, 2v2, met z'n 3-en en met z'n vieren tegen elkaar.
De verschillende decks die je kunt spelen: Rood, wit, groen, zwart, blauw, groen-zwart, groen-rood-wit en groen-rood-zwart.

Omdat je maar zeer beperkte deck-customization hebt was ik eerst erg huiverig voor de levensduur van dit spel, maar er zitten genoeg kaarten in om het afwisselend te houden. Wellicht komen er binnenkort meerdere kaarten of decks beschikbaar en misschien ook wel full deck-customization.
Kijk er eens naar als je een 360 hebt, het is echt heel tof uitgewerkt :)
QFT

Echt een bijzonder geslaagde conversie naar de Xbox360. En voor een prikkie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordTheRon schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:15:
[...]

QFT

Echt een bijzonder geslaagde conversie naar de Xbox360. En voor een prikkie ook.
Alleen het elven deck is zo nep. Veels te makkelijk om mee te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:52:
[...]

Alleen het elven deck is zo nep. Veels te makkelijk om mee te winnen.
Mja, met de goede combinatie kaarten op handen kan dat een knap vervelend deck zijn. Maar daar ken ik nog wel een paar decks van, alleen zijn die wat minder recht-toe-recht-aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordTheRon schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 09:04:
[...]

Mja, met de goede combinatie kaarten op handen kan dat een knap vervelend deck zijn. Maar daar ken ik nog wel een paar decks van, alleen zijn die wat minder recht-toe-recht-aan.
Ja met elk deck kun je heel sterk zijn. Ik heb altijd een hekel aan het spelen tegen een blauw deck, met die kut-couters de hele tijd en dan zelf een paar flying creatures die je de hele tijd slopen.
Het ligt er ook maar net aan welke kaarten je krijgt hoe goed het gaat. Dat elvendeck lijkt sterk, maar tegen andere decks met groen er in valt het soms tegen en tja, als je gewoon geen landjes krijgt -of alleen maar- dan kun je toch niks.

Heb tegen alle decks weleens dik verloren en ook met alle decks weleens dik gewonnen. Je moet met je hand geluk hebben in het begin en met je draws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ongeveer 2 jaar lang Magic Online gespeeld. elke avond wel zo'n uur of twee. De belachelijke hoge investering die je elke keer weer moet maken om competatief to kunnen spelen is vreselijk...

Daarnaast de frustratie van Hand-screw/mana screw/flood maakt magic anno 2009 een achterhaald strategy card game voor mij. Dat ze dit soort design flaws er nog steeds niet hebben kunnen uithalen na 15! jaar, is voor mij een raadsel. Sommige zien juist hierin de charme van Magic..tja..

Ik vind het persoonlijk vreemd dat je elk potje nog niet 1/3e van de kaarten in je deck voorbij ziet komen, en dat je haast onmogelijk terug kan komen van een achterstand (als je eerste 2 turns slecht zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:52:
Ik heb ongeveer 2 jaar lang Magic Online gespeeld. elke avond wel zo'n uur of twee. De belachelijke hoge investering die je elke keer weer moet maken om competatief to kunnen spelen is vreselijk...

Daarnaast de frustratie van Hand-screw/mana screw/flood maakt magic anno 2009 een achterhaald strategy card game voor mij. Dat ze dit soort design flaws er nog steeds niet hebben kunnen uithalen na 15! jaar, is voor mij een raadsel. Sommige zien juist hierin de charme van Magic..tja..

Ik vind het persoonlijk vreemd dat je elk potje nog niet 1/3e van de kaarten in je deck voorbij ziet komen, en dat je haast onmogelijk terug kan komen van een achterstand (als je eerste 2 turns slecht zijn).
Nou met Dual of the Planeswalkers kom ik regelmatig terug. Laatst online stond ik 20-2 achter, en we wisten allebei dat ik ging verliezen. Een beurt later had ik gewonnen :)

En dit is niet een keer gebeurd, maar wel vaker kom ik met nog 1 tot 5 levens te gaan toch ineens terug en win ik. Het is soms kut, vooral als je draws gewoon kut zijn, maar met de meeste decks kun je toch terugkomen met wat geluk. Maar de geluksfactor is wel sterk aanwezig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:09:
[...]

Nou met Dual of the Planeswalkers kom ik regelmatig terug. Laatst online stond ik 20-2 achter, en we wisten allebei dat ik ging verliezen. Een beurt later had ik gewonnen :)

En dit is niet een keer gebeurd, maar wel vaker kom ik met nog 1 tot 5 levens te gaan toch ineens terug en win ik. Het is soms kut, vooral als je draws gewoon kut zijn, maar met de meeste decks kun je toch terugkomen met wat geluk. Maar de geluksfactor is wel sterk aanwezig natuurlijk.
Ik laat me vaak ook raken. Alleen mana droppen en counteren wat echt nodig is. Vooral met het blauwe deck (dotp) ben je op het einde onverslaanbaar.

Dat elven deck daar valt wel van te winnen, tuurlijk (je shocked de juiste monsters met rood, je heb een troll met blanchwood armor met groen, je wacht af met wit en destroyed met 4 mana alle monsters van het veld en speelt je eigen gespaarde monster). Maar je zult er gewoon vaker van verliezen, omdat het deck gewoon te veel voordeel heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:52:
Dit vind ik wel een goed punt. Veel geld betekend een voordeel. Ik zie het als volgt. Magic is:
- 20% geld
- 60% skill
- 20% geluk

Beginners met het beste deck mogelijk zullen het ongetwijfeld nog afleggen tegen pro's met inzicht in het spelletje.
Dat is een combo van geluk en goede deckbouwkunsten. Elfendeck's van weleer hadden genoeg aan 1 of 2 forests. De rest produceerde de elven wel bij (Llanowar Elves / Priest of Titania anyone?).
Als je structureel manascrewed ben doe je iets niet goed. Met 1 op 3 land en een kwaliatief goed deck heb je hoogstens 1 op de 10 potjes last en ben je daarnaast maar 1 op de 50 potjes echt screwed.
Dit vind ik wel een vreemde. Dit hangt zo ontzetten veel van het soort deck dat je speelt af. Ik heb een graveyard-deck ooit gemaakt, daar zag ik bij een slecht potje slechts 1/3e van de kaarten, maar bij een normaal potje was ik in beurt 6 al 3x door mijn deck geraasd.
Met andere decks (white defender / white weenie) waar het gaat om creatures en minder om library-effects of card-drawing zul je maar weinig kaarten tegenkomen.

Daarnaast blijf ik erbij dat een ervaren speler met goede deckbuilding skills nog steeds de overhand zou moeten hebben. En 20-2 heb ik zovaak achter gestaan. Platinum angel en een combo enduring renewal / ornithopter / grinding station hebben er toen voor gezorgd dat 20-2 ook de eindstand was. Ik had dan nog wel een volle library ... dat weer wel.

Overigens speel ik alleen casual nog maar. Met een paar vrienden die ook ervaren zijn gewoon met een biertje en chips erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Khaine schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:19:
Dat is een combo van geluk en goede deckbouwkunsten. Elfendeck's van weleer hadden genoeg aan 1 of 2 forests. De rest produceerde de elven wel bij (Llanowar Elves / Priest of Titania anyone?).
Als je structureel manascrewed ben doe je iets niet goed. Met 1 op 3 land en een kwaliatief goed deck heb je hoogstens 1 op de 10 potjes last en ben je daarnaast maar 1 op de 50 potjes echt screwed.
Ja precies behalve als je tegenover een land destroy deck staat.. zal vast niet veel voorkomen maar ik had er eentje :D Nooit echt afgemaakt helaas want ik miste nog een aantal kaarten maar het main doel van het deck had ik al gehaald en je kan er ook wat mee doen ook.

Een ander leuk deck dat ik had bedacht was het return to hand deck, constant kaarten blijven pakken en kaarten van je tegenstander naar de hand knallen en maar schade krijgen :)
Met dit deck knal je ook enorm snel door je kaarten heen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-

-ko-

Leidend Voorwerp

Altijd het idee gehad dat de game redelijk balanced is inderdaad. Anyway, van het weekend maar eens in de stad kijken. Laat wel horen wat ik gekocht heb.

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel jammer dat je online niet een co-op campaign kunt doen, dus met een Live-friend. Heb nu alle kaarten van de decks unlocked en de campaign en challenges uitgespeeld, maar de achievement voor die 2 Headed Giant game, voor de co-op campaign en voor de 100% completed kan ik niet halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:39:
Ik vind het wel jammer dat je online niet een co-op campaign kunt doen, dus met een Live-friend. Heb nu alle kaarten van de decks unlocked en de campaign en challenges uitgespeeld, maar de achievement voor die 2 Headed Giant game, voor de co-op campaign en voor de 100% completed kan ik niet halen.
Ik heb de campaign uitgespeeld en ben nu bezig met de challenges. Kun je daarbij ook kaarten unlocken? Want ik heb er nog een hele berg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordTheRon schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:05:
[...]

Ik heb de campaign uitgespeeld en ben nu bezig met de challenges. Kun je daarbij ook kaarten unlocken? Want ik heb er nog een hele berg te gaan.
Nee helaas :)
Je hebt in de challenges gewoon een hele situatie voor je neus die je in 1 beurt moet oplossen (winnen).
Sommigen zijn echt moeilijk hoor, dus schrik niet. Als je er echt niet uitkomt even op internet zoeken naar een oplossing, ik kwam er bij 1 of twee echt niet uit. Maar goed, zie je eenmaal de oplossing dan blijkt dat je of een spelregel nog niet goed kende, of je denkt achteraf 'oja...'

Maar het unlocken gebeurt echt alleen in de campaign, dus je kunt gewoon willekeurig een tegenstander uitzoeken en tegen gaan spelen. De AI-spelers zijn alleen wel een stukje sterker als je eenmaal de hele campaign hebt uitgespeeld, maar het blijft nog goed te doen hoor.

Heb gisteren alle kaarten unlocked eindelijk! Moest alleen nog wat van wit en blauw. Vind blauw overigens het minst leuke deck.

Online is trouwens ook erg leuk, maar het beste kun je dan wel een deck gebruiken waar je al een paar goede kaarten unlocked hebt. Het maakt niet heel veel uit, want je moet zo'n kaart dan nog maar net tegenkomen in het potje, maar het kan alleen maar helpen. Maar ach, al verlies je een paar keer, dat gaat toch wel gebeuren. Het is naast skill voor een groot deel ook geluk hebben met je hand in het begin (soms na drie keer een niewe hand nog steeds geen mana of juist alleen maar....zucht :D )

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 10:14
Wow. MtG, dat is een hele lange tijd geleden. Ik ben ermee begonnen toen het net in Nederland verschenen was. Begon destijds met alpha edition en ben ermee gestopt na de Legends set.

Alpha heb ik maar een booster of 5 van (destijds voor de lol gekocht, geen idee wat het was), beta had ik half compleet. Van de sets tot en met Legends had ik alles, meerdere keren.

Op een gegeven moment geen interesse meer, de hele zwik verkocht. Heb alleen mijn verzameling draken kaarten nog. Ergens. :)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Alpha was toch alleen in de US uitgekomen. NL pas vanaf de beta of unlimited?

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordTheRon
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:10:
[...]

Nee helaas :)
Je hebt in de challenges gewoon een hele situatie voor je neus die je in 1 beurt moet oplossen (winnen).
Sommigen zijn echt moeilijk hoor, dus schrik niet. Als je er echt niet uitkomt even op internet zoeken naar een oplossing, ik kwam er bij 1 of twee echt niet uit. Maar goed, zie je eenmaal de oplossing dan blijkt dat je of een spelregel nog niet goed kende, of je denkt achteraf 'oja...'

Maar het unlocken gebeurt echt alleen in de campaign, dus je kunt gewoon willekeurig een tegenstander uitzoeken en tegen gaan spelen. De AI-spelers zijn alleen wel een stukje sterker als je eenmaal de hele campaign hebt uitgespeeld, maar het blijft nog goed te doen hoor.

Heb gisteren alle kaarten unlocked eindelijk! Moest alleen nog wat van wit en blauw. Vind blauw overigens het minst leuke deck.

Online is trouwens ook erg leuk, maar het beste kun je dan wel een deck gebruiken waar je al een paar goede kaarten unlocked hebt. Het maakt niet heel veel uit, want je moet zo'n kaart dan nog maar net tegenkomen in het potje, maar het kan alleen maar helpen. Maar ach, al verlies je een paar keer, dat gaat toch wel gebeuren. Het is naast skill voor een groot deel ook geluk hebben met je hand in het begin (soms na drie keer een niewe hand nog steeds geen mana of juist alleen maar....zucht :D )
Ok bedankt voor de info. Snel de rest unlocken dan maar. Die challenges klinken wel interessant moet ik zeggen, ben benieuwd. En daarna maar eens online gaan dan. :)

Sja, bluedeck is ook niet echt mijn ding. Blijft erg wennen, omdat het een compleet andere manier van spelen vereist dan de wat meer standaard groene en rode decks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

online als je wint en de tegenstander dc't niet heb je ook een kaart gewonnen. en 2headed giant achievements kun je ook halen tegen de ai met 2 controllers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 10:14
4of9 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:49:
Alpha was toch alleen in de US uitgekomen. NL pas vanaf de beta of unlimited?
999 Games had een doos staan op een beurs in Utrecht. (Zal ze wel op eigen houtje hebben geimporteerd) Dat waren alpha kaarten -- grote diameter ronde hoeken, zwarte achtergrond. Later zijn inderdaad de beta kaarten verschenen, rest is history. :)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiQie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-10-2023
Wat leuk om te zien dat er nog mensen uit dat tijdperk het spelen... Sjeezus wat heb ik daar veel tijd in gestoken destijds. Heb ook nog steeds een paar decks bewaard. Vooral de avondjes thuis waren geweldig, de hele nacht door spelen... Heb meegespeeld vanaf 4th edition tot en met, ik geloof Urzas saga of zoiets. Uiteindelijk mn verzamelmap en multiplayer deck verkocht.

Herinnert iemand zich die serie nog met die idiote kaarten, Unglued ook veel lol mee gehad :)

Ook bestaat er een single player game waarin je een mannetje bent die moet voorkomen dat je land word vernietigd en je door middel van kaarten duels je doelen moet halen. Heeft iemand die nog ergens liggen toevallig?

Leuk topic op GoT!

[ Voor 18% gewijzigd door MiQie op 06-08-2009 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-08 11:53
MiQie schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:55:
Herinnert iemand zich die serie nog met die idiote kaarten, Unglued ook veel lol mee gehad :)
Unglued ken ik idd ook nog. Bijvoorbeeld de kaart die je (minimaal) in 8 stukken moest scheuren, over tafel uitstrooien, en alle creatures waar een snipper op lag moesten gelijk de graveyard in.
Edit:
Dit was de kip

Daarnaast ook nog het "monster", voor 12 15 mana. Waren 2 kaarten die 1 "monster" maakte, met 99/99. Niet te verslaan dus.
Edit:
Kaart

En vergeet niet de haan-kaart: ga op tafel zitten, zet je handen in je zei, en zing een liedje.

Ge-wel-dig! Alleen nooit zo mee gespeeld, meer de serieuze kaarten gebruikt.

Edit:
Vraag me alleen af waarom er in Unglued wel tokens zaten, en in de normale series niet. Best jammer namelijk... Zeker voor m'n Zombie deck >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Acid__Burn op 06-08-2009 15:36 . Reden: Add-on ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

destroy target non elf creature oid :P daar ga je met je bfm. Of passify oid. Destroy all creatures 4 mana. Of nog beter persuasion. Zo zou ik het oplossen in duals of the planeswalker :+

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 16:56:
destroy target non elf creature oid :P daar ga je met je bfm. Of passify oid. Destroy all creatures 4 mana. Of nog beter persuasion. Zo zou ik het oplossen in duals of the planeswalker :+
Ik zat aan precies hetzelfde te denken. Haha, leg je het neer, gelijk de beurt erna ben je 'm kwijt. En dan is die persuasion inderdaad het leukst. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Nu online
Backlash is dan nog veel leuker http://www.nedermagic.nl/meerinfo.asp?cardid=23171

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Haha unglued wat een kaarten waren dat ja! :P
Speelden wij niet mee maar geniaal waren ze wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een of ander spel dat magic spelers leuk zullen vinden. youtube link laat een kerel zien die het spel wel redelijk weet te promoten http://www.escapistmagazi...13/6338-Dominion-Over-All

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 18:52:
een of ander spel dat magic spelers leuk zullen vinden. youtube link laat een kerel zien die het spel wel redelijk weet te promoten http://www.escapistmagazi...13/6338-Dominion-Over-All
Hmm ziet er wel erg tof uit, al moet ik toegeven dat ik nog maar weinig tijd uitrek voor spellen als Magic en bord/kaart spellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-

-ko-

Leidend Voorwerp

Gisteren (Zaterdag) de hele binnenstad doorgelopen. Een winkel (Stripzaak) die Magic verkocht, is er mee gestopt. (De hele winkel..) Drie andere zaakjes bij ons in de stad zijn gestopt met de verkoop van Magic. Is het animo voor dit spel zover teruggelopen? 2010 is net uit, maar niemand interesseert het?

Ik woon trouwens in Bergen op Zoom.

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

-ko- schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:52:
Gisteren (Zaterdag) de hele binnenstad doorgelopen. Een winkel (Stripzaak) die Magic verkocht, is er mee gestopt. (De hele winkel..) Drie andere zaakjes bij ons in de stad zijn gestopt met de verkoop van Magic. Is het animo voor dit spel zover teruggelopen? 2010 is net uit, maar niemand interesseert het?

Je kan het proberen bij Bart Smit en Intertoys maar liever koop je ze bij een spellen zaak :)
Misschien in een andere stad in de buurt dat je daar even kunt kijken.

Zelf ben ik er totaal uit maar ik weet nog wel dat je ze in Arnhem en Enschede zonder problemen kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:17
-ko- schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:52:

De Stripspecialist (Boschstraat 68 in Breda) heeft altijd wel het een en ander op voorraad, en verzorgt ook altijd toernooien op vrijdagen en (de meeste) zaterdagen. Overigens schijnt Magic 2010 overal slecht leverbaar te zijn, omdat Wizards niet verwacht had dat de vraag zo groot zou zijn.

I have no life, and therefore no signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-

-ko-

Leidend Voorwerp

Dat klinkt dan wel weer goed, veel vraag betekend ook veel spelers. :)

Binnekort eens rondmailen / rondvragen bij vrienden of ik ze ook zo gek kan krijgen dat ze met me willen spelen. Dan kunnen we wellicht een grote batch online bestellen + later wellicht boosters gewoon per box kopen. :)

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speel al best wel lang Magic, samen met mijn vriendin. Leuk spelletje. Verveeld een beetje snel. Na 3 potjes ben ik al het gecounter wel zat.

Oja, ga eens langs Top1Toys winkels en vraag naar magic kaartjes:) Altijd wel een hoopje boosters die de deur maar niet uit willen. Krijg je ze vaak voor een euro of 2 wel mee per pakje:)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-

-ko-

Leidend Voorwerp

Heb ik gedaan, zijn helaas op / verkopen ze niet meer. Weet iemand trouwens een goede website waar alle series netjes op een rij staan? Ik kan maar niet uitvinden welke expansions nou bij elke core set komen en andersom...

Bij een vaste webshop van mij (gamesnstuff.com) hebben ze M10 helaas niet op voorraad dus ik moet even verder kijken. Weet iemand een nederlandse webshop die betrouwbaar is?

Sorry voor de google vragen, maar de eerste kan ik echt niet vinden. Heb echt wel gezocht. ;)

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Toevallig dacht ik er net aan.. want de meest bekende magic site/webshop van NL heb ik je niet eens aangeraden ;) Zijn best snel met levering en ze hebben een groot assotiment: Nedermagic is hier wel (veel) vaker langs gekomen btw.

[ Voor 4% gewijzigd door psychoclown op 10-08-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaartjeskoningrijk nog veel groter dan het meestal onoverzichtelijke Nedermagic.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-

-ko-

Leidend Voorwerp

Beetje op nedermagic gekeken maar helaas. M10 is niet meer leverbaar. We wachten even af. :)

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Rarz schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:40:
[...]

999 Games had een doos staan op een beurs in Utrecht. (Zal ze wel op eigen houtje hebben geimporteerd) Dat waren alpha kaarten -- grote diameter ronde hoeken, zwarte achtergrond. Later zijn inderdaad de beta kaarten verschenen, rest is history. :)
ja ken ze wel. Had 1 alpha kaart; Demonic tutor.

Ik heb een groot deel van de unlimited gespaard. Had een mox pearl.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek nog wel een paar kaarten. Misschien een idee om een serieus Magic forumpje te openen? Aangezien het toch nog wel redelijk gespeeld word..

In de trant van ruilen en dergelijke..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:24:
Ik zoek nog wel een paar kaarten. Misschien een idee om een serieus Magic forumpje te openen? Aangezien het toch nog wel redelijk gespeeld word..

In de trant van ruilen en dergelijke..
Mwa, in dit topic wordt nu ook aardig gepost, maar dat is ook al weer een hele tijd stil geweest (bijna 2 maanden)...

Maar misschien niet verkeerd om een "ruil" topic te starten. Je weet nooit hoe het uitpakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 21:19

elmoxx

xx xx xx

inderdaad. Na het lezen van dit topic heb ik gelijk weer zin om te spelen.. Verkopen heeft niet zo'n zin meer zie ik. Veel prijzen zijn flink gedaald.

Ik zie wel wat in een magic 'ruil' topic. Heb zelf erg veel revised, 4th en ice age. Daarna ben ik vrij snel afgehaakt..

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
elmoxx schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:18:
Ik zie wel wat in een magic 'ruil' topic. Heb zelf erg veel revised, 4th en ice age. Daarna ben ik vrij snel afgehaakt..
Heb eigenlijk zo'n beetje van alles was (behalve Alpha en Beta dan). Maar alle series daarna heb ik wel wat gekocht. Ben eigenlijk een jaar of 4 a 5 geleden gestopt, omdat ik niemand meer had om tegen te spelen. Nu eigenlijk nog steeds niet. De mensen met wie ik toen heel veel speelde zie ik eigenlijk ook niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zouden een Magic middag kunnen organiseren, een ruil forum kunnen starten en diverse Mulitplayermodes kunnen bespreken. Ik heb laatst 2 headed Giant gespeeld. Even kort samengevat; je speelt 2 vs 2 en je start met 40 levenspunten. Je kunt elkaar helpen en dergelijke.

2Headed Giant Regels hier!

Ik ben overigens nog op zoek naar wat specifieke kaarten. Ik zal eerdaags even een kleine inventarisatie maken van mijn "wantend" lijstje.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:45:
We zouden een Magic middag kunnen organiseren, een ruil forum kunnen starten en diverse Mulitplayermodes kunnen bespreken. Ik heb laatst 2 headed Giant gespeeld. Even kort samengevat; je speelt 2 vs 2 en je start met 40 levenspunten. Je kunt elkaar helpen en dergelijke.

2Headed Giant Regels hier!

Ik ben overigens nog op zoek naar wat specifieke kaarten. Ik zal eerdaags even een kleine inventarisatie maken van mijn "wantend" lijstje.
3x Alpha Black Lotus? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghehe nee:P Ik zoek echt alleen kaarten voor specifieke decks die ik bouw. Maar dat is wel een suggestie ja xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:52:
Ghehe nee:P Ik zoek echt alleen kaarten voor specifieke decks die ik bouw. Maar dat is wel een suggestie ja xD
Als je goedkoop een in goede staan verkerende "Alpha Black Lotus" op de kop kan tikken, dan ben je binnen!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Ik meld me hier ook maar even als magicer, ik kom meestal vrijdag of zaterdag middag naar de bieb in Emmen om te spelen. Ik moet nog een locatie vinden in enschede waar gespeeld word, tegen nieuwe mensen spelen is altijd leuk :)

Meteen maar even een vraagje, wat is het apartste deck waar jullie mee spelen, waar draait het om?

Mijn aparte deck is gebouwd om de volgende kaarten:
Afbeeldingslocatie: http://gatherer.wizards.com/Handlers/Image.ashx?multiverseid=19823&type=cardAfbeeldingslocatie: http://gatherer.wizards.com/Handlers/Image.ashx?multiverseid=51163&type=cardAfbeeldingslocatie: http://gatherer.wizards.com/Handlers/Image.ashx?multiverseid=5239&type=cardAfbeeldingslocatie: http://gatherer.wizards.com/Handlers/Image.ashx?multiverseid=122366&type=card

De combo moet wel vrij duidelijk zijn ;) vooral leuk in multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:34
Ik heb het ook gespeeld, en heb ook wel wat series compleet liggen hier in klappers. goeie rare's 4x en dan nog wat los spul. ben begonnen met revised en heb echt daaaaaagen lang gesleten aan het geweldige spel, was ook nog een tijdje judge trouwens, op toernooien, en had een DCI score van ... i forgot, and don't care anymore.

Heb alles nog, nog nooit iets weg gedaan. wel geruild of af en toe een losse kaart verkocht, maar verder, nee, alles bewaard. Heb dan ook nog vrij veel. (oh wacht, de meeste commens gaf/gooide ik wel weg, kocht geregeld een boosterbox, dus had je al snel veel rommel ertussen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel op het moment met een Control deckje:) Blauwe met wit:) Overrule enzo(A)

Edit:Stel dat je uit Omg. Arnhem komt dan zouden we in het Spelkwartier te Arnhem kunnen spelen!

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

na revised ben ik er mee gestopt, ook alweer een aantal jaren geleden, ik stam echter nog uit de beta periode met spelen...al heb ik er daar niet veel meer van....

hier in Haarlem zijn er nog enkele zaken die kaarten verkopen, zo ook de oude striphandel in de binnenstad :)

misschien een keer leuk om met alle spelende GoTters een klein toernooi op te zetten (dan wel fifth of sixth en niet de nieuwe series....)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Haha, wat geweldig om dit weer eens te lezen zeg.

Ik ben vandaag begonnen met het uitpakken van verhuis dozen die al een paar jaar achter schot liggen. Hier kwam ik dus een hele verzameling magic kaarten tegen.

Ik weet niet precies wat ik allemaal heb, was er nooit helemaal in maar heb wel hele decks en mappen vol liggen hier.

Kom zelf ook uit arnhem maar kon me nooit echt meer bekommeren toen ik gestopt was, misschien is het wel weer eens leuk om het op te pakken. :P

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom perse oudere edities spelen? Is het niet slimmer om nieuwere editie's met restrictions te spelen ofzeuh:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:35:
Waarom perse oudere edities spelen? Is het niet slimmer om nieuwere editie's met restrictions te spelen ofzeuh:P
Daar heb je wel weer een hele set nieuwe regels natuurlijk. Wat je kunt doen is alle kaarten spelen, maar old-school regels.

Ik speelde meestal met zwart (undead / skeleton / zombie) deck of groen (normaal / elven) deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een topic over MTG. Nice xD

Ik ben al wat jaartjes geleden gestopt maar heb nog steeds het grootste deel van mijn kaarten.
Een GoT toernooitje met wat oudere kaarten voel ik wel wat voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt me leuker/beter! Want anders sluit je een enorme groep GoT'ers buiten die misschien alleen nieuwere types bezitten:)

Nja ik ga werken. Ik post vanavond wel eventjes een wanted lijstje:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:34
Ik heb nog steeds een white weenie deck. dat deck was echt de verschrikking van maastricht lange tijd, won echt van heel erg veel decks indertijd. echt cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Leuk dit topic.

Ik zal mijn geschiedenis met MTG even op straat gooien:

Ik zat op de middelbareschool 2e klas. (1994 95? dacht ik)
Gozer uit mijn klas kwam ineens met het spel aanzetten hij had een starter pack gekocht voor 25 gulden en 1 boosterpack van 'the dark'.

The dark liep net op zn einde.

ik heb toen uiteindelijk ook een starter pack gekocht en een tweetal boosterpacks.

We speelden tegen elkaar, was echt tof.
Gingen naar Rdam bijenkorf en naar dat stripwinkeltje op de korte hoogstraat om kaarten te kopen.

Uiteindelijk speelde wat meer vrienden van hem het, waardoor we een paar keer een hele dag MTG deden.
We kwamen dan bij iemand thuis met een man of 6.
Alleen het probleem was, we waren meer de hele dag bezig om kaarten te kijken/ruilen dan uiteindelijk echt te spelen.

Af en toe naar de bijenkort geweest als daar een magic the gathering dag was.
Nooit naar tournooien geweest.

Inmiddels waren we wat uitbreidingen verder en ik had een aardige collectie opgebouwd.
Combinatie rood/groen.
Namen van kaarten, weet ik niet meer exact.
- Gaea's liege (ofzo)
- Wheel of fortune
- Thicket basilisk
- craw wurm ;)
- cockatrice

Die maat van me speelde vnml. zwart. Daar zaten ook wat smerige kaarten bij.

Ik heb nog een originele gesigneerde kaart gehad. Gesigneerd door diegene die het artwork head gedaan uiteraard.

Op school moesten we een engelse presentatie doen, mocht over alles gaan. Toen heb ik magic the gathering uitgekozen. Heb nog een tweetal printjes van artwork laten zien via een 'soort van beamer' en iedereen was verkocht.

Mijn intresse ebte een beetje weg.
Toen verschenen er zoveel uitbreidingen dat ik niet eens meer bijkocht.
Daarna verscheen voor de pc ook nog de game magic the gathering (was wel gaaf)

Daarna gestopt en de hele zooi in een keer verkocht.
Volgens mij als ik los alles had verkocht bij een of andere meeting had ik er misschien best nog wat geld voor kunnen krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Wii4all op 11-08-2009 13:12 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Ik heb momenteel nog 4 decks liggen, van de 12 die ik er ooit had. Echte dure en/of zeldzame kaarten heb ik nooit gehad, maar wel erg leuk speelmateriaal:
- 3 dual-lands
- 4 tolarian academy's
- 4 necropotence
etc.

Ik vind het vooral leuk om decks te spelen die niemand anders speelt, omdat ze vaak A. niet speelbaar zijn, of B. niet werken.

Zo heb ik een 5-kleurendeck met allemaal waitlands (uit apocalypse), words of worship, die kaart (kan niet op de naam komen) waar je mee voor 1 leven 1 kaart mag pakken en dan dingen als energy field en dat enchantment waarmee je maar met 1 creature mag aanvallen en verdedigen. Duurt een eeuwigheid voor het er ligt, maar domineert daarna vrij hard.
Verder heb ik een deck met tolarian academy, die spellbomb die van een landje een creature maakt en daarna nog pemin's aura. Met een fireball maken we het geheel af.

Wat ik het leukst vind om te doen blijft casual play. Liefst met 4 of 6 man en dan met een biertje erbij gewoon wat spelen. Heerlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Nu online
Ik speel al sinds invasion, toen nog niet zo heel erg veel. Pas bij Onslought veel gaan spelen, daar ook begonnen met mn deck wat sinds dien steeds uitgebreider is geworden, zombies. Ik speel nu eigenlijk alleen maar met kaarten die ik goedkoop kan krijgen ( arme student ) en uit de nieuwere series.

Het lijkt me ook wel een keer tof om met een groep te gaan spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
Wii4all schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:08:
We speelden tegen elkaar, was echt tof.
Gingen naar Rdam bijenkorf en naar dat stripwinkeltje op de korte hoogstraat om kaarten te kopen.
Voor mij geldt een beetje hetzelfde verhaal (zo verbazend eigenlijk dat ik hier weinig meer aan toe te voegen heb :|).

Kort hoogstraat: klopt helemaal!!! Kwam daar ook altijd. Heel klein winkeltje, altijd vol met zooi, maar super leuk. Ben alleen even de naam kwijt...

Edit:
Yendor als ik me niet vergis...?

Google is your friend!!! :P

[ Voor 7% gewijzigd door Acid__Burn op 11-08-2009 15:48 . Reden: Add-on ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-

-ko-

Leidend Voorwerp

Hier hadden we ook zo'n winkel (Gilles de Geus) maar die is helaas over kop gegaan. Anders kwamen al mijn lame 'waarkanikdiezooidankopen!' hier niet voorbij. :) Toch leuk om te zien dat er zoveel oude spelers zijn! Mijn oude deckje is helaas niet echt de moeite van het spelen waard.

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Tja, de volledige decks die ik nog heb liggen zijn er geloof ik 2.... een Golbin/Fire deck, gewoon volledig rood(Mountains :P waarvan enkele foils) en een heerlijk spelend Bounce deck (full blue (island) deck, gebaseerd op het bouncen van andere mensen hun kaarten en uiteraard counteren van een flink aantal spells).

Toch wel weer eens leuk om al die meuk uit te gaan zoeken...laatste telling (had ik alles op MP gegooid) kwam ik op ruim 8.000 kaarten uit :)

Daarnaast nog 2 mappen vol met ultra-rares, dwz de echte beta kaarten, foils van rares en een flink aantal gewone rares die nogal wat geld waard zijn.
Ik had 3 mappen, 1 daarvan heb ik 5 jaar terug voor iets meer dan 250 euro verkocht (40 kaarten).

het leukste wat ik eigenlijk van het spel vond was dat ik het in een winkel speelde in haarlem, met flink wat vrienden. Daar werden ook de toernooien vanuit bezocht etc..etc.. In toernooien nooit ver gekomen, maar toch flink wat lol aan gehad.
Uiteindelijk overgestapt op Warhammer Fantasy, vervolgens 40k, en nu speel ik eigenlijk helemaal niets meer...

Heb wel nog ergens MTG liggen op cd, werkt trouwens nog steeds op winxp :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghehe Ik heb ook nog WHFB en 40K gespeeld. Prijzige hobby´s! 3000 Punten Nurgle Chaos in Fantasy system en 1500 Punten Tau&1500 punten Space marines xD

De helft kan ik nu niet eens meer gebruiken. Ik hou het bij mijn DSi en Magic zo nu en dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Nu online
Zjosh schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:05:
Meteen maar even een vraagje, wat is het apartste deck waar jullie mee spelen, waar draait het om?
Vooruit dan maar:
Afbeeldingslocatie: http://gatherer.wizards.com/Handlers/Image.ashx?multiverseid=2515&type=cardAfbeeldingslocatie: http://gatherer.wizards.com/Handlers/Image.ashx?multiverseid=15168&type=cardAfbeeldingslocatie: http://gatherer.wizards.com/Handlers/Image.ashx?multiverseid=3896&type=card

Voor wie hem niet direct snapt, ik speel illusion en krijg 20 levens. Ik donate hem aan tegenstander, die moet nu upkeep betalen. En vervolgens bounce ik hem terug naar mijn hand, tegenstander verliest 20 levens. Verder leuk counter controll er omheen.

[ Voor 20% gewijzigd door denyos op 11-08-2009 23:53 . Reden: fixed plaatjes ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiQie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-10-2023
Leuk om te zien dat vooral de "oudere" (forgive me :P) spelers getriggerd worden om weer hun decks uit het stof te kloppen.. Ontketenen we hier op GoT gewoon een nieuwe MtG Rage in NL? :P

Misschien een idee om eens een fun middagje te organiseren en te spelen met de regels tot een bepaalde serie? Ik ben zelf rond ice age/ 4th edition begonnen en rond urzas saga gestopt maar heb na t verkopen van mn verzamelmap nog een paar kleine decks bewaard en ben ook wel geïnteresseerd om weer es te spelen.
Anyone uit de omgeving Breda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-

-ko-

Leidend Voorwerp

MiQie schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:51:
Leuk om te zien dat vooral de "oudere" (forgive me :P) spelers getriggerd worden om weer hun decks uit het stof te kloppen.. Ontketenen we hier op GoT gewoon een nieuwe MtG Rage in NL? :P

Misschien een idee om eens een fun middagje te organiseren en te spelen met de regels tot een bepaalde serie? Ik ben zelf rond ice age/ 4th edition begonnen en rond urzas saga gestopt maar heb na t verkopen van mn verzamelmap nog een paar kleine decks bewaard en ben ook wel geïnteresseerd om weer es te spelen.
Anyone uit de omgeving Breda?
Ik hoop het! Veel te leuk spel om te laten uitsterven in Nederland, zeker met de nieuwe serie en regels mag er wat mij betreft wel een impuls komen in dit topic! (waar ik mezelf een heel klein beetje verantwoordelijk voor voel.. ;))

Ik kom uit Bergen op Zoom, is dat nog omgeving Breda? Anyway, hopelijk snel weer het eea van M10 beschikbaar. :)

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
Ik ben ook zeer benieuwd wat M10 toe gaat voegen aan de bestaande series. Meestal is het met nieuwe series zo dat er nieuwe regels komen, maar ook spectaculaire nieuwe combo's!

Can't wait...!

Ook al weet ik niet zeker of ik deze serie nog ga kopen. Heb volgens mij inmiddels al 2 series gemist...

[ Voor 24% gewijzigd door Acid__Burn op 12-08-2009 08:00 . Reden: Add-on ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shapeshifters Marrow, Cyctoplast manipulator en natuurlijk Celestial Ancient. En dat alles icm veek counterspells en enchantments:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Btw, sorry voor de 2de post achtereenvolgend.

Regels en aanpassingen M10

Alstu!

Eigenlijk zouden we een dikke vette GoT Multiplayer battle dag moeten houden ofzo:)
Natuurlijk in het kader van gezelligheid!

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2009 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Wel erg duidelijke changes maar battefield..? 8)7
Misschien ben ik wel teveel fan van de oudere blocks (heb ook zo goed als niks van sets als mirrodin en die 'japanse', laat staan nog nieuwere. Vind het 'ruwe' gevoel bij de oudere sets juist leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Nu online
Die aanpassingen van de regels zijn de grootste veranderingen eigelijk dat combat damage niet meer op de stack komt, met alle bijkomende gevolgen. En voor de mensen die tolarian acadamy's spelen, mana burn is afgeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Zjosh schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:04:
Die aanpassingen van de regels zijn de grootste veranderingen eigelijk dat combat damage niet meer op de stack komt, met alle bijkomende gevolgen. En voor de mensen die tolarian acadamy's spelen, mana burn is afgeschaft.
HUH? :S

Dit is wel een grote verassing voor mij. Is dit serieus? Hiermee gaat namelijk een gigantisch tactisch element van magic op de schop en zijn enkele kaarten direct nutteloos geworden.

Ik ben al behoorlijk afgeknapt op verschillende "vernieuwingen", maar dit is wel erg zuur hoor. Wil wizard dat we niet meer met oude kaarten spelen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Nu online
Welke kaarten worden abrupt nutteloos dan? Ik vind die combat damage niet meer op de stack veel erger! Je kan nu niet meer 2 beestjes killen met een mog fanatic! Er zijn ook voordelen aan de nieuwe regels, bepaalde andere kaarten worden een stuk beter. Ik speel nu al een tijdje met de nieuwe regels, en ik erger me er niet zo heel erg aan. Je moet gewoon iets anders spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 21:19

elmoxx

xx xx xx

Khaine schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:38:
[...]

Ik ben al behoorlijk afgeknapt op verschillende "vernieuwingen", maar dit is wel erg zuur hoor. Wil wizard dat we niet meer met oude kaarten spelen ofzo?
Voor mij is dit destijds de grootste reden geweest om er mee te stoppen. Ineens waren er termen als flanking, phasing en nog een paar andere.. (god weet wat er nu allemaal aan nieuwe regels/termen zijn) Natuurlijk vond ook ik het wat duur worden.. Ik zou het graag spelen met de regels zoals deze golden tot en met ice-age zeg maar.

Vind het ook jammer dat mooie kaarten als serra angel nu banned zijn. Ik denk dat ik gewoon mijn broer en nichtje binnenkort eens ga bellen om weer eens een avondje magic te spelen en ouderwets lol te hebben :)

Wie heeft het spel munchkin wel eens geprobeerd? Ongeveer 2 jaar geleden kwam ik dat spel tegen in de speelgoedwinkel. Bleek dat redelijk wat van mijn 'magic-bekenden' dat nu af en toe spelen. Grappig.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-

-ko-

Leidend Voorwerp

Munchkin is erg leuk, maar totaal anders dan MTG. Munchkin heb ik heel veel gedaan met vrienden. Wil nu dat ze op MTG gaan overstappen! :P

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook nog een paar oude decks liggen. Ben begonnen ten tijde van 4th edition en Ice Age en ben gestopt bij Mirage.

Ik speelde vroeger altijd bij Moenen & Mariken (wellicht bekend bij jullie) in Nijmegen. Vele vrijdagen na school doorgebracht.

Ook ik zou best nog wel eens een partijtje willen spelen....... (moet wel eerst ff nadenken waar ik die kaarten ook alweer heb gelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
Leuk om hier ook een topic te zien over dit kaartspel. Aangezien we toch in de "oh ik zie dit topic voor het eerst"-mode zitten haak ik ook maar even aan.

Ik ben op de basisschool ooit eens begonnen maar toen heb ik het weer eens een paar jaar uit het zicht verloren. Toen weer opgepakt en weer weggelegd. De laatste tijd leg ik me niet meer zo zeer toe op het spelen maar des te meer op het verzamelen van kaarten.

Erg leuk om te zien dat er hier ook liefhebbers zijn.
*bookmark maken doet*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 16:27

scorpie

Supra Addict

Jaren geleden voor het laatst gespeeld, ik heb zelfs nog Magic The Gathering, the PC game :P
Ik had best een redelijk deck, rood / zwart. M'n ma vond het ook wel lachen, dus die ging ook kaarten inslaan, waarna ik een deck moest bouwen ;p Heb al die kaarten nog wel, en misschien ga ik binnenkort weer eens kijken of het wat is :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

scorpie schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:24:
Jaren geleden voor het laatst gespeeld, ik heb zelfs nog Magic The Gathering, the PC game :P
Ik had best een redelijk deck, rood / zwart. M'n ma vond het ook wel lachen, dus die ging ook kaarten inslaan, waarna ik een deck moest bouwen ;p Heb al die kaarten nog wel, en misschien ga ik binnenkort weer eens kijken of het wat is :)
Haha ja hier ook, me moeder vond het ook geweldig dus ik werd nog wel eens gesponsord in ruil om voor haar Decks te bouwen :P

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste