Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Thnx voor de info! Ik heb het zwart/blauwe eventdeck van Morrodin Besieged besteld, ben erg benieuwd hoe dat speelt. Het gaat allemaal om die poison counters, daar ben ik me nu even op aan het inlezenpkopf schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:50:
@RonnieB82: als je voor standard gaat, zijn de 'Event Decks' meer passend dan de intro-decks. De event decks zijn speciaal bedoeld om spelers te lokken naar type 2.
12 augustus komen de nieuwe event decks uit (van M12). Hier kun je de decklists inzien: http://www.wizards.com/ma...px?x=mtg/daily/arcana/766
Nu al te koop (als je ze nog kunt vinden ten minste) zijn Event Decks van Mirrodin Besieged en New Phyrexia. Decklists daarvan zijn (respectievelijk) hier en hier te vinden.
De witte van New Phyrexia is redelijk bonkers, met 2 Stoneforge Mystic's (leuk met alle equipments uit de Mirrodin cycle, zoals Batterskull). Zo bonkers, dat WotC inmiddels Stoneforge Mystic heeft gebanned uit Type 2 (zie hier: http://www.wizards.com/ma...x?x=mtg/daily/feature/148).
Anyways, Event Decks lijken de moeite waard te zijn, helemaal als je verder geen type2-kaarten hebt.
Dat witte deck van New Phyrexia sprak me ook erg aan, maar omdat die stoneforge mystic gebant is, betekend dat als ik het deck aanpas, ik gelijk die kaart eruit moet halen. Dat vind ik een beetje zonde, dus dan maar dat deck van Morrodin Besieged!
Vroeger had ik altijd een sterk engelendeck... misschien dat ik eens ga kijken of ik iets soortgelijks weer kan bouwen!
Verwijderd
Helaas leverd een google voornamelijk obscure adresjes op (of mijn google-fu faalt me) waar ik niet zo 1-2-3 vertrouwen in heb.
edit: aanvullend: ik ben voornamelijk op zoek naar de gewone prime kleuren hoesjes (in dit geval blauw en rood) niet naar al die fancy smancy artwork hoesjes (vinnik namelijk niet mooi

Dus eigelijk vooral op zoek naar deze: http://www.ultrapro.com/index.php?cPath=33_83_52_113
@ hieronder: Summoner had ik al gevonden, maar die hebben alleen green matte (nou net de kleur die ik niet zoek). Nedermagic ben ik bekend mee, maar die heeft volgens mij geen sleeves (ik kan ze iig niet vinden in de 'winkel' sectie en manamaze heeft ze wel in de winkel staan maar niet op voorraad, en wanneer er weer voorraad is, is onduidelijk.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2011 17:06 ]
En als je de 'flavor' van vroeger met engelen en demonen leuk vond, is het ook leuk om wat boosters van de nieuwe core-set (M12) te kopen en eens een keer mee te draften. Het idee van Wizards met de Core-set is om hier meer nadruk te leggen op 'klassieke' fantasy-thema's, zoals de eerder genoemde engelen, demonen, elven, etc. Sinds M10 worden voor de core-sets niet meer alleen reprints gebruikt, ook voor de core-sets worden nu nieuwe kaarten ontworpen, juist om het 'gevoel' van de serie te versterken. Het is naar mijn idee erg leuk uitgepakt.
@Joost B: ik bestel meestal supplies zoals hoesjes bij Summoner (www.summoner.nl), omdat die vroeger bij mij om de hoek zat in Hengelo. Inmiddels is de zaak verhuisd (en ik ook), maar nog steeds een aanrader en goed te vertrouwen. Verder kan ik je ook Manamaze (www.manamaze.com) aanraden, een zaak in Amsterdam. Verder zou je nog bij Nedermagic (www.nedermagic.nl) kunnen kijken. Ben zelf wel fan van de 'Dragon Sleeves', erg duurzame hoesjes.
wild mutant space hamsters
Bazaar of Magic?Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:53:
Volluk, korte vraag: waar halen jullie je Ultra Pro sleeves vandaan? mijn vaste dealer die verkoopt ze niet meer (enkel bagger niet 100% dichte sleeves) en ik moet er weer een serie inslaan.
Helaas leverd een google voornamelijk obscure adresjes op (of mijn google-fu faalt me) waar ik niet zo 1-2-3 vertrouwen in heb.
edit: aanvullend: ik ben voornamelijk op zoek naar de gewone prime kleuren hoesjes (in dit geval blauw en rood) niet naar al die fancy smancy artwork hoesjes (vinnik namelijk niet mooi)
Dus eigelijk vooral op zoek naar deze: http://www.ultrapro.com/index.php?cPath=33_83_52_113
@ hieronder: Summoner had ik al gevonden, maar die hebben alleen green matte (nou net de kleur die ik niet zoek). Nedermagic ben ik bekend mee, maar die heeft volgens mij geen sleeves (ik kan ze iig niet vinden in de 'winkel' sectie en manamaze heeft ze wel in de winkel staan maar niet op voorraad, en wanneer er weer voorraad is, is onduidelijk.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Zit nu nog met een laatste vraag: stel dat ik een deck maak, wat zowel normale damage als infect-damage doet.
Met infect, is de tegenstander 'dood' als ie 10 infects counters op zich heeft.
Stel dat ik met normale damage de speler naar 7 life werk, en ik heb 7 infect counters op hem. Heb ik dan gewonnen, of moet ik die 7 life er op de normale manier afspelen, of nog 3 extra infect counters op hem spelen?
en met die die infect counters... dan hebben normale healing spells geen werking?? dus ookal heeft ie 50 life, met 10 infect counters is het over?
Poison counters en levens werken in principe verschillend, spelers zijn dood zodra het lifetotal 0 (of lager) is. Bij poison werkt het andersom, een speler is dood als hij 10 counters heeft.
Een speler met 7 levens en 7 poison counters gaat dus dood als hij 7 damage krijgt (bv. door combat damage van een Inkwell Leviathan), of 3 poison counters krijgt (bv. door combat damage van een Scourge Servant). Nog leuker is het als je kaarten met 'proliferate' hebt, dan kun je de speler met 7 poison counters dood maken door bv. Viral Drake 3x te activeren...
Poison counters zijn overigens permanent, er is slechts één kaart die poison counters kan weghalen...Leeches..uit Homelands...
Verwijderd
Je doet je naam eer aanwibra schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:32:
ik speelde het 10 jaar geleden ook, maar heb nooit geld uitgegeven aan de kaarten. Ik speelde voor de gameplay, niet voor het verzamelen. Ik printe dus gewoon de kaartjes van de website en stopte ze in een sleeve. Nog mensen die het zo deden?
Denk dat ik die New Phyrexia en Morrodin Besieged meteen maar allemaal ga halen... Of zijn er andere tips? Ik ben *niet* van plan weer echt te gaan verzamelen, gewoon af en toe eens een potje met een maat van mij (die uberhaupt nooit gespeeld heeft, maar hij wil 't wel graag eens leren).
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Het makkelijkste is om jouw vriend te vragen om een Type 2 ("Standard") deck. Veel pro spelers doen dat ook, die lenen gewoon wat kaarten of een heel deck van iemand.RonnieB82 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:28:
Laatst voor de lol met een vriend even een potje gespeeld (hij had een deck voor me gemaakt).
Was weer erg leuk natuurlijk, en nu heeft ie me uitgenodigd om a.s. zaterdag mee te gaan naar een toernooi in Dronten.
Nu lijkt het me ook wel leuk om mee te doen, maar het gaat hier over een 'standard' toernooi, dat houdt dus in dat lang niet alle kaarten mogen... Nu zijn al mijn kaarten minsten 5 jaar oud, dus mogen niet meer gebruikt worden.
Hoe kom ik makkelijk en snel aan een redelijk deck, zodat ik mee kan spelen? Ik zie o.a. intro decks en event decks, waarbij die laatste een stuk duurder zijn...
Eigenlijk wil ik het liefst iets met de 2012 serie gaan doen, zodat die kaarten ook weer een tijdje meekunnen
iemand tips? Ik zag bijvoorbeeld ook een fatpack ofzo, zitten genoeg landjes in om een deck te bouwen, en dan ook nog eens 9 boosters erbij. Is dit bij elkaar genoeg om een fatsoenlijk deck te kunnen bouwen, of kan ik beter een premade deck kopen?
Als je vooral voor de fun wilt magiccen, kun je ook eens kijken naar ElderDragonHighlander / Commander. Is ook een leuk format om je oude kaarten in te spelen. Uitleg over het format is tegenwoordig op de site van WotC te vinden: http://www.wizards.com/ma...00cardsingleton-commander. Niet heel toevallig, want er worden sinds een paar maanden ook preconstructed Commander-decks verkocht: http://www.wizards.com/ma...tcg/commander/productinfoWillybubba schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 12:52:
100 jaar geleden ook veel gespeeld, klik eigenlijk dit topic eens open gewoon om te kijken, maar dan kom ik ineens die event decks tegen. Perfect om weer eens te Magiccen :d
Denk dat ik die New Phyrexia en Morrodin Besieged meteen maar allemaal ga halen... Of zijn er andere tips? Ik ben *niet* van plan weer echt te gaan verzamelen, gewoon af en toe eens een potje met een maat van mij (die uberhaupt nooit gespeeld heeft, maar hij wil 't wel graag eens leren).
Ik heb tijdens de zomervakantie op de camping veelvuldig potjes gespeeld, waarbij we alle generals / commanders uit de vijf precon's face-down hebben gelegd, en vervolgens dobbelen voor een commander + deck. Zeker een aanrader.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Bij die infect deck zou ik wat meer endgame kaarten indoen. En wat boardswipes. Hij is erg snel als hij werkt maar als je tegen een control deck speelt ben je de lul. Een paar infect myr die je mana geven is ook handig maar die zitten er al in volgens mij.Willybubba schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:52:
Zo, mijn Event Decks zijn binnen. Ik heb nu dus de Mirrodin Besieged en New Phyrexia decks. Voor het eerst in zo'n 15 jaar weer eens Magic kaarten gekocht / vastgehouden. Grappig hoe snel dat het weer gaat jeuken... Ik ben nu al bezig om te kijken hoe ik deze decks kan verbeteren
Niet geschoten is altijd mis.
Grappig, ik heb net een aantal (7 of 8 ) potjes gespeeld tegen 2 vrienden, en heb juist wat dure kaarten eruit gehaald, en wat goedkope kaarten uit het sideboard in het main geplaatst.HaX0r schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:37:
[...]
Bij die infect deck zou ik wat meer endgame kaarten indoen. En wat boardswipes. Hij is erg snel als hij werkt maar als je tegen een control deck speelt ben je de lul. Een paar infect myr die je mana geven is ook handig maar die zitten er al in volgens mij.
Ik zat te vaak te snel zonder enige verdediging, en de decks van mijn vrienden zijn redelijk snel, dus heb ik smother, doom blade en go for the throat hard nodig in early game.
(en dan nog kan ik niet winnen van het super snelle deck van 1 van de vrienden, die kan me in beurt 4 al gesloopt hebben)
Morgen maar eens kijken hoe dat op het toernooi gaat, hopelijk duren de potjes wat langer, zodat ik wat meer krachten van het deck gebruiken
Ik zie op de site van magic 'Magic Online', deze heb ik gedownload en geinstalleerd, ik kan er lekker mijn potjes mee spelen, maar het voelt allemaal wel een beetje primitief aan.
Op Steam kom ik Magic 2012 tegen, is dat hetzelfde, of gaat het weer om een andere game? En in het laatste geval, wat zijn de verschillen?
Verwijderd
Magic Online (MO) en Duals of the planeswalker 2012 (DotP) zijn 2 hele verschillende spellen.RonnieB82 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 18:54:
Ik wil nu wat meer ervaring opdoen met alle verschillende kaarten die er zo onderhand zijn... Nu lijkt het me dus een goed idee om online ook eens wat te gaan spelen.
Ik zie op de site van magic 'Magic Online', deze heb ik gedownload en geinstalleerd, ik kan er lekker mijn potjes mee spelen, maar het voelt allemaal wel een beetje primitief aan.
Op Steam kom ik Magic 2012 tegen, is dat hetzelfde, of gaat het weer om een andere game? En in het laatste geval, wat zijn de verschillen?
Het voornaamste verschil tussen de twee is het feit dat je bij MO complete vrijheid krijgt in deckbuilding en bij DotP het moet doen met de decks die in het spel zit en daar enkel kleine aanpassingen aan kan maken. Tevens beslaat MO meer series en kaarten en is DotP veel beperkter en heeft een kleine vaste pool bestaande uit vaststaande decks. er worden echter wel enkele uitbreidingen verwacht waarbij nieuwe decks hun intrede maken. Hiernaast is een van de andere grote verschillen dat je in MO kaarten voor geld kan kopen en in DotP dit niet mogelijk is; Hier werk je juist met de vaste decks en unlocks die je voor deze decks kan vrijspelen (door te winnen).
Dus, dat zijn de grote verschillen. Daarnaast is DotP grafisch wat mooier dan MO, maar dus wel veel beperkter (en Steam afhankelijk mocht je daar iets om geven).
Ikzelf heb een enorme afkeer tegen MO puur en alleen omdat betalen voor digitale kaarten me een beetje te ver gaat. Ga dan gewoon de echte kaartjes kopen en spelen
Van WotC: http://www.wizards.com/ma...ces/boosterdraftsimulator
Hier kun je draften met alle combinaties van boosters: http://draft.bestiaire.org
http://www.kvdeckmasters....4un69ee9ek2&topic=14387.0
waar ik van plan ben om mee te doen met het "EUR 500 Draft Challenge"
maar ik heb nog nooit een tournooi oid meegedaan
sterker nog, de laatste x dat ik de echte kaarten in handen had was zeker 14 jr geleden, maar nadat ik het sinds een maandje op de PS3 speel, beginnen mn handen weer te kriebelen.
Ik heb alleen geen idee wat ik daarvoor moet meenemen (naar dat tournooi), kan iemand mij adviseren?
Verwijderd
Basic land 16/18 elk, cardsleeves (indien gewenst), iets om je leventotal bij te houden, extra dobbies en counters om andere dingen (zoals poison) bij te houden en natuurlijk geld. Daarnaast, (mocht je hem nog kunnen opsnorren) moet je ook je DCI nummer meenemen, aangezien die ook vaak nodig is bij sanctioned (weet niet of dit het geval is, maar gok van wel).DW2005 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:41:
Ik heb alleen geen idee wat ik daarvoor moet meenemen (naar dat tournooi), kan iemand mij adviseren?
Volgens mij was dat hem wel (iemand nog suggesties)
Ed. Mocht je geen DCI nummer meer hebben / kunnen vinden / helemaal niet hebben dan moet je er eentje on-site kunnen aanvragen. zorg ervoor dat je dan tijdig aanwezig bent en het gemeld heb.
Ed2: een goede voorbereiding verder is om je te verdiepen in de mechanics en kaarten van de sets die gedraft worden. Scheelt je enorm veel tijd en kan je helpen in de beslissingen. Spoiler lezen is zeker een aanrader.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2011 18:08 ]
/me schop *
Ik heb een paar jaar geleden kennis gemaakt met MtG via een stukje sofware dat als sandbox werkte zodat je online kon spelen. Ik heb me toen een paar weken goed vermaakt maar mijn tegenspeler en ik kregen het ineens allebei druk en toen is het spel een beetje op de achtergrond verdrongen. Afgelopen weekend had Steam Duel of the Planeswalkers in de aanbieding, 66% korting. Ik heb die aanbieding aangegrepen en intussen heb ik alweer bijna 10 uur Magic op de teller staan.
Nu ben ik een beetje aan het rondkijken voor wat prefab decks en eventueel een booster box om ook IRL wat te kunnen spelen; het blijkt dat een aantal van mijn vrienden ineens ook weer heel enthousiast is.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Voor wat betreft het aankoopadvies: het ligt er natuurlijk maar net aan wat voor speelstijl jij en je vrienden hebben. Als je voor competitief gaat zijn de Event Decks aan te raden (http://www.wizards.com/ma...px?x=mtg/daily/arcana/902). Dan koop je in feite een 'toernooideck'. Als je echter meer voor een duel-deck gaat, zijn de 'Versus' decks ook aan te raden. Deze zijn wel een stuk minder sterk, maar er zitten dan wel twee decks in een verpakking. De decks zijn ook iets meer 'flavor-full'. De meest recente is Ajani vs Nicol Bolas (http://www.wizards.com/ma...px?x=mtg/daily/arcana/783).
Als het je echter om een avondje pure lol gaat, is er in mijn ogen maar één format wat echt de moeite waard is, EDH of Commander zoals het door Wizards genoemd wordt. Hiervoor heeft Wizards ook heel handig precons gemaakt, http://www.wizards.com/ma...tcg/commander/productinfo. Als je ze nog kan vinden is de 5-pack een aanrader. Bevat genoeg materiaal om vele EDH-decks mee te maken, aangezien de precons veel basiskaarten bevatten (Sol Rings, Solemn, Greaves, etc).
Uiteraard is het ook gewoon erg leuk om na een paar jaar geen kaarten meer aangeraakt te hebben, gewoon te starten met een draftje van een nieuwe serie
Veel plezier gewenst met de hernieuwde kennismaking!
Venser tegen Koth? of was die nog niet uit?
Regardless. Avacyn Restored heeft een pre-release op 28 April. Das ook wel leuk als je weer opnieuw wilt beginnen. Wat betreft winkel is in Nederland Bazaar of Magic inderdaad een goede of Magic United. Die laatste is een zaakje in Rotterdam (meen ik) die ook tournooitjes organiseerd. Normaliter krijg je 1 gratis kaartje bij een bestelling (meestal een common dingetje).
Persoonlijk veel ervaring omdat ik EDH speel. De eerder genoemde Commander decks zijn echte aanraders, zeker als je EDH gaat spelen.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Hoezo is een nieuwe serie trouwens leuk als je opnieuw wil beginnen? Je mag toch gewoon kaarten uit twee verschillende series in hetzelfde deck combineren of niet?
[ Voor 32% gewijzigd door NMe op 10-04-2012 15:38 ]
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
De teller staat momenteel op 4 verschillende vrienden en eentje die net als ik net begint met het online spel. En fysiek is gewoon veel leuker natuurlijk.Shabbaman schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:40:
Magic United is over het algemeen wel een stuk goedkoper dan Bazaar of Magic. Als je maar weinig mensen in je omgeving kent die het spel spelen zou je trouwens ook Magic Online kunnen proberen in plaats van papieren magic.
Amazon in Duitsland heeft die Commander 5-pack trouwens nog op voorraad, de Amerikaanse Amazon niet. Als iemand me uit kan leggen waarom die decks zo leuk zijn heb ik het geld er wel voor over.
En het is een free 4 all. kan je erg leuk met 4-5 man spelen. Ook gewoon verschillende mensen aanvallen ed.
Je hebt 1 commander. die niet dood kan (kan wel de battleground verlaten, kan je daarna opnieuw spelen tegen verhoogde kosten)
Gewoon een erg leuke spelsoort.
(je had ook de uitleg van wizards of the coast kunnen googlen en lezen
Items bij EDH/Commander:NMe schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:38:
Ik ga voornamelijk voor een leuke avond met vrienden, maar we spelen natuurlijk wel allemaal om te winnen.Wat houdt dat Commander-verhaal in? Zijn het gewoon wat betere decks?
Hoezo is een nieuwe serie trouwens leuk als je opnieuw wil beginnen? Je mag toch gewoon kaarten uit twee verschillende series in hetzelfde deck combineren of niet?
- Altijd 100 kaarten exact.
- van iedere kaart maar 1 (behalve land) in het deck.
- Je generaal bepaald welke kleuren je mag gebruiken in je deck.
- Je generaal begin zichtbaar in een 'comaand center' en als deze dood gaat kun je hem terug laten gaan naar het command center (dan wordt hij 2 kleurloze mana duurder per keer dood gaan)
- Je begint met 40 levens.
- Mana niet van de kleuren van je generaal wordt kleurloos.
Voorbeeld. Mijn generaal is Sharuum the Hedgemon. 3 kleurloos 1 wit 1 zwart en 1 blauw.
Ik mag dus alleen maar kleurloze, blauwe, witte en zwarte kaarten in mijn deck hebben, geen rood en geen groen. Ook geen kaarten die rood of groen in de tekst hebben staan. Bijvoorbeeld een zwarte kaart met groene flashback kosten.
Gaat mijn sharuum dood, dan komt hij terug in het command center en wordt deze 3 kleurloos, 1 wit, 1 blauw en 1 zwart PLUS nog 2 kleurloos in castingcost.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Het voordeel van EDH is dat het gebande aantal kaarten veel kleiner is dan bij andere decks. Wel is er een aarte lijst met gebande generaals.NMe schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:13:
Klinkt op zich wel nice ja.Maar goed, om compatibel te zijn met mijn vrienden ga ik dan toch maar voor een paar andere decks.
Let wel dat EDH snel erg duur kan worden. Ik heb bijvoorbeeld een Vampiric tutor, Darksteel forge en darksteel ravager in mijn deck. Ter vergelijking, dat is dus ongeveer pakweg 45 tot 50 euro aan alleen die drie kaarten.
Je kan ook je eigen decks maken. (heb je alleen niet de oversized kaarten van de decks
En het is een verschrikkelijk leuke spel soort.
als je de mogelijkheid hebt, gewoon 2-3 spelers in 1 keer aanvallen
Gewoon een General kiezen die overeenkomt met de kleuren die je het prettigst liggen.
En dan de kaarten bij elkaar zoeken.
edit:
Posten terwijl ik aan het typen ben.....
Kosten hoeven natuurlijk geen probleem te zijn. Als je het deck bouwd uit de kaarten die je al hebt. En onder vrienden hoef je geen Toernooi decks te hebben natuurlijk. En als het na 1 potje EDH/Commander niet in de smaak valt, kan je altijd nog overgaan op gewoon.
[ Voor 27% gewijzigd door freggell op 10-04-2012 16:41 ]
Generaal: Sharuum the Hedgemon
Darksteel forge
Mycosynth Lattice
Mycosynth Golem
Blightsteel Collossos
Darksteel Juggernaught
Master Transmuster
Ethersworn Canonnist
Magister Sphinx
Summoner Sphincx
Trinket Mage
Treasure Mage
Phyrexian Metamorph
Torper Orb
Ward of Bones
Sol Ring
Solemn Singularum
Shimmer Myr
Vampiric Tutor
Diabolic Tutor
Reshape
Return to dust
Swords to Plowshares
Pull from eternity (voor mijn forge te beschermen)
Leonin Abunas
Wrath of God
Tawnod's Crypt
Gilded Drake
en nog een hoop zooi, geen zin om verder na te denken
Belangrijkste is vooral niet te ingewikkeld maken. Het lostrekken van boosters is en blijft een leuke bezigheid. Als je er vervolgens een draftvariant aan knoopt heb je een hele leuke avond. Als je voor losse boosters gaat, zou ik echt even deze pagina bezoeken (onder het kopje limited) voor spelvarianten: http://www.wizards.com/ma.../resources/formats-casual.
Reden waarom ik zei dat het de moeite waard is om een nieuwe serie te pakken, is dat de nieuwe series gewoon beter draften. Er wordt bij Wizards tegenwoordig heel veel tijd en aandacht besteed aan de kaarten die in de serie zitten, over het algemeen zijn de kaarten in nieuwere series echt 'beter'. Dit merk je vooral als je een 'oude' en een nieuwe serie door elkaar draft (bv. Mirrodin en Mirrodin Besieged). In de oude series had je vaak een handjevol kaarten die echt overpowered waren, nog een stuk of 20 kaarten die wel goed waren en de overige 150 kaarten waren gewoon 'meuk'. Dat zul je in nieuwe series niet meer echt hebben.
Dan je vraag waarom EDH / Commander het leukste format is...ik weet niet of je Loading Ready Run kent of kunt waarderen, maar zij zijn in mijn ogen goed geslaagd weer te geven wat de fun van Commander potjes is in dit filmpje. De meest maffe en overpowered kaarten spelen, maar doordat alle kaarten restricted zijn (max. 1x iedere kaart in je lijst) en je gebonden bent aan de kleuren van je Commander, krijg je heel verschillende potjes.
Komt bij dat de decks die je met het 5pack koopt, waarschijnlijk veel beter zijn dan de decks die je kunt maken met het kopen van losse boosters voor dezelfde prijs. Decklists van de commander precons zijn hier te vinden: http://www.wizards.com/ma...px?x=mtg/daily/arcana/732
@Auredium: je hebt gelijk, venser vs koth is de nieuwste
Ik ben nog niet heel goed in het beoordelen van hoe een deck speelt/aanvoelt dus dat laat ik me liever vertellen door een verkoper. Ik weet daar wel een goed winkeltje voor.pkopf schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:15:
@NME: Decklists zijn ook te vinden via de links die ik in mijn post had gezet.
Dat ziet er best geinig uit eigenlijk.Belangrijkste is vooral niet te ingewikkeld maken. Het lostrekken van boosters is en blijft een leuke bezigheid. Als je er vervolgens een draftvariant aan knoopt heb je een hele leuke avond. Als je voor losse boosters gaat, zou ik echt even deze pagina bezoeken (onder het kopje limited) voor spelvarianten: http://www.wizards.com/ma.../resources/formats-casual.
Ok, zal het in het achterhoofd houden.Reden waarom ik zei dat het de moeite waard is om een nieuwe serie te pakken, is dat de nieuwe series gewoon beter draften.
Een van mijn favoriete decks in Duels of the Planeswalkers is trouwens gebaseerd op elven. Veel kaarten die je extra land laten spelen of zoeken in je deck, en veel creatures en enchantments die elf token creatures in het spel brengen, gecombineerd met Might of the Masses en Heedless One die beiden erg goedkoop zijn wat betreft mana en handig uit kunnen pakken. Weet iemand toevallig een prefab deck dat hier een beetje op lijkt? Ingame heet het Guardians of the Wood. Ik kan het ook wel even samenstellen op een van die websites, maar minder moeite hoeven doen is wel zo makkelijk natuurlijk.
Als regel heeft sheoldred dat tijdens de upkeep van een tegenstander die persoon een monster moet opofferen en tijdens je eigen upkeep mag je een creature van je graveyard terug in het spel brengen.
Dat is natuurlijk wel heel erg krachtig. Nu is Sheoldred legendary en dus met de legendary regel weg te krijgen en ook niet zelf beschermend maar de kaart is toch buitengewoon krachtig.
Opvallend in die zin is het dat nu met de aankomende set 'Avacyn Reborn' zijn er dus kaarten die ervoor zorgen dat je niet kan sacrificen. Dat is niet alleen flavorvol omdat eerdere sets van het Innistrad blok demonen hadden die je lieten sacrificen, het helpt ook tegen Sheoldred.
Nu zijn dat krachtige kaarten maar zelfs de common kaarten zijn vaak leuker en beter om mee te spelen. Je hebt niet zo snel meer een 'Grizzly bear' achtige kaart. Oudere sets hadden vaak hele krachtige kaarten, vaak met sterke nadelen aan de kracht en soms gewoon 'broken' en de rest was trash.
Je kan de DoTP2010-versie van dat deck gewoon kopen, alleen is het wat lastig om een winkel te vinden die dat nu nog op voorraad heeft. Het deck heet Ears of the Elves.NMe schreef op woensdag 11 april 2012 @ 13:52:
Weet iemand toevallig een prefab deck dat hier een beetje op lijkt? I
Moet ik trouwens als ik in het echt speel nog iets speciaals aanschaffen voor kaarten als Elvish Promenade? Hoe speel je normaal zo'n token creature? Ik heb gelezen dat daar speciale token cards voor verkocht worden maar volgens mij ben ik blind want ik heb er tot zover nog geen gevonden.
Je kan wel tokens kopen, maar die zijn goedkoper via ebay te vinden (ik kan je overigens ook wel wat betrouwbare (NL) traders aanraden als je daar behoefte aan hebt). Je kan ook gewoon een willekeurig object gebruiken, of pen en papier. Ik vind die kaarten wel handig als token, omdat je er dan nog een counter op kan doen en je ook duidelijk kan aangeven of ze getapped zijn of niet. Maar goed, je hebt ze echt niet nodig. Een willekeurige opsomming van dingen die ik wel eens als token heb gebruikt
-glazen schijfjes (bij iedere spellenwinkel te koop)
-de achterkant van een magickaart (overigens denk ik dat dat eigenlijk illegaal is, omdat de achterkant van een magickaart volgens de regels gebruikt wordt om een morph aan te duiden... maar goed, waar kom je nou nog een morph tegen en who cares?)
-muntjes (in de meeste portemonnees te vinden)
-bankpassen (uit de portemonnee)
-een portemonnee (als echt alles uit de portemonnee gehaald is)
-propjes papier
-stukjes van een bierviltje
-smurfen (om niet geheel duidelijke redenen wordt Sengir Autocrat ook wel Gargamel en de smurfen genoemd)
-plastic soldaatjes
-plastic dieren
-bierdopjes
-lege bierglazen
-lege bierflesjes
-paaseitjes
This is the Way.
Kan dat iedere MTG liefhebber aanraden, veel meer vrijheid dan in DOTP, maar daardoor soms ook verwarrend en duurt het mede door de slechte software (binnenkort wordt die vervangen) voor meeste nieuwe spelers een tijd voor ze hun draai hebben gevonden. Maar voor een echte MTG liefhebber is dat het allemaal waard in the end.
En ja, kaarten kosten geld. Ik merk dat veel mensen die MTGO niet goed kennen dat een drempel vinden. Maarja in mijn ogen is het verschil tussen een stukje papier van 5 dollar of een virtuele representatie daarvan klein.
Ik maak met plezier een tweaker wegwijs. Verder speel ik, naast limited, voornamelijk modern, maar ook 100card singleton, legacy ben ik niet vies van. Dus daar ben ik ook wel voor te porren.
Daar kan ik het niet mee eens zijn.Buntmans schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:54:
En ja, kaarten kosten geld. Ik merk dat veel mensen die MTGO niet goed kennen dat een drempel vinden. Maarja in mijn ogen is het verschil tussen een stukje papier van 5 dollar of een virtuele representatie daarvan klein.
Yup, zoals ik al zei, mensen die MTGO niet goed kennen denken er vaak zo over. Realiteit echter is dat de MTGO markt al 10 jaar stabiel is. Mijn virtuele kaarten heb ik in een oogwenk ook weer verkocht. Daar kan je dan een ander deck voor kopen dat je wilt spelen bv.NMe schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:13:
[...]
Daar kan ik het niet mee eens zijn.Die virtuele representatie heb je alleen maar zo lang mensen MTGO blijven spelen. Zodra het verlies oplevert om het spel te blijven ondersteunen ben je je kaarten kwijt. Doe mij de papieren versie maar.
Bovendien heb je op MTGO de kans als je een beetje handig bent alle investeringen weer terug te verdienen. Ik heb, goed ik besteed er ook wel wat tijd aan, inmiddels een vrij grote collectie (E1000+), maar netto heb ik in totaal geld verdiend aan MTGO.
MTGO is trouwens verreweg het meest winstgevende onderdeel van WOTC by far.
Een leuke vergelijking is, als ik nu verhuis en ik ga ergens wonen waar niemand MTG speelt, of ik heb zelf geen tijd meer om te reizen naar een lokale gameshop of toernooi. Dan zijn je kartonnen kaarten "waardeloos" terwijl je op MTGO al die dingen allemaal nog kan doen.
Het ligt er dus maar aan hoe je het bekijkt
Zodra MTGO verlieslijdend wordt denk ik niet dat Hasbro nog papieren kaartjes laat drukken. Je verzameling fysieke magickaarten zal dan ook de waarde aannemen die de gemiddelde verzameling Decipher Star Wars heeft.NMe schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:13:
Zodra het verlies oplevert om het spel te blijven ondersteunen ben je je kaarten kwijt. Doe mij de papieren versie maar.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Persoonlijk speel ik alleen met de normale kaarten. Het is niet alleen het spel wat leuk is maar ook het gezelschap. Mt wat maten rondom de tafel zitten op vrijdag avond met wat te drinken rbij en wat met elkaar lullen terwijl de TV aan staat. MTGO zal dat nooit kunnen bieden in mijn ogen. Bovendien ben ik een cheapshot; ik ga geen kaarten online en op papier kopen gelijktijdig.
Dan doe ik ze liever op papier kopen. Doe ik overigens niet zo heel erg vaak, ik heb pas 6000 kaarten bij elkaar.
Yup daar zit denk wel een groot verschil. Als je naar MTGO komt met de gedachte leuke mensen te ontmoeten, kan dat vies tegenvallen. Vooral in de casual room. De casual community kan echt verschrikkelijk zijn je met randoms gaat spelen, vooral voor de meer bekende formats.Auredium schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:31:
Ik ken zat mensen die beide spelen, online en met papieren kaarten. Ik denk dat het ook een smaak is. Sommige spelen online voor het kaartplezier. Andere spelen online om deckstrategieen te testen en meer ervaring op te doen.
Persoonlijk speel ik alleen met de normale kaarten. Het is niet alleen het spel wat leuk is maar ook het gezelschap. Mt wat maten rondom de tafel zitten op vrijdag avond met wat te drinken rbij en wat met elkaar lullen terwijl de TV aan staat. MTGO zal dat nooit kunnen bieden in mijn ogen. Bovendien ben ik een cheapshot; ik ga geen kaarten online en op papier kopen.
Dan doe ik ze liever op papier kopen. Doe ik overigens niet zo heel erg vaak, ik heb pas 6000 kaarten bij elkaar.
Daartegenover staat dat de competative scene een vrij goede community heeft en het niveau ligt echt stukken hoger dan de meeste kennen uit RL (lokale (pre)releases, lokale toernooien, friday night magic etc, ptq's). Dus als dat is waar je naar op zoek bent dan zit je echt goed.
Ja en als je echt van de game houdt zit je ook goed, want je zit er gewoon heel dicht op heb ik altijd het gevoel. Je leeft mee met PTQ seasons, de metagame kan je voor je neus volgen, je komt in toernooien regelmatig de bekende pro's tegen etc. Van welk format je ook houdt, op MTGO is er wel een community voor. Zie bv www.pdcmagic.com of www.classicquarter.com.
Niet dat je als casual player niet uit de voeten kunt, maar je zult zelf moeten bouwen aan een sociaal netwerk. Of een dikke huid hebben (wat ik niet heb, ik irriteer me kapot als iemand mij uitscheldt omdat mijn deck volgens hem niet goed/leuk/whatever is, iets dat vrijwel nooit gebeurt in toernooien, of tournooi-practice).
Maar een vervanging voor een avondje EDH met een stel vrienden is het niet nee.
Verhuizen heb je zelf in de hand, MTGO dat ineens offline gaat niet.Buntmans schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:19:
[...]
Een leuke vergelijking is, als ik nu verhuis en ik ga ergens wonen waar niemand MTG speelt, of ik heb zelf geen tijd meer om te reizen naar een lokale gameshop of toernooi. Dan zijn je kartonnen kaarten "waardeloos" terwijl je op MTGO al die dingen allemaal nog kan doen.
Waarom zouden de fysieke kaartverkopen afhankelijk zijn van de verkopen in een digitale versie?Shabbaman schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:26:
[...]
Zodra MTGO verlieslijdend wordt denk ik niet dat Hasbro nog papieren kaartjes laat drukken. Je verzameling fysieke magickaarten zal dan ook de waarde aannemen die de gemiddelde verzameling Decipher Star Wars heeft.
Verwijderd
Omdat het geld verdiend wordt met de digitale verkoop. Als daar de stekker uit gaat, dan is de kans toch wel aanzienlijk dat het einde verhaal is.NMe schreef op woensdag 18 april 2012 @ 20:27:
Waarom zouden de fysieke kaartverkopen afhankelijk zijn van de verkopen in een digitale versie?
NMe schreef op woensdag 18 april 2012 @ 20:27:
[...]
Verhuizen heb je zelf in de hand, MTGO dat ineens offline gaat niet.
[...]
Beide stellingen doen eigenlijk niet ter zake, want het hele idee dat MTGO offline gaat is nauwelijks serieus voor te stellen, wereldrampen en het uitvallen van het internet uitgezonderd. Alles wijst erop dat het alleen maar zal groeien. MTG is populairder dan ooit, en MTGO is daar inmiddels onafscheidelijk mee verbonden.Shabbaman schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:00:
[...]
Omdat het geld verdiend wordt met de digitale verkoop. Als daar de stekker uit gaat, dan is de kans toch wel aanzienlijk dat het einde verhaal is.
Maargoed, het bevestigt alleen maar wat ik in mijn 1e post al zei, dat veel mensen nog steeds huiverig zijn virtuele goederen te kopen. Maarja het hele idee dat een stukje karton 50 euro waard is eigenlijk net zo vreemd, alleen daar ben je aan gewend.
Ik heb een lijst games in Steam staan waar je eng van wordt, dus dat is het niet hoor. Ik vind het alleen een principekwestie om niet te betalen voor ingame items die je niet onbeperkt gaat kunnen houden. Er komt ooit een eind aan MTGO, is het niet nu dan is het wel over een jaar of 20. Tegen die tijd heb ik mijn fysieke kaarten nog en kan ik mijn hypothetische zoontje leren spelen.Buntmans schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:52:
Maargoed, het bevestigt alleen maar wat ik in mijn 1e post al zei, dat veel mensen nog steeds huiverig zijn virtuele goederen te kopen. Maarja het hele idee dat een stukje karton 50 euro waard is eigenlijk net zo vreemd, alleen daar ben je aan gewend.

[ Voor 17% gewijzigd door NMe op 19-04-2012 00:46 ]
Hoe goed kan een proliferate+infect deck werken? Zwart/blauw.
Ik heb nu een puur zwart infect, en dat werkt wel goed, maar zat te denken dat het met proliferate wel erg leuk kan worden.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Damn trouwens @ Maelstrom Pulse. Die kaart is bruut genoeg om de 12 euro die ik er per stuk voor neer moest tellen waard te zijn, maar alsnog: 24 euro voor twee stukjes karton blijft pijnlijk.
Poison was ook bij EDH wel lachen. Keertje gespeeld tegen iemand die de Blight dragon als generaal had bij EDH. Irritant omdat ie niet permanent verwijderd kan worden als generaal zijnde.
Verwijderd
O jawel.. Condemn werkt aardig goed (beste Commander removal mogelijk)Auredium schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:49:
Proliferation is sowieso leuk omdat het niet perse voor poison counters hoeft te worden gebruikt.
Poison was ook bij EDH wel lachen. Keertje gespeeld tegen iemand die de Blight dragon als generaal had bij EDH. Irritant omdat ie niet permanent verwijderd kan worden als generaal zijnde.
Er komen betere uit het komende blokje.Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:02:
[...]
O jawel.. Condemn werkt aardig goed (beste Commander removal mogelijk)
Er is er nu eentje die hetzelfde als condemn doet maar dan zonder dat het beestje hoeft aan te vallen.
De nieuwe 'wrath of god' is ook wel aardig, die doet hetzelfde met alle beestje in het spel, allemaal op de bodem van de library.
Gewoon awesome.
Ik vraag me af of dat hele miracle wel echt gaat werken in 'gewone' edh-decks. Ze zouden goed werken met de personal tutor of mystical tutor, maar dan nog... om de miracle-cost te goed te kunnen uitbuiten (en timen) heb je eigenlijk multiples nodig, plus sensei's divining top's. Maar voor de hype-factor is het wel weer goed natuurlijk
Wij spelen meestal Groen / blauw infect. Over het algemeen is dat net wat sneller. Is wel Legacy trouwens.lanerios schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:47:
Vraagje voor de mensen die gewoon te table versie spelen en niet dat online meuk:
Hoe goed kan een proliferate+infect deck werken? Zwart/blauw.
Ik heb nu een puur zwart infect, en dat werkt wel goed, maar zat te denken dat het met proliferate wel erg leuk kan worden.
Creatures
4 Blighted Agent
4 Glistener Elf
4 Ichorclaw Myr
Spells
4 Brainstorm
4 Daze
4 Gitaxian Probe
4 Invigorate
4 Berserk
1 Rancor
2 Vines of Vastwood
4 Might of Old Krosa
4 Ponder
Lands
4 Misty Rainforest
2 Verdant Catacombs
1 Scalding Tarn
4 Tropical Island
4 Inkmoth Nexus
1 Forest
1 Pendelhaven
Sideboard
4 Relic of Progenitus
2 Nature's Claim
1 Spell Pierce
1 Viridian Corrupter
3 Compost
4 Force of Will
Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.
EDH decks met Jace the Mindsculptor of Sensei's Divining Top zijn er wel goed voor.pkopf schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:33:
Oblation, Spell Cruble, Hinder, Chaos Warp, Proteus Staff zijn andere manieren om een commander wat langer weg te halen. Hallowed burial is de non-miracle versie van Terminus (met een betere casting cost).
Ik vraag me af of dat hele miracle wel echt gaat werken in 'gewone' edh-decks. Ze zouden goed werken met de personal tutor of mystical tutor, maar dan nog... om de miracle-cost te goed te kunnen uitbuiten (en timen) heb je eigenlijk multiples nodig, plus sensei's divining top's. Maar voor de hype-factor is het wel weer goed natuurlijk
De Devining Top zie ik in veel EDH decks terug komen. Dan kun je het miracle uitstellen of versnellen met je top en casten voor zijn miraclecost.
Miracle zonder echt kaartdraw te manipuleren is voor EDH inderdaad geen win. Niemand wilt een Terminus flippen op een moment dat ze net een Rite of Replication hebben gekicked op een Consecrated Sphinx.
Ik snap het wel, maar ben van mening dat miracle beter werkt als je die kaart vaker in je deck hebt zitten PLUS X-keer iets waarmee je je draws kunt manipuleren. Voor legacy en mogelijk vintage is miracle misschien interessant, maar voor een highlander format ga je - denk ik - snel tegen de keuze oplopen of je een kaart wilt met een supergoed effect voor een superlage cost op zeer specifieke momenten OF voor een kaart met een supergoed effect voor een hogere cost maar die altijd speelbaar is. Op dit moment verkies ik nog steeds een hallowed burial boven Terminus.Auredium schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:45:
[...]
EDH decks met Jace the Mindsculptor of Sensei's Divining Top zijn er wel goed voor.
De Devining Top zie ik in veel EDH decks terug komen. Dan kun je het miracle uitstellen of versnellen met je top en casten voor zijn miraclecost.
Miracle zonder echt kaartdraw te manipuleren is voor EDH inderdaad geen win. Niemand wilt een Terminus flippen op een moment dat ze net een Rite of Replication hebben gekicked op een Consecrated Sphinx.
Ik heb het idd over de 3e set, excuses.lanerios schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:55:
Bedankt voor de tips. En komend blok? Ze zijn toch pas op set 2 van dit block? (de vampire/werewolf thingy), moet daar niet eerst set 3 van uit komen?
Dit (avacyn restored) is deel 3 van het huidige block innistrad. Het wordt alleen apart gedraft, net zoals Rise of the Eldrazi in Zendikar blocklanerios schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:55:
Bedankt voor de tips. En komend blok? Ze zijn toch pas op set 2 van dit block? (de vampire/werewolf thingy), moet daar niet eerst set 3 van uit komen?
Volgende block wordt "Return to Ravnica" (yay!).
[ Voor 3% gewijzigd door Buntmans op 19-04-2012 16:29 ]
Ik zou waarschijnlijk ook voor Hallowed Burial gaan omdat ik niet Jace of Top speel (top komt wel nog) dus dan is de kans groter dat ik tutor naar Hallowed Burial en tja...tutoren naar Terminus is minder leuk omdat Miracle dan toch een nono is tenzij je vampired.pkopf schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:00:
[...]
Ik snap het wel, maar ben van mening dat miracle beter werkt als je die kaart vaker in je deck hebt zitten PLUS X-keer iets waarmee je je draws kunt manipuleren. Voor legacy en mogelijk vintage is miracle misschien interessant, maar voor een highlander format ga je - denk ik - snel tegen de keuze oplopen of je een kaart wilt met een supergoed effect voor een superlage cost op zeer specifieke momenten OF voor een kaart met een supergoed effect voor een hogere cost maar die altijd speelbaar is. Op dit moment verkies ik nog steeds een hallowed burial boven Terminus.
That said vind ik wel dat er veel EDH mogelijke kaarten in de komende set zitten tot nu toe.
cool. Ik wil gewoon weer een artifact blockBuntmans schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:28:
[...]
Dit (avacyn restored) is deel 3 van het huidige block innistrad. Het wordt alleen apart gedraft, net zoals Rise of the Eldrazi in Zendikar blockKomt wellicht de verwarring door.
Volgende block wordt "Return to Ravnica" (yay!).

Ik kijk wel uit naar Ravnica. De voorgaande ravnica bevatte veel EDH generaals en leuke normale kaarten zoals de guildmages.lanerios schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:32:
[...]
cool. Ik wil gewoon weer een artifact blockheb hier nog 3x promo card liggen (sword, shield en helmet of kaldra) was echt geweldig.
Voor MTGO betaal je eenmalig 10 dollar en in principe hoef je je hele leven nooit meer iets eraan uit te geven. Daarvoor krijg je ~300 random cards, 2 events tickets, planeswalker starterdeck (geelgerande kaarten voor beginners onderling, maar biedt al vele meer varieteit dan dotp) en een booster pack m12.NMe schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:45:
Voor DotP heb ik in totaal €10,18 uitgegeven en ik wist die kosten exact vooraf. En ik wist dat ik daarna niks meer uit zou hoeven geven.
De booster pack verkoop je, heb je al 5 events tickets om dingen te kopen. Voor 1 event ticket koop je al een redelijke hoeveelheid kaarten, maar geen maelstrom pulses nee. Ik ben ook ooit begonnen zonder investering en heb het langzaam opgebouwd door mee te doen aan (voornamelijk pauper) player run events en de maandelijkse clan league (met prijzen) - allemaal gratis.
Als je echt niets uit wilt geven (waarom dit uberhaupt zo belangrijk is snap ik niet zo maargoed), dan kan je dan rechttrekken door gewoon veel te spelen. Of zelfs door enkel kaartjes te verhandelen, zie bv deze article series hier.
Overigens is het MTGO publiek vrij makkelijk voorspelbaar. Zo heb ik bv rond de 1200 tickets verdiend door modern in te kopen toen dat format net was announced. Modern prijzen zijn momenteel overigens weer hard naar beneden aan het gaan omdat het PTQ seizoen over is, als je die nu inkoopt (wel beetje weten wat je doen, eigenlijk verantwoordelijkheid
Goed hoop gepraat over geld, niet mijn idee, maar daar ging het gesprek nu eenmaal over.
Alweer een artifact block ? We hebben net Scars of Mirrodin achter de rug !lanerios schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:32:
[...]
cool. Ik wil gewoon weer een artifact blockheb hier nog 3x promo card liggen (sword, shield en helmet of kaldra) was echt geweldig.

Verwijderd
Lang geleden dat ik iets over Magic heb gehoord ! Erg leuk om dit topic eens een keer door te lezen.
Even een (misschien) een rare vraag , ik heb nog een heel stel kaarten liggen van de VIth Edition en nog wat losse meuk. Zou dat nog wat waard zijn ?
Weet iemand misschien een site o.i.d. waar ik ze eventueel kan verkopen of zo ?
Oh, ik vind er wel wat op.Shabbaman schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:54:
Je kan natuurlijk ook wat chaff lozen en teruggaan naar 60 kaarten. Daar wordt je deck ook consistenter van, en het heeft het bijkomende voordeel dat het in een deckbox pastOf je koopt een andere deckbox. EDH-decks horen ook in een deckbox thuis natuurlijk, dus boxes met zo'n formaat zijn er gewoon.
Teruggaan naar 60 kaarten vind ik ook jammer trouwens. Ik vind het juist wel wat hebben dat ik het deck op verschillende manieren uit kan spelen op basis van willekeur. Houdt me scherp, en mijn tegenstander kan lastiger inschatten wat ik ga doen.
[ Voor 9% gewijzigd door MueR op 21-04-2012 16:50 ]
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Prutskut.NMe schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:33:
Gisteren de laatste batch kaarten van mijn deck binnengekregen en ze ook maar meteen in card sleeves gestopt. Heb wel een beetje onderschat hoe dik een deck van 90 kaarten in card sleeves wel niet wordt, heb nu een apart deckboxje nodig voor mijn elf warrior tokens.
90 kaarten + 30 tokens dus. En ja, 30 is optimistisch maar die dingen kosten toch niks.
[ Voor 10% gewijzigd door NMe op 21-04-2012 16:56 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Ypho op 21-04-2012 16:53 ]
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Ik heb dezelfde vraag, alleen dan voor nog oudere kaarten - ben gestopt bij de 4th edition. Kaarten liggen stof te happen, heeft het nog zin om het stof er vanaf te blazen voor verkoop?Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 16:16:
Hallo Allemaal !
Lang geleden dat ik iets over Magic heb gehoord ! Erg leuk om dit topic eens een keer door te lezen.
Even een (misschien) een rare vraag , ik heb nog een heel stel kaarten liggen van de VIth Edition en nog wat losse meuk. Zou dat nog wat waard zijn ?
Weet iemand misschien een site o.i.d. waar ik ze eventueel kan verkopen of zo ?
Als je je kaarten wil verkopen kan je bij Rudy van magicunited.nl terecht. Als het voornamelijk kaarten uit de zesde editie zijn heb ik zo het vermoeden dat er niet veel van waarde bij zit. De enige kaarten waar je echt wat voor zal krijgen zijn Vampiric Tutor en Enlightened Tutor, de rest is minder dan vijf euro (Wrath, Armageddon, Desertion) en nog minder... Bij verkoop moet je er rekening mee houden dat je ongeveer de helft aan waarde krijgt voor de kaarten die enige waarde hebben. Sommige kaarten worden goed verhandeld en daar zou je meer voor kunnen vragen. Enlightened Tutor is nu zo'n kaart, en die is nog uncommon ook dus die zou je zomaar kunnen hebben.
Een leuke site om te kijken wat een kaart waard is is Black Lotus Project. Daar vind je een overzicht van recente ebaytransacties.
Ik kom niet voor niets op 6000 kaarten uit.
Nu wil ik dus met de "papieren" versie gaan beginnen maar de keuze van producten is nogal overweldigend.
Als ik ooit nog mee wil gaan doen aan Standard toernooien (en ik ben zwaar competitief dus die kans is aanwezig) dan mag ik dus alleen kaarten gebruiken uit onderstaande sets:
Scars of Mirrodin (until October 5, 2012)
Mirrodin Besieged (until October 5, 2012)
New Phyrexia (until October 5, 2012)
Magic 2012 (until October 5, 2012)
Innistrad
Dark Ascension
Avacyn Restored (effective May 4, 2012)
Magic 2013 (effective July 13, 2012)
Aangezien ik niet verwacht één of andere prodigy te zijn lijkt het mij het slimst om dan alleen Innistrad en later nu aan te schaffen. Maar dan komt natuurlijk de grote vraag: Wat dan precies?
Een start-pack ziet er wel goed uit, maar uit welke serie komen de commons die je daar bij krijgt?
Over 2 weken komt Avacyn Restored uit en het Fat Pack daarvan is wel aardig geprijsd, maar qua kaarten is dat dus weinig anders dan 9 boosters kopen.
Zijn de intro packs een aanrader? Daar zitten zo te lezen kaarten uit de hele Innistrad serie in.
Of kan ik beter simpelweg beginnen met een Duel Deck en eerst een hoop spelen en eventueel uitbreiden met losse kaarten (
Kortom: N00B zoekt input
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Misschien handig, dit weekend komen de pre-release tournooien voor Avacyn released. Bij een prerealese betaal je 27,50 en krijg je zes boosters. Uit die zes boosters zoek je kaarten die je wilt gebruiken (normaliter 45 kaarten plus 15 landen)BSTNjitRam schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:22:
Hier ook iemand die mede door dit topic en Duels of the Planewalkers aan Magic heeft geroken.
Nu wil ik dus met de "papieren" versie gaan beginnen maar de keuze van producten is nogal overweldigend.
Als ik ooit nog mee wil gaan doen aan Standard toernooien (en ik ben zwaar competitief dus die kans is aanwezig) dan mag ik dus alleen kaarten gebruiken uit onderstaande sets:
Scars of Mirrodin (until October 5, 2012)
Mirrodin Besieged (until October 5, 2012)
New Phyrexia (until October 5, 2012)
Magic 2012 (until October 5, 2012)
Innistrad
Dark Ascension
Avacyn Restored (effective May 4, 2012)
Magic 2013 (effective July 13, 2012)
Aangezien ik niet verwacht één of andere prodigy te zijn lijkt het mij het slimst om dan alleen Innistrad en later nu aan te schaffen. Maar dan komt natuurlijk de grote vraag: Wat dan precies?
Een start-pack ziet er wel goed uit, maar uit welke serie komen de commons die je daar bij krijgt?
Over 2 weken komt Avacyn Restored uit en het Fat Pack daarvan is wel aardig geprijsd, maar qua kaarten is dat dus weinig anders dan 9 boosters kopen.
Zijn de intro packs een aanrader? Daar zitten zo te lezen kaarten uit de hele Innistrad serie in.
Of kan ik beter simpelweg beginnen met een Duel Deck en eerst een hoop spelen en eventueel uitbreiden met losse kaarten ()?
Kortom: N00B zoekt input
Vervolgens ga je door een stuk of zes ronden gedurende de dag tegen andere spelers van ongeveer je niveau.
Het is een casual tournooi zonder stress en druk. Iedereen speelt in principe met 'drafts' die per definitie niet je-van-het zijn. Je houdt er een leuke ervaring aan over, 90 kaarten plus de prerelease kaart wat je gratis krijgt.
[ Voor 0% gewijzigd door Auredium op 24-04-2012 13:10 . Reden: grote typfout in het bedrag ]
Atomik in Sittard houdt een prerelease-event zie ik en dat is 15-20 minuutjes met de auto en dus zeer goed te doen.
Moet je wel je eigen land meenemen? Want met enkel 6 boosters heb je dus ook maar 6 land toch?
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Ik heb tot nu toe overal een bak zien liggen met land wat je kunt lenen voor het spelen. De winkels verkopen ook zelf kaarten dus voor een euro of 5 tot 10 kun je zo goed als alle basic wel bemachtigen die je nodig hebt (basics kosten immers bijna niets)BSTNjitRam schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:47:
Hmm klinkt interessant al denk ik wel dat ik daar de absolute bodem ga aanvoeren ;-) (Nog nooit "live" magic gespeeld, enkel een paar potjes DotP op de PC).
Atomik in Sittard houdt een prerelease-event zie ik en dat is 15-20 minuutjes met de auto en dus zeer goed te doen.
Moet je wel je eigen land meenemen? Want met enkel 6 boosters heb je dus ook maar 6 land toch?
Bij aankomst moet je aangeven dat je nieuw bent, vaak kun je je ook van te voren al registeren. Je krijgt dan een eigen nummer. De eerste keer dat ik mee deed aan een tournooi won ik 2 keer, speelde ik 2 keer gelijk en verloor ik 2 keer. Daarvoor speelde ik altijd met vrienden.
Het is een goede start voor het te leren en mss ontdek je er wel mensen die het met je willen doen. Vaak oragniseren winkels ook vrijdagavond events gewoon voor de casualspelers.
/Sittard is overigens een steenworp afstand voor mij.