Magic... gathering, anyone?

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 43.317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Thanks voor de uitleg, het is mij nu echt helemaal duidelijk.

Online potjes zijn echt gaaf, in verhouding gaat het wat sneller dan het echte spel, mede omdat je iemands kaarten eerst rustig kan lezen. Aangezien ik het zo lang niet meer gespeeld heb lees ik nu bijna elke kaart die in het spel komt.

Een goeie kaart van groen die ik bijna elk potje gebruik is tangling vines, dan mag de speler een creature niet untappen bij de upkeep.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
hmm vandaag een raar probleem. Ik vind dat ik onterecht verloren heb.

Ik had 6 punten.

mn tegenstander had een kaart liggen waarbij elke speler 2 punten verliest als hij een kaar discard.
Ik had op een gegeven moment geen kaarten meer in mijn hand.
Hij speelt de kaart waarbij elke speler 3 kaarten moet discarden en 3 nieuwe moet pakken.

Ik had geen hand, ik kon dus niet discarden en toch gaan er 6 punten af.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Wii4all schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 13:13:
hmm vandaag een raar probleem. Ik vind dat ik onterecht verloren heb.

Ik had 6 punten.

mn tegenstander had een kaart liggen waarbij elke speler 2 punten verliest als hij een kaar discard.
Ik had op een gegeven moment geen kaarten meer in mijn hand.
Hij speelt de kaart waarbij elke speler 3 kaarten moet discarden en 3 nieuwe moet pakken.

Ik had geen hand, ik kon dus niet discarden en toch gaan er 6 punten af.
Wat was de volgerde van die kaart?
Als je eerst moet discarden, dan is het totaal onlogisch dat er punten vanaf gingen.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
ik ga het screenshot laten zien.
Afbeeldingslocatie: http://www.wii4all.nl/img/magic_1.jpg

Hier speelt hij de kaart waarbij je 2 punten in mindering krijgt bij het discarden.

Afbeeldingslocatie: http://www.wii4all.nl/img/magic_2.jpg
Hier heeft ie die rooie kaarte gespeeld, mijn hand was al leeg dus ik had niks om te discarden.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
hmmm als ik de kaart nog eens lees heb ik wel correct verloren.
Eerst moet je 3 kaarten pakken daarna discarden.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikbobo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:42
Wii4all schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 13:48:
hmmm als ik de kaart nog eens lees heb ik wel correct verloren.
Eerst moet je 3 kaarten pakken daarna discarden.
Je kunt het ook gewoon zien aan de log rechts in je scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Erikbobo schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 13:49:
[...]

Je kunt het ook gewoon zien aan de log rechts in je scherm :)
kzie het...

vond het minder leuk de manier waarop dat potje ging ;)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
ongeloofelijk vandaag weer een paar potjes gespeeld en meegekeken...
Sommige spelen gewoon met alle 4 de landen.....echt mooie decks hebben sommige.

[ Voor 13% gewijzigd door Wii4all op 15-05-2010 22:49 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Voor diegene die echt met alle kaarten willen spelen, zonder er geld aan uit te geven, (ook de evaluationversie is volledig ;) ) gebruik MWS (Magic Work Station)

Kan ook online tegen anderen :P

http://www.magicworkstation.com/

Werkt ook perfect!

PS

Volg de Guide @ http://www.mwsgames.com/index.php/MWS_Install_Guide

Op deze sites kun je ook links vinden naar zips met alle plaatjes van alle sets om te installeren!

[ Voor 34% gewijzigd door poor Leno op 16-05-2010 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:29

NoTimeRemains

I know

vanavond naar een casual speel ding geweest en mijn standard vampire deck deed 8(of 9) - 2.
Een loss tegen een gefinetuned legacy deck; dual lands, force of will, etc. Had al verloren toen ik begon maar dat is geen probleem. En verloren tegen een standard burn deck, maar die gast had ook even een tempo erop :P

Al met al een leuk deck om mee te spelen!

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de nieuwe dlc voor de xbox game interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
geen idee.

Ik blijf me verbazen hoeveel verschillende decks je tegenkomt.
Gisteren ook iemand die wit/zwart/blauw speelde.

Ik legde wel 4 forrest neer en 2 mountains en die gast veranderde wel 3/4 keer mijn land naar een island....
Toen ik eindelijk een creature op tafel had veegde hij hem van tafel met een ander spel.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 00:38:
Is de nieuwe dlc voor de xbox game interessant?
Ik heb hem gehaald een week of 2 geleden ofzo (?). Zag hem staan en vind het een tof spel (de echte Magic met kaarten speel ik al 13 jaar niet meer) dus gelijk deze uitbreiding gekocht. De eerste uitbreiding had ik al en deze is vergelijkbaar. Drie nieuwe decks (Groen wit / Zwart rood blauw / Rood (een compleet nieuwe) en je krijgt voor alle decks die je al had (incl de eerste expansion) drie nieuwe kaarten. Best veel nieuwe kaarten dus, en dat is altijd welkom. Ook hebben ze kleine dingetjes in de gameplay veranderd. Zo spelen tegenstanders nu heel vaak pas hun kaarten na hun attack-fase. En soms maken ze stomme beslissingen (eerst een creature buffen en dan niet attacken :') ) .
En ze hebben het ietsje sneller gemaakt, door als je een creature ability gebruikt wat je vaker kunt gebruiken (bijv. 1 mountain voor +1/0) dan geef je nu gelijk op hoeveel lands je wilt gebruiken, en dan worden de stats gelijk in 1 keer gefixt, dus niet 4 keer dat draaicirkeltje af gaan voordat je +4/0 hebt. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel.

Het verhoogt voor mij in ieder geval weer de replaywaarde. Nieuwe kaarten is altijd welkom met een spel als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:39:
[...]

Ik heb hem gehaald een week of 2 geleden ofzo (?). Zag hem staan en vind het een tof spel (de echte Magic met kaarten speel ik al 13 jaar niet meer) dus gelijk deze uitbreiding gekocht. De eerste uitbreiding had ik al en deze is vergelijkbaar. Drie nieuwe decks (Groen wit / Zwart rood blauw / Rood (een compleet nieuwe) en je krijgt voor alle decks die je al had (incl de eerste expansion) drie nieuwe kaarten. Best veel nieuwe kaarten dus, en dat is altijd welkom. Ook hebben ze kleine dingetjes in de gameplay veranderd. Zo spelen tegenstanders nu heel vaak pas hun kaarten na hun attack-fase. En soms maken ze stomme beslissingen (eerst een creature buffen en dan niet attacken :') ) .
En ze hebben het ietsje sneller gemaakt, door als je een creature ability gebruikt wat je vaker kunt gebruiken (bijv. 1 mountain voor +1/0) dan geef je nu gelijk op hoeveel lands je wilt gebruiken, en dan worden de stats gelijk in 1 keer gefixt, dus niet 4 keer dat draaicirkeltje af gaan voordat je +4/0 hebt. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel.

Het verhoogt voor mij in ieder geval weer de replaywaarde. Nieuwe kaarten is altijd welkom met een spel als dit.
Toch mooi om te zien dat ze dit spel nog steeds supporten. En die draai cirkel fix dat was wel een van mijn irritaties in het spel.
Kun je tegenwoordig nu ook online samen met iemand die ergens anders woont tegen 2 anderen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:57:
[...]

Toch mooi om te zien dat ze dit spel nog steeds supporten. En die draai cirkel fix dat was wel een van mijn irritaties in het spel.
Kun je tegenwoordig nu ook online samen met iemand die ergens anders woont tegen 2 anderen spelen?
Ja dat weet ik eigenlijk ook niet. Vond het wel jammer dat dat eerst niet kon, maar niet meer geprobeerd daarna. Dat is dat Two-headed giant toch?
Zal eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 17:43
Zijn Magic kaarten op dit moment nog wat geld waard? Ik heb nog flink wat kaarten liggen van weet ik veel hoeveel jaar geleden. Misschien toch maar eens kijken om ze weg te doen, heb in die tijd best wat geld aan sommige kaarten uitgeven dus misschien zijn ze nu ook nog wat waard, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
jeroen210 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:46:
Zijn Magic kaarten op dit moment nog wat geld waard? Ik heb nog flink wat kaarten liggen van weet ik veel hoeveel jaar geleden. Misschien toch maar eens kijken om ze weg te doen, heb in die tijd best wat geld aan sommige kaarten uitgeven dus misschien zijn ze nu ook nog wat waard, iemand enig idee?
je hebt van die wikisites waar prijzen per kaarten in staan.

Hier staan ook wat prijzen:
http://www.essentialmagic.com/Miscellaneous/CardPrices.asp

Als je ze echt wil verkopen en er nog genoeg geld voor wil terug krijgen zal je je toch in de magic kringen moeten begeven. Ik heb mijn hele boeltje toen in een keer via marktplaats verkocht.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen210 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:46:
Ligt er natuurlijk aan welke kaarten je hebt. :P

Als je er helemaal vanaf wilt, raad ik je wel aan om je verzameling in een keer te verkopen. Veel losse kaarten raak je nooit meer kwijt. Op www.nedermagic.nl zijn veel nederlandse magic spelers en daar (link) kun je waarschijnlijk wel je verzameling kwijt. Ook kun je daar prijzen vinden van kaarten, alhoewel ik ze nogal duur vind. :P

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 15:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 17:43
Oke bedankt voor de informatie, nu de zoektocht op zolder starten om die dingen terug te vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

verbaasd me dat niemand in dit topic heeft gerept over de nieuwe magic spellen op steam
http://store.steampowered.com/app/49400/
http://store.steampowered.com/app/49402/

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
Mja, ik heb ze wel gekocht, maar vind het eigenlijk best tegenvallen. Het enige wat je kan doen is met preconstructed decks spelen. Je kan wel kaarten unlocken, maar die kan je alleen toevoegen aan zo'n deck (oftewel, je deck wordt groter, aangezien je geen kaarten kan wisselen).

Also, het is vervelend dat ze 'Tab' hebben gebruikt als shortcut voor continue. Als je nu de Steam overlay opent met de standaard shortcut van Shift-Tab, dan gaat ie stap verder. :/

De challenges zijn wel leuk/gaaf om te doen. Beetje puzzelen met de Magic kaarten... Maar als je Magic vrij goed kent, dan ben je daar ook in een paar uurtjes doorheen.

Grappig spel, maar het is geen Magic (Online).

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VyperX schreef op zondag 20 juni 2010 @ 11:09:
Mja, ik heb ze wel gekocht, maar vind het eigenlijk best tegenvallen. Het enige wat je kan doen is met preconstructed decks spelen. Je kan wel kaarten unlocken, maar die kan je alleen toevoegen aan zo'n deck (oftewel, je deck wordt groter, aangezien je geen kaarten kan wisselen).

Also, het is vervelend dat ze 'Tab' hebben gebruikt als shortcut voor continue. Als je nu de Steam overlay opent met de standaard shortcut van Shift-Tab, dan gaat ie stap verder. :/

De challenges zijn wel leuk/gaaf om te doen. Beetje puzzelen met de Magic kaarten... Maar als je Magic vrij goed kent, dan ben je daar ook in een paar uurtjes doorheen.

Grappig spel, maar het is geen Magic (Online).
Het komt ook beter tot zijn recht op de console denk ik. Daar sta je niet zo van te kijken dat het minder functies heeft en speel je het spel meer zoals het komt.
Ik heb me met deze game echt uren en uren vermaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 14:19:
[...]

Het komt ook beter tot zijn recht op de console denk ik. Daar sta je niet zo van te kijken dat het minder functies heeft en speel je het spel meer zoals het komt.
Ik heb me met deze game echt uren en uren vermaakt.
mwa, denk dat het vooral smaak is. ikzelf heb hem sinds kort op de pc en vermaak me er, afgezien van het feit dat het dui-de-lijk een port is, uiterst prima mee.
Ben namelijk door wat rare combinaties van handelingen in de menu-structuren gekomen die ze voor de console gebruikten, en dan zag ik ook rechtsonder de knoppen met 'test' naast elke knop :*)

Ben voormalig Type 1 speler, dus dan zijn dit soort vanilla achtige dekjes erg verfrissend om te spelen imho. zeker met eerste uitbreiding erbij (en als de tweede uitkomt voor pc, wordt deze zeker gekocht :P)

Enige twee dingen die ik echt mis zijn zelfs landjes tappen en de mogelijkheid om kaarten uit de prefab dekjes te halen (zodat je je deck rond de 60 kan houden met de extra unlocks)
Dit naast natuurlijk de gpu en cpu overload die er momenteel in zit (hij is zwaarder voor mijn hardware dan MW2 :9 )

maar voor de prijs van het spel a 9 euro (gepreorderd dus incl eerste uitbreiding) ben ik uitermate tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 21:48

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik ook. Ik ben geen Magic speler, geen zin om decks te maken en daar uren mee bezig te zijn dus dit is ideaal. Hele vermakelijke game en voor de prijs kon ik hem niet laten liggen.
Laat ik het zo zeggen, ik zit nu op 24 uur binnen 1 week tijd en dat gebeurt me nog maar zelden bij een game.

Hij is wel buggy op momenten. Ik kan de campaign bijv. nauwelijks spelen zonder mijn Distributed.net client te sluiten (iets probeert dus op lowest cpu priority wat te doen). Maar ach, het is op zich wel goed voor wat vermaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:43

Shabbaman

Got love?

Ik vind het nogal tegenvallen. Voor hetzelfde geld heb je een vergelijkbaar deck op Magic Online. En daar kan je tenminste je deck aanpassen zoals je het wil hebben.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Mwoah, valt wel weer mee, Shabba... Een preconstructed deck op Magic Online kost 12 euro.... en dan heb je 1 deck, zonder kaarten om mee te kunnen wisselen.

Maar alsnog, de indruk blijft dat het een goed spel is voor beginnende of terugkerende Magic spelers... De interface, de hints, en de kleine(re) kaartpoule maken het een stuk makkelijker om er (weer) in te komen.

Edit: Ik denk dat het voor mijn indruk ook uitmaakt dat ik nog niet veel decks heb vrijgespeeld... Heb nog niet echt een deck gevonden dat bij mijn speelstijl past :)

[ Voor 18% gewijzigd door VyperX op 21-06-2010 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 16:48
Fijne bijkomst bij de Xbox 360 versie, was de gratis Garruk Wildspeaker die je kon krijgen! Mijn Eternal Slide (Gw) deck vind hem wel fijn ;) .

Het is inderdaad jammer dat je geen kaarten uit het deck kan halen. De artifacts die standaard in de decks zitten (die +1 leven geven als je een spreuk speelt van een specifieke kleur) zijn nutteloos en winnen het spel niet voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Laatst online: 14-09 22:17

SkyStreaker

Move on up!

Ik heb vroeger ook een klein beetje newbie magic gespeeld, gewoon omdat ik het leuk vond. Toen zag ik dit staan op steam. Ik heb het meteen gekocht + de uitbreiding.

Heel eerlijk moet ik zijn, ik vindt het prima vermakelijk voor eens een uurtje of wat. De laatste tijd vind ik gamen niet zo heel boeiend meer en kleine leuke spelletjes als dit zijn dan nog wel vermakelijk voor mij.

Het spel speelt lekker simpel weg, niet al te moeilijke behalingen (met een beetje geluk, meer dan kennis) en het ziet er leuk uit. GUI voor de PC heeft nogal wat kinderziektes en steekt wat onlogisch in elkaar echter.

(even tussendoor, ook meteen Peggle+Exp, en Monkey Isle 1 S.E. + 2 S.E. Pre-Order gekocht ^^)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

VyperX schreef op maandag 21 juni 2010 @ 08:41:
Mwoah, valt wel weer mee, Shabba... Een preconstructed deck op Magic Online kost 12 euro.... en dan heb je 1 deck, zonder kaarten om mee te kunnen wisselen.
Je moet ook geen precon kopen. Voor 1 ticket kan je echt wel 12 hoogwaardige (un)commons kopen. Voor 12 tickets kan je echt wel een beter deck maken dan dat groene of rode starterdeck.
Madje schreef op maandag 21 juni 2010 @ 09:43:
Fijne bijkomst bij de Xbox 360 versie, was de gratis Garruk Wildspeaker die je kon krijgen! Mijn Eternal Slide (Gw) deck vind hem wel fijn ;) .
Je krijgt hier een Nissa Revane en een promodeck bij. Alleen moet je dan wel een email met voucher ontvangen hebben, en dat systeem werkt blijkbaar niet. Je moet bijvoorbeeld een geverifieerd emailadres in Steam hebben, en die verificatiemail wordt door mijn provider onderschept (of de mail wordt niet verzonden, dat kan ook). Ergo, geen promo voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shabbaman schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 16:51:
*knip*

[...]

Je krijgt hier een Nissa Revane en een promodeck bij. Alleen moet je dan wel een email met voucher ontvangen hebben, en dat systeem werkt blijkbaar niet. Je moet bijvoorbeeld een geverifieerd emailadres in Steam hebben, en die verificatiemail wordt door mijn provider onderschept (of de mail wordt niet verzonden, dat kan ook). Ergo, geen promo voor mij.
Die Nissa is echt mooi, maar dat wat je erbij krijgt is niet echt een promodeck te noemen. Zijn 20 commons uit M11/Zendikar/Worldwake ofzo.

Ik weet niet hoe het zit met die e-mail, maar je kan in ieder geval de email (vanuit Wizards) opnieuw versturen door rechtermuisknop op de game en dan "Manage Game Account" te doen. (bron: http://forums.steampowere.../showthread.php?t=1309340 2de post)
Ik zou het er in ieder geval niet bij laten zitten, die promo is echt de moeite waard vind ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Kijk aan een MTG post op GoT met recente posts :)

De nieuwe MTG game vind ik helemaal niets. Maar het is dan ook echt voor beginners. Het mooie aan MTG is juist complexiteit imo. En dan bedoel ik niet de moeilijkheid, maar dat het alle kanten op kan. Niet alleen qua decks zoals eerder wordt aangehaald maar ook qua formats.

MTGO is een ander verhaal. MTGO is geweldig, je kan er vrijwel alles en is altijd wel een tegenstander. Het grote nadeel is de drempel. Voor een mtg nut als ik is het geweldig. Maar als je niet zo into magic bent lijkt het allemaal duur en de community is er wel, maar het programma (software) nodigt niet echt uit tot community en zodoende blijf je misschien hangen in de standaardformaten kom je aan de lopende band rotvolk tegen.

Anyway ik ben altijd wel in voor een praatje (over mtg/mtgo uiteraard :)). Zelf speel ik op het moment vooral limited (draft) en casual constructed (voornl 100card singleton).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 23:50

Sméagol

Master of Mayhem

Zal ik ook weer eens posten dan? Ik heb er weer wat geld aan uitgegeven deze maand (wat drafts en de Urza (pre)release events), en had nu genoeg van een verzameling om kaarten te ruilen/verkopen/kopen zodat ik eindelijk wat decks kon maken met kaarten die me aanstonden ;). Ik heb eindelijk een deck kunnen maken die ik al jaren in m'n hoofd heb zitten, al sinds ik met de papieren Urza kaarten liep te klooien (maar nooit mee speelde, omdat ik niemand kende echt kende om mee te spelen toen). MTGO is wat dat betreft dus ideaal. Al wil ik in de toekomst papier ook weer oppakken trouwens.. Ik hoorde dat de prerelease events van Magic 2011 de afgelopen dagen waren, leek me wel interessant in Rotterdam (Café Engels), maar glad vergeten. Iets met voetbal ofzo, zondag ;).

Ik heb nu 3 decks, één deck is m'n praktisch compleet gegeven door een gulle Magic speler toen ik begonnen was, een discard deck met megrim en lavaborn muse o.a.. Ik heb er inmiddels wat aan lopen tweaken met nieuwe kaarten in m'n verzameling, hij doet 't prima. Nu ik zelf eindelijk 2 decks heb kunnen samenstellen, denk ik dat ik 'm over een tijdje aan een andere newbie cadeau doe, uit principe, maar ik wil er nog even verder mee klooien.

Het 1ste deck wat ik dus maakte met eigen kaarten is een Urza deck gebaseerd op de Flesh Reaver - Pariah - Treacherous Link combo (met de enchantments op een creature van je tegenstander dan). M'n deck is niet erg efficiënt, maar altijd lachen als 't lukt! :D Dit deck en de volgende bestaan op dit moment totaal uit Urza kaarten (want die vind ik leuk en daar ben ik bekend mee), maar voor dit deck had ik ook graag wat dingen uit Mercadian Masques willen hebben b.v., maar dat is nog niet uit op MTGO.

Het 3rde deck heb ik pas zelf samengesteld met alle leuke kaarten die ik tijdens draften tegenkwam, het is een ouderwetse monoblack/artifact deck geworden. Zelf samengesteld, maar ze waren vroeger populair volgens mij, dus vast niet origineel ;). Dark Rituals, Phyrexian Processors, etc. Met een beetje leuke hand staat er turn 3 een 10/10 voor m'n tegenstanders neus :D.

Nu ik dus eindelijk wat ervaring heb met het (ver)kopen en ruilen van kaarten, misschien dat ik andere (aankomende) newbies wat tips kan geven?

Ten eerste, ik kwam tijdens het googlen een blog tegen die specifiek over het trading aspect van MTGO ging. De blog zelf wordt niet meer bijgehouden, maar de artikelen worden nou op [MTGO Academy] gezet. Alles over de waardes van kaarten, en hoe het best te ruilen.

- Eerst de enige echte fout die ik zelf gemaakt heb; 1:1 trading == niet doen. Dit is kort door de bocht, als je met een mede newbie aan 't ruilen bent, of als je echt alleen maar simpele commons zoekt, geen probleem natuurlijk, maar als je wat uncommons zoekt, en denkt leuk als human trader in de classifieds met een ander 1:1 te traden voor kaarten die je nodig hebt.. Dan raak je je Tinkers kwijt. Ik gebruik ze zelf niet, en hoewel ik van rares de waardes checkte vantevoren, deed ik dat bij uncommons dus niet ("ach, uncommon, hoeveel kan 't nou waard zijn"). Achteraf zag ik dus dat ze ruim 1 en 2 tix voor de foil waard waren. Voor 3 tix koop je een hele zooi leuke uncommons. Dit is zoiets als mensen die op de rommelmarkt naar schatten zoeken, ik neem 't de persoon niet kwalijk, dat is het ruilgebeuren. Maar nu zorg is dus dat ik van echt elke kaart die ik ruil, dat ik daar de waarde van weet, op [MTGO traders] kan je b.v. die checken.

- De classifieds dus. Als je geen haast heb, dan zijn individuele kaarten die waarde hebben het best hier te verkopen. Ga een avondje draften, en kijk of er iemand hapt. Dit kan dus lang gaan duren, dus echt als je geen haast hebt.

- Van wat ik begrijp, als je wel haast heb om je kaarten kwijt te raken, de bots betalen op zich niet slecht. Ik hoor dat die van mtgotraders dus wel aardig betaalt, maar ze zullen niet altijd al je kaarten willen, dus je zal verschillende buybots moeten checken om te kijken wat ze willen. Human traders zijn ook gierig, dus als je de classifieds afstruint voor ze, zal je zien dat die niet meer voor je kaarten geven over 't algemeen ;).

- Tjah, bots. De meesten werken met een credit systeem. Zorg dus dat je maar met een paar zaken doet, anders zit je met een hoop waar je credit hebt, waar je niet altijd direct iets aan zal hebben. Voeg ze toe als buddies, zodat je in ieder geval weet welke 't zijn. Oh, en er zijn bots die bij elkaar horen en credits delen, maar je hebt ook specifiek buy en sell bots, die dan weer niet credits met elkaar delen. Kijk dus goed wat voor soort bot het is, en wat ie aangeeft wat credits betreft. Ik ben trouwens niet gecharmeerd van bots die geen prijzen aangeven voor individuele kaarten uit een set die ze willen kopen.

- Van wat ik begrijp, de absoluut beste plaats om te kopen, is de auction chat. Typ in de chat "/join auction", hier heb je een aantal schreeuwlelijken die hun waar aan de man proberen te brengen ;). Je kan ook zelf aangeven dat je iets zoekt, en ook voor een eventuele bepaalde prijs, en dan kan je ook kijken of er iemand hapt.

- Drafting. Ten eerste, er is constand een bepaalde set waar je voordelig aan mee kan doen. Normaal kost 't 3 boosters en 2 tix, maar er is altijd een set waar je geen entry fee hebt. Vaak heb je dan een "nixpax" en een nixtix" versie, respectievelijk een draft waar je puur met 12 tix naar binnenkomt, en 1 waar je met 3 boosters naar binnenkomt. Deze set roteert constant, en meestal kan je hiervan de boosters niet in de winkel terug vinden. Als newbie klinkt dan automatisch de nixpax draft interessant. Nee. Er is een reden waarom de nixtix versie populairder is, de classifieds, en de auction. Boosters kan je van andere mensen/bots kopen, en vaak voordeliger (maar populaire formats kunnen ook duurder uitvallen). Ik heb 3 Urza boosters snel in de auction voor 11 tix kunnen kopen, scheelt weer een tix, en die is mooi meegenomen.
Ten tweede, voor zover ik weet wordt er op zich niet neergekeken op raredrafting, als je een mooie kaart ziet, meteen pakken dus, dit lijkt iedereen te doen, als ik 't internet zo'n beetje bekijk. Dan is 't handig dat je naast de bombs en andere handige kaarten ook de waardevolle kaarten kent. Meestal zijn dat dezelfde, maar niet altijd, en tjah, als je al bezig was een andere kleur te draften.. Je kan eventueel een prijssite (zoals de link hier boven) open houden, zodat je snel een rare kan checken ofzo, al krijg je daar natuurlijk niet veel tijd voor.

- En dan tot slot het meest algemene, struin de classifieds af. Compleet. Zo kom je er wel achter welke kaarten gewild zijn, en voor hoeveel ze verkopen. hopenlijk kom je bekende namen tegen van kaarten die je zelf tradable heb gemaakt. Traden is een sport op zich, en kan dus op zichzelf ook al een hoop tijd kosten, maar het heeft wel iets op ze efficiënt mogelijk MTGO te spelen natuurlijk.

Da's alles wat ik me kan bedenken nu.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Ik kan me mijn oude bounce deck nog goed herinneren...zelfs over nagedacht om MTGO te activeren en alle kaarten hierin te plaatsen.... 80 kaarten totaal (30 islands) en voornamelijk bouncers uit mercadian :)
Lekker discarten, creatures en permanents bouncen en vervolgens met wat flinke draakjes je tegenstander mollen :) Heerlijk deck, ietwat langszaam maar werkte 9 van de 10 keer zeer goed.

jammer van die nieuwe series met flink wat protection, unable targetting e.d.....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Als je je nu inschrijft bij WOTC dan krijg je weer een gratis starterdeck af te halen bij de FRS:
http://www.playmagic.eu/nl_NL/free-record-shop

Zal wel zo'n zelfde deck zijn als ik had vorige keer.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-02-2022
Wii4all schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:40:
Als je je nu inschrijft bij WOTC dan krijg je weer een gratis starterdeck af te halen bij de FRS:
http://www.playmagic.eu/nl_NL/free-record-shop

Zal wel zo'n zelfde deck zijn als ik had vorige keer.
Goeie tip !!!

Ik heb me meteen even aangemeld en de voucher ontvangen. Na het werk naar de FRS gelopen en ze hadden zowaar 1 deck liggen, de witte (Ajani Goldmane).

Contents:

1 x zeer uitgebreide handleiding voor n00bs
12 x Plains
1 x Soul's Attendant
1 x Assault Griffin
1 x Goldenglow Moth
2 x Pillarfield Ox
1 x Safe Passage
1 x Ajani's Mantra
1 x Solemn Offering
1 x Tireless Missionaries
1 x Nimbus Wings
1 x Lone Missionary
1 x Condemn
2 x Ajani's Pridemate
1 x Dawnglare Invoker
2 x Pacifism
1 x Serra Angel

Op zich best een grappig deckje, en zeker omdat het voor niks is. Sterker nog, ik heb mijn vriendin ook opgegeven dus ik haal me er nog een... :9~

Ik ben benieuwd wat er in die andere kleuren zit, dus als iemand er nog een gehaald heeft dan post even de decklist als je wil.

Ow, deze actie is geldig van 16 juli tot 15 augustus dus maak er gebruik van !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:06
Doen er hier mensen eigenlijk nog mee aan tournooien of niet? Ik ga zondag (25 juli) naar arnhem voor een legacy tournooi :) gaan er ook nog andere mensen van hier naartoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Ik doe niet echt actief meer mee, maar een paar maten van mij wel. Ik ben meer een casual speler tegenwoordig, maar dat komt ook omdat dit toernooien altijd in het weekend zijn en dan moet ik meestal trainen of lesgeven.

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Trouwens, speelt hier iemand Duels Of The Planeswalkers via Steam ???

Dan kunnen we misschien eens een potje knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Laatst online: 10:06
Nee niet op steam ik heb wel magic workstation, kan je je eigen decks in elkaar knutselen en testen online tegen andere spelers enzo das wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Ja, ik ga liever voor OCTGN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Jesh schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 09:18:
Trouwens, speelt hier iemand Duels Of The Planeswalkers via Steam ???

Dan kunnen we misschien eens een potje knallen.
Heb net pas gezien dat deze ook via Steam te krijgen is.
Een vriend van mij heeft het spel voor de Xbox360, maar die versie is zo brak als wat.
De singleplayer crashed continu (sinds de uitbreiding?) (iets met losse HDD - tig maal gechecked, reinstall, een andere HDD gebruikt en niets gevonden), de AI is zo traag als wat (de 360 lijkt het gewoonweg niet aan te kunnen zeker met veel kaarten in beeld), kaarten die ineens door het beeld komen, kaarten die ingezoomd blijven hangen, etc. etc.
En het crashen gebeurt dus elke keer bij potjes waarbij je meer dan 30 minuten bezig bent ... :(
Hopelijk zijn er minder problemen met de PC-versie zodat ik deze game alsnog kan aanschaffen en kan spelen zoals het hoort. :)

[ Voor 5% gewijzigd door OPSLAGHOND op 24-07-2010 00:32 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Opslaghond: to be honest is de pc versie ook omgeven door bugs en problemen, waarvan het momenteel niet helemaal duidelijk is of WotC er wat aan gaat willen doen. desalniettemin vind ik het persoonlijk nog steeds de aanschafprijs meer dan waard. speel voornamelijk online multiplayer potjes voor de fun (dus niet ranked) Van de problemen die jij overigens beschrijft herken ik alleen het blijven hangen van ingezoomde kaarten. Sommige spelers hebben wel veel last van crashes, maar ik heb daar nog niets van gemerkt (win7 64 Eng) Heb tevens ook al aardig wat langere spelletjes achter de rug (waarbij ik iemand van 134 naar 0 heb geschopt met 5 tot 7 schade per beurt, of iemand zijn 80 kaarten deck heb gedeckt.)

Voor mij persoonlijk heeft een spel, wat grofweg 13 euro kost, me al heel veel uurtjes plezier opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
De 360-versie speelt online nagenoeg vlekkeloos (het lijkt alsof sommige spelers gewoon een slechte verbinding hebben).
Maar de singleplayer is nog wel leuk om wat ervaring op te doen met de verschillende decks om te voorkomen dat je telkens online in de pan gehakt wordt.
Ik zal de PC-versie dan gewoon kopen, bedankt voor de reactie Joost B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OPSLAGHOND schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:31:
[...]

Heb net pas gezien dat deze ook via Steam te krijgen is.
Een vriend van mij heeft het spel voor de Xbox360, maar die versie is zo brak als wat.
De singleplayer crashed continu (sinds de uitbreiding?) (iets met losse HDD - tig maal gechecked, reinstall, een andere HDD gebruikt en niets gevonden), de AI is zo traag als wat (de 360 lijkt het gewoonweg niet aan te kunnen zeker met veel kaarten in beeld), kaarten die ineens door het beeld komen, kaarten die ingezoomd blijven hangen, etc. etc.
En het crashen gebeurt dus elke keer bij potjes waarbij je meer dan 30 minuten bezig bent ... :(
Hopelijk zijn er minder problemen met de PC-versie zodat ik deze game alsnog kan aanschaffen en kan spelen zoals het hoort. :)
Ik heb beide uitbreidingen op XBLA maar loopt altijd goed hier. Nog nooit een crash gehad. Ik ben er dus erg tevreden over eigenlijk. Mogen alleen wel nog meer uitbreidingen komen wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Gisteravond de game gekocht en geïnstalleerd en het eerste wat mij opviel is dat de PC-versie toch echt stukken sneller en soepeler te spelen is.
Met name de AI en de laadtijden zijn een stuk vlotter in de singleplayer campaign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Enige probleem met de Xbox360 versie is dat hij SUPER traag wordt zodra er redelijk veel kaarten op de battefield liggen. Dat irriteert me wel is als ik voor de lol weer ff met Ears of the Elves aan het kloten ben om me tegenstander op -4800 levens te krijgen. :P

Anderzijs focus ik me atm op me Sliver deck. 5 kleuren sliver deck, heb er inmens veel lol mee. Enige probleem wat ik momenteel probeer op te lossen is dat ik zeer afhankelijk ben van 1 of 2 kaarten voor ik echt kan gaan draaien. Allereerst is natuurlijk de grote moeilijkheid dat ik 5 kleuren mana moet maken. Ik ga nu kijken naar de mogelijkheden om reflecting pool te gaan gebruiken. Daarbij nog iets van een Urza's Quarry ofzo. Gemhide Sliver helpt daar wel bij, maar ik ga niet 4x een gemhide sliver in me deck stoppen om snel voor multicolor mana te zorgen. Dit is iets waar ik nog wel naar op zoek ben om het aantal landjes wat terug te brengen en zo colored mana te generaten met enkele kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
sn0x0r schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:42:
Enige probleem met de Xbox360 versie is dat hij SUPER traag wordt zodra er redelijk veel kaarten op de battefield liggen. Dat irriteert me wel is als ik voor de lol weer ff met Ears of the Elves aan het kloten ben om me tegenstander op -4800 levens te krijgen. :P

Anderzijs focus ik me atm op me Sliver deck. 5 kleuren sliver deck, heb er inmens veel lol mee. Enige probleem wat ik momenteel probeer op te lossen is dat ik zeer afhankelijk ben van 1 of 2 kaarten voor ik echt kan gaan draaien. Allereerst is natuurlijk de grote moeilijkheid dat ik 5 kleuren mana moet maken. Ik ga nu kijken naar de mogelijkheden om reflecting pool te gaan gebruiken. Daarbij nog iets van een Urza's Quarry ofzo. Gemhide Sliver helpt daar wel bij, maar ik ga niet 4x een gemhide sliver in me deck stoppen om snel voor multicolor mana te zorgen. Dit is iets waar ik nog wel naar op zoek ben om het aantal landjes wat terug te brengen en zo colored mana te generaten met enkele kaarten.
Heb ik ook tijden gespeeld. Voor mana generation gebruikte ik toen:

Harrow

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Nu online
Hmm, daar had ik opzich nog niet eens aan gedacht nee. Wtf... :P Harrow kende ik wel ja, maar wat dat betreft een goede keuze om zo toch alle kleuren op tafel te krijgen.

Ik zit nu te twijfelen though, ik wil toch liever wat aan counter / graveyard control / removal toevoegen aan me deck, maar anderzijds snijdt dat weer in me sliver count, iets wat op dit moment tot nog toe altijd weinig problemen heeft ondervonden tegen de meeste decks. Enige waar ik tot nu toe vast liep was counter decks. Full blue levert dan bijna altijd wel problemen op zolang me root sliver niet op tafel komt. Combo kaarten i.c.m. wild pair lukken dan sowieso niet omdat ze weten dat je een shit sliver speelt om zo een goede uit je deck te pakken.

[ Voor 6% gewijzigd door sn0x0r op 05-08-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:37
Ik gebruikte voor multicolor mana altijd Birds of Paradise. Ideale kleine beestjes die zeker in het begin van potjes ook vaak zorgen voor extra mana.
Plaatje: http://www.black-lotus.nl/mtg/lg/Alpha/Birds_of_Paradise.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door denyos op 05-08-2010 13:46 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Nu online
Birds of paradise trekt shocks e.d. aan zoals vliegen op de stront afkomen. Geen reliable mana source imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmoebius
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-08 19:06
Birds of Paradise is wel goed ook al trekt hij shocks aan, als hij niet wordt gemoldt heb je een voorsprong op je tegenstander. Je BoP laten shocken is vervelend echter kost hem dit ook een kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Nu online
Mjah goed, een Ancient Ziggurat of Rupture Spire vind ik dan toch beter. Gewoon beide 4/4. Dan nog 2 van alle basic landjes, 4 terramorphic expanse. Dat is wel een mooie combo. Of 2 / 2 van de ancient en rupture, en dan nog 2 reflecting pool erbij. Die generate namelijk ook ziek veel mana. De vraag is alleen, krijg je met deze combo je kaarten op tafel om de reflecting pool gunstig te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Je zou altijd nog deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.mtgvault.com/images/cards/CHK/Heartbeat_of_Spring.jpg

kunnen gebruiken i.c.m. Harrow.

Ik ben in een creature based deck als Slivers geen fan van BoP, om de al aangegeven reden van Shock e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Ik weet niet of dit de juiste plek is, maar zijn er mensen die Magic spelen in de buurt van Elburg? Ik heb een tijd lang niet meer gedaan, ik stopte rond de Ice Age expansion (geloof dat ie zo heette).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:02
Ohh man, as zaterdag heb ik een sealed deck tournamentje. 4th edition :)
hebben we redelijk goedkoop op de kop getikt...

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Nu online
Vertel is wat meer over het deck dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

http://www.zonvol.com/indexnieuwer.php

Voor iedereen die nog kaarten heeft liggen en er liever vanaf wil.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:16
Ik heb jaren gespeeld, en na meerdere keren "pauzes" te hebben gehad, heb ik nu eindelijk mijn verzameling verkocht (wel een beetje pijnlijk maar anders ligt het hier een beetje te verstoffen)

Kreeg er een whopping 1850€ voor :p heb de verz. op Nedermagic gezet en daar laten bieden.

Een ding waar je zeker op moet letten bij de verkoop, is een goede vergelijking, op MP barst het van de handelaars die je voor een paar scrale euro's van je verzameling af willen helpen, check dus eerst de prijzen van de betere kaarten!.

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:37
Bedankt voor de tip Chef. Overweeg zelf ook mijn kaarten te verkopen en heb hier ook een meer dan flinke verzameling. Ik wist niet dat er nog steeds mensen zijn die dat soort bedragen bereid zijn in 1 keer voor een verzameling te betalen. Van het weekend maar eens een overzichtje maken met kaarten :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow, voor de mensen die duels of the planeswalker hebben. Exp 2 is uit op steam, voor 4 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
ik ga mijn kaarten nooit verkopen
speel af en toe nog eens en ja ze zijn er nog wel te vinden die gewoon een potje doen tegen je zonder al te moeilijk te doen van alleen met die dek spelen..

ik heb hem ook al gekocht op steam en ik heb hem al uit.

PSN: McMillan0984

• Jesh
Voor de liefhebbers, de spoiler van Scars of Mirrodin is live:

http://mtgsalvation.com/scars-of-mirrodin-spoiler.html

:)

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
toch relatief weinig tweakers die op MTGO spelen blijkbaar. is toch echt een aanrader hoor ! :)

• KingTenteehje
  • Laatst online: 08:54

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik speel al sinds einde revised en speel nu nog met regelmaat met een selekt groepje vrienden. Ik ben vooral into de oude series welke ik ook nog een tijde gespaard heb, lees beta, AN, etc.
Ik ben nu ook wel redelijk gecharmeerd over de nieuwe series, veel leuke nieuwe dingen aan toegevoegd, en leuke abilities op de kaarten.
Verder echt wel grappig dat er meer op GoT zijn die dit spelen, en er een apart topic is! Zal deze wel in de gaten blijven houden :D

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• sn0x0r
  • Nu online
Mwah, verwacht er niet teveel van. Topic is redelijk deud. :P Persoonlijk heb ik me voor me magic sores dan ook maar naar het community forum van WotC begeven. Krijg je best veel constructive feedback op je decks. Anderzijds kun je er ook best veel goede ideeen opdoen voor een nieuw deck.

Ik wil trouwens de laatste tijd echt dolgraag echt ff een Titan Ramp op gaan zetten, moet dan alleen nog 3 van die verdomde primeval titans en die zijn 40 / 45 euro per stuk. Dat is toch wel een hoop geld. En het liefst zou ik ook nog 4 jace the mind sculptors hebben! :x

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Een standard deck kost tegenwoordig al meer dan een legacy deck. Nou speel ik al jaren geen standard meer, maar ik vind het wel een redelijke afknapper dat alleen sommige mythics nog maar iets waard zijn. Als ik nu moet kiezen tussen een Vengevine en een Bayou, dan koop ik toch liever een Bayou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:16
Dat is ook een van de redenen waardoor ik gestopt ben, ik speel(de) niet zo heel vaak, had wel een hoop oude power kaarten maar wilde ook graag een beetje bijblijven, maar de series vliegen je tegenwoordig om de oren om over de prijzen maar te zwijgen..

Ik kocht per serie +/- boosterboxen, en ruilde wel een hoop bij elkaar, maar dan zal je net weer hebben dat die ene kaart die je zoekt op 60 € hangt.. ik gaf dus veel te veel geld uit in verhouding met wat ik speelde, dus daarom heb ik rigoreus alles de deur uitgedaan.

* PSN=Chef_NL** *

• sn0x0r
  • Nu online
Ja klopt opzich wel, al moet ik zeggen dat als je vintage / legacy speelt je meer dat probleem hebt, die kaarten hebben namelijk ook nog last van schaarste aangezien ze niet meer gedrukt worden. Sets uit de standard serie, met uitzondering van M10 (die over een kleine maand toch al roteert) worden sowieso nog verkocht en zijn dan vaak ook makkelijker aan te komen voor lagere prijzen.

Enige echte uitzondering is toch wel Jace, the Mind Sculptor. Gisteren een boosterbox Worldwake gekocht, helaas, 0 jace's!! :( En ik wil die kaart echt zo graag he! :P

Dus! Als iemand hier nog wat Jace, the Mind Sculptor, Primeval Titan, Inferno Titan, Vengevine, Avenger of Zendikar in de aanbieding heeft, let me know! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Net een box M12 gekocht, jammer dat ik tot morgen moet wachten om hem open te trekken }:| *handen jeuken*

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ik heb alle 5 commander precons gekocht, ik had toch het idee dat ik daar voor hetzelfde geld meer plezier aan zou beleven dan aan een boosterbox. Maar toch veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Shabbaman schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:41:
Ik heb alle 5 commander precons gekocht, ik had toch het idee dat ik daar voor hetzelfde geld meer plezier aan zou beleven dan aan een boosterbox. Maar toch veel plezier.
ik heb er twee goede aanvulling bij mn andere EDH decks

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ik had al 2 EDH decks, ik ben nu aan het twijfelen of ik zo'n precon uit elkaar ga halen om die andere twee er mee aan te vullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-07 14:25

HaX0r

n00b

Ik wacht op de nieuwe set EDH decks. :) Deze waren erg leuk maar boden geen meerwaarden voor mij.
Met hoeveel man spelen jullie EDH? Ik vind het al snel saai worden omdat je zo lang moet wachten als je met 4/5 spelers speelt.

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
HaX0r schreef op zondag 17 juli 2011 @ 09:09:
Ik wacht op de nieuwe set EDH decks. :) [...]
Een nieuwe EDH/Commander set? Ik denk dat je nog wel een jaartje (minimaal) moet wachten. Gelukkig is de set (naar wat ik heb vernomen) ontzettend populair, dus er is goede kans dat ze nog een set gaan uitbrengen.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar de Unglued/Unhinged series, dan zat er telkens een paar jaar tussen dat soort 'speciale' sets. Laten we hopen dat ze ons nu niet zo lang laten wachten. :)

Wij spelen Commander meestal met z'n 4en. Soms ook Two-headed Commander, om wat meer coop te hebben (plus dat de beurten wat sneller gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 23:04
Hey guys,

Ik wil graag MTG gaan oppakken, maar voordat ik me er helemaal op instort, ga ik eerst is de game die op Steam pas is uitgebracht proberen. Ik heb al vaker card games gespeeld en vond het altijd erg leuk, maar MTG is freaking huge dus ik wil eerst de basis een beetje door hebben.

Maar nu heb ik een aantal reacties terug gelezen dat sommige van jullie ook op MGTO zitten. Daar had ik nou net een vraag over :) Als je daar een booster pack bijv. koopt, wordt het dan naar je toe gestuurd of is het alleen maar een digitale versie?

Anyways ik ga eerst maar is wat kennis opdoen mbv de Planeswalker game en misschien kom ik een van jullie wel in game tegen :) (steam name: BirdofHermes)

Mazzels, en mocht ik ergens niet uitkomen, kom ik ongetwijfeld nog wel even buurten :) (en als ik de basis door heb ook wel natuurlijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jveer schreef op zondag 17 juli 2011 @ 21:30:
Maar nu heb ik een aantal reacties terug gelezen dat sommige van jullie ook op MGTO zitten. Daar had ik nou net een vraag over :) Als je daar een booster pack bijv. koopt, wordt het dan naar je toe gestuurd of is het alleen maar een digitale versie?
mtgo is volledig digitaal. je koopt dus ook digitale boosters. (beetje zonde van je geld imho, maar dat terzijde)

Om te beginnen met magic is DOTP wel een goede keuze. hij is soms wat buggy, maar er wordt veel voor je gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jveer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 23:04
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 21:53:
[...]

mtgo is volledig digitaal. je koopt dus ook digitale boosters. (beetje zonde van je geld imho, maar dat terzijde)

Om te beginnen met magic is DOTP wel een goede keuze. hij is soms wat buggy, maar er wordt veel voor je gedaan.
Hmm daar was ik al bang voor... Dat is dus niks voor mij zo te horen :) Ik heb de kaarten dan toch liever in me handen ;)
Pffh net me eerste poging gedaan om Koth the verslaan, koste me toch zeker 7 pogingen om de regels helemaal te begrijpen.

Maar ik vond het ontzettend gaaf! Ik heb zelf de deck van Garruk gebruik, ik vind het wel een fijn deck om mee te beginnen. Met Gideon's deck ben je heel erg afhankelijk van Equip cards, dat vind ik niet echt een fijn idee.

Ohh en ik kan blijkbaar nog steeds een gratis deck + promo kaart ophalen bij de lokale kaartenboer :o Nice!

[ Voor 5% gewijzigd door Jveer op 18-07-2011 04:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

VyperX schreef op zondag 17 juli 2011 @ 09:31:
Als je bijvoorbeeld kijkt naar de Unglued/Unhinged series, dan zat er telkens een paar jaar tussen dat soort 'speciale' sets. Laten we hopen dat ze ons nu niet zo lang laten wachten. :)
Aan de andere kant, we krijgen wel twee keer per jaar een duel deck en een keer per jaar een from the vault. Maar goed, daar hoeven ze geen nieuwe kaarten voor te maken. De commander decks passen in het rijtje Planechase, Archenemy, Commander, dus het ligt wel in de lijn der verwachting dat er volgend jaar in de zomer weer een multiplayer-product komt. Als je echter deze decks niet de moeite waard vond, dan lijkt het me stug dat er in een nieuwe set Commander-decks wel iets zou zitten dat de moeite waard is. Ja, Doubling Season en Mana Crypt. Zelfs als je alle 85 bestaande kaarten al hebt, dan nog zit in ieder deck 15 nieuwe kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Ik denk dat je daarmee gelijk hebt, Shabba. Volgend jaar in de zomer gewoon een nieuwe/ander multiplayer product.

Eigenlijk wel een beetje jammer, want ik denk dat ze met deze decks best een leuke invloed kunnen hebben op de Commander meta-game, voornamelijk met de Commanders die ze toe kunnen voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier ook DOTP 2012 spelers aanwezig?
Zo ja DM me je steam ID, voeg ik je toe aan men vriendenlijst en heb ik eens een keer iemand om tegen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:33

g0tanks

Moderator CSA
Ik ben van de week begonnen met Magic en heb op dit moment alleen zo'n gratis pakje kaarten van die actie. Nu wil ik mijn verzameling een beetje uitbreiden, maar wat is een goede eerste koop? Ik dacht zelf de deck builder's toolkit maar zo'n intro pack lijkt me ook wel wat.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Intro pack is behoorlijk crap. Koop gewoon de laatste toolkit. Als je ze nog kan vinden zou ik echt een event deck kopen. Dan heb je gewoon gelijk wat goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Als het goed is komen er over twee weken nieuwe M12 event decks uit, dus dat zou eventueel ook nog kunnen. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

g0tanks schreef op zondag 31 juli 2011 @ 15:32:
Ik ben van de week begonnen met Magic en heb op dit moment alleen zo'n gratis pakje kaarten van die actie. Nu wil ik mijn verzameling een beetje uitbreiden, maar wat is een goede eerste koop? Ik dacht zelf de deck builder's toolkit maar zo'n intro pack lijkt me ook wel wat.
Dat hangt er van af wat je wil doen. Als je multiplayer wil spelen kan je denk ik het beste een commander precon kopen. Als dat niet wat voor je is, dan zou ik voor duel decks gaan. Voordeel is dat je dan gelijk twee decks hebt, dus dan kan je ook nog eens tegen iemand spelen. Maar die event/starter decks zijn bijna altijd bagger. Als je er uit bent wat voor kleuren je leuk vindt kan ik wel een stapel voor je meenemen naar de meeting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Shabbaman schreef op zondag 31 juli 2011 @ 19:39:
[...]

Dat hangt er van af wat je wil doen. Als je multiplayer wil spelen kan je denk ik het beste een commander precon kopen. Als dat niet wat voor je is, dan zou ik voor duel decks gaan. Voordeel is dat je dan gelijk twee decks hebt, dus dan kan je ook nog eens tegen iemand spelen. Maar die event/starter decks zijn bijna altijd bagger. Als je er uit bent wat voor kleuren je leuk vindt kan ik wel een stapel voor je meenemen naar de meeting.
Event decks zijn juist geen bagger. Dual deck is vaak juist gewoon 2 starter decks met random crap kaarten. De laatste new pyrexia event decks waren erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Niet online
Zijn er mensen die het weekelijks spelen met het wereld ranking ding geval? Want dat is uiteindelijk wel de snelste manier om aan veel kaarten te komen hoewel je als slechtere speler traditioneel met mindere kaarten naar huis gaat dan als je losse boosters zou kopen. Online (fysieke) decks/boosters/packs kopen is ook een shitload goedkoper dan IRL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

analog_ schreef op zondag 31 juli 2011 @ 20:35:
Zijn er mensen die het weekelijks spelen met het wereld ranking ding geval? Want dat is uiteindelijk wel de snelste manier om aan veel kaarten te komen hoewel je als slechtere speler traditioneel met mindere kaarten naar huis gaat dan als je losse boosters zou kopen. Online (fysieke) decks/boosters/packs kopen is ook een shitload goedkoper dan IRL.
Je hebt niks aan veel kaarten. Je moet goede kaarten hebben. Het beste kan je gewoon deckje beginnen en uitbreiden met singlecards die je online besteld. Meestal goed te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoniQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 19:57
Ik ga dit topic ook volgen.
Ben zelf ook een MTG speler. MTGO vind ik minder, voornamelijk omdat wat hierboven al genoemd is. De kaarten heb je alleen digitaal als je ze koopt!.
Als je leuk wat geld heb, kan je een boosterbox kopen. Dan heb je redelijk wat kaarten waar je ook eventueel een deck van kan bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Shabbaman schreef op zondag 31 juli 2011 @ 19:39:
[...]

Van wat ik tot nu toe heb gezien in dat Magic spel op Steam vind ik burn met rood/zwart toch het leukst. :) Overigens moet ik nog even zien of ik wel tijd heb om naar de meeting te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

g0tanks schreef op zondag 31 juli 2011 @ 23:55:
Overigens moet ik nog even zien of ik wel tijd heb om naar de meeting te gaan.
Schandalig :+
HaX0r schreef op zondag 31 juli 2011 @ 20:29:
[...]

Event decks zijn juist geen bagger. Dual deck is vaak juist gewoon 2 starter decks met random crap kaarten. De laatste new pyrexia event decks waren erg goed!
Random crap kaarten? Je bedoelt foil alternate art reprints? Het is maar wat je bagger vindt natuurlijk. Die event decks zijn per deck twee keer zo als die duel decks. Je haalt er ongeveer net zo veel nuttige kaarten uit. In beide gevallen is het maar de vraag of het je geld waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
In ieder geval leuk dat de Steam versie je goed bevalt, g0tanks. :)

Wat denk ik belangrijker is, is in welke omgeving je het gaat spelen?
- Als je naar FNM (Friday Night Magic) gaat dan kom je daar al snel competetieve mensen tegen, en zal je met een deck met goede kaarten moeten aankomen wil je daar succesvol zijn. Als basis neem je bijvoorbeeld een event deck, en koop daar specifiek kaarten voor.
- Als je gewoon thuis met een stel vrienden wat speelt, dan zijn de preconstructed/duel/event decks een leuke start (om daarna uit te breiden met boosters/losse kaarten die je leuk (en betaalbaar!) vind).

(Ik heb zelf al tijden geen event/duel decks meer gekocht, dus ik kan niet heel veel zeggen over de kwaliteiten van beiden. Ik weet wel dat ze de preconstructed decks maken met het idee dat mensen deze gaan/moeten uitbreiden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

VyperX schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:29:
Om daar nog maar aan toe te voegen: als je liever computerspelletjes speelt of geen vrienden hebt :+ dan kan je ook Magic Online proberen. Je kan dat ook gratis proberen. Tenminste, vroeger kon je dat gratis proberen. Je kan dan alleen met themedecks spelen tegen anderen die het spel ook gratis aan het proberen zijn, maar goed, je kan je er ook geen buil aan vallen. Misschien gebruiken ze er tegenwoordig wel event decks voor, dan kan je dan zien of je die decks leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje

- Als je naar FNM (Friday Night Magic) gaat dan kom je daar al snel competetieve mensen tegen, en zal je met een deck met goede kaarten moeten aankomen wil je daar succesvol zijn. Als basis neem je bijvoorbeeld een event deck, en koop daar specifiek kaarten voor.
- Als je gewoon thuis met een stel vrienden wat speelt, dan zijn de preconstructed/duel/event decks een leuke start (om daarna uit te breiden met boosters/losse kaarten die je leuk (en betaalbaar!) vind).

(Ik heb zelf al tijden geen event/duel decks meer gekocht, dus ik kan niet heel veel zeggen over de kwaliteiten van beiden. Ik weet wel dat ze de preconstructed decks maken met het idee dat mensen deze gaan/moeten uitbreiden.)
Het is niet zo dat je verplicht eengoed deck moet hebben. Dit ligt aan de FNM groep waarmee je speelt: mijn ervaring van de FNM groep in Enschede is dat ze het afwisselen. Ene week constructed (type 2) en de andere week draften. Je hebt ook nog extended, maar wij deden dat daar niet. Voor draften hoef je geen eigen kaarten mee te nemen behalve landjes (om je deck mee te bouwen).

Het doel van draften is dat je met behulp van 3 boosters een deck gaan samenstellen van minimaal 40 kaarten (incl landjes). Dit gaat als volgt: je hebt 8 spelers en die krijgen ieder 3 boosters (zitten 15 kaarten in). Je maakt een booster open, pakt een kaart eruit en geeft vervolgens de rest van de kaarten door aan je rechter buurman.Bij het tweede pakje geeft je het pakje door aan je linker buurman en bij het derde pakje weer aan je rechter. Vervolgens maak je hier een deck van, en ga je tegen je tafelgenoten spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA

Voorlopig ga ik het casual houden en met wat vrienden spelen, maar mijzelf kennende zal ik op ten duur toch wel competitief willen proberen dus ik denk dan dat het beste is om een event deck te kopen en deze uit te breiden door aparte kaarten erbij te kopen. Nu alleen nog even kijken welk deck het best voor mij geschikt is, op dit moment vind ik burn met rood en mono white control het leukst. :)
Madje schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:33:
Het is niet zo dat je verplicht eengoed deck moet hebben. Dit ligt aan de FNM groep waarmee je speelt: mijn ervaring van de FNM groep in Enschede is dat ze het afwisselen. Ene week constructed (type 2) en de andere week draften. Je hebt ook nog extended, maar wij deden dat daar niet. Voor draften hoef je geen eigen kaarten mee te nemen behalve landjes (om je deck mee te bouwen).
Ik begin volgende maand aan mijn studie in Enschede, dus misschien komen we elkaar dan nog tegen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
Je kan altijd naar een pre-release gaan om een beetje competitie te proeven. Deckje bouwen (ongeveer net als draft) en dan meedoen.

Altijd lachen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
g0tanks schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:18:
[...]

Ik begin volgende maand aan mijn studie in Enschede, dus misschien komen we elkaar dan nog tegen. :p
Ikzelf speel niet meer. Maar als je Jasper of Said tegen komt, doe ze dan maar de groetjes ;)

Ze hebben ook een website/forum zie ik: Team Twente. De exacte dag, tijd en waar zij FNM spelen ben ik even kwijt. (is 3 jaar geleden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:17

Auredium

Informaticus Chaoticus

Zelf doe ik veel EDH.

Mijn huidige deck is een artifact deck met Sen Triplets als generaal en dan een enorme hoopp artifacts met Darksteel forge onder andere.

Ik ben in de tussentijd bezig bezig met het opbouwen van een nieuw deck van Wizards welke zich draait om kaarten trekken terwijl andere mensen hun library weg kunnen gooien.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Laatst voor de lol met een vriend even een potje gespeeld (hij had een deck voor me gemaakt).

Was weer erg leuk natuurlijk, en nu heeft ie me uitgenodigd om a.s. zaterdag mee te gaan naar een toernooi in Dronten.

Nu lijkt het me ook wel leuk om mee te doen, maar het gaat hier over een 'standard' toernooi, dat houdt dus in dat lang niet alle kaarten mogen... Nu zijn al mijn kaarten minsten 5 jaar oud, dus mogen niet meer gebruikt worden.
Hoe kom ik makkelijk en snel aan een redelijk deck, zodat ik mee kan spelen? Ik zie o.a. intro decks en event decks, waarbij die laatste een stuk duurder zijn...

Eigenlijk wil ik het liefst iets met de 2012 serie gaan doen, zodat die kaarten ook weer een tijdje meekunnen ;)

iemand tips? Ik zag bijvoorbeeld ook een fatpack ofzo, zitten genoeg landjes in om een deck te bouwen, en dan ook nog eens 9 boosters erbij. Is dit bij elkaar genoeg om een fatsoenlijk deck te kunnen bouwen, of kan ik beter een premade deck kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

g0tanks, mocht je willen, mag je mijn deckboxen, dobbelstenen, commons/uncommons hebben.

GRATIES

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
@RonnieB82: als je voor standard gaat, zijn de 'Event Decks' meer passend dan de intro-decks. De event decks zijn speciaal bedoeld om spelers te lokken naar type 2.

12 augustus komen de nieuwe event decks uit (van M12). Hier kun je de decklists inzien: http://www.wizards.com/ma...px?x=mtg/daily/arcana/766

Nu al te koop (als je ze nog kunt vinden ten minste) zijn Event Decks van Mirrodin Besieged en New Phyrexia. Decklists daarvan zijn (respectievelijk) hier en hier te vinden.

De witte van New Phyrexia is redelijk bonkers, met 2 Stoneforge Mystic's (leuk met alle equipments uit de Mirrodin cycle, zoals Batterskull). Zo bonkers, dat WotC inmiddels Stoneforge Mystic heeft gebanned uit Type 2 (zie hier: http://www.wizards.com/ma...x?x=mtg/daily/feature/148).

Anyways, Event Decks lijken de moeite waard te zijn, helemaal als je verder geen type2-kaarten hebt.

wild mutant space hamsters

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste