Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #2

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.273 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 23:27
Grrrrrene schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 14:02:
Tsja, die slijtage... Daar heeft natuurlijk iedereen last van. Op 100% revs rijden kan bijvoorbeeld alleen uit als je er ook de punten mee haalt, anders is dat niet te bekostigen aangezien je iedere race je halve auto kunt vervangen en de andere helft kunt repareren :X
Yup, maar als je het niet doet weet ik zeker dat ik geen punten haal (kijk naar onze rondjes, we komen gewoon te kort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tsja, kan natuurlijk zijn dat die kerel die nu op #1 staat al 2 seizoenen in C2 heeft gereden en nu een keer wegens inactiviteit naar C3 gedegradeerd is. Ik ga me daar echt niet aan meten, ik wil een beetje in de middenmoot meekomen dit seizoen en gewoon ervaring opdoen. Promoveren naar C2 is desastreus volgens mij, daar kun je al helemaal niet meekomen :o

Bedenk je alleen al wat je aan efficiency in je onderdelen wint in een seizoen. Wij rijden met percentages tot zo'n 50-55%, een coureur die uit C2 gedegradeerd is, rijdt met 70-75% ofzo? Dat is al een flinke voorsprong :) Verder verlopen bij ons momenteel 3 sponsorcontracten, dus we moeten daar goede deals uithalen. Ik denk dat ik ga renegotiaten, maar dat betekent wel dat ik moet wachten tot na de 2e race voor ik een nieuw sponsorcontract kan afsluiten. Dat betekent ook dat mijn C.director minder aandacht heeft voor het zoeken naar een nieuwe sponsor en ik een tijdje met maar 4 sponsors zit :/ Ik ga iig niet proberen voor de 1e plaats te gaan, koste wat het kost.

Voor iemand denkt dat ik hier weer info vrijgeef, dit staat letterlijk op F1Time forum :*

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man
  • Laatst online: 22-02 16:38

Cheese_man

Waarom kiezen?

Toch nog een vraagje. Bij de practise heb ik bij een van de in te stellen opties bij 1 sectie een geel balkje. Bij mouse over komt er optimal te staan. Is dat dan het best haalbare voor die bepaalde sectie of stiekum het hele onderdeel?

Dus stel:

sectie 1: lichtgroen 0-60 (rest donkergroen) 30 seconden
sectie 2: helemaal donkergroen behalve waarde 69-70 (die geel) 20 seconden
sectie 3: lichtgroen 0-50 (rest donkergroen) 30 seconden

Is het dan verstandig rond de 40-55 je instelling te zoeken? Of zit ik er dan helemaal naast? Even voor het idee of ik het redelijk interpreteer.....

reserveringshouder Tesla Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Als je de grenzen zo ver teruggebracht hebt dat het optimum nog maar 1 vaste waarde is, wordt die waarde inderdaad geel. Wat het optimum voor de hele ronde is (dat varieert natuurlijk per sectie) hangt van een paar zaken af, onder andere hoelang je over die sectie doet. Het kan zijn dat het optimum voor sectie 1 en 2 bijvoorbeeld dicht bij elkaar ligt, maar ver van het optimum van sectie 3. Je kunt dan het optimum voor 1 en 2 kiezen of iets opschuiven naar het optimum van sectie 3. Of dat beter is... Tsja, dat moet je zelf uitvinden door het gewoon 1 rondje te proberen bij je practise :)

Doe dat pas als je tevreden bent over het DQP% en daar dus geen wijzigingen aanbrengt, anders kun je door een verbetering van DQP% nog wat tijd winnen en lijkt een niet-optimale setup ineens beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:46
@ Cheese: Trial en error... dit is iets wat je makkelijk zelf kunt testen in practice bijv. Hint: sommige secties zijn langer dan andere ;) Dat is 1 manier om ernaar te kijken. Ik denk dat je met twee totaal verschillende setups soms nog exact dezelfde tijden rijdt. Er zullen altijd veel compromissen inzitten.

@Joss:Vind je het goed als ik delen van jouw openingspost hier C/P om mensen om op een ander forum (simracing.nl) enthousiast te maken? Het lijkt me beetje dubbel werk om alles in m'n eigen woorden te gaan opschrijven daar, terwijl jij het al zo goed verwoord hebt. :)

Verders... ben benieuwd naar de race vrijdag. Sta voorlopig nog op Pole, en dat in C3!. Volgens mij zit ik gewoon met veel jongens van c4 vorig seizoen. Echter is m'n auto al half total-loss.Vorig seizoen geen reserve onderdelen meer gemaakt... ehem. Ben benieuwd of ik de fnishvlag ga zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Grrrrrene schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 14:31:
Als je de grenzen zo ver teruggebracht hebt dat het optimum nog maar 1 vaste waarde is, wordt die waarde inderdaad geel. Wat het optimum voor de hele ronde is (dat varieert natuurlijk per sectie) hangt van een paar zaken af, onder andere hoelang je over die sectie doet. Het kan zijn dat het optimum voor sectie 1 en 2 bijvoorbeeld dicht bij elkaar ligt, maar ver van het optimum van sectie 3. Je kunt dan het optimum voor 1 en 2 kiezen of iets opschuiven naar het optimum van sectie 3. Of dat beter is... Tsja, dat moet je zelf uitvinden door het gewoon 1 rondje te proberen bij je practise :)

Doe dat pas als je tevreden bent over het DQP% en daar dus geen wijzigingen aanbrengt, anders kun je door een verbetering van DQP% nog wat tijd winnen en lijkt een niet-optimale setup ineens beter ;)
Het optimum is dus inderdaad dan voor die sectie...dat maakt het duidelijk...merci :).

En voor de andere reagerende collega....trial en error...uiteraard. Mee eens. Het gaat mij even om zeker te weten dat ik iig de principes goed begrijp...of een waarde dan 40, 50 of 30 wordt, dat is gewoon uitzoeken. Finishen zal al spannend zat worden...winnen komt de volgende keer wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
Grrrrrene schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 14:09:
Voor iemand denkt dat ik hier weer info vrijgeef, dit staat letterlijk op F1Time forum :*
:9
Requiem19 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 14:36:
@Joss:Vind je het goed als ik delen van jouw openingspost hier C/P om mensen om op een ander forum (simracing.nl) enthousiast te maken? Het lijkt me beetje dubbel werk om alles in m'n eigen woorden te gaan opschrijven daar, terwijl jij het al zo goed verwoord hebt. :)
Gaat uw gang.

Practice is gedaan, DQP á 96% in 14 rondjes (2 rondjes revs getest). Met 96% revs sta ik nu bovenaan de lijst (overigens maar net). Wat mij wel opvalt is dat de coureur iedere ronde een fout maakt, heeft iedereen dat? Dan is hij wel erg pietluttig, of mijn coureur is gewoon slecht natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Joss schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:09:
Wat mij wel opvalt is dat de coureur iedere ronde een fout maakt, heeft iedereen dat? Dan is hij wel erg pietluttig, of mijn coureur is gewoon slecht natuurlijk...
Same here.....en ook "just cruising". Hoe durft hij....gummen moet ie! :)

DQP van 96%! _/-\o_ Ik als newbie, was "blij" met 86% gevonden na 10 rondjes :)

[ Voor 10% gewijzigd door Cheese_man op 05-06-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Cheese_man schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 16:30:
[...]

Same here.....en ook "just cruising". Hoe durft hij....gummen moet ie! :)

DQP van 96%! _/-\o_ Ik als newbie, was "blij" met 86% gevonden na 10 rondjes :)
Daar mag je zeker blij mee zijn hoor ;) Ervaring komt met de jaren... of in het geval van F1Time met de dagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

yonexfreak schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 09:50:
zag vandaag in mn spambox dat ik ook mee kan doen met dit spel...
eerst maar eens uitzoeken/bekijken hoe alles eruit ziet etc

iig vast een team samengesteld voor 1è race/seizoen

- asiatech, ford en dunlop bandjes (goedkoop :P)

Zit in clas 4 - group2
Ik zit ook in Class 4 - Group 2 :)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat just cruising doet hij in de inlaps en outlaps, terecht natuurlijk als je ziet hoe een auto slijt als je voluit rijdt :o

Maar mijn coureur maakt ook in bijna alle rondjes wel foutjes. Zelfs als hij heel tevreden is over de tijd zegt hij dat hij nog wat kan winnen in de 4e bocht ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 17:44

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

nou, vandaag begonnen en jeemig wat snap ik er geen bal van :P Ofwel dat wordt veel lezen en wat uitvogelen de komende tijd :) Zit in Class 4 - Group 6.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Toch nog een newbie vraag....:

Ik heb een wat ouder topic gevonden op het forum op de f1time site...daar wordt gesproken over pitstops...een pitstop zou plaatsvinden wanneer er geen brandstof over is voor een volledige volgende ronde...dus niet in een bepaalde ronde die een manager zou bepalen. Is dat een oude regel? Of geldt dat nog steeds...ik heb het niet terug kunnen vinden in de guide :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Cheese_man schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:02:
Toch nog een newbie vraag....:

Ik heb een wat ouder topic gevonden op het forum op de f1time site...daar wordt gesproken over pitstops...een pitstop zou plaatsvinden wanneer er geen brandstof over is voor een volledige volgende ronde...dus niet in een bepaalde ronde die een manager zou bepalen. Is dat een oude regel? Of geldt dat nog steeds...ik heb het niet terug kunnen vinden in de guide :(.
Dan moet dat topic van voor 2004 zijn :9 Die regel ken ik namelijk niet (zo geldt het wel in GPRO.se trouwens, maar dat zuigt :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
@ Kaaskerel: Da's een oude regel. Je brandstof raakt op en dan val je stil en lig je uit de race. Als je een ongeluk krijgt en er moet een reparatie worden uitgevoerd, dan wordt de eerstvolgende pitstop ook alvast uitgevoerd. Je bent dan mogelijk ineens heel zwaar. Dat is iets wat de maker, Tadas Bubbelnogwat in de toekomst nog 's wil fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Joss schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:09:
[...]

Dan moet dat topic van voor 2004 zijn :9 Die regel ken ik namelijk niet (zo geldt het wel in GPRO.se trouwens, maar dat zuigt :9 )
@ Grrrrrrrene (YOU STUPID WOMAN CAN'T YOU SEE THE POOR GIRL IS CHOKING :) )
Merci...regel is vergeten :). Hopelijk geen nieuwe vleugels of andere reparaties dan :). Ik neem trouwens aan dat je een vleugel op voorraad moet hebben wanneer die eraf wordt gesjaakt tijdens de race? of niet?

Was uit 2005....maar als ik de resultaten van "pit" lees in dit topic, dan ben ik gerust gesteld. Nog 2 dagen en 23 uur om me druk te maken over van alles :D.

Toch moet ik wel zeggen dat het bij Hattrick wat "duidelijker" was welke aanpassen welke resultaten opleverden. Als mijn coureur meer top speed wil hebben...dan weet ik niet of dat voornamelijk door wing, gear, rev instellingen verkregen wordt of dat bijvoorbeeld je top speed in je DRP flink meespeelt. Ook jammer dat veel onderdelen van de Rules en de Guide nog oude regels zijn en dat de aanpassingen aan de slijtage en de testkosten bijvoorbeeld nog niet zijn meegenomen. In mijn groep zijn trouwens ook mensen die zonder warm up gequalified hebben....daar moet toch een voordeeltje voor me door ontstaan >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Cheese_man op 05-06-2007 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Cheese_man schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:15:
[...]

@ Grrrrrrrene (YOU STUPID WOMAN CAN'T YOU SEE THE POOR GIRL IS CHOKING :) )
Merci...regel is vergeten :). Hopelijk geen nieuwe vleugels of andere reparaties dan :). Ik neem trouwens aan dat je een vleugel op voorraad moet hebben wanneer die eraf wordt gesjaakt tijdens de race? of niet?
Ik heb geen idee, ben nog nooit een vleugel verloren *D
Was uit 2005....maar als ik de resultaten van "pit" lees in dit topic, dan ben ik gerust gesteld. Nog 2 dagen en 23 uur om me druk te maken over van alles :D
Nou, gerustgesteld... Je moet een beetje weten wat je doet, maar als je tijdens de warmup je verbruik hebt uitgerekend aan de hand van je hotlaps en daarmee je raceverbruik uitrekent met een kleine veiligheidsmarge, dan zit je wel goed hoor :) Ik heb m'n eerste race niet gefinisht door te weinig brandstof. Beter dat je hem uitrijdt en ervaring opdoet dan dat je na 10-15 rondjes stilvalt en dat je eerste raceresultaat is 8)7
Toch moet ik wel zeggen dat het bij Hattrick wat "duidelijker" was welke aanpassen welke resultaten opleverden. Als mijn coureur meer top speed wil hebben...dan weet ik niet of dat voornamelijk door wing, gear, rev instellingen verkregen wordt of dat bijvoorbeeld je top speed in je DRP flink meespeelt. Ook jammer dat veel onderdelen van de Rules en de Guide nog oude regels zijn en dat de aanpassingen aan de slijtage en de testkosten bijvoorbeeld nog niet zijn meegenomen. In mijn groep zijn trouwens ook mensen die zonder warm up gequalified hebben....daar moet toch een voordeeltje voor me door ontstaan >:)
Ja, da's inderdaad jammer. Beetje offtopic: Ik zit erover te denken dat Hattrick ook 's te gaan proberen, is dat een beetje te doen als je geen voetbalgek bent? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Cheese_man schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 17:15:
[...]
Ik neem trouwens aan dat je een vleugel op voorraad moet hebben wanneer die eraf wordt gesjaakt tijdens de race? of niet?
Nee, je krijgt hem extra gratis :P Na de race heb je dan echter wel een 1 of 0% voorvleugel/achtervleugel.

[ Voor 4% gewijzigd door Joss op 05-06-2007 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heh, eindelijk weer spelen :)

Zit nu in c4g18 (en nog teammaat zoekende :p)

Vind deze start van het seizoen wel zeer vreemd beginnen.

DQP wilde maar niet omhoog bij mij, en hier daarom welgetelt 30 ronden vrije training gedaan heb (puur omdat ik het zat was en ik het gewoon omhoog wilde hebben). Had in iets van 10de ronde mijn snelste tijd en hoogste DQP wat maar 65% was.

Nu het leuke, vrije training eerste van de nu 13 die het deden.
Kwalificatie momenteel nog eerste van de 9 met een volledige seconde voorsprong.

Is de rest nu dan nog slechter dan mij of hoe kan dit verschil zo groot zijn. Ok, tactiek kan anders zijn (brandstof dus), maar dan zelfde vrije training eerste van 13 momenteel met maar 65% DQP vind ik dan wel erg extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:15:
Is de rest nu dan nog slechter dan mij of hoe kan dit verschil zo groot zijn. Ok, tactiek kan anders zijn (brandstof dus), maar dan zelfde vrije training eerste van 13 momenteel met maar 65% DQP vind ik dan wel erg extreem.
Ik denk dat de 8 anderen dan waarschijnlijk nog nooit van DQP gehoord hebben :9 Of ze doen maar wat, met die setup. Normaliter moet iemand met een DQP van 80+ gewoon boven jou staan namelijk.

Desalniettemin veel succes en plezier :9

[ Voor 32% gewijzigd door Joss op 05-06-2007 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:15:
Heh, eindelijk weer spelen :)

Zit nu in c4g18 (en nog teammaat zoekende :p)

Vind deze start van het seizoen wel zeer vreemd beginnen.

DQP wilde maar niet omhoog bij mij, en hier daarom welgetelt 30 ronden vrije training gedaan heb (puur omdat ik het zat was en ik het gewoon omhoog wilde hebben). Had in iets van 10de ronde mijn snelste tijd en hoogste DQP wat maar 65% was.

Nu het leuke, vrije training eerste van de nu 13 die het deden.
Kwalificatie momenteel nog eerste van de 9 met een volledige seconde voorsprong.

iedereen die begint in C4 en net als mij zullen ze misschien nog wel een lagere DQP hebben dan jij, ik kwam maar op 40% :o :9 slecht he? 8)7 :9

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 23:50

odan

The dark side is within all!

met een dqp van 85% sta ik 9 in de kwalificatie .028 achter de nr 8

we gaan zien wat de eerste race in c3 wordt.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joss schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:20:
[...]

Ik denk dat de 8 anderen dan waarschijnlijk nog nooit van DQP gehoord hebben :9 Of ze doen maar wat, met die setup. Normaliter moet iemand met een DQP van 80+ gewoon boven jou staan namelijk.

Desalniettemin veel succes en plezier :9
Dan zitten er (om evn van vrije training uit te gaan gezien ik welligt minder fuel in kwalifitatie rij) toch van die andere 12 nog 4 nederlanders waarvan ik van 2 weet dat ze hier sowieso regelmatig zijn en afgelopen seizoen ook redelijk actief speelden.
En dan +0.257 voorsprong hebben en op de andere 3 meer dan 2.5sec.
En kwalifitatie een verschil van 2.796 op degeen die ik vorig jaar moeilijk aan kon.
Kan dus zeggen dat ik zeer tevreden ben onlangs mijn eigenlijke slechte prestatie :)

Of zou toevallig de upgrades van mijn onderdelen een rol kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:35:
[...]
Of zou toevallig de upgrades van mijn onderdelen een rol kunnen spelen?
Zoveel dingen spelen een rol in F1Time ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou practice gedaan en het viel me dit keer niet mee. Lijkt dat ik veel minder info krijg over me afstelling dan voris seizoen. Weinig hoger/lager pijltjes etc. Kan aan coureur liggen? Info is daar namelijk dramatisch laag. Maar als ik het goed begrepen had mocht het daar niet aan liggen.

voorlopig 12e tijd van 18 in practice. Zegt natuurlijk nog weinig... Maar we wachten af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

hebben er bij jou al 18 een practice gedaan :| bij mij nog maar 3 en zijn er nog maar 6 online geweest :| :X

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ik had hetzelfde probleem, de groene balkjes waren een stuk onduidelijker. Ik ben bang dat het inderdaad aan de slechte default coureur ligt, hopelijk kan ik hem er nog een beetje op trainen.

Vaststellen van DQP ging ook veel moeilijker dan voorheen (72% is een dieptepunt). Zou dat ook aan de slechtere coureur liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sempy schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:46:
Ik had hetzelfde probleem, de groene balkjes waren een stuk onduidelijker. Ik ben bang dat het inderdaad aan de slechte default coureur ligt, hopelijk kan ik hem er nog een beetje op trainen.

Vaststellen van DQP ging ook veel moeilijker dan voorheen (72% is een dieptepunt). Zou dat ook aan de slechtere coureur liggen?
DQP ligt zowiezo niet aan slechte coureur. Dat is gewoon kwestie van punten goed verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Wes46 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:45:
hebben er bij jou al 18 een practice gedaan :| bij mij nog maar 3 en zijn er nog maar 6 online geweest :| :X
Bij mij al 18 gekwalificeerd. Ik helaas al 12e, maar tussen 3 en 13 zit maar 1 seconden! Het zal dus echt van de race instellingen en strategie moeten komen...daar heb ik behoorlijk wat aandacht aan geschonken dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:49:
[...]

DQP ligt zowiezo niet aan slechte coureur. Dat is gewoon kwestie van punten goed verdelen.
Je hebt wel minder punten te verdelen met een slechte coureur.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Marzman schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:21:
[...]

Je hebt wel minder punten te verdelen met een slechte coureur.
Dan wordt het alleen maar makkelijker om veranderingen in de DQP te spotten ;)

Wat betreft het trainen op info... ik zou het niet doen. Als je een teamgenoot hebt kun je globaal data uitwisselen, dan kun je je coureur beter op andere zaken trainen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Zo, ik heb mijn driver zojuist in de practise ff tussen de grote kanonnen uit c3 en ex c2 geparkeerd. Practisetijd leverde een DQP op van 95% en een 4e pos. op de lijst. Daarover natuurlijk zeer tevreden, maar het best is nog dat ik nu veel meer inzicht heb in de slijtageslag ed (en dan zeg ik niet dat ik blij ben met wat ik gezien heb, maar de duidelijkheid op zich ben ik blij mee)

Nu eens zien hoe de warmup en Q gaan, aangezien kwalificeren het kwalificeren samen met uithoudingsvermogen de zwakke punten van mn driver zijn...

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:18:
Zo, ik heb mijn driver zojuist in de practise ff tussen de grote kanonnen uit c3 en ex c2 geparkeerd. Practisetijd leverde een DQP op van 95% en een 4e pos. op de lijst. Daarover natuurlijk zeer tevreden, maar het best is nog dat ik nu veel meer inzicht heb in de slijtageslag ed (en dan zeg ik niet dat ik blij ben met wat ik gezien heb, maar de duidelijkheid op zich ben ik blij mee)

Nu eens zien hoe de warmup en Q gaan, aangezien kwalificeren het kwalificeren samen met uithoudingsvermogen de zwakke punten van mn driver zijn...
Mijn driver heeft 3 pole skill :9 Ben ook benieuwd! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: gevonden!! pffff :D

@#%% hoe krijg ik dat scherm met die pijltjes ook alweer tevoorschijn??? Dus waarop ik zie of de afstelling van mijn wagen goed is...

p.s. een dqp van 79% is voor mij top :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2007 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de slijtage van de onderdelen, bijvoorbeeld je engine die nu 75% is, invloed op je ronde tijden?

Of heeft dit juist invloed op het eerder kapot gaan?

Of een combinatie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Nu online
Ik heb alsnog mijn prijzengeld voor het teamkampioenschap en de bijbehorende cup in m'n prijzenkast ontvangen. :) Het bleek dat in veel gevallen enkel de teameigenaar en niet de teamgenoot beloond waren. Nog meer mensen met een meevallertje in de pocket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:18:

Op hoeveel % revs was dat?

Gelukkig ligt er gedurende de hele race water op de baan. Dat lag er tijdens de warmup ook en daar stond ik een stuk hoger. Ik sta nu 13e op de grid :'(
Rumours abound that F1T season 27 will be delayed until Tuesday June 12. An anonymous source blamed the delay on an obscure sport called 'hockey', but league officials were quick to denounce the rumour.

An official league spokesperson would only say it was down to securing track dates and firming up the new regulations. He would not go into details, but was still very excited about the prospects for the new season of racing.
Dat zat er al dik in natuurlijk :/

[ Voor 32% gewijzigd door Grrrrrene op 06-06-2007 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
Grrrrrene schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 08:44:

[...]

Dat zat er al dik in natuurlijk :/
Huh waarom dat dan? Noooeess wil racen vrijdag....:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm als je het klokje ziet tikken bovenaan is de race nog steeds vrijdag.

Vandaag de warmup (nog paar kleine details testen) en de Quali. Ben benieuwd. ben er nog niet helemaal uit welke tactiek ik gebruiken. Verwacht/hoop dat ik een plekje bij eerste 10 kan pakken als alles beetje meezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ben maar niet bang, de race wordt naar dinsdag verplaatst, op het forum:
Tadas in Relegation Double Design Loss
There are 23 managers with the same problem, it would be great if you waited and did nothing in your office before I fix it. I am working on it. This should have never happened, but I have changed something "manually" during reset and reset script made a mess...

Races will be delayed to Tuesday anyway to allow me to make some additional race engine changes, so do not panic.

Sorry for the mess
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:01:
edit: gevonden!! pffff :D

@#%% hoe krijg ik dat scherm met die pijltjes ook alweer tevoorschijn??? Dus waarop ik zie of de afstelling van mijn wagen goed is...

p.s. een dqp van 79% is voor mij top :)
Race weekend ;) Maar of je afstelling goed is zie je ook wel aan de balken op de practice-pagina toch?

[ Voor 28% gewijzigd door Joss op 06-06-2007 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Tot dinsdag wachten?!! NEEEE :). Geldt natuurlijk voor iedereen of niet :(.

En ik heb al zoveel moeite met wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Geen race vrijdag, matig... (heeft ook weer een voordeel, nu hoef ik de race niet op m'n N95 in de trein gaan zitten volgen als een of andere appaat ;))

@ Grrrene, die tijd was pcies dat ene rondje dat ik even op rev's 100 deed
Zal eens kijken naar de regenskills van m'n coureur, volgens mij zijn die gemiddeld....

Edit: jammer, regenskills 25....hmmm, wordt leuk

Verder een vraagje over de slijtage. Je auto slijt nu tijdens practise, warmup en Q, maar hoe zit het met de race. Je kunt nml wel ronden en slijtage doorberekenen voor de race, maar zit er ook nog een extra slijtage in de race of is het puur het doorrekenen van ronden? (de slimmeriken hebben nml vast ook al gezien dat er een onderdeel niet slijt.

Als het dus puur doorrekenen van ronden zou zijn, zou je dit onderdeel nooit hoeven vervangen... dus komt er naast je te berekenen slijtage ook nog een extra slag van slijtage overheen na een race?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:07:
Geen race vrijdag, matig... (heeft ook weer een voordeel, nu hoef ik de race niet op m'n N95 in de trein gaan zitten volgen als een of andere appaat ;))

@ Grrrene, die tijd was pcies dat ene rondje dat ik even op rev's 100 deed
Zal eens kijken naar de regenskills van m'n coureur, volgens mij zijn die gemiddeld....

Verder een vraagje over de slijtage. Je auto slijt nu tijdens practise, warmup en Q, maar hoe zit het met de race. Je kunt nml wel ronden en slijtage doorberekenen voor de race, maar zit er ook nog een extra slijtage in de race of is het puur het doorrekenen van ronden? (de slimmeriken hebben nml vast ook al gezien dat er een onderdeel niet slijt.

Als het dus puur doorrekenen van ronden zou zijn, zou je dit onderdeel nooit hoeven vervangen... dus komt er naast je te berekenen slijtage ook nog een extra slag van slijtage overheen na een race?
Bij mij slijt alles hoor.... het ene wel harder dan het andere, maar toch! Wat betreft slijtage kan je die inderdaad doorrekenen, daar mag je wel vanuit gaan. Je zal er niet meer dan 5% vanaf zijn.

Overigens zag ik net dat er iemand onder mijn tijd door was gegaan, dus probeerde ik in 2 ronden mijn DQP van 96% te verhogen en op 1% revs meer te rijden. Eerste ronde haalde ik 95% dqp, tweede ronde verbeter ik mijn tijd met bijna 4 tiende, maar was mijn DQP 88%. Ik ga dat toch eens navragen, want dat heb ik wel vaker dat ik ineens een klap lagere DQP heb bij verandering van 2/3 punten. En dan gaat het niet zozeer om het feit dat de DQP zakt, maar wel dat je met 8% lagere DQP 0.4 sneller kunt zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Dat er verschillende gradaties in de slijtage zitten tussen verschillende onderdelen had ik inmiddels ook al ondervonden. De verschillen tussen rev's zijn me inmiddels ook al duidelijk, maar bij mij slijt één onderdeel gewoon niet.
De fueltank is bij mij voor en na de practise gewoon van dezelfde conditie, vandaar dus mijn vraag.
Maar dan ga ik er vanuit dat ik gewoon kan doorrekenen en die fueltank eenmalig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:16:
Dat er verschillende gradaties in de slijtage zitten tussen verschillende onderdelen had ik inmiddels ook al ondervonden. De verschillen tussen rev's zijn me inmiddels ook al duidelijk, maar bij mij slijt één onderdeel gewoon niet.
De fueltank is bij mij voor en na de practise gewoon van dezelfde conditie, vandaar dus mijn vraag.
Maar dan ga ik er vanuit dat ik gewoon kan doorrekenen en die fueltank eenmalig is...
Fuel tank slijt langzamer, maar doet het wel....ik heb ook naast P, W en Q een testsessie gedaan. En ik vermoed dat je tank inderdaad op 99.999999 staat (en dus 100)na alleen P, W en Q :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:16:
Na 19 laps, waarvan 15 op 90%, 2 op 96%, 1 op 98% en 1 op 100% is mijn fueltank 0.4% versleten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:22:
[...]

Na 19 laps, waarvan 15 op 90%, 2 op 96%, 1 op 98% en 1 op 100% is mijn fueltank 0.4% versleten :9
Ok, in dat geval noem ik deze slijtage (zeker vergeleken met de rest) verwaarloosbaar ;)

Edit: Ik ben niet zo'n excelsheet bouwer, maar ik begon vorige race met enkel setup, rondetijden en DQP enzo. Inmiddels hele financiële modellen en slijtageschema's....

Hmmm, misschien toch best verslavend spelletje... :P

[ Voor 27% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 06-06-2007 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:28:
[...]

Ok, in dat geval noem ik deze slijtage (zeker vergeleken met de rest) verwaarloosbaar ;)
Over slijtage gesproken....
Ik heb inmiddels (mede dankzij de testsessie) ongeveer 100 laps op mijn motor zitten....en die is inmiddels flink teruggelopen...en hij moet nog agrentinie mee....weer 72 ronden...een nadeel van een beginner die te veel wil leren voor zijn eerste wedstrijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Cheese_man schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:36:
[...]
en hij moet nog agrentinie mee....weer 72 ronden...een nadeel van een beginner die te veel wil leren voor zijn eerste wedstrijd :)
Ehm, na deze race nieuwe kopen? Of nu laten bouwen in je factory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:39:
[...]

Ehm, na deze race nieuwe kopen? Of nu laten bouwen in je factory?
Ik kan het mis hebben, maar ik kan geen motor bouwen, kopen of fixen. Volgens mij (correct me if I'm wrong) krijg je van een supplier wekelijks een nieuwe tegen een bepaald bedrag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Cheese_man schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:41:
[...]

Ik kan het mis hebben, maar ik kan geen motor bouwen, kopen of fixen. Volgens mij (correct me if I'm wrong) krijg je van een supplier wekelijks een nieuwe tegen een bepaald bedrag....
Jep, klopt idd. Daar hoef je niet aan te repairen (lekker scherp van me)
Maar dan hoef je je daar qua slijtage ook niet druk over de maken ofzo. Echte F1-team testen ook niet met de motoren waarmee ze daarna moeten racen.

Edit: Je hebt idd wel gelijk, krijgen we een motor per week of per race weekend is de belangrijke vraag... Aangezien we niks kunnen fixen of doen...

[ Voor 12% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 06-06-2007 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:45:
[...]

Maar dan hoef je je daar qua slijtage ook niet druk over de maken ofzo. Echte F1-team testen ook niet met de motoren waarmee ze daarna moeten racen.
Dat ligt natuurlijk eraan....wanneer er echt 1 keer per week een motor wordt uitgeleverd....voor welke periode is dat dan. Een nieuwe vlak voor de race, waar je dan de week erop mee moet testen, P, W en Q. Of een nieuwe net NA de race. Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:45:
[...]

Je mag je zeker wel druk maken over je slijtage van je motor per weekend. Ik heb vernomen van iemand die testsessie (50 laps), 30 practice laps @ 100%, 15 laps warmup @100%, 4 laps Q @ 100% al zo'n enorme wear op zijn motor/gearbox heeft zitten dat hij mag vrezen voor het overleven van alle ronden in de race.

Edit: Na de race krijg je meteen een nieuwe motor/gearbox/banden.
Edit2: En natuurlijk presteert een 99% engine beter dan een 50% engine.

[ Voor 8% gewijzigd door Joss op 06-06-2007 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:49:
[...]
Edit: Na de race krijg je meteen een nieuwe motor/gearbox/banden.
Pfff, thnx

Maarre, dan snap ik de testfunctie dus echt niet meer in het spel.
1,5 mln voor de track, plus 1,3 mln voor de rondjes, plus kosten voor vervangen van onderdelen, plus minder presteren of zelfs uitvallen in je race en daar knaken missen.

Het kost je dus gegarandeerd 3,5mln en eigenlijk dus nog wel meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:52:
[...]

Pfff, thnx

Maarre, dan snap ik de testfunctie dus echt niet meer in het spel.
1,5 mln voor de track, plus 1,3 mln voor de rondjes, plus kosten voor vervangen van onderdelen, plus minder presteren of zelfs uitvallen in je race en daar knaken missen.

Het kost je dus gegarandeerd 3,5mln en eigenlijk dus nog wel meer....
Rondjes kosten niks meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Joss schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:49:
[...]

...heeft zitten dat hij mag vrezen voor het overleven van alle ronden in de race.
Ik ben daar ook 1 van.....maar dat zullen we nu pas dinsdag :( weten.

@ Joss: Dat geldt nu toch ook voor Practice? Is ook aangepast naar maximaal 30 gratis rondjes, maar dan MET slijtage :P

[ Voor 18% gewijzigd door Cheese_man op 06-06-2007 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Cheese_man schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:57:
[...]

Ik ben daar ook 1 van.....maar dat zullen we nu pas dinsdag :( weten.

@ Joss: Dat geldt nu toch ook voor Practice? Is ook aangepast naar maximaal 30 gratis rondjes, maar dan MET slijtage :P
Klopt. Toen ik net begon was het slijtage én betalen voor rondjes, maar dat is nu allemaal wat beter gebalanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 10:53:
[...]

Rondjes kosten niks meer ;)
Is ook zo, staat nml nog wel in de beschrijving bij het testen nml,was dus even in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Wat gebeurt er met kapotte onderdelen die je vervangt voor nieuwe?
Worden die ook gerepareerd of moet je ze maar weggooien?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Captain Pervert schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:11:
Je kan ze bewaren in je fabriek (om eventueel nog te repareren), of je gooit ze weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Captain Pervert schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:11:
Met je rechter hand over je linker schouder gooien, dan brengt het misschien nog geluk :+

Kom net tot de conclusie dat mijn coureur een enorme faler is zodra er meer dan 3 druppels vallen.
In de practise stond ik 5e (vd 23), maar nu er 2 mm valt keldert z'n tijd ook meteen gigantisch er sta ik 10e (vd 19).
Maarja, wat begin je ook met regenskills van 25... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Joss schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:14:
[...]

Je kan ze bewaren in je fabriek (om eventueel nog te repareren), of je gooit ze weg :)
Hoe repareer je die dan? Ik kan alleen maar reparaties uitvoeren aan de wagen, niet op reserveonderdelen. Of moet ik ze eerst in de auto bouwen, repareren, en er weer uithalen :?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Captain Pervert schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:37:
[...]

Hoe repareer je die dan? Ik kan alleen maar reparaties uitvoeren aan de wagen, niet op reserveonderdelen. Of moet ik ze eerst in de auto bouwen, repareren, en er weer uithalen :?
You have just answered your own question _/-\o_ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Omslachtig, maar het is niet anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

hoe kan het dat ik jullie toch allemaal hoor over slechte rijders met van die lage skills? als ik zo kijk liggen de skills van mijn rijder veel hoger dan die van jullie. Of krijg je in je eerste seizoen soms een betere rijder toegewezen??

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wes46 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:01:
hoe kan het dat ik jullie toch allemaal hoor over slechte rijders met van die lage skills? als ik zo kijk liggen de skills van mijn rijder veel hoger dan die van jullie. Of krijg je in je eerste seizoen soms een betere rijder toegewezen??
Jep, eerste seizoen krijg je een goede driver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Ik ben per ongeluk gepomoveerd naar C3 en heb een random drivert gekregen, met 94/90 skill

:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Captain Pervert schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:58:
Ik ben per ongeluk gepomoveerd naar C3 en heb een random drivert gekregen, met 94/90 skill

:w
Misschien wordt je nog wel terug gedegradeert. Een aantal C2 spelers die naar de C3 zouden moeten degraderen, zijn namelijk in de C4 beland. Als het goed is wordt dit nog recht gezet en dat zou ten koste moeten gaan van ongeveer 23 onterechte promoties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

Tja, zal me ook maar eens melden dan. Het wordt m'n eerste seizoen, zit in C4G9.
Dit wordt m'n eerste online manager, zal me benieuwen... k heb eerder wel F1 manager van EA gedaan (met Mods) maar zit is toch een bak beter door de online gameplay en competitie.
Nu maar is kijken wat het gaat worden :P

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Joss schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 14:59:
[...]

Misschien wordt je nog wel terug gedegradeert. Een aantal C2 spelers die naar de C3 zouden moeten degraderen, zijn namelijk in de C4 beland. Als het goed is wordt dit nog recht gezet en dat zou ten koste moeten gaan van ongeveer 23 onterechte promoties.
:D
Pick me! Pick me!

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
Zojuist qually gedaan, en ik sta in C3 zowaar 3e(!) op 4 tiendes van de 1e, van de 20 coureurs.
Teamgenoot Visscher staat 2e op 1 tiende voor me. Ik weet niet of al die gasten 1 stop gaan doen ofzo, maar het begin is er, en we bungelen iig niet helemaal achteraan! Wellicht wordt er hier op GOT wat te veel info gespuit, want zo goed had ik in mijn sterkste dromen niet verwacht!

Ook het feit dat er al 20 gasten zowaar qually hebben gedaan, zegt wel dat C3 spelers wat meer actief dan mijn C4 groep vorig seizoen. Toen hadden we max. 10 gasten die qually hadden gedaan.

Wat is trouwens dat IRC kanaal waar we chatten tijdens de race? Ik kon het niet vinden in de startpost...

[ Voor 8% gewijzigd door vinnyb op 06-06-2007 20:41 ]

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
vinnyb schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 20:31:
Wat is trouwens dat IRC kanaal waar we chatten tijdens de race? Ik kon het niet vinden in de startpost...
Ik zal hem eens aanpassen :9

#F1Time @ irc.tweakers.net

[ Voor 55% gewijzigd door Joss op 06-06-2007 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman78380
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:38
lol... ik zit in hetzelfde schuitje :>
Misschien komen we weer in dezelfde poule terecht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

5 Argentina 496
6 Netherlands 381
7 Romania 362

Hé, we zijn Roemenië ook voorbij in de landenstand, op naar Argentinië (enne Joss, wat zou jou aandeel in het aantal Nederlanders zijn + die verdwaalde Zweed op t forum ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:55:
5 Argentina 496
6 Netherlands 381
7 Romania 362

Hé, we zijn Roemenië ook voorbij in de landenstand, op naar Argentinië (enne Joss, wat zou jou aandeel in het aantal Nederlanders zijn + die verdwaalde Zweed op t forum ;))
De teller van Nederlanders stond 2 maanden lang stabiel op 107 users, dus reken maar uit :9
Ohja, GoT heeft ook zo'n 25 belgische users opgeleverd.

[ Voor 6% gewijzigd door Joss op 06-06-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Zo, heb me Q gedaan (zie boven, slechte kwaliteit van m'n driver) en heb m'n auto op de voorlopig 3e plaats (vd 19 dit moment) op de grid geparkeerd (yeah!) tussen die ex-c2 en c3 rijders!
Ben dus content, zeker aangezien starten een sterke eigenschap van m'n driver is, dus mss mag ik ook even een rondje aan kop rijden ofzo ;) (denk het niet aangezien de pole 0,5 sec sneller is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimusius
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 15:19
Ligt het aan mij of is het weer uitgesteld? next race in 5 days. gisteren was dit nog 1. zucht. nog langer wachten.

--edit--
ok , dit bericht is dus geen rumour meer.

quote F1time website:
Rumours abound that F1T season 27 will be delayed until Tuesday June 12. An anonymous source blamed the delay on an obscure sport called 'hockey', but league officials were quick to denounce the rumour.

An official league spokesperson would only say it was down to securing track dates and firming up the new regulations. He would not go into details, but was still very excited about the prospects for the new season of racing.

[ Voor 69% gewijzigd door Jeronimusius op 07-06-2007 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
OK, dit is de laatste keer dat ik de quali al doe voor de rest gereden heeft. Ik had een nette tijd neergezet vergeleken met de eerste 7-8 coureurs, dus ik denk: dan kan die kwalificatie ook wel. Nu heb ik die dus op 90% revs gereden en da's zegmaar best wel traag blijkbaar :o

* Grrrrrene beschouwt de eerste race alvast als mislukt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
Grrrrrene schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 08:16:
OK, dit is de laatste keer dat ik de quali al doe voor de rest gereden heeft. Ik had een nette tijd neergezet vergeleken met de eerste 7-8 coureurs, dus ik denk: dan kan die kwalificatie ook wel. Nu heb ik die dus op 90% revs gereden en da's zegmaar best wel traag blijkbaar :o

Yup, je tijd is niet heel erg goed. Ik heb op me Q gedaan op 100 % revs en sta atm 7de. Voor de race ben ik er nog niet uit. 100% is meer kans op punten, 90 % is minder slijtage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Waarom zou je de kwalificatie op 90 % revs doen? Was je vergeten om de revs naar 100 % te zetten, of heb je een über taktiek? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had je toch kunnen verwachten dat 90% revs het niet ging doen in C3...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Grrrrrene schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 08:16:

Mag ik je een sukkel noemen nu? :9 Volgensmij heb je flaporen :D

De invloed van revs is trouwens wel drastisch verandert. Eerst was het 0.4s/0.45s per %, nu nog maar 0.2s. Dus je tijd -2sec is wat je ongeveer met 100% revs had gereden.

Edit: F*CK! Bij mij zijn 3 managers uit de voormalige C2 bijgekomen, waardoor we nu met 32 managers zitten i.p.v. 30. Geen degradaties dus, voor diegene die 'onterecht' in C3 terecht zijn gekomen...

[ Voor 12% gewijzigd door Joss op 07-06-2007 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
Joss schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:27:
[...]

De invloed van revs is trouwens wel drastisch verandert. Eerst was het 0.4s/0.45s per %, nu nog maar 0.2s. Dus je tijd -2sec is wat je ongeveer met 100% revs had gereden.

Edit: F*CK! Bij mij zijn 3 managers uit de voormalige C2 bijgekomen, waardoor we nu met 32 managers zitten i.p.v. 30. Geen degradaties dus, voor diegene die 'onterecht' in C3 terecht zijn gekomen...
Die invloed van revs schiet soms nog wel naar 0.5. Bij mij was het verschil tussen 95 revs en 90 revs 0.49 seconden (wel op maar 2 ronde). Heb alleen het id dat de random factor wat groter is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:27:
[...]

Die 2 sec haal niet aan verschil tussen 90 en 100% revs hoor... eerder rond de seconde
Daarnaast klaagt iedereen over Q op rev 90 van Grrrene, maar wat is daar mis mee? Ik ga zeker geen complete race op 100 revs doen die 1e keer, vind liever eerst die slijtage invloed verder uit voordat ik risico's ga nemen...
(los daarvan staat Luchtloper op de 3e plaats op de grid, en als je het goed doet, heb je altijd gelijk, toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:17:
[...]

Die 2 sec haal niet aan verschil tussen 90 en 100% revs hoor... eerder rond de seconde
Daarnaast klaagt iedereen over Q op rev 90 van Grrrene, maar wat is daar mis mee? Ik ga zeker geen complete race op 100 revs doen die 1e keer, vind liever eerst die slijtage invloed verder uit voordat ik risico's ga nemen...
(los daarvan staat Luchtloper op de 3e plaats op de grid, en als je het goed doet, heb je altijd gelijk, toch?)
Ik ga mijn race ook niet op 100 % revs doen, maar die vier rondjes in Q kan je mákkelijk op 100 % doen, om vervolgens voor de race die revs weer terug te schroeven... 90 % revs in Q is gewoon niet slim. In ieder geval zorg je er dan voor dat er een aantal mensen die in de basis langzamer zijn dan jij, voor je staan. Wordt dan gelijk al een lastige inhaalrace. Maar ieder z'n eigen taktiek ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als je niet eerste staat dan doe je het nog niet goed genoeg he :P. Dat zou je wel staan als je 100% revs had gedaan misschien ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
[...]

Euhm ja, sorry... het is 1 tot 1.5 seconde. Quali zou ik altijd op 100% rijden, er kan niks fout gaan, het is maar 1 (max 4) rondje(s)... Wat heb je dan te verliezen? Of rij je liever op 90% zodat je lekker vanaf de achterkant van de grid mag komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

hmmm, is ook wel waar idd. Had ik dus toch nog een 0,5 sec sneller kunnen zijn :s
da's pcies de pole.....
*geeft zichzelf een dreun*

edit: het positieve is dan dus dat ik met een driver die slecht is in regen en Q-en, mee kan komen met de "ervaren" c2 en c3 jongens.... >:)

[ Voor 34% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 07-06-2007 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:27:
hmmm, is ook wel waar idd. Had ik dus toch nog een 0,5 sec sneller kunnen zijn :s
da's pcies de pole.....
*geeft zichzelf een dreun*

edit: het positieve is dan dus dat ik met een driver die slecht is in regen en Q-en, mee kan komen met de "ervaren" c2 en c3 jongens.... >:)
Tot vanochtend zaten er nog geen C2-ers bij jullie heur ;) Nu is er volgensmij 1 bij jullie geplaatst (jullie hebben nu 31 managers) en die heeft nog niet gereden. Niet te vroeg juichen hey :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Joss, hoeveel stops doe jij gemiddeld zo'n beetje? Ik heb namelijk het idee dat de betere managers vaak minder stops doen. Vorig seizoen ging ik meestal voor een 3 stopper, maar ik zit nu toch een beetje te twijfelen of een 2 stopper ook haalbaar is met m'n bandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Requiem19 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:36:
Joss, hoeveel stops doe jij gemiddeld zo'n beetje? Ik heb namelijk het idee dat de betere managers vaak minder stops doen. Vorig seizoen ging ik meestal voor een 3 stopper, maar ik zit nu toch een beetje te twijfelen of een 2 stopper ook haalbaar is met m'n bandjes.
Afhankelijk van de lengte van de pitstraat, hoe warm het is en hoe ik er voor sta in de practice.
Ik denk dat dat voor mij geld: 20% 1stop - 60% 2 stops - 20% 3 stops
Banden spelen daarbij uiteraard de allergrootste rol.

[ Voor 4% gewijzigd door Joss op 07-06-2007 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:31:
[...]

Tot vanochtend zaten er nog geen C2-ers bij jullie heur ;) Nu is er volgensmij 1 bij jullie geplaatst (jullie hebben nu 31 managers) en die heeft nog niet gereden. Niet te vroeg juichen hey :9
Oh, ik dacht toch zeker 1 of 2 ex c2-ers gespot te hebben, maar slecht nieuws dat er iig een toegevoegd is... en er moet nog een sneller Griek Q-en, dus ga nog wel 2 plaatsjes zakken (en dan ben ik nog best tevreden met mn 5e plaats)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Joss schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:38:
[...]

Afhankelijk van de lengte van de pitstraat, hoe warm het is en hoe ik er voor sta in de practice.
Ik denk dat dat voor mij geld: 20% 1stop - 60% 2 stops - 20% 3 stops
Banden spelen daarbij uiteraard de allergrootste rol.
De meesten gaan dus voor 2 stopjes.....lijkt bijna het het echte f1. Ik ben benieuwd hoe mijn strat gaan uitpakken....helaas moet ik (net als iedereen) daar nu 4 dagen langen op wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Damn :o

http://www.f1time.com/sta...type=qualify&league_id=11

25 kwalificaties :o Drukke race zo :P

Ga deze race toch niet serieus meedoen, ik wil eerst weten hoe lang mijn banden meegaan :) Rijd stints van 15-20-12-11 laps.

Sowieso ga ik dit seizoen alleen maar ontwikkelen en een goede driver aantrekken voor volgend seizoen.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Nu online
25 rijders is een actieve groep, in onze groep hebben er pas 13 gekwalificeerd. Er zijn er wel nog enkele die nog moeten rijden (wel vrije training e.d.). Maar van de 30 coureurs tel ik er een stuk of 9 die al zeker 2 weken niet online zijn geweest.

Ik hoop dat het uitstel nog wat extra deelnemers oplevert, een beetje competitie kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimusius
Het valt mij ook erg op dat er heel veel managers zich niet kwalificeren. Er zit binnen f1time zeker geen "elke week 1 keer verplicht inloggen" verplichting op. Dit heeft zijn voordelen als je op vakantie bent ofzo maar hierdoor krijg je enorm veel groepen met daarin 10 actieve gebruikers. pluspunt: meer kans op punten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeronimusius schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:43:
Het valt mij ook erg op dat er heel veel managers zich niet kwalificeren. Er zit binnen f1time zeker geen "elke week 1 keer verplicht inloggen" verplichting op. Dit heeft zijn voordelen als je op vakantie bent ofzo maar hierdoor krijg je enorm veel groepen met daarin 10 actieve gebruikers. pluspunt: meer kans op punten!
Als je 4 Weken achter elkaar niet inlogt, wordt je account verwijderd. In C3 zijn de competities al een stuk voller als in C4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Er zit wat dat betreft ook wel een verschil tussen C3 en C4. In C4 zitten nog redelijk wat inactive figuren. Vorig seizoen reden we per keer met een man of 10-15 uit onze groep de race. Nu zit ik in een actievere groep (oa 7 GoTters) en doen er ongeveer 24/25 man mee aan de race....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimusius
Zit er hier iemand in class 4 groep 15??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Sempy schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:54:
25 rijders is een actieve groep, in onze groep hebben er pas 13 gekwalificeerd. Er zijn er wel nog enkele die nog moeten rijden (wel vrije training e.d.). Maar van de 30 coureurs tel ik er een stuk of 9 die al zeker 2 weken niet online zijn geweest.

Ik hoop dat het uitstel nog wat extra deelnemers oplevert, een beetje competitie kan geen kwaad.
In de C4 waar ik in zit, staat de teller op 20 inmiddels....Nog geen volle grid, maar toch. Vooral de kleine gaps tussen 3 en 13 beloven veel goed :D

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.