Welk circuit rij je?Wes46 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:40:
[...]
ach ja wat maakt het uit, is toch me eerste seizoen. Ben een beetje aan het prutsen geslagen heb net 30 rondjes in de practice afgewerkt en zit ik nog maar op een DQP van 40%had er de eerste 10 rondjes helemaal niet naar gekeken.
Maar kloppen die rondetijden wel helemaal want ik zit met mijn snelste rondetijd op 1:13.019, maar met zo'n lage DQP en een niet optimale auto is dit toch veel te snel....als je dan echt alles voor elkaar hebt dan kun je ruim onder de 1:10 gaan
op montreal dacht ik
[ Voor 3% gewijzigd door Wes46 op 04-06-2007 14:59 ]
Nouja, laptimes zijn iig niet overal echt realistisch, hier vind je alle F1Time track records.
als ik dat zo bekijk moet ik nog wat gas erbij zien te vinden, 1:07.9 tegenover een 1:12.8 van mij nu net in de kwalificatieJoss schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:09:
[...]
Nouja, laptimes zijn iig niet overal echt realistisch, hier vind je alle F1Time track records.

Je hoeft ook niet te kijken naar records, want er zijn mensen met betere coureurs en auto's. Je hoeft het alleen te vergelijken met de mensen in je eigen competitie.Wes46 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:14:
[...]
als ik dat zo bekijk moet ik nog wat gas erbij zien te vinden, 1:07.9 tegenover een 1:12.8 van mij nu net in de kwalificatie
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Nee, idd. Als je maar voor de mensen in je eigen groep staat, dan zit het wel goed
Hmm, de auto slijt wel vreselijk hard zeg
Dat wordt nog wat na 58 rondjes Melbourne
En als ik dan naar de partprijzen kijk, denk ik niet dat ik ooit m'n remmen ga repareren
Hmm, de auto slijt wel vreselijk hard zeg

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
Rene waarom sta je niet in de bovenkant van het veld?Grrrrrene schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:39:
Nee, idd. Als je maar voor de mensen in je eigen groep staat, dan zit het wel goed![]()
Hmm, de auto slijt wel vreselijk hard zegDat wordt nog wat na 58 rondjes Melbourne
En als ik dan naar de partprijzen kijk, denk ik niet dat ik ooit m'n remmen ga repareren
Puik plan, noch de electronicsGrrrrrene schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:39:
Nee, idd. Als je maar voor de mensen in je eigen groep staat, dan zit het wel goed![]()
Hmm, de auto slijt wel vreselijk hard zegDat wordt nog wat na 58 rondjes Melbourne
Het bizarre is: ik heb DQP% 93 en mhans 95% ofzo. Verder zelfde setup, zelfde motor, versnellingsbak en banden weet ik zo 1-2-3 niet. Toch ben ik bijna een seconde langzamer. Waar zit dat dan in? Driverprestaties?Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:43:
[...]
Rene waarom sta je niet in de bovenkant van het veld?Had toch wel meer verwacht! gogogo!
Ohja, hij zit naast je he? Laat hij ff en practise rondje rijden met mijn setup zodat hij kan zien of dat sneller is. dan kan ik nml verder met de kwalificatie als dat duidelijk is
[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 04-06-2007 15:58 ]
Driver/revs?/geluk/pech/auto-ontwikkelingGrrrrrene schreef op maandag 04 juni 2007 @ 15:57:
[...]
Het bizarre is: ik heb DQP% 93 en mhans 95% ofzo. Verder zelfde setup, zelfde motor, versnellingsbak en banden weet ik zo 1-2-3 niet. Toch ben ik bijna een seconde langzamer. Waar zit dat dan in? Driverprestaties?
Ik zit in C3G10 trouwens, voor de mede mens in deze groep 
Hoop dat ik m'n team kan verlengen VOOR de eerste race.
Hoop dat ik m'n team kan verlengen VOOR de eerste race.
Beide 90% revs. Als het de driver is zou dat wel kut zijn. Pech is het niet denk ik, want dat heb je na 20 rondjes oefenen wel uitgebannen
wat hebben jullie met dat verlengen van het team? wat houd dat precies in?
Verwijderd
Volgens mij zijn alleen je banden anders zover ik het kan zien. Hij heeft michelin's...Grrrrrene schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:02:
[...]
Beide 90% revs. Als het de driver is zou dat wel kut zijn. Pech is het niet denk ik, want dat heb je na 20 rondjes oefenen wel uitgebannenHeb net de remmen en de elektronica maar 's vervangen vlak voor de kwalificatie
Als je vorig seizoen teameigenaar was, heb je daarvoor 5miljoen betaald. De bedoeling is dat je je teamlicentie kan verlengen voor 1miljoen, ipv opnieuw 5miljoen te betalen. Dit lijkt echter fout te zijn gegaan voor gepromoveerde teams.Wes46 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:07:
wat hebben jullie met dat verlengen van het team? wat houd dat precies in?
Joss, voor de OP: ik zit in C3G10 - Bart Rietveld
Pieter van den Heuvel zit daar ook (ipv C4G10 zoals nu in de OP)
Pieter van den Heuvel zit daar ook (ipv C4G10 zoals nu in de OP)
Ik had het toch van jou overgenomen, scheelde me weer zoekwerk....
Mag ik je even quoten?
Mag ik je even quoten?
[ Voor 17% gewijzigd door Joss op 04-06-2007 16:37 ]
Ik heb inmiddels een rondje gereden met jou setup en dat is in 1 woord crap, 0.4 langzamer. De banden zijn wel anders, maar daar zal toch geen seconde verschil inzitten neem ik aan.Grrrrrene schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:02:
[...]
Beide 90% revs. Als het de driver is zou dat wel kut zijn. Pech is het niet denk ik, want dat heb je na 20 rondjes oefenen wel uitgebannenHeb net de remmen en de elektronica maar 's vervangen vlak voor de kwalificatie
Waarom zou je met dezelfde setup willen rijden? Setups verschillen ook per manager (wagen is immers anders en de coureur is ander), alhoewel het verschil wel kleiner is dan met DQP uitwisselen.mhans schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:42:
[...]
Ik heb inmiddels een rondje gereden met jou setup en dat is in 1 woord crap, 0.4 langzamer. De banden zijn wel anders, maar daar zal toch geen seconde verschil inzitten neem ik aan.
Wat bedoel je hiermee? Omrekende naar wat?brid schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:44:
Zat op 96% maar zodra als ik hem omrekende nog maar 84
Je kunt nog een team vormen met GeePee...brid schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:44:
hmmmm....tach gepromoveerd
Iemand in c3g9 die een team wil vormen?
STuur maar een message in f1time.
Wel ballen dat dqp van me driver zo slecht is
Hopelijk werkt het beter in de race zelf
Dan worden jullie het 3e GoTteam (lol)
Dan kun je niet goed rekenen vrees ikbrid schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:44:
hmmmm....tach gepromoveerd
Iemand in c3g9 die een team wil vormen?
STuur maar een message in f1time.
Wel ballen dat dqp van me driver zo slecht is
Hopelijk werkt het beter in de race zelf
Sta nu 4e op de grid, maar m'n eigen teammaat mhans zal me wel voorbij gaan. Ik denk trouwens dat ik al snap waarom onze setup verschilt: misschien zijn mijn wings efficienter en heb ik daarom minder frontwing nodig dan jij? Ik weet het niet natuurlijk, ik gok ook maar wat
[ Voor 19% gewijzigd door Grrrrrene op 04-06-2007 16:55 ]
Hoeveel personeel moet je ongeveer extra aannemen? Want ik heb geen flauw idee(mijn eerste seizoen).
Ik zit trouwens in c4g7. Sta nu nog boven aan in de kwalificatie(van de 3 die hebben gereden
), maar er is iemand in de vrije training 1.5 seconden sneller.
Ik zit trouwens in c4g7. Sta nu nog boven aan in de kwalificatie(van de 3 die hebben gereden
Waar the hell hebben jullie het over? Waar moet je DQP omrekenen? Ik heb nog geen laps gedaan ofzo, dus weet ook niet of daar veranderingen zijnGrrrrrene schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:53:
[...]
Dan kun je niet goed rekenen vrees ikIk heb net tijdens de kwalificatie nog een kleine wijziging doorgevoerd en ging van 93% DQP naar 95-96% consequent \o/
Euhmmm, wat zeg ik nou net heel de tijd?Grrrrrene schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:53:
[...]
Ik denk trouwens dat ik al snap waarom onze setup verschilt: misschien zijn mijn wings efficienter en heb ik daarom minder frontwing nodig dan jij? Ik weet het niet natuurlijk, ik gok ook maar watrace
DQP --> DRP omrekening, denk ik. Ik snap anders niet hoe je % ineens zoveel af kan nemenJoss schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:58:
[...]
Waar the hell hebben jullie het over? Waar moet je DQP omrekenen? Ik heb nog geen laps gedaan ofzo, dus weet ook niet of daar veranderingen zijn
Edit: Nee, da's ook onzin, want de DRP% zie je pas na de race.
Edit2: ik snap hem ook niet
Geen idee?[...]
Euhmmm, wat zeg ik nou net heel de tijd?
[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 04-06-2007 17:03 ]
komt het veel voor dat bijvoorbeeld de helft in de groep niet meedoet ofzo omdat ze niet meer spelen? want tot nu toe ben ik de enige die gekwalificeerd heeft. Er is 1 rijder die 5 practice rondjes heeft gereden maar meer nog niet
Vorige seizoen werkte het om van 1,2,3,4,5 naar 3,9,12,15 tegaan, zonder dat de dqp erg werd beinvloed, maar nu als ik het zelfde doe keldert hij. DQP is nu ook maar 70 was eerst iets van 200+
Het is de 1e dag voor de 1e race. Een hoop mensen zullen nog uit hun winterslaap moeten komen. Niet iedereen is zo leip fanatiek als ons zooitje hierzoWes46 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 17:11:
komt het veel voor dat bijvoorbeeld de helft in de groep niet meedoet ofzo omdat ze niet meer spelen? want tot nu toe ben ik de enige die gekwalificeerd heeft. Er is 1 rijder die 5 practice rondjes heeft gereden maar meer nog niet
Daarnaast verschilt het een beetje wat voor gekken er met je racen, sommigen zijn altijd op de 1e dag meteen gekwalificeerd en anderen op het laatste moment.
Ook is het zo dat in de 4e klasse nog wel eens in-actieve spelers kunnen zitten, maar profiteer hiervan en zorg dat je dan gewoon flink knaken gaat verdienen en kan uitbouwen voor je promotie (zou ik zeggen)
Zal ik vast een dikke vette waarschuwing posten dat je engine en gearbox ontzettend hard slijten tijdens het testen? Beperk dat dus tot een minimum, want ze zijn bij mij al 12% kwijt en dat kun je niet repareren
Er zijn er zelfs al die veel meer slijtage hebben, zoveel zelfs dat het nog twijfelachtig is of ze de race wel uitrijden
Laten we hopen dat het geen effect heeft op de betrouwbaarheid.
die van mij zijn al aardig versleten volgens mij..zie vanzelf wel of ik de race uitrijdGrrrrrene schreef op maandag 04 juni 2007 @ 17:28:
Zal ik vast een dikke vette waarschuwing posten dat je engine en gearbox ontzettend hard slijten tijdens het testen? Beperk dat dus tot een minimum, want ze zijn bij mij al 12% kwijt en dat kun je niet reparerenEr zijn er zelfs al die veel meer slijtage hebben, zoveel zelfs dat het nog twijfelachtig is of ze de race wel uitrijden
Toch wel grappig dat zo zelfs de geroutineerde spelers verrast worden met deze veranderingen. Dat vlakt het veld misschien een beetje verder uit
Als iemand uit C3G8 interesse heeft een team te vormen doe dan even een bod (J. Luyendijk).
Mijn vorige team mate mocht jammergenoeg niet mee naar C3
1e race gelijk in Zandvoort
1e race gelijk in Zandvoort
Leuk, je zit bij mij in de groepArgos schreef op maandag 04 juni 2007 @ 17:49:
Als iemand uit C3G8 interesse heeft een team te vormen doe dan even een bod (J. Luyendijk).
1e race gelijk in Zantvoort
heb alles al ingesteld voor de race..hoop dat ik niet super te brandstof tank,,,of te weinig. Ik heb namelijk geen flauw idee hoeveel ik nodig ben. Maar dat zien we vanzelf wel wat het wordt
Je bedoelt dat je niet de OP/rules/faq hebt gelezen?Wes46 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 18:15:
heb alles al ingesteld voor de race..hoop dat ik niet super te brandstof tank,,,of te weinig. Ik heb namelijk geen flauw idee hoeveel ik nodig ben. Maar dat zien we vanzelf wel wat het wordt
hahaha, ik heb wel de OP gelezen. Verder nog niet nee. Zal morgen is even kijken als ik tijd heb
De hoeveelheid brandstof kun je vrij eenvoudig berekenen, dat is al een paar keer uitgelegd. Je bent al klaar om te racen blijkbaar, dus dan heb je de warmup al gedaan en is het al te laat 
* Grrrrrene had beter even kunnen wachten met testen, want het effect van revs op je setup was me nog niet duidelijk
* Grrrrrene had beter even kunnen wachten met testen, want het effect van revs op je setup was me nog niet duidelijk
Zeg, kan het aan mij liggen, maar ik ben ff m'n f1 boekhouding aan het doen van die 4 races van vorig seizoen om een beetje een inschatting te kunnen maken (erg globaal dan wel) voor het komend seizoen.
Nu kom ik tot de conclusie dat er een gat in de financiën zit van precies het bedrag van de laatste race... meer mensen die dat hebben? (of ben ik echt zo'n waardeloos telraam)
Nu kom ik tot de conclusie dat er een gat in de financiën zit van precies het bedrag van de laatste race... meer mensen die dat hebben? (of ben ik echt zo'n waardeloos telraam)
Hoe bedoel je dat? Ik heb wel geld gekregen na vorige race, als je dat bedoelt?
Ik zit ook in die club en kan een team genoot gebruikenMarzman schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:19:
Ik zie dat er een oneven aantal GoTTers in Class 4 - Group 18 zitten. Nog iemand die een teamgenoot zoekt? Ik heb mij licentie net verlengd.
He who laughs last.. Thinks slowest
Jij ook. Je hebt nog geen verzoek verstuurd of wel? Anders kijk ik er overheen namelijk
/▌
Ik zit een beetje in over het weer en de te kiezen banden voor de komende race.
De weersverwachting is als volgt:
Time: Start - 00:52:00
Temp.: 18°C
Rain: 1 mm.
Time: 00:52:00 - 01:03:00
Temp.: 17°C
Rain 2 mm.
Time: 01:03:00 - End
Temp.: 21°C
Rain: 2 mm.
Moet ik nu op intermediates gaan rijden, of kan ik af met mijn medium normal tyres?
De weersverwachting is als volgt:
Time: Start - 00:52:00
Temp.: 18°C
Rain: 1 mm.
Time: 00:52:00 - 01:03:00
Temp.: 17°C
Rain 2 mm.
Time: 01:03:00 - End
Temp.: 21°C
Rain: 2 mm.
Moet ik nu op intermediates gaan rijden, of kan ik af met mijn medium normal tyres?
Als het goed is heb je nu een verzoek binnen. Op m'n werk waren er nl. wat problemen tussen f1time en IE, waardoor er wat knoppen misten.Marzman schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:06:
[...]
Jij ook. Je hebt nog geen verzoek verstuurd of wel? Anders kijk ik er overheen namelijk
Ja het is geluktSempy schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:13:
[...]
Als het goed is heb je nu een verzoek binnen. Op m'n werk waren er nl. wat problemen tussen f1time en IE, waardoor er wat knoppen misten.
Ik heb nu een team, maar er zitten nog 3 GoTters in die club.Daan® schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:02:
[...]
Ik zit ook in die club en kan een team genoot gebruiken
Ook bij het testen? Dat vind ik eigenlijk wel jammer. Ik had verwacht dat hij alleen bij de vrije training, qualificatie, warmrijden en race zou zijn. Maar wat zou je dan anders doen? Je moet toch testen.Grrrrrene schreef op maandag 04 juni 2007 @ 17:28:
Zal ik vast een dikke vette waarschuwing posten dat je engine en gearbox ontzettend hard slijten tijdens het testen? Beperk dat dus tot een minimum, want ze zijn bij mij al 12% kwijt en dat kun je niet reparerenEr zijn er zelfs al die veel meer slijtage hebben, zoveel zelfs dat het nog twijfelachtig is of ze de race wel uitrijden
Bedoel je niet de vrije training met testen?Grrrrrene schreef op maandag 04 juni 2007 @ 18:54:
[ Voor 75% gewijzigd door Marzman op 04-06-2007 20:24 ]
/▌
Met slechts 2 mm regen zou ik droogweerbanden nemen, dat moet je coureur kunnen handelen mits zijn DQP redelijk in orde is. Exacte grens tussen droogweerbanden en intermediates ben ik nog niet uit, kwestie van ervaring opdoen.mhans schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:12:
Ik las op het forum dat het prijzengeld van verleden jaar nog niet uitgekeerd is door een bug. Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit wel het geval was, dus er zit nog een meevallertje van 2,5 mln aan te komen.
Ik heb een goede DQP neergezet (96%) met mijn middelmatige drivertje.
Jammer dat ik in de kwalificatie gewoon een dikke seconde achter de nr's 1, 2 en 3 lig
Maar goed, mijn team heeft wel meer kunstjes vertoond
Is het al bijna vrijdag?
Jammer dat ik in de kwalificatie gewoon een dikke seconde achter de nr's 1, 2 en 3 lig
Maar goed, mijn team heeft wel meer kunstjes vertoond

Is het al bijna vrijdag?
mhans: vorig seizoen was er een race met 3-4mm regen tijdens de kwalificatie. Dat heb ik toen op intermediates en dry-medium banden geprobeerd en de droogweerbanden waren sneller 
Marzman: Ik bedoelde idd de pre-race tests (practise, warmup, qualify), maar ik heb ook ergens gelezen dat het testen hetzelfde resultaat heeft (maar nu wel goedkoper is)
Sempy: Hmm, wat mist er nog dan? Volgens mij hebben we dat geld aan het eind van de vorige race gehad toch?
Marzman: Ik bedoelde idd de pre-race tests (practise, warmup, qualify), maar ik heb ook ergens gelezen dat het testen hetzelfde resultaat heeft (maar nu wel goedkoper is)
Sempy: Hmm, wat mist er nog dan? Volgens mij hebben we dat geld aan het eind van de vorige race gehad toch?
[ Voor 45% gewijzigd door Grrrrrene op 04-06-2007 20:57 ]
Ok, dry it isGrrrrrene schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:52:
mhans: vorig seizoen was er een race met 3-4mm regen tijdens de kwalificatie. Dat heb ik toen op intermediates en dry-medium banden geprobeerd en de droogweerbanden waren sneller
Het prijzengeld voor teams bedoel ik, voor de 4e plek in het normale kampioenschap heb ik wel m'n geld gekregen.
http://www.f1time.com/for...ead_id=3457&post_offset=0
Zucht... ga toch eens wat voorzichtiger om met je data! Het zijn wel je concurrenten hier hé!Grrrrrene schreef op maandag 04 juni 2007 @ 20:52:
mhans: vorig seizoen was er een race met X-Xmm regen tijdens de kwalificatie. Dat heb ik toen op intermediates en dry-medium banden geprobeerd en de droogweerbanden waren sneller
Team-prijzengeld staat bij mij gewoon op mijn financiele rapport, dus lijkt mij geen algehele bug.Sempy schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:03:
Het prijzengeld voor teams bedoel ik, voor de 4e plek in het normale kampioenschap heb ik wel m'n geld gekregen.
zijn jullie er zo serieus mee bezigJoss schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:04:
[...]
Zucht... ga toch eens wat voorzichtiger om met je data! Het zijn wel je concurrenten hier hé!![]()
[...]
Team-prijzengeld staat bij mij gewoon op mijn financiele rapport, dus lijkt mij geen algehele bug.
Je wil niet weten hoeveel data er hier in dit topic staat wat op F1Time strikt verboden is. We helpen elkaar al veel te veel, vandaar dat iedereen meteen zo goed is. Terwijl toen ik F1Time binnen kwam, ik blunder op blunder maakte en zo alles uit vogelde...Wes46 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:06:
[...]
zijn jullie er zo serieus mee bezig, je moet elkaar toch ook een beetje voort helpen?
Verwijderd
Ik denk dat we de lijst best zullen aanpassen wie in welke competitie zit.
Ik zit in Class 3 - Group 10, MrMaxus. Er zijn daar nog veel Nederlanders, misschien Gotters? Zoja, kunnen we misschien een team vormen
Ik zit in Class 3 - Group 10, MrMaxus. Er zijn daar nog veel Nederlanders, misschien Gotters? Zoja, kunnen we misschien een team vormen
dat is natuurlijk wel mooier om zelf alles uit te vogelen..ik denk dat ik qua benzine helemaal verkeerd zit. Ik ben bang dat ik straks veeeeel te veel benzine in de tank heb zitten halverwege de raceJoss schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:07:
[...]
Je wil niet weten hoeveel data er hier in dit topic staat wat op F1Time strikt verboden is. We helpen elkaar al veel te veel, vandaar dat iedereen meteen zo goed is. Terwijl toen ik F1Time binnen kwam, ik blunder op blunder maakte en zo alles uit vogelde...
Er heeft zich inmiddels nog iemand gekwalificeerd maar die heeft slechts 1 ronde gereden en is bijna een seconde sneller dan mij

Surface is weg. Jammer, dat hoefde ik nooit te testen
/▌
Nou, ik heb de gehele lijst met financiële resultaten langs gelopen en steeds de winst/verlies na elke race bijgeteld bij het begin bedrag van 10 mln. Het totaal waar ik dan op uitkomt qua bedrag vóór de laatste race is precies het totaal wat ik op f1time heb op dit moment vóór de race.Grrrrrene schreef op maandag 04 juni 2007 @ 19:57:
Hoe bedoel je dat? Ik heb wel geld gekregen na vorige race, als je dat bedoelt?

Snap het dus niet helemaal hoe dat gegaan is ofzo, maar het zo wel heel toevallig zijn als ik een misrekening maak op de dollar precies op een bedrag van tig mln....
Ach, noem het het voordeel van op tweakers rondhangen. Ik vind het juist wel leuk om elkaar een beetje opweg te helpen. Natuurlijk kun je ook zelf alles uitvogelen enz, dan lees je het topic niet, of we gaan spoiler tags gebruikenJoss schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:07:
[...]
Je wil niet weten hoeveel data er hier in dit topic staat wat op F1Time strikt verboden is. We helpen elkaar al veel te veel, vandaar dat iedereen meteen zo goed is. Terwijl toen ik F1Time binnen kwam, ik blunder op blunder maakte en zo alles uit vogelde...
Balen krijg mn DQP niet hoger als 62%. Ik kijk de volgende race wel of ik hem hoger krijg ik kan er nu niet meer tijd in steken...
Het gaat me niet zozeer om elkaar opweg helpen.. maar om de exacte data:mhans schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:23:
[...]
Ach, noem het het voordeel van op tweakers rondhangen. Ik vind het juist wel leuk om elkaar een beetje opweg te helpen. Natuurlijk kun je ook zelf alles uitvogelen enz, dan lees je het topic niet, of we gaan spoiler tags gebruiken
jo, ik heb net getest, bij XXmm moet je intermediates gaan gebruiken
ik weet het nu zeker, voor een engine test moet je op circuit XX zijn
dat zijn gewoon dingen die je lekker voor je moet houden. Mij stoort het niet, ik heb al die data allang, maar we moeten het spel toch niet zo klaar als een klontje voor iedereen maken?
ik zit daar ook. heb al een team dus als je mij wil joinenVerwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:11:
Ik denk dat we de lijst best zullen aanpassen wie in welke competitie zit.
ik hoor het wel.
Gedeeltelijk mee eens. De vraag is natuurlijk of Grrrene in dit geval exacte data post, of dat hij het over eigen ervaringen heeft. Veel van de zaken die hier gepost worden zijn player afhankelijk natuurlijk. Maar dit terzijde.Joss schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:59:
[...]
Het gaat me niet zozeer om elkaar opweg helpen.. maar om de exacte data:
dat zijn gewoon dingen die je lekker voor je moet houden. Mij stoort het niet, ik heb al die data allang, maar we moeten het spel toch niet zo klaar als een klontje voor iedereen maken?
Ik heb er geen problemen mee, maar als er meer mensen die er zo over denken als Joss moeten we misschien serieus gaan overwegen of we geen spoiler tags willen gebruiken. Degene die het wil weten kan het dan lezen, degene die liever zelf wat rondprutst kan het dan laten voor wat het is.
Jos zijn standpunt los je niet op met spoilertags. Lees eens rond op het forum op f1time, dan weet je wat hij bedoelt. Het is niet de bedoeling dat je exacte data uilekt omdat je concurentie daar voordeel uit haalt. Dat los je niet op met spoilertagsmhans schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:16:
[...]
Gedeeltelijk mee eens. De vraag is natuurlijk of Grrrene in dit geval exacte data post, of dat hij het over eigen ervaringen heeft. Veel van de zaken die hier gepost worden zijn player afhankelijk natuurlijk. Maar dit terzijde.
Ik heb er geen problemen mee, maar als er meer mensen die er zo over denken als Joss moeten we misschien serieus gaan overwegen of we geen spoiler tags willen gebruiken. Degene die het wil weten kan het dan lezen, degene die liever zelf wat rondprutst kan het dan laten voor wat het is.
/▌
Je hebt daar toch ook jezelf mee uiteindelijk. Ik ben er voorstander van om elkaar verder te helepn en in het geval van deze nieuwe ontwikkelingen komen we samen sneller tot nieuwe inzichten dan alleen. Maar ik denk dat het idd niet leuke wordt voor jezelf om exacte data voorgeschoteld te krijgen.
Het lijkt me dat je hieraan meedoet om zelf te kunnen uitzoeken en aan te kloten en niet om iets te kopieëren en daarmee te winnen (werkt ook niet, weet ik). En als je dan toch over exacte data wilt overleggen, lijkt me je teamgenoot het makkelijkst.
Het lijkt me dat je hieraan meedoet om zelf te kunnen uitzoeken en aan te kloten en niet om iets te kopieëren en daarmee te winnen (werkt ook niet, weet ik). En als je dan toch over exacte data wilt overleggen, lijkt me je teamgenoot het makkelijkst.
En nog een oud hattrick speler die te nieuwsgierig was om zich niet aan te melden
.
Alleen is dat brandstof verbruik moeilijk in te schatten zo vlak voor de eerste race. Het verbruik van de warm up komt dat echt in de buurt, wijkt het erg af in de race...in de categorie meer of minder dan 10-20 procent? of is dat te specifieke info....wil natuurlijk wel de eerste race iig niet zonder peut komen te staan
De naam in het spel is Arjen Hooff in 4 - 21
Alleen is dat brandstof verbruik moeilijk in te schatten zo vlak voor de eerste race. Het verbruik van de warm up komt dat echt in de buurt, wijkt het erg af in de race...in de categorie meer of minder dan 10-20 procent? of is dat te specifieke info....wil natuurlijk wel de eerste race iig niet zonder peut komen te staan
reserveringshouder Tesla Model 3
Tja, het is de enige info die je hebt. In het begin kun je misschien beter een paar liter extra meegeven, dan kun je na de race zien of je het met minder ook had gered.Cheese_man schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:51:
En nog een oud hattrick speler die te nieuwsgierig was om zich niet aan te melden.
/▌
Of het leuk is is inderdaad een tweede. Daarbij denk ik ook dat het totaal niet werkt (kijk bijvoorbeeld naar mijn afstelling op de wagen van Grrrennnee en andersom). Maar ik denk niet dat het "verkeerd" is om eigen ervaringen te posten of te vragen. Zolang Tadas zijn code niet vrijgeeft (laten we hopen dat dat ook niet gebeurd) is alles wat wij doen een aanname.Luuk_Luchtloper schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:50:
Je hebt daar toch ook jezelf mee uiteindelijk. Ik ben er voorstander van om elkaar verder te helepn en in het geval van deze nieuwe ontwikkelingen komen we samen sneller tot nieuwe inzichten dan alleen. Maar ik denk dat het idd niet leuke wordt voor jezelf om exacte data voorgeschoteld te krijgen.
Neemt niet weg dat het ook gewoon erg leuk is om zelf dingen uit te proberen.
[ Voor 3% gewijzigd door mhans op 04-06-2007 23:02 ]
Volgens de handleiding zijn onderdelen die je zelf maakt pas na de volgende wedstrijd beschikbaar...die je koopt volgens mij meteen...als ik de tekst goed heb begrepenVerwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 23:12:
Hoelang duurt het voordat je fabriek onderdelen gemaakt heeft?
Cheese_man schreef op maandag 04 juni 2007 @ 23:14:
[...]
Volgens de handleiding zijn onderdelen die je zelf maakt pas na de volgende wedstrijd beschikbaar...die je koopt volgens mij meteen...als ik de tekst goed heb begrepen

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
hmmmm sta inmiddels 7 in de qualify....in het ergste geval kom ik op 10....ben benieuwd hoe het morgen gaat dan...dan is als het goed is de race in mijn groep...eens kijken hoe die zorgvuldig uitgedachte strategie ga uitpakken...
. :Lezen is ook een vak....nog ruim 3 dagen 
Damn moet me wel inhouden om niet al dat geld voor nop uit te geven...had ik ook al bij hattrick. Denk dat ik me nu beter kan bedwingen
.
Damn moet me wel inhouden om niet al dat geld voor nop uit te geven...had ik ook al bij hattrick. Denk dat ik me nu beter kan bedwingen
[ Voor 6% gewijzigd door Cheese_man op 04-06-2007 23:41 ]
C3G10, A. Luyendijk - Luyendijk racing....
Nog geen teamgenoot.
Nog geen teamgenoot.
Verwijderd
Gistere avond netjes gekwalificeerd in C3-G7. Van de 13 die tot nog toe zijn gekwalificeerd op een nette 2e plaats en 94% dqp.
Het beroerde is alleen dat ik tijdens de warming-up met een Rev van 90% heb gereden, hier had ik helemaal overheen gekeken. Dat vebruik klopt dus voor geen meter
Zal het verschil van 90% naar 99% rev zo'n 0,5L per ronde zijn? of scheelt het nog een stuk meer?
Het beroerde is alleen dat ik tijdens de warming-up met een Rev van 90% heb gereden, hier had ik helemaal overheen gekeken. Dat vebruik klopt dus voor geen meter
Zal het verschil van 90% naar 99% rev zo'n 0,5L per ronde zijn? of scheelt het nog een stuk meer?
Voordat ik nu als een dolle rondjes ga rijden, hoe zit het nu pcies met die slijtage. Je auto slijt dus van de rondjes die je rijdt, ook tijdens de practise en Q enzo. Dat snap ik, maar kun je nu tijdens de practise en Q nog onderdelen van je auto fixen/wisselen voordat je aan je race begint?
ik heb je weer een invite gestuurd voor het team.. heb me naam wel verandert van dijstelbloem naar Raevenschoten3xNix schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 00:00:
C3G10, A. Luyendijk - Luyendijk racing....
Nog geen teamgenoot.
dat we dit seizoen weer goed mogen cashen
/edit
wat een trage *** server weer
kzit trouwens in de C3G10 (naam: Jan-Julius Raevenschoten)
[ Voor 14% gewijzigd door Loona35 op 05-06-2007 09:34 ]
Ja, dat kan.Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 08:09:
Voordat ik nu als een dolle rondjes ga rijden, hoe zit het nu pcies met die slijtage. Je auto slijt dus van de rondjes die je rijdt, ook tijdens de practise en Q enzo. Dat snap ik, maar kun je nu tijdens de practise en Q nog onderdelen van je auto fixen/wisselen voordat je aan je race begint?
@Loona35; jij hebt de topicwarning niet gelezen zeker?
[ Voor 6% gewijzigd door Joss op 05-06-2007 09:27 ]
Ik heb helemaal niet gezegd dat je vanaf XXmm intermediates moet gebruiken, ik zeg dat ik (geloof ik) vorig seizoen een keer een rondje op intermediates heb getest op een nog onbekend circuit bij onbekende temperatuur en een laagje water van 3-4mm (ook dat weet ik dus niet zeker meer). Dat is zulke vage informatie dat mhans, als hij verstandig is, een rondje kwalificeert of warmup rijdt op intermediates, zodat hij zelf weet of het uitmaakt en niet 100% op mij moet vertrouwenJoss schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:59:
[...]
Het gaat me niet zozeer om elkaar opweg helpen.. maar om de exacte data:
Ik ga echt niet hier openbaar melden hoe mijn complete setup eruit ziet, maar mensen een beetje in de goede richting zetten is niks mis mee (zeker niet als het je teammaat is

Overigens zitten er een paar hele goede ex-C2-rijders in mijn groep. Damn zeg, het verschil tussen de nummer 1 en de nummer 2 is nu al ruim 0.8s en ik sta 2.7s achter hem
Ik zat al te zoeken naar een topicwarningJoss schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 09:26:
[...]
Ja, dat kan.

[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 05-06-2007 09:38 ]
had je natuurlijk ook via de F1mail kunnen zeggen... maar boeit niet, ieder die hier vorig seizoen ook al was heeft de discussie toen ook al meegekregen (ik wist het iig al wel)
Enne, dat wordt dan dus mooi een investering in onderdelen na mn practise, gezien het feit dat ik m'n reparatie uren al verbruikt had (ja, je verveelt je in die pauze en dan fix je je auto maar hè) en er ligt een flinke stapel onderdelen op productie, maar die heb ik dus pas na deze race...
Wordt dus een dure grap deze race...
Edit: mooi trouwens, dat we in de 24u na de opening van onze offices weer 5 pagina's hebben volgeramd met teksten
Enne, dat wordt dan dus mooi een investering in onderdelen na mn practise, gezien het feit dat ik m'n reparatie uren al verbruikt had (ja, je verveelt je in die pauze en dan fix je je auto maar hè) en er ligt een flinke stapel onderdelen op productie, maar die heb ik dus pas na deze race...
Wordt dus een dure grap deze race...
Edit: mooi trouwens, dat we in de 24u na de opening van onze offices weer 5 pagina's hebben volgeramd met teksten

[ Voor 10% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 05-06-2007 09:39 ]
Ja, onderdelen produceren, dat wordt erg belangrijk. Wel leuk dat de onderdelen op de markt nu niet zo heel veel duurder meer zijn dan je fabriek en dat je de keus hebt tussen verschillende efficienties voor verschillende prijzen 
En over die geheime info: dat is zo ontzettend eenvoudig uit te vinden als de situatie zich aandient dat ik er geen kwaad in zag mijn ervaring (hoe vaag ook) hier te posten. Als je wil weten wat beter is, rijd je gewoon 1 qualify lap op intermediates en een op droogweerbanden. Ik heb hiermee niet zoveel ervaring dat ik zo 1-2-3 weet waar die grens ligt, hoewel ik een vermoeden heb
En over die geheime info: dat is zo ontzettend eenvoudig uit te vinden als de situatie zich aandient dat ik er geen kwaad in zag mijn ervaring (hoe vaag ook) hier te posten. Als je wil weten wat beter is, rijd je gewoon 1 qualify lap op intermediates en een op droogweerbanden. Ik heb hiermee niet zoveel ervaring dat ik zo 1-2-3 weet waar die grens ligt, hoewel ik een vermoeden heb
[ Voor 45% gewijzigd door Grrrrrene op 05-06-2007 09:41 ]
Ik zat ook al te zoeken.. maaruh ja die heb ik al in de laatste wedstrijd van vorig seizoen verandert en niets van gehoord.. dus het zal wel ok zitten lijkt meJoss schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 09:26:
[...]
Ja, dat kan.
zag vandaag in mn spambox dat ik ook mee kan doen met dit spel...
eerst maar eens uitzoeken/bekijken hoe alles eruit ziet etc
iig vast een team samengesteld voor 1è race/seizoen
- asiatech, ford en dunlop bandjes (goedkoop
)
Zit in clas 4 - group2
eerst maar eens uitzoeken/bekijken hoe alles eruit ziet etc
iig vast een team samengesteld voor 1è race/seizoen
- asiatech, ford en dunlop bandjes (goedkoop
Zit in clas 4 - group2
I don't drive fast, I only fly low!
Misschien hebben ze het druk met andere zaken, ik hoop voor je dat je erin blijft iigLoona35 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 09:40:
[...]
Ik zat ook al te zoeken.. maaruh ja die heb ik al in de laatste wedstrijd van vorig seizoen verandert en niets van gehoord.. dus het zal wel ok zitten lijkt me
Nog drie dagen wachten.....en die miljoenen branden op de bank. Helaas alles al bekeken en rest me niets anders dan met spanning wachten tot vrijdag...zucht.
Ik vind het wel moeilijk de brandstof inschatting te maken voor de wedstijd en ook met hoeveel slijtage je een redelijke kans hebt een race uit te rijden. (bijvoorbeeld als de engine op 60-70 staat VOOR de race).
Ik vind het wel moeilijk de brandstof inschatting te maken voor de wedstijd en ook met hoeveel slijtage je een redelijke kans hebt een race uit te rijden. (bijvoorbeeld als de engine op 60-70 staat VOOR de race).
Ik zal de OP maar eens aanpassen met die huidige engine/gearbox slijtage, voordat mensen denken dat ze al verloren zijnCheese_man schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:03:
Nog drie dagen wachten.....en die miljoenen branden op de bank. Helaas alles al bekeken en rest me niets anders dan met spanning wachten tot vrijdag...zucht.
Ja, miljoenen op de bank.... heb vorig seizoen wel wat verdiend (had natuurlijk altijd meer kunnen zijn, gepruts kost natuurlijk weer onnodig geld), maar ik ga nu toch voorzichtig omspringen met die zuurverdiende centjes, want ik heb zo'n vermoeden dat dit geen goedkoop jaar gaat worden.Cheese_man schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:03:
Gaat een hoop parts kosten en dit verdienen in de races moet ik ook nog maar zien in het 1e seizoen c3. Zoals Grrrene al aangaf zitten er een aantal zéér rappe vogels in onze groep die lastig bij te halen zijn. Misschien ergens in de 2e helft van het seizoen ofzo.
Voorlopig doel van team "Be on Edge" (blue panther & luchtloper) is heerschen over de GoT teams in onze poule
Wel apart trouwens dat de mensen in mijn groep zoveel sneller zijn. Je zou toch denken dat iedereen redelijk nieuw is en dat je dan redelijk gelijk begint. Ik heb het gevoel dat de setup behoorlijk is en de DQP was 86...toch al 2 seconden trager dan huidige (voorlopige) nummer 1 in de qualify...ik doe dus iets (nog) niet helemaal goed.
Waarschijnlijk de revlimiter dan. Die staat standaard op 90%, als je echter op 100% rijdt win je daar flink wat mee (vroegâh 4.5 seconde, nu is dat ingekort dat 2/2.5 seconde geloof ik)Cheese_man schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:22:
Wel apart trouwens dat de mensen in mijn groep zoveel sneller zijn. Je zou toch denken dat iedereen redelijk nieuw is en dat je dan redelijk gelijk begint. Ik heb het gevoel dat de setup behoorlijk is en de DQP was 86...toch al 2 seconden trager dan huidige (voorlopige) nummer 1 in de qualify...ik doe dus iets (nog) niet helemaal goed.
Helaas.....die had ik al gevonden. Ik denk dat ik me meer op andere secties had moeten concentreren....ik heb dus nu mijn setup op gevoel (als adrian newy dat kan...dat ik ookJoss schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:26:
[...]
Waarschijnlijk de revlimiter dan. Die staat standaard op 90%, als je echter op 100% rijdt win je daar flink wat mee (vroegâh 4.5 seconde, nu is dat ingekort dat 2/2.5 seconde geloof ik)
Adrian doet weinig aan de setup hoor, Adrian is een designerCheese_man schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:37:
[...]
Helaas.....die had ik al gevonden. Ik denk dat ik me meer op andere secties had moeten concentreren....ik heb dus nu mijn setup op gevoel (als adrian newy dat kan...dat ik ook) toch vrij stevig aangepast voor de race...moet toch wat. Dan voor de race daarop maar leren uit deze eerste. Er zal een boel te leren zijn ben ik bang
En voor leren hoef je niet bang te zijn toch? Is volgensmij alleen maar mooi
[ Voor 6% gewijzigd door Joss op 05-06-2007 10:39 ]
Leren is leuk, maar sommige dingen van tevoren weten ook. Wanneer je in warm up met bepaalde rev rondtoert en daardoor in de vliegende ronden een bepaald verbruik hebt, komt dat dan overeen met het verbruik in de race bij gelijke rev? Is een engine bij een paar % minder meteen een hoop zuiniger?Joss schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:38:
[...]
Adrian doet weinig aan de setup hoor, Adrian is een designerSetup is voor de engineers
En voor leren hoef je niet bang te zijn toch? Is volgensmij alleen maar mooi
gelijk verbruik bij een gelijke rev mag je weg vanuit gaan, al is het verbuik natuurlijk ook nog van andere factoren afhankelijk (zoals bijv DQP% en DRP%) om het natuurlijk leuk te houdenCheese_man schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 10:59:
[...]
Leren is leuk, maar sommige dingen van tevoren weten ook. Wanneer je in warm up met bepaalde rev rondtoert en daardoor in de vliegende ronden een bepaald verbruik hebt, komt dat dan overeen met het verbruik in de race bij gelijke rev? Is een engine bij een paar % minder meteen een hoop zuiniger?
En wat het verschil is tussen % rev omlaag en verbruik omlaag, durf (kan) ik niet te zeggen. Moet je gewoon proberen....
Goedkoop is vaak duurkoop
hehe ja goedkoop=duurkoop was me bekend alleen aangezien alles nieuw voor me is heb ik niet dee om gelijk met de eurotjes in het rond te strooien niet wetende of ik het maximaal kan benutten
en om na 1 seizoen in geld problemen te komen of failliet te gaan lijkt me onhandig
en om na 1 seizoen in geld problemen te komen of failliet te gaan lijkt me onhandig
I don't drive fast, I only fly low!
Die *****-dunlops hebben me vorig seizoen een keer de winst gekost (wear id laatste 3 rndn) en een keer de 2e plaats (extra stop, 4e ipv 2e).
Dit seizoen dus mooi niet meer....
Dit seizoen dus mooi niet meer....
Ik vond het ook moeilijk te kiezen voor banden....maar de meeste "besparing" ligt bij het niet te grof aannemen, produceren en testen....dat loopt echt strak in de papieren. Die 100k voor banden is dan meer "in de marge".yonexfreak schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 11:22:
hehe ja goedkoop=duurkoop was me bekend alleen aangezien alles nieuw voor me is heb ik niet dee om gelijk met de eurotjes in het rond te strooien niet wetende of ik het maximaal kan benutten
Zo heb een teammate
Teamgenoot zat vorig seizoen ook bij mij in de league en presteerde gelijkwaardig, dus dat is wel tof 
Heb me voorlopig als 3e gekwalificeerd.
Maar damn die slijtage..
Heb na de warmup alles vervangen zowat, bijna alles was van 95+ naar 70 of lager gegaan
Pfff...
Nu maar hopen dat het lukt in de race.
Maar damn die slijtage..
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Daar ben ik ook nieuwsgierig naar....ik MOEST natuurlijk even testenAngeloonie schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 13:30:
Zo heb een teammateTeamgenoot zat vorig seizoen ook bij mij in de league en presteerde gelijkwaardig, dus dat is wel tof
Maar damn die slijtage..Heb na de warmup alles vervangen zowat, bijna alles was van 95+ naar 70 of lager gegaan
Pfff...
Tsja, die slijtage... Daar heeft natuurlijk iedereen last van. Op 100% revs rijden kan bijvoorbeeld alleen uit als je er ook de punten mee haalt, anders is dat niet te bekostigen aangezien je iedere race je halve auto kunt vervangen en de andere helft kunt repareren

Dit topic is gesloten.