Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:12:
Na alle topic delen te hebben doorgelezen naar een zelfde probleem als ik heb, post hier ik mijn probleem.
Thuis hebben we al voor een lange tijd het KPN plusbellen abbonement, maar we hebben regelmatig problemen. Bij ons valt na meer dan 13 minuten bellen de telefoonlijn gewoon dood totdat je de telefoon ophangt, dan kan er weer gewoon gebelt worden. Het is raar maar het blijkt zelfs uit zelf bijgehouden gesprekken waar dit gebeurt het meestal gesprekken zijn met mensen die een draadlose telefoon hebben of mobiel bellen.
Wij hebben hiervoor kpn gebelt en die vroegen hoe wij alles hadden aangesloten in huis. Een ding wat voor problemen kon veroorzaken was een kabel waarin de lijn naar de box en de telefoonlijn uit de box in tegengestelde richting liepen, het mocht niet in 1 kabel zitten en daarom hebben we maar een 2de kabel getrokken. Vraag me niet waarom het allemaal door 1 kabel ging, maar mijn pa scheen het gevraagt te hebben bij een pc zaakje en dit zou geen probleem zijn. Maar ok na het trekken van de 2de kabel valt nog steeds regelmatig telefoongesprekken na 13 minuten bellen dood.
Een 2de probleem die wij ondervinden is dat elke maandag stipt de internet verbinding gedeeltelijk dood ligt. Daarbij kunnen we gewoon nog internet radios ontvangen via winamp (bookmarks) en ventrilo of teamspeak gebruiken, maar de ping functie in de command scherm en pagina's in internet browsers geven geen resultaten meer en geven fouten aan of de internet verbinding eruit ligt. Daarnaast de 3de pc in onze bijkeuken ondervind echter totaal geen problemen, daar kan gewoon alles mee gedaan worden, het vreemde is dat vanuit de experiabox alle lijnen naar de pc's gewoon direct uit de experiabox komen zonder onderbrekingen of andere apparatuur er tussen. Ook bevat de 3de pc de langste kabel van allemaal (12m)
Nu belden wij ook hier kpn weer voor en kwamen ze met een verhaal dat te vergelijk is met een emmer en water. Ze zeiden, je internet ontvangt en verstuurt pakketjes maar op een gegeven moment raakt de box (emmer) vol, en inplaats van dat hij overstroomt, valt dus gewoon de verbinding eruit. Wij zouden naar de siemens website moeten kijken en de instellingen moeten veranderen om het aantal pakketjes te verminderen die hij kan ontvangen zodat hij niet overvol raakt. Maar op de siemens website is echt niets hierover te vinden. Ook zou volgens de helpdesk dit komen door veelvoudig downloaden en vrij hevig internet gebruikt. Maar wij luisteren internet radio, spelen af en toe een spelletje (WoW) en hoogst eens in de week een grote download van mischien krap 2gb. En daarnaast, als hij dan zijn max bereikt in pakketjes, waarom kan ik wel internet radios luisteren en teamspeak gebruiken op 2 pc's (behalve browsen) en op de 3de gewoon alles nog doen? Beetje vaag verhaal van de helpdesk.
In iedergeval kan het vrijwel niet aan de bekabeling liggen, voordat we de experiabox kregen functioneerde ons internet normaal zonder enig probleem, sinds de experiabox nu de andere adsl box heeft vervangen hebben we een weekelijks probleem en klapt onze telefoonlijn bij 13 minuten bellen eruit. Bij het vragen van een op afstand lijn test bleken er ook geen problemen te zijn.
Mijn vraag is daarom, heeft iemand dezelfde of vergelijkbare problemen. En is er iemand die een mogelijke oplossing weet? Ik zit met dit probleem en kpn schuift het probleem gewoon naar Siemens toe, wie bied nou internet aan, kpn toch?
Over de 3 pc's in ons huis:
- pc1: Windows XP SP1
- pc2: Windows Vista
- pc3: Windows XP SP2