[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste
Acties:
  • 89.790 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:07:
Ook al per PM aan Rick gemeld maar even een snelle update aangaande stand van zaken.

KPN-frits, bob en bruce bestaan niet meer, KPN wordt nu dus niet meer officieel vertegenwoordigd.
Reden bij mijn bekend maar mag het niet melden ...

De Thomson EB krijgt nieuwe firmware, die wordt deze en volgende week uitgerold, in de nacht. Nieuwe firmware versie is 6.2.29.2. Bekende issues : na firmware update MOET de telefoon op phone 1 aangesloten zijn, phone 2 is nu (net als de Siemens) gereserveerd voor een 2e nummer. Een evt 2e toestel op hetzelfde nummer moet met een y-splitter op phone 1 aangesloten worden (of gebundeld in een montagedoosje).

Aangaande de USB-sticks op de Siemens:
De Emtec U3 2Gb variant werkt probleemloos, wordt prima gevonden en ondersteunt zonder stroomloos maken modem.
Ik heb 6.2.29.2 alweer een tijdje, dankzij een telefoontje wegens een aantal problemen. Deze werkt echt perfect :) Kan nu tenminste gewoon een nieuw profiel aanmaken en assignen zonder dat de ST780 crashed _/-\o_
Uploaden werkt nu ook fatsoenlijk, waar vroeger de ST780 nog wel eens wilde crashen bij uploaden van files, werkt deze perfect.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:48
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 13:44:
[...]

maar als ik een kabel ga trekken zorgt dat dan ook niet voor singaal verlies? Is toch zo'n 30-40 meter(?)(3verdiepingen).
UTP CAT5 kabel heeft daar geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op zondag 30 september 2007 @ 13:52:
[...]

UTP CAT5 kabel heeft daar geen problemen mee.
in welke prijscatogorie moet ik dan ongever kijken? en is er wel heel veel verlies bij een 'normale' kabel? ik heb hier niet veel kennis over dus een beetje uitleg zou heel erg welkom zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:31:
[...]

in welke prijscatogorie moet ik dan ongever kijken? en is er wel heel veel verlies bij een 'normale' kabel? ik heb hier niet veel kennis over dus een beetje uitleg zou heel erg welkom zijn. :)
UTP CAT5 is de standaard netwerkkabel, prijs voor 20meter is volgens mij een euro of 12. Je kan deze kabel in elke standaard computerwinkel (mediamarkt bv) halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@FnF
Top om te horen, 't viel me ook al op dat een hoop problemen nu inderdaad echt verholpen lijken. We zullen het wel zien ;) , voorlopig houd ik het nog bij mn Siemens doos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Siemens geeft sowieso veel minder problemen dan de speedtouch. De speedtouch was ingebracht omdat deze beter zou zijn, maar dat is anders uitgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer KPN Exporiaboxen met een ISDN telefoonuitgang gaat leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 20:17:
Hoogst onwaarschijnlijk dat dat gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nooit. VOIP naar ISDN ? Gaat niet gebeuren. En het is ExpEriaBox met een E ipv O ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behoorlijk jammer. In mijn oude situatie had ik een DECT-centrale van siemens, met meerdere toestellen. Hierop had ik dus meerdere telefoonnummers, en aan de hand van het rinkeltje en de naam op het display van het toestel kon je zien op welk telefoonnummer je gebeld werd. Daarnaast kon je meerdere gesprekken gelijktijdig voeren.

Nu met de Experiabox + een analoge Siemens DECT-centrale kan dat allemaal niet meer. Alles naar één telefoonlijn, en maar één gesprek gelijktijdig. Back to the stone age basicly.

Tasslehoff, bedankt voor de correctie.

Technisch is het overigens wel mogelijk, van voip naar ISDN. Questie van de juiste aansturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Geqxon,
Je kunt met de Auerswald Analoog/ISDN converter van twee analoge lijnen weer een ISDN signaal maken, zodat je je huis-ISDN centrale kunt blijven gebruiken i.c.m. ExperiaBox.
Deze converter kost wèl ca € 160,-- ..
Bij mij werkt de combinatie Siemens EB - converter - Auerswald ETS 4308-I ISDN centrale perfect.
(Twee buitenlijnen, nummerherkenning etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:26:
@Geqxon,
Je kunt met de Auerswald Analoog/ISDN converter van twee analoge lijnen weer een ISDN signaal maken, zodat je je huis-ISDN centrale kunt blijven gebruiken i.c.m. ExperiaBox.
Deze converter kost wèl ca € 160,-- ..
Bij mij werkt de combinatie Siemens EB - converter - Auerswald ETS 4308-I ISDN centrale perfect.
(Twee buitenlijnen, nummerherkenning etc.)
Bedankt voor de tip. Even slikken, maar het is het waard. Ik heb inmiddels gevonden hoe ik een specifiek telefoonnummer naar een (fysieke) poort kan routen, dat gaat wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 21:17:
Behoorlijk jammer. In mijn oude situatie had ik een DECT-centrale van siemens, met meerdere toestellen. Hierop had ik dus meerdere telefoonnummers, en aan de hand van het rinkeltje en de naam op het display van het toestel kon je zien op welk telefoonnummer je gebeld werd. Daarnaast kon je meerdere gesprekken gelijktijdig voeren.

Nu met de Experiabox + een analoge Siemens DECT-centrale kan dat allemaal niet meer. Alles naar één telefoonlijn, en maar één gesprek gelijktijdig. Back to the stone age basicly.

Tasslehoff, bedankt voor de correctie.

Technisch is het overigens wel mogelijk, van voip naar ISDN. Questie van de juiste aansturing.
Uhm, je hebt bij IPB ook nummerweergave, je kan 4 telefoonnummers meenemen vanaf ISDN waarvan 2 gelijktijdig te gebruiken zijn, indien je 2 nummers hebt ingesteld kun je dus ook 2 gesprekken teggelijk voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 08:25:
[...]

Uhm, je hebt bij IPB ook nummerweergave, je kan 4 telefoonnummers meenemen vanaf ISDN waarvan 2 gelijktijdig te gebruiken zijn, indien je 2 nummers hebt ingesteld kun je dus ook 2 gesprekken teggelijk voeren.
Dat klopt, maar het loopt over één analoge lijn naar de DECT-centrale, waardoor de DECT-centrale het als één telefoonlijn en dus ook één telefoonnummer ziet. Waardoor op de telefoontoestellen dus niet te zien is vanaf welk telefoonnummer gebeld word (+bijbehorende ringtone), én zodat ik niet in kan stellen dat als ik met toestel zes iemand bel dat dit dan over telefoonnummer *36 moet en dat als ik met toestel vier iemand bel, dat dit dan over telefoonnummer *37 moet.

Daarnaast kan ik op het moment enkel één gesprek gelijktijdig voeren, omdat de DECT-centrale maar één analoge lijn ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:49
SCIxX schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 08:25:
[...]

En je kunt een basisstation achter je EB hangen, waaraan je een hele berg telefoons kunt koppelen.

edit: okee, da's wel waar. Maar ik denk dat het toch wel mogelijk moet zijn met de juiste apparatuur.

[ Voor 10% gewijzigd door GreatDictator op 01-10-2007 08:56 ]

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:54
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 21:17:

Als niet-IPB gebruiker (maar een alternatieve VoIP aanbieder; wél met Speedtouch 780) ben ik misschien een vreemde eend in de bijt, maar ik herken wel je probleem. Ik had ook een Gigaset ISDN basis met een aantal aangemelde toestellen. Ik heb het volgende gedaan: een Siemens S450 IP aageschaft en daar dan weer de SIP gegevens ingesteld. Die fungeert nu als DECT centrale met de aangemelde losse handsets. Vrijwel dezelfde functionaliteit als voorheen, en meer!

maar ik vraag me nu af of je de IPB gegevens wel kan instellen in een IP toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

Ruimzicht schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:50:
maar ik vraag me nu af of je de IPB gegevens wel kan instellen in een IP toestel?
Dat kon volgens mij alleen met een "persoonlijk nummer" (084) van KPN, niet met je geografische nummer,tenzij je de sip gegevens weet te achterhalen

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:36
Bij mensen met een Siemens EB staan de SIP-gegevens nog steeds open en bloot in de bron van http://192.168.2.1/advanced_sip_proxy_ext.stm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 10:40
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 13:44: [...] maar als ik een kabel ga trekken zorgt dat dan ook niet voor singaal verlies? Is toch zo'n 30-40 meter(?)(3verdiepingen).
UTP Cat 5e werkt prima tot 90 meter (met inachtneming van 10 meter extra voor patchting). Over zo'n afstand kun je prima op 100Mbit/s FD draaien.

Houd rekening met het krimpen van de RJ45 connectoren indien je een kabel zonder connectoren koopt. De volgorde is wit/oranje, oranje, wit/groen, blauw, wit/blauw, groen, wit/bruin, bruin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:20
Ik heb sinds kort een Nokia N95 en heb de sip instellingen op de N95 proberen in te geven. Maar heb slechts gedeeltelijk succes.
Voor de sip instellingen in N95 gebruik ik nu sip poort 102 van de EB, poort 120 kon ik niet op aanmelden. Resultaat is dat wanneer ik nu gebeld word op mijn regionaal nummer de N95 de oproep samen met mijn analoog toestel (op tel poort 1) registreerd en ik de oproep op zowel mijn N95 als op mijn analoog toestel kan beantwoorden. Intern bellen vanaf de N95 naar 101 (analoog toestel) werkt. Intern bellen vanaf analoog naar 102 (N95) werkt ook. Alleen uitgaand bellen vanaf de N95 naar een netnummmer werkt niet. Iemand een idee?

Met een softclient (x-lite) werkt dit allen wel.

huidige instellingen op de N95:
Profielnaam: 102
Dienstprofiel: IETF
Stndrdtoegangspunt: WLAN-vanmij
Openb.gebr.naam: sip:102@192.168.1.254 (ip-adres van de experiabox, ik gebruik een aangepaste)
Compressie gebruiken: Nee
Registratie: Altijd aan
Beveiliging gebruiken: Nee
Proxy-server
Proxy-serveradres: sip:192.168.1.254
Beveiligingsdomein: 192.168.1.254
Gebruikersnaam: 102
Wachtwoord: 102
Vrije routing toestaan: ja
Overdrachtstype: UDP
Poort: 5060
Registrar-server
Registrar-serveradres: sip:192.168.1.254
Beveiligingsdomein: 192.168.1.254
Gebruikersnaam: 102
Wachtwoord: 102
Overdrachtstype: UDP
Poort: 5060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik een USB webcam direct op de EB (siemens) aansluiten of moet ik dan een ip/netwerk cam kopen? Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:11:
Kan ik een USB webcam direct op de EB (siemens) aansluiten of moet ik dan een ip/netwerk cam kopen? Iemand ervaring?
Vraag me eigenlijk eerst af waarom je dit uberhaupt zou willen, daarnaast is het bij USB apparaten op EB's altijd uitproberen, als het werkt is het fijn, als het niet werkt is het jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens. Op mijn Thomson ga ik naar "Home > Thuisnetwerk > Interfaces > LocalNetwork", en wil ik graag deze data bewerken (het IP-Adres van de router op .1 zetten). Iemand misschien tips hoe ik dit kan doen? Volgens de manual moet hier een "Configureren" knop op zitten, maar unlike elk ander menu kan ik deze helaas niet vinden. Moet ik mij soms dubbel authenticaten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 17:12:
Trouwens. Op mijn Thomson ga ik naar "Home > Thuisnetwerk > Interfaces > LocalNetwork", en wil ik graag deze data bewerken (het IP-Adres van de router op .1 zetten). Iemand misschien tips hoe ik dit kan doen? Volgens de manual moet hier een "Configureren" knop op zitten, maar unlike elk ander menu kan ik deze helaas niet vinden. Moet ik mij soms dubbel authenticaten? :)
Is niet mogelijk zo ver ik weet.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nog een snelheidsverhoging te verwachten van KPN. Langzamerhand is de snelheid, prijs, kwantiteits verhouding t.o.v. de andere providers flink minder aan het worden.
Eerlijk gezegd zit ik aan een overstap te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:20
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 08:31:
[...]

Dat klopt, maar het loopt over één analoge lijn naar de DECT-centrale, waardoor de DECT-centrale het als één telefoonlijn en dus ook één telefoonnummer ziet. Waardoor op de telefoontoestellen dus niet te zien is vanaf welk telefoonnummer gebeld word (+bijbehorende ringtone), én zodat ik niet in kan stellen dat als ik met toestel zes iemand bel dat dit dan over telefoonnummer *36 moet en dat als ik met toestel vier iemand bel, dat dit dan over telefoonnummer *37 moet.

Daarnaast kan ik op het moment enkel één gesprek gelijktijdig voeren, omdat de DECT-centrale maar één analoge lijn ziet.
Je kunt het tweede nummer toch gewoon op poort 2 van de experiabox zetten en dan van poort 2 nog een lijn naar die dect centrale leggen. ik zien niet wat daar het probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:36
Matrix schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:08:
Je kunt het tweede nummer toch gewoon op poort 2 van de experiabox zetten en dan van poort 2 nog een lijn naar die dect centrale leggen. ik zien niet wat daar het probleem is
Het probleem is dat die dect centrale maar 1 ingang heeft en dus maar 1 gesprek tegelijkertijd kan voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Jan-E schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 12:02:
[...]
Het probleem is dat die dect centrale maar 1 ingang heeft en dus maar 1 gesprek tegelijkertijd kan voeren.
Koop je er nog 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich wel een goede, maar kan ik mijn handsets dan wel op twee basisstations aanmelden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:30

vr6-only

Blub Blub

Als je een toestel koopt met GAP ondersteuning wel ja, anders niet.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vr6-only schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 02:59:
Als je een toestel koopt met GAP ondersteuning wel ja, anders niet.
Eh, dat slaat nergens op :) Het vergroot hoogstens de kans dat het basisstation compatibel is met het toestel. Bij Siemens-toestellen kan je vaak meerdere basisstations tegelijk ingeven, maar het toestel kan niet tegelijkertijd op meerdere basisstations daadwerkelijk aangemeld zijn.

Momenteel gebruik ik een Siemens S450IP-basisstation op account 105 van mijn Siemens Experia Box en kan daarmee 2 gesprekken tegelijk voeren via KPN met één basisstation, zoals onze oude ISDN-situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Oi tweakers, ik heb sinds een poos ook ipb en alles loopt goed en lekker echter hebben wij de laatste dagen veel last van het punt dat we gebeld worden door 000000000 (onbekend) en dat niemand dan wat zegt en ophangt. Zijn die gewoon personenen die dit doen of kan dit ook door een fout ofzo komen? Het gebeurt wel heel vaak en ik zal niemand weten die zo grappig probeert te zijn.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Daywalk3r schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 13:20:
Oi tweakers, ik heb sinds een poos ook ipb en alles loopt goed en lekker echter hebben wij de laatste dagen veel last van het punt dat we gebeld worden door 000000000 (onbekend) en dat niemand dan wat zegt en ophangt. Zijn die gewoon personenen die dit doen of kan dit ook door een fout ofzo komen? Het gebeurt wel heel vaak en ik zal niemand weten die zo grappig probeert te zijn.
Probeer je box te resetten en kijk of het helpt. Ook wordt geadviseerd je af te melden voor telemarketing via http://www.infofilter.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder is het handig om storingsbronnen als DECT basisstations en zwaardere trafo's (denk aan deurbeltransformator, halogeentrafo etc) uit de buurt van de EB te houden, met name de Siemens (de zilverkleurige EB) wil daar nog wel eens van over zijn nekje is mijn ervaring helaas. De SpeedTouch (dus de zwarte EB) is wat minder gevoelig voor "spooktelefoontjes" welke door genoemde apparaten getriggerd worden :S maar heeft weer andere nukken.
Mocht het na resetten nog niet opgelost zijn en je hebt een draadloze telefoon in gebruik, deze even stroomloos maken (basisstation en handset (batterij eruit)) wil ook wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 08:03:
Verder is het handig om storingsbronnen als DECT basisstations en zwaardere trafo's (denk aan deurbeltransformator, halogeentrafo etc) uit de buurt van de EB te houden, met name de Siemens (de zilverkleurige EB) wil daar nog wel eens van over zijn nekje is mijn ervaring helaas. De SpeedTouch (dus de zwarte EB) is wat minder gevoelig voor "spooktelefoontjes" welke door genoemde apparaten getriggerd worden :S maar heeft weer andere nukken.
Mocht het na resetten nog niet opgelost zijn en je hebt een draadloze telefoon in gebruik, deze even stroomloos maken (basisstation en handset (batterij eruit)) wil ook wel eens helpen.
Ook wij hebben de laatste tijd veel last van spooktelefoontjes...
Siemens box is al gereset, maar het heeft niet geholpen.
Zeer vreemd, want afgelopen half jaar hebben we hier geen problemen mee gehad en er is niets in de configuratie gewijzigd...
Zal van de week de HD maar weer eens bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
De HD kan er ook niet zo heel veel mee. Dit soort spooktelefoontjes worden veroorzaakt door ruis op de lijn; er komt ergens een signaal op de kabel te zitten dat er niet thuis hoort. Meestal is er dan ergens een kabel stuk, of een kapotte splitter, of is er interferentie van buiten (zoals Tasslehoff al zei).

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Nog een vraag van mijn kant.. Ik vraag veel maar jullie helpen mij altijd goed dus ik ga vrolijk vragen stellen ;)

Ik ben nieuw met nieuwsgroepen en nu las ik dit in de OP

Verder wordt het aantal verbindingen beperkt tot 2, en de downloadsnelheid tot 80kb/s

waarom is dat? en waarom haalt hij bij mij dan 2 x 80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:48
Daywalk3r schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:40:
Nog een vraag van mijn kant.. Ik vraag veel maar jullie helpen mij altijd goed dus ik ga vrolijk vragen stellen ;)

Ik ben nieuw met nieuwsgroepen en nu las ik dit in de OP

Verder wordt het aantal verbindingen beperkt tot 2, en de downloadsnelheid tot 80kb/s

waarom is dat? en waarom haalt hij bij mij dan 2 x 80?
80 kb/s per verbinding, vandaar dat je rond de 160 haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

NHJ BV schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 18:27:
De HD kan er ook niet zo heel veel mee. Dit soort spooktelefoontjes worden veroorzaakt door ruis op de lijn; er komt ergens een signaal op de kabel te zitten dat er niet thuis hoort. Meestal is er dan ergens een kabel stuk, of een kapotte splitter, of is er interferentie van buiten (zoals Tasslehoff al zei).
Kabel is heel en er zit geen splitter tussen...
Er is sinds de installatie niets veranderd...
Dan zou het dus openbaar moeten zitten zou je zeggen of een bug in de Siemens EB...
Als meer mensen dit hebben en niemand meldt het dan zal ook niemand bij de HD het te weten komen om e.v.t. de 2e lijns in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
R2L schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:30:
[...]

Kabel is heel en er zit geen splitter tussen...
Er is sinds de installatie niets veranderd...
Dan zou het dus openbaar moeten zitten zou je zeggen of een bug in de Siemens EB...
Als meer mensen dit hebben en niemand meldt het dan zal ook niemand bij de HD het te weten komen om e.v.t. de 2e lijns in te schakelen.
Als ik het me goed herinner was de lopende instructie, toen ik er nog werkte, dat de 2e lijn er ook niks mee kon. Zijn er nog KPNers hier die dit kunnen bevestigen?

Ik geloof dat het resetten van je telefoon (stekker eruit, wachten, stekker erin) ook nog wel eens helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het terugdraaien. Ik heb het aangeschaft om kosten te besparen en voor het gebruiksgemak, en beide mis ik.

Ik heb elke avond wel een paar keer dat de verbinding eruit ligt (voorheen: eens in de drie jaar), dat ik dus niet het internet op kan noch kan bellen (zelfs geen 112 !!). Daarnaast mis ik dus de gescheiden lijnen op de telefooncentrale, en moet er weer een hoop gekocht worden omdat voor elkaar te krijgen (nogmaals: ik ben overgestapt om kosten te besparen en voor het gemak). Daarnaast hoor ik als ik het tweede telefoonnummer bel regelmatig de faxmachine, wat ook niet is zoals het hoort. Bereikbaar ben ik in principe niet, het is altijd wel iets dat mis gaat.

Al 20 jaar probleemloos telefonie van KPN (nooit eruit gelegen) en al 6 jaar probleemloos ADSL van KPN (eens in de drie jaar ligt het eruit), en daar ga ik weer naar terug. Om vervolgens een SIP-server te plaatsen (linux-based) met een fallback op de fysieke lijn zodat ik altijd bereikbaar ben, en ik de instellingen beter kan configureren.

Nu maar hopen dat Planet Internet mee wilt helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

3ssen schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:50:
[...]

80 kb/s per verbinding, vandaar dat je rond de 160 haalt.
Waarom houden ze daar zoveel op in dan?
En is dat alleen bij de nieuwsgroepen van KPN of is dat van de lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daywalk3r schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:12:
[...]

Waarom houden ze daar zoveel op in dan?
En is dat alleen bij de nieuwsgroepen van KPN of is dat van de lijn?
De nova server? Die doet 100kb/s per lijntje, maximaal 3 lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux4092
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-03 09:24
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:01:

Al 20 jaar probleemloos telefonie van KPN (nooit eruit gelegen) en al 6 jaar probleemloos ADSL van KPN (eens in de drie jaar ligt het eruit), en daar ga ik weer naar terug. Om vervolgens een SIP-server te plaatsen (linux-based) met een fallback op de fysieke lijn zodat ik altijd bereikbaar ben, en ik de instellingen beter kan configureren.

Nu maar hopen dat Planet Internet mee wilt helpen. :)
Ben benieuwd wat ze je in rekening gaan brengen....
(overigens, de klassieke lijn gaat er over een aantal jaar zo wie zo uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pollux4092 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:59:
[...]

Ben benieuwd wat ze je in rekening gaan brengen....
(overigens, de klassieke lijn gaat er over een aantal jaar zo wie zo uit)
De klassieke lijn eruit? Is dat niet een tikkie gevaarlijk? Hoe gaan wij dan de politie bellen als de stroom eruit ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 19:03
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:04:
[...]

De klassieke lijn eruit? Is dat niet een tikkie gevaarlijk? Hoe gaan wij dan de politie bellen als de stroom eruit ligt?
Tsja als je een analoge lijn of ISDN hebt en je beschikt alleen over een DECT telefoon zoals heel veel mensen dan kan je bij stroomuitval zowiezo niet bellen.
Het argument aangaande stroomuitval is wel juist, maar in de praktijk is het al jaren zo dat hele volkstammen niet kunnen bellen bij stroomuitval, ook zonder IPB.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

golfdiesel schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:11:
[...]

Tsja als je een analoge lijn of ISDN hebt en je beschikt alleen over een DECT telefoon zoals heel veel mensen dan kan je bij stroomuitval zowiezo niet bellen.
Het argument aangaande stroomuitval is wel juist, maar in de praktijk is het al jaren zo dat hele volkstammen niet kunnen bellen bij stroomuitval, ook zonder IPB.
Daarom heb ik voor een paar euro een oud analoog toestel staan, zodat ik alsnog over de analoge faxlijn naar buiten kan bellen. VOIP is een mooi concept, maar zonder een fallback ben je nergens. Het is, in vergelijking met een klassieke lijn, nog te gecompliceerd (met daarbij het risico dat het fout gaat) om hier onze noodomroepen op te plegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux4092
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-03 09:24
golfdiesel schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:11:
[...]

Ik had hier nog een ongebruikte UPS staan, daar hangt mijn EB nu achter. Ben benieuwd of ik bij een eventuele stroomstoring nog kan bellen. (Heb het nog niet uit kunnen proberen).

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

Totaalgeflipt

De enige echte

Zolang de modem na die stroom storing weer goed opstart is het geen enkel probleem. Maar 'tijdens' de stroom storing zou je dan niet kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Laatst online: 10-09 19:03
Ik heb ook 6.2.29.2 zie ik.
Ik begon al te schelden omdat alle IP adressen ineens veranderd waren (PC, SAT ontvanger, telefoon)
Ik had duidelijk aangevinkt dat ie altijd dezelfde IP adressen aan een bepaald apparaat moest toewijzen... Dat is dus uitgezet bij de upgrade...

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brum
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-09 16:40
Ik kom ergens niet uit en ik hoop dat dit het juiste topic is om het eens aan jullie te vragen.
Ik heb sinds gisteren een Canon LBP3300 Laserprinter. Nu wil ik die als netwerkprinter via de Experiabox gebruiken, maar ik krijg het niet aan de praat. Ik had voorheen een Canon i950 eraan hangen en die werkte wel. Wel na veel geklooi (ik gebruik Vista).

Ik heb qua poortinstellingen ongeveer alles geprobeerd wat ik kan bedenken (bidirectional aan/uit, RAW, LPR:LPT1), maar hij doet niets. Nu kan het natuurlijk een instelling zijn, maar ik ben langzamerhand bang dat het de software van de Canon CAPT driver is, die persé eerst wil communiceren met de printer voordat ie iets doet (en dat werkt met die een-richting USB poort op de Experiabox natuurlijk niet). Hebben jullie nog suggesties van wat ik kan proberen? Thnx!

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:15:
[...]

Daarom heb ik voor een paar euro een oud analoog toestel staan, zodat ik alsnog over de analoge faxlijn naar buiten kan bellen. VOIP is een mooi concept, maar zonder een fallback ben je nergens. Het is, in vergelijking met een klassieke lijn, nog te gecompliceerd (met daarbij het risico dat het fout gaat) om hier onze noodomroepen op te plegen. :)
Mobiel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynacomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 17:12
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 20:17:
Denk niet dat die er voor het consumentensegement ooit gaan komen, ISDN was voor het zakelijke segment bedoeld, en is voor de opkomt van ADSL een tijdje gebruikt als een veredelde extra internet lijn, dat blijkt ook wel als je ziet dat de meeste mensen er gewoon weer een quattrovox op hebben aangesloten met maar een toestel erop.

Er bestaat wel zakelijk IPB waar je zelft tot 4 ISDN aansluitingen op het IPB kastje kwijt kunt. Zie http://www.kpn.com/kpn/show/id=1260647 Hiermee kun je gewoon je ISDN gebeuren blijven gebruiken.

I'm the operator with my pocket calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Is het mogelijk om de PC aan te sluiten met een usb kabel op de experiabox, of is die usb aansluiting alleen voor randapparatuur? PC van mijn zusje heeft geen ethernet aansluiting en ik sluit het liever bedraad aan, dan is de kans op storingen minder (en hoef ik geen helpdesk te spelen O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

superjohn schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 08:15:
Is het mogelijk om de PC aan te sluiten met een usb kabel op de experiabox, of is die usb aansluiting alleen voor randapparatuur? PC van mijn zusje heeft geen ethernet aansluiting en ik sluit het liever bedraad aan, dan is de kans op storingen minder (en hoef ik geen helpdesk te spelen O-) )
De speedtouch zou volgens mij nog kunnen, de siemens zeker niet. Je zou evt usb naar eth verloopje kunnen halen (20e ongeveer), maar gewoon een netwerkkaartje van 10e inbouwen zou nog beter zijn

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:39
Bij de speedtouch werkt dat. Heb het gedaan met een ubuntu distro op een laptop waarvan de ethernet kaart kapot was, en ik software nodig had voor het installeren van de wlan kaart. Was daarop iig plug and play.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Ik heb het hier met een ST716 (lijkt wel wat op de ST780) gedaan. Met enige moeite was dat aan de praat te krijgen. Het grootste probleem zal het vinden van de juiste drivers voor Windows worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:12
geloof dat we Internet plus bellen moeten opzeggen en naar KPN dochter telfort gaan.

Scheelt een boel geld en dan krijgen we tenmisnet de snelheid die normaal is in internet en bellen land.

KPN biedt via Telfort nu ook adsl- en voip-abonnement aan

Donderdag 11 oktober 2007, 12:15 - KPN biedt via dochteronderneming Telfort nu ook vast internet aan. Hierdoor dreigen de merknamen Tiscali en 12Move te verdwijnen.
eKudos MSN Reporter NUjij.nl 12 reacties Door Edwin Feldmann

Op de Telfort-site wordt een 20 Mbps adsl-verbinding aangeboden voor 19,95 euro per maand. Het internetabonnement kan ook worden gecombineerd met een vast telefoonabonnement. "Met het aanbod richt Telfort zich op de prijsbewuste consument die behoefte heeft aan duidelijkheid", zo laat het bedrijf weten.

Over het adsl-aanbod van Telfort werd al enige dagen op internetfora zoals Telecomvergelijker.nl gespeculeerd. De domeinnaam Telfortadsl.nl is in juni door KPN vastgelegd. Dit geldt ook voor het domeinnaam Telforttv.nl.

Volgens nog onbevestigde berichten betekent de komst van 'Telfort Internet' dat de merknamen 12Move en Tiscali zullen verdwijnen. Speedlinq, een provider die KPN in april 2006 overnam, blijft gewoon onder eigen vlag opereren. "Alle adsl-abonnementen van Speedlinq zijn en blijven gewoon te koop, maar alleen digitaal. Dit is per 1 oktober van kracht geworden", schrijft één van de mensen op Telecomvergelijker.nl.

KPN nam in september de Nederlandse activiteiten van Tiscali over voor 255 miljoen euro. De overname werd in mei door de Nederlandse Mededingingsautoriteit goedgekeurd. [eind]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 08:09

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

Of KPN gaat nu ook de snelheid van IPB verhogen, of de prijzen gaan naar beneden?!
Dan blijf ik voor iets meer per maand liever bij Planet.
Verschil is echter wel groot.
Het gaat toch over hetzelfde KPN netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Heb net IPB aangelegd bij iemand en uitbellen gaat prima, abonnement is geactiveerd.
Echter gaat iets verkeerd bij inbellen. Bij mij gaat het gewoon over, maar telefoon bij diegene thuis gaat niet over.

Heb splitter al vervangen, maar daar lag het niet aan. Ben vergeten te controleren of ik wel kiestoon had als ik telefoon rechtstreeks op IS/RA aansluit, shit he, kom ik net pas op |:( |:( |:(. Indien ja, dan ligt het aan de EB. Deze is trouwens ook gereset (koude start).

[ Voor 9% gewijzigd door vr6-only op 11-10-2007 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

nmolenbeek schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:35:
geloof dat we Internet plus bellen moeten opzeggen en naar KPN dochter telfort gaan.
Scheelt een boel geld en dan krijgen we tenmisnet de snelheid die normaal is in internet en bellen land.
KPN biedt via Telfort nu ook adsl- en voip-abonnement aan
Op de Telfort-site wordt een 20 Mbps adsl-verbinding aangeboden voor 19,95 euro per maand. Het internetabonnement kan ook worden gecombineerd met een vast telefoonabonnement. "Met het aanbod richt Telfort zich op de prijsbewuste consument die behoefte heeft aan duidelijkheid", zo laat het bedrijf weten.
Hmm, en niet eens speedtouches als modem, maar zyxel's , lees trouwens nergens iets over het gebruik van eigen modem's, maar dat zal wel mogelijk zijn lijkt me. Mijn max snelheid word op 8mbit geschat, dan blijf ik nog wel even @ 6mbit xs4all voor 39,95

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:20

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

vr6-only schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 19:48:
Heb net IPB aangelegd bij iemand en uitbellen gaat prima, abonnement is geactiveerd.
Echter gaat iets verkeerd bij inbellen. Bij mij gaat het gewoon over, maar telefoon bij diegene thuis gaat niet over.

Heb splitter al vervangen, maar daar lag het niet aan. Ben vergeten te controleren of ik wel kiestoon had als ik telefoon rechtstreeks op IS/RA aansluit, shit he, kom ik net pas op |:( |:( |:(. Indien ja, dan ligt het aan de EB. Deze is trouwens ook gereset (koude start).
Ben je niet toevallig vergeten vanaf de splitter een extra snoertje naar de line ingang van de EB te leggen. Dus niet de adsl poort van de EB maar de phone/line ingang vanaf de phone uitgang van de splitter. Er moeten dus 2 snoertjes vanaf de splitter naar de EB lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Hurricane schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:26:
[...]

Ben je niet toevallig vergeten vanaf de splitter een extra snoertje naar de line ingang van de EB te leggen. Dus niet de adsl poort van de EB maar de phone/line ingang vanaf de phone uitgang van de splitter. Er moeten dus 2 snoertjes vanaf de splitter naar de EB lopen.
Ligt sowieso niet aan de EB. Je kan uitbellen dus een kiestoon doet er ook niet toe. De inkomende telefonie komt nog via de analoge lijn, het kan zijn dat deze al weg is voordat je geporteerd bent (gebeurt soms), dan kun je helaas de eerste 10dagen na het activatienummer niet bellen. Zoals gezegd moet je idd ook checken of de kabel PSTN--->PSTN wel aangesloten staat.
Als deze erin zit en het werkt nog niet is het afwachten totdat de portering voltooid is, dan zal ook de inkomende telefonie digitaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Laatst online: 17:49
Erpeet schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 17:22:
Of KPN gaat nu ook de snelheid van IPB verhogen, of de prijzen gaan naar beneden?!
Dan blijf ik voor iets meer per maand liever bij Planet.
Verschil is echter wel groot.
Het gaat toch over hetzelfde KPN netwerk?
Nou ik hoop dat ze 1 van 2 gaan doen of alle 2 :)
Op deze manier loopt IPB wel heel erg achter de feiten aan en raken ze een hoop klanten kwijt aan Alice, Telfort en andere soortgelijke aanbieders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
KPN is nooit de snelste, of de goedkoopste. Klanten vertrouwen KPN, of dit nou goed of niet is. En de binnenkomende klantenstroom blijft erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Hurricane schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:26:
[...]

Nee, het is verder wel goed aangesloten. Maar ik had geen kiestoon als ik rechtstreeks op het IS/RA punt ging zitten met een telefoon. NACAP heeft weer eens een potje van gemaakt.

Dag erna ben ik zelf erachteraan gegaan en het bleek inderdaad dat in de centrale een kabel eruit was getrokken wat pas na 2 weken moet gebeuren. Kabeltje weer getrokken en alles is weer in orde.

voor geïnteresseerden, zo ziet een hoofdverdeler uit. Hier komen diensten binnen en worden vervolgens doorgezet naar de klant.

Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/2900/minidsc00124ll6.th.jpg

PSTN/ISDN Horizontale kant>Verticale SIP kant
Horizontale SIP kant>Verticale HVD kant (draadjes naar klant toe)

Bij diegene was dus het eerste regeltje niet meer van toepassing en als het nummer niet geporteerd is, dan heb je geen kiestoon meer.

[ Voor 28% gewijzigd door vr6-only op 13-10-2007 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quo_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-08 11:13
Ik wil die paar tientjes besparing met IPB nu ook wel eens incasseren en omdat het lijkt dat de ergste kinderziektes overwonnen zijn heb ik me deze week aangemeld.

Op dit moment heb ik ISDN als overblijfsel uit de modemtijd (128kbps was beter dan 56kbps) en ADSL direct, beide van kpn. Misschien niet het allergoedkoopste maar prima kwaliteit en nooit gezeur.

Het installatiepakket komt over een paar weken maar als voorbereiding heb ik al vast wat handleidingen gedownload. De eerste teleurstelling was er al vrij snel: nog steeds een splitter, de NT-1 en een huiscentrale nodig. Ik was juist van plan om die rommel lekker op te ruimen om een weer enigszins toonbare meterkast te krijgen.
Maarrrrrr......
In de handleiding lees ik ook:
"Als na enkele dagen het groene lampje op het NT1- kastje niet meer brandt, betekent dat InternetPlusbellen definitief geleverd is. Vanaf dat moment kun je de stekker van het NT1-kastje en de huiscentrale uit het stopcontact halen om onnodig stroom- verbruik te voorkomen. Je hebt het NT1-kastje en de ISDN-huiscentrale vanaf dat moment niet meer nodig, omdat je gebruikmaakt van InternetPlusBellen."

Betekent dit dat je net zo goed die hele handel er tussen uit kunt halen?
Heeft er iemand ervaring met overstap van ISDN &ADSL naar IPB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

@quo_ : de hele isdn handel zul je er in eerste instantie tussen moeten laten zitten, tenzij je er geen probleem mee hebt om de eerste 8 tot 10 dagen telefonisch niet bereikbaar te zijn. Na deze periode is de portering helemaal rond en kun je inderdaad de hele bende ertussenuit halen.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet

Erpeet

Dat kan pas als je geporteerd bent, duurt ongeveer 7 dagen na het aansluiten.
Dan kan de splitter er tussen uit, en ook de extra kabel vanaf het NT1 kastje naar de experiabox kan eruit.
Eerder niet want de binnenkomende telefoontjes gaan eerst nog via het oude systeem.
Uitbellen gaat direct al via de experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quo_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-08 11:13
Foamy schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:50:
@quo_ : de hele isdn handel zul je er in eerste instantie tussen moeten laten zitten, tenzij je er geen probleem mee hebt om de eerste 8 tot 10 dagen telefonisch niet bereikbaar te zijn. Na deze periode is de portering helemaal rond en kun je inderdaad de hele bende ertussenuit halen.
Erpeet schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 23:58:
Dat kan pas als je geporteerd bent, duurt ongeveer 7 dagen na het aansluiten.
Dan kan de splitter er tussen uit, en ook de extra kabel vanaf het NT1 kastje naar de experiabox kan eruit.
Eerder niet want de binnenkomende telefoontjes gaan eerst nog via het oude systeem.
Uitbellen gaat direct al via de experiabox.
Nou zijn al twee stellige antwoorden binnen een kwartier :) Thx.
Ik ga bij het monteren van de nieuwe spullen dus geen moeite doen om het oude te fatsoeneren want dat gaat er tussenuit zodra het kan.
Wel een beetje gek dat ze dat niet vermelden in de handleidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet

Erpeet

SCIxX schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:08:
KPN is nooit de snelste, of de goedkoopste. Klanten vertrouwen KPN, of dit nou goed of niet is. En de binnenkomende klantenstroom blijft erg hoog.
Is dat zo?
Als je ziet hoe snel de" Alice" en "Telfort" topics lopen zou je denken dat het daar ook storm loopt.
Trouwens Telfort is nu KPN, loopt volgens mij over hetzelfde netwerk.
Zou denken dat er nu wel weer eens iets extra's aan snelheid bij kan komen.
Sinds december 2005 niet meer verhoogd!
En dan heb ik het nog niet eens over de prijs.
Kwaliteit kost natuurlijk ook wat, maar voor de 59 Euro Planet IPB comfort kan ik 3 Telfort abbo's afsluiten.
Die dan ook nog 3 keer sneller zijn, volgens de postcodecheck.
Heb ik er ook nog gratis bellen bij, kost bij Planet nog eens 10 Euro extra.
Maarja, mijn contract loopt nog tot maart, en overstappen gaat ook niet altijd vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik er uit begrepen had, is dat Telfort via Tiscali gaat, en daar waar dat nog niet kan via KPN? Een beetje zoals Telfort dat vroeger met Vodafone deed, daar waar ze geen bereik hadden kon je via de Vodafone masten bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

vr6-only schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:48:
[...]

Nee, het is verder wel goed aangesloten. Maar ik had geen kiestoon als ik rechtstreeks op het IS/RA punt ging zitten met een telefoon. NACAP heeft weer eens een potje van gemaakt.

Dag erna ben ik zelf erachteraan gegaan en het bleek inderdaad dat in de centrale een kabel eruit was getrokken wat pas na 2 weken moet gebeuren. Kabeltje weer getrokken en alles is weer in orde.

voor geïnteresseerden, zo ziet een hoofdverdeler uit. Hier komen diensten binnen en worden vervolgens doorgezet naar de klant.

[afbeelding]

PSTN/ISDN Horizontale kant>Verticale SIP kant
Horizontale SIP kant>Verticale HVD kant (draadjes naar klant toe)

Bij diegene was dus het eerste regeltje niet meer van toepassing en als het nummer niet geporteerd is, dan heb je geen kiestoon meer.
Dat zijn een boel kruisdraden :+
En dan zeuren over een paar meter kabel thuis ivm invloeden :P
Aan de achterzijde van die LSA stroken is het ook een bende :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
svijf schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 01:13:
[...]

Dat zijn een boel kruisdraden :+
En dan zeuren over een paar meter kabel thuis ivm invloeden :P
Aan de achterzijde van die LSA stroken is het ook een bende :X
Kabel thuis iets verlengen kan helemaal geen kwaad.

Maar als 99 uit de 100 mensen het verprutsen en er storing mee veroorzaken raad een ISP/telco het natuurlijk stellig af om het te doen. En bij een storing is dat het eerste waar men zo'n beetje naar vraagt en meldt dat je modem direct bij je ISRA aangesloten moet zijn :x

Goed verlengen is niet een groot probleem meestal, maar doe het wel goed wat vele niet lukt helaas.

En daarbij zijn er thuis binnenshuis veel meer invloeden op de kabel natuurlijk. In deen centrale staan bij de HVD geen HiFi speakers, geen huisdieren/knaagdieren en kabels worden niet met krammetjes weg gewerkt omdat ze uit het zicht moeten etc.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
quo_ schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 00:05:
[...]

[...]

Nou zijn al twee stellige antwoorden binnen een kwartier :) Thx.
Ik ga bij het monteren van de nieuwe spullen dus geen moeite doen om het oude te fatsoeneren want dat gaat er tussenuit zodra het kan.
Wel een beetje gek dat ze dat niet vermelden in de handleidingen.
In 90% + van de gevallen is het geen enkel probleem om die extra zooi er tussen te laten zitten, en de meeste mensen hebben geen ISDN, dus daar gaat het enkel om een splitter en een kabeltje. KPN wil niet het risico lopen dat mensen de boel te vroeg weghalen, of de verkeerde kabel lostrekken ofzo, waarna ze weer met de helpdesk moeten bellen. If it ain't broken, don't fix it zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Erpeet schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 00:10:
[...]

Is dat zo?
Als je ziet hoe snel de" Alice" en "Telfort" topics lopen zou je denken dat het daar ook storm loopt.
Trouwens Telfort is nu KPN, loopt volgens mij over hetzelfde netwerk.
Zou denken dat er nu wel weer eens iets extra's aan snelheid bij kan komen.
Sinds december 2005 niet meer verhoogd!
En dan heb ik het nog niet eens over de prijs.
Kwaliteit kost natuurlijk ook wat, maar voor de 59 Euro Planet IPB comfort kan ik 3 Telfort abbo's afsluiten.
Die dan ook nog 3 keer sneller zijn, volgens de postcodecheck.
Heb ik er ook nog gratis bellen bij, kost bij Planet nog eens 10 Euro extra.
Maarja, mijn contract loopt nog tot maart, en overstappen gaat ook niet altijd vloeiend.
Mijn contract loopt nog tot mei maar volgens deze site van kpn gelden de nieuwe voorwaarden per 1 augustus 2007 ook voor de mensen die van ISP willen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet

Erpeet

Dennis-L schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 11:25:
[...]

Mijn contract loopt nog tot mei maar volgens deze site van kpn gelden de nieuwe voorwaarden per 1 augustus 2007 ook voor de mensen die van ISP willen veranderen.
Ik zou er niet al te zeker van zijn.
Wat daar op de site staat kan je op meerdere manieren opvatten.
Dit staat er n.l. ook :

Let op!
Heeft u een contract afgesloten voor 1 augustus 2007, dan behoudt KPN zich het recht voor u te houden aan de Algemene Voorwaarden waarmee u akkoord bent gegaan.

Dat geldt dus waarschijnlijk voor ons.

En verder staat er:

De nieuwe Algemene Voorwaarden gelden ook voor:

Klanten die tegen het einde van hun huidige contract overstappen naar een ander product
(bij voorbeeld van ADSL naar InternetPlusBellen)
Klanten die van ISP veranderen

En bij klanten die van isp veranderen kunnen ze ook bedoelen, dat de nieuwe voorwaarden gelden voor nieuwe klanten die overstappen vanaf een andere ISP naar KPN.
Erg vaag allemaal.
Kijk dus uit.
Straks zit je tot mei met dubbele kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Erpeet schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:38:
[...]

Ik zou er niet al te zeker van zijn.
Wat daar op de site staat kan je op meerdere manieren opvatten.
Dit staat er n.l. ook :

Let op!
Heeft u een contract afgesloten voor 1 augustus 2007, dan behoudt KPN zich het recht voor u te houden aan de Algemene Voorwaarden waarmee u akkoord bent gegaan.

Dat geldt dus waarschijnlijk voor ons.

En verder staat er:

De nieuwe Algemene Voorwaarden gelden ook voor:

Klanten die tegen het einde van hun huidige contract overstappen naar een ander product
(bij voorbeeld van ADSL naar InternetPlusBellen)
Klanten die van ISP veranderen

En bij klanten die van isp veranderen kunnen ze ook bedoelen, dat de nieuwe voorwaarden gelden voor nieuwe klanten die overstappen vanaf een andere ISP naar KPN.
Erg vaag allemaal.
Kijk dus uit.
Straks zit je tot mei met dubbele kosten.
Klopt maar als je overstapt vanaf een andere ISP naar KPN dan heb je sowieso al de nieuwe voorwaarden dus dan zal die laatste zin een beetje dubbel zijn ;)
Maar ik zie het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet

Erpeet

De discussie begint zich uit te breiden.

Prijsstuntende Telfort wekt verbazing

http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2170711

Zijn we dus niet de enige die zich verbazen over het huidige prijs-snelheidsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Erpeet schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 00:48:
De discussie begint zich uit te breiden.

Prijsstuntende Telfort wekt verbazing

http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2170711

Zijn we dus niet de enige die zich verbazen over het huidige prijs-snelheidsverschil.
Dat is KPN Wholesale. Eigenlijk niet vergelijkbaar. Service is anders, aanspreekpunt is anders e.d.
Je kunt als provider een stukje bandbreedte huren van KPN Wholesale, om zo diensten te leveren aan klanten.
KPN is daar redelijk laat ermee begonnen vergeleken met Babyxl en BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na alle topic delen te hebben doorgelezen naar een zelfde probleem als ik heb, post hier ik mijn probleem.

Thuis hebben we al voor een lange tijd het KPN plusbellen abbonement, maar we hebben regelmatig problemen. Bij ons valt na meer dan 13 minuten bellen de telefoonlijn gewoon dood totdat je de telefoon ophangt, dan kan er weer gewoon gebelt worden. Het is raar maar het blijkt zelfs uit zelf bijgehouden gesprekken waar dit gebeurt het meestal gesprekken zijn met mensen die een draadlose telefoon hebben of mobiel bellen.

Wij hebben hiervoor kpn gebelt en die vroegen hoe wij alles hadden aangesloten in huis. Een ding wat voor problemen kon veroorzaken was een kabel waarin de lijn naar de box en de telefoonlijn uit de box in tegengestelde richting liepen, het mocht niet in 1 kabel zitten en daarom hebben we maar een 2de kabel getrokken. Vraag me niet waarom het allemaal door 1 kabel ging, maar mijn pa scheen het gevraagt te hebben bij een pc zaakje en dit zou geen probleem zijn. Maar ok na het trekken van de 2de kabel valt nog steeds regelmatig telefoongesprekken na 13 minuten bellen dood.

Een 2de probleem die wij ondervinden is dat elke maandag stipt de internet verbinding gedeeltelijk dood ligt. Daarbij kunnen we gewoon nog internet radios ontvangen via winamp (bookmarks) en ventrilo of teamspeak gebruiken, maar de ping functie in de command scherm en pagina's in internet browsers geven geen resultaten meer en geven fouten aan of de internet verbinding eruit ligt. Daarnaast de 3de pc in onze bijkeuken ondervind echter totaal geen problemen, daar kan gewoon alles mee gedaan worden, het vreemde is dat vanuit de experiabox alle lijnen naar de pc's gewoon direct uit de experiabox komen zonder onderbrekingen of andere apparatuur er tussen. Ook bevat de 3de pc de langste kabel van allemaal (12m)

Nu belden wij ook hier kpn weer voor en kwamen ze met een verhaal dat te vergelijk is met een emmer en water. Ze zeiden, je internet ontvangt en verstuurt pakketjes maar op een gegeven moment raakt de box (emmer) vol, en inplaats van dat hij overstroomt, valt dus gewoon de verbinding eruit. Wij zouden naar de siemens website moeten kijken en de instellingen moeten veranderen om het aantal pakketjes te verminderen die hij kan ontvangen zodat hij niet overvol raakt. Maar op de siemens website is echt niets hierover te vinden. Ook zou volgens de helpdesk dit komen door veelvoudig downloaden en vrij hevig internet gebruikt. Maar wij luisteren internet radio, spelen af en toe een spelletje (WoW) en hoogst eens in de week een grote download van mischien krap 2gb. En daarnaast, als hij dan zijn max bereikt in pakketjes, waarom kan ik wel internet radios luisteren en teamspeak gebruiken op 2 pc's (behalve browsen) en op de 3de gewoon alles nog doen? Beetje vaag verhaal van de helpdesk.

In iedergeval kan het vrijwel niet aan de bekabeling liggen, voordat we de experiabox kregen functioneerde ons internet normaal zonder enig probleem, sinds de experiabox nu de andere adsl box heeft vervangen hebben we een weekelijks probleem en klapt onze telefoonlijn bij 13 minuten bellen eruit. Bij het vragen van een op afstand lijn test bleken er ook geen problemen te zijn.

Mijn vraag is daarom, heeft iemand dezelfde of vergelijkbare problemen. En is er iemand die een mogelijke oplossing weet? Ik zit met dit probleem en kpn schuift het probleem gewoon naar Siemens toe, wie bied nou internet aan, kpn toch?

Over de 3 pc's in ons huis:
- pc1: Windows XP SP1
- pc2: Windows Vista
- pc3: Windows XP SP2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Nu online

Totaalgeflipt

De enige echte

Hoe lang is de kabel tussen modem en is/ra?
Welke modem heb je?
Heb je de box al eens gereset, zodat hij nieuwe software ophaalt?
Heb je de splitter er nog tussen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Totaalgeflipt schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:21:
Hoe lang is de kabel tussen modem en is/ra?
Welke modem heb je?
Heb je de box al eens gereset, zodat hij nieuwe software ophaalt?
Heb je de splitter er nog tussen zitten?
- Ongeveer 8/9 meter, maar dat was hij ook bij onze vorige adsl box.
- De experiabox type? geen idee ben op het moment niet thuis, maar dacht is van SX551
- KPN zei dat Siemens de software in de boxen automatisch zou updaten rond de zomer bij gebruikers thuis. Moet ik deze dan alsnog resetten?
- Er zit inderdaad een splitter op de telefoonlijn die ons huis binnenkomt voordat de lijnen de experiabox ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:36:
[...]

- Ongeveer 8/9 meter, maar dat was hij ook bij onze vorige adsl box.
- De experiabox type? geen idee ben op het moment niet thuis, maar dacht is van SX551
- KPN zei dat Siemens de software in de boxen automatisch zou updaten rond de zomer bij gebruikers thuis. Moet ik deze dan alsnog resetten?
- Er zit inderdaad een splitter op de telefoonlijn die ons huis binnenkomt voordat de lijnen de experiabox ingaan.
-het liefst max 2 meter
-zou geen probleem moeten zijn
-even een harde reset uitvoeren dmv paperclip voor +/-20 sec
splitter heb je niet nodig, er hoft maar 1 kabel(max 2 meter) van isra naar adsl van modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:12:
Na alle topic delen te hebben doorgelezen naar een zelfde probleem als ik heb, post hier ik mijn probleem.

Thuis hebben we al voor een lange tijd het KPN plusbellen abbonement, maar we hebben regelmatig problemen. Bij ons valt na meer dan 13 minuten bellen de telefoonlijn gewoon dood totdat je de telefoon ophangt, dan kan er weer gewoon gebelt worden. Het is raar maar het blijkt zelfs uit zelf bijgehouden gesprekken waar dit gebeurt het meestal gesprekken zijn met mensen die een draadlose telefoon hebben of mobiel bellen.

Wij hebben hiervoor kpn gebelt en die vroegen hoe wij alles hadden aangesloten in huis. Een ding wat voor problemen kon veroorzaken was een kabel waarin de lijn naar de box en de telefoonlijn uit de box in tegengestelde richting liepen, het mocht niet in 1 kabel zitten en daarom hebben we maar een 2de kabel getrokken. Vraag me niet waarom het allemaal door 1 kabel ging, maar mijn pa scheen het gevraagt te hebben bij een pc zaakje en dit zou geen probleem zijn. Maar ok na het trekken van de 2de kabel valt nog steeds regelmatig telefoongesprekken na 13 minuten bellen dood.

Een 2de probleem die wij ondervinden is dat elke maandag stipt de internet verbinding gedeeltelijk dood ligt. Daarbij kunnen we gewoon nog internet radios ontvangen via winamp (bookmarks) en ventrilo of teamspeak gebruiken, maar de ping functie in de command scherm en pagina's in internet browsers geven geen resultaten meer en geven fouten aan of de internet verbinding eruit ligt. Daarnaast de 3de pc in onze bijkeuken ondervind echter totaal geen problemen, daar kan gewoon alles mee gedaan worden, het vreemde is dat vanuit de experiabox alle lijnen naar de pc's gewoon direct uit de experiabox komen zonder onderbrekingen of andere apparatuur er tussen. Ook bevat de 3de pc de langste kabel van allemaal (12m)

Nu belden wij ook hier kpn weer voor en kwamen ze met een verhaal dat te vergelijk is met een emmer en water. Ze zeiden, je internet ontvangt en verstuurt pakketjes maar op een gegeven moment raakt de box (emmer) vol, en inplaats van dat hij overstroomt, valt dus gewoon de verbinding eruit. Wij zouden naar de siemens website moeten kijken en de instellingen moeten veranderen om het aantal pakketjes te verminderen die hij kan ontvangen zodat hij niet overvol raakt. Maar op de siemens website is echt niets hierover te vinden. Ook zou volgens de helpdesk dit komen door veelvoudig downloaden en vrij hevig internet gebruikt. Maar wij luisteren internet radio, spelen af en toe een spelletje (WoW) en hoogst eens in de week een grote download van mischien krap 2gb. En daarnaast, als hij dan zijn max bereikt in pakketjes, waarom kan ik wel internet radios luisteren en teamspeak gebruiken op 2 pc's (behalve browsen) en op de 3de gewoon alles nog doen? Beetje vaag verhaal van de helpdesk.

In iedergeval kan het vrijwel niet aan de bekabeling liggen, voordat we de experiabox kregen functioneerde ons internet normaal zonder enig probleem, sinds de experiabox nu de andere adsl box heeft vervangen hebben we een weekelijks probleem en klapt onze telefoonlijn bij 13 minuten bellen eruit. Bij het vragen van een op afstand lijn test bleken er ook geen problemen te zijn.

Mijn vraag is daarom, heeft iemand dezelfde of vergelijkbare problemen. En is er iemand die een mogelijke oplossing weet? Ik zit met dit probleem en kpn schuift het probleem gewoon naar Siemens toe, wie bied nou internet aan, kpn toch?

Over de 3 pc's in ons huis:
- pc1: Windows XP SP1
- pc2: Windows Vista
- pc3: Windows XP SP2
Vreemd dat je het 13min probleem nog hebt. Dit WAS een bekend probleem, maar behoort al opgelost te zijn, bij jou blijkbaar niet, het was iig een software probleem, wellicht moet je een nieuwe EB hebben.

Probeer bij de pc's eens van poorten te wisselen, om de oorzaak te bekijken. Wanneer 1 pc probleemloos werkt ligt het namelijk hoogstwaarschijnlijk gewoon aan de pc's die het niet goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Nu online

Totaalgeflipt

De enige echte

Zoals hier boven al beschreven word.
Die kabel tussen modem en is/ra zo kort mogelijk houden.
Splitter mag er tussen uit, en geeft voor de zekeheid je Experiabox eens een harde reset.
Aan de achterkant zit een klein verzonken gaatje, houd die 15 seconden ingedrukt en laat de modem vervolgens even de software ophalen, opnieuw. Dit kan max 2 uur duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Dat dat 13minuten aan de afstand is/ra --> EB kan liggen is natuurlijk de grootste onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de informatie, ik zal thuis de box resetten en kijken of de problemen verholpen zijn. Over de max 2 meter kabel, we hebben in ons huis niet de mogelijkheid om dat voor elkaar te krijgen. De telefoonlijn die in het huis binnenkomt ligt in de woonkamer en naar de bijkeuken toe zou betekenen dat we door 4 muren een gat moeten boren en deze zitten vol piepschuim bolletjes. Daarnaast zouden we ook meer dan 10 meter extra kabel moeten leggen per pc om deze te kunnen aansluiten aan de experia box. Nu ligt er al zo'n 30 meter netwerk kabels in totaal.

Over het verhaal van kpn met die pakketjes, hoe zit dat precies. Ze hadden het over pakketjes die je ontvangt en verstuurt tijden het gebruik van het internet die de box konden vol laten lopen en vervolgens de verbinding zou wegvallen. (in de loop van tijd) Alleen het simpel uit/aan zetten of software matig rebooten van de experiabox zou dit oplossen, of de instellingen veranderen. Om welke instellingen gaat dit dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

13 minuten en 30 seconden, komt mij heel bekend voor, *schopt oud-collega's, wat was dat ook nog maar weer? Ik weet het niet meer precies, op de helpdesk zou men er mee uit de voeten moeten kunnen 8)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
djidee schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:56:
13 minuten en 30 seconden, komt mij heel bekend voor, *schopt oud-collega's, wat was dat ook nog maar weer? Ik weet het niet meer precies, op de helpdesk zou men er mee uit de voeten moeten kunnen 8)
oud firmware probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwagenaar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-11-2008
zou voor je een harde reset geeft toch even via de webinterface (http://192.168.2.1) van de experiabox even kijken welke softwareversie nu in gebruik is. de huidige versie moet zijn: 1.41.4-iptv voor de grijze siemens box.
bij een harde reset bestaat de mogelijkheid dat de accountgegevens niet goed geladen worden. in dat geval is telefoneren wellicht niet mogelijk en moet de helpdesk gebeld worden.

waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Nu online

Totaalgeflipt

De enige echte

SCIxX schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:47:
Dat dat 13minuten aan de afstand is/ra --> EB kan liggen is natuurlijk de grootste onzin.
Dat klopt indd, maar misschien dat zijn internet probleem er mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:39
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:12:
Zou dit probleem niet te maken kunnen hebben met de dns server van kpn/experiabox? Internetradio gebruikt vaak direct ip. ventrilo of teamspeak weet ik niet. En als er dan toevallig op de 3e pc een andere dns-server ingesteld staat zou dat verklaren waarom die nog wel werkt.. Plus dat het overlopen van een emmer als kpn HD onzin klinkt O-) .

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 12:40
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:49:
Bedankt voor de informatie, ik zal thuis de box resetten en kijken of de problemen verholpen zijn. Over de max 2 meter kabel, we hebben in ons huis niet de mogelijkheid om dat voor elkaar te krijgen. De telefoonlijn die in het huis binnenkomt ligt in de woonkamer en naar de bijkeuken toe zou betekenen dat we door 4 muren een gat moeten boren en deze zitten vol piepschuim bolletjes. Daarnaast zouden we ook meer dan 10 meter extra kabel moeten leggen per pc om deze te kunnen aansluiten aan de experia box. Nu ligt er al zo'n 30 meter netwerk kabels in totaal.

Over het verhaal van kpn met die pakketjes, hoe zit dat precies. Ze hadden het over pakketjes die je ontvangt en verstuurt tijden het gebruik van het internet die de box konden vol laten lopen en vervolgens de verbinding zou wegvallen. (in de loop van tijd) Alleen het simpel uit/aan zetten of software matig rebooten van de experiabox zou dit oplossen, of de instellingen veranderen. Om welke instellingen gaat dit dan precies?
De afstand van ISRA <> EB die door KPN maximaal gegarandeerd wordt is 2 meter, dit zorgt zeker als de splitter verwijderd is voor de meest stabiele verbinding. Als je verder weg van ISRA zit heb je veel meer last van verlies over de kabel en storing binnenshuis, De kabels die achter de EB zitten kunnen veel langer zijn, de netwerkkabels tot 100 meter.

Voor wat betreft het emmer-verhaal, dat zou betrekking kunnen hebben op de NAT-tabel die volloopt, maar je geeft zelf aan dat je weinig p2p gebruikt, wellicht andere programma's die veel verbindingen tegelijk dan wel na elkaar open zetten?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 08:10:
[...]

Dat klopt indd, maar misschien dat zijn internet probleem er mee te maken heeft.
Als alle pc's het probleem hadden was het een mogelijkheid geweest, maar 1 pc werkt probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Nu online

Totaalgeflipt

De enige echte

SCIxX schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:11:
[...]

Als alle pc's het probleem hadden was het een mogelijkheid geweest, maar 1 pc werkt probleemloos.
Dat klopt ook weer indd.
Maar goed, heeft de TS en eens een harde reset gedaan, die 13 min, was een software probleem en is inmiddels op de HD opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had in het begin (maart 2006) al vele problemen met InternetPlusBellen. Helaas blijkt ook de opzegging (portering naar Orange ADSL + telefonie) niet vlekkeloos te verlopen. Ik kan namelijk niet meer door IPB klanten (van KPN/Planet/Het Net/Slim) worden gebeld op mijn Orange ADSL + Telefonie lijn. Vanaf een normale analoge/ISDN lijn of mobiel gaat het perfect, alleen IPB kent dit probleem. KPN heeft inmiddels al erkend dat het hun probleem is (valt dus weer mee) maar ze hebben kennelijk nogal moeite met het oplossen ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:09:
[...]

De afstand van ISRA <> EB die door KPN maximaal gegarandeerd wordt is 2 meter, dit zorgt zeker als de splitter verwijderd is voor de meest stabiele verbinding. Als je verder weg van ISRA zit heb je veel meer last van verlies over de kabel en storing binnenshuis, De kabels die achter de EB zitten kunnen veel langer zijn, de netwerkkabels tot 100 meter.

Voor wat betreft het emmer-verhaal, dat zou betrekking kunnen hebben op de NAT-tabel die volloopt, maar je geeft zelf aan dat je weinig p2p gebruikt, wellicht andere programma's die veel verbindingen tegelijk dan wel na elkaar open zetten?
Ik heb de experiabox gereset and idd de firmware versie klopt nu (1.41.4-iptv (Feb 6 2007 21:12:35)) De telefoon verbinding lijkt er niet meer uit te klappen. Het is alleen weer afwachten tot volgende week maandag of de internet verbinding is weer gedeeltelijk eruit knalt. Ik gebruik verder naast Azureus geen p2p applicaties, en het gebruik van Azureus is ook echt minimaal, mischien dat WoW ervoor zorgt dat de Nat-tabel volloopt, althans dat speel ik vrij veel. :)

Ik heb inderdaad nog even gezocht op dat Nat-tabel probleem en inderdaad op aardig wat websites staat dit probleem vermeld. Maar daarbij word dit volgens deze sources veroorzaakt door p2p applicaties, maar dat is het fijne, die gebruik ik haast niet. Echter wist KPN HD hier geen oplossing voor en moest ik het verder met Siemens maar regelen. Heeft iemand anders enig idee hoe ik dat Nat probleem kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens in de Box onder: Status \ Internet \ Adress Translation (NAT)
Leeg deze door op Empty te klikken. Als het nu de volgende keer weer problemen geef, kijk dan eens naar het aantal. Is dit boven de 1500? Is volgens mij wel eens eerder gemeld (zoek nog wel de link). Vanaf pagina 5 in dit deel van KPN VOIP.

Voor wat betreft de siemens box, KPN is het aanspreek punt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag het hier ook nog maar ff :)

Hey jongens ff een vraagje, wat voor verbinding moet je minimaal hebben als je bijvoorbeeld Internetplusbellen van Planet hebt? Want ik ken iemand die heeft nu 3mb/s maar als die persoon gebeld word, valt de verbinding van XBL weg.

Zal dit probleem opgelost zijn als die persoon upgrade naar 6mb/s ?
Als iemand dit voor 10 uur kan antwoorden zou dat <3 zijn.
Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.