Werkt een voicemailmelder van kpn met ipb?
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Voor zover ik weet werken ze altijd, indien je alles goed hebt ingesteld, geen ondersteuning bij de HD echter.Daywalk3r schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 19:12:
aangezien ik het nergens kan vinden vraag ik het hier maar even.
Werkt een voicemailmelder van kpn met ipb?
Indien geporteerd: Powercycle (oftewel box 30seconden even uit laten staan, dan weer op laten starten)Piels schreef op maandag 31 december 2007 @ 16:52:
Klein vraagje.
Waar kan het aan liggen als ik niet gebeld kan worden, dus de telefoon gaat bij de persoon die belt wel over, maar dus bij het InternetPlusBellen adres gaat de telefoon niet over.
Ik kan wel naar buiten bellen met mijn InternetPlusBellen...
Indien niet geporteerd: Check je kabel van pstn(EB) naar pstn (splitter), als deze goed is portering afwachten. (ong 14dagen na vrs)
HD?SCIxX schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 19:49:
[...]
Voor zover ik weet werken ze altijd, indien je alles goed hebt ingesteld, geen ondersteuning bij de HD echter.
Anoniem: 215436
sinds kort heb ik ook internetplusbellen, en opzich werkt het prima, behale het volgende.
ik heb mijn analoge fax aangesloten op phone1 en mijn telefoons op phone2. ik las dat dit werd aanbevolen. van zelfsprekend heb ik dus ook mijn faxnummer toegekend aan phone1, en mijn hoofdnummer aan phone2. nu is het probleem, dat wanneer iemand mij belt hij na twee keer overgaan op de telefoon meteen doorschakeld naar de fax. kan je ergens instellen dat dit pas later gebeurd.
ik heb nergens een antwoord kunnen vinden, ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen
mvg Jvredeveld
Hoelang geleden heb je het activatienummer 1369/1368 gedraaid?Anoniem: 215436 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:08:
beste tweakers,
sinds kort heb ik ook internetplusbellen, en opzich werkt het prima, behale het volgende.
ik heb mijn analoge fax aangesloten op phone1 en mijn telefoons op phone2. ik las dat dit werd aanbevolen. van zelfsprekend heb ik dus ook mijn faxnummer toegekend aan phone1, en mijn hoofdnummer aan phone2. nu is het probleem, dat wanneer iemand mij belt hij na twee keer overgaan op de telefoon meteen doorschakeld naar de fax. kan je ergens instellen dat dit pas later gebeurd.
ik heb nergens een antwoord kunnen vinden, ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen
mvg Jvredeveld
(is je analoge lijn nog actief?)
Anoniem: 215436
dat is kort geleden, volgens mij is die lijn nog actief, zou dat verschil moeten maken dan?SCIxX schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:28:
[...]
Hoelang geleden heb je het activatienummer 1369/1368 gedraaid?
(is je analoge lijn nog actief?)
Ja, beide telefoonpoorten werken dan meestal nog over het zelfde nummer. Fatsoenlijk gebruik maken van het 2e nummer is pas mogelijk na portering. (+- 14dagen na 1369)Anoniem: 215436 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:21:
[...]
dat is kort geleden, volgens mij is die lijn nog actief, zou dat verschil moeten maken dan?
Anoniem: 246702
Ik ben in webinterface van de grijze EB geweest. De beveiliging staat daar ook op wpa. Verder heb ik als voorkeurkanaal 6 opgegeven.Jan-E schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:59:
[...]
Ben je ooit wel eens in de webinterface van de (grijze) EB zelf geweest? http://192.168.2.1/ wachtwoord admin.
Helaas werkt internet nog steeds niet,
Slimme tips blijven van harte welkom!
Nevermind dit alles, voor zover mijn herinnering het juist heeft heet windows 2000 geen eigen draadloze verbindings mogelijkheid, jammer de pammer.Anoniem: 246702 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 23:02:
[...]
Ik ben in webinterface van de grijze EB geweest. De beveiliging staat daar ook op wpa. Verder heb ik als voorkeurkanaal 6 opgegeven.
Helaas werkt internet nog steeds niet,
Slimme tips blijven van harte welkom!
Doe even het volgende.
Zet je IP weer op automatisch verkrijgen (als je IP "hard instelt" zal windows altijd aangeven dat die verbinding heeft)
Verwijder via software de gigaset software.
Start de pc opnieuw op.
Je krijgt nu nieuwe hardware gevonden als je de pc opnieuw opstart
Doorloop de wizzard nieuwe hard met de kpn EB cd erin of de gigaset cd, en installeer de drivers.
Zet wireless zero aan via start > uitvoeren > services.msc > wireless zero configuration > opstartype automatisch, en starten drukken
Verbind via het beeldscherm rechtsonderin beeld in je taakbalk.
[ Voor 7% gewijzigd door SCIxX op 03-01-2008 14:44 ]
Ehh, hij heeft Windows 2000 Pro...SCIxX schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 01:58:
Zet je IP weer op automatisch verkrijgen (als je IP "hard instelt" zal XP altijd aangeven dat die verbinding heeft)
Zal hier vaker terugkomen als het goed is! hopelijk is de snelheidsverhogin een beetje te merken van 4mbit naar 6Mbit! Hoop eerder dat ouders tevreden zijn ivm bedrijf etc!
Kreeg gister ook een bounce van hotmail:
Your message
To: xxx
Subject: RE: Wii Sport Golf 'Ten Hole in Ones'
Sent: Thu, 3 Jan 2008 11:21:45 +0100
did not reach the following recipient(s):
xxx@hotmail.com on Thu, 3 Jan 2008 17:25:16 +0100
There was a SMTP communication problem with the recipient's email
server. Please contact your system administrator.
<cpsmtp-voip03.kpnplanet.nl #5.5.0 smtp;550 SC-002 Mail rejected by
Windows Live Hotmail for policy reasons. The mail server IP connecting
to Windows Live Hotmail has exhibited namespace mining behavior. If you
are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet
Service Provider for help. Email/network admins, please visit
http://postmaster.live.com for email delivery information and support>
Anoniem: 144160
't Lukt ze schijnbaar nog steeds niet om fatsoenlijke email aan te bieden. Grappig dat ze MS Exchange gebruiken en dat het niet lukt om bij Microsoft mail af te leveren.Anoniem: 144160 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:33:
even mailrelay.direct-adsl.nl invoeren als smtp server. Ben je daar vanaf, had hier hetzelfde, de helft kwam aan, andere helft bleef hangen...
Ik ken de mailrelay wel, maar dan als ontvangende (2e) MX voor als je domein mail wil draaien...
tele2 mail naar hotmail werkt.
kpnplanet naar hotmail gaat nog steeds niet goed. (via de direct-adsl gaat het wel goed)
Gemeld bij KPN, krijg je natuurlijk zo'n standaard melding terug dat het wel eens aan JOU kan liggen maar dat ze het toch meer even melden aan de technische mensen... dat was twee dagen geleden en dat was al drie dagen na de melding.
Bij de HD valt er gewoon niks aan te veranderen, je kan het een technisch probleem noemen maar mensen aan de telefoon hebben hier niks over te zeggen.shaiwa887 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:38:
hccnet naar hotmail heeft van de week ook even niet gewerkt maar werk weer.
tele2 mail naar hotmail werkt.
kpnplanet naar hotmail gaat nog steeds niet goed. (via de direct-adsl gaat het wel goed)
Gemeld bij KPN, krijg je natuurlijk zo'n standaard melding terug dat het wel eens aan JOU kan liggen maar dat ze het toch meer even melden aan de technische mensen... dat was twee dagen geleden en dat was al drie dagen na de melding.
Als ex KPN'er weet ik wel hoe de HD in elkaar zit. Waar ik toen al aan ergerde en nu nog steeds dat wanneer het duidelijk is waar het probleem zit je vaak (zowel intern als extern KPN) min of meer te horen krijgt dat het waarschijnlijk toch wel aan jou ligt.... na al die klantvriendelijkheids trainingen krijgen ze dat er gewoon niet uit. Intern is dat (iig afdelingen waar ik mee heb gewerkt) over het algemaal wel anders maar de extrene klant ziet/hoort dat niet en op elk verjaardags feestje is het ,... KPN daar gaan we weer verhalen....
Terug naar de echte problemen ... hopelijk kunnen ze het probleem hotmail zsm oplossen ...
Anoniem: 246702
Inmiddels werkt internet!
Alle IP adressen/DNS/kanalen e.d. zijn vastgezet.
Vreemd blijft wel dat na het opstarten van de PC de verbinding eerst verbroken moet worden en daarna opnieuw gemaakt moet worden voordat Internet opgestart kan worden. Voorlopig zullen we het daar maar mee moeten doen...
Dat de problemen erwaren is allang bekend...shaiwa887 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:52:
Ik had alle stappen die ik al had doorlopen om tot de conclusie te komen dat het echt aan de KPNPlanet server helemaal uitgekauwd aan ze voorgelegd dus dat het aan mij zou liggen was al uitgesloten (in dit geval dan)
Als ex KPN'er weet ik wel hoe de HD in elkaar zit. Waar ik toen al aan ergerde en nu nog steeds dat wanneer het duidelijk is waar het probleem zit je vaak (zowel intern als extern KPN) min of meer te horen krijgt dat het waarschijnlijk toch wel aan jou ligt.... na al die klantvriendelijkheids trainingen krijgen ze dat er gewoon niet uit. Intern is dat (iig afdelingen waar ik mee heb gewerkt) over het algemaal wel anders maar de extrene klant ziet/hoort dat niet en op elk verjaardags feestje is het ,... KPN daar gaan we weer verhalen....
Terug naar de echte problemen ... hopelijk kunnen ze het probleem hotmail zsm oplossen ...
Anoniem: 1445
Eentje durft zelfs te beweren dat die datamining melding komt omdat de user z'n mailbox vol is en dat ik rustig de mailserver van mijn webhoster kan gebruiken want poort 25 is helemaal niet geblokkeerd.
Dat is GVD in 2007 door KPN zelf aangekondigd
Echt waardeloze ondersteuning
Het mail-relay adres werkt bij mij iig ook niet. Ben nu maar overgestapt op IMAP. Heb wel weer met KPN gesproken en kreeg nu eindelijk iemand aan de lijn die een ticket bij de TD aangemaakt heeft.
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 1445 op 07-01-2008 10:56 ]
Kijk, iemand die het wel snapt en voor een bedrijf ook echt een zakelijke verbinding aanschaft! Namens mijn ex-collega's bij de HD bedanktTomino schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 11:50:
We gaan hier ook over op zakelijk internetplus bellen! Abootje bij hetnet wordt pas in april opgezegd maar de procedure is er al.
Zal hier vaker terugkomen als het goed is! hopelijk is de snelheidsverhogin een beetje te merken van 4mbit naar 6Mbit! Hoop eerder dat ouders tevreden zijn ivm bedrijf etc!
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
We zijn nu overgestapt naar IPB van Planet. We kunnen hierbij wel de huiscentrale gebruiken, maar we kunnen de 4 telefoonnummers niet goed verdelen over de 4 toestellen.
Zijn er meer mensen met ditzelfde probleem?
Hoe was je van plan 4 nummers te gebruiken met IPB, terwijl je maar 2 nummers kan instellen? (Phone1, phone2)Stephan4kant schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:11:
Bij mij thuis hebben (of beter gezegd hadden) we een ISDN-lijn liggen, met Planet Adsl en een Quattrovox huiscentrale. We hebben hier 4 toestellen en 4 telefoonnummers (een algemeen nummer die naar alle toestellen belt, eentje voor mij, voor m'n zusje en eentje voor huiskamer én slaapkamer). We kunnen hierbij onderling doorverbinden.
We zijn nu overgestapt naar IPB van Planet. We kunnen hierbij wel de huiscentrale gebruiken, maar we kunnen de 4 telefoonnummers niet goed verdelen over de 4 toestellen.
Zijn er meer mensen met ditzelfde probleem?
Ik mis iets, waarom zou de helpdesk blij zijn met mensen die er enigzins verstand van hebben, een zaak hebben en dus ook zakelijkIPB kopen?NHJ BV schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:07:
[...]
Kijk, iemand die het wel snapt en voor een bedrijf ook echt een zakelijke verbinding aanschaft! Namens mijn ex-collega's bij de HD bedankt

Omdat mensen met een zaak en consumenten abonnement veel klagen dat hun zaak schade loopt door te langzame service.Tomino schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:14:
[...]
Ik mis iets, waarom zou de helpdesk blij zijn met mensen die er enigzins verstand van hebben, een zaak hebben en dus ook zakelijkIPB kopen?![]()
En ze geen vergoeding krijgen bij eventuele kosten die ze mislopen als zaak zijnde.SCIxX schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:16:
[...]
Omdat mensen met een zaak en consumenten abonnement veel klagen dat hun zaak schade loopt door te langzame service.
Dan hadden ze maar ZIPB moeten aanschaffen
Anoniem: 1445
Sorry maar als een gesprek al volgt gaat heb ik geen hoge pet op van de klantenservice, of het een gemelde storing is of niet:SCIxX schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:04:
Dat komt omdat niet alle medewerkers op de hoogte zijn dat de storing bestaat, aangezien het geen gemelde storing is. Het is gewoon afwachten totdat je weer naar hotmail kan mailen, ze weten niet hoelang het duurt, en kunnen je er ook niet mee helpen.
[ik]als ik een e-mail stuur naar hotmail adressen komt deze altijd retour van de postmaster met een foutmelding (ik lees de foutmelding letterlijk op)
Action: failed
Status: 5.5.0
Diagnostic-Code: smtp;550 SC-002 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. The mail server IP connecting to Windows Live Hotmail has exhibited namespace mining behavior. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery information and support
[td]eeh dan is de mailbox van de gebruiker vol.
[ik]eeh nee dan krijg je de melding dat de mailbox vol is. Hierin staat dat jullie mailserver geblokkeerd is.
[td]mag ik uw postcode en huisnummer?
[ik] bla bla
[td] nee hoor u staat niet op onze zwarte lijst
[ik] ik sta niet op jullie zwarte lijst. Jullie staan op een zwarte lijst bij hotmail!
[td] als u op een zwarte lijst staat weten wij dat
[ik] kreun... JULLIE STAAN OP EEN ZWARTE LIJST
[td] Nee hoor dat zie ik nergens staan
[ik] affijn, zo komen we niet verder. Kan ik poort 25 gebruiken om via mijn webhoster te mailen? Dan los ik het zelf wel op. Via telnet kom ik er niet bij dus hij lijkt geblokkeerd
[td]Poort 25, dat moet 110 zijn.
[ik] Nee hoor 110 is voor de inkomende mail
[td] owja ik zie het
[td] maar poort 25 is niet geblokkeerd hoor
[ik] volgens mij wel maar ik probeer het nog wel even
Vervolgens vind ik met mijn eerste google actie deze aankondiging: nieuws: Adsl-providers sluiten 'spampoort' 25
Als je naar de datum van deze aankondiging kijkt getuigt dit niet van kennis van je eigen product.
En het helpt, zelf ga ik echt niet een soortgelijk probleem aanmelden. Je kunt aan het probleem zien dat er enige intelligentie nodig is om het op te lossen, en dan kun je het antwoord van de helpdesk al raden: "het probleem ligt bij u", en dat klopt ook, want ik wilde mailen, en ik kreeg het mailtje weer terug.
Het enige wat werkt is het gooien op "het product werkt niet" en niet betalen tot het opgelost is.
Anoniem: 173495
Deze vraag heb ik ook al naar de helpdesk gemaild, maar ik verwacht niet dat ze me daar helpen of een nuttig antwoord geven. Ook staat hij in kleinere vorm op het netwerk forum, maar ik vermoed dat het toch echt bij planet (kpn) ligt. Vandaar dat ik het hier ook probeer.
Het gaat om IPB van planet met een speedtouch 780 experia box. Inernet etc werkt perfect, maar het thuisnetwerk (wat volgens de planet site wel moet werken) werkt dus niet. Ik heb alle instellingen al geprobeerd zo onderhand, maar via het draadloos netwerk werkt het niet, terwijl als ik er een simpele crosscable tussen gooi en de ip's configureer, alles perfect werk zonder extra moeite.
Hieruit concludeer ik dat het aan of de draadloze verbinding of de experia box ligt. Aangezien het draadloos netjes werkt, moet het bij de experia box liggen, waar ik niets in kan veranderen.
Planet (en ook kpn) verschuilt zich erachter dat ze het internet leveren en geen kleine lokale problemen gaan oplossen. m.a.w. ze zeggen dat ze iets leveren, doen dat niet, maken het onmogelijk voor mij het op te lossen en zeggen vervolgens dat dit soort dingen door de klant zelf opgelost moeten worden.
Ik vroeg mij nu dus af of iemand anders dit ook heeft gehad en of dit op te lossen is.
Dat roept bij mij altijd de vraag op: waarom moeten mensen met een consumenten abonnement wel genoegen nemen met langzame service terwijl ze hetzelfde betalen?SCIxX schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:16:
[...]
Omdat mensen met een zaak en consumenten abonnement veel klagen dat hun zaak schade loopt door te langzame service.
Het ISDN-kastje heeft ook twee poorten, dus dat is niet echt een argument.SCIxX schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:13:
[...]
Hoe was je van plan 4 nummers te gebruiken met IPB, terwijl je maar 2 nummers kan instellen? (Phone1, phone2)
De klantenservice van Planet gaf aan dat je je Quattrovox gewoon kon blijven gebruiken. We moesten de poort 1 quattrovox op de modem (pstn) aansluiten en dan de telefoon weer op Phone 1 van de modem, en dan zou het allemaal werken. Niet dus.
Quattrovox is geen EB. En nee dat werkt inderdaad niet, max 2 nummers, in te stellen via mijnkpn.Stephan4kant schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 17:53:
[...]
Het ISDN-kastje heeft ook twee poorten, dus dat is niet echt een argument.
De klantenservice van Planet gaf aan dat je je Quattrovox gewoon kon blijven gebruiken. We moesten de poort 1 quattrovox op de modem (pstn) aansluiten en dan de telefoon weer op Phone 1 van de modem, en dan zou het allemaal werken. Niet dus.
Langzame service zal ik het zeker niet noemen. Echter worden zakelijke klanten wel sneller geholpen. VInd het prijsverschil ook redelijk laag moet ik zeggen, en weet niet wat voor service je ervoor terug krijgt.cowbell schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:47:
[...]
Dat roept bij mij altijd de vraag op: waarom moeten mensen met een consumenten abonnement wel genoegen nemen met langzame service terwijl ze hetzelfde betalen?
Hoe bedoel je, een crosscable van pc naar pc, of bedoel je de pc's via kabel verbonden met de EB. Indien je het eerste bedoelt, probeer het 2e eens. Voor de rest zou ik niet weten waar het aan zou kunnen liggen, de HD zal hierbij inderdaad niet helpen aangezien dit buiten de OSVW valt.Anoniem: 173495 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:19:
Hallo,
Deze vraag heb ik ook al naar de helpdesk gemaild, maar ik verwacht niet dat ze me daar helpen of een nuttig antwoord geven. Ook staat hij in kleinere vorm op het netwerk forum, maar ik vermoed dat het toch echt bij planet (kpn) ligt. Vandaar dat ik het hier ook probeer.
Het gaat om IPB van planet met een speedtouch 780 experia box. Inernet etc werkt perfect, maar het thuisnetwerk (wat volgens de planet site wel moet werken) werkt dus niet. Ik heb alle instellingen al geprobeerd zo onderhand, maar via het draadloos netwerk werkt het niet, terwijl als ik er een simpele crosscable tussen gooi en de ip's configureer, alles perfect werk zonder extra moeite.
Hieruit concludeer ik dat het aan of de draadloze verbinding of de experia box ligt. Aangezien het draadloos netjes werkt, moet het bij de experia box liggen, waar ik niets in kan veranderen.
Planet (en ook kpn) verschuilt zich erachter dat ze het internet leveren en geen kleine lokale problemen gaan oplossen. m.a.w. ze zeggen dat ze iets leveren, doen dat niet, maken het onmogelijk voor mij het op te lossen en zeggen vervolgens dat dit soort dingen door de klant zelf opgelost moeten worden.
Ik vroeg mij nu dus af of iemand anders dit ook heeft gehad en of dit op te lossen is.
Anoniem: 173495
Ik bedoelde het eerste, voor het tweede zou ik extra (langere) kabels moeten kopen.
Ik zit al sinds afgelopen zomer te wachten tot iemand bij KPN nu ECHT eens naar m'n ticket kijkt. Dus langzame service wil ik het zeker wel noemen.SCIxX schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:04:
[...]
Langzame service zal ik het zeker niet noemen. Echter worden zakelijke klanten wel sneller geholpen. VInd het prijsverschil ook redelijk laag moet ik zeggen, en weet niet wat voor service je ervoor terug krijgt.
Je hebt het over prijsverschil maar dat is er niet.
Prive IPB (incl BelOnbeperkt Altijd) is exact dezelfde prijs als de zakelijke variant (incl. BTW).
Blijkbaar kan het dus wel, snelle en betere service voor dezelfde prijs.
Zou je iig nog even kunnen proberen, volgenswerkt een netwerk via crosscable namelijk sowieso anders.Anoniem: 173495 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:28:
SCIxX:
Ik bedoelde het eerste, voor het tweede zou ik extra (langere) kabels moeten kopen.
En er is altijd wel een klein percentage mensen die wat langer moeten wachten op hun service, en het ligt natuurlijk ook erg aan hoe complex, en wat de prioriteit van het probleem is. De meeste mensen krijgen echter snelle service.
De problemen naar hotmail zijn onderhand nog niet opgelost. KPN heeft de storing echter wel gemeld en geeft aan dat de problemen bij hotmail server liggen. Of dit waar is of gewoon het probleem afschuiven, geen idee.
Anoniem: 200759
Hoe kan ik mijn externe IP adres veranderen?
Ik heb mijn PC een tijdje als servertje gehad, maar door veel geklier van zogenaamde grapjassen, heb ik de poorten maar weer dichtgegooid.
Ik weet niet hoe ze het voor elkaar krijgen maar het lijkt er op dat ze mij nog steeds lopen te klieren.
Want zo ineens word pc heel traag en slaat vast, en restart.
Ook word mijn IP door een aantal personen op verschillende sites doorgegeven als zijnde van een hacker, dus zodra ik me daar probeer aan te melden heb ik meteen een IPban.
Ik kan je verzekeren dat ik geen hacker ben want dan zou ik misschien nog bekende nederlander zijn ook...Ik zou dan de eerste blinde hacker zijn in nederland of misschien wel in de hele wereld..lol
Ik kan er wel leuk over doen maar het blijft een serieus probleem...
Ik heb ook gebeld met de HD van KPN, maar die meneer zie dat dat niet gedaan kon worden door hen, maar dat ik het zelf moet doen.
Echter toen ik hem vroeg hoe, zei hij dat ik maar moest posten in het IPB forum.
Dus bij deze dan...
Na wat googlen heb ik wel gevonden dat het in sommige gevallen werkt om via het CMD scherm de commandos ipconfig /release en ipconfig /renew in te voeren, maar omdat het IP static is gaat die vlieger niet op.
Dus is er misschien hier iemand die mij kan helpen???
Ik zou je heel dankbaar zijn...
Voor zover ik weet kun je sowieso zelf dat ip adres niet wijzigen. Een hogere HD zou dit wellicht wel kunnen, maar hier wordt hoogstwaarschijnlijk geen ondersteuning aan geboden.Anoniem: 200759 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:40:
Ik heb een vraagje:
Hoe kan ik mijn externe IP adres veranderen?
Ik heb mijn PC een tijdje als servertje gehad, maar door veel geklier van zogenaamde grapjassen, heb ik de poorten maar weer dichtgegooid.
Ik weet niet hoe ze het voor elkaar krijgen maar het lijkt er op dat ze mij nog steeds lopen te klieren.
Want zo ineens word pc heel traag en slaat vast, en restart.
Ook word mijn IP door een aantal personen op verschillende sites doorgegeven als zijnde van een hacker, dus zodra ik me daar probeer aan te melden heb ik meteen een IPban.
Ik kan je verzekeren dat ik geen hacker ben want dan zou ik misschien nog bekende nederlander zijn ook...Ik zou dan de eerste blinde hacker zijn in nederland of misschien wel in de hele wereld..lol
Ik kan er wel leuk over doen maar het blijft een serieus probleem...
Ik heb ook gebeld met de HD van KPN, maar die meneer zie dat dat niet gedaan kon worden door hen, maar dat ik het zelf moet doen.
Echter toen ik hem vroeg hoe, zei hij dat ik maar moest posten in het IPB forum.
Dus bij deze dan...
Na wat googlen heb ik wel gevonden dat het in sommige gevallen werkt om via het CMD scherm de commandos ipconfig /release en ipconfig /renew in te voeren, maar omdat het IP static is gaat die vlieger niet op.
Dus is er misschien hier iemand die mij kan helpen???
Ik zou je heel dankbaar zijn...
Wellicht via proxies naar de betreffende servers surfen?
Anoniem: 248392
Omdat ik het lan ip adres en dhcp wil aanpassen heb ik een speedtouch 780WLi gekocht.
Deze kan ik tenminste zelf configureren.
Adsl werkt, telefoon nog niet.
Heeft iemand dit al werkend gekregen ?
Sip server en registreren.
Ik heb IPB van planet.
Harrie Jonker
Brand voice al?Anoniem: 248392 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:23:
Hallo Mensen
Omdat ik het lan ip adres en dhcp wil aanpassen heb ik een speedtouch 780WLi gekocht.
Ik heb IPB van planet.
Harrie Jonker
Zonee, indien hij kort aangesloten staat, wacht nog even een uurtje. Gaat die dan alsnog niet branden, voer een reset uit door het reset knopje achterop 15seconden ingedrukt te houden.
Zoja, voer een reset uit door het reset knopje achterop 15seconden ingedrukt te houden.
Anoniem: 248392
Het is een eigen router dus geen KPN dicht gespijkerde router.
wachtwoord voor sip weet ik niet.
Harrie
als je de gebruikersnaam, wachtwoord en sipserver niet hebt gaat je dit niet lukkenAnoniem: 248392 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 18:23:
Hallo Mensen
Ik heb IPB van planet.
Harrie Jonker
Sins ik internetplus bellen heb ik een raar probleem. Als ik of iemand aan het bellen is kan ik tijden het bellen een aantal sites (google.nl binsearch.net) niet bezoeken, de sites geven gewoon een time out. Ik kan wel pingen naar de sites..
KPN weet zich ook geen raad en dacht dat de experiabox stuk was. Gister een nieuwe binnen gekregen maar het probleem doet zich nog steeds voor.
Nu ben ik er achter gekomen dat ik dit probleem alleen heb met de vista PC's. Met Windows XP kan ik gewoon de sites bezoeken als er iemand aan het bellen is.
In de experiabox komt de volgende melding als ik de site wil openen tijdens het bellen:
FIREWALL icmp check (1 of 6): Protocol: ICMP Src ip: 66.249.93.104 Dst ip: 77.163.*.* Type: Time Exceeded Code: Fragment Reassembly Time Exceeded
66.249.93.104 ip google
77.163.*.* mijn ip.
Mijn vista PC:
Vista Ultimate 32bit
Virusscanner McAfee
Standaart windows firewall.
Ik hoop dat iemand een oplossing weet voor dit probleem!
Alvast bedankt!
De planet site kan ik gewoon bereiken! Google.nl ect niet.. Zijn een aantal sites dat is ook zo raar!SCIxX schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:45:
Ga eens bellen en naar het adres 213.75.12.83 surfen, kom je dan wel op de pagina?
Ga naar start > uitvoeren > ncpa.cpl > draadloze/lan verbinding (ligt eraan of je draadloos of gedraad hebt > rechtermuisknop erop > eigenschappen > internetprotocol tcp ip > eigenschappen > de volgende dns server adressen gebruiken > vul in voorkeurs dns : 195.121.1.34 alternatieve dns: 195.121.1.66
Zou weer moeten werken.
Het is denk ik een communicatieprobleem tussen de Thomson Experia box en Windows Vista, want ik zit hier met precies hetzelfde probleem sinds ik mijn Siemens Experia box heb ingeruild voor die Thomson Experia box. In de oude (Siemens) situatie had ik nergens last van als er gebeld werd tijdens het surfen (op dagelijks wegvallende telefonie na dan).
Vreemd genoeg kan ik wel mijn googlemail ophalen via pop / imap, maar niet naar de gmail webinterface surfen tijdens het bellen.
@SCixX
Het invullen van de dns-servers biedt helaas geen soelaas op pc's waar vista op draait en blijft time-outs geven met websurfen tijdens het bellen. Ubuntu heeft er in ieder geval geen moeite mee dat er gebeld wordt en geeft gewoon alle (op)gezochte pagina's weer.
In een Siemens EB (de grijze) staan je SIP-gegevens in de source van de VoIP accounts pagina. Met behulp daarvan kun je elk ander VoIP-modem inzetten. Ik heb nu een Fritz 7170 aan mijn lijn hangen.Anoniem: 248392 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:12:
Voice lamje brandt niet, volgens mij gaat deze pas branden na registratie bij sip server.
Het is een eigen router dus geen KPN dicht gespijkerde router.
wachtwoord voor sip weet ik niet.
Alternatief: neem een extra 084-nummer (is bij KPN gratis, Planet weet ik niet), schakel je regionale nummer met *21 door naar je 084-nummer (is gratis) en bel uit met Voipbuster of een andere Betamax kloon, nadat je je regionale nummer daar hebt laten valideren. Ik bel zelf meestal uit met Voipcheap.
Nou hopelijk vinden wij, of iemand een oplossing voor dit probleem want het is best vervelend!
@SCixX
Zo als DeliciousBrown al zei, de DNS is geen oplossing ik kan tijdens het bellen nog steeds een aantal sites niet bezoeken!
Bel de HD maar en geef aan dat je problemen hebt met surfen op internet met IE7 in combinatie met je modem. Dit kan opgelost worden, als het op de juiste manier wordt aangestuurdkoenketelaar schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:52:
[...]
De planet site kan ik gewoon bereiken! Google.nl ect niet.. Zijn een aantal sites dat is ook zo raar!
De helpdesk van planet heb ik al aantal keer gebeld, maar ze weten er geen oplossing voor._Mystikal_ schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:05:
[...]
Bel de HD maar en geef aan dat je problemen hebt met surfen op internet met IE7 in combinatie met je modem. Dit kan opgelost worden, als het op de juiste manier wordt aangestuurdIk vermoed dat er een ST780 aan de lijn hangt?
Er hangt idd een Speedtouch 780!
Maar op de juiste mannier wordt aangestuurd? Je bedoeld instellingen in IE7 of in de ST780??
ik bedoel aangestuurd binnen de IPB servicelijnkoenketelaar schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:17:
[...]
De helpdesk van planet heb ik al aantal keer gebeld, maar ze weten er geen oplossing voor.
Er hangt idd een Speedtouch 780!
Maar op de juiste mannier wordt aangestuurd? Je bedoeld instellingen in IE7 of in de ST780??
Anoniem: 50683
Ik heb wat problemen met de installatie van de Backup voor Servers software.
Ding moet op een SBS2000 machine draaien, maar installeert daar niet,
krijg alleen voortgang te zien over de VC++ runtimes, en daarna stop de installatie.
Na wat testen blijkt het op verschillende machines niet te installeren en op andere
weer wel?
(.Net 2.0 runtimes zijn geinstalleerd)
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 50683 op 11-01-2008 14:04 ]
Wat bedoel je precies met "knal mij anders eens een DM in"??_Mystikal_ schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:49:
[...]
ik bedoel aangestuurd binnen de IPB servicelijnknal mij anders eens een DM in, kijken of ik wat kan regelen.
Edit:
DM ik weet het ondertussen zelfde als PM
[ Voor 9% gewijzigd door koenketelaar op 12-01-2008 17:32 ]
Ik weet waar hij op aan wil sturen, er moet wat geregeld worden bij de 2e lijn en een hoop medewerkers op de 1e lijn weten niet waar het om gaat. Wat je zelf nog kunt proberen voor je weer contact zoekt met KPN is het modem een harde reset geven (reset net zolang indrukken tot de 4 netwerklampjes bij de netwerkaansluitingen achterop branden, dan kwartier modem met rust laten). Het probleem dat je hebt is een foutje in de firmware (Early Fragmentation staat niet juist) en via een harde reset dwing je je modem opnieuw de firmware op te halen. Is het dan nog niet opgelost, dan zal je het toch bij de 2e lijn moeten zien te krijgen.
Ik heb net weer contact gehad met KPN, ik kreeg nu een meneer aan de lijn die wel van het probleem af wist. (Deze meneer werkte 40 uur voor KPN en had verstand van zaken
Deze heeft een mail gestuurd naar de technischedienst met het probleem ect ect.
Het heeft inderdaad met de firmware te maken van de ST780.
Het zal even duren voordat het opgelost zou worden werd mij verteld. Maarjah, als het maar uiteindelijk opgelost word
Ik hou jullie op de hoogte!
Ze hebben op afstand een aantal instellingen gewijzigd in de ST780
En ik kan nu gewoon bellen en internetten met IE7!
Nou TOP! De Support van KPN is zeker vooruit gegaan en snel!! Bedankt!
Let wel op: als je nu de ST780 een harde reset geeft, dan zijn de instellingen er uit en zal je weer moeten bellen naar KPN.
Anoniem: 12856
Binnen KPN wordt het gewaardeerd en zijn er officiele wegen om storingen aan te melden van familie, vrienden en kenissen.Anoniem: 144160 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 11:40:
Stuur hem een rechtstreeks bericht. Schijnbaar is hij een KPN medewerker die graag zijn baan kwijt wil....
Het ligt er dus maar aan wat je doet en wat je verteld over technische zaken, maar er is niks wat een KPN-er ervan tegen houdt om storingen van bekenden op te lossen.
En we kennen elkaar toch allemaal op dit forum?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 12856 op 12-01-2008 20:22 ]
Ben zelf ook een KPN'er en heb al eens een tik over de vingers gehad, dus er wordt schijnbaar met 2 maten gemeten
Awel, blij dat koenketelaar zijn probleem opgelost heeft gekregen en ik (gedeeltelijk) gelijk had LOL ..
Anoniem: 143386
Heb je dit betrouwbaar aan de gang? Mij lukte het met de Fritz!Box namelijk nooit helemaal goed. Gebruik je speciale instellingen?Jan-E schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 07:35:
[...]
In een Siemens EB (de grijze) staan je SIP-gegevens in de source van de VoIP accounts pagina. Met behulp daarvan kun je elk ander VoIP-modem inzetten. Ik heb nu een Fritz 7170 aan mijn lijn hangen.
Vanochtend had de Fritz 808 uur uptime. Toen heb ik de nieuwste firmware geinstalleerd, waardoor hij moest rebooten. Kortom, heel stabiel. Let wel: mijn Experia Box heb ik er compleet tussenuit gehaald. Geen speciale instellingen. Mijn IPB-telefoonlijn heb ik gewoon geregistreerd met de gegevens uit de source van de Siemens EB.Anoniem: 143386 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:32:
Heb je dit betrouwbaar aan de gang? Mij lukte het met de Fritz!Box namelijk nooit helemaal goed. Gebruik je speciale instellingen?
Anoniem: 143386
Hm, ja ik had er toen totaal geen EB meer tussen zitten, toch deed hij wat weigerachtig. Heb hem nu dan ook verkocht, misschien dat ik het weer met een ander apparaatje kan proberen.Jan-E schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:44:
[...]
Vanochtend had de Fritz 808 uur uptime. Toen heb ik de nieuwste firmware geinstalleerd, waardoor hij moest rebooten. Kortom, heel stabiel. Let wel: mijn Experia Box heb ik er compleet tussenuit gehaald. Geen speciale instellingen. Mijn IPB-telefoonlijn heb ik gewoon geregistreerd met de gegevens uit de source van de Siemens EB.
Ik ookAnoniem: 144160 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 10:37:
^^
Ben zelf ook een KPN'er en heb al eens een tik over de vingers gehad, dus er wordt schijnbaar met 2 maten gemeten.
Awel, blij dat koenketelaar zijn probleem opgelost heeft gekregen en ik (gedeeltelijk) gelijk had LOL ..

Het punt is dat ik tevreden ben over hoe het werkt (zilveren experiabox) en op dat gebied heb ik dus geen reden om over te stappen, laat staan alle gedoe rondom het doorgeven van mijn nieuwe emailadressen en dergelijke. Planet geeft het statement dat ze er momenteel niets over kunnen zeggen (zie een eerdere post van mij), maar ja, hoe lang moet je af gaan wachten? Om nu over te stappen naar het duurdere abonnement....dan nog vind ik de prijs niet in verhouding staan met de aangeboden snelheden...
[ Voor 8% gewijzigd door austin_77 op 13-01-2008 19:43 ]
Goede vraag. Ik zit met het zelfde. In het begin van ADSL en ADSL2+ waren er regelmatig upgrades. Nu staat de techniek al een flinke tijd stil alhoewel de prijzen (met aanbieders als Alice en Telfort) meer onder druk komen. Iemand met inside-informatie?austin_77 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 18:01:
Ik stel toch nog maar weer eens de vraag of snelheidsverhogingen bij IPB er aan staan te komen. Ik zie diverse aanbieders met veel hogere snelheden komen voor een lagere prijs. Momenteel heb ik een IPB basis pakket..snelheid 3 / 0,5. Ik merk dat die snelheid toch wat laag is gezien mijn gebruik ervan: 2 pc's tegelijk op internet, xbox live.
Het punt is dat ik tevreden ben over hoe het werkt (zilveren experiabox) en op dat gebied heb ik dus geen reden om over te stappen, laat staan alle gedoe rondom het doorgeven van mijn nieuwe emailadressen en dergelijke. Planet geeft het statement dat ze er momenteel niets over kunnen zeggen (zie een eerdere post van mij), maar ja, hoe lang moet je af gaan wachten? Om nu over te stappen naar het duurdere abonnement....dan nog vind ik de prijs niet in verhouding staan met de aangeboden snelheden...
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Vanwege eerdere problemen met het draadloze signaal van de SpeedTouch hebben we onze "oude" modem (Sitecom WL-108) via een UTP-kabel aangesloten en gebruiken we deze nu als "draadloos-signaal-doorgever". Gebruik van de SpeedTouch als draadloos modem resulteerd in een maximaal downloadsnelheid van rond de 5kb/s.
De SpeedTouch is verbonden met de wandcontactdoos via de originele bekabeling die werd meegeleverd, de afstand tot de doos is dus kort.
Heeft iemand enig idee waar mijn snelheidsverlies aan kan liggen?
It's the fantastic drowse
Anders gewoon ff Planet bellen en vragen of ze ff je lijn willen doormeten.
PSN: djmurcielago
It's the fantastic drowse
"uw toegang tot planet internet is mislukt. wegens administratieve redenen is surfen niet mogelijk. het is alleen mogelijk om van adsl gebruik te maken via uw eigen telefoonlijn waarop adsl is geleverd." kutplanet, daar betaal je dan voor....
iemand een oplossing?
(als je wist hoelang ik met dit bericht bezig was op me pda via gprs
2 weken geleden Z IPB aangevraagd. Hierdoor werd automatisch ons abo bij hetnet opgezegd. Zogezegd zo gedaan. Echter, ons abo bij hetnet is pas 14 april aan zijn einde. Dus gaat dat IPB abootje natuurlijk pas dan ook in. Weet kpn zelf want die heeft hetnet gecontacteerd.
Afijn, ik belde vandaag naar hetnet omdat ik van 430kb/s naar 200 kb/s ging met mijn nieuwsgroepen+ downloaden van site's.
Lijnmeting laten doen, adsl sleutelingen oid, niks aan de hand. Echter dat de order opstaat dat ik naar ipb ga. Nee, u moet even kpn bellen om te vragen of zei iets aan het doen zijn. Ik naar kpn bellen met dezelfde vraag en dat er bij hetnet niks aan de hand is. Mevrouw:"nee nee meneer, maximaal 4 weken voor 14 april gaan wij er pas mee aan de slag, u zult het toch echt bij hetnet moeten zoeken."
Ik dus weet hetnet bellen, kom dieper in het systeem en gaan een diepere check houden.
Dit kwam eruit.
Lijn: Internetplusbellen LITE
kpn spreekt hetnet tegen, hetnet spreekt kpn tegen en kpn spreekt zichzelf tegen
1. we hebben nog GEEN apparatuur van ze gekregen, internetten op een sweex routertje
2. GEEN acceptatie van iets of wat dan ook
3. Dit moet helemaal niet kunnen?
morgen weer maar eens bellen, maar serieus. wtf is hier aan de hand.
Dan nog niet het verhaal over de emailadressen bij hetnet verteld, dat is nog veel sneuer, maar das verkeerde topique
dit kan zo het wtf topic in..
Je huidige snelheid klopt wel met het toekomstige IPB abo?Tomino schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:22:
Ok jongens, ik heb een leuke voor jullie!![]()
2 weken geleden Z IPB aangevraagd. Hierdoor werd automatisch ons abo bij hetnet opgezegd. Zogezegd zo gedaan. Echter, ons abo bij hetnet is pas 14 april aan zijn einde. Dus gaat dat IPB abootje natuurlijk pas dan ook in. Weet kpn zelf want die heeft hetnet gecontacteerd.
Afijn, ik belde vandaag naar hetnet omdat ik van 430kb/s naar 200 kb/s ging met mijn nieuwsgroepen+ downloaden van site's.
Lijnmeting laten doen, adsl sleutelingen oid, niks aan de hand. Echter dat de order opstaat dat ik naar ipb ga. Nee, u moet even kpn bellen om te vragen of zei iets aan het doen zijn. Ik naar kpn bellen met dezelfde vraag en dat er bij hetnet niks aan de hand is. Mevrouw:"nee nee meneer, maximaal 4 weken voor 14 april gaan wij er pas mee aan de slag, u zult het toch echt bij hetnet moeten zoeken."
Ik dus weet hetnet bellen, kom dieper in het systeem en gaan een diepere check houden.
Dit kwam eruit.
Lijn: Internetplusbellen LITE![]()
kpn spreekt hetnet tegen, hetnet spreekt kpn tegen en kpn spreekt zichzelf tegen![]()
![]()
1. we hebben nog GEEN apparatuur van ze gekregen, internetten op een sweex routertje
Dan nog niet het verhaal over de emailadressen bij hetnet verteld, dat is nog veel sneuer, maar das verkeerde topique![]()
dit kan zo het wtf topic in..
Ik heb al een paar keer migraties uitgevoerd naar IPB en vaak zijn ze heel snel met het omlaag schroeven van het abo is mijn ervaring.
Nee, gaan naar een 6mbit lijntje, zit nu op lite snelheid.
Maar wtf, dit mag niet eens kunnen. Hebben nog geen spullen + geen apparatuur + geen volledige acceptatie kwa handtekeningen of brieven..
Je lijn is alvast omgezet van ADSL Lite naar IPB Lite. Opzich geen probleem lijkt mij. Hoe KPN de techniek regelt is niet echt belangrijk. Zolang jij ADSL hebt is 't in orde. Wanneer IPB in werking gaat, zal je lijn omgezet zijn naar het abonnement wat je overeengekomen bent.Tomino schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:22:Ik dus weet hetnet bellen, kom dieper in het systeem en gaan een diepere check houden.
Dit kwam eruit.
Lijn: Internetplusbellen LITE![]()
kpn spreekt hetnet tegen, hetnet spreekt kpn tegen en kpn spreekt zichzelf tegen![]()
![]()
Op deze manier ga je geruisloos over op IPB. Hoe had jij het anders willen regelen? Eigenlijk is KPN hiermee zeer klantvriendelijk en snel.
Dat het volgens jou contractueel nog niet rond is kan een discussiepunt zijn... maar wat dan nog? KPN mag toch risico's nemen? Als het mis gaat is dat hun probleem, lijkt mij. Zolang jou ADSL maar geleverd wordt.
Daarnaast: dat je nog geen apparatuur hebt maar wel alvast een - min of meer - gemigreerde lijn zal komen doordat de ene afdeling sneller is dan de andere en dat de ene afdeling niet wacht op de andere (et cetera).
De aanleiding om contact op te nemen met KPN is de snelheid waarmee je kunt downloaden. Ik denk dat KPN hierover zal antwoorden dat je middenin een migratie van ADSL naar IPB zit en dat 't probleem hoogst waarschijnlijk opgelost zal zijn na oplevering.
Kortom: je zit je eigenlijk druk te maken over een beetje snelheidsverlies tijdens een migratie. Ik vind het een beetje een opgeblazen verhaal wat richting muggenzifterij gaat.
[ Voor 15% gewijzigd door boukej op 17-01-2008 14:30 ]
Verder zijn er ook veel pc's aangesloten op die lijn. en als je dan met 150kb/s zit werkt het gewoon niet echt prettig..
Wat ze me ook adviseerden bij KPN,pas 6 weken van te voren aanvragen. Dus nu alles gecanceled en dus over 2 maanden weer aanvragen!
Thomson Speedtouch 121G (driver: 3.3.36.0 - 20051116)
Ik maak gebruik van de Wireless Zero Configuration-service. Kanalen in de EB staan op automatisch. Geen WPA apart mogelijk. Wel WPA2 apart. En combinatie WPA en WPA2.
Echter de 121G heeft geen WPA2.
Gevolg:
Zowel desktop en laptop starten elke keer opnieuw op zodra de 121G contact zoekt met de EB.
De 121G (op 3 computers) doet het goed met een Sitecom WL-153, waarbij gekozen is voor WPA-psk (TKIP).
Laptop met een WL-150 doet het prima met de EB.
Volgens de helpdesk ligt het aan de stroom van de usb-poorten. Maar daar ben ik niet eens mee, anders zou de combinatie 121G en WL-153 ook problemen geven.
Daarnaast heb ik de 121G ingeplugd in een hub met een externe stroomadapter.
Iemand bekend met het bovenstaande verhaal?
[ Voor 16% gewijzigd door Dazsur op 19-01-2008 21:46 ]
Daarna zou het moeten werken, zeker als je met de WL15x geen problemen had ..
Verder is het beter de ST121g rechtstreeks op je PC aan te sluiten, zolang als hij al in omloop is zie ik regelmatig dat het verplaatsen van de stick vanuit een actieve hub of zijn eigen verlengstukje een hoop connectieproblemen oplost. Don't ask me why, i don't care...
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 144160 op 20-01-2008 07:17 ]
2. Stick direct inpluggen (had ik ook al gedaan)
3. EB (mixed mode) anders WEP (vergeten

Want de 121G kan wel WEP
Trouwens:
De 121G wordt gigantisch warm bij gebruik op een DFI nForce4 en op WPA TKIP.
Grappig eigenlijk dat de Sitecom WL-153 WPA TKIP en WPA2 AES heeft en geen WPA AES en WPA2 TKIP!
Anoniem: 97509
Het blijkt dat het hoofdframe als enige frame van "kopen.marktplaats.nl" wordt afgehaald. Alleen *die* site (195.78.85.73) geeft een timeout. Alle andere sites die we bezocht hebben (binnen en buiten
marktplaats) worden wel gewoon geladen. In eerste instantie verwachte ik dat het probleem zou liggen bij een firewall/ad-blocker/blacklist of desnoods een gehackte lmhost file, maar tot mijn grote verbazing treedt dit probleem niet alleen bij XP op, maar ook op een aantal Macs (MacOS X) en op mijn Solaris laptop. Hier is dus iets anders aan de hand.
Kijkend naar het netwerkverkeer zie ik vanaf de client keurig een SYN request verstuurd worden
naar kopen.marktplaats.nl (195.78.85.73) *en* ik zie een SYN/ACK terug komen met de
correcte sequence nummers en correcte TCP adres/port combo. *maar*: het SYN/ACK pakket
wordt door de client (Solaris) gedropped omdat de IP checksum niet klopt. Vervolgens stuurt de
client dus weer doodleuk een SYN omdat er nog geen valide reply (ACK) ontvangen is. Dit gaat
een paar keer door en dan volgt de timeout.
Nu heb ik nog niet met het handje nagerekend of de checksum klopt, maar ik vermoed toch
sterk dat er in de Siemens SX552 iets fout gaat bij het NATten van de pakketten.
Mijn vraag is hetvolgende: hebben andere mensen problemen ondervonden met het
bezoeken van www.marktplaats.nl via een PC/Mac/Linux doos die achter een
Siemens SX552 (KPN Experia) ge-NAT wordt? De firmware versie op de Siemens
is overigens "1.41.4-iptv"
Anderzijds: kunnen mensen met dezelfde setup bevestigen dat e.e.a. *wel* gewoon
werkt?
Alvast enorm bedankt!
Al eens een keer het stroom er vanaf gehad of een totale fabrieksreset gedaan?
Zie: http://edward.de.leau.net/dnsspoofed-20080120.html
Ja, stroom er vanaf gehad; geen totale fabrieksreset gedaan (ik weet niets van de VoIP instellingen en was wat voorzichtig omdat ik de telefonie-instellingen niet wilde verguppen).ronaldlokers schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:17:
Hier 1.41.4-iptv (Feb 6 2007 21:12:35) en marktplaats.nl werkt perfect. Is overigens wel met een Siemens SX551.
Al eens een keer het stroom er vanaf gehad of een totale fabrieksreset gedaan?
Attack detection staat inderdaad aan. Maar, als dat het probleem was zou ik niet verwachten dat er uberhaupt een pakket door zou komen.... toch? Ik zie de SYN/ACK op de client aankomen, dus ik nam aan dat het niet aan de attack detection zou liggen. Of zijn de ervaringen anders?Loekie schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:41:
Staat attack detection aan?
Even uit zetten en kijken of dat helpt lijkt me wel aanbevolenAnoniem: 97509 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:20:
[...]
Attack detection staat inderdaad aan. Maar, als dat het probleem was zou ik niet verwachten dat er uberhaupt een pakket door zou komen.... toch? Ik zie de SYN/ACK op de client aankomen, dus ik nam aan dat het niet aan de attack detection zou liggen. Of zijn de ervaringen anders?
Je kunt ook even naar het niveau kijken natuurlijk. Voor iemand die de pakketten zelf er op na zoekt heb je nog maar weinig aan de instellingen gezeten
Prima!SilentTears schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:50:
En we kunnen hier verder:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1271746
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Dit topic is gesloten.