[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 89.812 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-09 06:47
Ik vermoed alleen dat die gegevens pas in de bron komen te staan zodra de accounts registered zijn, m.a.w. pas al die Siemens EB weer normaal aan de lijn hangt. Maar wie weet lukt het nog.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@deliciousbrown
Je probleem is oplosbaar overigens, er is een deel van de setup van je ST EB niet goed geladen lijkt het. De helpdesk kan daar een "bon" voor aanmaken voor een 2e lijns afdeling welke het dan oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen, heb een externe HD EM4060 die ik via UTP wil aansluiten op mijn siemens EB.

Als ik hem aansluit zie ik een groen lampje branden op de EB en op de HD alleen krijg ik hem verder niet te zien op mijn pc.

Waarschijnlijk zal het één of ander nog moeten worden ingesteld, aangezien dat ik geen expert ben zou ik dus niet weten wat ik moet doen, wie kan het mij uitleggen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 11:31
Het is wel handig als je even het merk zou noemen...
Op internet kom ik aan de hand van het typenummer Eminent tegen.

RTM...
Op bladzijde 5 van de handleiding staat het uitgelegd:
http://213.84.193.138/vsr/15998.pdf
Ik verveelde me, vandaar dat ik even op zoek ben gegaan voor je. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Joen op 02-12-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
@Tasslehoff

Ik zal de ipb-helpdesk maar weer eens bellen en hopen dat ik iemand aan de lijn krijg die begrijpt wat ik bedoel. Bedankt voor de info in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb (nu blijkt) al maanden vergelijkbare problemen.
Als ik de modem loskoppel van de switch zijn alle problemen verholpen.
Op mijn netwerk zit:
- Windows XP PC
- SMC EZ-Stream uPnP player
- 2 Linux PCs (desktop + server)
- HP2575 printer
- Philips Streamium MX6000i

Alle machines gaan om de haverklap onderuit (aantal keren per uur), althans zijn vanaf het netwerk tijdelijk niet meer bereikbaar (getest met netpalplus op winXP). De machines blijven wel gewoon draaien en op de console kun je gewoon blijven werken....

Ik heb met wireshark gepoogd een analyse te doen. (KPN geeft niet thuis: "wordt niet ondersteund...").
Wat ik zie is dat de SX551 IGMP multicast berichten verstuurt naar 224.0.0.1, en dat er ook berichten terugkomen, naar adressen zoals 139.255.255.250.
Mijn vermoeden is dat dit de oorzaak is van de problemen; want het is het enige verkeer wat van de SX551 op het lokale netwerk geslingerd wordt.

Klinkt dit bekend?
Is er een oplossing (behalve IPB opzeggen...)?

Mvg,
Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je uPnP in de interface aanstaan? Verklaart onder belasting dit soort grapjes. Heb het hier uitgezet en handmatig de poorten voor mn SLA5520 van flipsen ingesteld.
Heb hier momenteel een PC die staat te leechen via uTorrent, een SLA5520 die vanaf die PC MP3's streamt en een laptop waar ik nu mee zit te surfen. Heb op mn Siemens geen problemen meer na alle tweaks die ik heb uitgevoerd (connecties limiteren, firewall aanpassen etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:25:
Heb je uPnP in de interface aanstaan? Verklaart onder belasting dit soort grapjes. Heb het hier uitgezet en handmatig de poorten voor mn SLA5520 van flipsen ingesteld.
Heb hier momenteel een PC die staat te leechen via uTorrent, een SLA5520 die vanaf die PC MP3's streamt en een laptop waar ik nu mee zit te surfen. Heb op mn Siemens geen problemen meer na alle tweaks die ik heb uitgevoerd (connecties limiteren, firewall aanpassen etc).
Ik heb uPnP uit staan (ook even geprobeert met aangezet). De bedoeling is dat ik alleen intern AVstream.
De NAT firewall heeft een paar standaard poorten openstaan (ssh/http/https/pop3s/imaps). Geen exposed host bijv.
Handmatig poorten ingesteld op de mx6000i: nee, welke bedoel je? Maar, ook de hp2575 en mijn linux dozen hebben last... ze antwoorden met andere IP multicast adressen op de IGMP requests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cixx
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik heb net het hele topic doorgelezen maar ik heb nog niet echt een duidelijk antwoord gezien wat van toepassing is op mij.

30 November 2006 heb ik een contract IBP afgesloten bij Planet internet voor 59,95 per maand. Ik ging er van uit dat ik er een jaar aan vast zat en dan het daarna werd verlengd met een opbepaalde periode met een opzegtermijn van een maand.
Ik sta nu op het punt om IPB op te zeggen en over te stappen naar Telfort maar ik lees nu dat het contract stilzwijgend wordt verlengd met een jaar. Dus ik dacht shit dat gaat niet lukken.

Maar als ik verder lees in het topic zie ik dat dit voor klanten die voor 01-08-2007 (verandering van algemende voorwaarden) een contract hebben afgesloten niet zou gelden.

Onder welke algemene voorwaarden val ik nu? De oude waarbij ik nu elk moment kan opzeggen, of die nieuwe waarbij ik pas in november 2008 kan opzeggen?

Nog even alle feiten op een rijtje:

IPB contract afgesloten: 30-11-2006
IPB stilzwijgend verlengd met een jaar: 30-11-2007
Einde contractduur volgens Planet site: 30-11-2008

Is er nog een kans dat ik van dit contract af kan?

Zo nee, is het mogelijk om een ander modem te krijgen dat met IPB werkt in plaats van de Speedtouch 780 (de reden van opzegging is namelijk dat de Speedtouch symmetric NAT heeft, en dat geeft problemen met die dingen die ik wil doen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:02

ManiacsHouse

Scheisse!

cixx schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:48:
Ik heb net het hele topic doorgelezen maar ik heb nog niet echt een duidelijk antwoord gezien wat van toepassing is op mij.

30 November 2006 heb ik een contract IBP afgesloten bij Planet internet voor 59,95 per maand. Ik ging er van uit dat ik er een jaar aan vast zat en dan het daarna werd verlengd met een opbepaalde periode met een opzegtermijn van een maand.
Ik sta nu op het punt om IPB op te zeggen en over te stappen naar Telfort maar ik lees nu dat het contract stilzwijgend wordt verlengd met een jaar. Dus ik dacht shit dat gaat niet lukken.

Maar als ik verder lees in het topic zie ik dat dit voor klanten die voor 01-08-2007 (verandering van algemende voorwaarden) een contract hebben afgesloten niet zou gelden.

Onder welke algemene voorwaarden val ik nu? De oude waarbij ik nu elk moment kan opzeggen, of die nieuwe waarbij ik pas in november 2008 kan opzeggen?

Nog even alle feiten op een rijtje:

IPB contract afgesloten: 30-11-2006
IPB stilzwijgend verlengd met een jaar: 30-11-2007
Einde contractduur volgens Planet site: 30-11-2008

Is er nog een kans dat ik van dit contract af kan?

Zo nee, is het mogelijk om een ander modem te krijgen dat met IPB werkt in plaats van de Speedtouch 780 (de reden van opzegging is namelijk dat de Speedtouch symmetric NAT heeft, en dat geeft problemen met die dingen die ik wil doen.)
Lees dit topic even door. Opzeggen KPN InternetPlusBellen... geen pretje Vooral de laatste aantal berichten gaat over de nieuwe/oude a.v. volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cixx
maniacshouse schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 22:17:
[...]

Lees dit topic even door. Opzeggen KPN InternetPlusBellen... geen pretje Vooral de laatste aantal berichten gaat over de nieuwe/oude a.v. volgens mij.
Hier kan ik wat mee! Erg bedankt maniacshouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:02

ManiacsHouse

Scheisse!

cixx schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 22:46:
[...]

Hier kan ik wat mee! Erg bedankt maniacshouse.
Ach was simpel. Graag gedaan ;)
Tis een rare bedoeling met die av's van kpn enzo. Blij dat ik er inmiddels een half jaar vanaf ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
KPN!

[ Voor 92% gewijzigd door Matthijs op 09-12-2007 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Inmiddels heb ik mijn Siemens EB aan de kant gezet en vervangen door een Fritz 7107. Zodra hier de glasvezel wordt aangesloten zet ik het ADSL-modem in de Fritz uit, plug de kabel vanuit het glasvezelmodem in de Lan 1-poort van de Fritz en internet ik vrolijk verder.

Het enige, dat even uitzoeken was dat je bij Internet->Accounts settings in de Fritz moest kiezen voor

Username: iets@direct-adsl
Password: kpn

[x] Use one Internet connection for all computers (router)
All connected network devices share one connection to the Internet
[ ] Use FRITZ!Box as a DSL modem
Each connected computer establishes its own Internet connection using its
own access software

En dat je de DSL ATM settings manual moet kiezen:
VPI: 8
VCI: 48
Encapsulation: PPPoA/VC-Mux

Als je dat automatisch door de Fritz laat doen kiest hij voor PPPoE encapsulation en lukt authenticatie niet vanwege een PPPoE error.

De accountgegevens voor je regionale KPN-nummer kun je bij de Siemens EB uit de bron van de VoIP-accountsettings pagina in de EB-interface halen. Registreren in 1 van de 10 VoIP-accounts van de Fritz en je kunt ook weer bellen en gebeld worden.

Edit: Even een aanvulling over wat speciale dingen die ik met de Fritz uithaal. Ik heb ooit via eBay een GSM-box oftewel Fixed Wireless Terminal (FWT) op de kop getikt. Dat was een variant op de Psitek Fusion 100. Die gebruik ik nu als alternatief voor een vaste, analoge lijn.

Waarom? Ik ben nogal veel uithuizig. Dus met *61 staan mijn beide lijnen (zakelijk en prive) doorgeschakeld naar mijn mobiel. Dat kost dus 16,5 cent per minuut. Nu kun je via Simyo onderling bellen voor 7 cent per minuut. In de GSM-box zit dus ook een Simyo simmetje. Wat de Fritz voor me regelt is dat inkomende (VoIP) gesprekken tegelijkertijd zowel op mijn toestel thuis rinkelen als op mijn mobiel. Dat laatste gebeurt doordat de Fritz via de GSM-box uitbelt naar mijn mobiel. Het heet 'Parallel Call' of 'Rufumleitung sofort mit gleichzeitigem Klingeln'. Neem ik met mijn mobiel op, dan wordt het gesprek dus via mijn ADSL-lijn via de Fritz via de GSM-box opgebouwd. Kosten van het 'doorschakelen': 7 cent per minuut. Het zal nog wel even duren voordat ik de 48 euro van de GSM-box er uit heb, maar het is een leuke schakeling.

Edit 2: Andersom kan ook. Met mijn mobiel inbellen naar de GSM-box en dan via een willekeurig VoIP-account uitbellen. Daar gebruik ik een Auerswald aBox voor die ik voor 7 euro eveneens via eBay gekocht heb. Zie example 4. De Auerswald Box verbind ik dan aan de tweede en derde FXS poort van de Fritz. Gevolg: voor 7 cent per minuut kunnen bellen met 1 van de 10 VoIP-accounts die ik in de Fritz kan installeren.

[ Voor 40% gewijzigd door Jan-E op 10-12-2007 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:42
kpn@direct-adsl

Best logisch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Zelfs alleen maar @direct-adsl en geen wachtwoord schijnt te werken. Nooit geprobeerd overigens. De Fritz 7107 doet gewoon zijn werk. Exit Experia Box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Tja mooi dat het zo goed werkt een ander modem. Maar wanneer je problemen hebt met ipb die je niet zelf kan oplossen zul je toch weer de EB aan moeten sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
SCIxX schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:00:
Tja mooi dat het zo goed werkt een ander modem. Maar wanneer je problemen hebt met ipb die je niet zelf kan oplossen zul je toch weer de EB aan moeten sluiten.
Je bent een tweaker of je bent het niet ;) Ik zou echt niet weten welke problemen ik met IPB zou kunnen hebben die ik niet zelf kan oplossen. IPB is niets meer en niets minder dan Direct ADSL met een VoIP-account. Direct ADSL is easy as cake. En van dat VoIP-account weet ik ook alles wat ik nodig heb om gewoon gebeld te kunnen worden. Uitbellen doe ik toch allang via Voipcheap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Verhuizen en IPB / I-TV

Tot vorige week redelijk tot wel tevreden over de IPB+ I-TV

In Oktober opgegeven dat we graag 24-12 willen verhuizen en of de aansluiting dan werken kan op het nieuwe adres. 1-11-2007 op het nieuwe adres al de bevestiging van aansluiting op wensdatum.

Dus blijdschap alom ... maar het is KPN ... dus .....
Afgelopen donderdag een brief op het oude adres dat de aansluiting ..... 28-12 opgeleverd word op het nieuwe adres .. dus ik bel .. " u word terug gebeld" (want ik wil een reden hebben waarom dit gebeurt) Omdat ik vanmorgen nog niet terug gebeld ben, maar weer eens gebeld .. en .. ik word WEER terug gebeld ...maar de datum is 28 en verder kan ik u nu al vertellen dat dat niet verandert.... Ik wil graag weten wat er is .. is er een OT (Poort) probleem ? zijn de draadjes op ? tte weinig personeel ? verkeerd ingepland ? Waarom oh KPN doet U er alles aan omiemand alleen maar de boot IN te helpen ipv te Helpen ??

Zal blij zijn als dat jaarcontract over is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 13:14

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Zijn die 4 dagen dan zo'n probleem voor je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Geen TV tijdens de Kerstdagen: ik kan me er iets bij voorstellen, zelfs al heb ik zelf helemaal geen TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
Hurricane schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 10:51:
Zijn die 4 dagen dan zo'n probleem voor je dan?
Het gaat a: om de kids, geen telefoon en TV, en b: het word zonder opgaaf van reden 36 dagen
na ontvangst aansluitbevestiging ineens opgeschoven naar adsl de 27e en VOIP de 28e.

Ja, dan ziijn 4 dagen een probleem dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Ik kan me voorstellen dat je er ook digitenne bij hebt. Kost je niets en je kan dan boven ook tv kijken. Dan heb je het probleem met de tv dus getakeld. Nu het voip even laten doorschakelen voor die 4 dagen en de kosten verhalen op KPN. Dan heb je je die 4 dagen in elk geval gered denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Laatst online: 29-09 12:01
Het gaat om I-TV zoals ik lees. Dus ip-tv via mine. Ik denk niet dat har0 voor 4 dagen digitenne aan wil schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Ik denk dat Har0 al Digitenne heeft omdat je dit er gratis* bij kunt nemen als je Mine hebt. Mine kan maar 1 tv bedienen of op alles hetzelfde. Met Digitenne erbij kan je dan bijvoorbeeld in een andere kamer (Slaapkamer) nog wat anders kijken. Is een extra service van KPN. Je betaald dan alleen de huur van de tuner.

*Geen abbonementsgeld, alleen geld voor het huren van een tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
Yep, ik wil graag Digitenne bij het I-TV account ivm gezeur zappen en andere programma's kijken, maar "helaas is Digitenne in Uw postcode gebied niet beschikbaar" Ook de leverancier aan de (nu nog overkant) heeft wel de reclame dozen, maar verkoopt helaas nog niet.

Telefoon doorschakelen ? Alleen als KPN zwart op wit verklaart dit te vergoeden ... maar ondertusen word ik "vandaag" weer terug gebeld, en hebben we een klacht ingediend ... en gaan we toch gewoon "lachend" door met inpakken, want die sleutel gaat wel door de 20e :)

@Hurricane hier boven: Was het maar waar :) zouden de kids blij zijn en ik wat minder ontevreden
2@Hurricane: Geez wat type jij snel :D 5491JE (helaas zelfs als tester via de link niet aan te vragen)

[ Voor 15% gewijzigd door har0 op 11-12-2007 12:57 . Reden: zag Hurricane's bericht te laat / Postcode nieuwe adres 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Het was maar een idee. Helaas gaat dat vor jou dus niet op. Welke postcode kom je te wonen dan, volgens mij kan je tegenwoordig bijna overal Digitenne ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
Nou, final update:

Net terug gebeld door de "Technische dienst: die alleen maar wist te vertellen dat er ergens iets niet goed is gegaan en dat er (natuurlijk) niks aan te doen is... Digitenne op Uw postcode? Nee danmoet U een ander nummer bellen ,, ,, doorschakelen vergoeden ? Gaan wij niet over ... ik geef het ff op want mijn humeur word zo niet beter ... maar goed, kid 1 is net thuis .. dus die even : "blij" maken ......

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:48
Ik heb de laatste maanden een probleem met mijn verbinding, in het oude huis werkte alles perfect, maar in het nieuwe huis heb ik regelmatig storingen met mijn internet. Ik heb een stuk log van mijn ExperiaBox getrokken, gezocht op de foutmelding. Ik kom deze heel enkel tegen in de topics en eigenlijk alleen op GoT, verder nergens.

De foutmelding is eigenlijk altijd hetzelfde. Ik heb alleen de log van vandaag (tot nu toe) toegevoegd, mede om de ernst van de zaak te tonen en hoevaak het gebeurd. Ik vraag eerst hier even hulp, daarna ga ik KPN inschakelen, maar misschien heeft iemand hier er nog wijze adviezen bij. Ik ben onderhand zwaar geirriteerd ervan en baal dat ik geen goede alternatieven heb qua internet in deze omgeving.

Overigens doen de problemen zich niet voor als ik iets speciaals doe, maar zelfs in de nachtelijke uren als alleen mijn servertje aanstaat die hooguit mijn mail ophaald of resultaten van mijn WCG (World Community Grid) client verstuurt.

Zoals je hieronder kan zien heb ik dit ieder uur wel een keer en ALTIJD om xx:32:xx en xx:32:xx.
Wanneer het gebeurd kan ik ook helemaal niets meer, geen sites openen, ventrilo disconnect, teamspeak disconnect, games disconnecten etc... alles klapt eruit.

edit: Ik ben vergeten mijn aansluiting te vermelden.
InternetPlusBellen + I-TV, internetsnelheid is 3 Mbit/0.5 Mbit, meer kan helaas genoeg niet met deze abbonementsvormen samen.
Firmware version: 1.41.4-iptv (Feb 6 2007 21:03:13)
Status: Cable connected
Line mode: G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate: 12299 kbps (downstream) / 517 kbps (upstream)
Noise margin: 8 dB (downstream) / 32 dB (upstream)
Line attenuation: 22 dB (downstream) / 19 dB (upstream)
Output power: 22 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
12/13/2007  15:10:05 192.168.2.51 login success
12/13/2007  15:09:33 192.168.2.51 logout       
12/13/2007  14:57:50 192.168.2.51 login success
12/13/2007  14:48:59 192.168.2.51 login success
12/13/2007  14:32:22 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/13/2007  14:32:16 TR069:Sending inform message.
12/13/2007  13:32:21 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/13/2007  13:32:16 TR069:Sending inform message.
12/13/2007  13:32:15 NTP Date/Time updated.    
12/13/2007  12:32:32 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/13/2007  12:32:27 TR069:Sending inform message.
12/13/2007  11:32:33 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/13/2007  11:32:27 TR069:Sending inform message.
12/13/2007  10:32:33 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/13/2007  10:32:27 TR069:Sending inform message.
12/13/2007  09:32:33 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/13/2007  09:32:27 TR069:Sending inform message.
12/13/2007  08:32:33 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/13/2007  08:32:27 TR069:Sending inform message.
12/13/2007  07:33:39 sending ACK to 192.168.2.51
12/13/2007  07:32:33 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/13/2007  07:32:27 TR069:Sending inform message.
12/13/2007  07:32:26 NTP Date/Time updated.    
12/13/2007  06:32:45 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/13/2007  06:32:40 TR069:Sending inform message.
12/13/2007  05:32:46 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/13/2007  05:32:40 TR069:Sending inform message.
12/13/2007  04:32:46 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/13/2007  04:32:40 TR069:Sending inform message.
12/13/2007  03:32:45 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/13/2007  03:32:40 TR069:Sending inform message.
12/13/2007  02:32:46 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/13/2007  02:32:40 TR069:Sending inform message.
12/13/2007  01:32:46 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/13/2007  01:32:40 TR069:Sending inform message.
12/13/2007  01:32:39 NTP Date/Time updated.    
12/13/2007  00:32:49 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/13/2007  00:32:44 TR069:Sending inform message.

[ Voor 8% gewijzigd door Suicyder op 13-12-2007 15:28 ]

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:31
(jarig!)
Suicyder schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:14:
Ik heb de laatste maanden een probleem met mijn verbinding, in het oude huis werkte alles perfect, maar in het nieuwe huis heb ik regelmatig storingen met mijn internet. Ik heb een stuk log van mijn ExperiaBox getrokken, gezocht op de foutmelding. Ik kom deze heel enkel tegen in de topics en eigenlijk alleen op GoT, verder nergens.
KNIP
Dat betekend dat je EB geen contact kan krijgen met het centrale systeem, als je hele internet + bellen + ITV er uit ligt is het verstandig om te bellen en te vragen of ze daar kunnen zien of je een klapperende verbinding hebt.
Verder de standaard dingen: minder dan 2 meter van ISRA, splitter verwijderen, andere kabel proberen.
Heb je ook storingen op ITV?
Verder kun je DNS vast instellen als het alleen om internet gaat.

specs

• Suicyder
Ik heb eigenlijk al een heleboel geprobeerd, I-TV eraf, maakte niets uit, heeft zelf ook storingen maar veroorzaakt ze niet. 1 pc aansluiten, geen verschil (kabel was wel 10 meter, CAT6, volgens de normen aangesloten. Splitter heb ik niet eens meer, andere kabels heb ik al getest, maar mocht niet baten.

Sja... alleen mijn pc naar beneden sjouwen heb ik nog niet geprobeerd, maar ik denk ook niet dat mijn ouders er blij van worden als ik mijn gamebak naar beneden gooi en daar vrolijk ga zitten voor een avondje :P

Dan toch maar KPN eens bellen over een bokkige verbinding. Ben erg benieuwd of zij uberhaubt iets er aan gaan doen.

• SCIxX
Valt je telefoonverbinding ook soms weg (op dezelfde tijdstippen dus)?
Zoja; Het is hoogstwaarschijnlijk een klapperende verbinding
Zonee; Het ligt hoogstwaarschijnlijk aan je pc.

• Suicyder
Nou, de telefoon wordt verschrikkelijk weinig gebruikt, dus dat weet ik niet eerlijk gezegd. Wel valt I-TV ook weg op deze momenten en vallen vanaf meerdere pc's de connecties weg (4 verschillende machines met verschillende aansluitingen (2 bekabeld en 2 draadloos))

Maar ik ga zodra ik de kans even zie KPN bellen, zal wel vanavond tussen 19 en 20 uur worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
Verhuizen en IPB / I-TV Laatste Update

Vandaag gebeld ddor de KPN, met de vraag of het bezwaarlijk is om morgen ! afgesloten te worden, zodat de 20e het signaal op het nieuwe adres kan worden aangesloten !
GRAAG en alvast bedankt KPN als dit werkt ! Kids blij en een zorg met de kerstdagen mnder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0x800ccc0f..... >:) ophalen van mail via KPN...storingspagina is stil. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:53:
0x800ccc0f..... >:) ophalen van mail via KPN...storingspagina is stil. >:)
Hier ook vanavond problemen met mail. Volgens KPN ligt het aan mijn PC 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suicyder schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:14:
Ik heb precies dezelfde problemen maar bij mij op ##:45:##

12/17/2007 20:45:16 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/17/2007 20:45:11 TR069:Sending inform message.
12/17/2007 20:45:11 NTP Date/Time updated.
12/17/2007 19:45:30 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/17/2007 19:45:24 TR069:Sending inform message.
12/17/2007 18:45:29 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/17/2007 18:45:24 TR069:Sending inform message.
12/17/2007 17:45:30 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/17/2007 17:45:24 TR069:Sending inform message.
12/17/2007 16:45:29 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/17/2007 16:45:24 TR069:Sending inform message.
12/17/2007 15:45:29 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/17/2007 15:45:24 TR069:Sending inform message.
12/17/2007 14:45:30 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/17/2007 14:45:24 TR069:Sending inform message.
12/17/2007 14:45:24 NTP Date/Time updated.
12/17/2007 13:45:42 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/17/2007 13:45:37 TR069:Sending inform message.
12/17/2007 12:45:43 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/17/2007 12:45:37 TR069:Sending inform message.
12/17/2007 11:45:42 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/17/2007 11:45:37 TR069:Sending inform message.
12/17/2007 10:45:43 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/17/2007 10:45:37 TR069:Sending inform message.
12/17/2007 09:45:42 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/17/2007 09:45:37 TR069:Sending inform message.
12/17/2007 08:45:43 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/17/2007 08:45:37 TR069:Sending inform message.
12/17/2007 08:45:37 NTP Date/Time updated.
12/17/2007 07:45:55 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/17/2007 07:45:50 TR069:Sending inform message.
12/17/2007 06:45:56 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/17/2007 06:45:50 TR069:Sending inform message.
12/17/2007 05:45:55 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/17/2007 05:45:50 TR069:Sending inform message.
12/17/2007 04:45:55 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/17/2007 04:45:50 TR069:Sending inform message.
12/17/2007 03:45:55 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/17/2007 03:45:50 TR069:Sending inform message.
12/17/2007 02:45:55 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/17/2007 02:45:50 TR069:Sending inform message.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

@Bas, heb je de helpdesk hierover al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 20:23
IPB via Planet;

De wachtwoorden voor de voip nummers zijn nu ook gewoon aan te passen bij ''Wachtwoord wijzigen'' onder Mijn gegevens en instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:33
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:11:
[...]

Ik heb precies dezelfde problemen maar bij mij op ##:45:##

12/17/2007 20:45:16 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/17/2007 20:45:11 TR069:Sending inform message.
12/17/2007 20:45:11 NTP Date/Time updated.
12/17/2007 19:45:30 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
12/17/2007 19:45:24 TR069:Sending inform message.
etc etc
Iemand een idee?
Zie hier. Ben geen IPB gebruiker, maar het lijkt alsof je EB regelmatig het contact verliest met de server van KPN die de settings van de EB's regelt? Melding bij de helpdesk lijkt me het beste, want zo maar klooien met full resets en zo van de EB will nog wel eens vreemde problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, de KPN is weer lekker bezig zeg :(

2 weekjes terug probeerde iemand van KPN mams (wéér) internetplusbellen go aan te smeren. Zij heeft nee gezegt, maar wou wel info opgestuurd krijgen.
Krijgen we vandaag een brief met dat we ons aangemeld hebben voor internetplusbellen go :? 8)7

Zijn ze daar nou niet zo snugger of hoe zit dat?

Gelijk maar opgebeld en de "aanmelding" geannuleerd... Hopelijk gaat het goed :/ In die brief werd namelijk beweerd dat ze toestemming hebben om per automatische incasso de kosten voor dat pakket af te schrijven, die is echter nooit gegeven :N

[ Voor 29% gewijzigd door Raven op 19-12-2007 18:36 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
bartgrefte schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:33:
Hmm, de KPN is weer lekker bezig zeg :(

2 weekjes terug probeerde iemand van KPN mams (wéér) internetplusbellen go aan te smeren. Zij heeft nee gezegt, maar wou wel info opgestuurd krijgen.
Krijgen we vandaag een brief met dat we ons aangemeld hebben voor internetplusbellen go :? 8)7

Zijn ze daar nou niet zo snugger of hoe zit dat?

Gelijk maar opgebeld en de "aanmelding" geannuleerd... Hopelijk gaat het goed :/ In die brief werd namelijk beweerd dat ze toestemming hebben om per automatische incasso de kosten voor dat pakket af te schrijven, die is echter nooit gegeven :N
Tja, het is overal zo tegenwoordig. Bij @home precies hetzelfde, tegenwoordig als je een infopakket aanvraagt krijg je het hele pakket binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Weet iemand toevallig hoe je op de speedtouch 780 met KPN firmware rules op je firewall kan aanmaken?

Iemand die ik ken heeft namelijk een probleem dat hij wel ports kan forwarden via "Delen van spellen & Toepassingen" maar de firewall staat er niet tussen. Hij kan wel op de firewall pagina komen met het gebruiken van de link http://192.168.1.254/cgi/b/secpol/ov/index.html maar hierbij kan hij niets aanpassen of wat dan ook. Hierdoor kan hij niet fatsoenlijk port forwarden van een spel omdat de packets worden geblocked door de firewall.

Zijn hier mogelijkheden of oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cixx
SniperFox schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 19:24:
Zijn hier mogelijkheden of oplossingen voor?
Nee die zijn er helaas niet. Zelfs KPN kan deze niet veranderen omdat de firmware die hele instellingen niet meer beschikbaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 13:25
Een vraagje over IPB. Ik heb bij m'n ouders een server achter een Siemens modem staan. Het probleem is nu dat als ik actief ga downloaden van de server vanaf een externe verbinding, de hele verbinding (up en down) dichtgetrokken wordt. Op dat moment hebben m'n ouders dus geen internet meer.
Is er wat aan te doen dat als er actief geupload wordt de verbinding dichtklapt? Ik heb hier zelf thuis de speedtouh modem, en die heeft volgens mij hetzelfde probleem. Een andere modem zou het dus niet oplossen.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
Verhuizen IPB / I-TV Kerstfeest :D

Tx KPN, in plaats van sloop oude / verhuis nieuwe adres, is er een nieuwe verbinding gemaakt, waardoor wij voor de kerst Internet, telefoon en TV hebben :)

Fijne dagen allemaal ! (wij gaan verder met uitpakken) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
trinite_t schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:59:
Een vraagje over IPB. Ik heb bij m'n ouders een server achter een Siemens modem staan. Het probleem is nu dat als ik actief ga downloaden van de server vanaf een externe verbinding, de hele verbinding (up en down) dichtgetrokken wordt. Op dat moment hebben m'n ouders dus geen internet meer.
Is er wat aan te doen dat als er actief geupload wordt de verbinding dichtklapt? Ik heb hier zelf thuis de speedtouh modem, en die heeft volgens mij hetzelfde probleem. Een andere modem zou het dus niet oplossen.
Het is logisch dat je als je de volle upload snelheid van je ouders bezet (dus door van hun weg te downloaden) zij niet meer kunnen internetten/telefoneren. Stel een maximum upload snelheid in op je server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
SCIxX schreef op zondag 23 december 2007 @ 18:07:
[...]

Het is logisch dat je als je de volle upload snelheid van je ouders bezet (dus door van hun weg te downloaden) zij niet meer kunnen internetten/telefoneren. Stel een maximum upload snelheid in op je server.
Zo logisch vindt ik het niet dat als ik met een stream van een ftp server download alle andere internet dan echt volledig wegvalt. Dat was met direct-adsl niet het geval. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:41
@trinite_t :
Dit doet me denken aan de problemen die ik in begin met bittorrent had. Door de hoeveelheid verbindingen bleef er geen poort meer over voor een viop connectie.
Moest toen dit beperken en toen waren de problemen verholpen (was ergen een optie in de client software).
Had niets te maken met de upload snelheid. De experiabox kan dat heel goed regelen.
Weet alleen even niet hoe je het gebruik van poorten op een server kan beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
shaiwa887 schreef op maandag 24 december 2007 @ 09:04:
@trinite_t :
Dit doet me denken aan de problemen die ik in begin met bittorrent had. Door de hoeveelheid verbindingen bleef er geen poort meer over voor een viop connectie.
Moest toen dit beperken en toen waren de problemen verholpen (was ergen een optie in de client software).
Had niets te maken met de upload snelheid. De experiabox kan dat heel goed regelen.
Weet alleen even niet hoe je het gebruik van poorten op een server kan beperken.
Een ftp verbinding gebruikt niet zoveel verbindingen als bittorrent, Dus volgens mij moet dat het probleem niet zijn. Als ik met een verbinding ga downloaden vanaf een ander netwerk, dan klapt direct de hele verbinding dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
trinite_t schreef op maandag 24 december 2007 @ 07:39:
[...]

Zo logisch vindt ik het niet dat als ik met een stream van een ftp server download alle andere internet dan echt volledig wegvalt. Dat was met direct-adsl niet het geval. :X
Stel zij hebben een upload van 50kb/s, en jij download bij hun weg met 50kb/s, dan houden ze niks meer over, en kun je niet meer internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
?? Als ik hier aan het uploaden ben (+/- 52Kb/s) en ik wordt gebeld of ga bellen zie ik de snelheid terug vallen naar ongeveer 35 a 40 Kb/s.
Ik heb ook de Siemens dus het zou goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Ja maar hij heeft het er alleen maar over dat het internet dan niet meer werkt en heeft het helemaal niet over telefonie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je je EB beheren op afstand? Want het lijkt me wel handig...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2007 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:58
Ik heb dit al eerder in deze thread gevraagd, maar weet iemand of er binnenkort snelheidsverhogingen aan staan te komen? Zelfs bij xs4all zijn de snelheden hoger voor hetzelfde bedrag. Ik heb geen zin in overstapgedoe, daar ik tevreden ben over ipb van planet.
Ik las dat ze inzetten op total ip (correct me if i'm wrong) of zoiets, zullen we dan pas snelheidsverhogingen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
Geen idee, als je er bij KPN naar vraagt krijg je alleen maar niets zeggende standaard antwoorden.
Als ze nog iets in planning hebben moeten ze snel zijn want voor hetzelfde geld heb ik ondertussen een 20Mbit lijn bij de concurent ipv van de 3Mbit nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen, het volgende is bij mij het geval, heb ook internetplusbellen en ben er in principe tevreden mee. Telefoon & Internet werken prima en internet is snel. Alleen het downloaden van torrents wil maar niet goed werken. Heb van alles geprobeerd maar kan structureel maar met maximaal 25 k/b downloaden. Terwijl dit voor internetplusbellen wel 150-200 k/b was. Gebruik wel gewoon de nieuwste torrents met voldoende seeds enzo.

Heb van alles geprobeerd:
-juiste poorten opengezet
-instellingen van utorrent juist gezet
-firewalls aan/uit gigaset sx551
-etc.

Heb het gevoel alsof ik van buitenaf wordt afgeknepen op 25 k/b, want hij zit er constant tegenaan...... heel frustrerend omdat ik gewoon weet dat ie veel sneller kan.

Iemand nog ideeen of suggesties? alvast super bedankt! :)

opgelost! 8)

• Jan-E
Altijd handig als je er even bij zet hoe het opgelost is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben sinds 2,5 jaar KPN IPB (grijze experiabox) en nauwelijks problemen gehad en zijn dus tevreden gebruikers.

Echter we proberen nu een 2e PC draadloss aan te sluiten met behulp van de Siemens Gigaset USB 108 adapter. Die PC werkt met Windows 2000 professional.

Er verschijnt wel een groen trappetje, maar internet krijg ik niet opgestart. Al vaak met de Helpdesk gebeld echter deze hebben weinig ervaring met Windows 2000 en kunnen me niet verder helpen.

Kan iemand hier me verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09 07:48

Scrummie

Think different

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 16:16:
Wij hebben sinds 2,5 jaar KPN IPB (grijze experiabox) en nauwelijks problemen gehad en zijn dus tevreden gebruikers.

Echter we proberen nu een 2e PC draadloss aan te sluiten met behulp van de Siemens Gigaset USB 108 adapter. Die PC werkt met Windows 2000 professional.

Er verschijnt wel een groen trappetje, maar internet krijg ik niet opgestart. Al vaak met de Helpdesk gebeld echter deze hebben weinig ervaring met Windows 2000 en kunnen me niet verder helpen.

Krijgt de PC een 192.168 ip adres? Kan je pingen naar een extern IP adres?

Zoja, probeer eens de DNS servers in te stellen, zijn vast wel in deze topic ergens te vinden.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
@HansWIJ: open eens een DOS-box en probeer 'ipconfig /renew'

Of vraag de status op via 'ipconfig /all'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 16:16:

Heb je wel SP4? Het zal of aan de DNS liggen, of het beveiligingsniveau komt niet overheen. Als je 213.75.12.83 invult in je adresbalk, krijg je dan planet? Zoja, het ligt aan je DNS. Klik anders dubbel op het groene trappetje en controleer of de beveiliging wel op WPA staat (indien de box hier ook op staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst dank voor jullie reacties, hieronder de bevindingen:
SP4 is geinstalleerd.
DNS staat (via helpdesk) op 195.121.1.34 en 195.121.1.66
Beveiliging staat op WPA.
De PC krijgt geen 192.168 ip adres, er staat 169.254 enz.

Bij ipconfig/renew komt foutmelding dat er geen verbinding met DHCP-server gemaakt kan worden en de verbinding wordt verbroken.

Bij ipconfig/all staat o.a. IP-routing Nee
autoconfiguratie 169.254.

Hopelijk kunnen jullie met bovenstaande ontdekken wat er misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Al met een lagere beveiliging geprobeerd en misschien al eens zonder beveiliging, al is het alleen maar om te testen of daar het probleem in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 18:47:
Allereerst dank voor jullie reacties, hieronder de bevindingen:
SP4 is geinstalleerd.
DNS staat (via helpdesk) op 195.121.1.34 en 195.121.1.66
Beveiliging staat op WPA.
De PC krijgt geen 192.168 ip adres, er staat 169.254 enz.

Bij ipconfig/renew komt foutmelding dat er geen verbinding met DHCP-server gemaakt kan worden en de verbinding wordt verbroken.

Bij ipconfig/all staat o.a. IP-routing Nee
autoconfiguratie 169.254.

Hopelijk kunnen jullie met bovenstaande ontdekken wat er misgaat.
Staat die zowel op de box als in de gigaset op WPA? je gigaset heeft namelijk geen verbinding met de experiabox, probeer ook eens een andere usb poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Dat je Win2k Pro geen verbinding kan maken met de DHCP server intrigeert me. Het zou kunnen zijn dat de DHCP-server van je EB plat ligt. Krijgt die andere wireless verbonden PC zijn IP-nummer automatisch? EB al gereboot?

Het kan ook zijn dat de wireless adapter de gateway niet kan vinden. Probeer de TCP/IP parameters eens vast te spijkeren:

IP-adres: 192.168.2.77 (of zo iets)
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.2.1

Daarnaast kun je eens proberen om het kanaal in de webinterface van je EB ook vast te spijkeren. Kies bij voorkeur kanaal 6, want dan worden kanaal 6 en 7 gebruikt voor de 108 Mbps verbinding. Eventueel kun je ook nog wat spelen met de Super-G instelling in je EB. Uit, Statisch, Dynamisch o.i.d. (dit laatste kan ik niet meer testen, want er hangt nu een Fritz 7170 aan mijn IPB-lijn).

Edit: Staat je Wireless Zero Configuration trouwens aan? Start -> Uitvoeren -> 'services.msc' -> OK. Dan zoeken naar Draadloze configuratie (in de NL-versie). Start die eens voordat je de adapter in je USB stopt. Werkt dat, zet hem dan op automatisch starten. Zonder WZC kan je inderdaad een groen getrapt boxje krijgen zonder IP-adres.

[ Voor 17% gewijzigd door Jan-E op 28-12-2007 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas werkt internet nog steeds niet, onderstaand bevindingen van bovenstaande tips:

Zonder of lagere beveiliging heeft geen resultaat.
In Siemens USB programma staat beveiliging op WPA, hoe dat in de box is weet ik niet?
(eerste PC onder XP werkt wel met WPA en deze verkrijgt zowel IP als DNS automatisch)
Andere USB poort heb ik geprobeerd, heeft geen resultaat.

TCP/IP parameters heb ik vast gezet op IP 192.168.2.77, subsetmask 255.255.255.0 en gataway 192.168.2.1 ook dit lijkt geen effect te hebben.

Kanalen in mijn webinterface vastspijkeren heb ik niet geprobeerd omdat ik niet weet hoe dat moet. Wel staan de kanalen voor beide PC's op 6 bij configuratie algemeen en op 6 bij status.

Wireless Zero configuratie staat op automatisch.

Hopleijk hebben jullie nog meer tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:12:
In Siemens USB programma staat beveiliging op WPA, hoe dat in de box is weet ik niet?
[...]
Kanalen in mijn webinterface vastspijkeren heb ik niet geprobeerd omdat ik niet weet hoe dat moet.
Ben je ooit wel eens in de webinterface van de (grijze) EB zelf geweest? http://192.168.2.1/ wachtwoord admin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
Effe tussen door.
Heeft er iemand ook problemen met mail via kpnplanet naar hotmail adressen?
Kan niets versturen via webmail of smtp naar hotmail.
Eerst krijg ik een delay melding en later dat de mail niet bezorgd kan worden.
Ik het het alleen met hotmail adressen. De rest lijkt goed te gaan.
Iemand ook problemen ????
Heb als work around voor smtp "smarthost.direct-adsl.nl" ingesteld en dat lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:44
shaiwa887 schreef op zondag 30 december 2007 @ 00:53:
Effe tussen door.
Heeft er iemand ook problemen met mail via kpnplanet naar hotmail adressen?
Kan niets versturen via webmail of smtp naar hotmail.
Eerst krijg ik een delay melding en later dat de mail niet bezorgd kan worden.
Ik het het alleen met hotmail adressen. De rest lijkt goed te gaan.
Iemand ook problemen ????
Heb als work around voor smtp "smarthost.direct-adsl.nl" ingesteld en dat lijkt te werken.
Idem hier, ik krijg ook alle e-mail die naar hotmail zijn gestuurd retour na enige uren. KPN geeft geen bericht van een storing. Mijn instellingen lijken goed. Ik heb de servicedesk per e-mail gevraagd wat nu te doen. Zal ook de smtp "smarthost.direct-adsl.nl" proberen.

Edit:
Het werkt weer, door de smtp te veranderen (van "smtp.kpnplanet.nl" in "smarthost.direct-adsl.nl") kan ik weer berichten zenden naar Hotmail.

[ Voor 12% gewijzigd door humme op 30-12-2007 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 17:12:
oort heb ik geprobeerd, heeft geen resultaat.

TCP/IP parameters heb ik vast gezet op IP 192.168.2.77, subsetmask 255.255.255.0 en gataway 192.168.2.1 ook dit lijkt geen effect te hebben.

Kanalen in mijn webinterface vastspijkeren heb ik niet geprobeerd omdat ik niet weet hoe dat moet. Wel staan de kanalen voor beide PC's op 6 bij configuratie algemeen en op 6 bij status.
Probeer echt een die kanalen vast te zetten. Heb hier een speedtouch.Er zijn nl adapters die kanaal 12 en 13 niet (goed) ondersteunen. Probeer dus de box vast te zetten op een lager channel, en probeer het dan nog eens. Je zou niet de eerste zijn met dat probleem

[ Voor 3% gewijzigd door trinite_t op 30-12-2007 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Xander2000 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 15:15:
Ik heb sinds een maand of twee enorm veel last van een trage verbinding bij een Planet IPB 3mbit abbonnement. Maximale downloadsnelheid is omgeveer 35kb/s. Sites laden hierdoor enorm traag. Het menu van de experiabox laadt eveneens zeer traag. Meer mensen last van?
dit heb ik dus ook (plus soms totaal wegvallen van de wifi verbinding), het is iedere keer (tijdelijk) verholpen met een harde resetreboot van de box, heb nu het kanaalnummer van de wifi veranderd, werkt nu weer, dus hopelijk was het dat (tis iedere keer savonds na etenstijd raak, blijkbaar zet de buurman zn wifi aan op hetzelfde kanaal ofzo :/)
(hier ook van de 4 gevonden wifi netwerken 3 experiaboxes trouwens, maar kan niet zien welk kanaal die zitten, dus heb er maar eentje uitgezocht op de gok, en tot nu to geluk gehad :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Download netstumbler even dan kan je zien op welke kanalen de andere netwerken zitten. Gokken heeft weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

t maakt ook niet uit, want ik weet gewoon 99% zeker dat de rest allemaal op auto staat, en dus ook iedere 10 minuten een ander kanaal gebruikt, het werkt in ieder geval nu en tot nu toe nog geen problemen meer mee gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 15:44
Klein vraagje.

Waar kan het aan liggen als ik niet gebeld kan worden, dus de telefoon gaat bij de persoon die belt wel over, maar dus bij het InternetPlusBellen adres gaat de telefoon niet over.
Ik kan wel naar buiten bellen met mijn InternetPlusBellen...

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

aangezien ik het nergens kan vinden vraag ik het hier maar even.

Werkt een voicemailmelder van kpn met ipb?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Daywalk3r schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 19:12:
aangezien ik het nergens kan vinden vraag ik het hier maar even.

Werkt een voicemailmelder van kpn met ipb?
Voor zover ik weet werken ze altijd, indien je alles goed hebt ingesteld, geen ondersteuning bij de HD echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Piels schreef op maandag 31 december 2007 @ 16:52:
Klein vraagje.

Waar kan het aan liggen als ik niet gebeld kan worden, dus de telefoon gaat bij de persoon die belt wel over, maar dus bij het InternetPlusBellen adres gaat de telefoon niet over.
Ik kan wel naar buiten bellen met mijn InternetPlusBellen...
Indien geporteerd: Powercycle (oftewel box 30seconden even uit laten staan, dan weer op laten starten)

Indien niet geporteerd: Check je kabel van pstn(EB) naar pstn (splitter), als deze goed is portering afwachten. (ong 14dagen na vrs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

SCIxX schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 19:49:
[...]

Voor zover ik weet werken ze altijd, indien je alles goed hebt ingesteld, geen ondersteuning bij de HD echter.
HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:48

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

OH ok. Dan loop ik ff de kabels e.d na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Als hij alsnog niet werkt moet je even proberen via mijnkpn je voicemail uit te schakelen, en vervolgens via je telefoon via *61* hem weer in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste tweakers,

sinds kort heb ik ook internetplusbellen, en opzich werkt het prima, behale het volgende.
ik heb mijn analoge fax aangesloten op phone1 en mijn telefoons op phone2. ik las dat dit werd aanbevolen. van zelfsprekend heb ik dus ook mijn faxnummer toegekend aan phone1, en mijn hoofdnummer aan phone2. nu is het probleem, dat wanneer iemand mij belt hij na twee keer overgaan op de telefoon meteen doorschakeld naar de fax. kan je ergens instellen dat dit pas later gebeurd.

ik heb nergens een antwoord kunnen vinden, ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen

mvg Jvredeveld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:08:
beste tweakers,

sinds kort heb ik ook internetplusbellen, en opzich werkt het prima, behale het volgende.
ik heb mijn analoge fax aangesloten op phone1 en mijn telefoons op phone2. ik las dat dit werd aanbevolen. van zelfsprekend heb ik dus ook mijn faxnummer toegekend aan phone1, en mijn hoofdnummer aan phone2. nu is het probleem, dat wanneer iemand mij belt hij na twee keer overgaan op de telefoon meteen doorschakeld naar de fax. kan je ergens instellen dat dit pas later gebeurd.

ik heb nergens een antwoord kunnen vinden, ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen

mvg Jvredeveld
Hoelang geleden heb je het activatienummer 1369/1368 gedraaid?
(is je analoge lijn nog actief?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:28:
[...]

Hoelang geleden heb je het activatienummer 1369/1368 gedraaid?
(is je analoge lijn nog actief?)
dat is kort geleden, volgens mij is die lijn nog actief, zou dat verschil moeten maken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:21:
[...]

dat is kort geleden, volgens mij is die lijn nog actief, zou dat verschil moeten maken dan?
Ja, beide telefoonpoorten werken dan meestal nog over het zelfde nummer. Fatsoenlijk gebruik maken van het 2e nummer is pas mogelijk na portering. (+- 14dagen na 1369)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:59:
[...]
Ben je ooit wel eens in de webinterface van de (grijze) EB zelf geweest? http://192.168.2.1/ wachtwoord admin.
Ik ben in webinterface van de grijze EB geweest. De beveiliging staat daar ook op wpa. Verder heb ik als voorkeurkanaal 6 opgegeven.

Helaas werkt internet nog steeds niet,

Slimme tips blijven van harte welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 23:02:
[...]

Ik ben in webinterface van de grijze EB geweest. De beveiliging staat daar ook op wpa. Verder heb ik als voorkeurkanaal 6 opgegeven.

Helaas werkt internet nog steeds niet,

Slimme tips blijven van harte welkom!
Nevermind dit alles, voor zover mijn herinnering het juist heeft heet windows 2000 geen eigen draadloze verbindings mogelijkheid, jammer de pammer.

Doe even het volgende.

Zet je IP weer op automatisch verkrijgen (als je IP "hard instelt" zal windows altijd aangeven dat die verbinding heeft)
Verwijder via software de gigaset software.
Start de pc opnieuw op.
Je krijgt nu nieuwe hardware gevonden als je de pc opnieuw opstart
Doorloop de wizzard nieuwe hard met de kpn EB cd erin of de gigaset cd, en installeer de drivers.
Zet wireless zero aan via start > uitvoeren > services.msc > wireless zero configuration > opstartype automatisch, en starten drukken
Verbind via het beeldscherm rechtsonderin beeld in je taakbalk.

[ Voor 7% gewijzigd door SCIxX op 03-01-2008 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
SCIxX schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 01:58:
Zet je IP weer op automatisch verkrijgen (als je IP "hard instelt" zal XP altijd aangeven dat die verbinding heeft)
Ehh, hij heeft Windows 2000 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:38
We gaan hier ook over op zakelijk internetplus bellen! Abootje bij hetnet wordt pas in april opgezegd maar de procedure is er al.
Zal hier vaker terugkomen als het goed is! hopelijk is de snelheidsverhogin een beetje te merken van 4mbit naar 6Mbit! Hoop eerder dat ouders tevreden zijn ivm bedrijf etc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:20
Ben gister gemaild door iemand vanaf hotmail (live.nl) maar die is niet aangekomen.

Kreeg gister ook een bounce van hotmail:
Your message

To: xxx
Subject: RE: Wii Sport Golf 'Ten Hole in Ones'
Sent: Thu, 3 Jan 2008 11:21:45 +0100

did not reach the following recipient(s):

xxx@hotmail.com on Thu, 3 Jan 2008 17:25:16 +0100
There was a SMTP communication problem with the recipient's email
server. Please contact your system administrator.
<cpsmtp-voip03.kpnplanet.nl #5.5.0 smtp;550 SC-002 Mail rejected by
Windows Live Hotmail for policy reasons. The mail server IP connecting
to Windows Live Hotmail has exhibited namespace mining behavior. If you
are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet
Service Provider for help. Email/network admins, please visit
http://postmaster.live.com for email delivery information and support>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even mailrelay.direct-adsl.nl invoeren als smtp server. Ben je daar vanaf, had hier hetzelfde, de helft kwam aan, andere helft bleef hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:20
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:33:
even mailrelay.direct-adsl.nl invoeren als smtp server. Ben je daar vanaf, had hier hetzelfde, de helft kwam aan, andere helft bleef hangen...
't Lukt ze schijnbaar nog steeds niet om fatsoenlijke email aan te bieden. Grappig dat ze MS Exchange gebruiken en dat het niet lukt om bij Microsoft mail af te leveren.

Ik ken de mailrelay wel, maar dan als ontvangende (2e) MX voor als je domein mail wil draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Mail naar hotmail vanaf kpnplanet werkt inderdaad weer niet. Hetnet en planet geloof ik wel. Het schijnt dat kpn vaak op de bloklist bij hotmail wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
hccnet naar hotmail heeft van de week ook even niet gewerkt maar werk weer.
tele2 mail naar hotmail werkt.
kpnplanet naar hotmail gaat nog steeds niet goed. (via de direct-adsl gaat het wel goed)
Gemeld bij KPN, krijg je natuurlijk zo'n standaard melding terug dat het wel eens aan JOU kan liggen maar dat ze het toch meer even melden aan de technische mensen... dat was twee dagen geleden en dat was al drie dagen na de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
shaiwa887 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:38:
hccnet naar hotmail heeft van de week ook even niet gewerkt maar werk weer.
tele2 mail naar hotmail werkt.
kpnplanet naar hotmail gaat nog steeds niet goed. (via de direct-adsl gaat het wel goed)
Gemeld bij KPN, krijg je natuurlijk zo'n standaard melding terug dat het wel eens aan JOU kan liggen maar dat ze het toch meer even melden aan de technische mensen... dat was twee dagen geleden en dat was al drie dagen na de melding.
Bij de HD valt er gewoon niks aan te veranderen, je kan het een technisch probleem noemen maar mensen aan de telefoon hebben hier niks over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
Ik had alle stappen die ik al had doorlopen om tot de conclusie te komen dat het echt aan de KPNPlanet server helemaal uitgekauwd aan ze voorgelegd dus dat het aan mij zou liggen was al uitgesloten (in dit geval dan ;) )

Als ex KPN'er weet ik wel hoe de HD in elkaar zit. Waar ik toen al aan ergerde en nu nog steeds dat wanneer het duidelijk is waar het probleem zit je vaak (zowel intern als extern KPN) min of meer te horen krijgt dat het waarschijnlijk toch wel aan jou ligt.... na al die klantvriendelijkheids trainingen krijgen ze dat er gewoon niet uit. Intern is dat (iig afdelingen waar ik mee heb gewerkt) over het algemaal wel anders maar de extrene klant ziet/hoort dat niet en op elk verjaardags feestje is het ,... KPN daar gaan we weer verhalen....

Terug naar de echte problemen ... hopelijk kunnen ze het probleem hotmail zsm oplossen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 02:16:
[...]
Ehh, hij heeft Windows 2000 Pro...
Inmiddels werkt internet! :)
Alle IP adressen/DNS/kanalen e.d. zijn vastgezet.

Vreemd blijft wel dat na het opstarten van de PC de verbinding eerst verbroken moet worden en daarna opnieuw gemaakt moet worden voordat Internet opgestart kan worden. Voorlopig zullen we het daar maar mee moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
shaiwa887 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:52:
Ik had alle stappen die ik al had doorlopen om tot de conclusie te komen dat het echt aan de KPNPlanet server helemaal uitgekauwd aan ze voorgelegd dus dat het aan mij zou liggen was al uitgesloten (in dit geval dan ;) )

Als ex KPN'er weet ik wel hoe de HD in elkaar zit. Waar ik toen al aan ergerde en nu nog steeds dat wanneer het duidelijk is waar het probleem zit je vaak (zowel intern als extern KPN) min of meer te horen krijgt dat het waarschijnlijk toch wel aan jou ligt.... na al die klantvriendelijkheids trainingen krijgen ze dat er gewoon niet uit. Intern is dat (iig afdelingen waar ik mee heb gewerkt) over het algemaal wel anders maar de extrene klant ziet/hoort dat niet en op elk verjaardags feestje is het ,... KPN daar gaan we weer verhalen....

Terug naar de echte problemen ... hopelijk kunnen ze het probleem hotmail zsm oplossen ...
Dat de problemen erwaren is allang bekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook problemen om te mailen naar hotmail gebruikers. De helpdesk van KPN ontkent echter het probleem.

Eentje durft zelfs te beweren dat die datamining melding komt omdat de user z'n mailbox vol is en dat ik rustig de mailserver van mijn webhoster kan gebruiken want poort 25 is helemaal niet geblokkeerd.

Dat is GVD in 2007 door KPN zelf aangekondigd :(

Echt waardeloze ondersteuning ;(

Het mail-relay adres werkt bij mij iig ook niet. Ben nu maar overgestapt op IMAP. Heb wel weer met KPN gesproken en kreeg nu eindelijk iemand aan de lijn die een ticket bij de TD aangemaakt heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 10:56 ]

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.