Denk niet dat kpn daar wakker van kan liggen. Als je een modem voor andere doeleinden dan standaard gaat gebruiken is het verstandig voordat je een abonnement neemt zelf wat informatie in te winnen erover.rvdvalk schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 16:28:
[...]
Ik zit met het zelfde probleem, al tijden.
Bij de KPN helpdesk wisten ze me te melden dat dat de standaard speedtouch inloggegevens zijn en dat je gerust dit soort dingen aan kan passen, echter klop hier geen bal van.
Dus blijkbaar weten ze zelf ook niet waar ze het over hebben.
Mijn enige optie, het contract uitzitten en na een jaar de hele bende opzeggen en gewoon weer terug gaan naar een losse ADSL aansluiting.
Het probleem is dan wel dat ze mij als telefonieklant kwijt zijn. Vanaf dat moment gaat alles via de mobiel en kunnen de IPB en de vaste lijn op een plek stoppen waar geen daglicht komt.
Sorry voor de frustratie, maar de helpdesk liegt je gewoon voor.
Inderdaad, doe een beetje research voordat je overstapt naar een ander abo.. Hier op tweakers, maar ook op andere sites had je genoeg informatie mbt nat en alle andere beperkingen van deze dingen kunnen vinden. De reden waarom ik nog steeds niet overgestapt ben, en ik ook de ervaringen van anderen met Alice en Telfort afwacht, omdat ik er nog niet achter bent of het van die gebridgde dichtgetimmerde modems zijn, of dat je je eigen ding erachter kan hangen (en dus blijf ik duur betalen bij xs4all (maar wel kwaliteit)).
Mijn ouders boeit het geen donder, als het maar werkt, die zitten dus ook via hetnet surfen en bellen, en daarvoor zijn deze abbonementen gewoon erg geschikt, voor de huis/tuin en keuken gebruiker voldoet het prima. Voor de niet teveel eisende tweaker (af en toe modem schopje geven om de nat ed leeg te maken) zal het ook nog wel gaan. Wil je gewoon die hard alles zelf configuren en servers draaien, is het geen slimme keuze om dit product te kiezen... Om nog maar te zwijgen van mensen die zakelijk hun servers draaiden op een consumenten planet adsl lijn, hoppen naar ipb, en vervolgens de klos zijn en KPN aansprakelijk proberen de stellen voor de geleden schade. Dan krijg je mooi het deksel op je neus
Mijn ouders boeit het geen donder, als het maar werkt, die zitten dus ook via hetnet surfen en bellen, en daarvoor zijn deze abbonementen gewoon erg geschikt, voor de huis/tuin en keuken gebruiker voldoet het prima. Voor de niet teveel eisende tweaker (af en toe modem schopje geven om de nat ed leeg te maken) zal het ook nog wel gaan. Wil je gewoon die hard alles zelf configuren en servers draaien, is het geen slimme keuze om dit product te kiezen... Om nog maar te zwijgen van mensen die zakelijk hun servers draaiden op een consumenten planet adsl lijn, hoppen naar ipb, en vervolgens de klos zijn en KPN aansprakelijk proberen de stellen voor de geleden schade. Dan krijg je mooi het deksel op je neus
"Mekker, blaat"
Ja zakelijke mensen zijn altijd helemaal een lacher. Beetje hun eigen bedrijf achter IPB zetten met een consumenten abonnementje, en vervolgens klagen dat de zaakschade lijden.
Ik heb nog zo'n zilveren box en daar kan ik van alles in regelen hoor.Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 14:58:
Aangaande 1: Ja kan prima, dan heb je Internet. PlusBellen snij je dan af. Dus eigenlijk is het antwoord "Nope"
Aangaande 2: Schiet je niets mee op, in de EB zit een firewall actief. Je kunt er dan wel een andere router achter gooien, maar de EB krijg je niet in bridged mode (want dan werkt je telefoon weer niet).
Reservevraag: de 8 dagen gelden na het ontvangen van de bevestigingsbrief van je bestelling. Staat netjes in de voorwaarden en de brief, dus nee.
Heb hier ook een server en de hele bende draaien.
Al bijna 2 jaar (op een defect modem en wat spooktelefoontjes na) zonder problemen...
Verwijderd
De antwoorden waren ook bedoeld voor degene waar ik op reply, deze heeft een ST780 EB en niet zoals jij en ik een Siemens. Ik zit ook met de billen bijeengeknepen dat hij het blijft doen, als ik ooit over moet naar de ST780 vanwege defect investeer ik wel in een ander modem met VOIP functionaliteit
... Je wilt niet weten hoeveel mensen ik dankzij mijn gekloot in de Siemens weer heb geholpen op dit forum en bij mijn werkgever
..
grappig is dat, wij hebben juist gewacht met het maken van de overstap naar ipb omdat het in het begin nogal buggy was. Nu hebben we de overstap gemaakt, en nu blijkt het dat we beter eerder hadden kunnen overstappen, zodat we nog een beetje redelijk in te stellen router erbij kregenVerwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 22:06:
De antwoorden waren ook bedoeld voor degene waar ik op reply, deze heeft een ST780 EB en niet zoals jij en ik een Siemens. Ik zit ook met de billen bijeengeknepen dat hij het blijft doen, als ik ooit over moet naar de ST780 vanwege defect investeer ik wel in een ander modem met VOIP functionaliteit... Je wilt niet weten hoeveel mensen ik dankzij mijn gekloot in de Siemens weer heb geholpen op dit forum en bij mijn werkgever
..

Nou ja, over een jaartje kunnen we weer iets fatsoenlijks nemen...
Overigens, wat gebeurt er als ik een ipb-modem/router zelf aanschaf en aansluit? Gaat de KPN daar ook verkrachte firmware in plaatsen zodat ik er nog steeds niks mee kan?
Als je je VoIP-accountgegevens hebt (en Siemens EB-mensen hebben dat) kun je elk willekeurig ADSL2+ modem aansluiten en bellen via een ATA oid.Boktor schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 00:10:
Overigens, wat gebeurt er als ik een ipb-modem/router zelf aanschaf en aansluit? Gaat de KPN daar ook verkrachte firmware in plaatsen zodat ik er nog steeds niks mee kan?
Zonder je accountgegevens wordt het iets moeilijker. Voipbuster account nemen en je geografische nummer daar laten valideren. Vervolgens je geografische nummer permanent doorschakelen naar een gratis KPN 084 IPB-nummer (via *21, Mijn KPN wil wel eens weigeren). Neem een ATA of VoIP-modem met 2 accounts en bel uit met je geografische nummer via Voipbuster. Inkomend gaat (gratis) via de *21 naar je 084, dat je ook in de ATA of het VoIP modem registreert.
Ja handig, kun je het wel vergeten bij de HD wanneer er iets mis is met je modem waar je zelf niks aan kan doen.Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 22:06:
De antwoorden waren ook bedoeld voor degene waar ik op reply, deze heeft een ST780 EB en niet zoals jij en ik een Siemens. Ik zit ook met de billen bijeengeknepen dat hij het blijft doen, als ik ooit over moet naar de ST780 vanwege defect investeer ik wel in een ander modem met VOIP functionaliteit... Je wilt niet weten hoeveel mensen ik dankzij mijn gekloot in de Siemens weer heb geholpen op dit forum en bij mijn werkgever
..
Verwijderd
@SCIxX
Gedeeltelijk waar. Het omzeilen van het echo probleem op de Siemens door in de webinterface de nat-entries te clearen wordt hier actief gecommuniceerd en op de HD door een aantal mensen ook doorgegeven. Het wordt echter niet aktief gemeld als structurele oplossing omdat 3e lijns het ontkennen als een oplossing.
Verder zijn er een hoop wijzigingen in de Siemens firmware toentertijd opgepakt dankzij de input in dit forum, vandaar dat er een aantal KPN'ers een tijdje hier actief zijn geweest.
Er spelen meer dingen achter de HD als dat de gemiddelde medewerker daar dorheeft, ik ben vanaf het begin al bij IPB en ben tegenwoordig betrokken bij een aantal interne projecten die als doel hebben dat het voor zowel de klant als de HD makkelijker wordt om complexere problemen op te lossen.
Gedeeltelijk waar. Het omzeilen van het echo probleem op de Siemens door in de webinterface de nat-entries te clearen wordt hier actief gecommuniceerd en op de HD door een aantal mensen ook doorgegeven. Het wordt echter niet aktief gemeld als structurele oplossing omdat 3e lijns het ontkennen als een oplossing.
Verder zijn er een hoop wijzigingen in de Siemens firmware toentertijd opgepakt dankzij de input in dit forum, vandaar dat er een aantal KPN'ers een tijdje hier actief zijn geweest.
Er spelen meer dingen achter de HD als dat de gemiddelde medewerker daar dorheeft, ik ben vanaf het begin al bij IPB en ben tegenwoordig betrokken bij een aantal interne projecten die als doel hebben dat het voor zowel de klant als de HD makkelijker wordt om complexere problemen op te lossen.
Het is niet eens zo dat ik er veel problemen mee heb dat het niet kan. Waar ik problemen mee heb is dat KPN zegt dat het wel kan (en dat ook in de handleiding heeft staan) twerwijl dat dus niet zo is.djidee schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 18:00:
Inderdaad, doe een beetje research voordat je overstapt naar een ander abo.. Hier op tweakers, maar ook op andere sites had je genoeg informatie mbt nat en alle andere beperkingen van deze dingen kunnen vinden. De reden waarom ik nog steeds niet overgestapt ben, en ik ook de ervaringen van anderen met Alice en Telfort afwacht, omdat ik er nog niet achter bent of het van die gebridgde dichtgetimmerde modems zijn, of dat je je eigen ding erachter kan hangen (en dus blijf ik duur betalen bij xs4all (maar wel kwaliteit)).
Het maakt voor KPN ook niet uit of ze het mogelijk maken dat een eindgebruiker zelf kan kiezen de DHCP-server aan of uit te zetten en zelf zijn locale IP in kan stellen.
Dat KPN er niet wakker van ligt dat ik mijn "telefoon" op zou zeggen snap ik wel, die ene persoon dat merken ze toch niet echter vind ik het wel jammer dat ze zich daar niks van aantrekken, je bent toch een ontevreden klant.
Je mag toch van een leverancier van een product of dienst verwachten dat de dingen die zij toezeggen ook daadwerkelijk werken!?
[ Voor 4% gewijzigd door rvdvalk op 18-11-2007 11:18 ]
Verwijderd
KPN doet er niet geheimzinnig over ofzo, je kunt op kpn.com bij de helpsectie al veel info vergaren, zoeken met google op IPB geeft ook voldoende resultaten om een goede afweging te kunnen maken. Met name de reactie van Boktor (no pun intended) verbaast me, wel notie hebben om hier te posten terwijl er al bijne 2 jaar een KPN IPB topic loopt dat nu bij deel 13 is (en 14 zou onderweg zijn). Dan nog klagen als iets niet zo werkt als hij verwachtte terwijl dat al vaak de revu is gepasseerd hier
?
Als gebruiker van HetNet IPB kan ik sinds kort niet meer via "Beheer telefoniegegevens" in de Experiabox komen om mijn doorschakelingen te wijzigen. Ook *21 werkt niet. Dit heb ik als storing gemeld bij Helpdesk €0,45 p/m (itt start post €0,01 p/m) , echter nog steeds geen oplossing. Weet iemand nog een andere manier om de doorschakeling te wijzigen?
Ik moet je hierin gelijk geven. Normaal gesproken doe ik genoeg research voor ik aan iets begin / iets koop, maar in IPB heb ik mij eerlijk gezegd te weinig in verdiept. De nadelen die ik nu heb ondervonden had ik van tevoren ook helemaal niet verwacht, vandaar dat ik er nu behoorlijk van baal.Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:17:
KPN doet er niet geheimzinnig over ofzo, je kunt op kpn.com bij de helpsectie al veel info vergaren, zoeken met google op IPB geeft ook voldoende resultaten om een goede afweging te kunnen maken. Met name de reactie van Boktor (no pun intended) verbaast me, wel notie hebben om hier te posten terwijl er al bijne 2 jaar een KPN IPB topic loopt dat nu bij deel 13 is (en 14 zou onderweg zijn). Dan nog klagen als iets niet zo werkt als hij verwachtte terwijl dat al vaak de revu is gepasseerd hier?
Aan de andere kant, het contract is beter dan wat we hiervoor hadden, IPB wordt na een jaar maandelijks verlengd, wat we eerst hadden wordt telkens met een jaar verlengd. Tegen die tijd kunnen we dan gewoon rustiger rondkijken wat het beste voor ons is.
Waarom kun je niet in je cockpit komen?Roelf-99 schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:09:
Als gebruiker van HetNet IPB kan ik sinds kort niet meer via "Beheer telefoniegegevens" in de Experiabox komen om mijn doorschakelingen te wijzigen. Ook *21 werkt niet. Dit heb ik als storing gemeld bij Helpdesk €0,45 p/m (itt start post €0,01 p/m) , echter nog steeds geen oplossing. Weet iemand nog een andere manier om de doorschakeling te wijzigen?
Log je niet met een verkeerde username in? Misschien helpt opnieuw activeren (ging met een brief toch? (te lang geleden

"Mekker, blaat"
Na inloggen in "Beheer telefoniegegevens" krijg ik steeds de volgende melding:djidee schreef op maandag 19 november 2007 @ 08:28:
[...]
Log je niet met een verkeerde username in? Misschien helpt opnieuw activeren (ging met een brief toch? (te lang geleden)), al lijken me dat dingen wat de 1e lijn vaak ook wel probeert
> u bent hier: beheer telefoniegegevens
Beheer telefoniegegevens is niet beschikbaar
Op dit moment is uw Beheer Telefoniegegevens-omgeving niet beschikbaar.
Heeft u nog geen gebruik gemaakt van de Beheer Telefoniegegevens omgeving?
Dan is uw persoonlijke Beheer telefoniegegevens omgeving nog niet helemaal voltooid.
Wij doen er alles aan, dit zo spoedig mogelijk voor u te realiseren.
Wilt u het later nog eens proberen?
Heeft u al wel gebruik gemaakt van uw persoonlijke Beheer Telefoniegegevens-omgeving ,
dan betreft het een storing. Wij doen er alles aan dit zo spoedig mogelijk op te lossen.
Wilt u het later nog eens proberen?
Excuses voor dit ongemak.
ps Heb reeds enkele keren een nieuw account aangermaakt. Heb storing gemeld bij Helpdesk, maar nog steeds geen reactie. En aangezien deze storingsmelding me €7,40 heeft gekost, en mijn echte probleem nl "doorschakeling wijzijgen" niet wordt opgelost, zoek ik daarvoor een alternatief.
Om je IPB te activeren kan je het snelst doen via de KPN.com website. Dit werkt voor Planet Het Net en natuurlijk KPNRoelf-99 schreef op zondag 18 november 2007 @ 15:09:
Ga naar het zoekveld en vul daar in "internetplusbellen activeren"
[ Voor 3% gewijzigd door Spiral op 19-11-2007 11:23 . Reden: verschillende providers toegevoegd ]
To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles
Ik had geen vraag over het activeren gesteld, maar over het wijzigen van "doorschakeling" in de ExperiaboxSpiral schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:22:
[...]
Om je IPB te activeren kan je het snelst doen via de KPN.com website. Dit werkt voor Planet Het Net en natuurlijk KPN
Ga naar het zoekveld en vul daar in "internetplusbellen activeren"
Dan is het wellicht inderdaad een systeemfout, tenzij je nog niet geactiveerd hebt middels 1368, maar neem aan dat je al wel geporteerd bent?Roelf-99 schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:11:
[...]
Ik had geen vraag over het activeren gesteld, maar over het wijzigen van "doorschakeling" in de Experiabox
"Mekker, blaat"
Ik gebruik IPB reeds een half jaar, dus geen activering ogf porteringsprobleem.djidee schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:18:
[...]
Dan is het wellicht inderdaad een systeemfout, tenzij je nog niet geactiveerd hebt middels 1368, maar neem aan dat je al wel geporteerd bent?
Ik zoek echter een oplossing om in de Experiabox de telefoniedoorschakeling te wijzigen.
ehm, volgens mij kunnen ze dat op de helpdesk voor je regelen? Doorschakelen is ook meer een netwerkdienst volgens mij, als je een storing hebt of experiabox uit hebt worden gesprekken ook doorgeschakeld.Roelf-99 schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:24:
[...]
Ik gebruik IPB reeds een half jaar, dus geen activering ogf porteringsprobleem.
Ik zoek echter een oplossing om in de Experiabox de telefoniedoorschakeling te wijzigen.
Wellicht is het handiger even de storingsmelding af te wachten, de melding van de cockpit die je eerder aangaf lijkt ofwel een storing aan zijde van KPN, ofwel een experiabox die niet communiceert met de cockpit.
Heb je zelf instellingen op de EB gewijzigd? En welke EB heb je?
Een reset kan wellicht verlichting bieden, maar doe dat nadat er een terugmelding op je storing is geweest.
Loeiki je hebt helemaal gelijk. Ik heb een denkfout gemaakt. De instelling van de doorschakeling kun je inderdaad via de cockpit regelen en niet in de Experiabox (overigens de Siemens). Alleen ik kom niet verder dan het storingsbericht. (zie vorige post) Ik zal nu de storingsmelding maar afwachtenLoekie schreef op maandag 19 november 2007 @ 14:28:
[...]
ehm, volgens mij kunnen ze dat op de helpdesk voor je regelen? Doorschakelen is ook meer een netwerkdienst volgens mij, als je een storing hebt of experiabox uit hebt worden gesprekken ook doorgeschakeld.
Wellicht is het handiger even de storingsmelding af te wachten, de melding van de cockpit die je eerder aangaf lijkt ofwel een storing aan zijde van KPN, ofwel een experiabox die niet communiceert met de cockpit.
Heb je zelf instellingen op de EB gewijzigd? En welke EB heb je?
Een reset kan wellicht verlichting bieden, maar doe dat nadat er een terugmelding op je storing is geweest.
Verwijderd
Ik heb nu al ruim een jaar IPB en sinds april een Speedtouch 780.
Eigenlijk geen problemen meer totdat ik sinds een paar weken last kreeg van 'spook' telefoontjes.
Nu kwam ik thuis van werk met 14 'gemiste' oproepen.
Allemaal 'anonymous' en bijna om het half uur.
Ik gebruik een Philips beeldtelefoon, de VP6500W/KN
Wat kan ik doen tegen deze spooktelefoontjes?
Een harde reset heeft niet geholpen.
Ik heb geen splitter ertussen en de afstand van Experiabox tot Isra is minder dan een halve meter.
Hieronder m'n telefoonlog:
Nov 19 16:37:06 VOIP: Recv 200 OK
Nov 19 16:37:06 VOIP: Send REGISTER
Nov 19 16:00:40 VOIP: Recv ACK
Nov 19 16:00:40 VOIP: Send 487 Request Terminated
Nov 19 16:00:40 VOIP: Send 200 OK
Nov 19 16:00:40 VOIP: Recv CANCEL
Nov 19 16:00:31 VOIP: Send 180 Ringing
Nov 19 16:00:31 VOIP: Recv INVITE
Nov 19 15:37:07 VOIP: Recv 200 OK
Nov 19 15:37:07 VOIP: Send REGISTER
Nov 19 15:36:52 IDS proto parser : udp null port (1 of 1) : 70.181.106.211 86.87.162.173 0377 UDP 0->1026
Nov 19 15:30:28 VOIP: Recv ACK
Nov 19 15:30:28 VOIP: Send 487 Request Terminated
Nov 19 15:30:27 VOIP: Send 200 OK
Nov 19 15:30:27 VOIP: Recv CANCEL
Nov 19 15:30:27 VOIP: Send 180 Ringing
Nov 19 15:30:27 VOIP: Recv INVITE
Nov 19 15:00:48 VOIP: Recv ACK
Nov 19 15:00:48 VOIP: Send 487 Request Terminated
Nov 19 15:00:48 VOIP: Send 200 OK
Nov 19 15:00:48 VOIP: Recv CANCEL
Nov 19 15:00:24 VOIP: Send 180 Ringing
Nov 19 15:00:24 VOIP: Recv INVITE
Nov 19 14:37:08 VOIP: Recv 200 OK
Nov 19 14:37:08 VOIP: Send REGISTER
Nov 19 14:08:11 VOIP: Recv ACK
Nov 19 14:08:11 VOIP: Send 487 Request Terminated
Nov 19 14:08:11 VOIP: Send 200 OK
Nov 19 14:08:11 VOIP: Recv CANCEL
Nov 19 14:07:47 VOIP: Send 180 Ringing
Nov 19 14:07:47 VOIP: Recv INVITE
Nov 19 13:37:46 VOIP: Recv ACK
Nov 19 13:37:46 VOIP: Send 487 Request Terminated
Nov 19 13:37:46 VOIP: Send 200 OK
Nov 19 13:37:46 VOIP: Recv CANCEL
Nov 19 13:37:41 VOIP: Send 180 Ringing
Nov 19 13:37:41 VOIP: Recv INVITE
Nov 19 13:37:09 VOIP: Recv 200 OK
Nov 19 13:37:09 VOIP: Send REGISTER
Nov 19 13:07:47 VOIP: Recv ACK
Nov 19 13:07:47 VOIP: Send 487 Request Terminated
Nov 19 13:07:47 VOIP: Send 200 OK
Nov 19 13:07:47 VOIP: Recv CANCEL
Eigenlijk geen problemen meer totdat ik sinds een paar weken last kreeg van 'spook' telefoontjes.
Nu kwam ik thuis van werk met 14 'gemiste' oproepen.
Allemaal 'anonymous' en bijna om het half uur.
Ik gebruik een Philips beeldtelefoon, de VP6500W/KN
Wat kan ik doen tegen deze spooktelefoontjes?
Een harde reset heeft niet geholpen.
Ik heb geen splitter ertussen en de afstand van Experiabox tot Isra is minder dan een halve meter.
Hieronder m'n telefoonlog:
Nov 19 16:00:40 VOIP: Recv ACK
Nov 19 16:00:40 VOIP: Send 487 Request Terminated
Nov 19 16:00:40 VOIP: Send 200 OK
Nov 19 16:00:40 VOIP: Recv CANCEL
Nov 19 16:00:31 VOIP: Send 180 Ringing
Nov 19 16:00:31 VOIP: Recv INVITE
Nov 19 15:36:52 IDS proto parser : udp null port (1 of 1) : 70.181.106.211 86.87.162.173 0377 UDP 0->1026
Nov 19 15:30:28 VOIP: Recv ACK
Nov 19 15:30:28 VOIP: Send 487 Request Terminated
Nov 19 15:30:27 VOIP: Send 200 OK
Nov 19 15:30:27 VOIP: Recv CANCEL
Nov 19 15:30:27 VOIP: Send 180 Ringing
Nov 19 15:30:27 VOIP: Recv INVITE
Nov 19 15:00:48 VOIP: Recv ACK
Nov 19 15:00:48 VOIP: Send 487 Request Terminated
Nov 19 15:00:48 VOIP: Send 200 OK
Nov 19 15:00:48 VOIP: Recv CANCEL
Nov 19 15:00:24 VOIP: Send 180 Ringing
Nov 19 15:00:24 VOIP: Recv INVITE
Nov 19 14:08:11 VOIP: Recv ACK
Nov 19 14:08:11 VOIP: Send 487 Request Terminated
Nov 19 14:08:11 VOIP: Send 200 OK
Nov 19 14:08:11 VOIP: Recv CANCEL
Nov 19 14:07:47 VOIP: Send 180 Ringing
Nov 19 14:07:47 VOIP: Recv INVITE
Nov 19 13:37:46 VOIP: Recv ACK
Nov 19 13:37:46 VOIP: Send 487 Request Terminated
Nov 19 13:37:46 VOIP: Send 200 OK
Nov 19 13:37:46 VOIP: Recv CANCEL
Nov 19 13:37:41 VOIP: Send 180 Ringing
Nov 19 13:37:41 VOIP: Recv INVITE
Nov 19 13:07:47 VOIP: Recv ACK
Nov 19 13:07:47 VOIP: Send 487 Request Terminated
Nov 19 13:07:47 VOIP: Send 200 OK
Nov 19 13:07:47 VOIP: Recv CANCEL
Misschien gewoon een callcenter net zoals bij Arnout?
Arnout in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."
Verwijderd
Maar als ik thuis ben, en gewoon opneem, is er niemand aan de andere kant van de lijn.Hurricane schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:31:
Misschien gewoon een callcenter net zoals bij Arnout?
Lezen is ook een vak.Arnout schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:48:
Als ik opneem dan hoor ik de kiestoon, of je hoort helemaal niks (alsof de andere kant niks zegt).
[ Voor 5% gewijzigd door Hurricane op 19-11-2007 18:40 ]
idd
Zorg ervoor dat je het nummer van de SMS-centrale inprogrammeerd op de telefoon. Waarschijnlijk is dit ontstaan na het versturen van een SMS?
Dat begreep ik ook uit je vorige post, mijn tip is naar mijn mening nog steeds van toepassing. Op de KPN site is het op een andere manier activeren dan op de Planet of HetNet site. Ik heb mensen met hetzelfde of soortgelijk probleem hiermee toen geholpen.Roelf-99 schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:11:
[...]
Ik had geen vraag over het activeren gesteld, maar over het wijzigen van "doorschakeling" in de Experiabox
To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles
LoekieRoelf-99 schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:30:
[...]
Loeiki je hebt helemaal gelijk. Ik heb een denkfout gemaakt. De instelling van de doorschakeling kun je inderdaad via de cockpit regelen en niet in de Experiabox (overigens de Siemens). Alleen ik kom niet verder dan het storingsbericht. (zie vorige post) Ik zal nu de storingsmelding maar afwachten
Maar goed, de cockpit heeft eerder al wel gewerkt?
Waarschijnlijk wordt er een nieuwe cockpit voor je aangemaakt waarbij direct gecheckt wordt of die werkt, dan zou je zelf de doorschakelingen weer moeten kunnen regelen.
Het storingsbericht kan meerdere zaken betekenen nl, ofwel storing op de pagina zelf, ofwel storing aan je account(lees niet ge-activeerd), ofwel geen contact met box, hoewel dat laatste zich ook anders kan uiten.
Activeren wil ook alleen maar als je activatiecode niet ouder dan een jaar is.
Dit had ik ook, een aantal gemiste oproepen voor die dag en toen die avond een serie van telefoontjes waarbij er niemand aan de andere kant was.Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:38:
[...]
Maar als ik thuis ben, en gewoon opneem, is er niemand aan de andere kant van de lijn.
Dus wat dat betreft komt het overeen.
Net als het half uur interval, dat was wel vaag. Ik had elke xx:15u en xx:45u een spooktelefoontje, op een gegeven moment had ik dat patroon door en kon het tot op een paar seconden nauwkeurig voorspellen.
tot 21:15u, toen was er ineens iemand (wel precies op 21:15). Ik heb nog gevraagd of zij precies op xx:15 en xx:45 bellen maar de andere kant snapte er niks van en wilde me natuurlijk alleen maar iets aansmeren (Energie Direct).
Ik denk dat het een callcenter systeem is, wat automatisch telefoontjes opzet voor call-agents. De agents krijgen dus een gesprek voorschoteld wat opgezet wordt door een computer. Ik denk dat dat systeem niet goed werkt ofzo.
2 avonden last van gehad, daarna niet meer.
het is bij outbound zo dat er idd via een computer systeem gewerkt.als er bijvoorbeeld als er 1 agent beschikbaar is belt de comuter stuk of 10a15 mensen tegelijk en de gene die het eerste opneemt verbind hij door aan de agent en rest verbreekt hij de verbinding mee.op 1 of andere manier blijft er een signaal op de lijn staan bij mensen die ipb hebben.dit veroorzaakt de spooktelefoontjes dat is wat ik er van weet.maar tot in hoevere dit klopt weet ik ook niet
Ja dat vraag ik me ook af in hoe veel van de gevallen het afmelden voor telemarketing werkt. Gezien er geen meet/vang apparatuur op het IPB netwerk is aangesloten zullen ze niet kunnen weten waar de telefoontjes wegkomen, en stellen ze ook geen onderzoek in.
Verwijderd
Ik heb inmiddels een harde reset gedaan (Experia box terug gezet naar fabrieksinstellingen)
Nu geen 'spook' telefoontjes meer gehad.
Hopelijk ben ik er nu echt vanaf
Nu geen 'spook' telefoontjes meer gehad.
Hopelijk ben ik er nu echt vanaf
Verwijderd
Ik heb op het moment dat mijn Thomson er om de minuut wel eens uit ligt (er probeert hier iemand te faxen), en ik tijdens het browsen constant de Thomson foutpagina's krijg. Zijn deze errorpagina's uit te schakelen? Dankzij deze pagina's verlies ik constant mijn POST data, in mijn geval mijn reacties op verschillende topics binnen GoT. Erg vervelend.
Nee.Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 23:32:
Ik heb op het moment dat mijn Thomson er om de minuut wel eens uit ligt (er probeert hier iemand te faxen), en ik tijdens het browsen constant de Thomson foutpagina's krijg. Zijn deze errorpagina's uit te schakelen? Dankzij deze pagina's verlies ik constant mijn POST data, in mijn geval mijn reacties op verschillende topics binnen GoT. Erg vervelend.
Verwijderd
Erg jammer, ik heb al flink wat posts op deze manier verloren.
Doet Tweakers.net het op het moment bij jullie?
PING gathering.tweakers.net (213.239.154.36): 56 data bytes 64 bytes from 213.239.154.36: icmp_seq=0 ttl=55 time=13.929 ms
PING tweakers.net (198.18.1.2): 56 data bytes ........
Ik denk dat de Planet DNS weer eens niet helemaal fris is.
Ik denk dat.... Ik denk dat je het wel 100% zeker kunt zeggen.. Bovendien, wanneer is die planet DNS wel fris? Nooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit.... Ik word er echt helemaal schijtziek van, niks werkt ik heb al zoveel dingen geprobeerd. En ook zeggen ze dan, ja we bellen je terug om het probleem op te lossen. En dan? Dan bellen ze maar niet terug... En zo is het al 85x gegaan... Slechte slechte service en brakke verbinding.Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 20:40:
[...]
Erg jammer, ik heb al flink wat posts op deze manier verloren.
Doet Tweakers.net het op het moment bij jullie?
PING gathering.tweakers.net (213.239.154.36): 56 data bytes 64 bytes from 213.239.154.36: icmp_seq=0 ttl=55 time=13.929 ms
PING tweakers.net (198.18.1.2): 56 data bytes ........
Ik denk dat de Planet DNS weer eens niet helemaal fris is.
De helpdesk van KPN is echt een drama ... daar werken alleen maar mensen die geestelijk de weg kwijt zijn.
Ik ben compleet over de rooie van die gasten daar.
Total ben ik nu 4 maanden verder om over te schakelen van ADSL-Lite naar InternetPlusbellen....Inmiddels heb ik 4 modems hier liggen van KPN
allemaal die Speedtouch dingen met alles erop en eraan.
En nog is het niet voorelkaar ...... na 199 telefoontjes
.... Het is mij teveel om hier alles uit te leggen ..... en alles komt dan weer boven bij me ... ik kan dat niet meer aan.
OK ... 1 voorbeeld .... ik bel de helpdesk om te vertellen dat ik inmiddels 4 modems heb ontvangen.. en vraag wat ik daarmee moet doen. dan zegt de helpdeskmedewerker .... GOOI DIE MAAR WEG
die kan je niet meer gebruiken 
Ik laat het hierbij want ik begin alweer te trillen van woede
( De prijs voor de meest domme helpdesk gaat voor mij naar de KPN !!!!!!!!!!!!!!! )
Stelletje randdebielen daaro .......
Ik ben compleet over de rooie van die gasten daar.

Total ben ik nu 4 maanden verder om over te schakelen van ADSL-Lite naar InternetPlusbellen....Inmiddels heb ik 4 modems hier liggen van KPN
En nog is het niet voorelkaar ...... na 199 telefoontjes

OK ... 1 voorbeeld .... ik bel de helpdesk om te vertellen dat ik inmiddels 4 modems heb ontvangen.. en vraag wat ik daarmee moet doen. dan zegt de helpdeskmedewerker .... GOOI DIE MAAR WEG

Ik laat het hierbij want ik begin alweer te trillen van woede
( De prijs voor de meest domme helpdesk gaat voor mij naar de KPN !!!!!!!!!!!!!!! )

rustig en chill..... en vertel eens nu normaal wat er aan de hand is.RoaDHouse schreef op donderdag 22 november 2007 @ 01:04:
De helpdesk van KPN is echt een drama ... daar werken alleen maar mensen die geestelijk de weg kwijt zijn.
Ik ben compleet over de rooie van die gasten daar.![]()
Total ben ik nu 4 maanden verder om over te schakelen van ADSL-Lite naar InternetPlusbellen....Inmiddels heb ik 4 modems hier liggen van KPNallemaal die Speedtouch dingen met alles erop en eraan.
En nog is het niet voorelkaar ...... na 199 telefoontjes.... Het is mij teveel om hier alles uit te leggen ..... en alles komt dan weer boven bij me ... ik kan dat niet meer aan.
OK ... 1 voorbeeld .... ik bel de helpdesk om te vertellen dat ik inmiddels 4 modems heb ontvangen.. en vraag wat ik daarmee moet doen. dan zegt de helpdeskmedewerker .... GOOI DIE MAAR WEGdie kan je niet meer gebruiken
Ik laat het hierbij want ik begin alweer te trillen van woede![]()
Waarom stel je geen andere (niet-Planet/IPB) DNS servers in dan?peakaboo schreef op donderdag 22 november 2007 @ 00:32:
[...]
Ik denk dat.... Ik denk dat je het wel 100% zeker kunt zeggen.. Bovendien, wanneer is die planet DNS wel fris? Nooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit....
[...]
Het is algemeen bekend dat KPN prima ADSL kan leveren, de services daarboven op (email/DNS/nieuwsgroepen) is allemaal te geavanceerd, dus je mag niet verwachten dat dat goed werkt. Alleen al het feit dat ze voor Exchange gekozen hebben voor wat betreft email...

Heel grappig dat iedereen daar andere resultaten mee haalt. Ik heb op aanraden van mensen hier het eens geprobeerd met de opendns servers omdat die sneller zouden zijn. Wat een drama was dat zeg, traag, hele delen van internet niet te vinden enz. Ik wist niet hoe snel ik weer terug moest naar de default servers van de KPN. Daar is trouwens (bij mij) zelden een probleem meeArnout schreef op donderdag 22 november 2007 @ 08:12:
[...]
Waarom stel je geen andere (niet-Planet/IPB) DNS servers in dan?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
I beg to differ.. OpenDNS werkt hier stabieler dan de KPN servers, plus als added bonus de shortcuts die je kunt maken als je je daar registreert. Bijvoorbeeld, om hier te komen typ ik in gotih , de officiele FIA F1 site type ik alleen f1 voor in, autoweek toets ik aw voor etc... Maar ieder zijn eigen ervaring natuurlijk, ik zweer bij OpenDNS zoals jij zweert bij de KPN servers...
@ hieronder allemaal
Ik heb al tientallen DNS servers ingevoerd, maar het helpt allemaal niet. Ik krijg hetzelfde wat Ortep krijgt, sites laden gewoon vaak NIET of ze laden supertraag en krijg je allemala kruisjes (waar plaatjes zitten bijv.) Hotmail is al helemaal een ramp want die opent gewoon niet, en als je een bericht verstuurd dan stuur je een lege mail (check het altijd als ik het verzonden heb) Ik erger me er kapot op. En ja hoor, weer zou de KPN terugbellen om contact op te nemen hierover, denk dat ik in 2008 miss es gebeld wordt. Wat een k*tservice daar, die hebben ze niet eens!
Edit: Als ik dan vaak op een link klik of in de url bar ga staan en ik enter er wat op los, dan laad ie vaak wel of sneller. Alsof ie een extra zetje nodig heeft
Ik heb al tientallen DNS servers ingevoerd, maar het helpt allemaal niet. Ik krijg hetzelfde wat Ortep krijgt, sites laden gewoon vaak NIET of ze laden supertraag en krijg je allemala kruisjes (waar plaatjes zitten bijv.) Hotmail is al helemaal een ramp want die opent gewoon niet, en als je een bericht verstuurd dan stuur je een lege mail (check het altijd als ik het verzonden heb) Ik erger me er kapot op. En ja hoor, weer zou de KPN terugbellen om contact op te nemen hierover, denk dat ik in 2008 miss es gebeld wordt. Wat een k*tservice daar, die hebben ze niet eens!
Edit: Als ik dan vaak op een link klik of in de url bar ga staan en ik enter er wat op los, dan laad ie vaak wel of sneller. Alsof ie een extra zetje nodig heeft
[ Voor 12% gewijzigd door peakaboo op 22-11-2007 17:45 ]
Ik kan zo niet in je posthistory vinden of je een siemens of speedtouch IPB modem hebt, wanneer je een Siemens hebt, zou je de firewall settings nog naar beneden kunnen halen in de web interface, dit had bij mijn ouders een positief effect op de snelheid van het vinden en laden van webpagina'speakaboo schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:38:
@ hieronder allemaal
En even voor de zekerheid, je hebt dit probleem op elke pc die achter je verbinding zit? Vind het hotmail verhaal namelijk erg vaag, alsmede de plaatjes, dat hoeft geen dns te zijn
"Mekker, blaat"
Sorry voor mijn misschien ietwat te offensieve houding, maar we hebben dit echt al zo lang zelfs m'n moeder snapt het al (zo lang dusdjidee schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:10:
[...]
Ik kan zo niet in je posthistory vinden of je een siemens of speedtouch IPB modem hebt, wanneer je een Siemens hebt, zou je de firewall settings nog naar beneden kunnen halen in de web interface, dit had bij mijn ouders een positief effect op de snelheid van het vinden en laden van webpagina's
En even voor de zekerheid, je hebt dit probleem op elke pc die achter je verbinding zit? Vind het hotmail verhaal namelijk erg vaag, alsmede de plaatjes, dat hoeft geen dns te zijn
Ik heb de Siemens EB, die grijze... Je bedoelt de firewall op de EB zelf uitschakelen via de login gigaset SX551 WLAN dsl? Op die manier of?
Ja dit is zowel op de gewone PC (waar ik gebruik maak van een sitecom wirless kaartje, goed ding hoor) als op de acer laptop. Windows live hotmail welteverstaan, dus het zou ook nog daar aan kunnen liggen, maar iig over het algemeen laad ie plaatjes vaker niet, ten 1e duurt dat heel lang voordat er wat gebeurt en meestal eindigt het toch in rode kruisjes in witte vakken. Zelfde voor vele andere sites... Ene keer doet het het wel, andere keer niet.. Dit hadden we eerst nooit, en de laatste weken wel (maanden kun je onderhand wel zeggen).
Ik heb al een hoop dingen in die admin login verandert (EB settings) maar dat had geen effect. Toch denk ik dat het of aan de DNS ligt of dat er toch iets niet goed ingesteld staat. Zou ik wat screenies moeten posten of zijn er opties waarvan jullie mijn instellingen willen weten? Ik stel het zeer op prijs als iemand even met mij mee zou willen kijken.
Edit: IPB, lite geloof ik (iig 3mbit down en 512 up) Misschien toch een factor, de siemens EB staat boven en de PC staat beneden (laptop ook zowel). Echter toen ik ging testen met de laptop minder dan een meter van de EB vandaan, leidde dit niet tot een verbetering van het signaal of sneller laden van sites oid.
Edit2: Zojuist via de webinterface de firewall uitgezet bij opties internet. Zo te zien gaat het nu wat sneller qua laden met sites, alhoewel ik het niet helemaal safe vind en voelt... Ik heb wel de firewall en windows defender van vista, maar ik gebruik geen anti virus shit oid, doe ik al 1,5 jaar niet en het gaat goed. Echter heb ik het idee dat die EB attacks van buitenaf al opvangt, wat dus niet doorkomt tot mijn PC, of is dit grote onzin? Kan het geen kwaad? Ik blijf het even testen, ik d8 voorheen ook de oplossing te hebben gevonden, toen had ik zelf dns servers ingevoerd wat bij andere (zgn) werkte en sneller ging... Bij mij was dat ook het geval, maar na een minuut of 10 was alles weer even langzaam enzo... Dus geen blijvend resultaat.
Edit3: Firewall terug aangezet, vertrouw het niet helemaal... Bovendien heb ik de attack detection (bij opties > internet > firewall) eens op medium gezet, deze stond eerst op high... Dat had ik nog NIET geprobeerd. Dynamic DNS staat btw uit (en stond ook uit). Updateje alweer, hotmail laad al sneller.. Nu kan ik hier nog weinig over zeggen omdat dit kortgeleden na de wijziging is, en dat had ik voorheen ook want over een half uur kan het net zo goed weer zo langzaam zijn als voorheen. Anyways, ik krijg als ik naar mn postvak in ga (via msn dus) iig niet dat laadscherm van is this taking too long? try the classic version, want dat kreeg ik dus eerst altijd om het eeuwen duurde...
[ Voor 32% gewijzigd door peakaboo op 22-11-2007 20:57 ]
Verwijderd
Hallo,
Mijn buurman heeft sinds een paar dagen internetplusbellen. Maar nu gaat hij over twee weken verhuizen. Gisteren bleek hij geen telefoon en internet meer te hebben en heeft hij mij gevraagd of ik het kon oplossen. Ik heb van alles geprobeerd met de Experia Box, zoals uitzetten en weer aanzetten, resetten, stekker eruit en erin. Niets hielp. Blijkt vandaag na lang bellen met de KPN helpdesk dat hij alvast is afgesloten, terwijl een verhuisdatum van 6 december is opgegeven (ook bevestigd door KPN).
Is het de normale gang van zaken om twee weken van tevoren al af te sluiten? Ik vond het eigenlijk al vreemd dat het aansluiten niet een paar weken kon worden uitgesteld, maar dat was volgens de KPN helpdesk onmogelijk. Maar dat dit er nu bovenop komt vind ik niet normaal. Zo behandel je klanten toch niet? Hebben ze de boel aangesloten voor die paar dagen om vervolgens twee weken zonder telefoon en internet te zitten!
De buurman heeft mij ook gevraagd om de boel weer aan te sluiten op het nieuwe adres (de monteur komt natuurlijk maar 1 keer gratis voor het aansluiten). Nu vraag ik mij af of ik dat nu al kan doen. Dan kan die Experia Box alvast een beetje wennen op zijn nieuwe adres. Volgens de KPN helpdesk kan de Experia Box de eerste tien dagen wel eens uitvallen, maar is het daarna wel stabiel.
Of moet ik wachten tot 6 december? Ik heb geen flauw idee of de nieuwe aansluiting nu al werkt. En dat weet de buurman zelf ook niet. Waarschijnlijk weten ze dat zelfs bij de KPN helpdesk niet.
Groet,
William
Mijn buurman heeft sinds een paar dagen internetplusbellen. Maar nu gaat hij over twee weken verhuizen. Gisteren bleek hij geen telefoon en internet meer te hebben en heeft hij mij gevraagd of ik het kon oplossen. Ik heb van alles geprobeerd met de Experia Box, zoals uitzetten en weer aanzetten, resetten, stekker eruit en erin. Niets hielp. Blijkt vandaag na lang bellen met de KPN helpdesk dat hij alvast is afgesloten, terwijl een verhuisdatum van 6 december is opgegeven (ook bevestigd door KPN).
Is het de normale gang van zaken om twee weken van tevoren al af te sluiten? Ik vond het eigenlijk al vreemd dat het aansluiten niet een paar weken kon worden uitgesteld, maar dat was volgens de KPN helpdesk onmogelijk. Maar dat dit er nu bovenop komt vind ik niet normaal. Zo behandel je klanten toch niet? Hebben ze de boel aangesloten voor die paar dagen om vervolgens twee weken zonder telefoon en internet te zitten!
De buurman heeft mij ook gevraagd om de boel weer aan te sluiten op het nieuwe adres (de monteur komt natuurlijk maar 1 keer gratis voor het aansluiten). Nu vraag ik mij af of ik dat nu al kan doen. Dan kan die Experia Box alvast een beetje wennen op zijn nieuwe adres. Volgens de KPN helpdesk kan de Experia Box de eerste tien dagen wel eens uitvallen, maar is het daarna wel stabiel.
Of moet ik wachten tot 6 december? Ik heb geen flauw idee of de nieuwe aansluiting nu al werkt. En dat weet de buurman zelf ook niet. Waarschijnlijk weten ze dat zelfs bij de KPN helpdesk niet.
Groet,
William
Siemens EB met 1.41.4-iptv (Feb 6 2007 21:03:13) firmware
En toch weer het na 13 minuten verbreken van gesprekken
als met Asterisk via de 101 of 102 nummers van de EB bel. Weet niet of het ook weer terug is op de analoge port van de EB zelf.
Nog meer 13 min problemen?
En toch weer het na 13 minuten verbreken van gesprekken
Nog meer 13 min problemen?
Uitvallen? Dat is onzin. Of het signaal nou geleverd is of niet op het nieuwe adres, je kan hem sowieso daar al aansluiten.Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:46:
Hallo,
Groet,
William
Verwijderd
Met uitvallen bedoel ik dat bijvoorbeeld de internet verbinding het niet meer doet. Dat gebeurde op dag twee namelijk ook. Even de stekker eruit en weer erin hielp toen nog. Het wegvallen van de verbinding zou dus vaker voorkomen in het begin hadden ze gezegd. Al begrijp ik zelf ook niet helemaal waarom dat zou kunnen zijn.SCIxX schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:54:
[...]
Uitvallen? Dat is onzin. Of het signaal nou geleverd is of niet op het nieuwe adres, je kan hem sowieso daar al aansluiten.
Ik merk het dan wel of er signaal is op het nieuwe adres. Zonder signaal is het wel lastig testen of ik het goed heb aangesloten. Ik vermoed dat er wel een ledje op de Experia Box gaat branden als er signaal is.
We zien het wel....
Attack Detection, die moet je hebben, die staat standaard op high, en die kun je rustig naar beneden halen... Tassle en Foamy, help dan ook een beetjepeakaboo schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:36:
[...]
Edit3: Firewall terug aangezet, vertrouw het niet helemaal... Bovendien heb ik de attack detection (bij opties > internet > firewall) eens op medium gezet, deze stond eerst op high... Dat had ik nog NIET geprobeerd. Dynamic DNS staat btw uit (en stond ook uit). Updateje alweer, hotmail laad al sneller.. Nu kan ik hier nog weinig over zeggen omdat dit kortgeleden na de wijziging is, en dat had ik voorheen ook want over een half uur kan het net zo goed weer zo langzaam zijn als voorheen. Anyways, ik krijg als ik naar mn postvak in ga (via msn dus) iig niet dat laadscherm van is this taking too long? try the classic version, want dat kreeg ik dus eerst altijd om het eeuwen duurde...

"Mekker, blaat"
DNS is puur de omzetting naar IP adres van een URL. Wat je hierboven beschrijft heeft volgens mij meer met de kwaliteit van je verbinding te maken. Als die te wensen overlaat, werkt alles (incl. DNS) niet goed. Dan merk je inderdaad geen verschil tussen verschillende DNS servers.peakaboo schreef op donderdag 22 november 2007 @ 17:38:
@ hieronder allemaal
De kwaliteit van mijn verbinding is goed en daardoor merk ik zoveel verschil tussen KPN DNS en Open DNS.
Ik heb sinds een maand of twee enorm veel last van een trage verbinding bij een Planet IPB 3mbit abbonnement. Maximale downloadsnelheid is omgeveer 35kb/s. Sites laden hierdoor enorm traag. Het menu van de experiabox laadt eveneens zeer traag. Meer mensen last van?
[ Voor 11% gewijzigd door Oyster op 23-11-2007 15:16 ]
Dus het is safe als ik de firewall van de EB zelf aan laat staan, maar de attack detection op low zet ofzo (ipv high dus, staat nu op medium)?djidee schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 08:19:
[...]
Attack Detection, die moet je hebben, die staat standaard op high, en die kun je rustig naar beneden halen... Tassle en Foamy, help dan ook een beetjeIk weet het allemaal niet meer zo goed (en mijn ouders hebben nauwelijks problemen meer, dus dat modem zie ik ook al weinig meer
Edit: inmiddels alweer op low, gaat nog goed tot nu toe... Toevallig belde KPN vandaag weer es voor de verandering, vanwege het gedoe met het bellen en alle ongemakken krijgen we 2 maanden de kosten terug betaald. Maar ze bellen nog terug (wanneer mag joost weten) over het internet probleem... Maar inmiddels heb ik dat door zelf onderzoek te doen al grotendeels uitgezocht, terwijl zij dit allang hadden moeten doen (en waarschijnlijk toch ook wel hadden opgelost tzt)... Maarja de service die ze zeggen te bieden maken ze no way waar, in geen enkele opzichten... zelfs in de winkel niet, daar komen ze met smoesjes van we bellen u later terug en ik weet het anders ook niet... Tja wat koop ik daar voor? Zij horen het te weten, zo niet raadplegen ze andere bronnen oid die het wel weten of iig verder helpen, niet uitstellen steeds... slecht hoor van kpn, en ik spreek van maanden ervaring met deze gevallen, misschien al wel een jaar inmiddels...
[ Voor 46% gewijzigd door peakaboo op 24-11-2007 00:05 ]
Ik wil mijn huidige KPN tel abbo opzeggen en mijn ADSL Comfort abbo bij Planet omzetten naar IPB Comfort.
Omdat ik van ADSL naar IPB ga, kan ik volgens mij gebruik maken van acties en aanbiedingen van derden. Sommigen bieden goeie kortingen zodat ik niet 59,95 maar 44,95 p/maand hoef te betalen. Alleen als ik het orderformulier invul, staat daar gewoon 59,95 en zie ik niks terug van de aanbieding (behalve dat ik wel opeens een half jaar onbeperkt mag bellen- big deal...)
Maar goed, 2 mailtjes gestuurd en beide keren geen reactie. Ik vertrouw die shops nu niet meer (ADSLshop.nl en Bazoeka.nl).
Weet iemand wél een goeie webwinkel waar ik mijn abbo voordelig kan upgraden?
Omdat ik van ADSL naar IPB ga, kan ik volgens mij gebruik maken van acties en aanbiedingen van derden. Sommigen bieden goeie kortingen zodat ik niet 59,95 maar 44,95 p/maand hoef te betalen. Alleen als ik het orderformulier invul, staat daar gewoon 59,95 en zie ik niks terug van de aanbieding (behalve dat ik wel opeens een half jaar onbeperkt mag bellen- big deal...)
Maar goed, 2 mailtjes gestuurd en beide keren geen reactie. Ik vertrouw die shops nu niet meer (ADSLshop.nl en Bazoeka.nl).
http://youtu.be/gEABifBgwi8
Verwijderd
@djidee
Sorry
heb het even paar dagen heel rustig aangedaan. Foamy zou heel druk bezig zijn met topic deel 14 maar dat wordt hem denk ik niet meer
@peakaboo
attack detection op medium helpt heel vaak inderdaad, heb dat hier vanaf dag 1 dat ik IPB heb zo staan. Low heb ik nooit geprobeerd want geen problemen verder, behlave dan die brakke DNS servers van KPN die ik nu heb vervangen door OpenDNS. Aangaande je geklaag dat je niet teruggebeld wordt, vraag volgende keer als je contact hebt met de HD door wie je teruggebeld zou worden, afhankelijk van je probleem (wel of niet ondersteund) kan het even duren. Het aanpassen van de webinterface wordt niet door de helpdesken ondersteund maar daar is in de afgelopen 13 delen genoeg over te vinden op GoT
.
@Xander2000
Wat voor EB? Bij de Siemens kun je nog wel eens gratis winst halen door hem een harde reset te geven (net zolang reset ingedrukt houden tot je het relais hoort klikken en alle lampjes behalve power uitvallen. Dit duurt 20-25 seconden, vervolgens kwartiertje wachten dat de EB weer volledig up and running is). Als eerst zou je in de webinterface bij status - internet de natentries kunnen clearen, wil ook wel eens weer de boel vlot trekken.
Bij de SpeedTouch is het een minder groot issue. Hoe test je je verbinding trouwens? via WLAN of met een ethernetkabel? Op WLAN ou je het kanaal eens kunnen veranderen.
Verder is het van belang dat je je EB zo dicht mogelijk bij het ISRA plaatst en daar zo goed mogelijke kwaliteit kabel voor pakt (dus liever UTP cat5 dan Gamma dropveterkabel)
Sorry
@peakaboo
attack detection op medium helpt heel vaak inderdaad, heb dat hier vanaf dag 1 dat ik IPB heb zo staan. Low heb ik nooit geprobeerd want geen problemen verder, behlave dan die brakke DNS servers van KPN die ik nu heb vervangen door OpenDNS. Aangaande je geklaag dat je niet teruggebeld wordt, vraag volgende keer als je contact hebt met de HD door wie je teruggebeld zou worden, afhankelijk van je probleem (wel of niet ondersteund) kan het even duren. Het aanpassen van de webinterface wordt niet door de helpdesken ondersteund maar daar is in de afgelopen 13 delen genoeg over te vinden op GoT
@Xander2000
Wat voor EB? Bij de Siemens kun je nog wel eens gratis winst halen door hem een harde reset te geven (net zolang reset ingedrukt houden tot je het relais hoort klikken en alle lampjes behalve power uitvallen. Dit duurt 20-25 seconden, vervolgens kwartiertje wachten dat de EB weer volledig up and running is). Als eerst zou je in de webinterface bij status - internet de natentries kunnen clearen, wil ook wel eens weer de boel vlot trekken.
Bij de SpeedTouch is het een minder groot issue. Hoe test je je verbinding trouwens? via WLAN of met een ethernetkabel? Op WLAN ou je het kanaal eens kunnen veranderen.
Verder is het van belang dat je je EB zo dicht mogelijk bij het ISRA plaatst en daar zo goed mogelijke kwaliteit kabel voor pakt (dus liever UTP cat5 dan Gamma dropveterkabel)
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2007 09:47 . Reden: reactie naar Xander2k ]
Verwijderd
Je hebt planet nu, dan kan je over naar IPB van planet, nu 1,5 mb voor 34,95. Gezien de prijs die je aangeeft van 44,95 vermoed ik dat je de 3mb versie hebt. Voor 10 euro extra kun je onbeperkt bellen naar ALLE VASTE nummers erbij nemen. Iets beters kan ik er niet van maken, OF je zou je huidige abo moeten opzeggen, overstappen naar HetNet Surfen en Bellen voor eerste half jaar 19.95, daarna 29.95 ( 1,5 mb ) of 4mb van 29.95 en na een half jaar 34.95.Ik wil mijn huidige KPN tel abbo opzeggen en mijn ADSL Comfort abbo bij Planet omzetten naar IPB Comfort.
Beter kan ik het niet voor je maken ( werkzaam bij KPN
Weet jij misschien wanneer KPN eens iets gaat doen aan de up/down snelheden.Beter kan ik het niet voor je maken ( werkzaam bij KPN)
Die van XS4ALL zijn al hoger voor hetzelfde geld, zijn toch dezelfde lijnen als van KPN?
Vraag ook al gesteld bij helpdesk maar daar krijg je natuurlijk een standaard antwoord terug.
En de groeten van een ex-KPN'er
Verwijderd
Ik zou het niet weten, wel weet ik dat als je een fanatieke downloader bent, je bij kpn wel duurder uit bent in dat geval. Kpn levert de lijnen ( connected by kpn ) echter iedere provider regelt zijn diensten / facturen / service / snelheden, zo ook dus de snelheid die je krijgt. Daarom schelen de snelheden van providers niks maar de prijzen weer wel.... you snap ?
Het gaat om een experiabox van Siemens. Ik heb hem eens een harde reset gegeven door het reset kopje 15 seconden ingedrukt te houden. Dit gaf geen merkbaar effect, mischien moet ik hem even wat langer ingdrukt houden. De NAt entries heb ik idd al geceared helaas zonder effect. De computer zit aangesloten dmv een 9m cat5 op de EB. De EB staat direct naast het ISRA punt. Het heeft altijd "goed" gewerkt, maar sinds kort niet meer. Ik ga vanavond even je andere tips proberen. Bedankt iig!Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 09:41:
@Xander2000
Zoals ik schreef heb ik al een Comfort abbo (6 mbit). De prijs bij Planet voor IPB Comfort is 59,95 maar ik zoek een goeie deal. Ik kan niet opzeggen omdat ik er net achterkwam dat in oktober mijn contract met dwang is verlengd (wurg...) Zit al 5 jaar bij Planet...Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 13:04:
[...]
Je hebt planet nu, dan kan je over naar IPB van planet, nu 1,5 mb voor 34,95. Gezien de prijs die je aangeeft van 44,95 vermoed ik dat je de 3mb versie hebt. Voor 10 euro extra kun je onbeperkt bellen naar ALLE VASTE nummers erbij nemen. Iets beters kan ik er niet van maken, OF je zou je huidige abo moeten opzeggen, overstappen naar HetNet Surfen en Bellen voor eerste half jaar 19.95, daarna 29.95 ( 1,5 mb ) of 4mb van 29.95 en na een half jaar 34.95.
Beter kan ik het niet voor je maken ( werkzaam bij KPN)
Kun je het nu wel beter maken...?
Verwijderd
Ach zo... Euhm.. ja das het nadeel, ze worden per jaar verlengd, hou het dus goed in de gaten. Wat je eventueel ( pin me er niet op vast ) zou kunnen PROBEREN is een telco telco migratie. Oftewel, overstappen naar een andere aanbieder connected by kpn. Bijvoorbeeld hetnet / kpn, echt veel voordeel zul je niet boeken, tevens weet ik niet of dat dat kostenloos kan by the way. Ik kan me voorstellen dat planet daar op tegen is, echter ken ik het beleid van telco telco migraties niet helemaal. Je zou het kunnen navragen bij planet. Maybe een tip voor als je contractsvrij bent, Telfort 20 mb voor 19,95...
Ik dacht toch ergens gelezen te hebben dat KPN en Planet de algemene voorwaarden hadden gewijzigd naar 1 jaar vast en daarna per maand kunnen opzeggen?Ik kan niet opzeggen omdat ik er net achterkwam dat in oktober mijn contract met dwang is verlengd (wurg...) Zit al 5 jaar bij Planet...
Dat kan zo zijn ja, maar dat geld alleen voor mensen die een contract hebben afgesloten ten tijde dat die nieuwe AV in gebruik gingen. De AV van 5 jaar geleden gelden nog steeds op een contract van 5 jaar geleden.shaiwa887 schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:37:
[...]
Ik dacht toch ergens gelezen te hebben dat KPN en Planet de algemene voorwaarden hadden gewijzigd naar 1 jaar vast en daarna per maand kunnen opzeggen?
Onzin, volgens die AV van 5 jaar geleden gelden veranderingen in de AV ook voor bestaande abonnementen. KPN heeft echt geen poot om op te staan als ze dat tegen je in brengen. Sla ze met hun eigen AV om de oren!trolleystad schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:55:
Dat kan zo zijn ja, maar dat geldt alleen voor mensen die een contract hebben afgesloten ten tijde dat die nieuwe AV in gebruik gingen. De AV van 5 jaar geleden gelden nog steeds op een contract van 5 jaar geleden.
fyi, over opzeggen IPB loop hier een draadje.
Sinds een tijdje (aantal weken) heb ik last van een onstabiele verbinding. We dachten eerst dat dit aan het draadloze netwerk lag, maar nu ik een gewone utp kabel erop aan heb gesloten bleef ik een onstabiele verbinding houden. Ik heb een thompson speedtouch 780wl. Het probleem is niet zo te merken met 'gewoon' internetten, maar ik merk het vooral met downloaden (download grafiekje gaat omhoog en omlaag, dus van bijv 400kb naar 0 en weer terug) en tijdens het pokeren raak ik vaak mijn verbinding even kwijt 
Dit is natuurlijk een beetje lastig uit te leggen aan KPN, omdat de verbinding telkens ff weg is en het normale browsen wel gewoon werkt. Zijn er programma's waarbij ik de verbinding kan testen en waarbij hij ook kan laten zien dat ik telkens aan het schommelen ben? Of zijn deze problemen bekend en is het iets wat ik zelf redelijk eenvoudig kan oplossen?
Dit is natuurlijk een beetje lastig uit te leggen aan KPN, omdat de verbinding telkens ff weg is en het normale browsen wel gewoon werkt. Zijn er programma's waarbij ik de verbinding kan testen en waarbij hij ook kan laten zien dat ik telkens aan het schommelen ben? Of zijn deze problemen bekend en is het iets wat ik zelf redelijk eenvoudig kan oplossen?
KPN misschien niet maar Planet is geen KPN. Tenminste, het is wel ván KPN maar geen KPN. Echter, ik heb in dat andere draadje over opzeggen begrepen dat er mensen zijn van Planet die een toezegging hebben dat ze een maand opzegtermijn hebben. Typisch een geval van meten met variabele maten. En een geval van chaos. Amateurisme. Willekeur. Wanbeleid. Willie Wartaal.Jan-E schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:01:
[...]
Onzin, volgens die AV van 5 jaar geleden gelden veranderingen in de AV ook voor bestaande abonnementen. KPN heeft echt geen poot om op te staan als ze dat tegen je in brengen. Sla ze met hun eigen AV om de oren!
Maar waar er één schaap over de dam is, volgen er meer. Maw ik de boel op scherp zetten... Ook te gek voor woorden dat ik na 5 jaar nog steeds vastzit aan een extra jaar...
Kan ook nog aan de computer liggen natuurlijk. Gewoon even de HD testen, die kunnen kijken of status van de lijn goed is, en of de EB soms wegvalt.minesweepah schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:49:
Sinds een tijdje (aantal weken) heb ik last van een onstabiele verbinding. We dachten eerst dat dit aan het draadloze netwerk lag, maar nu ik een gewone utp kabel erop aan heb gesloten bleef ik een onstabiele verbinding houden. Ik heb een thompson speedtouch 780wl. Het probleem is niet zo te merken met 'gewoon' internetten, maar ik merk het vooral met downloaden (download grafiekje gaat omhoog en omlaag, dus van bijv 400kb naar 0 en weer terug) en tijdens het pokeren raak ik vaak mijn verbinding even kwijt
Het valt ook redelijkerwijs te testen met de telefoon, als deze geen problemen heeft met de verbinding valt de box sowieso niet weg en moet de bandbreedte redelijk blijven.
De eerste zaken die de HD zal checken zijn het gebruik van het splitter en de lengte van de kabels van ISRA naar Experiabox. Bij meeste huishoudens zit de ISRA in de meterkast.minesweepah schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:49:
Dat zijn de eerste zaken die je zelf al aan kan pakken. Verder kan de HD de snelheid meten, maar een lijn die dan snel dan langzaam is is moeilijk te achterhalen denk ik.
Verwijderd
Als de HD zich aan de instructies houdt wordt het doorgezet naar een afdeling die een langere meting kan starten om te achterhalen of het in het KPN domein zit. Als je snelheid inzakt, gaat dan ook even je ADSL lampje uit en logt je modem opnieuw in ? Zo ja, kan er iets mis zijn met het KPN domein (dus vanuit je EB het netwerk in). Zo niet, ligt het toch vermoedelijk aan je eigen kant (dus achter de EB).
Het lijkt me dat iemand zich eerst moet gaan inlezen in de 1e lijns papieren voor dat er gepost wordt ?Ach zo... Euhm.. ja das het nadeel, ze worden per jaar verlengd, hou het dus goed in de gaten. Wat je eventueel ( pin me er niet op vast ) zou kunnen PROBEREN is een telco telco migratie.
Als je een contract hebt en je wilt een telco / telco migratie zal meestal de laytende Telco (waar je weg gaat) je houden aan je contract, ook bij een overstap binnen de "groene lijn" Informeer eerst bij je huidige Telco voor je dit doet, anders betaal je straks dubbel op.
Nee, ik werk niet (meer) bij een Telco
Dat maakt niet uit, want in de oude AV van Planet stond eveneens dat wijzigingen van de AV ook van toepassing zijn op bestaande overeenkomsten:VideoWolf schreef op maandag 26 november 2007 @ 20:40:
KPN misschien niet maar Planet is geen KPN. Tenminste, het is wel ván KPN maar geen KPN.
Ruudjah in "Planet opzeggen: wijziging AV per 1-8" (en laat je niet afleiden door de wijdlopige discussie aan het einde van dat topic)
Inderdaad. Ook Planet moet je hun eigen AV om de oren slaan.Maar waar er één schaap over de dam is, volgen er meer. Maw ik de boel op scherp zetten...
Kan geen servicenummers meer bellen (0900) meer bellen,krijg iedere keer melding dat het nummer
niet in gebruik is,en 1888 moet bellen.
HetNet Surfen/Bellen servicepagina geeft geen foutmelding,modem Speedtouch 780WL is gereset (softreset).Internet gaat goed.
Bel met draadloze telefoon van KPN Chigago 330,met draad ook KPN telefoon ook geen 0900 nummers.
HetNet Surfen/Bellen servicepagina geeft geen foutmelding,modem Speedtouch 780WL is gereset (softreset).Internet gaat goed.
Bel met draadloze telefoon van KPN Chigago 330,met draad ook KPN telefoon ook geen 0900 nummers.
Doe eens een harde reset dan, met een paperclip. Ligt zowiezo niet aan je toestel..4eyes schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:13:
Kan geen servicenummers meer bellen (0900) meer bellen,krijg iedere keer melding dat het nummer
Harde resetTotaalgeflipt schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:23:
[...]
Doe eens een harde reset dan, met een paperclip.
Een 'harde reset' van de EB forceer je door een speld in het reset-gaatje van de Experia te steken en de schakelaar tenminste 15 seconden ingedrukt te houden. Daarna gaat de Experia de instellingen weer ophalen, waarbij enkele reboots zullen optreden. Laat de EB overigens een uur met rust totdat hij klaar is met rust, want dan is hij bezig met downloaden reboots etc. Bij een harde reset haalt de EB de instellingen uit de TSM-server (Tango Subscriber Manager) op. Het spreekt dus ook voor zich dat je een groot probleem hebt als er geen correcte verbinding met deze server gemaakt kan worden. Het downloaden kan 1min tot 45min duren afhankelijk hoe het is met de TSM.
Helpdesk medewerkers kunnen kijken als je geen verbinding of een zeer slechte verbinding met de TSM hebt. Ook zijn zij vaak op de hoogte als de TSM gereset wordt, dus adviseren ze dan te wachten met een reset. De TSM ligt er overigens 1 tot 3x per dag uit.
Mijn advies is dus ook: Doe alleen een harde reset als kpn dat zegt!.
Is opgelost,lag aan een bepaalde instellling van de beheerbox van Surfen/Bellen,0900 servicenummers werden geblokkeerd.4eyes schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:13:
Blokkeering is verholpen.
Monteur is net geweest. Heeft netjes gekeken naar alles en mijn grijze siemens EB is vervangen door de speedtouch. Die laatste schijnt wat beter (up to date ook) te zijn, met name ook voor de gamers interessanter omdat er al voorgeprogrammeerde poorten inzitten enzo. Ook de firmware is beter, bij de siemens was de laatste versie van bijna 1 jaar geleden....
Anyways, mijn sites laden supersnel (en dat met 'maar' 3megabit down en 512 up) en geen kruisjes meer oid. Ook de zware sites laden snel zei de monteur.
Ik zit 2,4km van de centrale af, dat is best ver maar hij vond dat het internet het erg snel deed ondanks dat en 'maar' 3mbit. Ik zou tot 8mbit kunnen halen met 1mb up. Wellicht is een 6mb abo interessant, alleen te duur
Ik ben weer blij en hoop dat de kwaliteit zo blijft. Jammer dat KPN niet gewoon eerder heeft aangeboden om een monteur (op hun kosten uiteraard) langs te sturen, dan was het veel eerder opgelost.
Om ff terug te komen op die attack detection bij de siemens EB, hij zei dat het daar niet aan moest liggen omdat die standaard instellingen gewoon OK zijn en zo zouden moeten blijven staan. Ben wel van WEP naar WPA gegaan, maar ook dit levert geen problemen op.
+punten voor KPN, heeft lang geduurd maargoed...
Anyways, mijn sites laden supersnel (en dat met 'maar' 3megabit down en 512 up) en geen kruisjes meer oid. Ook de zware sites laden snel zei de monteur.
Ik zit 2,4km van de centrale af, dat is best ver maar hij vond dat het internet het erg snel deed ondanks dat en 'maar' 3mbit. Ik zou tot 8mbit kunnen halen met 1mb up. Wellicht is een 6mb abo interessant, alleen te duur
Ik ben weer blij en hoop dat de kwaliteit zo blijft. Jammer dat KPN niet gewoon eerder heeft aangeboden om een monteur (op hun kosten uiteraard) langs te sturen, dan was het veel eerder opgelost.
Om ff terug te komen op die attack detection bij de siemens EB, hij zei dat het daar niet aan moest liggen omdat die standaard instellingen gewoon OK zijn en zo zouden moeten blijven staan. Ben wel van WEP naar WPA gegaan, maar ook dit levert geen problemen op.
Tja ze kunnen natuurlijk niet meteen zien waar het probleem ligt. En stel ze hadden meteen een monteur gestuurd terwijl het probleem gewoon in jou huis zou blijken te liggen, dan had je flink moeten betalen!peakaboo schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:51:
Monteur is net geweest. Heeft netjes gekeken naar alles en mijn grijze siemens EB is vervangen door de speedtouch. Die laatste schijnt wat beter (up to date ook) te zijn, met name ook voor de gamers interessanter omdat er al voorgeprogrammeerde poorten inzitten enzo. Ook de firmware is beter, bij de siemens was de laatste versie van bijna 1 jaar geleden....
Ik zit 2,4km van de centrale af, dat is best ver maar hij vond dat het internet het erg snel deed ondanks dat en 'maar' 3mbit. Ik zou tot 8mbit kunnen halen met 1mb up. Wellicht is een 6mb abo interessant, alleen te duur![]()
Ik zal maar niet zeggen hoe lang dit heeft geduurd totaalSCIxX schreef op woensdag 28 november 2007 @ 16:24:
[...]
Tja ze kunnen natuurlijk niet meteen zien waar het probleem ligt. En stel ze hadden meteen een monteur gestuurd terwijl het probleem gewoon in jou huis zou blijken te liggen, dan had je flink moeten betalen!
Ik kan het niet zo snel vinden, maar sinds ik Vista heb, kan ik niet meer printen via de printserver van de Experiabox (USB). Heeft iemand dit weten op te lossen?
Zojuist met de klantenservice van Planet gebeld omdat mijn telefoonlogboek in de experiabox niet wordt aangevuld. Wordt mij doodleuk verteld dat het niet toegestaan is om in de webinterface van de experiabox te komen! Oftewel, ik mag hier alleen maar internetten. Webservers, of andere servers mag ik niet configureren en dus niet draaien.
Sinds wanneer is het verboden om in de webinterface te komen? Ik weet dat hij zo goed als dichtgetimmerd is, maar de opties die openstaan, daar mag ik toch gewoon aankomen?
Oh ja, klantvriendelijk kun je die gasten van planet ook niet noemen, ik werd zo'n beetje afgesnauwd toen ik doorvroeg over die webinterface.
Overigens staat in de handleiding het volgende:
"Als je veel ervaring hebt met het instellen van pc/laptops, ......, kun je de KPN experia box ook lokaal beheren.
...
...
Ga naar http://192.168.1.254
..."
Heeft die gast van de helpdesk gewoon geen zin om mij te helpen door te zeggen dat het verboden is?
Sinds wanneer is het verboden om in de webinterface te komen? Ik weet dat hij zo goed als dichtgetimmerd is, maar de opties die openstaan, daar mag ik toch gewoon aankomen?
Oh ja, klantvriendelijk kun je die gasten van planet ook niet noemen, ik werd zo'n beetje afgesnauwd toen ik doorvroeg over die webinterface.
Overigens staat in de handleiding het volgende:
"Als je veel ervaring hebt met het instellen van pc/laptops, ......, kun je de KPN experia box ook lokaal beheren.
...
...
Ga naar http://192.168.1.254
..."
Heeft die gast van de helpdesk gewoon geen zin om mij te helpen door te zeggen dat het verboden is?

[ Voor 31% gewijzigd door JeroenTheStig op 29-11-2007 15:50 ]
Als het niet zou mogen had KPN het echt wel verder dicht getimmerd hoorBoktor schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:45:
Zojuist met de klantenservice van Planet gebeld omdat mijn telefoonlogboek in de experiabox niet wordt aangevuld. Wordt mij doodleuk verteld dat het niet toegestaan is om in de webinterface van de experiabox te komen! Oftewel, ik mag hier alleen maar internetten. Webservers, of andere servers mag ik niet configureren en dus niet draaien.
Planet klets uit hun spreek woordelijke 'nek'
WoW: Doutz @ Defias brotherhood
Maar kan ik Planet er op aanspreken dat mijn telefoonlogboek niet wordt aangevuld? Er staan twee oude oproepen in, maar sinds vorige week is er niets bijgekomen. Het is een onderdeel van de webinterface waar ik volgens de handleiding in mag komen.Derr_Hans schreef op donderdag 29 november 2007 @ 15:49:
[...]
Als het niet zou mogen had KPN het echt wel verder dicht getimmerd hoor
Planet klets uit hun spreek woordelijke 'nek'
Alleen valt de webinterface niet onder de ondersteuningsvoorwaarden van de helpdesk. Dus vandaar dat die medewerker waarschijnlijk niet geholpen heeft. Je mag ook zelf wel in de webinterface komen, maar als je daar iets verprutst dan heb je een grote kans dat er bij de HD wordt gezegd dat het simpelweg niet onder de ondersteuningsvoorwaarden valt.
Tja, dat is wat anders dan mensen verbieden in de webinterface te komen. Er werd mij simpelweg verboden in deze interface te komen en het was verboden om poortmappings in te stellen. Op de vraag hoe ik dan een webserver kan draaien, kreeg ik als antwoord dat dit verboden was. In plaats dat ze dan zeggen dat de helpdesk dit niet ondersteunt

Voor ons een wereld van verschil (verboden of niet ondersteund), voor de HD'er, ach, foutje/verspreking gok ikBoktor schreef op donderdag 29 november 2007 @ 17:54:
Tja, dat is wat anders dan mensen verbieden in de webinterface te komen. Er werd mij simpelweg verboden in deze interface te komen en het was verboden om poortmappings in te stellen. Op de vraag hoe ik dan een webserver kan draaien, kreeg ik als antwoord dat dit verboden was. In plaats dat ze dan zeggen dat de helpdesk dit niet ondersteunt
Even duidelijk:
De HD mag niet ondersteunen met issue's mbt de webinterface en functies daarvan. Ook als je telefoonboek niet word aangevuld kun je zelf gaan prutsen, evt herstarten, misschien speedtouch bellen of zelf googlen op de ST780 met dit probleem, maar kpn zal je er verder niet bij helpen
"Mekker, blaat"
Verwijderd
Gisteren belde ik met iemand, plots ging mijn 2e handset rinkelen. Heel vreemd, want als je in gesprek bent zou deze nooit af moeten gaan (zelfde lijn, geen wisselgesprekken ingesteld). Sindsdien ligt ook meteen mijn telefoon plat. Ik hoor geen kiestoon. Maar als ik toch een nummer toets dan gaat wel bij de ander de telefoon over. Deze kan opnemen, hoort mij ook gewoon praten, maar aan mijn kant valt dus helemaal niets te horen. Belt iemand mij op dan gaat de telefoon over zonder nummerherkenning, verder dezelfde verschijnselen (ik hoor niets, de ander hoort mij wel). Internet werkt normaal.
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Een tip wat ik kan proberen om dit op te lossen?
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Een tip wat ik kan proberen om dit op te lossen?
Verwijderd
Wat dacht je van je basisstation even stroomloos maken en beide handsets ook even batterijen eruit? Een EB zal geen 2e handset laten rinkelen bij de meeste dect-sets
.
Verwijderd
Hier is ook IPB van kpn/planet. Voor telefoon wordt de chicago 700 C gebruikt ( ook van KPN volgens mij ). Als ik nu een nummer probeer te bellen geeft deze de tekst: "niet mogelijk!". Dat helpt me natuurlijk niet zoveel verder, iemand een idee waar dit aan ligt? Intern een ander toestel in het huis bellen werkt wel.
Wat kan zijn is dat het toestel een zogenaamde kiestoonpauze heeft, voordat hij daadwerkelijk gaat draaien wacht hij even, en daar kan vooral de siemens EB problemen mee hebben. Kijk in het menu van je telefoon of daar een optie is met kiestoonpauze of interdigit tijd, en zet die zo laag mogelijkVerwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 17:33:
Hier is ook IPB van kpn/planet. Voor telefoon wordt de chicago 700 C gebruikt ( ook van KPN volgens mij ). Als ik nu een nummer probeer te bellen geeft deze de tekst: "niet mogelijk!". Dat helpt me natuurlijk niet zoveel verder, iemand een idee waar dit aan ligt? Intern een ander toestel in het huis bellen werkt wel.
"Mekker, blaat"
Verwijderd
mmmh, niet gevonden. Ik heb de stekker van de modem (en volgens mij het telefoonkastje) eruit en er weer ingedaan. Het werkt nu weer, volgens mij is het op een of andere manier spaak gelopen. Hopelijk gebeurt het niet vaker.
Verwijderd
Uiteindelijk was er toch iets mis gegaan in de Experiabox. Alles stroomloos gemaakt, zonder effect. Toen de Experiabox eens uitgezet, minuutje wachten en weer aangezet. En wonder o wonder, de telefoon doet het weer... Blijkbaar kan er toch iets crashen in de experiabox wat vooraf gegaan wordt door het laten rinkelen van de 2e handset. Mooi dat'ie daarvoor waarschuwt toch...Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:27:
Wat dacht je van je basisstation even stroomloos maken en beide handsets ook even batterijen eruit? Een EB zal geen 2e handset laten rinkelen bij de meeste dect-sets.
Gaat lekker daar bij kpn/planet...
Onze klachten zijn nu al ruim een jaar aan de gang en er is toen afgesproken dat we pas weer hoefden te gaan betalen als de klachten voorbij waren. Krijgen we afgelopen week ineens een brief binnen of we snel 560 euro ofzo (precies wat we tot nu toe niet hebben hoeven betalen omdat dat afgesproken is) willen overmaken en dat we anders 3 december afgesloten worden.
Nogal raar aangezien we dus niks hoeven te betalen omdat de klachten er nog zijn en er was dus afgesproken dat het ook niet terugbetaald hoefde te worden. Daarnaast is het sowieso raar dat ze je ongeveer een week de tijd geven om de rekening te betalen. Stel nou dat we afgesproken hadden dat we tijdelijk niet zouden betalen, maar dat we het verschuldigde bedrag over die periode dan wel zouden betalen als de klachten voorbij zouden zijn, dan is het toch nog niet normaal dat ze zo'n "dreigbrief" sturen waarin ze keihard zeggen "binnen 7 dagen betalen, anders stekker eruit". Het zijn immers problemen aan hun kant, daar kan je als klant toch niks aan doen dan?
We hebben ook al contact opgenomen met planet en die zouden het uitzoeken. Vandaag hadden ze teruggebeld en gevraagd wat de reden zou zijn dat we niet hoeven te betalen. Toch raar dat ze steeds de gemaakte afspraken ineens vergeten zijn... Hierdoor zijn we ook al 3 keer achter elkaar afgesloten geweest omdat we de rekening niet betaald zouden hebben, terwijl de afspraak dus was dat er niet betaald zou worden.
Nu vraag ik mij dus af hoe sterk we zouden staan als ze over dit bedrag moeilijk blijven doen. Als het goed is hebben we alle brieven nog liggen, maar ik weet niet of de gemaakte afspraken daarin staan.
Op deze manier vind ik het wel heel jammer dat we alleen over KPN lijnen kunnen internetten hier op dorp...
Onze klachten zijn nu al ruim een jaar aan de gang en er is toen afgesproken dat we pas weer hoefden te gaan betalen als de klachten voorbij waren. Krijgen we afgelopen week ineens een brief binnen of we snel 560 euro ofzo (precies wat we tot nu toe niet hebben hoeven betalen omdat dat afgesproken is) willen overmaken en dat we anders 3 december afgesloten worden.
Nogal raar aangezien we dus niks hoeven te betalen omdat de klachten er nog zijn en er was dus afgesproken dat het ook niet terugbetaald hoefde te worden. Daarnaast is het sowieso raar dat ze je ongeveer een week de tijd geven om de rekening te betalen. Stel nou dat we afgesproken hadden dat we tijdelijk niet zouden betalen, maar dat we het verschuldigde bedrag over die periode dan wel zouden betalen als de klachten voorbij zouden zijn, dan is het toch nog niet normaal dat ze zo'n "dreigbrief" sturen waarin ze keihard zeggen "binnen 7 dagen betalen, anders stekker eruit". Het zijn immers problemen aan hun kant, daar kan je als klant toch niks aan doen dan?
We hebben ook al contact opgenomen met planet en die zouden het uitzoeken. Vandaag hadden ze teruggebeld en gevraagd wat de reden zou zijn dat we niet hoeven te betalen. Toch raar dat ze steeds de gemaakte afspraken ineens vergeten zijn... Hierdoor zijn we ook al 3 keer achter elkaar afgesloten geweest omdat we de rekening niet betaald zouden hebben, terwijl de afspraak dus was dat er niet betaald zou worden.
Nu vraag ik mij dus af hoe sterk we zouden staan als ze over dit bedrag moeilijk blijven doen. Als het goed is hebben we alle brieven nog liggen, maar ik weet niet of de gemaakte afspraken daarin staan.
Op deze manier vind ik het wel heel jammer dat we alleen over KPN lijnen kunnen internetten hier op dorp...
Ik herken je probleem. Dat zal bijna alles te maken hebben met het feit dat de administratie bij KPN/Planet een ramp is. Vandaar dat ze vaak geen contact meer opnemen, omdat ze je 'zomaar vergeten'..ronaldlokers schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:50:
Gaat lekker daar bij kpn/planet...
Ik heb pas geleden een zwarte (Thomson) Experiabox van KPN ontvangen, ter vervanging van mijn zilveren (Siemens) Experiabox, omdat ik problemen had met wegvallende telefonie terwijl het overige internet verkeer zonder problemen bleef werken. Nu maak ik precies hetzelfde mee als het bovenstaande, maar in plaats van 4 mbit heb ik een 6 mbit abonnement en ook ik hou nog minder dan de helft van mijn bandbreedte voor overig internetverkeer over gedurende telefoongesprekken.Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 01:28:
weet iemand hoe ik de bandbreedte van de telefonie kan wijzigen? we hebben dit internetplusbellen gedoe, met een speedtouch 780 modem, en ze zeiden dat we 4 mbit krijgen, maar zodra er gebeld wordt mag ik blij zin als ik 1,5 mbit overhou...
waar kan ik ervoor zorgen dat de telefonie niet zoveel van mijn bandbreedte opvreet?
Het mooie aan het verhaal is dus eigenlijk dat ik nu moet kiezen tussen 2 crisis situaties, of wegvallende telefonie en vrijwel elke paar uur mijn oude Siemens box resetten als ik die weer aansluit, of leven met minder dan de helft van mijn bandbreedte gedurende telefoongesprekken (en geloof me, die gaat hier vaak over en de gesprekken zijn niet kort). Hoe dan ook, mijn situatie is nog steeds verre van ideaal en het is dat ik de voip-settings van KPN nergens kan vinden / opvragen, anders had ik mijn oude Speedtouch 716v5-WL (die overigens dezelfde firmware versie en interface heeft als die Speedtouch / Experiabox 780-WL van KPN, namelijk 6.2.29.2), aangesloten en was ik daar vrolijk mee gaan InternettenPlusBellen, maar voorlopig fungeert het nog steeds als ATA converter achter de Thomson experiabox.
Tijdens het bellen zijn sommige sites slecht of geheel niet bereikbaar en dan met name Google (zoekmachine en mail).
Behoor ik dan werkelijk tot een van de weinigen die hier hinder van ondervindt, is er ondertussen al meer over bekend en misschien zelfs al wel een oplossing?
[ Voor 3% gewijzigd door DeliciousBrown® op 01-12-2007 23:31 . Reden: Extra info toegevoegd ]
Ai, wellicht te laat: de VoIP settings staan bij de Siemens EB is de source van de VoIP account settings pagina.DeliciousBrown® schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 23:15:
Ik heb pas geleden een zwarte (Thomson) Experiabox van KPN ontvangen, ter vervanging van mijn zilveren (Siemens) Experiabox, omdat ik problemen had met wegvallende telefonie terwijl het overige internet verkeer zonder problemen bleef werken.
(...)
Hoe dan ook, mijn situatie is nog steeds verre van ideaal en het is dat ik de voip-settings van KPN nergens kan vinden / opvragen (...)
Het is nog niet te laat, ik heb die Siemens hier namelijk gewoon nog liggen. Ik zal eens kijken wat ik eruit kan halen en in de Thomson 716v5i-WL kan gooien.
Alvast bedankt voor de info!
Alvast bedankt voor de info!
Dit topic is gesloten.