[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste
Acties:
  • 89.792 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,
wellicht kan iemand mij uit de droom helpen. Ik heb afgelopen donderdag een snelheidsverhoging aangevraagd van ipb-basic naar ipb-extra. Vanochtend kon ik niet meer internetten, maar na een reset van mijn sx551 leek alles weer als vanouds. Vlgs mij zijn er vannacht een aantal parameters in de experia box aangepast. Het lijkt er zelfs op dat het geheel een piepklein beetje sneller is geworden dan voorheen.
Mijn vraag is nu, moet ik hier nu uit concluderen dat de aktie voor de snelheidsverhoging is afgerond, of is dit slechts een eerste stap.
Mijn huidige params in de exp box luiden:

ADSL Line

Status: Cable connected
Line mode: G.992.3 (ADSL2)
Maximum line rate: 7514 kbps (downstream) / 1031 kbps (upstream)
Noise margin: 6 dB (downstream) / 9 dB (upstream)
Line attenuation: 14 dB (downstream) / 13 dB (upstream)
Output power: 19 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Ik vind dit namelijk nog wel heel erg magertjes voor een 80 euro/maand abbo.
Kan b.v. iemand met een "extra" abonnement en adsl2 mij zijn waarden eens geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 17:49
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 19:59:
Beste mensen,
wellicht kan iemand mij uit de droom helpen. Ik heb afgelopen donderdag een snelheidsverhoging aangevraagd van ipb-basic naar ipb-extra. Vanochtend kon ik niet meer internetten, maar na een reset van mijn sx551 leek alles weer als vanouds. Vlgs mij zijn er vannacht een aantal parameters in de experia box aangepast. Het lijkt er zelfs op dat het geheel een piepklein beetje sneller is geworden dan voorheen.
Mijn vraag is nu, moet ik hier nu uit concluderen dat de aktie voor de snelheidsverhoging is afgerond, of is dit slechts een eerste stap.
Mijn huidige params in de exp box luiden:

ADSL Line

Status: Cable connected
Line mode: G.992.3 (ADSL2)
Maximum line rate: 7514 kbps (downstream) / 1031 kbps (upstream)
Noise margin: 6 dB (downstream) / 9 dB (upstream)
Line attenuation: 14 dB (downstream) / 13 dB (upstream)
Output power: 19 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Ik vind dit namelijk nog wel heel erg magertjes voor een 80 euro/maand abbo.
Kan b.v. iemand met een "extra" abonnement en adsl2 mij zijn waarden eens geven.
Zo te zien ben je wel verhoogd.
Heb je er nog een splitter tussen zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis-L schreef op zondag 04 november 2007 @ 20:12:
[...]

Dennis, ik heb al sinds nov 2005 ipb en heb alles correct aangesloten. Dus die splitter is er inmiddels wel tussenuit. Lijkt je die downstreamwaarde ook niet heel erg laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 20:18:
[...]

Dennis, ik heb al sinds nov 2005 ipb en heb alles correct aangesloten. Dus die splitter is er inmiddels wel tussenuit. Lijkt je die downstreamwaarde ook niet heel erg laag?
je downstream waarde klopt wel met je noise margin
maar niet met je line attenuation...

een harde reset van je modem helpt niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis-L op 04-11-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis-L schreef op zondag 04 november 2007 @ 20:20:
[...]

je downstream waarde klopt wel met je noise margin
maar niet met je line attenuation...
Ik heb vanochtend de box via de webif een softwarematige reboot gegeven; Zou wellicht een koude reset hier iets kunnen uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 69joossg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:09
Dennis-L schreef op zondag 04 november 2007 @ 20:12:
[...]

Het is wel 8-12Mb/s

Je hebt mijns inziens veel ruis op de lijn, ver van de centrale?

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 773 / 6.151
Output Power (Up/Down) [dBm]: 13,0 / 19,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 9,5 / 14,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 23,5 / 14,5

Signal to Noise margin is veel hoger bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

69joossg schreef op zondag 04 november 2007 @ 20:23:
[...]

Het is wel 8-12Mb/s

Je hebt mijns inziens veel ruis op de lijn, ver van de centrale?
Volgens mij is het hemelsbreed 768 mtr. In werkelijkheid kan dit wel 2 tot 2,5 km zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 20:25:
[...]

Volgens mij is het hemelsbreed 768 mtr. In werkelijkheid kan dit wel 2 tot 2,5 km zijn.
Je kan is een harde reset proberen
Er klopt niks van je waarde verhoudingen.
Je zou op ongeveer 1 km wonen en nauwlijks nog ADSL signaal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schatting op basis van zn downstream is ongeveer 1300 meter koper. SNR is echter verschrikkelijk slecht, 6 dB is minimum voor verbinding en bij problemen een reden om te adviseren een lagere snelheid te nemen. Modem geeft wel ADSL2 aan, dan snap ik niet waar die afwijking wegkomt. Ik zou ook een harde reset uitvoeren, zo te zien gaat het om een siemens (edit: duh, het staat er zelfs). Resetknop ongeveer 15 sec indrukken tot je het relais hoort klikken, dan loslaten en kwartiertje met rust laten voor laden gegevens. Dan nog niet goed? HD bellen en modem laten vervangen, ik gok dat de bekabeling niet het probleem is tenzij je 100 meter dropveter hebt liggen tussen de EB en het ISRA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis-L schreef op zondag 04 november 2007 @ 20:27:
[...]

Je kan is een harde reset proberen
Er klopt niks van je waarde verhoudingen.
Je zou op ongeveer 1 km wonen en nauwlijks nog ADSL signaal hebben.
Tja, Delden is nou eenmaal een vreemd dorp! Ik ga vannacht in ieder geval een harde reset proberen, Helpt dit niet, dan loop ik de bekabeling nog eens na van israpunt tot exp box (20cm kabeltje).

Ik kan deze harde reset nu niet doen, want ik draai een servertje.....
Ik laat morgen wel even weten hoe dit afloopt.
Bedankt alvast voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:40
Die SNR is enorm laag, als je afstand tot de centrale minder dan 1,2 KM(attenuation kan een indicatie zijn, maar is ietwat onnauwkeurig) is kan het zijn dat je lijn getweakt moet worden. Onder de 8 i.c.m. met dicht bij centrale wil de lijn enorm fluctueren, het komt voor dat de modem dan na enige tijd het 'opgeeft'. Ik zou zeggen als de reset niet helpt, dat je de helpdesk belt en vraagt een lijnmeting te doen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

R2L schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 19:28:
[...]

Jawel, het gaat om de Philips VP6500.
Het is zo'n witte draadloze telefoon.
Je kon er ook mee beeldbellen, maar dat wordt sinds kort niet meer ondersteund... :?
Hallo??
Iemand die weet of de Philips VP6500 nog bruikbaar is als je geen IPB meer hebt, maar bijvoorbeeld Telfort met het draadloze Zyxell modem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
R2L schreef op maandag 05 november 2007 @ 12:19:
[...]

Hallo??
Iemand die weet of de Philips VP6500 nog bruikbaar is als je geen IPB meer hebt, maar bijvoorbeeld Telfort met het draadloze Zyxell modem??
In weze is het een wifi-foon toch? Ik neem aan dat deze dan ook gebruikt kan worden als normale wifi-foon. Als er in je handleiding niets over staat zou je contact op kunnen nemen met Phillips.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 20:36:
[...]

Ik laat morgen wel even weten hoe dit afloopt.
Bedankt alvast voor het meedenken.
Nou, vandaag is de monteur langsgeweest en heeft de sx551 meegenomen en een speedtouch ervoor in de plaats gezet. Ik moet nog wel even wennen aan dit ding maar goed, alles went.
De snelheid is er overigens niet op vooruit gegaan, de snr waarden ook niet (6dB downstream).
De monteur heeft ook in de centrale alles nog eens nagelopen en kan niets vreemds vinden.
Conclusie: Na vervanging modem een nog lagere snelheid en er wordt nu een "grondploeg" ingeschakeld.
Gemeten waarden op de speedtouch:

Modulatie: G.992.3 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 6.543
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 25,51 / 186,92
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 16,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,5 / 14,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,0 / 6,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 43 / 7
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1.638 / 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat je vanochtend een collega van me aan de lijn had, hij riep me erbij toen hij een meting had gestart en ik herkende de waardes en het verhaal gelijk :) . Toen had ik al gezegd dat er een monteur ook buitenshuis moest gaan meten omdat ik niet verwachte dat het probleem binnen lag. Snap niet dat er nu een ST is geplaatst ipv SX551 maar goed, ik ben geen monteur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40
Heb nu vanavond elk half uur (x:15 en x:45) een spooktelefoontje... Als ik in de gemiste oproepen van de telefoon kijk, is het soms afkomstig van 0, of van 0000000, of een onbekend nummer. Als ik opneem dan hoor ik de kiestoon, of je hoort helemaal niks (alsof de andere kant niks zegt).

Heb de EB(s) al 1 minuut stroomloos gehad, en de DECT set uit het stopcontact gehaald (accu uit de handset), maar dit heeft niets uitgemaakt.

[ Voor 20% gewijzigd door Arnout op 05-11-2007 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 16:40

Scrummie

Think different

Arnout schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:48:
Heb nu vanavond elk half uur (x:15 en x:45) een spooktelefoontje... Als ik in de gemiste oproepen van de telefoon kijk, is het soms afkomstig van 0, of van 0000000, of een onbekend nummer. Als ik opneem dan hoor ik de kiestoon, of je hoort helemaal niks (alsof de andere kant niks zegt).

Heb de EB(s) al 1 minuut stroomloos gehad, en de DECT set uit het stopcontact gehaald (accu uit de handset), maar dit heeft niets uitgemaakt.
Controleer even of je SMS centrale ingesteld staat in je telefoon. Dat wil spooktelefonie veroorzaken.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
SachaH schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:41:
Beste IPB-ers,

Ik wil mijn volgende ervaring m.b.t. het opzeggen van IPB van KPN even met jullie delen.

Sinds afgelopen vrijdag heb ik geen beschikking meer over IPB van KPN door een (grote) fout van KPN. Mijn aansluiting zou 1 december 2007 opgeheven worden echter heeft KPN dit 1 november 2007 uitgevoerd :( |:(

Nu dacht ik dat dit wel weer even teruggedraaid zou kunnen worden, maar, wat blijkt, alles is zowel administratief als technisch afgesloten. 8)7
Terugdraaien is dus niet mogelijk. De enige oplossing is om een nieuwe bestelling te doen (waar je dan vervolgens weer een jaar aan vast zit) en waar dan ook nog een aantal weken overheen gaan.

Dus wees op je hoede. Ookal heb je een bevestiging, zelfs dan kan KPN het nog verprutsen.
Het enige wat mij nu nog rest is een klachtenbrief sturen naar KPN. Alleen verwacht ik niet dat hier veel uit komt.

Voor de rest heb ik eigenlijk nooit problemen gehad met IPB.
ik ga van ipb naar telfort
ik lees dat als je van ipb naar telfort gaat , je zelf niets moet opzeggen
dit zou verteld zijn door verschillende kpn helpdisk medewerkers.

ga jij ook over naar telfort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnout schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:48:

Meld je ff aan op infofilter.nl, kan helpen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:53:
[...]

Meld je ff aan op infofilter.nl, kan helpen :).
Om precies 21:15 weer telefoon, nu was het Energie Direkt. Ik vermoed dat zij het steeds waren.
Geen interesse aangegeven, en om 21:45 geen (spook) telefoon meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Arnout op 05-11-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 16:49
Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:33: Snap niet dat er nu een ST is geplaatst ipv SX551 maar goed, ik ben geen monteur ;)
Tja, ik denk dat dat een kwestie is van alles willen uitsluiten. Nieuw modem plaatsen, dan weet je zeker dat het daar niet aan ligt.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zijn meting gezien en toen was mijn conclusie al dat het buitenshuis lag. Als ik het vanaf ISP kant al zie mag je toch verwachten dat een monteur ook dat constateert? Of ben ik nou zo naief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03:01
SachaH schreef op zondag 04 november 2007 @ 18:41:
Beste IPB-ers,

Ik wil mijn volgende ervaring m.b.t. het opzeggen van IPB van KPN even met jullie delen.

Sinds afgelopen vrijdag heb ik geen beschikking meer over IPB van KPN door een (grote) fout van KPN. Mijn aansluiting zou 1 december 2007 opgeheven worden echter heeft KPN dit 1 november 2007 uitgevoerd :( |:(

Nu dacht ik dat dit wel weer even teruggedraaid zou kunnen worden, maar, wat blijkt, alles is zowel administratief als technisch afgesloten. 8)7
Terugdraaien is dus niet mogelijk. De enige oplossing is om een nieuwe bestelling te doen (waar je dan vervolgens weer een jaar aan vast zit) en waar dan ook nog een aantal weken overheen gaan.

Dus wees op je hoede. Ookal heb je een bevestiging, zelfs dan kan KPN het nog verprutsen.
Het enige wat mij nu nog rest is een klachtenbrief sturen naar KPN. Alleen verwacht ik niet dat hier veel uit komt.

Voor de rest heb ik eigenlijk nooit problemen gehad met IPB.
Bij mij heeft KPN precies hetzelfde uitgehaald! 31-10 telefonisch opgezegd, zelfde middag geen telefonie en mail meer, slechts internet. Ook ik kan niet ff snel weer aangesloten worden, heb vandaag nog ff gebeld, maar men kan niks meer regelen voor 30-11 (overstap naar Telfort). Heb een mail gestuurd naar KPN, en mevrouw die antwoordde vond het allemaal erg vervelend en heeft het doorgestuurd naar klantenreacties, heb namelijk totale vergoeding voor deze maand geeist, echt te belachelijk voor woorden, prutsers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:33:
Ik geloof dat je vanochtend een collega van me aan de lijn had, hij riep me erbij toen hij een meting had gestart en ik herkende de waardes en het verhaal gelijk :) . Toen had ik al gezegd dat er een monteur ook buitenshuis moest gaan meten omdat ik niet verwachte dat het probleem binnen lag. Snap niet dat er nu een ST is geplaatst ipv SX551 maar goed, ik ben geen monteur ;)
Wat ik ook niet goed begrijp is dat de downsnelheid echt zichtbaar achteruit is gegaan? Ik had eerder verwacht dat deze ongeveer gelijk zou zijn. Buiten meten zal wel even op zich laten wachten, met dit prutweer stuur je nog geen hond naar buiten! Maar als het zover is, horen jullie van mij.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:56:
Ik heb zijn meting gezien en toen was mijn conclusie al dat het buitenshuis lag. Als ik het vanaf ISP kant al zie mag je toch verwachten dat een monteur ook dat constateert? Of ben ik nou zo naief?
Tsja, misschien. Het is in ieder geval de enige reden die ik kan bedenken :)

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds Wo-avond 21.30 hr. ligt bij mij Internet eruit, telefoon doet het nog gewoon. Van de een op het andere moment kan ik noch Internetpagina's laden ('kan webpagina niet vinden'), noch Email ophalen ('kan pop.kpnplanet.nl niet vinden'). Dit treedt zowel bij m'n hoofd PC met vaste verbinding, als m'n draadloze laptop op. Het gekke is dat Internet er niet volledig uitligt, gek genoeg werkt Skype nog wel. Ik dacht eerst aan een storing aan KPN zijde, maar iemand met IPB een paar straten verderop heeft geen problemen (daar type ik nu dus ook...).

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:37
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:25:
Sinds Wo-avond 21.30 hr. ligt bij mij Internet eruit, telefoon doet het nog gewoon. Van de een op het andere moment kan ik noch Internetpagina's laden ('kan webpagina niet vinden'), noch Email ophalen ('kan pop.kpnplanet.nl niet vinden'). Dit treedt zowel bij m'n hoofd PC met vaste verbinding, als m'n draadloze laptop op. Het gekke is dat Internet er niet volledig uitligt, gek genoeg werkt Skype nog wel. Ik dacht eerst aan een storing aan KPN zijde, maar iemand met IPB een paar straten verderop heeft geen problemen (daar type ik nu dus ook...).

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Probeer eens 213.75.83.12 in je browser in te voeren. Indien je de pagina van planet krijgt moet je de dns "hard" in stellen. (als het werkt leg ik het wel uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:11:
[...]

Probeer eens 213.75.83.12 in je browser in te voeren. Indien je de pagina van planet krijgt moet je de dns "hard" in stellen. (als het werkt leg ik het wel uit)
Zal ik vanavond bekijken (ben nu elders) maar ik zit wel bij IPB van KPN, maakt dat nog wat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:30:
[...]

Zal ik vanavond bekijken (ben nu elders) maar ik zit wel bij IPB van KPN, maakt dat nog wat uit?
Ja dat maakt uit, het probleem ligt sowieso bij je thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:56:
[...]

Ja dat maakt uit, het probleem ligt sowieso bij je thuis.
Vreemde boel toch al met al. Hoe kun je nu 2 jaar feilloos werken met IPB en ineens, terwijl je wat zit te surfen, valt de boel definitief uit. Moet toch in de Experiabox zitten aangezien m'n laptop dezelfde problemen geeft. Morgen maar eens de helpdesk bellen. Is het wellicht een idee om een harde reset te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 16:57:
[...]

Vreemde boel toch al met al. Hoe kun je nu 2 jaar feilloos werken met IPB en ineens, terwijl je wat zit te surfen, valt de boel definitief uit. Moet toch in de Experiabox zitten aangezien m'n laptop dezelfde problemen geeft. Morgen maar eens de helpdesk bellen. Is het wellicht een idee om een harde reset te geven?
Harde reset gaat niet helpen. En hoogstwaarschijnlijk ligt het probleem wel bij je pc's en niet bij de EB. Echter bij een DNS probleem kan het beiden zijn, alleen is dit alleen op te lossen door iets in te stellen op de pc.

Zolang je iig telefonie hebt moet je sowieso gedraad kunnen internetten.

[ Voor 5% gewijzigd door SCIxX op 08-11-2007 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:00:
[...]

Harde reset gaat niet helpen. En hoogstwaarschijnlijk ligt het probleem wel bij je pc's en niet bij de EB. Echter bij een DNS probleem kan het beiden zijn, alleen is dit alleen op te lossen door iets in te stellen op de pc.

Zolang je iig telefonie hebt moet je sowieso gedraad kunnen internetten.
Dus doordat er op 1 PC 'iets' misgaat, is er op de laptop (die niet eens aanstond) ook meteen iets versteld? Om eerlijk te zijn begrijp ik hier niets van, maar goed, zal kijken wat de helpdesk me morgen te vertellen heeft... In ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 18:39:
[...]

Dus doordat er op 1 PC 'iets' misgaat, is er op de laptop (die niet eens aanstond) ook meteen iets versteld? Om eerlijk te zijn begrijp ik hier niets van, maar goed, zal kijken wat de helpdesk me morgen te vertellen heeft... In ieder geval bedankt!
Nee het kan zijn dat de EB die instellingen verzuimt en het daarom op de pc moet worden ingesteld. Het probleem kan ook ergens anders liggen, maar dat weet je pas wanneer je 213.75.12.83 probeert in je IE.

Je hebt daarnaast natuurlijk gewoon een internetverbinding, want skype werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door SCIxX op 08-11-2007 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Jup, internetverbinding heeft hij. Dat geeft hij wel duidelijk genoeg aan. Waarschijnlijk worden de DNS-request niet goed via de EB doorgestuurd naar de KPN DNS-servers of komt het antwoord niet goed terug. Of dit daadwerkelijk het geval is kun je testen door het IP-adres van een site proberen te bereiken via je webbrowser.

Zo te zien zou je bij http://213.75.12.83 de website van Planet Internet te zien moeten krijgen (ik althans wel). Kom je daar wel op dan zul je de DNS-servers handmatig op je PC's moeten instellen denk ik.
Op [lange link...] staan zo te zien de benodigde DNS-servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
195.121.1.34 en
195.121.1.66 dus :)
Je kunt ook die van opendns.org pakken, maar die heb ik niet zo voor je.
Instellen bij eigenschappen van de adapter, onder het item tcp/ip en dan volgende dns-serveradressen gebruiken...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
OpenDNS is 208.67.222.222 en 208.67.220.220 als ik het me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Een aantal maanden geleden is m'n Siemens EB overleden en heeft een monteur hier een Thompson geplaatst.
Regelmatig hebben we last van echo op de lijn (was met de Siemens ook al).
Maar wat ik heel vreemd vind: sinds we de Thompson hebben horen de mensen die ons bellen ook echo op hun eigen stem.
Ook als ze met een analoge vaste aansluiting bellen.

Komt dit vaker voor? Ik dacht dat de VOIP beller zelf alleen last had van echo's?

Tijd geleden is hier al een ticket voor gemaakt, die werd in het "echo bakje" geplaatst. Niks meer van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
cowbell schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:39:
Een aantal maanden geleden is m'n Siemens EB overleden en heeft een monteur hier een Thompson geplaatst.
Maar wat ik heel vreemd vind: sinds we de Thompson hebben horen de mensen die ons bellen ook echo op hun eigen stem.

Komt dit vaker voor? Ik dacht dat de VOIP beller zelf alleen last had van echo's?

Tijd geleden is hier al een ticket voor gemaakt, die werd in het "echo bakje" geplaatst. Niks meer van gehoord.
Is nog niet echt een oplossing voor gevonden ook, lastige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

cowbell schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:39:

Even voor de zekerheid, maar al wel een ander toestel (liefst niet handsfree) geprobeerd? Klink mij ook een beetje als een overgevoelige mic

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
SCIxX schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:16:
[...]

Is nog niet echt een oplossing voor gevonden ook, lastige problemen.
Maar zijn er bij KPN meerdere klachten bekend over echo bij de inbellende partij?
djidee schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:17:
[...]

Even voor de zekerheid, maar al wel een ander toestel (liefst niet handsfree) geprobeerd? Klink mij ook een beetje als een overgevoelige mic
Met de Siemens deed het probleem zich niet voor, toen gebruikten we dezelfde telefoon.
Denk niet dat het door een overgevoelige mic komt want de echo klinkt een seconde later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowbell
  • Niet online
sorry, dubbele post

[ Voor 96% gewijzigd door cowbell op 09-11-2007 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
cowbell schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:57:
[...]

Maar zijn er bij KPN meerdere klachten bekend over echo bij de inbellende partij?
Ik heb wel eens klanten gehad met dat probleem. Meestal was dat met bekabeling checken of EB/telefoon powercyclen wel op te lossen geloof ik. Maar dat het ineens op komt zetten na het installeren van de nieuwe box heb ik nooit gehoord.

Wat spooktelefonie of echoproblemen betreft kun je het eigenlijk niet zo gek bedenken of iemand heeft het wel eens gehad. Ik had een keer een klant wiens telefoon altijd 2x overging, als een specifieke buurman bij hem in de straat gebeld werd. En die man was politieagent, dus die werd nog wel eens op minder christelijke tijdstippen gebeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Volgens mij is het zo dat je altijd wel echo hebt over een telefoonlijn, zeker als de andere kant een gevoelige microfoon heeft of het volume hoog heeft staan.
Op zich is dat dus normaal, echter wordt dit storend zodra de echo flink vertraagd is. Dat is wat er bij VoIP soms voorkomt en waar IPB dus ook soms last van heeft (vooral als er congestie op het netwerk is).

Met een normale analoge lijn heb je hier veel minder last van omdat het veel directer is en de echo nauwelijks vertraagd is.

Dit gebeurt overigens ook bij GSM en met name goedkope telefoontjes waarbij het geheel niet goed gescheiden is.

Speakerphone toestellen (handsfree stand) onderdrukken de microfoon wanneer de andere kant spreekt. Op die manier proberen ze echo te vermijden, gevolg is wel dat je een soort half-duplex verbinding krijgt.

Probeer maar eens met 2 toestellen in de handsfree stand met elkaar te bellen, je moet echt wachten tot de ander uitgesproken is (iig bij mijn Siemens Gigaset i.c.m. IPB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb daar ^^^ hier geen last van met mijn Siemens EB en Panasonic telefoons. Denk dat de redenatie van Arnout inderdaad wel waar is, hoewel NHJ BV ook gelijk heeft. Een hoop telefoniekwaliteits geklooi is terug te voeren op bekabeling (20 meter dropveter tussen ISRA en de box, bij voorkeur langs de televisie, stereoset, computer en aquarium gelegd) of brakke draadloze telefoons (ik hoor mijn buren als ik aan het bellen ben...) Heb in de dik anderhalf jaar dat ik bij deze baas zit al heel veel meegemaakt ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 09:48 . Reden: Spaghetti typen is moeilijker als het lijkt... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quo_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-08 11:13
Ik heb op 11-10 IPB aangevraagd via internet, gevolgd door eerst een email met een afwijzing en daarna eentje met een bevestiging. Vervolgens een paar dagen later twee positieve bevestigingsbrieven per post. Qua administratie loopt het daar wel lekker, gelukkig heb ik met de techniek van kpn betere ervaringen.

Op 1-11 het IPB pakket ontvangen (1 stuks) en meteen geinstalleerd. Werkte vrijwel meteen goed, moest alleen de quatrovox even kort spanningsloos maken om op gang te komen. Dit staat trouwens nergens vermeld als tip.

Op 8-11 compleet overgezet naar IPB en alle ISDN meuk verwijderd zoals ik hier op het forum aan de weet gekomen was.

De experia box is de zwarte versie (780) van Thomson. Het werkt allemaal prima, maar best jammer dat het ding tot op het bot toe dichtgetimmerd is met kpn firmware. Ook maak ik me enigszins zorgen over de te verwachten levensduur, het apparaat heeft de bekende speedtouch kwaal m.b.t. warmteontwikkeling.
Al met al toch positieve eerste ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinadus
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 15:42
Even een vraagje.
Een kennis van mij heeft nu een thomsom (speedtouch780) modem samen met slim bellen van KPN.
Echter heeft ze (niet wetende dat het voip was van kpn) een adsl abbo bij een andere provider genomen. Is het mogelijk dat je als adslabbo in de speedtouch de andere provider instelt en dan voor voip het KPN account?

Verder is er een firmware update en wizard om hem in te stellen beschikbaar op de speedtouch website. Als ik die wil installeren vraagt hij om een password? is dat iets standaards?

Graag hoor ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

marinadus schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:23:
Even een vraagje.
Een kennis van mij heeft nu een thomsom (speedtouch780) modem samen met slim bellen van KPN.
Echter heeft ze (niet wetende dat het voip was van kpn) een adsl abbo bij een andere provider genomen. Is het mogelijk dat je als adslabbo in de speedtouch de andere provider instelt en dan voor voip het KPN account?

Verder is er een firmware update en wizard om hem in te stellen beschikbaar op de speedtouch website. Als ik die wil installeren vraagt hij om een password? is dat iets standaards?

Graag hoor ik meer.
Dan gaat je kennis een probleem krijgen, slim is namelijk ook een adsl verbinding (zij het een hele beperkte) waarover dat slim nummer werkt. Daar ga je problemen mee krijgen, want die lijn zal komen te vervallen (of de adsl aanvraag word afgewezen) terwijl je nog wel aan het contract vast zit. Het modem is net als de IPB modems voorzien van specifieke firmware van KPN, die gaat het dus ook niet goed doen op een andere adsl aansluiting.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie het nog niet gemerkt had: volgens de helpdesk is er een landelijke e-mail storing voor alle e-mail adressen @kpnplanet.nl. Staat nog niet op de storing-pagina maar voor mij klopt het; zowel webmail als pop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Laatst online: 09-08 09:22
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 15:43:
Voor wie het nog niet gemerkt had: volgens de helpdesk is er een landelijke e-mail storing voor alle e-mail adressen @kpnplanet.nl. Staat nog niet op de storing-pagina maar voor mij klopt het; zowel webmail als pop.
zo 08.30 bij mij ook nog geen email mogelijk , wel via webmail
duurt toch wel echt lang
is er wat bekend hier over deze storing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
pa3fap schreef op zondag 11 november 2007 @ 08:26:
[...]

zo 08.30 bij mij ook nog geen email mogelijk , wel via webmail
duurt toch wel echt lang
is er wat bekend hier over deze storing ?
Als het via de webmail werkt zou het in meeste gevallen het op de outlook het ook weer moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:05

Reptile209

- gers -

Hier doet webmail het wel, maar outlook en telnet komen er niet doorheen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
(email en pass uiteraard even weggepoetst)
open pop.kpnplanet.nl 110
+OK pop.kpnplanet.nl
user xxxx@kpnplanet.nl
+OK
pass ********
-ERR No connection could be made because the target machine actively refused it.

Vage foutmelding overigens... Alsof de pop3 verbinding bewust dicht gehouden wordt ofzo.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humme
  • Laatst online: 21:18
Reptile209 schreef op zondag 11 november 2007 @ 10:07:
code:
1
2
3
4
5
6
7
+OK pop.kpnplanet.nl
user xxxx@kpnplanet.nl
+OK
pass ********
-ERR No connection could be made because the target machine actively refused it.

Vage foutmelding overigens... Alsof de pop3 verbinding bewust dicht gehouden wordt ofzo.
Idem hier. Sinds gisteren geen mail meer via outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here, planet en kpn.com melden storing opgelost maar webmail werkt wel, pop-servers blijven connecties weigeren. Krijg zelfde melding als Reptile209, in Outlook2003 0x800ccc0f - server actively refused connection.
IVR van de helpdesk meldt nog steeds "storing met emailen" ..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:56:
195.121.1.34 en
195.121.1.66 dus :)
Je kunt ook die van opendns.org pakken, maar die heb ik niet zo voor je.
Instellen bij eigenschappen van de adapter, onder het item tcp/ip en dan volgende dns-serveradressen gebruiken...
Yep, had do-avond de helpdesk gebeld en bovenstaande bleek de oplossing. Een ieder bedankt voor de hulp, blijft alleen lastig antwoorden te lezen als je geen internet hebt...

Dacht dat ik gek werd, nu werkt Email weer niet, maar ik lees dat dit nu eens niet aan mijn kant ligt... ;) Wel vreemd, bij m'n vader (60 km verder) werkt het weer goed inmiddels. Op m'n vast aangesloten PC hier krijg ik totaal geen Email binnen, m'n draadloze laptop haalt weer wel binnen, zij het met behoorlijke vertraging. Zit nog iets goed mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 15:39
Zelfde hier, al vanaf 31-10 foutmeldingen (haal m'n mail op met een cron via fetchmail, strak elk half uur). heb vanaf de ergens 29-10 netjes 48 logmeldingen per dag dat het mis gaat. Geweldig die mail. ben ik even blij dat ik een eigen (mail)server heb/student mail heb...

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rens100
Ik werk al anderhalf jaar met OpenDNS maar het probleem ligt nu schijnbaar bij de popserverrs in het KPN / Planet netwerk. De foutmeldingen geven dat ook duidelijk weer "actively refused connection" .
Webmail werkt prima dus ik weet dat het niet aan de accounts ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Ok webmail werkt dus wel, outlook werkt niet, eindtijd niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pop3 & mail vervangen met 194.151... enz enz werkt inderdaad ook niet.
Als hier de timeout langer ingesteld wordt, lukt het uiteindelijk wel...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer dat hier nu ook, heb timeout op 3 minuten en zullen wel zien ;)

edit: maakt geen moer uit... blijft bokken...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Waarom gewoon niet even wachten..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht nu al een dag en op kpn.com is storing net weer actief gemeld ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgb
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-01-2023

cgb

Hier in Naaldwijk tussen 13:00 en 16:00 geen internet (plus bellen). Helpdesk was druk, maar uiteindelijk is het weer hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeep
  • Laatst online: 12-01 17:45
Reptile209 schreef op zondag 11 november 2007 @ 10:07:
code:
1
2
3
4
5
6
7
+OK pop.kpnplanet.nl
user xxxx@kpnplanet.nl
+OK
pass ********

De authenticatie van je inlog credentials zal op een LDAP gebeuren. Ik denk dat de verbinding tussen POP3 server en LDAP server foobarred is. De POP3 server meld gewoon de foutmelding van de systeem call (dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de LDAP server) rechtstreeks terug aan de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij gebruiken 4 mailboxen. Hiervan hebben er 2 geen probleem (mail komt binnen via pop) en de andere 2 blijven fout gaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Storing is als opgelost gemeld maar er zijn nog steeds problemen, gewoon even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:11
hier bij mijn ouwelui ook storing, zelfde melding.
Knap dat jullie de storing op de ruksite van KPN gevonden krijgen...Ik zie het nergens staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
dimi_v schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:51:
hier bij mijn ouwelui ook storing, zelfde melding.
Knap dat jullie de storing op de ruksite van KPN gevonden krijgen...Ik zie het nergens staan!
Komt waarschijnlijk omdat die als opgelost gemeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier sinds half acht idd weer mogelijk te connecten met de pop servers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petrie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10-2020
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:24:
[...]

Super, dit lost gelijk mijn tweede probleem op. Wil ik nu over de tweede telefoonlijn naar buiten bellen doe ik dat nu makkelijk via mijn computer. Super :)
Interessant verhaal om met je S450IP met SIP naar je Experia Box te connecten. Alleen krijg ik het niet aan de gang. Ik moet opgeven:
- authentication name
- authentication password
- username
- displayname

Als authentication name en username: 103 geprobeerd. Als authentication password: kpn. Als domain, proxy en rigistrar 192.168.2.1.

Helaas kon ik niet registeren. Als het werkt is het wel heel super.

Weet iemand wat ik fout doe?

[ Voor 4% gewijzigd door Petrie op 11-11-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Petrie schreef op zondag 11 november 2007 @ 21:33:
[...]

Interessant verhaal om met je S450IP met SIP naar je Experia Box te connecten. Alleen krijg ik het niet aan de gang. Ik moet opgeven:
- authentication name
- authentication password
- username
- displayname

Als authentication name en username: 103 geprobeerd. Als authentication password: kpn. Als domain, proxy en rigistrar 192.168.2.1.

Helaas kon ik niet registeren. Als het werkt is het wel heel super.

Weet iemand wat ik fout doe?
Heb je wel de grijze EB? ;)
Heb je ook logs/foutmeldingen oid?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 69joossg
Als ik de connectivity check doe failed het op Internet terwijl het gewoon werkt (internet).
Speedtouch Experiabox.

Test Results
OKAY DSL
OKAY ATM
OKAY PPP
OKAY IP
NOK Internet
Connectivity to Gateway (195.190.249.99)

Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:04

Totaalgeflipt

De enige echte

69joossg schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:10:
Als ik de connectivity check doe failed het op Internet terwijl het gewoon werkt (internet).
Speedtouch Experiabox.

Test Results
OKAY DSL
OKAY ATM
OKAY PPP
OKAY IP
NOK Internet
Connectivity to Gateway (195.190.249.99)

Iemand dezelfde ervaring?
Is bekend, fout in firmware, verder niet echt boeiend.
Is bij iedereen zo, met een Speedtouch Modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 09-08 18:34
Geen fout in de firmware... Het is een punt in de route die het internetverkeer aflegt. Dat IP-adres is niet te pingen en daarom faalt die test daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 69joossg
Totaalgeflipt schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:37:
[...]

Is bekend, fout in firmware, verder niet echt boeiend.
Is bij iedereen zo, met een Speedtouch Modem
prima, ik schrok al :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Hebben er meer mensen last van dat msn en hotmail niet werkt?
Ik kan sommige websites slecht of niet benaderen en msn werkt ook niet.
Hij zegt dat mijn proxy o.i.d niet goed is maar die staat gewoon op auto.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde daywalker, alles is extreem traag en sommige functies werken totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Enig idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee, het lijkt erop dat het hele internet plat ligt :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Oh sommige dingen doen het nog wel.. maar sommige ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde GOT werkt maar Gametrailers niet, MSN werkt half, email werkt totaal niet, Nintendo Wifi werkt, XboxLive niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Pffff vertel mij wat, ik heb dit trouwens al meer dan 2 weken. Hotmail werkt nagenoeg NOOIT, ik moet ALTIJD kiezen voor de classic versie en 1 op de 50 keer werkt het. Ik moet 100x op enter duwen voordat er wat gebeurt.

Zo ook met een hele hoop andere sites, tweakers.net valt mee, maar die staat als startpagina. Ik heb een sterk vermoeden dat de DNS hiermee te maken heeft over het het algemeen. Weet iemand welke ik nog meer kan proberen? Heb er al verschillende getest en het lijkt voor 5 min te werken en dan is er weer een time out ofzo... Het is zo vreselijk irritant...

Maar zo te zien is het nu landelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Even kijken of het via een andere proxy kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op Planet.nl staat nu dit:
Criminelen hebben op 9 november 2007 getracht de gebruikersnaam en het wachtwoord van klanten van KPN te achterhalen met behulp van een vals e-mailbericht. Wanneer u een (engelstalig) e-mailbericht heeft ontvangen, waarin wordt verzocht uw gebruikersnaam en wachtwoord te vermelden, doe dat dan ABSOLUUT NIET. Het bericht is vals. Verstrek uw gegevens nimmer aan anderen (wie dan ook)!

(Het bericht is gestuurd naar e-mailadressen die eindigen op kpnplanet.nl (InternetPlusBellen-klanten van KPN). Andere domeinen van KPN zijn, voor zover bekend, niet benaderd.)

Begintijd: 09 Nov 2007 13:00 Eindtijd: 12 Nov 2007 22:00
Eerst stond er nog 11 november, dus ik gok dat ze weer aan het knoeien geweest zijn. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdvalk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-09 07:08
Iemand enig idee of er de laatste tijd wijzigingen zijn doorgevoerd in de SpeedTouch boxen betreffende de inloggegevens van de box zelf?

Ik kon altijd inloggen zonder wachtwoord, echter kon ik niks aanpassen.

Nu moet ik een username en wachtwoord invoeren als ik aaleen maar 192.168.1.254 in type.

Misschien dat een van onze KPN tweakers iets weet????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petrie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10-2020
Loekie schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:46:
[...]

Heb je wel de grijze EB? ;)
Heb je ook logs/foutmeldingen oid?
Ja ik heb de grijze Siemens doos :)
Ik heb nog even in mijn EB zitten kijken en kwam tot de ontdekking dat VOIP accounts 103 tm 120 niet "aan" staan. Ik zag daar al meer berichten over in dit forum. Er werd een harde reset geadviseerd. Dat heb ik nog niet gedaan. Heb jij of iemand anders enig idee hoe je deze actief krijgt? Ook account 10 welke gereserveerd is voor de Philips telefoon is niet actief. Overal staat: Account n []. Tussen de [] had ik de 103 tm 120 verwacht. Ik zou bijna durven zeggen dat die daar ook ooit gestaan hebben.

Ik heb ook nog even naar logging gekeken. Als ik het "Aktief" vinkje aanvink zegt de S450IP de eerste keer dat het registreren mislukt is. De keren daarna: Server Niet bereikbaar. Het systeemlog van de EB geeft geen enkele melding :'( .

Alvast maar weer bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:05
Er is op dit moment een storing bekend dat websites niet te bereiken, of traag zijn. De helpdesk is bezig met een inventarisatie; welke klanten er onder te lijden hebben en welke websites er niet bereikbaar zijn. Veel Microsoft-websites lijken er last van te hebben (hotmail, live.nl, msn.com), maar ook een hoop andere sites. Er wordt aan gewerkt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Chillosophy schreef op maandag 12 november 2007 @ 21:23:
Er is op dit moment een storing bekend dat websites niet te bereiken, of traag zijn. De helpdesk is bezig met een inventarisatie; welke klanten er onder te lijden hebben en welke websites er niet bereikbaar zijn. Veel Microsoft-websites lijken er last van te hebben (hotmail, live.nl, msn.com), maar ook een hoop andere sites. Er wordt aan gewerkt dus.
Idd, nu is het nog 10x erger dan wat ik de laatste weken al heb. Nog ff en ik schop die experia box het raam uit. Ik heb helemaal genoeg van dit IPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024

VideoWolf

mijn viral video

Ik zit helaas vast aan weer een jaar Planet- heb een comfort adsl abbo en wil ipb. Had alles aangevraagd maar kwam erachter dat ik via webwinkels ook die abonnementen kan afsluiten bij Planet/KPN (dus exact hetzelfde) maar dat ik dan allerlei kortingen krijg of cadeautjes :P

Dat scheelt al snel zo'n 100-180 euro op jaarbasis. Dus ik heb geannuleerd en ga het nu opnieuw aanvragen- maar dan via een webwinkel. (Ik heb Planet ook verteld dat ik niet begrijp dat ze die korting kennelijk wel indirect kunnen geven, maar niet aan hun klanten... Bovendien krijgen die webwinkeltjes ook nog commissie dus er kan kennelijk behoorlijk wat af van de prijzen die ze zelf hanteren...:/ )

Heeft iemand ervaringen met die webshops- er zijn nog al wat van die sites en sommige zijn niet te bereiken, bij een andere wilde ik bestellen en werd ik doorverwezen naar een zuster-site. Beetje schimmig allemaal. Heeft iemand goeie ervaringen bij een bepaald bedrijf?

http://youtu.be/gEABifBgwi8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:14
Net gebeld met KPN...er is een serverstoring waardoor alles op enkele servers komt en dat resulteert in overbelasting. Niet meteen op kpn gaan schieten, want het schijnt dat het een landelijke storing is.

Edit: Oeps, was al gezegd.

[ Voor 6% gewijzigd door austin_77 op 12-11-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twonky en Speedtouch box.

Heeft iemand ervaring met TwonkyMedia op een MaxtorSharedStorage+ die ik nu achter de Speedtouch 780 IPB heb, ik stream met philips slm5500, ik zie twonky niet verschijnen op slm5500, poorten heb ik aangepast etc. SLM5500 is niet het probleem, ik zie andere mediaserver wel.

Alvast dank,
Groet Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:15
VideoWolf schreef op maandag 12 november 2007 @ 21:46:
Ik zit helaas vast aan weer een jaar Planet- heb een comfort adsl abbo en wil ipb. Had alles aangevraagd maar kwam erachter dat ik via webwinkels ook die abonnementen kan afsluiten bij Planet/KPN (dus exact hetzelfde) maar dat ik dan allerlei kortingen krijg of cadeautjes :P

Dat scheelt al snel zo'n 100-180 euro op jaarbasis. Dus ik heb geannuleerd en ga het nu opnieuw aanvragen- maar dan via een webwinkel. (Ik heb Planet ook verteld dat ik niet begrijp dat ze die korting kennelijk wel indirect kunnen geven, maar niet aan hun klanten... Bovendien krijgen die webwinkeltjes ook nog commissie dus er kan kennelijk behoorlijk wat af van de prijzen die ze zelf hanteren...:/ )

Heeft iemand ervaringen met die webshops- er zijn nog al wat van die sites en sommige zijn niet te bereiken, bij een andere wilde ik bestellen en werd ik doorverwezen naar een zuster-site. Beetje schimmig allemaal. Heeft iemand goeie ervaringen bij een bepaald bedrijf?
Houdt er rekening mee dat wat jij wilt je een compleet nieuw abonnement oplevert. Je oude abonnement incl. mailadressen etc. wordt dan dus per einde contract gesloten. Die aanbiedingen zijn nl. voor nieuwe planet klanten niet voor mensen die al een abonnement bij planet hebben en overstappen naar een ander type abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024

VideoWolf

mijn viral video

Mijn oude ADSL abbo is net verlengd- zonder dat ik daar erg in had. Dus als ik wil 'upgraden' naar ipb moet ik meer betalen dan een nieuwe klant? Dat is nog eens service!

http://youtu.be/gEABifBgwi8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
VideoWolf schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 17:09:
Mijn oude ADSL abbo is net verlengd- zonder dat ik daar erg in had. Dus als ik wil 'upgraden' naar ipb moet ik meer betalen dan een nieuwe klant? Dat is nog eens service!
Nee je kunt wel bij en via planet het abonnement omzetten naar IPB zonder probleem. Alleen waar die verkopers van abonnementen die je korting of cadeaus hun geld vandaan halen is van het verkopen van nieuwe abonnementen aan nieuwe klanten, wanneer je daar dus het formuliertje op de website in vult zullen zij bij planet een nieuw abonnement aanvragen en niet het oude omzetten. wat voor jou dus een boel geëmmer opleverd

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb een groot gedeelte van dit IPB topic nagelezen.
Sinds 2 dagen heb ik zelf ook mijn ADSL abonnement om laten zetten naar een IPB abonnement van Planet Internet. Hier heb ik een Speedtouch 780WL bijgekregen.

Alles werkte gelukkig in één keer toen alle kabeltjes aangesloten waren.

Waar ik echter niet zo blij mee ben (ben ik waarschijnlijk niet de enige) is dat ik bijna niets kan aanpassen in mijn EB. Ik kan inloggen op de webinterface, het SSID van wireless aanpassen en waardes uitlezen.

Thuis heb ik zelf een server draaien (PC met Win2k3 erop:)) aangezien ik hier op mijn werk ook veel mee te maken heb. Hier draai ik het volgende op:

- Domain Controller (Active Directory)
- DNS
- DHCP
- Exchange

Dit werkte allemaal toppie toen ik nog met de "oude" ADSL situatie werkte.

De DHCP server in de router wil ik ten eerste uit hebben aangezien ik deze al heb draaien op de Win2k3 bak. Tevens wordt de reeks 192.168.1.x gebruikt als DHCP pool, wat buiten mijn eigen interne netwerk-pool ligt.

Als 2e wil ik graag mijn huidige Cisco router gebruiken door de fijne CLI-interface waarin ik makkelijk dingen kan aanpassen m.b.t. NAT en troubleshooting. Ik heb begrepen dat dit via de DMZ functie kan in de Speedtouch.

Ik ben gisteravond tot ongeveer 01:00 bezig geweest met het lezen van hacky cracky pagina's waar default passwords in stonden, verborgen pagina's etc. Hierdoor ben ik uiteindelijk wel op een pagina uitgekomen waar DHCP uitgezet kan worden en de ranges aangepast kunnen worden.

Als ik hier echter iets in aanpas en op Apply druk, krijg ik een leuk inlogvenster waar geen default username en password op zit.

Heb ook nog contact gehad met de helpdesk van Planet en KPN maar deze konden mij niet verder helpen.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!

P.s.: Ik vind het een goed initiatief dat er medewerkers van KPN zijn die via deze manier mensen proberen te helpen. Deze manier is veel toegankelijker en ik merk dat jullie ook meer verstand hebben van zaken dan de 1e lijns medewerkers achter de telefoon.

Groetjes,
René

Verwijderd

Ik merk al een aantal dagen dat de verbinding met Internet erg instabiel is: usenet download is 'normaal' 320KBps rotsvast; de laatste dagen schommelt deze waarde constant.
Er lijkt iets aan de hand te zijn, ook gezien andere replies......

..en het is in ieder geval geen snelheidsverhoging :(

• Matrix
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 09:57:
Ik ben gisteravond tot ongeveer 01:00 bezig geweest met het lezen van hacky cracky pagina's waar default passwords in stonden, verborgen pagina's etc. Hierdoor ben ik uiteindelijk wel op een pagina uitgekomen waar DHCP uitgezet kan worden en de ranges aangepast kunnen worden.

Als ik hier echter iets in aanpas en op Apply druk, krijg ik een leuk inlogvenster waar geen default username en password op zit.

Heb ook nog contact gehad met de helpdesk van Planet en KPN maar deze konden mij niet verder helpen.
Helaas is dat gewoon simpelweg niet aan te passen, gebruikersnaam en ww zijn helaas niet vrijgegeven en de firmware is niet zelf aan te passen. Wat dus betekend dat je naar andere oplossingen moet kijken. In de Experiabox kun je zelf bijzonder weinig aanpassen en dat is ook niet te omzijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Matrix

Bedankt voor je reply.
Ik heb zojuist een brief verstuurd naar de Klantenreacties van KPN om mijn analoge ADSL signaal weer te activeren. Dit kon jammergenoeg niet online of telefonisch gebeuren.

Groetjes,
René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:36
Gistermiddag heb ik Plant IPB aangesloten. Helaas ben ik er al snel achter gekomen dat de speedtouch 780 tot op het bot is dichtgetimmerd en ik dus ook geen fatsoenlijke NAT-instellingen kan maken. Ik kan ook niet begrijpen waarom ze het gedeelte 'Thuisnetwerk' zo dichtgemetseld hebben, maar oke, het is niet anders.
Nu heb ik eigenlijk twee vragen:
1. Ook al heb ik het vermoeden van niet, maar ik vraag het toch: Is het mogelijk om alleen de DSL-lijn op een andere ADSL-modem aan te sluiten?
2. Indien optie 1 niet werkt, kan ik alle internetverkeer naar een bepaald IP-adres doorsturen, bijvoorbeeld naar een router?
reservevraag: Is het mogelijk om binnen 8 dagen van het IPB af te zien en snel weer terug te schakelen naar het vorige adsl-abonnement (ook van planet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangaande 1: Ja kan prima, dan heb je Internet. PlusBellen snij je dan af. Dus eigenlijk is het antwoord "Nope"
Aangaande 2: Schiet je niets mee op, in de EB zit een firewall actief. Je kunt er dan wel een andere router achter gooien, maar de EB krijg je niet in bridged mode (want dan werkt je telefoon weer niet :) ).
Reservevraag: de 8 dagen gelden na het ontvangen van de bevestigingsbrief van je bestelling. Staat netjes in de voorwaarden en de brief, dus nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdvalk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-09 07:08
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 09:57:
Hallo allemaal,

Ik heb een groot gedeelte van dit IPB topic nagelezen.
Sinds 2 dagen heb ik zelf ook mijn ADSL abonnement om laten zetten naar een IPB abonnement van Planet Internet. Hier heb ik een Speedtouch 780WL bijgekregen.

Alles werkte gelukkig in één keer toen alle kabeltjes aangesloten waren.

Waar ik echter niet zo blij mee ben (ben ik waarschijnlijk niet de enige) is dat ik bijna niets kan aanpassen in mijn EB. Ik kan inloggen op de webinterface, het SSID van wireless aanpassen en waardes uitlezen.

Thuis heb ik zelf een server draaien (PC met Win2k3 erop:)) aangezien ik hier op mijn werk ook veel mee te maken heb. Hier draai ik het volgende op:

- Domain Controller (Active Directory)
- DNS
- DHCP
- Exchange

Dit werkte allemaal toppie toen ik nog met de "oude" ADSL situatie werkte.

De DHCP server in de router wil ik ten eerste uit hebben aangezien ik deze al heb draaien op de Win2k3 bak. Tevens wordt de reeks 192.168.1.x gebruikt als DHCP pool, wat buiten mijn eigen interne netwerk-pool ligt.

Als 2e wil ik graag mijn huidige Cisco router gebruiken door de fijne CLI-interface waarin ik makkelijk dingen kan aanpassen m.b.t. NAT en troubleshooting. Ik heb begrepen dat dit via de DMZ functie kan in de Speedtouch.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!

P.s.: Ik vind het een goed initiatief dat er medewerkers van KPN zijn die via deze manier mensen proberen te helpen. Deze manier is veel toegankelijker en ik merk dat jullie ook meer verstand hebben van zaken dan de 1e lijns medewerkers achter de telefoon.

Groetjes,
René
Ik zit met het zelfde probleem, al tijden.

Bij de KPN helpdesk wisten ze me te melden dat dat de standaard speedtouch inloggegevens zijn en dat je gerust dit soort dingen aan kan passen, echter klop hier geen bal van.

Dus blijkbaar weten ze zelf ook niet waar ze het over hebben.

Mijn enige optie, het contract uitzitten en na een jaar de hele bende opzeggen en gewoon weer terug gaan naar een losse ADSL aansluiting.
Het probleem is dan wel dat ze mij als telefonieklant kwijt zijn. Vanaf dat moment gaat alles via de mobiel en kunnen de IPB en de vaste lijn op een plek stoppen waar geen daglicht komt.

Sorry voor de frustratie, maar de helpdesk liegt je gewoon voor.
Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.