Dat kan sowieso niet kloppen, dus wordt de HD bellen.Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:36:
Vraag het hier ook nog maar ff
Hey jongens ff een vraagje, wat voor verbinding moet je minimaal hebben als je bijvoorbeeld Internetplusbellen van Planet hebt? Want ik ken iemand die heeft nu 3mb/s maar als die persoon gebeld word, valt de verbinding van XBL weg.
Zal dit probleem opgelost zijn als die persoon upgrade naar 6mb/s ?
Als iemand dit voor 10 uur kan antwoorden zou datzijn.
dat klopt wel, XBOX live wil 512kb/s upload, en bij dat 3 mbit abo heb je normaal 512 kb/s upload. Wordt je gebeld, ben je een paar kb/s kwijt, en klapt je xbox eruit.SCIxX schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:13:
[...]
Dat kan sowieso niet kloppen, dus wordt de HD bellen.
Ha die Dennis nog wat gehoord? Ben benieuwd hoe het is afgelopen.Dennis-L schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 23:23:
[...]
Klopt maar als je overstapt vanaf een andere ISP naar KPN dan heb je sowieso al de nieuwe voorwaarden dus dan zal die laatste zin een beetje dubbel zijn
Maar ik zie het wel
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Tot nu toe alleen de bevestingsbrieven van Telfort, zit met smart te wachten op brieven van KPNThaDude schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:29:
[...]
Ha die Dennis nog wat gehoord? Ben benieuwd hoe het is afgelopen.
Ik ga ze morgen een aangetekende brief sturen met een kopie van link. Heb vanavond gebeld met 0900-0244 en een mevrouw die link voorgelegd, zelf kon ze niks doen, ze gaf aan dat ik een aangetekende brief moest sturen naar IPB. Dit heb ik gedaan, ik beroep me op deze informatie en wil daarom overstappen met inachtneming van een maand opzegtermijn volgens de nieuwe voorwaarden blah blah blah 
Deze nu net klaar, morgen weg doen. We zien wel.. Telfort bevestiging nog steeds niet binnen dus heb nog iets spelling.
Kijken hoe ze hiermee omgaan.. Wij zijn iig niet de enige!!
Deze nu net klaar, morgen weg doen. We zien wel.. Telfort bevestiging nog steeds niet binnen dus heb nog iets spelling.
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Op 2 oktober heb ik een serieuze aangetekende brief naar Planet verzonden. Het enige wat ik sinds die tijd heb gekregen, is de handtekening van de persoon die de brief aan heeft genomen. 
Ik heb ongeveer 100 euro van ze geëist; overigens heb ik de ADSL-apparatuur nog thuis staan, zo lang ik geen reactie van ze krijg zal ik die niet terugsturen.
Iemand enig idee hoe lang Planet er meestal over doet om klachten af te handelen?
Ik heb ongeveer 100 euro van ze geëist; overigens heb ik de ADSL-apparatuur nog thuis staan, zo lang ik geen reactie van ze krijg zal ik die niet terugsturen.
Iemand enig idee hoe lang Planet er meestal over doet om klachten af te handelen?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Per brief, meestal binnen 1 maand.
Hang ook een beetje van de aart van het probleem af.
Hang ook een beetje van de aart van het probleem af.
Let op!ThaDude schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:28:
Ik ga ze morgen een aangetekende brief sturen met een kopie van link. Heb vanavond gebeld met 0900-0244 en een mevrouw die link voorgelegd, zelf kon ze niks doen, ze gaf aan dat ik een aangetekende brief moest sturen naar IPB. Dit heb ik gedaan, ik beroep me op deze informatie en wil daarom overstappen met inachtneming van een maand opzegtermijn volgens de nieuwe voorwaarden blah blah blah
Heeft u een contract afgesloten voor 1 augustus 2007, dan behoudt KPN zich het recht voor u te houden aan de Algemene Voorwaarden waarmee u akkoord bent gegaan.
Dat mogen ze volgens diezelfde Algemene Voorwaarden niet. Daarin staat namelijk dat wijzigingen in de AV ook voor bestaande klanten gelden.harryslinger schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 01:44:
Let op!
Heeft u een contract afgesloten voor 1 augustus 2007, dan behoudt KPN zich het recht voor u te houden aan de Algemene Voorwaarden waarmee u akkoord bent gegaan.
Pcies en ik beroep me daarom om beide dingenJan-E schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 06:17:
[...]
Dat mogen ze volgens diezelfde Algemene Voorwaarden niet. Daarin staat namelijk dat wijzigingen in de AV ook voor bestaande klanten gelden.
Ach we zien wel.. Anders heb ik pech, maar wat KPN doet mag niet!
voorwaarden zijn van januari 2007.. en als je je contract hebt afgesloten na 1 augustus gelden ze
Mijn contract is verlengt in juni 2007...
De algemene voorwaarden die van kracht zijn, zijn deze welke tijdens de overeenkomst van het contract bestonden. Nieuwe algemene voorwaarden kunnen toegepast worden op bestaande klanten indien er is aangeboden het contract op te zeggen of de nieuwe algemene voorwaarden te accepteren.
Maarja, niemand houdt zich in NL natuurlijk aan AVW..
Je bedoeld dit positief voor KPN en negatief voor ons toch? Als kpn ons er aan houd, dan moeten wij hun er toch ook aan houdenSCIxX schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:59:
De algemene voorwaarden die van kracht zijn, zijn deze welke tijdens de overeenkomst van het contract bestonden. Nieuwe algemene voorwaarden kunnen toegepast worden op bestaande klanten indien er is aangeboden het contract op te zeggen of de nieuwe algemene voorwaarden te accepteren.
PS de algemene voorwaarden die te downloaden zijn, zijn de nieuwe...
In principe wanneer KPN het dus niet aangeboden heeft akkoord te gaan met de nieuwe AVW of je de kans op dat moment heeft gegeven het contract te ontbinden hoef jij je daar niet aan te houden.ThaDude schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:59:
[...]
Je bedoeld dit positief voor KPN en negatief voor ons toch? Als kpn ons er aan houd, dan moeten wij hun er toch ook aan houdenIets wat op een website staat dat regeltje dat KPN de mensen aan hun contract houd is wel rechtsgeldig maar de nieuwe voorwaarden niet?
PS de algemene voorwaarden die te downloaden zijn, zijn de nieuwe...
Ik heb een paar keer klanten gehad met hetzelfde probleem. Wat er aan de hand is, is dat je telefoonnummer inmiddels weer is ondergebracht op het analoge netwerk. Probleem is dat je telefoonnummer nog wel vermeld staat in het IPB-telefoonsysteem, en als iemand die IPB-klant is een nummer belt, wordt altijd eerst gekeken of diegene in het IPB-systeem staat. Zoja, dan gaat het telefoontje daarheen. Zonee, dan wordt het telefoontje doorgestuurd naar het analoge netwerk.Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:03:
Ik had in het begin (maart 2006) al vele problemen met InternetPlusBellen. Helaas blijkt ook de opzegging (portering naar Orange ADSL + telefonie) niet vlekkeloos te verlopen. Ik kan namelijk niet meer door IPB klanten (van KPN/Planet/Het Net/Slim) worden gebeld op mijn Orange ADSL + Telefonie lijn. Vanaf een normale analoge/ISDN lijn of mobiel gaat het perfect, alleen IPB kent dit probleem. KPN heeft inmiddels al erkend dat het hun probleem is (valt dus weer mee) maar ze hebben kennelijk nogal moeite met het oplossen ervan.
In jouw geval staat je nummer nog in de IPB-database, dus mensen die IPB hebben worden doorgestuurd naar je oude IPB-"nummer" zeg maar.
Wanneer heb je opgezegd? Wat ik heb begrepen is dat het soms behoorlijk lang kan duren voor een nummer van het IPB-netwerk wordt verwijderd.
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Meer mensen die de laatste tijd last hebben van email problemen? Ik mail mijn domein email via smtp.kpnplanet.nl omdat alle uitgaande mail via KPN moet, de rest is geblocked door KPN.
Krijg al een paar dagen vaker een melding: FAILED to deliver van postmaster.kpnplanet.nl en als het die niet is dan krijg ik de melding dat er een vertaging is waarna meestal de eerste melding weer komt.
Vaak gaat mail ook wel goed maar krijg ook vaak de melding dat andere mail weer niet is aangekomen, vrij irritant!
Krijg al een paar dagen vaker een melding: FAILED to deliver van postmaster.kpnplanet.nl en als het die niet is dan krijg ik de melding dat er een vertaging is waarna meestal de eerste melding weer komt.
Vaak gaat mail ook wel goed maar krijg ook vaak de melding dat andere mail weer niet is aangekomen, vrij irritant!
Mijn boefje is liev!
Waarom niet gewoon mail.kpnplanet.nl als uitgaande mailserver?JB schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:28:
Meer mensen die de laatste tijd last hebben van email problemen? Ik mail mijn domein email via smtp.kpnplanet.nl omdat alle uitgaande mail via KPN moet, de rest is geblocked door KPN.
Geen idee, die kende ik nog niet, ga deze testen thnx!SCIxX schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:36:
[...]
Waarom niet gewoon mail.kpnplanet.nl als uitgaande mailserver?
Mijn boefje is liev!
Ik weet 't, cross-posten is niet toegestaan. Ook ik overweeg IPB op te zeggen en aangezien mijn abonnement van voor augustus 2007 is, heb ik maar een mail gestuurd naar KPN met de vraag wat mijn opzeg termijn is. Bericht in Telfort topic over opzegging
Dus er zijn tegenstrijdige berichten omtrent de opzeg termijn. Ik bewaar mijn mail in ieder geval goed.
Dus er zijn tegenstrijdige berichten omtrent de opzeg termijn. Ik bewaar mijn mail in ieder geval goed.
Zegt u InternetPlusBellen na één jaar op, dan heeft u een opzegtermijn van één maand.J.Kossen schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:27:
Ik weet 't, cross-posten is niet toegestaan. Ook ik overweeg IPB op te zeggen en aangezien mijn abonnement van voor augustus 2007 is, heb ik maar een mail gestuurd naar KPN met de vraag wat mijn opzeg termijn is. Bericht in Telfort topic over opzegging
En volgens mij is het maximum 3, en het minimum 1 maand voor het einde van het abonnement om het op te zeggen. Als je dus 2 maanden van te voren opzegt weet je iig dat je mooi optijd bent.
Verwijderd
Het heeft me negen maanden gekost, maar dan heb je ook wat... ongeveer een half jaar geleden heb ik in dit topic gepost over mijn problemen met de Speedtouch 780WLi in combinatie met een Xbox 360 en Xbox Live.
Na verscheidene pogingen in het afgelopen negen maanden, mag ik nu gelukkig vertellen dat ik eindelijk een oplossing en meteen de 'oorzaak' heb gevonden. Om toekomstige gebruikers veel problemen te besparen wil ik dit graag delen. Voor gedetailleerde informatie over mijn network configuratie vraag ik je het voorgelinkte topic te lezen. In het kort is de situatie als volgt:
SpeedTouch 780WLi (router-modem) --> Linksys BEFSR81 V3 (router) -> LAN (incl. Xbox 360)
SpeedTouch 780WLi
Interne IP adressen: 10.0.0.138 (ISDN tijdperk) of 192.168.1.254
DHCP-pool: 192.168.1.70 en verder
Firmware versie op moment van schrijven: 6.2.29.2
Linksys BEFSR81 V3
Extern IP adres: 10.0.0.150 (Statisch, ISDN tijdperk)
Intern IP adres: 192.168.1.1
DHCP-pool: 192.168.1.100 - 150
Xbox 360
IP adres: 192.168.1.160 (Statisch, verbonden met de Linksys router)
Mijn specifieke probleem was dat de Xbox 360 een Strict NAT rapporteerde, ongeacht of de Xbox 360 in de DMZ stond, port-forwarding aan stond in zowel de SpeedTouch als de Linksys, het wel of niet aan staan van UPnP (met of zonder 'user allowed configuration changes') in de Linksys. UPnP staat in de laatste firmware versie standaard aan in de SpeedTouch en is niet uit te zetten.
(Waar je in het verleden met de oudere Alcatel SpeedTouch's makkelijk (of heel lang geleden door middel van soft-modding) je het modem een default server kon opgeven, leek deze functionaliteit sinds eind december 2006 niet meer te bestaan in de huidige firmware van de 780WLi. Je zal er dus ook niet aan ontkomen om in een situatie waar twee routers achter elkaar staan (zoals in de mijne) op twee plaatsen je port-forwarding moeten beheren.)
Tijdens eerdere experimenten had ik al geconcludeerd dat het een fout betreft in de SpeedTouch. Waarom? Omdat het aansluiten van de Xbox 360 rechtstreeks op de SpeedTouch met dezelfde instellingen (statisch IP adres wel of niet binnen de DHCP-pool range van de SpeedTouch, poorten open op de SpeedTouch en UPnP nog steeds aan) nog steeds een Strict NAT opleverde. Echter, op het moment dat de Xbox 360 als DHCP client werd ingesteld stond de NAT wel netjes als Open.
De oplossing
Maak de gehele 'chain' van apparaten DHCP clients. Alleen dan wil de SpeedTouch ook daadwerkelijk goed werken en zal de Xbox 360 een NAT van Open weergeven.
Voor mijn situatie betekende dit dus dat ik de Linksys een DHCP-client van de SpeedTouch moest maken (bij apparaten configuratie kan aangevinkt worden dat het apparaat altijd hetzelfde IP adres moet gebruiken, voor het gemak). Tevens moest de Xbox 360 ook als DHCP-client aan de Linksys worden toegewezen, in plaats van een statisch IP adres.
In deze situatie gaf de Xbox 360 aan dat de NAT Open was. Mijn eerdere conclusie kon ik makkelijk testen door de Xbox 360 weer een statisch adres te geven -- op dit moment gaf deze weer aan dat de NAT Strict was.
De nieuwe situatie is dus als volgt:
SpeedTouch 780WLi
Linksys BEFSR81 V3
Extern IP adres: 192.168.1.70 (DHCP-client van SpeedTouch)
Intern IP adres: 192.168.2.1
DHCP-pool: 192.168.2.100 - 150
Xbox 360
IP adres: 192.168.2.106 (DHCP-client van Linksys)
Poorten open op zowel de SpeedTouch als de Linksys.
Met andere woorden, op het moment dat of de router of de 360 een statisch IP adres heeft lijkt het niet te werken. Raar maar waar.
Hoe dan ook, ik hoop dat ik hiermee iemand heb geholpen of anders KPN er op heb gewezen dat er iets niet klopt -- lijkt mij.
Na verscheidene pogingen in het afgelopen negen maanden, mag ik nu gelukkig vertellen dat ik eindelijk een oplossing en meteen de 'oorzaak' heb gevonden. Om toekomstige gebruikers veel problemen te besparen wil ik dit graag delen. Voor gedetailleerde informatie over mijn network configuratie vraag ik je het voorgelinkte topic te lezen. In het kort is de situatie als volgt:
SpeedTouch 780WLi (router-modem) --> Linksys BEFSR81 V3 (router) -> LAN (incl. Xbox 360)
SpeedTouch 780WLi
Linksys BEFSR81 V3
Extern IP adres: 10.0.0.150 (Statisch, ISDN tijdperk)
Intern IP adres: 192.168.1.1
DHCP-pool: 192.168.1.100 - 150
Xbox 360
IP adres: 192.168.1.160 (Statisch, verbonden met de Linksys router)
Mijn specifieke probleem was dat de Xbox 360 een Strict NAT rapporteerde, ongeacht of de Xbox 360 in de DMZ stond, port-forwarding aan stond in zowel de SpeedTouch als de Linksys, het wel of niet aan staan van UPnP (met of zonder 'user allowed configuration changes') in de Linksys. UPnP staat in de laatste firmware versie standaard aan in de SpeedTouch en is niet uit te zetten.
(Waar je in het verleden met de oudere Alcatel SpeedTouch's makkelijk (of heel lang geleden door middel van soft-modding) je het modem een default server kon opgeven, leek deze functionaliteit sinds eind december 2006 niet meer te bestaan in de huidige firmware van de 780WLi. Je zal er dus ook niet aan ontkomen om in een situatie waar twee routers achter elkaar staan (zoals in de mijne) op twee plaatsen je port-forwarding moeten beheren.)
Tijdens eerdere experimenten had ik al geconcludeerd dat het een fout betreft in de SpeedTouch. Waarom? Omdat het aansluiten van de Xbox 360 rechtstreeks op de SpeedTouch met dezelfde instellingen (statisch IP adres wel of niet binnen de DHCP-pool range van de SpeedTouch, poorten open op de SpeedTouch en UPnP nog steeds aan) nog steeds een Strict NAT opleverde. Echter, op het moment dat de Xbox 360 als DHCP client werd ingesteld stond de NAT wel netjes als Open.
De oplossing
Maak de gehele 'chain' van apparaten DHCP clients. Alleen dan wil de SpeedTouch ook daadwerkelijk goed werken en zal de Xbox 360 een NAT van Open weergeven.
Voor mijn situatie betekende dit dus dat ik de Linksys een DHCP-client van de SpeedTouch moest maken (bij apparaten configuratie kan aangevinkt worden dat het apparaat altijd hetzelfde IP adres moet gebruiken, voor het gemak). Tevens moest de Xbox 360 ook als DHCP-client aan de Linksys worden toegewezen, in plaats van een statisch IP adres.
In deze situatie gaf de Xbox 360 aan dat de NAT Open was. Mijn eerdere conclusie kon ik makkelijk testen door de Xbox 360 weer een statisch adres te geven -- op dit moment gaf deze weer aan dat de NAT Strict was.
De nieuwe situatie is dus als volgt:
SpeedTouch 780WLi
Linksys BEFSR81 V3
Extern IP adres: 192.168.1.70 (DHCP-client van SpeedTouch)
Intern IP adres: 192.168.2.1
DHCP-pool: 192.168.2.100 - 150
Xbox 360
IP adres: 192.168.2.106 (DHCP-client van Linksys)
Poorten open op zowel de SpeedTouch als de Linksys.
Met andere woorden, op het moment dat of de router of de 360 een statisch IP adres heeft lijkt het niet te werken. Raar maar waar.
Hoe dan ook, ik hoop dat ik hiermee iemand heb geholpen of anders KPN er op heb gewezen dat er iets niet klopt -- lijkt mij.
Verwijderd
KPN zal er weinig aktief mee doen, maar je hebt in ieder geval wel een aantal mensen geholpen met het posten van je oplossing denk ik. Er is binnen de ondersteuningsvoorwaarden heel duidelijk afgedekt wat wel en niet ondersteund wordt door de helpdesk(en) en XBOX Live valt er bijvoorbeeld niet onder. Hell.. dan zou de helpdesk ook MSN, TeamSpeak en andere niet KPN gerelateerde diensten moeten gaan ondersteunen.. lekker voor de klant, slecht voor de helpdesk en tarieven
!
Verwijderd
Mijn kabel tussen de is/ra en de modem is ongeveer 12 meter, ik haal de maximale download snelheid.Totaalgeflipt schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:36:
Zoals hier boven al beschreven word.
Die kabel tussen modem en is/ra zo kort mogelijk houden.
Splitter mag er tussen uit, en geeft voor de zekeheid je Experiabox eens een harde reset.
Aan de achterkant zit een klein verzonken gaatje, houd die 15 seconden ingedrukt en laat de modem vervolgens even de software ophalen, opnieuw. Dit kan max 2 uur duren.
Bovendien is het ook nog eens gewone telefoondraad en geen 'data kabel'. Ik heb waarschijnlijk een 'tover modem' dat het zo goed gaat.
Nee meestal gaat een telefoonkabel prima als die wat langer is, maar er zijn gevallen waarbij dit niet zo is.Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:25:
[...]
Mijn kabel tussen de is/ra en de modem is ongeveer 12 meter, ik haal de maximale download snelheid.
Bovendien is het ook nog eens gewone telefoondraad en geen 'data kabel'. Ik heb waarschijnlijk een 'tover modem' dat het zo goed gaat.
Verwijderd
Nee, inderdaad. Het feit alleen al dat er een router achter de SpeedTouch hangt wordt niet ondersteund door KPN. Dit is normaal en ik wil ze ook niks verwijten, maar dat ze vervolgens de mogelijkheid tot het instellen van een default server er uit hebben gehaald is mij een compleet raadsel. Zo maak je het zelfs voor de gevorderde gebruiker het bijna onmogelijk om zijn netwerk naar behoren te configureren (mijn oplossing is naar mijn mening alles behalve logisch).Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:56:
KPN zal er weinig aktief mee doen, maar je hebt in ieder geval wel een aantal mensen geholpen met het posten van je oplossing denk ik. Er is binnen de ondersteuningsvoorwaarden heel duidelijk afgedekt wat wel en niet ondersteund wordt door de helpdesk(en) en XBOX Live valt er bijvoorbeeld niet onder. Hell.. dan zou de helpdesk ook MSN, TeamSpeak en andere niet KPN gerelateerde diensten moeten gaan ondersteunen.. lekker voor de klant, slecht voor de helpdesk en tarieven!
Hoe dan ook, ik heb voor dit probleem werkelijk alles afgezocht in het afgelopen half jaar, dus ik ben redelijk blij dat ik nu een werkbare oplossing heb. Maar het lijkt mij een redelijk functioneel probleem in de firmware, aangezien port-forwarding in de ideale situatie altijd in combinatie gaat met statische IP adressen. Ik ga het zien of het feit dat de router nu een lease-tijd heeft een probleem gaat vormen -- zou niet mogen, maar ja, je weet het allemaal niet meer... ;-)
Ook als je een kontrakt van voor 1 augustus 2007 hebt is je opzegtermijn na 1 jaar gewoon 1 maand. Dit staat weliswaar niet op het Internet van KPN, maar wel in hun algemene voorwaarden:
25.2 Behoudens het gestelde in het derde lid, gelden wijzigingen van de algemene voorwaarden
en de tarieven ook ten aanzien van reeds bestaande Overeenkomsten. De wijzigingen treden in
werking vier weken na de bekendmaking of op een latere datum in de bekendmaking vermeld.
Ik heb na enig aandringen met een beroep op dit punt met een maand kunnen opzeggen.
Probeer eerst telefonisch bij de klantenservice op te zeggen, werken die tegen stuur dan een e-mail met een klacht waarin je verwijst naar punt 25.2 van de Algemene voorwaarden van Internetplusbellen. Vraag om een schriftelijke bevestiging binnen 14 dagen. Ik kreeg die binnen 3 dagen. Met excuses. Bij mij stond daarna in het KPN klantensysteem dat mijn opzegtermijn 1 maand was, want toen ik na enkele weken belde om definitief op te zeggen was de reaktie meteen o ja geen probleem.
25.2 Behoudens het gestelde in het derde lid, gelden wijzigingen van de algemene voorwaarden
en de tarieven ook ten aanzien van reeds bestaande Overeenkomsten. De wijzigingen treden in
werking vier weken na de bekendmaking of op een latere datum in de bekendmaking vermeld.
Ik heb na enig aandringen met een beroep op dit punt met een maand kunnen opzeggen.
Probeer eerst telefonisch bij de klantenservice op te zeggen, werken die tegen stuur dan een e-mail met een klacht waarin je verwijst naar punt 25.2 van de Algemene voorwaarden van Internetplusbellen. Vraag om een schriftelijke bevestiging binnen 14 dagen. Ik kreeg die binnen 3 dagen. Met excuses. Bij mij stond daarna in het KPN klantensysteem dat mijn opzegtermijn 1 maand was, want toen ik na enkele weken belde om definitief op te zeggen was de reaktie meteen o ja geen probleem.
Erpeet schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 17:38:
[...]
Ik zou er niet al te zeker van zijn.
Wat daar op de site staat kan je op meerdere manieren opvatten.
Dit staat er n.l. ook :
Let op!
Dat geldt dus waarschijnlijk voor ons.
En verder staat er:
De nieuwe Algemene Voorwaarden gelden ook voor:
Klanten die tegen het einde van hun huidige contract overstappen naar een ander product
(bij voorbeeld van ADSL naar InternetPlusBellen)
Klanten die van ISP veranderen
En bij klanten die van isp veranderen kunnen ze ook bedoelen, dat de nieuwe voorwaarden gelden voor nieuwe klanten die overstappen vanaf een andere ISP naar KPN.
Erg vaag allemaal.
Kijk dus uit.
Straks zit je tot mei met dubbele kosten.
Het probleem bij KPN is dus dat ze hun Algemene voorwaarden aanpassen en de klanten daar niet schriftelijk van op de hoogte stellen. Voorlopig kun je je dus op deze clausule beroepen, waardoor de wijzigingen die in je voordeel zijn toch van toepassing zijn, zoals de opzegtermijn van 1 maand na het eerste jaar. Het consumenten recht begint echt te werken, want als KPN je wel in de toekomst informeert en de wijziging is in je nadeel dan mag hoe dan ook opzeggen.
SCIxX schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:59:
[ Voor 6% gewijzigd door alexrij2 op 21-10-2007 16:48 ]
Gewoon opzeggen met een maand opzegtermijn, zie mijn andere postings.
ThaDude schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 08:09:
[...]
Pcies en ik beroep me daarom om beide dingen
Ach we zien wel.. Anders heb ik pech, maar wat KPN doet mag niet!
voorwaarden zijn van januari 2007.. en als je je contract hebt afgesloten na 1 augustus gelden ze
Mijn contract is verlengt in juni 2007...
Even een mededeling van mij als TS.
Ik ben niet meer actief met IPB en heb ook geen tijd om een en ander aan te passen.
De 1000+ grens is echter gepasseerd, dus voel je vrij om de topicstart over te nemen!
Ik ben niet meer actief met IPB en heb ook geen tijd om een en ander aan te passen.
De 1000+ grens is echter gepasseerd, dus voel je vrij om de topicstart over te nemen!
offtopic:
Heb Tasslehoff hier zojuist een mailtje over gestuurd!
Heb Tasslehoff hier zojuist een mailtje over gestuurd!
[ Voor 18% gewijzigd door _Brake_ op 21-10-2007 17:10 ]
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Zijn er meer mensen bij wie de (Siemens) EB op 19/10/2007 om 05:49:49 is gereboot? Hij had een uptime van meer dan 1 maand, maar dat is nu dus weer voorbij. Geen zichtbare veranderingen, zelfde firmware. Geen stroomstoring o.i.d., want de (Windows) webserver erachter draait inmiddels al onafgebroken sinds 15 augustus, toen ik hem zelf opnieuw heb opgestart.
Verwijderd
Hier iets later, maar ook een reboot geweest. Geen veranderingen verder.
p.s. Wie gaat deel 14 opzetten? Kreeg een PM van originele TS of ik het zou willen oppakken maar ik kom er voorlopig niet aan toe om het netjes op orde te krijgen.
Er zijn wel een aantal dingen veranderd welke ook in de startpost aangepast dienen te worden (de KPN medewerkers, firmware van de Thomson EB en nog wat issues. Ik zou evt. wel de tekst zover kunnen aanpassen dat dat met een copy paste weer actueel is...
Belangstellenden kunnen zich dan bij me melden per email, mijn naam is mijn emailadres(voornaam.tussenvoegsel.achternaam at kpnplanet.nl) en staat in mijn usergegevens hier.
p.s. Wie gaat deel 14 opzetten? Kreeg een PM van originele TS of ik het zou willen oppakken maar ik kom er voorlopig niet aan toe om het netjes op orde te krijgen.
Er zijn wel een aantal dingen veranderd welke ook in de startpost aangepast dienen te worden (de KPN medewerkers, firmware van de Thomson EB en nog wat issues. Ik zou evt. wel de tekst zover kunnen aanpassen dat dat met een copy paste weer actueel is...
Belangstellenden kunnen zich dan bij me melden per email, mijn naam is mijn emailadres(voornaam.tussenvoegsel.achternaam at kpnplanet.nl) en staat in mijn usergegevens hier.
Goedendag! ^^ Wij gebruiken sinds een paar maanden ook InternetPlusBellen, maar vandaag ben ik er achter gekomen dat mijn internet niet zo snel is als wordt aangegeven op de officïele site.
Het betreft het InternetPlusBellen Standard.
Dit is de opgegeven snelheid:
Snelheid
Downstream 3 Mb/s
Upstream 512 Kb/s
En dit is wat SpeedTest.nl aangeeft:
Download 92.6 KByte/sec
(=741 kbps)
Upload 49.4 KByte/sec
(=395 kbps)
De upload zit hier wel in de buurt, maar ligt het aan mij of is de download snleheid véél lager dan ik zou moeten hebben?
Er maken overigens 3 computers gebruik van dit internet, 2 hiervan stonden uit ten tijde van het runnen van de speedtest en de ander had alle netwerkprocessen uitstaan, buiten de internetbrowser en de standaardprocessen van Vista.
Ik heb de TS bekeken, maar ik werd niet zo wijs uit het stukje over 'ik haal mijn internetsnelheid niet' en zoeken leverde ook niks op voor mij.
Iemand die mij misschien uit de brand kan helpen?
*edit: Een groter bestand geprobeerd te downloaden (SP2 van XP uit Microsoft's Downloadcentrum), maar de max is ook hier rond de 95 kb/s.
Het betreft het InternetPlusBellen Standard.
Dit is de opgegeven snelheid:
Snelheid
Downstream 3 Mb/s
Upstream 512 Kb/s
En dit is wat SpeedTest.nl aangeeft:
Download 92.6 KByte/sec
(=741 kbps)
Upload 49.4 KByte/sec
(=395 kbps)
De upload zit hier wel in de buurt, maar ligt het aan mij of is de download snleheid véél lager dan ik zou moeten hebben?
Er maken overigens 3 computers gebruik van dit internet, 2 hiervan stonden uit ten tijde van het runnen van de speedtest en de ander had alle netwerkprocessen uitstaan, buiten de internetbrowser en de standaardprocessen van Vista.
Ik heb de TS bekeken, maar ik werd niet zo wijs uit het stukje over 'ik haal mijn internetsnelheid niet' en zoeken leverde ook niks op voor mij.
Iemand die mij misschien uit de brand kan helpen?
*edit: Een groter bestand geprobeerd te downloaden (SP2 van XP uit Microsoft's Downloadcentrum), maar de max is ook hier rond de 95 kb/s.
[ Voor 6% gewijzigd door Sagaris op 22-10-2007 13:41 ]
ik zou zeggen bel met je provider die kunnen zo kijken als je de juiste snelheid behaald of niet.
En kijk ook even in je modem op wat voor snelheden deze intrained.. Als je modem wel op de juiste snelheid intrained zal je provider ook niet veel voor je kunnen doen. Daarnaast: test je draadloos of bedraad? mocht nou blijken dat je modem niet op de juiste snelheid intrained, kijk dan ook even je interne bekabeling (tot aan je box) na. Als dit allemaal in orde is: even bellen met de desbetreffende provider..
blub
Met draadloos en met draad kom ik op dezelfde resultaten. En er is gebeld, binnen 48 uur wordt er weer contact opgenomen en wordt er een monteur gestuurd want er zou iets mis kunnen zijn met de bekabeling.
I'll keep you posted on the results!
*PS, wat is intrainen?
*PS, wat is intrainen?
Verwijderd
Foamy heeft zich aangeboden om binnenkort deel 14 op te zetten ... Alvast dank namens Rick en natuurlijk mij
!
Even een tip waar mensen misschien iets aan hebben. Mijn moeder heeft HetNet Snel Surfen & Bellen genomen (dus 4Mbit down/256Kbit up) en kreeg dit (via de telefoon, dus niet via internet besteld) voor €19,95 per maand en na 6 maanden 29,95 per maand. Ook was er geen sprake van een 2-jarig contract. Volgens de medewerkster was dit een nieuwe aanbieding die nog niet op de website stond...
[ Voor 8% gewijzigd door NNF op 22-10-2007 15:03 ]
laat ik t zo stellen: lijkt me sterk. kijk maar op de site: instap surfen en bellen is 19.95 p/m, en daarna 29.95, snel surfen en bellen begint bij 24.95.NNF schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:02:
Even een tip waar mensen misschien iets aan hebben. Mijn moeder heeft HetNet Snel Surfen & Bellen genomen (dus 4Mbit down/256Kbit up) en kreeg dit (via de telefoon, dus niet via internet besteld) voor €19,95 per maand en na 6 maanden 29,95 per maand. Ook was er geen sprake van een 2-jarig contract. Volgens de medewerkster was dit een nieuwe aanbieding die nog niet op de website stond...
Kun je beter zelf die bekabeling checken, een monteur is niet gratis als jij iets verkeerd doet.Sagaris schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:14:
Met draadloos en met draad kom ik op dezelfde resultaten. En er is gebeld, binnen 48 uur wordt er weer contact opgenomen en wordt er een monteur gestuurd want er zou iets mis kunnen zijn met de bekabeling.
*PS, wat is intrainen?
Misschien is dit het begin van een offensief van de gevestigde KPN aanbieders, om met prijsverlagingen nieuwe klanten klanten te lokken._Mystikal_ schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:53:
[...]
laat ik t zo stellen: lijkt me sterk. kijk maar op de site: instap surfen en bellen is 19.95 p/m, en daarna 29.95, snel surfen en bellen begint bij 24.95.
Nu alleen de snelheid nog.

Maar het zal waarschijnlijk net als de nieuwe algemene voorwaarden, alleen voor nieuwe klanten zijn.
Dat zou de HD hem ook verteld moeten hebben, die sturen niet zomaar een monteur zonder de klant te vertellen voor wie de kosten zijn. Dat zou niet moeten tenminsteSCIxX schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:01:
[...]
Kun je beter zelf die bekabeling checken, een monteur is niet gratis als jij iets verkeerd doet.
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
Klopt, maar zijn ze het vergeten of heb je niet goed geluisterd, krijg je alsnog een flinke rekening op je mat.NHJ BV schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 17:20:
[...]
Dat zou de HD hem ook verteld moeten hebben, die sturen niet zomaar een monteur zonder de klant te vertellen voor wie de kosten zijn. Dat zou niet moeten tenminste
[ Voor 9% gewijzigd door SCIxX op 22-10-2007 17:41 ]
Hmmm... zal zo es me vader vragen wat hem verteld is. De monteur komt trouwens morgenvroeg tussen 8 en 10u al, wel snel, dat ik moet ik hun toch nageven.
Verwijderd
Bij mij ook.Jan-E schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 04:14:
Zijn er meer mensen bij wie de (Siemens) EB op 19/10/2007 om 05:49:49 is gereboot? Hij had een uptime van meer dan 1 maand, maar dat is nu dus weer voorbij. Geen zichtbare veranderingen, zelfde firmware. Geen stroomstoring o.i.d., want de (Windows) webserver erachter draait inmiddels al onafgebroken sinds 15 augustus, toen ik hem zelf opnieuw heb opgestart.
Is er iets veranderd? .. Log eens in op je EB en kijk eens naar het aantal NAT-entries.. (klik op Status - Internet) Bij mij komt-ie niet hoger als 1025, terwijl ik utorrent even flink wat connecties laat openen.. Het is nog wel wat vroeg om te gaan juichen..
Kan aan de EB liggen, als de lifeline (PSTN ingang) van het apparaat of defect is, of niet goed schakelt naar de TEL1/PHONE1 uitgang, bv. kapot relais.SCIxX schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:50:
[...]
Ligt sowieso niet aan de EB. Je kan uitbellen dus een kiestoon doet er ook niet toe.
[qupte]
De inkomende telefonie komt nog via de analoge lijn, het kan zijn dat deze al weg is voordat je geporteerd bent (gebeurt soms), dan kun je helaas de eerste 10dagen na het activatienummer niet bellen.[/quote]
Klok & klepel verhaal. Als je inkomende lijn al weg is voor portering (zéér zéér zelden) kun je nog wel het activeringsnummer bellen, dat gaat (immers) via VoIP.
Correct.Zoals gezegd moet je idd ook checken of de kabel PSTN--->PSTN wel aangesloten staat.
Als deze erin zit en het werkt nog niet is het afwachten totdat de portering voltooid is, dan zal ook de inkomende telefonie digitaal zijn.
Hallo,
Meer mensen problemen met de POP server van KPN, ik kan nl geen email ontvangen en versturen.. Ook via de webmail niet van KPN.. Vreemd nooit problemen gehad..
Meer mensen problemen met de POP server van KPN, ik kan nl geen email ontvangen en versturen.. Ook via de webmail niet van KPN.. Vreemd nooit problemen gehad..
Tuurlijk is er altijd de kans dat er iets in de EB deffect is, maar die kans is zo klein en helemaal zoiets specefiek als dit zal in 99.99% van de gevallen niet voorkomen, dus hoef je er niet van uit te gaan.joker1977 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 00:53:
[...]
Kan aan de EB liggen, als de lifeline (PSTN ingang) van het apparaat of defect is, of niet goed schakelt naar de TEL1/PHONE1 uitgang, bv. kapot relais.
Zo, ik kan niet meer dan 100% positief zijn over de snelheid van KPN's klantenservice. Gisteren is de monteur geweest om de internetverbinding te fixen, daaruit was gekomen dat het probleem extern was en waar wij dus niks aan konden doen. En vanochtend hebben ze het gefixed, er zat een fout in de centrale en die is eruit gehaald. Ik haal nu mijn volledige snelheid weer! =D
Verwijderd
Kleine servicemededeling:
Op een DD-WRT pagina en een duits forum had ik gelezen dat een aantal mensen al via een serial cable in de SX551 is gekomen, dus binnenkort kan je (hopelijk) je SX551 unlocken ^^
Over die nieuwe SpeedTouch EB van KPN had ik ook wat gelezen en die kon je gewoon met een standaard firmware flashen, moet je hem hem in P mode booten ofzo (vergeten wat er precies stond, is al paar dagen terug). Je moet wel eerst achter de serverinstellingen van IPB zien te komen, maar dat zal wel niet zo'n probleem zijn voor de meesten van ons hier
Op een DD-WRT pagina en een duits forum had ik gelezen dat een aantal mensen al via een serial cable in de SX551 is gekomen, dus binnenkort kan je (hopelijk) je SX551 unlocken ^^
Over die nieuwe SpeedTouch EB van KPN had ik ook wat gelezen en die kon je gewoon met een standaard firmware flashen, moet je hem hem in P mode booten ofzo (vergeten wat er precies stond, is al paar dagen terug). Je moet wel eerst achter de serverinstellingen van IPB zien te komen, maar dat zal wel niet zo'n probleem zijn voor de meesten van ons hier
Verwijderd
Een paar delen terug zijn mensen met die serial cable bezig geweest, hebben ook een poging gedaan de firmware te reverse-engineeren en beide zijn op een flop uitgelopen. Keep dreaming.
Er valt trouwens niets te unlocken, de ExperiaBox (ST780 en SX551!) wordt vanuit het netwerk geladen met custom firmware en zolang de doos bij de TSM bekend is (gekoppeld staat) en over een KPN verbinding loopt met een toegestane inlog kun je kloten wat je wilt, de firmware wordt weer overschreven bij de eerstvolgende reset. Dat is 1 van de dingen die wel redelijk goed doorgedacht zijn zolang als KPN al met IPB bezig is
Er valt trouwens niets te unlocken, de ExperiaBox (ST780 en SX551!) wordt vanuit het netwerk geladen met custom firmware en zolang de doos bij de TSM bekend is (gekoppeld staat) en over een KPN verbinding loopt met een toegestane inlog kun je kloten wat je wilt, de firmware wordt weer overschreven bij de eerstvolgende reset. Dat is 1 van de dingen die wel redelijk goed doorgedacht zijn zolang als KPN al met IPB bezig is
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 17:20 . Reden: Verduidelijking EB ]
Verwijderd
Hoi,
Is het je gelukt om de N95 aan de praat te krijgen en zo ja hoe? ik heb je instellingen overgenomen maar de telefoon blijft melden dat de registratie is mislukt.
Is het je gelukt om de N95 aan de praat te krijgen en zo ja hoe? ik heb je instellingen overgenomen maar de telefoon blijft melden dat de registratie is mislukt.
Candymirror schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 09:34:
Ik heb sinds kort een Nokia N95 en heb de sip instellingen op de N95 proberen in te geven. Maar heb slechts gedeeltelijk succes.
Voor de sip instellingen in N95 gebruik ik nu sip poort 102 van de EB, poort 120 kon ik niet op aanmelden. Resultaat is dat wanneer ik nu gebeld word op mijn regionaal nummer de N95 de oproep samen met mijn analoog toestel (op tel poort 1) registreerd en ik de oproep op zowel mijn N95 als op mijn analoog toestel kan beantwoorden. Intern bellen vanaf de N95 naar 101 (analoog toestel) werkt. Intern bellen vanaf analoog naar 102 (N95) werkt ook. Alleen uitgaand bellen vanaf de N95 naar een netnummmer werkt niet. Iemand een idee?
Met een softclient (x-lite) werkt dit allen wel.
huidige instellingen op de N95:
Profielnaam: 102
Dienstprofiel: IETF
Stndrdtoegangspunt: WLAN-vanmij
Openb.gebr.naam: sip:102@192.168.1.254 (ip-adres van de experiabox, ik gebruik een aangepaste)
Compressie gebruiken: Nee
Registratie: Altijd aan
Beveiliging gebruiken: Nee
Proxy-server
Proxy-serveradres: sip:192.168.1.254
Beveiligingsdomein: 192.168.1.254
Gebruikersnaam: 102
Wachtwoord: 102
Vrije routing toestaan: ja
Overdrachtstype: UDP
Poort: 5060
Registrar-server
Registrar-serveradres: sip:192.168.1.254
Beveiligingsdomein: 192.168.1.254
Gebruikersnaam: 102
Wachtwoord: 102
Overdrachtstype: UDP
Poort: 5060
En even een kleine huishoudelijke mededeling voor de mensen die zich afvragen waar het nieuwe topic blijft (hou nou maar op met spammen
) : ben er reeds mee bezig, maar heb het erg druk. Ik doe in ieder geval mn best om het nieuwe topic voor het weekend nog open te gooien
blub
Nou, vandaag thuis geweest en de brief van HetNet eens bekeken en er klopt inderdaad geen bal van. I.p.v. Snel Surfen & Bellen heeft ze alleen Snel Surfen (dus zonder VoIP), plus een contract van KPN voor een vaste lijn (goed) en een OnbezorgdBellen abonnement oid (minder goed). HetNet/KPN nog eens gebeld en die zouden het nu wijzigen in een Snel Surfen & Bellen abonnement (idd voor 24,95/maand, na 6 maanden 34,95/maand). Ik hoop dan maar dat het met dat KPN abonnement ook vanzelf goedkomt, want dat moet ze natuurlijk helemaal niet hebben._Mystikal_ schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:53:
[...]
laat ik t zo stellen: lijkt me sterk. kijk maar op de site: instap surfen en bellen is 19.95 p/m, en daarna 29.95, snel surfen en bellen begint bij 24.95.
Achteraf gezien hadden we het natuurlijk gewoon via internet moeten bestellen en dan was het gewoon meteen goed geweest, die mensen in dat callcenter zijn blijkbaar nogal clueless. Ze gaf (naar eigen zeggen...) duidelijk aan dat ze Surfen & Bellen wilde, en dan krijgt ze gewoon ADSL en een telefoonabonnement aangesmeerd.

[ Voor 9% gewijzigd door NNF op 26-10-2007 22:46 ]
Verwijderd
@Foamy
Vroeg me al af , had al wel je gemopper op de ubb-codes gehad
Heb ook een poging gedaan maar bij de 3e alinea had ik het al wel bekeken
Succes
Vroeg me al af , had al wel je gemopper op de ubb-codes gehad
Heb ook een poging gedaan maar bij de 3e alinea had ik het al wel bekeken

Succes
hehe, heerlijke hectische tijd op het moment, maar kom langzaam maar zeker verder
blub
Heb sinds deze week last van spooktelefoontjes. Ongeveer 2 per uur en is behoorlijk vervelend nu. Heb via de instellingen van eb (de siemens) de nat adressen leeg gemaakt maar heeft geen effect.
Heb een keer de eb opnieuw opgestart maar ook geen effect.
Iemand een tip om dit vervelend probleem op te lossen?
Heb een keer de eb opnieuw opgestart maar ook geen effect.
Iemand een tip om dit vervelend probleem op te lossen?
Heb je ook al de splitter verwijderd? Kan soms ook wel eens de oorzaak van spooktelefoontjes zijn. Althans dat is al wel eens genoemd in deze reeks topics.
Verwijderd
Ik ben op het moment de meterkast aan het uitpluizen, en heb met visio een schema gemaakt van hoe het aangelegd is.
Kan ik de PSTN aansluiting op het ISRA punt direct aansluiten?
Kan ik de PSTN aansluiting op het ISRA punt direct aansluiten?
Verwijderd
Als je geporteerd bent kun je de EB rechtstreeks op het ISRA aansluiten. Gebruik bij voorkeur zo kort en zo goed mogelijke kabel hiervoor
je zou niet de eerste zijn die vanwege een storende (bel)trafo spooktelefoontjes oploopt ...
Verwijderd
Bedankt voor het antwoord. Ik ben op het moment driftig al mijn handleidingen en boekjes aan het napluizen, en aan het kijken wat van de oude situatie allemaal wel niet weg kan. Op het moment is het namelijk ISRA > "Doosje" > Alcatel 1000 ADSL LP ISDN Splitter > Experiabox, en hangen er nog enorm veel kabels ivm. een KPN NT1 (S4), die op het moment vrij weinig doet.
Al mijn kabels zijn niet langer dan 40 centimeter overigens. En daar waar mogelijk zelfs korter.
Al mijn kabels zijn niet langer dan 40 centimeter overigens. En daar waar mogelijk zelfs korter.
ISRA > EB en dan op de poort DSL/ADSLVerwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:37:
Bedankt voor het antwoord. Ik ben op het moment driftig al mijn handleidingen en boekjes aan het napluizen, en aan het kijken wat van de oude situatie allemaal wel niet weg kan. Op het moment is het namelijk ISRA > "Doosje" > Alcatel 1000 ADSL LP ISDN Splitter > Experiabox, en hangen er nog enorm veel kabels ivm. een KPN NT1 (S4), die op het moment vrij weinig doet.
Verwijderd
Mooi. Dan ga ik morgen als zondagsklusje de ISRA openbreken en verder de kabels doorspitten. Er lopen op het moment vijf kabels uit de ISRA. De twee telefoonpoorten en telefoonplug geven overigens geen signaal.
Er hing hier vroeger ondermeer Quattrovox e.d, en de kabels zijn nooit goed verwijderd. En omdat ik het leuk vind alles te perfectioneren.
Als ik nog iets mag vragen... kan de Thomsom 780 één en twéé toonige signalen scheiden? Dit ivm. de fax. Hoeft niet, maar is wel makkelijk
Er hing hier vroeger ondermeer Quattrovox e.d, en de kabels zijn nooit goed verwijderd. En omdat ik het leuk vind alles te perfectioneren.
Als ik nog iets mag vragen... kan de Thomsom 780 één en twéé toonige signalen scheiden? Dit ivm. de fax. Hoeft niet, maar is wel makkelijk
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2007 23:29 ]
Is aangesloten door een monteur van KPN en daar ik een wat ouder huis woon is er geen ISRA punt in de meterkast maar is de eb rechtstreeks op de telefoonaansluiting in de woonkamer aangsloten met connectiemateriaal van KPN zelf en de lengte van het kabeltje is ong 40-50 cm.Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:18:
Als je geporteerd bent kun je de EB rechtstreeks op het ISRA aansluiten. Gebruik bij voorkeur zo kort en zo goed mogelijke kabel hiervoorje zou niet de eerste zijn die vanwege een storende (bel)trafo spooktelefoontjes oploopt ...
Verwijderd
Geen trafo's in de buurt (denk aan bijvoorbeeld een niet goed afgeschermde subwoofer, evt GSM ernaast en dat soort normale dingen die toch voor problemen zorgen
)?
Het kan ook een niet te bezorgen SMS bericht zijn bijvoorbeeld, kijk eens op de kpn/help site , zoekterm spooktelefoontjes .Verder heb ik momenteel even geen ideeën behalve de in de voorgaande 12 topics genoemde opties
.
Het kan ook een niet te bezorgen SMS bericht zijn bijvoorbeeld, kijk eens op de kpn/help site , zoekterm spooktelefoontjes .Verder heb ik momenteel even geen ideeën behalve de in de voorgaande 12 topics genoemde opties
Ik zou je ISRA lekker dicht latenVerwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:08:
Mooi. Dan ga ik morgen als zondagsklusje de ISRA openbreken en verder de kabels doorspitten. Er lopen op het moment vijf kabels uit de ISRA. De twee telefoonpoorten en telefoonplug geven overigens geen signaal.
Als je je ISRA sloopt krijg je stevige problemen met KPN als het weer hersteld moet worden.
Ik weet niet welke poorten je bedoelt en hoe je het getest hebt, maar als je geporteerd bent en je hebt het met een telefoontoestel hebt getest zul je idd geen signaal detecteren.
Verwijderd
Het enige wat er in de meterkast staat is the usual, het enige elektronische dat straling veroorzaakt een Siemens GIgaset.
Mijn ISRA punt hangt 80 centimeter boven de grond, het ISRA montage doosje tien centimeter erboven en mijn ADSL splitter 10 centimeter ernaast. Het kabeltje naar de Experiabox is het bijgeleverde kabeltje van ongeveer 20 a 30 centimeter. Met deze situatie haal ik, met een centrale-afstand van 2500 meter, een downloadsnelheid van 5 megabit op een 6 megabit abbonement. Niet verkeerd zou ik zo zeggen.
De huidige situatie:

Zo, maar eens even gaan klussen.
Mijn ISRA punt hangt 80 centimeter boven de grond, het ISRA montage doosje tien centimeter erboven en mijn ADSL splitter 10 centimeter ernaast. Het kabeltje naar de Experiabox is het bijgeleverde kabeltje van ongeveer 20 a 30 centimeter. Met deze situatie haal ik, met een centrale-afstand van 2500 meter, een downloadsnelheid van 5 megabit op een 6 megabit abbonement. Niet verkeerd zou ik zo zeggen.
De huidige situatie:

Zo, maar eens even gaan klussen.
Is er al met een zakelijk abbonement. Zakelijk InternetPlusBellen XL of zoiets. Staat volgens mij al op kpn.com. Nadeel van deze oplossing zijn de aansluitkosten. €375,- excl. btw geloof ik. Voor de consumentenmarkt zal het waarschijnlijk nooit beschikbaar worden. ISDN is immers toch meer gericht op de zakelijke markt.SCIxX schreef op zondag 30 september 2007 @ 20:28:
[...]
Hoogst onwaarschijnlijk dat dat gaat gebeuren.
Kun je mij hier iets meer over vertellen? Heb je dat basisstation ipv de experiabox, of erachter hangen? Of hangt 'ie er via ethernet achter?Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 10:26:
[...]
Eh, dat slaat nergens opHet vergroot hoogstens de kans dat het basisstation compatibel is met het toestel. Bij Siemens-toestellen kan je vaak meerdere basisstations tegelijk ingeven, maar het toestel kan niet tegelijkertijd op meerdere basisstations daadwerkelijk aangemeld zijn.
Momenteel gebruik ik een Siemens S450IP-basisstation op account 105 van mijn Siemens Experia Box en kan daarmee 2 gesprekken tegelijk voeren via KPN met één basisstation, zoals onze oude ISDN-situatie.
Verwijderd
Ik heb het basisstation van de S450IP via een ethernetkabel aan de Siemens Experia Box zitten. De accountinstellingen in de S450IP:
Loginnaam: keuze uit 103 t/m 109
Login-wachtwoord: kpn
Gebruikersnaam: zelfs als loginnaam
Domein, Proxy-server adres en Registrar server: 192.168.2.1 (IP-adres van de Experia Box)
Werkt prima!
Domein, Proxy-server adres en Registrar server: 192.168.2.1 (IP-adres van de Experia Box)
Werkt prima!
De aansluiting zit er al vanaf april 2006 en nu krijg ik plotseling last van spooktelefoontjes en gesprekken waarop de andere kant van de lijn niet te horen is.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 10:37:
Geen trafo's in de buurt (denk aan bijvoorbeeld een niet goed afgeschermde subwoofer, evt GSM ernaast en dat soort normale dingen die toch voor problemen zorgen)?
Het kan ook een niet te bezorgen SMS bericht zijn bijvoorbeeld, kijk eens op de kpn/help site , zoekterm spooktelefoontjes .Verder heb ik momenteel even geen ideeën behalve de in de voorgaande 12 topics genoemde opties.
Erg vreemd
Ik had gisteravond ook het eerste spooktelefoontje te pakken sinds m'n aansluiting in sept. 2006.
heb er al een apart topic over gemaakt, maar ik denk dat mijn vraag beter hier op zijn plaats is. Mijn probleem is dat mijn downloadsnelheid na een minuut of 5 terugvalt van ong 300 kb/s naar 80kb/s. Heb geen torrentsclient draaien of wat dan ook. Aantal connecties/s blijft wel gewoon op peil. Heb de modem al een keer gereset maar geen resultaat. (de metingen heb ik uitgevoerd via speedtest.nl)
Ik beschik over IPB Lite icm Speedtouch 780.
Bedankt voor jullie reacties.
Ik beschik over IPB Lite icm Speedtouch 780.
Bedankt voor jullie reacties.
Verwijderd
Helpdesk al gebeld voor meting vanaf andere kant? Ik heb een vermoeden waar het aan ligt maar vanuit waar ik post (thuis) kan ik dat niet verifiëren en vanaf mijn werk kan en mag ik je niet op dit forum helpen
. Vermoedelijk is er sprake van een probleem met de instellingen van je EB, resetten verhelpt dit niet, er zal op afstand een gedeelte van de firmware opnieuw geladen moeten worden verwacht ik (heeft te maken met instellingen aangaande pakketgrootte en QOS).
Verwijderd
Super, dit lost gelijk mijn tweede probleem op. Wil ik nu over de tweede telefoonlijn naar buiten bellen doe ik dat nu makkelijk via mijn computer. SuperVerwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:53:
Ik heb het basisstation van de S450IP via een ethernetkabel aan de Siemens Experia Box zitten. De accountinstellingen in de S450IP:
Werkt prima!
Heb de helpdesk al gebeld en volgens hun was de verbinding goed. Heeft de door jouw genoemde oplossing dan nog zin?Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 15:28:
Helpdesk al gebeld voor meting vanaf andere kant? Ik heb een vermoeden waar het aan ligt maar vanuit waar ik post (thuis) kan ik dat niet verifiëren en vanaf mijn werk kan en mag ik je niet op dit forum helpen. Vermoedelijk is er sprake van een probleem met de instellingen van je EB, resetten verhelpt dit niet, er zal op afstand een gedeelte van de firmware opnieuw geladen moeten worden verwacht ik (heeft te maken met instellingen aangaande pakketgrootte en QOS).
Verwijderd
In jan. 2006 ontving ik m'n experiabox, hier zat ook de Gigasetadapter bij voor draadloos internet. Weet iemand of deze adapter vrij in te stellen is zodat 'ie ook te gebruiken is bij een andere provider. Of zit deze 'vast' aan de experiabox?
Firmware upgrade gedaan, het zou inprincipe weer hersteld moeten zijn. Maar zoals gemeldt kan het best zijn dat er andere actieve programma's (zonder dat u het door heeft) verbinding maakt (botnetwerk e.d.).Sjors81 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:28:
[...]
Heb de helpdesk al gebeld en volgens hun was de verbinding goed. Heeft de door jouw genoemde oplossing dan nog zin?
[ Voor 25% gewijzigd door Xardas op 01-11-2007 19:20 ]
The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
helaas weer geen resultaat.... zal nu voor de zekerheid nog even een virusscanner er over heen gooien.
oke. Ik zal nog even verder speuren naar een oplossing.Sjors81 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:51:
helaas weer geen resultaat.... zal nu voor de zekerheid nog even een virusscanner er over heen gooien.
Dit is overigens wel een goeie online scanner: TrendMicro
Heb je trouwens ook een andere PC in bezig? Zelfde probleem?
[ Voor 7% gewijzigd door Xardas op 01-11-2007 20:00 ]
The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
nee, heb geen andere pc hier. Heb zonet ff die van Trend Micro gebruikt maar ook geen resultaat. Heb je nog andere opties?
Zo 1-2-3 geen. Heb ook een beetje rond gevraagd maar het probleem komt (kwam) niet veel voor.Sjors81 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:04:
nee, heb geen andere pc hier. Heb zonet ff die van Trend Micro gebruikt maar ook geen resultaat. Heb je nog andere opties?
Mocht u een mogelijkheid zien om een andere pc/laptop te testen, dan zou dit heel mooi zijn.
Volgens mij is de Gigaset een normale draadloze adapter die je op elk willekeurig netwerk kunt gebruiken. Ik ken geen verhalen dat mensen dat geprobeerd hebben, maar volgens mij is het geen probleem. Bovendien verkoopt KPN de Gigaset ook los in de winkel.Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:38:
In jan. 2006 ontving ik m'n experiabox, hier zat ook de Gigasetadapter bij voor draadloos internet. Weet iemand of deze adapter vrij in te stellen is zodat 'ie ook te gebruiken is bij een andere provider. Of zit deze 'vast' aan de experiabox?
Klopt idd. De gigaset is gewoon te gebruiken bij andere providers.NHJ BV schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:11:
[...]
Volgens mij is de Gigaset een normale draadloze adapter die je op elk willekeurig netwerk kunt gebruiken. Ik ken geen verhalen dat mensen dat geprobeerd hebben, maar volgens mij is het geen probleem. Bovendien verkoopt KPN de Gigaset ook los in de winkel.
Verwijderd
TS mag de firmware versie van de Thomson (lees SpeedTouch) aanpassen naar 6.2.29.2 
Alle zwarte EB's zijn geupdate vorige maand.
Alle zwarte EB's zijn geupdate vorige maand.
Hier stond crap...
[ Voor 91% gewijzigd door Xardas op 01-11-2007 21:30 ]
@ Xardas: Nog even mijn complimenten voor jou
! Ik vind, ondanks het vele gezeik, KPN altijd zeer klantvriendelijk en Xardas bewijst dat nog maar eens. (dit had ik ook gevonden als mijn verbinding nog steeds klote was hoor!)
Geen probleem, ben blij dat het probleem verholpen isSjors81 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:31:
@ Xardas: Nog even mijn complimenten voor jou! Ik vind, ondanks het vele gezeik, KPN altijd zeer klantvriendelijk en Xardas bewijst dat nog maar eens. (dit had ik ook gevonden als mijn verbinding nog steeds klote was hoor!)
Verwijderd
Thanks. Rest de vraag of deze (net als de experiabox) aan KPN teruggestuurd moet worden bij contractbeeindiging. Of is deze wel je eigendom?Xardas schreef op donderdag 01 november 2007 @ 21:18:
[...]
Klopt idd. De gigaset is gewoon te gebruiken bij andere providers.
Is bij elke provider te gebruiken.Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:38:
Als je KPN opzegt moet je 'm wel weer samen met de experiabox inleveren.
Erm, volgens mij niet hoor, de EB krijg je in bruikleen, de adapter kreeg je bij IPB. Toen de voorraad op was kregen klanten ook een waardebon waarmee je zo'n ding bij de primafoon kon halen.Erpeet schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:24:
[...]
Is bij elke provider te gebruiken.
Als je KPN opzegt moet je 'm wel weer samen met de experiabox inleveren.
Bij mij zat hij in de doos bij de experiabox, als een pakket.
Klopt idd. Je hebt de modem in bruikleen, maar de Gigaset 108 USB adapter is vrij om te gebruiken en te verkopen.Loekie schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:27:
[...]
Erm, volgens mij niet hoor, de EB krijg je in bruikleen, de adapter kreeg je bij IPB. Toen de voorraad op was kregen klanten ook een waardebon waarmee je zo'n ding bij de primafoon kon halen.
Modem is inderdaad niet van jezelf, echter zoals bij elke provider wordt er nooit gecontroleerd of iemand hem terugstuurt. Niet dat je zoveel aan een EB hebt zonder IPB...
Verwijderd
Oh jawel hoor. Je kunt een EB met zijn originele firmware flashen en dan blijft het na ontbinding contract gewoon een Siemens SX55x of een SpeedTouch 780 . Zolang de EB gekoppeld is aan de TSM heeft het geen nut om met de firmware te klooien maar als je niet meer in de TSM staat is het klaar...
Weet iemand of je de draadloze Philips (beeld) telefoon nog kan gebruiken als je van IPB overgaat naar Telfort met het draadloze Zyxell modem??
Gezien het grote prijsverschil ben ik n.m.l. van plan om volgend jaar over te stappen...
(Of KPN moet op korte termijn de prijs naar beneden doen en de snelheid omhoog)
Dat ik wil overstappen heeft in iedergeval niet met de betrouwbaarheid van doen, want ik moet zeggen dat het de laatste tijd heel erg stabiel is...
Gezien het grote prijsverschil ben ik n.m.l. van plan om volgend jaar over te stappen...
(Of KPN moet op korte termijn de prijs naar beneden doen en de snelheid omhoog)
Dat ik wil overstappen heeft in iedergeval niet met de betrouwbaarheid van doen, want ik moet zeggen dat het de laatste tijd heel erg stabiel is...
[ Voor 20% gewijzigd door R2L op 03-11-2007 14:52 ]
Jawel, het gaat om de Philips VP6500.Heb je toevallig een typenummer van je draadloze telefoon?
Het is zo'n witte draadloze telefoon.
Je kon er ook mee beeldbellen, maar dat wordt sinds kort niet meer ondersteund...
[ Voor 16% gewijzigd door R2L op 03-11-2007 19:29 ]
Beste IPB-ers,
Ik wil mijn volgende ervaring m.b.t. het opzeggen van IPB van KPN even met jullie delen.
Sinds afgelopen vrijdag heb ik geen beschikking meer over IPB van KPN door een (grote) fout van KPN. Mijn aansluiting zou 1 december 2007 opgeheven worden echter heeft KPN dit 1 november 2007 uitgevoerd
Nu dacht ik dat dit wel weer even teruggedraaid zou kunnen worden, maar, wat blijkt, alles is zowel administratief als technisch afgesloten.
Terugdraaien is dus niet mogelijk. De enige oplossing is om een nieuwe bestelling te doen (waar je dan vervolgens weer een jaar aan vast zit) en waar dan ook nog een aantal weken overheen gaan.
Dus wees op je hoede. Ookal heb je een bevestiging, zelfs dan kan KPN het nog verprutsen.
Het enige wat mij nu nog rest is een klachtenbrief sturen naar KPN. Alleen verwacht ik niet dat hier veel uit komt.
Voor de rest heb ik eigenlijk nooit problemen gehad met IPB.
Ik wil mijn volgende ervaring m.b.t. het opzeggen van IPB van KPN even met jullie delen.
Sinds afgelopen vrijdag heb ik geen beschikking meer over IPB van KPN door een (grote) fout van KPN. Mijn aansluiting zou 1 december 2007 opgeheven worden echter heeft KPN dit 1 november 2007 uitgevoerd

Nu dacht ik dat dit wel weer even teruggedraaid zou kunnen worden, maar, wat blijkt, alles is zowel administratief als technisch afgesloten.

Terugdraaien is dus niet mogelijk. De enige oplossing is om een nieuwe bestelling te doen (waar je dan vervolgens weer een jaar aan vast zit) en waar dan ook nog een aantal weken overheen gaan.
Dus wees op je hoede. Ookal heb je een bevestiging, zelfs dan kan KPN het nog verprutsen.
Het enige wat mij nu nog rest is een klachtenbrief sturen naar KPN. Alleen verwacht ik niet dat hier veel uit komt.
Voor de rest heb ik eigenlijk nooit problemen gehad met IPB.
Dit topic is gesloten.