[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste
Acties:
  • 89.789 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:48
1/7 is wel extreem, maar kan wel, soms word de down band breedte niet gehaald wat verschillende oorzaken kan hebben.

Je kan zelf niet de rates aflezen in de box, het enige wat je zou kunnen doen is een speedtest. Waarom moet je hem eigenlijk elke maand resetten? Wat gebeurt er als je het niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 17:36
Ik moet resetten omdat de experia geen antwoord meer geeft op DNS queries en een paar uur later helaal niets meer doet. Geen ping, geen web interface ,....

BTW dit is wat ik zelf zie mbv MRTG op mijn firewall direct achtrer de experia over de laatste 24H;

Max In: 5343.8 kb/s (5.3%) Average In: 144.9 kb/s (0.1%) Current In: 702.6 kb/s (0.7%)
Max Out: 445.9 kb/s (0.4%) Average Out: 20.6 kb/s (0.0%) Current Out: 143.6 kb/s (0.1%)

Valt me nu wel op dat de average inderdaad zo'n 1/7 ratio is meer dan wel 7 down en 1 up :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 10:40
InternetPlusBellen i.c.m. Samsung CLP-300N

Vandaag heb ik een Samsung CLP-300N printer gekocht. Deze printer beschikt over een netwerkaansluiting. Na het aansluiten van de printer op m'n switch kon ik de printer niet gebruiken/benaderen. Op een gegeven moment kwam ik op het idee om de Siemens experiabox opnieuw te starten. Dit hielp heel even; de printer was kort bereikbaar. Daarna was de printer wederom niet bruikbaar over het netwerk.

Ik kreeg het vermoeden dat de printer en de experiabox met elkaar conflicteren... Dit vermoeden werd versterkt doordat de printer wel bereikbaar was wanneer ik de verbinding tussen de experiabox en de switch verbrak.

Na wat neuzen in de handleiding en de configuratie van de printer kwam ik terrecht bij networksettings / UPnP. Alle opties (Auto IP, Multicast DNS, SSDP) zijn nu uitgeschakeld en de printer werkt i.c.m. de experiabox prima.

Ik weet niet precies hoe UPnP werkt en waarom/hoe en wat dit met de experiabox van Siemens problemen geeft. Wel werkt de printer nu prima sinds alle opties onder UPnP in de printer uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Dukejohn schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 15:04:
Ik moet resetten omdat de experia geen antwoord meer geeft op DNS queries en een paar uur later helaal niets meer doet. Geen ping, geen web interface ,....

BTW dit is wat ik zelf zie mbv MRTG op mijn firewall direct achtrer de experia over de laatste 24H;

Max In: 5343.8 kb/s (5.3%) Average In: 144.9 kb/s (0.1%) Current In: 702.6 kb/s (0.7%)
Max Out: 445.9 kb/s (0.4%) Average Out: 20.6 kb/s (0.0%) Current Out: 143.6 kb/s (0.1%)

Valt me nu wel op dat de average inderdaad zo'n 1/7 ratio is meer dan wel 7 down en 1 up :-)
Je kan ook kijken wat er gebeurd volgens de log van de webinterface, echter zal deze leeg zijn natuurlijk na een reset. Kun je niet gewoon een powercycle doen? 1x in de maand valt nog mee trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@boukej
De UPNP ondersteuning van de EB's is behoorlijk brak, vermoedelijk door het gewroet van KPN in de firmware. UPnP staat standaard in de Siemens ook uit, de Thomson weet ik zo 1-2-3 even niet (te lui om uit te zoeken nu). Als je UPnP in de siemens aanzet heb je vrij rap UDP floods (zoek maar in de voorgaande delen naar smurf-floods) waardoor je EB onderuit gaat op telefonie ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 17:17:De UPNP ondersteuning van de EB's is behoorlijk brak, vermoedelijk door het gewroet van KPN in de firmware. UPnP staat standaard in de Siemens ook uit [..] Als je UPnP in de siemens aanzet heb je vrij rap UDP floods (zoek maar in de voorgaande delen naar smurf-floods) waardoor je EB onderuit gaat op telefonie ...
Ik heb een fax aan Office Centre gestuurd met daarin mijn bevindingen... ze hebben hoogstwaarschijnlijk meer klanten die hun nieuwe Samsung CLP-300 i.c.m. InternetPlusBellen (willen) gebruiken...

Het is ook iedere keer wat met die Experiabox... Maar goed het is weer opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
En opnieuw weer flink gekl**t met IPB.

Het ging een paar dagen goed maar net en nu nog steeds ligt de telefoon er weer uit.
Internet doet het wel.

Nergens in de EB kan ik iets ontdekken wat fout zou zijn, zonet stekker er even uitgehad, internet werkt opnieuw wel weer, maar de telefoon dus niet.

Hij gaat hier wel over maar zodra je opneemt is het afgelopen.

Moet ik maar weer de HD gaan bellen?
Of kan iemand hier nog een goed idee aandragen :)

PS: waar kon ik iets instellen over het geval dat de telefoon genoeg bandbreedte houdt terwijl je van internet ook flink gebruik maakt?
Was ergens in te stellen toch?

alvast weer bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
adinsx schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 19:41:

Het ging een paar dagen goed maar net en nu nog steeds ligt de telefoon er weer uit.
Internet doet het wel.

Nergens in de EB kan ik iets ontdekken wat fout zou zijn, zonet stekker er even uitgehad, internet werkt opnieuw wel weer, maar de telefoon dus niet.

PS: waar kon ik iets instellen over het geval dat de telefoon genoeg bandbreedte houdt terwijl je van internet ook flink gebruik maakt?

Basistation herstarten, je kabel even uit/in tel1 pluggen. Anders toch even de HD bellen, meestal zo gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:49
adinsx schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 19:41:

Internet doet het wel.

Probeer eerst idd het basisstation nog ff te powercyclen, bel anders de HD. Ze doen ff een sypsinc en dan werkt het waarschijnlijk wel weer.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't is sipsync.. maar anyhow, dat is een symptoombestrijding, geen definitieve oplossing.
Het hangt ervan af wat je onder "zwaar internetgebruik" verstaat, ik heb al wel 10 keer gepost hoe ik het hier heb draaien met de Siemens en wat wel en niet werkt. Bij de Thomson reageert het modem iets anders is mijn idee maar werken mijn "workarounds" even goed.
In de vorige firmwareversie kon je de QOS instellen op een verborgen pagina maar met de 1.41 firmware versie maakt dat niet meer uit :S ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met overstappen van IPB (AnnexB) naar een bbNed-based verbinding/provider. Overweeg Alice of TweakDSL, maar pieker wel over de 'overstapstrategie'.
Situatie is nu met IPB: KPN ADSL AnnexB. Wil naar bbNed ADSL AnnexA (evt. met Belbudget).
De DSLAM in de centrale moet dan natuurlijk aangepast worden.

Welke overstapstrategie (evt. met tussenstap) zou het minste risico en de minste downtime (vooral voor internet) met zich meebrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 23:04:
Iemand ervaring met overstappen van IPB (AnnexB) naar een bbNed-based verbinding/provider. Overweeg Alice of TweakDSL, maar pieker wel over de 'overstapstrategie'.
Situatie is nu met IPB: KPN ADSL AnnexB. Wil naar bbNed ADSL AnnexA (evt. met Belbudget).
De DSLAM in de centrale moet dan natuurlijk aangepast worden.

Welke overstapstrategie (evt. met tussenstap) zou het minste risico en de minste downtime (vooral voor internet) met zich meebrengen?
Altijd bij je nieuwe ISP dit vragen, de oude is altijd de latende partij en doet/regelt niets voor een overstap.

Overigens wordt de DSLAM niet aangepast, die staan gewoon vast en blijven staan. Telefoon lijnen naar de huis aansluitingen worden omgeprikt van DSLAM naar DSLAM. Zo kan je dus van bijvoorbeeld KPN naar BBned worden omgeprikt. BBned geeft dan opdracht aan KPN om lijn XYZ om te prikken naar poort 1234 op hun apparatuur.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-E schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:36:
[...]
Overigens kun je nu binnen een maand van je Planet abo af zijn (sinds de wijziging van de AV). Het valt te overwegen om alsnog direct naar @Home over te stappen als het nummer daar al is aangekomen.
Tja, dat had je gedacht: :'(
dit is het antwoord wat ik kreeg op mijn vraag:
>>>>Quote:

Geachte heer/mevrouw xxx,

Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

Inbelabonnementen
ADSL-abonnementen (breedband)
InternetPlusBellen abonnementen
Voorwaarden
1. Inbelabonnementen
U kunt uw inbel-abonnement telefonisch opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand voor afloop van de lopende contractsperiode. Neem hiervoor contact op met onze Servicelijn : 0900-1905 (€ 0,10 per minuut)

Een opzegging kan uitsluitend worden verwerkt onder de hiervoor geldende voorwaarden.

Vermeld bij uw opzegging:

Uw naam, adres en woonplaats
Uw klantnummer en gebruikersnaam
Eventueel de reden van opzegging
2. ADSL abonnementen
Let op!
Een opzegging van uw Het Net ADSL-abonnement betekent dat de overeenkomst met zowel Het Net als met KPN wordt beëindigd.

U kunt uw ADSL-abonnement telefonisch opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van één maand voor afloop van de lopende contractsperiode. Neem hiervoor contact op met onze Servicelijn : 0900-1905 (€0,10 per minuut)

Een opzegging kan uitsluitend worden verwerkt onder de hiervoor geldende voorwaarden

Vermeld bij uw opzegging:

Uw naam, adres en woonplaats
Uw klantnummer en gebruikersnaam
Eventueel de reden van opzegging
3. InternetPlusBellen abonnementen
InternetPlusBellen abonnementen kunnen uitsluitend telefonisch worden opgezegd. Neem hiervoor contact op met onze Servicelijn op 0900-1905 (€ 0,10 per minuut)

4. E-mail adressen behouden
Als u na het opzeggen van uw abonnement uw e-mailadressen wilt behouden adviseren wij u het abonnement Email Only.
Meer informatie over Email Only vindt u in het antwoord

5. Voorwaarden
De opzeggingsdatum wordt bepaald conform onze Algemene Voorwaarden: De overeenkomst kan uitsluitend worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van een maand voor het einde van de lopende contractsperiode. Indien binnen een maand voor het eind van een lopende contractsperiode wordt opgezegd, wordt het abonnement verlengd met een contractsperiode en eerst daarna beëindigd. Een voorbeeld:

Uw abonnementsperiode loopt van 1 februari tot 1 februari. U zegt op in september. Uw abonnement wordt per 1 februari beëindigd
Uw abonnementsperiode loopt van 1 februari tot 1 februari. U zegt op in januari. Krachtens onze Algemene Voorwaarden moet u minimaal een maand voor het eind van de lopende abonnementsperiode hebben opgezegd. In dit geval wordt dus het abonnement beëindigd op 1 februari van het volgende jaar
Op de website van Het Net staan de Algemene Voorwaarden. Zodra wij uw opzegging hebben ontvangen, zullen wij zorgdragen voor een spoedige afhandeling.

Uw laatste factuur:
De contractdatum en de factuurdatum lopen meestal niet gelijk met elkaar. Op de factuur voor de maand waarin uw opzegging wordt verwerkt wordt een volledige maand gefactureerd. Op de daarop volgende factuurdatum wordt automatisch het teveelbetaalde teruggestort op uw bank of girorekening.

Wilt u op een andere manier uw inbel of ADSL abonnement opzeggen, klik dan hier.

Met vriendelijke groet,

Planet Internet

>>>Einde quote

Dat zijn een hoop antwoorden op NIET gestelde vragen.
Maar zo zie je maar weer dat dit weer het verkeerde antwoord is. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
NHJ BV schreef op zondag 09 september 2007 @ 02:41:
[...]

Probeer eerst idd het basisstation nog ff te powercyclen, bel anders de HD. Ze doen ff een sypsinc en dan werkt het waarschijnlijk wel weer.
Ik had toch HD maar weer gebeld afgelopen weekend.
Begin er een bekende te worden :(

Ze vroegen of ik per Torrent download, ja zo af en toe wel ja.
Maar dat gaat met lage snelheden.

Toch zou dat het telefoonverkeer zodanig dwars zitten dat de hele EB in de war raakt.

Nu is het al wel de hele week goed (heb ook geen BitTorrent meer gebruikt) maar mis ik ergens een instelling ofzo? Zodat er genoeg bandbreedte voor telefonie overblijft?

Ze hebben van de HD in ieder geval weer nieuwe software etc.. etc.. op de EB gezet (de zwarte)
zal binnenkort weer is proberen wat er gebeurd als ik Torrent weer gebruik.

Adinsx

Verwijderd

Dan klapt hij weer eruit zolang jij je connecties niet limiteert in je torrentclient.
Draai hier met 75 connecties op een lite abo, haal regelmatig 250-300k aan downloadsnelheid vanaf private trackers...

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Hier, voor ons, ook weer iets nieuws :P
Als we aan het bellen zijn, zou een nieuwe beller de in gesprektoon moeten krijgen :Y
Gebeurt dus niet :?
Vast en mobiel geprobeerd :Y

Hellup :+

• SCIxX
svijf schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:32:
Als we aan het bellen zijn, zou een nieuwe beller de in gesprektoon moeten krijgen :Y

Ga in IE naar 192.168.1.254, ga naar toolbox, sip server, configureren, maak nu 101 en 102 hetzelfde als 103. Dus dat alleen de eerste regel staat ingevuld en de rest op none.

Je poorten denken namelijk dat er 4nummers op elke poort staan, dus als je in gesprek bent denkt die dat er nog een nummer vrij is.

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

SCIxX schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:36:
[...]

Ga in IE naar 192.168.1.254, ga naar toolbox, sip server, configureren, maak nu 101 en 102 hetzelfde als 103. Dus dat alleen de eerste regel staat ingevuld en de rest op none.

Je poorten denken namelijk dat er 4nummers op elke poort staan, dus als je in gesprek bent denkt die dat er nog een nummer vrij is.
Ehm, ik heb de grijze Experiabox :+

• SCIxX
svijf schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:46:
[...]

Hmm, dat probleem dan nog nooit gehoord.

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

SCIxX schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:48:
[...]

Hmm, dat probleem dan nog nooit gehoord.
Ik ook niet ;)

• SCIxX
Heb je 1 of 2 nummers..?

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

svijf schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:46:
[...]

Bellen met de helpdesk en hopen dat zij het snappen??

blub

• GreatDictator
Foamy schreef op woensdag 12 september 2007 @ 23:44:
[...]

Bellen met de helpdesk en hopen dat zij het snappen??
Moet je wel eerst door naar de 2e lijn, 1e lijn kan hier niet zoveel mee omdat ze niet in de webinterface mogen.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

• leeri003
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:58

Heb hetzelfde de beller die eigenlijk ingesprek behoort te krijgen gaat dan wel door naar de voicemail, maar omdat ik in gesprek ben krijg ik dan geen envelopje in beeld op mijn toestel (dat er een nieuwe voicemail is) en weet dus niet dat er iemand heeft gebeld in de tussentijd. Nu voicemail via email ingesteld want ik check vaker me email dan voicemail dan zie ik in ieder geval dat er iemand een voicemail heeft achtergelaten. Heb inderdaad een tweede nummer eraan hangen maar die gebruik ik eigenlijk niet.

Ga de oplossing proberen ben benieuwd. (edit lees net dat het kennelijk voor een andere ipb-box is heb namelijk ook de siemens) toch maar niet proberen

[ Voor 6% gewijzigd door leeri003 op 13-09-2007 21:04 ]

Verwijderd

Na enkele maanden geen problemen, de laatste tijd toch weer elke keer het wifi gedeelte wat er uit klapt. Wanneer ik inlog op de experiabox staat het wifi gedeelte aan, lampje brandt ook doch het werkt niet. Dan zet ik wifi uit en weer aan en vervolgens werkt het weer.
Is er wellicht net weer nieuwe software ingezet of is het een ander bekend probleem?

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

/doemdenk modus aan
Krijg je uberhaupt nog inkomende gesprekken via de EB? Omdat ik ook posts van jou kan herrinneren waarin je bezig was met @home (een kabelaar, weet niet zeker welke ) en opzeggen
/doemdenk modus uit

[ Voor 4% gewijzigd door djidee op 13-09-2007 12:37 . Reden: twijfel ]

"Mekker, blaat"

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:20

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Misschien eens kijken of je buren hebt met hetzelfde wifi kanaal dat elkaar zit te storen.

• KaleBrink
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-07 10:55
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 10:10:
Na enkele maanden geen problemen, de laatste tijd toch weer elke keer het wifi gedeelte wat er uit klapt. Wanneer ik inlog op de experiabox staat het wifi gedeelte aan, lampje brandt ook doch het werkt niet. Dan zet ik wifi uit en weer aan en vervolgens werkt het weer.
Is er wellicht net weer nieuwe software ingezet of is het een ander bekend probleem?
Ik heb ook problemen met mij wifi.
Wifi ligt er bij mij niet uit, maar ik heb wel een ping naar de EB van soms wel 2950ms.
Het uit/aan van de EB heeft tot nu toe geholpen. Nu maar hopen dat het weg blijft.
Ik heb het nagekijken maar bij is er geen nieuwe software ingezet.

I didn't loss my mind. I sold it on E-Bay

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ga ruzie krijgen met Planet ...

Maanden terug heb ik een brief gekregen dat mijn abonnement per eind juni wordt beëindigd. Nu heeft Planet een-en-ander fout gedaan in de administratie, waardoor wat zaken actief zijn bleven. De bedragen die ze sinds die tijd af hebben geschreven, heb ik laten storneren (op eentje na, daar was ik te laat mee). Vandaag heb ik een brief gekregen (na een klacht) dat ik per 11 oktober af wordt gesloten (was al afgesloten, ben verhuisd) en dat ik nog een rekening krijg om het achterstallige abonnementsgeld te betalen. Dit pik ik natuurlijk niet. Vermoedelijk hadden ze mij in augustus 'legaal' af kunnen sluiten (toen liep mjn abonnement een jaar), ze hebben echter zitten prutsen waardoor iemand eind juni zwart-op-wit heeft gezet. Ik ga ze aan die datum van eind juni houden.

Ik was positief over Planet, maar dat is nu dus echt voorbij. Begin deze week ben ik overigens nog door ze gebeld en ze beloofden om me die dag nog terug te bellen, ze moeten me nog bellen ...

Ik ben bereid om dit desnoods voor te laten komen, want ik ga niet betalen omdat zij zitten te prusten.

Het abonnement stoppen in augustus was reëel (dat verschil had ik nog willen betalen), maar ze hebben dus eind juni vermeld in een brief en sinds die tijd werkt mijn webmail ook niet meer. Volgens mij sta ik daarom heel sterk. Iemand enig idee hoe sterk ik sta?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• SCIxX
pven schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:03:

Maanden terug heb ik een brief gekregen dat mijn abonnement per eind juni wordt beëindigd. Nu heeft Planet een-en-ander fout gedaan in de administratie, waardoor wat zaken actief zijn bleven. De bedragen die ze sinds die tijd af hebben geschreven, heb ik laten storneren (op eentje na, daar was ik te laat mee). Vandaag heb ik een brief gekregen (na een klacht) dat ik per 11 oktober af wordt gesloten (was al afgesloten, ben verhuisd) en dat ik nog een rekening krijg om het achterstallige abonnementsgeld te betalen. Dit pik ik natuurlijk niet. Vermoedelijk hadden ze mij in augustus 'legaal' af kunnen sluiten (toen liep mjn abonnement een jaar), ze hebben echter zitten prutsen waardoor iemand eind juni zwart-op-wit heeft gezet. Ik ga ze aan die datum van eind juni houden.

Ik was positief over Planet, maar dat is nu dus echt voorbij. Begin deze week ben ik overigens nog door ze gebeld en ze beloofden om me die dag nog terug te bellen, ze moeten me nog bellen ...

Ik ben bereid om dit desnoods voor te laten komen, want ik ga niet betalen omdat zij zitten te prusten.

Het abonnement stoppen in augustus was reëel (dat verschil had ik nog willen betalen), maar ze hebben dus eind juni vermeld in een brief en sinds die tijd werkt mijn webmail ook niet meer. Volgens mij sta ik daarom heel sterk. Iemand enig idee hoe sterk ik sta?
Niet moeilijk doen om het voor te laten komen. Stuur een brief naar de klantenreacties; "Afdeling klantreacties, postbus 2529 3800GB in amesfoort". De klachtenafdeling zal altijd haar best doen wanneer je in je recht staat dit op een fatsoenlijke manier op te lossen en je tegemoet te komen in onnodige kosten.

• pven
  • Niet online
SCIxX schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:11:
[...]

Niet moeilijk doen om het voor te laten komen. Stuur een brief naar de klantenreacties; "Afdeling klantreacties, postbus 2529 3800GB in amesfoort". De klachtenafdeling zal altijd haar best doen wanneer je in je recht staat dit op een fatsoenlijke manier op te lossen en je tegemoet te komen in onnodige kosten.
Dat heb ik dus al gedaan en daar is blijkbaar dit uit voort gekomen. Uiteraard kan ik ze nog een keer een brief schrijven, maar volgens mij lost dat niet veel op.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

SCIxX schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:11:
[...]

Volgens mij staat hij volledige in zijn recht. Heb je ze wel ingelicht dat ze nog steeds afschreven terwijl je volgens hun allang zou moeten zijn afgesloten?

• SCIxX

Ik snap je verhaal ook niet helemaal.. Je kreeg een brief dat het abonnement beeindigd werd, was dit de bedoeling? Heb je hierom gevraagd? Werd het toen eind juli ook daadwerkelijk beeindigd? Of kon je nog gebruik maken van IPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
SCIxX schreef op donderdag 13 september 2007 @ 20:11:
[...]

Ik snap je verhaal ook niet helemaal.. Je kreeg een brief dat het abonnement beeindigd werd, was dit de bedoeling? Heb je hierom gevraagd? Werd het toen eind juli ook daadwerkelijk beeindigd? Of kon je nog gebruik maken van IPB.
Eind juni is het abonnement beëindigd, ongeveer op de dag dat ik ben verhuisd. Ik heb dus geen idee of het daarna nog gewoon heeft gewerkt. Op zich boeit dat ook niet, want ik heb zwart-op-wit dat mijn abonnement eind juni is beëindigd. Wel viel het me op dat als ik mijn oude IPB-nummer belde, dat het gewoon overging; dit stopte pas na anderhalve maand.

Het is idd op mijn verzoek beëindigd. Er was wat gedoe: ik heb een verhuizing aangevraagd die ik de volgende dag weer heb geannuleerd. Enkele dagen later heb ik besloten om IPB op te zeggen (dat was in april), wetende dat ik dan het eerste jaar moet betalen (dat zou t/m augustus zijn). Blijkbaar heeft iemand bij Planet wat verkeerd gedaan, want toen de opzegging binnen kwam werd daar als einddatum eind juni vermeld. Nadat ze geld af bleven schrijven in juli en augustus, heb ik geklaagd (eerst via mail, later via een brief). De eerste papieren reactie die ik heb gekregen, is dat mijn abonnement nu per 11 oktober wordt beëindigd. Ergens gaat er dus iets fout ...

Zo iets duidelijker? (Zo niet, dan gooi ik er een tijdlijntje tegen aan.)
maniacshouse schreef op donderdag 13 september 2007 @ 18:14:
[...]

Volgens mij staat hij volledige in zijn recht. Heb je ze wel ingelicht dat ze nog steeds afschreven terwijl je volgens hun allang zou moeten zijn afgesloten?
Ja, heb ik gedaan; eerst via mail, daarna via een brief.

[ Voor 10% gewijzigd door pven op 14-09-2007 22:35 ]

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

pven schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 22:34:
[...]

Eind juni is het abonnement beëindigd, ongeveer op de dag dat ik ben verhuisd. Ik heb dus geen idee of het daarna nog gewoon heeft gewerkt. Op zich boeit dat ook niet, want ik heb zwart-op-wit dat mijn abonnement eind juni is beëindigd. Wel viel het me op dat als ik mijn oude IPB-nummer belde, dat ... ....heb gekregen, is dat mijn abonnement nu per 11 oktober wordt beëindigd. Ergens gaat er dus iets fout ...

Zo iets duidelijker? (Zo niet, dan gooi ik er een tijdlijntje tegen aan.)

[...]

Ja, heb ik gedaan; eerst via mail, daarna via een brief.
Je zit er officiel volgens de av een jaar aan vast. Maar er zal vast ook wel iets staan in de trand van 'minimaal 1 jaar tenzij anders overeengekomen' en dat ander overeengekomen is dus de opzegging per juni.
Heel simpel geval dit. Brief met kopie van beeindiging sturen en vriendelijk verzoeken dat ze zich aan de afspraken houden. Daarbij natuurlijk vermelden dat alle bijkomende kosten en problemen voor hun rekening zijn. Ff aangetekend doen (kost je 6 euro ofzo) en daarna niet meer reageren en je incasso's natuurlijk terugboeken.
Als er dan een deurwaarder ofzo komt die brief en de beeindigingsbrief laten zien. Dag meneer de deurwaarder...

Effe wat anders. Op de KPN website staat: Algemene voorwaarden geldig tot 1 augustus 2007
Dat is het inmiddels al geweest... De nieuwe zie ik nergens. Alleen iets over ServiceThuis. Gelden de oude dan nog in dit geval?

Staat ook iets behoorlijk ratterigs in die ServiceThuis-voorwaarden. (let op dit komt niet uit IPB-voorwaarden)
DUUR EN BEËINDIGING VAN DE OVEREENKOMST
12.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor 1 jaar. Na ommekomst van deze termijn wordt de
Overeenkomst telkens stilzwijgend verlengd met dezelfde termijn, tenzij Gebruiker de
Overeenkomst voor het verstrijken van de termijn schriftelijk opzegt, met inachtneming van een
opzegtermijn van een maand.
12.2 De Overeenkomst kan te allen tijde worden beëindigd door KPN met inachtneming van een
opzegtermijn van 30 dagen.

M.a.w. zij kunnen alles maar jij mag maar beperkt.

[ Voor 24% gewijzigd door ManiacsHouse op 15-09-2007 11:36 ]

• stumperd
  • Laatst online: 26-07-2023
Hier ook problemen met opzeggen, aangetekende brief verstuurd en geen reactie gekregen.
Email gestuurd, reactie van kpn "wij kunnen uw brief niet vinden en u kunt alleen telefonisch opzeggen"
Lekker ik ga echt niet telefonisch opzeggen en geen bewijs hebben.
Als ik nu bel zeggen ze dat ik er nog een jaar aanvast zit.

Denk dat ik mijn verzendbewijs maar goed moet gaan bewaren.

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:40
@pven: Je hebt het contract minder dan een jaar gehad? Dan dien je je contract af te kopen wegens niet voldoen aan contractvoorwaarden.
Dat KPN een 30-dagen opzegtermijn heeft, heeft o.a. te maken met misbruikers, wanbetalers maar ook aansluitingen waar technisch het beloofde niet waargemaakt kan worden.

@stumperd: Een IPB-aansluiting kan alleen telefonisch opgezegd worden, hier krijg je dan ook een schriftelijke bevestiging van.

specs

• stumperd
  • Laatst online: 26-07-2023
Loekie schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 16:49:

@stumperd: Een IPB-aansluiting kan alleen telefonisch opgezegd worden, hier krijg je dan ook een schriftelijke bevestiging van.
De algemene voorwaarden zeggen iets anders:
DUUR EN BEËINDIGING OVEREENKOMST
4.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van één jaar, tenzij uitdrukkelijk
anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het verstrijken van deze termijn met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch (bij de Klantenservice genoemd in artikel 23), schriftelijk of elektronisch heeft opgezegd. Na omzetting van de Overeenkomst in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, is de Klant telkens gerechtigd de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch, schriftelijk of elektronisch op te zeggen.
Veder lijkt het mij sterk dat een overeenkomst alleen telefonisch kan worden ontbonden.

Maar ik heb mijn opzeg brief en verzend bewijs klaar liggen, laat dat incasso bureau maar komen.

[ Voor 4% gewijzigd door stumperd op 15-09-2007 17:29 ]

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

djidee schreef op donderdag 13 september 2007 @ 12:36:
[...]

/doemdenk modus aan
Krijg je uberhaupt nog inkomende gesprekken via de EB? Omdat ik ook posts van jou kan herrinneren waarin je bezig was met @home (een kabelaar, weet niet zeker welke ) en opzeggen
/doemdenk modus uit
Dat is ff afgeketst ;)
Kabelaar kan het niet leveren, dus niet in gang gezet :N

Heb btw 1 nummer.

HD nog niet gebeld :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net mijn snelheid geupgrade van 1.5 naar 6mb/s. nu is alleen mijn vraag of ik nu een andere modem(thomson) krijg want ik vind die SEB maar niks. ik zit op zolder en daar krijg ik niet zo veel bereik met de EB, maar nu is het maar de vraag of een andere modem dat wel doet. is er misschien een andere manier om mijn singaal sterker te maken?

B.V.D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2007 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe houdt je dezelfde experia box, het tevens niet mogelijk het wattage van het signaal te verhogen. Tenminste de experia box biedt via de webconfig niet de mogelijkheid.
Daarnaast bestaan er wel wlan repeaters die het signaal dus herhalen, dus het bereik kunnen vergroten.
Een draadloze router die wel een tweakable wattage heeft is de Linksys wrt54g series, maar dat is niet echt practisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 11:35:
In principe houdt je dezelfde experia box, het tevens niet mogelijk het wattage van het signaal te verhogen. Tenminste de experia box biedt via de webconfig niet de mogelijkheid.
Daarnaast bestaan er wel wlan repeaters die het signaal dus herhalen, dus het bereik kunnen vergroten.
Een draadloze router die wel een tweakable wattage heeft is de Linksys wrt54g series, maar dat is niet echt practisch
dus jij raad mij aan om een wlan repeater te kopen? zoiets dus. ik snap het niet zo goed, hoe moet ik dit ding precies aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De wlan repeater kan een oplossing zijn, deze is onder andere bij primafoon te koop, of via kpn webshop. Alleen de helpdesk biedt zelf geen ondersteuning bij het instellen, dus je moet wel enige kennis hebben om het zelf in te kunnen stellen. Ik heb zelf geen ervaring met zo'n ding, dus durf ik niet te zeggen hoe goed hij functioneert. Maar hij is wel ervoor gemaakt om het signaal te herhalen/verlengen.
Hier een korte uitleg over de details van het product:
Planet help - gigaset Wlan repeater

Misschien dat je op de siemens site zelf een handleiding kan vinden om het eens verder te bekijken voordat je zo'n ding koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Ik zou je toch adviseren niet een repeater te halen. De repeater halveert je snelheid, en aangezien je net je abonnement hebt verhoogt lijkt dit me dan een beetje zinloos. Als je geen bereik hebt kun je het beste gewoon een kabel trekken.

[ Voor 5% gewijzigd door SCIxX op 16-09-2007 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op zondag 16 september 2007 @ 13:08:
Ik zou je toch adviseren niet een repeater te halen. De repeater halveert je snelheid, en aangezien je net je abonnement hebt verhoogt lijkt dit me dan een beetje zinloos. Als je geen bereik hebt kun je het beste gewoon een kabel trekken.
Abonnement is 6mbit, dus moet meer dan haalbaar zijn ondanks de halvering lijkt mij.
Uitgaande van een 54 mbit verbinding.
Maar bekabeld is zeker beter alternatief dan draadloos verlengen, en heb je ook geen gezeik met codes e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
En bovendien een veel stabielere verbinding! Lijkt me gewoon een beetje zonde als je voor een redelijk bedrag per maand je abonnement gaat verhogen en vervolgens zelf de snelheid weer gaat halveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Laatst online: 04-09 17:36
Mijn IPB problemen veroorzaakt door het vollopen van de NAT table op de grijze siemens experia box zijn te voorkomen door deze eens per dag te legen. Om dit niet meer elke keer via het web interface te moeten doen heb ik het in een scriptje gezet mbv curl (http://curl.haxx.se/)

Dit is hoe het werkt, stop de onderstaande regels in een bestand en laat dat mbv cron of winat elke dag uitvoeren.

curl -d "your_password=admin&press=OK"-e http://192.168.2.1/welcome_login.stm http://192.168.2.1/cgi-bin/login.exe
curl -e http://192.168.2.1/welcome_login.stm http://192.168.2.1/status_internet.stm
curl -d "form_submission_type=empty_nat&press=OK"-e http://192.168.2.1/status_internet.stm http://192.168.2.1/cgi-bin/status_internet.exe
curl -d "your_password=admin&press=OK"-e http://192.168.2.1/welcome_login.stm http://192.168.2.1/cgi-bin/logout.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukej
Prima tip!

Bovenstaande kun je beter tussen ubb-code-tags plaatsen. Dan worden de regels niet vreemd afgebroken en ziet iedereen dat het om slechts vier vijf regels gaat.

code:
1
2
3
4
5
#!/bin/sh
curl -d "your_password=admin&press=OK" -e http://192.168.2.1/welcome_login.stm http://192.168.2.1/cgi-bin/login.exe
curl -e http://192.168.2.1/welcome_login.stm http://192.168.2.1/status_internet.stm
curl -d "form_submission_type=empty_nat&press=OK" -e http://192.168.2.1/status_internet.stm http://192.168.2.1/cgi-bin/status_internet.exe
curl -d "your_password=admin&press=OK" -e http://192.168.2.1/welcome_login.stm http://192.168.2.1/cgi-bin/logout.exe

edit:
Regel #!/bin/sh toegevoegd

[ Voor 3% gewijzigd door boukej op 21-09-2007 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40
Dukejohn schreef op maandag 17 september 2007 @ 11:24:
[...]
Dit is hoe het werkt, stop de onderstaande regels in een bestand en laat dat mbv cron of winat elke dag uitvoeren.
[...]
Heb wel even de "-e" parameter moeten voorzien van een spatie, dan werkt het bij mij goed. Wel werd m'n ssh sessie om zeep geholpen door de NAT empty table actie, dus het beeindigd ook actieve verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik wep/wps beveiliging uitschakelen? Kan het niet vinden bij de instellingen van de experia box... Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk een mijn speedtouch met WiFI aan te sluiten op mijn experiabox en dat ik daar mijn draadloze signaal vandaan haal? Of is zoiets niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 20:16:
Is het ook mogelijk een mijn speedtouch met WiFI aan te sluiten op mijn experiabox en dat ik daar mijn draadloze signaal vandaan haal? Of is zoiets niet mogelijk.
Ik snap niet wat je bedoelt? Je EB is al draadloos. Als je een speedtouch wifi adapter bedoelt kun je deze niet aansluiten op de EB nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 19:31:
Hoe kan ik wep/wps beveiliging uitschakelen? Kan het niet vinden bij de instellingen van de experia box... Dank.
Kan via MijnKPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
hij kan niet onbeveiligd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Waarom zou je je beveiliging eraf willen slopen? Vrijwel elk apparaat kan tegenwoordig overweg met WEP of WPA...

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Onbeveiligd is heel verstandig indien je de hele buurt op je netwerk wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Het blijft maar k*t hier met IPB.

De ene keer gaat het een week goed en dan is het weer sjit.
Net als nu weer, de telefoon gaat wel over, maar als je opneemt hoor je niks.
Bij degene die belt blijft de toon maar overgaan.

We kunnen wel met de huistelefoon naar iemand toe bellen.
Ik ga vanavond de splitter er tussenuit slopen in de hoop dat dat helpt.
Zo niet, dan maar weer gezellig met de helpdesk aan de telefoon hangen.

Ook is de verbinding erg traag.
als ik bij de breedbandverbinding kijk in de speedtouch staat er

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 96 / 2.368

terwijl we een 512 / 3Mb abo hebben (Adsl standaard van Planet)

Het is allemaal wat dat IPB :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Vooral je upload is er wel erg laag.
Heb je je bekabeling in huis gechecked? Slechte of lange bekabeling wil nog wel eens voor die lage snelheden zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Ik ben nu de helpdesk aan het bellen.

Hij knalde er om de 2min uit.
Vooral terwijl ik uitzendgemist (de lama's) aan het kijken was.

Hij trekt het niet blijkbaar.

Verwijderd

Gaat lekker dan, maar zoals als Joen al vraagt, hoe loopt je bekabeling? De aardes zijn te laag voor een Standard abo en die beperkte upload komt meestal door brakke kabel tussen isra en eb, soms door een defecte RG .

• pven
  • Niet online

Nog een leuke aanvulling: Planet heeft me een brief verzonden met de melding dat ik voor 24 september het openstaande bedrag moet betalen, omdat ik anders op 24 september af wordt gesloten. :D

Ik zal binnenkort mijn klachtbrief maar weer eens verzenden, maar dan aangetekend en bijgewerkt met de laatste stand van zaken.

Verwijderd

Provider: KPN internet bellen plus
verbonden via draad, ook wireless het zelfde probleem...

sins pas gebruik ik een 100mbit ftp, wanneer ik download van deze ftp moet ik dus mijn volledige download snelheid moeten behalen (andere gebruikers van deze ftp halen ook max snelheden). dit is niet het geval hij blijft hangen op een snelheid van rond de 125kb/s dat is dus nog niet eens de helft van het maximale. waar kan dit probleem liggen?
- Mijn pc's
- Experia box?
- KPN?

het downloaden van andere site gaat met max. snelheid (rapidshare.com oa)
ook speedtests geven mij maximale sneleheden...

iemand de oplossing?
zou het graag willen wete 8)7

• adinsx
Joen schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:33:
Vooral je upload is er wel erg laag.
Heb je je bekabeling in huis gechecked? Slechte of lange bekabeling wil nog wel eens voor die lage snelheden zorgen.
Er zou morgen een monteur langs komen maar die is op eigen kosten uiteraard als je zelf een slechte bekabeling hebt gemaakt.
Dus toch gister avond nog even de bedrading in de kruipruimte bekeken.
Alle stekkertjes wat contactspray etc. overheen gedaan en weer vastgezet.
De gesoldeerde verbindingen opnieuw geïsoleerd en na opnieuw opstarten is de verbinding nu
517/3079

Perfect dus voor de 3Mb aansluiting.

Wel valt het internet nu nog soms uit en de telefoon werkt nog niet optimaal.
Als we in gesprek zijn en er iemand anders belt krijg hij/zij niet de in gesprekstoon.

Ik ben het ergens al tegen gekomen hier in dit draadje dus even zoeken :)

Het lijkt erop dat het nu goed gaat, maar weer een weekje afwachten.

Verwijderd

Als je een Speedtouch hebt, kun je (voor zolang het nog duurt) bij de sip proxygegevens op 101 en 102 de 3 velden onder het standaard proxyaccount op none zetten. Maar er is nieuwe firmware welke eind deze maand uitgerold gaat worden (gaat in batches weer) welke dat probleem definitief op gaat lossen, evenals het regelmatig moeten herstarten van de Speedtouch om telefonie weer werkend te krijgen.
De firmware kan niet geforceerd opgehaald worden heb ik begrepen, maar is wel bij een select groepje mensen al uitgerold ter test voor de hele meute met een Speedtouch EB bediend gaat worden ;) ...

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:09
En ja hoor, hier weer dns problemen.
Zelfde probleem als een weekje of twee geleden.

• adinsx
Jep, hier ook, hotmail site werkt niet, dus inderdaad dacht ik ook aan zelfde probleem als even terug.
Lekker bezig KPN :O
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 19:23:
Als je een Speedtouch hebt, kun je (voor zolang het nog duurt) bij de sip proxygegevens op 101 en 102 de 3 velden onder het standaard proxyaccount op none zetten. Maar er is nieuwe firmware welke eind deze maand uitgerold gaat worden (gaat in batches weer) welke dat probleem definitief op gaat lossen, evenals het regelmatig moeten herstarten van de Speedtouch om telefonie weer werkend te krijgen.
De firmware kan niet geforceerd opgehaald worden heb ik begrepen, maar is wel bij een select groepje mensen al uitgerold ter test voor de hele meute met een Speedtouch EB bediend gaat worden ;) ...
Klopt inderdaad, ik heb het terug gevonden op pagina 33 of 34, dat weet ik even niet meer.
Heb het veranderd in ieder geval, ga het zo nog even testen.

Dit was de tekst:

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:51:
Provider: KPN internet bellen plus
verbonden via draad, ook wireless het zelfde probleem...

sins pas gebruik ik een 100mbit ftp, wanneer ik download van deze ftp moet ik dus mijn volledige download snelheid moeten behalen (andere gebruikers van deze ftp halen ook max snelheden). dit is niet het geval hij blijft hangen op een snelheid van rond de 125kb/s dat is dus nog niet eens de helft van het maximale. waar kan dit probleem liggen?
- Mijn pc's
- Experia box?
- KPN?

het downloaden van andere site gaat met max. snelheid (rapidshare.com oa)
ook speedtests geven mij maximale sneleheden...

iemand de oplossing?
zou het graag willen wete 8)7
Gezien het feit dat je op andere sites wel gewoon de maximale snelheid haalt zijn er alvast een aantal factoren die je kunt uitsluiten: je pc, je bedrading/wireless, je box en je verbinding zelf.

Enige wat er dan over blijft is de configuratie van de server waar je bestanden weg probeert te halen. Staat er daar niet toevallig een limiet ingesteld van rond de 125 kb/s per connectie?

blub

Verwijderd

Ik gebruik internetplusbellen via Planet, maar nu wil ik thuis de vaste telefoon wegdoen en overstappen op mobiel. Ook zou ik internet gedeelte willen vervangen door b.v. Orange ADSL Extra.
Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken, moet ik het afmelden en omschakelen naar ISDN via Kpn regelen of via Planet. Kan dit beter via de telefoon of per post?

• boukej
shaiwa887 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 19:25:En ja hoor, hier weer dns problemen.
Zelfde probleem als een weekje of twee geleden.
Sinds de eerste storing gebruik ik OpenDNS. Dit gaat compleet om de DNS-capriolen van KPN heen. Wat opvalt is de snelheid: zeer snel!

De volgende adressen heb ik ingevoerd op mijn Siemens Experiabox [onder:
Internet > Internet-verbinding > DNS-servers > Gebruik aangepaste DNS-servers].

Preferred DNS server address for Open DNS is: 208.67.222.222
Alternate DNS server address for Open DNS is: 208.67.220.220

Noot: er was kort geleden iemand die zeer stellig beweerde dat mijn tip niet zou werken... mocht het niet lukken: schroom niet en vraag om een meer gedetailleerde uitleg.

• boukej
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 18:28:Ik gebruik internetplusbellen via Planet, maar nu wil ik thuis de vaste telefoon wegdoen en overstappen op mobiel. Ook zou ik internet gedeelte willen vervangen door b.v. Orange ADSL Extra. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken, moet ik het afmelden en omschakelen naar ISDN via Kpn regelen of via Planet. Kan dit beter via de telefoon of per post?
1. InternetPlusBellen opzeggen bij Planet
2. Orange ADSL aanvragen bij Orange

Orange bellen om te vragen hoe je zo kort mogelijk zonder internet komt te zitten en of ze InternetPlusBellen voor jou op kunnen zeggen.

Wat bedoel je met omschakelen naar ISDN? Je wilt toch van de vaste telefoon af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TW_RdV
  • Laatst online: 25-06 21:26
Er is een (landelijke?) storing:
"Storing InternetPlusBellen, inloggen internet & Interactieve TV.
Begintijd: 21 Sep 2007 05:45 Eindtijd: Onbekend"
Er was ook onderhoud:
"Onderhoud ADSL netwerk (afgerond)
Begintijd: 21 Sep 2007 05:00 Eindtijd: 21 Sep 2007 07:00"

Toeval? Of heeft het een met het ander te maken?
Hoe dan ook, ik hoop wel dat er snel een eindtijd bij de eerste komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Wildfire

Joy to the world!

TW_RdV schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:10:
Er is een (landelijke?) storing:
"Storing InternetPlusBellen, inloggen internet & Interactieve TV.
Begintijd: 21 Sep 2007 05:45 Eindtijd: Onbekend"
Er was ook onderhoud:
"Onderhoud ADSL netwerk (afgerond)
Begintijd: 21 Sep 2007 05:00 Eindtijd: 21 Sep 2007 07:00"

Toeval? Of heeft het een met het ander te maken?
Hoe dan ook, ik hoop wel dat er snel een eindtijd bij de eerste komt te staan.
Niet alleen IPB...
ADSL van KPN storing geheel Nederland (21-09-2007)

gemeld door Enrique op 21-09-2007, 09:44
begintijd: 07.00, duur: Onbekend

Klanten met een ADSL van KPN verbinding kunnen op dit moment geen
verbinding maken of ondervinden problemen met de ADSL verbinding. KPN werkt aan een oplossing om het probleem zo snel
mogelijk te verhelpen.

Onze excuses voor het ongemak.
Algehele KPN storing zo te zien.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

gaat om +- 300.000 adsl verbindingen, diverse providers, voornamelijk regio's zwolle, alkmaar, eindhoven en breda aldus de xs4all helpdesk (ook deels getroffen dus)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan zeer plaatselijk zijn. Hier (regio rijnmond) werkt alles wel, in dezelfde wijk bij 2 andere gebruikers wel een storing. (geen telefonie\internet)

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:39
Ik ben van plan om mijn netwerkje een beetje uit te breiden hier in huis. Op dit moment staat de experiabox gewoon in de kamer en verbinden alle laptops + pc gewoon draadloos met dat ding. Nu wil ik 1 van de laptops gaan gebruiken als een server waar ik de externe harde schijf en printer aan wil hangen + wat servers (web, ftp, etc) op draaien. Dit kan in principe gewoon met de experiabox, maar ik heb het niet zo op dat ding.

Wat ik wil doen is een Linksys WRT54GC er tussen te hangen, waar ik zelf dan alles mooi in kan stellen. Hier kan ik dan die server laptop aanhangen met een ethernetkabel. Is dit toch allemaal wel mogelijk met de experiabox?

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

IntToStr schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 14:59:
Ik ben van plan om mijn netwerkje een beetje uit te breiden hier in huis. Op dit moment staat de experiabox gewoon in de kamer en verbinden alle laptops + pc gewoon draadloos met dat ding. Nu wil ik 1 van de laptops gaan gebruiken als een server waar ik de externe harde schijf en printer aan wil hangen + wat servers (web, ftp, etc) op draaien. Dit kan in principe gewoon met de experiabox, maar ik heb het niet zo op dat ding.

Wat ik wil doen is een Linksys WRT54GC er tussen te hangen, waar ik zelf dan alles mooi in kan stellen. Hier kan ik dan die server laptop aanhangen met een ethernetkabel. Is dit toch allemaal wel mogelijk met de experiabox?
Ja gaat normaal gesproken gewoon werken, maar waarom dan niet de laptop op je EB, weinig verschil qua werking denk ik, je zult alleen in je NAT tabel wat poorten moeten open zetten (web 80, ftp 21/22), als je de Linksys er tussen hangt moet je dat en op de Linksys doen en op de EB

Mijn boefje is liev!

• IntToStr
JB schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 16:18:
[...]
Ja gaat normaal gesproken gewoon werken, maar waarom dan niet de laptop op je EB, weinig verschil qua werking denk ik, je zult alleen in je NAT tabel wat poorten moeten open zetten (web 80, ftp 21/22), als je de Linksys er tussen hangt moet je dat en op de Linksys doen en op de EB
Dat heeft te maken met de locatie van alle betrokken apparaten :)
Ik hoef trouwens niet de poorten open te zetten op de EB als ik de laptop niet openbaar wil hebben. Alle andere laptops/pc worden ook op de Linksys aangesloten uiteraard. De EB is dan puur een doorgeefluik voor de internetverbinding.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

IntToStr schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 16:58:
[...]

Dat heeft te maken met de locatie van alle betrokken apparaten :)
Ik hoef trouwens niet de poorten open te zetten op de EB als ik de laptop niet openbaar wil hebben. Alle andere laptops/pc worden ook op de Linksys aangesloten uiteraard. De EB is dan puur een doorgeefluik voor de internetverbinding.
Als het een intern verhaal is van je FTP en www dan is het een ander verhaal ja, maar qua routering zal het weinig uitmaken of je dan je linksys of EB gebruikt lijkt me, mocht het zo zijn dat je de server ergens anders wil neerzetten en de UTP niet handig te leggen is dan zou ik idd voor de optie doorgeefluik gaan ja, maar anders zie ik er het nut niet van om twee routers te gebruiken.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Even een vraagje :)

Mijn moeder gaat over een paar maanden verhuizen; 16 november krijgt ze de sleutel van haar nieuwe appartement. Er is nu het plan opgevat om dan internet + bellen + televisie van KPN te nemen; voor zo'n 5 tientjes per maand heb je dan gelijk alles in één. Televisie en telefonie kunnen best een paar weken gemist worden, maar zonder internet zitten wordt natuurlijk al lastiger: mijn moeder is helemaal van deze tijd en msn't, googlet en hyvet er lustig op los ;) Vandaar mijn vraag: wanneer kun je beginnen met het aanvragen van zoiets? Kan dat echt pas als je er al woont, of kunnen we het ook een paar weken van tevoren al aanvragen en dat alles tegen de tijd dat ze er gaat wonen al grotendeels geregeld is? De huidige bewoner heeft geen ADSL maar kabelinternet van @home, of hij een vaste telefoonlijn heeft weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
NNF schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:26:
Even een vraagje :)

Mijn moeder gaat over een paar maanden verhuizen; 16 november krijgt ze de sleutel van haar nieuwe appartement. Er is nu het plan opgevat om dan internet + bellen + televisie van KPN te nemen; voor zo'n 5 tientjes per maand heb je dan gelijk alles in één. Televisie en telefonie kunnen best een paar weken gemist worden, maar zonder internet zitten wordt natuurlijk al lastiger: mijn moeder is helemaal van deze tijd en msn't, googlet en hyvet er lustig op los ;) Vandaar mijn vraag: wanneer kun je beginnen met het aanvragen van zoiets? Kan dat echt pas als je er al woont, of kunnen we het ook een paar weken van tevoren al aanvragen en dat alles tegen de tijd dat ze er gaat wonen al grotendeels geregeld is? De huidige bewoner heeft geen ADSL maar kabelinternet van @home, of hij een vaste telefoonlijn heeft weet ik niet.
Je kan het eerder aanvragen dan je er woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:12
Iemand ook dit weekeinde nieuwe firmware in zijn thomson gekregen????

Zag het omdat de wlan instellingen door KPN waren overschreven....... fijn die KPN!!!

Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:39
SCIxX schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:36:
[...]

Heb ik gedaan, de instellingen staan nu zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Overview of the SipServer configuration page

Internal SIP UA information

Id: 1
Username:   101
Enable/Disable: Enabled
Registration status:    Registered
Mapped external SIP UA :    ID=1 AOR=053*******

Id: 2
Username:   102

Id: 3
Username:   103
Registration status:    Not registered

maar het lost het probleempje niet op :? . Ook naar een herstart niet. Is soms best wel verveledn dat mensen je bellen, denken dat je niet thuis bent, terwijl je gewoon met een ander in gesprek bent.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

@IntToStr,

Aangezien je met de Experiabox niet alle data naar die Linksys kan forwarden kan je dat ding het beste instellen als accesspoint. Schakel DHCP uit en geef de Linksys een IP adres in de range van de Experiabox. Dan een kabel van een van de eth poorten naar een van de eth poorten van de Linksys. Portforwarding regel je dan gewoon op de Experiabox...

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Laatst online: 26-08 14:26
Ik ben waarschijnlijk een enorme hark maar zit al tijden met een probleem met mijn Experiabox (Thomson 780).

Wij hebben hier thuis geen IPB maar MINE van Planet. Dat is internet plus digitale tv wat ook gebruik maakt van de 780.

Nou was de bedoeling om RDP door te mappen naar mijn pc. Ik heb dus in dat dropdown menu Microsoft Remote Desktop geselecteerd en deze toegewezen aan mijn pc. Echter is er met geen mogelijkheid van buiten verbinding te maken met mijn pc. Intern in mijn netwerk gaat het wel. Er staan geen losse firewalls of wat dan ook op de pc's geinstalleerd.

Iemand tips hoe ik het wel aan de gang kan krijgen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Laatst online: 26-08 14:26
daroy schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:44:
Ik ben waarschijnlijk een enorme hark maar zit al tijden met een probleem met mijn Experiabox (Thomson 780).

Wij hebben hier thuis geen IPB maar MINE van Planet. Dat is internet plus digitale tv wat ook gebruik maakt van de 780.

Nou was de bedoeling om RDP door te mappen naar mijn pc. Ik heb dus in dat dropdown menu Microsoft Remote Desktop geselecteerd en deze toegewezen aan mijn pc. Echter is er met geen mogelijkheid van buiten verbinding te maken met mijn pc. Intern in mijn netwerk gaat het wel. Er staan geen losse firewalls of wat dan ook op de pc's geinstalleerd.

Iemand tips hoe ik het wel aan de gang kan krijgen?
Nou heb ik het ineens aan het werken...Ben er weken mee aan de gang gegaan zonder resultaat en nu naar een half uurtje proberen werkt het ineens. Nouja probleem opgelost dus!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
TNW schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:52:
@IntToStr,

Aangezien je met de Experiabox niet alle data naar die Linksys kan forwarden kan je dat ding het beste instellen als accesspoint. Schakel DHCP uit en geef de Linksys een IP adres in de range van de Experiabox. Dan een kabel van een van de eth poorten naar een van de eth poorten van de Linksys. Portforwarding regel je dan gewoon op de Experiabox...
Iets in deze richting zat ik zelf ook aan te denken, gewoon aan accesspoint gebruiken. Zeker aangezien we binnenkort gaan verhuizen naar een grotere woning (in een appartement heb je geen AP nodig...) kan een AP sowieso wel handig zijn om de verbinding een beetje acceptabel te houden door het huis.

Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al per PM aan Rick gemeld maar even een snelle update aangaande stand van zaken.

KPN-frits, bob en bruce bestaan niet meer, KPN wordt nu dus niet meer officieel vertegenwoordigd.
Reden bij mijn bekend maar mag het niet melden ...

De Thomson EB krijgt nieuwe firmware, die wordt deze en volgende week uitgerold, in de nacht. Nieuwe firmware versie is 6.2.29.2. Bekende issues : na firmware update MOET de telefoon op phone 1 aangesloten zijn, phone 2 is nu (net als de Siemens) gereserveerd voor een 2e nummer. Een evt 2e toestel op hetzelfde nummer moet met een y-splitter op phone 1 aangesloten worden (of gebundeld in een montagedoosje).

Aangaande de USB-sticks op de Siemens:
De Emtec U3 2Gb variant werkt probleemloos, wordt prima gevonden en ondersteunt zonder stroomloos maken modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:07:
Ook al per PM aan Rick gemeld maar even een snelle update aangaande stand van zaken.

KPN-frits, bob en bruce bestaan niet meer, KPN wordt nu dus niet meer officieel vertegenwoordigd.
Ach zoiets kan makkelijk lekken en door iemand die niet aan een whatever instantie/bedrijf gebonden is toevallig ergens gehoord zijn. ;) :9

[ Voor 4% gewijzigd door ManiacsHouse op 25-09-2007 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmolenbeek
  • Laatst online: 19:12
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 12:07:

De Thomson EB krijgt nieuwe firmware, die wordt deze en volgende week uitgerold, in de nacht. Nieuwe firmware versie is 6.2.29.2. Bekende issues : na firmware update MOET de telefoon op phone 1 aangesloten zijn, phone 2 is nu (net als de Siemens) gereserveerd voor een 2e nummer. Een evt 2e toestel op hetzelfde nummer moet met een y-splitter op phone 1 aangesloten worden (of gebundeld in een montagedoosje).

Aangaande de USB-sticks op de Siemens:
De Emtec U3 2Gb variant werkt probleemloos, wordt prima gevonden en ondersteunt zonder stroomloos maken modem.
Die firmware had ik dus al gemeld! deze heb ik al vanaf verleden week!!!

groet,

Nico

Verwijderd

@nmolenbeek
Dat is mogelijk, dan was je 1 van de eersten, er is eerst een minimale batch geupdate ter test, vanaf deze week gaat het helemaal los ;) ...

oh, en groeten hoeft niet, tweakers groeten elkaar al standaard :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 02:01 ]

• kosterb
  • Laatst online: 29-05 12:59
Ik heb mijn adsl snelheid laten verhogen naar 3000/512. In mijn Siemens Experia zie ik dat de nieuwe snelheden bekend zijn echter merk ik tijdens down- en uploaden hier niets van 1500/256. Weet iemand de oplossing voor dit probleem?

Bas

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:20

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Box al een keer een uit gehad of gereset?

• kosterb
  • Laatst online: 29-05 12:59
Box alleen uit en aan gedaan. Is resetten de oplossing? dan kan ik alles weer opnieuw inregelen :'(
Hurricane schreef op donderdag 27 september 2007 @ 07:39:
Box al een keer een uit gehad of gereset?

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 08:09

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

kosterb schreef op woensdag 26 september 2007 @ 21:03:
Ik heb mijn adsl snelheid laten verhogen naar 3000/512. In mijn Siemens Experia zie ik dat de nieuwe snelheden bekend zijn echter merk ik tijdens down- en uploaden hier niets van 1500/256. Weet iemand de oplossing voor dit probleem?

Bas
Van je modem naar de centrale is al verhoogd.
Vanaf de centrale naar je provider duurt vaak iets langer.
Bij mij duurde dat ongeveer een week.

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:30

vr6-only

Blub Blub

Ik weet niet of jullie dit al weten of niet.

Ik heb mijn hand weten te leggen op een ST 780 recovery firmware van KPN. Zoals jullie al vast wel gemerkt hebben, is KPN bezig met de uitrol van een nieuwe firmware. De ST wilt som niet helemaal goed updaten en komt daardoor in de recovery stand. Je kunt er dan niets mee.

In plaats van dat je KPN belt, zodat er een monteur de boel komt herstellen, kun je dit ook zelf doen.

Download het bestand en lees de instructies in het PDF bestand.

http://files-upload.com/f...%20ST780%20Herstellen.zip

http://www.2shared.com/fa.../KPN_ST780_Herstellen.zip

http://www.megafileupload...ST780-Herstellen-zip.html

Heb zo meerdere experia boxen hersteld. loop stage bij KPN multiplay

[ Voor 5% gewijzigd door vr6-only op 27-09-2007 15:07 ]

It ain't stupid if it works!

• SCIxX
Hij staat natuurlijk ook gewoon op de kpn site met handleiding;
http://kpn-serviceportal...._sid=-6GZ6Tvi&p_lva=6665#

Wat belangrijk is in recovery mode (power groen, internet oranje) is dat je eerst altijd even probeert te powercyclen, dit lost het probleem soms al op. De installatiesoftware staat ook op nieuwere installatie cdroms, downloaden is soms lastig als je geen internet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Laatst online: 17:13

Totaalgeflipt

De enige echte

Gewoon 2 uur uitlaten, en dan zou hij het ook weer moeten doen.
Let op: Wel stekker uit stopcontact halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
SCIxX schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:45:
[...]

Je kan het eerder aanvragen dan je er woont.
Dan mag je dat wel duidelijk gaan uitleggen aan de huidige bewoner. Straks krijgt deze ineens allemaal 'rare' brieven over een nieuwe adsl aanvraag.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
trinite_t schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:17:
[...]

Heb ik gedaan, de instellingen staan nu zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Overview of the SipServer configuration page

Internal SIP UA information

Id: 1
Username:   101

Id: 2
Username:   102

Id: 3
Username:   103
Registration status:    Not registered

maar het lost het probleempje niet op :? . Ook naar een herstart niet. Is soms best wel verveledn dat mensen je bellen, denken dat je niet thuis bent, terwijl je gewoon met een ander in gesprek bent.
Probeer 102 ook even helemaal te disablen, of gewoon helemaal op NONE zetten. Ik heb het 1x meegemaakt dat deze workaround niet werkt, dus het zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 13:41:
[...]

Abonnement is 6mbit, dus moet meer dan haalbaar zijn ondanks de halvering lijkt mij.
Uitgaande van een 54 mbit verbinding.
Maar bekabeld is zeker beter alternatief dan draadloos verlengen, en heb je ook geen gezeik met codes e.d.
maar als ik een kabel ga trekken zorgt dat dan ook niet voor singaal verlies? Is toch zo'n 30-40 meter(?)(3verdiepingen).
Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.