[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste
Acties:
  • 89.788 views sinds 30-01-2008

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:02
Weet je trouwens of de verbinding wel verhuist is? dwz ligt de lijn er op haar nieuwe adres al wel, of staat dat tenminste in de planning? Dat ze niet straks op haar nieuwe adres ook zonder internet zit :9
Op het nieuwe adres komt zover ik kan zien geen ipb aansluiting, maar een tiscali abbo, dus daar zal Reinier geen last van hebben.

Verwijderd

Siemens Exp hangt

Ik heb er al een paar weken last van, als ik met emule lekker bezig ben, dan kan ik ineens niet meer surfen , en de oplossing tot nu toe is, resetten, maar ik dacht laat ik is de HD bellen want misschien is er wel wat anders aan de hand, nou zodra je zegt dat je aan het downen bent via emule, dan willen ze je niet meer aanhoren want daar ligt het probleem, en je kan dan nog alles proberen te zeggen, maar ze hebben op de HD dan nog maar 1 rode lap voor ogen, genaamd emule, dus daar komen alle problemen vandaan, maar een oplossing, nee die hebben ze niet, ja eigenlijk wel, niet meer downen via emule, dat slaat noch kant noch wal.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:48
Als het alleen gebeurd als je emule gebruikt ligt het aan dat programma icm internetplusbellen, en gebruik van torrents wordt logischerwijs niet ondersteund. Probeer het aantal connecties in emule lager in te stellen.

[ Voor 27% gewijzigd door SCIxX op 30-08-2007 19:00 ]

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 18:57:
Siemens Exp hangt

Ik heb er al een paar weken last van, als ik met emule lekker bezig ben, dan kan ik ineens niet meer surfen , en de oplossing tot nu toe is, resetten, maar ik dacht laat ik is de HD bellen want misschien is er wel wat anders aan de hand, nou zodra je zegt dat je aan het downen bent via emule, dan willen ze je niet meer aanhoren want daar ligt het probleem, en je kan dan nog alles proberen te zeggen, maar ze hebben op de HD dan nog maar 1 rode lap voor ogen, genaamd emule, dus daar komen alle problemen vandaan, maar een oplossing, nee die hebben ze niet, ja eigenlijk wel, niet meer downen via emule, dat slaat noch kant noch wal.
Dacht dat ook inderdaad een van de known issues van die Siemens box was.. Een vollopende NAT tabel is meestal niet goed voor je verbinding ;)

blub

• Klankima
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
Weet er iemand, als je terug wilt van ISDN IPB naar de gewone lijn of je dan alleen naar ISDN terug kan of ook naar de anologe lijn

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:36
Je gaat terug naar ISDN, eventueel ISDN-1. Wil je naar analoog, dan zul je dat weer apart moeten aanvragen. En ik vrees dat daar weer kosten aan verbonden zijn.

Verwijderd

Handig dit topic! Verzameling van alle info die je wel eens nodig kunt hebben. Wat ik wil, en mij tot nog toe nooit gelukt is, is mijn firewall aanpassen of uitzetten, voor bepaalde games en applicaties nodig. Dat schijnt op twee manieren te kunnen (ik heb trouwens de Thompson):
  • Via mijn KPN
Via mijn KPN - InternetPlusBellen - Service en support - beheer Experia Box schijn je de firewall van 'standaard' op 'server' te kunnen zetten, echter deze optie is bij mij niet zichtbaar. Klik ik aldaar op help staat er doodleuk dat ik naast Wifi ook beveiliging en firewall kan instellen, deze optie heb ik bij mij echter nog nooit gezien.
  • Via de webinterface
Bij mij ziet de webinterface er zo uit, in de handleiding van de thompson staat dat het er zo uit moet zien. Nu begrijp ik dat KPN de controle beperkt heeft, maar ik wil graag meer kunnen instellen dan de beperkte en rare instellingen bij game & application sharing (wat bij mij nooit echt goed werkt heb ik het idee).

Als reactie op een specifieke mail naar KPN kreeg ik als antwoord een beschrijving in twee zinnen over hóe ik de webinterface kan benaderen, en dat ik daar de firewallinstellingen kan wijzigen. Zo ver was ik dus al, en de firewall instellingen zijn in geen velden of wegen te bekennen. Via telnet krijg ik geen toegang tot de router, op mijn oude speedtouch kon ik daar via commando's de firewall uitzetten en dergelijke.

Mijn vraag dus: hoe configureer ik mijn eigen firewall ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

djidee schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 00:06:
[...]

89.x reeks is in Juni 2005 uitgegeven aan Ripe NCC ( http://www.iana.org/assignments/ipv4-address-space ) , dus de range word voornamelijk in Europa gebruikt (weetje, hun hoofdkantoor staat naast het postkantoor in hartje Amsterdam (raadhuisstraat))
En over de niet te benaderen sites, gaat het puur om de dns die hem niet pakt, of kun je de sites ook niet pingen. En zo nee, als je hem probeert te tracen, waar loopt hij stuk?
Kan de host niet eens bereiken, tracert gaan meteen de mist in, net als ping.
Hotmail en Ebay werkt nu ook niet meer, er vallen steeds meer sites weg ;(

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Via Mijn KPN kan dat inderdaad niet meer, slordig dat dat nog vermeld wordt. Dat werkte toendertijd alleen toen de Siemens boxen alleen uitgeleverd werden.
In de Speedtouch kun je wat spelen met de "inbraakdetectie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdacier
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2022
Ik heb hier ook sinds ongeveer twee dagen grote problemen met bijvoorbeeld hotmail, maar ook PubMed en PsychInfo. Ik weet alleen niet of het zich beperkt tot de 89 reeks. Het ziet er iig wel verdomd veel uit als een DNS probleem.

Zijn er meerder mensen met problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
bdacier schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:46:
Het ziet er iig wel verdomd veel uit als een DNS probleem.
De Planet DNS-en zijn af en toe zo brak dat velen ze al lang niet meer gebruiken. Heb je die van OpenDNS geprobeerd? Even zoeken in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook problemen als ik bijvoorbeeld naar ebay (of apple.com) wil gaan; is hier nu eignelijk een oplossing voor?

ook heb ik tegenwordig weer problemen met detelefoon die er steeds uitligt. Een familielid van mij heeft dat ook weer. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Werkt het instellen van een proxy? Voor zover mij bekend lost dat het probleem wel op.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Als een proxy helpt is het inderdaad gewoon een DNS-probleem. Dan moet je dus gewoon een andere DNS-server gebruiken. Simpele oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier problemen met de sites : www.apple.com / www.ebay.nl / www.disney.nl / www.orange.nl
Zojuist de helpdesk gebeld, zij weten van niets en hebben ook geen werkende oplossing voor me.
Heb al aangegeven dat er op diverse forums meldingen staan. KPN weet echter nog van niets.
Misschien helpt het als de helpdesk meerdere storingsproblemen van klanten gaat krijgen.

Dus KPN_Frits, KPN_Bob en KPN_Bruce werk aan de winkel ?!? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

kpn dns lijkt inderdaad brak te zijn, opendns gaat wel goed bij mijn ouders (hebben probleem inmiddels ook).. Ook melding gemaakt bij Helpdesk (excollega's), bon ligt er in, of ze er wat mee doen is punt 2 (lijkt me dat adsl etc ook getroffen zijn)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
@Edwin66: een beetje Tweaker weet toch wel hoe hij een andere DNS moet instellen? Zoek even naar OpenDNS in dit topic en je krijgt de oplossing met plaatjes en al erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 22:19:
Handig dit topic! Verzameling van alle info die je wel eens nodig kunt hebben. Wat ik wil, en mij tot nog toe nooit gelukt is, is mijn firewall aanpassen of uitzetten, voor bepaalde games en applicaties nodig. Dat schijnt op twee manieren te kunnen (ik heb trouwens de Thompson):
  • Via mijn KPN
Via mijn KPN - InternetPlusBellen - Service en support - beheer Experia Box schijn je de firewall van 'standaard' op 'server' te kunnen zetten, echter deze optie is bij mij niet zichtbaar. Klik ik aldaar op help staat er doodleuk dat ik naast Wifi ook beveiliging en firewall kan instellen, deze optie heb ik bij mij echter nog nooit gezien.
  • Via de webinterface
Bij mij ziet de webinterface er zo uit, in de handleiding van de thompson staat dat het er zo uit moet zien. Nu begrijp ik dat KPN de controle beperkt heeft, maar ik wil graag meer kunnen instellen dan de beperkte en rare instellingen bij game & application sharing (wat bij mij nooit echt goed werkt heb ik het idee).

Als reactie op een specifieke mail naar KPN kreeg ik als antwoord een beschrijving in twee zinnen over hóe ik de webinterface kan benaderen, en dat ik daar de firewallinstellingen kan wijzigen. Zo ver was ik dus al, en de firewall instellingen zijn in geen velden of wegen te bekennen. Via telnet krijg ik geen toegang tot de router, op mijn oude speedtouch kon ik daar via commando's de firewall uitzetten en dergelijke.

Mijn vraag dus: hoe configureer ik mijn eigen firewall ;(
Ik heb laatst gekeken in de simulatie van de speedtouch, en volgens mij valt het daar niet te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jan-E: ik zou niet weten hoe ik dat moet doen, ben ook geen echte tweaker ;) maar een simpele gebruiker. Zal ongetwijfeld wel een keer opgelost worden door KPN ... (althans dat hoop ik). Trieste van de zaak is dat KPN ook geen oplossing heeft en nog niet van het probleem op de hoogte was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Murcielago schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:15:
Werkt het instellen van een proxy? Voor zover mij bekend lost dat het probleem wel op.
Ja, dit werkt, maar ik heb geen zin om overal een proxy voor in te stellen, ook i.v.m. veiligheid.

Ik hoop dat KPN dit snel oplost, want ik kan echt een hele zwik sites niet bereiken (o.a. de hierboven genoemden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuBBaSS schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:57:
[...]
Via Mijn KPN kan dat inderdaad niet meer, slordig dat dat nog vermeld wordt. Dat werkte toendertijd alleen toen de Siemens boxen alleen uitgeleverd werden.
In de Speedtouch kun je wat spelen met de "inbraakdetectie".
Bedankt voor je reactie, maar bij inbraakdetectie valt, net zoals de helft van de genoemde items in de waardeloze toolbox, helemaal niks in te stellen. Gebruikers kan ik niet toevoegen of wijzigen en bij inbraakdetectie staat enkel een logboek.

Verder misschien nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
FnF schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:48:
Ik hoop dat KPN dit snel oplost, want ik kan echt een hele zwik sites niet bereiken (o.a. de hierboven genoemden).
Zal ik het dan maar u i t s p e l l e n ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdacier
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2022
OpenDNS op de siemens ingesteld en idd het probleem (m.b.t. websites) is opgelost!

[ Voor 12% gewijzigd door bdacier op 31-08-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 06:53:
Stuur dan een aangetekende brief naar hen, leg de situatie uit en ze zullen het alsnog uitzoeken en evt crediteren. Aangetekend heeft als voordeel dat je in ieder geval bevestiging krijgt dat ze het hebben ontvangen, stel ook een redelijke termijn. Heb zelf een soortgelijke situatie gehad (bleef doorbetalen voor een Planet ADSL abo terwijl ik al lang over was naar KPN IPB) , heb hier 2 x voor gebeld zonder succes , 1 x gemaild met bijna succes (abo werd gestopt maar teveel betaalde maanden niet gecrediteerd) en 1x een nette aangetekende brief met het dringende verzoek alsnog te crediteren of anders via juridische weg mn geld krijgen. 1 maand later was alles geregeld.
Mijn brief is de deur uit, overigens niet aangetekend. Ik heb onderbouwd dat ik iets meer dan 125 euro terug wil hebben van ze, eens kijken of het goed gaat komen. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:42

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

Super start post, maar helaas is na het lezen van alle stukje met ISDN in dit topic het nogsteeds niet helemaal helder.

Ik begrijp dat het meeste gezeik is met ISDN, maar als ik dat risico nou wil nemen hou ik dan alleen de kosten van mijn Internet + Bellen over?

Nu kost het ISDN-2 € 26,13 + ADSL planet 3 mbit 34,95 = 61.08 per maand
IPB met 3 mbit kost iets van 42 euro, dat is meer dan 200 euro per maand goedkoper

of moet ik nog steeds iets betalen voor mijn ISDN-2 als ik die niet meer gebuik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Ronald_stage schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:23:
Super start post, maar helaas is na het lezen van alle stukje met ISDN in dit topic het nogsteeds niet helemaal helder.

Ik begrijp dat het meeste gezeik is met ISDN, maar als ik dat risico nou wil nemen hou ik dan alleen de kosten van mijn Internet + Bellen over?

Nu kost het ISDN-2 € 26,13 + ADSL planet 3 mbit 34,95 = 61.08 per maand
IPB met 3 mbit kost iets van 42 euro, dat is meer dan 200 euro per maand goedkoper

of moet ik nog steeds iets betalen voor mijn ISDN-2 als ik die niet meer gebuik?
ISDN geeft niet meer problemen dan analoog, dat is onzin. Vroeger waren er problemen met nummers meenemen maar tegenwoordig nemen ze standaard 4nummers mee.

Zodra je ipb neemt en activeerd zul je na een dikke week van je ISDN af zijn en hier niet meer voor hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

OpenDNS werkt, maar ik heb liever dat KPN met een oplossing komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat dit wel gebeurd. Hotmail en ebay zijn toch sites die veel gebruikt worden. De helpdesk geeft ook aan dat dit een algemene storing is op het kpn netwerk met de dns servers. Overigens wel vreemd dat het nog niet bij de storingsmeldingen op de planet site staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
En nog altijd werken autoweek.nl en hotmail niet...

Ik heb nu 3 weken IBP maar absoluut niet zonder problemen.
Inmiddels KPN afgelopen dagen al wel 5x aan de telefoon gehad (mobiel) omdat of internet er compleet uitlag, en dan weer de telefoon.

Nu adviseren ze om de splitter er tussenuit te halen.
Helpt dit echt??

Tevens zien ze dat de telefoonlijn te weinig bandbreedte geeft...
Ja daar was ik ook al achter aangezien ik een hoop snelheid mis.
En het lijkt erop dat zodra internet aan staat, de telefoon er mee stopt.

Valt dit ergens in te stellen? en zo ja, waar is het te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:20

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Waar gebruik je internet voor dan adinsx? Veel torrent verkeer? Splitter er tussenuit halen kan soms helpen ja. Dan moet je wel geporteerd zijn anders kan je niet meer gebeld worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 21-07 16:23
Haal dat ding er tussenuit dan. Dan weet je het gelijk. Wat betreft die storing, kpn is er vast mee bezig. Tot die tijd een proxy gebruiken, of opendns instellen.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 13:08
Dus KPN heeft een of ander probleem? Ik dacht eerst dat het aan mij lag, hotmail.com doet het amper en een heleboel sites zijn traag of niet te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenmorgen heren,

Ik heb sinds gisteren een IBM Lenovo R61 met Vista Business Nederlands. Uiteraard een ingebouwde wireless kaart. Ik gebruik al een jaar of 2 IPB van KPN, waar ik - wonder boven wonder - nog nooit problemen mee heb gehad. Echter doet de volgende situatie zich voor:

Ik kan het netwerk vinden. Het is de Siemens box met de WPA-PSK sleutel. Ik voer deze sleutel in. Bij het aanmelden op het netwerk blijft hij hangen op verificatie gebruiker. De key is goed ingevoerd.

Wat ik er tot nu toe geprobeerd heb aan te doen:

Er zijn problemen geweest waardoor verbinding niet tot stand kwam door de stroombezuinigingsinstelling van Vista. Dit wijzigen heeft geen effect.

Dezelfde wireless laptop werkt wel bij mijn vriendin zonder problemen. Dit netwerk heeft echter geen beveiliging.

Er draaien wel 2 Dell laptops met windows XP op ons netwerk.

Ik heb met alle mogelijke instellingen zitten spelen om het voor elkaar te krijgen maar het lukt me niet. De Search-functie leverde ook niet op waar ik naar op zoek was. Het kanalenprobleem lijkt me hier niet van toepassing omdat ik wel iedere keer het netwerk vindt.

Is er iemand bekend met de oplossing voor dit probleem?

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Arjan Scholl schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 13:56:
Dus KPN heeft een of ander probleem? Ik dacht eerst dat het aan mij lag, hotmail.com doet het amper en een heleboel sites zijn traag of niet te bereiken.
DNS is een beetje gaar van KPN, dit kan eenvoudig worden opgelost door OpenDNS te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 13:57:
Goedenmorgen heren,

Ik heb sinds gisteren een IBM Lenovo R61 met Vista Business Nederlands. Uiteraard een ingebouwde wireless kaart. Ik gebruik al een jaar of 2 IPB van KPN, waar ik - wonder boven wonder - nog nooit problemen mee heb gehad. Echter doet de volgende situatie zich voor:

Ik kan het netwerk vinden. Het is de Siemens box met de WPA-PSK sleutel. Ik voer deze sleutel in. Bij het aanmelden op het netwerk blijft hij hangen op verificatie gebruiker. De key is goed ingevoerd.
Controleer even via de interface of kpn cockpit of de Experiabox niet toevallig op kanaal 13 staat (zo ja zet 'm op een kanaal lager als 12)

Controleer de beveiligingsinstellingen of je niet verbinding probeert te maken via AES encryptie ipv TKIP (moet dus TKIP zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matrix schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:30:
[...]

Controleer even via de interface of kpn cockpit of de Experiabox niet toevallig op kanaal 13 staat (zo ja zet 'm op een kanaal lager als 12)

Controleer de beveiligingsinstellingen of je niet verbinding probeert te maken via AES encryptie ipv TKIP (moet dus TKIP zijn)
Geen effect. En hij stond al op TKIP. Ik heb het kanaal gewijzigd en blijf hetzelfde houden.

Moet het mac adres van het access point ingevoerd worden? Zo ja, hoe kun je achterhalen wat dat adres is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Zulke toeren zijn echt niet nodig voor het opzetten van je wireless verbinding. Wpa sleutel, juiste SSID en de codering moet kloppen.
Krijg je wel een ip adres van de EB? Het schijnt met Vista nog wel eens te helpen als je het ip released/renewed.
Helaas wordt het tot op heden nog niet ondersteund (wireless via Vista, that is...), dat ligt niet zozeer aan de onkunde van de HD maar meer aan Vista dat nogal wazige dingen met wireless verbindingen uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
adinsx schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 13:45:

Inmiddels KPN afgelopen dagen al wel 5x aan de telefoon gehad (mobiel) omdat of internet er compleet uitlag, en dan weer de telefoon.

Helpt dit echt??

Tegenwoordig maakt de splitter weinig uit. Of je moet een te lange afstand tussen je IS/RA --> EB hebben, dit kun je met een telefoonkabel het beste zo kort mogelijk houden. Of de splitter moet echt defect zijn maar dit komt bijna nooit voor. Indien je box ver van je is/ra punt afstaat kun je het altijd even testen door je EB met een kort kabeltje aan je is/ra aan te sluiten. (via poort DSL van de EB)
Anders wordt het toch echt weer de HD bellen, of wellicht een installatiemonteur bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:49
SCIxX schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 15:19:
[...]

Tegenwoordig maakt de splitter weinig uit. Of je moet een te lange afstand tussen je IS/RA --> EB hebben, dit kun je met een telefoonkabel het beste zo kort mogelijk houden. Of de splitter moet echt defect zijn maar dit komt bijna nooit voor. Indien je box ver van je is/ra punt afstaat kun je het altijd even testen door je EB met een kort kabeltje aan je is/ra aan te sluiten. (via poort DSL van de EB)
Anders wordt het toch echt weer de HD bellen, of wellicht een installatiemonteur bestellen.
Maar bij een slechte verbinding is, na het verwijderen van de splitter, de bekabeling het eerste waar de helpdesk naar kijkt, ik neem aan dat ze hem dat wel hebben gevraagd. Gebruik je de meegeleverde kabels? Anders kan het zijn dat een van je kabels gewoon gaar is.

Als dit niet helpt: sterkte. Dit soort problemen (te weinig bandbreedte/instabiele verbinding) kunnen wel eens erg hardnekkig zijn. Mogelijk is de box stuk, maar ik denk eerder dat er tussen de aansluiting en de wijkcentrale iets met de bekabeling is. Ook dat zal KPN tezijnertijd gaan controleren, als andere dingen (splitter, bekabeling in huis) gecontroleerd zijn. Tegen die tijd zit je bij de 2e lijn waarschijnlijk.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:25

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Er wordt aan het dns probleem bij KPN

- www.ebay.nl
- www.nfl.com
- www.ati.com
- login.live.com/www.hotmail.com (loginpagina wel, na inloggen niet verder)
- www.yahoo.com
- www.orange.nl
- www.ford.com

zijn volgens het storingsbericht bekend dat ze niet bereikbaar zijn.
Als dit niet helpt: sterkte. Dit soort problemen (te weinig bandbreedte/instabiele verbinding) kunnen wel eens erg hardnekkig zijn. Mogelijk is de box stuk, maar ik denk eerder dat er tussen de aansluiting en de wijkcentrale iets met de bekabeling is. Ook dat zal KPN tezijnertijd gaan controleren, als andere dingen (splitter, bekabeling in huis) gecontroleerd zijn. Tegen die tijd zit je bij de 2e lijn waarschijnlijk.
Als de DSL check bij ons goed is, ligt het vanaf het israpunt in iedergeval niet aan de bekabeling in het huis, dus mijn advies: bellen :)

Edit: ik heb nu pas het bericht gelezen waar het over gaat 8)7 bij een lage up en downstream altijd bellen

[ Voor 5% gewijzigd door Tjebakka op 01-09-2007 19:32 . Reden: mijn fout ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
NHJ BV schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:30:
[...]

Maar bij een slechte verbinding is, na het verwijderen van de splitter, de bekabeling het eerste waar de helpdesk naar kijkt, ik neem aan dat ze hem dat wel hebben gevraagd. Gebruik je de meegeleverde kabels? Anders kan het zijn dat een van je kabels gewoon gaar is.

Nouja als er geen splitter tussen zit valt er weinig te controleren. Je kan het kabeltje ook altijd zo vervangen want je hebt er nog 2over vande splitter. Een kapotte box komt bij dit probleem niet al te vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

psycomania schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 13:29:
[...]

als het om de modem zeff gaat is dit voor de siemens admin en speedtouch hoef je niks in te vullen.en anders de topic's doorspitten
Moet dus wel iest invoeren of ik heb een typfout gemaakt tijdens het wachtwoord instellen maar hoe kom ik hier nu van af?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yellowisblue
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-06 14:30
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:42:
[...]

Geen effect. En hij stond al op TKIP. Ik heb het kanaal gewijzigd en blijf hetzelfde houden.

Moet het mac adres van het access point ingevoerd worden? Zo ja, hoe kun je achterhalen wat dat adres is?
Vista pakt ook vaak WPA2-Personal ipv WPA-Personal. Als dat ook juist is kun je wellicht nog beveiliging op de pc nakijken. MAC-adres is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Daywalk3r schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 20:16:
[...]

Moet dus wel iest invoeren of ik heb een typfout gemaakt tijdens het wachtwoord instellen maar hoe kom ik hier nu van af?
Factory defaults, oftewel, het reset knopje aan de achterkant 15seconden ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjbaker schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 19:24:

- www.ebay.nl
- www.nfl.com
- www.ati.com
- www.yahoo.com
- www.orange.nl
- www.ford.com

[...]

Als de DSL check bij ons goed is, ligt het vanaf het israpunt in iedergeval niet aan de bekabeling in het huis, dus mijn advies: bellen :)

Edit: ik heb nu pas het bericht gelezen waar het over gaat 8)7 bij een lage up en downstream altijd bellen
Volgens mij is het geen DNS probleem, maar een routerprobleem. De router 195.190.249.83 router gewoonweg niet naar hele blokken ip-adressen. Volgens mij hebben ze dit probleem niet pas sinds 31-8 maar levert deze al sinds 1 week in toenemende mate problemen op. Overigens is www.intel.com sinds vanochtend wel weer bereikbaar, cnet.com & alle varianten alleen met haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple.com / forum.kaspersky.com .... >:) lijst wordt wel lang zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

tjbaker schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 19:24:

- www.ebay.nl
- www.nfl.com
- www.ati.com
- www.yahoo.com
- www.orange.nl
- www.ford.com

[...]

www.nvidia.com is ook niet bereikbaar.

OpenDNS nu maar ingesteld, dan kan ik alle sites weer bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb net OpenDNS ingesteld, werkt inderdaad prima maar nu kan ik een website van KPN zelf niet meer bereiken :P www.hi.nl

Meerdere problemen hiermee?

[ Voor 2% gewijzigd door Spiral op 02-09-2007 13:04 . Reden: Werkt nu weer prima! ]

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:42
hi.nl en kpn.com (dus niet .nl) werken hier. kpn.nl niet:)

onder opendns

[ Voor 12% gewijzigd door Tales op 02-09-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kennelijk was het een probleem met de WPA PSK codering.

Ik heb de Gigaset op WEP versleuteling gezet en binnen 2 minuten had ik alles voor elkaar.

Duuuus, for future notice: WPA PSK geeft problemen tussen de gigaset en Vista. Bij WEP versleuteling verdwijnt dit als sneeuw voor de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Nu werkt gathering.tweakers ook niet meer hier, meerdere mensen :? Heb nu ook maar even open DNS ingesteld

Gaat zo wel lang duren voordat die DNS problemen zijn opgelost

[ Voor 31% gewijzigd door JB op 02-09-2007 16:27 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik heb op automatische DNS staan maar ik kan naar alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

JB schreef op zondag 02 september 2007 @ 16:26:
Nu werkt gathering.tweakers ook niet meer hier, meerdere mensen :? Heb nu ook maar even open DNS ingesteld

Gaat zo wel lang duren voordat die DNS problemen zijn opgelost
Hoe stel je open dns in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Ik kan www.detelefoongids.nl niet bereiken? Meer mensen last van of gaat er bij mij wat fout? Wat is het ipnummer van deze pagina, kan ik kijken of ik hem via IP kan bereiken en hem toevoegen aan mijn hosts lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurricane schreef op zondag 02 september 2007 @ 20:07:
Ik kan www.detelefoongids.nl niet bereiken? Meer mensen last van of gaat er bij mij wat fout? Wat is het ipnummer van deze pagina, kan ik kijken of ik hem via IP kan bereiken en hem toevoegen aan mijn hosts lijst.
145.7.16.169

:+ Het is weekend...en misschien zijn KPN_Frits, KPN_Bob en KPN_Bruce
wel met vakantie...

KPN Storing

Enkele websites mogelijk niet opvraagbaar

Als gevolg van een storing kunt u mogelijk enkele websites niet opvragen. Onze excuses voor het ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Begintijd: 31 Aug 2007 19:08 Eindtijd: Onbekend
:X

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Dan klopt het IP dus wel wat ik krijg met een trace.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Bezig met het traceren van de route naar www.detelefoongids.nl [145.7.16.169]
via maximaal 30 hops:

1     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  2     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  3     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  4     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  5     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  6     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  7     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  8     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  9     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 10     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 11     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 12     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 13     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 14     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 15     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 16     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 17     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 18     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 19     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 20     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 21     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 22     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 23     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 24     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 25     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 26     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 27     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 28     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 29     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 30     *        *        *     Time-out bij opdracht.

De trace is voltooid.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Pingen naar www.detelefoongids.nl [145.7.16.169] met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 145.7.16.169:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
    (100% verlies).

Via een proxy gaat het wel goed. Site is dus wel gewoon up. Via een VPN naar het werk kan ik de site ook wel bereiken. Hmzzz op mijn andere pc blijkt hij wel gewoon te werken.
Iemand nog een idee wat er fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Laatst online: 14-09 16:18
Op dit moment gaat bij mij de detelefoongids.nl wel goed.
Andere sites zoals ebay/wehkamp en soms ook marktplaats gaan niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
Of gebruik even tijdelijk deze oplossing.
Ebay en anderen werken weer bij mij.

[ Voor 10% gewijzigd door shaiwa887 op 02-09-2007 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:37
Ik ben bij een vriendin geweest om de DNS te veranderen, maar het lijkt niet meer nodig te zijn sinds ongeveer 22.30, toen ik kwam om kwart voor 10 gingen somige pagina's nog fout, maar nu gaat alles weer goed met de nameservers van planet zelf.

Ik heb de name servers maar weer laten staan op planet, als ik weer terug moet naar haar om het toch te veranderen is het ook geen straf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
Nope, hier niet. Ebay blijft fout gaan zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens werkt het instellen van de proxy ook ipv het instellen van de open dns servers. Kpn lijkt inmiddels te onderkennen dat het probleem in een router ligt. Oplossings tijd niet bekend. toch handig als je via via inside information kan krijgen en vrienden op de HD hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
even een reactie op de reacties :)

Dit lukte me het weekend niet meer omdat, jawel, IPB er weer is uit lag.

Dit was mijn post:

Helpt dit echt??

Reacties:
Hurricane
--------------------------------------------------------------------------------
Waar gebruik je internet voor dan adinsx? Veel torrent verkeer? Splitter er tussenuit halen kan soms helpen ja. Dan moet je wel geporteerd zijn anders kan je niet meer gebeld worden!
Ik heb het internet afgelopen weken niet gebruikt voor Torrent verkeer.
Wat bedoel je met geporteerd?
SCIxX
--------------------------------------------------------------------------------
De afstand tussen IS/RA en EB is maximaal 1 meter, dit zou toch geen problemen op moeten leveren?
Door: NHJ BV

Ik heb de meegeleverde kabels gebruikt, en vanaf de EB gebruik ik een twistedpair (4paren) kabel richting me pc (boven) lengte? : 40meter.

Ik ga vanavond maar weer even gezellig met de HD van KPN aan de telefoon hangen.
Gelukkig hebben we inmiddels een direct nummer, en bellen ze je terug (op de mobiel) dus maken we weinig kosten.
Toch blijft het vervelend... Ook de Splitter zal ik er vanavond is tussenuit halen.

Nog iets, tijdens het installeren etc.. (voor mijn vakantie) lukt het niet om op internet de activatiecode in te kloppen op de cockpit site.
Zou dit ook nog een probleem kunnen veroorzaken?
Dan zal ik dit vanavond nog maar is proberen.

Alvast iedereen bedankt voor de reacties _/-\o_

Adinsx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adinsx schreef op maandag 03 september 2007 @ 09:52:
Nog iets, tijdens het installeren etc.. (voor mijn vakantie) lukt het niet om op internet de activatiecode in te kloppen op de cockpit site.
Zou dit ook nog een probleem kunnen veroorzaken?
Dan zal ik dit vanavond nog maar is proberen.
Neen. dit heeft totaal geen invloed op je wegvallende internet of telefoonverbinding. Het activeren van de cockpit is alleen handig om de instellingen van je IPB abonnement te veranderen. Zoals bijvoorbeeld de instellingen van je draadloze netwerk of telefoonopties zoals voicemail en nummerweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer KPN je porteert wordt je van het analoge netwerk naar het digitale netwerk overgezet.Dit kan nodige problemen met zich meebrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
Op de KPN site hetvolgende :
{
Enkele websites mogelijk niet opvraagbaar (opgelost)

Als gevolg van een storing kon u tussen 02-09-2007 21:00 en 03-09-2007 00:50 problemen ervaren met het opvragen van enkele websites. Onze excuses voor het ongemak. Wij hebben de storing inmiddels verholpen.

Begintijd: 31 Aug 2007 19:08 Eindtijd: 03 Sep 2007 00:50
}

Zal het dus zien als ik thuis ben vannavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 14:06:
Wanneer KPN je porteert wordt je van het analoge netwerk naar het digitale netwerk overgezet.Dit kan nodige problemen met zich meebrengen.
Hij heeft nu 3 weken IPB zegt hij, dan is hij zeer waarschijnlijk al geporteerd. Maar goed, dat merk je snel genoeg. Als je de splitter verwijdert en een directe kabel legt tussen ISRA en EB, en je krijgt geen signaal meer, dan ben je niet geporteerd.

Overigens, adisnx, hoe is je telefoon aangesloten op de EB? Op de eerste telefoonpoort, met een korte kabel is de bedoeling.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Ik ben inmiddels weer thuis van het werk en weer druk aan het zoeken.

Vandaag heeft de telefoon overigens verrassend genoeg wel gewerkt, maar niemand gebruikte dan ook internet.

Ik heb IPB net voor ik op vakantie ging dus, 11 aug. aangesloten en aangemeld.

De telefoon is met een redelijk korte kabel aangesloten op de EB. Op poort Tel. 1.

Ik was net tevens even in de EB instellingen aan het neuzelen en heb de Wireless uitgezet.
Tenminste dat is toch de optie:
Interface ingeschakeld: Nee

Als ik "verbinding controleren" doe komt er het volgende uit:

Testresultaten
DSL OK
ATM OK
PPP OK
IP OK
Internet Niet OK
Verbinding naar gateway (195.190.250.2)

Zou die gateway nog iets zijn wat richting mijn oude adsl router verwees?

Verder kan ik niks vinden wat fout zou zijn.
Opvallend is dus dat de telefoon er vaak mee stopt, en dit vaker voorkomt wanneer er gebruik wordt gemaakt van het internet.
Tevens haal ik de snelheid 3Mb/s verre van niet, terwijl ik eerder bij Planet met dezelfde snelheid qua abonnement dit wel redelijk had.

Wie heeft er nog opties?

Tevens las ik net op de kpn site dat wanneer je met de telefoon ** in toetst en geen kiestoon hoort.
Je de splitter er tussenuit moet halen.

Wie kan dit bevestigen?

Alvast weer bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer gaat de snelheid van internetplus bellen van kpn/planet eindelijk eens omhoog ze lopen behoorlijk achter kwa snelheid en pris op ander aanbieders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 20:00:
Wanneer gaat de snelheid van internetplus bellen van kpn/planet eindelijk eens omhoog ze lopen behoorlijk achter kwa snelheid en pris op ander aanbieders
Dat zou een goed idee zijn.
Check regelmatig de site van KPN maar prijzen en snelheden zijn nog steeds gelijk aan die van ruim een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
adinsx schreef op maandag 03 september 2007 @ 18:57:
(...)
Als ik "verbinding controleren" doe komt er het volgende uit:

Testresultaten
DSL OK
ATM OK
PPP OK
IP OK
Internet Niet OK
Verbinding naar gateway (195.190.250.2)

Zou die gateway nog iets zijn wat richting mijn oude adsl router verwees?

(...)
De gateway is de server die voor je internetverbinding zorgt aan KPN zijde. Die is niet te pingen en dat is wat je ADSL-modem doet tijdens die test. Bij mij (Planet ADSL Comfort, niet IPB) levert dat ook een negatief resultaat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:02
adinsx schreef op maandag 03 september 2007 @ 18:57:
Tevens las ik net op de kpn site dat wanneer je met de telefoon ** in toetst en geen kiestoon hoort.
Je de splitter er tussenuit moet halen.
adsinx: misschien een idee om de startpost van dit topic eens helemaal door te lezen. Daarin staat uitgelegd wat porteren betekend (je vorige vraag) en ook hoe je dit kan testen met **.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
adsinx: misschien een idee om de startpost van dit topic eens helemaal door te lezen. Daarin staat uitgelegd wat porteren betekend (je vorige vraag) en ook hoe je dit kan testen met **.
Dank je, ik heb er voor ik hier ging posten overheen gelezen denk ik

Van de startpost:
Porteren gebeurt door de KPN. Het porteren duurt tussen de 5 a 10 dagen, gemiddeld is het met 7 dagen geregeld. Technisch gesproken zou het porteren overigens vrijwel direct kunnen gebeuren, maar de KPN mag van de Opta zichzelf niet voortrekken boven andere Telco's. Je kunt testen of je geporteerd bent door te bellen naar **. Hoor je dan geen kiestoon dan ben je geporteerd. Na portering kun je de splitter en het kabeltje naar de Lijn-poort verwijderen. Ook de inkomende geprekken lopen dan via de ADSL-poort.
Dus ik kan het beste de splitter er tussenuit gaan halen :)

Overigens wat er nog meer is:
Bij elk woonhuis komen 4 draadjes binnen.
Je gebruikt er maar 2 voor bellen en internet

Bij ons dus ook, echter de andere 2 gaan naar het andere huis toe (wonen in dubbel woonhuis vrijstaand)
dit is ook een ander nummer en ander abonnement.

Kan dit problemen geven als storingen? Het lijkt mij niet maar heb eigenlijk geen idee daarbij.

Adinsx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

adsinx: er zou overspraak op de lijn kunnen optreden, maar dit gebeurt vrijwel nooit... Was hier dacht ik ook al een IPB'er met een andere ADSL provider op zn tweede aderpaar, maar kan zo snel niet terugvinden wie dat was..

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Foamy schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 14:13:
adsinx: er zou overspraak op de lijn kunnen optreden, maar dit gebeurt vrijwel nooit... Was hier dacht ik ook al een IPB'er met een andere ADSL provider op zn tweede aderpaar, maar kan zo snel niet terugvinden wie dat was..
Dat was wyrdt met Speedlinq op het 2e aderpaar:
wyrdt in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."

Overigens heb ik nooit goed begrepen waarom overspraak is de KPN-kabels vrijwel nooit optreedt, maar wel tamelijk snel als je zelf een kabel aan je ISRA hangt. Anders gesteld: waarom altijd die eis van 1-2 meter max tot het ISRA-punt? Waar zit dat verschil ervoor en erna in als je wel CAT-5 gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

@Foamy,
Ik heb nu al een aantal maanden beide verbindingen naast elkaar.
Spraak via IPB geeft redelijk wat probleemptjes, daarom probeer ik het nu ook op te zeggen.
Probleempjes met IPB had ik voor mijn extra Speedlinq aansluiting ook al.
Echo op de lijn en af en toe overspraak.
Soms niet bereikbaar zijn voor mobiele nummers (1e oproep mis, 2e lukt wel)
Met KPN mobiel gaat het vaker mis dan met T-mobile, raar maar waar.

Met Speelinq geen enkel probleem geconstateerd.
(afkloppen, maar ik heb zelfs de helpdesk nooit hoeven bellen)

Opzeggen (na een jaar) geeft veel problemen bij KPN.

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:12

robertwebbe

Robert Webbe

Jan-E schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:46:
[...]

Overigens heb ik nooit goed begrepen waarom overspraak is de KPN-kabels vrijwel nooit optreedt, maar wel tamelijk snel als je zelf een kabel aan je ISRA hangt. Anders gesteld: waarom altijd die eis van 1-2 meter max tot het ISRA-punt? Waar zit dat verschil ervoor en erna in als je wel CAT-5 gebruikt?
Op de zaak heb ik voor mij klooi pc'tje een zakelijke IPB aansluiting. Het ISRA punt zit in het serverhok aan de andere kant van het pand. Vanaf het ISRA punt heb ik een CAT5 kabeltje naar het patchpanel getrokken en via een UTP CAT5 kabel van ruim 200 meter komt die dan op een putje in mijn kantoor uit. Hierop heb ik de Experiabox aangesloten en het werkt al ruim een jaar perfect.

Ik denk dat je je alleen zorgen hoeft te maken als je geen UTP CAT5 kabel gebruikt tussen het ISRA en de Experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Jan-E schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 15:46:
[...]

Die eis zal gesteld worden doordat iedere vrolijke doe-het-zelver zijn isra verlegd met een rol platte telefoonkabel die zo min mogelijk mag kosten. Kwaliteit van dat soort kabels is vaak dusdanig slecht dat er gewoon dusdanig veel invloeden van buitenaf kunnen optreden dat je er last van gaat krijgen...

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
robertwebbe schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 19:30:
[...]Ik denk dat je je alleen zorgen hoeft te maken als je geen UTP CAT5 kabel gebruikt tussen het ISRA en de Experiabox.
Die eis zal gesteld worden doordat iedere vrolijke doe-het-zelver zijn isra verlegd met een rol platte telefoonkabel die zo min mogelijk mag kosten. Kwaliteit van dat soort kabels is vaak dusdanig slecht dat er gewoon dusdanig veel invloeden van buitenaf kunnen optreden dat je er last van gaat krijgen...
Klopt allebei. Ik heb zelf een aantal maanden op de HD gewerkt (ik ben nu in de VS voor m'n studie, vandaar dat ik ook constant midden in de nacht post :P ), en meestal als ik vermoedde dat het aan de bekabeling lag, raadde ik gewoon aan om een van de meegeleverde kabels in ieder geval als test te gebruiken. Als dat goed werkt, probeer dan een andere langere kabel. Als het probleem dan weer terug is, is het duidelijk dat die kabel niet goed is. Zoniet, dan ligt het ergens anders.

Overigens weet niemand bij KPN precies wat de maximaal toegestane lengte van de kabels is tussen ISRA en EB. De meeste mensen daar zeggen 2 meter, maar ik had zelf tijdens training 5 meter geleerd (of 2 tussen ISRA en splitter, en nog 2 tussen splitter en EB). Cat5 mag dan wel weer langer zijn, maar het stond nergens echt duidelijk vermeld...maar sowieso geldt altijd: hoe korter hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

NHJ BV schreef op woensdag 05 september 2007 @ 03:47:
[...]

[...]

Klopt allebei. Ik heb zelf een aantal maanden op de HD gewerkt (ik ben nu in de VS voor m'n studie, vandaar dat ik ook constant midden in de nacht post :P ), en meestal als ik vermoedde dat het aan de bekabeling lag, raadde ik gewoon aan om een van de meegeleverde kabels in ieder geval als test te gebruiken. Als dat goed werkt, probeer dan een andere langere kabel. Als het probleem dan weer terug is, is het duidelijk dat die kabel niet goed is. Zoniet, dan ligt het ergens anders.

Overigens weet niemand bij KPN precies wat de maximaal toegestane lengte van de kabels is tussen ISRA en EB. De meeste mensen daar zeggen 2 meter, maar ik had zelf tijdens training 5 meter geleerd (of 2 tussen ISRA en splitter, en nog 2 tussen splitter en EB). Cat5 mag dan wel weer langer zijn, maar het stond nergens echt duidelijk vermeld...maar sowieso geldt altijd: hoe korter hoe beter.
Max 2 meter met platte telefoonkabels en meende iets van 50 meter met cat5 (echter, het gros van de mensen die dan cat5 gaat lopen knippen, zet de stekkertjes er zo slecht aan dat het alsnog *** is)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand me kunnen vertellen wat hier mis mee is.

We hebben IPB van Planet nu sinds juli 2006 en behalve de grote storing vorig jaar loopt het goed hier , echter sinds maandag kunnen wij niet meer gebeld worden maar kunnen zelf nog wel naar buiten bellen.

Vervolgens gebeld met de helpdesk cq storing desk en men vroeg welke kleur EP box we hadden gezegd een sliver kleur en vroeg hoeveel meter kabel er tussen de EP box zit er of er een splitter tussen zit.

Heb gezegd dat er vanaf het ISRA punt loopt een kabel naar een kastje waar de kabel in de lijn gaat en vervolgens komen er 2 kabels uit met ( modem & telefoon ) die vervolgens naar de EP box gaan en vandaar uit het adsl naar de PC en de Telefoon kabel uit de EP box naar een kastje voor de normaale telefoonlijn.

Wat is hier mis mee als het een dik jaar goed heeft gedraaid ? iemand een idee of moet ik toch dat kastje er tussen weg halen met daar in gaande lijn en uitgaande modem en telefoon ? kan me niet voor stellen dat het aan de lengte van de kabel ligt want de kabels zijn maximaal 1 meter lang en het hele gebeuren hangt in de meterkast .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 09:41:

We hebben IPB van Planet nu sinds juli 2006 en behalve de grote storing vorig jaar loopt het goed hier , echter sinds maandag kunnen wij niet meer gebeld worden maar kunnen zelf nog wel naar buiten bellen.

Vervolgens gebeld met de helpdesk cq storing desk en men vroeg welke kleur EP box we hadden gezegd een sliver kleur en vroeg hoeveel meter kabel er tussen de EP box zit er of er een splitter tussen zit.

Heb gezegd dat er vanaf het ISRA punt loopt een kabel naar een kastje waar de kabel in de lijn gaat en vervolgens komen er 2 kabels uit met ( modem & telefoon ) die vervolgens naar de EP box gaan en vandaar uit het adsl naar de PC en de Telefoon kabel uit de EP box naar een kastje voor de normaale telefoonlijn.

Wat is hier mis mee als het een dik jaar goed heeft gedraaid ? iemand een idee of moet ik toch dat kastje er tussen weg halen met daar in gaande lijn en uitgaande modem en telefoon ? kan me niet voor stellen dat het aan de lengte van de kabel ligt want de kabels zijn maximaal 1 meter lang en het hele gebeuren hangt in de meterkast .
Wat voor toestel heb je en wat krijgen mensen te horen als ze jou proberen te bellen? Als je een dect toestel hebt kun je proberen om het bassistation even van de stroom te halen.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foamy schreef op woensdag 05 september 2007 @ 09:52:
[...]

Wat voor toestel heb je en wat krijgen mensen te horen als ze jou proberen te bellen? Als je een dect toestel hebt kun je proberen om het bassistation even van de stroom te halen.
We hebben een Siemens Gigaset SL100 Colour is dus een dect toestel moet wel zeggen dat we deze nu een dikke 2 maanden hebben en daarvoor een huur toestel van de KPN maar wel een dezelfde als deze telefoon.

En wat mensen horen is helemaal niks lijn lijkt wel dood als ze bellen en ze krijgen ook geen afsluittoon te horen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 10:13:
[...]

We hebben een Siemens Gigaset SL100 Colour is dus een dect toestel moet wel zeggen dat we deze nu een dikke 2 maanden hebben en daarvoor een huur toestel van de KPN maar wel een dezelfde als deze telefoon.

En wat mensen horen is helemaal niks lijn lijkt wel dood als ze bellen en ze krijgen ook geen afsluittoon te horen .
zoals foamy al zegt, het basisstation eens van de stroom halen even wachten en er weer op en hetzelfde doen met de Experia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 23:00
We hebben hier een siemens box, en de laatste tijd hinderlijk veel vertraging.
Ofwel nemen we de telefoon op en zeggen onze naam, dan hoord de andere kant dat niet. En begint het gesprek daarna pas, wat dus bij beide partijen verwarring oplevert?

Aangezien ik niet direct zin heb om de kas van KPN te gaan spekken met hun 10 cent per minuut nummers de vraag of er al een makkelijke oplossing voor is?
Of iets wat ik kan proberen om het te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 13:08:
[...]

zoals foamy al zegt, het basisstation eens van de stroom halen even wachten en er weer op en hetzelfde doen met de Experia.
Het probleem ligt niet aan mijn kant van de kabel en ook niet bij het Planet zo ver ik nu weet
Ik wilde overgaan in juli van Planet naar @Home maar omdat ik nog weer een jaar vast zit met contract aan Planet kon er geen nummerportering plaats vinden.
Dit is mij in Juli verteld door een medewerker van@home en die zou het hele verhaal stop zetten echter dit is niet gebeurt want er stond gisteren iemand van selekt vracht bij mij aan de deur met een pakket van het @home ? en die heb ik geweigerd maar ze hebben mijn nummer wel inmiddels wat ik nu niet meer wil en heb ook nooit een brief van KPN gehad hierover ?

Dus moet ik de hele papier handel weer doen om mijn nummer terug te halen bij @home en ben nu niet bereikbaar voor een x-tal weken

Lekker is dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@NCK
Vermoedelijk een dichtslibbende EB. Controleer eens je Status pagina, kopje Internet, hoeveel nat-entries er staan. Heb hier zelf meestal tussen de 12 tot 1500 entries, alles erboven zorgt voor vertragingen en echo. Ook de upstreamsnelheid even goed controleren en vergelijken met het abo wat je hebt, als je bijvoorbeeld volgens abo 256 up hebt en volgens je modem maar 64 is dat ook reden voor lichte paniek ;) .

@Pieter72
Op de 2e lijn bij KPN kunnen ze achterhalen of je nummer inderdaad bij @home terecht is gekomen. Zo ja moet @home het nummer weer vrijgeven zodat Planet het weer ingeporteerd kan krijgen .. Klinkt ingewikkeld maar is technisch niet erg moeilijk. Administratief dan weer wel :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
.NCK schreef op woensdag 05 september 2007 @ 15:38:
Ofwel nemen we de telefoon op en zeggen onze naam, dan hoord de andere kant dat niet. En begint het gesprek daarna pas, wat dus bij beide partijen verwarring oplevert?

Aangezien ik niet direct zin heb om de kas van KPN te gaan spekken met hun 10 cent per minuut nummers de vraag of er al een makkelijke oplossing voor is?
Ook hier kun je in ieder geval eens proberen de EB en het telefoontoestel van de stroom te halen en daarna weer aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ter informatie:
De activatiecode (6 karakters) is maar een jaar lang te gebruiken om je account te activeren en/of om een account, waarvan je het wachtwoord bent vergeten, opnieuw leven in te blazen. Na het jaar wordt je activatiecode op non-actief gezet. Via de helpdesk kan je een nieuwe activatiecode aanvragen en deze wordt je toegestuurd.

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 15:55:
Het probleem ligt niet aan mijn kant van de kabel en ook niet bij het Planet zo ver ik nu weet
Ik wilde overgaan in juli van Planet naar @Home maar omdat ik nog weer een jaar vast zit met contract aan Planet kon er geen nummerportering plaats vinden.
Overigens kun je nu binnen een maand van je Planet abo af zijn (sinds de wijziging van de AV). Het valt te overwegen om alsnog direct naar @Home over te stappen als het nummer daar al is aangekomen.

Verwijderd

.NCK schreef op woensdag 05 september 2007 @ 15:38:

Ik had dat probleem dus ook en heb ergens hier gelezen over openDNS dus ik heb nu openDNS en ik heb nu geen last meer van een verstopte EB, alles draait nu gewoon naar behoren, wel vreemd dat het met de dns van kpn helemaal dichtslibt en met open niet, en ik maar denken dat de telecom goeroe het allemaal wel zou weten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 09:41:

Ja dat is fijne ongein (spreek uit ervaring) en als je de HD belt dan weten zij het ook niet, fijna HD hebben ze bij de KPN, maar wat er in mijn geval hielp, ik heb een heel kort kabeltje van het ISRA punt +/- 50 cm en van daar uit 2 keer cat6 kabels met gegoten stekkers gebruikt naar de computer kamer en die ligt 20 meter verder, nu heb ik geen problemen meer met INET+bellen en gebeld worden, voorheen had ik dus vanaf het ISRA punt een lange kabel 2meter en een cat5 kabel en zelf de stekkertjes eraan gezet, zelf stekkertjes eraan is brak, dus nu maar wat grotere gaten in mijn muur maar inet gaat voor alles, en draadloos begin ik gewoon niet aan, mij te gevoelig!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 02:04:
[...]

Ja dat is fijne ongein (spreek uit ervaring) en als je de HD belt dan weten zij het ook niet, fijna HD hebben ze bij de KPN, maar wat er in mijn geval hielp, ik heb een heel kort kabeltje van het ISRA punt +/- 50 cm en van daar uit 2 keer cat6 kabels met gegoten stekkers gebruikt naar de computer kamer en die ligt 20 meter verder, nu heb ik geen problemen meer met INET+bellen en gebeld worden, voorheen had ik dus vanaf het ISRA punt een lange kabel 2meter en een cat5 kabel en zelf de stekkertjes eraan gezet, zelf stekkertjes eraan is brak, dus nu maar wat grotere gaten in mijn muur maar inet gaat voor alles, en draadloos begin ik gewoon niet aan, mij te gevoelig!
@Bigrazor

Vondt het verhaal eerst ook een beetje vaag van hun kant vervolgens een mevr aan de telefoon gehad die alles stap voor uitlegde en met ons 2 kwamen we er ook niet uit maar beloofde wel dat ik die dag nog weer zou worden terug gebeld op me mobiele nummer , wat ook gebeurd is en dat het probleen niet aan mij kant zit maar ook niet bij hun maar bij @home......lees een paar berichten hiervoor van mij.

Probleem is nog niet opgelost maar kan wel een in het ergste geval een paar weken duren

• SCIxX
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 13:08:
[...]

Als het aan het basisstation zou liggen zouden mensen die bellen gewoon een overgaan toon horen.

• joker1977
  • Laatst online: 17:29

joker1977

Tweakert

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 09:07:
[...]

@Bigrazor

Vondt het verhaal eerst ook een beetje vaag van hun kant vervolgens een mevr aan de telefoon gehad die alles stap voor uitlegde en met ons 2 kwamen we er ook niet uit maar beloofde wel dat ik die dag nog weer zou worden terug gebeld op me mobiele nummer , wat ook gebeurd is en dat het probleen niet aan mij kant zit maar ook niet bij hun maar bij @home......lees een paar berichten hiervoor van mij.

Probleem is nog niet opgelost maar kan wel een in het ergste geval een paar weken duren
Bel KPN Multiplay helpdesk, vraag DVB te worden naar een 2e lijn. Die kunnen POORT bellen die op hun beurt weer om een escalatie-bericht van Essent kunnen vragen. Als Essent daarmee accoord gaat, kan POORT je nummer terugzetten naar de juiste Telco (KPN/Planet)

Wat Jan-E zegt is ook een oplossing.

Verwijderd

joker1977 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 12:02:
[...]

Bel KPN Multiplay helpdesk, vraag DVB te worden naar een 2e lijn. Die kunnen POORT bellen die op hun beurt weer om een escalatie-bericht van Essent kunnen vragen. Als Essent daarmee accoord gaat, kan POORT je nummer terugzetten naar de juiste Telco (KPN/Planet)

Wat Jan-E zegt is ook een oplossing.
Heb ook met KPN gebeld vanmiddag het verhaal keurig verteld aan een mevr die mij vervolgens een x tal minuten in de wacht en vervolgens vraagt om mijn bank nummer die ik op geef en zij zegt dan heb ik goed nieuws uw krijgt uw nummer terug binnen 10 dagen en dan analoog en dan kunt op uw gemak zelf keizen wat uw wilt.

Kijk hier ben ik blij mee deze lijn heeft me goed geholpen al moet ik zeggen die mevr van gisteren bij planet heeft me ook heel goed geholpen . En moet zeggen dat het pakket hier bij ons nooit problemen heeft gegeven maar dat het gewoon te duur was voor wat we kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 17:36
Omdat ik mijn experia (grijze siemens/laatste fiirmware) elke maand moet resetten probeerde ik vandaag advies aan de Planet helpdesk te vragen maar kreeg niet echt het antwoord dat ik wilde horen nl;

""Ja meneer ik zie het al u download/upload ratio is 1/7 dat is het probleem.""

Nou heb ik zelf een MRTG server draaien op mijn firewall achter de experia en daar zie een heel andere verhouding en zoals ik verwacht bijna geen upload.

Hoe kan ik zelf de experia nu nog uitlezen om te zien wat mijn werkelijk verbruik is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Laatst online: 17:29

joker1977

Tweakert

Dukejohn schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 22:52:
Omdat ik mijn experia (grijze siemens/laatste fiirmware) elke maand moet resetten probeerde ik vandaag advies aan de Planet helpdesk te vragen maar kreeg niet echt het antwoord dat ik wilde horen nl;

""Ja meneer ik zie het al u download/upload ratio is 1/7 dat is het probleem.""

Nou heb ik zelf een MRTG server draaien op mijn firewall achter de experia en daar zie een heel andere verhouding en zoals ik verwacht bijna geen upload.

Hoe kan ik zelf de experia nu nog uitlezen om te zien wat mijn werkelijk verbruik is?
Lijkt me sterk dat je 1/7 D:U verhouding hebt. Ongetwijfeld ben je door een 'minder getalenteerde' HD-medewerker geholpen die het verkeerd geinterpreteerd heeft. Overigens is de verhouding an-sich merkwaardig, maar ik zie niet 1-2-3 in waarom dat tot gevolg heeft dat je je box opnieuw moet resetten tenzij al dat verkeer voornamelijk P2P is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
joker1977 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 23:46:
[...]

Lijkt me sterk dat je 1/7 D:U verhouding hebt. Ongetwijfeld ben je door een 'minder getalenteerde' HD-medewerker geholpen die het verkeerd geinterpreteerd heeft. Overigens is de verhouding an-sich merkwaardig, maar ik zie niet 1-2-3 in waarom dat tot gevolg heeft dat je je box opnieuw moet resetten tenzij al dat verkeer voornamelijk P2P is.
Andersom lijkt me eerder, maar dat is natuurlijk nog steeds geen reden voor problemen. Bedoelde hij misschien je verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan nog is dat niet de oorzaak, tenzij, net als Joker1977 zegt, het om P2P verkeer gaat. Ikzelf ondervindt de meeste hinder als ik Limewire of E-mule gebruik, met uTorrent loopt de Siemens die ik heb staan stabiel met gelimiteerde connecties. Ik zou niet weten hoe mijn D:U ratio op het netwerk is maar ik schat dat die ook goed scheef ligt :) en toch is mijn Siemens sinds een jaar al niet meer gereset. Wel eens een herstart gehad omdat ik mijn kamer aan het herindelen was en de stekker er uit trok maar dat heeft niets te maken met de stabiliteit van de box LOL ...
Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.