[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste
Acties:
  • 89.784 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan de kpn medewerkers in dit topic:

Ik wil graag mijn (vriendin van mij mocht hem houden van kpn nadat zij nieuwe had ontvangen, daarna mocht ik hem hebben van haar :P) sx551 laten werken op het voip netwerk van Tiscali. Kunnen jullie mijn firmware flashen naar de originele of die van de sx553?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 01:51:

Ik wil graag mijn (vriendin van mij mocht hem houden van kpn nadat zij nieuwe had ontvangen, daarna mocht ik hem hebben van haar :P) sx551 laten werken op het voip netwerk van Tiscali. Kunnen jullie mijn firmware flashen naar de originele of die van de sx553?
Als die van jou zou zijn zoals je zelf beweert, dan mag je bij Siemens aankloppen, niet bij KPN ;)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foamy schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 10:02:
[...]

Als die van jou zou zijn zoals je zelf beweert, dan mag je bij Siemens aankloppen, niet bij KPN ;)
hmm.. waarom? Hij is toch KPN branded, en KPN heeft toch de middelen om een firmware te pushen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardVdV
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 07:17

edwardVdV

I shall say this only once!

Mag ik jullie vragen eens te kijken naar mijn probleem om VPN-verbindingen op te zetten (vanaf achter de Experiabox naar een VPN server op het internet). Ik heb daar een tijd geleden dit topic voor aangemaakt:
[VPN] Siemens Gigaset SX551 (Experiabox) <-> Draytek 2800VG

...maar helaas nog geen suggesties in dat topic, dus dan probeer ik het maar hier. Thanks!

Knockwurst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:08

SuBBaSS

-has Ryzen

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 10:09:
[...]

hmm.. waarom? Hij is toch KPN branded, en KPN heeft toch de middelen om een firmware te pushen?
Ok, stel dat je ermee naar de HD belt, ervan uitgaande dat het inderdaad zo kan.
Kun je sowieso 1 goeie reden bedenken waarom KPN daar aan mee zou werken?
(Om je eigen kansen maar even in te schatten zeg maar)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuBBaSS schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 10:25:
[...]
Ok, stel dat je ermee naar de HD belt, ervan uitgaande dat het inderdaad zo kan.
Ik snap wat je bedoelt, ze hebben geen enkele reden daartoe. Maar ze hadden die experiaboxen juist gelimiteerd zodat mensen niet aan de instellingen van het KPN netwerken gingen knutselen en zij met de gebakken peren zitten. Ik neem dus aan dat als iemand een deblokkade aanvraagt, dat zij zelf ook wel snappen dat het geen average joe gebruiker is, en dat zij er verder geen last meer van gaan hebben als het ding gebruikt gaat worden op het tiscali netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:36
Wie zegt dat jij dat ding vervolgens niet toch aan het KPN-netwerk hangt? Als ik een gedeblokkeerde SX551 had zou ik dat gelijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik geef je gewoon erg weinig kans, sowieso zie ik het al fout gaan dat de behulpzame medewerker de verkeerde EB onder handen neemt (er kan er immers maar 1 aangesloten zijn) als je al zover bent gekomen dat ze het gaan doen.
Dan zou deze oude EB aangesloten moeten worden, die moet weer gekoppeld worden aan de aansluiting, dan firmware pushen (dat kan de 1ste lijn sowieso niet), dan nieuwe EB weer aansluiten, weer koppelen en op hoop van zegen dat de servers geen problemen hebben... :P
Nah, forget it, dat gaan ze echt niet doen.

Je bent zelf geen IPB klant toch? Dan zullen ze jou sowieso naar de algemene klantenservice doorzetten om je over te halen. :+

Al met al een hele hoop moeite die ze echt niet zomaar voor een niet-klant gaan doen vrees ik voor je. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:48
long schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:44:
Ik blijf hier problemen houden met vista in combinatie met de zwarte (Thomson) experia box. De laptop heeft een wifi ingebouwd. Bij het opstarten wordt de draadlozen verbinding netjes gedetecteerd, maar wanneer ik kies voor het verbinding maken en de juiste code invoer krijg ik steeds slechts een beperkte verbinding, ik heb dan dus geen verbinding met het internet.
Ook bekabeld heb ik problemen. Wanneer ik de experiabox via een netwerkkabel aansluit aan de laptop krijg ik hetzelfde. Er wordt netjes een netwerkverbinding gedetecteerd, maar internet, ho maar.
Het vreemde is echter dat ik al een paar keer gewoon op internet ben geweest, draadloos, met dezelfde laptop in vista. Echter na het opnieuw opstarten krijg ik weer een beperkte verbinding. Daarna is het een behoorlijk gekl**t om em weer aan de gang te krijgen.
Ik heb al de experiabox gereset en een minuut of wat zonder stroom laten staan zonder resultaat. Verder heb ik in vista TCP/IP v6 uitgeschakeld en een vaste ip meegegeven. Ik weet alleen niet welke ip ik het beste kan kiezen en welke subgateway gebeuren.
Verder kan ik zonder internetverbinding niet bij de instellingen van de experiabox komen, wat het probleem helemaal kompleet maakt.

Is er iemand die deze problemen herkent? Het zou makkelijk zijn als ik gewoon een bekabelde verbinding zou kunnen krijgen, zodat ik eens wat aan de instellingen kan gaan rommelen maar dat lukt dus ook al niet.
Het ligt dus blijkbaar niet aan de internetverbinding, maar aan jouw verbinding naar de EB. Als je met een bekabelde verbinding niet eens de EB kan bereiken zul je uiteraard sowieso geen internet krijgen. Betekent dat er dan dus geen fatsoenlijke verbinding tussen jouw pc en de EB. Als alle lampjes correct op de EB branden ligt het sowieso aan je pc of de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 01:51:

Daar wordt geen ondersteuning aan geboden, dus dat zullen ze niet doen. En sowieso als je geen klant bent krijg je natuurlijk sowieso geen service.

[ Voor 7% gewijzigd door SCIxX op 12-08-2007 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuBBaSS schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 10:45:
Ik geef je gewoon erg weinig kans, sowieso zie ik het al fout gaan dat de behulpzame medewerker de verkeerde EB onder handen neemt (er kan er immers maar 1 aangesloten zijn) als je al zover bent gekomen dat ze het gaan doen.
Dan zou deze oude EB aangesloten moeten worden, die moet weer gekoppeld worden aan de aansluiting, dan firmware pushen (dat kan de 1ste lijn sowieso niet), dan nieuwe EB weer aansluiten, weer koppelen en op hoop van zegen dat de servers geen problemen hebben... :P
Nah, forget it, dat gaan ze echt niet doen.

Je bent zelf geen IPB klant toch? Dan zullen ze jou sowieso naar de algemene klantenservice doorzetten om je over te halen. :+

Al met al een hele hoop moeite die ze echt niet zomaar voor een niet-klant gaan doen vrees ik voor je. :/
niet-ex-klant ;) Ik had wel de gewone DirectADSL tot voor kort. (nog steeds klant van hun KPN mobile netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 11:17:
[...]

niet-ex-klant ;) Ik had wel de gewone DirectADSL tot voor kort. (nog steeds klant van hun KPN mobile netwerk)
Ok, I stand corrected. :P

Hoe dan ook, voor de KPN maakt het niet zoveel uit aangezien je geen IPB-vlaggetje bij je klantgegevens hebt. :P

@Long: ben je bekend met releasen en renewen van je ip-adres? Dat Vista wireless nogal brak werkt moet geen verrassing zijn. Ik heb ergens gelezen dat dit releasen en renewen in Vista nogal eens wil werken.
Helaas heb ik geen experiabox en gelukkig heb ik geen Vista, dus kan het niet uit eigen ervaring zeggen.
Met een bekabelde verbinding kan weinig mis gaan. Als je bij de instellingen voor TCP/IP een vast ip inklopt (192.168.1.1) en standaard gateway op 192.168.1.254 dan zou dat moeten werken.
In principe is dat echter niet nodig, want die ip's zou de box zelf toe moeten wijzen.

Trouwens: als je wireless wel werkt na het opnieuw invoeren van je wpa-sleutel, ben je er dan wel 100% zeker van dat hij goed ingesteld staat bij de instellingen voor dat voorkeursnetwerk (SpeedTouchXXXXXX)?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Misschien dat het in deze grote topics al eens ter sprake is gekomen maar er staat zoveel info dat ik naar een speld in een hooiberg zoek.

De WLAN van mijn EB (Siemens) is al vanaf het begin brak, signaal is prima, niks mis mee maar de verbinding valt vaak heel even weg, bijvoorbeeld bij RDP krijg ik constant timeouts en onder het surfen duurt het soms heel lang voordat de pagina geopend word, WLAN op NB een keer in en uitschakelen helpt dan wel maar dat wil je ook niet... Iemand enige tips? Bij mijn vriendin thuis hebben ze ook een EB (Siemens ISDN versie) en deze heeft precies hetzelfde met die WLAN verbinding, je ziet ook bij het downloaden van een bestand dat de snelheid dan helemaal terug zakt naar een paar kb/sec waarna deze weer oploopt.

[ Voor 21% gewijzigd door JB op 12-08-2007 12:48 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
JB: probeer om te beginnen eens de DNS-en in te stellen op die van OpenDNS (even zoeken in dit topic). En dan zowel in de EB zelve als op de client. Wellicht is het geen DNS-probleem, maar je kunt dat maar beter uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Jan-E schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:56:
JB: probeer om te beginnen eens de DNS-en in te stellen op die van OpenDNS (even zoeken in dit topic). En dan zowel in de EB zelve als op de client. Wellicht is het geen DNS-probleem, maar je kunt dat maar beter uitsluiten.
DNS lijkt me sterk, het gaat zowel intern als extern mis (intern: RDP, extern: downloaden, surfen) me server en 2 andere pc's hangen aan LAN en werken wel goed, moet er wel bij zeggen dat deze allemaal een vast IP adres hebben ingesteld maar zou ook niks mogen uitmaken.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Jan-E schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 10:41:
Wie zegt dat jij dat ding vervolgens niet toch aan het KPN-netwerk hangt? Als ik een gedeblokkeerde SX551 had zou ik dat gelijk doen.
Wat bedoel je daarmee? Ik heb hier een EB SX551 en daar kan zo'n beetje alles ingesteld worden, behalve VoIP, en da's kut.

(Al zou ik niet weten wat je allemaal wel in zou kunnen stellen in een box die wel 'gelocked' is).

Verder wel een Zweedse firmware voor deze bak gevonden, maar het spul erin krijgen is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
GraveR schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:06:
Wat bedoel je daarmee? Ik heb hier een EB SX551 en daar kan zo'n beetje alles ingesteld worden, behalve VoIP, en da's kut.
Kun je je QOS-instellingen wijzigen, kun je je Mac address spoofen? Je kunt weliswaar veel instellen in de Siemens EB, maar niet alles. Als je een SX551 zou hebben zonder de KPN firmware, zou je dat wel kunnen instellen.

Het is dan overigens de vraag of de KPN firmware niet beter getuned is voor het KPN ADSL netwerk dan een 'generic' firmware. Maar vanwege de VoIP- en QOS-instellingen zou ik toch voor de unbranded versie gaan. En precies om die reden zal KPN Timmo's EB nooit flashen met een niet-KPN firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Jan-E schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:28:
[...]
Kun je je QOS-instellingen wijzigen, kun je je Mac address spoofen? Je kunt weliswaar veel instellen in de Siemens EB, maar niet alles. Als je een SX551 zou hebben zonder de KPN firmware, zou je dat wel kunnen instellen.

Het is dan overigens de vraag of de KPN firmware niet beter getuned is voor het KPN ADSL netwerk dan een 'generic' firmware. Maar vanwege de VoIP- en QOS-instellingen zou ik toch voor de unbranded versie gaan. En precies om die reden zal KPN Timmo's EB nooit flashen met een niet-KPN firmware.
Je hebt inderdaad gelijk. Dit zit in de aangepaste firmware niet.

Toch even wat verder gezocht en de EB 'even' uitelkaar gehaald:

Chips:
- VIA VT6212L
- Litelink CPC5621A
- Legerity LE9502BTC
- PSC A2V56S40BTP / 540ALA17
- MiniPCI WLan kaart
- Flashchip met opdruk ARV4519JW-A-90A / U104 / V1.30 050B *
- 10 Polige Header (Serial? JTAG?)

* Het spannende is als je zoekt op ARV4519 kom je uit op http://www.arcadyan.com/Products/broadband_Home_new.htm

Het zoeken is nu dus op een manier om de firmware op het beestje te vervangen. Er moet haast wel een manier zijn om dat 'lokaal' te doen, maar hoe? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
GraveR schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:48:
Het zoeken is nu dus op een manier om de firmware op het beestje te vervangen. Er moet haast wel een manier zijn om dat 'lokaal' te doen, maar hoe? :S
Ik zou maar eens beginnen om Hacking the Siemens SX541 te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

Volgensmij blijven zowel de Siemens als SpeedTouch EB eigendom van KPN. Zo niet, dan zou ik dat graag willen weten. Dat zou onder andere een reden zijn voor KPN om die dingen te beperken, naast het voorkomen van foute instellingen door geklooi van de klant.
Met een ST780 Experiabox zit je mooi als je abbo afloopt en je dat ding nog hebt. Voor zover ik weet is het echt niet mogelijk om dat ding te hacken en er een normale ST780 firmware op te zetten.

Als je betaalt voor een stuk hardware zou je ook alle mogelijkheden moeten kunnen gebruiken. Helaas betekent eigendom tegenwoordig voor een hoop grote bedrijven niet dat je fijn een apparaat kunt modificeren en unlocken (Iphone, simlocks, dit soort ongein etc...)

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:20

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

@TNW
Je betaalt niet voor de EB maar hebt hem in bruikleen.Dus, hoezo betaalt voor een stuk hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik ben er ook niet 100% zeker van hoor dat het in orde is als je hem "houdt".
Ok, bij vervanging voor een andere heb je er altijd eentje over natuurlijk. Logisch lijkt mij dan echter wel dat de EB die vervangen is sowieso rot is (en anders is degene die de vervanging voor elkaar gekregen heeft dat ;)).
In het installatiepakket zitten als het goed is nog altijd twee retourstickers en rara, waar zouden die voor zijn? Vast niet om je splitter na 10 dagen terug te kunnen sturen lijkt me. ;)

Gezien het scala aan verschillende antwoorden dat over bepaalde kwesties van de HD komt heb ik sterk het vermoeden dat degenen die te horen hebben gekregen dat zij de oude EB mochten houden een medewerker gesproken hebben die niet helemaal van de hoed en de rand wist.

Dat van om de zoveel tijd de EB een powercycle geven is specifiek met de Siemens iets waar je niet onderuit kan als je wilt dat het blijft werken (zie hiervoor ook de posts van Tasslehoff die met handen en voeten toch zijn nieuwsgroepen kan gebruiken waar ze voor bedoeld zijn (;)) en ernaast OOK nog eens kan telefoneren.

Dit gaat trouwens vooral op wanneer je de grenzen van de EB opzoekt met downloads. Mijn ouders zitten al een dik jaar op IPB, ook met een Siemens en ik heb mijn ma vorige week voor het eerst een powercycle laten geven omdat haar wireless niet online kwam. Zij surfen en mailen dan ook alleen maar (zoals het overgrote deel van de IPB gebruikers, I bet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
JB schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:04:
[...]
DNS lijkt me sterk, het gaat zowel intern als extern mis (intern: RDP, extern: downloaden, surfen) me server en 2 andere pc's hangen aan LAN en werken wel goed, moet er wel bij zeggen dat deze allemaal een vast IP adres hebben ingesteld maar zou ook niks mogen uitmaken.
Stel dan ook maar een vast IP-adres in voor je wireless verbinding. En heb je het kanaal al vastgezet op iets van 11 of lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Jan-E schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:06:
[...]
Stel dan ook maar een vast IP-adres in voor je wireless verbinding. En heb je het kanaal al vastgezet op iets van 11 of lager?
Ik wil geen vast IP adres voor de wifi, maar ik kan het testen al lijkt me dat ook geen oplossing, die channel instelling kan er ook niks mee te maken hebben, heb deze al op 11 gezet omdat boven de 11 niet werkt icm mijn WLAN kaartje welke een amerikaanse chipset heeft.

Met vast IP adres maakt zowel intern als extern geen verschil, had net met RDP alweer dat alles bleef hangen en gelijk daarna Google proberen te openen en daar ook een dikke time-out, Firefox can't find the server at www.google.nl

[ Voor 21% gewijzigd door JB op 12-08-2007 19:40 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Foamy schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:57:
[...]

Volgens mij word een bedrade verbinding ook met Vista gewoon ondersteund door KPN.. Misschien een optie om hun even te bellen?
Vista wordt niet ondersteund, behalve door ServiceThuis monteurs, en ook dan ben ik niet zeker of het draadloos wel wordt ondersteund. In het begin werd Vista wel ondersteund, maar later is dit stopgezet om onduidelijke redenen, waarschijnlijk vanwege de problemen die er soms zijn met Vista waardoor de verbinding niet door KPN gegarandeerd kan worden zoals dat bij XP kan.

Als ik het goed heb worden XP SP2 en 2000 SP4 draadloos ondersteund, en 98SE en ME alleen voor bekabeld internet.

[ Voor 4% gewijzigd door GreatDictator op 13-08-2007 01:36 ]

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:11

Totaalgeflipt

De enige echte

Windows 98 helemaal niet meer.
Word ook niet meer door Microsoft ondersteund, dus ook niet meer door KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mackie
  • Laatst online: 30-01 16:10
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:33:
[...]

'k Heb hetzelfde probleem gehad. Opgelost door pop account instelling 194.151.105.246 veranderen in pop.kpnplanet.nl .
Thats it O+ ! Thanks.....

We can do it two ways: easy or really easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

JB schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:46:
Misschien dat het in deze grote topics al eens ter sprake is gekomen maar er staat zoveel info dat ik naar een speld in een hooiberg zoek.

De WLAN van mijn EB (Siemens) is al vanaf het begin brak, signaal is prima, niks mis mee maar de verbinding valt vaak heel even weg (word niet verbroken), bijvoorbeeld bij RDP krijg ik constant timeouts en onder het surfen duurt het soms heel lang voordat de pagina geopend word, WLAN op NB een keer in en uitschakelen helpt dan wel maar dat wil je ook niet... Iemand enige tips? Bij mijn vriendin thuis hebben ze ook een EB (Siemens ISDN versie) en deze heeft precies hetzelfde met die WLAN verbinding, je ziet ook bij het downloaden van een bestand dat de snelheid dan helemaal terug zakt naar een paar kb/sec waarna deze weer oploopt.
Niemand die dit probleem heeft? Lijkt me vrij sterk namelijk, bij mijn vriendin thuis geldt het zelfde verhaal.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
JB schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 17:01:
Niemand die dit probleem heeft? Lijkt me vrij sterk namelijk, bij mijn vriendin thuis geldt het zelfde verhaal.
Zelfde WLan client? Welke? Heb je al eens een andere geprobeerd?

[ Voor 0% gewijzigd door Jan-E op 15-08-2007 22:12 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Jan-E schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 17:37:
[...]
Zelfde WLan client? Elke? Heb je al eens een andere geprobeerd?
Heb zelf een Acer laptop, me vriendin een Dell laptop. Me Acer heeft altijd perfect gewerkt op me oude AP maar die ondersteund geen WPA

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een Siemens EB én Vista op mijn HP laptop. Totaal geen problemen. Een oom van me heeft ook een Siemens EB en Vista met een Compac laptop. Ook geen problemen. Hebben wel beide de premium versie van Vista......

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Pfuh wij hebben nu ook bellen en internet van planet.. Kijken wat het is. Moet het nog aansluiten en dan moet ik bellen ofzo en dan moet het geloof ik werken.

Nog tips of trucs? Heb de start helemaal doorgelezen zoals bij torrent 50 verbindingen enzo.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• rvdvalk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-09 07:08
Hallo,

Is het iemand al gelukt om de Experiabox te vervangen door een andere router/modem?
Ik zit er aan te denken een andere router te nemen, bijvoobeeld de Zyxel P-2602HWL-D . Ik heb een hekel aan die standaard SpeedTouch dingen. Dat had ik bij mijn 510 al nadat ik een website probeerde te hosten, en dat heb ik nu weer.

Er staat nergens in de algemene voorwaarden dat je niet een eigen modem mag gebruiken, ze ondersteunen het alleen niet.

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:19
rvdvalk schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:11:
Hallo,

Is het iemand al gelukt om de Experiabox te vervangen door een andere router/modem?
Je zult waarschijnlijk een klein probleempje hebben, je moet je voip gegevens in je andere modem zetten, en aangezien je die niet hebt en ook niet krijgt van KPN kun je niet bellen.
Dus het hele IPB heeft geen zin.

• Jan-E
aart44 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:22:
Je zult waarschijnlijk een klein probleempje hebben, je moet je voip gegevens in je andere modem zetten, en aangezien je die niet hebt en ook niet krijgt van KPN kun je niet bellen.
Dus het hele IPB heeft geen zin.
Als je een Siemens EB hebt, heb je je VoIP-gegevens wel. Die staan namelijk gewoon in de bron van de VoIP-accounts pagina (zolang als dat nog duurt). Dan kun je zonder meer een ander modem aan de lijn hangen. Ik heb mijn 020-nummer ook wel een tijdje geregistreerd gehad in een ATA, dus in een VoiP-modem moet ook kunnen.

Alternatief is een 084-nummer erbij nemen, je inkomende telefoontjes (gratis) doorschakelen naar dat 084-nummer (waarvan je het wachtwoord zelf kunt instellen) en uitbellen via 1 van de Voipbuster klonen met een gevalideerd regionaal nummer, zodat de nummerherkenning bij je gesprekspartners ook klopt.

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

svijf schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:17:
*O* *O* *O*

Heb het voor elkaar:

Naar aanleiding van uw vraag over het opzeggen van uw InternetPlusBellen abonnement, informeren wij u als volgt:

Per 1 augustus 2007 gelden voor de contracttermijn de nieuwe Algemene Voorwaarden.

Dit houdt in dat u een contract afsluit voor iin jaar. Daarna wordt het contract stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van iin maand.

De letterlijke tekst van het artikel luidt:

"De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van iin jaar, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het verstrijken van deze termijn met inachtneming van een opzegtermijn van iin maand telefonisch (bij de Klantenservice genoemd in artikel 23), heeft opgezegd."

Omdat u al meer dan iin jaar een abonnement heeft op InternetPlusBellen, kunt u dus elk gewenst moment opzeggen met een opzegtermijn van iin maand.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met deze info is deze meneer mij en andere zeer van dienst geweest _/-\o_
Deze regeling geld alleen voor klanten die NA 1 Augustus 2007 een contract hebben afgesloten !!
Dit werd mij net verteld door een medewerker van de KPN.
Omdat mijn abonnement in Mei 2006 is afgesloten kan ik pas per mei 2008 van mijn contract af.

Ik neem hier geen genoegen mee, heb dat medegedeeld en de Teamleider van de gebelde club gaat intern een verzoek tot onmiddelijke stopzetting doen.
Gaat natuurlijk wel weer 3a4 week duren zoals hij zelf aangaf.

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

• Jan-E
wyrdt schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:21:
Deze regeling geld alleen voor klanten die NA 1 Augustus 2007 een contract hebben afgesloten !!
Omdat mijn abonnement in Mei 2006 is afgesloten kan ik pas per mei 2008 van mijn contract af.
Dan moet je ze maar eens met hun eigen Algemene Voorwaarden om de oren slaan. Volgens artikel 25.2 daarvan gelden wijzigingen in de AV ook voor bestaande overeenkomsten.

Lees even Planet opzeggen: wijziging AV per 1-8 waar precies hetzelfde gebeurd is met exact dezelfde wijziging bij Planet.

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Bedankt Jan_E

Ik heb het nog even gemeld bij de vriendelijke KPN er, het maakt er een "Revisie"?melding van
Ik wacht af.i

[ Voor 19% gewijzigd door wyrdt op 16-08-2007 16:38 ]

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

[...]

Ik neem hier geen genoegen mee, heb dat medegedeeld en de Teamleider van de gebelde club gaat intern een verzoek tot onmiddelijke stopzetting doen.
Weet ik ;)
Daarom heb ik 4x moeten mailen voordat ik het juiste antwoord kreeg :+
En zwart op wit :Y

Verwijderd

Internet is weer lekker traag hier. Ik haal wel netjes 300 kb/s en 50 up met speedtest maar lekker surfen wil totaal niet. Ik snap hier niks meer van. Ik gebruik wireless op mijn kamer en op de andere kamer niet wireless. gamer.nl is bij mij sloom, bij jullie ook?
edit: is weer goed..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 20:55 ]

Verwijderd

rvdvalk schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:11:
Hallo,

Ik zit er aan te denken een andere router te nemen, bijvoobeeld de Zyxel P-2602HWL-D . Ik heb een hekel aan die standaard SpeedTouch dingen. Dat had ik bij mijn 510 al nadat ik een website probeerde te hosten, en dat heb ik nu weer.

Er staat nergens in de algemene voorwaarden dat je niet een eigen modem mag gebruiken, ze ondersteunen het alleen niet.
Je mag het ook wel proberen, maar als je dan storingen krijgt, en het niet op kunt lossen, hoef je uiteraard geen hulp van de helpdesk te verwachten :)

Maar dat is ook wel logisch :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Eind juni is mijn IPB-abonnement bij Planet beëindigd, maar vandaag hebben ze toch weer 59,59 euro afgeschreven. Is dat de normale gang van zaken ?!? :?

Uiteraard heb ik het geld meteen laten storneren, ik ben zelfs nog in afwachting van (mijn inziens) te veel betaald abonnementsgeld wat ik terug wil. Toen ik bij Planet zat, had ik geen klagen (behalve de prijs) maar nu ik er weg ben heb ik zeker wat te klagen. :/

Nog een vraagje: als Planet op 17 augustus geld afschrijft, is dat dan voor de maand augustus of voor september? (Indien het eerste dan ga ik de vorige afboeking ook proberen te storneren.)

[ Voor 18% gewijzigd door pven op 17-08-2007 09:14 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Ik heb mijn experiabox (thomson) gereset en nu doet mijn wifi het niet meer?

Heb in de instellingen bekeken en kan daar niks vinden. Hoe krijg ik het weer aan? Mijn laptop vond eerst een onbeveiligd signaal van de experiabox, en nu helemaal niks meer. Wat is er aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Leolinedance schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:52:

Heb in de instellingen bekeken en kan daar niks vinden. Hoe krijg ik het weer aan? Mijn laptop vond eerst een onbeveiligd signaal van de experiabox, en nu helemaal niks meer. Wat is er aan de hand?
Staat je wireless nog wel aan dan? Kan zijn dat ie uit gegaan is natuurlijk... Welke kleur heeft je wifi lampje op de box?

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Leolinedance schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:52:

Kijk eens in de webinterface op welk kanaal hij staat? wellicht op 12 of 13, en dat zien de meeste laptops niet.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronde knop op de voorzijde van de Thomson schakelt wifi aan en uit ;) . Al eens geporbeerd deze 5 sec ingedrukt te houden? Als je wifi aanstaat brandt het lampje ook, kan 3 kleuren hebben (rood = onbeveiligd, oranje = WEP64 en groen= WPA) . Als het brandt is het @hierboven waarschijnlijk aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
pven schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 07:03:
Eind juni is mijn IPB-abonnement bij Planet beëindigd, maar vandaag hebben ze toch weer 59,59 euro afgeschreven. Is dat de normale gang van zaken ?!? :?

Uiteraard heb ik het geld meteen laten storneren, ik ben zelfs nog in afwachting van (mijn inziens) te veel betaald abonnementsgeld wat ik terug wil. Toen ik bij Planet zat, had ik geen klagen (behalve de prijs) maar nu ik er weg ben heb ik zeker wat te klagen. :/

Nog een vraagje: als Planet op 17 augustus geld afschrijft, is dat dan voor de maand augustus of voor september? (Indien het eerste dan ga ik de vorige afboeking ook proberen te storneren.)
Planet boekt vooruit af. Maar als ze afboeken zou ik toch ff informeren, anders blijf je dat tot in lengte van dagen doen namelijk. Heb je nog wel sync dan?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:48

joker1977

Tweakert

TNW schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 17:20:
Volgensmij blijven zowel de Siemens als SpeedTouch EB eigendom van KPN. Zo niet, dan zou ik dat graag willen weten. Dat zou onder andere een reden zijn voor KPN om die dingen te beperken, naast het voorkomen van foute instellingen door geklooi van de klant.
Met een ST780 Experiabox zit je mooi als je abbo afloopt en je dat ding nog hebt. Voor zover ik weet is het echt niet mogelijk om dat ding te hacken en er een normale ST780 firmware op te zetten.
Met de ST780 is het wel mogelijk om de firmware terug te zetten naar de 'default' Speedtouch firmware voor zover ik weet. Forceer de box in BootP-modus en gebruik http://www.speedtouch.nl/downloads/780_Upgrade_R62H5_sip.exe om de firmware erin te laden. Dit zou gewoon moeten werken.

Het moge duidelijk zijn dat je hierna 'on your own' bent: De box is dan niet meer beheerbaar voor de KPN op afstand en je zult zelf de VoIP en ISP instellingen erin moeten zetten. Niet onmogelijk voor de tweakers onder ons die weten hoe je dat moet configureren (en de SIP-logins van de IPB servers in handen heeft gekregen), maar voor de Average Joe vrijwel onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:20:
Heb een Siemens EB én Vista op mijn HP laptop. Totaal geen problemen. Een oom van me heeft ook een Siemens EB en Vista met een Compac laptop. Ook geen problemen. Hebben wel beide de premium versie van Vista......
Je doelt op mijn vraag :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Murcielago schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:08:
[...]

Planet boekt vooruit af. Maar als ze afboeken zou ik toch ff informeren, anders blijf je dat tot in lengte van dagen doen namelijk. Heb je nog wel sync dan?
Dus je bedoelt dat als ze op 17 augustus afschrijven dat dat dan de maand september is?

De lijn werkt niet meer (dit bedoel je met sync?), ik ben maanden terug al verhuisd. Het abonnement is ergens eind juni gestopt, dat heb ik zwart-op-wit.

Btw: bellen heb ik geen zin in. De fout ligt niet bij mij en om dan tegen 10 cent per minuut te gaan zitten bellen vind ik zonde van mijn tijd en van mijn geld.

[ Voor 13% gewijzigd door pven op 18-08-2007 16:13 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stuur dan een aangetekende brief naar hen, leg de situatie uit en ze zullen het alsnog uitzoeken en evt crediteren. Aangetekend heeft als voordeel dat je in ieder geval bevestiging krijgt dat ze het hebben ontvangen, stel ook een redelijke termijn. Heb zelf een soortgelijke situatie gehad (bleef doorbetalen voor een Planet ADSL abo terwijl ik al lang over was naar KPN IPB) , heb hier 2 x voor gebeld zonder succes , 1 x gemaild met bijna succes (abo werd gestopt maar teveel betaalde maanden niet gecrediteerd) en 1x een nette aangetekende brief met het dringende verzoek alsnog te crediteren of anders via juridische weg mn geld krijgen. 1 maand later was alles geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Ey mensen ik heb ipb nu ook geïnstalleerd en naar zo'n nummer gebeld.
Wordt nou automatisch de andere lijn opgezegd ofzo? En betalen we dan nog wel lijnhuur want dat is toch standaard ofzo bij kpn?

En waar is dat knopje voor op de experiabox voor?

[ Voor 11% gewijzigd door Daywalk3r op 19-08-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@daywalker
Zie mijn 1 nalaatste post voor wat het knopje doet.
De rest van de vragen wordt in je handleiding uitgelegd als het goed is, na het bellen van het activatienummer wordt je nummer overgezet naar ipb en vervalt na een aantal dagen je vorige lijn. Het teveel vooraf betaalde abonnement wordt bij de volgende factuurronde verrekend dan vanaf de datum dat je over bent op ipb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 09:46:
@daywalker
Zie mijn 1 nalaatste post voor wat het knopje doet.
De rest van de vragen wordt in je handleiding uitgelegd als het goed is, na het bellen van het activatienummer wordt je nummer overgezet naar ipb en vervalt na een aantal dagen je vorige lijn. Het teveel vooraf betaalde abonnement wordt bij de volgende factuurronde verrekend dan vanaf de datum dat je over bent op ipb.
En als aanvulling, je betaald geen lijnhuur, dat zit bij IPB in

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Ok thnx for the answers.

Het ging allemaal van z'n leien dakje.
Alles in 1 x aangesloten en gekeken of de lampjes gingen branden.
Netwerk aangezet in bios want had eerst usb-modem en internet deed het gelijk.
Telefoon enzo werkt ook. Dus ik ben voor de rest tevreden.
Wifi zou ik ff uitzetten want die heb ik toch niet nodig.

Hmm als ik die knop inhoud blijft het lampje van wlan gewoon branden.
Hij brandt wel groen dus dat betekend dat hij beveiligd is toch.
Dan laat ik het namelijk gewoon zo.

[ Voor 20% gewijzigd door Daywalk3r op 20-08-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Nu online
Daywalk3r schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:22:
Hmm als ik die knop inhoud blijft het lampje van wlan gewoon branden.
Hij brandt wel groen dus dat betekend dat hij beveiligd is toch.
Dan laat ik het namelijk gewoon zo.
Yep, groen betekent WPA beveiliging. Je kunt wifi ook wel uitschakelen via MijnKPN, maar je hebt er geen last van neem ik aan dus ik zou het gewoon zo laten.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aotearoa
  • Laatst online: 13:03
Is er iemand hier die weet wat er gebeurd wanneer je een internetplusbellen telefoonnummer laat porteren naar budgetphone / callvoip / een andere voip-only provider?
Wordt de hele internetplusbellen aansluiting hiermee verwijdert?
Of alleen het telefonie gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Nu online
bigall007 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:17:
Is er iemand hier die weet wat er gebeurd wanneer je een internetplusbellen telefoonnummer laat porteren naar budgetphone / callvoip / een andere voip-only provider?
Wordt de hele internetplusbellen aansluiting hiermee verwijdert?
Of alleen het telefonie gedeelte?
Als dit het hoofdnummer is van je IPB-aansluiting ben je je telefonie sowieso kwijt. Internetverbinding blijft denk ik wel werken, die zijn niet zo gevoelig voor dit soort dingen. Technisch moet het wel kunnen, maar het zou kunnen dat KPN in zo'n geval je hele abonnement opzegt.

Hie pak je het preciess aan? Je hebt nu IPB en neemt met je huidige nummer een abbo bij een andere provider? Ik denk dat die dan eerst bij KPN gaan vragen hoelang zij dat nummer nog nodig hebben (evt. contract).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• long
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06 16:44
Een kennis heeft gisterenavond eindelijk wifi werkend gekregen op een laptop met windows vista (Thompsen EB).

Symptomen:
De verbinding wordt wel gewoon gevonden, maar bij het connecten duurde het steeds heel lang en was er daarna alleen een lokaal onbekend netwerk zonder toegang tot internet beschikbaar. Soms was er plotseling wel verbinding die na verbreken of opnieuw opstarten van de laptop weer weg was (en vrijwel niet meer aan te krijgen).

Geprobeerde oplossingen:
Vast ip en dns server instellen volgens informatie van KPN werkte niet. Firewalls waren ook het probleem niet (Norton gedeïnstalleerd en windows firewall volledig uitgeschakeld).

Oplossing:
Allereerst kan het ip-adres gewoon automatisch gekozen worden. Bij de DNS kan in het eerste vak gewoon 192.168.1.254 (het adres van de box) ingevoerd worden. Vervolgens moet in windows bij de beveiliging gekozen worden voor WPA-personal (standaard WPA2-personal) en vervolgens TKIP in plaats van AES. Dan kan gewoon de WPA sleutel ingevoerd worden.

Ik heb nog veel andere combinaties geprobeerd van het bovenstaande maar alleen deze specifieke oplossing lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:20

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Het is volgens mij altijd TKIP geweest ipv AES.... Dus waarschijnlijk vanaf het begin gewoon verkeerd ingevuld.

Check deze link maar eens: Draadloos internet, handmatig verbinding configureren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• long
Feit is dat je helemaal niet gevraagd wordt om zelf wat in te vullen, maar dat het in vista gewoon automatisch verkeerd gekozen wordt en dat je moet gaan zitten zoeken waar het fout gaat.
Maar inderdaad, in die link wordt het in principe wel aangegeven (behalve de instelling van de DNS dan).

[ Voor 22% gewijzigd door long op 22-08-2007 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:26
long schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 11:29:
Feit is dat je helemaal niet gevraagd wordt om zelf wat in te vullen, maar dat het in vista gewoon automatisch verkeerd gekozen wordt en dat je moet gaan zitten zoeken waar het fout gaat.
Maar inderdaad, in die link wordt het in principe wel aangegeven (behalve de instelling van de DNS dan).
Dit is trouwens ook zo in XP.
Zoek maar een op beschikbare netwerken, hoef je alleen de sleutel in te vullen. Vervolgens staat de codering op AES

Just a simple thought....

• GreatDictator
  • Nu online
long schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 11:29:
Inderdaad vreemd dat Vista en kennelijk XP dit automatisch op AES zetten. Wordt AES misschien veel meer gebruikt bij andere (bijvoorbeeld Amerikaanse) ISP's dan TKIP?

• long
Wel vreemd dat het in XP met AES wel gewoon werkt dan. Ik heb namelijk ook een andere laptop met XP heel gemakkelijk aan de praat gekregen, zonder de meegeleverde cd-rom te gebruiken. Daar heb ik helemaal niets aan de beveiliging gewijzigd.

• djidee

djidee

Mr. Slungel

long schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:03:
Wel vreemd dat het in XP met AES wel gewoon werkt dan. Ik heb namelijk ook een andere laptop met XP heel gemakkelijk aan de praat gekregen, zonder de meegeleverde cd-rom te gebruiken. Daar heb ik helemaal niets aan de beveiliging gewijzigd.
Is het wel een XP instelling en is het niet afhankelijk van het type ingebouwde wifikaartje? Zal eens zoeken, durf het zo niet te zeggen (bekabeld all the way _/-\o_ )

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Nog even een vraagje van mijn kant.

In het boekje van de installtie staat dat je voor voicemail en nummermelding naar www.planet.nl/cockpit/activeren moet gaan voor aanmelding van verschillende dingen.

Als ik daar heen ga moet ik op een knopje drukken "Cockipit activeren" en dan gaat hij naar een kpn site waar staat dat mijn sessie is verlopen.

Weet iemand waarom dit is of wat ik er aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedevil
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 19:01
lijkt op een storing op de site zelf.maar je kunt je ook via deze link aanmelden komt op het zelfde neer alleen moet je wel via planet site inloggen om het kopje ipb te zien. http://www.kpn.com/kpn/show/id=1757784 .heb het zelf ook op deze manier gedaan heb zelf ook planet ipb en dit werkt net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:24

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Daywalk3r schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:34:
Nog even een vraagje van mijn kant.

In het boekje van de installtie staat dat je voor voicemail en nummermelding naar www.planet.nl/cockpit/activeren moet gaan voor aanmelding van verschillende dingen.

Als ik daar heen ga moet ik op een knopje drukken "Cockipit activeren" en dan gaat hij naar een kpn site waar staat dat mijn sessie is verlopen.

Weet iemand waarom dit is of wat ik er aan kan doen?
probeer eens www.planet.nl/activeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daywalk3r schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 16:23:
Ey mensen ik heb ipb nu ook geïnstalleerd en naar zo'n nummer gebeld.
Wordt nou automatisch de andere lijn opgezegd ofzo? En betalen we dan nog wel lijnhuur want dat is toch standaard ofzo bij kpn?

En waar is dat knopje voor op de experiabox voor?
je lijn wordt dan digitaal... en je oude ISDN of PSTN verdwijnt inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuBBaSS schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 10:25:
[...]
ze doen dat niet zomaar, dan moeten alles vernietigen en alles opnieuw weer uploaden naar je box

dat doet de 1ste lijn HD niet hoor :)..... alleen de 3e lijn geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foamy schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:57:
[...]

Volgens mij word een bedrade verbinding ook met Vista gewoon ondersteund door KPN.. Misschien een optie om hun even te bellen?
precies kpn HD ondersteund alleen VISTA bedraad namelijk & geen draadloos.
ivm met de installatie cd voor de drivers, die werken nog niet met Vista.

Verder ondersteunen ze geen windows98 zowel bedraad en draadloos.

En 1 draadloze pc met een 1 bedraade pc.

dus geen 2x draadloos of bedraad.

voor vragen stel me maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:56:
[...]

precies kpn HD ondersteund alleen VISTA bedraad namelijk & geen draadloos.
ivm met de installatie cd voor de drivers, die werken nog niet met Vista.
Ik dacht dat Vista bedraad ook niet ondersteunt werd? Of is dat pas veranderd?

En een monteur die de boel komt installeren legt inderdaad maar 1x bedraad/draadloos aan, maar zolang mensen aan de ondersteuningsvoorwaarden voldoen ondersteunt de helpdesk toch wel gewoon meerdere computers? Als bijvoorbeeld 1 het niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

als de rest het wel gewoon doet heb je pech gehad ;) Of natuurlijk gewoon niet zeggen dat de andere pc's het wel doen :D

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
NHJ BV schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:16:
[...]

Ik dacht dat Vista bedraad ook niet ondersteunt werd? Of is dat pas veranderd?

En een monteur die de boel komt installeren legt inderdaad maar 1x bedraad/draadloos aan, maar zolang mensen aan de ondersteuningsvoorwaarden voldoen ondersteunt de helpdesk toch wel gewoon meerdere computers? Als bijvoorbeeld 1 het niet doet?
Is redelijk logisch toch, als 1 pc het niet doet, en de ander wel, dan ligt het aan je pc, niet aan internetplusbellen. Of het moet natuurlijk een kapotte poort zijn op de EB, maar die kans is 0.00001%,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Nu online
SCIxX schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:35:
[...]

Is redelijk logisch toch, als 1 pc het niet doet, en de ander wel, dan ligt het aan je pc, niet aan internetplusbellen. Of het moet natuurlijk een kapotte poort zijn op de EB, maar die kans is 0.00001%,
Nou, meestal gebruiken mensen een andere adapter voor iedere PC, dus hebben ze er hooguit 1 die ondersteunt wordt. Als de instellingen daarvan niet meer goed staan is dat wel te verhelpen. Mocht het echt aan de PC zelf liggen dan wordt dat snel genoeg duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Sinds ongeveer een week heb ik last dat ik een aantal hosts niet kan bereiken. Bijna de hele 89.x.x.x reeks is gewoon niet bereikbaar hier :( .
Ik heb gehoord dat meer mensen hier last van hebben.
Iemand misschien al een oplossing gevonden?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Nu online
FnF schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 12:10:
Sinds ongeveer een week heb ik last dat ik een aantal hosts niet kan bereiken. Bijna de hele 89.x.x.x reeks is gewoon niet bereikbaar hier :( .
Ik heb gehoord dat meer mensen hier last van hebben.
Iemand misschien al een oplossing gevonden?
Ik probeer te achterhalen aan wie die range toebehoort, maar ik kan het zo niet vinden. Mogelijk gerotzooi met peering agreements, of overijverige Amerikaanse ISP's die Nederlandse adressen blokkeren wegens spam. Waarschijnlijk wordt dit vanzelf wel opgelost.

Nu ik er over nadenk zitten KPN IPB-klanten ook in die buurt qua range, ergens in de 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

NHJ BV schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 18:44:
[...]

Ik probeer te achterhalen aan wie die range toebehoort, maar ik kan het zo niet vinden. Mogelijk gerotzooi met peering agreements, of overijverige Amerikaanse ISP's die Nederlandse adressen blokkeren wegens spam. Waarschijnlijk wordt dit vanzelf wel opgelost.

Nu ik er over nadenk zitten KPN IPB-klanten ook in die buurt qua range, ergens in de 80.
89.x reeks is in Juni 2005 uitgegeven aan Ripe NCC ( http://www.iana.org/assignments/ipv4-address-space ) , dus de range word voornamelijk in Europa gebruikt (weetje, hun hoofdkantoor staat naast het postkantoor in hartje Amsterdam (raadhuisstraat))
En over de niet te benaderen sites, gaat het puur om de dns die hem niet pakt, of kun je de sites ook niet pingen. En zo nee, als je hem probeert te tracen, waar loopt hij stuk?

[ Voor 10% gewijzigd door djidee op 27-08-2007 00:08 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

psycomania schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:24:
lijkt op een storing op de site zelf.maar je kunt je ook via deze link aanmelden komt op het zelfde neer alleen moet je wel via planet site inloggen om het kopje ipb te zien. http://www.kpn.com/kpn/show/id=1757784 .heb het zelf ook op deze manier gedaan heb zelf ook planet ipb en dit werkt net zo goed.
Met jou link en de andere gesuggereerde links kom ik er wel.
Tweakerts bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:19

Reinier

\o/

Mijn vriendin is per ongeluk drie weken te vroeg afgesloten. "Ja sorry mevrouw, normaal duurt dat een week of vier, geen idee waarom het zo snel gegaan is. Niets aan te doen! Let wel even op of we niet per ongeluk teveel abonnementsgeld gaan incasseren want je weet maar nooit!"

Dus lekker, juist die paar weken voor je verhuizing is internet hebben wel erg prettig... i.v.m. abonnementen opzeggen/wijzigen, spullen uitzoeken, mensen mailen, noem maar op.

Prutsers! En ze weigeren uiteraard haar voor die drie weken opnieuw aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Reinier schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:00:
Mijn vriendin is per ongeluk drie weken te vroeg afgesloten. "Ja sorry mevrouw, normaal duurt dat een week of vier, geen idee waarom het zo snel gegaan is. Niets aan te doen! Let wel even op of we niet per ongeluk teveel abonnementsgeld gaan incasseren want je weet maar nooit!"

Dus lekker, juist die paar weken voor je verhuizing is internet hebben wel erg prettig... i.v.m. abonnementen opzeggen/wijzigen, spullen uitzoeken, mensen mailen, noem maar op.

Prutsers! En ze weigeren uiteraard haar voor die drie weken opnieuw aan te sluiten.
Waarschijnlijk omdat het aansluiten via de normale weg ongeveer 3 tot 4 weken in beslag kan nemen... Heeft niet veel nut dus ;)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Dat snap ik, maar ze kunnen dus ongestraf zo debiel doen omdat het niet meer terug te draaien is. Hoewel het in principe natuurlijk mogelijk is om morgenochtend de boel weer aan te sluiten, dát zou nou service zijn. Het is immers hun fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Laatst online: 13:22

ManiacsHouse

Scheisse!

Reinier schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:00:

Hun fout. Als er duidelijk een afspraak is wanneer de afsluiting plaatsvind en ze houden zich er niet aan... Eerder afsluiting dan overeengekomen = contractbreuk lijkt mij. Dus of aansluiten of compensatie door meer kosten zoals mobiel bellen enzo. Of een korting afdwingen op je nieuwe adres. Gewoon doen. De opmerking dat ze maar niet hoeven aan te sluiten omdat dat 3-4 weken duurt... Tsja hun probleem.
Als ik 'te vroeg' me laat afsluiten houden ze me ook aan allerlei opzegtermijnen en moet ik ook lekker betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Precies. Maar omdat het geen verhuizing van haar aansluiting betreft (we gaan samenwonen en nemen mijn Tiscali-abonnement mee) gaan ze echt geen moeite doen :( Ze verliezen een klant dus voor hun is het een afgerong probleem.
Wel gaan we nog even een klachtbrief sturen en nadenken over compensatie (mobiel bellen inderdaad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

ff offtopic :+

Svijf blijft hier nog ff hangen ;)
Blijkt "ineens" dat bellen over de kabel nog niet leverbaar is hier :X
Volgens 2 mutsen wel. Formulier ingestuurd.
Modem en spullen ontvangen, niet werken :X
Bellen dan maar en hele zooi weer terug 8)

Was geen probleem btw *O*
Geen kosten ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:23:
[...]

ze doen dat niet zomaar, dan moeten alles vernietigen en alles opnieuw weer uploaden naar je box

dat doet de 1ste lijn HD niet hoor :)..... alleen de 3e lijn geloof ik
Dat hoor je mij ook niet zeggen over de 1ste lijn, dat kan ik inderdaad niet. :P

Maar constructief: weet je hoe het edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knopje hier werkt? Dat je in plaats van 4 posts achter elkaar netjes 1 post kan maken? Staat wat netter.....
:>

[ Voor 7% gewijzigd door SuBBaSS op 28-08-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36

vr6-only

Blub Blub

Ik heb hier 3 experia boxen liggen. 2x siemens en 1x speedtouch model.

Siemens firmware gevonden, kan niet flashen. Is een bin bestand.

Speedtouch levert daarin tegen ook een flash tool mee. Opgestart en op een gegeven moment "not compatible". uhmm..

Iemand enig idee hoe ik een standaard firmware erin kan zetten?

ps. loop stage bij KPN en spul gooiden ze weg, dus ik mocht het hebben. Ze zijn 100% werkend, dus vraag me niet waarom ze het weg wilden gooien!

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexrij2
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:22
[...]

Let op, het valt wel mee. Ik heb deze zelfde e-Mail ontvangen (binnen 3 dagen) na 2 keer nul op het request gekregen te hebben. Echter met excuses en een regeltje extra erbij dat mijn opzegtermijn dus 1 maand is omdat ik al meer dan een jaar IPB heb (sinds maart 2006). Het verhaal is uiteindelijk simpel, KPN zegt zelf in zijn Algemene Voorwaarden dat indien er wijzigingen in deze voorwaarden zijn dat deze óók voor bestaande kontrakten (dus die voor 1 augustus 2007 zijn afgesloten) van toepassing zijn. Blijkbaar is de verkoopafdeling het hier niet mee eens en probeert de bestaande klanten af te bluffen. De Algemene Voorwaarden gaan dus boven een tekstje op de website.

[ Voor 4% gewijzigd door alexrij2 op 28-08-2007 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Nu online
Reinier schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:21:
Dat snap ik, maar ze kunnen dus ongestraf zo debiel doen omdat het niet meer terug te draaien is. Hoewel het in principe natuurlijk mogelijk is om morgenochtend de boel weer aan te sluiten, dát zou nou service zijn. Het is immers hun fout.
Geloof me, KPN zou niets liever willen dan dat het mogelijk was om klanten in een dag aan te sluiten. Je telefoonnummer moet door KPN aangevraagd worden voor omzetting naar het IPB-netwerk. Daarna moet het omgeleid worden van het analoge net naar het IPB-net (en dus op diverse servers geplaatst en verwijderd worden), klantbestanden moeten aangepast worden, er moet een monteur naar de wijkcentrale toe om kruisdraden los te trekken...al deze dingen kunnen pas als de vorige stap afgerond is. Het is een stuk ingewikkelder dan het lijkt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Hey mensen alhier weer een vraagje van mij aangezien ik het in de OP zo niet kan vinden.
Welke poort moet ik openzetten voor torrents? 6881 (standaard azureus) timed out dus die zou wel dich zitten.

Welke poort kan ik het beste gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedevil
http://www.portforward.co...551/GigasetSX551index.htm voor als je de siemens hebt en als de speedtouch hebt kun je deze link proberen http://www.portforward.co.../Speedtouch780v6index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

NHJ BV schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 06:41:
[...]

Geloof me, KPN zou niets liever willen dan dat het mogelijk was om klanten in een dag aan te sluiten. Je telefoonnummer moet door KPN aangevraagd worden voor omzetting naar het IPB-netwerk. Daarna moet het omgeleid worden van het analoge net naar het IPB-net (en dus op diverse servers geplaatst en verwijderd worden), klantbestanden moeten aangepast worden, er moet een monteur naar de wijkcentrale toe om kruisdraden los te trekken...al deze dingen kunnen pas als de vorige stap afgerond is. Het is een stuk ingewikkelder dan het lijkt helaas.
Ik snap je verhaal, maar volgens mij gaat het bij mijn vriendin niet op. Ze hád IPB, tot een paar dagen terug. Het was te vroeg afgesloten: afgesproken was iets van 15 september omdat ze op die dag verhuist. Maar om een of andere vreemde reden ging het afsluiten "sneller dan normaal, we snappen ook niet waarom". En zit ze nu dus zonder internet en telefoon.

Omzetten van het analoge net naar IPB, klantbestanden aanpssen enz. is helemaal niet nodig. Volgens mij is het een kwestie van ergens op een servertje instellen dat die lijn weer geactiveerd moet worden. En desnoods sturen ze een noodmonteur naar de wijkcentrale. Hun slogan is toch KPN sluit je aan of niet soms ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Ok dat ga ik doorspitten.

Nog gelijk een vraag voor iedereen, ik heb nu voicemail enzo ingesteld maar nu staat er in het boekkie dat ik me pincode moet wijzigen. Maar als ik dat heb ingesteld dan klik ik naar zo'n pagina waar ik me telefoonnummer en voicemailpincode op moet geven. Maar als ik dan m'n telefoonnummer en (?een?) pincode intoets is de authenticatie mislukt.

Kut nu nog een ding.. Ik wou wachtwoord van de box wijzigen en nu kan ik niet inloggen.. wat is de stnadaard gebruikersnaam ? |:( :D O-) O+

[ Voor 8% gewijzigd door Daywalk3r op 29-08-2007 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

vr6-only schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:00:
Ik heb hier 3 experia boxen liggen. 2x siemens en 1x speedtouch model.

Siemens firmware gevonden, kan niet flashen. Is een bin bestand.

Speedtouch levert daarin tegen ook een flash tool mee. Opgestart en op een gegeven moment "not compatible". uhmm..

Iemand enig idee hoe ik een standaard firmware erin kan zetten?

ps. loop stage bij KPN en spul gooiden ze weg, dus ik mocht het hebben. Ze zijn 100% werkend, dus vraag me niet waarom ze het weg wilden gooien!
Probeer de speedtouch box in Kernelmode te flashen, met de upgradaesoftware die op de normale speedtouch installatiecd staat. Ik weet niet of je die kunt downloaden helaas. De reset naar kernelmode kan ik zo niet uitleggen, maar wat spitten in de documentatie kan wonderen doen denk ik.

Bovenstaande is geen garantie dat t werkt, je kunt m er ook mee slopen. Maar ik heb al een aantal boxen in kernelmode voor mn kiezen gehad, en dan moet je willekeurig welke software erop kunnen zetten volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedevil
Daywalk3r schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 12:15:
[...]
Kut nu nog een ding.. Ik wou wachtwoord van de box wijzigen en nu kan ik niet inloggen.. wat is de stnadaard gebruikersnaam ? |:( :D O-) O+
als het om de modem zeff gaat is dit voor de siemens admin en speedtouch hoef je niks in te vullen.en anders de topic's doorspitten

[ Voor 48% gewijzigd door Bluedevil op 29-08-2007 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

Even voor de mensen die proberen de Thomson EB te flashen:

Voor zover ik weet is dat volkomen dichtgetimmerd. door Thomson en KPN. Die beveiliging zou ook aanwezig moeten zijn in de kernel mode.
Als het iemand toch lukt in kernel mode een nieuwe firmware er op te zetten, dan zou ik dat graag willen horen. Als KPN achteloos met Experiaboxen omgaat en ze niet meer ophaalt bij klanten zou het handig zijn om ze als normale ST780 in te zetten.

Kernel mode is trouwens modem uitzetten, dan aanzetten met resetknop ingedrukt, totdat het powerlampje snel knippert. Dan zou ie in kernel modem moeten staan.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er twee liggen hier die ik niet gebruik.. Dus ja, ze worden niet opgehaald. ;)

• GreatDictator
  • Nu online
Reinier schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 11:36:
[...]

Ik snap je verhaal, maar volgens mij gaat het bij mijn vriendin niet op. Ze hád IPB, tot een paar dagen terug. Het was te vroeg afgesloten: afgesproken was iets van 15 september omdat ze op die dag verhuist. Maar om een of andere vreemde reden ging het afsluiten "sneller dan normaal, we snappen ook niet waarom". En zit ze nu dus zonder internet en telefoon.

Omzetten van het analoge net naar IPB, klantbestanden aanpssen enz. is helemaal niet nodig. Volgens mij is het een kwestie van ergens op een servertje instellen dat die lijn weer geactiveerd moet worden. En desnoods sturen ze een noodmonteur naar de wijkcentrale. Hun slogan is toch KPN sluit je aan of niet soms ;)
Het was eerder afgesloten, maar het afsluitproces is waarschijnlijk nog eerder in gang gezet. Daarom lijkt het vaak alsof je wel ineens afgesloten kan worden, terwijl het lang duurt om weer aangesloten te worden. Weet je trouwens of de verbinding wel verhuist is? dwz ligt de lijn er op haar nieuwe adres al wel, of staat dat tenminste in de planning? Dat ze niet straks op haar nieuwe adres ook zonder internet zit :9

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.