Ik ben er ook niet 100% zeker van hoor dat het in orde is als je hem "houdt".
Ok, bij vervanging voor een andere heb je er altijd eentje over natuurlijk. Logisch lijkt mij dan echter wel dat de EB die vervangen is sowieso rot is (en anders is degene die de vervanging voor elkaar gekregen heeft dat

).
In het installatiepakket zitten als het goed is nog altijd twee retourstickers en rara, waar zouden die voor zijn? Vast niet om je splitter na 10 dagen terug te kunnen sturen lijkt me.
Gezien het scala aan verschillende antwoorden dat over bepaalde kwesties van de HD komt heb ik sterk het vermoeden dat degenen die te horen hebben gekregen dat zij de oude EB mochten houden een medewerker gesproken hebben die niet helemaal van de hoed en de rand wist.
Dat van om de zoveel tijd de EB een powercycle geven is specifiek met de Siemens iets waar je niet onderuit kan als je wilt dat het blijft werken (zie hiervoor ook de posts van Tasslehoff die met handen en voeten toch zijn nieuwsgroepen kan gebruiken waar ze voor bedoeld zijn (

) en ernaast OOK nog eens kan telefoneren.
Dit gaat trouwens vooral op wanneer je de grenzen van de EB opzoekt met downloads. Mijn ouders zitten al een dik jaar op IPB, ook met een Siemens en ik heb mijn ma vorige week voor het eerst een powercycle laten geven omdat haar wireless niet online kwam. Zij surfen en mailen dan ook alleen maar (zoals het overgrote deel van de IPB gebruikers, I bet).