[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste
Acties:
  • 89.783 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Is het ook mogelijk om een extern gesprek dat binnenkomt op lijn 101 door te schakelen naar 102? Het lukt mij wel om het externe gesprek in de wacht te zetten en dan een intern gesprek te beginnen met 102, maar het lukt mij niet om het externe gesprek dan door te zetten naar 102.

Iemand een idee?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

Uit de AV:

DUUR VAN DE OVEREENKOMST
20.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en heeft een nader te bepalen
minimumduur en wordt na afloop van de minimumduur automatisch met steeds een jaar
verlengd

Met andere woorden: bij onbepaalde tijd zit er geen einddatum aan, dus wordt gewoon iedere keer verlengd met een jaar.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:20

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 22:32:
edit

Uit de AV:

DUUR VAN DE OVEREENKOMST
20.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en heeft een nader te bepalen
minimumduur en wordt na afloop van de minimumduur automatisch met steeds een jaar
verlengd

Met andere woorden: bij onbepaalde tijd zit er geen einddatum aan, dus wordt gewoon iedere keer verlengd met een jaar.
Waarom zou onbepaalde tijd een jaar zijn? Wil niet zeggen dat onbepaalde tijd = voor eeuwig niet kan, dus daarom maar een jaar?
Lijkt mij meer een geval van verlening met onbepaalde tijd tot wederopzegging. Maar dit is dus zo onduidelijk als dikke stront. Wat zegt de wetgeving etc hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:16
Onbepaalde tijd is gewoon onbepaalde tijd en dus niet 1 jaar. Wat ze op die pagina beschreven hebben zijn de AV van Direct ADSL:
DUUR VAN DE OVEREENKOMST
De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en heeft een minimumduur van één jaar, te rekenen vanaf de datum dat Direct ADSL bedrijfsklaar aan de Contractant ter beschikking is gesteld.
De Overeenkomst kan tegen en na het verstrijken van de minimumduur schriftelijk met inachtneming van een opzegtermijn van één maand door de Contractant worden opgezegd.
Ze hebben zich zelf kennelijk niet (meer) gerealiseerd dat de AV van IPB afwijken:
DUUR VAN DE OVEREENKOMST
20.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en heeft een nader te bepalen minimumduur en wordt na afloop van de minimumduur automatisch met steeds een jaar verlengd.
Ik vrees dat de Algemene Voorwaarden (die van IPB dus) bindend zijn als puntje bij paaltje komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maniacshouse schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 23:42:
[...]

Waarom zou onbepaalde tijd een jaar zijn? Wil niet zeggen dat onbepaalde tijd = voor eeuwig niet kan, dus daarom maar een jaar?
Lijkt mij meer een geval van verlening met onbepaalde tijd tot wederopzegging. Maar dit is dus zo onduidelijk als dikke stront. Wat zegt de wetgeving etc hierover?
minimumduur
....en die is dus vastgesteld op minimaal een jaar. Daar ben je mee accoord gegaan.

Als dit dus niet vermeld zou zijn in de AV, zou kpn je ieder jaar een nieuw overeenkomst aanbieden. Dat wat op de website staat klopt onbepaalde tijd..en die wordt door KPN omschreven in de AV, en daar ben je accoord mee gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 08:20:
20.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en heeft een nader te bepalen minimumduur....en die is dus vastgesteld op minimaal een jaar. Daar ben je mee accoord gegaan.
Daarmee is de minimumduur vastgelegd op 1 jaar. Maar het zegt niets over de duur van een verlenging. Die (verlengings)duur is volgens de tekst op de website onbepaald (ofwel oneindig) en volgens de AV telkenmale 1 jaar. KPN heeft overduidelijk op deze pagina een tekst gezet die in strijd is met de AV van IPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje;
heeft iemand de Siemens Experia Box en werkt die persoon met een Macbook? Werkt dan het draadloos internet?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002

SuBBaSS

-has Ryzen

Je macbook werkt toch zeker ook met Airport? Daar is geen tovenarij voor nodig om dat aan het werk te krijgen. Het wordt bij kpn alleen slechts "passief" ondersteund, niet iedere helpdeskmedewerker zal je er even goed mee kunnen helpen.

Overigens is dit de link uit de startpost naar de supportpage van kpn voor het instellen van een verbinding met Mac OS X.

[ Voor 11% gewijzigd door SuBBaSS op 02-08-2007 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 06:58
robertwebbe schreef op maandag 30 juli 2007 @ 23:11:
[...]

Ik gebruik zelf VoipBuster en dit werkt prima. Daarnaast weet ik van anderen die XS4all en BudgetPhone gebruiken. Als je je daar registreert voor een SIP account dan kun je via deze via als volgt instellen:
Menu > Instellingen > Basisstation > Telefonie > Verbinding-assistent > PIN (standaard 0000) > VoIP-Provider selecteren: Ja > Netherlands

.
Even een korte vraag ik zie dat je een Targa telefoon werkend hebt met KPN IPB welke router heb je??
Krijg het niet zonder verbreken van de lijn aan de gang op de zwarte Experiabox de Thomson 780.
Nu gebruik ik ook Voipbuster maar na 25 seconden verbreekt de verbinding als ik zelf bel, gebeld worden gaat wel goed.
Mijn vermoeden isdat hij bij jou achter een Siemens modem/router hangt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die nummerweergave op de computer voor elkaar heeft met de siemens ??

8)7
8)7
8)7
8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

aart44 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 10:57:
[...]
Even een korte vraag ik zie dat je een Targa telefoon werkend hebt met KPN IPB welke router heb je??
Krijg het niet zonder verbreken van de lijn aan de gang op de zwarte Experiabox de Thomson 780.
Nu gebruik ik ook Voipbuster maar na 25 seconden verbreekt de verbinding als ik zelf bel, gebeld worden gaat wel goed.
Mijn vermoeden isdat hij bij jou achter een Siemens modem/router hangt. :X
Inderdaad, een Siemens...
Ik meen me iets te herinneren van een collega die hetzelfde probleem als jij hebt maar dan met XS4all. Volgens mij was de oplossing bij hem om via de webinterface alleen de G.711 codecs te geselecteerd te hebben en niet de andere. Lijkt nergens op te slaan maar volgens mij was dat de oplossing.

[ Voor 21% gewijzigd door robertwebbe op 02-08-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
robertwebbe schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 12:11:
[...]

Inderdaad, een Siemens...
Ik meen me iets te herinneren van een collega die hetzelfde probleem als jij hebt maar dan met XS4all. Volgens mij was de oplossing bij hem om via de webinterface alleen de G.711 codecs te geselecteerd te hebben en niet de andere. Lijkt nergens op te slaan maar volgens mij was dat de oplossing.
Bedankt voor je antwoordt, nee hiervoor heb ik het met een SPA 3000 gehad die werkte ook al niet en de codex heeft altijd op G711 gestaan met de zwarte Experiabox.
Die heb ik toen verkocht en er hangt nu een usb phone aan dat werkt wel als de computer aanstaat.
Nu zag ik die Targa voor 50 euro en nog maar een poging gewaagd maar helaas.
Nu kan ik in Januari van dat IPB af of ik zoek op marktplaats of zo een grijze Siemens Experiabox ik bekijk het nog even. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

aart44 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:15:
[...]
Bedankt voor je antwoordt, nee hiervoor heb ik het met een SPA 3000 gehad die werkte ook al niet en de codex heeft altijd op G711 gestaan met de zwarte Experiabox.
Die heb ik toen verkocht en er hangt nu een usb phone aan dat werkt wel als de computer aanstaat.
Nu zag ik die Targa voor 50 euro en nog maar een poging gewaagd maar helaas.
Nu kan ik in Januari van dat IPB af of ik zoek op marktplaats of zo een grijze Siemens Experiabox ik bekijk het nog even. 8)7
Ik ben bang voor je dat je niets met een tweedehands Siemens Experiabox kunt. Hoe wil je die geprovisioned krijgen met jouw instellingen? Daarnaast zijn die dingen eigendom van KPN en zou ze je dus eigenlijk niet eens moeten kunnen kopen. Het lijkt me zelfs dat nu je dit weet, jezelf dan schuldig maakt aan heling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
robertwebbe schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 22:17:
Ik ben bang voor je dat je niets met een tweedehands Siemens Experiabox kunt. Hoe wil je die geprovisioned krijgen met jouw instellingen?
Ik zou niet weten waarom niet. Je kunt elk willekeurig modem aan die lijn hangen. Ik heb nog tijden gewerkt met een e-Tech USB modem. Zolang je geen VoIP in de EB zelf wilt regelen moet dat prima gaan.

Voor aart44: kijk eens op www.ebay.de, waar de SX541 bij bosjes wordt aangeboden. De SX541 is een voorloper van de SX551. Maar af en toe zit er ook een SX553 bij. Het uiterlijk daarvan zal velen bekend voorkomen. Let wel op. Annex B staat voor een voormalige ISDN-lijn en Annex A voor een voormalige POTS lijn. Ik dacht dat de SX553 voor beide types geschikt was, maar dat blijkt niet uit die advertentie.

[ Voor 9% gewijzigd door Jan-E op 03-08-2007 22:44 . Reden: Annex A/B ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Jan-E schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 22:41:
[...]
Ik zou niet weten waarom niet. Je kunt elk willekeurig modem aan die lijn hangen. Ik heb nog tijden gewerkt met een e-Tech USB modem. Zolang je geen VoIP in de EB zelf wilt regelen moet dat prima gaan.
De originele worden gewoon aangeboden wegens kontraktbeeindiging op marktplaats en ik heb er eentje gekocht, ga hem morgen middag even ophalen.
Het lijkt me als ik hem reset en hem aan de lijn hang dat hij gewoon zijn gegevens gaat laden, krijg ik het niet werkend ben ik 20 euro armer.

@robertwebbe
Dat van heling lijkt me wel erg vergezocht, na kontraktbeeindiging willen ze die dingen niet eens terug hebben, je kunt hem dus in de kliko laten zakken of proberen te verkopen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

aart44 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 10:08:[...]

@robertwebbe
Dat van heling lijkt me wel erg vergezocht, na kontraktbeeindiging willen ze die dingen niet eens terug hebben, je kunt hem dus in de kliko laten zakken of proberen te verkopen. :X
Ik weet niet precies wie je die info verstrekt heeft, maar voor de Experiabox is een retournummer en een retouradres beschikbaar en daar dient hij naartoe gestuurd te worden.
Het kan zijn dat de info door een slecht geïnformeerde hd-medewerker is verstrekt, maar toch.

Als jij er eentje aanschaft via MP kun je wel doen of je neus bloedt. Degene die zo fijn de voorwaarden van de KPN gelezen heeft omtrent het gebruik van de hardware moet niet raar opkijken als hij straks ineens een buitenproportioneel hoog bedrag aan de kpn moet betalen.

Ik zeg hierbij niet dat dit gaat gebeuren, heb alleen eenzelfde ervaring met upc gehad en het zou mij persoonlijk niets verbazen.

Het lijkt me trouwens toch dat als je zo'n box 2e hands aanschaft om juist de voip te kunnen regelen. Hiervoor verwijs ik je naar de post van Jan-E. ;)
Als het niet om het voip gedeelte gaat, maar om internet dan denk ik dat er heel wat betere opties zijn dan de Siemens. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Jan-E schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 22:41:
[...]

Voor aart44: kijk eens op www.ebay.de, waar de SX541 bij bosjes wordt aangeboden. De SX541 is een voorloper van de SX551. Maar af en toe zit er ook een SX553 bij. Het uiterlijk daarvan zal velen bekend voorkomen. Let wel op. Annex B staat voor een voormalige ISDN-lijn en Annex A voor een voormalige POTS lijn. Ik dacht dat de SX553 voor beide types geschikt was, maar dat blijkt niet uit die advertentie.
Dat komt bij Siemens niet voor dat een annexB modem ook voor annexA geschikt is. Er zitten andere componenten op de printplaat voor beide lijntype zelfs.

En daarbij is de Duitse annexB afwijkend van de Nederlandse! De Duitse wordt ook wel 'UR2' genoemd. Je kan er een behoorlijk beroerde verbinding door hebben.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
bjck schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 10:33:
Dat komt bij Siemens niet voor dat een annexB modem ook voor annexA geschikt is. Er zitten andere componenten op de printplaat voor beide lijntype zelfs.
De Engelstalige specs van de SX553 suggereren iets anders: "Telephone network connection (ISDN/analog)". Of ze bedoelen dat de uitgaande verbinding ISDN is en de interne verbinding analoog. Maar dat is dan behoorlijk cryptisch omschreven.
En daarbij is de Duitse annexB afwijkend van de Nederlandse! De Duitse wordt ook wel 'UR2' genoemd. Je kan er een behoorlijk beroerde verbinding door hebben.
De Duitstalige beschrijving suggereert dat de SX553 beide Annex B varianten aan kan: "ADSL G992.1 Annex B (UR2 im Netz der T-Com)". De SX553 wordt ook wel in Nederland verkocht, dus als je (met een Annex B lijn) dat ding voor een prikkie bij eBay op de kop kunt slaan, zou ik de gok best durven wagen.

Met een Annex A lijn komt een tweedehands SX541 het dichtst in de buurt van een SX551 (de KPN EB), denk ik. De handleiding daarvan heb ik indertijd gebruikt om wat geheimen aan mijn eigen SX551 te ontfutselen (zoals de ** voor de 'lifeline'). Of de SX762 (Annex A-variant) vergelijkbaar is, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
aart44 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 10:08:
Het lijkt me als ik hem reset en hem aan de lijn hang dat hij gewoon zijn gegevens gaat laden, krijg ik het niet werkend ben ik 20 euro armer.
Misschien moet je met het handje even deze gegevens invullen:

Verbindingsprotocol PPPoA (RFC2364) VC-MUX
VPI / VCI 8 / 48
Primary DNS server: 195.121.1.34
Secondary DNS server: 195.121.1.66
ADSL modulatie: G.992.1 - G.DMT
gebruikersnaam: kpn@direct-adsl en wachtwoord: kpn

Die gebruikersnaam/wachtwoord combinatie werkt ook op een IPB-lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb al veel pagina's doorgeworsteld, maar ik stel voor de zekerheid toch mijn vraag:

Ik ben op zoek naar een nieuwe DECT telefoon. Nu wordt gevraagd of ik een
analoog toestel of een ISDN toestel zoek.

Aangezien ik nu ook een oud bedraad toestel aangesloten heb zitten, zou ik zeggen
dat ik een analoog toestel moet hebben.

Want met IPB zou de lijn analoog zijn, alleen de data is digitaal?

Klopt dit en moet ik dus een analoog toestel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 14:44
De aansluitingen op de Experia box zijn inderdaad analoge aansluitingen, dus je hebt wat meer vrijheid in keuze van toestel ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• long
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06 16:44
Sinds kort heeft mijn zus ook internetplusbellen van KPN. Zij kreeg een zwarte Thompson box toegestuurd. Na alles geïnstalleerd te hebben kon er weer gebeld worden. Toen ging ik proberen de laptop met windows vista draadloos op internet te krijgen. Na enige tijd rommelen kreeg ik de verbinding aan de praat en kon ik internetten.
Echter, na een restart van de laptop werkte het internet niet meer. Het netwerk is nog steeds te vinden en het signaal is vrijwel 100% maar bij de verbinding stond "beperkte toegang". Na een paar keer de verbinding verbreken en weer maken deed ie het weer gewoon goed. Na de laatste restart krijg ik hem echter niet meer aan de praat. Ik neem aan dat na een restart het internet het gewoon weer moet doen zonder opnieuw verbinding te maken.
Het vervelende is dat KPN draadloos internet (nog) niet ondersteunt en ik zelf ook niet veel kaas heb gegeten van dit soort netwerken en de meegeleverde CD-rom niet werkt onder vista.
Overigens kan ik meerdere signalen ontvangen met de laptop waarvan twee signalen zeer sterk zijn, de andere nauwelijks aanwezig. De twee sterke zijn: een speedtouch#### en een met SX.... De keren dat het internet werkte heb ik de eerste verbinding gebruikt in combinatie met de code onderop de EB (WPA-PSK 10 cijfers/hoofdletters).

Hoe hebben jullie het internet werkend gekregen op vista? Heb er al naar gezocht maar ik kon niets over dit probleem vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

long schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 16:23:
Echter, na een restart van de laptop werkte het internet niet meer. Het netwerk is nog steeds te vinden en het signaal is vrijwel 100% maar bij de verbinding stond "beperkte toegang". Na een paar keer de verbinding verbreken en weer maken deed ie het weer gewoon goed. Na de laatste restart krijg ik hem echter niet meer aan de praat. Ik neem aan dat na een restart het internet het gewoon weer moet doen zonder opnieuw verbinding te maken.
Vista heeft nogal eens problemen met DHCP en SpeedTouch modems. Een vast IP adres voor die draadloze verbinding instellen lost vaak het probleem op. Dit is ook van toepassing op bedrade verbindingen. Typische Vista gaarheid.
Het vervelende is dat KPN draadloos internet (nog) niet ondersteunt en ik zelf ook niet veel kaas heb gegeten van dit soort netwerken en de meegeleverde CD-rom niet werkt onder vista.

Hoe hebben jullie het internet werkend gekregen op vista? Heb er al naar gezocht maar ik kon niets over dit probleem vinden...
KPN heeft zelf het initiatief genomen om met een aangepaste ST780 modem aan te komen, waarvan ze vervolgens allerlei functionaliteiten hebben afgesloten. Dat is zonde van een mooi stuk hardware als de ST780. Geen dyndns, geen handmatige nat entries, geen remote assistance, geen command line interface, geen firewall functionaliteit.
Ze willen zelf zo graag modems aanpassen, laten ze dan ook dit apparaat helemaal zelf ondersteunen. Maar dat is al snel teveel gevraagd voor de KPN, die meestal gewoon een blik uitzendkrachten open trekken voor "support", en vervolgens bij het minste of geringste verwijzen naar de SpeedTouch support.

Als je dit modem hebt en je een VPN wilt opbouwen, en het remote subnet is het zelfde, dan ben je mooi in de aap gelogeerd, want je mag het lokale IP en subnet niet wijzigen. De enige manier om het op te lossen is dat de IT afdeling het remote subnet in het bedrijf gaat veranderen. Mooi is dat...

ST780 Experiabox - weet waar je aan begint...

[ Voor 3% gewijzigd door TNW op 04-08-2007 16:51 ]

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:32
TNW schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 16:47:
[...]

Vista heeft nogal eens problemen met DHCP en SpeedTouch modems. Een vast IP adres voor die draadloze verbinding instellen lost vaak het probleem op. Dit is ook van toepassing op bedrade verbindingen. Typische Vista gaarheid.

[...]

KPN heeft zelf het initiatief genomen om met een aangepaste ST780 modem aan te komen, waarvan ze vervolgens allerlei functionaliteiten hebben afgesloten. Dat is zonde van een mooi stuk hardware als de ST780. Geen dyndns, geen handmatige nat entries, geen remote assistance, geen command line interface, geen firewall functionaliteit.
Ze willen zelf zo graag modems aanpassen, laten ze dan ook dit apparaat helemaal zelf ondersteunen. Maar dat is al snel teveel gevraagd voor de KPN, die meestal gewoon een blik uitzendkrachten open trekken voor "support", en vervolgens bij het minste of geringste verwijzen naar de SpeedTouch support.

Als je dit modem hebt en je een VPN wilt opbouwen, en het remote subnet is het zelfde, dan ben je mooi in de aap gelogeerd, want je mag het lokale IP en subnet niet wijzigen. De enige manier om het op te lossen is dat de IT afdeling het remote subnet in het bedrijf gaat veranderen. Mooi is dat...

ST780 Experiabox - weet waar je aan begint...
XP werkt anders wel gewoon prima met de ST780 hoor, vista is gewoon gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW

TNW

Lees mijn bericht nog maar een keer. Ik heb het over de beperkingen van de ST780 Experiabox en niet over de normale, volwaardige ST780.

Met de combinatie Windows XP (of ieder ander volwaardig OS) en een normale ST780 zit je redelijk goed. Geen wireless problemen, geen dichtgetimmerde modem.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

TNW schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 19:35:
Lees mijn bericht nog maar een keer. Ik heb het over de beperkingen van de ST780 Experiabox en niet over de normale, volwaardige ST780.

Met de combinatie Windows XP (of ieder ander volwaardig OS) en een normale ST780 zit je redelijk goed. Geen wireless problemen, geen dichtgetimmerde modem.
En daar is een reden voor, namelijk de 95% niet tweakende mensjes, zonder handige buurman die gewoon een standaard pc met kabel, xp met wireless of braaf de handleiding volgend, en die verder niets nodig hebben behalve een verbinding, mail en kunnen surfen. Daarom heeft kpn een tweetal modems in omloop die men remote kan beheren, waarvan men op afstand mocht het nodig zijn de voip instellingen weer erin kan pushen... Ik zie die gebruikers niet zelf in de webinterface kloten, en weer registeren op de sipserver... Dat is InternetPlusBellen, een pakket met een hele lage drempel om in te stappen, alleen gevolg is dat de 5% mensen die veel meer willen en alles zelf willen beheren, niet alles kunnen doen, wat ze zouden willen doen. En daarom is er imho Direct Adsl/Xs4all of noem een willekeurige aanbieder, hang je eigen modem erachter met voip functionaliteit en druk voipbuster erop.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermlip
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik had vandaag een storing met mijn mail server. Nu bleek dat KPN geen mail van mij tijdelijk opslaat.
Hoewel ze dit wel beloven in het volgende document.

Mailserver
Het draaien van een eigen mailserver is slechts mogelijk door smarthost.direct-adsl.nl als smarthost/relayhost in te stellen. Zie KPNadsl.nl.
http://www.kpnadsl.nl/sup...directadsl(mailrelay).pdf

Weet iemand hoe dat komt?
PS ik heb 1 dag gewacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Jan-E schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:25:
[...]
De Engelstalige specs van de SX553 suggereren iets anders: "Telephone network connection (ISDN/analog)". Of ze bedoelen dat de uitgaande verbinding ISDN is en de interne verbinding analoog. Maar dat is dan behoorlijk cryptisch omschreven.
[...]
De Duitstalige beschrijving suggereert dat de SX553 beide Annex B varianten aan kan: "ADSL G992.1 Annex B (UR2 im Netz der T-Com)". De SX553 wordt ook wel in Nederland verkocht, dus als je (met een Annex B lijn) dat ding voor een prikkie bij eBay op de kop kunt slaan, zou ik de gok best durven wagen.

Met een Annex A lijn komt een tweedehands SX541 het dichtst in de buurt van een SX551 (de KPN EB), denk ik. De handleiding daarvan heb ik indertijd gebruikt om wat geheimen aan mijn eigen SX551 te ontfutselen (zoals de ** voor de 'lifeline'). Of de SX762 (Annex A-variant) vergelijkbaar is, weet ik niet.
De hamvraag is of je dat wel zelf kunt instellen/veranderen tussen annexB G.992.* en UR2. Nu werkt op de meeste lijnen UR2 ook wel, alleen is je upload snelheid meestal (fors) lager omdat bij UR2 de onderste twee DMT tones niet worden gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 05-08-2007 11:58 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• long
[quote]Vista heeft nogal eens problemen met DHCP en SpeedTouch modems. Een vast IP adres voor die draadloze verbinding instellen lost vaak het probleem op. Dit is ook van toepassing op bedrade verbindingen. Typische Vista gaarheid.[\quote]

Bedankt voor de tip. Ik heb alleen nog geen idee hoe ik dat moet aanpakken. Hoe kan ik een IP adres aan een verbinding toewijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW

TNW

djidee schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 22:18:
[...]En daar is een reden voor, namelijk de 95% niet tweakende mensjes, zonder handige buurman die gewoon een standaard pc met kabel, xp met wireless of braaf de handleiding volgend, en die verder niets nodig hebben behalve een verbinding, mail en kunnen surfen. Daarom heeft kpn een tweetal modems in omloop die men remote kan beheren, waarvan men op afstand mocht het nodig zijn de voip instellingen weer erin kan pushen... Ik zie die gebruikers niet zelf in de webinterface kloten, en weer registeren op de sipserver... Dat is InternetPlusBellen, een pakket met een hele lage drempel om in te stappen, alleen gevolg is dat de 5% mensen die veel meer willen en alles zelf willen beheren, niet alles kunnen doen, wat ze zouden willen doen. En daarom is er imho Direct Adsl/Xs4all of noem een willekeurige aanbieder, hang je eigen modem erachter met voip functionaliteit en druk voipbuster erop.
Ik snap wat je bedoelt, klanten zijn soms dom en gaan willekeurig dingen wijzigen om iets proberen op te lossen.
Maar KPN had ook alleen die kritische functionaliteit (VoIP) kunnen dichtgooien en verder de modem met rust kunnen laten. Ook schijnen ze niet te weten dat bepaalde dingen in de Experiabox niet door de klant zelf te wijzigen zijn. Dus stuurt KPN mensen door naar de SpeedTouch helpdesk als ze het IP/subnet moeten wijzigen vanwege VPN. Dan krijgen ze het antwoord dat dat niet kan. Dat moet KPN zelf aan de klant vertellen. Het is hun aanpassing, zij zouden er alles over moeten weten! 8)7

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
TNW schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 16:17:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, klanten zijn soms dom en gaan willekeurig dingen wijzigen om iets proberen op te lossen.
Maar KPN had ook alleen die kritische functionaliteit (VoIP) kunnen dichtgooien en verder de modem met rust kunnen laten. Ook schijnen ze niet te weten dat bepaalde dingen in de Experiabox niet door de klant zelf te wijzigen zijn. Dus stuurt KPN mensen door naar de SpeedTouch helpdesk als ze het IP/subnet moeten wijzigen vanwege VPN. Dan krijgen ze het antwoord dat dat niet kan. Dat moet KPN zelf aan de klant vertellen. Het is hun aanpassing, zij zouden er alles over moeten weten! 8)7
Onzin, VPN verbindingen en dergelijken worden gewoon niet ondersteund. Als men wil gaan kloten met hun experiabox is dat prima, maar dan mogen ze dat zelf gaan uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
hermlip schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 09:25:
Ik had vandaag een storing met mijn mail server. Nu bleek dat KPN geen mail van mij tijdelijk opslaat.
Hoewel ze dit wel beloven in het volgende document.

Mailserver
Het draaien van een eigen mailserver is slechts mogelijk door smarthost.direct-adsl.nl als smarthost/relayhost in te stellen. Zie KPNadsl.nl.
http://www.kpnadsl.nl/sup...directadsl(mailrelay).pdf

Weet iemand hoe dat komt?
PS ik heb 1 dag gewacht
KPN bewaard alleen de mail bij het verzenden. Voor het ontvangen heb je KPN niet nodig.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Jan-E schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:40:
[...]
Misschien moet je met het handje even deze gegevens invullen:

Verbindingsprotocol PPPoA (RFC2364) VC-MUX
VPI / VCI 8 / 48
Primary DNS server: 195.121.1.34
Secondary DNS server: 195.121.1.66
ADSL modulatie: G.992.1 - G.DMT
gebruikersnaam: kpn@direct-adsl en wachtwoord: kpn

Die gebruikersnaam/wachtwoord combinatie werkt ook op een IPB-lijn.
Nou vanmiddag modem gehaald de Siemens gigaset 551 en mijn adres achtergelaten dus krijgt de verkoper last met KPN kan hij hem zo weer ophalen het is 30 km dus makkelijk te doen.
Modem aangesloten en het werkt het Voip lampje knipperde heb ik in de web interface gekeken blijkt zijn telefoonnummer er nog in te staan bij bij Voip proxy accounts, na een harde reset was dat verdwenen maar ik had verwacht dat hij dan de juiste gegevens ging laden van het net maar dat gebeurd nog niet hij staat nu twee uur aangesloten en het voip lampje blijft uit.
Overigens de aangesloten Targa telefoon werkt nu wel zonder de lijn te verbreken.
Als het niet gaat lukken dan sluit ik de Thomson Experiabox maar weer aan, maar we laten hem een dagje zo staan een andere manier dan resetten is er dacht ik niet om het modem de voip gegevens op te laten halen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

SCIxX schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 16:20:
[...]

Onzin, VPN verbindingen en dergelijken worden gewoon niet ondersteund. Als men wil gaan kloten met hun experiabox is dat prima, maar dan mogen ze dat zelf gaan uitzoeken.
Liever laten ze IPB installeren en blijven er vervolgens lekker met hun handjes vanaf. Geen centje pijn. Als er wel pijn is, gewoon even bellen en ze zullen het weer herstellen. :P

Iemand die alles zelf onder controle wil houden moet sowieso rode vlekken in zijn/haar nek krijgen van IPB.
aart44 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 16:29:
[...]
Modem aangesloten en het werkt het Voip lampje knipperde heb ik in de web interface gekeken blijkt zijn telefoonnummer er nog in te staan bij bij Voip proxy accounts, na een harde reset was dat verdwenen maar ik had verwacht dat hij dan de juiste gegevens ging laden van het net maar dat gebeurd nog niet hij staat nu twee uur aangesloten en het voip lampje blijft uit.
Overigens de aangesloten Targa telefoon werkt nu wel zonder de lijn te verbreken.
Als het niet gaat lukken dan sluit ik de Thomson Experiabox maar weer aan, maar we laten hem een dagje zo staan een andere manier dan resetten is er dacht ik niet om het modem de voip gegevens op te laten halen. 8)7
Wat voor gegevens denk je zelf dat hij op probeert te halen? Juist, die van de vorige klant, aangezien hij een modem heeft dat gekoppeld is aan zijn aansluiting.
Ben benieuwd hoe je dat denkt te omzeilen zonder dat je iemand van de kpn bij de hand hebt die even zijn baan op het spel gaat zetten voor je.

[ Voor 48% gewijzigd door SuBBaSS op 05-08-2007 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
TNW schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 19:35:

Dit is een internetplusbellen topic, ik heb het over de ST780 experiabox. Werkt prima met XP, werkt niet prima met vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
[...]

Nou vanmiddag modem gehaald de Siemens gigaset 551 en mijn adres achtergelaten dus krijgt de verkoper last met KPN kan hij hem zo weer ophalen het is 30 km dus makkelijk te doen.
Hij zal niks binnenhalen gezien de box niet is gekoppeld aan jouw adres, de box zijn sip gegevens blijven nu daarom gewoon leeg staan, daarom is het telefoonnummer ook verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
SuBBaSS schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 16:32:
Wat voor gegevens denk je zelf dat hij op probeert te halen? Juist, die van de vorige klant, aangezien hij een modem heeft dat gekoppeld is aan zijn aansluiting.
De Experia zal wellicht (?) inderdaad de VoIP gegevens van de vorige klant proberen op te halen. Als die nog bestaan kun je 'gratis' bellen. Bestaan ze niet, dan zit er geen VoIP-account in de EB. In beide gevallen kan aart44 gewoon zijn Targa gebruiken om een VoIP-account elders te registreren.

Alle andere zaken kun je zelf instellen in de Siemens EB. Daar heb je geen KPN-er bij nodig om je aan het handje te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Als je een KPN IPB 084 nummer hebt, schakel dan je regionale nummer via Mijn KPN door naar dat 084-nummer en laat de Targa ook dat nummer registreren. Binnenkomende telefoontjes worden gratis doorgeschakeld. En uitgaand kun je Voipbuster of een andere Betamax-kloon gebruiken, nadat je je regionale nummer hebt laten valideren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik ging dan ook vooral in op de reset die aart44 beschreef. Dat werk normaal gesproken best netjes voor IPB klanten.
Door jou ben ik ervan op de hoogte dat je verder zelf een boel in de box kan sjeffen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
[...]

Het MAC adres van je Siemens is anders als die van de Thomson, dus het ding meld zich aan en er gebeurt niets, omdat er geen gegevens zijn voor dat MAC adres. KPN bellen en vragen of ze het juiste mac adres willen plaatsen.

[ Voor 10% gewijzigd door siepeltjuh op 05-08-2007 16:59 ]

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
SuBBaSS schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 16:55:
Door jou ben ik ervan op de hoogte dat je verder zelf een boel in de box kan sjeffen. ;)
Het enige waar de Siemens EB moeilijk over doet is als je je regionale nummer in een ATA of SIP-telefoon probeert te registreren. Aart44's Tel1 en Tel2 zullen nooit werken (behalve voor bellen van de 1 naar de ander ;)), maar voor de rest zijn er geen beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

siepeltjuh schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 16:58:
[...]

Het MAC adres van je Siemens is anders als die van de Thomson, dus het ding meld zich aan en er gebeurt niets, omdat er geen gegevens zijn voor dat MAC adres. KPN bellen en vragen of ze het juiste mac adres willen plaatsen.
Pssttt, het is geen IPB klant. ;)
Tenzij hij zin heeft in wat helpdeskpingpong.

@Jan-E; ook dat is duidelijk. :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door SuBBaSS op 05-08-2007 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
SuBBaSS schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 16:32:
[...]

Ja dat wist ik dus niet dat het modem aan de aansluiting gekoppeld is.
Ik had verwacht dat het modem na de reset de gegevens gaat halen van de lijn waar hij aangekoppeld staat.
Maar maakt niet uit ik heb het geprobeerd het experiment heeft 20 euro gekost als de oude eigenaar spijt krijgt haalt hij hem misschien weer op.
Ja dan rest me maar een ding dan gaat IPB in Januari er uit en neem ik weer een gewone ADSL verbinding als ze die modems zo dicht spijkeren dat er bijna niets mogelijk is.

@Jan E
Nee ik heb geen 084 nummer, maar ik red me wel met mijn usb telefoontje tot het kontrakt afgelopen is, het was een test om die Targa werkend te krijgen . 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
SuBBaSS schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 17:03:
[...]
Pssttt, het is geen IPB klant. ;)
Tenzij hij zin heeft in wat helpdeskpingpong.
Volgens mij gaat het over mij en ik ben wel een IPB klant. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
aart44 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 17:20:
@Jan E
Nee ik heb geen 084 nummer, maar ik red me wel met mijn usb telefoontje tot het kontrakt afgelopen is, het was een test om die Targa werkend te krijgen . 8)7
Een IPB 084-nummer kun je gratis aanvragen (zolang je contract nog duurt ...). Na de aanvraag af en toe eens in je Mijn KPN kijken, want het wordt eerder aangemaakt dan dat je de bevestigingsbrief krijgt. In Mijn KPN staan dan alle gegevens die je verder nodig hebt.

En @SuBBaSS: de Siemens EB heeft tegenwoordig nog een beperking, bedenk ik me nu. Vroegguh kon je je externe MAC address spoofen, tegenwoordig niet meer. Ik heb dat ooit gedaan, maar het spoof MAC address heeft de laatste harde reset niet overleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

aart44 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 17:25:
[...]

Volgens mij gaat het over mij en ik ben wel een IPB klant. 8)7
Die zon ook! :X
Ik heb niets gezegd, ok?
En @SuBBaSS: de Siemens EB heeft tegenwoordig nog een beperking, bedenk ik me nu. Vroegguh kon je je externe MAC address spoofen, tegenwoordig niet meer. Ik heb dat ooit gedaan, maar het spoof MAC address heeft de laatste harde reset niet overleefd.
Heb jij dat ooit geroepen hier dan zodat KPN dat weer aan kon passen? :P
Inloggen via telnet is btw toch ook niet al te lang beschikbaar geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
SuBBaSS schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 17:40:
Heb jij dat ooit geroepen hier dan zodat KPN dat weer aan kon passen? :P
Ik heb het er wel eens over gehad, ja...
Inloggen via telnet is btw toch ook niet al te lang beschikbaar geweest?
Nee. Maar ik had het over functionele beperkingen. Als KPN hem niet terugvraagt hou ik hem gewoon in gebruik na mijn overstap naar de Amsterdamse glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
siepeltjuh schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 16:58:
[...]

Zoals ik uit eerdere postings begrijp mag dat dus niet dus we laten het gewoon zo.
Alles weer terug aangesloten dus de zwarte Thomson werkt weer ook mijn telefoonlijn werkt kan weer bellen en gebeld worden.
Waarom dat voipgedeelte zo afgeschermt moet worden begrijp ik niet maar ik ben dan ook geen KPN er, wat ik wel begrijp is dat ik het voip bellen van KPN nog behoorlijk duur vind als voorbeeld een Nederlandse kennis die in Thailand woont kost me met Voipbuster 0,01 c p/m met KPN internetplus bellen 0,70 c p/m dus 70x duurder.
Vraag me af of ze wel goed bezig zijn, ik lees pas dat KPN 10.000 klanten per maand kwijt raakt aan kabel en andere voip providers.
Maar dat zijn mijn zaken niet ik zeg de eerste gelegenheid het IPB weer op. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
aart44 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 18:51:
Vraag me af of ze wel goed bezig zijn, ik lees pas dat KPN 10.000 klanten per maand kwijt raakt aan kabel en andere voip providers.
Toch waren de laatste kwartaalcijfers niet slecht. KPN is zelfs weer op overnamepad. Getronics is de eerste prooi en nu azen ze op Tele2 in Belgie.

En die Siemens Experiabox kun je natuurlijk gewoon bij je volgende ADSL-provider gebruiken, dus helemaal weggegooid geld hoeft het niet te zijn. Heeft er iemand de laatste tijd trouwens wel eens geprobeerd wat er gebeurt als je hem een factory reset geeft? Dat schijn je te kunnen doen door 40 seconden (of zo iets) het resetknopje in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nklaver234
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 14:27
Ben blij dat we van dat internetplus bellen af zijn. Het was een drama, vooral het opzeggen.
De trage verbinding, vooral bij streaming media, die telkens vastloopt was nog tot niet het irritantste.
De echte elende begon pas toen we het opzegde.
We zouden 1 maand later worden afgesloten. Nou daarin zijn ze erg voortvarend, 1 dag later deed de telefoon het al niet meer. Daarna volgde 3 weken van vele telefoontjes naar de helpdesk, van de regen in de drup. Gelukkig na 3 weken van het kastje naar de muur bij een andere helpdesk gekomen die het in 1 week voor elkaar kreeg om wel naar Belbudget te wisselen. Het is dus gelukt binnen de maand en ik heb nog steeds geen idee wat er nu mis is gegaan en of al die telefoontjes geholpen hebben. Ik heb zoveel tegenstrijdige informatie gekregen dat ik het ook niet meer weet.

Helaas is nog niet alles ok. Mijn ouders hebben nog internetplusbellen. Ik kan nu iedereen bellen en die zien ook mijn nummer, behalve mijn ouders die zien: onbekend nummer.
Als zij mij proberen te bellen krijgen ze een dame die zegt dat het nummer niet bestaat en dat ze 1888 moeten bellen voor het juiste nummer. Alle andere mensen kunnen mij bellen, allen mijn ouders dus niet.

Moet ik soms hun abonnement ook gaan opzeggen zodat ze tenminste weer gewoon kunnen bellen?
Het is een onprofessionele puinhoop die je niet zou verwachten van een bedrijf dat zichzelf koningklijk noemt.

Tip: Belbudget + TweakDSL zomeractie + Siemens Gigaset S450 IP + Voipbuster = twee dagen/avonden configureren en zoeken op internet maar het werkt nu als een zonnetje. Voor de helft van de kosten van KPN een stabiele lijn die 2x zo snel is en altijd gratis bellen ipv alleen na 19.00u en in het weekend.

Morgen maar weer eens met de helpdesk bellen en vragen waarom mijn ouders mij niet kunnen bellen. Ben beniewd wat ze daarop gaan 'verzinnen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
nklaver234 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 23:39:
Helaas is nog niet alles ok. Mijn ouders hebben nog internetplusbellen. Ik kan nu iedereen bellen en die zien ook mijn nummer, behalve mijn ouders die zien: onbekend nummer.
Als zij mij proberen te bellen krijgen ze een dame die zegt dat het nummer niet bestaat en dat ze 1888 moeten bellen voor het juiste nummer. Alle andere mensen kunnen mij bellen, allen mijn ouders dus niet.
Je nummer staat nog steeds in de IPB-centrale. Dus je ouders proberen je te bereiken binnen het IPB-netwerk. Maar omdat je geen KPN-aansluiting meer hebt wordt je nummer niet bij de IPB SIP-server aangemeld (geregistreerd). En dan zegt de ingeblikte dame "Dit nummer is buiten gebruik" of iets dergelijks. Het komt er op neer dat iedereen met een IPB-aansluiting je niet meer kan bereiken. Zo'n 750.000 mensen dus.

Tip voor iedereen die IPB opzegt: schakel je telefoon met *21 door naar je mobiel zodra je de opzegging de deur uit gedaan hebt. En voor nklaver234: als je nog bij de IPB-instellingen op Mijn KPN kunt, kun je het daar alsnog regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nklaver234
@Jan-E:

Ik kon de dag na de opzegging het IPB gedeelte in mijnKPN al niet meer benaderen.
Hoe lang gaat het dan duren voordat die IPB centrales doorkrijgen dat ik weer op het analoge net zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
nklaver234 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 07:25:
Hoe lang gaat het dan duren voordat die IPB centrales doorkrijgen dat ik weer op het analoge net zit?
Als ik een gok moet slaan: net zolang als het (in)porteren kost: een dag of acht. Je bewandelt nu de omgekeerde weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nklaver234
Dan gaat het hopelijk binnenkort werken. Sinds 26 augustus werkt de analoge lijn weer.

Overgens wist de helpdesk vanmorgen geen antwoord. Ze hebben om 9:00u mijn nummer genoteerd en ik zou met een uurtje teruggebeld worden op mijn mobiel. Nu bijna 2 uur later nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Sinds een week heb ik InternetPlusBellen via KPN/Planet. Het internetten werkt prima, het bellen ook.
Totdat ik een verbinding wilde maken thuis met het bedrijfsnetwerk. Geen internet meer, geen verbinding met het bedrijfsnetwerk.
Herhaaldelijk de Helpdesken aan de telefoon gehad. Zowel van mijn werk als van KPN/Planet.

De verbinding komt tot stand met SRA (Secure Roaming Access) Het gaat via VPN/IPSEC. Via de bedrijfs helpdesk heb ik 4 poorten opengezet, 50, 51 (TCP), 500 en 4500.(UDP) Dat hielp niet. Zij kunnen me niet verder helpen. Ik mag/kan geen firewall opties aanpassen. (van de laptop)
De KPN/Planet Helpdesk zegt, we ondersteunen geen IPSEC, we mogen/kunnen ook de firewall van de experiabox niet openzetten. Zij kunnen me niet verder helpen.
Weet iemand hier een oplossing voor? (behalve InternetPlusBellen opzeggen:-).
Het is een groot problem dat ik niet kan thuiswerken. Alles werkte goed toen ik nog gewoon een ADSL-verbinding had met Planet.
Ik heb dit forum (en andere) doorgezocht. Ik kom wel dergelijke problemen tegen, maar niet echt oplossingen. Althans niet zodanig dat ik het begrijp.

Experiabox = Thomson SpeedTouch 780i WL
Windows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
Ik heb hier nog niet veel mensen gehoord die de usb uitgang met daarin een usb-stick cq. usb harddisk gebruiken als webserver. Ik was er net even mee aan het klooien en in notime werkte het. Kpnadsl.nl zegt dat dit niet mogelijk zou zijn...
Ik kan nu via http://mijnip zo op de site komen die op mijn usb disk staat in de map (bijv http://mijnip/gigaset_http/index.html). Via ftp://mijnip kan ik in de map gigaset_ftp mits ik de daarvoor bestemde wachtwoord ingeeft. Deze kan tevens bekeken worden (ONLYREAD) met een andere gast account.

Ben ik nou de enige die dit heeft?

Siemens EB
Transcend TS2GJFV30 Jetflash 1 gig usb stickje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:05

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 13:59:
Hallo,

Sinds een week heb ik InternetPlusBellen via KPN/Planet. Het internetten werkt prima, het bellen ook.
Totdat ik een verbinding wilde maken thuis met het bedrijfsnetwerk. Geen internet meer, geen verbinding met het bedrijfsnetwerk.
Herhaaldelijk de Helpdesken aan de telefoon gehad. Zowel van mijn werk als van KPN/Planet.

De verbinding komt tot stand met SRA (Secure Roaming Access) Het gaat via VPN/IPSEC. Via de bedrijfs helpdesk heb ik 4 poorten opengezet, 50, 51 (TCP), 500 en 4500.(UDP) Dat hielp niet. Zij kunnen me niet verder helpen. Ik mag/kan geen firewall opties aanpassen. (van de laptop)
De KPN/Planet Helpdesk zegt, we ondersteunen geen IPSEC, we mogen/kunnen ook de firewall van de experiabox niet openzetten. Zij kunnen me niet verder helpen.
Het is een groot problem dat ik niet kan thuiswerken. Alles werkte goed toen ik nog gewoon een ADSL-verbinding had met Planet.
Ik heb dit forum (en andere) doorgezocht. Ik kom wel dergelijke problemen tegen, maar niet echt oplossingen. Althans niet zodanig dat ik het begrijp.

Windows XP
Ik maak ook een VPN via Checkpoint SecureClient naar het bedrijf en dat werkt gewoon. Ook de Cisco VPN-Client werkt gewoon hier. Ik heb wel de siemens-box ipv de thomson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neehoor,
Heb ik hier ook en werkt best leuk... :) www.barten.hobby-site.com
Unneoetech schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:27:
Ik heb hier nog niet veel mensen gehoord die de usb uitgang met daarin een usb-stick cq. usb harddisk gebruiken als webserver. Ik was er net even mee aan het klooien en in notime werkte het. Kpnadsl.nl zegt dat dit niet mogelijk zou zijn...
Ik kan nu via http://mijnip zo op de site komen die op mijn usb disk staat in de map (bijv http://mijnip/gigaset_http/index.html). Via ftp://mijnip kan ik in de map gigaset_ftp mits ik de daarvoor bestemde wachtwoord ingeeft. Deze kan tevens bekeken worden (ONLYREAD) met een andere gast account.

Ben ik nou de enige die dit heeft?

Siemens EB
Transcend TS2GJFV30 Jetflash 1 gig usb stickje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 19:03
ik heb een thomson epb en eigenlijk werkt alles wel aardig goed hier.
Alleen heb ik nu het tweede telefoonnummer nodig, maar dat werkt niet. Het staat in de Cockpit en in de SIP server instellingen EPB gewoon ingesteld maar als ik dat tweede nummer draai dan krijg ik de nummer onbekend toontjes.
De telefoon die op de tweede poort is aangesloten reageert ook gewoon als de telefoon op poort één over gaat.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08 23:46
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 13:59:
Hallo,

Windows XP
Kan je in de webinterface van het modem / router niet wat meer vinden? Firewall naar beneden ofzo? Heb je ook een instelling als default server? Daar kan je dan het ipadres van je PC intikken. Dit wil nog wel eens helpen bij Speedtouch 540 / 608 series, wellicht ook bij de 780.

Je hebt ook nog de KPN cockpit, daar kan je ook nog wat instellingen voor je modem aanpassen kijk daar eens bij...

[ Voor 3% gewijzigd door Westereen op 06-08-2007 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 02:51:
Ik vrees dat de Algemene Voorwaarden (die van IPB dus) bindend zijn als puntje bij paaltje komt.
Als ik daar ooit nog eens ruzie over krijg heb ik nu een mailtje van de IPB-klantenservice (InternetPlusBellencm@kpn.com). Mijn vraag:
Kunt u mij zeggen wat de einddatum van mijn lopende IPB-contract is en wanneer ik dan uiterlijk op moet zeggen? Dit in verband met een mogelijke overstap naar de Amsterdamse glasvezel.
Het antwoord:
U sluit een contract af voor een jaar. Wanneer u niet opzegt, wordt dit contract stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van één maand. Uw abonnement is ingegaan op 15 juli 2005.
Daar hou ik ze aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Jan-E schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 17:08:
[...]
Als ik daar ooit nog eens ruzie over krijg heb ik nu een mailtje van de IPB-klantenservice (InternetPlusBellencm@kpn.com). Mijn vraag:
[...]
Het antwoord:
[...]
Daar hou ik ze aan ;)
Gelijk maar een soortgelijk mailtje eruit gedaan ;)
Bij mij ivm mogelijk cable triple play.
Die hebben het tenminste wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Even terugkomend op het opzegtermijn. Ik zie net dat bij planet en hetnet het veranderd is om het gelijk aan KPN te maken. Voorheen werden de hetnet en planet abonnementen namelijk gewoon stilzwijgend met een jaar verlengt, sinds deze maand is het inderdaad het geval dat je na je contracttijd net als bij KPN per maand kan opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

SCIxX schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:47:
Even terugkomend op het opzegtermijn. Ik zie net dat bij planet en hetnet het veranderd is om het gelijk aan KPN te maken. Voorheen werden de hetnet en planet abonnementen namelijk gewoon stilzwijgend met een jaar verlengt, sinds deze maand is het inderdaad het geval dat je na je contracttijd net als bij KPN per maand kan opzeggen.
Antwoord wat ik heb ontvangen:

Naar aanleiding van uw vraag betreffende het opzeggen van uw InternetPlusBellen abonnement kunnen wij u als volgt informeren:

Uit controle van onze gegevens is gebleken dat de ingangsdatum van uw abonnement 16 maart 2006 is.

U dient uw abonnement uiterlijk iin maand voor het einde van de contracttermijn op te zeggen. U kunt uw abonnement opzeggen door te bellen naar de KlantenService van KPN via 0900-0244 (EUR 0,10 per minuut; maandag tot en met zondag bereikbaar van 08.00u tot 22.00u).

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Wazig dus :+
Maar ik lees het dat ik iedere maand kan opzeggen na het eerste jaar :Y
Heb ze nog maar een mail gestuurd ;)

Iemand btw ervaring met opzeggen en omzetten van IPB naar Cable Voip :?
Caiw regelt de opzegging/ omzetting van het telefoonnummer.
Vrees alleen dat dit weer een chaos gaat worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
svijf schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:32:
[...]

Antwoord wat ik heb ontvangen:

Naar aanleiding van uw vraag betreffende het opzeggen van uw InternetPlusBellen abonnement kunnen wij u als volgt informeren:

Uit controle van onze gegevens is gebleken dat de ingangsdatum van uw abonnement 16 maart 2006 is.

U dient uw abonnement uiterlijk iin maand voor het einde van de contracttermijn op te zeggen. U kunt uw abonnement opzeggen door te bellen naar de KlantenService van KPN via 0900-0244 (EUR 0,10 per minuut; maandag tot en met zondag bereikbaar van 08.00u tot 22.00u).

Wazig dus :+
Maar ik lees het dat ik iedere maand kan opzeggen na het eerste jaar :Y
Heb ze nog maar een mail gestuurd ;)

Iemand btw ervaring met opzeggen en omzetten van IPB naar Cable Voip :?
Caiw regelt de opzegging/ omzetting van het telefoonnummer.
Vrees alleen dat dit weer een chaos gaat worden 8)7
Ja je moet gewoon bellen, dan kunnen ze het voor je opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Westereen schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:29:
[...]

Kan je in de webinterface van het modem / router niet wat meer vinden? Firewall naar beneden ofzo? Heb je ook een instelling als default server? Daar kan je dan het ipadres van je PC intikken. Dit wil nog wel eens helpen bij Speedtouch 540 / 608 series, wellicht ook bij de 780.

Je hebt ook nog de KPN cockpit, daar kan je ook nog wat instellingen voor je modem aanpassen kijk daar eens bij...
De webinterface werkt ok, maar via de webinterface en/of mijn cockpit kan de firewall niet uit gezet worden. Dat heeft de KPN afgevangen. In de cockpit kom ik niet verder.
Ik doe
mijn cockpit
internetplusbellen
service en support
dan bv
beheer experiabox
en dan krijg ik:
Device communication error (TSM-5004)
en kom niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:49:
[...]

De webinterface werkt ok, maar via de webinterface en/of mijn cockpit kan de firewall niet uit gezet worden. Dat heeft de KPN afgevangen. In de cockpit kom ik niet verder.
Ik doe
mijn cockpit
internetplusbellen
service en support
dan bv
beheer experiabox
en dan krijg ik:
Device communication error (TSM-5004)
en kom niet verder.
Als je al niet in je beheer EB kan komen via de cockpit moet je even de helpdesk bellen, ze zullen niet de FW voor je uitschakelen, maar de cockpit functies moeten wel functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 17:01:
[...]

Als je al niet in je beheer EB kan komen via de cockpit moet je even de helpdesk bellen, ze zullen niet de FW voor je uitschakelen, maar de cockpit functies moeten wel functioneren.
OK, bedankt voor de reaktie. Ik heb net de helpdesk gebeld, er schijnen onderhoudswerkzaamheden te zijn, dus ik zal later weer eens kijken,
groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
SCIxX schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:47:
Kennelijk toch een beleidswijziging die al wel op de websites, maar nog niet in de Algemene Voorwaarden is doorgevoerd. Het mailtje aan mij was in ieder geval glashelder, dit in tegenstelling tot het mailtje aan svijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Jan-E schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 17:31:
[...]
Kennelijk toch een beleidswijziging die al wel op de websites, maar nog niet in de Algemene Voorwaarden is doorgevoerd. Het mailtje aan mij was in ieder geval glashelder, dit in tegenstelling tot het mailtje aan svijf.
En blijkbaar is de eene kpn-medewerker wel op de hoogte en de andere niet. Of zijn ze inmiddels toch iets coulanter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
maniacshouse schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 22:28:
En blijkbaar is de eene kpn-medewerker wel op de hoogte en de andere niet. Of zijn ze inmiddels toch iets coulanter geworden.
Zo'n wijziging op de websites verschijnt er niet omdat de webmaster vindt dat er wel wat coulance betracht mag worden. Daar hebben de marketeers vast lang over vergaderd. Alleen de juristen lopen nog niet zo hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb een EB (Speedtouch 780) op de kop getikt, maar wil deze eigenlijk gaan gebruiken op een XS4ALL verbinding. Nou wil ik de XS4ALL firmware er eigenlijk ook op zetten, maar na wat lezen begrijp ik dat dit niet mogelijk is doordat KPN het apparaat met een wachtwoord beveiligd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Beekforel schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:22:
Ik heb een EB (Speedtouch 780) op de kop getikt, maar wil deze eigenlijk gaan gebruiken op een XS4ALL verbinding. Nou wil ik de XS4ALL firmware er eigenlijk ook op zetten, maar na wat lezen begrijp ik dat dit niet mogelijk is doordat KPN het apparaat met een wachtwoord beveiligd heeft?
helemaal correct :>
Oftewel, nooit een EB op marktplaats kopen (voor de liefhebber staat er een siemens op V&A 8)7 )

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

De reactie van KPN op mijn 2e mail:

Naar aanleiding van uw vraag betreffende het opzeggen van uw abonnement kunnen wij u als volgt informeren:

De ingangsdatum van uw InternetPlusBellen abonnement is 16 Maart 2006 dit wil dus zeggen dat uw contract met ingang van 16 Maart 2007 verlengd is tot 16 Maart 2008, wij adviseren u om voor 16 Maart 2008 uw abonnement op te zeggen.

Als u een nog vragen hebt met betrekking tot uw abonnement en de opzegtermijn hiervan verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met onze Klantenservice via 0900-0244.

Onze excuses voor het ongemak.

De een kan dus per maand opzeggen, de ander per jaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
svijf schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:02:
De ingangsdatum van uw InternetPlusBellen abonnement is 16 Maart 2006 dit wil dus zeggen dat uw contract met ingang van 16 Maart 2007 verlengd is tot 16 Maart 2008, wij adviseren u om voor 16 Maart 2008 uw abonnement op te zeggen.
Fout! Volgens de (oude) AV moet je dan voor 16 februari 2008 opzeggen.
De een kan dus per maand opzeggen, de ander per jaar 8)7
Deze helpdeskmedewerker wist dus ook al niet hoe de vork in de klepel stak. Ik zou er nog maar eens een mailtje aan wijden en dan een kopietje van de eerder aangehaalde webpagina meesturen.

[ Voor 0% gewijzigd door Jan-E op 10-08-2007 00:21 . Reden: (oude) toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Jan-E schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:45:
[...]
Fout! Volgens de AV moet je dan voor 16 februari 2008 opzeggen.
[...]
Deze helpdeskmedewerker wist dus ook al niet hoe de vork in de klepel stak. Ik zou er nog maar eens een mailtje aan wijden en dan een kopietje van de de eerder aangehaalde webpagina meesturen.
Deze bedoel je :?

Per 1 augustus 2007 gelden voor de contractstermijn de nieuwe Algemene Voorwaarden voor ADSL, InternetPlusBellen (Planet en KPN), Surfen&Bellen, Interactieve TV en Digitenne van KPN en Slim.

Dit houdt in dat u een contract afsluit voor één jaar. Daarna wordt het contract stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van één maand.

De letterlijke tekst van het artikel luidt:

"De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van één jaar, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het verstrijken van deze termijn met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch (bij de Klantenservice genoemd in artikel 23), schriftelijk of elektronisch heeft opgezegd."

Let op!
Heeft u een contract afgesloten voor 1 augustus 2007, dan behoudt KPN zich het recht voor u te houden aan de Algemene Voorwaarden waarmee u akkoord bent gegaan.

Aangezien KPN de voorwaarden heeft aangepast per 1 Augustus 2007, kan ik toch juist heel simpel van mijn contract af :? Ook al had ik al een contract afgesloten voor 1-8-07 :? Wijzigingen van AV moeten toch ook gemeld worden :? Is bij verzekeringen namelijk wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

En nog even verder gezocht ;)

En ik heb de "oude" algemene voorwaarden er even bij gepakt, van voor 1-8-07
WIJZIGINGEN VAN VOORWAARDEN EN TARIEVEN
25.1 Deze algemene voorwaarden en de tarieven kunnen door KPN worden gewijzigd.
25.2 Behoudens het gestelde in het derde lid, gelden wijzigingen van de algemene voorwaarden
en de tarieven ook ten aanzien van reeds bestaande Overeenkomsten. De wijzigingen treden in
werking vier weken na de bekendmaking of op een latere datum in de bekendmaking vermeld.
25.3 Indien een Contractant een wijziging van de algemene voorwaarden die in zijn nadeel is, niet
wenst te accepteren, kan hij de Overeenkomst telefonisch opzeggen met ingang van de datum
waarop de nieuwe voorwaarden van kracht worden. De opzegging dient plaats te vinden bij de
KlantenService van KPN, via het telefoonnummer 0900-0244. De opzegging dient tijdig te
geschieden. De opzegging wordt door KPN uitsluitend als tijdig geaccepteerd indien de
mededeling ten minste twee weken voor de laatstgenoemde datum bij KPN is ontvangen.

Deze wijziging in de AV is dus is mijn nadeel.

Ergo, ik kan dus WEL nu opzeggen :Y

Toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:10

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

nee... de wijziging is in je voordeel... dit aangezien de nieuwe voorwaarden gunstiger zijn dan de oude. Als er echter in de nieuwe voorwaarden staat dat KPN je kan houden aan de oude voorwaarden... dan is dat niet in je nadeel aangezien je akkoord bent gegaan met deze oude voorwaarden...

oftewel... KPN mag je dan houden aan de oude voorwaarden... oftewel... per jaar opzegbaar. De wijziging is namelijk niet in je nadeel.

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 17:01:
[...]

Nou ja zeg, het is ineens gelukt! Per ongeluk [:I]
(al snap ik het niet helemaal...)

Gisteren was ik aan het thuiswerken en ik had de ST780 vervangen door mijn 'oude' ST510 en een Edimax router. (maar dan heb ik dus geen telefoon)
Ik probeer net nog het een en ander en ik krijg verbinding!!
Maar dan zie ik ineens dat ik bij het verwisselen van de ST's mijn router had laten staan, inclusief de verbindingen dus..

Nu staat er dus een router achter mijn Experiabox en het werkt!!
ook de telefoon!!
Neemt de Edimax Router het over? Kan iemand dit uitleggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

wpuntnl schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 20:04:
nee... de wijziging is in je voordeel... dit aangezien de nieuwe voorwaarden gunstiger zijn dan de oude. Als er echter in de nieuwe voorwaarden staat dat KPN je kan houden aan de oude voorwaarden... dan is dat niet in je nadeel aangezien je akkoord bent gegaan met deze oude voorwaarden...

oftewel... KPN mag je dan houden aan de oude voorwaarden... oftewel... per jaar opzegbaar. De wijziging is namelijk niet in je nadeel.
De wijziging is WEL in mij nadeel, omdat ik gehouden kan worden aan de oude voorwaarden.
Dat wil ik niet. Ik wil de nieuwe voorwaarden ;)

En waarom mag Jan-E dan wel per maand opzeggen en ik niet :?
Beide contract van voor 1-8-07 :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

svijf schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 20:12:
[...]

De wijziging is WEL in mij nadeel, omdat ik gehouden kan worden aan de oude voorwaarden.
Dat wil ik niet. Ik wil de nieuwe voorwaarden ;)

En waarom mag Jan-E dan wel per maand opzeggen en ik niet :?
Beide contract van voor 1-8-07 :Y
Dan zou KPN eventueel met verschillende soorten contracten werken en/of er verschillende AV's op nahouden voor verschillende klanten. Ik kan er echter maar 1 vinden op internet.
Zitten die KPN-boys hier nog weleens te reageren? Of is dat inmiddels doodgebloed? Die zouden uitsluitsel moeten kunnen geven lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

maniacshouse schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 22:17:
[...]

Dan zou KPN eventueel met verschillende soorten contracten werken en/of er verschillende AV's op nahouden voor verschillende klanten. Ik kan er echter maar 1 vinden op internet.
Zitten die KPN-boys hier nog weleens te reageren? Of is dat inmiddels doodgebloed? Die zouden uitsluitsel moeten kunnen geven lijkt mij.
idd, waar zijn die eigenlijk :?

Beste kpn... :w :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
svijf schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:25:
"De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van één jaar, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het verstrijken van deze termijn met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch (bij de Klantenservice genoemd in artikel 23), schriftelijk of elektronisch heeft opgezegd."
Wel, wel. Na de marketeers zijn ook de juristen in actie gekomen. Toch sneller dan ik gedacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:20

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Jan-E schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:17:
[...]
Wel, wel. Na de marketeers zijn ook de juristen in actie gekomen. Toch sneller dan ik gedacht had.
Planet Internet:
http://pmg.custhelp.com/c.../std_adp.php?p_faqid=4551

Voor abo's vanaf 1-8-07

HetNet:
http://hetnet.custhelp.co.../std_adp.php?p_faqid=4551

Voor abo's vanaf 1-8-07

Voor KPN geldt zo te zien gewoon dat het geld voor nieuwe abo's VANAF 01-08-07. Oude abo's kunnen dus zo te zien niet opzeggen, omdat er aan hun voorwaarden niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:52
aart44 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 18:51:
Dat getal slaat op oude, analoge telefoonaansluitingen. Een deel daarvan gaat naar IPB, een deel naar andere providers.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Jan-E schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:42:
Edit: gevonden. Voor de historie leg ik maar even vast wat daar staat:
[...]
U sluit een contract af voor één jaar.

Na een jaar wordt het contract stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd. Zegt u InternetPlusBellen na één jaar op, dan heeft u een opzegtermijn van één maand.

U kunt u contract opzeggen via de KlantenService

Als u binnen de minimale contractsduur van één jaar opzegt, dan brengt KPN de resterende abonnementskosten van het abonnement in rekening. U kunt uw abonnement telefonisch opzeggen via de Klantenservice
Ja, hoor. Dat is dus inmiddels ook weer veranderd. Daar staat nu weer
Voor de contractstermijn van InternetPlusBellen gelden de Algemene Voorwaarden.

U kunt u contract opzeggen via de KlantenService

Als u binnen de minimale contractsduur van één jaar opzegt, dan brengt KPN de resterende abonnementskosten van het abonnement in rekening. U kunt uw abonnement telefonisch opzeggen via de Klantenservice
Die eerste 2 zinnen zijn schielijk geschrapt. De info verandert dagelijks. Dan weer eens ten voordele, dan weer ten nadele.

@KPN: als jullie toch meelezen haal dan ook even die spelfout "u contract" er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mackie
  • Laatst online: 30-01 16:10
Pfffff ik heb weer is last van de befaamde Outlook Pop3 melding: 0x80042108 :( Ofwel de email komt niet binnen. KPN zegt dat dit komt door virusscanners of spyware.

Het heeft al 3 maanden stabiel gedraait, de pc is alleen uitgegaan en weer aan (dus niks spyware of wat dan ook), owja wel zijn de virusscandefinities geupdate.

Heb de virusscanner uitgezet (NOD32) maar dit heeft ook niet mogen baten |:( .

Nog meer mensen last van deze irritante terugkomende bug?

We can do it two ways: easy or really easy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mackie schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:03:
Pfffff ik heb weer is last van de befaamde Outlook Pop3 melding: 0x80042108 :( Ofwel de email komt niet binnen. KPN zegt dat dit komt door virusscanners of spyware.

Het heeft al 3 maanden stabiel gedraait, de pc is alleen uitgegaan en weer aan (dus niks spyware of wat dan ook), owja wel zijn de virusscandefinities geupdate.

Heb de virusscanner uitgezet (NOD32) maar dit heeft ook niet mogen baten |:( .

Nog meer mensen last van deze irritante terugkomende bug?
'k Heb hetzelfde probleem gehad. Opgelost door pop account instelling 194.151.105.246 veranderen in pop.kpnplanet.nl .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Jan-E schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 02:34:
[...]
Ja, hoor. Dat is dus inmiddels ook weer veranderd. Daar staat nu weer
[...]
Die eerste 2 zinnen zijn schielijk geschrapt. De info verandert dagelijks. Dan weer eens ten voordele, dan weer ten nadele.

@KPN: als jullie toch meelezen haal dan ook even die spelfout "u contract" er uit.
Ik heb weer een reactie gekregen _O-

Naar aanleiding van uw vraag over het opzeggen van uw abonnement kunnen wij u als volgt informeren:

Het is niet mogelijk uw abonnement op te zeggen per e-mail

U kunt uw abonnement opzeggen door te bellen naar de KlantenService van KPN via 0900-0244 (EUR 0,10 per minuut; maandag tot en met zondag bereikbaar van 08.00u tot 22.00u).

Nu maar gevraagd of er eindelijk iemand wakker wil worden bij KPN 7(8)7

Het is niet mijn vraag HOE ik kan opzeggen, maar per WANNEER :Y

Krijg wel iedere dag netjes een mail terug btw, snelheid van antwoorden is goed :Y
Alleen de antwoorden heb je helemaal niets aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• long
Ik blijf hier problemen houden met vista in combinatie met de zwarte (Thomson) experia box. De laptop heeft een wifi ingebouwd. Bij het opstarten wordt de draadlozen verbinding netjes gedetecteerd, maar wanneer ik kies voor het verbinding maken en de juiste code invoer krijg ik steeds slechts een beperkte verbinding, ik heb dan dus geen verbinding met het internet.
Ook bekabeld heb ik problemen. Wanneer ik de experiabox via een netwerkkabel aansluit aan de laptop krijg ik hetzelfde. Er wordt netjes een netwerkverbinding gedetecteerd, maar internet, ho maar.
Het vreemde is echter dat ik al een paar keer gewoon op internet ben geweest, draadloos, met dezelfde laptop in vista. Echter na het opnieuw opstarten krijg ik weer een beperkte verbinding. Daarna is het een behoorlijk gekl**t om em weer aan de gang te krijgen.
Ik heb al de experiabox gereset en een minuut of wat zonder stroom laten staan zonder resultaat. Verder heb ik in vista TCP/IP v6 uitgeschakeld en een vaste ip meegegeven. Ik weet alleen niet welke ip ik het beste kan kiezen en welke subgateway gebeuren.
Verder kan ik zonder internetverbinding niet bij de instellingen van de experiabox komen, wat het probleem helemaal kompleet maakt.

Is er iemand die deze problemen herkent? Het zou makkelijk zijn als ik gewoon een bekabelde verbinding zou kunnen krijgen, zodat ik eens wat aan de instellingen kan gaan rommelen maar dat lukt dus ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

Volgens mij word een bedrade verbinding ook met Vista gewoon ondersteund door KPN.. Misschien een optie om hun even te bellen?

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ik zag ineens dat mijn modem gisteren 'spontaan' gereboot is. Sinds die tijd krijg ik allemaal van deze meldingen:
08/09/2007 19:37:23 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
08/09/2007 19:37:18 TR069:Sending inform message.
08/09/2007 18:50:03 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
08/09/2007 18:49:58 TR069:Sending inform message.
08/09/2007 18:40:03 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
08/09/2007 18:39:58 TR069:Sending inform message.
08/09/2007 18:38:03 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
08/09/2007 18:37:58 TR069:Sending inform message.
08/09/2007 18:37:33 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
08/09/2007 18:37:28 TR069:Sending inform message.
08/09/2007 18:37:23 TR069:Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
08/09/2007 18:37:18 NTP Date/Time updated.
Siemens EB -> Status -> Device. Elk uur rond 7 over half is het raak. En soms ook nog tussendoor. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Lijkt erop dat je boxje een update gehad heeft, en dat hij nu zijn status wil verzenden, maar dat het opgegeven adres niet goed is (of kpn heeft weer een dns probleem :') , maar neem aan dat dit op IP gaat )

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
De firmware is nog steeds hetzelfde: 1.41.4-iptv (Feb 6 2007 21:12:35). En de meldingen komen nog steeds met de regelmaat van de klok binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

*O* *O* *O*

Heb het voor elkaar:

Naar aanleiding van uw vraag over het opzeggen van uw InternetPlusBellen abonnement, informeren wij u als volgt:

Per 1 augustus 2007 gelden voor de contracttermijn de nieuwe Algemene Voorwaarden.

Dit houdt in dat u een contract afsluit voor iin jaar. Daarna wordt het contract stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van iin maand.

De letterlijke tekst van het artikel luidt:

"De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van iin jaar, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het verstrijken van deze termijn met inachtneming van een opzegtermijn van iin maand telefonisch (bij de Klantenservice genoemd in artikel 23), heeft opgezegd."

Omdat u al meer dan iin jaar een abonnement heeft op InternetPlusBellen, kunt u dus elk gewenst moment opzeggen met een opzegtermijn van iin maand.

Met deze info is deze meneer mij en andere zeer van dienst geweest _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
svijf schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:17:
Per 1 augustus 2007 gelden voor de contracttermijn de nieuwe Algemene Voorwaarden.
Ik zou hem maar uitprinten en inlijsten. Want de helpdesk van Planet beweert weer wat anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Jan-E schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:55:
[...]
Ik zou hem maar uitprinten en inlijsten. Want de helpdesk van Planet beweert weer wat anders!
Uitgeprint is ie allang en ge-backup-ed ook al :P
En de aanvraag voor andere provider is ook de deur uit :Y
Zodra dat draait is kpn exit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
De helpdesk van Planet is inmiddels ook omgel*ld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Jan-E schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:00:
De helpdesk van Planet is inmiddels ook omgel*ld ;)
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 11:31
Het lijkt bij mij Austin_77 is knocking on wood erop dat het al 1,5 maand stabiel is. Geen verbindingsproblemen of belproblemen.
Zouden er binnenkort nog snelheidsverhogingen aankomen? Bijvoorbeeld snelheid van basic wordt comfort (heb planet ipb)?
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.