"Mekker, blaat"
Ik neem aan dat KPN je dan gaat 'afkopen'. Ik ken (gelukkig) de kleine regels niet, maar voor zover ik weet kan een klant een IPB-abo afkopen, dus ik neem aan dat KPN hetzelfde kan doen, toch ?Foamy schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 23:48:
[...]
Wie heeft het over een leverplicht? Je gaat een contract aan om een dienst bij hun af te nemen. Daar betaal je ook voor. Je mag dan toch op zn minst wel verwachten dat ze ook horen te leveren...
In de algemen voorwaarden staat daarover onder meer het volgende (dit zijn dus niet de volledige voorwaarden, volgende quote geeft dus een lichtelijk vertekend beeld)joker1977 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 08:06:
[...]
Ik neem aan dat KPN je dan gaat 'afkopen'. Ik ken (gelukkig) de kleine regels niet, maar voor zover ik weet kan een klant een IPB-abo afkopen, dus ik neem aan dat KPN hetzelfde kan doen, toch ?
artikel 5.3
De Dienst is een toepassing van een nieuwe technologie. Indien KPN genoodzaakt wordt
wegens technische of andere redenen om de Dienst te beëindigen of te wijzigen, zal zij daartoe
gerechtigd zijn, zonder daarvoor schadevergoeding verschuldigd te zijn.
artikel 7.2
Indien er een storing optreedt in het functioneren van de Dienst, dient de storing door of
namens de Contractant zo spoedig mogelijk telefonische aan KPN te worden gemeld. Storingen
worden zo spoedig mogelijk, doch in elk geval binnen twee Werkdagen nadat zij aan KPN bekend
zijn geworden onderzocht, tenzij dit voor KPN binnen die termijn in redelijkheid niet mogelijk is.
Een storing zal door KPN naar beste kunnen en zo snel mogelijk worden opgeheven.
artikel 7.4
De kosten van het storingsonderzoek en de kosten van het opheffen van de storing komen
voor rekening van KPN. De kosten voor het storingsonderzoek en de storingsopheffing kunnen
aan de Contractant in rekening worden gebracht indien de storing is ontstaan door een handelen
of nalaten in strijd met de algemene voorwaarden, of de storing is ontstaan door niet goed
functionerende Randapparaten, of de storing is ontstaan ten gevolge van door Contractant
aangebrachte wijzigingen aan het Modem anders dan genoemd in artikel 4 lid 6, of de storing is
ontstaan door de aanwezigheid van andere apparatuur die van invloed is op de Dienst. KPN zal de
Contractant in dat geval over de hoogte van de kosten informeren. Met de Contractant kan een
andere regeling ter zake van de kostenverdeling worden overeengekomen.
artikel 13.5
Maandelijks verschuldigde vergoedingen zullen voor een evenredig deel niet in rekening
worden gebracht voor periodes waarin de Dienst drie aaneengesloten etmalen niet heeft
gefunctioneerd, tenzij het niet functioneren van de Dienst aan Contractant kan worden
toegerekend.
blub
Verwijderd
Verwijderd
ik heb opgezegd per einde contract maand 9 2007. een half uur later knipperde het voiplampje op de siemensbox. gebeld met helpdesk, doorgestuurd naar 2de lijn. die belde me terug rond 14:00 uur met het verhaal dat alles was opgezegd. ik moest bellen met saveteam voor een oplossing.
ik heb dus sinds een paar dagen:
- geen telefoon
- alle emailboxen met inhoud zijn gewist
- als ik inlog op kpn.com is mijn ipb deel weg
- als ik mijn huisnummer bel "dit nummer is niet in gebruik"
nu ben ik al een paar dagen aan het bellen met helpdesk/save team.
die gewoon volhouden dat ik wel ipb heb.
blijkbaar staat in 1 systeem afgesloten en in de rest van de systemen van niet.
ik heb al aangegeven dat ze alles mogen afsluiten wat mij betreft.
maar dit lukt ook niet.
nu wacht ik weer tot ik word terug gebeld.
heeft iemand enig idee hoe ik dit oplos?
ben al een keer doorverbonden met directadsl die mij vertelde dat men hun vingers niet wil branden aan mijn geval.
*update* ben terug gebeld met de belofte dat men mij gaat terugbellen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 11:27 ]
Gebeld op 30Juni met de helpdesk (09000244) of ik mijn IPB kon opzeggen. Was mogelijk dus per 31Juli opgezegd.
1 Juli merkte ik dat de telefoon het al niet meer deed en als ik naar mijn eigen nummer belde de mededeling "nummer niet in gebruik"
Weer de helpdesk gebeld. Hun verklaring was dat ze mijn nummer vrij moesten maken om door de nieuwe provider overgenomen te worden. Ik had overgens nog geen nieuwe provider aangevraagd. Jammer maar het kon blijkbaar niet anders.
Derde keer met de helpdesk gebeld om te vragen of ik dan wel internet zou behouden tot het einde van de maand. Konden ze niet garanderen maar de verwachting was dat het weghalen van het internet wel langer zou duren en ik tot (bijna) het einde van de maand waarschijnlijk wel internet zou houden. Mijn vraag of de lijn behouden zou blijven om een andere abonnement te nemen zeiden ze dat ik wel op tijd een abonnement moest aanvragen maar dat de lijn dan behouden zou blijven. Ik hoefde voor het nieuwe abonnement dan niets meer aan KPN te betalen maar ook bij de nieuwe provider zou ik GEEN linesharing meer hoeven te betalen.
Ik vond het maar vreemd en heb bij mijn nieuwe aanvraag toch nog even verder geinformeerd. Bij TweakDSL zeiden ze dat als er geen KPN abonnement is dat er wel degelijk linesharing betaald moet worden. En als de lijn niet beschikbaar is dat er ook nog eens 110 euro aansluitkosten betaald moet worden.
Vierde keer gebeld met KPN en ze de nieuwe info voorgelegd. Blijkbaar hoef je alleen bij de ADSL Only abonnementen geen linesharing te betalen. Als ik terug wou naar Belbudget hoefde ik dat nu niet meteen te doen, daar kon ik ook later over terugbellen en zou dan in 5 min geregeld zijn. Ik moest eerst maar eens kijken welk abonnement ik wou bij de ADSL Only aanbieders. Welke providers dit waren wist de helpdesk niet maar ze noemde als voorbeelden alleen KPN dochters.
Vijfde keer gebeld. Ik wil geen KPN dochter dus ik wil BelBudget! Eerst zeggen ze dat dat niet meer kan omdat ik reeds opgezegd heb. Na aangegeven te hebben dat ik dat niet accepteer en dat zo had gedaan omdat de helpdesk mij verkeerd adviseerd werd ik 15min in de wacht gezet. Toen kreeg ik iemand aan de lijn en die zei dat de enige manier om naar BelBudget te gaan is om IPB op te zeggen wat in houd dat je dan per direct zonder internet zit en dan 5 werkdagen om er weer een BelBudget lijn van te maken. Plus 70 euro aansluitkosten. Tevens zeiden ze dat de annulering van IPB niet goed was gedaan en dat het alleen administratie geannuleerd was, ze vonden het raar dat ik al niet meer kon bellen.
5 keer gebeld, 5 verschillende adviezen. plus geen telefoon meer, plus nu een aantal weken zonder internet, plus nu extra aansluitkosten van 70 euro.
KPN heeft je helemaal in de greep met IPB en ik vermoed dat ze er bewust zo'n pijnhoop van maken om overstappers af te schrikken.
Tegen de tijd dat hier glasvezel voor de deur ligt gaat ook mijn privenummer over naar Callvoip en de internetverbinding naar 1 van de amsterdamse glasvezelboeren. Mijn IPB-contract moet rond de zomer van 2008 zijn derde jaar volbrengen, dus op dat moment ga ik KPN geheel verlaten.
Gelukkig weer in de zomer, wanneer ik iets minder afhankelijk ben van een permanente ADSL-aansluiting omdat een aantal kleine websites die ik thuis draai dan niet van 'vitaal' belang zijn.
Tip voor alle anderen die hun contract opzeggen: schakel je geografische nummer in die periode door naar je GSM. De melding 'nummer niet in gebruik' krijg je namelijk ook als het nummer niet geregistreerd kan worden. Met een *21 heb je daar geen last van.Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 10:28:
- als ik mijn huisnummer bel "dit nummer is niet in gebruik"
Dat doorschakelen kan de klantenservice van KPN voor analoge lijnen trouwens ook zonder toegang tot de fysieke lijn. Zo hebben ze dat gedaan toen mijn zakelijke lijn niet aangesloten bleek te zijn in de ISRA, die ergens achter een koof was weggetimmerd.
Of de klantenservice dat voor IPB-nummers ook kan weet ik niet zeker. Maar ik zou er maar eens om gaan zeuren...
Verwijderd
Provider KPN
Abonnementsvorm Direct
Verbindingsprotocol PPPoA (RFC2364) VC-MUX
VPI / VCI 8 / 48
Primary DNS server: 195.121.1.34
Secondary DNS server: 195.121.1.66
ADSL modulatie: G.992.1 - G.DMT
gebruikersnaam: kpn@direct-adsl en wachtwoord: kpn
Verwijderd
Weet iemand nu of dat Belonbeperkt onderlng ook geldt tussen planet en hetnet klanten of alleen tussen planet <> planet?
bedoel je als ze een 10tje extra betalen of ipb bellers onder elkaar?Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:57:
Ik heb inmiddels, naar aanleiding van eerste posts, ook voor een familielid van mij IPB aangevraagd. Dit is Surfen en Bellen van Hetnet geworden. Van inbelabbo naar Surfen en Bellen, dus zonder ADSL ertussen, ik ben benieuwd.
Weet iemand nu of dat Belonbeperkt onderlng ook geldt tussen planet en hetnet klanten of alleen tussen planet <> planet?
voor ipb bellers onder kaar zijn naar mijn weten alle ipbs van kpn en dochterbedrijven onder elkaar gratis.dus het net planet en kpn bellen elkaar gratis via ipb
Gratis bellen naar alle ipb-klanten. Dus KPN, Planet en Het Net.Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:57:
[ Voor 0% gewijzigd door Chillosophy op 05-07-2007 17:18 . Reden: spuit 11 :/ ]
Sorry, glazen bol is defect... Iets meer informatie zou misschien wel wat handig zijnMercedesCLS schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:53:
Ik heb nu al een tijdje last van snelheidsproblemen.. het gaat vooral om download snelheid. Als ik in mn Experiabox kom, dan zie ik dat er bij download line speed staat: 570 kbps.. terwijl dit toch 3000 moet zijn. Upload is dan wel normaal.. 512 kbps. Resetten werkt niet. Weet iemand wat er aan de hand is ?
blub
Hmm ik zou niet echt weten wat voor info ik nog kan geven. Het gaat om IPB abonnement van 42.95 euro, dus die van 3 mbit / 512 kbit . Tot een paar maanden geleden weinig problemen ondervonden. Maar sindsdien dus last van beperkte snelheid..Foamy schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:11:
[...]
Sorry, glazen bol is defect... Iets meer informatie zou misschien wel wat handig zijn
Ingelogd in de experiabox met 192.168.2.1 (Gigaset SX551 WLan DSL) is bij status te zien dat de downstreamrate op dit moment 987 kbit/s is en upstream 517 kbit/s.. Die 987 lijkt me dus te laag..
Verder fluctueert ie vaak.. soms is het 570 heel af en toe weer 3000 .. etc.
Je modem en de DSLAM kunnen dus niet op maximale snelheid communiceren en bepalen dan adaptief een snelheid die wel mogelijk is op je lijn. De oorzaak hiervan is zonder verdere informatie niet te vinden, maar ongetwijfeld is óf je Attentuation heel hoog (>40 dB) of je Signal-to-Noise Ratio erg laag (<6 dB). Beide kunnen worden veroorzaakt door foutieve bekabeling, te lange bekabeling of simpelweg een breukje in de kabel. Plaats je EB es zo dichtmogelijk bij je IS/RA punt met een meegeleverde kabel (of iig. nieuwe kabel als je de meegeleverde kabel nu gebruikt) en kijk dan weer es.MercedesCLS schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:43:
[...]
Hmm ik zou niet echt weten wat voor info ik nog kan geven. Het gaat om IPB abonnement van 42.95 euro, dus die van 3 mbit / 512 kbit . Tot een paar maanden geleden weinig problemen ondervonden. Maar sindsdien dus last van beperkte snelheid..
Ingelogd in de experiabox met 192.168.2.1 (Gigaset SX551 WLan DSL) is bij status te zien dat de downstreamrate op dit moment 987 kbit/s is en upstream 517 kbit/s.. Die 987 lijkt me dus te laag..
Verder fluctueert ie vaak.. soms is het 570 heel af en toe weer 3000 .. etc.
Bel anders de HD, deze kunnen je hiermee helpen.
Bedankt voor de reactie.joker1977 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 00:10:
[...]
Je modem en de DSLAM kunnen dus niet op maximale snelheid communiceren en bepalen dan adaptief een snelheid die wel mogelijk is op je lijn. De oorzaak hiervan is zonder verdere informatie niet te vinden, maar ongetwijfeld is óf je Attentuation heel hoog (>40 dB) of je Signal-to-Noise Ratio erg laag (<6 dB). Beide kunnen worden veroorzaakt door foutieve bekabeling, te lange bekabeling of simpelweg een breukje in de kabel. Plaats je EB es zo dichtmogelijk bij je IS/RA punt met een meegeleverde kabel (of iig. nieuwe kabel als je de meegeleverde kabel nu gebruikt) en kijk dan weer es.
Bel anders de HD, deze kunnen je hiermee helpen.
De volgende gegevens heb ik op dit moment:
Line mode: G.992.3 (ADSL2)
Noise Margin : 12dB (downstream) / 7 dB (upstream)
Line attenuation : 39dB (downstream) / 45 dB(upstream)
Outputpower: 17 dBm (downstream) / 11 dBm (upstream)
Wat bedoel je precies met IS/RA ?
"Mekker, blaat"
Nu heb ik een La Fonera van Fon, als ik deze op de EBox aansluit kan ik wel draadloos internetten.
Debitel One werk ook samen met de La Fonera, maar volgens de verkoper van een Debitel Shop laat de EBox de voip er niet door. Mijn vraag is heeft iemand Debitel One werkent met de EBox en/of waarom laat de EB wel internetten via de La Fonero toe en geen data of voip van Debitel One?
Verwijderd in "[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."
Dat kon ik direct tegenspreken. Inkomend verkeer komt binnen op mijn IPB 084-nummer (waarheen mijn 020-nummer permanent doorgeschakeld staat), uitgaand bel ik via Voipcheap. Beide staan geregistreerd in mijn Chinese ATA. Maar als ik met X-Lite o.i.d. mijn XS4ALL Voip nummers wil gebruiken lukt dat ook. Zowel inkomend als uitgaand.Tenslotte: als u VoIP-accounts (van ons of een andere provider) achter een IPB-abonnement wilt registreren, dan zal dat vermoedelijk een probleem zijn.
met een cat5 kun je dit wel lekker verlengen zonder kwaliteit te verliezendjidee schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:17:
je hoofdtelefoonaansluiting (waar het kpn signaal het huis binnen komt), als het goed is binnen 2 meter van je experiabox
If it aint fixed, it's broken.
[/quote]
Jan E
ik heb ook een ata een spa3000 met Voipcheap en deze werkt bij mij ook goed op de Ebox zonder dat ik daar ook maar iets in heb veranderd of ingesteld (poorten open zetten of zo)
Misschien dat het toch iets met die poorten te maken heeft dat Debitel One niet werk( volgen de Debitel shop)
Iemand Debitel One werkend op de Siemens EB ?
Verwijderd
Tegenwoordig gebruik ik voor mijn ATA's en softphones gewoon de ingebouwde proxy van de Siemens EB met account 103 t/m 109. Werkt perfect!Jan-E schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 22:44:
@Joen: Het kan zijn dat de Speedtouch EB geen VoIP verbindingen over poort 5060 toelaat, maar met de Siemens EB heb ik dat probleem nog nooit gehad. Klankima stelde dat het met Fon wel lukte, dus ik zou niet weten waarom het met Debitel One niet zou kunnen. Er zijn veel fabeltjes in omloop over de (Siemens?) EB en poort 5060. Toen ik de aanvraag indiende om mijn zakelijke lijn te porteren naar Callvoip, kreeg ik van Tijdhoff ook dit te horen
[...]
Dat kon ik direct tegenspreken. Inkomend verkeer komt binnen op mijn IPB 084-nummer (waarheen mijn 020-nummer permanent doorgeschakeld staat), uitgaand bel ik via Voipcheap. Beide staan geregistreerd in mijn Chinese ATA. Maar als ik met X-Lite o.i.d. mijn XS4ALL Voip nummers wil gebruiken lukt dat ook. Zowel inkomend als uitgaand.
Dat werkt toch alleen maar voor je IPB-nummers, schat ik zo. Of kun je die ook gebruiken voor zaken als Voipcheap en dergelijke? Zo ja, hoe dan?Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 20:50:
Tegenwoordig gebruik ik voor mijn ATA's en softphones gewoon de ingebouwde proxy van de Siemens EB met account 103 t/m 109. Werkt perfect!
Verwijderd
Dat werkt inderdaad alleen voor IPB-nummers, maar met die proxy-accounts hoef je niet meer moeilijk te doen met doorschakelingen en 084-nummers.Jan-E schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 23:39:
[...]
Dat werkt toch alleen maar voor je IPB-nummers, schat ik zo. Of kun je die ook gebruiken voor zaken als Voipcheap en dergelijke? Zo ja, hoe dan?
Ik heb het getest en alles werkte goed behalve gebeld worden, dat lukte niet. Ik heb er nu een Siemens Gigaset 450IP op aangesloten en bel nu uitgaand via VoipBuster, dat werkt perfect.Klankima schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 19:44:
Volgens Debitel werkt Debitel One (dit is bellen via voip draadloos) niet met IPB Ebox, je zou een open Router moeten hebben.
Nu heb ik een La Fonera van Fon, als ik deze op de EBox aansluit kan ik wel draadloos internetten.
Debitel One werk ook samen met de La Fonera, maar volgens de verkoper van een Debitel Shop laat de EBox de voip er niet door. Mijn vraag is heeft iemand Debitel One werkent met de EBox en/of waarom laat de EB wel internetten via de La Fonero toe en geen data of voip van Debitel One?
103 t/m 109 lukt mij niet. Ten eerste kan ik mijn 020-nummer daar niet aan koppelen (101, 102 en 120 lukt wel). Er staat in mijn EB ook geen 103, 104 enzovoorts bij de accounts 3, 4 op de proxy accounts pagina in de EB. Er staat dit:Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 20:50:
Tegenwoordig gebruik ik voor mijn ATA's en softphones gewoon de ingebouwde proxy van de Siemens EB met account 103 t/m 109. Werkt perfect!
Ik kan mijn 020-nummer wel selecteren, maar dat slaat hij niet op.Account 3 []
Extension number:
Additional phone numbers:
En verder lukt het niet met X-Lite en mijn ATA om te registreren op account 103 - 109. Niet met password 103 en ook niet met password kpn. Ik vermoed dat hij de accounts 103 - 109 gewoon niet kent. 120 moet wel bekend zijn, maar inloggen daarop lukt niet.
Inloggen op 101 en 102 lukt wel (wachtwoord: 101 resp 102). Ik heb mijn ATA nu aan 102 gekoppeld en heb mijn 020-nummer niet meer doorgeschakeld.
Verwijderd
Ik kreeg deze opties na een harde reset van het modem, hij ging niet meer uit zichzelf updaten. En hoewel de firmwareversie nog steeds dezelfde is, is deze optie erbij gekomen. Bij mij staat er dus wel:Jan-E schreef op maandag 09 juli 2007 @ 00:39:
[...]
103 t/m 109 lukt mij niet. Ten eerste kan ik mijn 020-nummer daar niet aan koppelen (101, 102 en 120 lukt wel). Er staat in mijn EB ook geen 103, 104 enzovoorts bij de accounts 3, 4 op de proxy accounts pagina in de EB. Er staat dit:
[...]
Ik kan mijn 020-nummer wel selecteren, maar dat slaat hij niet op.
En verder lukt het niet met X-Lite en mijn ATA om te registreren op account 103 - 109. Niet met password 103 en ook niet met password kpn. Ik vermoed dat hij de accounts 103 - 109 gewoon niet kent. 120 moet wel bekend zijn, maar inloggen daarop lukt niet.
Inloggen op 101 en 102 lukt wel (wachtwoord: 101 resp 102). Ik heb mijn ATA nu aan 102 gekoppeld en heb mijn 020-nummer niet meer doorgeschakeld.
Account 3 [103]
Extension number:
Account 4 [104]
Extension number:
Etc. En deze accounts werken met paswoord kpn. De EB wees aan alle accounts automatisch al ons geografische nummer toe.
Hmm, maf. Ik heb net iets te veel portmappings ingesteld in mijn EB om er een harde reset voor over te hebben. Een een backup.bin terugzetten zal ook die accounts 103-109 wel weer omgedaan maken.Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 02:38:
Ik kreeg deze opties na een harde reset van het modem, hij ging niet meer uit zichzelf updaten. En hoewel de firmwareversie nog steeds dezelfde is, is deze optie erbij gekomen.
Overigens vraag ik me af wat er bij de volgende firmware update gaat gebeuren. Krijg ik ze er dan bij of raak jij ze kwijt?
En ook naar Slimmeriken (Slim gebruikt hetzelfde VoIP-platform van KPN). Staat dit trouwens niet al in de TS?Chillosophy schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:17:
[...]
Gratis bellen naar alle ipb-klanten. Dus KPN, Planet en Het Net.
Verwijderd
Denk eerder dat Jan-E gelijk heeft en dat ze niet gekoppeld staan. Verder zou het me niet verbazen als het in een volgende firmware wel beschikbaar blijft maar dat ze dan de bron wel beveiligen
De Dane-elec usb stick van 1Gb werkt iig ook goed samen met de grijze EB.
Ik heb de in de EBS op account 102 het vaste nummer ingesteld (071), zodat ik zowel de telefoon hoor overgaan op de normale PSTN telefoon alsmede in X-Lite, ik kan dan dus kiezen waar ik het gesprek opneem, super!
Ook kun je op deze manier 2 gesprekken voeren via het vaste nummer met X-Lite (dit kan met PSTN aansluiting helaas niet, toch?)
Nu dacht ik: ik installeer Asterisk en laat deze verbinden op dat 102 account, zodat ik:
1) kan zien wie er belt
2) bij vakantie voicemail inschakelen
Hoe stel je dat in in Asterisk (hoe laat je Asterisk connecten op account 102 en luisteren? De rest zoek ik dan zelf uit)? Lijkt me redelijk simpel maar ik vind alleen maar uitgebreide SIP configuraties op internet/got.
[ Voor 6% gewijzigd door Arnout op 12-07-2007 09:07 ]
Verwijderd
Een paar weken geleden stond er op de kpn site ongeveer het volgende:
Als je een Go abbonement hebt en je wilt overstappen naar Lite betaal je de eerste tijd de prijs van Go voor een Lite abbonement.
Ben je geinteresseert geef je telefoonnummer dan op en je wordt binnen een week teruggebelt.
Ik was wel benieuwd hoe lang je dan de Go prijs hoefde te betalen voor een Lite abbonement dus heb ik mijn telefoonnummer opgegeven.
Er stond absoluut niets bij over bestellen, ik wilde eerst meer weten over de aanbieding.
Ik ben nooit gebeld over de aanbieding.
Totdat ik vandaag een telefoontje kreeg van de KPN.
"U heeft Lite besteld maar dat is technisch onmogenlijk"
Huh?????? ik heb helemaal niks besteld, ik wilde alleen informatie.
De gast aan de telefoon kende die aanbieding niet.
Hoezo technisch niet mogenlijk? Ik heb hiervoor een adsl basic abbonement gehad.
Ik heb geklaagt over de slechte site en hij zou het doorgeven (geloof jij het, ik niet).
Pas dus op met de site van KPN.
Ik heb ook al eens gehad dat ik ineens "bel onbeperkt" had terwijl ik dat absoluut niet wil omdat ik bijna nooit bel.
Dat had ik ook echt niet opgegeven bij mijn bestelling, dat weet ik zeker.
Verwijderd
07/12/2007 00:31:24 **LAND** 0.1.0.4, 2596->> 0.1.0.4, 39641 (from LAN3 Inbound)
Smurf? LAND?
Iemand?
Ik bel de gemeente. Kan 5 keuzes maken. Halverwege keuze 4 hoor ik even niets. Dan de melding dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt. Weer opnieuw beginnen. Bij keuze 2 gaat het al mis. enz enz enz
Later mijn vriendin aan de lijn. Die belt met mijn vaste lijn naar mijn mobiel. En om de zoveel seconden hoor ik piep. En piep. En piep. Dan weer minuten niet.
Lekker... Nog een paar keer getest bij andere instanties waar je moet kiezen met je telefoon. En dat gaat dus steeds mis
Uitleg staat hier:Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 17:24:
07/11/2007 11:02:57 **Smurf** 219.145.178.0, 17169->> 192.168.2.4, 8979 (from ATM1 Inbound)
07/12/2007 00:31:24 **LAND** 0.1.0.4, 2596->> 0.1.0.4, 39641 (from LAN3 Inbound)
Smurf? LAND?
Iemand?
http://www.iss.net/securi...oits/IP/smurf/default.htm
Blijkbaar kreeg je een pakketje binnen met een vervalst afzender IP en dat registreert je modem/firewall blijkbaar.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
In mijn EB kan ik ook een backup maken van de settings die erin staan, heb ik ook gedaan omdat KPN nog wel eens een update doet en al je settings verwijderd, waar ik overigens verschrikkelijk pissig over kan worden, omdat mijn mail/website thuis draait.Jan-E schreef op maandag 09 juli 2007 @ 06:38:
[...]
Hmm, maf. Ik heb net iets te veel portmappings ingesteld in mijn EB om er een harde reset voor over te hebben. Een een backup.bin terugzetten zal ook die accounts 103-109 wel weer omgedaan maken.
Overigens vraag ik me af wat er bij de volgende firmware update gaat gebeuren. Krijg ik ze er dan bij of raak jij ze kwijt?
Inloggen -> Advanced Settings -> Administration -> Save & Restore, de rest wijst zichzelf.
Ik weet alleen niet in hoeverre dit opgaat mocht je je via een andere manier dan de webinterface hebt ingesteld (weet niet eens of dat kant). Dus gelijk maar even de vraag, kan ik via bijvoorbeeld een telnetsessie of iets dergelijks meer portforwardings doen dan via de webinterface? loop soms tegen de max aan en dan moet ik iets anders even opzij zetten en later weer terug etc.
Dat ga ik nog maar weer eens testen. Heb dit in het verleden al eerder gehad en daar hielp een ander toestel ook niet bij.Totaalgeflipt schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 10:31:
Ander telefoon toestel geprobeerd...
Maar om alles uit te sluiten dat meer weer eens doen
Ik heb uit nieuwsgierigheid naar de actie en het tarief ook mijn telefoonnummer achtergelaten, maar nooit meer iets gehoord... Goeie actie, KPNVerwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 11:37:
Waarschuwing!
Een paar weken geleden stond er op de kpn site ongeveer het volgende:
Als je een Go abbonement hebt en je wilt overstappen naar Lite betaal je de eerste tijd de prijs van Go voor een Lite abbonement.
Ben je geinteresseert geef je telefoonnummer dan op en je wordt binnen een week teruggebelt.
Ik was wel benieuwd hoe lang je dan de Go prijs hoefde te betalen voor een Lite abbonement dus heb ik mijn telefoonnummer opgegeven.
Er stond absoluut niets bij over bestellen, ik wilde eerst meer weten over de aanbieding.
Ik ben nooit gebeld over de aanbieding.
Totdat ik vandaag een telefoontje kreeg van de KPN.
"U heeft Lite besteld maar dat is technisch onmogenlijk"
Huh?????? ik heb helemaal niks besteld, ik wilde alleen informatie.
De gast aan de telefoon kende die aanbieding niet.
Hoezo technisch niet mogenlijk? Ik heb hiervoor een adsl basic abbonement gehad.
Ik heb geklaagt over de slechte site en hij zou het doorgeven (geloof jij het, ik niet).
Pas dus op met de site van KPN.
Ik heb ook al eens gehad dat ik ineens "bel onbeperkt" had terwijl ik dat absoluut niet wil omdat ik bijna nooit bel.
Dat had ik ook echt niet opgegeven bij mijn bestelling, dat weet ik zeker.
Wel sinds de laatste weken gemerkt dat de downloadsnelheid soms problemen oplevert... Net als MercedesCLS. Ipv 1536 heb ik soms 300! Tweemaal de (overigens behulpzame) 2e lijns aan de telefoon gehad en geen oorzaak van het probleem kunnen vinden. Zelf heb ik gemerkt dat als ik het internet kabeltje er 10 seconden of wat er uit haal (zonder reset), de snelheid weer goed geraakt na een paar keer.
Afgelopen dinsdag was het weer raak (190 down!) en de 2e lijns had me al geadviseerd om de bekabeling te vervangen, voordat ze een monteur zouden sturen. Ik had me voorgenomen om dit weekend CAT5 er neer te leggen, zodat elke oorzaak van mijn kant uit weggenomen was. Echter, sinds woensdagmorgen staat de snelheid weer netjes op 1536, zoals die hoort te zijn.... Geen idee hoe en waarom dit wordt veroorzaakt....
Gaf je al eens een harde reset sinds dit euvel zich voordoet?Borg 6 of 9 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 00:38:
[...]
Wel sinds de laatste weken gemerkt dat de downloadsnelheid soms problemen oplevert... Net als MercedesCLS. Ipv 1536 heb ik soms 300! Tweemaal de (overigens behulpzame) 2e lijns aan de telefoon gehad en geen oorzaak van het probleem kunnen vinden. Zelf heb ik gemerkt dat als ik het internet kabeltje er 10 seconden of wat er uit haal (zonder reset), de snelheid weer goed geraakt na een paar keer.
Afgelopen dinsdag was het weer raak (190 down!) en de 2e lijns had me al geadviseerd om de bekabeling te vervangen, voordat ze een monteur zouden sturen. Ik had me voorgenomen om dit weekend CAT5 er neer te leggen, zodat elke oorzaak van mijn kant uit weggenomen was. Echter, sinds woensdagmorgen staat de snelheid weer netjes op 1536, zoals die hoort te zijn.... Geen idee hoe en waarom dit wordt veroorzaakt....
Doe dat anders maar .
Thanksberns schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 08:43:
[...]
Gaf je al eens een harde reset sinds dit euvel zich voordoet?
Doe dat anders maar .
Sinds dinsdag doet hij (zij?) het weer prima... Maar het is een idee voor als het weer eens gaat gebeuren. De 2e lijns wilde dit ook al eens doen van afstand, maar toen de lijn weer goed was zagen ze daar maar weer vanaf. Als het niet nodig was, moesten we het zeker niet doen, zei men.
Verwijderd
Laat is ten eerste zeggen dat ik inmiddels goed tevreden ben met IPB (1500kbps/256kbps) + MINE TV.
Laatst deed ik een www.speedtest.nl download test tijdens dat ik aan het bellen was.
Wat bleek! (Verschillende malen gecontroleerd)
Download was gezakt tussen de 500kbps en 600kbps en upload tussen 50kbps en 100kbps.
Hebben meerdere mensen dit wel eens gechecked?
Is het niet mogelijk dat de ExperiaBOX hoger intraint om dan bij wel of niet bellen gegarandeerd 1200kbps te leveren... (Officieel 1500kbps)... maar ja ik haal nooit hoger dan 1200kbps.....
Wie o wie..........
Overigens heb ik ook MINE TV.
Mijn Speedtouch traint in op 262kbps / 9.844kbps
9844 kbps TOTAL
8000 kbps MINE TV
1800 kbps Blijft over
1200 kbps Internet.(Officieel dus 1500).. (Die zakt naar 500-600 bij bellen; bellen dus 600 kbps)
500kbps Blijft over... Wat doet "KPN" met deze bitjes?
Ik neem aan dat je geen Megabit bedoelt, maar kilobit?Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:34:
Dag mede IPB's,
Laat is ten eerste zeggen dat ik inmiddels goed tevreden ben met IPB (1500Mbs/256Mbs) + MINE TV.
Laatst deed ik een www.speedtest.nl download test tijdens dat ik aan het bellen was.
Wat bleek! (Verschillende malen gecontroleerd)
Download was gezakt tussen de 500Mbs en 600Mbs en upload tussen 50Mbs en 100Mbs.
Hebben meerdere mensen dit wel eens gechecked?
Is het niet mogelijk dat de ExperiaBOX hoger intraint om dan bij wel of niet bellen gegarandeerd 1200Mbs te leveren... (Officieel 1500Mbs)... maar ja ik haal nooit hoger dan 1200Mbs.....
Wie o wie..........
Overigens heb ik ook MINE TV.
Mijn Speedtouch traint in op 262Mbs / 9.844Mbs
9844 Mbs TOTAL
8000 Mbs MINE TV
1800 Mbs Blijft over
1200 Mbs Internet.(Officieel dus 1500).. (Die zakt naar 500-600 bij bellen; bellen dus 600 bps)
500 Blijft over... Wat doet "KPN" met deze bitjes?
Dich bis echt unne foëzen haas
Line mode: G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate: 10565 kbps (downstream) / 260 kbps (upstream)
Dat neem ik ook maar aan.slaay schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:39:
[...]
Ik neem aan dat je geen Megabit bedoelt, maar kilobit?
Een negeer speedtest.nl aub, ga niet uit van zo'n grafische test dat dit juist is. Download liever een test bestand van 100Mb en liefst 2 tegelijk van bijvoorbeeld http://test.leaseweb.nl/ .
Met een 1500kbp verbinding zou je zo'n (delen door 10 ipv door 8 ) 150kByte/s moeten kunnen halen.
Verwijderd
Foutje bedankt!
Heb het maar even veranderd!
Thankx
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 23:18 ]
KPN heeft een hele goede testsitebjck schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:56:
[...]
Dat neem ik ook maar aan.
Een negeer speedtest.nl aub, ga niet uit van zo'n grafische test dat dit juist is. Download liever een test bestand van 100Mb en liefst 2 tegelijk van bijvoorbeeld http://test.leaseweb.nl/ .
Met een 1500kbp verbinding zou je zo'n (delen door 10 ipv door 8 ) 150kByte/s moeten kunnen halen.
http://speedtest.kpn.net/
IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq
Ik heb niet zo'n aansluiting dus ken die niet, excuus.wyrdt schreef op maandag 16 juli 2007 @ 17:56:
[...]
KPN heeft een hele goede testsite
http://speedtest.kpn.net/
Verwijderd
Nuttiger kan niet, lang leve de 100mb bins etc, die scripts en andere progs, nooo way...
Misschien kan kpn bij zijn eigen testen er nog even bij zetten dat 8 bit 1 byte is (of andersom

"Heeft u IPB lite? Dan heeft u een goede snelheid als u rond de 300kb/s zit" (met evt een rekensommetje erbij)
Vraag aan de HD'ers, zijn er nog steeds mensen die bij een haperende telefoonverbinding upgraden van 3 naar 6 mbit?
"Mekker, blaat"
Verwijderd
0.88 Mbps Bellen
1.22 Mbps Zonder Bellen
Ik heb IPB Go 1.5/0.256
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 22:02 ]
Verwijderd
Zonder bellen 170Kb per seconde
Met bellen 100Kb per seconde
Bellen "kost" dus 70Kb gemiddeld ofourse!
Op zich geen probleem!
Ik stap binnenkort denk ik over van IPB GO (1500/256) > IPB LITE (3000/512).
Dan zullen deze figures wel verdubbeld worden...(Hopelijk)...
Heb overigens ook MINE TV.
Ik wil bereikbaar zijn op zowel het InternetPlusBellen-nummer, als op het BelBudget-nummer van de tweede lijn, maar wel op dezelfde telefoon. Oplossing is dan om een AX520/521 te kopen, maar is de FSO-poort van de Experia-box hier ook voor te gebruiken? Aangezien de FSO-poort bedoeld is om de analoge lijn te blijven gebruiken in de overgangsperiode van analoog naar VoIP.
De situatie zou dan zijn: Experia-box op de eerste lijn voor VoIP, hier bel ik over naar buiten en hier ben ik op bereikbaar. De tweede lijn sluit ik aan op de FSO-poort van de Experia-box, hier ben ik op bereikbaar maar bel ik niet mee naar buiten. Iemand die dit weet of eventueel kan proberen?
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Dit werkt op de Siemens EB gewoon, met de Thomson weet ik het niet zeker (maar ik zou niet weten, waarom het niet zou kunnen werken). Ik heb nog een analoge lijn naast mijn IPB (tot dinsdag, want dan wordt die geporteerd naar Callvoip). Ik heb die lijn in het begin wel eens op de lijnpoort op de Siemens EB aangesloten gehad, maar heb dat later weer teruggedraaid omdat ik soms wel eens last had van een brom. Dat gebeurde destijds ook wel voor de portering, maar die klacht hoor ik niet meer. Dus ik neem aan dat het in latere firmwares opgelost is.Tom Paris schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:33:
De situatie zou dan zijn: Experia-box op de eerste lijn voor VoIP, hier bel ik over naar buiten en hier ben ik op bereikbaar. De tweede lijn sluit ik aan op de FSO-poort van de Experia-box, hier ben ik op bereikbaar maar bel ik niet mee naar buiten. Iemand die dit weet of eventueel kan proberen?
Voordeel kan zijn (op de Siemens EB) dat je ook nog steeds met ** belbudget kunt bellen. Of zelfs gewoon direct vanaf Tel1 als de stroom geheel uitgevallen is.
PS.Is een alarmmelder over GSM niets voor je? Ik kwam er laatst eentje tegen, maar dat zal wel een dure zijn. Of vertrouw je het GSM-net ook te weinig?
** is dan een prefix voor de analoge lijn, en standaard is de VoIP lijn? Da's helemaal mooi dan!Jan-E schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 12:12:
[...]
Voordeel kan zijn (op de Siemens EB) dat je ook nog steeds met ** belbudget kunt bellen. Of zelfs gewoon direct vanaf Tel1 als de stroom geheel uitgevallen is.
PS.Is een alarmmelder over GSM niets voor je? Ik kwam er laatst eentje tegen, maar dat zal wel een dure zijn. Of vertrouw je het GSM-net ook te weinig?
Het installatiebedrijf had wel een IP-systeem als uitbreiding op het huidige alarm. Dat werkte wel via VoIP en GSM als backup, maar dat zat op €500 exclusief installatie...
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Ja, dat geldt voor de Siemens EB. Hoe het op de Thomson ST zit weet ik niet, maar daar zal ook vast wel een mogelijkheid zijn om de 'lifeline' te kiezen.Tom Paris schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 12:47:
** is dan een prefix voor de analoge lijn, en standaard is de VoIP lijn? Da's helemaal mooi dan!
als ik hem installeer heb ik gewoon snel internet , niks mis mee
site's die normaal traag zijn openen nu snel
na een paar dagen worden de site's steeds trager geladen
weet iemand waardoor dit zou kunnen komen ??
als ik hem nu weer opnieuw installeer is het gewoon weer snel
Verwijderd
(Siemens Gigaset SX55x)
deze heb ik ... nee met opnieuw installeren bedoel ik de box resetten
Verwijderd
Ja, het zijn allemaal workarounds, maar totdat er een structurele oplossing komt ben ik met 1 minuut per week aan onderhoud best wel tevreden. Laatste keer dat mijn EB is gereset was een jaar geleden omdat ik mn Wifi settings verkloot had en niet meer in de webinterface kwam...
Kun je dit eens uitleggen? Want het lijkt mij niet 'stabiel' dat je eens in de week je nat-entrie moet leeghalen, ook niet bij p2p/torrents/enz...Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 09:57:
is mn box stabiel (want eens per week nat-entries clearen)
Just a simple thought....
Werd vanmorgen door mijn schoonmoeder op mijn mobiel gebeld met de melding waarom ze mij thuis niet kon bereiken, ze hoorde helemaal niets? Geen idee was mijn antwoord. Zelf later ook ff naar mijn eigen vaste nummer gebeld vanaf mobiel, maar ik hoorde hem ook iet overgaan.?
Kom ik vanavond thuis gaat de telefoon over. Snel richting de telefoon. Zie ik dat mijn schoonmoeder mij belt??? Opnemen.....hoor niets??...Opgehangen en op poort 2 ging de telefoon ook? Even de EB uitgezet en opnieuw aangezet en nu doet alles het gewoon. Internet heeft er verder niet uit gelegen. EB is dus op een inkomend gesprek blijven hangen, want mijn schoonmoeder had alleen die morgen gebeld en niet vannavond.
[ Voor 11% gewijzigd door Hurricane op 21-07-2007 18:57 ]
Heb je het alarm nodig voor je verzekering?Tom Paris schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 12:47:
[...]
** is dan een prefix voor de analoge lijn, en standaard is de VoIP lijn? Da's helemaal mooi dan!
Het installatiebedrijf had wel een IP-systeem als uitbreiding op het huidige alarm. Dat werkte wel via VoIP en GSM als backup, maar dat zat op €500 exclusief installatie...
Zo niet, kan je ook op ip basis doormelden

GSM backup is idd duur jah

Verwijderd
Ik geef ook aan dat het workarounds zijn

Mijn natentries vervuilen vrij rap heb ik het idee door die downloadezel, maar moeders de vrouw trekt daarmee vrij veel rommel naar binnen (nog een reden voor eens in de 3 maanden opschonen
Met alleen torrentverkeer houd ik het rustig 4 weken uit voor ik telefonie "problemen" begin te krijgen zoals lag/echo en eerste paar tellen niet te verstaan. Sinds ik wekelijks die natentries clear ben ik ook daar vanaf

Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2007 23:47 ]
Verwijderd
Verwijderd
Volgens de site van Het Net zelf betaal je of altijd voor het bellen met vaste nummers. Of 10 euro per maand voor het gratis bellen met vaste nummers.. Dat geld bij beide abo-vormenbronVerwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 14:30:
Ben ik nu correct dat Hetnet het belonbeperkt weekend heeft afgeschaft? Volgens de instellingen moet ik op za-zo gewoon betalen. Iemand hier meer duidelijkheid over?
[ Voor 7% gewijzigd door Foamy op 27-07-2007 15:07 . Reden: Ranzige zinsopbouw ]
blub
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2007 15:08 ]
Verwijderd
Idd zijn er werkzaamheden geweest en een kleine storing.
Als het goed is is alles verholpen anders even met een klein iets je box resetten maar vergeet niet dat je wlan instellingen weg zijn en je deze via de webinterface weer aanmoet zetten.
als ik deze wil upgraden met de originele fw vraagt die om username + ww. kheb van alles geprobeerd maar niets werkt. is dit eventueel wel mogelijk ? een kpn speedtouch 780 experiabox de originele firmware weer erin flashen?
tia !
http://speedtest.kpn.net/"
Ik heb een 8mbit download en 1Mbit upload ADSL verbinding van Speedlinq (over KPN) en deed deze testen. En als resultaard krijg ik dat ik maar een 4,60 a 4,67Mbit lijn heb (hoogste en laagste meting). Dit is gemeten zonder andere apparatuur aan die aan downloaden waren ofzo en is over UTP 100Mbit.
Als ik me Tweaknews usenet ga doen dan behaalt Tweaknews vrij gemakkelijk de 850 a 900KB/s. Ook op normale websites met bestanden downloaden behaal ik wel mijn snelheid. Op Speedtest.net behaal ik hem ook niet (ongeveer zelfde als KPN). Iemand een idee?
[ Voor 0% gewijzigd door Cave_Boy op 28-07-2007 23:57 . Reden: Ik heb een *mbit (8mbit) download en 1Mbit upload ]
Welke instellingen kun je hiervoor gebruiken?
Registreer een voip-account bij iets als voipbuster en geef de gegevens van die provider in je web-interface of handset in. Een voip-lijn van KPN kun je alleen met een 084-nummer krijgen..NCK schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:07:
Sinds vandaag heb ik een Targa CIP 450 telefoon (Siemens C450 IP) in bezit, en wil hier naast mijn Analoge aansluiting vanuit de experia ook via Voip als het ware een 2e lijn creeren.
Helaas heb je pech, de EB is namelijk niet van die vriend van jou, maar van KPN.MajinChaos schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 23:40:
Vriend van mij heeft nog zo een extra KPN speedtouch 780 experiabox op zolder liggen. ik zou deze wel van hem willen gebruiken. alleen er zit KPN custom firmware erop.
als ik deze wil upgraden met de originele fw vraagt die om username + ww. kheb van alles geprobeerd maar niets werkt. is dit eventueel wel mogelijk ? een kpn speedtouch 780 experiabox de originele firmware weer erin flashen?
tia !
PSN: djmurcielago
Da's mooi dat het uiteindelijk nog zo kan worden geregeld. Als je voor de laatste keer je moed bijeenraapt om te bellen dan zullen ze vast wel onder de noemer coulance ervoor zorgen dat je het teveel betaalde terugkrijgt.maniacshouse schreef op maandag 30 juli 2007 @ 18:00:
Even een nieuwtje mbt opzeggen. Zojuist de opzeg-lijn gebeld. Je kunt per maand opzeggen. Ik heb duidelijk nagevraagd of dit klopte. Ja was het antwoord. Ik ben dus tot 3 keer toe verkeerd voorgelicht en heb dus maanden lang dubbel betaald.
Is het trouwens niet zo dat die maandelijkse opzegging alleen voor Het Net Surfen en Bellen geldt?
[ Voor 21% gewijzigd door SuBBaSS op 30-07-2007 19:00 . Reden: Verkeerd gelezen, verkeerde reactie. ;) ]
Geen idee of het alleen bij Het Net geld. Ze deden ineens niet meer moeilijk. Ik heb het direct van KPN.SuBBaSS schreef op maandag 30 juli 2007 @ 18:57:
[...]
Da's mooi dat het uiteindelijk nog zo kan worden geregeld. Als je voor de laatste keer je moed bijeenraapt om te bellen dan zullen ze vast wel onder de noemer coulance ervoor zorgen dat je het teveel betaalde terugkrijgt.
Is het trouwens niet zo dat die maandelijkse opzegging alleen voor Het Net Surfen en Bellen geldt?
Ik gebruik zelf VoipBuster en dit werkt prima. Daarnaast weet ik van anderen die XS4all en BudgetPhone gebruiken. Als je je daar registreert voor een SIP account dan kun je via deze via als volgt instellen:.NCK schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:07:
Sinds vandaag heb ik een Targa CIP 450 telefoon (Siemens C450 IP) in bezit, en wil hier naast mijn Analoge aansluiting vanuit de experia ook via Voip als het ware een 2e lijn creeren.
Menu > Instellingen > Basisstation > Telefonie > Verbinding-assistent > PIN (standaard 0000) > VoIP-Provider selecteren: Ja > Netherlands
De verbindings-assistent kent de volgende SIP aanbieders:
Agroportal
BizzOnWeb
Breezz
Budget Phone
12Connect.com
DIS-Telecom
GoAndCall
ningaloo
SIP NL
smart-tel
Solcon
Tiscali
TNO
VoipBuster
VoipStunt
Xs4all
FreeWoldDial
SIP Discount
Daarnaast kun je hem ook nog aan de Siemens Gigaset SX761 hangen met een virtuele poort. Je moet in dat geval een van deze kiezen:
GigasetSX76x*3
GigasetSX76x*4
GigasetSX76x*5
GigasetSX76x*6
Het voordeel van het gebruik van die verbindings-assistent is dat je alleen maar je gebruikersnaam en wachtwoord hoeft in te vullen, de rest (servers etc) hoeft niet, die weet die al.
Wil je toch een andere SIP provider gebruiken dan raad ik je aan om het via de webinterface te doen (192.168.2.x). Ik weet niet hoe technisch je bent maar je kunt hem wel vinden in de DHCP tabel van je router. Maar je kunt gewoon even proberen, vervang de x voor 2 en dan doornummeren. Op een gegeven moment krijg je vanzelf de webinterface van je Targa. Om in te loggen gebruik je gewoon de standaard PIN code 0000.
Met VoipBuster bel ik 3 maanden lang onbeperkt gratis naar alle vaste nummers in Nederland. Daarna betaal je of 1,5 cent (inc BTW) per gesprek of als je beltegoed opwaardeert met weer een tientje dan bel je weer 3 maanden gratis (and so on...). Het beltegoed gaat bij mij op aan bellen naar mobiel, dat is iets duurder dan het standaard KPN tarief maar dat vind ik niet erg, anders komt mijn beltegoed nooit op. Ik heb het toestel overigens zo ingesteld dat hij altijd via IP naar buiten belt.
[ Voor 11% gewijzigd door robertwebbe op 30-07-2007 23:15 ]
Hier zelfde verhaal.Arnout schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:07:
Er lijken problemen te zijn met email, ik krijg sinds gisteravond geen mail meer door vanuit een planet aansluiting. De mail wordt wel geaccepteerd door kpnxchange.com maar ik krijg de mail niet binnen.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 16:13 ]
[ Voor 193% gewijzigd door Totaalgeflipt op 31-07-2007 16:21 ]
Er is dus gewoon bijna een dag mail kwijt he. Na 15.00u werkte het weer.
Nu is het in de lucht houden van een emailsysteem ook rocketscience en relatief een nieuwe techniek...

Kreeg dus vanmorgen een telefoontje.
Tsja meneer eigenlijk kunt u niet per maand opzeggen.
Oh? Uw collega zei 2 dagen geleden heel wat anders... En volgens die collega verteld u nu iets verkeerds.
Nee meneer, die collega heeft het fout. Die heeft verkeerd gekeken.
Dat zei uw collega 2 dagen geleden ook over uw andere collega's...
Tsja ja meneer, het zijn toch echt jaarcontracten. Dat staat in de algemene voorwaarden.
Buiten dat uw collega mij weer wat anders heeft gezegd, staat er op uw website weer wat anders dan in de AV...
Ja het is ook een beetje onduidelijk ja. Weet u wat we doen? Ik geef u de laatste 3 maanden kado, we storten het geld terug over een week of 6. En we zorgen dat uw nummer word geporteerd naar uw nieuwe provider.
Kunt u mij dat op schift opsturen?
Ja dat doe ik meneer...
Ben benieuwd... Redelijk coulant zijn ze nu ineens wel.
Meest dwaze was dat ik een uur later weer werd gebeld. Door een andere 'collega' over hetzelfde probleem.
Wat zijn ze ineens vlot.
Daar had die KPN-er gelijk in.maniacshouse schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:24:
Tsja ja meneer, het zijn toch echt jaarcontracten. Dat staat in de algemene voorwaarden.
Waar zie jij dat staan? Ik zie hier alleen maar wat als je KPN in gebreke stelt. Maar niets over de situatie als je gewoon op wil zeggen.Buiten dat uw collega mij weer wat anders heeft gezegd, staat er op uw website weer wat anders dan in de AV...
Edit: gevonden. Voor de historie leg ik maar even vast wat daar staat:
Opmerkelijk is trouwens dat ze nu vragen om de EB te retourneren. Was het vroeguhh niet zo dat je bij verhuizing dat ding moest laten staan?U sluit een contract af voor één jaar.
Na een jaar wordt het contract stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd. Zegt u InternetPlusBellen na één jaar op, dan heeft u een opzegtermijn van één maand.
U kunt u contract opzeggen via de KlantenService
Als u binnen de minimale contractsduur van één jaar opzegt, dan brengt KPN de resterende abonnementskosten van het abonnement in rekening. U kunt uw abonnement telefonisch opzeggen via de Klantenservice
Ik ben benieuwd of dat goed gaat. Ik heb net mijn zakelijke nummer op het andere aderpaar geporteerd naar Callvoip en - zowaar - ze hebben mijn IPB-aansluiting gewoon in stand gehouden.En we zorgen dat uw nummer word geporteerd naar uw nieuwe provider.
Kun je trouwens ergens online opzoeken wat de einddatum/verlengingsdatum van je contract is? Of moet je daarvoor naar de papieren of de telefoon grijpen?
[ Voor 30% gewijzigd door Jan-E op 01-08-2007 14:52 ]
Kan dat niet als je inlogt op 'Mijn KPN'? Ik kan het niet nakijken, want ik kom er op de een of andere manier ineens niet meer is...Jan-E schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:42:
Kun je trouwens ergens online opzoeken wat de einddatum/verlengingsdatum van je contract is? Of moet je daarvoor naar de papieren of de telefoon grijpen?
quote:
U sluit een contract af voor één jaar.
Na een jaar wordt het contract stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd. Zegt u InternetPlusBellen na één jaar op, dan heeft u een opzegtermijn van één maand.
Als u binnen de minimale contractsduur van één jaar opzegt, dan brengt KPN de resterende abonnementskosten van het abonnement in rekening. U kunt uw abonnement telefonisch opzeggen via de Klantenservice
Dit is toch gewoon na 1 jaar contract per maand opzeggen?? Of ben ik nou gek?
Nee je moet 1maand van te voren aangegeven dat je wil opzeggen. Maximaal 3maanden van te voren, minimaal 1 maand. Wanneer het stilzwijgend verlengd wordt is dit logischerwijs voor nog een jaar.maniacshouse schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 20:37:
[...]
Kan dat niet als je inlogt op 'Mijn KPN'? Ik kan het niet nakijken, want ik kom er op de een of andere manier ineens niet meer is...
quote:
U sluit een contract af voor één jaar.
Dit is toch gewoon na 1 jaar contract per maand opzeggen?? Of ben ik nou gek?
Daar had ik al gekeken. Maar ik zou niet weten waar het moet staan.maniacshouse schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 20:37:
Kan dat niet als je inlogt op 'Mijn KPN'? Ik kan het niet nakijken, want ik kom er op de een of andere manier ineens niet meer is...
Ja, klopt. Wat daar staat zijn de voorwaarden zoals die voor Direct-DSL gelden. 1 jaar contract en daarna verlenging tot je het opzegt. En dat is dus heel wat anders dan telkens weer met 1 jaar verlengen en dan uiterlijk 1 maand voor het einde van het jaar opzeggen. Juist daarom wilde ik de tekst van die pagina even voor de eeuwigheid bewaren...Dit is toch gewoon na 1 jaar contract per maand opzeggen?? Of ben ik nou gek?
Dit topic is gesloten.