bedankt
Stond vandaag in de berichtenbalk van RTLZ dat alle problemen van IPB zijn verholpen.
Maar weet iemand waarneer we snelle internet krijgen???
ADSL 2 dus.
Er werd toen gezegt van zomer 2006 dat is voorbij.
Zoniet ga ik naar de kabel die wel meer snelheid heeft.
ADSL 2 dus.
KPN inversteerd niet meer in ADSL2+ maar in Vdsl(Glasnet)Evertt schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 17:40:
Stond vandaag in de berichtenbalk van RTLZ dat alle problemen van IPB zijn verholpen.
ADSL 2 dus.
Als ik het goed heb is de site www.kpnglasnet.nl
Enschede is momenteel proeftuin en heel Enschede word na de zomer vakantie vrij gegeven.
op wikipedia staat hier ook een stukje over.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vdsl
en als je in GOT meer zoekt over glasnet vind je meer info.
Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.
Verwijderd
Er is nu een actie voor Go abbo's die naar Lite willen.
Ik heb me opgegeven omdat ik zowiezo naar Lite wil, Go is toch wel erg traag bij grote bestanden.
Is er mischien iemand die al gebelt is en weet hoeveel maanden je korting krijgt?Actie: Lite voor de prijs van Go
Ben je geïnteresseerd in een aanbod van KPN waarin je enkele maanden InternetPlusBellen Lite krijgt voor de prijs van Go bij een upgrade van jouw abonnement naar Lite? Laat dan hier je gegevens achter en KPN neemt zo spoedig mogelijk contact met je op.
Je kunt tot en met 4 juli 2007 aan deze actie deelnemen. De actie is alleen voor klanten in het bezit van een InternetPlusBellen Go abonnement van KPN.
Ik heb me opgegeven omdat ik zowiezo naar Lite wil, Go is toch wel erg traag bij grote bestanden.
Verwijderd
Voel me nu lichtelijk genaaid
, heb net paar maand geleden upgrade naar Lite gedaan vanwege de wens om te kunnen bellen terwijl ik download
LOL ... Zal toch maar eens met mijn baas praten hierover

waar staat deze actie op de site ?Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:47:
Er is nu een actie voor Go abbo's die naar Lite willen.
[...]
Is er mischien iemand die al gebelt is en weet hoeveel maanden je korting krijgt?
Verwijderd
Hi,
Ik heb deze week IPB geinstalleerd gebaseerd op speedtouch 780 EB.
Graag wil ik gebruik blijven maken van VoipDiscount met Gigaset S450IP SIP, omdat deze voorlopig gratis bellen naar thailand (incl. mobiel) aanbiedt. Telkens wordt na 25 sec. de verbinding verbroken. VoipDiscount gebruikt standaard port 5060.
Omdat deze poort ook door de KPN wordt gebruikt, kan ik dit via port forwarding in de EB/router oplossen, of moet ik wachten tot VoipDiscount alternatieve portnummers support?
Ik heb al zonder succes geexperimenteerd met forwarden van 5060 naar het ipdres van de S540IP telefoon.
Met de vorige ADSL verbinding had ik geen problemen.
Ik heb deze week IPB geinstalleerd gebaseerd op speedtouch 780 EB.
Graag wil ik gebruik blijven maken van VoipDiscount met Gigaset S450IP SIP, omdat deze voorlopig gratis bellen naar thailand (incl. mobiel) aanbiedt. Telkens wordt na 25 sec. de verbinding verbroken. VoipDiscount gebruikt standaard port 5060.
Omdat deze poort ook door de KPN wordt gebruikt, kan ik dit via port forwarding in de EB/router oplossen, of moet ik wachten tot VoipDiscount alternatieve portnummers support?
Ik heb al zonder succes geexperimenteerd met forwarden van 5060 naar het ipdres van de S540IP telefoon.
Met de vorige ADSL verbinding had ik geen problemen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 08:36 ]
Werkt het wel via het programma van Voipdiscount zelf? Of dan ook niet? En kun je UPnP aanzetten op de Speedtouch? Wie weet, werkt het.
Ja dat zou ik oook wel eens willen weten wie of dat werkend heeft.
Bij mijn vorige router werkte het perfekt, met de Speedtoutch 780 en een aangekoppelde ATA de SPA 3000 krijgt hij geen goeie poort ik kan wel bellen maar na precies 36 seconden verbreekt hij de verbinding.
Nu heb ik er een usb telefoon aanhangen en dat gaat op zich goed met Voipbuster en Freecall maar ik dacht dat hij dan een andere poort gebruikt.
Bij mijn vorige router werkte het perfekt, met de Speedtoutch 780 en een aangekoppelde ATA de SPA 3000 krijgt hij geen goeie poort ik kan wel bellen maar na precies 36 seconden verbreekt hij de verbinding.
Nu heb ik er een usb telefoon aanhangen en dat gaat op zich goed met Voipbuster en Freecall maar ik dacht dat hij dan een andere poort gebruikt.
Verwijderd
Jan-E, Bedankt voor je reactie. Met het programma van VoipDiscount werkt het prima. Ook de status van UPnP maakt geen verschil. Omdat de EB ST780 Voip gebruikt voor eigen KPN netwerk, vrees ik dat poort 5060 intern geclaimd wordt, en zich niks aantrekt van NAT tabel / port forwarding.
KPN helpdesk kan/mag geen support leveren.
KPN vraag en antwoord zegt:
Indien u programmatuur of telefoons van een andere aanbieder gebruikt die gebaseerd zijn op het SIP protocol ontstaan er vaak problemen als gebruik wordt gemaakt van de standaard poort voor SIP (5060).
Deze wordt namelijk door KPN gebruikt voor telefoonverkeer over de KPN Experia Box. Indien u gebruik kan maken van een andere poort voor SIP, zoals poort 5080, dan is het in principe mogelijk om SIP-gebaseerde telefonie van een andere aanbieder te gebruiken, deze aanbieder moet dan wel deze poort accepteren. U dient dan wel zelf de instellingen te wijzigen op uw eigen (Niet KPN) SIP-telefoons of programmatuur op de PC.
KPN helpdesk kan/mag geen support leveren.
KPN vraag en antwoord zegt:
Indien u programmatuur of telefoons van een andere aanbieder gebruikt die gebaseerd zijn op het SIP protocol ontstaan er vaak problemen als gebruik wordt gemaakt van de standaard poort voor SIP (5060).
Deze wordt namelijk door KPN gebruikt voor telefoonverkeer over de KPN Experia Box. Indien u gebruik kan maken van een andere poort voor SIP, zoals poort 5080, dan is het in principe mogelijk om SIP-gebaseerde telefonie van een andere aanbieder te gebruiken, deze aanbieder moet dan wel deze poort accepteren. U dient dan wel zelf de instellingen te wijzigen op uw eigen (Niet KPN) SIP-telefoons of programmatuur op de PC.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 13:01 ]
Als het Voipbuster programma het wel kan, zou het in principe natuurlijk ook met je Gigaset moeten kunnen. De Speedtouch weet immers niet wat voor SIP client er aan de lijn hangt. X-Lite of een ander softphone al geprobeerd?Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:56:
Jan-E, Bedankt voor je reactie. Met het programma van VoipDiscount werkt het prima. Ook de status van UPnP maakt geen verschil. Omdat de EB ST780 Voip gebruikt voor eigen KPN netwerk, vrees ik dat poort 5060 intern geclaimd wordt, en zich niks aantrekt van NAT tabel / port forwarding.
Daarnaast hoeft het helemaal niet zo te zijn dat jouw regionale nummer op 5060 connect. Vraag een gratis 084-nummer aan en kijk in mijn KPN wat die voor poort krijgt. Meestal is dat dezelfde als voor je regionale nummer.
Verwijderd
Beste Jan-E,Jan-E schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 16:49:
[...]
Daarnaast hoeft het helemaal niet zo te zijn dat jouw regionale nummer op 5060 connect. Vraag een gratis 084-nummer aan en kijk in mijn KPN wat die voor poort krijgt. Meestal is dat dezelfde als voor je regionale nummer.
U heeft gelijk. Echter het is niet perse nodig om hiervoor een 084 nummer aan te vragen. Telefoonnummers maken gebruik van de poorten 5060 t/m 5080. Op de helpdesk is te achterhalen aan welke poort het nummer gekoppeld is.
Verwijderd
Beste Bob en Jan,
Maakt het VoipDiscount programma wel gebruik van hetzelfde SIP protocol zoals een externe Gigaset telefoon doet? In ieder geval heeft de KPN helpdesk bevestigd dat 5060 exclusief voor KPN VoIP is gereserveerd. Entries in een NAT tabel / Games kunnen daar niets aan veranderen.
Jaren geleden heb ik ooit eens TCP/IP tools van Sysinternals (google op Mark Rusinovitch) gebruikt, kun je goed mee "snuffen" wat er over TCP/IP heen en weer gestuurd wordt. Mijn vrouw moet voorlopig maar een notebook gebruiken voor haar gesprekken met thailand, de siemens gigaset zal moeten wachten totdat ik een alternatieve poort voor VoIPDiscount heb gevonden :-) In ieder geval wel leerzaam allemaal.
Maakt het VoipDiscount programma wel gebruik van hetzelfde SIP protocol zoals een externe Gigaset telefoon doet? In ieder geval heeft de KPN helpdesk bevestigd dat 5060 exclusief voor KPN VoIP is gereserveerd. Entries in een NAT tabel / Games kunnen daar niets aan veranderen.
Jaren geleden heb ik ooit eens TCP/IP tools van Sysinternals (google op Mark Rusinovitch) gebruikt, kun je goed mee "snuffen" wat er over TCP/IP heen en weer gestuurd wordt. Mijn vrouw moet voorlopig maar een notebook gebruiken voor haar gesprekken met thailand, de siemens gigaset zal moeten wachten totdat ik een alternatieve poort voor VoIPDiscount heb gevonden :-) In ieder geval wel leerzaam allemaal.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 19:47 ]
Gruwel, begin jij daar nu ook al mee? Het moet toch geen gewoonte worden om elkaar voortdurend te groeten.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:45:
Beste Bob en Jan,
Geen idee, maar het zou stom zijn als ze het niet doen. Want dan moeten ze twee interfaces aan de serverkant onderhouden.Maakt het VoipDiscount programma wel gebruik van hetzelfde SIP protocol zoals een externe Gigaset telefoon doet?
Op de Siemens EB is dat in ieder geval niet zo. Ik heb een ATA die Voipcheap en mijn 084-nummer op 5060 registreert en daarnaast komt mijn regionale nummer gewoon op Tel1 binnen, ook over poort 5060. Het was zelfs zo, dat als ik die ATA in DMZ zette mijn 020-nummer effectief om zeep werd geholpen. "Dit nummer is niet in gebruik", aldus de dame zodra je met een mobieltje belde.In ieder geval heeft de KPN helpdesk bevestigd dat 5060 exclusief voor KPN VoIP is gereserveerd. Entries in een NAT tabel / Games kunnen daar niets aan veranderen.
Het zou me verbazen als ze de Speedtouch zodanig aangepast hebben, dat ze het onmogelijk gemaakt hebben om meer providers te gebruiken. Maar je kunt het zelf testen door een softphone als X-Lite te installeren.
Vanochtend geen internet en bellen. 2 linkse ledjes aan en wifi aan, rest uit.
Box uitgezet met schakelaar en aangezet en gaan werken. Tegen de avond naar huis gebeld om te checken of alles het deed...up and running dus! Tussen 19:00 uur en 21:00 uur voip aan het knipperen en @ lampje uit...rest aan. Box uitgezet en aangezet....21:40 uur alles weer up and running. Iemand van de KPN-ers enige suggestie? Ik heb de afgelopen 3 maanden vaker van dit soort problemen gehad. Meerdere tickets aangemaakt, kundige helpdeskers en uiteindelijk functioneert het systeem weer. Zou het aan de experiabox zelf kunnen liggen? Als alles het doet, dan heb ik geen problemen met nieuwsgroepen, xbox360 en laptop en pc tegelijk aan de experiabox.
Enige afwijkingen hieronder?
Maximale lijnsnelheid: 3074 kbps (downstream) / 517 kbps (upstream)
Ruismarge: 22 dB (downstream) / 24 dB (upstream)
Lijndemping: 28 dB (downstream) / 30 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)
Box uitgezet met schakelaar en aangezet en gaan werken. Tegen de avond naar huis gebeld om te checken of alles het deed...up and running dus! Tussen 19:00 uur en 21:00 uur voip aan het knipperen en @ lampje uit...rest aan. Box uitgezet en aangezet....21:40 uur alles weer up and running. Iemand van de KPN-ers enige suggestie? Ik heb de afgelopen 3 maanden vaker van dit soort problemen gehad. Meerdere tickets aangemaakt, kundige helpdeskers en uiteindelijk functioneert het systeem weer. Zou het aan de experiabox zelf kunnen liggen? Als alles het doet, dan heb ik geen problemen met nieuwsgroepen, xbox360 en laptop en pc tegelijk aan de experiabox.
Verwijderd
X-Lite (mooi programmaatje!) heeft precies hetzelfde probleem; na 25 sec. wordt de verbinding verbroken. Ik heb alle settings default gelaten.
TCPView toont dat VoipDiscount software een TCP - http verbinding gebruikt, terwijl x-lite alleen UDP gebruikt. Ook kun je op VoipDiscount homepage testen in de internet explorer, dit lijkt mij dus zonder SIP protocol.
VoipDiscount.exe:300 UDP Precision530:2986 *.*.*.*:*
VoipDiscount.exe:300 TCP precision530:2987 194.120.0.223:http ESTABLISHED
VoipDiscount.exe:300 TCP precision530:2988 194.120.0.223:http ESTABLISHED
VoipDiscount.exe:300 UDP Precision530:14431 *.*.*.*:*
VoipDiscount.exe:300 UDP Precision530:43083 *.*.*.*:*
VoipDiscount.exe:300 UDP Precision530:50699 *.*.*.*:*
VoipDiscount.exe:300 TCP precision530:2989 223-rsvd-tviconnect.62.221.194.in-addr.arpa ESTABLISHED
VoipDiscount.exe:300 UDP Precision530:22801 *.*.*.*:*
VoipDiscount.exe:300 UDP Precision530:24565 *.*.*.*:*
x-lite.exe:4800 TCP Precision530:9748 Precision530:0 LISTENING
x-lite.exe:4800 UDP Precision530:2952 *.*.*.*:*
x-lite.exe:4800 UDP Precision530:9748 *.*.*.*:*
x-lite.exe:4800 UDP Precision530:2953 *.*.*.*:*
x-lite.exe:4800 UDP Precision530:34142 *.*.*.*:*
x-lite.exe:4800 UDP Precision530:34143 *.*.*.*:*
Jammer dat VoipDiscount niet reageert op mijn vraag, waarschijnlijk door weekend / tekort aan human resources?
TCPView toont dat VoipDiscount software een TCP - http verbinding gebruikt, terwijl x-lite alleen UDP gebruikt. Ook kun je op VoipDiscount homepage testen in de internet explorer, dit lijkt mij dus zonder SIP protocol.
VoipDiscount.exe:300 UDP Precision530:2986 *.*.*.*:*
VoipDiscount.exe:300 TCP precision530:2987 194.120.0.223:http ESTABLISHED
VoipDiscount.exe:300 TCP precision530:2988 194.120.0.223:http ESTABLISHED
VoipDiscount.exe:300 UDP Precision530:14431 *.*.*.*:*
VoipDiscount.exe:300 UDP Precision530:43083 *.*.*.*:*
VoipDiscount.exe:300 UDP Precision530:50699 *.*.*.*:*
VoipDiscount.exe:300 TCP precision530:2989 223-rsvd-tviconnect.62.221.194.in-addr.arpa ESTABLISHED
VoipDiscount.exe:300 UDP Precision530:22801 *.*.*.*:*
VoipDiscount.exe:300 UDP Precision530:24565 *.*.*.*:*
x-lite.exe:4800 TCP Precision530:9748 Precision530:0 LISTENING
x-lite.exe:4800 UDP Precision530:2952 *.*.*.*:*
x-lite.exe:4800 UDP Precision530:9748 *.*.*.*:*
x-lite.exe:4800 UDP Precision530:2953 *.*.*.*:*
x-lite.exe:4800 UDP Precision530:34142 *.*.*.*:*
x-lite.exe:4800 UDP Precision530:34143 *.*.*.*:*
Jammer dat VoipDiscount niet reageert op mijn vraag, waarschijnlijk door weekend / tekort aan human resources?
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2007 09:05 ]
Wat een enorme incompetente partij is Planet. Ik ben ondertussen al 5 maanden overgestapt van ADSL comfort naar IPB en ik word nog steeds gefactureerd door planet voor adsl comfort. Na 12 telefoontjes naar de Helpdesk en geen resultaat heb ik alle bedragen gestorneerd. De tweede herinnering ligt nu op tafel waarin ze eenultimatum hebben gesteld waarna ze de lijn afsluiten.
IPB wordt gewoon betaald, maar zal er ongetwijfeld dus binnenkort uitgaan. Doordat ik rekeningen niet betaal van een service die ik niet afneem. Planet komt er bij mij niet meer in.
IPB wordt gewoon betaald, maar zal er ongetwijfeld dus binnenkort uitgaan. Doordat ik rekeningen niet betaal van een service die ik niet afneem. Planet komt er bij mij niet meer in.
Verwijderd
@Xander
Hetzelfde meegemaakt, aangetekende brief verstuurd met duidelijke klachtomschrijving richting Planet, tevens ultimatum om binnen een maand te reageren omdat ik anders juridische stappen zou ondernemen (had ruim voor einde contractdatum aangegeven over te stappen naar KPN IPB, lijn moest behouden blijven maar Planet abo voor ADSL moest beëindigd worden. Daar ook bevestiging van gehad dus stond erg sterk mocht het escaleren). 3 weken later brief met excuses en toezegging dat abo alsnog gestopt zou worden en met terugwerkende kracht gecrediteerd werd. Dit is 1 maand later ook gebeurt en ben er nu volledig van af. Storneren lost niets op, je geeft daarmee een verkeerd signaal af. Gewoon duidelijk een papieren ingebrekestelling opsturen met een haalbaar ultimatum.
Hetzelfde meegemaakt, aangetekende brief verstuurd met duidelijke klachtomschrijving richting Planet, tevens ultimatum om binnen een maand te reageren omdat ik anders juridische stappen zou ondernemen (had ruim voor einde contractdatum aangegeven over te stappen naar KPN IPB, lijn moest behouden blijven maar Planet abo voor ADSL moest beëindigd worden. Daar ook bevestiging van gehad dus stond erg sterk mocht het escaleren). 3 weken later brief met excuses en toezegging dat abo alsnog gestopt zou worden en met terugwerkende kracht gecrediteerd werd. Dit is 1 maand later ook gebeurt en ben er nu volledig van af. Storneren lost niets op, je geeft daarmee een verkeerd signaal af. Gewoon duidelijk een papieren ingebrekestelling opsturen met een haalbaar ultimatum.
Jij woont gegarandeerd in Limburg, hier gisteren precies hetzelfde. 's avonds een keiharde reboot van het modem door Planet/KPN en sindsdien zijn we weer up and running. De helpdesk wist 's ochtends van niets, ze hadden alleen geen technische gegevens van mij. Maar ja ik ben dan ook pas 6 jaar klant.austin_77 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 21:46:
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
ook al 6 jaar ipb??
"Mekker, blaat"
Verwijderd
Beste Austin_77,austin_77 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 21:46:
Heeft u de Experiabox rechtstreeks op het israpunt aangesloten?
Verwijderd
@KPN_BOB
Aangezien Austin_77 aangeeft dat er al meerdere tickets zijn geweest en dat iedere keer het probleem wel opgelost werd. Ik mag aannemen dat die "kundige helpdeskers" dan ook al 3 miloen keer de bekabeling hebben doorgenomen met hem. Aangezien Asutin het heeft over een @ lampje doe ik de wilde gok dat hij een Siemens EB heeft staan. Met een powercycle kreeg hij hem weer aan de gang, ik vermoed dat de box onder belasting gewoon vastslaat. Ik ben eigenlijk nieuwsgieriger of hij al wel de 1.41.4 firmware in zijn box heeft staan dan en of hij UPNP aan heeft staan. UPNP uitzetten kan een stuk extra stabiliteit opleveren maar dan moet er wel handmatig porten geforward worden. De cijfers die hij post zien er redelijk uit, allen de verhouding in de demping wijkt af van wat wenselijk is (28 om 30 is geen 1:2 verhouding als hij hiervoor PSTN had). De ruismarge is gewoon goed en het uitgangsvermogen is ook netjes en zorgt dus niet voor de genoemde problemen.
Mijn gok is ofwel firmware ofwel UPNP, anders blijft er een instabiele EB over en moet deze weer bij de helpdesk gemeld worden.
Aangezien Austin_77 aangeeft dat er al meerdere tickets zijn geweest en dat iedere keer het probleem wel opgelost werd. Ik mag aannemen dat die "kundige helpdeskers" dan ook al 3 miloen keer de bekabeling hebben doorgenomen met hem. Aangezien Asutin het heeft over een @ lampje doe ik de wilde gok dat hij een Siemens EB heeft staan. Met een powercycle kreeg hij hem weer aan de gang, ik vermoed dat de box onder belasting gewoon vastslaat. Ik ben eigenlijk nieuwsgieriger of hij al wel de 1.41.4 firmware in zijn box heeft staan dan en of hij UPNP aan heeft staan. UPNP uitzetten kan een stuk extra stabiliteit opleveren maar dan moet er wel handmatig porten geforward worden. De cijfers die hij post zien er redelijk uit, allen de verhouding in de demping wijkt af van wat wenselijk is (28 om 30 is geen 1:2 verhouding als hij hiervoor PSTN had). De ruismarge is gewoon goed en het uitgangsvermogen is ook netjes en zorgt dus niet voor de genoemde problemen.
Mijn gok is ofwel firmware ofwel UPNP, anders blijft er een instabiele EB over en moet deze weer bij de helpdesk gemeld worden.
Heren, bedankt voor de reaktie, tijd voor wat antwoorden:Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 12:08:
@KPN_BOB
Experiabox (siemens) is met een CAT 5 UTP kabel van ±10 meter verbonden met het ISRApunt. Met diverse helpdeskers heb ik hierover gesproken en men is het erover eens dat dat niet het probleem is. Ik heb inderdaad firmware 1.41.4 erin staan. UPNP heb ik aanstaan, maar zal het direct uitzetten na deze post
En ja, ik woon inderdaad in Limburg
PS. Ondanks alles ben ik nog steeds tevreden over IPB. Het is nu eenmaal relatief nieuwe techniek en dus nog wat kwetsbaar

[ Voor 3% gewijzigd door austin_77 op 24-06-2007 12:43 ]
Twee citaten uit een Volkskrant-artikel over IPB:
‘De klanttevredenheid neemt weer toe.’ KPN gaat dus weer voluit werven voor het product, nadat de aanwas van nieuwe klanten maanden op een laag pitje had gestaan. De vijf- tot zesduizend aansluitingen die het bedrijf nu wekelijks verkoopt, moeten uitgroeien tot acht- à negenduizend na de zomer – stapsgewijs om de kwaliteit van de dienstverlening er niet onder te laten lijden. Daarmee ligt de aanwas lager dan eind vorig jaar, toen KPN elke week circa twintigduizend aanvragen voor Internetplusbellen kreeg te verwerken.
[...]
De technische medewerkers van KPN zijn er klaar voor: de klant gaat weer het volle pond betalen voor bijstand van de helpdesk.
Verwijderd
Ik ga weer terug naar ADSL, waarschijnlijk eerst poosje met ISDN, en uiteindelijk ADSL met een analoge lijn. Voip via SIP met alternatieve provider wrodt niet gesupport indein poort 5060 gebruikt wordt, en KPN erkend dat VPN verbinding ook problemen heeft. De EB thomson ST780 is compleet password protected, en al zou je erinkomen, dan verlies je jouw ADSL user administratie settings, etc. Heel eng, wil weer gewoon terug naar open apparatuur waartoe ik volledig acces heb.
Ik wens eenieder succes met IPB, maar ik heb er geen zin in.
Ik wens eenieder succes met IPB, maar ik heb er geen zin in.
Verwijderd
Voor zover ik weet kan je best alternatieve VoIP-providers gebruiken, zo lang je maar de interne SIP-poort van je apparatuur op iets van 5080 instelt ofzo. In eyeBeam heet dit de "SIP Listen Port", in mijn Sipura ATA de "SIP Port". Dit is dus de poort die de VoipDiscount-server moet gebruiken om contact te maken met jouw computer. Op die manier kan je best andere providers gebruiken die op 5060 zitten.
[quote]Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:01:
Ik ga weer terug naar ADSL, waarschijnlijk eerst poosje met ISDN, en uiteindelijk ADSL met een analoge lijn.
Je had dus ISDN? je wil dus terug naar een analoge lijn? Zou dit niet in een keer kunnen?
daar ben ik wel benieuwd naar, vooral ook als je terug gaat dat er die oude ISDN spullen weer tussen moeten (Bij mij in iedergeval).
Ik ga weer terug naar ADSL, waarschijnlijk eerst poosje met ISDN, en uiteindelijk ADSL met een analoge lijn.
Je had dus ISDN? je wil dus terug naar een analoge lijn? Zou dit niet in een keer kunnen?
daar ben ik wel benieuwd naar, vooral ook als je terug gaat dat er die oude ISDN spullen weer tussen moeten (Bij mij in iedergeval).
Verwijderd
KPN claimt 3 week om van ISDN terug naar analoog te gaan, en omdat ik zakelijk gebruiker ben, en niet 3 weken (wat waarschijnlijk uitloopt tot na de bouwvak) ga ik eerst terug naar ISDN. Ik houd je op de hoogte, mischien kunnen ze het in 1 en dezelfde actie doen.
Toch is er een verschil tussen zakelijk gebruiker, en zakelijk abbonement.Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 14:48:
KPN claimt 3 week om van ISDN terug naar analoog te gaan, en omdat ik zakelijk gebruiker ben, en niet 3 weken (wat waarschijnlijk uitloopt tot na de bouwvak) ga ik eerst terug naar ISDN. Ik houd je op de hoogte, mischien kunnen ze het in 1 en dezelfde actie doen.
Heeft er iemand ervaring met het opzeggen van IPB van iemand die is overleden?
Geldt hier ook de regel dat je het jaar moet uitdienen en doorbetalen? Lijkt er wel op als ik de voorwaarden lees, maar vraag mij af of KPN hier coulant mee is want het is wel gek dat als zij geen prestatie meer hoeven te leveren dat je gewoon doorbetaalt.
Ik kan mij trouwens niet herrineren dat deze regel een jaar geleden ook al van toepassing was, ik dacht altijd eerste jaar zit je eraan vast en daarna per maand opzeggen, maar het lijkt erop dat je elk jaar er weer voor een heel jaar aan vast zit. Klopt dat?
Geldt hier ook de regel dat je het jaar moet uitdienen en doorbetalen? Lijkt er wel op als ik de voorwaarden lees, maar vraag mij af of KPN hier coulant mee is want het is wel gek dat als zij geen prestatie meer hoeven te leveren dat je gewoon doorbetaalt.
Ik kan mij trouwens niet herrineren dat deze regel een jaar geleden ook al van toepassing was, ik dacht altijd eerste jaar zit je eraan vast en daarna per maand opzeggen, maar het lijkt erop dat je elk jaar er weer voor een heel jaar aan vast zit. Klopt dat?
Al met KPN zelf gebeld? Lijkt mij dat zij er toch het beste antwoord op kunnen geven...alexrij2 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 23:04:
blub
Al vanaf het begin gold dat je een contract telkens opnieuw voor een jaar aanging. Alleen was dat op een dusdanige manier omschreven dat velen er een opzegging per maand in lazen (net zoals bij Direct ADSL).alexrij2 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 23:04:
Ik kan mij trouwens niet herinneren dat deze regel een jaar geleden ook al van toepassing was, ik dacht altijd eerste jaar zit je eraan vast en daarna per maand opzeggen, maar het lijkt erop dat je elk jaar er weer voor een heel jaar aan vast zit. Klopt dat?
Verwijderd
Lees en huiver:alexrij2 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 23:04:
http://www.ipbforum.nl/experiaboxforum/viewtopic.php?t=1369&postdays=0&postorder=asc&highlight=overleden+vader&start=0
Succes
Verwijderd
Ik zie je punt niet. Er wordt in dat topic aangegeven het aangetekend per brief op te zeggen uiteindelijk en dat loste het probleem op. Het gebruik van standaardbrieven is het enige kwetsende dat ik eruit haal, wachttijden op de IPB-helpdesk zijn al een paar maanden niet meer aktueel.
Verder staat in het topic wat je mee kan sturen (overlijdensakte) om aan te tonen dat de contractant echt zijn verplichtingen niet meer na gaat komen...
Nog even uit dit topic het adres:
KPN IPB-Opzeggingen
postbus 58800
1040JA Amsterdam
Wat overigens ook de postbus is van afdeling klantenreacties realiseer ik me net
?
Verder staat in het topic wat je mee kan sturen (overlijdensakte) om aan te tonen dat de contractant echt zijn verplichtingen niet meer na gaat komen...
Nog even uit dit topic het adres:
KPN IPB-Opzeggingen
postbus 58800
1040JA Amsterdam
Wat overigens ook de postbus is van afdeling klantenreacties realiseer ik me net
Maar de hoge kosten per minuut binnenkort weer wel.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 08:59:
[...] wachttijden op de IPB-helpdesk zijn al een paar maanden niet meer aktueel.
Verwijderd
alle 0900 nummer zijn nog steeds 0.01cnt p/mJan-E schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:23:
[...]
Maar de hoge kosten per minuut binnenkort weer wel.
Ja maar verandert per 1 juli a.s. weer.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:41:
[...]
alle 0900 nummer zijn nog steeds 0.01cnt p/m
Een enkel topic, niet echt alarmerend lijkt me. Van een mug een olifant maken dus?
PSN: djmurcielago
Verwijderd
Mijn punt is dat je goede dingen moet doen zodat je niet meer dan een maand bezig bent om van een abbo af te komen.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 08:59:
Ik zie je punt niet. .....................
DomBoJan, het zal mijn naam wel zijn
KPN_Bob, heb je nog naar m'n jullie probleem gekeken?
Zie ook het aparte topic voor Planet, precies hetzelfde probleem.
Zie ook het aparte topic voor Planet, precies hetzelfde probleem.
Zijn er hier meer mensen die nog last hebben van een extreem slechte dns server bij IPB? Ik heb er op twee verbindingen last van.. Naar de meeste websites gaat het wel goed, maar onder andere de mail.home.nl doet het niet, en ook de RulesDuJour update op m'n server weigert.
Ook blijft de mailserver van kpn erg onstabiel. Vanaf 20-6 valt hij er wel een paar keer per dag uit. (dit kan ik goed zien omdat ik fetchmail gebruik om die email op te halen. Hij haalt twee accounts op, elk half uur één account)
Zijn er meer mensen die last van dit probleem hebben/ er een goede oplossing voor hebben?
Ook blijft de mailserver van kpn erg onstabiel. Vanaf 20-6 valt hij er wel een paar keer per dag uit. (dit kan ik goed zien omdat ik fetchmail gebruik om die email op te halen. Hij haalt twee accounts op, elk half uur één account)
Zijn er meer mensen die last van dit probleem hebben/ er een goede oplossing voor hebben?
The easiest way to solve a problem is just to solve it.
Hier het resultaat van mijn vraag over opzeggen bij overlijden. Ik heb dat hier geplaatst omdat ik in de algemene voorwaarden las dat KPN verwijst naar de clausule dat je een jaar aan IPB vastzit. Voordat ik de helpdesk belde wilde ik hier even checken wat KPN in de praktijk doet.
De helpdesk kon mij vertellen dat ze in de praktijk het kontrakt meteen stoppen indien gewenst, (de volgende werkdag), dat kan gewoon telefonisch, ze hebben mij niet om een bewijs van overlijden gevraagd en ik kreeg keurig een order nummer en de mededeling dat er een schriftelijke bevestiging gestuurd zal worden. Ik ben dus tevreden met de reaktie, zo hoort het, geen wachtijd en professioneel advies van de helpdesk. Mijn advies aan KPN om dit onderwerp duidelijker in de alg voorwaarden te beschrijven.
De helpdesk kon mij vertellen dat ze in de praktijk het kontrakt meteen stoppen indien gewenst, (de volgende werkdag), dat kan gewoon telefonisch, ze hebben mij niet om een bewijs van overlijden gevraagd en ik kreeg keurig een order nummer en de mededeling dat er een schriftelijke bevestiging gestuurd zal worden. Ik ben dus tevreden met de reaktie, zo hoort het, geen wachtijd en professioneel advies van de helpdesk. Mijn advies aan KPN om dit onderwerp duidelijker in de alg voorwaarden te beschrijven.
Ja kan ik bevestigen heb ik ook last van, de ene website flitst over je scherm en andere sites komen soms wel en soms niet binnen. Ook met de mailserver af en toe problemen. Ik heb er geen oplossing voortrinite_t schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:38:
Zijn er hier meer mensen die nog last hebben van een extreem slechte dns server bij IPB? Ik heb er op twee verbindingen last van.. Naar de meeste websites gaat het wel goed, maar onder andere de mail.home.nl doet het niet, en ook de RulesDuJour update op m'n server weigert.
trinite_t schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:38:
Hier is een oplossing voor, verander in de webinterface de DNS configuratie en stel de servers van OpenDNS in, deze werken wel goed. Dit zou iets voor de startpost kunnen zijn.alexrij2 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 12:54:
[...]
Ja kan ik bevestigen heb ik ook last van, de ene website flitst over je scherm en andere sites komen soms wel en soms niet binnen. Ook met de mailserver af en toe problemen. Ik heb er geen oplossing voor
Net als mailservers en newsservers vind KPN het ook heel lastig om fatsoenlijk werkende DNS servers neer te zetten.
Voor de siemens Experia box lijkt het erg goed te werkenArnout schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:14:
[...]
[...]
Hier is een oplossing voor, verander in de webinterface de DNS configuratie en stel de servers van OpenDNS in, deze werken wel goed. Dit zou iets voor de startpost kunnen zijn.
Net als mailservers en newsservers vind KPN het ook heel lastig om fatsoenlijk werkende DNS servers neer te zetten.
The easiest way to solve a problem is just to solve it.
Als de Speedtouch niet instelbaar is, kun je het per client doen. In XP kan je, ook al gebruik je DHCP, los daarvan eigen DNS servers opgeven. Geef daar de twee OpenDNS servers op en klaar ben je (ik heb sindsdien nergens meer last van, daarvoor kon in 50% van de gevallen de mail.kpnplanet.nl niet eens geresolved worden...trinite_t schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:02:
[...]
Voor de siemens Experia box lijkt het erg goed te werken. Maar voor zover ik kan zien kan ik nergens in een speedtouch de dns instellingen wijzigen.. of zie ik iets over het hoofd!? btw, bedankt voor de snelle reactie

Verwijderd
Same here, draai nu reeds half jaar op OpenDNS in mn Siemens en nooit geen resolving issues meer gehad. Je kunt ook inderdaad de clients instellen zoals Arnout laat zien (netwerkomgeving - netwerkadapter welke je gebruikt voor je internet rechtsklikken en eigenschappen/properties klikken - TCP/IP opzoeken, dubbelklikken en bovenstaand screenshot overnemen). Dit geldt voor de meeste Windows versies, niet alleen XP.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 20:46 . Reden: melding "generieke" versies Windoos ]
Verwijderd
Ik ben van plan een Acer notebook te kopen met Windows Vista erop geïnstalleerd. Nu vertelde de verkoper dat er nog problemen zijn met Vista en de experiabox voor wat betreft draadloos internet. Kan iemand dat bevestigen al dan niet ontkennen?
Ik heb Vista en geen problemen. Enige wat ook op de website staat vermeld van Speedtouch is wanneer de computer ontwaakt uit de slaapstand, de verbinding het niet automatisch doet. Je moet dan handmatig verbinding maken. Maar goed ik gebruik nooit de slaapstand dus heb er geen last van.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:38:
Ik ben van plan een Acer notebook te kopen met Windows Vista erop geïnstalleerd. Nu vertelde de verkoper dat er nog problemen zijn met Vista en de experiabox voor wat betreft draadloos internet. Kan iemand dat bevestigen al dan niet ontkennen?
Het lijkt me zelfs slimmer om dat te doen. Waarom zou je de Experiabox belasten met iets dat de client zelf kan doen? Of er zou een DNS-cache in de Experia moeten zitten, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:42:
Same here, draai nu reeds half jaar op OpenDNS in mn Siemens en nooit geen resolving issues meer gehad. Je kunt ook inderdaad de clients instellen zoals Arnout laat zien ...
Verwijderd
Ik weet in ieder geval dat er wel een log in de Siemens EB staat/stond welke de 2e lijn "vroegah" kon uitlezen via Telnet. Dit hebben ze een keer gedaan in het begin toen ik problemen had met bellen en internetten gelijktijdig op mn IPB-Go aansluiting, firmware 1.38.6 stond er toen nog in.
Hoe en of het nog steeds uitleesbaar is weet ik niet, weet wel dat ik het minder grappig vond dat er op afstand zonder dat je het doorhebt dit boven water kon komen. Hij kon me exact vertellen welke 5 sites ik als laatste bezocht had
...
Hoe en of het nog steeds uitleesbaar is weet ik niet, weet wel dat ik het minder grappig vond dat er op afstand zonder dat je het doorhebt dit boven water kon komen. Hij kon me exact vertellen welke 5 sites ik als laatste bezocht had
Wie de ontwikkelingen rond InternetPlusBellen van KPN volgt, heeft misschien de indruk dat het inmiddels beter gaat rondom dit produkt.
Ik betwijfel het. In dit topic lijkt minder geklaagd te worden dan voorheen, misschien door de "welwillende" houding die KPN toont door de inzet van medewerkers in dit topic, of omdat er zo langzamerhand meer problemen opgelost worden dan er ontstaan... eindelijk.
Ik vind het product nog steeds matig van kwaliteit. Waarom:
- soms echo op de lijn, die ik met mobiel of analoog niet heb
- vastlopen Siemens Experiabox. Hij loopt niet regelmatig vast, maar 1x per jaar is me al te veel. Laatst had ik het weer, ik zou niet weten hoe ik erachter moet komen dat dat ding vast is gelopen. Telefoon werkte niet, internet nog wel, webinterface niet.
Als iemand zou vragen: "wat is beter: IPB of analoog+ADSL?", dan zou ik voor het laatste kiezen.
Ik betwijfel het. In dit topic lijkt minder geklaagd te worden dan voorheen, misschien door de "welwillende" houding die KPN toont door de inzet van medewerkers in dit topic, of omdat er zo langzamerhand meer problemen opgelost worden dan er ontstaan... eindelijk.
BronHet internetbellen van KPN wordt sinds de introductie twee jaar geleden geteisterd door problemen. "De problemen zijn nu grotendeels opgelost en we zien de klanttevredenheid weer toenemen", zei KPN-bestuursvoorzitter Ad Scheepbouwer dinsdag nog.
Ik vind het product nog steeds matig van kwaliteit. Waarom:
- soms echo op de lijn, die ik met mobiel of analoog niet heb
- vastlopen Siemens Experiabox. Hij loopt niet regelmatig vast, maar 1x per jaar is me al te veel. Laatst had ik het weer, ik zou niet weten hoe ik erachter moet komen dat dat ding vast is gelopen. Telefoon werkte niet, internet nog wel, webinterface niet.
Als iemand zou vragen: "wat is beter: IPB of analoog+ADSL?", dan zou ik voor het laatste kiezen.
Ik heb het de laatste maand al een paar keer meegemaakt dat de verbinding onderbroken werd. Nu staat er bijvoorbeeld:Arnout schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 08:13:
- vastlopen Siemens Experiabox. Hij loopt niet regelmatig vast, maar 1x per jaar is me al te veel.
Connected 0:01:27:03
Hij moet dus 1,5 uur geleden opnieuw verbinding gezocht hebben. Lang was de onderbreking niet, zeggen de stats van mijn webservertje. Wat er precies gebeurt op zo'n moment weet ik ook niet. Een onderbroken ADSL-signaal? Een reboot?
Het system log is bijna leeg:
En de NAT table ook:06/28/2007 07:19:42 TR069:Session end.
06/28/2007 07:19:38 NTP Date/Time updated.
10/15/2006 00:00:30 TR069:Sending inform message.
10/15/2006 00:00:24 ATM1 get IP:84.87.225.195
10/15/2006 00:00:24 Username and Password: OK
10/15/2006 00:00:20 ATM1 start PPP
10/15/2006 00:00:20 ADSL Media Up
10/15/2006 00:00:17 sending ACK to 192.168.2.101
10/15/2006 00:00:15 sending OFFER to 192.168.2.101
10/15/2006 00:00:06 sending ACK to 192.168.2.201
10/15/2006 00:00:04 sending ACK to 192.168.2.200
Dus het lijkt een reboot. Maar waarom die reboot plaatsvond is mij een raadsel. Geen firmware update. Zouden er nog andere dingen zijn die KPN uitspookt in mijn modem, waardoor een reboot noodzakelijk wordt?Address Translation (NAT)
Status: Enabled
NAT table: 73 entries
Verwijderd
Hier ook prima werking met Acer, Vista en draadloos internet IPB.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:38:
Zelfs uit slaapstand werkt de verbinding in 1 keer.
Soms geeft het programma van Acer wel eens de melding dat ik niet verbonden zou zijn, binnen 10 tellen staat er weer dat ik verbinding heb. En in de tussentijd werken nog steeds al mijn programma's en downloads, dus ik vermoed klein foutje in de software ofzo....
Verwijderd
Vista werkt prima icm de experiabox. Alleen de installatie cdrom van de kpn werkt nog niet via de automatische installer onder vista. Maar ja deze cd is alleen voor de siemens 108, speedtouch 121g of een intel centrino bedoeld. De xp drivers zijn alsnog te gebruiken voor deze apparaten onder vista alleen zal dan eerst de usb adapter moeten worden aangesloten en dan de found new hardware wizard van windows moeten worden doorlopen. Maar voor de rest werkt het prima.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:38:
6 weken terug voor het eerst gebeld met helpdesk (al 1.5 jaar IPB, las vaak dit forum en dacht het komt wel goed) tot 6 weken terug in 2 weken tijd stuk of 8 keer geen telefoon Helpdesk gebelt dan is natuurlijk de 1 ste vraag hoe ver zit de Box (Siemens ISDN) van het isra punt, nou dat was 8 meter en dan kunnen ze gelijk niet meer verder helpen. Ik heb de box maar verplaats tot op een 0,5 meter van isra punt. Maar het is vooral niet beter geworden. Echo op de lijn, spook telefoontjes en een enkele keer weer geen telefoonArnout schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 08:13:
Wie de ontwikkelingen rond InternetPlusBellen van KPN volgt, heeft misschien de indruk dat het inmiddels beter gaat rondom dit produkt.
I
@Klankima
Wat voor kabel zit er nu tussen de EB en het ISRA punt dan?
Als je van een twisted kabel van 8m terug bent gegaan naar een platte van 0,5m dan had je beter de twisted ertussen kunnen laten volgens mij. De platte kabels hebben ontzettend veel last van instraling van buitenaf.
Als je van een twisted kabel van 8m terug bent gegaan naar een platte van 0,5m dan had je beter de twisted ertussen kunnen laten volgens mij. De platte kabels hebben ontzettend veel last van instraling van buitenaf.
Ronde kabel meegeleverd met box staat zelfs nog een heel verhaal op.Hurricane schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 15:33:
@Klankima
(ul) c(ul) E171740 type cm 2pr 24awg 75c etl verified tia/eia-568-b.2 patch cord cat.5
Is dit een Speedtouch of een Siemens box ? Trouwens, verwijder je IP-adres even uit die log, dat lijkt me, ook op Tweakers, onverstandig.Jan-E schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 08:54:
[...]
Ik heb het de laatste maand al een paar keer meegemaakt dat de verbinding onderbroken werd. Nu staat er bijvoorbeeld:
Connected 0:01:27:03
Hij moet dus 1,5 uur geleden opnieuw verbinding gezocht hebben. Lang was de onderbreking niet, zeggen de stats van mijn webservertje. Wat er precies gebeurt op zo'n moment weet ik ook niet. Een onderbroken ADSL-signaal? Een reboot?
Het system log is bijna leeg:
[...]
En de NAT table ook:
[...]
Dus het lijkt een reboot. Maar waarom die reboot plaatsvond is mij een raadsel. Geen firmware update. Zouden er nog andere dingen zijn die KPN uitspookt in mijn modem, waardoor een reboot noodzakelijk wordt?
[ Voor 5% gewijzigd door joker1977 op 29-06-2007 00:19 ]
Het is een Siemens box.joker1977 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 00:17:
Is dit een Speedtouch of een Siemens box?
Er zijn zo verschrikkelijk veel manieren waarop mensen kunnen achterhalen op welk IP-adres ik zit, dat ik me over zo'n postje op GoT niet echt veel zorgen maak.Trouwens, verwijder je IP-adres even uit die log, dat lijkt me, ook op Tweakers, onverstandig.
Dit OpenDNS is een gouden tip. Het draait bij mij nu allemaal veel soepeler (Siemens Exp box). Met name mijn streaming music clients (philips sla5520) en internet radio hebben nu geen hickups meer.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:42:
Same here, draai nu reeds half jaar op OpenDNS in mn Siemens en nooit geen resolving issues meer gehad. Je kunt ook inderdaad de clients instellen zoals Arnout laat zien (netwerkomgeving - netwerkadapter welke je gebruikt voor je internet rechtsklikken en eigenschappen/properties klikken - TCP/IP opzoeken, dubbelklikken en bovenstaand screenshot overnemen). Dit geldt voor de meeste Windows versies, niet alleen XP.
Kan iemand dit niet in het openings verhaal zetten? Ik denk dat veel mensen hier plezier van kunnen hebben.
Verwijderd
Het is in meerdere IPB topics genoemd en search is our friend
maar het is een ideetje idd...
Overigens, heb zelf ook zo'n SLA5520 maar heb voor de stabiliteit de poorten handmatig in de EB geforward. Als ik UPNP aanzet heb ik binnen notime UDP-floods en is mijn telefonie onverstaanbaar (als het dan al werkt) ... Heb jij hetzelfde?
Overigens, heb zelf ook zo'n SLA5520 maar heb voor de stabiliteit de poorten handmatig in de EB geforward. Als ik UPNP aanzet heb ik binnen notime UDP-floods en is mijn telefonie onverstaanbaar (als het dan al werkt) ... Heb jij hetzelfde?
Ik heb UPNP helemaal niet aangevinkt staan in de exp box config pages. De 5520 wordt echter prima herkent door zowel het bijgeleverde (waardeloze) philips programma alswel twonky op een NAS en tversity op mijn PC.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:44:
Het is in meerdere IPB topics genoemd en search is our friendmaar het is een ideetje idd...
Ik heb de Siemens EB en de Siemens USB 108 adapter. Alleen als ik EB in static Super G mode zet krijg ik ook daadwerkelijk de snelheid 108 Mbps. Het nadeel van static is dat mijn laptop geen Super G ondersteund en ik daarmee dan dus geen verbinding kan maken met de EB.
Met de dynamic setting lukt dit wel maar dan heeft de PC met de USB 108 adapter ook slechts een snelheid van 56 Mbps. M.a.w. deze staat dan niet in Super G mode.
Het lijkt er dus op dat de dynamic setting niet werkt. Hoe krijg ik dit aan de praat?
Met de dynamic setting lukt dit wel maar dan heeft de PC met de USB 108 adapter ook slechts een snelheid van 56 Mbps. M.a.w. deze staat dan niet in Super G mode.
Het lijkt er dus op dat de dynamic setting niet werkt. Hoe krijg ik dit aan de praat?
Hyundai Inster Pulse Winterpack, Zappi V2 3-fasen, 7400 Wp PV SolarEdge 1-fase, WP L/W 1-fase
Verwijderd
Niet. Je geeft zelf al antwoord op je vraag door wat je geconstateerd hebt. Zoek maar eens uit hoe Super-G werkt, dan zie je dat er 2 kanalen gebundeld worden om aan 108mbps te komen. Als je de EB op dynamisch zet geldt de langzaamste adapter als maximale snelheid. Super-G heb ik, samen met niet ingeschakelde SSID broadcast en een wekelijks roulerende WPA-sleutel in gebruik als beveiliging voor mijn draadloze verbinding
Verwijderd
Op het moment ben ik een familielid aan het helpen met de aanvraag voor IPB. Deze heeft op dit moment een gewoon KPN telefoon abonnement en een inbelinternet bij de HetNet en wil nu over op IPB Economy van Planet internet. Toen ik echter het aanvraagformulier in ging vullen zag ik dat ik alleen kon kiezen uit ADSL abonnement en geen IPB abonnementen. Weet iemand hoe dit zit?
bvd
bvd
t gaat om een aanvraag bij PlanetJoen schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:10:
Het is bij Het Net Surfen&Bellen ipv InternetPlusBellen. Misschien dat je daar mee in de war bent?
@997C2S: anders moet je even contact opnemen met de afdeling Verkoop en Informatie van Planet, die kunnen je vast of aan het juiste abo, of aan de juiste papieren helpen
blub
Verwijderd
Sinds 1,5 jaar heb ik IPB bedraad aangesloten. Nu heb ik sinds kort een nieuw notebook met Vista erop . Hij vindt de Experiabox, maar vraagt om de beveiligingssleutel. Hoe kom ik er achter wat de beveiligingssleutel van mijn Experiabox is?
Verwijderd
Vandaag heb ik de KPN helpdesk gebeld omdat ik wilde weten hoe ik achter mijn beveilingssleutel moet komen (zie vorige vraag). Hij vroeg of ik Vista had en het antwoord was kort "Dan heb ik slecht nieuws voor u, Vista wordt nog niet ondersteund, er zijn nog geen goede stuurprogramma's voor'....... Eind juli zouden de juiste stuurprogramma's worden verwacht. Tot dat moment kon (mocht) hij geen ondersteuning bieden.............................Cloudje schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:40:
[...]
Ik heb Vista en geen problemen. Enige wat ook op de website staat vermeld van Speedtouch is wanneer de computer ontwaakt uit de slaapstand, de verbinding het niet automatisch doet. Je moet dan handmatig verbinding maken. Maar goed ik gebruik nooit de slaapstand dus heb er geen last van.
Je hebt de beveiligingscode toch gewoon per brief gekregen? (Als je een Siemens hebt, anders achterop/onder de SpeedTouch.)
(Installeren van KPN cd-rom moet inderdaad op xp-machine en daarna doet Vista het ook gewoon.)
Eventuele hulp:
http://www.ipbforum.nl/ex...hp?t=1909&highlight=vista
http://www.microsoft.com/...umns/cableguy/cg0406.mspx
Er zijn idd nog problemen met de usb-adapters die KPN levert: driverissues.
http://www.ipbforum.nl/ex...hp?t=1743&highlight=vista
(Installeren van KPN cd-rom moet inderdaad op xp-machine en daarna doet Vista het ook gewoon.)
Eventuele hulp:
http://www.ipbforum.nl/ex...hp?t=1909&highlight=vista
http://www.microsoft.com/...umns/cableguy/cg0406.mspx
Er zijn idd nog problemen met de usb-adapters die KPN levert: driverissues.
http://www.ipbforum.nl/ex...hp?t=1743&highlight=vista
[ Voor 99% gewijzigd door GoTyce op 01-07-2007 12:34 ]
Hangt er vanaf wat voor box je hebt... Bij een ST780 kun je hem als het goed is aan de onderzijde van de EB vinden op een sticker, bij de Siemens staat hij in de brief met installatiegegevens..Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 21:38:
Sinds 1,5 jaar heb ik IPB bedraad aangesloten. Nu heb ik sinds kort een nieuw notebook met Vista erop . Hij vindt de Experiabox, maar vraagt om de beveiligingssleutel. Hoe kom ik er achter wat de beveiligingssleutel van mijn Experiabox is?
Mocht dat geen oplossing geven: duik dan even de webinterface in, ook daar staat ie of vermeld, of je kunt hem er zelf instellen..
blub
Verwijderd
@Foamy
rens100 meldt al 1.5 jaar IPB te hebben dus zal hij wel een Siemens hebben.
Er zijn 2 manieren voor zijn sleutel achterhalen:
-1: in de cockpit (mijn kpn) een 26 digits code invullen en versturen
-2: op zoek gaan naar de brief met daarin de activatiecode en WPA sleutel.
-2a: geen brief? Geen nood, HD bellen, aangeven dat je de brief met codes kwijtbent en deze opnieuw laten sturen. Boeit niet wat voor OS je hebt, die brief is jou supportvraag, niet ondersteuning bij het installeren onder Vista. Dat onder Vista WiFi brak is is allang bekend, KPN heeft de keuze gemaakt om, tot er een stabiele WiFi ondersteuning is in Vista, de support voorlopig weer terug te leggen bij Microsoft / OEM's .
-2a: geen brief? Geen nood, HD bellen, aangeven dat je de brief met codes kwijtbent en deze opnieuw laten sturen. Boeit niet wat voor OS je hebt, die brief is jou supportvraag, niet ondersteuning bij het installeren onder Vista. Dat onder Vista WiFi brak is is allang bekend, KPN heeft de keuze gemaakt om, tot er een stabiele WiFi ondersteuning is in Vista, de support voorlopig weer terug te leggen bij Microsoft / OEM's .
Op mijn ST780 zat idd een sticker op de achterkant, en kreeg een brief met de code voor eventueel een Siemens.Foamy schreef op zondag 01 juli 2007 @ 00:22:
[...]
Bij een ST780 kun je hem als het goed is aan de onderzijde van de EB vinden op een sticker, bij de Siemens staat hij in de brief met installatiegegevens..
Overigens, de EB kan een kanaal uitzenden die niet goed te onvangen is. Om het kanaal te wijzigen:
http://www.ipbforum.nl/experiaboxforum/viewtopic.php?t=239
[ Voor 20% gewijzigd door GoTyce op 01-07-2007 12:37 ]
Verwijderd
De brief heb ik gevonden, maar ik had m'n dag blijkbaar niet... Want de gevonden verbinding was niet de mijne maar blijkbaar die van de buren...Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 08:54:
@Foamy
Dat onder Vista WiFi brak is is allang bekend, KPN heeft de keuze gemaakt om, tot er een stabiele WiFi ondersteuning is in Vista, de support voorlopig weer terug te leggen bij Microsoft / OEM's .
Blijft toch een beetje frustrerend. M'n notebook vindt zojuist 4 verbindingen, allemaal van de buren. Eentje onbeveiligd, kan ik vrolijk op Internetten. Maar mijn experiabox (van het grote KPN...) op 3 meter afstand blijft onzichtbaar omdat er problemen zijn met Vista die KPN nog niet getackled heeft...

Als je gebruik maakt van een ingebouwde wireless kaart kan het zijn dat die niet zo goed overweg kan met de autamgische kanaalkeuze van je EB. Probeer hem eens vast in te stellen via de webinterface op een kanaal onder de 12 (dus 1 t/m 11).Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 09:44:
[...]
De brief heb ik gevonden, maar ik had m'n dag blijkbaar niet... Want de gevonden verbinding was niet de mijne maar blijkbaar die van de buren...Oftewel: M'n notebook vindt mijn Experiabox niet, terwijl de SSID broadcast aan staat toch. Nu heb ik gelezen dat het met de Gigaset USB Adapter 108 wel zal lukken, die heb ik nog ergens liggen. Maar is het dan niemand gelukt om met een ingebouwde wirelesskaart de Experiabox aan de praat te krijgen?
Blijft toch een beetje frustrerend. M'n notebook vindt zojuist 4 verbindingen, allemaal van de buren. Eentje onbeveiligd, kan ik vrolijk op Internetten. Maar mijn experiabox (van het grote KPN...) op 3 meter afstand blijft onzichtbaar omdat er problemen zijn met Vista die KPN nog niet getackled heeft...Maar goed, we gaan vrolijk verder...
blub
Verwijderd
Danku; ik heb enige tijd geleden ook al contact opgenomen maar men reageert blijkbaar niet meer zo snel op de mail als vroeger...Foamy schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 20:58:
[...]
t gaat om een aanvraag bij PlanetDat Het Net is zn oude inbel abbo.
@997C2S: anders moet je even contact opnemen met de afdeling Verkoop en Informatie van Planet, die kunnen je vast of aan het juiste abo, of aan de juiste papieren helpen
Verwijderd
De oplossing is heel simpel. je kan alleen overstappen vanaf een bestaand adsl abo op dit moment naar ipb. dus je zal eerst adsl aan moeten vragen alvorens je overstaptVerwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:26:
Op het moment ben ik een familielid aan het helpen met de aanvraag voor IPB. Deze heeft op dit moment een gewoon KPN telefoon abonnement en een inbelinternet bij de HetNet en wil nu over op IPB Economy van Planet internet. Toen ik echter het aanvraagformulier in ging vullen zag ik dat ik alleen kon kiezen uit ADSL abonnement en geen IPB abonnementen. Weet iemand hoe dit zit?
bvd
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 15:00 ]
En 3. Gewoon een nieuwe key invullen via de webinterface van de (Siemens) EB. Niks geen gedoe met de cockpit of met de HD.Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 08:54:
-2a: geen brief? Geen nood, HD bellen, aangeven dat je de brief met codes kwijtbent en deze opnieuw laten sturen.
Verwijderd
Mijn broer kreeg te horen dat het alleen werkt met een Centrino chipset.Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 09:44:
[...]
M'n notebook vindt mijn Experiabox niet, terwijl de SSID broadcast aan staat toch. Nu heb ik gelezen dat het met de Gigaset USB Adapter 108 wel zal lukken, die heb ik nog ergens liggen. Maar is het dan niemand gelukt om met een ingebouwde wirelesskaart de Experiabox aan de praat te krijgen?
Don't shoot the messenger.

Die word alleen ondersteund door de helpdesk (samen met de usb apperaatjes 121g en g108)Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:24:
[...]
Mijn broer kreeg te horen dat het alleen werkt met een Centrino chipset.
Don't shoot the messenger.
In weze zou elk 11b/g apperaat moeten kunnen werken met de EB, aandachtspuntjes: SSID broadcast on, kanaal onder de 11 en je komt een heel eind
"Mekker, blaat"
onzin, enige reden waarom je je Experiabox niet ziet op je laptop is omdat je laptop niet in staat is om af te stemmen op een kanaal (channel) waarop de EB op dit moment uitzendt. Zet de WLAN-Channel op 1-11 (kies één) en je zult prima kunnen werken op de laptop.Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 09:44:Maar mijn experiabox (van het grote KPN...) op 3 meter afstand blijft onzichtbaar omdat er problemen zijn met Vista die KPN nog niet getackled heeft...Maar goed, we gaan vrolijk verder...
Uiteraard is KPN bashen wel leuker, maar niet terecht in dit geval
Verwijderd
Ik heb ieder kanaal van 1-11 getest, werkt niet. Genoeg netwerken in de buurt te zien, maar niet de EP. Er is er maar 1 die KPN basht en dat is KPN zelf.... Zie m'n eerdere bericht, KPN zegt zelf dat de combinatie Experiabox / Vista / draadloos netwerk nog niet werkt en geeft daarom nog geen support.........joker1977 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 08:06:
[...]
onzin, enige reden waarom je je Experiabox niet ziet op je laptop is omdat je laptop niet in staat is om af te stemmen op een kanaal (channel) waarop de EB op dit moment uitzendt. Zet de WLAN-Channel op 1-11 (kies één) en je zult prima kunnen werken op de laptop.
Uiteraard is KPN bashen wel leuker, maar niet terecht in dit geval
Als je een Siemens-EB hebt: zet je SSID-broadcast eens uit, reboot de EB en ga dan weer eens naar het wireless menu in de webinterface. Ik heb het vaak meegemaakt dat het menu dan nog steeds zegt dat de SSID broadcast aan staat, terwijl die dan in werkelijkheid uit is. Klik vervolgens op OK en je zult zijn dat hij je settings gaat toepassen. Pas dan weet je zeker dat SSID broadcast aan staat.Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 10:01:
Ik heb ieder kanaal van 1-11 getest, werkt niet. Genoeg netwerken in de buurt te zien, maar niet de EP.
Verwijderd
Draadloos Internet werkt nu bij me! Tja, een beetje met schaamte moet ik bekennen dat ik een domme gedachtenfout maakte. Maar goed, misschien illustratief hoe personen met weinig verstand van zaken (in mijn geval draadloze netwerken) fout kunnen denken...
Ik wilde de instellingen doen via de MIJNKPN IPB interface. Inderdaad vaste kanalen geprobeerd, dat was duidelijk en bracht geen oplossing. Dan de tip of broadcasting aan stond. Ik zag staan: WIFI: AAN en dacht dus dat hiermee de broadcasting werd bedoeld. Tot ik zojuist inlogde op de Experiabox zelf (192.168.2.1) en daar zag staan: "Broadcasting: off"....
Deze op AAN gezet, sleutel ingevoerd en het werkt!
Toch jammer dat een KPN helpdesk niet een simpele rondgang met je wilt maken, ze slaan op slot als ze de naam Vista horen. Hier had ik gewoon geholpen kunnen worden, had niets met Vista te maken. Maar goed, ik ben nu alleen maar blij uiteraard......
Ik wilde de instellingen doen via de MIJNKPN IPB interface. Inderdaad vaste kanalen geprobeerd, dat was duidelijk en bracht geen oplossing. Dan de tip of broadcasting aan stond. Ik zag staan: WIFI: AAN en dacht dus dat hiermee de broadcasting werd bedoeld. Tot ik zojuist inlogde op de Experiabox zelf (192.168.2.1) en daar zag staan: "Broadcasting: off"....
Toch jammer dat een KPN helpdesk niet een simpele rondgang met je wilt maken, ze slaan op slot als ze de naam Vista horen. Hier had ik gewoon geholpen kunnen worden, had niets met Vista te maken. Maar goed, ik ben nu alleen maar blij uiteraard......
Die instellingen in Mijn KPN worden niet eens overgenomen in de Experia Box is mijn ervaring. Verander je kanaal daar maar eens en zie of er wat gebeurt. Mijn Eigen KPN beweert dat ik auto channel keuze heb, Mijn Experia Box weet beter.Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 12:53:
Ik wilde de instellingen doen via de MIJNKPN IPB interface. Inderdaad vaste kanalen geprobeerd, dat was duidelijk en bracht geen oplossing.
Verwijderd
IK heb de philips VP 5500 maar bij het aanmelden gaat het fout. Dan moet je je experiabox selecteren, deze selecteer ik dan geef de beveiliging aan en voer het wachtwoord in, maar na 100 % geeft hij aan dat het wachtwoord of ssid niet klopt.
Heeft iemand hier enige ervaring mee?
bvd
Heeft iemand hier enige ervaring mee?
bvd
Ja, als hij doorloopt tot 100% is het zowiezo fout,
Hij springt normaal van 50% naar 100%
Vul je de wpa code in met hoofdletters/kleineletters,
Heb je de goede ssid geselecteerd...
Verwijderd
SSID is correct WPA sleutel is ook goed hij loopt gewoon door van 0-100% niet dat hij van 50 op 100 springtTotaalgeflipt schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:15:
Ja, als hij doorloopt tot 100% is het zowiezo fout,
Normaal gesproken zou een wijziging in MijnKPN tot gevolg hebben dat je box mee verandert. Als TSM en EB niet met mekaar in ruzie zijn. Als je echter iets in de webinterface aanpast, zal MijnKPN hier niks vanaf weten.Jan-E schreef op maandag 02 juli 2007 @ 13:57:
[...]
Die instellingen in Mijn KPN worden niet eens overgenomen in de Experia Box is mijn ervaring. Verander je kanaal daar maar eens en zie of er wat gebeurt. Mijn Eigen KPN beweert dat ik auto channel keuze heb, Mijn Experia Box weet beter.
Normaal gesproken zou echter instellingen in MijnKPN zondermeer moeten werken. Ik weet niet zeker of de optie SSID_Broadcast in MijnKPN beschikbaar is, ik geloof van niet. Belletje naar de helpdesk zou dat echter snel moeten kunnen 'togglen'.
Voor de wat gevorderde gebruikers is het duiken in de webinterface vaak afdoende
Zelfs bij de harde reset die leidde tot het ophalen van de laatste firmware haalde mijn box niet de Wifi instellingen vanaf de TSM server op. Terwijl de EB bij een harde reset zo ongeveer alles opnieuw moet ophalen en/of instellen...joker1977 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:23:
Normaal gesproken zou een wijziging in MijnKPN tot gevolg hebben dat je box mee verandert.
Wie weet of IP VPN op Basis van IPSec goed gaat met IPB? (Siemens) Ik heb hier IPB+Mime maar als ik een IPSec verbinding start is de verbinding alles behalve stabiel. Verder valt mij op dat de Experiabox erg vaak een restart heeft (in de nacht) is dit normaal?
Ik heb tot afgelopen week nooit grotere problemen gehad dan dat af en toe de telefoon geen reactie meer gaf totdat ik het modem weer reset. Op dit moment heb ik al een week hevige problemen. Ik kan helemaal niet bellen, zowel uitgaande als inkomende gesprekken leveren alleen een ingesprektoon op. De internetverbinding is slechts 500kbit down ipv 3 Mbit als er ten minste een verbinding is. Upload doet wel normaal als er verbinding is. Ik heb zo'n grijs/zilver modem.
Een klein overzicht:
Vorige week was er plotseling geen verbinding meer (internet+telefoon). Het power lampje was aan, het adsl lampje knipperde steeds en het online lampje was ook aan. Voip niet.
Na een dag afwachten en bellen met de storingsdienst en door de gebruikelijke procedures te lopen (die ik uiteraard al geprobeerd had) zou alles weer moeten werken nadat er bij kpn iets gedaan was.
Helaas werkte het niet, dus nog een poging de volgende dag. Ze zouden nu het modem resetten vanaf daar, waarna alles in orde zou zijn.
Ze konden het modem niet bereiken, dus weer helaas... Ik moest weer terugbellen, gelukkig is het nummer gratis. Er zou nu een monteur komen, want het probleem kon niet worden opgelost. Monteur kon nog dezelfde dag komen! Helaas monteur kon niets vinden aan de kabel of het modem... Ik zou worden gebeld voor een andere afspraak?
Ik krijg helaas geen telefoontje. Ondertussen is duidelijk geworden dat als je het modem lange tijd niet reset of iets dergelijks, dat er in ieder geval iets van een verbinding met internet ontstaat. Nog steeds geen telefoon en de downstream rate is lager dan de upstream rate, maar beter dan niets. Uiteraard weer bellen met kpn, want ik hoor maar niets. Ze kunnen me daar niet echt helpen, het ligt bij een afdeling in amsterdam (voor technischere zaken?). Ik moest maar wachten tot maandag (gisteren).
Gisteren dus weer niets gehoord en vandaag dus maar weer gebeld. Helaas, het hele systeem bij kpn ligt plat. U kunt donderdag weer terugbellen...
Zijn er hier misschien nog helpdeskmedewerkers die een idee hebben wat mijn problemen kunnen zijn?
Kan ik de automatische incasso stopzetten voor deze gang van zaken?
Als er iets met de lijn is, is er mogelijk ook voor andere adsl aanbieders een probleem als kpn het niet op kan lossen. Ik kan ipb wel opzeggen als ik een brief stuur en ze het binnen 4 weken niet hebben opgelost, maar dan moet ik upc kabelinternet nemen. Een voorwaarde daarvoor is dat je ook tv+radio van ze moet hebben en dus is mijn digitenne abonnement + bijbehorende harddisc recorder + 2e ontvanger ook meteen waardeloos. Dit is erg veel "als", maar kun je hier schadevergoeding voor krijgen indien nodig?
Een klein overzicht:
Vorige week was er plotseling geen verbinding meer (internet+telefoon). Het power lampje was aan, het adsl lampje knipperde steeds en het online lampje was ook aan. Voip niet.
Na een dag afwachten en bellen met de storingsdienst en door de gebruikelijke procedures te lopen (die ik uiteraard al geprobeerd had) zou alles weer moeten werken nadat er bij kpn iets gedaan was.
Helaas werkte het niet, dus nog een poging de volgende dag. Ze zouden nu het modem resetten vanaf daar, waarna alles in orde zou zijn.
Ze konden het modem niet bereiken, dus weer helaas... Ik moest weer terugbellen, gelukkig is het nummer gratis. Er zou nu een monteur komen, want het probleem kon niet worden opgelost. Monteur kon nog dezelfde dag komen! Helaas monteur kon niets vinden aan de kabel of het modem... Ik zou worden gebeld voor een andere afspraak?
Ik krijg helaas geen telefoontje. Ondertussen is duidelijk geworden dat als je het modem lange tijd niet reset of iets dergelijks, dat er in ieder geval iets van een verbinding met internet ontstaat. Nog steeds geen telefoon en de downstream rate is lager dan de upstream rate, maar beter dan niets. Uiteraard weer bellen met kpn, want ik hoor maar niets. Ze kunnen me daar niet echt helpen, het ligt bij een afdeling in amsterdam (voor technischere zaken?). Ik moest maar wachten tot maandag (gisteren).
Gisteren dus weer niets gehoord en vandaag dus maar weer gebeld. Helaas, het hele systeem bij kpn ligt plat. U kunt donderdag weer terugbellen...
Zijn er hier misschien nog helpdeskmedewerkers die een idee hebben wat mijn problemen kunnen zijn?
Kan ik de automatische incasso stopzetten voor deze gang van zaken?
Als er iets met de lijn is, is er mogelijk ook voor andere adsl aanbieders een probleem als kpn het niet op kan lossen. Ik kan ipb wel opzeggen als ik een brief stuur en ze het binnen 4 weken niet hebben opgelost, maar dan moet ik upc kabelinternet nemen. Een voorwaarde daarvoor is dat je ook tv+radio van ze moet hebben en dus is mijn digitenne abonnement + bijbehorende harddisc recorder + 2e ontvanger ook meteen waardeloos. Dit is erg veel "als", maar kun je hier schadevergoeding voor krijgen indien nodig?
Als er iets met de lijn is, dan zal KPN dat gewoon op moeten gaan lossen voor je. Simpel as that..IntToStr schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:34:
blub
Verwijderd
Hey Intro, je probleem ligt waarschijnlijk bij de tweedelijn en misschien is het zelfs wel doorgestuurd naar de derde lijn. Ik heb meer mensen met jou probleem gehoord ( in gesprek toon ). Maar jou probleem icm je lage download snelheid heb ik nog niet meegemaakt. Als je de automatische incasso stopzet word je afgesloten, je kan het beste als de klacht opgelost is een klacht indienen bij de eerste lijn voor vergoeding.
Voor zover ik weet heeft KPN geen leverplicht, noch voor ADSL noch voor IPB. Wel voor PSTN (of ISDN). Echter, meestal is de lijn prima voor PSTN/ISDN maar niet voor ADSL. KPN is dan, voor zover ik weet, niet verplicht om en-masse dit mankement te verhelpen.Foamy schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 17:47:
[...]
Als er iets met de lijn is, dan zal KPN dat gewoon op moeten gaan lossen voor je. Simpel as that..
Wie heeft het over een leverplicht? Je gaat een contract aan om een dienst bij hun af te nemen. Daar betaal je ook voor. Je mag dan toch op zn minst wel verwachten dat ze ook horen te leveren...joker1977 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 23:24:
[...]
Voor zover ik weet heeft KPN geen leverplicht, noch voor ADSL noch voor IPB. Wel voor PSTN (of ISDN). Echter, meestal is de lijn prima voor PSTN/ISDN maar niet voor ADSL. KPN is dan, voor zover ik weet, niet verplicht om en-masse dit mankement te verhelpen.
blub
Ik heb zelf bijna een jaar IPB naar tevredenheid. Ik heb een Siemens Experiabox die, op problemen met veel connecties na, probleemloos functioneert.
Mijn ouders hebben sinds een paar maanden ook IPB, maar hadden eerst ISDN. Zij hebben de nummers behouden en maken gebruik van de Thomson Experiabox. Ik heb het hoofdnummer gekoppeld aan poort 1 en een van de andere nummers aan poort 2. Het rare is dat beide poorten reageren op beide nummers.
Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn, maar ik krijg het niet verholpen en kan er hier ook niets over vinden. Kent iemand dit probleem?
Mijn ouders hebben sinds een paar maanden ook IPB, maar hadden eerst ISDN. Zij hebben de nummers behouden en maken gebruik van de Thomson Experiabox. Ik heb het hoofdnummer gekoppeld aan poort 1 en een van de andere nummers aan poort 2. Het rare is dat beide poorten reageren op beide nummers.
Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn, maar ik krijg het niet verholpen en kan er hier ook niets over vinden. Kent iemand dit probleem?
Dit topic is gesloten.