DIT BERICHT IS PREVENTIEF VERWIJDERD DOOR DE GEBRUIKER
[ Voor 99% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:15 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
Anoniem: 35978
Nieuwe AV van Planet4.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van één jaar, tenzij uitdrukkelijk
anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het verstrijken van deze termijn met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch (bij de Klantenservice genoemd in artikel 23), schriftelijk of elektronisch heeft opgezegd. Na omzetting van de Overeenkomst in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, is de Klant telkens gerechtigd de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch, schriftelijk of elektronisch op te zeggen.
[ Voor 15% gewijzigd door djluc op 11-08-2007 13:10 ]
De quote die jij aanhaalt zegt het al; in simpele woorden gezegd: contractuur minimaal 1 jaar, daarna een opzegtermijn van 1 maand. Je kan dus gewoon opzeggen 1 maand vantevoren,SuBBaSS schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:09:
De wijzigingen in de AV zijn vooral van toepassing op de looptijd van de abonnement.
[...]
Nieuwe AV van Planet
Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Daar staat mij ook iets van bij ja. Dat zou inderdaad betekenen dat je dit jaar nog uit moet zitten. Alleen bij een up- of downgrade zou je een nieuw jaarcontract volgens de nieuwe AV opleveren welke dan wel na 1 jaar per maand op te zeggen is, maar daar schiet jij in dit geval dus weinig mee op.Scrummie schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:45:
Volgens mij is het zo dat de nieuwe AV alleen van toepassing zijn op nieuwe klanten na 1 augustus. Oude klanten hebben gewoon te maken met de oude AV. Dacht ik.
Dus volgens mij moet je gewoon volgend jaar opzeggen.
Grappig dat in de voorwaarden juist dit punt eindelijk vervalt! HahaRuudjah schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:52:
Ik wil van Planet Internet af. Er is een contract aangegaan per 1 mei (2002). Planet verlengd het contract ieder jaar met één jaar. Opzegtermijn is 2 maanden. Ergo: ik moet dus nu tót 1 maart een keer het abbo opzeggen en dan ben ik er per 1 mei vanaf.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 11-08-2007 15:32 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Anoniem: 204015
Een bedrijf kan en mag alles schrijven in voorwaarden. Maar dingen moeten wel binnen redelijkheid en billijkheid blijven. Zo kan je ook opnemen in je voorwaarden dat wanneer jij 'boe' roept alle klanten een boterham moeten gaan smeren.Anoniem: 204015 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:54:
Volgens mij heeft Ruudjah niet helemaal gelijk. In de voorwaarden staat namelijk in 19.1:
KPN heeft het recht de Algemene Voorwaarden en/of tarieven te wijzigen. Deze wijzigingen
gelden ook ten aanzien van reeds afgesloten Overeenkomsten.
Geldt voor iedereen dus.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Anoniem: 178962
De helpdesk zegt dus soms wat anders.Ik heb gebeld met PI, en na een uur overleg hebben ze me dit toegespeeld (en nog een keer bellen).
Het zijn toch de algemene voorwaarden? Die zijn in het algemeen toepasbaar en dus niet specifiek op 1 overeenkomst, dan zouden het namelijk niet de algemene voorwaarden zijn.Ruudjah schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:32:
[...]
Ik heb net omschreven dat dit dus niet kan. Alleen NIEUWE klanten krijgen de nieuwe overeenkomst, en ik ben een oude klant met een oude overeenkomst welke dus niet gewijzigd is.
Kan je een onderbouwing geven?
Dan zijn de AV voor jou toch niet veranderd, en gaat je redenatie in de openingspost niet op? Vervelend, maar aan de andere kant had je dit kunnen weten toen je met Planet in zee ging. Ik heb ooit HCCNet opgezegd toen ze de AV richting jaarverlenging wilden laten gaan ipv opzeggen na een maand zodra je voorbij jaar 1 bent.Ruudjah schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:32:
[...]
Ik heb net omschreven dat dit dus niet kan. Alleen NIEUWE klanten krijgen de nieuwe overeenkomst, en ik ben een oude klant met een oude overeenkomst welke dus niet gewijzigd is.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Wat niet kan bij AV, gewoon een opzegging opsturen en schriftelijk bevestiging vragen, bij afwijzing gewoon de hier al aangehaalde fragmenten aanhalen. Ze kunnen zeggen wat ze willen, maar ga er vanuit dat het gewoon onkennis is aan KPN zijde.Ruudjah schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:35:
Overigens meldde de KPN helpdesk me dit (hier wist een mevrouw dit me te vertellen direct uit het hoofd), de Planet Internet helpdesk wist me dit te melden na een half uur research, en de PI helpdesk wist me dit nog een keer te melden na een tweede telefoontje.
Dus: KPN/PI zegt: klanten die lid zijn geworden vóór 1-8-2007 geld de oude AV, klanten die lid zijn geworden ná 1-8-2007 geld de nieuwe AV.
[ Voor 7% gewijzigd door MeNTaL_TO op 11-08-2007 16:41 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Hoppa, stuur dat mee met je opzegging, plak er ook nog even de nieuwe opzegvoorwaarden mee, en je kan per maand opzeggen.
[ Voor 8% gewijzigd door MeNTaL_TO op 11-08-2007 16:47 ]
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 11-08-2007 16:47 ]
Er zit toch een knopje 'Antwoord mailen' bovenaan pagina's als dezeRuudjah schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:42:
Is het publiceren op internet een 'bekendmaking'? Lijkt me wel. Ze hebben het niet expliciet naar abonnees gemaild of met post verstuurd (wat ik ook weer bevestigd heb gekregen via de helpdesk).
[ Voor 14% gewijzigd door Jan-E op 11-08-2007 16:58 . Reden: URL ]
Tenzij in die Algemene Voorwaarden zelf staat dat ook wijzigingen in die AV voor alle klanten gelden. Planet gaat gegarandeerd 'nat' als ze willen volhouden dat de ADSL-aansluiting voor een oude klant een andere dienst is dan de ADSL-aansluiting voor een nieuwe klant.Johny_B schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:15:
Even reageren op wat eerder werd gepost: Algemene voorwaarden zijn zeker niet van toepassing op alle klanten van een bedrijf.
Het zou een beetje raar zijn in mijn ogen dat de AV op de planet site niet zou gelden voor alle planetabbo's met de tekst erin zoals hier genoemd, dat ie niet geldig is voor Hetnet klanten lijkt me duidelijk. Ik ga ook niet met de Chello AV gooien als ik een probleem heb bij Planet.Johny_B schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:15:
Even reageren op wat eerder werd gepost: Algemene voorwaarden zijn zeker niet van toepassing op alle klanten van een bedrijf. Dit is dienst-specifiek. Als Planet zegt dat je na 01-08-2007 een andere dienst met afneemt omdat er andere algemene voorwaarden aan verbonden zijn, dan kunnen ze je dus zeker wel aan je jaartermijn houden. De verplichtingen in de AV kun je namelijk opvatten als een wijziging van de dienst [zoals dat Het Net opzeggen per maand zonder jaarcontract zo specifiek in de media brengt].
Je moet niet blind vertrouwen op wat een call center agent doet omdat ie even niet weet wat ie moet zeggen. Het is niet heel moeilijk om bij Planet en Het Net een dienst te laten beeindigen voordat de jaartermijn voorbij is, iemand moet gewoon de einddatum van je contract aanpassen. Kennelijk is dat hier gebeurt, maar dat is niet de bedoeling lijkt mij.
Even als advocaat van de duivel...Voor 1 augustus ben je dz wel akkoord gegaan met een verlenging van een jaar. artikel 4 lid 1.De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van één jaar, tenzij uitdrukkelijk
anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege
omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het
verstrijken van deze termijn met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch
(bij de Klantenservice genoemd in artikel 23), schriftelijk of elektronisch heeft opgezegd.
Dat 'uitdrukkelijk' in je quote moet uiteraard gelezen worden als 'in afwijking van deze AV' door middel van een expliciete bepaling in je contract met Planet. En die expliciete afspraak heeft Ruudjah nooit gemaakt. Enfin, je kunt er nog lang over steggelen, hij heeft voorlopig wat hij wil.Johny_B schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:33:
Even als advocaat van de duivel...Voor 1 augustus ben je dz wel akkoord gegaan met een verlenging van een jaar. artikel 4 lid 1.
idd jah, maar de volhouder wintJan-E schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:03:
Daarom moet je ze eerst hun eigen voorwaarden om de oren smijten. Svijf in het IPB-topic kreeg ook pas na het vierde mailtje aan de IPB-helpdesk het gewenste antwoord.
Voor verzekeringen ligt dat expliciet vast in artikel 940, vierde lid, van Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek:Ruudjah schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:25:
Waar haal je overigens de wetten/jurisprudentie vandaan dat een AV alleen ten nadele van de klant gewijzigd moet zijn wil een klant het contract hierom ontbinden? De wet zegt hier nl niets over.
In de wet staat dit niet zo expliciet. Ik geef toe dat ik het quote van mensen die ik hier op GoT zie posten waarvan ik weet dat ze een academisch-juridische achtergrond hebben. Zie de vele honderd-duizenden topics van "ik wil opzeggen-geile" mensen die altijd maar weer de nieuwste mobiel moeten hebben, als na 2 maanden een letter in de AV gewijzigd is.Ruudjah schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:25:
Waar haal je overigens de wetten/jurisprudentie vandaan dat een AV alleen ten nadele van de klant gewijzigd moet zijn wil een klant het contract hierom ontbinden? De wet zegt hier nl niets over.
in 2001 ofzo ben ik begonnen met tiscalie en die is overgenomen door planet...JvS schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:57:
Ja en daarom kan iedereen ook wel roepen dat je het gewoon kan doen, maar als de ISP niet meewerkt, kan je hoog en laag springen (of een zaak aanspannen), maar verder kom je niet.
http://www.adf-hq.nl
Anoniem: 35175
Inmiddels al de brief ontvangen?Ruudjah schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:48:
En dat heb ik net gedaan over de telefoon. Ik heb letterlijk de twee artikelen in de oude en nieuwe voorwaarden geciteerd, en daarna nog eens duidelijk mijn interpretatie kenbaar gemaakt. Na een stilte van 10 seconden was de operator het met me eens en heeft het contract per 11-9-2007 afgesloten. Ik krijg een schriftelijke bevestiging binnen tien dagen, zo niet, dan weet ik de telefoon wel te vinden.
Allen bedankt voor de zeer nuttige input!
PSN: djmurcielago
http://producten.planet.nl/web/show/id=47124Heeft u uw contract afgesloten voor 1 augustus 2007, klik hier voor uw Algemene Voorwaarden
dit staat er in de nieuwe AV omdat je (als het goed is) voordat je een product koopt de AV leest.Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds gesloten Overeenkomsten.
dit is een heel slim artikel.8.4. De servicedesk van Planet Internet zal zich inspannen om vragen snel en
accuraat af te handelen. Planet Internet is nooit aansprakelijk voor mogelijke onjuiste
adviezen die haar medewerkers aan de Gebruikers geven, dan wel verkeerde
interpretaties door de Gebruiker van de gegeven adviezen, noch voor eventueel hieruit
voortvloeiende schade, waaronder gevolgschade.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28542532Caesu schreef op woensdag 05 december 2007 @ 23:09:
en al reactie gehad van Planet Wussy?
ik denk toch dat de nieuwe AV niet gelden voor klanten van vòòr 1 augustus 2007
er staat hier:
[...]
http://producten.planet.nl/web/show/id=47124
dus de nieuwe AV zou je als oude klant helemaal niet moeten lezen.
[...]
dit staat er in de nieuwe AV omdat je (als het goed is) voordat je een product koopt de AV leest.
de nieuwe AV gelden dus voor nieuwe klanten en bestaande klanten maar niet voor klanten van voor 1 augustus 2007.
klanten van voor 2007 hadden ook schriftelijk op de hoogte moeten worden gebracht als hun AV waren veranderd.
maar de ene Planet-medewerker is de andere niet.
goeie kans dat je bij de ene wel de nieuwe AV voor je kan laten gelden.
maar dan citeer ik ook nog even uit de oude AV:
[...]
dit is een heel slim artikel.
opzeggingen gaan ook via de servicedesk.
als dit fout gaat is Planet nooit aansprakelijk.
vandaar dus het bekende advies om dit per aangetekende brief te doen.
in de oude AV staat ook niets over de begin dit jaar ingestelde Geschillencommissie voor ISP's en vergoedingen in geval van langdurige storingen te wijten aan Planet.
in mijn geval zou ik mijn Planet abonnement wel op kunnen zeggen.
al enkele weken zit ik met een ADSL-snelheid die de helft is van wat het zou moeten zijn.
dit komt door een onvolledig uitgevoerde annulering van een InternetPlusBellen-abonnement dat buiten mijn toestemming door Planet voor mij is besteld.
ook volgens de klantonvriendelijke oude AV zou ik van Planet af kunnen zijn.
maar ik ben nogal huiverig voor langdurige overstapperikelen dus ik wacht het nog even af...
http://producten.planet.nl/web/show/id=47124Heeft u uw contract afgesloten voor 1 augustus 2007, klik hier voor uw Algemene Voorwaarden
dit lees je pas als je de nieuwe AV opent, zou je als oude klant niet moeten openen want als klant van voor 1/08/07 wordt daarvoor al naar de oude AV doorverwezen.Deze wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds afgesloten Overeenkomsten.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 35175 op 06-12-2007 18:09 ]
klopt dat echt dat ook bestaande abonnee's het eerste jaar 10 euro korting krijgen?Murcielago schreef op donderdag 06 december 2007 @ 18:12:
De AV zijn juist het contract. Daarnaast zijn het juist algemene voorwaarden omdat ze voor elke klant gelden. Het enige onderscheid dat gemaakt wordt is wanner het abo is afgesloten.
De AV gelden alleen voor nieuwe abonnees vanaf 1 augustus 20087. Als jij ook die AV wilt, dan zul je je abo moeten wijzigen, dus een hogere snelheid nemen, dan krijg je de nieuwe AV gelijk. Je krijgt zelfs het eerste jaar 10 euro korting.
http://www.planet.nl/planet/show/id=1861159Het promotieaanbod geldt voor zowel nieuwe abonnees als bestaande abonnees met een inbelabonnement die zich aanmelden voor een ADSL abonnement van Planet. Abonnees die binnen het netwerk van KPN overstappen naar een andere internetprovider, kunnen niet van de actie gebruik maken. Voor deze abonnees geldt een ander actieaanbod. Zie www.planet.nl/overstapservice voor meer informatie.
Maar leg mij dan toch eens uit waarom ik nu wel schriftelijk de toestemming heb gekregen om toch per maand mijn abo op te zeggen.Murcielago schreef op donderdag 06 december 2007 @ 18:12:
De AV zijn juist het contract. Daarnaast zijn het juist algemene voorwaarden omdat ze voor elke klant gelden. Het enige onderscheid dat gemaakt wordt is wanner het abo is afgesloten.
De AV gelden alleen voor nieuwe abonnees vanaf 1 augustus 2008. Als jij ook die AV wilt, dan zul je je abo moeten wijzigen, dus een hogere snelheid nemen, dan krijg je de nieuwe AV gelijk. Je krijgt zelfs het eerste jaar 10 euro korting.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 35175 op 06-12-2007 20:00 ]
Dat is inderdaad het enige waar je dan op moet wachten.Caesu schreef op donderdag 06 december 2007 @ 18:34:als je een hogere snelheid neemt en de nieuwe AV ook voor je gelden moet je wel eerst een jaarcontract uitzitten voordat je per maand op kan zeggen.
Geen idee, ik ben geen Planet heAnoniem: 35175 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:45:Maar leg mij dan toch eens uit waarom ik nu wel schriftelijk de toestemming heb gekregen om toch per maand mijn abo op te zeggen.
Als de AV gewijzigd worden, en ze gelden voor iedereen, dan gaan heb je dertig dagen of een maand om protest aan te tekenen. Je kunt dan in principe opzeggen als de nieuwe AV nadelig zijn. Als je daarna toch blijft, dan ben je dus gewoon akkoord gegaan met de nieuwe AV die vanaf dan voor jou gelden.Op de site van planet wordt wel gesproken over de geldigheidsdata van de AV, maar in de AV zelf niet. Ik heb voor de AV getekend, niet voor wat er allemaal op hun site beweerd wordt, daar mogen ze van mij vanalles neerzetten, maar daar heb ik dus niet voor getekend.
[ Voor 15% gewijzigd door Murcielago op 06-12-2007 20:06 ]
Murcielago schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:05:
Als de AV gewijzigd worden, en ze gelden voor iedereen, dan gaan heb je dertig dagen of een maand om protest aan te tekenen. Je kunt dan in principe opzeggen als de nieuwe AV nadelig zijn. Als je daarna toch blijft, dan ben je dus gewoon akkoord gegaan met de nieuwe AV die vanaf dan voor jou gelden.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq