Planet opzeggen: wijziging AV per 1-8

Pagina: 1
Acties:
  • 963 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-05 00:34
DIT BERICHT IS PREVENTIEF VERWIJDERD DOOR DE GEBRUIKER

[ Voor 99% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:15 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En wat zijn die wijzigingen in de AV dan? Of verwacht je dat wij allemaal een "Zoek de Verschillen" gaan doen?

Het hangt er maar helemaal vanaf wat de wijzigingen zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

[ Voor 95% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:15 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Het hangt er inderdaad van af wat de veranderingen in de voorwaarden zijn.
Je mag namelijk alleen ter plekke opzeggen als de voorwaarden ten nadele van jou veranderd zijn.

Een voorbeeldje verduidelijkt wellicht wat.

Stel je hebt alleen internet, geen VoIP bij een ISP.
De ISP veranderd de voorwaarden mbt VoIP.
In dat geval mag je niet meteen opzeggen want je hebt geen VoIP bij ze.

Stel je hebt een internetverbinding met 20GB datalimiet.
De ISP schrapt het artikel mbt een datalimiet in de voorwaarden.
In dat geval mag je niet meteen want de overeenkomst is niet ten nadele veranderd.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Volgens mij kun je alleen opzeggen bij verslechtering van voorwaarden.

Het lijkt wel of steeds meer mensen totaal niet nadenken over de consequenties van een overeenkomst alvorens te tekenen om later maar weer uitvluchten en excuses te verzinnen om er toch onderuit te kunnen komen. Als je zo handelingsonbekwaam bent teken dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:21

SuBBaSS

-has Ryzen

De wijzigingen in de AV zijn vooral van toepassing op de looptijd van de abonnement.
4.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van één jaar, tenzij uitdrukkelijk
anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het verstrijken van deze termijn met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch (bij de Klantenservice genoemd in artikel 23), schriftelijk of elektronisch heeft opgezegd. Na omzetting van de Overeenkomst in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, is de Klant telkens gerechtigd de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch, schriftelijk of elektronisch op te zeggen.
Nieuwe AV van Planet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:47
Ze hebben de voorwaarden van hetnet/planet/etc gelijk getrokken. De voorwaarden zijn volgens de helpdesk niet in nadeel van de consument gewijzigd (moet uiteraard even uitgezocht worden door een onafhankelijke partij) waardoor het dus niet mogelijk is om op te zeggen.

Edit: wil dat zeggen dat we gewoon per maand op mogen zeggen als je er al vanuit 2005 bij zit?

[ Voor 15% gewijzigd door djluc op 11-08-2007 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:06
Je hebt als het goed is voordat ze de voorwaarden gingen veranderen hier al bericht over gehad. Toen de voorwaarden veranderd was heb je hier ook bericht over gehad met daarbij een verloop datum. Voor die verloopdatum kun je gewoon opzeggen. na deze datum ben je automatisch akkoord gegaan met de nieuwe voorwaarden.

Zo gaat dit meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JShal
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-06 19:33
SuBBaSS schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:09:
De wijzigingen in de AV zijn vooral van toepassing op de looptijd van de abonnement.

[...]

Nieuwe AV van Planet
De quote die jij aanhaalt zegt het al; in simpele woorden gezegd: contractuur minimaal 1 jaar, daarna een opzegtermijn van 1 maand. Je kan dus gewoon opzeggen 1 maand vantevoren,

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 08:55

Scrummie

Think different

Volgens mij is het zo dat de nieuwe AV alleen van toepassing zijn op nieuwe klanten na 1 augustus. Oude klanten hebben gewoon te maken met de oude AV. Dacht ik.

Dus volgens mij moet je gewoon volgend jaar opzeggen.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:21

SuBBaSS

-has Ryzen

Scrummie schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:45:
Volgens mij is het zo dat de nieuwe AV alleen van toepassing zijn op nieuwe klanten na 1 augustus. Oude klanten hebben gewoon te maken met de oude AV. Dacht ik.

Dus volgens mij moet je gewoon volgend jaar opzeggen.
Daar staat mij ook iets van bij ja. Dat zou inderdaad betekenen dat je dit jaar nog uit moet zitten. Alleen bij een up- of downgrade zou je een nieuw jaarcontract volgens de nieuwe AV opleveren welke dan wel na 1 jaar per maand op te zeggen is, maar daar schiet jij in dit geval dus weinig mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:32

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ruudjah schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:52:
Ik wil van Planet Internet af. Er is een contract aangegaan per 1 mei (2002). Planet verlengd het contract ieder jaar met één jaar. Opzegtermijn is 2 maanden. Ergo: ik moet dus nu tót 1 maart een keer het abbo opzeggen en dan ben ik er per 1 mei vanaf.
Grappig dat in de voorwaarden juist dit punt eindelijk vervalt! Haha :)

Enne, alleen als de dienstverlening slechter wordt, kan je onder een abonnement uit. Ik hoop voor je dat de wijziging ook voor jou geldt. Dan kan je met een maand opzegtermijn opzeggen, omdat planet dat nu zo geregeld heeft.

Hulde planet! Ik ben om die voorwaarde ooit bij planet weggegaan!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
Zijn de voorwaarden voor jou wel veranderd?

Ze zijn beide te vinden online en je bent niet op de hoogte gesteld dat ze gingen veranderen. Kan het niet zo zijn dat de oude voorwaarden van toepassing zijn en blijven op de abonnementen afgesloten voor 1-8-2007 en de nieuwe abonnees onder de nieuwe voorwaarden vallen?

Daarbij kan je alleen per direct van een abonnement af als de voorwaarden ten nadelen zijn veranderd voor de consument. En dan nog met enige redelijkheid natuurlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 11-08-2007 15:32 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

[ Voor 104% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:15 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-06 10:19
Bij InternetPlusBellen heeft dezelfde wijziging plaatsgevonden. Je krijgt telkens weer een ander antwoord van de helpdesk of dit ook voor bestaande abonnees geldt. Ook de informatie op de helpdeskpagina's is de afgelopen tijd al een paar maal gewijzigd. Begin maar eens hier te lezen en kijk wat svijf allemaal voor antwoorden heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204015

Volgens mij heeft Ruudjah niet helemaal gelijk. In de voorwaarden staat namelijk in 19.1:

KPN heeft het recht de Algemene Voorwaarden en/of tarieven te wijzigen. Deze wijzigingen
gelden ook ten aanzien van reeds afgesloten Overeenkomsten.

Geldt voor iedereen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
Anoniem: 204015 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:54:
Volgens mij heeft Ruudjah niet helemaal gelijk. In de voorwaarden staat namelijk in 19.1:

KPN heeft het recht de Algemene Voorwaarden en/of tarieven te wijzigen. Deze wijzigingen
gelden ook ten aanzien van reeds afgesloten Overeenkomsten.

Geldt voor iedereen dus.
Een bedrijf kan en mag alles schrijven in voorwaarden. Maar dingen moeten wel binnen redelijkheid en billijkheid blijven. Zo kan je ook opnemen in je voorwaarden dat wanneer jij 'boe' roept alle klanten een boterham moeten gaan smeren.

Je kan het wel schrijven, maar het zegt niets.

Eenzijdige veranderingen aan dienstverlening (dus ook prijsaanpassingen) kan niet zomaar zonder instemming van de afnemer. Er is immers een overeenkomst tussen beide partijen voor het leveren en betalen voor een afgesproken dienst.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

"binnen alle redelijkheid en billikheid" (mooie term 8-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Toch heeft zL4cQxssNRiCVp wel een punt: Planet en klant zijn overeengekomen dat wijzigingen in de Algemene Voorwaarden voor alle klanten gelden. Als Planet dus de voorwaarden versoepelt geldt dat ook voor oude klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-07 21:25

MeNTaL_TO

The future is not set

Kortom, je kan dus gewoon, precies wat je wens is, met een opzegtermijn van een maand je abbo opzeggen.

Betekend dit overigens ook dat ik per maand (ipv per einde loopjaar) je abbo kan downgraden?
Want dat zou goed nieuws voor mijn ouders zijn.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Waarom heb je niet gewoon de Planet helpdesk gebeld? Die hadden je meteen al kunnen vertellen dat je een maand opzegtermijn hebt en dus geen jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ruudjah:
Ik heb gebeld met PI, en na een uur overleg hebben ze me dit toegespeeld (en nog een keer bellen).
De helpdesk zegt dus soms wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

[ Voor 97% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:16 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ruudjah schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:32:
[...]

Ik heb net omschreven dat dit dus niet kan. Alleen NIEUWE klanten krijgen de nieuwe overeenkomst, en ik ben een oude klant met een oude overeenkomst welke dus niet gewijzigd is.

Kan je een onderbouwing geven?
Het zijn toch de algemene voorwaarden? Die zijn in het algemeen toepasbaar en dus niet specifiek op 1 overeenkomst, dan zouden het namelijk niet de algemene voorwaarden zijn.

Daarnaast staat letterlijk in de AV dat bij wijzigingen dit voor iedereen geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

[ Voor 95% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:16 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
Het zijn toch de algemene voorwaarden? Die zijn in het algemeen toepasbaar en dus niet specifiek op 1 overeenkomst, dan zouden het namelijk niet de algemene voorwaarden zijn.
PI vind dus van niet.

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ruudjah schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:32:
[...]
Ik heb net omschreven dat dit dus niet kan. Alleen NIEUWE klanten krijgen de nieuwe overeenkomst, en ik ben een oude klant met een oude overeenkomst welke dus niet gewijzigd is.
Dan zijn de AV voor jou toch niet veranderd, en gaat je redenatie in de openingspost niet op? Vervelend, maar aan de andere kant had je dit kunnen weten toen je met Planet in zee ging. Ik heb ooit HCCNet opgezegd toen ze de AV richting jaarverlenging wilden laten gaan ipv opzeggen na een maand zodra je voorbij jaar 1 bent.

Dat betekent je contract uitzitten, en nu vast opzeggen per 1 mei?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Ruudjah schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:35:
Overigens meldde de KPN helpdesk me dit (hier wist een mevrouw dit me te vertellen direct uit het hoofd), de Planet Internet helpdesk wist me dit te melden na een half uur research, en de PI helpdesk wist me dit nog een keer te melden na een tweede telefoontje.

Dus: KPN/PI zegt: klanten die lid zijn geworden vóór 1-8-2007 geld de oude AV, klanten die lid zijn geworden ná 1-8-2007 geld de nieuwe AV.
Wat niet kan bij AV, gewoon een opzegging opsturen en schriftelijk bevestiging vragen, bij afwijzing gewoon de hier al aangehaalde fragmenten aanhalen. Ze kunnen zeggen wat ze willen, maar ga er vanuit dat het gewoon onkennis is aan KPN zijde.
Ze zeggen zelf dat ze het recht hebben om op ieder moment de AV te wijzigen, dan geld op dat moment ook deze AV voor jou.

[ Voor 7% gewijzigd door MeNTaL_TO op 11-08-2007 16:41 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

[ Voor 93% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:16 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ruudjah: stond er in de oude AV ook al dat wijzigingen in de AV voor alle klanten gelden? Wat nu dus in 19.1 staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

[ Voor 145% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:16 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Hoppa, stuur dat mee met je opzegging, plak er ook nog even de nieuwe opzegvoorwaarden mee, en je kan per maand opzeggen.

Op je website zetten is gelijk aan mededelen mag ik wel aannemen, mocht KPN dit afwijzen ben ik wel zeer benieuwd hoe ze dit gaan verwoorden.

Denk dat bellen niet veel zin heeft, gewoon een opzegbrief sturen/faxen.

[ Voor 8% gewijzigd door MeNTaL_TO op 11-08-2007 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Algemene voorwaarden zijn per definitie van toepassing op alle klanten van een bedrijf, daar zijn het de algemene voorwaarden voor.

Je mag als bedrijf gerust voorwaarden aan een overeenkomst hangen, maar dan zijn dat dus niet de algemene voorwaarden die op iedereen van toepassing zijn.

Daarom heet het dus de algemene voorwaarden.

Zie ook: http://nl.wikipedia.org/w...orwaarden_%28Nederland%29

Ze zijn dus enkel niet van toepassing op een CAO overeenkomst, maar verder op alle overeenkomsten tussen bedrijf en klant.

Daarnaast: Wat boeit het jou als ze het op de helpdesk niet weten, als ze het bij de afdeling abbo's maar weten ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 11-08-2007 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Dan lijkt me de conclusie duidelijk: die versoepeling in de AV geldt niet alleen voor nieuwe klanten, maar ook voor oude klanten. Nog maar een uur met de helpdesk bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ruudjah schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:42:
Is het publiceren op internet een 'bekendmaking'? Lijkt me wel. Ze hebben het niet expliciet naar abonnees gemaild of met post verstuurd (wat ik ook weer bevestigd heb gekregen via de helpdesk).
Er zit toch een knopje 'Antwoord mailen' bovenaan pagina's als deze })

[ Voor 14% gewijzigd door Jan-E op 11-08-2007 16:58 . Reden: URL ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@TS: realiseer je wel wat je je eventueel op de hals haalt. Opzeggen terwijl de andere partij niet akkoord gaat kan leiden tot een tijdje lang internetverbindingloos bestaan terwijl e.e.a. wordt uitgevochten. Als je internetverbinding van groot belang is, dan moet je dat in je afweging meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Daarom moet je ze eerst hun eigen voorwaarden om de oren smijten. Svijf in het IPB-topic kreeg ook pas na het vierde mailtje aan de IPB-helpdesk het gewenste antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

[ Voor 96% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:16 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Je was even stil. Ik dacht al: die is aan het bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

[ Voor 90% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:16 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:42
Ik heb gewoon willekeurig opgezegd en ze deden er niet moeilijk over! Zou dus eigenlijk gewoon zo moeten gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mooi! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-06 14:46
Even reageren op wat eerder werd gepost: Algemene voorwaarden zijn zeker niet van toepassing op alle klanten van een bedrijf. Dit is dienst-specifiek. Als Planet zegt dat je na 01-08-2007 een andere dienst met afneemt omdat er andere algemene voorwaarden aan verbonden zijn, dan kunnen ze je dus zeker wel aan je jaartermijn houden. De verplichtingen in de AV kun je namelijk opvatten als een wijziging van de dienst [zoals dat Het Net opzeggen per maand zonder jaarcontract zo specifiek in de media brengt].

Je moet niet blind vertrouwen op wat een call center agent doet omdat ie even niet weet wat ie moet zeggen. Het is niet heel moeilijk om bij Planet en Het Net een dienst te laten beeindigen voordat de jaartermijn voorbij is, iemand moet gewoon de einddatum van je contract aanpassen. Kennelijk is dat hier gebeurt, maar dat is niet de bedoeling lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Johny_B schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:15:
Even reageren op wat eerder werd gepost: Algemene voorwaarden zijn zeker niet van toepassing op alle klanten van een bedrijf.
Tenzij in die Algemene Voorwaarden zelf staat dat ook wijzigingen in die AV voor alle klanten gelden. Planet gaat gegarandeerd 'nat' als ze willen volhouden dat de ADSL-aansluiting voor een oude klant een andere dienst is dan de ADSL-aansluiting voor een nieuwe klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Johny_B schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:15:
Even reageren op wat eerder werd gepost: Algemene voorwaarden zijn zeker niet van toepassing op alle klanten van een bedrijf. Dit is dienst-specifiek. Als Planet zegt dat je na 01-08-2007 een andere dienst met afneemt omdat er andere algemene voorwaarden aan verbonden zijn, dan kunnen ze je dus zeker wel aan je jaartermijn houden. De verplichtingen in de AV kun je namelijk opvatten als een wijziging van de dienst [zoals dat Het Net opzeggen per maand zonder jaarcontract zo specifiek in de media brengt].

Je moet niet blind vertrouwen op wat een call center agent doet omdat ie even niet weet wat ie moet zeggen. Het is niet heel moeilijk om bij Planet en Het Net een dienst te laten beeindigen voordat de jaartermijn voorbij is, iemand moet gewoon de einddatum van je contract aanpassen. Kennelijk is dat hier gebeurt, maar dat is niet de bedoeling lijkt mij.
Het zou een beetje raar zijn in mijn ogen dat de AV op de planet site niet zou gelden voor alle planetabbo's met de tekst erin zoals hier genoemd, dat ie niet geldig is voor Hetnet klanten lijkt me duidelijk. Ik ga ook niet met de Chello AV gooien als ik een probleem heb bij Planet.
Dat je niet blind moet vertrouwen op een helpdesk is gewoon een groot probleem bij callcentre's en moet intern opgelost worden, als leek bel je het bedrijf op met een vraag en krijgt gewoon verkeerde en/of achterhaalde informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-06 14:46
De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van één jaar, tenzij uitdrukkelijk
anders is overeengekomen
. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege
omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het
verstrijken van deze termijn met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch
(bij de Klantenservice genoemd in artikel 23), schriftelijk of elektronisch heeft opgezegd.
Even als advocaat van de duivel...Voor 1 augustus ben je dz wel akkoord gegaan met een verlenging van een jaar. artikel 4 lid 1.

Enne de vergelijking met het net was gedeeltelijk omdat djluc begon over gelijk trekken van de AV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Johny_B schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:33:
Even als advocaat van de duivel...Voor 1 augustus ben je dz wel akkoord gegaan met een verlenging van een jaar. artikel 4 lid 1.
Dat 'uitdrukkelijk' in je quote moet uiteraard gelezen worden als 'in afwijking van deze AV' door middel van een expliciete bepaling in je contract met Planet. En die expliciete afspraak heeft Ruudjah nooit gemaakt. Enfin, je kunt er nog lang over steggelen, hij heeft voorlopig wat hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Nu moet ik nog proberen om voor 1 dec 2007 het abbo naar beneden zien te krijgen voor mijn ouders. (Planet beloofd 12 Mb, maar komt door de ISDN nog op adsl2+ maar adsl2) en sowieso is 12 of 8 Mb een overkill voor mijn ouders nu mijn broertje en ik het huis uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 19:01

svijf

b5beveiliging.nl

Jan-E schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:03:
Daarom moet je ze eerst hun eigen voorwaarden om de oren smijten. Svijf in het IPB-topic kreeg ook pas na het vierde mailtje aan de IPB-helpdesk het gewenste antwoord.
idd jah, maar de volhouder wint :+

Heb 4x moeten mailen voor ik iemand had de het juiste antwoord terug mailde *O*

De mails van mijn kant werden wel steeds iets bozer :+
Weet niet of dat geholpen heeft :P

Maar voor IPB ben ik er uit :Y

De AV die is veranderd per 01-08-07 geldt dus voor iedereen met IPB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 09:51

LieveNiels

On Fire

Wijziging in AV van een dienst (of het nu een telefoon of een internet abonnement) geeft je als consument het recht om de overeenkomst te ontbinden zonder rekening te houden met opzegtermijnen of lopende contracten. Het zijn immers niet meer de voorwaarden waarvoor je bij het aangaan van de overenkomst je krabbel voor gezet hebt. Dit recht heb ik zelf een keer gebruikt toen Orange haar buitenland tarieven had gewijzigd (niet dat ik vaak in het buitenland bel, en het was zelfs in mijn voordeel) en mij daarvan netjes op de hoogte hadden gesteld. Ik was net op de hoogte van dit recht, en heb het meteen uitgeprobeert. Netjes een brief geschreven naar de heren bij Orange dat ik het niet eens was met de nieuwe algemene voorwaarden, dat ik mijn contract wilde ontbinden en graag eveneens per brief een reactie wilde ontvangen aangaande de datum van het afsluiten van mijn abonnement zodat ik mijn nieuwe abonnement kon regelen. Gewoon netjes taalgebruik, niet doen alsof je belazerd bent en gewoon afwachten wat ze zeggen. Ik kreeg een week later een brief terug dat ze het jammer vonden dat ik hun verliet en de datum waarop ik afgesloten werd. Heel netjes (en ik mocht blijkbaar mijn toenmalige samsung e700 houden die pas op 6 van de 24 maanden contract zat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

LieveNiels: Dat is een servicegerichte actie van Orange, geen Jurisprudentie. Heel lief en heel correct en netjes van Orange, maar ze hadden het absoluut niet hoeven doen.

Planet dus ook niet! Ze KUNNEN het wel doen en ze mogen het ook doen (uiteraard!) maar ze HOEVEN het niet te doen. Alleen als er iets echt verslechterd dan vooraf afgesproken heb je RECHT het op te zeggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah

[ Voor 115% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:17 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
Ruudjah schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:25:
Waar haal je overigens de wetten/jurisprudentie vandaan dat een AV alleen ten nadele van de klant gewijzigd moet zijn wil een klant het contract hierom ontbinden? De wet zegt hier nl niets over.
Voor verzekeringen ligt dat expliciet vast in artikel 940, vierde lid, van Boek 7 van het Burgerlijk Wetboek:

"Indien de verzekeraar de voorwaarden van de overeenkomst ten nadele van de verzekeringnemer of de tot uitkering gerechtigde wijzigt, is de verzekeringnemer gerechtigd de overeenkomst op te zeggen tegen de dag waarop de wijziging ingaat, en in ieder geval gedurende één maand nadat de wijziging hem is meegedeeld."

Maar ik mag hopen dat je ADSL-aansluiting geen verzekering voor je is ;) Wat ik vermoed is dat velen hier die bepaling voor verzekeringen ook toepassen op andere overeenkomsten. Maar misschien bestaat daar ook wel een wettelijke bepaling voor in het overeenkomstenrecht dan wel de telecomwetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ruudjah schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:25:

Waar haal je overigens de wetten/jurisprudentie vandaan dat een AV alleen ten nadele van de klant gewijzigd moet zijn wil een klant het contract hierom ontbinden? De wet zegt hier nl niets over.
In de wet staat dit niet zo expliciet. Ik geef toe dat ik het quote van mensen die ik hier op GoT zie posten waarvan ik weet dat ze een academisch-juridische achtergrond hebben. Zie de vele honderd-duizenden topics van "ik wil opzeggen-geile" mensen die altijd maar weer de nieuwste mobiel moeten hebben, als na 2 maanden een letter in de AV gewijzigd is.

Maar als je het wilt toetsen, dan zou ik het eens proberen. Het probleem met rechters is dat ze weleens rechtvaardig zijn. Als een provider jou een aanbod doet waarbij hij wil dat je er een of twee jaar aan vast zit, dan doet hij dat om er bv initiele kosten uit te halen. Als de leverancier de voorwaarden verslechtert, dan is dat een goede reden om ervanuit te gaan dat de eerste overeenkomst niet meer geldt. Als de leverancier de voorwaarden echter verbetert, dan heb je nog steeds wat je afgesproken hebt, maar nog wel een beetje extra. Dat is dan geen reden om het op te zeggen.

Een rechter veegt misschien zomaar z'n reet af met een veranderde paragraafvolgorde of een verbetering van de voorwaarden. Dat is waar rechters voor zijn, om de wetten te toetsen. In wetten staat niet 100% vastgelegd hoe het is. Wat is bijvoorbeeld de defenitie van 'veranderde voorwaarden'. Hier roepen mensen al snel dat dat letterlijk betekent "de algemene voorwaarden zoals ze op papier staan". Maar hoe zit het dan als de kleur van de letters verandert? Dan is dat ook gewijzigd. Geen kip die dan zegt dat dat een reden is om op te zeggen, terwijl er in de wet echt staat dat veranderen van de AV een reden is om op te zeggen. En een kleur veranderen is ook veranderen. Er staat niet 'inhoudelijk veranderen'.

Het is uiteraard onzin dat je op kan zeggen omdat de printkleur van de AV gewijzigd is. Maar als nu de spelling wijzigt, dan is dat een 'inhoudelijke wijziging'. Mag je dan opzeggen? Vast niet. Zo werkt het niet. Snap je dat er daarom een rechter bij komt kijken die bepaalt wat nou wel en geen goede reden is? En die rechter kijkt naar de geest van de wet (mooie term :P), die bedoeld is om consumenten te beschermen dat ze ergens iets afsluiten en dat dat later ineens heel onvoordelig voor ze wordt omdat de prijs buitensporig stijgt, of de dienstverlening achteruit gaat! Die wet is er niet om ff snel op te kunnen zeggen als er iets onbenulligs wijzigt. Ga daar maar vanuit.

Overigens weet ik bijna zeker dat zo'n zelfde rechter gehakt maakt van die elk-jaar-met-een-jaar-verlengen clausule. Omdat dit alleen maar irritant klantje-vasthouden is en zeker met niet gelijklopende contracten voor telefonie en adsl en TV, zaken die het lastig maken om over te stappen. Maar da's weer wat anders

( * JvS is ex-gefrustreerd planet klant die om die ongelovelijke kut regel weg is gegaan :P. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:47
Leuk en aardig maar je gaat niet procederen om een ADSL verbinding. Dan kan je het net zo goed afkopen, dan ben je gewoon klaar er mee en nog goedkoper uit ook. Om de tijd en moeite nog maar even niet aan te halen die het kost om een zaak te beginnen. Dus uiteindelijk kom je gewoon niet voor die rechter te staan om over die voorwaarden te discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja en daarom kan iedereen ook wel roepen dat je het gewoon kan doen, maar als de ISP niet meewerkt, kan je hoog en laag springen (of een zaak aanspannen :P), maar verder kom je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-06 10:18

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

JvS schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:57:
Ja en daarom kan iedereen ook wel roepen dat je het gewoon kan doen, maar als de ISP niet meewerkt, kan je hoog en laag springen (of een zaak aanspannen :P), maar verder kom je niet.
in 2001 ofzo ben ik begonnen met tiscalie en die is overgenomen door planet...
dat WAS fijn tot iemand me spontaan heeft opgegeven voor internetplusbellen.

Na veel gekloot bij planet/kpn helpdesk, spontaan geld afboeken dmv automatisch incasso door kpn (of moet ik hier de postbank de schuld van geven?)

Als het goed is ben ik op 5 sept 2007 verlost van planet/kpn zn administratie gerommel.

helaas ligt hier enkel een kpn lijn analoog *telefoon*
en ik ben aan het uitzoeken wat ik per oktober ofzo ga doen.

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35175

Ruudjah schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:48:
En dat heb ik net gedaan over de telefoon. Ik heb letterlijk de twee artikelen in de oude en nieuwe voorwaarden geciteerd, en daarna nog eens duidelijk mijn interpretatie kenbaar gemaakt. Na een stilte van 10 seconden was de operator het met me eens en heeft het contract per 11-9-2007 afgesloten. Ik krijg een schriftelijke bevestiging binnen tien dagen, zo niet, dan weet ik de telefoon wel te vinden.

Allen bedankt voor de zeer nuttige input!
Inmiddels al de brief ontvangen?

Ik heb net een half uur met een medewerker van de helpdesk zitten bellen, alvorens eerst een andere medewerker gebeld te hebben die meende de bevoegdheid niet te hebben en adviseerde nogmaals te bellen, maar dan in het menu voor 1, 2 te kiezen. Dus toen nummer 2 aan de lijn, die had na een half uur eindelijk begrip voor de zaak en was het met me eens dat ik volgens de voorwaarden op zou moeten kunnen zeggen, maar hij zei dat hij dat niet in het systeem kon invoeren aangezien de huidige einddatum van mijn contract op 27 juni 2008 staat en die kan ie niet wijzigen. Zijn leidinggevende waarmee hij tijdens het gesprek overleg pleegde bleef volhouden dat de oude voorwaarden op oude klanten van toepassing zijn en de nieuwe op de nieuwe. Hij mocht/kon mij niet doorverbinden met zijn leidinggevende en adviseerde een brief met toelichting te sturen naar de klantenservice. Dus deze brief gaat straks op de post:

Planet Internet
T.a.v.: Klantenservice
Postbus 3053
3800 DB Amersfoort

Datum: 23-10-2007

Geachte heer/mevrouw,
Graag wil ik mijn abonnement op ADSL Comfort van Planet Internet met de eerst mogelijke datum opzeggen, met in achtneming van een opzegtermijn van 1 maand. Ik verzoek u mij een bevestiging te sturen met de daarin vermelde einddatum van het abonnement. Ik ga er daarbij vanuit dat deze datum 23-11-2007 is.

Ik heb vernomen op uw site (http://producten.planet.nl/web/show/id=47124) dat de Algemene Voorwaarden zijn gewijzigd met ingang van 01-08-2007. In het keuze menu, waar ik terecht kom met bovenstaande link, staat vermeld dat de oude voorwaarden geldig zijn tot 31-07-2007 en de nieuwe voorwaarden geldig zijn vanaf 01-08-2007, waardoor ik mag aannemen dat de nieuwe voorwaarden op dit moment op mij van toepassing zijn aangezien u vermeldt dat de oude voorwaarden niet meer geldig zijn.
Tevens citeer ik uit de oude voorwaarden paragraaf 2.5:
Planet Internet heeft het recht deze Algemene Voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds gesloten Overeenkomsten. Wijzigingen worden schriftelijk en / of per e-mail bekend gemaakt. Zij treden in werking 30 (dertig) dagen na deze bekendmaking of op een latere datum die in de bekendmaking is vermeld.
Ter completering dezelfde paragraaf uit de nieuwe voorwaarden (19.1):
KPN heeft het recht de Algemene Voorwaarden en/of tarieven te wijzigen. Deze wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds afgesloten Overeenkomsten. KPN zal daarbij de redelijke belangen van de Klant in acht nemen. Deze wijzigingen treden in werking dertig dagen na schriftelijk of elektronische bekendmaking van de inhoud van de voorgenomen wijziging door KPN, dan wel op een zodanige datum als genoemd in de bekendmaking.

Bovenstaande paragrafen geven aan dat de wijzigingen in de Algemene Voorwaarden ook gelden ten aanzien van reeds gesloten/lopende Overeenkomsten, waaruit ik mag afleiden dat de onderstaande voorwaarde uit de nieuwe Algemene Voorwaarden ook op mij van toepassing is.

Paragraaf 4.1
De Overeenkomst wordt aangegaan voor een termijn van één jaar, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het verstrijken van deze termijn met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch (bij de Klantenservice genoemd in artikel 23), schriftelijk of elektronisch heeft opgezegd. Na omzetting van de Overeenkomst in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, is de Klant telkens gerechtigd de Overeenkomst met inachtneming van een opzegtermijn van één maand telefonisch, schriftelijk of elektronisch op te zeggen.

Gezien de bovenstaande voorwaarde ga ik er vanuit dat mijn abonnement over precies één maand afloopt, dus op 23-11-2007.

Mijn gegevens zijn:

blablabla

Ik verwacht u voldoende te hebben geïnformeerd. Bij eventuele vragen kunt u contact met mij opnemen.

Handtekening,

Met vriendelijke groet,

Wussy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 07:59
Dubbelpost is ook niet nodig.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
en al reactie gehad van Planet Wussy?

ik denk toch dat de nieuwe AV niet gelden voor klanten van vòòr 1 augustus 2007
er staat hier:
Heeft u uw contract afgesloten voor 1 augustus 2007, klik hier voor uw Algemene Voorwaarden
http://producten.planet.nl/web/show/id=47124

dus de nieuwe AV zou je als oude klant helemaal niet moeten lezen.
Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds gesloten Overeenkomsten.
dit staat er in de nieuwe AV omdat je (als het goed is) voordat je een product koopt de AV leest.
de nieuwe AV gelden dus voor nieuwe klanten en bestaande klanten maar niet voor klanten van voor 1 augustus 2007.
klanten van voor 2007 hadden ook schriftelijk op de hoogte moeten worden gebracht als hun AV waren veranderd.

maar de ene Planet-medewerker is de andere niet.
goeie kans dat je bij de ene wel de nieuwe AV voor je kan laten gelden.

maar dan citeer ik ook nog even uit de oude AV:
8.4. De servicedesk van Planet Internet zal zich inspannen om vragen snel en
accuraat af te handelen. Planet Internet is nooit aansprakelijk voor mogelijke onjuiste
adviezen die haar medewerkers aan de Gebruikers geven, dan wel verkeerde
interpretaties door de Gebruiker van de gegeven adviezen, noch voor eventueel hieruit
voortvloeiende schade, waaronder gevolgschade.
dit is een heel slim artikel.
opzeggingen gaan ook via de servicedesk.
als dit fout gaat is Planet nooit aansprakelijk.
vandaar dus het bekende advies om dit per aangetekende brief te doen.

in de oude AV staat ook niets over de begin dit jaar ingestelde Geschillencommissie voor ISP's en vergoedingen in geval van langdurige storingen te wijten aan Planet.

in mijn geval zou ik mijn Planet abonnement wel op kunnen zeggen.
al enkele weken zit ik met een ADSL-snelheid die de helft is van wat het zou moeten zijn.
dit komt door een onvolledig uitgevoerde annulering van een InternetPlusBellen-abonnement dat buiten mijn toestemming door Planet voor mij is besteld.
ook volgens de klantonvriendelijke oude AV zou ik van Planet af kunnen zijn.
maar ik ben nogal huiverig voor langdurige overstapperikelen dus ik wacht het nog even af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Caesu schreef op woensdag 05 december 2007 @ 23:09:
en al reactie gehad van Planet Wussy?

ik denk toch dat de nieuwe AV niet gelden voor klanten van vòòr 1 augustus 2007
er staat hier:

[...]

dus de nieuwe AV zou je als oude klant helemaal niet moeten lezen.

[...]

dit staat er in de nieuwe AV omdat je (als het goed is) voordat je een product koopt de AV leest.
de nieuwe AV gelden dus voor nieuwe klanten en bestaande klanten maar niet voor klanten van voor 1 augustus 2007.
klanten van voor 2007 hadden ook schriftelijk op de hoogte moeten worden gebracht als hun AV waren veranderd.

maar de ene Planet-medewerker is de andere niet.
goeie kans dat je bij de ene wel de nieuwe AV voor je kan laten gelden.

maar dan citeer ik ook nog even uit de oude AV:

[...]

dit is een heel slim artikel.
opzeggingen gaan ook via de servicedesk.
als dit fout gaat is Planet nooit aansprakelijk.
vandaar dus het bekende advies om dit per aangetekende brief te doen.

in de oude AV staat ook niets over de begin dit jaar ingestelde Geschillencommissie voor ISP's en vergoedingen in geval van langdurige storingen te wijten aan Planet.

in mijn geval zou ik mijn Planet abonnement wel op kunnen zeggen.
al enkele weken zit ik met een ADSL-snelheid die de helft is van wat het zou moeten zijn.
dit komt door een onvolledig uitgevoerde annulering van een InternetPlusBellen-abonnement dat buiten mijn toestemming door Planet voor mij is besteld.
ook volgens de klantonvriendelijke oude AV zou ik van Planet af kunnen zijn.
maar ik ben nogal huiverig voor langdurige overstapperikelen dus ik wacht het nog even af...
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/28542532

Hun eigen voorwaarden tegen hun gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
zoals ik het begrijp gelden de nieuwe AV niet voor klanten van voor 1/08/2007
Heeft u uw contract afgesloten voor 1 augustus 2007, klik hier voor uw Algemene Voorwaarden

wordt ook meerdere keren in dit topic genoemd.
Deze wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds afgesloten Overeenkomsten.
dit lees je pas als je de nieuwe AV opent, zou je als oude klant niet moeten openen want als klant van voor 1/08/07 wordt daarvoor al naar de oude AV doorverwezen.
met 'reeds afgesloten Overeenkomsten' gaat het om abonnementen de reeds in augustus dit jaar zijn afgesloten.

verder is niemand (ook ik niet) in juli dit jaar schriftelijk op de hoogte gesteld van 'nieuwe AV'.

maar goed, je kan vast wel een Planet-medewerker treffen die ook niet weet dat Planet met twee verschillende AV werkt en een poging wagen om van je abonnement van voor 1/08/07 af te komen voordat je contractperiode eindigt.

ik wil er wel vanaf maar ik heb geen zin en tijd voor administratieve rompslomp na al die horror-scenario's gezien te hebben hier en in consumenten-programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit zinnetje staat pas sinds een paar weken op planet.nl. Toen de nieuwe AV kwamen stond het er juist heel anders. Er stond dat de oude AV geldig waren tot 31 juli en de nieuwe geldig waren vanaf 1 augustus.

ALGEMENE!!! voorwaarden noemen ze het zelf. Ik ken geen bedrijf of instelling die er meerdere algemene voorwaarden op nahoudt. Dat soort dingen zet je in een contract. AV hoor je algemeen te houden.

Planet zegt aan de telefoon dat het nieuwe AV zijn en geen wijziging betreft. Dat is natuurlijk gelul. Als AV wijzigen dan komt er uiteraard een nieuwe versie uit zoals in dit geval.

Al met al komt het er op neer dat Planet aan agressief klantbehoud doet. Dat kan ik uit hun oogpunt wel begrijpen, maar het hoort natuurlijk niet op deze manier te gebeuren.

Oja, ben zelf nog steeds met planet bezig. Als het goed is hebben ze maandag mijn pakket weer terug gezet op adsl comfort (was foutief omgezet naar comfort zonder vaste telefonie). Daarna de handel opzeggen. Die belofte heb ik in de mail gehad dat dat kon.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 35175 op 06-12-2007 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
De AV zijn juist het contract. Daarnaast zijn het juist algemene voorwaarden omdat ze voor elke klant gelden. Het enige onderscheid dat gemaakt wordt is wanner het abo is afgesloten.
De AV gelden alleen voor nieuwe abonnees vanaf 1 augustus 2008. Als jij ook die AV wilt, dan zul je je abo moeten wijzigen, dus een hogere snelheid nemen, dan krijg je de nieuwe AV gelijk. Je krijgt zelfs het eerste jaar 10 euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
Murcielago schreef op donderdag 06 december 2007 @ 18:12:
De AV zijn juist het contract. Daarnaast zijn het juist algemene voorwaarden omdat ze voor elke klant gelden. Het enige onderscheid dat gemaakt wordt is wanner het abo is afgesloten.
De AV gelden alleen voor nieuwe abonnees vanaf 1 augustus 20087. Als jij ook die AV wilt, dan zul je je abo moeten wijzigen, dus een hogere snelheid nemen, dan krijg je de nieuwe AV gelijk. Je krijgt zelfs het eerste jaar 10 euro korting.
klopt dat echt dat ook bestaande abonnee's het eerste jaar 10 euro korting krijgen?
want in de Actievoorwaarden lees ik dit:
Het promotieaanbod geldt voor zowel nieuwe abonnees als bestaande abonnees met een inbelabonnement die zich aanmelden voor een ADSL abonnement van Planet. Abonnees die binnen het netwerk van KPN overstappen naar een andere internetprovider, kunnen niet van de actie gebruik maken. Voor deze abonnees geldt een ander actieaanbod. Zie www.planet.nl/overstapservice voor meer informatie.
http://www.planet.nl/planet/show/id=1861159

als je een hogere snelheid neemt en de nieuwe AV ook voor je gelden moet je wel eerst een jaarcontract uitzitten voordat je per maand op kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op een gegeven moment kan planet er dus 83 algemene voorwaarden op nahouden.
Murcielago schreef op donderdag 06 december 2007 @ 18:12:
De AV gelden alleen voor nieuwe abonnees vanaf 1 augustus 2008. Als jij ook die AV wilt, dan zul je je abo moeten wijzigen, dus een hogere snelheid nemen, dan krijg je de nieuwe AV gelijk. Je krijgt zelfs het eerste jaar 10 euro korting.
Maar leg mij dan toch eens uit waarom ik nu wel schriftelijk de toestemming heb gekregen om toch per maand mijn abo op te zeggen.

Op de site van planet wordt wel gesproken over de geldigheidsdata van de AV, maar in de AV zelf niet. Ik heb voor de AV getekend, niet voor wat er allemaal op hun site beweerd wordt, daar mogen ze van mij vanalles neerzetten, maar daar heb ik dus niet voor getekend.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 35175 op 06-12-2007 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Caesu schreef op donderdag 06 december 2007 @ 18:34:als je een hogere snelheid neemt en de nieuwe AV ook voor je gelden moet je wel eerst een jaarcontract uitzitten voordat je per maand op kan zeggen.
Dat is inderdaad het enige waar je dan op moet wachten.

Anoniem: 35175 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:45:Maar leg mij dan toch eens uit waarom ik nu wel schriftelijk de toestemming heb gekregen om toch per maand mijn abo op te zeggen.
Geen idee, ik ben geen Planet he ;)
Op de site van planet wordt wel gesproken over de geldigheidsdata van de AV, maar in de AV zelf niet. Ik heb voor de AV getekend, niet voor wat er allemaal op hun site beweerd wordt, daar mogen ze van mij vanalles neerzetten, maar daar heb ik dus niet voor getekend.
Als de AV gewijzigd worden, en ze gelden voor iedereen, dan gaan heb je dertig dagen of een maand om protest aan te tekenen. Je kunt dan in principe opzeggen als de nieuwe AV nadelig zijn. Als je daarna toch blijft, dan ben je dus gewoon akkoord gegaan met de nieuwe AV die vanaf dan voor jou gelden.

[ Voor 15% gewijzigd door Murcielago op 06-12-2007 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar ik op doelde is dat er in de nieuwe AV zelf niet over gesproken wordt voor welke abo's ze wel en welke abo's ze niet geldig zijn met de data erbij. Ik vraag me dan af waarom ze dat er niet inzetten, dan was het tenminste echt duidelijk. Als je nu alleen naar de AV kijkt en niet naar wat er allemaal op de website staat, dan gelden de nieuwe AV voor ALLE abonnees.
Murcielago schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:05:
Als de AV gewijzigd worden, en ze gelden voor iedereen, dan gaan heb je dertig dagen of een maand om protest aan te tekenen. Je kunt dan in principe opzeggen als de nieuwe AV nadelig zijn. Als je daarna toch blijft, dan ben je dus gewoon akkoord gegaan met de nieuwe AV die vanaf dan voor jou gelden.
Pagina: 1